Ik heb genoeg gezien en ervaring om daar een andere mening over te hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je kan ook de kant kiezen van de niet-roker die niet graag in de stank van andermans' peuk staat natuurlijk. Je doet steeds alsof de roker een bom agressie is die ontploft als je hem ook nog zijn peukje ontneemt op het perron maar de - meerderheid van de - mensen die potentieel net zo goed kunnen ontploffen omdat iemand maar blijft roken lijk je een blinde vlek voor te hebben.
Ik vind t een prima maatregel trouwens, veel handiger te handhaven ook. Scheelt discussies als iemand 3 meter van een paal staat...sta je dan nog wel bij die paal?
Of je moet ze helemaal aan t eind vh perron zetten maar dat kan in sommige stations nauwelijks vanwege de bouw.
Gewoon lekker stoppen Ettoquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Achterlijk overdreven gedoe allemaal. Mensen kunnen echt niets meer van elkaar hebben.
Snowflakes.
In dit geval is het een open deur. Hoe lang heb jij gerookt?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:17 schreef Cherni het volgende:
Dat bepaal jij toch niet waar mensen gelukkig van worden?
Ik word enorm blij van een goede sigaar c.q. sigaret.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.
Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.
Zou niet weten waarom...quote:
Het is iets van de laatste paar jaar. Er komen zelfs mensen klagen dat een ander een broodje shoarma eet in de trein dat stinkt. Wat moet je daar allemaal mee. Je kunt wel alles verbieden maar dat werkt niet. Bovendien spreken mensen elkaar nauwelijks meer aan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Achterlijk overdreven gedoe allemaal. Mensen kunnen echt niets meer van elkaar hebben.
Snowflakes.
Agossie... en dan komen al die andere dampen, uitlaatgassen, viezigheden, luchtjes er ook nog eens bij.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:34 schreef imgoddamnugly het volgende:
Rokers staan altijd netjes in de zone. Dit is vrijwel. altijd aan het einde van het perron. Maar dit helpt natuurlijk geen moer. Zeker niet in de verkapte stations. Want de wind draait om de paar seconden. Dan raak je als niet-roker dus nog bevuild met die vieze tabak.
Ik ga er niet eens meer tegen in; ze doen maar. Verbiedt het een end weg. Net als vuurwerk, carnaval, zwarte piet, diesel, barbeque... Het is de hypocrisie die ik wel amusant vind, eigenlijk.. bijna kolderiek, een soort tenenkrommend amateurtheater waarin mensen elkaar proberen wijs te maken heel goed bezig te zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is iets van de laatste paar jaar. Er komen zelfs mensen klagen dat een ander een broodje shoarma eet in de trein dat stinkt. Wat moet je daar allemaal mee. Je kunt wel alles verbieden maar dat werkt niet. Bovendien spreken mensen elkaar nauwelijks meer aan.
Grapje johquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom...
Overigens, als dit bedoeld is om allemaal heel gezond en heel oud te worden, hebben we weer het probleem dat "kwalitatieve ouderenzorg op de lange termijn niet houdbaar is".
Dan liever genieten en wat korter.
Ik heb van zoveel dingen last buiten.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Grapje joh
Zolang ik er geen last van heb prima. En dat is op het station nog wel iets te vaak helaas
Wat iemand aan tabak over zijn longen heeft gehad mag een ander zeker weer inademen dat is gewoonquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Agossie... en dan komen al die andere dampen, uitlaatgassen, viezigheden, luchtjes er ook nog eens bij.
Bron?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat ja daarvan meekrijgt is echt nihil
Totdat het moment komt dat je er niet meer blij van wordt. En dat moment komt bij elke roker.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word enorm blij van een goede sigaar c.q. sigaret.
Heerlijk.
Sein me even in tegen die tijd.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Totdat het moment komt dat je er niet meer blij van wordt. En dat moment komt bij elke roker.
Uitademen verbieden lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:40 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Wat iemand aan tabak over zijn longen heeft gehad mag een ander zeker weer inademen dat is gewoon
Zeg je dan wel 'nee' tegen de medische behandelingen die je straks allemaal nodig hebt? Of betaal je die zelf?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan liever genieten en wat korter.
Oh, daar kom jij vanzelf wel achter.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sein me even in tegen die tijd.
Ah, daar is het je om te doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeg je dan wel 'nee' tegen de medische behandelingen die je straks allemaal nodig hebt? Of betaal je die zelf?
Een van de stoffen in cigaretten is teer. Teer reageert met zuurstof tot een vastere stof. Hoe langer teer in de lucht is hoe ranziger het wordt. Dus eerst gaat het door de longen van een, ik noem maar wat, Jamaicaan die je niet mag. En dan moet je dat gaan inademen. Want ja stoppen met ademen is geen optie. Roken is hartstikke goor. Ik heb genoeg gepikt van rokers. Ik ben zeer sociaal geweest. Niet meer.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitademen verbieden lijkt me een goed plan.
Frappant, dat heb ik met die deugers als jij die van alles willen verbieden. Er komt een moment dat ook jij aan de beurt komt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, daar kom jij vanzelf wel achter.
Vind de vraag niet onredelijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, daar is het je om te doen.
Nee, hoor. Ik laat je alleen even weten dat het niet alleen jouw 'vrijheid, blijheid' is. De hele samenleving betaalt er aan mee.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, daar is het je om te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |