abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191267489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:36 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nou nou wat hebben we daar last van met zn allen.

:') :') :')
Ze zijn gewoon vies en iedereen haat ze.
J’ai faim.
pi_191267493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:37 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]

Ja, want als je onderweg bent naar een concert en graag een biertje drinkt in de trein omdat het 5 euro is bij het concert ben je een alcoholist
Dat klopt, alleen moet je daar zelf nog achterkomen.
J’ai faim.
pi_191267503
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Waarom wordt dat van je verwacht als je geen handhaver bent? Ik spreek mensen er ook niet op aan, heb geen zin in gezeik.
pi_191267558
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:01 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waarom wordt dat van je verwacht als je geen handhaver bent? Ik spreek mensen er ook niet op aan, heb geen zin in gezeik.
Tja als je bij een werkgever werkt word natuurlijk wel verwacht dat je die regels toepast die een werkgever gaat opstellen, in welke functie je dan ook werkzaamheden verricht. Maar ik los dat wel op mijn manier op.
pi_191267594
quote:

[..]

Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Zijn er wel meer situaties dat je liever niet handhaaft ? Mensen die praten in de stiltecoupe, mensen zonder kaartje etc ?
pi_191267600
Laten we alles gaan verbieden!!
Nederland :')
pi_191267613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:08 schreef Spanky78 het volgende:
Ik rook niet, maar laat mensen lekker bij de paal roken. Als je roken wilt tegengaan, zorg dan dat je het alleen nog bij de apotheek kan halen en verbied verkoop op alle andere plekken. Dan kunnen de verslaafden nog tabak krijgen, maar gaan anderen niet langs de supermarkt voor peuken.

Beetje raar dat je gebruik gaat verbieden, terwijl je de verkoop nog zo toelaat.
Gebruik in het openbaar willen ze verbieden. Thuis moet je het zelf weten.
pi_191267633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zijn er wel meer situaties dat je liever niet handhaaft ? Mensen die praten in de stiltecoupe, mensen zonder kaartje etc ?
Ligt aan de situatie. Nu ben ik geen conducteur. Maar als je strikt de regels zou hanteren ben je binnen een maand overspannen thuis en loop dagelijks tegen agressie aan. Je moet in een grijs gebied kunnen werken. En situaties kunnen inschatten. Doe je dat niet ben je snel overspannen thuis.
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:15:16 #159
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191267651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wees blij dat je nog mag neuken, ze zijn in staat om dat zwaar te gaan belasten, als langer dan 5 minuten
Neuken in de trein mag ook niet. En op het perron ook niet. :N
pi_191267661
Maar dat is ook wel de uitdaging. Dat klinkt gek. Daarmee moet je mij niet dat grijs gebied gaan afnemen. Als ik niet goed handel hoor ik het achteraf wel voor een commissie.
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:17:45 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191267680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:15 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

je mag ook niks meer ook -O- -O- -O- -O- 8)7 8)7
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191267699
Nog meer reden om het OV te mijden als de pest... Oh, ik rook trouwens al lang niet meer.

Lekker met verwijderde EGR en roetfilter dieseldampen, stikstof en fijnstof de lucht in knallen ftw! *O*
pi_191267706
quote:

[..]

Eigenlijk wel apart dat we op dit moment het inhaleren van kankerverwekkende stoffen op perrons faciliteren maar het maken van nieuw leven niet. Dat zou omgekeerd moeten zijn ;)
pi_191267709
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:19 schreef AchJa het volgende:
Nog meer reden om het OV te mijden als de pest... Oh, ik rook trouwens al lang niet meer.

Lekker met verwijderde EGR en roetfilter dieseldampen, stikstof en fijnstof de lucht in knallen ftw! *O*
Stoere knul, hoor.
Pas je wel op dat je petje goed zit?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191267725
quote:

[..]

Nee, maar ik ben wel eens een stelletje tijdens een rangeerdienst tegen het lijf gelopen die een trein waren ingekropen. Die waren goed bezig. Hilarische toestanden. Via de porto de knooppuntcontrole oproepen dat ik nog niet kan vertrekken omdat er nog gecombineerd en gesplitst word. Nee, wat betreft zou ik het niet kunnen missen.

Dus ook dat maak je mee. Vaak ook leuke dingen. Het blijft toch leuk werk. Alleen neem mij niet een grijs gebied af zodat ik op eieren moet gaan lopen.
pi_191267794
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Stoere knul, hoor.
Pas je wel op dat je petje goed zit?
Drie keer raden wat voor auto...

Enne, deze had je zeker nog niet gelezen:

quote:
Eigenaren van dieselpersonenauto's van 2010 en ouder kunnen als alternatief het roetfilter als verwijderd laten registreren door de RDW. Het is dan wel zo dat je een roettoeslag in de motorrijtuigenbelasting moet betalen.
Vervuilen mag, als je maar betaalt.
pi_191268130
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Drie keer raden wat voor auto...

Enne, deze had je zeker nog niet gelezen:
[..]

Vervuilen mag, als je maar betaalt.
https://www.ad.nl/auto/ve(...)-per-maand~addadd59/

Als ik dit moet geloven is het klimaat toch niet van erg groot belang.
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:52:53 #168
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191268171
Dus bij de kioskjes niet en de AH to go wel

Nuttig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191268209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/auto/ve(...)-per-maand~addadd59/

Als ik dit moet geloven is het klimaat toch niet van erg groot belang.
Is meer dat er in december belachelijk veel verkocht zijn vanwege de aangepaste voorwaarden.
Logisch dat het dan de maand erna inzakt.

In april of mei zou dat weer moeten normaliseren.

Daarnaast is Nederland maar een kleine markt, Tesla overleeft zo'n dipje wel ;)
pi_191268235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is meer dat er in december belachelijk veel verkocht zijn vanwege de aangepaste voorwaarden.
Logisch dat het dan de maand erna inzakt.

In april of mei zou dat weer moeten normaliseren.

Daarnaast is Nederland maar een kleine markt, Tesla overleeft zo'n dipje wel ;)
Ben benieuwd zonder subsidie. Want je maakt mij niet wijs dat het daar niet om draait.
pi_191268309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ben benieuwd zonder subsidie. Want je maakt mij niet wijs dat het daar niet om draait.
De bijtelling voor een EV is dit jaar van 4 naar 8% gegaan, nog steeds laag vergeleken met een dieseltje. Ook is de grens voor die 8% verlaagd van ¤50.000 naar ¤45.000 omdat EV's goedkoper worden en stimulatie steeds minder hard nodig zal zijn.

Maar wel logisch dat men in december nog even snel een elektrische leaseauto heeft genomen, want dan blijf je voorlopig op 4%. En ook logisch dat een maand later de verkoop dan even compleet dipt want de omzet van 1 kwartaal is ongeveer in heel december gerealiseerd.

Sowieso moeten automerken omlaag met hun gemiddelde CO2 uitstoot en dat kunnen ze alleen door óók elektrische auto's te gaan verkopen (of deals te sluiten met andere fabrikanten).

De boetes voor te hoge uitstoot zijn dermate hoog dat het voor een concern als Volkswagen of Renault kan lonen om z'n elektrische auto's met klein verlies te verkopen.

Dat zal de prijzen van Tesla ook op scherp zetten, al stoten die op de weg geen CO2 uit, ze zullen met die prijzen mee moeten gaan.

Interessante tijden.
pi_191268346
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Natuurlijk doen ze er toe. Maar ik vind niet dat je minderheden zoals rokers en obesitas-patienten moet vergelijken met minderheden zoals homos of allochtonen die je gewoon als statische minderheden moet zien. Rokers hebben niet alleen invloed op hun eigen gezondheid maar ook op de gezondheid van een ander. Door het gebruik voor hun moeilijker te maken vind ik niet dat je ze tiranniseert of wegcijfert uit de maatschappij.
Als men bang is om ziek te worden van iemands tabaksrook, dan kan men toch mondkapjes aanschaffen en een beetje uit de buurt blijven? De meeste rokers ontwijken toch ook het liefst zoveel mogelijk de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen?
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:13:37 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_191268411
quote:

Het zal niet lang meer duren voordat dieselauto’s worden verboden.
Yankee go home!
pi_191268467
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:00 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon vies en iedereen haat ze.
Nee hoor, ik niet, spreek jij lekker voor jezelf.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:17:49 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_191268468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:07 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste rokers ontwijken toch ook het liefst zoveel mogelijk de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen?
Mwah. Die tendens zie ik niet hoor. En niet alleen bij rokers overigens. Hetzelfde met mensen die bewust extra vuurwerk gaan kopen wanneer mensen het willen verbieden. Expres praten in een stiltecoupe. Je kan zoveel voorbeelden verzinnen waarbij een verbod of strengere wetgeving juist zorgt voor dat soort kinderlijk gedrag
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:25:44 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_191268581
Ik heb meer dan 25 jaar gerookt en als ik dat nog zou doen zou ik stevig balen van deze maatregel.

Maar ik denk wel dat het helpt om meer mensen te laten stoppen. En dat is een goeie zaak, dus ik ben het er mee eens.
Yankee go home!
pi_191268819
Ze doen allemaal maar. Alsof er überhaupt nog handhaving is _O-
pi_191268841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:40 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Ze doen allemaal maar. Alsof er überhaupt nog handhaving is _O-
Je kan je ook gewoon aan de regels houden.
pi_191269068
Voor de gezondheid...vast...

Zeg dan gewoon dat je het je extra werk scheelt omdat je die asbakken niet hoeft schoon te houden of te onderhouden.
pi_191269454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mwah. Die tendens zie ik niet hoor. En niet alleen bij rokers overigens. Hetzelfde met mensen die bewust extra vuurwerk gaan kopen wanneer mensen het willen verbieden. Expres praten in een stiltecoupe. Je kan zoveel voorbeelden verzinnen waarbij een verbod of strengere wetgeving juist zorgt voor dat soort kinderlijk gedrag
Deze roker ontwijkt toch het liefst de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen aangezien dat indringers zijn met geen mooie plannen voor rokers.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:04:56 #183
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_191270235
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:01 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Dat klopt, alleen moet je daar zelf nog achterkomen.
Ikben helemaal niet pro-drank. M'n vader was alcoholist. Alleen ik ben anti-verboden. Ik zie gewoon niet wat iemand met een biertje verkeerd doet. Vandalisme en geweld plegen is al verboden,dus een verbod van openbaar drinken vind ik totaal overbodig
pi_191270546
Ik ben niet pro-roken, maar wel pro-verbod. Liever een bevolking dat ingrijpt wanneer mensen de schreef over gaan. Luie ambtenaren met hun verboden.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:43:21 #185
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_191270869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Mensen die iets anders dan een appel eten uit de trein trappen.
Zoooooo smerig, dat kraken als mensen in een appel bijten. Verbieden.
Prrrrr
pi_191270884
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan je ook gewoon aan de regels houden.
Ze moeten eens ophouden met de regels steeds te veranderen. Eerst rookhokken in de horeca, vervolgens weer verbieden, rookpalen plaatsen, daarna verbieden. Ook met kinderachtige maatregelen die geen enkel effect hebben zie je dat zoals met koeieletters op sigarettenverpakking vermelden dat je er dood door gaat en er impotent van wordt, was toch niet voldoende dus maar wat ranzige plaatjes erbij, nog steeds niet genoeg dus mag de merknaam er straks ook niet meer op en moeten alle pakjes wit zijn.

En dan zijn ze nog lang niet klaar met het kinderachtig gedoe dus moet alles uit het zicht en je kan op je klompen aanvoelen dat dat binnenkort ook niet meer voldoende is dus gaan ze pleiten om sigarettenverkoop maar helemaal te verbieden in 'normale' winkels en je het alleen nog maar mag kopen bij speciaalzaken, je niet meer in de openlucht in de bebouwde kom mag roken, op terrassen, op het strand en niet meer in het bos vanwege brandgevaar.

Kap daar gewoon mee en kom met een plan waar ook met rokers rekening gehouden wordt want ze kunnen dingen verzinnen tot ze een ons wegen, een gedeelte van de bevolking zal altijd blijven roken.
pi_191270910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef ...TomTom het volgende:
Ach, of mensen roken moeten ze zelf weten. Maar de cultuur die op dit moment heerst om alles te verbieden staat mij wel een beetje tegen.

Genoeg stations zonder overkappingen etc etc, waar niemand last van heeft als iemand een sigaretje/sigaar rookt.
Jawel hoor. Ligt eraan hoe de wind staat.
pi_191270949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:44 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ze moeten eens ophouden met de regels steeds te veranderen. Eerst rookhokken in de horeca, vervolgens weer verbieden, rookpalen plaatsen, daarna verbieden. Ook met kinderachtige maatregelen die geen enkel effect hebben zie je dat zoals met koeieletters op sigarettenverpakking vermelden dat je er dood door gaat en er impotent van wordt, was toch niet voldoende dus maar wat ranzige plaatjes erbij, nog steeds niet genoeg dus mag de merknaam er straks ook niet meer op en moeten alle pakjes wit zijn.

En dan zijn ze nog lang niet klaar met het kinderachtig gedoe dus moet alles uit het zicht en je kan op je klompen aanvoelen dat dat binnenkort ook niet meer voldoende is dus gaan ze pleiten om sigarettenverkoop maar helemaal te verbieden in 'normale' winkels en je het alleen nog maar mag kopen bij speciaalzaken, je niet meer in de openlucht in de bebouwde kom mag roken, op terrassen, op het strand en niet meer in het bos vanwege brandgevaar.

Kap daar gewoon mee en kom met een plan waar ook met rokers rekening gehouden wordt want ze kunnen dingen verzinnen tot ze een ons wegen, een gedeelte van de bevolking zal altijd blijven roken.
Hear hear. We moeten allemaal weer horigen worden volgens de 'terugtrekkende overheid'. Geen rechten maar wel plichten. Recht of zelfbeschikking doen we niet meer aan.
pi_191270986
quote:

[..]

Owh, mag dat niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191271388
Op zich mag het van mij wel deze kant op met de prijs van boodschappen:

donderdag 30 januari 2020 @ 23:10:27 #191
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191271390
quote:

Sommigen zijn aangeboren asociaal. Daarvan moet je gewoon wachten tot ze onder de trein lopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191271449
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:04 schreef Nikonlover het volgende:
En de volgende stap is alcohol?

Dronken mensen weigeren in t OV lijkt mij wel een goed idee. Zijn alleen maar vervelend.
Klopt.
Op de weg alleen nog vervelender.

Ov moet verplicht worden om die mensen te vervoeren voordat er weer een magnieter wakker wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:18:47 #193
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191271523
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh, mag dat niet?
Schending van de openbare orde ofzo. Anyhow, bedenk zelf maar hoe Annie van 55 en haar vent eruit zien en of jij dat tegen wil komen. :+
pi_191271550
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is het wel sneu gesteld met je land als je dit soort dingen gaat doen omdat je gezellig een drankje wil drinken in het ov. Helemaal als je denkt van ik laat de auto staan en ga de stad in met vrienden en pak juist het ov.
Nu zou ik je wel gelijk geven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191271693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]
'Zware criminelen richten zich op handel in illegale sigaretten'

Illegale sigarettenhandelaren zullen het roerend met je eens zijn.
pi_191271973
quote:

[..]

Je kan ook de kant kiezen van de niet-roker die niet graag in de stank van andermans' peuk staat natuurlijk. Je doet steeds alsof de roker een bom agressie is die ontploft als je hem ook nog zijn peukje ontneemt op het perron maar de - meerderheid van de - mensen die potentieel net zo goed kunnen ontploffen omdat iemand maar blijft roken lijk je een blinde vlek voor te hebben.

Ik vind t een prima maatregel trouwens, veel handiger te handhaven ook. Scheelt discussies als iemand 3 meter van een paal staat...sta je dan nog wel bij die paal?

Of je moet ze helemaal aan t eind vh perron zetten maar dat kan in sommige stations nauwelijks vanwege de bouw.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 31 januari 2020 @ 00:00:32 #197
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191272065
quote:

Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.

Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191272067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]
Noem dat maar eten, ik zie veel plastic en fabriekseten...
Eet dat elke dag op en je bent zieker dan je wordt van een pakje sigaretten.

Die worsten blijven jaren goed, daar zit niet eens vlees in, brood uit je voorbeeld blijft weken goed.
pi_191272082
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Noem dat maar eten, ik zie veel plastic en fabriekseten...
Eet dat elke dag op en je bent zieker dan je wordt van een pakje sigaretten.

Die worsten blijven jaren goed, daar zit niet eens vlees in, brood uit je voorbeeld blijft weken goed.
Het is natuurlijk maar een willekeurige greep uit mogelijke boodschappen ter waarde van de sigaretten.

Je kan er ook 10 bloemkolen naast leggen maar dit spreekt iets meer tot de verbeelding.
pi_191272314
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.

Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.
Dat bepaal jij toch niet waar mensen gelukkig van worden? Wat moet ik nog meer achterwege laten om gelukkig van te worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')