Mwah. Die tendens zie ik niet hoor. En niet alleen bij rokers overigens. Hetzelfde met mensen die bewust extra vuurwerk gaan kopen wanneer mensen het willen verbieden. Expres praten in een stiltecoupe. Je kan zoveel voorbeelden verzinnen waarbij een verbod of strengere wetgeving juist zorgt voor dat soort kinderlijk gedragquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:07 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste rokers ontwijken toch ook het liefst zoveel mogelijk de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen?
Dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:13 schreef remlof het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat dieselauto’s worden verboden.
Je kan je ook gewoon aan de regels houden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:40 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Ze doen allemaal maar. Alsof er überhaupt nog handhaving is
Deze roker ontwijkt toch het liefst de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen aangezien dat indringers zijn met geen mooie plannen voor rokers.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Die tendens zie ik niet hoor. En niet alleen bij rokers overigens. Hetzelfde met mensen die bewust extra vuurwerk gaan kopen wanneer mensen het willen verbieden. Expres praten in een stiltecoupe. Je kan zoveel voorbeelden verzinnen waarbij een verbod of strengere wetgeving juist zorgt voor dat soort kinderlijk gedrag
Ikben helemaal niet pro-drank. M'n vader was alcoholist. Alleen ik ben anti-verboden. Ik zie gewoon niet wat iemand met een biertje verkeerd doet. Vandalisme en geweld plegen is al verboden,dus een verbod van openbaar drinken vind ik totaal overbodigquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:01 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen moet je daar zelf nog achterkomen.
Zoooooo smerig, dat kraken als mensen in een appel bijten. Verbieden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mensen die iets anders dan een appel eten uit de trein trappen.
Ze moeten eens ophouden met de regels steeds te veranderen. Eerst rookhokken in de horeca, vervolgens weer verbieden, rookpalen plaatsen, daarna verbieden. Ook met kinderachtige maatregelen die geen enkel effect hebben zie je dat zoals met koeieletters op sigarettenverpakking vermelden dat je er dood door gaat en er impotent van wordt, was toch niet voldoende dus maar wat ranzige plaatjes erbij, nog steeds niet genoeg dus mag de merknaam er straks ook niet meer op en moeten alle pakjes wit zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan je ook gewoon aan de regels houden.
Jawel hoor. Ligt eraan hoe de wind staat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef ...TomTom het volgende:
Ach, of mensen roken moeten ze zelf weten. Maar de cultuur die op dit moment heerst om alles te verbieden staat mij wel een beetje tegen.
Genoeg stations zonder overkappingen etc etc, waar niemand last van heeft als iemand een sigaretje/sigaar rookt.
Hear hear. We moeten allemaal weer horigen worden volgens de 'terugtrekkende overheid'. Geen rechten maar wel plichten. Recht of zelfbeschikking doen we niet meer aan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:44 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ze moeten eens ophouden met de regels steeds te veranderen. Eerst rookhokken in de horeca, vervolgens weer verbieden, rookpalen plaatsen, daarna verbieden. Ook met kinderachtige maatregelen die geen enkel effect hebben zie je dat zoals met koeieletters op sigarettenverpakking vermelden dat je er dood door gaat en er impotent van wordt, was toch niet voldoende dus maar wat ranzige plaatjes erbij, nog steeds niet genoeg dus mag de merknaam er straks ook niet meer op en moeten alle pakjes wit zijn.
En dan zijn ze nog lang niet klaar met het kinderachtig gedoe dus moet alles uit het zicht en je kan op je klompen aanvoelen dat dat binnenkort ook niet meer voldoende is dus gaan ze pleiten om sigarettenverkoop maar helemaal te verbieden in 'normale' winkels en je het alleen nog maar mag kopen bij speciaalzaken, je niet meer in de openlucht in de bebouwde kom mag roken, op terrassen, op het strand en niet meer in het bos vanwege brandgevaar.
Kap daar gewoon mee en kom met een plan waar ook met rokers rekening gehouden wordt want ze kunnen dingen verzinnen tot ze een ons wegen, een gedeelte van de bevolking zal altijd blijven roken.
Owh, mag dat niet?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:15 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Neuken in de trein mag ook niet. En op het perron ook niet.
Sommigen zijn aangeboren asociaal. Daarvan moet je gewoon wachten tot ze onder de trein lopen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:19 schreef AchJa het volgende:
Nog meer reden om het OV te mijden als de pest... Oh, ik rook trouwens al lang niet meer.
Lekker met verwijderde EGR en roetfilter dieseldampen, stikstof en fijnstof de lucht in knallen ftw!
Klopt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:04 schreef Nikonlover het volgende:
En de volgende stap is alcohol?
Dronken mensen weigeren in t OV lijkt mij wel een goed idee. Zijn alleen maar vervelend.
Schending van de openbare orde ofzo. Anyhow, bedenk zelf maar hoe Annie van 55 en haar vent eruit zien en of jij dat tegen wil komen.quote:
Nu zou ik je wel gelijk geven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is het wel sneu gesteld met je land als je dit soort dingen gaat doen omdat je gezellig een drankje wil drinken in het ov. Helemaal als je denkt van ik laat de auto staan en ga de stad in met vrienden en pak juist het ov.
'Zware criminelen richten zich op handel in illegale sigaretten'quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich mag het van mij wel deze kant op met de prijs van boodschappen:
[ afbeelding ]
Je kan ook de kant kiezen van de niet-roker die niet graag in de stank van andermans' peuk staat natuurlijk. Je doet steeds alsof de roker een bom agressie is die ontploft als je hem ook nog zijn peukje ontneemt op het perron maar de - meerderheid van de - mensen die potentieel net zo goed kunnen ontploffen omdat iemand maar blijft roken lijk je een blinde vlek voor te hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Noem dat maar eten, ik zie veel plastic en fabriekseten...quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich mag het van mij wel deze kant op met de prijs van boodschappen:
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk maar een willekeurige greep uit mogelijke boodschappen ter waarde van de sigaretten.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Noem dat maar eten, ik zie veel plastic en fabriekseten...
Eet dat elke dag op en je bent zieker dan je wordt van een pakje sigaretten.
Die worsten blijven jaren goed, daar zit niet eens vlees in, brood uit je voorbeeld blijft weken goed.
Dat bepaal jij toch niet waar mensen gelukkig van worden? Wat moet ik nog meer achterwege laten om gelukkig van te worden?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.
Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |