abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191266316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:10 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Klopt bovengronds en perrons in de open lucht mag ook al een paar jaar niet gerookt worden.
Oké ik wist dat eerlijk gezegd niet.
Handhavers hebben nu al de handen vol. Zelfs dat lukt niet eens.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:11:46 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191266319
Gewoon sprinklers erboven hangen.

Wat een kutplan trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:12:31 #103
319979 Fok-it
All is well
pi_191266325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:06 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet helemaal. Ik denk dat minderheden er altijd toe doen en op zijn minst gehoord moeten worden en dat daarbij komt kijken dat ze eerlijk en respectvol behandeld zullen worden. Ze zijn dan wel in de minderheid, maar qua gelijkheid doen ze verder niks voor de meerderheid onder. Of je het nu hebt over rokers, transgenders, homoseksuelen of allochtonen. Dat maakt niks uit.
Natuurlijk doen ze er toe. Maar ik vind niet dat je minderheden zoals rokers en obesitas-patienten moet vergelijken met minderheden zoals homos of allochtonen die je gewoon als statische minderheden moet zien. Rokers hebben niet alleen invloed op hun eigen gezondheid maar ook op de gezondheid van een ander. Door het gebruik voor hun moeilijker te maken vind ik niet dat je ze tiranniseert of wegcijfert uit de maatschappij.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191266344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon sprinklers erboven hangen.

Wat een kutplan trouwens.
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
pi_191266346
Als je hard genoeg wegrent kan je overal roken.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:17:06 #106
346939 Janneke141
pi_191266361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hiet straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen.
Ik weet niet of je zelf rookt, maar anders je collega's wel, en die moeten ook ergens heen natuurlijk. Dat problemen hebben we op schoolterreinen namelijk ook.

Mijn probleem zit overigens vooral in de eigen verantwoordelijkheid die weer eens wordt afgeknepen, en daarnaast is de antirooklobby natuurlijk nooit tevreden. Dus we zitten nu in de vreemde spagaat dat een legaal product langzamerhand overal verboden wordt. Dat slaat nergens op.
pi_191266380
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:04 schreef Nikonlover het volgende:
En de volgende stap is alcohol?

Dronken mensen weigeren in t OV lijkt mij wel een goed idee. Zijn alleen maar vervelend.
Flikker toch op met alles willen verbieden :')
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:18:47 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191266385
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Flikker toch op met alles willen verbieden :')
vloeken verbieden en je neus snuiten zonder zakdoek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191266415
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je zelf rookt, maar anders je collega's wel, en die moeten ook ergens heen natuurlijk. Dat problemen hebben we op schoolterreinen namelijk ook.

Mijn probleem zit overigens vooral in de eigen verantwoordelijkheid die weer eens wordt afgeknepen, en daarnaast is de antirooklobby natuurlijk nooit tevreden. Dus we zitten nu in de vreemde spagaat dat een legaal product langzamerhand overal verboden wordt. Dat slaat nergens op.
Zelf rook ik niet thuis en op mijn werk. Alleen als ik ga stappen. Maar een deel collega's rookt nog wel. Tja die lopen een paar honderd meter van het station vandaan en gaan daar roken. En dat duurt zolang dat men daar ook wel weer iets van vind.

Bovendien zijn die collega's nu behoorlijk gefrustreerd want een bidruimte en kolfruimte is er nu wel. Je kunt je voorstellen dat nu juist de roker hier tegen is. Want die zegt nu waarom wel die ruimtes creëeren. Had je nog een rookruimte gehad werd et niet eens geklaagd. Dan had iedereen een plek.
pi_191266420
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Poeh daar had ik niet eens aan gedacht, mensen die na 3 kwartier in de trein overstappen en zien dat er een defecte trein staat tussen lokatie en doel. Maar nee je mag niet even een sigaretje roken, dan moet je uitchecken en het station uit. :')
pi_191266438
quote:
waaronder een rookvrije generatie in 2040.
Het blijft toch tamelijk bizar dat er allerlei symbolische maatregelen genomen worden (immers, rookwaren zijn gewoon legaal dus zou het logisch zijn als een winkel ze mag verkopen, tevens lijkt een rookpaal/ruimte an sich een heel redelijk compromis) om toch maar de illusie te geven dat je werkelijk op weg bent naar de onrealistische doelstellingen die je gekoppeld hebt aan een arbitrair gekozen jaar in de tamelijk verre toekomst.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:23:20 #112
346939 Janneke141
pi_191266441
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:21 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zelf rook ik niet thuis en op mijn werk. Alleen als ik ga stappen. Maar een deel collega's rookt nog wel. Tja die lopen een paar honderd meter van het station vandaan en gaan daar roken. En dat duurt zolang dat men daar ook wel weer iets van vind.

Bovendien zijn die collega's nu behoorlijk gefrustreerd want een bidruimte en kolfruimte is er nu wel. Je kunt je voorstellen dat nu juist de roker hier tegen is. Want die zegt nu waarom wel die ruimtes creëeren. Had je nog een rookruimte gehad werd et niet eens geklaagd. Dan had iedereen een plek.
Ik vind een kolfruimte wel echt iets anders, eigenlijk.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:23:37 #113
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191266444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Natuurlijk doen ze er toe. Maar ik vind niet dat je minderheden zoals rokers en obesitas-patienten moet vergelijken met minderheden zoals homos of allochtonen die je gewoon als statische minderheden moet zien. Rokers hebben niet alleen invloed op hun eigen gezondheid maar ook op de gezondheid van een ander. Door het gebruik voor hun moeilijker te maken vind ik niet dat je ze tiranniseert of wegcijfert uit de maatschappij.
Je tiranniseert ze wel door ze geen plek meer te geven om te kunnen roken. Ik denk dat de huidige situatie prima is, met rookzones. Zo kunnen niet-rokers bij de rokers wegblijven en rokers gewoon roken in de zone. Nu krijg je dat iedereen gaat roken voor de stations, waar gewoon iedereen langsloopt. Is dat dan beter?
AZ
ALKMAAR
pi_191266452
En ga er maar vanuit dat straks alcohol nuttigen in de trein ook verboden gaat worden. Dat is nog een kwestie van tijd.
pi_191266461
2020 wordt het verbodjaar
pi_191266462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Als er iemand rookt op het perron en ik heb er last van, dan ga ik een paar meter verderop staan.
Maar ik heb wel een tyfusteringhekel aan die aso's die nét voordat ze de trein in stappen een laatste trek nemen EN DAN BINNEN IN DE TREIN UITBLAZEN. GODVERDEGODVER VUILE HUFTERS. STERF PIJNLIJK OFZO.
Maak je je druk man.

Iemand rookt een sigaretje nounounou wat errug!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191266468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind een kolfruimte wel echt iets anders, eigenlijk.
Klopt, maar leg dat maar eens uit als je een ander iets gaat afnemen waar overigens niemand problemen mee had.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:25:53 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_191266470
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:23 schreef Durmada het volgende:

[..]

Je tiranniseert ze wel door ze geen plek meer te geven om te kunnen roken. Ik denk dat de huidige situatie prima is, met rookzones. Zo kunnen niet-rokers bij de rokers wegblijven en rokers gewoon roken in de zone. Nu krijg je dat iedereen gaat roken voor de stations, waar gewoon iedereen langsloopt. Is dat dan beter?
Misschien niet. Maar de rookruimtes die er nu zijn is net zo'n zwaktebod gezien 1: Ze staan vaak midden op het perron, 2: Veel mensen hebben ook gewoon schijt en staan met een peuk in hun mond voor de trein te wachten zodat ze nog een paar hijsjes kunnen nemen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191266501
Je bevolking dwingen/verplichten met iets te stoppen dmv wetswijziging in kader van "volksgezondheid". :')

Langzaam maar zeker mogen we straks helemaal niks meer. Wat een vrije wereld leven we in :')

Hypocriet ten top. Dan liever een Stalin bewind, mocht je tenminste roken tijdens het harde werken in de goelag.
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 17:29:08 #120
45833 crew  Fogel
pi_191266514
quote:
4s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:08 schreef Leonos het volgende:

[..]

Lopen er al, conducteurs en BOA's.
Open biertje op de perrons kan je ook boete voor krijgen. (En al keer gehad ;( )
Maar in de trein kan het nog wel?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_191266523
quote:
15s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:24 schreef harrievankempen het volgende:
2020 wordt het verbodjaar
Stel je aan zeg
pi_191266538
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar in de trein kan het nog wel?
Nog wel. Maar dat zal wel de volgende stap zijn.
pi_191266572
Niet praten en roken tegelijk en dan rook door de mond en neus laten komen voor optimaal effect :')
U MAD?
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:35:53 #124
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191266582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Misschien niet. Maar de rookruimtes die er nu zijn is net zo'n zwaktebod gezien 1: Ze staan vaak midden op het perron, 2: Veel mensen hebben ook gewoon schijt en staan met een peuk in hun mond voor de trein te wachten zodat ze nog een paar hijsjes kunnen nemen.
Misschien dan een rookzone aan de buitenste kanten van het perron maken? En strenger handhaven tegen mensen die wel tussen de niet-rokers roken? Dit is een verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:36:50 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_191266591
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:35 schreef Durmada het volgende:

[..]

Misschien dan een rookzone aan de buitenste kanten van het perron maken? En strenger handhaven tegen mensen die wel tussen de niet-rokers roken? Dit is een verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
Zou een prima oplossing zijn ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')