Vergeet het maar.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor
Onze samenleving wordt over paar jaar geheel rookvrij
Dan kunnen we het beter bij de autorijders halen. Dus nog duurdere benzine.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat je daar anderen niet mee schaadt dus leven en laten leven is daarop veel meer acceptabel. Meeroken is gewoon bewezen flink schadelijk te zijn
Klopt. Maar die gaan de komende jaren ook wel betalenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan kunnen we het beter bij de autorijders halen. Dus nog duurdere benzine.
Vroeger hadden we daar een woord voor: tolerantie. Dat je een klein beetje overlast gewoon slikte. Dat bestaat helaas nog maar weinig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:27 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Omdat we tegenwoordig niets meer van elkaar tolereren wat we zelf niet doen. Ik vind vuurwerk stom, verbieden! Ik vind roken vies, verbieden! Paasvuren stinken, verbieden! Mensen stinken uit hun mond naar bier, verbieden! Er springt een mafkees van een brug van paddo's, verbieden!
Hoe denk je hoe onze samenleving eruitziet over een jaar of 50 als we in dit tempo doorgaan met alles maar te verbieden waar een groep zich aan stoort? Ik rook niet maar het laatste waar ik me druk om maak zijn mensen die roken. Als je daar al niet tegen kan ben je gewoon een snowflake.
Als dusdanig veel mensen er last van hebben word ik ook gewoon wij natuurlijkquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het motto is nu: 'als ík er maar geen last van heb'.![]()
Word jij dan wij?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als dusdanig veel mensen er last van hebben word ik ook gewoon wij natuurlijk
Het gaat erom dat het individu dan niet centraal staat maar het collectief.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef wollah het volgende:
[..]
Het is geen 1990 meer. Gewoon verbieden die vieze troep
Schaam je voor je UIquote:
Dat is zo, maar we moeten onverschilligheid niet verwarren met tolerantie.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als dusdanig veel mensen er last van hebben word ik ook gewoon wij natuurlijk
Ja, die tijd heb ik ook nog meegemaakt, dat je bij wijze van spreken mensen aan de andere kant van de bar niet meer kon zien omdat het blauw stond van de rookquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Vroeger hadden we daar een woord voor: tolerantie. Dat je een klein beetje overlast gewoon slikte. Dat bestaat helaas nog maar weinig.
Het motto is nu: 'als ík er maar geen last van heb'.![]()
Haha geintje zeker?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:42 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als je de hele dag in rook zit misschien, maar dat zit vrijwel niemand meer behalve rokers zelf.
Dus de minderheid mag getiranniseerd worden door de meerderheid? Doen minderheden er niet toe als de meerderheid eenmaal zijn zin heeft?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het individu dan niet centraal staat maar het collectief.
Vind jij van wel dan als de NS zijn oproep veranderd in beste reizigers omwille van de transgenders?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Doen minderheden er niet toe als de meerderheid eenmaal zijn zin heeft?
Uitzonderingen hou je altijd. In het bijzijn van kinderen in afgesloten ruimtes roken of in de auto keur ik wel af trouwens, maar de meeste rokers houden daar tegenwoordig wel rekening mee. In mijn omgeving wel althans.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Haha geintje zeker?
Ik zat vanaf baby af aan iedere dag, in rook en blowlucht van mijn kettingrokende ouders. En ook nu ken ik nog heel veel mensen die lekker doorpaffen met het kind ernaast op de bank en de ramen dicht.
Ik zie daar helaas nog niet veel verandering inquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:04 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Uitzonderingen hou je altijd. In het bijzijn van kinderen in afgesloten ruimtes roken of in de auto keur ik wel af trouwens, maar de meeste rokers houden daar tegenwoordig wel rekening mee. In mijn omgeving wel althans.
Ik snap je punt niet helemaal. Ik denk dat minderheden er altijd toe doen en op zijn minst gehoord moeten worden en dat daarbij komt kijken dat ze eerlijk en respectvol behandeld zullen worden. Ze zijn dan wel in de minderheid, maar qua gelijkheid doen ze verder niks voor de meerderheid onder. Of je het nu hebt over rokers, transgenders, homoseksuelen of allochtonen. Dat maakt niks uit.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind jij van wel dan als de NS zijn oproep veranderd in beste reizigers omwille van de transgenders?
Gewoon camera's. Als er iemand rookt dan lopen ze erheen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
Gaan we dan op alle stations politieagentjes neerzetten die iedereen op de schouder tikken als ze een peuk opsteken?
Lijkt me weer zo'n papieren tijgertje voor de bühne.
Metro is ondergronds, of mag je ook al niet meer roken op de perrons bovengronds?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gewoon camera's. Als er iemand rookt dan lopen ze erheen.
Zelfde als bij metro's daar doen ze al hetzelfde.
Klopt bovengronds en perrons in de open lucht mag ook al een paar jaar niet gerookt worden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Metro is ondergronds, of mag je ook al niet meer roken op de perrons bovengronds?
Ik wens de handhavers veel succes als een trein vertraging heeft en mensen hebben al een kort lontje daar ook nog even wat van vinden, laat staan beboeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |