Allereerst 'weet' ik dat helemaal niet, ten tweede is mijn vermogen op dit moment riant genoeg en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar jij kiest moedwillig voor een 'gewoonte' waarvan je weet dat het uiteindelijk tot medische kosten gaat leiden. Dat probeer je kostte wat kost te negeren, omdat je het anders niet meer kunt verantwoorden, maar dat is gewoon de realiteit.
En ik vind het dus prima dat er maatregelen worden genomen om de mens tegen zichzelf te beschermen. Alle huidige rokers gaan dood en dan volgen er generaties die het niet kennen en er geen enkel probleem mee hebben dat het er niet meer is.
Als alle rokers dood zijn, kunnen we dat weer tegen elkaar wegstrepen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat dacht je van die accijns dan, die de staat int? Als dat weg valt worden de dingen veel duurder. Ook voor niet rokers.
Ik had al een vaag vermoeden dat dit het niveau is, ja. Zelfreflectie is al negen van de tien keer een brug te ver bij verbodsfetisjisten, fatsoenlijk en logisch redeneren is al helemaal een onmogelijke opgave...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar hoor jij bij de domsten.
Zoals ik al zei: redelijk en logisch argumenteren is niet je forte.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wil jij nu ineens voor anderen beslissen hoe ze moeten leven? Hoe spel je 'hypocriet' ook weer?
Gekke onzin in dat europa allemaal.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:05 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Nieuwe cashcows zijn in de maak. De klimaatindustrie wordt namelijk booming. Zelfs de centrale banken bemoeien zich hier nu mee.
Haha dat zeg je nu. Verder mag je jezelf kapotroken idc. Maar laat de gezondheid van anderen met rust. Alcoholisten heb ik verder geen last van. En op de snelwegen wordt regelmatig gecontroleerd. En ogmaals tabak. os gewoon goor. Ik krijg er keelpijn van als meerokerquote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
.. en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.
Ergens voor zijn is wat anders dan alles willen verbieden wat niet in je straatje past... Helaas zitten er genoeg van die hypocriete verbodsfetisjisten in dit topic.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Wacht eens eventjes. Mischien heb ik het verkeerd onthouden. Maar ben jij niet zo'n linkse deugert in nws/pol die konsekwent voor al die linkse wanbeleid (klimaatdoelen, EU, vaccinatie etc.) is?
Dat doe ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:12 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Haha dat zeg je nu. Verder mag je jezelf kapotroken idc. Maar laat de gezondheid van anderen met rust. Alcoholisten heb ik verder geen last van. En op de snelwegen wordt regelmatig gecontroleerd.
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken en ook mensen die drinken zorgen voor hoge zorgkosten aangezien je daar ook kanker van krijgt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als alle rokers dood zijn, kunnen we dat weer tegen elkaar wegstrepen.
Alles met mate. Ik snap werkelijk niet meer waar deze maatschappij naar toe wil gaan. Je zou bijna gaan denken ik rook maar wat meer want in deze maatschappij wil je niet eens meer leven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: redelijk en logisch argumenteren is niet je forte.
Geef even in die zin aan waar ik het heb over verplichten tot, dan wel sancties opleggen bij weigering?
"Komt een man bij de dokter.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allereerst 'weet' ik dat helemaal niet, ten tweede is mijn vermogen op dit moment riant genoeg en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling eraan herinnerd. Dat is niet cool. En zeker niet sociaal. Komop man ik heb mijn hele. leven getolereerd. En als ik er wat van zei dan zeggen ze altijd ' je moet je met je eigen zaken bemoeien'.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ergens voor zijn is wat anders dan alles willen verbieden wat niet in je straatje past... Helaas zitten er genoeg van die hypocriete verbodsfetisjisten in dit topic.
Echt? Iemand die de gezondheidsrisico's van roken bagatelliseert, kan nooit erg intelligent zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik had al een vaag vermoeden dat dit het niveau is, ja.
Heb ik het toch ook niet over? Same difference.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geef even in die zin aan waar ik het heb over verplichten tot, dan wel sancties opleggen bij weigering?
Ah ja, het beruchte 'wet van behoud van ellende'-argument.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Pendule het volgende:
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken
Het punt even volledig missen...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleidng niet dat ik thuiskom na 1 dag en dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling aan herinnerd. Dat is niet cool.
Zwaktebod. En dat weet je.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is me er hier ééntje getriggered zeg... goeiedag.
Ik was inderdaad vergeten dat jij die dingen 'weet'. De arrogantie...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Komt een man bij de dokter.
Dokter zegt: roken of lopen? En hier zijn medicijnen die er voor zorgen dat de kans op een hartaanval kleiner is.
Neenee, dank u wel dokter. Heb ik niet nodig".
Tuurlijk, pik.
Meer tekst gebruiken betekent niet dat je nu ineens wel gelijk hebt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten dat jij die dingen 'weet'. De arrogantie...
Voorts wacht ik nog op hoe jij precies de komende ouderenzorg voor je ziet... Hoe gaan we dat betaalbaar maken dan wel houden, Captain? Ik bedoel, aangezien beleid thans vooral wordt uitgevoerd door het gedram van verbodsfetisjisten als jij, waardoor wij allemaal veel langer in leven zullen blijven zonder allerlei vervelende (en dure) ziekenhuisbezoekjes, gaan we uiteraard ook allemaal een stuk langer mee. Echter, ondanks het achterlijke maakbaarheidsdenken dat jullie paradepaardje is, komt met ouderdom ook aftakeling, hoe dan ook, en derhalve de noodzaak tot verzorging.
Maar verhip. Men luidt nu al de noodklok. We kunnen kwalitatieve ouderenzorg niet langer meer garanderen tenzij we nu 'pijnlijke maatregelen' treffen.
Affijn, naast alwetendheid, grote ziener Captain, heb je ongetwijfeld ook een antwoord op de prangende vraag - prangend, want het gaat je vooral om de centjes - hoe we straks, als we allemaal vleesloos, drankloos, rookloos honderd worden, nog enigszins kunnen rekenen op kwalitatieve verzorging?
Dat zal zelfs een verstokte roker niet bagatelliseren. Maar dat dwangmatig iemand zijn wil willen opleggen daar gaat het al fout.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Echt? Iemand die de gezondheidsrisico's van roken bagatelliseert, kan nooit erg intelligent zijn.
Wat ik 'weet' is dat je niet alleen pretendeert te weten wat andere mensen gelukkig maakt, maar dat je zelf hebt gekozen om in de discussie op de proppen te komen met de ultieme cop-out dat degene die je verbodsfetisjisme niet zo deelt 'gewoon een beetje dom is'.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zwaktebod. En dat weet je.
Mwoh, Etto doet toch aardig zijn best.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Cherni het volgende:
Dat zal zelfs een verstokte roker niet bagatelliseren.
Moet je ook. Er is niemand die tegen jou zegt dat je water verspilt omdat jij elke dag zo nodig stroom moet trekken en water verbruiken omdat je gewoon je schone kleding wast terwijl je geur makkelijk kan verdringen met deo. Gewoon leven en laten leven. Loop er lekker met een grote boog omheen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling eraan herinnerd. Dat is niet cool. En zeker niet sociaal. Komop man ik heb mijn hele. leven getolereerd. En als ik er wat van zei dan zeggen ze altijd ' je moet je met je eigen zaken bemoeien'.
Zwaktebod. En dat weet je.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meer tekst gebruiken betekent niet dat je nu ineens wel gelijk hebt.
Het punt missen. Niet in mijn straatje? Als de buren roken en ik heb toevallig ramen open in de zomer. En komt al die vieze tabak vanaf de straat naar binnen. En al mijn spullen onder andermans vieze longluchttabakteer wat voor gore kanker het ook allemaal is. Dan worden hun rokerszaken toch ook een van mijn zaken. Ik ben mijn hele leven sociaal geweest met rokers. Nu is klaar.quote:
Opnieuw heb je het niet begrepen. Het punt is, dat als je maar hard genoeg zoekt, iedereen gewoontes heeft en handelingen verricht die overlast geven of de potentie in zich hebben anderen te hinderen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mwoh, Etto doet toch aardig zijn best.
Dat zeg ik nergens. Wel dat iemand zoals jij, die de gezondsheidsrisco's van roken bagatelliseert, niet een klein beetje dom is. En dat is gewoon zo.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
maar dat je zelf hebt gekozen om in de discussie op de proppen te komen met de ultieme cop-out dat degene die je verbodsfetisjisme niet zo deelt 'gewoon een beetje dom is'.
Helemaal niet. Je probeert alleen maar er een draai aan te geven, omdat je geen enkele onderbouwing voor je gedrag hebt behalve 'ikke, ikke, ikke'.quote:
Ja, alleen zeg ik dat dus nergens. Wat ik zeg is dat het leven inherent risico's met zich meebrengt, mensen last van elkaar hebben, dingen geld kosten en je wel eens belasting betaalt waar je niet direct iets van terug ziet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Wel dat iemand zoals jij, die de gezondsheidsrisco's van roken bagatelliseert, niet een klein beetje dom is. En dat is gewoon zo.
Daarbij zijn rokers juist goedkoper voor de samenleving omdat ze eerder dood gaan. Juist de gezond levende mensen zijn het duurst. Die onderzoeken/ artikelen zijn hier ook al ettelijke keren voorbij gekomen...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Pendule het volgende:
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken en ook mensen die drinken zorgen voor hoge zorgkosten aangezien je daar ook kanker van krijgt.
Ik begrijp het heel goed zelfs. Dat jij kostte wat kost blijft volhouden tot je onder de groene zoden ligt. En dat is prima. Dat soort mensen moeten er ook zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Opnieuw heb je het niet begrepen.
... aldus de alwetende die vooral heel erg bezig is met centjes.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je probeert alleen maar er een draai aan te geven, omdat je geen enkele onderbouwing voor je gedrag hebt behalve 'ikke, ikke, ikke'.
Dat is wel de bedoeling ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed zelfs. Dat jij kostte wat kost blijft volhouden tot je onder de groene zoden ligt. En dat is prima. Dat soort mensen moeten er ook zijn.
Fijne avond verder, he?
Misschien moet je eens wat minder boos doen dan zou je misschien begrijpen dat ik het niet eens over roken heb maar over figuren die alles maar willen verbieden wat niet in de persoonlijke kraam te pas komt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:22 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Het punt missen. Niet in mijn straatje? Als de buren roken en ik heb toevallig ramen open in de zomer. En komt al die vieze tabak vanaf de straat naar binnen. En al mijn spullen onder andermans vieze longluchttabakteer wat voor gore kanker het ook allemaal is. Dan worden hun rokerszaken toch ook een van mijn zaken. Ik ben mijn hele leven sociAl geweest met rokers. Nu is klaar.
Dat is een utopie. Iedere generatie zoekt zijn vertier en plezier waarbij zaken niet gezond zijn. Nu is het erg flauw om te zeggen maar jij snapt het wel dat er ooit een persoon geweest is die fel anti roken was maar miljoenen over de kling heeft gejaagd. Dat was ook zo een gezondheidsfreak.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling ja.
Ik hoor nog wel van je hoe we precies die glorieuze, nieuwe, altijd gezonde generatie later betaalbaar gaan verzorgen.
Wacht met smart op je nieuwe spandoekje.
Drink ze.
En je hebt geen last van fijnstof? dus bussen, brommers en auto’s vind je wel prima om daar de stof van in te ademen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:32 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik wil graag dat ze maar één ding opzeker gaan verbieden. Zij hoeven voor mij verder geen zwarte piet, stikstof, boeren, suiker, discriminatie, hoeren, sissen, de hele reutemeteut. Hoeft voor mij niet verboden. Maar wel roken in het openbaar. En mensen moeten thuis maar weer binnen gaan roken (alsjeblieft). Is voor rokers toch ook warmer in de winter. Met dat laatste punt. Rokers willen ook niet meer binnen in hun eigen huis roken. Want ze willen die tabak zelf binnen ook niet (!). Maar wel mij gaan vervelen.
En de bbq/ vuurkorf/ tuinkachel/ open haard dan? Of heb je daar geen "last" van? Ben jij weer zo'n type die selectief "last" heeft van dingen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:32 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik wil graag dat ze maar één ding opzeker gaan verbieden. Zij hoeven voor mij verder geen zwarte piet, stikstof, boeren, suiker, discriminatie, hoeren, sissen, de hele reutemeteut. Hoeft voor mij niet verboden. Maar wel roken in het openbaar. En mensen moeten thuis maar weer binnen gaan roken (alsjeblieft). Is voor rokers toch ook warmer in de winter. Met dat laatste punt. Rokers willen ook niet meer binnen in hun eigen huis roken. Want ze willen die tabak zelf binnen ook niet (!). Maar wel mij gaan vervelen.
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:
Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur.
Ik weet dat van een dagje stad en cigarettenrook ongewild mee moeten meeroken. Dat plakt dan achter in mijn keel. Dat voel ik. En dat blijft daar lang zitten. En ik krijg daar keelpijn van. En ik vind het gewoon goor. Wat een ander over zijn longen heeft gehad moest ik weer inademen. Plus mijn kleding stinkt naar tabak aan het einde van de dag en dat liegt er niet om. Rokers zijn vieze mensen. Van mij mogen ze lekker een rookorgie houden. Maar laat mij met rust.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:37 schreef Pendule het volgende:
[..]
En je hebt geen last van fijnstof? dus bussen, brommers en auto’s vind je wel prima om daar de stof van in te ademen?
Iedereen lijkt wel een Jehova tegenwoordig, lekker je levensstijl aan anderen opdringen en net doen alsof dat bon ton is...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:46 schreef Cherni het volgende:
Mensen moeten zich realiseren dat je altijd wel ergens last van heb. Nu heb je uiteraard grenzen. Daar zijn al regels voor.
Het dwangmatig mensen sturen ben ik totaal geen voorstander van. Als ik ergens last van heb vraag ik netjes of het even anders kan. Nooit problemen mee gehad privé.
Maar ik sta perplex dat je zelfs die hele riedel van ongezond eten over je heen krijgt bij het eten van vlees. Ik moest aan de sla en zelfs zeewier van de alternatieveling. Als je dat steeds moet aanhoren gaat je eetlust wel over. En dan heb ik een gewicht van 67 kg. En dan nog krijg je die preek steeds te horen. Het bizarre is dat ik niet eens zeg dat zij vlees moeten eten. Nee in het verblijf eet ik allang niet meer Mijn maaltijd op van thuis.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:50 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Ik weet dat van een dagje stad en cigarettenrook ongewild mee moeten meeroken. Dat plakt dan achter in mijn keel. Dat voel ik. En dat blijftvdaar lang zitten. En ik krijg daar keelpijn van. En ik vind het gewoon goor. Wat een ander over zijn longen heeft gehad moest ik weer inademen. Plus mijn kleding stinkt naar tabak aan het einde van de dag en dat liegt er niet om.
Waar je de mist in gaat is dat je wilt bepalen hoeveel ik er last van heb of niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de bbq/ vuurkorf/ tuinkachel/ open haard dan? Of heb je daar geen "last" van? Ben jij weer zo'n type die selectief "last" heeft van dingen?
En hoe kan jij nou stinkend van de rook thuiskomen? Ga je in het rookhok zitten omdat het kan ofzo?
[..]
Hoezo hoe dan. Je begrijpt dus kennelijk niet hoe erg ranzig goor opgestoken tabak is. Dat os mischien een probleem wat onder vele rokers speelt. Jullie denken dat niet-rokers maar kleinzerig doen ofzoiets.quote:
Iedereen heeft wel ergens last van. Ik heb er bijvoorbeeld last van dat ik in de trein moet zitten met klootjes volk. Dat is helaas mijn probleem en dat heb ik mooi opgelost door eerste klas te gaan reizen. Jij kan dat ook doen. Neem afstand van de rokende mensen. Kom er niet bij in de buurt. De maatschappij bestaat uit geven en nemen. Niet alleen uit nemen nemen nemen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:55 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Waar je de mist in gaat is dat je wilt bepalen hoeveel ik er last van heb.
Nee natuurlijk niet. Ik heb geen macht en controle over hoe die vieze tabakwalmen waaien. Ik ga over mn nek als dat tabak uit de bek van een ander door harde wind recht in mijn keel komt. En dat is met dit winterweer altijd een godverdomde klote tyfus. Dat rook komt overal vandaan naar mij toe. Vanuit rijdende autos, fietsers, mensen op stations, in de straat of pal voor de winkels. Soms denk ik rokers die ervoor kiezen moeten allemaal dood. Gore zakken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel ergens last van. Ik heb er bijvoorbeeld last van dat ik in de trein moet zitten met klootjes volk. Dat is helaas mijn probleem en dat heb ik mooi opgelost door eerste klas te gaan reizen. Jij kan dat ook doen. Neem afstand van de rokende mensen. Kom er niet bij in de buurt. De maatschappij bestaat uit geven en nemen. Niet alleen uit nemen nemen nemen.
Zo zou ik last kunnen hebben van behoorlijk wat geluidsoverlast na een nachtdienst. Maar ja je kunt slechts een hele buurt het zwijgen gaan opleggen. Onmogelijk en is ook totaal te begrijpen. En uiteindelijk wen je daar zo aan dat het geen probleem is. Maar zou ik erop gaan letten dan gaat het fout. En niet kunnen slapen is ook niet gezond.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel ergens last van. Ik heb er bijvoorbeeld last van dat ik in de trein moet zitten met klootjes volk. Dat is helaas mijn probleem en dat heb ik mooi opgelost door eerste klas te gaan reizen. Jij kan dat ook doen. Neem afstand van de rokende mensen. Kom er niet bij in de buurt. De maatschappij bestaat uit geven en nemen. Niet alleen uit nemen nemen nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |