abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:06:51 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191272915
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar jij kiest moedwillig voor een 'gewoonte' waarvan je weet dat het uiteindelijk tot medische kosten gaat leiden. Dat probeer je kostte wat kost te negeren, omdat je het anders niet meer kunt verantwoorden, maar dat is gewoon de realiteit.

En ik vind het dus prima dat er maatregelen worden genomen om de mens tegen zichzelf te beschermen. Alle huidige rokers gaan dood en dan volgen er generaties die het niet kennen en er geen enkel probleem mee hebben dat het er niet meer is. ^O^
Allereerst 'weet' ik dat helemaal niet, ten tweede is mijn vermogen op dit moment riant genoeg en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.

Op dit moment leiden andere dingetjes namelijk wel tot kosten... ook medisch, zelfs! En laat een sigaar of een goed bord vet vreten nu net een heel fijn medicijn zijn tegen die ellende.

Persoonlijk zit ik niet te wachten op jou als babysitter die mij komt vertellen wat ik denk, wat ik voel en wat ik 'zou moeten weten'.

Verder mag je mij nog even uitleggen wat er precies positief is aan beleid gericht op het lang, gezond oud worden in een maatschappij die thans aangeeft geen 'kwalitatieve ouderenzorg' meer te kunnen garanderen.

Wie gaat DAT betalen, Captain?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:07:00 #252
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191272918
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wat dacht je van die accijns dan, die de staat int? Als dat weg valt worden de dingen veel duurder. Ook voor niet rokers.
Als alle rokers dood zijn, kunnen we dat weer tegen elkaar wegstrepen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:08:30 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191272929
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Blijkbaar hoor jij bij de domsten.
Ik had al een vaag vermoeden dat dit het niveau is, ja. Zelfreflectie is al negen van de tien keer een brug te ver bij verbodsfetisjisten, fatsoenlijk en logisch redeneren is al helemaal een onmogelijke opgave...

Neem er nog eentje (met mate)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:09:21 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191272934
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wil jij nu ineens voor anderen beslissen hoe ze moeten leven? Hoe spel je 'hypocriet' ook weer?
Zoals ik al zei: redelijk en logisch argumenteren is niet je forte.

Geef even in die zin aan waar ik het heb over verplichten tot, dan wel sancties opleggen bij weigering?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:10:16 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191272941
Er is me er hier ééntje getriggered zeg... goeiedag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191272942
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:05 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Nieuwe cashcows zijn in de maak. De klimaatindustrie wordt namelijk booming. Zelfs de centrale banken bemoeien zich hier nu mee.
Gekke onzin in dat europa allemaal.
pi_191272957
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

.. en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.
Haha dat zeg je nu. Verder mag je jezelf kapotroken idc. Maar laat de gezondheid van anderen met rust. Alcoholisten heb ik verder geen last van. En op de snelwegen wordt regelmatig gecontroleerd. En ogmaals tabak. os gewoon goor. Ik krijg er keelpijn van als meeroker :r
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:12:42 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191272962
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Wacht eens eventjes. Mischien heb ik het verkeerd onthouden. Maar ben jij niet zo'n linkse deugert in nws/pol die konsekwent voor al die linkse wanbeleid (klimaatdoelen, EU, vaccinatie etc.) is?
Ergens voor zijn is wat anders dan alles willen verbieden wat niet in je straatje past... Helaas zitten er genoeg van die hypocriete verbodsfetisjisten in dit topic.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:12:55 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191272964
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:12 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Haha dat zeg je nu. Verder mag je jezelf kapotroken idc. Maar laat de gezondheid van anderen met rust. Alcoholisten heb ik verder geen last van. En op de snelwegen wordt regelmatig gecontroleerd.
Dat doe ik.

Zo reis ik voornamelijk met het OV.

Geen dank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191272988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als alle rokers dood zijn, kunnen we dat weer tegen elkaar wegstrepen.
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken en ook mensen die drinken zorgen voor hoge zorgkosten aangezien je daar ook kanker van krijgt.
pi_191272989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: redelijk en logisch argumenteren is niet je forte.

Geef even in die zin aan waar ik het heb over verplichten tot, dan wel sancties opleggen bij weigering?
Alles met mate. Ik snap werkelijk niet meer waar deze maatschappij naar toe wil gaan. Je zou bijna gaan denken ik rook maar wat meer want in deze maatschappij wil je niet eens meer leven.

Inpakken en wegwezen. :) :)

Neem dit nu niet al te serieus.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:15:48 #262
Why is all the rum gone?
pi_191272990
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

Allereerst 'weet' ik dat helemaal niet, ten tweede is mijn vermogen op dit moment riant genoeg en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.
"Komt een man bij de dokter.
Dokter zegt: roken of lopen? En hier zijn medicijnen die er voor zorgen dat de kans op een hartaanval kleiner is.
Neenee, dank u wel dokter. Heb ik niet nodig".

Tuurlijk, pik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191272992
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ergens voor zijn is wat anders dan alles willen verbieden wat niet in je straatje past... Helaas zitten er genoeg van die hypocriete verbodsfetisjisten in dit topic.
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling eraan herinnerd. Dat is niet cool. En zeker niet sociaal. Komop man ik heb mijn hele. leven getolereerd. En als ik er wat van zei dan zeggen ze altijd ' je moet je met je eigen zaken bemoeien'.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:16:40 #264
Why is all the rum gone?
pi_191273004
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik had al een vaag vermoeden dat dit het niveau is, ja.
Echt? Iemand die de gezondheidsrisico's van roken bagatelliseert, kan nooit erg intelligent zijn.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:17:42 #265
Why is all the rum gone?
pi_191273013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

Heb ik het toch ook niet over? Same difference.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:18:42 #266
Why is all the rum gone?
pi_191273019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Pendule het volgende:

Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken
Ah ja, het beruchte 'wet van behoud van ellende'-argument. :')
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:18:59 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191273021
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleidng niet dat ik thuiskom na 1 dag en dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling aan herinnerd. Dat is niet cool.
Het punt even volledig missen... :')
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:19:59 #268
Why is all the rum gone?
pi_191273031
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is me er hier ééntje getriggered zeg... goeiedag.
Zwaktebod. En dat weet je.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:20:10 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191273032
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

"Komt een man bij de dokter.
Dokter zegt: roken of lopen? En hier zijn medicijnen die er voor zorgen dat de kans op een hartaanval kleiner is.
Neenee, dank u wel dokter. Heb ik niet nodig".

Tuurlijk, pik.
Ik was inderdaad vergeten dat jij die dingen 'weet'. De arrogantie...

Voorts wacht ik nog op hoe jij precies de komende ouderenzorg voor je ziet... Hoe gaan we dat betaalbaar maken dan wel houden, Captain? Ik bedoel, aangezien beleid thans vooral wordt uitgevoerd door het gedram van verbodsfetisjisten als jij, waardoor wij allemaal veel langer in leven zullen blijven zonder allerlei vervelende (en dure) ziekenhuisbezoekjes, gaan we uiteraard ook allemaal een stuk langer mee. Echter, ondanks het achterlijke maakbaarheidsdenken dat jullie paradepaardje is, komt met ouderdom ook aftakeling, hoe dan ook, en derhalve de noodzaak tot verzorging.

Maar verhip. Men luidt nu al de noodklok. We kunnen kwalitatieve ouderenzorg niet langer meer garanderen tenzij we nu 'pijnlijke maatregelen' treffen.

Affijn, naast alwetendheid, grote ziener Captain, heb je ongetwijfeld ook een antwoord op de prangende vraag - prangend, want het gaat je vooral om de centjes - hoe we straks, als we allemaal vleesloos, drankloos, rookloos honderd worden, nog enigszins kunnen rekenen op kwalitatieve verzorging?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:21:02 #270
Why is all the rum gone?
pi_191273037
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik was inderdaad vergeten dat jij die dingen 'weet'. De arrogantie...

Voorts wacht ik nog op hoe jij precies de komende ouderenzorg voor je ziet... Hoe gaan we dat betaalbaar maken dan wel houden, Captain? Ik bedoel, aangezien beleid thans vooral wordt uitgevoerd door het gedram van verbodsfetisjisten als jij, waardoor wij allemaal veel langer in leven zullen blijven zonder allerlei vervelende (en dure) ziekenhuisbezoekjes, gaan we uiteraard ook allemaal een stuk langer mee. Echter, ondanks het achterlijke maakbaarheidsdenken dat jullie paradepaardje is, komt met ouderdom ook aftakeling, hoe dan ook, en derhalve de noodzaak tot verzorging.

Maar verhip. Men luidt nu al de noodklok. We kunnen kwalitatieve ouderenzorg niet langer meer garanderen tenzij we nu 'pijnlijke maatregelen' treffen.

Affijn, naast alwetendheid, grote ziener Captain, heb je ongetwijfeld ook een antwoord op de prangende vraag - prangend, want het gaat je vooral om de centjes - hoe we straks, als we allemaal vleesloos, drankloos, rookloos honderd worden, nog enigszins kunnen rekenen op kwalitatieve verzorging?
Meer tekst gebruiken betekent niet dat je nu ineens wel gelijk hebt.
pi_191273040
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Echt? Iemand die de gezondheidsrisico's van roken bagatelliseert, kan nooit erg intelligent zijn.
Dat zal zelfs een verstokte roker niet bagatelliseren. Maar dat dwangmatig iemand zijn wil willen opleggen daar gaat het al fout.
Overigens hebben we niet alleen een topic over roken.

Maar het gaat van vuurwerk tot alcohol en vlees. Ik ben bang dat het daar ook niet bij zal blijven.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:21:32 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191273043
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat ik 'weet' is dat je niet alleen pretendeert te weten wat andere mensen gelukkig maakt, maar dat je zelf hebt gekozen om in de discussie op de proppen te komen met de ultieme cop-out dat degene die je verbodsfetisjisme niet zo deelt 'gewoon een beetje dom is'.

Jij moet echt een feestnummer zijn op partijen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:21:49 #273
Why is all the rum gone?
pi_191273046
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Cherni het volgende:

Dat zal zelfs een verstokte roker niet bagatelliseren.
Mwoh, Etto doet toch aardig zijn best.
pi_191273048
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling eraan herinnerd. Dat is niet cool. En zeker niet sociaal. Komop man ik heb mijn hele. leven getolereerd. En als ik er wat van zei dan zeggen ze altijd ' je moet je met je eigen zaken bemoeien'.
Moet je ook. Er is niemand die tegen jou zegt dat je water verspilt omdat jij elke dag zo nodig stroom moet trekken en water verbruiken omdat je gewoon je schone kleding wast terwijl je geur makkelijk kan verdringen met deo. Gewoon leven en laten leven. Loop er lekker met een grote boog omheen.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 01:22:12 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191273049
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Meer tekst gebruiken betekent niet dat je nu ineens wel gelijk hebt.

Geef eens antwoord, alwetende. Hoe gaan we dat allemaal betalen, aangezien dat je grootste zorg is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')