ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zaterdag 25 januari 2020 23:51 schreef dennistd het volgende: 22:07 in Groningen is wel vrij laat... Heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee, maar James wat meer denk ik
Ik had gecontroleerd of Randstad (en James-town) nog bereikbaar waren om dat tijdstip Maar volgens mij was er vanuit de hoek vorige keer ook geen animo omdat het aardig vroeg werd om rond 10u tijd in Enschede of Hengelo te zijn
Op zaterdag 25 januari 2020 23:51 schreef dennistd het volgende: 22:07 in Groningen is wel vrij laat... Heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee, maar James wat meer denk ik
Ik ben hoe dan ook de sjaak, als je die rondjes een uur eerder plant kan ik er ook maar met moeite zijn
Venlo en Heerlen wordt ik weer minder enthousiast van
En eerlijk gezegd heb ik optie 1 als eerste gemaakt en toen gepland dat het via Leer is. Dan pak ik vanaf daar de trein naar Haren (Ems) waar ik 's ochtends al de trein naar Münster heb gepakt
Bij Heerlen is de uiterste tijd de IC van 19.49 naar Eindhoven, maar zelfs dan zou het voor mij na middernacht worden voordat ik terug kan zijn in Groningen
Op zondag 26 januari 2020 00:38 schreef derLudolf het volgende: Niet toevallig een weekend met werkzaamheden gekozen? Ik kan om 21:22 vertrekken en nog in Emmen arriveren
klopt, maar zo laat zou ik het niet meer willen maken als het niet nodig is
Wat misschien ook nog wel leuk is om te doen is de wintersporttrein op de RE57 naar Winterberg. Die rijdt met een 218 en een ratjetoe aan rijtuigen. De heenrit is niet te doen (7.07u uit Oberhausen ) maar de terugrit uit Winterberg (16.57u) is wel haalbaar. Ik kom dan op zoiets:
Op zondag 26 januari 2020 01:33 schreef dennistd het volgende: Wat misschien ook nog wel leuk is om te doen is de wintersporttrein op de RE57 naar Winterberg. Die rijdt met een 218 en een ratjetoe aan rijtuigen. De heenrit is niet te doen (7.07u uit Oberhausen ) maar de terugrit uit Winterberg (16.57u) is wel haalbaar. Ik kom dan op zoiets: [ code verwijderd ]
Op zondag 26 januari 2020 01:33 schreef dennistd het volgende: Wat misschien ook nog wel leuk is om te doen is de wintersporttrein op de RE57 naar Winterberg. Die rijdt met een 218 en een ratjetoe aan rijtuigen. De heenrit is niet te doen (7.07u uit Oberhausen ) maar de terugrit uit Winterberg (16.57u) is wel haalbaar. Ik kom dan op zoiets: [ code verwijderd ]
En eerlijk gezegd heb ik optie 1 als eerste gemaakt en toen gepland dat het via Leer is. Dan pak ik vanaf daar de trein naar Haren (Ems) waar ik 's ochtends al de trein naar Münster heb gepakt
Heerlen heeft een heel mooi nieuw station, de moeite waard.
Op zondag 26 januari 2020 00:24 schreef derLudolf het volgende: Ik had nog even gekeken of Münster en Munster in een dag zouden kunnen, maar iets heel leuks kon ik er niet van maken.
Dat is het zeker waard. De lijn Uelzen - Bremen (via Munster) is echter een 2-uursdienst, dus die pas je overal moeilijk in (ook de 15/20 minuten stop in Soltau is apart) wel geinig om te zien met de armseintjes in Munster.
Op zondag 26 januari 2020 01:33 schreef dennistd het volgende: Wat misschien ook nog wel leuk is om te doen is de wintersporttrein op de RE57 naar Winterberg. Die rijdt met een 218 en een ratjetoe aan rijtuigen. De heenrit is niet te doen (7.07u uit Oberhausen ) maar de terugrit uit Winterberg (16.57u) is wel haalbaar. Ik kom dan op zoiets: [ code verwijderd ]
Ik ben best wel een beetje op de 218s maar ik durf nog niet zover bij huis weg zonder auto met zuurstoffles en 29 feb ga ik zelf twee weken naar Regensburg.
Op zondag 26 januari 2020 00:24 schreef derLudolf het volgende: Ik had nog even gekeken of Münster en Munster in een dag zouden kunnen, maar iets heel leuks kon ik er niet van maken.
Er is ook nog een Münster in Hessen met een treinstation, de RB vanuit Frankfurt (Pesa Link, Dreieichbahn) stopt er
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2020 00:03:59 ]
Met een rondje Münster(Westf)Hbf - Keulen - Münster(Hessen) - Kassel Wilhelmshöhe - Münster(Westf)Hbf ben je vermoedelijk zeker wel een uur of 10 zoet ja
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2020 00:11:18 ]
Voor wie mee wil: nee wij zijn niet eng, en nee het is ook niet duur. Van Enschede tot Arnhem rond de 12-13 euro maximaal. Naar Enschede en vanaf Arnhem moet je zelf regelen, bijvoorbeeld met twee enkeltjes voor ¤11,50 per stuk of als je toch meer wil reizen met een NS Flex Weekend Vrij voor ¤31 per maand
[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 27-01-2020 00:57:49 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor wie mee wil: nee wij zijn niet eng, en nee het is ook niet duur. Van Enschede tot Arnhem rond de 12-13 euro maximaal. Naar Enschede en vanaf Arnhem moet je zelf regelen, bijvoorbeeld met twee enkeltjes voor ¤11,50 per stuk
Zoals bekend is de IC2 een veredelde regionale dubbeldekker die als Intercity wordt ingezet. Bedoeld als goedkope vervanger van de klassieke IC-rijtuigen op trajecten waar voornamelijk 160 km/h gereden wordt, maar in de praktijk een bron van verstoringen en ergernissen. DB is er nu dermate klaar mee dat ze de bestelling van de derde serie van 25 stuks geannuleerd hebben. De boordcomputer is naar verluidt extreem onbetrouwbaar: voor het opstarten kun je gerust een uur uittrekken en bij het wisselen van rijrichting heb je kans dat de boel eruit klapt.
Dan te bedenken dat het concept van een loc met rijtuigen bedoeld is om naar behoefte de samenstelling te wijzigen door de stam korter of langer te maken, twee stammen te combineren, of zoals het plan was op het Zwitserse trajectgedeelte op de lijn Stuttgart - Zürich, om er een versterkingsmodule aan te koppelen. Zo ver zijn ze blijkbaar nog lang niet zolang de boordcomputers van de loc en de rijtuigen bínnen een stam al niet fatsoenlijk met elkaar communiceren
De beslissing valt samen met het verschijnen van de eerste Stadler KISS ex-Westbahn in de DB-kleuren, wat waarschijnlijk niet geheel toevallig is. DB lijkt hiermee de keuze te hebben gemaakt dat de KISS echt het alternatief is voor de afbestelde serie IC2.
Zoals bekend is de IC2 een veredelde regionale dubbeldekker die als Intercity wordt ingezet. Bedoeld als goedkope vervanger van de klassieke IC-rijtuigen op trajecten waar voornamelijk 160 km/h gereden wordt, maar in de praktijk een bron van verstoringen en ergernissen. DB is er nu dermate klaar mee dat ze de bestelling van de derde serie van 25 stuks geannuleerd hebben. De boordcomputer is naar verluidt extreem onbetrouwbaar: voor het opstarten kun je gerust een uur uittrekken en bij het wisselen van rijrichting heb je kans dat de boel eruit klapt.
Dan te bedenken dat het concept van een loc met rijtuigen bedoeld is om naar behoefte de samenstelling te wijzigen door de stam korter of langer te maken, twee stammen te combineren, of zoals het plan was op het Zwitserse trajectgedeelte op de lijn Stuttgart - Zürich, om er een versterkingsmodule aan te koppelen. Zo ver zijn ze blijkbaar nog lang niet zolang de boordcomputers van de loc en de rijtuigen bínnen een stam al niet fatsoenlijk met elkaar communiceren
De beslissing valt samen met het verschijnen van de eerste Stadler KISS ex-Westbahn in de DB-kleuren, wat waarschijnlijk niet geheel toevallig is. DB lijkt hiermee de keuze te hebben gemaakt dat de KISS echt het alternatief is voor de afbestelde serie IC2.
They gave a wink. They got back a smile. There was a flirt and it ended with a KISS
Op maandag 27 januari 2020 21:13 schreef BLS het volgende: DB is er nu dermate klaar mee dat ze de bestelling van de derde serie van 25 stuks geannuleerd hebben.
Dat is niet wat ik lees in dat artikel.
DB weigert om een tranche van 25 reeds gebouwde IC2-stammen af te nemen i.v.m. de vele problemen. Dat is nog iets anders dan een bestelling annuleren.
Wat het verwarrend maakt is dat de tweede serie die nu afgeleverd wordt is bestaat uit 17 stammen. Dat staat ook in het artikel. De derde serie waaraan Bombardier nog moet beginnen waarvan er nu 4 gereed zijn bestaat uit 25 stammen. Ik denk dus wel dat bedoeld wordt dat DB die derde serie wil annuleren. Of ze althans niet meer wil afnemen. Dat dat niet hetzelfde is als annuleren, daar zou je gelijk in kunnen hebben.
[ Bericht 9% gewijzigd door BLS op 27-01-2020 22:17:38 ]
In totaal zijn er 42 stammen besteld. Daarvan zijn er 17 afgenomen en al een jaar in dienst, met veel problemen. De resterende 25 heeft BBD al gereed, maar DB weigert om ze af te nemen. "Los eerst je problemen maar eens op."
Weigeren om af te nemen is een pressiemiddel, want dan wordt er dus ook niet voor betaald.
Westelijk Havengebied Amsterdam krijgt opstelterrein reizigerstreinen Gepubliceerd op 28-01-2020 om 10:34 In het Westelijk Havengebied in Amsterdam wordt een nieuw opstelterrein voor reizigerstreinen en een extra spoor aangelegd. Spoorbeheerder ProRail meldt dat daarvoor de komende weken in totaal 834 bomen worden gekapt. Daarbij worden ook bomen herplant en komen er extra ecologische voorzieningen.
Vanwege een flinke toename van het aantal reizigers wordt het spoor in Amsterdam vernieuwd en uitgebreid. In 2016 had Amsterdam Centraal 180.000 reizigers per dag, in 2018 waren dat er ongeveer 270.000. Als onderdeel van de uitbreiding komt er een extra spoor aan bij het Westelijk Havengebied. Ook wordt er opstelterrein aangelegd waar extra reizigerstreinen geparkeerd en schoongemaakt kunnen worden.
Bomenkap Voor de uitbreiding van het spoor worden 834 bomen gekapt. Volgens ProRail gebeurt dat op zo’n duurzaam mogelijke manier. “Waar we bomen kunnen laten staan, doen we dat ook. Voor de bomen die wel gekapt moeten worden, planten we bomen terug en wel zoveel mogelijk in hetzelfde gebied”, aldus ProRail.
Verder worden er aanpassingen gemaakt om het lokale ecosysteem te verrijken. In het gebied worden er boomstammen en takkenbossen neergelegd, zodat er insecten en andere kleine dieren kunnen leven. Ook worden er bijenhotels geplaatst en wordt de vegetatie aantrekkelijk gemaakt voor vlinders.
Maar ik denk ergens aan de linkerkant van het spoor tussen sloterdijk en de hemtunnel? Daar ligt al een aftakking voor goederenverkeer en volgens Google Maps is daar ook nog onbebouwd terrein? Anders zou ik het ook niet weten.
Dat zou je zelfs zonder verdere aanpassing ook al kunnen bereiken vanaf Schiphol voor uitlopend materieel volgens mij.
[ Bericht 9% gewijzigd door Salatrel op 28-01-2020 11:35:34 ]
Precies, een hele strook langs de Nieuwe Hemweg vanaf iets voorbij de A10. Komen aan de noordkant naast het huidige terrein voor goederentreinen te liggen (maar nog ten zuiden van de Nieuwe Hemweg. Op Google Maps is de strook goed te zien dankzij wat grondverzet
De reizigers in de Sprinter die dinsdagochtend met zijn treeplank vast kwam te zitten op station Arnhem-Presikhaaf, gingen op verzoek van de conducteur allemaal rechts zitten. Toen schoot de trein los.
Het was zo’n Sprinter met een uitschuifbare treeplank. De NS hebben ze in gebruik sinds 2018. Het is de bedoeling dat de treeplank op stations precies uitschuift tot aan de rand van het perron. Dan kunnen rolstoelrijders zonder hulp naar buiten rijden.
Maar op station Arnhem-Presikhaaf ging het dinsdagochtend mis. De stoptrein was om 8.09 uur in Zutphen vertrokken met bestemming Wijchen.
De treeplank zit vast, wilt u allemaal rechts gaan zitten? Dan schiet hij misschien los.
Hilariteit alom in de coupés Om 8.31 uur werd Arnhem-Presikhaaf aangedaan. Nadat de uitstappers waren vertrokken en de instappers waren gaan zitten, was het tijd om de deuren te sluiten. Maar één deur weigerde. Wat bleek: de treeplank van deze deur was vast komen te zitten onder de rand van het perron.
De conducteur koos voor een onconventionele oplossing. ,,De treeplank zit vast, wilt u allemaal rechts gaan zitten? Dan schiet hij misschien los”, riep hij zonder mankeren om door de luidspreker van de trein.
Hilariteit alom in de coupés, maar de reizigers deden heel gezeglijk wat hun was opgedragen. Het gevolg was dat een seconde later de deur kon worden gesloten en dat de trein zijn reis kon vervolgen. Kennelijk heeft de Sprinter zover naar rechts geheld dat de treeplank los kwam van het perron. De conducteur gaf geen commentaar of uitleg over de situatie.
Op dinsdag 28 januari 2020 21:56 schreef derLudolf het volgende: Collega van me heeft daar een tijdje gewoond. Volgens hem in de sportiefste buurt van NL
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dolphia (bij Enschede de Eschmarke) heeft zelfs 'het Olympisch dorp' als bijnaam
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS Flex had een opslag van ¤1/maand tov de 'oude' abonnementen. NS Flex wordt nu de standaard, en de oude abonnementen worden omgezet naar NS Flex. De opslag verdwijnt daarom.
Op woensdag 29 januari 2020 11:48 schreef ReisT het volgende: Ze hebben de prijzen van 'ouderwetse' en vergelijkbare Flex-abonnementen gelijkgetrokken, omdat NS wil dat iedereen overstapt naar Flex.
Weekend Vrij bijvoorbeeld was met Flex 1 euro duurder.
zolang zaken als regio abonnement niet werken met ns flex heb ik dat niet eens als keus
Op woensdag 29 januari 2020 11:48 schreef ReisT het volgende: Ze hebben de prijzen van 'ouderwetse' en vergelijkbare Flex-abonnementen gelijkgetrokken, omdat NS wil dat iedereen overstapt naar Flex.
Weekend Vrij bijvoorbeeld was met Flex 1 euro duurder.
Zouden ze Traject Vrij abonnementen nog gaan toevoegen aan Flex? Ik moest mijn Flex opzeggen (wat natuurlijk alleen telefonisch kan), langs de automaat, uurtje wachten, trajectabonnement aanvragen en weer langs de automaat. Zou toch ook via flex moeten kunnen.
Voor wie mee wil: nee wij zijn niet eng, en nee het is ook niet duur. Van Enschede tot Arnhem rond de 12-13 euro maximaal. Naar Enschede en vanaf Arnhem moet je zelf regelen, bijvoorbeeld met twee enkeltjes voor ¤11,50 per stuk of als je toch meer wil reizen met een NS Flex Weekend Vrij voor ¤31 per maand
29 februari klinkt goed, maar ik moet dan een en ander op mijn werk regelen. Dus even onder voorbehoud.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
En de NS is op zoek naar loc's voor de nightjet. Had eigenlijk verwacht dat de vectrons die de OBB heeft besteld er gewoon voor gehangen zouden worden. https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
Ik ben vooral blij met het stoppen van verkoop van tabak. Rookverbod snap ik wel en het is 2020 maar meh, van het busstation in Zwolle naast het station krijg je tien keer meer kanker.
Het zou me hoogst verbazen als dit iets anders wordt dan de 186'ers die NS nu al least. Vanaf eind dit jaar stroomt namelijk ook de ICNG in waarmee er 186's worden vrijgespeeld.
Het zou me hoogst verbazen als dit iets anders wordt dan de 186'ers die NS nu al least. Vanaf eind dit jaar stroomt namelijk ook de ICNG in waarmee er 186's worden vrijgespeeld.
Die 186's gaan ook de 1700's vervangen totdat de Talgo's er voor de pimpel zijn.
Ik ben vooral blij met het stoppen van verkoop van tabak. Rookverbod snap ik wel en het is 2020 maar meh, van het busstation in Zwolle naast het station krijg je tien keer meer kanker.
Dan heb je de eerste alinea van het artikel in ieder geval niet gelezen
Daar staat niets in dat tegenstrijdig is met mijn post. Als ik de verhalen aan elkaar koppel dan zouden de 186's die doorschuiven naar de pimpel ingeleverd moeten worden als de Talgo komt, maar is de Talgo vertraagd dan zoekt de NS een terugvaloptie.
Daar staat niets in dat tegenstrijdig is met mijn post. Als ik de verhalen aan elkaar koppel dan zouden de 186's die doorschuiven naar de pimpel ingeleverd moeten worden als de Talgo komt, maar is de Talgo vertraagd dan zoekt de NS een terugvaloptie.
Oke sorry, de vierde alinea. Die Vectrons komen blijkbaar niet (meer).
Daar staat niets in dat tegenstrijdig is met mijn post. Als ik de verhalen aan elkaar koppel dan zouden de 186's die doorschuiven naar de pimpel ingeleverd moeten worden als de Talgo komt, maar is de Talgo vertraagd dan zoekt de NS een terugvaloptie.
Is de Talgo vertraagd en wil je toch de locwissel kunnen afschaffen, dan zijn de 186's ongeschikt: te traag voor het Duitse gedeelte van de route.
Is de Talgo vertraagd en wil je toch de locwissel kunnen afschaffen, dan zijn de 186's ongeschikt: te traag voor het Duitse gedeelte van de route.
Ik denk dat er nog helemaal niks versneld gaat worden als de Talgo's er niet zijn. De maximumsnelheid van het huidige materieel ligt al lager, dus de tijdwinst zou toch niet zo heel groot zijn.
Tsja, de 1700s zijn inmiddels 30 jaar oud. De locs die nu nog in de IC Berlijn rijden hebben in 2004-2006 voor het laatst een revisie gehad (LT1) en zullen dus waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt zijn voor groot onderhoud.
Als je die locs volgend jaar een revisie geeft en het jaar erop terzijde stelt i.v.m. de levering van de Talgo's is dat nogal zonde van het geld. En daarbij komt nog dat je nog maar de juiste onderdelen moet zien te vinden, ik betwijfel of Alstom ze nog maakt.
Nog 7 tot 10 dagen hoorde ik vandaag. Probleem is materieel en materiaal want er moet 2km spoor vervangen worden in de meest rechter tunnelbuis vanuit Rotterdam gezien richting het zuiden. Uitgerekend de buis waar hsl treinen maar ook de goederentreinen Incl. Gevaarlijke stoffen normaliter doorheen rijden.
Probleem veroorzaakt door dwarsliggers die vervormd zijn en daardoor aan uiteinden omhoog komen waardoor de spoorstaven niet meer op de juiste afstand liggen.
Op donderdag 30 januari 2020 22:26 schreef Salatrel het volgende: Probleem veroorzaakt door dwarsliggers die vervormd zijn en daardoor aan uiteinden omhoog komen waardoor de spoorstaven niet meer op de juiste afstand liggen.
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar dan. Dwarsliggers van de Action of zo?
NS wil er wél eventueel mee naar Berlijn kunnen rijden. Meersysteemlocs zijn als ze overbodig worden te verkopen in het buitenland. Éénsysteemloccs kopen en daar na een paar jaar mee blijven zitten omdat niemand ze wil hebben, dat zou ook suf zijn.
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar dan. Dwarsliggers van de Action of zo?
ik begreep omdat ze aan de onderkant vochtig bleven maar aan de bovenkant wel opdrogen dat ze daardoor zijn vervormd. ben er zelf niet op ingegaan zat stiekem mee te luisteren bij een gesprek tussen een inspecteur baan van prorail en een andere knakker
Ik denk dat er nog helemaal niks versneld gaat worden als de Talgo's er niet zijn. De maximumsnelheid van het huidige materieel ligt al lager, dus de tijdwinst zou toch niet zo heel groot zijn.
Hoe hard rijdt de Pimpel in D? Die rijtuigen mogen 180 of 200km/u toch?
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar dan. Dwarsliggers van de Action of zo?
Ze zijn volgens mij nog van hout. Hout wel nog wel eens "werken" als gevolg van schommelingen in temperatuur en luchtvochtigheid.
Ze zijn naast de tunnel, aan de zijde van de rechterbuis, aan het bouwen. Misschien dat dát van invloed is geweest om de (lucht)vochtigheid in de tunnel. Met als gevolg dat de bielzen niet meer zo recht zijn als ze ooit waren.
Dat rijden ze ook of ligt de dienstsnelheid lager?
Vanaf Löhne waar de lijn uit Bad Bentheim op de hoofdas Ruhrgebied - Hannover - Berlijn aantakt, zijn er stukken waar de IC Berlijn planmatig 200 km/h rijdt. Vanaf Wolfsburg zelfs 250 km/h, maar zo hard kan het huidige materieel niet. Maar met het nieuwe spul van Talgo zou je daar dus nog wel een stukje sneller kunnen rijden dan nu.
Dat is ook dodelijk saai trouwens. Fuck Stendal, gewoon doorrammen daar. Komt ook altijd uit de reisplanner, als je in Hannover een kwartier wacht op de ICE ben je een kwartier eerder in Berlijn
Vanaf Löhne waar de lijn uit Bad Bentheim op de hoofdas Ruhrgebied - Hannover - Berlijn aantakt, zijn er stukken waar de IC Berlijn planmatig 200 km/h rijdt. Vanaf Wolfsburg zelfs 250 km/h, maar zo hard kan het huidige materieel niet. Maar met het nieuwe spul van Talgo zou je daar dus nog wel een stukje sneller kunnen rijden dan nu.
30 min toch? Je haalt met de ICE van 15 min later uit Hbf de ICB in en bent 15 min eerder in Hannover Hbf
Op vrijdag 31 januari 2020 17:35 schreef Dr_Flash het volgende: Dat is ook dodelijk saai trouwens. Fuck Stendal, gewoon doorrammen daar. Komt ook altijd uit de reisplanner, als je in Hannover een kwartier wacht op de ICE ben je een kwartier eerder in Berlijn
Op vrijdag 31 januari 2020 17:35 schreef Dr_Flash het volgende: Dat is ook dodelijk saai trouwens. Fuck Stendal, gewoon doorrammen daar. Komt ook altijd uit de reisplanner, als je in Hannover een kwartier wacht op de ICE ben je een kwartier eerder in Berlijn
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2020 18:25 schreef b2py het volgende: 2 stops overslaan in DE betekent 2 stops overslaan in NL. Doei Almelo en Hilversum!
Apeldoorn gaat er vanaf december als eerst aan geloven, eerst een paar keer per dag in één richting maar dat wordt vanzelf structureel. En dan is Almelo de volgende.
NS wil er wél eventueel mee naar Berlijn kunnen rijden. Meersysteemlocs zijn als ze overbodig worden te verkopen in het buitenland. Éénsysteemloccs kopen en daar na een paar jaar mee blijven zitten omdat niemand ze wil hebben, dat zou ook suf zijn.
Maar naar Berlijn rij je een stuk 200, dan is de 186 sowieso ongeschikt. Nou ja, ze zoeken het maar uit, ik neem aan dat NS het beter weet dan ik.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
Bad Bentheim moet toch eigenlijk
Apeldoorn gaat er vanaf december als eerst aan geloven, eerst een paar keer per dag in één richting maar dat wordt vanzelf structureel. En dan is Almelo de volgende. [/quote] Bad Bentheim moet toch eigenlijk sowieso blijven omdat er geen spanningssluis is?
Wordt de Pimpel dan een trein naast de gewone IC of hebben Almelo en Apeldoorn gewoon pech straks?
Is het altijd Minden of nog steeds alternerend met Bad Oeynhausen?
Op dit moment is er nog geen enkele MS-loc op de markt die is toegelaten voor reizigersvervoer in Nederland én die 200 km/u kan halen. En binnen nu en 10 maanden zou die er wel moeten zijn zodat NS 'm kan leasen en dat ze ook nog tijd hebben om hun personeel te kunnen opleiden? En dat zodat ze misschien een paar maanden voor de IC Berlijn kunnen worden gebruikt voordat de Talgo's het overnemen, mochten die te laat worden geleverd?
Voor de NJ is 200 km/u niet nodig.
Ik zie hier echt niets anders uitkomen dan een 186 hoor.
De omschakelbare bovenleiding bereikt het einde van zijn levensduur. Als die vervangen moet worden zal een spanningssluis ergens bij de grens de goedkoopste optie zijn.
quote:
Is het altijd Minden of nog steeds alternerend met Bad Oeynhausen?
Volgens de Netzgrafik altijd Minden. Maar het is natuurlijk een visie die aangeeft welke kant de Duitsers op willen met hun netwerk en welke infrastructuur daarvoor nodig is. Hoe het de komende jaren wordt uitgewerkt is nog afwachten.
De omschakelbare bovenleiding bereikt het einde van zijn levensduur. Als die vervangen moet worden zal een spanningssluis ergens bij de grens de goedkoopste optie zijn.
Zouden ze dan Bad Bentheim ook zodanig aanpassen dat je er door kunt rijden zonder te stoppen? Volgens mij rijdt op dit moment er (vrijwel) geen enkele trein zonder te stoppen door.
Nou, de Vectron is gewoon voor reizigersverkeer toegelaten. Het grote issue is alleen dat je in Nederland met een aslast van 22,5 ton vooralsnog niet harder mag rijden dan 100 km/h. Je mag alleen harder tot 21,5 ton waar de TRAXX en 1700 keurig binnen blijven.
Op zaterdag 1 februari 2020 10:40 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nou, de Vectron is gewoon voor reizigersverkeer toegelaten. Het grote issue is alleen dat je in Nederland met een aslast van 22,5 ton vooralsnog niet harder mag rijden dan 100 km/h. Je mag alleen harder tot 21,5 ton waar de TRAXX en 1700 keurig binnen blijven.
En hoe moet dit aangepakt worden? Speciale ontheffing voor Vectron dan op termijn?
Bünde heeft 45K inwoners en gaat dus over worden geslagen Minden en Rheine kan ik me nog enigszins voorstellen want bijna 80K inwoners. Beiden overslaan
Ja precies. Die mevrouw bij Zondag met Lubach verwoordde het ook precies zo "Amsterdam, Almelo en Berlijn hè, dat lijkt me het meest logisch.". Ok boomer.
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.
Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
De oudste DB-dubbeldekkers die terzijde zijn gesteld vinden inmiddels ook hun weg naar private verhuurbedrijven om tijdelijk bij te springen bij materieelgebrek. Deze gaat worden ingezet door NordWestBahn op de RE44 Bottrop - Moers.
NWB geeft Lok-Partner Betriebsgesellschaft de opdracht om te rijden en die huurt daarvoor een BR 111 van DB en de ex-DB-dubbeldekkers van Train Rental International (TRI)
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
Ik denk dat er voor 2024 niet uitgegaan wordt van Deutschlandtakt maar van deze plannen, waarbij er dus niet meer in Bad Oeynhausen en Minden gestopt wordt maar wel altijd in Bünde:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.
Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
Ik vind het de meerprijs niet waard op de IC Berlin. Je krijgt er leren stoelen voor en ...dat is het eigenlijk wel. Gewoon lekker uitgeven aan wat lekker eten in Berlijn.
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Check de belettering; zo ongelofelijk veel goederenmaterieel wat niet voor dingen als kolen of erts is mag 120. Die eerste twee vooral vanwege het gewicht/asdruk die erg hoog is, maar moderne containerbakken mogen allemaal 120. Ze worden alleen vaak ingelegd met lagere snelheden in Nederland.
Als containerbakken geen 120 mogen, dan voldoen ze ook niet aan de nieuwste lawaaistandaard waar ze in Duitsland nogal op zijn, en dan mogen ze dus de grens niet over zonder ontheffing en die krijg je niet voor een reguliere trein.
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
De reden was volgens mij toepassing van moderne draaistroomtechniek, waardoor een vierassige machine ineens bijna zoveel vermogen kon leveren als een zesasser met klassieke weerstandentechniek. Je kunt het verschil mooi zien tussen de Westduitse BR 120 (1979-'89, Bo'Bo', draaistroom, 5600 kW, 84 ton) en de Oostduitse BR 252/156 (1991, Co'Co', weerstanden, 5580/5880 kW, 120 ton).
In Tsjechië willen ze de laatste lijn die nog met 1500v DC geëlektrificeerd is ombouwen naar 25kV AC. Als reden wordt er aangegeven dat nieuw materieel te duur is en tweedehands niet te krijgen zou zijn. Blijkbaar weten ze daar niet dat SGMm en DDAR hier aan de kant gegaan zijn... https://zdopravy.cz/dokum(...)a-300-milionu-41294/
Afgelopen zomer bracht ik een bezoekje aan deze lijn:
Tijdens mijn reis door Tsjechië afgelopen zomer heb ik ook de lijn Tábor-Bechyně bezocht. Deze lijn is als enige geëlektrificeerd met de in Nederland bekende spanning van 1500V gelijkstroom, terwijl de rest van het land 3kV DC of 25kV AC op de waslijn heeft staan. Inmiddels is er het plan om ook deze lijn om te bouwen naar 25kV.
In de zomer rijden er in het weekend op de lijn een aantal treinen met deze E422 0003 uit 1957 als tractie. De loc is eigendom van het ČD Museum in Lu¸ná u Rakovníka.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het in de markt zetten van spoorwegmaterieel is wel een vak apart. NS heeft nooit echt intenties gehad om materieel te verkopen, want men duldt geen concurrentie op het spoor.
zo'n verkoop naar 't buitenland is ook lastig, dat zag je met het DM90 materieel. sloop of 'demontage' is iets waar NS mee pronkt aangezien ze beweren dat 90% hergebruikt kan worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik denk dat ze in Tsjechië wel op zoek zijn naar iets moderners dan 40+ jaar oude SGM's.
DDAR lijkt me gezien de twee rijtuigen in de trein ook wat overdreven (en nog maar te zwijgen over het werk dat moet gebeuren aan de 1700's wil je er nog jaren mee kunnen rijden)
Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
Ik heb zelf onlangs gekozen voor de 2e klasse. De heenreis zou anders iets van honderd euro duurder zijn geworden. De terugreis kon 2e klas nog voor het 37 euro tarief. De 1e klasse begint pas bij 69,-, dus ook dat verschil vond ik wat groot.
Voordelen van de 1e klasse zijn iets betere stoelen, en veel plekken betreffen zespersoonscoupés. De stoelreservering is ook inclusief. Voor de catering en toegang tot de 'Lounge' op het station hoef je het niet te doen. Je loopt net zo makkelijk even naar het bistro-rijtuig in de trein. En sinds dit jaar geeft een Sparpreis-ticket geen toegang meer tot de DB-lounge.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Vorige week werd een defect ontdekt aan één van de sporen in de Willemsspoortunnel bij Rotterdam. Houten dwarsliggers zijn doorgezakt en veel van de klemmen waarmee de spoorrails op de dwarsliggers worden gehouden zijn versleten. Het gaat nog een week duren voordat dat is opgelost.
Dat is niet van de één op de andere dag gebeurd, lijkt me. Of die dingen zijn sneller gesleten dan verwacht, of er is iets niet goed gegaan met eerdere inspecties?
Dan krijg je dus een helft van de trein voor reizigers Amsterdam-Londen, en de andere helft voor Rotterdam-Brussel (en Brussel-Londen). In Rotterdam kunnen ze het halve perron afsluiten voor dit soort situaties.
Op dinsdag 4 februari 2020 17:10 schreef b2py het volgende: Wat bedoelen ze daarmee? Eurostar stopt tussen 30 april en 18 mei richting Londen niet in Rotterdam?
Hij doet er 18 dagen over van Amsterdam naar Rotterdam.
Op dinsdag 4 februari 2020 17:40 schreef ReisT het volgende: Dan krijg je dus een helft van de trein voor reizigers Amsterdam-Londen, en de andere helft voor Rotterdam-Brussel (en Brussel-Londen). In Rotterdam kunnen ze het halve perron afsluiten voor dit soort situaties.
Die afsluiting is voor situatie ná 18 mei, als je met de Eurostar vanaf Rotterdam naar Brussel én Londen kan. Ik verwacht dat nu dat de deuren van het deel met passagiers Amsterdam - London in zijn geheel niet open gaat in Rotterdam en je dus in alleen kan instappen in het deel naar Brussel. Om van Rotterdam naar London te gaan moet je in die periode met de Thalys van een half uur eerder naar Brussel en daar de douaneformaliteiten afhandelen als ik de ticketverkoopsite van NS International mag geloven.
Ik verwacht dat nu dat de deuren van het deel met passagiers Amsterdam - London in zijn geheel niet open gaat in Rotterdam
Ik verwacht dus dat dat deel langs het afgesloten deel van het perron stopt. Voor de zekerheid (ook met gesloten deuren stopt men vast liever niet langs een algemeen toegankelijk perron) en om te oefenen.
In Duitsland ging het vandaag ook niet echt lekker op het spoor:
Eerst vanmorgen een brand op Stuttgart Hbf waardoor alle treinverkeer stillag. Later vanmiddag is zijn de sporen 1-8 weer vrijgegeven, maar Fernverkehr dat niet in Stuttgart begint of eindigt stopt er nog steeds niet. De sporen 9-16 worden naar verwachting pas woensdagmiddag vrijgegeven: https://bahnblogstelle.ne(...)erwehr-im-einsatz-2/
En rond het middaguur is in Bremen-Neustadt (baanvak richting Oldenburg) een lege kolentrein ontspoord. Zeer grote schade, herstel is niet voor woensdagmiddag te verwachten: https://bahnblogstelle.ne(...)-neustadt-entgleist/
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 05-02-2020 01:58:37 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
DSB heeft voor Talgo gekozen voor de Eurocity's naar Hamburg. Ze zullen alleen iets afwijken van de DB ECx. Zo zullen ze maar geschikt zijn voor 200 in plaats van 230 km/h, en als sandwich gaan rijden met eerder bestelde Vectrons in plaats van met een speciale Talgo-loc en stuurstandrijtuig. Het gaat om 8 stammen, lengte nog onbekend maar gezien 440 zitplaatsen zullen ze korter zijn dan de ECx met 570 zitplaatsen. Indienststelling is gepland voor juni 2023.
[ Bericht 2% gewijzigd door BLS op 05-02-2020 14:52:21 ]
Klopt. Als over 100 miljoen jaar de nieuwe Fehmarnbeltverbinding met alle versnelde en geëlektrificeerde lijnen daaromheen klaar zijn, dan gaat dit materieel daar weer rijden. Tot die tijd dus via Padborg. En volgens mij is er ook een verbinding Hamburg - Aarhus via Padborg die hiermee zal worden gereden?
Op woensdag 5 februari 2020 14:52 schreef Dr_Flash het volgende: Die boottrein Rodby - Puttgarden is helemaal finito nu toch? Dus alles over Kolding - Flensborg.
Zomers rijdt er nog een IC/EC vanuit Berlijn die op de boot gaat
DSB heeft voor Talgo gekozen voor de Eurocity's naar Hamburg. Ze zullen alleen iets afwijken van de DB ECx. Zo zullen ze maar geschikt zijn voor 200 in plaats van 230 km/h, en als sandwich gaan rijden met eerder bestelde Vectrons in plaats van met een speciale Talgo-loc en stuurstandrijtuig. Het gaat om 8 stammen, lengte nog onbekend maar gezien 440 zitplaatsen zullen ze korter zijn dan de ECx met 570 zitplaatsen. Indienststelling is gepland voor juni 2023.
Alsnog een flinke capaciteitsvergroting ten opzichte van de IC3 (138 zitplaatsen) die nu in dubbeltractie rijden volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
gisteravond is een proef gedaan met 14 bakken SLT, van Utrecht naar Tiel. Iets zegt me dat dit net niet past op station Zandvoort aan Zee. het leek mij ideaal materieel voor de F1, gezien het snelle in- en uitstappen.
zoals het mobiliteitsplan er nu ligt wilt de Dutch Grand Prix om de 5 minuten een trein met maximaal 1250 bezoekers per trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 5 februari 2020 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteravond is een proef gedaan met 14 bakken SLT, van Utrecht naar Tiel. Iets zegt me dat dit net niet past op station Zandvoort aan Zee. het leek mij ideaal materieel voor de F1, gezien het snelle in- en uitstappen.
Past iig op spoor 1, daar zou je zelfs met 3x6 bakken nét passen.
Op spoor 2 kom je 12 meter te kort voor 14 bakken.
Op woensdag 5 februari 2020 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteravond is een proef gedaan met 14 bakken SLT, van Utrecht naar Tiel. Iets zegt me dat dit net niet past op station Zandvoort aan Zee. het leek mij ideaal materieel voor de F1, gezien het snelle in- en uitstappen.
zoals het mobiliteitsplan er nu ligt wilt de Dutch Grand Prix om de 5 minuten een trein met maximaal 1250 bezoekers per trein.
het plan is volgens mij om met setjes van 2 zesjes te gaan rijden
Op woensdag 5 februari 2020 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteravond is een proef gedaan met 14 bakken SLT, van Utrecht naar Tiel. Iets zegt me dat dit net niet past op station Zandvoort aan Zee. het leek mij ideaal materieel voor de F1, gezien het snelle in- en uitstappen.
zoals het mobiliteitsplan er nu ligt wilt de Dutch Grand Prix om de 5 minuten een trein met maximaal 1250 bezoekers per trein.
vrijdag de 2 na laatste trein is ook 14 bakken
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Als je data presenteert moet je het wel goed doen. Als de presentatie van de data al niet klopt, hoe moeten we er dan op vertrouwen dat de inhoud van de data wel klopt?
Als je data presenteert moet je het wel goed doen. Als de presentatie van de data al niet klopt, hoe moeten we er dan op vertrouwen dat de inhoud van de data wel klopt?
Aangezien er geen link is naar de thread weten we niet of het misschien wel expres weggelaten is. Dat kan ik me goed voorstellen want het is een ander soort concessie en andere regels en dergelijke. Je ziet een kaartje, mist één fucking ding en klimt gelijk in de hoogste boom terwijl iemand gewoon best veel moeite heeft gestoken in een behoorlijke accurate én leesbare weergave van problematiek op het Nederlandse spoorwegnet.
Maar nee, je groep 8 toposense gaat af dus 't is kut.
Op zaterdag 8 februari 2020 10:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Aangezien er geen link is naar de thread weten we niet of het misschien wel terecht weggelaten is. Dat kan ik me goed voorstellen want het is een ander soort concessie en andere regels en dergelijke. Je ziet een kaartje, mist één fucking ding en klimt gelijk in de hoogste boom terwijl iemand gewoon best veel moeite heeft gestoken in een behoorlijke accurate én leesbare weergave van problematiek op het Nederlandse spoorwegnet.
Dude, hoover eens over de lijn tussen Rotterdam en Leiden, Rotterdam en Rotterdam Lombardijen en de lijn tussen Rotterdam en Dordrecht en lees dan je post nog eens na.
Dude, hoover eens over de lijn tussen Rotterdam en Leiden, Rotterdam en Rotterdam Lombardijen en de lijn tussen Rotterdam en Dordrecht en lees dan je post nog eens na.
Het is weekend, maandag hoef je pas weer de aardrijkskundeboeken van de meester te pakken jochie.
Op zaterdag 8 februari 2020 10:35 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is weekend, maandag hoef je pas weer de aardrijkskundeboeken van de meester te pakken jochie.
Blijkbaar is dat Aardrijkskunde voor jou een gevoelige snaar. Gaat hier niet jouw groep 8 toposense af?
Ik kijk alleen naar de presentatie van de data en die klopt niet. Spoorlijnen zijn op de verkeerde plek getekend, lijnen zijn aan NS toegekend die niet van NS zijn, complete lijnen ontbreken: De Hoekse Lijn rijdt nog voor het grootste gedeelte van de periode tussen 2011 en 2017.
En als dat soort kleine dingen al niet kloppen dan ben ik idd sceptisch tegenover de gepresenteerde data. En nee, ik ga me niet inspannen voor een verbeterde versie omdat jij je druk maakt over mijn opmerkingen.
Op vrijdag 7 februari 2020 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kan iemand me vertellen waarom een enkeltje Rotterdam Centraal-Antwerpen Centraal uit de automaat 17 euro kost en via de website 24,80?
Vanwege storm Ciara wordt er in het VK morgen minder gereden. Op het hele netwerk geldt een snelheidsbeperking van 50 mph (80 km/u), op sommige lijnen wordt geheel niet gereden, en de dienstregeling is aangepast. Er geldt een negatief reisadvies.
In ons land gaat NS gewoon opstarten, al is er wel wat gesnoeid in de treindienst in de kop van Noord-Holland.
In Duitsland wordt er vanaf 12:00 gesnoeid in het langeafstandsverkeer in het noorden en het westen.
Op zaterdag 8 februari 2020 21:11 schreef dennistd het volgende: De trein die ik morgen neem op Osnabrück-Hamburg zou normaal verder rijden tot Sylt maar wordt nu opgeheven op Hamburg Hbf zie ik inderdaad.
Terugrit naar huis staat voor woensdagavond gepland.
quote:
Op zaterdag 8 februari 2020 21:27 schreef James1988 het volgende: Nou, als die storm net zo'n succesnummer is als die van 2 jaar geleden moet je je afvragen of je Hamburg überhaupt haalt
Aankomst op Hamburg Hbf om 13.15u dus dat moet nog wel goed komen denk ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vooralsnog gaat het in elk geval door kreeg ik net een mailtje van.
Voor de rest wordt het vooral dingen binnen doen gezien het weer... Plan was om maandag richting Sylt te gaan met wat zijlijntjes erbij, maar dat is een beetje afhankelijk van hoeveel schade de storm aanricht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik doe vandaag Frankfurt - Trier - Frankfurt, heenreis via Saarbrücken en terug via Koblenz. Aangezien ik de bui al zie hangen heb ik inmiddels voor de terugreis vanuit Trier maar een blablacar rit geboekt. Ik vrees dat ik anders nooit in Frankfurt aan ga komen vandaag
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2020 11:12:00 ]
Op zondag 9 februari 2020 13:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo, alles wat kan wegwaaien binnengehaald of vastgezet. Laat die storm maar losbarsten. Dit lijkt nog nergens op.
Ik heb de stormtegel opgezet. Hij weegt 13 kg. Als het echt los gaat vanmiddag waait hij om.
Hmm, iets verderop zitten ze al met windkracht 7, hier net nog op 5. Begint wel toe te nemen. Help me alsjeblieft allemaal hopen dat die schijtboom naast m'n huis omflikkert zodat ik zonnepanelen kan laten installeren
DE gok ik zo want er ligt ook een stroomafnemer op het dak van het rijtuig. Oh jah, Noord Nederland. Die gaan soms onder bovenleiding rijden toch? Dus accupack en dieselmotor.
Je kunt ze ook zonder stroomafnemer krijgen, een deel van de FLIRTs die Stadler aan het bouwen is voor Transport for Wales zullen alleen op diesel rijden (Class 231).
– Start of operation as bimodal unit (1.5kV DC and combustion engines for diesel / HVO) – Later replacement of combustion engines by batteries and operation as zero emission units (1.5kV DC and batteries)
Dus ze willen later de boel aanpassen dat er geen diesel nodig is, maar is dus al voorbereid
Apart wel dat Stadler zegt dat er alleen maar tweetjes komen? 18 stuks. Zullen dan wel gekoppeld gaan reden 24/7 zeker, want nu heb je met drietjes al capaciteitsproblemen
Wat dat betreft is het jammer dat er in Groningen tussen het hoofdstation en het opstelterrein De Vork geen waslijn komt te hangen op het Arriva-deel. Had je best leuke dingen mee kunnen doen
Op zondag 9 februari 2020 16:02 schreef greavy het volgende: Dan ga je dus plekken verliezen. Volgens de sheet heeft een tweetje aan zitplaatsen 135 + 16klapstoeltjes
dat klopt. Je hebt meer meters nodig voor hetzelfde aantal passagiers
Zeg Dennis, lukt het nog een beetje? Ik lees inmiddels her en der dat het Fernverkehr in heel Duitsland "eingestellt" wordt (opgeheven) en dat ook het Regionalverkehr in meerdere deelstaten op instorten staat.
Op zondag 9 februari 2020 17:31 schreef James1988 het volgende: Zeg Dennis, lukt het nog een beetje? Ik lees inmiddels her en der dat het Fernverkehr in heel Duitsland "eingestellt" wordt (opgeheven) en dat ook het Regionalverkehr in meerdere deelstaten op instorten staat.
Pimpel 147 naar Berlin is bij Schüttorf op een boom gereden. Nou ja, DOOR een boom gereden Dit is inmiddels aan de andere kant van de trein
Da es insbesondere im Norden und Westen Deutschlands bereits zu starken Beeinträchtigungen durch das Sturmtief kommt, wurde der Fernverkehr in weiten Teilen Niedersachsens, Schleswig-Holsteins und Nordrhein-Westfalens vorübergehend eingestellt. Aufgrund der aktuellen Entwicklungen und zunehmender Windstärken haben wir uns dazu entschieden, nach und nach alle Züge des Fernverkehrs bundesweit an größeren Bahnhöfen enden zu lassen.