Ik ben vooral blij met het stoppen van verkoop van tabak. Rookverbod snap ik wel en het is 2020 maar meh, van het busstation in Zwolle naast het station krijg je tien keer meer kanker.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertussen gaan NS en Prorail roken helemaal uitbannen op de Nederlandse stations
https://nos.nl/artikel/23(...)ations-verboden.html
Hopelijk ook net voor de deuren van hun stations.. daar staat in Den Haag altijd een hele rook-brigade de andere reizigers te vergassen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertussen gaan NS en Prorail roken helemaal uitbannen op de Nederlandse stations
Het zou me hoogst verbazen als dit iets anders wordt dan de 186'ers die NS nu al least. Vanaf eind dit jaar stroomt namelijk ook de ICNG in waarmee er 186's worden vrijgespeeld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
En de NS is op zoek naar loc's voor de nightjet. Had eigenlijk verwacht dat de vectrons die de OBB heeft besteld er gewoon voor gehangen zouden worden.
https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
Die 186's gaan ook de 1700's vervangen totdat de Talgo's er voor de pimpel zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zou me hoogst verbazen als dit iets anders wordt dan de 186'ers die NS nu al least. Vanaf eind dit jaar stroomt namelijk ook de ICNG in waarmee er 186's worden vrijgespeeld.
Dan heb je de eerste alinea van het artikel in ieder geval niet gelezenquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die 186's gaan ook de 1700's vervangen totdat de Talgo's er voor de pimpel zijn.
FNV wilt wel graag de mogelijkheid houden dat machinisten en conducteurs zichzelf de ziekte in roken: https://nos.nl/artikel/23(...)tabak-uitbannen.htmlquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben vooral blij met het stoppen van verkoop van tabak. Rookverbod snap ik wel en het is 2020 maar meh, van het busstation in Zwolle naast het station krijg je tien keer meer kanker.
Daar staat niets in dat tegenstrijdig is met mijn post. Als ik de verhalen aan elkaar koppel dan zouden de 186's die doorschuiven naar de pimpel ingeleverd moeten worden als de Talgo komt, maar is de Talgo vertraagd dan zoekt de NS een terugvaloptie.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan heb je de eerste alinea van het artikel in ieder geval niet gelezen
Oke sorry, de vierde alinea. Die Vectrons komen blijkbaar niet (meer).quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar staat niets in dat tegenstrijdig is met mijn post. Als ik de verhalen aan elkaar koppel dan zouden de 186's die doorschuiven naar de pimpel ingeleverd moeten worden als de Talgo komt, maar is de Talgo vertraagd dan zoekt de NS een terugvaloptie.
Een 186 mag volgens mij geen 160 in Duitsland, dus ik weet niet waarom je die zou willen inzetten voor de ICB?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die 186's gaan ook de 1700's vervangen totdat de Talgo's er voor de pimpel zijn.
Vectrons zijn geen 186squote:Op donderdag 30 januari 2020 20:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Oke sorry, de vierde alinea. Die Vectrons komen blijkbaar niet (meer).
Gaat alleen over Amsterdam - Bad Bentheim, lijkt me? De nieuwe ICB wordt geleverd met MS-locs, dus daarvoor heeft NS niet zelf locs nodig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een 186 mag volgens mij geen 160 in Duitsland, dus ik weet niet waarom je die zou willen inzetten voor de ICB?
De 186 zal er denk ik in Bad Bentheim weer af gaan, zoals nu met de 1700 gebeurt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een 186 mag volgens mij geen 160 in Duitsland, dus ik weet niet waarom je die zou willen inzetten voor de ICB?
rookverbod juich ik toe (moet imho sowieso op veel meer publieke plekken gebeuren)quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
zo herkenbaarquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Hopelijk ook net voor de deuren van hun stations.. daar staat in Den Haag altijd een hele rook-brigade de andere reizigers te vergassen.
Dan kunnen ze beter een asbestplaat aan stukken slaan in een afgesloten ruimte. Stukken goedkoper.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:31 schreef b2py het volgende:
[..]
FNV wilt wel graag de mogelijkheid houden dat machinisten en conducteurs zichzelf de ziekte in roken: https://nos.nl/artikel/23(...)tabak-uitbannen.html
Is de Talgo vertraagd en wil je toch de locwissel kunnen afschaffen, dan zijn de 186's ongeschikt: te traag voor het Duitse gedeelte van de route.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar staat niets in dat tegenstrijdig is met mijn post. Als ik de verhalen aan elkaar koppel dan zouden de 186's die doorschuiven naar de pimpel ingeleverd moeten worden als de Talgo komt, maar is de Talgo vertraagd dan zoekt de NS een terugvaloptie.
En dan meersysteemlocs inzetten. Wat suf.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vectrons zijn geen 186s
[..]
Gaat alleen over Amsterdam - Bad Bentheim, lijkt me? De nieuwe ICB wordt geleverd met MS-locs, dus daarvoor heeft NS niet zelf locs nodig.
Ik denk dat er nog helemaal niks versneld gaat worden als de Talgo's er niet zijn. De maximumsnelheid van het huidige materieel ligt al lager, dus de tijdwinst zou toch niet zo heel groot zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Is de Talgo vertraagd en wil je toch de locwissel kunnen afschaffen, dan zijn de 186's ongeschikt: te traag voor het Duitse gedeelte van de route.
Tsja, de 1700s zijn inmiddels 30 jaar oud. De locs die nu nog in de IC Berlijn rijden hebben in 2004-2006 voor het laatst een revisie gehad (LT1) en zullen dus waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt zijn voor groot onderhoud.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan meersysteemlocs inzetten. Wat suf.
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar dan. Dwarsliggers van de Action of zo?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:26 schreef Salatrel het volgende:
Probleem veroorzaakt door dwarsliggers die vervormd zijn en daardoor aan uiteinden omhoog komen waardoor de spoorstaven niet meer op de juiste afstand liggen.
NS wil er wél eventueel mee naar Berlijn kunnen rijden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan meersysteemlocs inzetten. Wat suf.
ik begreep omdat ze aan de onderkant vochtig bleven maar aan de bovenkant wel opdrogen dat ze daardoor zijn vervormd. ben er zelf niet op ingegaan zat stiekem mee te luisteren bij een gesprek tussen een inspecteur baan van prorail en een andere knakkerquote:Op vrijdag 31 januari 2020 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar dan. Dwarsliggers van de Action of zo?![]()
Hoe hard rijdt de Pimpel in D? Die rijtuigen mogen 180 of 200km/u toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog helemaal niks versneld gaat worden als de Talgo's er niet zijn. De maximumsnelheid van het huidige materieel ligt al lager, dus de tijdwinst zou toch niet zo heel groot zijn.
Ze zijn volgens mij nog van hout.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar dan. Dwarsliggers van de Action of zo?![]()
Bij mijn weten 200 km/u. Dus dat wil wel.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe hard rijdt de Pimpel in D? Die rijtuigen mogen 180 of 200km/u toch?
Dat rijden ze ook of ligt de dienstsnelheid lager?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Bij mijn weten 200 km/u. Dus dat wil wel.
Ik heb ze 200 zien rijden in Duitsland.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat rijden ze ook of ligt de dienstsnelheid lager?
Vanaf Löhne waar de lijn uit Bad Bentheim op de hoofdas Ruhrgebied - Hannover - Berlijn aantakt, zijn er stukken waar de IC Berlijn planmatig 200 km/h rijdt. Vanaf Wolfsburg zelfs 250 km/h, maar zo hard kan het huidige materieel niet. Maar met het nieuwe spul van Talgo zou je daar dus nog wel een stukje sneller kunnen rijden dan nu.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat rijden ze ook of ligt de dienstsnelheid lager?
30 min toch? Je haalt met de ICE van 15 min later uit Hbf de ICB in en bent 15 min eerder in Hannover Hbfquote:Op vrijdag 31 januari 2020 17:22 schreef BLS het volgende:
[..]
Vanaf Löhne waar de lijn uit Bad Bentheim op de hoofdas Ruhrgebied - Hannover - Berlijn aantakt, zijn er stukken waar de IC Berlijn planmatig 200 km/h rijdt. Vanaf Wolfsburg zelfs 250 km/h, maar zo hard kan het huidige materieel niet. Maar met het nieuwe spul van Talgo zou je daar dus nog wel een stukje sneller kunnen rijden dan nu.
Yeah dit hebben b2py en ik ook gedaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is ook dodelijk saai trouwens. Fuck Stendal, gewoon doorrammen daar. Komt ook altijd uit de reisplanner, als je in Hannover een kwartier wacht op de ICE ben je een kwartier eerder in Berlijn
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is ook dodelijk saai trouwens. Fuck Stendal, gewoon doorrammen daar. Komt ook altijd uit de reisplanner, als je in Hannover een kwartier wacht op de ICE ben je een kwartier eerder in Berlijn
Apeldoorn gaat er vanaf december als eerst aan geloven, eerst een paar keer per dag in één richting maar dat wordt vanzelf structureel. En dan is Almelo de volgende.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:25 schreef b2py het volgende:
2 stops overslaan in DE betekent 2 stops overslaan in NL. Doei Almelo en Hilversum!
Maar naar Berlijn rij je een stuk 200, dan is de 186 sowieso ongeschikt. Nou ja, ze zoeken het maar uit, ik neem aan dat NS het beter weet dan ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS wil er wél eventueel mee naar Berlijn kunnen rijden.
Meersysteemlocs zijn als ze overbodig worden te verkopen in het buitenland.
Éénsysteemloccs kopen en daar na een paar jaar mee blijven zitten omdat niemand ze wil hebben, dat zou ook suf zijn.
Bad Bentheim moet toch eigenlijkquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:28 schreef BLS het volgende:
[..]
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
De omschakelbare bovenleiding bereikt het einde van zijn levensduur. Als die vervangen moet worden zal een spanningssluis ergens bij de grens de goedkoopste optie zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Bad Bentheim moet toch eigenlijk sowieso blijven omdat er geen spanningssluis is?
Volgens de Netzgrafik altijd Minden. Maar het is natuurlijk een visie die aangeeft welke kant de Duitsers op willen met hun netwerk en welke infrastructuur daarvoor nodig is. Hoe het de komende jaren wordt uitgewerkt is nog afwachten.quote:Is het altijd Minden of nog steeds alternerend met Bad Oeynhausen?
Zouden ze dan Bad Bentheim ook zodanig aanpassen dat je er door kunt rijden zonder te stoppen? Volgens mij rijdt op dit moment er (vrijwel) geen enkele trein zonder te stoppen door.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:16 schreef BLS het volgende:
[..]
De omschakelbare bovenleiding bereikt het einde van zijn levensduur. Als die vervangen moet worden zal een spanningssluis ergens bij de grens de goedkoopste optie zijn.
En hoe moet dit aangepakt worden? Speciale ontheffing voor Vectron dan op termijn?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou, de Vectron is gewoon voor reizigersverkeer toegelaten. Het grote issue is alleen dat je in Nederland met een aslast van 22,5 ton vooralsnog niet harder mag rijden dan 100 km/h. Je mag alleen harder tot 21,5 ton waar de TRAXX en 1700 keurig binnen blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |