abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 11:36:55 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191292575
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Is het altijd Minden of nog steeds alternerend met Bad Oeynhausen?
Het is altijd Minden. Bad Oeynhausen alterneert met Bünde.

Trouwens het stopschema Amsterdam - Amersfoort - Deventer - Hengelo was er voor 2007 ook _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191293015
Bünde heeft 45K inwoners en gaat dus over worden geslagen :( Minden en Rheine kan ik me nog enigszins voorstellen want bijna 80K inwoners. Beiden overslaan ;)
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 12:42:05 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191293447
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar :7

#Mastwijkisme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191293506
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar :7

#Mastwijkisme
Ja precies. Die mevrouw bij Zondag met Lubach verwoordde het ook precies zo "Amsterdam, Almelo en Berlijn hè, dat lijkt me het meest logisch.". Ok boomer.
Bier.
pi_191294066
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar :7

#Mastwijkisme
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.

Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 februari 2020 @ 13:32:14 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191294141
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar :7

#Mastwijkisme
Dan zou Deventer vervangen worden door Hoogeveen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191294450
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zou Deventer vervangen worden door Hoogeveen ;)
Nee, aap :P
Bier.
pi_191295339
Amsterdam - Utrecht - Hengelo in Nederland. Duitsland drie keer stoppen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 februari 2020 @ 14:59:25 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191295364
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, aap :P
Ik had ook Geerdijk kunnen noemen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 1 februari 2020 @ 15:06:46 #160
472645 BLS
verbindt.
pi_191295447
https://www.facebook.com/(...)osts/804037883395892



De oudste DB-dubbeldekkers die terzijde zijn gesteld vinden inmiddels ook hun weg naar private verhuurbedrijven om tijdelijk bij te springen bij materieelgebrek. Deze gaat worden ingezet door NordWestBahn op de RE44 Bottrop - Moers.

NWB geeft Lok-Partner Betriebsgesellschaft de opdracht om te rijden en die huurt daarvoor een BR 111 van DB en de ex-DB-dubbeldekkers van Train Rental International (TRI)
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2020 @ 15:16:07 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191295587
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 20:28 schreef BLS het volgende:

[..]

Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
Ik denk dat er voor 2024 niet uitgegaan wordt van Deutschlandtakt maar van deze plannen, waarbij er dus niet meer in Bad Oeynhausen en Minden gestopt wordt maar wel altijd in Bünde:









PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191297780
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:25 schreef Fixers het volgende:

[..]

Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.

Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
Ik vind het de meerprijs niet waard op de IC Berlin. Je krijgt er leren stoelen voor en ...dat is het eigenlijk wel. Gewoon lekker uitgeven aan wat lekker eten in Berlijn. ^O^
  Moderator zaterdag 1 februari 2020 @ 20:23:15 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191299195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En hoe moet dit aangepakt worden?
Co'Co' O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191299278
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Co'Co' O+
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
Bier.
  Moderator zaterdag 1 februari 2020 @ 20:36:02 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191299439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191299705
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
120km/u met een goederentrein is echt niet zo raar.
Bier.
  Moderator zaterdag 1 februari 2020 @ 21:07:59 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191300004
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

120km/u met een goederentrein is echt niet zo raar.
Oh, dacht dat die altijd sukkelde met 80-100
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191300274
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 21:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, dacht dat die altijd sukkelde met 80-100
Check de belettering; zo ongelofelijk veel goederenmaterieel wat niet voor dingen als kolen of erts is mag 120. Die eerste twee vooral vanwege het gewicht/asdruk die erg hoog is, maar moderne containerbakken mogen allemaal 120. Ze worden alleen vaak ingelegd met lagere snelheden in Nederland.

Als containerbakken geen 120 mogen, dan voldoen ze ook niet aan de nieuwste lawaaistandaard waar ze in Duitsland nogal op zijn, en dan mogen ze dus de grens niet over zonder ontheffing en die krijg je niet voor een reguliere trein.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2020 @ 21:40:18 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191300603
Ik meen dat de meeste goederenpaden in Nederland tegenwoordig ook uitgaan van 95km/h. Haal je dat dus niet dan moet je vaker aan de kant.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:37:53 #170
472645 BLS
verbindt.
pi_191301440
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
De reden was volgens mij toepassing van moderne draaistroomtechniek, waardoor een vierassige machine ineens bijna zoveel vermogen kon leveren als een zesasser met klassieke weerstandentechniek. Je kunt het verschil mooi zien tussen de Westduitse BR 120 (1979-'89, Bo'Bo', draaistroom, 5600 kW, 84 ton) en de Oostduitse BR 252/156 (1991, Co'Co', weerstanden, 5580/5880 kW, 120 ton).

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Maar dat zijn zesassige diesels. Daarvan zijn wel meer moderne voorbeelden: Vossloh/Stadler Euro-familie, de class 66...
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2020 @ 23:56:12 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191302369
In Tsjechië willen ze de laatste lijn die nog met 1500v DC geëlektrificeerd is ombouwen naar 25kV AC. Als reden wordt er aangegeven dat nieuw materieel te duur is en tweedehands niet te krijgen zou zijn. Blijkbaar weten ze daar niet dat SGMm en DDAR hier aan de kant gegaan zijn... https://zdopravy.cz/dokum(...)a-300-milionu-41294/

Afgelopen zomer bracht ik een bezoekje aan deze lijn:

Tijdens mijn reis door Tsjechië afgelopen zomer heb ik ook de lijn Tábor-Bechyně bezocht. Deze lijn is als enige geëlektrificeerd met de in Nederland bekende spanning van 1500V gelijkstroom, terwijl de rest van het land 3kV DC of 25kV AC op de waslijn heeft staan. Inmiddels is er het plan om ook deze lijn om te bouwen naar 25kV.

In de zomer rijden er in het weekend op de lijn een aantal treinen met deze E422 0003 uit 1957 als tractie. De loc is eigendom van het ČD Museum in Lu¸ná u Rakovníka.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191302666
Het in de markt zetten van spoorwegmaterieel is wel een vak apart. NS heeft nooit echt intenties gehad om materieel te verkopen, want men duldt geen concurrentie op het spoor.

zo'n verkoop naar 't buitenland is ook lastig, dat zag je met het DM90 materieel.
sloop of 'demontage' is iets waar NS mee pronkt aangezien ze beweren dat 90% hergebruikt kan worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 2 februari 2020 @ 10:04:41 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_191304659
Dieseltreinen proberen ze toch altijd wel te verkopen, met wisselend succes inderdaad. Met de Wadlopers is ze het wel gelukt.
  zondag 2 februari 2020 @ 10:20:43 #174
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191304798
Ik denk dat ze in Tsjechië wel op zoek zijn naar iets moderners dan 40+ jaar oude SGM's.

DDAR lijkt me gezien de twee rijtuigen in de trein ook wat overdreven (en nog maar te zwijgen over het werk dat moet gebeuren aan de 1700's wil je er nog jaren mee kunnen rijden)
So we just called him Fred
pi_191305353
SGM 1975-1983, 37~45 jaar oud
DDM 1985-1986, 35~36 jaar oud
DDAR 1991-1994, 26~29 jaar oud

NS had tijdens de hittegolf van 2019 de vloot DDAR niet ingezet. Er zit geen airco in.
DDM heeft toen wel gereden als spitstrein, vroeg in de ochtend.

vind 't wel wat hebben, zo'n enkele DDM stuurstandrijtuig met loc.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')