Het is altijd Minden. Bad Oeynhausen alterneert met Bünde.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Is het altijd Minden of nog steeds alternerend met Bad Oeynhausen?
Ja precies. Die mevrouw bij Zondag met Lubach verwoordde het ook precies zo "Amsterdam, Almelo en Berlijn hè, dat lijkt me het meest logisch.". Ok boomer.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar
#Mastwijkisme
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar
#Mastwijkisme
Dan zou Deventer vervangen worden door Hoogeveenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar
#Mastwijkisme
Nee, aapquote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou Deventer vervangen worden door Hoogeveen
Ik denk dat er voor 2024 niet uitgegaan wordt van Deutschlandtakt maar van deze plannen, waarbij er dus niet meer in Bad Oeynhausen en Minden gestopt wordt maar wel altijd in Bünde:quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:28 schreef BLS het volgende:
[..]
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
Ik vind het de meerprijs niet waard op de IC Berlin. Je krijgt er leren stoelen voor en ...dat is het eigenlijk wel. Gewoon lekker uitgeven aan wat lekker eten in Berlijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.
Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
Co'Co'quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoe moet dit aangepakt worden?
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.quote:
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
120km/u met een goederentrein is echt niet zo raar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Oh, dacht dat die altijd sukkelde met 80-100quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
120km/u met een goederentrein is echt niet zo raar.
Check de belettering; zo ongelofelijk veel goederenmaterieel wat niet voor dingen als kolen of erts is mag 120. Die eerste twee vooral vanwege het gewicht/asdruk die erg hoog is, maar moderne containerbakken mogen allemaal 120. Ze worden alleen vaak ingelegd met lagere snelheden in Nederland.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, dacht dat die altijd sukkelde met 80-100
De reden was volgens mij toepassing van moderne draaistroomtechniek, waardoor een vierassige machine ineens bijna zoveel vermogen kon leveren als een zesasser met klassieke weerstandentechniek. Je kunt het verschil mooi zien tussen de Westduitse BR 120 (1979-'89, Bo'Bo', draaistroom, 5600 kW, 84 ton) en de Oostduitse BR 252/156 (1991, Co'Co', weerstanden, 5580/5880 kW, 120 ton).quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
Maar dat zijn zesassige diesels. Daarvan zijn wel meer moderne voorbeelden: Vossloh/Stadler Euro-familie, de class 66...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |