Het is altijd Minden. Bad Oeynhausen alterneert met Bünde.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Is het altijd Minden of nog steeds alternerend met Bad Oeynhausen?
Ja precies. Die mevrouw bij Zondag met Lubach verwoordde het ook precies zo "Amsterdam, Almelo en Berlijn hè, dat lijkt me het meest logisch.". Ok boomer.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon Amsterdam - Deventer - Berlin. Klaar![]()
#Mastwijkisme
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
#Mastwijkisme
Dan zou Deventer vervangen worden door Hoogeveenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
#Mastwijkisme
Nee, aapquote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou Deventer vervangen worden door Hoogeveen
Ik denk dat er voor 2024 niet uitgegaan wordt van Deutschlandtakt maar van deze plannen, waarbij er dus niet meer in Bad Oeynhausen en Minden gestopt wordt maar wel altijd in Bünde:quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:28 schreef BLS het volgende:
[..]
Het plan van de Duitsers volgens Deutschlandtakt 2030+ is dat de IC Berlijn inderdaad Wolfsburg en Stendal gaat overslaan. Maar stops in kleinere plaatsen als Bad Bentheim, Rheine, Bünde en Minden blijven er wel in zitten.
Ik vind het de meerprijs niet waard op de IC Berlin. Je krijgt er leren stoelen voor en ...dat is het eigenlijk wel. Gewoon lekker uitgeven aan wat lekker eten in Berlijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Klinkt best logisch eigenlijk om in Nederland alleen nog te stoppen in Deventer: aansluiting vanuit Zwolle en Arnhem. Maar niet te snel, ik wil dit voorjaar nog overstaploos naar Berlijn ja.
Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
Co'Co'quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoe moet dit aangepakt worden?
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.quote:
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
120km/u met een goederentrein is echt niet zo raar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Oh, dacht dat die altijd sukkelde met 80-100quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
120km/u met een goederentrein is echt niet zo raar.
Check de belettering; zo ongelofelijk veel goederenmaterieel wat niet voor dingen als kolen of erts is mag 120. Die eerste twee vooral vanwege het gewicht/asdruk die erg hoog is, maar moderne containerbakken mogen allemaal 120. Ze worden alleen vaak ingelegd met lagere snelheden in Nederland.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, dacht dat die altijd sukkelde met 80-100
De reden was volgens mij toepassing van moderne draaistroomtechniek, waardoor een vierassige machine ineens bijna zoveel vermogen kon leveren als een zesasser met klassieke weerstandentechniek. Je kunt het verschil mooi zien tussen de Westduitse BR 120 (1979-'89, Bo'Bo', draaistroom, 5600 kW, 84 ton) en de Oostduitse BR 252/156 (1991, Co'Co', weerstanden, 5580/5880 kW, 120 ton).quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat brengt weer hele andere beperkingen met zich mee, er is een belangrijke reden waarom Co'Co' sinds eind jaren '70 eigenlijk al nauwelijks meer toegepast wordt. Vraag mij niet om die reden trouwens want daar ben ik echt veel te stoned voor.
Maar dat zijn zesassige diesels. Daarvan zijn wel meer moderne voorbeelden: Vossloh/Stadler Euro-familie, de class 66...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Litouwen rijden ze als Co'Co', echter als goederenloc. Met hele lange olietreinen, 120km/u.
Niet helemaal hetzelfde, maar vanaf morgen gaan ze in NRW met twee dosto's en een BR111 pendelen tussen Moers en Bottrop:quote:Op zondag 2 februari 2020 11:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
vind 't wel wat hebben, zo'n enkele DDM stuurstandrijtuig met loc.
[ afbeelding ]
twitter:derpendler_de twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:24:46Ab Montag fährt auf unserem #RE44 ein zusätzlicher Zug. Gefahren wird von Lok-Partner, die auch gleichzeitig das Fahrzeug zur Verfügung stellen. Der Dostos-Takt fährt Montag-Freitag auf der Strecke #Bottrop > #Moers. #BR111 #Dostos https://t.co/K1s7DeLV53 reageer retweet
Ik heb zelf onlangs gekozen voor de 2e klasse. De heenreis zou anders iets van honderd euro duurder zijn geworden. De terugreis kon 2e klas nog voor het 37 euro tarief. De 1e klasse begint pas bij 69,-, dus ook dat verschil vond ik wat groot.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar was ik hier voor: is de eerst klas die ¤20 extra enkele reis het waard? Of kan ik die ¤40 beter uitgeven aan lekker eten in Berlijn? Onlangs naar Leipzig gewoon tweede klasse gereisd en dat was wel te doen.
Hier wat "bewegend" beeld van de eerste dag.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:14 schreef boriq het volgende:
[..]
Niet helemaal hetzelfde, maar vanaf morgen gaan ze in NRW met twee dosto's en een BR111 pendelen tussen Moers en Bottrop:[ afbeelding ]twitter:derpendler_de twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:24:46Ab Montag fährt auf unserem #RE44 ein zusätzlicher Zug. Gefahren wird von Lok-Partner, die auch gleichzeitig das Fahrzeug zur Verfügung stellen. Der Dostos-Takt fährt Montag-Freitag auf der Strecke #Bottrop > #Moers. #BR111 #Dostos https://t.co/K1s7DeLV53 reageer retweet
Vanaf Rotterdam vanaf 18 mei.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:02 schreef ReisT het volgende:
Vanaf 30 april rechtstreekse Eurostar van Amsterdam naar Londen![]()
https://nieuws.ns.nl/rechtstreekse-eurostar-komt-eraan/
Hij doet er 18 dagen over van Amsterdam naar Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:10 schreef b2py het volgende:
Wat bedoelen ze daarmee? Eurostar stopt tussen 30 april en 18 mei richting Londen niet in Rotterdam?
Zelfs de Fyra deed er niet zo lang overquote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij doet er 18 dagen over van Amsterdam naar Rotterdam.
Die afsluiting is voor situatie ná 18 mei, als je met de Eurostar vanaf Rotterdam naar Brussel én Londen kan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:40 schreef ReisT het volgende:
Dan krijg je dus een helft van de trein voor reizigers Amsterdam-Londen, en de andere helft voor Rotterdam-Brussel (en Brussel-Londen).
In Rotterdam kunnen ze het halve perron afsluiten voor dit soort situaties.
Ik verwacht dus dat dat deel langs het afgesloten deel van het perron stopt. Voor de zekerheid (ook met gesloten deuren stopt men vast liever niet langs een algemeen toegankelijk perron) en om te oefenen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:50 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik verwacht dat nu dat de deuren van het deel met passagiers Amsterdam - London in zijn geheel niet open gaat in Rotterdam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |