quote:Een landelijk congres in Den Haag van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) is vanavond met geweld verstoord. Mitchell Esajas van KOZP meldt op Facebook dat voorstanders van Zwarte Piet onder meer met vuurwerk het congres poogden te bestormen.
Op foto's van Esajas zijn beschadigde ramen te zien. De politie is ter plaatse. Ook plaatste Esajas een foto van zijn auto, waarop te zien is dat de achterruit verbrijzeld is.
De politie zegt tegen de NOS dat er zeker vier mensen zijn opgepakt.
Op de Facebookpagina van het congres staat dat op de bijeenkomst mensen "uit heel Nederland bijeenkomen die zich voor verandering van de Sinterklaastraditie willen inzetten".
Een andere deelneemster meldt op Twitter dat de bijeenkomst "door ongeveer 40-50 aso's" is belaagd.
Dat is wel gebeurd met het Hindoestaanse Holi festival.quote:Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
De blanke Nederlanders zouden zich eens met die feestjes gaan bemoeien
http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/29605quote:In Duitsland was er eens een witte jongen, avontuurlijk ingesteld en met een blik op de wijde wereld gericht. Hij ging naar India en zag die Indiërs uit hun dak gaan met muziek en poeders in alle kleuren. Hij dacht: “Hé, dit lijkt op een houseparty. Te gek man!” Ze noemen het feest: Holi.
“Holi shit!” dacht hij in zichzelf. Dit is een geweldig idee. Ik ga Holi feesten in Europa organiseren. Alleen, de mensen in India vieren het in maart. Op zo’n evenement komt geen hond. Maar maart is echt geen goede tijd, dus dacht de witte jongen: we gaan Holi in de zomer vieren!
deze groep gaat dus uit van eigen kracht. het laten afhangen van steun van witte mensen, daar hebben ze geen boodschap aan. het is hun strijd. daar zijn ze heel duidelijk over, maar wel met volledig respect naar de medestanders.quote:Op zondag 10 november 2019 11:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Te dom om te bedenken dat die geprivilegeerde positie juist de kruiwagen kan zijn om het doel snel te bereiken. M.a.w. het gaat hen niet om het bereiken van het doel (zo snel mogelijk afschaffen kwetsende racistische uitingen). Dus waarom zou je dat doel ondersteunen?
Volgens de officiële politieberichten zou het gaan om 'meer dan 10 personen'.quote:Op zondag 10 november 2019 13:13 schreef Scorpie het volgende:
60 man, 2 man nog vast.
Of iemand overdreef of iemand kan niet tellen.
Uiteraard, het zijn een stel leugenaars en fantasten bij elkaar.quote:Op zondag 10 november 2019 13:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens de officiële politieberichten zou het gaan om 'meer dan 10 personen'.
Dus ja, er is flink overdreven door Mitchell en Jerry.
okee... ik ben het ermee eens. als mening mag je dan stellen dat het zo is.quote:Op zondag 10 november 2019 11:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die lui maken dezelfde denkfout als jou, zwarte piet is geen racisme, men vindt het racisme. En dat mag men prima vinden.
[..]
mag uiteraard. maar als je met hun protest meedoet, hebben ze er wat over te zeggen.quote:Kunnen nog wel... Mogen we alsjeblieft met ons "witte privilege" tegen racisme zijn? Please?
[..]
zij zijn de gediscrimineerde groep, historisch gezien de onderdrukte groep.quote:Hoezo "achtergesteld"?
wat moet je dan zeggen?quote:Op zondag 10 november 2019 11:40 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Fout. Als je zegt dat ZP racistisch is. impliceer je dat mensen die fan zijn van ZP racistisch zijn. Daar is geen speld tussen te krijgen.
dat punt wilde ik maar even maken.quote:Op zondag 10 november 2019 12:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neen. Geweld tegen vvmu is nooit acceptabel. Niet van links, niet van rechts, niet van recht door zee.
[..]
ik leg even uit hoe ze denken. je wil niet weten hoe ik het met hun aan de stok heb gehad.. voor mij gaat het te ver. maar ik kan wel snappen dat ze zo denken, het is geen hatelijk racisme. meer een soort bitterheid, en niet willen uitgaan van hulp van mensen van buiten hun eigen groep. maar ze waarderen de steun wel degelijk.quote:Zo je wil dat u geschied doe dat ook een ander niet. Maar racistjes menen op basis van jouw redenering het recht te hebben om racistisch te mogen zijn tegen de minder gepigmenteerden. Walgelijk.
"ZP is niet racistisch maar sommige mensen krijgen er een ongemakkelijk gevoel bij."quote:
nee, dat is vanuit jou geredeneerd.quote:Op zondag 10 november 2019 13:28 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
"ZP is niet racistisch maar sommige mensen krijgen er een ongemakkelijk gevoel bij."
Dan heb je een discussiepunt dat niet alles meteen doodslaat.
Nou pokkerdepok kom er maar in!quote:Op zondag 10 november 2019 13:29 schreef Oostwoud het volgende:
Inmiddels is de tegenreactie ook bekend, Soeters is een lid van de Grauwe Eeuw, dat samenwerkt met KOZP:
[ afbeelding ]
even gegoogled, deze meneer heeft al sinds augustus niet meer op facebook gepost, voor zover ik dat kan zien..quote:Op zondag 10 november 2019 13:29 schreef Oostwoud het volgende:
Inmiddels is de tegenreactie ook bekend, Soeters is een lid van de Grauwe Eeuw, dat samenwerkt met KOZP:
[ afbeelding ]
Ik stel vast dat het niet racistisch is. Dus is het niet racistisch.quote:Op zondag 10 november 2019 13:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, dat is vanuit jou geredeneerd.
zij stellen vast dat het racistisch is, dat is hun goed recht. dus; steun niet iets wat racistisch is, zou beter zijn, misschien.
Dat heet een privé profiel.quote:Op zondag 10 november 2019 13:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
even gegoogled, deze meneer heeft al sinds augustus niet meer op facebook gepost, voor zover ik dat kan zien..
wat ik zei dus, vanuit jou geredeneerd.quote:Op zondag 10 november 2019 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik stel vast dat het niet racistisch is. Dus is het niet racistisch.
Of men knijpt een oogje dicht als het gaat om geweld van pro-pieten tegen anti-pieten.quote:Op zondag 10 november 2019 13:13 schreef Scorpie het volgende:
60 man, 2 man nog vast.
Of iemand overdreef of iemand kan niet tellen.
Nou die kan wel een bezoekje van het OM verwachten.quote:Op zondag 10 november 2019 13:29 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]
dus dat valt niet te controlleren, okee, goed argument dan. kan net zo goed een nepbericht zijn.quote:
Dus is er geen discussie nodig. Het is niet racistisch en als je dat wel vindt dan kom je toch niet op mijn feestje? Waarom zou ik mijn feestje moeten aanpassen voor een gast ? Je komt of je komt niet.quote:Op zondag 10 november 2019 13:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat ik zei dus, vanuit jou geredeneerd.
Nee, want dit is overduidelijk geplaatst in een besloten groep. Weinig tot nul kans dat je dat kan faken.quote:Op zondag 10 november 2019 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus dat valt niet te controlleren, okee, goed argument dan. kan net zo goed een nepbericht zijn.
Ga er maar niet van uit. De vriendin van Airfryer heeft ook al eens opgeroepen tot Taliban-acties tegen Sinterklaas.quote:Op zondag 10 november 2019 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus dat valt niet te controlleren, okee, goed argument dan. kan net zo goed een nepbericht zijn.
Aluhoedje gespot.quote:Op zondag 10 november 2019 13:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Of men knijpt een oogje dicht als het gaat om geweld van pro-pieten tegen anti-pieten.
Er waren mensen die wilden Sinterklaas voor het oog van kinderen door het hoofd schieten. Allemaal volstrekt normaal volgens sommigen hier.quote:Op zondag 10 november 2019 13:39 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ga er maar niet van uit. De vriendin van Airfryer heeft ook al eens opgeroepen tot Taliban-acties tegen Sinterklaas.
Hun doel is op die manier niet serieus te nemen en zij als actiegroep daarom ook niet. Wat backfiren kan naar smalend racisme: "kijk die negers kunnen niks zelf!"quote:Op zondag 10 november 2019 13:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
deze groep gaat dus uit van eigen kracht. het laten afhangen van steun van witte mensen, daar hebben ze geen boodschap aan. het is hun strijd. daar zijn ze heel duidelijk over, maar wel met volledig respect naar de medestanders.
moeten ze zelf weten, lijkt me.
Ja dat was die mafklapper van de Grauwe eeuw, iets met botsplinters etcquote:Op zondag 10 november 2019 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er waren mensen die wilden Sinterklaas voor het oog van kinderen door het hoofd schieten. Allemaal volstrekt normaal volgens sommigen hier.
Je liegt gewoon. Goh.quote:Op zondag 10 november 2019 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er waren mensen die wilden Sinterklaas voor het oog van kinderen door het hoofd schieten. Allemaal volstrekt normaal volgens sommigen hier.
Yep. En @VoMy is er als de kippen bij dat te ontkennen.quote:Op zondag 10 november 2019 13:42 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ja dat was die mafklapper van de Grauwe eeuw, iets met botsplinters etc
Zij stellen ten onrechte vast dat... en dat is het begin van het conflict.quote:Op zondag 10 november 2019 13:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zij stellen vast dat het racistisch is, dat is hun goed recht. dus; steun niet iets wat racistisch is, zou beter zijn, misschien.
Wat dus onjuist isquote:Op zondag 10 november 2019 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep. En @:VoMy is er als de kippen bij dat te ontkennen.
Dat feiten soms niet zo lekker uitkomen bij deze anti Pieters en daarom maar ontkend worden was wel bekend ja.quote:
Hoezo?quote:
Dus ze sluiten mensen uit op basis van.....hun huidskleur? Ironisch. Racisten dus.quote:Op zondag 10 november 2019 13:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
deze groep gaat dus uit van eigen kracht. het laten afhangen van steun van witte mensen, daar hebben ze geen boodschap aan. het is hun strijd. daar zijn ze heel duidelijk over, maar wel met volledig respect naar de medestanders.
moeten ze zelf weten, lijkt me.
Je bent een leugenaar. Ik zeg dat je liegt, omdat je liegt. Je liegt, omdat je zegt dat er mensen waren die opriepen tot botsplinters, terwijl het om slechts 1 iemand ging. Je liegt, omdat je zegt dat er hier mensen waren die dat normaal vinden, terwijl die er niet zijn. Je liegt dus. Waarom je liegt? Ik weet het niet. Misschien omdat het je de enige manier lijkt om de aandachta f te leiden van het geweld dat vanuit het kamp waar jij je mee associeert, dat kamp met de NVU enzo, goed te praten. Je liegt misschien omdat je denkt dat andere mensen niet doorhebben dat je liegt. Je liegt misschien omdat je je beter voelt als je liegt. Ik weet hiet niet, maar je liegt in ieder geval.quote:Op zondag 10 november 2019 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep. En @:VoMy is er als de kippen bij dat te ontkennen.
Leu leu leu leugenaar. Leugenaar. Leugenaar.quote:Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat feiten soms niet zo lekker uitkomen bij deze anti Pieters en daarom maar ontkend worden was wel bekend ja.
Dat zeg ik, aluhoedje gespot. Moord en brand schreeuwen terwijl er feitelijk gezien maar weinig aan de hand was. Jouw vrienden repten al over een nieuwe genocide die was begonnen, hetzelfde niveau als de islamisering van Nederland maar dan drie keer erger als ik jouw vrienden mag geloven.quote:Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo?
Wou je beweren dat er géén bestorming heeft plaatsgevonden. Wat is dan zo onderhevig aan een "samenzwerings-theorie". Ik ga er van uit dat de gehele club belagers dezelfde intentie hadden mbt het pand waar de KOZP-bijeenkomst was. Aangezien er vuurwerk werd meegenomen en met stenen de ruiten zijn ingegooid. De complete meute had kunnen zien dat "collega's" deze attributen bij zich droegen.
Het is volgens mij onverdedigbaar dat 58 van de 60 lieden er alleen maar op uit waren een vreedzame dialoog te starten met de anti-pieten.
a) Dit is niet gebeurdquote:Op zondag 10 november 2019 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Feitelijk gezien was er best veel aan de hand. Leugenaar.quote:Op zondag 10 november 2019 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, aluhoedje gespot. Moord en brand schreeuwen terwijl er feitelijk gezien maar weinig aan de hand was.
Ook dit lieg je.quote:Jouw vrienden repten al over een nieuwe genocide die was begonnen,
Een niet te controleren, uit de duim gezogen, statement. Technisch gezien niet eens liegen.quote:hetzelfde niveau als de islamisering van Nederland maar dan drie keer erger als ik jouw vrienden mag geloven.
Kan uit een (besloten) groep zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 13:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
even gegoogled, deze meneer heeft al sinds augustus niet meer op facebook gepost, voor zover ik dat kan zien..
Kijk @VoMy, dit bedoel ik nou met goedpratende mensen.quote:Op zondag 10 november 2019 13:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
a) Dit is niet gebeurd
en
b) Wie zegt dat dit geen "false flag" is.
Uiteindelijk is er daadwerkelijk geweld gebruikt tegen anti-Pieten. Je kunt beelden zien van gebroken glas. Kun jij beelden laten zien van sporen van geweld dat uitging van anti-Pieten. Ik hoor alleen geluiden richting "oproep tot.... " etc.
Dus: graag beelden/foto's van concrete sporen van geweld.
Pictures or "it didn't happen"
ik weet niet waar jouw feestje is..quote:Op zondag 10 november 2019 13:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus is er geen discussie nodig. Het is niet racistisch en als je dat wel vindt dan kom je toch niet op mijn feestje? Waarom zou ik mijn feestje moeten aanpassen voor een gast ? Je komt of je komt niet.
met photoshop geen enkel probleem om die tekst daarin te plaatsen, het is maar een plaatje.quote:Op zondag 10 november 2019 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want dit is overduidelijk geplaatst in een besloten groep. Weinig tot nul kans dat je dat kan faken.
🧐quote:Op zondag 10 november 2019 13:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent een leugenaar. Ik zeg dat je liegt, omdat je liegt. Je liegt, omdat je zegt dat er mensen waren die opriepen tot botsplinters, terwijl het om slechts 1 iemand ging. Je liegt, omdat je zegt dat er hier mensen waren die dat normaal vinden, terwijl die er niet zijn. Je liegt dus. Waarom je liegt? Ik weet het niet. Misschien omdat het je de enige manier lijkt om de aandachta f te leiden van het geweld dat vanuit het kamp waar jij je mee associeert, dat kamp met de NVU enzo, goed te praten. Je liegt misschien omdat je denkt dat andere mensen niet doorhebben dat je liegt. Je liegt misschien omdat je je beter voelt als je liegt. Ik weet hiet niet, maar je liegt in ieder geval.
"weinig aan de hand".quote:Op zondag 10 november 2019 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, aluhoedje gespot. Moord en brand schreeuwen terwijl er feitelijk gezien maar weinig aan de hand was. Jouw vrienden repten al over een nieuwe genocide die was begonnen, hetzelfde niveau als de islamisering van Nederland maar dan drie keer erger als ik jouw vrienden mag geloven.
Feit is dat er nog 2 man vast zit.
ik zie dit niet als iets wat grauwe eeuw zou posten.quote:Op zondag 10 november 2019 13:39 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ga er maar niet van uit. De vriendin van Airfryer heeft ook al eens opgeroepen tot Taliban-acties tegen Sinterklaas.
Vuurwerk ! De shock! De horror! Er was VUURWERK JONGENS.quote:Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"weinig aan de hand".
Gebroken glas en vuurwerk.
Niks aan de hand dus. Want het was 8 november en niet 9 november......
Nederland is hun eigen land. Jammer joh.quote:Op zondag 10 november 2019 13:52 schreef WillieWasknijper het volgende:
Controversieel voorstel: De overheid moet een potje maken met geld voor uitzwaaipremies voor mensen met een dubbele nationaliteit. Ze krijgen ¤x mee als ze hun Nederlandse nationaliteit opgeven en ophoepelen naar Afrika/Suriname. Zij blij, wij blij. Kunnen ze in hun eigen landen Sinterklaas vieren zoals ze zelf willen.
quote:Op zondag 10 november 2019 13:49 schreef VoMy het volgende:
Je bent een leugenaar. Ik zeg dat je liegt, omdat je liegt. Je liegt, omdat je zegt dat er mensen waren die opriepen tot botsplinters, terwijl het om slechts 1 iemand ging. Je liegt, omdat je zegt dat er hier mensen waren die dat normaal vinden, terwijl die er niet zijn. Je liegt dus. Waarom je liegt? Ik weet het niet. Misschien omdat het je de enige manier lijkt om de aandachta f te leiden van het geweld dat vanuit het kamp waar jij je mee associeert, dat kamp met de NVU enzo, goed te praten. Je liegt misschien omdat je denkt dat andere mensen niet doorhebben dat je liegt. Je liegt misschien omdat je je beter voelt als je liegt. Ik weet hiet niet, maar je liegt in ieder geval.
quote:Botsplinters
Actiegroep De Grauwe Eeuw kwam vorig jaar groot in het nieuws nadat voorman Van Zeijl in aanloop naar de Sinterklaasintocht in het Friese Dokkum via Facebook een oproep deed om Sinterklaas te doden. "Zit niks anders op.. we moeten een prijs op het hoofd van Sinterklaas zetten. Dubbele prijs als het tijdens de Nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten', schreef hij.
juist wel, lijkt me. het kan juist backfiren als ze witte mensen naar voren schuiven.quote:Op zondag 10 november 2019 13:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hun doel is op die manier niet serieus te nemen en zij als actiegroep daarom ook niet. Wat backfiren kan naar smalend racisme: "kijk die negers kunnen niks zelf!"
Voor zover iemand je nog serieus neemt:quote:
🧨🎆quote:Op zondag 10 november 2019 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vuurwerk ! De shock! De horror! Er was VUURWERK JONGENS.
Ontkennen, draaien, “Photoshop”, zodra er iets onwelwillends naar boven komt is het gelijk niet waar voor anti Pieters.quote:Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
met photoshop geen enkel probleem om die tekst daarin te plaatsen, het is maar een plaatje.
niet mee eens. ZP is overduidelijk een racitsich figuur gemaakt. trouwens tegen de europese tradities in, die veel ouder zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 13:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zij stellen ten onrechte vast dat... en dat is het begin van het conflict.
“Ja maar dat was er maar 1! En je zei “mensen”! Dus je lieggggggggttttttt hurrrrrr durrrrr”quote:Op zondag 10 november 2019 13:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voor zover iemand je nog serieus neemt:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)edreigen-sinterklaas
Als je dit niet weet; onder welke steen heb jij gelegen?
Wederom is dit een "oproep tot....."quote:Op zondag 10 november 2019 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk @:VoMy, dit bedoel ik nou met goedpratende mensen.
https://www.geenstijl.nl/(...)intocht-in-zaanstad/
Ik weet dit, maar dat is niet wat @Scorpie zei. @Scorpie heeft het nodig om de werkelijkheid te verdraaien, daarom is het een leugenaar.quote:Op zondag 10 november 2019 13:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voor zover iemand je nog serieus neemt:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)edreigen-sinterklaas
Als je dit niet weet; onder welke steen heb jij gelegen?
https://www.at5.nl/artike(...)adding-youre-racisitquote:Op zondag 10 november 2019 13:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Kun jij beelden laten zien van sporen van geweld dat uitging van anti-Pieten. Ik hoor alleen geluiden richting "oproep tot.... " etc.
Dat is jouw mening en het staat je vrij een eigen feestje te organiseren met je eigen Piet.quote:Op zondag 10 november 2019 13:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niet mee eens. ZP is overduidelijk een racitsich figuur gemaakt. trouwens tegen de europese tradities in, die veel ouder zijn.
quote:Op zondag 10 november 2019 13:45 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Echt een racist die Sonny
Photoshop aldus sommigen hier.quote:Op zondag 10 november 2019 13:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)adding-youre-racisit
beetje zoeken naar tegengas, dit. net nog postte iemand een plaatje van een donkere meneer die voor zwarte piet is. ook racistisch dan?quote:Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus ze sluiten mensen uit op basis van.....hun huidskleur? Ironisch. Racisten dus.
Het was er maar 1. En niemand hier vond het normaal. Jij zegt dat mensen het hier normaal vonden. Je zegt dat omdat je een leugenaar bent.quote:Op zondag 10 november 2019 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Ja maar dat was er maar 1! En je zei “mensen”! Dus je lieggggggggttttttt hurrrrrr durrrrr”
kan, goed woord hier.quote:Op zondag 10 november 2019 13:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kan uit een (besloten) groep zijn.
Worden ze nu achtergesteld? Wat er 300 jaar geleden met hun voorouders gebeurd is interesseert me niet zoveel. Net zo min dat iets wat mijn overoverovergrootopa overkomen is de verantwoordelijkheid is van het hedendaagse Nederland.quote:Op zondag 10 november 2019 13:17 schreef pokkerdepok het volgende:
zij zijn de gediscrimineerde groep, historisch gezien de onderdrukte groep.
Nota bene Twentsche Ros hierboven praat het goedquote:Op zondag 10 november 2019 13:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het was er maar 1. En niemand hier vond het normaal. Jij zegt dat mensen het hier normaal vonden. Je zegt dat omdat je een leugenaar bent.
Nee, dat is een feestje voor etnische Nederlanders. De rest van de Nederlandse staatsburgers heeft er niks te zoeken.quote:Op zondag 10 november 2019 13:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik weet niet waar jouw feestje is..
maar als je het hebt over sinterklaas in het algemeen, dna is dat een feestje voor alle nederlanders.
Dat is inderdaad 1 iemand. En niemand hier vond dit normaal, iets wat @Scorpie zei omdat ie een leugenaar is.quote:
Leugenaar leugenaar leugenaar, T-R praatte het goed en jij negeerde dat, leugenaar leugenaar leeeeeugeeeeenaaarquote:Op zondag 10 november 2019 14:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 1 iemand. En niemand hier vond dit normaal, iets wat @:Scorpie zei omdat ie een leugenaar is.
Dan halen ze wel hun doel, dus wat willen ze nou?quote:Op zondag 10 november 2019 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
juist wel, lijkt me. het kan juist backfiren als ze witte mensen naar voren schuiven.
Klinkt racistisch.quote:Op zondag 10 november 2019 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
juist wel, lijkt me. het kan juist backfiren als ze witte mensen naar voren schuiven.
1 Iemand zegt "ik moet" en niet "we moeten", betrokkene spreekt dus voor die hele Grauwe Eeuw organisatie.quote:Op zondag 10 november 2019 14:00 schreef VoMy het volgende:
Dat is inderdaad 1 iemand. En niemand hier vond dit normaal, iets wat @:Scorpie zei omdat ie een leugenaar is.
niet alles zo maar klakkeloos geloven..quote:Op zondag 10 november 2019 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontkennen, draaien, “Photoshop”, zodra er iets onwelwillends naar boven komt is het gelijk niet waar voor anti Pieters.
Maar als er geroepen wordt dat er 60 of zelfs meer mensen binnen stormden zonder bewijs dan wordt dat klakkeloos aangenomen.
Feit blijft dat er nog 2 man vastzitten en de politie het had over meer dan 10 mensen.
En zo blijven de anti Pieters overdrijven en blijven de mensen hier maar ontkennen. Zonde.
De NOS was er bij ?quote:Op zondag 10 november 2019 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niet alles zo maar klakkeloos geloven..
een achterlijk extreme pro hitler post van een anti racisme actievoerder, dan moet toch een belletje gaan rinkelen.
de NOS zei ongeveer 40. een KOZP meneer zie voor de camera 30 a 40.
Kun je dit toelichten? Ze hebben namelijk eerder gewelddadige teksten uitgesproken of geplaatst.quote:Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zie dit niet als iets wat grauwe eeuw zou posten.
Ja de NOS baseerde zich op die KOzP meneer. Maar de politie doet zijn huiswerk wel gewoon en zegt 10.quote:Op zondag 10 november 2019 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niet alles zo maar klakkeloos geloven..
een achterlijk extreme pro hitler post van een anti racisme actievoerder, dan moet toch een belletje gaan rinkelen.
de NOS zei ongeveer 40. een KOZP meneer zie voor de camera 30 a 40.
OK, dankjewel.quote:Op zondag 10 november 2019 13:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)adding-youre-racisit
Hij is ook de voorman, dus alles wat hij zegt kan je opvatten als de gehele club van de Grauwe Eeuw. Plus hij werd niet alleen opgepakt.quote:Op zondag 10 november 2019 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 Iemand zegt "ik moet" en niet "we moeten", betrokkene spreekt dus voor die hele Grauwe Eeuw organisatie.
Maar goed, je probeert je onder je eigen stommiteit uit te wezelen, dat hadden we al een tijdje door hoor.
Je downplayt dit dus wel. Een bijeenkomst van een activistische groepering verstoren of een onschuldige bakkerij bekladden, voor mij even ernstig.quote:Op zondag 10 november 2019 14:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
OK, dankjewel.
Inderdaad is dit een vorm van intimidatie en geweld die absoluut niet kan.
Ik zal dit niet downplayen door te stellen dat deze vorm van geweld uitgelokt is. Wat dus wél gebeurt door veel pro-Pieten.
Geweld van beide kanten dient te worden aangepakt. Zonder de "schuld" bij het slachtoffer te leggen.
Echter is het bekladden van ruiten nog weer wat anders dan het inslaan van ruiten door stenen en het gebruik van vuurwerk. Bij dat laatste maak je je schuldig aan gericht fysiek geweld op de persoon. Het bekladden van ruiten is geweld in de vorm van het toebrengen van materiële schade.
dat staat nog steeds elke gemeente vrij. en ook om het te veranderen. jouw feestje staat niet vast, he, of heb je het over jouw feestje bij jou thuis?quote:Op zondag 10 november 2019 13:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en het staat je vrij een eigen feestje te organiseren met je eigen Piet.
Vuurwerk en stenen richting mensen is fysiek lichamelijk geweld.quote:Op zondag 10 november 2019 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je downplayt dit dus wel. Een bijeenkomst van een activistische groepering verstoren of een onschuldige bakkerij bekladden, voor mij even ernstig.
jou niet, maar dat komt omdat je zelf niet zwart bent.quote:Op zondag 10 november 2019 13:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Worden ze nu achtergesteld? Wat er 300 jaar geleden met hun voorouders gebeurd is interesseert me niet zoveel. Net zo min dat iets wat mijn overoverovergrootopa overkomen is de verantwoordelijkheid is van het hedendaagse Nederland.
Ik snap best dat men kritisch is mbt tot alle berichtgeving, dat eerder gepostte FB bericht van die Soeters is ook alweer van 3 jaar geleden:quote:Op zondag 10 november 2019 14:07 schreef Scorpie het volgende:
Hij is ook de voorman, dus alles wat hij zegt kan je opvatten als de gehele club van de Grauwe Eeuw. Plus hij werd niet alleen opgepakt.
Dat maakt het extra pikant dat VoMy in een spasme schiet en om zich heen begint te meppen.
Maar goed, dat verhaal omtrent die botsplinters is behoorlijk uitgebreid in het nieuws gekomen en als je dat gemist hebt heb je echt onder een steen geleefd.quote:Aan Renaldo Soeters
Posted on 26 oktober 2016 by Jan Dijkgraaf
Maar toen las ik wat jij onlangs op Facebook schreef. Ik neem dat, als taalnazi met pijn in mijn hart, over met taal- en interpunctiefouten. Komt ie:
“wauw mogen de nazi zwijnen ook met termen als baardaap reageren en ad reageert alsof er niks aan de hand is? al die tering kaaskoppen krijgen steeds meer ruimte om hun ware duivelse aard te laten zien. als het op deze pagina toch geen probleem is om racistische uitingen te plaatsen dan wil deze baardaap nog wep een stapje verder gaan en oproepen dat we de hoofden van die doorgesnoven aardappelkoppen er of hakken en op een stok langs de grens zetten. hopelijk begrijpt ISIS de uitnodiging en hebben we hier binnenkort een feestje voor uitsluitend de mensen met een mooi gemeleerd huidskleurtje. heil hitler.”
dat klinkt best wel racistisch, sorrie.quote:Op zondag 10 november 2019 13:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, dat is een feestje voor etnische Nederlanders. De rest van de Nederlandse staatsburgers heeft er niks te zoeken.
☻quote:Op zondag 10 november 2019 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jou niet, maar dat komt omdat je zelf niet zwart bent.
zo ookquote:Op zondag 10 november 2019 14:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dan halen ze wel hun doel, dus wat willen ze nou?
Och ja, alle chocoladewaar kapot knijpen is ook gewoon ludiek...quote:Op zondag 10 november 2019 14:07 schreef Scorpie het volgende:
Je downplayt dit dus wel. Een bijeenkomst van een activistische groepering verstoren of een onschuldige bakkerij bekladden, voor mij even ernstig.
Etniciteit heeft niks met ras te maken.quote:Op zondag 10 november 2019 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat klinkt best wel racistisch, sorrie.
want het gaat om witte mensen? eerder neerbuigend als je denkt dat zwarte mensen het zelf niet kunnen.quote:
wie zal het zeggen... de politie zegt 10, maar als de popo arriveert, zijn er natuurlijk al wat weg.quote:Op zondag 10 november 2019 14:05 schreef Enchanter het volgende:
[..]
De NOS was er bij ?
En mensen van KOZP moet je sowieso niet zo serieus nemen
Ah, de aandacht afleiden en hopen dat ik aansla... Helaas voor je.quote:Op zondag 10 november 2019 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:
We hebben in Nederland en in Europa, allerlei wet- en regelgeving, allerlei inspraakmomenten, klachtencommissies en aanverwanten om de boodschap neer te leggen dat je onheus behandeld wordt vanwege je afkomst. Hoe kun je volhouden dat de maatschappij in Nederland en Europa in hun kern racistische machtsstructuren bevat die niet-blanken klein weet te houden?quote:Op zondag 10 november 2019 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
die ene gast zei wat doms over kinderen verbranden, verder weet ik niet wat je bedoeld.quote:Op zondag 10 november 2019 14:05 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Kun je dit toelichten? Ze hebben namelijk eerder gewelddadige teksten uitgesproken of geplaatst.
Het geld dat verdiend is door het uitbuiten van jouw overoverovergrootopa is in Nederland gebleven. Uiteindelijk is dat in de loop van de 20ste eeuw dankzij het progressief belastingstelsel weer enigszins bij de gehele Nederlandse bevolking terechtgekomen.quote:Op zondag 10 november 2019 13:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Worden ze nu achtergesteld? Wat er 300 jaar geleden met hun voorouders gebeurd is interesseert me niet zoveel. Net zo min dat iets wat mijn overoverovergrootopa overkomen is de verantwoordelijkheid is van het hedendaagse Nederland.
Ze kunnen vaak wel beter dansen maar hebben ook meer tijd om te oefenen.quote:Op zondag 10 november 2019 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
want het gaat om witte mensen? eerder neerbuigend als je denkt dat zwarte mensen het zelf niet kunnen.
denk je dat ze gaan staan wachten op de politie?quote:Op zondag 10 november 2019 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja de NOS baseerde zich op die KOzP meneer. Maar de politie doet zijn huiswerk wel gewoon en zegt 10.
Ook voor jou, worden ze nu achtergesteld?quote:Op zondag 10 november 2019 14:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het geld dat verdiend is door het uitbuiten van jouw overoverovergrootopa is in Nederland gebleven. Uiteindelijk is dat in de loop van de 20ste eeuw dankzij het progressief belastingstelsel weer enigszins bij de gehele Nederlandse bevolking terechtgekomen.
Het geld dat verdiend is door de uitbuiting van de "overzeesche rijksdelen" is in Nederland geïnvesteerd. Oa de Nederlandse Spoorwegen.
polulair gesproken wel, en je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 10 november 2019 14:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Etniciteit heeft niks met ras te maken.
Om even de advocaat van de duivel te spelen; er is misschien materiële schade, het pand is niet hun eigendom. Het is een kraakpand. Zielig doen is in dit geval dus ronduit hypocriet.quote:Op zondag 10 november 2019 14:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vuurwerk en stenen richting mensen is fysiek lichamelijk geweld.
Het bekladden van ruiten is vandalisme en het toebrengen van materiële schade.
een klein deeltje radicalen, en de rest wil daar nu niets meer mee te maken hebben.quote:Op zondag 10 november 2019 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het lijkt er niet op. Nederland wordt steeds racistischer als het om KOZP gaat.
jij bepaald niet hoe ik antwoord, lol.quote:Op zondag 10 november 2019 14:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, de aandacht afleiden en hopen dat ik aansla... Helaas voor je.
De vraag was: "Worden ze nu achtergesteld?"
Een simpel ja of nee is genoeg, als ik verduidelijking nodig heb vraag ik er wel om.
die regelgeving is natuurlijk een mooi nieuw begin. maar je wist die geschiedenis niet zomaar uit, en je moet wel lef hebben om dan te zeggen dat ze verder niet moeten zeuren.quote:Op zondag 10 november 2019 14:13 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
We hebben in Nederland en in Europa, allerlei wet- en regelgeving, allerlei inspraakmomenten, klachtencommissies en aanverwanten om de boodschap neer te leggen dat je onheus behandeld wordt vanwege je afkomst. Hoe kun je volhouden dat de maatschappij in Nederland en Europa in hun kern racistische machtsstructuren bevat die niet-blanken klein weet te houden?
Hij (of zij? Whatever) praat het nergens goed. Hij vroeg of je met openbaar geweld door antipieten kon komen, jij komt met een oproep tot openbaar geweld en hij zegt dat dat iets anders is. Je liegt dus weer. Goh.quote:Op zondag 10 november 2019 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nota bene Twentsche Ros hierboven praat het goedwie is hier nou de leugenaar @:VoMy? Jij toch zeker ? Ga je nou ontkennen dat hij het goedpraatte? Want dan ben je of een leugenaar of een goedprater van geweld, weet niet welke erger is....
KOZP heeft vaak genoeg fysiek geweld gebruikt in het verleden. Onder andere Afriyie en Rigters zijn er in het verleden ook voor veroordeeld.quote:Op zondag 10 november 2019 13:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
a) Dit is niet gebeurd
en
b) Wie zegt dat dit geen "false flag" is.
Uiteindelijk is er daadwerkelijk geweld gebruikt tegen anti-Pieten. Je kunt beelden zien van gebroken glas. Kun jij beelden laten zien van sporen van geweld dat uitging van anti-Pieten. Ik hoor alleen geluiden richting "oproep tot.... " etc.
quote:Op zondag 10 november 2019 14:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ze kunnen vaak wel beter dansen maar hebben ook meer tijd om te oefenen.
Oh, echt niet. Ik zie veel meer en openlijker racisme t.o. gekeurde mensen, maar ook de terreur van sjw, die duidelijk racistisch is tegenover blanken.quote:Op zondag 10 november 2019 14:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
een klein deeltje radicalen, en de rest wil daar nu niets meer mee te maken hebben.
Ja, vanwege het feit dat ze minder studie-kansen hebben vanwege armere ouders.quote:Op zondag 10 november 2019 14:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook voor jou, worden ze nu achtergesteld?
Zo ingewikkeld is de vraag toch niet?
Tsja, eromheen blijven draaien en geen antwoord geven doet je verhaal natuurlijk weinig goed.quote:Op zondag 10 november 2019 14:18 schreef pokkerdepok het volgende:
jij bepaald niet hoe ik antwoord, lol.
Bron? Want je loopt nu echt bullshit te verkopen.quote:maar dan ja, nog steeds worden deze mensen achtergesteld, praktisch gezien. lagere lonen, hogere werkloosheid, minder kansen.
Net voorbij? Waar heb je het over man?quote:maar het punt is, dat de geschiedenis nog maar net voorbij is. het is een ontheemde groep, ex slaven van ons witte cultuurtje. als groep vergeet je dat niet zomaar, en terecht.
Nee, jij snapt niet wat ik bedoel.quote:Op zondag 10 november 2019 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
polulair gesproken wel, en je snapt wat ik bedoel.
Oh, dus iedereen uit een old school rood arbeidersnest mag gaan reclameren of wat?quote:Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ja, vanwege het feit dat ze minder studie-kansen hebben vanwege armere ouders.
Als je rijke ouders/grootouders/voorouders hebt heb je meer kansen in de maatschappij, vanwege studiekansen en een bestaand netwerk.
Het succes mbt een maatschappelijke carrière is (nog) heel erg afhankelijk van de vraag uit welk "nest" je bent geboren.
Pokmanshuizen zegt hier keihard dat de ene groep (de witten) de andere groep (de zwarten) willens en wetens "achterstelt"...quote:Op zondag 10 november 2019 11:04 schreef pokkerdepok het volgende:
witte mensen kunnen best tegen racisme zijn. maar protesteren vanuit een geprivileerde positie, zou je te horen krijgen. dus je bijdrage is welkom, maar niet essentieel voor de groep zwarte activisten. het is hun protest, vanuit hun positie. en dat is hun kracht.
kan je natuurlijk ook racistisch noemen, maar waarom zou een achtergestelde groep zich afhankelijk maken van mensen uit de groep die hun achter stelt?
daar zit redelijk wat verbittering in, ja. maar wel begrijpelijk, als je je bewust bent van de geschiedenis.
En na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar vele miljarden guldens heen gegaan. Dat land ligt aan een infuus van ontwikkelingsgeld, krijg je luie mensen van.quote:Op zondag 10 november 2019 14:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het geld dat verdiend is door het uitbuiten van jouw overoverovergrootopa is in Nederland gebleven. Uiteindelijk is dat in de loop van de 20ste eeuw dankzij het progressief belastingstelsel weer enigszins bij de gehele Nederlandse bevolking terechtgekomen.
Het geld dat verdiend is door de uitbuiting van de "overzeesche rijksdelen" is in Nederland geïnvesteerd. Oa de Nederlandse Spoorwegen.
En wat heeft dat alles met huidskleur te maken? Wat betreft huidskleur zijn de blanken eerder in het nadeel vanwege positieve discriminatie.quote:Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als je rijke ouders/grootouders/voorouders hebt heb je meer kansen in de maatschappij, vanwege studiekansen en een bestaand netwerk.
Het succes mbt een maatschappelijke carrière is (nog) heel erg afhankelijk van de vraag uit welk "nest" je bent geboren.
Als je kijkt naar "succes-terreinen" waar "het nest" minder belangrijk is, bv op het gebied van sport of muziek zie je dat donkere mensen veel beter scoren en sobieso gelijkwaardig zijn aan de blanken.
Voor sport of muziek heb je niet veel startkapitaal nodig. Tenminste als het gaat om bv voetballen (startkapitaal: een voetbal en een pleintje) of hardlopen (startkapitaal: hardloopschoenen en een paar km stoep).
Het wordt weer wat anders als je de topsporters ziet bij de paardendressuur. (startkapitaal: een paard).
Als er een steen langs jouw hoofd suist ben je inderdaad gelukkig (nog) niet fysiek gewond.quote:Op zondag 10 november 2019 14:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Om even de advocaat van de duivel te spelen; er is misschien materiële schade, het pand is niet hun eigendom. Het is een kraakpand. Zielig doen is in dit geval dus ronduit hypocriet.
Arme blanken worden dus ook achtergesteld. Dus niks racisme.quote:Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als je kijkt naar "succes-terreinen" waar "het nest" minder belangrijk is, bv op het gebied van sport of muziek zie je dat donkere mensen veel beter scoren en sobieso gelijkwaardig zijn aan de blanken.
Voor sport of muziek heb je niet veel startkapitaal nodig. Tenminste als het gaat om bv voetballen (startkapitaal: een voetbal en een pleintje) of hardlopen (startkapitaal: hardloopschoenen en een paar km stoep).
Het wordt weer wat anders als je de topsporters ziet bij de paardendressuur. (startkapitaal: een paard).
Het ging om een concrete vraag van AchJa. Die was wellicht wat OffTopic. En dientengevolge was mijn antwoord ook enigszins OffTopic.quote:Op zondag 10 november 2019 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En wat heeft dat alles met huidskleur te maken? Wat betreft huidskleur zijn de blanken eerder in het nadeel vanwege positieve discriminatie.
Of wat heeft dit alles überhaupt met discriminatie te maken? Heel veel dingen zijn nu eenmaal makkelijker te behalen als je geld hebt. Dat is niet verzonnen door Nederlanders, maar gewoon een algemeen feit. Vaak heb je in Nederland nog allerlei regelingen die kansarmen (met weinig geld dus) probeert te helpen om sneller hun doelen te bereiken. Je kan best vinden dat die regelingen er te weinig zijn, maar je kan moeilijk beweren dat we in NL bewust proberen om rijke mensen extra kansen te geven.
En buiten dat alles: KOZP strijd natuurlijk niet om arme mensen betere kansen te geven.
Hun enige doel is om zwarte mensen als slachtoffer neer te zetten en om alle blanke witte mensen als racisten te framen.
Het begint ondertussen gewoon op afgunst te lijken.quote:Op zondag 10 november 2019 14:31 schreef Lunatiek het volgende:
Arme blanken worden dus ook achtergesteld. Dus niks racisme.
Rest de vraag wat er racistisch of discriminerend aan dat alles is. Het is niet eerlijk dat mensen met minder geld minder kansen krijgen, maar het is absoluut niet bewust discriminerend en/of racistisch.quote:Op zondag 10 november 2019 14:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het ging om een concrete vraag van AchJa. Die was wellicht wat OffTopic. En dientengevolge was mijn antwoord ook enigszins OffTopic.
Ik ben niet begonnen over materiële schade. Hetgeen gebeurd is, is natuurlijk volstrekt fout en valt ook niet goed te praten (hoewel sommige mensen dat wel proberen). Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 14:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als er een steen langs jouw hoofd suist ben je inderdaad gelukkig (nog) niet fysiek gewond.
Maar om het dan maar af te doen als: "Niet zeuren, er is alleen maar materiële schade" lijkt met toch een beetje kort door de bocht.
Jullie (jij, Vomy en Pok) komen continu aanzetten met dat racisme hoogtij viert hier in Nederland en dat "de zwarten" aan de lopende band gediscrimineerd en op basis van huidskleur achtergesteld worden.quote:Op zondag 10 november 2019 14:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het ging om een concrete vraag van AchJa. Die was wellicht wat OffTopic. En dientengevolge was mijn antwoord ook enigszins OffTopic.
Klopt!quote:Op zondag 10 november 2019 14:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar vele miljarden guldens heen gegaan. Dat land ligt aan een infuus van ontwikkelingsgeld, krijg je luie mensen van.
Dusquote:Op zondag 10 november 2019 13:29 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]
dat heet je ware aard tonen.quote:Op zondag 10 november 2019 14:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Oh, echt niet. Ik zie veel meer en openlijker racisme t.o. gekeurde mensen, maar ook de terreur van sjw, die duidelijk racistisch is tegenover blanken.
Immers als zwarten je zeggen dat je een racist bent omdat je Sinterklaas viert, waarom zou je je dan nog inhouden? Je bent toch al geframed als racist en die nikkers van KOZP heb je inmiddels een pleurishekel aan.
kom op zeg, is toch geen geheim..quote:Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, eromheen blijven draaien en geen antwoord geven doet je verhaal natuurlijk weinig goed.
[..]
Bron? Want je loopt nu echt bullshit te verkopen.
[..]
paar generaties maar.quote:Net voorbij? Waar heb je het over man?
Het waren er meer dan 10, geen 58 of 60.quote:Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo?
Wou je beweren dat er géén bestorming heeft plaatsgevonden. Wat is dan zo onderhevig aan een "samenzwerings-theorie". Ik ga er van uit dat de gehele club belagers dezelfde intentie hadden mbt het pand waar de KOZP-bijeenkomst was. Aangezien er vuurwerk werd meegenomen en met stenen de ruiten zijn ingegooid. De complete meute had kunnen zien dat "collega's" deze attributen bij zich droegen.
Het is volgens mij onverdedigbaar dat 58 van de 60 lieden er alleen maar op uit waren een vreedzame dialoog te starten met de anti-pieten.
racist is een verzamewoord. er bestaan helemaal geen menselijke rassen.quote:Op zondag 10 november 2019 14:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat ik bedoel.
Neem die Sonny met z'n zwartgeverfde Pietjes: geeft mij de indruk van een etnische Nederlander, hoewel zijn uiterlijk weinig weg heeft van het Kaukasische ras. Etniciteit is een keuze, ras niet
wie?quote:Op zondag 10 november 2019 14:26 schreef AchJa het volgende:
Pokmanshuizen zegt hier keihard dat de ene groep (de witten) de andere groep (de zwarten) willens en wetens "achterstelt"...
Wat is deze hahahahaquote:Op zondag 10 november 2019 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wie?
verdiep je eens in de geschiedenis. als jij een jongen jaren lang in mekaar slaat, en dan ophoudt omdat je vind dat je verkeerd bezig was, en die jongen vind jou niet aardig, ga je dan ook lopen zeuren dat ie zn bek moet houden omdat je hem niet meer slaat?
Dit!quote:Op zondag 10 november 2019 14:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Arme blanken worden dus ook achtergesteld. Dus niks racisme.
Maak je je druk man. Alsof bijstanduitvreters met 5 kinderen welke allemaal mo heten 6 tot 8 weken op vakantie kunnen.quote:Op zondag 10 november 2019 14:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit!
Thuis hadden wij vroeger geen gulden om op vakantie te gaan, mijn ouders werkte beiden i.t.t. vele van onze buren, waar de jeugd wel op de nieuwste Nikes liep en 6 tot 8 weken op vakantie ging. Op school werden 30 jaar geleden al allochtonen de hand boven het hoofd gehouden. Een klasgenootje met dezelfde cito score als mij mocht naar de havo en ik moest naar het vbo, want mijn Nederlands was slecht (andere vakken wel goed) en bijles was geen optie want geen geld. En toch nooit de criminaliteit in gegaan, nooit als excuus gebruikt voor mijn eigen falen en dat terwijl je als blank persoon in die wijk nog geen half uur de straat op kon zonder racistisch bejegend te worden door volk wat alleen maar de slachtofferkaart kan trekken.
Arme mensen worden al jaren en overal achtergesteld, huidskleur is niet relevant, die is alleen relevant bij een groepje wat na 2 weken "studie" de racisme kaart weer wil trekken omdat ze te blind en onwetend zijn om te zien wat er zich werkelijk afspeelt.
Ftfyquote:Op zondag 10 november 2019 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
KOZP strijd natuurlijk niet om arme mensen betere kansen te geven.
Hun enige doel is om zwarte mensen als slachtoffer neer te zetten en om alle witte mensen als racisten te framen. miljarden aan gratis geld in de vorm van herstelbetalingen voor het slavernijverleden binnen te harken door witten schuld aan te praten.
Feitelijk onjuist. De slaven zijn door mede-zwarten uit de jungle gehaald en aan blanke transporteurs verkocht. Eenmaal elders werden ze weer verkocht, óók aan mede-zwarten.quote:Op zondag 10 november 2019 14:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt!
Geld is dus ook niet de oplossing. Feit is dat donkere lieden in het verleden zijn getransporteerd uit hun natuurlijke habitat en omgevormd zijn om voor de blanken te werken.
Hierdoor is de bron van vooruitgang van die landen gedwarsboomd. Vraag mij niet wat de concrete oplossing voor het opheffen van deze achterstelling is.
Iig weet ik wel dat het "goedpraten van een regelrechte aanslag" die achterstelling niet vermindert.
Nou mooi dan. Is zwarte piet ook geen racisme en kan KOZP ook niet janken over witten die de zwarten belachelijk maken.quote:Op zondag 10 november 2019 14:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
racist is een verzamewoord. er bestaan helemaal geen menselijke rassen.
Dat is hetzelfde als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze in mei 1940 gewoon gebruik maakten van de diensten die de Nederlandse NSB'ers toch al van plan waren om uit te voeren.quote:Op zondag 10 november 2019 15:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. De slaven zijn door mede-zwarten uit de jungle gehaald en aan blanke transporteurs verkocht. Eenmaal elders werden ze weer verkocht, óók aan mede-zwarten.
In Afrika bleven zwarten achter die het geld hadden van de verkoop aan de transporteurs. Niks achtergesteld.
Belachelijke vergelijkingquote:Op zondag 10 november 2019 15:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze in mei 1940 gewoon gebruik maakten van de diensten die de Nederlandse NSB'ers toch al van plan waren om uit te voeren.
Nee, er bleef genoeg vitale (en rijke) bevolking achter in Afrika. Er is voor mensen als Airfryer geen reden om zielig te doen.quote:Het is natuurlijk waar dat de blanke overheersers/kolonisators gebruik maakten van de zwarte slavenhandelaren die er in Afrika al waren. Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Het is de bekende "verdeel en heers" politiek die de bezetter/machthebber kan uitvoeren.
Wacht even, dus Jerry, KOZP en dat hele circus waren 2 jaar geleden nog slaaf?quote:Op zondag 10 november 2019 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wie?
verdiep je eens in de geschiedenis. als jij een jongen jaren lang in mekaar slaat, en dan ophoudt omdat je vind dat je verkeerd bezig was, en die jongen vind jou niet aardig, ga je dan ook lopen zeuren dat ie zn bek moet houden omdat je hem niet meer slaat?
Allereerst, sowieso volstrekte onzin; de vitaalste bevolking was de overwinnaar. Die overwinnaar die de overwonnen partij vervolgens verkocht. Hoe je het ook wendt of keert, die mensen waren zélf verantwoordelijk voor die oorlogen.quote:Op zondag 10 november 2019 15:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Het is de bekende "verdeel en heers" politiek die de bezetter/machthebber kan uitvoeren.
Op basis van huidskleur? Doe maar even een bron dan als het toch geen geheim is.quote:
Oh ja, want de huidige Duitse generatie is ook schuldig aan WW2...quote:paar generaties maar.
quote:Op zondag 10 november 2019 15:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
zoals zwarte mensen al eeuwenlang getreiterd worden?quote:Op zondag 10 november 2019 15:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, je toont je ware aard niet als je jarenlang getreiterd wordt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Algemene_omschrijvingenquote:Op zondag 10 november 2019 15:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nou mooi dan. Is zwarte piet ook geen racisme en kan KOZP ook niet janken over witten die de zwarten belachelijk maken.
quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[2]
Dat is gelul natuurlijk. Ten eerste was de uitbuiting er al voor de Nederlanders zich ermee gingen bemoeien, ten tweede is er wel degelijk ook gewerkt voor dat geld en is er waarde toegevoegd. Laten we nou niet doen alsof het grote geld met uitbuiting verdiend is en niet met handel, en dat lokale plantages succesvol suiker en nootmuskaat verbouwden en naar Europa vervoerden om het daar te verkopen.quote:Op zondag 10 november 2019 14:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat nou weer dan?quote:Op zondag 10 november 2019 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:
zoals zwarte mensen al eeuwenlang getreiterd worden?
moet ik mn vergelijking nou echt aan je uitleggen..quote:Op zondag 10 november 2019 15:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wacht even, dus Jerry, KOZP en dat hele circus waren 2 jaar geleden nog slaaf?
Ja? En wat uit dat verhaal doet zwarte piet precies?quote:Op zondag 10 november 2019 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Algemene_omschrijvingen
[..]
Hun voorvaderlijke landen dan.quote:Op zondag 10 november 2019 13:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nederland is hun eigen land. Jammer joh.
Lijkt me goed aangezien je vergelijking als een tang op een varken slaat.quote:Op zondag 10 november 2019 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
moet ik mn vergelijking nou echt aan je uitleggen..
onzinnige discussie, volgens mij weet je best waar deze mensen mee te maken hebben.quote:Op zondag 10 november 2019 15:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op basis van huidskleur? Doe maar even een bron dan als het toch geen geheim is.
[..]
Oh ja, want de huidige Duitse generatie is ook schuldig aan WW2...
Maar goed, zo'n 150 jaar geleden is de slavernij afgeschaft... Tot ver in de 20e eeuw kenden we nog de zg. "werkverschaffing". Daar zeurt toch ook niemand meer over of wel dan?
je bergijpt hem niet, kennelijk. zucht.quote:Op zondag 10 november 2019 15:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me goed aangezien je vergelijking als een tang op een varken slaat.
Waar kan ik lezen dat dat door moedwillige achterstelling door de witman komt?quote:Op zondag 10 november 2019 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
onzinnige discussie, volgens mij weet je best waar deze mensen mee te maken hebben.
voorbeeldje dan maar: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
Vergeet de Arabische slavernij ook niet, die was veel groter dan Transatlantische. De vergelijking gaat niet op, de slavenhandel was er al, de Nederlanders hebben alleen net als andere Europese landen de vraag vergroot.quote:Op zondag 10 november 2019 15:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat is hetzelfde als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze in mei 1940 gewoon gebruik maakten van de diensten die de Nederlandse NSB'ers toch al van plan waren om uit te voeren.
Het is natuurlijk waar dat de blanke overheersers/kolonisators gebruik maakten van de zwarte slavenhandelaren die er in Afrika al waren.
Onzin. Er er is een veel groter deel van de vitale Europese bevolking naar Amerika gegaan dan vanuit Afrika.quote:Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Bron? Bewijs?quote:Op zondag 10 november 2019 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zoals zwarte mensen al eeuwenlang getreiterd worden?
KOZP maakt zich daar schuldig aan ja.quote:Op zondag 10 november 2019 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Algemene_omschrijvingen
[..]
Vrij recent? De slavernij is dik 150 jaar geleden afgeschaft. Dat de generatie die dat bewust heeft meegemaakt, zeg maar iedereen die tot pak hem beet 1930 geleefd heeft, er wat van vindt is prima. Maar de huidge generatie? Komop man.quote:Op zondag 10 november 2019 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
je bergijpt hem niet, kennelijk. zucht.
dan maar direct. als zwarte mensen eeuwenlang worden ontheemd, tot slaven gemaakt, achtergesteld ins amenlevingen, gediscrimineert, belachelijkgemaakt in nederlandse feestjes... en we zeggen vrij recent, okee, dat doen we allemaal niet meer want dat was niet leuk..
dan ga je nu zeggen dat ze hun bek moeten houden over dat alles, want jij doet het niet meer.
zij moeten leven met de gevolgen van die hele geschiedenis. dat het jou niet interesseert, doet helemaal niet ter zake. je gebrek aan begrip is triest.
Nieuwe generatie heeft er zeker last van, maar eist geen geld voor zichzelf. Ze zien zichzelf niet als slachtoffer. Ze weten wat èchte slachtoffers zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
heeft de nieuwe generatie joden geen last meer van de holocaust? moeten ze hun mond erover maar houden, omdat we een generatie verder zijn?
Apart dat je dit soort stukjes nooit leest uit die hoek als honderden moslims met een veelvoud aan geweld een vreedzame demonstratie de kop in slaan zoals recent nog bij Pegida. Dan wordt het geweld keer op keer goedgepraat want "provocatie" natuurlijk. En niemand uit die kliek die dan iets over de huidskleur durft te roepen.quote:Op zondag 10 november 2019 16:08 schreef Travnik het volgende:
Wat ontbrak was het brandende kruis en de witte puntmutsen
Marvin Hokstam
9 nov 2019
Ik had nooit verwacht dit nog hier mee te maken. Dit waren gewoon witte mannen die een hekel hebben aan zwarte mensen. Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot een eigen mening. Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot leven.
Dit was racisme van de ergste orde. Wat in Den Haag gebeurde doet denken aan de verhalen van zwarte mensen in Amerika die werden gelyncht omdat ze durfden een eigen mening te hebben.
Wat nog ontbrak gisteravond was het brandende kruis. En de witte puntmutsen.
We hadden het over de aanval op zwarte Piet demonstranten vrijdagavond in Den Haag; de aanval die meerdere van hun auto’s niet overleefden. Ik vertelde dat ik een een ooggetuigenverslag had gelezen van iemand die in het gebouw aanwezig was tijdens de aanval en voor mij klonk het als die scene in The Patriot, waarin een machtswellustige megalomane Brit zijn tegenstanders als mak vee een gebouw in liet drijven, waarna hij het gebouw in de fik liet steken.
Dat was terrorisme!
Dit is terrorisme!
Ik wil me de paniek in de zaal gisteravond niet voorstellen. Al die mensen die doodsangsten uitstonden toen met knuppels gewapende mannen vuurwerk naar binnen gingen gooien.
Dit was meer dan pietverdediging. Dit was ook meer dan verzet tegen teloorgang van nostalgie en het was zeker geen kattenkwaad of kwajongenstreek. Dit was regelrechte superioriteitswaanzin Dit is met geweld marginalisatie in stand willen houden. Een bewuste aanval op vreedzame mensen die van hun recht tot vrije meningsuiting wilden gebruikmaken.
Dit was een groep machtswellustige witte mannen die aan een groep zwarte mensen wilde laten zien dat zij superieure witte mannen waren en hun zwart ... vermeend inferieur en zonder recht tot een eigen mening over Nederland.
Dit was gewapend verzet tegen anti-racisme.
En waar blijft de landelijke verontwaardiging? Ik vind het opvallend stil en de manier waarop de autoriteiten optreden tegen de aanvallers maar tam.
Vorige maand nog deed de politie van Den Haag nog heel verontwaardigd toen zij van het tolereren van racisme werd beschuldigd. De teamleider uit Leiden was NIET de laan uitgestuurd omdat ze discriminatie had aangekaart, maar vanwege een hele andere reden. Racisme wordt door de politie niet getolereerd.
En hier vallen tientallen ongesluierde, openlijke racisten een vreedzame bijeenkomst in, werpen ze vuurwerk het gebouw in, gooien ze ruiten in, brengen ze mensenlevens in gevaar en vernielen ze auto’s omdat ze "in Den Haag nogal tegen de vrijheid van meningsuiting en vergadering zijn…”
En wat gebeurt er? Er worden vijf piet-extremisten opgepakt. “Mannen tussen de 13 tot 37 jaar afkomstig uit Den Haag en Den Andel. Ze worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting.”
Van de tientallen maar vijf?! Echt?!
Zou gisteravond ook zijn voorgevallen als het om iets anders ging dan zwarte piet? Zou het anders zijn geweest als het geen zwarte mensen betrof?
Of mag je van de politie in Den Haag naar hartenlust andermans eigendom vernielen als je wit bent? Want dat precedent lijkt wel te zijn geschept toen al die witte mannen enkele weken geleden alle ruimte kregen om dranghekken met hun tractoren omver te rijden.
Toen werd er ook niet opgetreden. En boog men bijna achterover om witte onruststokers tegemoet te komen.
Of heb ik het mis en volgt er nog wat?
Nee, want ZP is niet racistisch. Omdat sommigen dat beweren, wil niet zeggen dat het zo is.quote:Op zondag 10 november 2019 13:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
... als... maar dat is niet gebeurd, in elk geval niet op grote schaal door toedoen van Nederlanders. Voor de VS heb je een punt, maar daar heeft Nederland niks mee te maken.quote:Op zondag 10 november 2019 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
als zwarte mensen eeuwenlang worden ontheemd, tot slaven gemaakt, achtergesteld ins amenlevingen, gediscrimineert, belachelijkgemaakt in nederlandse feestjes...
Men komt weer superlatieven tekort...quote:Op zondag 10 november 2019 16:08 schreef Travnik het volgende:
Wat ontbrak was het brandende kruis en de witte puntmutsen
Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot leven.
Dit was racisme van de ergste orde. Wat in Den Haag gebeurde doet denken aan de verhalen van zwarte mensen in Amerika die werden gelyncht omdat ze durfden een eigen mening te hebben.
Wat nog ontbrak gisteravond was het brandende kruis. En de witte puntmutsen.
en voor mij klonk het als die scene in The Patriot, waarin een machtswellustige megalomane Brit zijn tegenstanders als mak vee een gebouw in liet drijven, waarna hij het gebouw in de fik liet steken.
Dit is terrorisme!
Ik wil me de paniek in de zaal gisteravond niet voorstellen. Al die mensen die doodsangsten uitstonden toen met knuppels gewapende mannen vuurwerk naar binnen gingen gooien.
Op de uitkijk staan bij een inbraak maakt iemand toch een inbreker vind ik.quote:Op zondag 10 november 2019 13:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
moreel links heeft er niets mee te maken, maar veel mensen hebben toch niet door dat ze aan iets aanstootgevends meewerken.
Ik kan niet bepalen wat KOZP precies doet, ik vind persoonlijk zelfs dat deze protesten niet vlak naast de intocht zouden moeten plaatsvinden. nu gaat het erom of ze een feestje verpesten voor kinderen, IPV om de issues zelf. snap wel dat je zo de boel op scherp zet, om iets af te dwingen, maar ik vraag me af of het op de lange termijn zin heeft zo.
en ik persoonlijk, vind de traditie zo racistisch. dat betekend niet dat ik dus iedereen die eraan meedoet racisten vind. wel dat ze iets wat racistisch is, steunen, vaak onbedoeld, vanuit hun eigen redenaties. ik ben me ervan bewust dat mensen het zelf niet racistisch vinden.
aangezien het een traditioneel achtergestelde positie is, is die conclusie voor de hand liggend.quote:Op zondag 10 november 2019 16:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar kan ik lezen dat dat door moedwillige achterstelling door de witman komt?
jouw woorden, he.. bewijs dan eerst maar eens dat witte enderladners zo getreiterd worden door verzet tegen zwarte piet.quote:
De antwoorden worden steeds beter...quote:Op zondag 10 november 2019 16:34 schreef pokkerdepok het volgende:
aangezien het een traditioneel achtergestelde positie is, is die conclusie voor de hand liggend.
Wat hebben witte endeldarmen hier nou weer mee te maken?quote:Op zondag 10 november 2019 16:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jouw woorden, he.. bewijs dan eerst maar eens dat witte enderladners zo getreiterd worden door verzet tegen zwarte piet.
zoals iemand zei; mijn familie roots vallen nooit meer te achterhalen. dat is blijvend.quote:Op zondag 10 november 2019 16:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vrij recent? De slavernij is dik 150 jaar geleden afgeschaft. Dat de generatie die dat bewust heeft meegemaakt, zeg maar iedereen die tot pak hem beet 1930 geleefd heeft, er wat van vindt is prima. Maar de huidge generatie? Komop man.
of ik het daarmee eens ben is een wteede, maar het is het idee dta je een hele grote groep afirkanen alles hebt afgepakt, terwijl je eigen cultuur nu tot de rijksten ter wereld behoort. dan mag er wel wat van op hun afkomen.quote:Op zondag 10 november 2019 16:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nieuwe generatie heeft er zeker last van, maar eist geen geld voor zichzelf. Ze zien zichzelf niet als slachtoffer. Ze weten wat èchte slachtoffers zijn.
Dus een gat in je stamboom is een serieus probleem?quote:Op zondag 10 november 2019 16:37 schreef pokkerdepok het volgende:
zoals iemand zei; mijn familie roots vallen nooit meer te achterhalen. dat is blijvend.
die gevolgen zijn nog heel erg echt.
wat jij ervan vind doet er helemaal niet toe. nederland viert dit feest zo. en dat feest is kwetsend. dat bepaal jij niet, of het kwetsend voor hun is.quote:Op zondag 10 november 2019 16:25 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Nee, want ZP is niet racistisch. Omdat sommigen dat beweren, wil niet zeggen dat het zo is.
Geen blanke Nederlander heeft ooit het Sinterklaasfeest gevierd met de gedachte dat het witte ras superieur zou zijn. Die paar belachelijke buitenlandse vreemdelingen die elk jaar in dit land de boel op stelten brengen, verandert daar niets aan.
En daar is ie dan eindelijk, HERSTELBETALINGEN!quote:Op zondag 10 november 2019 16:39 schreef pokkerdepok het volgende:
of ik het daarmee eens ben is een wteede, maar het is het idee dta je een hele grote groep afirkanen alles hebt afgepakt, terwijl je eigen cultuur nu tot de rijksten ter wereld behoort. dan mag er wel wat van op hun afkomen.
ZP is een voorbeeld waar we dit ook doen. en je kan het ze niet kwalijk nemen als ze zichzelf en de amerikaanse zwarten als een groep beschouwen. want dat zijn ze ook. allemaal ex-slaven.quote:Op zondag 10 november 2019 16:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
... als... maar dat is niet gebeurd, in elk geval niet op grote schaal door toedoen van Nederlanders. Voor de VS heb je een punt, maar daar heeft Nederland niks mee te maken.
Je gekwetst voelen is een keuze. Daarbij was het eerder nog racistisch en discriminerend maar het is ondertussen al teruggeschaald naar kwetsend?quote:Op zondag 10 november 2019 16:40 schreef pokkerdepok het volgende:
wat jij ervan vind doet er helemaal niet toe. nederland viert dit feest zo. en dat feest is kwetsend. dat bepaal jij niet, of het kwetsend voor hun is.
Ja, 5 jaar geleden stonden ze nog te koop op de markt... En als iemand last van zweepslag had betekende dat dat ie harder door moest plukken ipv dat hij last van zijn kuit had.quote:Op zondag 10 november 2019 16:41 schreef pokkerdepok het volgende:
ZP is een voorbeeld waar we dit ook doen. en je kan het ze niet kwalijk nemen als ze zichzelf en de amerikaanse zwarten als een groep beschouwen. want dat zijn ze ook. allemaal ex-slaven.
zijn wel wat nuance verschillen tussen je voorbeelden. maar dat snap je wel, neem ik aan.quote:Op zondag 10 november 2019 16:31 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Op de uitkijk staan bij een inbraak maakt iemand toch een inbreker vind ik.
Welke bewustwording er nog meer nodig is vraag ik me ook af, voor minstens de komende 10 jaar weet iedereen nu wel de bezwaren, zelfs zonder activisten zoals Kozp.
En ik ben anti-censuur dus gun iedereen zn demonstratie.
Maar vind het wel vreemd dat het met twee maten gaat.
Demo bij moskee, moslims vallen demonstrant aan, demonstrant wordt ingeladen en afgevoerd en mag nooit meer terugkomen.
Demo bij SK, demonstrant mag gewoon illegaal zn toegewezen vak verlaten, wordt geholpen door politie om formaat voetbalveld spandoek uit te rollen, ZP valt demonstrant aan, ZP wordt ingeladen en afgevoerd.
En daarbij het verschil dat SK 1x per jaar is voor kinderen en moskee staat er 365 dagen per jaar met 500+ gebouwen door het hele land.
Dus ja, ik zit hier voor mezelf met een afwegings probleempje. Niet dat het uitmaakt want de wetgever beslist maar als het zelfde principe wordt toegepast dan denken bepaalde figuren nu misschien van we geven de Kozp wat klop en dan worden die ook verboden / toegang ontzegd.
Wat het racisme betreft, nogmaals, ik hoor niemand over een wit geverfde circus clown klagen en bijvoorbeeld in het Antillen gebied e.o. heeft men er geen enkel probleem mee. Hoewel die binnenkort ook wel 'bewust' zullen worden gemaakt.
Ok, bedankt voor de toelichting.quote:Op zondag 10 november 2019 16:47 schreef pokkerdepok het volgende:
zijn wel wat nuance verschillen tussen je voorbeelden. maar dat snap je wel, neem ik aan.
pegida is gewoon nog welkom in heel wat gemeenten. in sommigen hebben ze het verpest, ja. maar die beslissingen gaan per burgemeester.
als jij ene witte circus clown aanstootgevend vind, ga gerust demonstreren.
en ja, misschien duurt het wat langer op de antillen. dat is dan ook een groep die in hun samenleving misschien minder, of anders, met discriminatie te maken heeft. dus dat is een ander proces.
Het is niet gratis. Hun voorouders hebben er eeuwenlang gratis voor gewerkt.quote:Op zondag 10 november 2019 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar is ie dan eindelijk, HERSTELBETALINGEN!
Gratis Geld!!!
va surinaamse afkomst, en antilliaanse; ja, vrijwel allemaal.quote:Op zondag 10 november 2019 16:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, 5 jaar geleden stonden ze nog te koop op de markt... En als iemand last van zweepslag had betekende dat dat ie harder door moest plukken ipv dat hij last van zijn kuit had.
Alle zwarten zijn ex slaaf, weer wat geleerd...![]()
Nee, ik heb het al veerder genoemd in een eerder topic.quote:Op zondag 10 november 2019 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gratis Geld!!!
sluit het een het andere uit dan?quote:Op zondag 10 november 2019 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gekwetst voelen is een keuze. Daarbij was het eerder nog racistisch en discriminerend maar het is ondertussen al teruggeschaald naar kwetsend?
ik begon er niet over..quote:Op zondag 10 november 2019 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gratis Geld!!!
het is identiteitsbepalend. hun hele geschiedenis. en ja, helaas ook karakter bepalend voor onze cultuur, en dat is misschien meer het probleem.quote:Op zondag 10 november 2019 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus een gat in je stamboom is een serieus probleem?
Genoeg voorouders die verplicht (oa. de werkverschaffing, veenkolonieen, landontginning) voor de kost in natura of helemaal niks gewerkt hebben. En dat behelst nog wel even een wat recentere periode.quote:Op zondag 10 november 2019 16:51 schreef Travnik het volgende:
Het is niet gratis. Hun voorouders hebben er eeuwenlang gratis voor gewerkt.
Ja?quote:Maar stel je voor dat je een 'uitzendbureau' hebt met 20 man, die 30 jaar lang voor je moeten werken, op water en brood.
Tsjing Tsjing
Klopt, maar nu komen ze er ronduit voor uit.quote:Op zondag 10 november 2019 16:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, ik heb het al veerder genoemd in een eerder topic.
Serieus? Ga je serieus ontkennen dat Nederland een dikke vinger in de slavenpap had?quote:Op zondag 10 november 2019 16:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
... als... maar dat is niet gebeurd, in elk geval niet op grote schaal door toedoen van Nederlanders. Voor de VS heb je een punt, maar daar heeft Nederland niks mee te maken.
' Zulke mensen moeten geen platform krijgen'.quote:Op zondag 10 november 2019 16:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Apart dat je dit soort stukjes nooit leest uit die hoek als honderden moslims met een veelvoud aan geweld een vreedzame demonstratie de kop in slaan zoals recent nog bij Pegida. Dan wordt het geweld keer op keer goedgepraat want "provocatie" natuurlijk. En niemand uit die kliek die dan iets over de huidskleur durft te roepen.
Dit soort mensen kijken te eenzijdig en met een zwaar gekleurde bril naar de problematiek in de samenleving, zulke mensen moeten geen platform krijgen om hun haat te ventileren en een grotere tweedeling te creëren, zulke mensen moeten geweerd worden uit het publieke debat omdat ze niks toevoegen aan de discussie.
Er zijn landen waar het nog steeds is.quote:Op zondag 10 november 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Serieus? Ga je serieus ontkennen dat Nederland een dikke vinger in de slavenpap had?
Nederland was nota bene één van de laatste landen waarin de slavernij afgeschaft werd...
quote:Op zondag 10 november 2019 17:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er zijn landen waar het nog steeds is.
Dus om dit landje nu een en ander te verwijten.
Nee, dat zijn ze niet. Ook hun voorouders niet. Het is onzin om te doen alsof alle zwarten slaven waren en blanken nooit slaven waren. Ik neem ze dat wel kwalijk en heel erg kwalijk ook, om de eenvoudige reden dat het smerige racisten zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 16:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ZP is een voorbeeld waar we dit ook doen. en je kan het ze niet kwalijk nemen als ze zichzelf en de amerikaanse zwarten als een groep beschouwen. want dat zijn ze ook. allemaal ex-slaven.
Hallo! Jij komt met dat argument.quote:Op zondag 10 november 2019 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit de categorie 'mijn buurvrouw slaat haar kinderen, dus ik mag dat ook'.
Hoe zit het dan met de declarabale uren.quote:Op zondag 10 november 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Genoeg voorouders die verplicht (oa. de werkverschaffing, veenkolonieen, landontginning) voor de kost in natura of helemaal niks gewerkt hebben. En dat behelst nog wel even een wat recentere periode.
[..]
Ja?
Ben jij niet een beetje teveel het woord aan het voeren voor de verre nabestaanden van slavernij? Moet jij niet een beetje bescheiden achteraan gaan staan, met een klein bordje?quote:Op zondag 10 november 2019 16:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is identiteitsbepalend. hun hele geschiedenis. en ja, helaas ook karakter bepalend voor onze cultuur, en dat is misschien meer het probleem.
Dus omdat er nog steeds landen zijn waar de slavernij geldt doet onze eigen geschiedenis er niet meer toe? Nee, dat argument kwam niet van mij af...quote:Op zondag 10 november 2019 17:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hallo! Jij komt met dat argument.
Gewoon, vertel even; welk punt wilde je nu hiermee maken?quote:Op zondag 10 november 2019 17:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus omdat er nog steeds landen zijn waar de slavernij geldt doet onze eigen geschiedenis er niet meer toe? Nee, dat argument kwam niet van mij af...
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?.quote:Op zondag 10 november 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Genoeg voorouders die verplicht (oa. de werkverschaffing, veenkolonieen, landontginning) voor de kost in natura of helemaal niks gewerkt hebben. En dat behelst nog wel even een wat recentere periode.
[..]
Ja?
Deze vergelijkingen mag je bij voorbaat al niet gebruiken.quote:Op zondag 10 november 2019 17:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de declarabale uren.
Ik las recent dat slaven boekhoudkundig als activa werden geadministreerd. Het waren gewoon objecten!.
Waarom zouden Joden wel herstelbetalingen krijgen en de nazaten van slaven niet?
De Joden hebben een paar jaar een rotperiode gehad, de zwarten eeuwenlang.
quote:Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef OllieA het volgende:
Ben jij niet een beetje teveel het woord aan het voeren voor de verre nabestaanden van slavernij? Moet jij niet een beetje bescheiden achteraan gaan staan, met een klein bordje?
Zijn er mensen die dat actief meegemaakt hebben nog in leven?quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
[..]
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?.
Lees je aub een beetje in over de koloniale periode, dan zul je KOZP beter begrijpen.
Nog niet zo lang geleden waren er menselijke dierentuinen in West-Europa
Dit is nieuw voor mij. Oprecht zou ik hier een bron van willen zien en er meer over lezen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
[..]
Ja pok, ff dimmen met dat witte kleurtje van je.quote:Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij niet een beetje teveel het woord aan het voeren voor de verre nabestaanden van slavernij? Moet jij niet een beetje bescheiden achteraan gaan staan, met een klein bordje?
Jij bent kwetsend voor mij. Ga je nu ook van Fok af?quote:Op zondag 10 november 2019 16:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat jij ervan vind doet er helemaal niet toe. nederland viert dit feest zo. en dat feest is kwetsend. dat bepaal jij niet, of het kwetsend voor hun is.
https://www.ancient-origins.net/history/human-zoos-0011420quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor mij. Oprecht zou ik hier een bron van willen zien en er meer over lezen.
honderden moslims met een veelvoud aan geweld...…quote:Op zondag 10 november 2019 16:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Apart dat je dit soort stukjes nooit leest uit die hoek als honderden moslims met een veelvoud aan geweld een vreedzame demonstratie de kop in slaan zoals recent nog bij Pegida. Dan wordt het geweld keer op keer goedgepraat want "provocatie" natuurlijk. En niemand uit die kliek die dan iets over de huidskleur durft te roepen.
Het waren gewoon objecten ja, niet meer niet minder.quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?
Waar gaat het KOZP nou om? Racisme of slavernij?quote:Lees je aub een beetje in over de koloniale periode, dan zul je KOZP beter begrijpen.
Ja en?quote:Nog niet zo lang geleden waren er menselijke dierentuinen in West-Europa
https://images.app.goo.gl/mmUebBmofxsbfQnAAquote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor mij. Oprecht zou ik hier een bron van willen zien en er meer over lezen.
https://www.bd.nl/home/aa(...)ps://www.google.com/quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dank je wel. Heb het gelezen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:28 schreef Travnik het volgende:
[..]
https://www.ancient-origins.net/history/human-zoos-0011420
Ik begon er onderzoek naar te doen nadat ik er met een Surinaamse vriend over sprak. En dit is nog niet eens het ergste.
Ik weet gewoon niet wat ik hier van moet denken...quote:One of the last instances of the phenomenon occurred in 1958, at the World’s Fair in Brussels, where a Congolese Village was featured.
En daar gaan we weer...quote:Op zondag 10 november 2019 17:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Deze vergelijkingen mag je bij voorbaat al niet gebruiken.
Hoewel het natuurlijk zodanig voor de hand ligt als een olifant in de kamer.
"Rechts" begint dan meteen te jammeren en weigert nog langer op de zaak in te gaan.
Kul. Nederlanders kennen hun roots vaak ook niet, kijk even in het genealogietopic van C&H. Ja, "blank waarschijnlijk", maar of er Joods of Indisch vloed doorgemengd is: geen idee. En of dat blank nu uit Duitsland of Frankrijk kwam: geen idee. Neaderthaler of Cro Magnon: geen idee. Waarom is het voor jou dan een levensgroot probleem het niet te weten?quote:Op zondag 10 november 2019 16:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zoals iemand zei; mijn familie roots vallen nooit meer te achterhalen. dat is blijvend.
Ja, daarom kreeg Suriname miljarden en is het tot dusverre nooit een probleem geweest als ze naar Nederland kwamen om hier van de rijkdom te genieten.quote:Op zondag 10 november 2019 16:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of ik het daarmee eens ben is een wteede, maar het is het idee dta je een hele grote groep afirkanen alles hebt afgepakt, terwijl je eigen cultuur nu tot de rijksten ter wereld behoort. dan mag er wel wat van op hun afkomen.
Ah nu zijn we allemaal objecten.quote:Op zondag 10 november 2019 17:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het waren gewoon objecten ja, niet meer niet minder.
[..]
Waar gaat het KOZP nou om? Racisme of slavernij?
Daarnaast ben ik prima op de hoogte van het koloniale verleden wees maar niet bang.
En vwb "inlezen", als het met jou op dezelfde manier gaat als met Srebrenica zijn we vrij gauw uitgepraat.
[..]
Ja en?
Nope.quote:Op zondag 10 november 2019 16:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Hoezo?quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dat actief meegemaakt hebben nog in leven?
Hoe is dat relevant? Men werd gewoon verplicht tewerkgesteld bij de werkverschaffing. Dan kun je allerlei mitsen, maren, en hoe ze gezien werden en weet ik het opvoeren maar je was gewoon dagenlang verplicht dom aan het scheppen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:41 schreef Travnik het volgende:
Ah nu zijn we allemaal objecten.
Uiteindelijk hebben we ook allemaal dezelfde vader en moeder:)
Maar die voorouders waren dus ook officieel objecten die als roerende goederen werden gezien?
Dus die werden net zoals de slaven, niet geclassificeerd als mens zijnde?. Bron?
Dat is me bekend en ik mag aannemen dat je mijn mening ook prima weet. Als je het daar weer eens over wil hebben moet je dat topic maar weer even afstoffen.quote:Wat Srebrenica betreft: genoeg gelezen over het onderwerp en meermalen in het gebied zelf geweest. En nee, ik heb er geen boek van Karremans over gelezen,want dat weiger ik pertinent.
Dat zullen de meesten het hier niet met je eens zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 17:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dank je wel. Heb het gelezen.
Dan lees ik zoiets;
[..]
Ik weet gewoon niet wat ik hier van moet denken...
Als het waar is, dan is dit ronduit verbijsterend.
Ik reageerde op:quote:Op zondag 10 november 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Serieus? Ga je serieus ontkennen dat Nederland een dikke vinger in de slavenpap had?
Nederland was nota bene één van de laatste landen waarin de slavernij afgeschaft werd...
- hebben Nederlanders zwarten ontheemd? Nee, dat deden de Afrikaanse zwarten die onderworpen stammen meenamen naar hun eigen regio en daar aan blanken verkochten.quote:als zwarte mensen eeuwenlang worden ontheemd, tot slaven gemaakt, achtergesteld ins amenlevingen, gediscrimineert, belachelijkgemaakt in nederlandse feestjes
Niemand zegt dat, quote ze maar even dan.quote:Op zondag 10 november 2019 17:52 schreef Travnik het volgende:
Dat zullen de meesten het hier niet met je eens zijn.
Er zijn er zelfs bij die het doodnormaal vinden, dat er menselijke dierentuinen waren.
Nou dan ben ik benieuwd wat dat grotere probleem is.quote:Persoonlijk denk ik dat anti Pieten dit platform ook gebruiken, om een veel groter probleem aan te duiden.
Dat is wat mij betreft de hele kwestie, Zwarte Piet is het verkeerde onderwerp. Ik wil niemands problemen bagatelliseren, maar die discussie gaat gewoon helemaal nergens over en is volstrekt verziekt.quote:Op zondag 10 november 2019 17:52 schreef Travnik het volgende:
[..]
Dat zullen de meesten het hier niet met je eens zijn.
Er zijn er zelfs bij die het doodnormaal vinden, dat er menselijke dierentuinen waren.
Persoonlijk denk ik dat anti Pieten dit platform ook gebruiken, om een veel groter probleem aan te duiden.
Nee, dat ook weer niet.quote:Op zondag 10 november 2019 17:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de declarabale uren.
Ik las recent dat slaven boekhoudkundig als activa werden geadministreerd. Het waren gewoon objecten!.
Om dezelfde reden dat Nederlanders ook geen herstelbetalingen van de Fransen eisen. Het slachtofferschap is feitelijk verjaard.quote:Waarom zouden Joden wel herstelbetalingen krijgen en de nazaten van slaven niet?
Ook niet waar. Veel zwarten wel, maar lang niet allemaal.quote:De Joden hebben een paar jaar een rotperiode gehad, de zwarten eeuwenlang.
Ik zou zeggen lees je eens goed in, ipv een beetje. Als je je een beetje inleest kom je vooral tendentieuze en vaak botweg onjuiste bronnen tegen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
[..]
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?.
Lees je aub een beetje in over de koloniale periode, dan zul je KOZP beter begrijpen.
Niet in Nederland hoor, hier lopen al meer dan 4 eeuwen vrij zwarten rond. Als het niet Amerika is wat erbij gehaald kan worden dan moet heel Europa maar over een kam geschoren worden om Nederland wat aan te wrijven.quote:Nog niet zo lang geleden waren er menselijke dierentuinen in West-Europa
De NPO zou een goede start zijn om als podium af te schaffen als ze maar één stem laat horen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:01 schreef Travnik het volgende:
[..]
' Zulke mensen moeten geen platform krijgen'.
Dit hoor en zie ik heel vaak. Platform en podium. Maar van wie moeten ze geen platform en/of podium krijgen?. Wie bepaald dat?
Een van die landen is het vaderland van de voorman van KOZP, waar hij tot zijn 11 heeft gewoond als lid van een slavenhoudende stam.quote:Op zondag 10 november 2019 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit de categorie 'mijn buurvrouw slaat haar kinderen, dus ik mag dat ook'.
Dus: je zou het identity-politics kunnen noemen, maar daar gaat het niet of nauwelijks om?quote:Op zondag 10 november 2019 17:52 schreef speknek het volgende:
Identity politics zou je het kunnen noemen (net zoals feminisme of andere sociale gelijkheidsbewegingen). Slavernijherstelbetalingen is vooral een afleidingsmanouevre van anderen. Daar gaat het nauwelijks om. Het identity politics noemen overigens ook.
Maar waarom word het bij de ene groep breed uitgemeten, en waarom moet de andere groep een toontje lager zingen?quote:
Iedereen werd als object gezien, onderdanen van koning of keizer, op te draven voor oorlog als dat gevraagd werd, en aanvankelijk geen loon daarvoor, noch compensatie bij de dood.quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
[..]
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?
Als je zo in de wedstrijd staat zijn we per definitie al uitgepraat.quote:Op zondag 10 november 2019 18:01 schreef Travnik het volgende:
Maar waarom word het bij de ene groep breed uitgemeten, en waarom moet de andere groep een toontje lager zingen?
Joden hebben wereldwijd verschrikkingen meegemaakt. Vooral in Europa. Daar zijn ze voor gecompenseerd.
In dit geval ook compensatie in de vorm van erkenning.
Zwarten hebben dit eeuwenlang meegemaakt, en de misdaden zijn met volle verstand gepleegd. En het gaat echt niet alleen om geld.
Waarom wordt de zwarte medemens dan uitgekotst, door een groep van de blanke bevolking?
Horigen had je ook nog, die waren iets beter af.quote:Op zondag 10 november 2019 18:04 schreef Lunatiek het volgende:
Iedereen werd als object gezien, onderdanen van koning of keizer, op te draven voor oorlog als dat gevraagd werd, en aanvankelijk geen loon daarvoor, noch compensatie bij de dood.
Lijfeigenen, laten, hoe je het noemt, vrij waren ze niet.
Nee, maar als je een Ashanti bent zoald Afriyie dan is het bijna zeker dat je afstamt van slavenhouders of slavenhandelaars. Die hadden al slaven in 'hun' goudmijnen werken toen Nederland nog half zee was.quote:Op zondag 10 november 2019 17:43 schreef OllieA het volgende:
Als je als 11-jarige vanuit Ghana naar Nederland komt, is het dan waarschijnlijk dat je afstamt van slaven?
Dat gebeurt regelmatig onder de naam Wereldtentoonstelling. Mensen van overal op de wereld die hun cultuur en ambachten laten ervaren. Vroeger uiteraard primitiever. Zo kwam er dus een Indisch dorp naar Amsterdam om mede koninkrijksgenoten kennis te laten maken met onze overzeese culturen want de meeste Nederlanders waten te arm om even daar te gaan kijken.quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bottom line, "Zwarte Piet is Racisme"... Daar gaat het om toch?quote:Op zondag 10 november 2019 17:52 schreef speknek het volgende:
Identity politics zou je het kunnen noemen (net zoals feminisme of andere sociale gelijkheidsbewegingen). Slavernijherstelbetalingen is vooral een afleidingsmanouevre van anderen. Daar gaat het nauwelijks om. Het identity politics noemen overigens ook.
Jij bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 november 2019 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niemand zegt dat, quote ze maar even dan.
Echter, zoek even wanneer Nederland zich van die praktijk bediende... Juist ja, ergens in 1800 en vooralsnog kan ik er maar 1 vinden. Wat de Belgen in 1958 deden heb ik niet zoveel boodschap aan, ga als KOZP dan bij de Belgen klagen.
[..]
Nou dan ben ik benieuwd wat dat grotere probleem is.
Edit: En oh ja, hier kun je ook aapjes kijken: https://www.archeon.nl/index.html
Ze doen nog allerlei kunstjes ook nog.
Schei toch uit vent. Nergens ter wereld wordt de gekleurde medemens zo gepamperd als in Nederland.quote:Op zondag 10 november 2019 16:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Maar in hoeverre kun je dit dan een “dierentuin” noemen?quote:Op zondag 10 november 2019 18:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat gebeurt regelmatig onder de naam Wereldtentoonstelling. Mensen van overal op de wereld die hun cultuur en ambachten laten ervaren. Vroeger uiteraard primitiever. Zo kwam er dus een Indisch dorp naar Amsterdam om mede koninkrijksgenoten kennis te laten maken met onze overzeese culturen want de meeste Nederlanders waten te arm om even daar te gaan kijken.
Dat was overigens in de tijd dat heel veel Amsterdammers op een steenworp afstand van die dierentuin in de sloppen leefden, 15 man op een paar vierkante meter vochtig krot zonder daglicht.
Nee herstelbetalingen gaat het nauwelijks om. Zwarte Nederlanders voelen zich door zwarte piet beschimpt, dat zou je identity politics kunnen noemen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dus: je zou het identity-politics kunnen noemen, maar daar gaat het niet of nauwelijks om?
Wat wil je hiermee zeggen?
Waar gaat het, volgens jou, dan wel om?
Nog steeds zeg ik: "ja en?"quote:Op zondag 10 november 2019 18:11 schreef Travnik het volgende:
Jij bijvoorbeeld.
Ja en?
Dus je zegt nu zelf dat er een probleem is wat totaal los staat van zwarte piet maar zwarte piet wordt gebruikt om het onderliggende probleem aan te pakken, juist ja.quote:KOZP hoeft niet bij de Belgen te klagen, omdat er in Nederland genoeg is gebeurd wat het daglicht niet kan verdragen. Het wordt je niet geleerd op school en dat is aan de ene kant ook begrijpelijk.
Maar het probleem wordt hiermee niet opgelost, het begint pas.
Ik haalde eerder het Archeon al aan, over een paar honderd jaar is dat wsl ook gedegradeerd tot een "dierentuin voor mensen". Om over het Openlucht Museum, het Friese Museumdorp en de Spitkeet maar niet te spreken...quote:Op zondag 10 november 2019 18:14 schreef thedeedster het volgende:
Maar in hoeverre kun je dit dan een “dierentuin” noemen?
Woordkeuze werkt sterk door in de beeldvorming.
Vraag het die groep. Er zijn ook nog steeds antisemitisten en haters van andere bevolkingsgroepen. Onder blanken en andere mensen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:01 schreef Travnik het volgende:
Waarom wordt de zwarte medemens dan uitgekotst, door een groep van de blanke bevolking?
Die zijn op één hand te tellen heb ik het idee ,bij demonstraties van KOZP zie ik voornamelijk blanken wittenquote:Op zondag 10 november 2019 18:17 schreef speknek het volgende:
[..]
. Zwarte Nederlanders voelen zich door zwarte piet beschimpt, d
Niet helemaal, want of iets racisme of slechts stereotype in slechte smaak is heeft met een stelselmatige dehumanisatie / onderdrukking te maken. Dus in die zin kan je het niet helemaal los zien. Maar als je zegt zwarte piet = racisme, dan hoef je daarna niet meer de achtergronden te behandelen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bottom line, "Zwarte Piet is Racisme"... Daar gaat het om toch?
Dan kan al die lulkoek over slavernij en ons "inlezen in het koloniale verleden", tentoonstellingen van mensen en al dat soort lulkoek dus prima achterwege blijven toch?
We noemen ze niet voor niets een minderheid natuurlijk.quote:Op zondag 10 november 2019 18:25 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Die zijn op één hand te tellen heb ik het idee ,bij demonstraties van KOZP zie ik voornamelijk blanken witten
Hm. In die tijd had je natuurhistorische musea met opgezette planten en dieren en mensen. De zoölogische tuin was hetzelfde maar dan met levende wezens, in de hortus had je dan weer planten. In elk geval de westerse mens was supernieuwsgierig naar alles wat er op de wereld was, het begin van de moderne wetenschap. De mens werd ook bestudeerd, daarbij kwamen exotische mensen naar Europa, maar on Europa was er ook belangstelling voor de verschillende culturen, zeker van afgelegen gebieden, en "afwijkende mensen" (freakshow). Er steekt niks racistisch achter.quote:Op zondag 10 november 2019 18:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar in hoeverre kun je dit dan een “dierentuin” noemen?
Woordkeuze werkt sterk door in de beeldvorming.
De bewijzen spreken je tegen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee herstelbetalingen gaat het nauwelijks om. Zwarte Nederlanders voelen zich door zwarte piet beschimpt, dat zou je identity politics kunnen noemen.
Goed voorbeeldquote:Op zondag 10 november 2019 18:28 schreef speknek het volgende:
[..]
We noemen ze niet voor niets een minderheid natuurlijk.
Maar goed, deze is hier al heel vaak langsgekomen.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-racistisch-vinden/
Nu snap ik waarom je niet begrijpt, waarom antipieten zich gekwetst voelen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Men werd gewoon verplicht tewerkgesteld bij de werkverschaffing. Dan kun je allerlei mitsen, maren, en hoe ze gezien werden en weet ik het opvoeren maar je was gewoon dagenlang verplicht dom aan het scheppen.
En zelfs nu ben je als werknemer in de ogen van de werkgever gewoon een FTE, niks meer niks minder.
[..]
Dat is me bekend en ik mag aannemen dat je mijn mening ook prima weet. Als je het daar weer eens over wil hebben moet je dat topic maar weer even afstoffen.
Nee, dat is een misverstand.quote:Op zondag 10 november 2019 18:37 schreef Travnik het volgende:
Zwarte Piet is een raciale karikatuur,
Punt is; een dierentuin voor mensen is dehumaniserend. Dus héél fout.quote:Op zondag 10 november 2019 18:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hm. In die tijd had je natuurhistorische musea met opgezette planten en dieren en mensen. De zoölogische tuin was hetzelfde maar dan met levende wezens, in de hortus had je dan weer planten. In elk geval de westerse mens was supernieuwsgierig naar alles wat er op de wereld was, het begin van de moderne wetenschap. De mens werd ook bestudeerd, daarbij kwamen exotische mensen naar Europa, maar on Europa was er ook belangstelling voor de verschillende culturen, zeker van afgelegen gebieden, en "afwijkende mensen" (freakshow). Er steekt niks racistisch achter.
Zoo is de afko van zoölogische tuin en uit het Engels verhervertaald is het modern "dierentuin".
Hier nog zo'n studie-onderwerp
[ afbeelding ]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saartjie_Baartman
Of een eskimo in een museum
https://www.volkskrant.nl(...)iever-zelf~b2c9efe8/
En waarom is het irrelevant? Bedoel je dat we het er niet meer over moeten hebben? Er zijn bijna geen overlevenden die WW2 hebben meegemaakt. Ook niet meer over hebben?quote:Op zondag 10 november 2019 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zijn er dus geen ex-slaven meer en derhalve irrelevant.
Maar als het racistisch zou zijn, waarom dan weer zo'n verschil tussen Surinamers en Antillianen, en een nog veel groter verschil met de Overzeese antillianen?quote:Op zondag 10 november 2019 18:28 schreef speknek het volgende:
[..]
We noemen ze niet voor niets een minderheid natuurlijk.
Maar goed, deze is hier al heel vaak langsgekomen.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-racistisch-vinden/
Ik geloof dat ik het een beetje begin te begrijpen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee herstelbetalingen gaat het nauwelijks om. Zwarte Nederlanders voelen zich door zwarte piet beschimpt, dat zou je identity politics kunnen noemen.
quote:Op zondag 10 november 2019 18:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, de enige die zwarte Piet als neger zien , zijn zij zelf.
Het probleem ligt toch echt bij hun zelf
Een beetje.quote:Op zondag 10 november 2019 18:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het een beetje begin te begrijpen.
Nederland kan pas een safe-space voor zwarten zijn wanneer er geen zwarte piet in Nederland rondloopt. Zodat ze in elk geval daar niet meer door gekwetst worden.
Klopt dat eeen beetje?
Hier ben ik oprecht benieuwd naar.quote:Op zondag 10 november 2019 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je zo in de wedstrijd staat zijn we per definitie al uitgepraat.
Maar goed, de Antillen en Suriname zijn/ worden ruimhartig gecompenseerd door Nederland.
De nabestaanden van WO2 hebben het er zelf niet over, stellen geen eisen, vragen geen geld, vragen hooguit terug wat indertijd aantoonbaar (specifieke kunstvoorwerpen) is gestolen van hun grootouders. Ik ken ook niemand die WO2 verantwoordelijk houdt voor falen op het gebied van werk of financiën of het "noodlot" van in de criminaliteit belanden, laag opleidingsniveau en al het andere wat sommige zwarten noemen als bewijs van hun zieligheid.quote:Op zondag 10 november 2019 18:42 schreef Travnik het volgende:
[..]
En waarom is het irrelevant? Bedoel je dat we het er niet meer over moeten hebben? Er zijn bijna geen overlevenden die WW2 hebben meegemaakt. Ook niet meer over hebben?
Hou je het graag bij one-liners, of zou je het kunnen toelichten?quote:
Het is gootsteenputfascist, moron.quote:Op zondag 10 november 2019 18:45 schreef Ludachrist het volgende:
Veel viezboze gootsteenfascistjes gespot in dit topic.
Dat ie zwart is van door de schoorsteen gaan wordt helemaal niet tegen ons gebruikt, want er is niks mis met de roetveegpiet. Wel een beetje eerlijk blijven hier he?quote:Op zondag 10 november 2019 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar als het racistisch zou zijn, waarom dan weer zo'n verschil tussen Surinamers en Antillianen, en een nog veel groter verschil met de Overzeese antillianen?
Dan klagen ze over de opvoeding, maar het feit dat ouders zeggen dat het van de schoorsteen komt wordt ook weer tegen 'ons' gebruikt alsof dat een vals voorwendsel is om stiekem zwarten te ridiculiseren. Dan wordt de slavernij er weer bijgesleept alsof dat er wat mee te maken heeft. En dan zouden er excuses gemaakt moeten worden. Als je er zo instaat dan kijk ik ook wat achterdochtiger naar al die verhalen van mensen die ineens enorm vaak uitgescholden zijn terwijl je daar jaren helemaal niets over hebt gehoord.
En waarom worden ze uitgekotst volgens jou?quote:Op zondag 10 november 2019 18:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Vraag het die groep. Er zijn ook nog steeds antisemitisten en haters van andere bevolkingsgroepen. Onder blanken en andere mensen.
Als jij jezelf graag het putje in praat, prima. Zelf weten.quote:Op zondag 10 november 2019 18:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is gootsteenputfascist, moron.
WO 2 was vijf jaar. Kolonialisme is eeuwenlang.quote:Op zondag 10 november 2019 18:49 schreef Travnik het volgende:
[..]
Hier ben ik oprecht benieuwd naar.
Er zijn tig films geproduceerd m.b.t. de Holocaust. Maar ook op school kreeg het relatief meer aandacht dan andere onderwerpen.
Allemaal prima, maar waarom wel bij het ene onderwerp, en bij die andere niet.
Het was beiden dicht bij huis en even gruwelijk.
Voor de duidelijkheid. Ik heb het niet over het financiele gebeuren.
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hou je het graag bij one-liners, of zou je het kunnen toelichten?
Weleens van de 'Wiedergutmachung' gehoord.quote:Op zondag 10 november 2019 18:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De nabestaanden van WO2 hebben het er zelf niet over, stellen geen eisen, vragen geen geld, vragen hooguit terug wat indertijd aantoonbaar (specifieke kunstvoorwerpen) is gestolen van hun grootouders. Ik ken ook niemand die WO2 verantwoordelijk houdt voor falen op het gebied van werk of financiën of het "noodlot" van in de criminaliteit belanden, laag opleidingsniveau en al het andere wat sommige zwarten noemen als bewijs van hun zieligheid.
Misschien moet je de films nog eens kijken, want dat klopt niet.quote:Op zondag 10 november 2019 18:49 schreef Travnik het volgende:
je zit al in een groep... net als inwoners van suriname of antillen, toch echt voormalig slaven.quote:Op zondag 10 november 2019 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet. Ook hun voorouders niet. Het is onzin om te doen alsof alle zwarten slaven waren en blanken nooit slaven waren. Ik neem ze dat wel kwalijk en heel erg kwalijk ook, om de eenvoudige reden dat het smerige racisten zijn.
Die willen dan herstelbetaling van mensen waarvan sommigen nog zelf dwangarbeid hebben moeten doen of hun ouders en grootouders, omdat er een relatief grotere kans is dat hun verre voorouders slaaf waren dan dat ze slavenhandelaren of slavenhouders waren. Maar meer ook niet, en dan gaat het dus alleen om kleur. Ik ben zwart dus ik heb recht op geld van een blanke, niet van een andere zwarte wiens verre voorouders hetzelfde gedaan hebben en niet van een Arabier of Berber wiens verre voorouders hetzelfde gedaan hebben.
Ik ga toch ook niet mezelf in een groep plaatsen met wat rednecks uit Alabama en daar solidair mee zijn omdat we dezelfde kleur hebben? Gezellig met alle blanken samen optrekken tegen de zwarten? Dan zijn we snel van het gelul af in ieder geval en hebben we er net als de Arabieren geen last meer van.
Volgens mij kwam jij met "uitkotsen"...quote:Op zondag 10 november 2019 18:52 schreef Travnik het volgende:
En waarom worden ze uitgekotst volgens jou?
dan moet je me geen vragen stellen, met 10 man tegelijk, hier.quote:Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Weet ik veel? Ik kots geen bevolkingsgroepen uit op basis van "ras".quote:Op zondag 10 november 2019 18:52 schreef Travnik het volgende:
[..]
En waarom worden ze uitgekotst volgens jou?
dan lees je niet goed. ik zei er nog wel bij dat of ik het ermee eens ben, weer een andere kwestie is.quote:Op zondag 10 november 2019 17:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar jij wil het wel, net zoals al die andere anti Pieten.
Ik weet niet op wat voor school jij gezeten hebt dan maar het koloniale verleden is bij mij op de lagere school, MAVO en in mindere mate op de MTS wel degelijk een flink onderwerp geweest bij geschiedenis.quote:Op zondag 10 november 2019 18:49 schreef Travnik het volgende:
[..]
Er zijn tig films geproduceerd m.b.t. de Holocaust. Maar ook op school kreeg het relatief meer aandacht dan andere onderwerpen.
nee, maar ik bepaal inderdaad ook niet wat kwetsend voor jou is.quote:Op zondag 10 november 2019 17:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent kwetsend voor mij. Ga je nu ook van Fok af?
Je maakt jezelf nu echt volkomen belachelijk.quote:Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis.
De nazi's gebruikten het hakenkruis als symbool van hun beweging.quote:Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking.
ja hor, dus tot slaven gemaakt zijn en weggetrokken uit je samenleving, dat geeft dna niet, want sommige nederladners weten niet hun familiegeschiedenis..quote:Op zondag 10 november 2019 17:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kul. Nederlanders kennen hun roots vaak ook niet, kijk even in het genealogietopic van C&H. Ja, "blank waarschijnlijk", maar of er Joods of Indisch vloed doorgemengd is: geen idee. En of dat blank nu uit Duitsland of Frankrijk kwam: geen idee. Neaderthaler of Cro Magnon: geen idee. Waarom is het voor jou dan een levensgroot probleem het niet te weten?
Heb je überhaupt wel moeite gedaan het te onderzoeken?
Koekoekquote:Op zondag 10 november 2019 18:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, de enige die zwarte Piet als neger zien , zijn zij zelf.
Het probleem ligt toch echt bij hun zelf
je kan vast wel ergens de motivatie vinden waarom ze zeggen dat ze er recht op hebben.quote:Op zondag 10 november 2019 17:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, daarom kreeg Suriname miljarden en is het tot dusverre nooit een probleem geweest als ze naar Nederland kwamen om hier van de rijkdom te genieten.
Wat denk je dat die Airfryer al aan subsidies heeft binnengesleept? Denk je dat hij evenveel gratis geld had gekregen in Ghana?
En daarom staan ze op de baricaden met "Zwarte Piet is racisme!"quote:Op zondag 10 november 2019 18:37 schreef Travnik het volgende:
Nu snap ik waarom je niet begrijpt, waarom antipieten zich gekwetst voelen.
Slaven werden gezien als roerende goederen. Dus net als een tractor zeg maar!!
Hun vrouwen en kinderen waren ook goederen. En die werden ook doorverkocht.
Voordat ze werden verkocht ondergingen zij een APK keuring. Officieel gewoon! Snap je het nu?
Er waren menselijke dierentuinen in West Europa. Dan kun je dat een tentoonstelling noemen of een attractie,maar dat veranderd de zaak niet.
Zwarte Piet is een raciale karikatuur, in verbinding met diezelfde periode. Het wordt ook aangegrepen om een groter onderliggend probleem te duiden.
Wat is het probleem dan? Vertel eens even.quote:En iedereen weet wat het probleem is.
onzin smoesjes.quote:Op zondag 10 november 2019 17:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nope.
- dat doen we niet met Zwarte Piet
- Amerikaanse zwarten kunnen ook van slavenhouders en slavenhandelaren afstammen.
- veel blanken stammen af van slaven. Je wilt al niet weten hoeveel er van Karel de Grote afstammen, dus laat staat hoeveel er van slaven afstammen.
Op social media zoals FB is het echt heel erg.quote:Op zondag 10 november 2019 19:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Weet ik veel? Ik kots geen bevolkingsgroepen uit op basis van "ras".
Ik zie dat overigens ook niet massaal gebeuren en ken niemand die het doet.
Ja, die ken ik. Maar het is niet een willekeurige jood of Jood die dat geld kan opeisen omdat mogelijke voorouders geleden hebben. Ook wordt het betaald door de staat die aantoonbaar nog steeds de daders huisvest.quote:Op zondag 10 november 2019 18:59 schreef Travnik het volgende:
[..]
Weleens van de 'Wiedergutmachung' gehoord.
Meer dan 70 miljard euro is er tot nu toe betaald, en dit gaat door tot op de dag van vandaag.
Dit betreft compensatie voor de gruwelen die de Joden hebben meegemaakt.
https://www.volkskrant.nl/cs-bbba84ed
gepamperd noemen...quote:Op zondag 10 november 2019 18:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Schei toch uit vent. Nergens ter wereld wordt de gekleurde medemens zo gepamperd als in Nederland.
... en slavenhouders... afstammend van slavenhandelaren in Afrika.quote:Op zondag 10 november 2019 19:00 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je zit al in een groep... net als inwoners van suriname of antillen, toch echt voormalig slaven.
Ja en Boudewijn de Groot maakte ook protestliederen...quote:Op zondag 10 november 2019 18:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
WO 2 was vijf jaar. Kolonialisme is eeuwenlang.
In 1904 maakte een Tweede Kamerlid de volgende versie van het Wilhelmus:
Wilhelmus van Nassaue,
Ziet gij dien heldenstoet?
Zij schoten op de vrouwen
En drenkten 't land met bloed.
De kwasten der banieren
zijn darmen van een kind.
Licht dat ge aan hun rapieren,
nog vrouwenharen vindt.
Of een tekst van Multatuli:
......een roofstaat aan de Noordzee......
.....dat spoorwegen bouwt van gestolen geld en tot
betaling de bestolene bedwelmt met
opium, Evangelie en jenever...
Aan U durf ik met vertrouwen te vragen of het
Uw wil is dat daarginds Uw meer dan dertig
millioenen onderdanen worden mishandeld en
uitgezogen in UWEN naam?
Multatuli [1860] ...aan Nederland...Koning Willem III
Ik persoonlijk ben echt een geschiedenisjunkie. Geschiedenisboeken, of biografieën (mits interessant) lees ik met veel plezier.quote:Op zondag 10 november 2019 18:49 schreef Travnik het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Zo hé, je gaat er wel gelijk voluit in zeg!quote:Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
Net als de meeste nabestaanden van slaven kennen de meeste Nederlanders hun precieze roots niet. Waarom dat voor zwarten een probleem is en voor Europeanen niet, snap ik niet.quote:Op zondag 10 november 2019 19:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja hor, dus tot slaven gemaakt zijn en weggetrokken uit je samenleving, dat geeft dna niet, want sommige nederladners weten niet hun familiegeschiedenis..
Wie heeft waar recht op en waar stel ik dat ter discussie?quote:Op zondag 10 november 2019 19:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je kan vast wel ergens de motivatie vinden waarom ze zeggen dat ze er recht op hebben.
Hakenkruizen met zwarte piet vergelijken, mafkees, wie is hier nu de racist?quote:Op zondag 10 november 2019 18:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking. Verder op die analogie als nu Joden gaan vragen dat er nergens meer hakenkruizen in een kinderfeest door de straten geparadeerd worden, dan kun jij aanmatigend gaan zitten huilen dat die Joden aan symboolbestrijding doen en een safe space willen creëren, in plaats van "echt antisemitisme" te bestrijden, en dan klopt dat ook een beetje. Maar een veel productievere instelling zou zijn om te reflecteren waarom jij zo graag hakenkruizen door de straten wil paraderen.
Volgens mij benoem ik het probleem prima.quote:Op zondag 10 november 2019 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daarom staan ze op de baricaden met "Zwarte Piet is racisme!"
[ afbeelding ]
Juist ja...
[..]
Wat is het probleem dan? Vertel eens even.
Dit gaat weer een beetje dezelfde kant op als al die topics van jou, iedereen snapt wat het probleem is volgens jou maar het probleem ansich kun je weer eens niet benoemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |