abonnement Unibet Coolblue
pi_189880094
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht even, dus Jerry, KOZP en dat hele circus waren 2 jaar geleden nog slaaf?
moet ik mn vergelijking nou echt aan je uitleggen..
pi_189880095
https://images.app.goo.gl/eUt7stCrPo82rqJB6

Zwarte Piet is verdriet.

[ Bericht 96% gewijzigd door Travnik op 10-11-2019 15:49:33 ]
  zondag 10 november 2019 @ 15:44:50 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 november 2019 @ 15:46:33 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189880130
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland is hun eigen land. Jammer joh.
Hun voorvaderlijke landen dan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 15:47:35 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189880286
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op basis van huidskleur? Doe maar even een bron dan als het toch geen geheim is.
[..]

Oh ja, want de huidige Duitse generatie is ook schuldig aan WW2...

Maar goed, zo'n 150 jaar geleden is de slavernij afgeschaft... Tot ver in de 20e eeuw kenden we nog de zg. "werkverschaffing". Daar zeurt toch ook niemand meer over of wel dan?
onzinnige discussie, volgens mij weet je best waar deze mensen mee te maken hebben.
voorbeeldje dan maar: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond

heeft de nieuwe generatie joden geen last meer van de holocaust? moeten ze hun mond erover maar houden, omdat we een generatie verder zijn?
pi_189880304
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat nou weer dan?
je wil het niet zien.
pi_189880365
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lijkt me goed aangezien je vergelijking als een tang op een varken slaat.
je bergijpt hem niet, kennelijk. zucht.
dan maar direct. als zwarte mensen eeuwenlang worden ontheemd, tot slaven gemaakt, achtergesteld ins amenlevingen, gediscrimineert, belachelijkgemaakt in nederlandse feestjes... en we zeggen vrij recent, okee, dat doen we allemaal niet meer want dat was niet leuk..
dan ga je nu zeggen dat ze hun bek moeten houden over dat alles, want jij doet het niet meer.
zij moeten leven met de gevolgen van die hele geschiedenis. dat het jou niet interesseert, doet helemaal niet ter zake. je gebrek aan begrip is triest.
  zondag 10 november 2019 @ 16:01:06 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189880418
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

onzinnige discussie, volgens mij weet je best waar deze mensen mee te maken hebben.
voorbeeldje dan maar: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-migratieachtergrond
Waar kan ik lezen dat dat door moedwillige achterstelling door de witman komt?
pi_189880483
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dat is hetzelfde als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze in mei 1940 gewoon gebruik maakten van de diensten die de Nederlandse NSB'ers toch al van plan waren om uit te voeren.
Het is natuurlijk waar dat de blanke overheersers/kolonisators gebruik maakten van de zwarte slavenhandelaren die er in Afrika al waren.
Vergeet de Arabische slavernij ook niet, die was veel groter dan Transatlantische. De vergelijking gaat niet op, de slavenhandel was er al, de Nederlanders hebben alleen net als andere Europese landen de vraag vergroot.

quote:
Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Het is de bekende "verdeel en heers" politiek die de bezetter/machthebber kan uitvoeren.
Onzin. Er er is een veel groter deel van de vitale Europese bevolking naar Amerika gegaan dan vanuit Afrika.

Wees nou even reeel. Je kunt toch niet zeggen 500 jaar wijdverspreid alfabetisme, scholen, universiteiten, bestuurs- en overlegcultuur, vrijheid van godsdienst en meningsuiting etc. maakt allemaal niks uit? Als de Europeanen zich er niet mee bemoeid hadden dan hadden Afrikaanse beschavingen zich in een paar honderd jaar van jagers/verzamelaars en eenvoudige landbouw, orale tradities en bosgeesten zich in een hoogtechnologische samenleving met de bijbehorende vraag naar de materialen die daarin de bodem zitten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189880569
Wat ontbrak was het brandende kruis en de witte puntmutsen

Marvin Hokstam

9 nov 2019

Ik had nooit verwacht dit nog hier mee te maken. Dit waren gewoon witte mannen die een hekel hebben aan zwarte mensen. Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot een eigen mening. Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot leven.

Dit was racisme van de ergste orde. Wat in Den Haag gebeurde doet denken aan de verhalen van zwarte mensen in Amerika die werden gelyncht omdat ze durfden een eigen mening te hebben.

Wat nog ontbrak gisteravond was het brandende kruis. En de witte puntmutsen.

We hadden het over de aanval op zwarte Piet demonstranten vrijdagavond in Den Haag; de aanval die meerdere van hun auto’s niet overleefden. Ik vertelde dat ik een een ooggetuigenverslag had gelezen van iemand die in het gebouw aanwezig was tijdens de aanval en voor mij klonk het als die scene in The Patriot, waarin een machtswellustige megalomane Brit zijn tegenstanders als mak vee een gebouw in liet drijven, waarna hij het gebouw in de fik liet steken.

Dat was terrorisme!

Dit is terrorisme!

Ik wil me de paniek in de zaal gisteravond niet voorstellen. Al die mensen die doodsangsten uitstonden toen met knuppels gewapende mannen vuurwerk naar binnen gingen gooien.

Dit was meer dan pietverdediging. Dit was ook meer dan verzet tegen teloorgang van nostalgie en het was zeker geen kattenkwaad of kwajongenstreek. Dit was regelrechte superioriteitswaanzin Dit is met geweld marginalisatie in stand willen houden. Een bewuste aanval op vreedzame mensen die van hun recht tot vrije meningsuiting wilden gebruikmaken.

Dit was een groep machtswellustige witte mannen die aan een groep zwarte mensen wilde laten zien dat zij superieure witte mannen waren en hun zwart ... vermeend inferieur en zonder recht tot een eigen mening over Nederland.

Dit was gewapend verzet tegen anti-racisme.

En waar blijft de landelijke verontwaardiging? Ik vind het opvallend stil en de manier waarop de autoriteiten optreden tegen de aanvallers maar tam.

Vorige maand nog deed de politie van Den Haag nog heel verontwaardigd toen zij van het tolereren van racisme werd beschuldigd. De teamleider uit Leiden was NIET de laan uitgestuurd omdat ze discriminatie had aangekaart, maar vanwege een hele andere reden. Racisme wordt door de politie niet getolereerd.

En hier vallen tientallen ongesluierde, openlijke racisten een vreedzame bijeenkomst in, werpen ze vuurwerk het gebouw in, gooien ze ruiten in, brengen ze mensenlevens in gevaar en vernielen ze auto’s omdat ze "in Den Haag nogal tegen de vrijheid van meningsuiting en vergadering zijn…”

En wat gebeurt er? Er worden vijf piet-extremisten opgepakt. “Mannen tussen de 13 tot 37 jaar afkomstig uit Den Haag en Den Andel. Ze worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting.”

Van de tientallen maar vijf?! Echt?!

Zou gisteravond ook zijn voorgevallen als het om iets anders ging dan zwarte piet? Zou het anders zijn geweest als het geen zwarte mensen betrof?

Of mag je van de politie in Den Haag naar hartenlust andermans eigendom vernielen als je wit bent? Want dat precedent lijkt wel te zijn geschept toen al die witte mannen enkele weken geleden alle ruimte kregen om dranghekken met hun tractoren omver te rijden.

Toen werd er ook niet opgetreden. En boog men bijna achterover om witte onruststokers tegemoet te komen.

Of heb ik het mis en volgt er nog wat?
  zondag 10 november 2019 @ 16:18:18 #162
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189880747
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zoals zwarte mensen al eeuwenlang getreiterd worden?
Bron? Bewijs?
  zondag 10 november 2019 @ 16:19:19 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189880765
quote:
KOZP maakt zich daar schuldig aan ja.
  zondag 10 november 2019 @ 16:22:14 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189880818
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:

je bergijpt hem niet, kennelijk. zucht.
dan maar direct. als zwarte mensen eeuwenlang worden ontheemd, tot slaven gemaakt, achtergesteld ins amenlevingen, gediscrimineert, belachelijkgemaakt in nederlandse feestjes... en we zeggen vrij recent, okee, dat doen we allemaal niet meer want dat was niet leuk..
dan ga je nu zeggen dat ze hun bek moeten houden over dat alles, want jij doet het niet meer.
zij moeten leven met de gevolgen van die hele geschiedenis. dat het jou niet interesseert, doet helemaal niet ter zake. je gebrek aan begrip is triest.
Vrij recent? De slavernij is dik 150 jaar geleden afgeschaft. Dat de generatie die dat bewust heeft meegemaakt, zeg maar iedereen die tot pak hem beet 1930 geleefd heeft, er wat van vindt is prima. Maar de huidge generatie? Komop man.
  zondag 10 november 2019 @ 16:22:45 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189880830
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:

heeft de nieuwe generatie joden geen last meer van de holocaust? moeten ze hun mond erover maar houden, omdat we een generatie verder zijn?
Nieuwe generatie heeft er zeker last van, maar eist geen geld voor zichzelf. Ze zien zichzelf niet als slachtoffer. Ze weten wat èchte slachtoffers zijn.
pi_189880845
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:08 schreef Travnik het volgende:
Wat ontbrak was het brandende kruis en de witte puntmutsen

Marvin Hokstam

9 nov 2019

Ik had nooit verwacht dit nog hier mee te maken. Dit waren gewoon witte mannen die een hekel hebben aan zwarte mensen. Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot een eigen mening. Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot leven.

Dit was racisme van de ergste orde. Wat in Den Haag gebeurde doet denken aan de verhalen van zwarte mensen in Amerika die werden gelyncht omdat ze durfden een eigen mening te hebben.

Wat nog ontbrak gisteravond was het brandende kruis. En de witte puntmutsen.

We hadden het over de aanval op zwarte Piet demonstranten vrijdagavond in Den Haag; de aanval die meerdere van hun auto’s niet overleefden. Ik vertelde dat ik een een ooggetuigenverslag had gelezen van iemand die in het gebouw aanwezig was tijdens de aanval en voor mij klonk het als die scene in The Patriot, waarin een machtswellustige megalomane Brit zijn tegenstanders als mak vee een gebouw in liet drijven, waarna hij het gebouw in de fik liet steken.

Dat was terrorisme!

Dit is terrorisme!

Ik wil me de paniek in de zaal gisteravond niet voorstellen. Al die mensen die doodsangsten uitstonden toen met knuppels gewapende mannen vuurwerk naar binnen gingen gooien.

Dit was meer dan pietverdediging. Dit was ook meer dan verzet tegen teloorgang van nostalgie en het was zeker geen kattenkwaad of kwajongenstreek. Dit was regelrechte superioriteitswaanzin Dit is met geweld marginalisatie in stand willen houden. Een bewuste aanval op vreedzame mensen die van hun recht tot vrije meningsuiting wilden gebruikmaken.

Dit was een groep machtswellustige witte mannen die aan een groep zwarte mensen wilde laten zien dat zij superieure witte mannen waren en hun zwart ... vermeend inferieur en zonder recht tot een eigen mening over Nederland.

Dit was gewapend verzet tegen anti-racisme.

En waar blijft de landelijke verontwaardiging? Ik vind het opvallend stil en de manier waarop de autoriteiten optreden tegen de aanvallers maar tam.

Vorige maand nog deed de politie van Den Haag nog heel verontwaardigd toen zij van het tolereren van racisme werd beschuldigd. De teamleider uit Leiden was NIET de laan uitgestuurd omdat ze discriminatie had aangekaart, maar vanwege een hele andere reden. Racisme wordt door de politie niet getolereerd.

En hier vallen tientallen ongesluierde, openlijke racisten een vreedzame bijeenkomst in, werpen ze vuurwerk het gebouw in, gooien ze ruiten in, brengen ze mensenlevens in gevaar en vernielen ze auto’s omdat ze "in Den Haag nogal tegen de vrijheid van meningsuiting en vergadering zijn…”

En wat gebeurt er? Er worden vijf piet-extremisten opgepakt. “Mannen tussen de 13 tot 37 jaar afkomstig uit Den Haag en Den Andel. Ze worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting.”

Van de tientallen maar vijf?! Echt?!

Zou gisteravond ook zijn voorgevallen als het om iets anders ging dan zwarte piet? Zou het anders zijn geweest als het geen zwarte mensen betrof?

Of mag je van de politie in Den Haag naar hartenlust andermans eigendom vernielen als je wit bent? Want dat precedent lijkt wel te zijn geschept toen al die witte mannen enkele weken geleden alle ruimte kregen om dranghekken met hun tractoren omver te rijden.

Toen werd er ook niet opgetreden. En boog men bijna achterover om witte onruststokers tegemoet te komen.

Of heb ik het mis en volgt er nog wat?
Apart dat je dit soort stukjes nooit leest uit die hoek als honderden moslims met een veelvoud aan geweld een vreedzame demonstratie de kop in slaan zoals recent nog bij Pegida. Dan wordt het geweld keer op keer goedgepraat want "provocatie" natuurlijk. En niemand uit die kliek die dan iets over de huidskleur durft te roepen.

Dit soort mensen kijken te eenzijdig en met een zwaar gekleurde bril naar de problematiek in de samenleving, zulke mensen moeten geen platform krijgen om hun haat te ventileren en een grotere tweedeling te creëren, zulke mensen moeten geweerd worden uit het publieke debat omdat ze niks toevoegen aan de discussie.
  zondag 10 november 2019 @ 16:25:33 #167
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189880896
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, dat is vanuit jou geredeneerd.
zij stellen vast dat het racistisch is, dat is hun goed recht. dus; steun niet iets wat racistisch is, zou beter zijn, misschien.
Nee, want ZP is niet racistisch. Omdat sommigen dat beweren, wil niet zeggen dat het zo is.
Geen blanke Nederlander heeft ooit het Sinterklaasfeest gevierd met de gedachte dat het witte ras superieur zou zijn. Die paar belachelijke buitenlandse vreemdelingen die elk jaar in dit land de boel op stelten brengen, verandert daar niets aan.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 10 november 2019 @ 16:26:16 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189880908
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
als zwarte mensen eeuwenlang worden ontheemd, tot slaven gemaakt, achtergesteld ins amenlevingen, gediscrimineert, belachelijkgemaakt in nederlandse feestjes...
... als... maar dat is niet gebeurd, in elk geval niet op grote schaal door toedoen van Nederlanders. Voor de VS heb je een punt, maar daar heeft Nederland niks mee te maken.
  zondag 10 november 2019 @ 16:27:02 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189880931
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:08 schreef Travnik het volgende:

Wat ontbrak was het brandende kruis en de witte puntmutsen

Die vinden dat zwarte mensen geen recht hebben tot leven.

Dit was racisme van de ergste orde. Wat in Den Haag gebeurde doet denken aan de verhalen van zwarte mensen in Amerika die werden gelyncht omdat ze durfden een eigen mening te hebben.

Wat nog ontbrak gisteravond was het brandende kruis. En de witte puntmutsen.

en voor mij klonk het als die scene in The Patriot, waarin een machtswellustige megalomane Brit zijn tegenstanders als mak vee een gebouw in liet drijven, waarna hij het gebouw in de fik liet steken.

Dit is terrorisme!

Ik wil me de paniek in de zaal gisteravond niet voorstellen. Al die mensen die doodsangsten uitstonden toen met knuppels gewapende mannen vuurwerk naar binnen gingen gooien.
Men komt weer superlatieven tekort... :')

Oh ja, bron van dit alles: Afro Magazine

Misschien zat het busmeisje Alma Mathijsen ook wel binnen...
pi_189881045
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

moreel links heeft er niets mee te maken, maar veel mensen hebben toch niet door dat ze aan iets aanstootgevends meewerken.

Ik kan niet bepalen wat KOZP precies doet, ik vind persoonlijk zelfs dat deze protesten niet vlak naast de intocht zouden moeten plaatsvinden. nu gaat het erom of ze een feestje verpesten voor kinderen, IPV om de issues zelf. snap wel dat je zo de boel op scherp zet, om iets af te dwingen, maar ik vraag me af of het op de lange termijn zin heeft zo.

en ik persoonlijk, vind de traditie zo racistisch. dat betekend niet dat ik dus iedereen die eraan meedoet racisten vind. wel dat ze iets wat racistisch is, steunen, vaak onbedoeld, vanuit hun eigen redenaties. ik ben me ervan bewust dat mensen het zelf niet racistisch vinden.
Op de uitkijk staan bij een inbraak maakt iemand toch een inbreker vind ik.
Welke bewustwording er nog meer nodig is vraag ik me ook af, voor minstens de komende 10 jaar weet iedereen nu wel de bezwaren, zelfs zonder activisten zoals Kozp.

En ik ben anti-censuur dus gun iedereen zn demonstratie.
Maar vind het wel vreemd dat het met twee maten gaat.
Demo bij moskee, moslims vallen demonstrant aan, demonstrant wordt ingeladen en afgevoerd en mag nooit meer terugkomen.
Demo bij SK, demonstrant mag gewoon illegaal zn toegewezen vak verlaten, wordt geholpen door politie om formaat voetbalveld spandoek uit te rollen, ZP valt demonstrant aan, ZP wordt ingeladen en afgevoerd.
En daarbij het verschil dat SK 1x per jaar is voor kinderen en moskee staat er 365 dagen per jaar met 500+ gebouwen door het hele land.

Dus ja, ik zit hier voor mezelf met een afwegings probleempje. Niet dat het uitmaakt want de wetgever beslist maar als het zelfde principe wordt toegepast dan denken bepaalde figuren nu misschien van we geven de Kozp wat klop en dan worden die ook verboden / toegang ontzegd.

Wat het racisme betreft, nogmaals, ik hoor niemand over een wit geverfde circus clown klagen en bijvoorbeeld in het Antillen gebied e.o. heeft men er geen enkel probleem mee. Hoewel die binnenkort ook wel 'bewust' zullen worden gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 10-11-2019 16:39:41 ]
shift-knop defekt
pi_189881090
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 16:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar kan ik lezen dat dat door moedwillige achterstelling door de witman komt?
aangezien het een traditioneel achtergestelde positie is, is die conclusie voor de hand liggend.
pi_189881112
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 16:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bron? Bewijs?
jouw woorden, he.. bewijs dan eerst maar eens dat witte enderladners zo getreiterd worden door verzet tegen zwarte piet.
  zondag 10 november 2019 @ 16:36:48 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189881139
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jouw woorden, he.. bewijs dan eerst maar eens dat witte enderladners zo getreiterd worden door verzet tegen zwarte piet.
Wat hebben witte endeldarmen hier nou weer mee te maken?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189881141
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vrij recent? De slavernij is dik 150 jaar geleden afgeschaft. Dat de generatie die dat bewust heeft meegemaakt, zeg maar iedereen die tot pak hem beet 1930 geleefd heeft, er wat van vindt is prima. Maar de huidge generatie? Komop man.
zoals iemand zei; mijn familie roots vallen nooit meer te achterhalen. dat is blijvend.

die gevolgen zijn nog heel erg echt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')