abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189879086
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 14:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En na de onafhankelijkheid van Suriname zijn daar vele miljarden guldens heen gegaan. Dat land ligt aan een infuus van ontwikkelingsgeld, krijg je luie mensen van.
Klopt!
Geld is dus ook niet de oplossing. Feit is dat donkere lieden in het verleden zijn getransporteerd uit hun natuurlijke habitat en omgevormd zijn om voor de blanken te werken.
Hierdoor is de bron van vooruitgang van die landen gedwarsboomd. Vraag mij niet wat de concrete oplossing voor het opheffen van deze achterstelling is.
Iig weet ik wel dat het "goedpraten van een regelrechte aanslag" die achterstelling niet vermindert.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 november 2019 @ 14:39:38 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189879098
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:29 schreef Oostwoud het volgende:
Inmiddels is de tegenreactie ook bekend, Soeters is een lid van de Grauwe Eeuw, dat samenwerkt met KOZP:
[ afbeelding ]
Dus :D

En dan je mond open trekken over 'racisme en discriminatie'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189879283
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 14:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Oh, echt niet. Ik zie veel meer en openlijker racisme t.o. gekeurde mensen, maar ook de terreur van sjw, die duidelijk racistisch is tegenover blanken.
Immers als zwarten je zeggen dat je een racist bent omdat je Sinterklaas viert, waarom zou je je dan nog inhouden? Je bent toch al geframed als racist en die nikkers van KOZP heb je inmiddels een pleurishekel aan.
dat heet je ware aard tonen.
pi_189879302
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, eromheen blijven draaien en geen antwoord geven doet je verhaal natuurlijk weinig goed.
[..]

Bron? Want je loopt nu echt bullshit te verkopen.
[..]
kom op zeg, is toch geen geheim..
quote:
Net voorbij? Waar heb je het over man?
paar generaties maar.
pi_189879314
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoezo?
Wou je beweren dat er géén bestorming heeft plaatsgevonden. Wat is dan zo onderhevig aan een "samenzwerings-theorie". Ik ga er van uit dat de gehele club belagers dezelfde intentie hadden mbt het pand waar de KOZP-bijeenkomst was. Aangezien er vuurwerk werd meegenomen en met stenen de ruiten zijn ingegooid. De complete meute had kunnen zien dat "collega's" deze attributen bij zich droegen.
Het is volgens mij onverdedigbaar dat 58 van de 60 lieden er alleen maar op uit waren een vreedzame dialoog te starten met de anti-pieten.
Het waren er meer dan 10, geen 58 of 60.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189879319
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 14:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, jij snapt niet wat ik bedoel.
Neem die Sonny met z'n zwartgeverfde Pietjes: geeft mij de indruk van een etnische Nederlander, hoewel zijn uiterlijk weinig weg heeft van het Kaukasische ras. Etniciteit is een keuze, ras niet
racist is een verzamewoord. er bestaan helemaal geen menselijke rassen.
pi_189879329
Die negers verkochten toch echt zelf negers aan negers.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189879362
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:26 schreef AchJa het volgende:

Pokmanshuizen zegt hier keihard dat de ene groep (de witten) de andere groep (de zwarten) willens en wetens "achterstelt"...
wie?
verdiep je eens in de geschiedenis. als jij een jongen jaren lang in mekaar slaat, en dan ophoudt omdat je vind dat je verkeerd bezig was, en die jongen vind jou niet aardig, ga je dan ook lopen zeuren dat ie zn bek moet houden omdat je hem niet meer slaat?
pi_189879378
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wie?
verdiep je eens in de geschiedenis. als jij een jongen jaren lang in mekaar slaat, en dan ophoudt omdat je vind dat je verkeerd bezig was, en die jongen vind jou niet aardig, ga je dan ook lopen zeuren dat ie zn bek moet houden omdat je hem niet meer slaat?
Wat is deze hahahaha
pi_189879403
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 14:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Arme blanken worden dus ook achtergesteld. Dus niks racisme.
Dit!

Thuis hadden wij vroeger geen gulden om op vakantie te gaan, mijn ouders werkte beiden i.t.t. vele van onze buren, waar de jeugd wel op de nieuwste Nikes liep en 6 tot 8 weken op vakantie ging. Op school werden 30 jaar geleden al allochtonen de hand boven het hoofd gehouden. Een klasgenootje met dezelfde cito score als mij mocht naar de havo en ik moest naar het vbo, want mijn Nederlands was slecht (andere vakken wel goed) en bijles was geen optie want geen geld. En toch nooit de criminaliteit in gegaan, nooit als excuus gebruikt voor mijn eigen falen en dat terwijl je als blank persoon in die wijk nog geen half uur de straat op kon zonder racistisch bejegend te worden door volk wat alleen maar de slachtofferkaart kan trekken.

Arme mensen worden al jaren en overal achtergesteld, huidskleur is niet relevant, die is alleen relevant bij een groepje wat na 2 weken "studie" de racisme kaart weer wil trekken omdat ze te blind en onwetend zijn om te zien wat er zich werkelijk afspeelt.
pi_189879442
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit!

Thuis hadden wij vroeger geen gulden om op vakantie te gaan, mijn ouders werkte beiden i.t.t. vele van onze buren, waar de jeugd wel op de nieuwste Nikes liep en 6 tot 8 weken op vakantie ging. Op school werden 30 jaar geleden al allochtonen de hand boven het hoofd gehouden. Een klasgenootje met dezelfde cito score als mij mocht naar de havo en ik moest naar het vbo, want mijn Nederlands was slecht (andere vakken wel goed) en bijles was geen optie want geen geld. En toch nooit de criminaliteit in gegaan, nooit als excuus gebruikt voor mijn eigen falen en dat terwijl je als blank persoon in die wijk nog geen half uur de straat op kon zonder racistisch bejegend te worden door volk wat alleen maar de slachtofferkaart kan trekken.

Arme mensen worden al jaren en overal achtergesteld, huidskleur is niet relevant, die is alleen relevant bij een groepje wat na 2 weken "studie" de racisme kaart weer wil trekken omdat ze te blind en onwetend zijn om te zien wat er zich werkelijk afspeelt.
Maak je je druk man. Alsof bijstanduitvreters met 5 kinderen welke allemaal mo heten 6 tot 8 weken op vakantie kunnen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 10 november 2019 @ 15:01:24 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189879485
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

KOZP strijd natuurlijk niet om arme mensen betere kansen te geven.
Hun enige doel is om zwarte mensen als slachtoffer neer te zetten en om alle witte mensen als racisten te framen. miljarden aan gratis geld in de vorm van herstelbetalingen voor het slavernijverleden binnen te harken door witten schuld aan te praten.
Ftfy
  zondag 10 november 2019 @ 15:07:39 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189879575
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Klopt!
Geld is dus ook niet de oplossing. Feit is dat donkere lieden in het verleden zijn getransporteerd uit hun natuurlijke habitat en omgevormd zijn om voor de blanken te werken.
Hierdoor is de bron van vooruitgang van die landen gedwarsboomd. Vraag mij niet wat de concrete oplossing voor het opheffen van deze achterstelling is.
Iig weet ik wel dat het "goedpraten van een regelrechte aanslag" die achterstelling niet vermindert.
Feitelijk onjuist. De slaven zijn door mede-zwarten uit de jungle gehaald en aan blanke transporteurs verkocht. Eenmaal elders werden ze weer verkocht, óók aan mede-zwarten.
In Afrika bleven zwarten achter die het geld hadden van de verkoop aan de transporteurs. Niks achtergesteld.
  zondag 10 november 2019 @ 15:09:01 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189879598
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat heet je ware aard tonen.
Nee, je toont je ware aard niet als je jarenlang getreiterd wordt.
  zondag 10 november 2019 @ 15:11:07 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189879634
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

racist is een verzamewoord. er bestaan helemaal geen menselijke rassen.
Nou mooi dan. Is zwarte piet ook geen racisme en kan KOZP ook niet janken over witten die de zwarten belachelijk maken.
pi_189879687
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Feitelijk onjuist. De slaven zijn door mede-zwarten uit de jungle gehaald en aan blanke transporteurs verkocht. Eenmaal elders werden ze weer verkocht, óók aan mede-zwarten.
In Afrika bleven zwarten achter die het geld hadden van de verkoop aan de transporteurs. Niks achtergesteld.
Dat is hetzelfde als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze in mei 1940 gewoon gebruik maakten van de diensten die de Nederlandse NSB'ers toch al van plan waren om uit te voeren.
Het is natuurlijk waar dat de blanke overheersers/kolonisators gebruik maakten van de zwarte slavenhandelaren die er in Afrika al waren. Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Het is de bekende "verdeel en heers" politiek die de bezetter/machthebber kan uitvoeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 november 2019 @ 15:17:26 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189879749
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze in mei 1940 gewoon gebruik maakten van de diensten die de Nederlandse NSB'ers toch al van plan waren om uit te voeren.
Belachelijke vergelijking

quote:
Het is natuurlijk waar dat de blanke overheersers/kolonisators gebruik maakten van de zwarte slavenhandelaren die er in Afrika al waren. Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Het is de bekende "verdeel en heers" politiek die de bezetter/machthebber kan uitvoeren.
Nee, er bleef genoeg vitale (en rijke) bevolking achter in Afrika. Er is voor mensen als Airfryer geen reden om zielig te doen.
  zondag 10 november 2019 @ 15:22:21 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189879831
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wie?
Wacht even, dus Jerry, KOZP en dat hele circus waren 2 jaar geleden nog slaaf?
  zondag 10 november 2019 @ 15:26:59 #144
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189879908
quote:

[..]
Feit blijft dat de blanke kolonisator er de oorzaak van is dat de vitale bevolking op grote schaal uit Afrika is verscheept naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
Allereerst, sowieso volstrekte onzin; de vitaalste bevolking was de overwinnaar. Die overwinnaar die de overwonnen partij vervolgens verkocht. Hoe je het ook wendt of keert, die mensen waren zélf verantwoordelijk voor die oorlogen.
Ten tweede, nu gaat wéér die zogenaamde vitaalste bevolking weg. Is dat wéér de schuld van het Westen?

Gewoon kappen met de slachtofferrol en de erfzonde. De wereld is niet zwart-wit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 november 2019 @ 15:37:35 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189880022
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:50 schreef pokkerdepok het volgende:
kom op zeg, is toch geen geheim..
Op basis van huidskleur? Doe maar even een bron dan als het toch geen geheim is.

quote:
paar generaties maar.
Oh ja, want de huidige Duitse generatie is ook schuldig aan WW2...

Maar goed, zo'n 150 jaar geleden is de slavernij afgeschaft... Tot ver in de 20e eeuw kenden we nog de zg. "werkverschaffing". Daar zeurt toch ook niemand meer over of wel dan?
  zondag 10 november 2019 @ 15:38:57 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189880038
quote:
naar plantages e.d. waarvan de opbrengst naar Europa ging.
:')
Ik zou me eerst maar eens wat meer inlezen over het onderwerp
pi_189880053
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, je toont je ware aard niet als je jarenlang getreiterd wordt.
zoals zwarte mensen al eeuwenlang getreiterd worden?
pi_189880075
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 15:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nou mooi dan. Is zwarte piet ook geen racisme en kan KOZP ook niet janken over witten die de zwarten belachelijk maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Algemene_omschrijvingen
quote:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[2]
pi_189880081
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het geld dat verdiend is door het uitbuiten van jouw overoverovergrootopa is in Nederland gebleven. Uiteindelijk is dat in de loop van de 20ste eeuw dankzij het progressief belastingstelsel weer enigszins bij de gehele Nederlandse bevolking terechtgekomen.
Het geld dat verdiend is door de uitbuiting van de "overzeesche rijksdelen" is in Nederland geïnvesteerd. Oa de Nederlandse Spoorwegen.
Dat is gelul natuurlijk. Ten eerste was de uitbuiting er al voor de Nederlanders zich ermee gingen bemoeien, ten tweede is er wel degelijk ook gewerkt voor dat geld en is er waarde toegevoegd. Laten we nou niet doen alsof het grote geld met uitbuiting verdiend is en niet met handel, en dat lokale plantages succesvol suiker en nootmuskaat verbouwden en naar Europa vervoerden om het daar te verkopen.

Laten we ook niet vergeten dat Nederland veel meer kwijt is geweest aan de agressie van Spanje, Frankrijk, Engeland en Duitsland dan dat het zelf dankzij geweld verdiend heeft. Of dat er geen bittere armoede is geweest in de veenkolonien en industriesteden en Nederland in 1945 straatarm was. De Ashanti van Afriyie hebben ook land ingepik, met goudmijnen notabene, en slaven gedreven, waar is hun rijkdom dan?

Verder hebben al die Antillianen en Surinamers die na WOIi geboren zijn ontzettend gemazzeld dat er een slavernijverleden was. Daardoor en door de opstelling van Nederland inzake het verleden hoorden ze meteen tot de meest geprivilegeerde op aarde. Waar de Afrikaanse slavenhandelaarsnazaten in een hutje wonen konden de slavennazaten gewoon naar Nederland komen, kregen een opleiding naar keuze gefinancierd en konden in een uiterst succesvolle economie werken, in het minst racistische land ter wereld. Het is hun eigen cultuur die het voor velen heeft verkloot. Als we het dan toch als groep gaan beschouwen hebben ze aanzienlijk meer genomen dan gegeven.

En dan gaan ze nu doen alsof het hier de VS is om het falen van de eigen groep te verklaren en op huidskleur gebaseerde privileges te krijgen. Je hebt een marginaal clubje als de NVU, maar de grootste racisten daarna hebben allemaal een migratie-achtergrond. Ik ben ook voor een andere Zwarte Piet, maar zonder ZP hebben ze niks. ZP als blackface maakt het ineens allemaal geloofwaardig. Het is de stok om de hond te slaan, ze zijn helemaal naar de eigen 'groep' en naar het buitenland gericht, nestbevuilers zijn het. Ze halen de schone was evend oor de bilnaad om die vervolgens buiten te hangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 10 november 2019 @ 15:43:22 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')