Dus omdat er nog steeds landen zijn waar de slavernij geldt doet onze eigen geschiedenis er niet meer toe? Nee, dat argument kwam niet van mij af...quote:Op zondag 10 november 2019 17:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hallo! Jij komt met dat argument.
Gewoon, vertel even; welk punt wilde je nu hiermee maken?quote:Op zondag 10 november 2019 17:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus omdat er nog steeds landen zijn waar de slavernij geldt doet onze eigen geschiedenis er niet meer toe? Nee, dat argument kwam niet van mij af...
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?.quote:Op zondag 10 november 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Genoeg voorouders die verplicht (oa. de werkverschaffing, veenkolonieen, landontginning) voor de kost in natura of helemaal niks gewerkt hebben. En dat behelst nog wel even een wat recentere periode.
[..]
Ja?
Deze vergelijkingen mag je bij voorbaat al niet gebruiken.quote:Op zondag 10 november 2019 17:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de declarabale uren.
Ik las recent dat slaven boekhoudkundig als activa werden geadministreerd. Het waren gewoon objecten!.
Waarom zouden Joden wel herstelbetalingen krijgen en de nazaten van slaven niet?
De Joden hebben een paar jaar een rotperiode gehad, de zwarten eeuwenlang.
quote:Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef OllieA het volgende:
Ben jij niet een beetje teveel het woord aan het voeren voor de verre nabestaanden van slavernij? Moet jij niet een beetje bescheiden achteraan gaan staan, met een klein bordje?
Zijn er mensen die dat actief meegemaakt hebben nog in leven?quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
[..]
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?.
Lees je aub een beetje in over de koloniale periode, dan zul je KOZP beter begrijpen.
Nog niet zo lang geleden waren er menselijke dierentuinen in West-Europa
Dit is nieuw voor mij. Oprecht zou ik hier een bron van willen zien en er meer over lezen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden waren er menselijke dierentuinen in West-Europa
Ja pok, ff dimmen met dat witte kleurtje van je.quote:Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij niet een beetje teveel het woord aan het voeren voor de verre nabestaanden van slavernij? Moet jij niet een beetje bescheiden achteraan gaan staan, met een klein bordje?
Jij bent kwetsend voor mij. Ga je nu ook van Fok af?quote:Op zondag 10 november 2019 16:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat jij ervan vind doet er helemaal niet toe. nederland viert dit feest zo. en dat feest is kwetsend. dat bepaal jij niet, of het kwetsend voor hun is.
https://www.ancient-origins.net/history/human-zoos-0011420quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor mij. Oprecht zou ik hier een bron van willen zien en er meer over lezen.
honderden moslims met een veelvoud aan geweld...…quote:Op zondag 10 november 2019 16:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Apart dat je dit soort stukjes nooit leest uit die hoek als honderden moslims met een veelvoud aan geweld een vreedzame demonstratie de kop in slaan zoals recent nog bij Pegida. Dan wordt het geweld keer op keer goedgepraat want "provocatie" natuurlijk. En niemand uit die kliek die dan iets over de huidskleur durft te roepen.
Het waren gewoon objecten ja, niet meer niet minder.quote:Op zondag 10 november 2019 17:18 schreef Travnik het volgende:
Werden die voorouders officieel ook als objecten of beesten gezien?
Waar gaat het KOZP nou om? Racisme of slavernij?quote:Lees je aub een beetje in over de koloniale periode, dan zul je KOZP beter begrijpen.
Ja en?quote:Nog niet zo lang geleden waren er menselijke dierentuinen in West-Europa
https://images.app.goo.gl/mmUebBmofxsbfQnAAquote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor mij. Oprecht zou ik hier een bron van willen zien en er meer over lezen.
https://www.bd.nl/home/aa(...)ps://www.google.com/quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dank je wel. Heb het gelezen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:28 schreef Travnik het volgende:
[..]
https://www.ancient-origins.net/history/human-zoos-0011420
Ik begon er onderzoek naar te doen nadat ik er met een Surinaamse vriend over sprak. En dit is nog niet eens het ergste.
Ik weet gewoon niet wat ik hier van moet denken...quote:One of the last instances of the phenomenon occurred in 1958, at the World’s Fair in Brussels, where a Congolese Village was featured.
En daar gaan we weer...quote:Op zondag 10 november 2019 17:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Deze vergelijkingen mag je bij voorbaat al niet gebruiken.
Hoewel het natuurlijk zodanig voor de hand ligt als een olifant in de kamer.
"Rechts" begint dan meteen te jammeren en weigert nog langer op de zaak in te gaan.
Kul. Nederlanders kennen hun roots vaak ook niet, kijk even in het genealogietopic van C&H. Ja, "blank waarschijnlijk", maar of er Joods of Indisch vloed doorgemengd is: geen idee. En of dat blank nu uit Duitsland of Frankrijk kwam: geen idee. Neaderthaler of Cro Magnon: geen idee. Waarom is het voor jou dan een levensgroot probleem het niet te weten?quote:Op zondag 10 november 2019 16:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zoals iemand zei; mijn familie roots vallen nooit meer te achterhalen. dat is blijvend.
die gevolgen zijn nog heel erg echt.
Ja, daarom kreeg Suriname miljarden en is het tot dusverre nooit een probleem geweest als ze naar Nederland kwamen om hier van de rijkdom te genieten.quote:Op zondag 10 november 2019 16:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of ik het daarmee eens ben is een wteede, maar het is het idee dta je een hele grote groep afirkanen alles hebt afgepakt, terwijl je eigen cultuur nu tot de rijksten ter wereld behoort. dan mag er wel wat van op hun afkomen.
Ah nu zijn we allemaal objecten.quote:Op zondag 10 november 2019 17:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het waren gewoon objecten ja, niet meer niet minder.
[..]
Waar gaat het KOZP nou om? Racisme of slavernij?
Daarnaast ben ik prima op de hoogte van het koloniale verleden wees maar niet bang.
En vwb "inlezen", als het met jou op dezelfde manier gaat als met Srebrenica zijn we vrij gauw uitgepraat.
[..]
Ja en?
Nope.quote:Op zondag 10 november 2019 16:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ZP is een voorbeeld waar we dit ook doen. en je kan het ze niet kwalijk nemen als ze zichzelf en de amerikaanse zwarten als een groep beschouwen. want dat zijn ze ook. allemaal ex-slaven.
Ik denk het niet. Hoezo?quote:Op zondag 10 november 2019 17:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dat actief meegemaakt hebben nog in leven?
Hoe is dat relevant? Men werd gewoon verplicht tewerkgesteld bij de werkverschaffing. Dan kun je allerlei mitsen, maren, en hoe ze gezien werden en weet ik het opvoeren maar je was gewoon dagenlang verplicht dom aan het scheppen.quote:Op zondag 10 november 2019 17:41 schreef Travnik het volgende:
Ah nu zijn we allemaal objecten.
Uiteindelijk hebben we ook allemaal dezelfde vader en moeder:)
Maar die voorouders waren dus ook officieel objecten die als roerende goederen werden gezien?
Dus die werden net zoals de slaven, niet geclassificeerd als mens zijnde?. Bron?
Dat is me bekend en ik mag aannemen dat je mijn mening ook prima weet. Als je het daar weer eens over wil hebben moet je dat topic maar weer even afstoffen.quote:Wat Srebrenica betreft: genoeg gelezen over het onderwerp en meermalen in het gebied zelf geweest. En nee, ik heb er geen boek van Karremans over gelezen,want dat weiger ik pertinent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |