Gewon goedkop aanbiedieng van Meggabool.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik die imam was zou ik geen dure apparatuur aanschaffen.
AliAchmedExpress.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewon goedkop aanbiedieng van Meggabool.
Normaliseren van islam ís provoceren.quote:Vorige maand zei hoofdimam Yassin Elforkani dat het initiatief bedoeld is om de islam te ‘normaliseren’. ,,Wij willen hiermee niet provoceren, maar proberen de islamitische tradities juist te normaliseren.”
Da’s Theo Maassenquote:Op vrijdag 8 november 2019 14:50 schreef TomStall het volgende:
tsja, wie zei dat ook al weer? elke dag een deegroller in je kont proberen te douwen gaat op een gegeven moment ook wennen, maar dat is nog geen reden om het te doen!
Strakke actie dus, bedankt draadknipper!
Nee joh.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:35 schreef CarbonC het volgende:
Volgende keer sabotage met Me so horny van de 2 Live crew i.p.v. dat gejank, graag.
Deze mensen horen hier niet thuis, ga lekker ergens in een woestijn naar je provocerende geblaat luisteren.quote:Verschillende aanwezigen gaven vooraf aan het prachtig te vinden dat de oproep versterkt te horen zal zijn, en zeiden te hopen dat meer Amsterdamse moskeeën het voorbeeld zullen volgen.
Voor mij mag godsdienstvrijheid ophouden waar het serieus overlast voor 'niet gelovigen' gaat opleveren. Leven en laten leven is mijn uitgangspunt maar die herrie is een grote inbreuk op mijn manier van leven.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:31 schreef CarbonC het volgende:
De gemeenteraad en burgemeester Femke Halsema staan kritisch tegenover het voornemen, al erkennen zij dat het plan onder de godsdienstvrijheid valt.
Asjemenou.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:58 schreef Loekie1 het volgende:
Valt overlast onder godsdienstvrijheid? Het moet niet gekker worden.
dan zou dat ook gelden voor de Klokken die luiden elke zondag. ( Mogen ze van mij ook wel per direct afschaffen )quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor mij mag godsdienstvrijheid ophouden waar het serieus overlast voor 'niet gelovigen' gaat opleveren. Leven en laten leven is mijn uitgangspunt maar die herrie is een grote inbreuk op mijn manier van leven.
Een moskee bouwen vind ik prima en als iemand met een hoofddoek of zelfs nikab wil rondlopen hebben ze ook mijn zegen. Maar dit zou mij ook hinderen.
Als ze de tijd aangeven vind ik het prima. De oproep om naar de kerk te komen of het luiden omdat iemand overleden is hoeft voor mij ook niet.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:00 schreef genakt het volgende:
[..]
dan zou dat ook gelden voor de Klokken die luiden elke zondag. ( Mogen ze van mij ook wel per direct afschaffen )
quote:Het voornemen leidde tot onrust. Vorige maand zei hoofdimam Yassin Elforkani dat het initiatief bedoeld is om de islam te ‘normaliseren’. ,,Wij willen hiermee niet provoceren, maar proberen de islamitische tradities juist te normaliseren.”
quote:Er waren ook tegenstanders van de versterkte gebedsoproep naar de avond gekomen, hoofdimam Yassin El Forkani zegt met hen vooral het gesprek te willen blijven. 'Laten we elkaar in de ogen durven kijken en vooral elkaar opzoeken op het moment dat we denken, het voelt toch niet zo lekker, laten we het gesprek voeren met elkaar. We gaan het besluit niet herzien, laten we daar helder over zijn.'
Zou mij niet verbazen dat een moslimmetje weer heeft gefaald en nu roept dat er een kabeltje is doorgeknipt zodat de echte racisten in deze samenleving weer vingertje kunnen wijzen natuurlijk.quote:
weinig woestijn in Indonesië (het grootste islamitische land)quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:55 schreef p1no het volgende:
Goed zo, mooie actie.
[..]
Deze mensen horen hier niet thuis, ga lekker ergens in een woestijn naar je provocerende geblaat luisteren.
yep vandaar die kut kerkklokken op zondagquote:Op vrijdag 8 november 2019 14:58 schreef Loekie1 het volgende:
Valt overlast onder godsdienstvrijheid? Het moet niet gekker worden.
Als het aan mij ligt is het de laatste keer, want de moskee kiest eieren voor z'n geld en stopt er gewoon mee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:29 schreef Axia het volgende:
En nu maar hopen dat het vaker doorgeknipt gaat worden.
De islam heeft dat land niet leuker gemaakt...quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
weinig woestijn in Indonesië (het grootste islamitische land)
Ik ben het helemaal met jou eens. Alleen ben ik bang dat die gasten niet zo denken en dat zij het zullen blijven proberen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt is het de laatste keer, want de moskee kiest eieren voor z'n geld en stopt er gewoon mee.
Hoe kun je van normaliseren praten, indien er zo veel weerstand is? Dit is gewoon iets mensen door de strot heen douwen.
Tsja, welk land wel?quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De islam heeft dat land niet leuker gemaakt...![]()
Ik vraag me oprecht af of de Islam ooit ergens een positieve bijdrage heeft geleverd, op welke manier dan ook.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/reli(...)-verandert~b35e8939/
https://www.volkskrant.nl(...)oot-is-dat~b4bc03fa/
https://www.elsevierweekb(...)shariastaat-146214w/
Nederland wel wou je zeggenquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/reli(...)-verandert~b35e8939/
https://www.volkskrant.nl(...)oot-is-dat~b4bc03fa/
https://www.elsevierweekb(...)shariastaat-146214w/
Ik vraag mij meer af hoe ze dit blijkbaar zeer belangrijk onderdeel van de islam honderden jaren geleden uitvoerden, volgens mij waren er toen toch echt geen winkels waar Mohammed een setje Bose speakers kon jatten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap gelovigen niet echt. Als je god echt een plezier doet met je gebedsomroep, waarom lukt hij dan niet? Net zo met gristenen. Kerktorens fikten vroeger massaal af door bliksem en toch bleven ze lekker doorbouwen. Als god echt je toren of geluidsinstallatie wil dan doet hij toch wel het minimale om hem te beschermen?
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.quote:
Deze reactiequote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.
Kunnen ze ook eens lachen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.
Terroristische daad?quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het zou niet langer dan een halve minuut, hooguit een minuut mogen duren vind ik. Kerkklokken gaan ook altijd veel te lang door, fucking irritant.quote:
Was het niet zo dat er voor oorsprong gewoon wat mannetjes in die torentjes stonden te schreeuwen?quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik vraag mij meer af hoe ze dit blijkbaar zeer belangrijk onderdeel van de islam honderden jaren geleden uitvoerden, volgens mij waren er toen toch echt geen winkels waar Mohammed een setje Bose speakers kon jatten.
Dit.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik verwacht normaal gesproken een grote explosie nadat ergens 'Alluha Ackbar' te horen is geweest.
Flinke stem moeten die gasten gehad hebben, 5x per dag wat lopen schreeuwen. Snap eigenlijk niet dat ze niet gebruik maken van de huidige techniek en een oproep via SMS versturen of zo? Kunnen de mensen die het willen ontvangen zich ook aanmelden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er voor oorsprong gewoon wat mannetjes in die torentjes stonden te schreeuwen?
Daar gaat dus de vergelijking met kerkklokken mank; wat je er nu van vindt, het wordt in ieder geval niet elektrisch versterkt.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er voor oorsprong gewoon wat mannetjes in die torentjes stonden te schreeuwen?
Ik zie dat terrorisme ook aan inflatie onderhevig is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
laten iemand de audiokabel doorverbinden zodat het geluid wat je bij xhamster-videos hoort over de speakers gaatquote:Op vrijdag 8 november 2019 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wel weer een mooi onderwerp waar duidelijk wordt dat er met twee maten wordt gemeten.
Vrouwtjes op een poster in lingerie moeten verwijderd worden uit het straatbeeld, want dat is aanstootgevend. Maar zulk radicaal geschreeuw mag niks over gezegd worden, dan moeten we het maar gewoon "negeren".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten iemand de audiokabel doorverbinden zodat het geluid wat je bij xhamster-videos hoort over de speakers gaa
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
laten iemand de audiokabel doorverbinden zodat het geluid wat je bij xhamster-videos hoort over de speakers gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Dat zou geniaal zijn
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ik vind het ook hondsiriitant als ik in een land ben waar het de norm is. Ik vraag me wel af of je op een gegeven moment niet leert het een beetje uit te filteren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:55 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Het zou niet langer dan een halve minuut, hooguit een minuut mogen duren vind ik. Kerkklokken gaan ook altijd veel te lang door, fucking irritant.
Dit gaat sowieso problemen geven lijkt mij.
Ga daar maar wel vanuit.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:36 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit wordt echt een kat/muis spel dat uiteindelijk gaat escaleren naar inbraak, vandalisme en bedreiging.
Hou gewoon op de buurt zo tegen je op te zetten en flikker op je religie.
Ze willen elkaar nog weleens uitroeien.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of de Islam ooit ergens een positieve bijdrage heeft geleverd, op welke manier dan ook.
Neemt natuurlijk niet weg dat een kerktoren specifiek ontworpen is om geluid van de bel te versterken, en de bel zelf ook een behoorlijk volume kan produceren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daar gaat dus de vergelijking met kerkklokken mank; wat je er nu van vindt, het wordt in ieder geval niet elektrisch versterkt.
Terroristische daadquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Zo opdringerig en ook een beetje engquote:Op vrijdag 8 november 2019 16:05 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik vind het ook hondsiriitant als ik in een land ben waar het de norm is. Ik vraag me wel af of je op een gegeven moment niet leert het een beetje uit te filteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
de omroep is niet eens nederlandstalig, 't is in 't arabisch.
ze kunnen dan wel van alles gaan lopen omroepen als je er toch niets mee doet.
voorbeeld: من اليوم يمكنك أن تدع كلبك يتغوط في حديقة جيرانك.Kunnen Turken Arabisch verstaan eigenlijk? Of is deze moskee alleen voor de echte fundi's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar blijkt uit dat dit onder de vrijheid van godsdienst valt?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Kinderachtige actie. Het enige wat er mee bereikt is, is dat er weer gejankt kan worden -en dit keer terecht- dat er gediscrimineerd wordt tegen moslims. Er is niks mee voorkomen en de aard van een hoop nu gniffelende mensen is ook mooi duidelijk. Als er kerkklokken naar beneden gehaald zouden worden dan zou het huis te klein zijn maar nu is het maar wat leuk omdat het moslims zijn.
Er zijn voldoende middelen beschikbaar in deze rechtstaat om hiertegen te ageren en als blijkt dat het valt onder de vrijheid van godsdienst dan heb je het er maar mee te doen.
Even los van wat ik van figuren als Sheher Khan (hihih Shere Khan) en El Forkani vind.
Uit de uitspraak van de burgemeester plus gemeenteraad?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat dit onder de vrijheid van godsdienst valt?
Ik heb op dit continent nog geen christelijke aanslagen gezien waarbij de dader, onder het geluid van een belletje mensen de keel doorsneed? Allah akbar roept gewoon vervelende associaties op bij mensen, en daar mogen ze hun geloofsgenoten voor bedanken. Een swastika kan toch ook niet omdat mensen het associëren met een nazi's.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Kinderachtige actie. Het enige wat er mee bereikt is, is dat er weer gejankt kan worden -en dit keer terecht- dat er gediscrimineerd wordt tegen moslims. Er is niks mee voorkomen en de aard van een hoop nu gniffelende mensen is ook mooi duidelijk. Als er kerkklokken naar beneden gehaald zouden worden dan zou het huis te klein zijn maar nu is het maar wat leuk omdat het moslims zijn.
Er zijn voldoende middelen beschikbaar in deze rechtstaat om hiertegen te ageren en als blijkt dat het valt onder de vrijheid van godsdienst dan heb je het er maar mee te doen.
Even los van wat ik van figuren als Sheher Khan (hihih Shere Khan) en El Forkani vind.
Op dit continent zijn miljoenen mensen gedood in naam van het/een christelijk geloof.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik heb op dit continent nog geen christelijke aanslagen gezien waarbij de dader, onder het geluid van een belletje mensen de keel doorsneed? Allah akbar roept gewoon vervelende associaties op bij mensen, en daar mogen ze hun geloofsgenoten voor bedanken. Een swastika kan toch ook niet omdat mensen het associëren met een nazi's.
De gemeenteraad gaat helemaal niet over de 'vrijheid van godsdienst'.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uit de uitspraak van de burgemeester plus gemeenteraad?
Die gaan daar niet over, die hebben daar zelfs helemaal geen verstand van.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uit de uitspraak van de burgemeester plus gemeenteraad?
Idd. Daarom heeft de imam het ook gedaan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Kinderachtige actie. Het enige wat er mee bereikt is, is dat er weer gejankt kan worden -en dit keer terecht- dat er gediscrimineerd wordt tegen moslims.
En toen brak de beschaving door en hebben we 400 jaar religieuze vrede gekend in dit land, tot de moslims kwam die vonden dat de vrijheid van godsdienst inhield dat zij alles mochten en anderen niks en al snel vloeide er bloed in de straten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op dit continent zijn miljoenen mensen gedood in naam van het/een christelijk geloof.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Dat ga ik niet ontkennen, even voor de statistieken, ook het christendom mag van mij afgeschaft worden. Maar wij leven in het nu, niet 6 eeuwen geleden en nu zijn er geen (grote) problemen met het christendom. Aanslagen vinden in de westerse wereld vanuit het christendom bijna niet plaats (ik zeg bijna omdat ik geen statistieken bij de hand heb). Islamitische aanslagen vinden in deze tijd een heel stuk vaker plaats, waaronder de ellende wat IS veroorzaakt en niet te vergeten de rest van de algemene ellende in de islamitische wereld. En keer op keer zodra ze zo'n haat en radicalisering tentoonstellen worden we geconfronteerd met de woorden "allah akbar" en het inmiddels bekende vingertje. Dat speelt zich allemaal in deze tijd af, dus is het dan zo raar dat mensen geen "allah akbar" door de straten willen horen? Zelfs Femke heeft aangegeven dat ze die woorden te extreem vindt en verzocht om "God is groot" in het Nederlands om te roepen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op dit continent zijn miljoenen mensen gedood in naam van het/een christelijk geloof.
Jij niet dan ? Nu heeft de moskee aandacht en wellicht zelfs wat sympathie, en kan er weer geklaagd worden over discriminatie.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het is ook een heel vreemd verhaal. Als er daadwerkelijk sprake is van sabotage, neem ik aan dat er ook sprake is van inbraak oid. Nu zou er zogenaamd 'een draadje doorgeknipt zijn'. Geloven ze het zelf? Waar staat die apparatuur dan, gewoon op straat?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Jij niet dan ? Nu heeft de moskee aandacht en wellicht zelfs wat sympathie, en kan er weer geklaagd worden over discriminatie.
Als de moskee de sabotage zelf had uitgevoerd had het niet beter voor ze kunnen uitpakken.
Maar daar ga je wel heen?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:05 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik vind het ook hondsiriitant als ik in een land ben waar het de norm is. Ik vraag me wel af of je op een gegeven moment niet leert het een beetje uit te filteren.
Ditquote:Op vrijdag 8 november 2019 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook een heel vreemd verhaal. Als er daadwerkelijk sprake is van sabotage, neem ik aan dat er ook sprake is van inbraak oid. Nu zou er zogenaamd 'een draadje doorgeknipt zijn'. Geloven ze het zelf? Waar staat die apparatuur dan, gewoon op straat?
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
de omroep is niet eens nederlandstalig, 't is in 't arabisch.
ze kunnen dan wel van alles gaan lopen omroepen als je er toch niets mee doet.
voorbeeld: من اليوم يمكنك أن تدع كلبك يتغوط في حديقة جيرانك.امكSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oneens. Ook daar zie je een teruggang en radicalisering. Het is wellicht niet zo hysterisch en fysiek gewelddadig maar over de hele wereld worden de rechten van met name vrouwen en homoseksuelen steeds weer en steeds verder op losse schroeven gezet en ingeperkt als het aan met name de katholieke kerk ligt. Dat is misschien niet zo schokkend als trucks op de boulevard van Nice maar niet minder ingrijpend in de samenleving.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat ga ik niet ontkennen, even voor de statistieken, ook het christendom mag van mij afgeschaft worden. Maar wij leven in het nu, niet 6 eeuwen geleden en nu zijn er geen (grote) problemen met het christendom.
Nee dat is misschien niet raar maar dat wil niet zeggen dat er daarop vrijheden worden aangepast.quote:Aanslagen vinden in de westerse wereld vanuit het christendom bijna niet plaats (ik zeg bijna omdat ik geen statistieken bij de hand heb). Islamitische aanslagen vinden in deze tijd een heel stuk vaker plaats, waaronder de ellende wat IS veroorzaakt en niet te vergeten de rest van de algemene ellende in de islamitische wereld. En keer op keer zodra ze zo'n haat en radicalisering tentoonstellen worden we geconfronteerd met de woorden "allah akbar" en het inmiddels bekende vingertje. Dat speelt zich allemaal in deze tijd af, dus is het dan zo raar dat mensen geen "allah akbar" door de straten willen horen?
Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).quote:Zelfs Femke heeft aangegeven dat ze die woorden te extreem vindt en verzocht om "God is groot" in het Nederlands om te roepen.
Lijkt mij een hele mooie middenweg waar we als samenleving allemaal wat toegeven, alleen is er één partij die weer niet wilt toegeven en vast wilt houden aan hun eigen opvatting.
Eens! Weg met Justin Bieber!quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mooie actie! Opzouten met dat buitenlandse gejengel
En waarom maakt dat een compromis onmogelijk ? Je zegt het gebed op in het Arabisch, maar de oproep tot gebed is in het Nederlands.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:49 schreef Qarrad het volgende:
Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).
Prima. Gaan we ook eisen dat er in hindoetempels stroopwafels geofferd worden als knievalletje naar onze cultuur? En denk jij serieus dat er geen gejammer komt van de gejammerde Nederlandse vertaling van de Azaan?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En waarom maakt dat een compromis onmogelijk ? Je zegt het gebed op in het Arabisch, maar de oproep tot gebed is in het Nederlands.
Iets als "Het is tijd voor ons vrijdagmiddaggebed. Kom jij ook ? We hebben koekjes en muntthee !"
Zoiets?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:31 schreef RobbieRonald het volgende:
Valt me nog mee dat ze het geen "verschrikkelijke aanslag" noemen, zoals met dat spandoekje bij een andere moskee. Dit is erger zou je zeggen.
[..]
IN tempels ? Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima. Gaan we ook eisen dat er in hindoetempels stroopwafels geofferd worden als knievalletje naar onze cultuur?
Vanzelfsprekend, het is immers een beledigende boodschap. Daarom stelde ik net zoals je had kunnen lezen een alternatief voor.quote:En denk jij serieus dat er geen gejammer komt van de gejammerde Nederlandse vertaling van de Azaan?
En het Nederlandse alternatief is ineens minder beledigend?quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
IN tempels ? Nee.
Op straat ? Lijkt me een prima plan.
[..]
Vanzelfsprekend, het is immers een beledigende boodschap. Daarom stelde ik net zoals je had kunnen lezen een alternatief voor.
In mijn alternatief staat niet de claim dat alleen de god van Abraham (en dan ook alleen de Mohammed versie) echt is. Dus ja, dat is een aanzienlijk minder beledigende tekst.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het Nederlandse alternatief is ineens minder beledigend?
Bijzonder slechte vergelijkingen man man man.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Oh je wou serieus laten omroepen dat de thee klaar staat voor belangstellenden in plaats van waar die oproep voor bedoeld is? Je snapt dat het dan niet meer onder godsdienstvrijheid valt? Anders ga ik ook mijn buurt uitnodigen voor cupcakes. Verbindend!quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
In mijn alternatief staat niet de claim dat alleen de god van Abraham (en dan ook alleen de Mohammed versie) echt is. Dus ja, dat is een aanzienlijk minder beledigende tekst.
Wel enigszins stereotiep aangezien hij er vanuit gaat dat moslims goed zijn in thee zetten. Dat zou je als licht racistisch kunnen zien;maar het is nog steeds veel minder haatzaaiend dan de Azan.
Wat een vergelijkingquote:Op vrijdag 8 november 2019 18:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima. Gaan we ook eisen dat er in hindoetempels stroopwafels geofferd worden als knievalletje naar onze cultuur? En denk jij serieus dat er geen gejammer komt van de gejammerde Nederlandse vertaling van de Azaan?
Dit dus, joden wonen hier al super lang, waarom hebben we daar nooit last van maar die moslims wel keer op keer.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat een vergelijkingHet is alleen de Islam die anderen gaat lopen lastig vallen hoor, zoals gewoonlijk.
Nee, nee, nee. Je kunt het niet over de katholieke kerk en vrouwen en homo's hebben om de islam te verdedigen. Het is niet vanwege het katholicisme dat ook in Belgie en Duitsland vrouwen worden aangerand in zwembaden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oneens. Ook daar zie je een teruggang en radicalisering. Het is wellicht niet zo hysterisch en fysiek gewelddadig maar over de hele wereld worden de rechten van met name vrouwen en homoseksuelen steeds weer en steeds verder op losse schroeven gezet en ingeperkt als het aan met name de katholieke kerk ligt. Dat is misschien niet zo schokkend als trucks op de boulevard van Nice maar niet minder ingrijpend in de samenleving.
Waarom niet eigenlijk? Behalve het feit dat een pastoor onlangs een dwangsom aan zijn broek heeft gekregen voor het luiden van de kerkklokken vanwege de geluidsoverlast en zonder dat de vrijheid van godsdienst in het geding was, zijn heerszuchtige religies altijd in toom gehouden. Het katholicisme natuurlijk, totdat het zijn heerszucht had afgeleerd, en moslims mochten eeuwenlang ook alleen in de privesfeer hun geloof belijden. Het idee uit de jaren 60 dat zelfs moslims zich wel zouden aanpassen en de vrijheid van godsdienst zouden respecteren is onjuist gebleken. Dus het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan dat de mate van vrijheid voor de islam wordt aangepast tot ook die godsdienst zich hier weet te gedragen.quote:Nee dat is misschien niet raar maar dat wil niet zeggen dat er daarop vrijheden worden aangepast.
Die rituelen interesseren me op zich niet zoveel, maar ik zie eigenlijk niet waarom je hier vrijheid van meningsuiting in een vreemde taal zou mogen genieten. De uiting impliceert namelijk al dat mensen er kennis van kunnen nemen en het kunnen beoordelen.quote:Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).
Kerkklokken? Abortusfolders door de brievenbus? Tenen van Jehova's tussen je voordeur? Mormonen met fietshelmen? Halleluja-klapkerk-manifestaties? Kinkhoest op het kinderdagverblijf?quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat een vergelijkingHet is alleen de Islam die anderen gaat lopen lastig vallen hoor, zoals gewoonlijk.
Echt gooi jezelf weg.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kerkklokken? Abortusfolders door de brievenbus? Tenen van Jehova's tussen je voordeur? Mormonen met fietshelmen? Halleluja-klapkerk-manifestaties? Kinkhoest op het kinderdagverblijf?
Eh ja, als jouw punt is dat we alleen last hebben van de islam, dan stip ik aan dat dit niet juist is, wereldwijd.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Je kunt het niet over de katholieke kerk en vrouwen en homo's hebben om de islam te verdedigen. Het is niet vanwege het katholicisme dat ook in Belgie en Duitsland vrouwen worden aangerand in zwembaden.
[..]
Nee, want dit is discriminatie. Je handhaaft elke uitwas van elke godsdienst als deze zich niet gedraagt. Wat "zich gedragen" is staat in het wetboek.quote:Waarom niet eigenlijk? Behalve het feit dat een pastoor onlangs een dwangsom aan zijn broek heeft gekregen voor het luiden van de kerkklokken vanwege de geluidsoverlast en zonder dat de vrijheid van godsdienst in het geding was, zijn heerszuchtige religies altijd in toom gehouden. Het katholicisme natuurlijk, totdat het zijn heerszucht had afgeleerd, en moslims mochten eeuwenlang ook alleen in de privesfeer hun geloof belijden. Het idee uit de jaren 60 dat zelfs moslims zich wel zouden aanpassen en de vrijheid van godsdienst zouden respecteren is onjuist gebleken. Dus het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan dat de mate van vrijheid voor de islam wordt aangepast tot ook die godsdienst zich hier weet te gedragen.
[..]
Omdat vreemde talen niet verboden zijn, gelukkig.quote:Die rituelen interesseren me op zich niet zoveel, maar ik zie eigenlijk niet waarom je hier vrijheid van meningsuiting in een vreemde taal zou mogen genieten. De uiting impliceert namelijk al dat mensen er kennis van kunnen nemen en het kunnen beoordelen.
Dankjewel.quote:
De oproep is bedoeld om de islam te normaliseren in Nederland. Dat zegt de imam.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh je wou serieus laten omroepen dat de thee klaar staat voor belangstellenden in plaats van waar die oproep voor bedoeld is?
(Godsdienst)vrijheid is geen voorwaardelijk iets waar iets tegenover moet staan dus nee, die werkt niet twee kanten op.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De oproep is bedoeld om de islam te normaliseren in Nederland. Dat zegt de imam.
Mijn alternatief bereikt dat beter dan een Azan en heeft idd het grote voordeel dat je een tekst die moslims belangrijk achten niet gaat verminken naar het Nederlands.
Plus het voordeel dat je niet ongevraagd andermans religie gaat afkraken door een luidspreker. Religieuze vrijheid werkt immers 2 kanten op.
Wel veruit de grootste last en in Nederland uitsluitend van de islam.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh ja, als jouw punt is dat we alleen last hebben van de islam, dan stip ik aan dat dit niet juist is, wereldwijd.
Een godsdienst heeft helemaal geen recht. Burgers hebben rechten, de vrijheid van godsdienst is dan ook een bescherming tegen godsdiensten, niet van godsdiensten.quote:Nee, want dit is discriminatie. Je handhaaft elke uitwas van elke godsdienst als deze zich niet gedraagt. Wat "zich gedragen" is staat in het wetboek.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je mening moet openbaren om voor bescherming van de vrijheid van meningsuiting in aanmerking te komen.quote:Omdat vreemde talen niet verboden zijn, gelukkig.
Godsdienstvrijheid stata niet gelijk om iets door een ander zn strot te duwen. Die vrijheid beleven ze in eigen kring,quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
(Godsdienst)vrijheid is geen voorwaardelijk iets waar iets tegenover moet staan dus nee, die werkt niet twee kanten op.
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
(Godsdienst)vrijheid is geen voorwaardelijk iets waar iets tegenover moet staan dus nee, die werkt niet twee kanten op.
Oneens.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel veruit de grootste last en in Nederland uitsluitend van de islam.
[..]
Precies. Ik reageerde alleen op jouw opmerking over dat de islam zich moet gedragen, letterlijk.quote:Een godsdienst heeft helemaal geen recht. Burgers hebben rechten, de vrijheid van godsdienst is dan ook een bescherming tegen godsdiensten, niet van godsdiensten.
[..]
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?quote:Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je mening moet openbaren om voor bescherming van de vrijheid van meningsuiting in aanmerking te komen.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid stata niet gelijk om iets door een ander zn strot te duwen. Die vrijheid beleven ze in eigen kring,
Ja maar, ja maar....kerkklokken!quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.
En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.
En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Je kunt wel eisen dat je niet lastig wordt gevallen door een ander zn onzin,quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.
Er zijn apps voor zelfs.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Precies. De hypocrisie begon toen de gebedsoproepen versterkt werden, terwijl de techniek om dit rechtstreeks naar de woonkamer te brengen via de radio er allang was. Tot begin jaren '80 werd de minaret gebruikt waar het werkelijk voor bedoeld is, namelijk om vanaf het balkon onversterkt het gebed op te roepen. Daar heb ik nooit bezwaar tegen gehad. Integendeel, het klonk zelf heel mooi en puur. Totdat de die schelle speakers kwamen. Wat een takke herriequote:Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:39 schreef Qarrad het volgende:
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?
Er is geen grondrecht vertrapt.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
Kerkklokken horen net zo bij Nederland als tulpen, molens, zwarte Pieten, van Gogh, knotwilgen, slootjes, weilanden, zwartbonte koeien en Lakenvelders, de piemel op de Dam, Soestdijk, bloemencorso's en de Keukenhof, kaas, schapenwolken, Deltawerken, gedoogbeleid, de duinen, de Zeeuwse kust en het gekanker op alle voorgaande onderwerpen. Gewoon houwen zo dus.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
Ga jij lekker wonen tussen twee moskeeën die in de loop der jaren steeds luider hun oproepen doen. Ik denk dat als de grote moskee die in aanbouw is gaat oproepen mijn keuken vijf keer per dag de volle laag gaat krijgen. Zo erg dat de ramen echt dicht zullen moeten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
Ach kom. Ik stem zelf FVD, maar dit is gewoon een provocerende reactie, op een provocerende tweet.quote:
Je weet dat je als blanke man ook kan bekeren tot de islam?quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Scherp👍👍quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.
Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.
[..]
[..]
Als het om een opoeper gaat kwamen er vast hele andere geluiden uit dan je gewend was.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.
Ik vind het geniaal. Staan ze daar mer hun speakersquote:Op zaterdag 9 november 2019 10:27 schreef Buitendam het volgende:
Als volwassen persoon kabeltjes van een geluidsinstallatie gaan doorknippen. Wat een ongelofelijk triest hoopje mens ben je dan.
Wie zegt dat het om een volwassen persoon gaat? Misschien was het inderdaad wel een streek van kwajongen zoals die moskee in hun reactie heeft gezegd.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:27 schreef Buitendam het volgende:
Als volwassen persoon kabeltjes van een geluidsinstallatie gaan doorknippen. Wat een ongelofelijk triest hoopje mens ben je dan.
Ja, dat zou kunnen. Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg volwassenen die dit rustig hadden kunnen doen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie zegt dat het om een volwassen persoon gaat? Misschien was het inderdaad wel een streek van kwajongen zoals die moskee in hun reactie heeft gezegd.
We hebben een Beweging in de Tweede Kamer met Vrijheid in de naam, die vindt, dat moslims dit recht niet hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg volwassenen die dit rustig hadden kunnen doen.
Hoe dan ook diep- en dieptriest dat anno 2019 mensen zich zo laten kennen. Mooi dat die moskee lekker schijt heeft en dat die gebedsoproep de komende tijd gewoon te horen is. Vrijheid ftw.
Dat mogen zij rustig vinden. Helaas voor hen hebben ze de grondwet niet aan hun zijde en zullen ze dus altijd achter het net vissen met dit soort kwesties.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We hebben een Beweging in de Tweede Kamer met Vrijheid in de naam, die vindt, dat moslims dit recht niet hebben.
Bijna net zo triest als de doods bedreigingen die iemand kan verwachten als die persoon iets over die ''god'' zegt, wat een ander niet vind kunnen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:27 schreef Buitendam het volgende:
Zeker. Wat ik al zei; vrijheid.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Bijna net zo triest als de doods bedreigingen die iemand kan verwachten als die persoon iets over die ''god'' zegt, wat een ander niet vind kunnen.
Bijna.
Hmmm. Maar goed.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Wat ik al zei; vrijheid.
Nu heb ik niet de illusie dat iedere moskeeganger het een goed iets vindt dat mensen doodsbedreigingen krijgen als ze iets lelijks zeggen over Allah. Maar da's een discussie waar voor- en tegenstanders niet uit gaan komen.
Dat zou best kunnen, maar het is en blijft een kwestie van wederzijds aanpassen. De moskee heeft zich te houden aan een vastgesteld geluidsniveau en de buurtbewoners kunnen niet anders dan accepteren dat de moskee dit mag doen. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hmmm. Maar goed.
Ik vind dat een gebedsoproep gewoon in het nederlands kan.
Maar ten eerste is de azan geen oproep/aankondiging tot gebed, het maakt al een deel uit van de religieuze plechtigheid zelf, dit in vergelijking met het luiden van kerkklokken, die als een aankondiging van een religieuze plechtigheid dienen.
Ik woon niet in de nabijheid van een moskee, maar ik wens op geen enkele manier ongevraagd en ongewild indirect deel uit te maken van een religieuze plechtigheid. Ik kan mij goed voor stellen dat veel niet-moslims daar in de buurt daar ook zo over denken.
De mooie ''leven en laten leven'' vlieger zal niet lang in de lucht blijven. Veel mensen hebben een probleem met ''niets anders kunnen doen dan accepteren'', zeker als men ongevraagd iets word opgedrongen. Zeker als het zich blijft herhalen, zeker als men zich niet gehoord voelen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar het is en blijft een kwestie van wederzijds aanpassen. De moskee heeft zich te houden aan een vastgesteld geluidsniveau en de buurtbewoners kunnen niet anders dan accepteren dat de moskee dit mag doen. Leven en laten leven.
Er zijn in Nederland ook erg veel kerken die ongevraagd slaan bij alle uren en op de zondagochtend. Dat wordt ongelovigen op dezelfde manier opgedrongen. Je leeft met 17 miljoen op een heel klein stukje en dan moet je rekening met elkaar houden. Houd rekening dat gebedshuizen dit mogen doen, houd rekening met het geluidsniveau etc. Ongeacht of die religie je aanstaat of niet, je moet wel naar de grondwet blijven kijken en die neutraal naleven.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De mooie ''leven en laten leven'' vlieger zal niet lang in de lucht blijven. Veel mensen hebben een probleem met ''niets anders kunnen doen dan accepteren'', zeker als men ongevraagd iets word opgedrongen. Zeker als het zich blijft herhalen, zeker als men zich niet gehoord voelen.
En de islam staat voor veel mensen al behoorlijk in een negatief daglicht.
Dan krijg je kinderachtige reacties zoals een kabel door knippen, tot erger.
Oke en waar houdt die vrijheid precies op dan?quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Wat ik al zei; vrijheid.
Nu heb ik niet de illusie dat iedere moskeeganger het een goed iets vindt dat mensen doodsbedreigingen krijgen als ze iets lelijks zeggen over Allah. Maar da's een discussie waar voor- en tegenstanders niet uit gaan komen.
Bij de grenzen die door de wet worden aangegeven.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Oke en waar houdt die vrijheid precies op dan?
Er kwamen inderdaad heel ongebruikelijke geluiden uit. Het was eigenlijk wel een beetje hilarisch.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het om een opoeper gaat kwamen er vast hele andere geluiden uit dan je gewend was.
Het verschil tussen de kerkklokken en de azan heb ik al uitgelegd. Ik wens niet ongevraagd indirect met een religieuze plechtigheid mee te moeten doen die mij word opgedrongen. En al helemaal niet die van de islam.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland ook erg veel kerken die ongevraagd slaan bij alle uren en op de zondagochtend. Dat wordt ongelovigen op dezelfde manier opgedrongen. Je leeft met 17 miljoen op een heel klein stukje en dan moet je rekening met elkaar houden. Houd rekening dat gebedshuizen dit mogen doen, houd rekening met het geluidsniveau etc. Ongeacht of die religie je aanstaat of niet, je moet wel naar de grondwet blijven kijken en die neutraal naleven.
Leuke manier van wederzijds aanpassen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar het is en blijft een kwestie van wederzijds aanpassen. De moskee heeft zich te houden aan een vastgesteld geluidsniveau en de buurtbewoners kunnen niet anders dan accepteren dat de moskee dit mag doen. Leven en laten leven.
Ze blijven keurig netjes binnen de kaders van de wet en doen dus helemaal niets verkeerd. Dat het jou persoonlijk stoort is een ander verhaal, mag je gelukkig rustig een mening over vormen, maar verwachten dat deze mensen iets laten hoewel ze volledig rechtsgeldig handelen is natuurlijk niet realistisch.quote:[Op zaterdag 9 november 2019 12:26 schreef SpaceOddity het volgende:[/b]
[..]
Het verschil tussen de kerkklokken en de azan heb ik al uitgelegd. Ik wens niet ongevraagd indirect met een religieuze plechtigheid mee te moeten doen die mij word opgedrongen. En al helemaal niet die van de islam.
De imams zouden in moeten zien met dat dat wat ze trachten te bereiken, en hoe ze het willen doen (opdringen), de normalisering van de islam hier -oftewel meer islamisering- alleen maar voor meer weerstand en polarisering zullen zorgen. De imams zouden rekening moeten houden met het feit dat de meeste mensen hier sowieso al niet op de islam zitten te wachten.
Daarbij is het luiden van de kerkklokken iets wat onderdeel uitmaakt van onze cultuur, en dus op minder weerstand kan rekenen. Maar, voor de duidelijkheid, dan ben ik eerder voor een geheel verbod op al dat zulks geluidsoverlast.
Deze moslims blijven keurig binnen de kaders van de wet en doen niets wat niet mag. Dat is de beginsituatie.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Leuke manier van wederzijds aanpassen.
Je neemt de verkeerde beginsituatie; het is namelijk dat er totaal geen azaan is.
Er wordt niets wederzijds aangepast. De moslims krijgen meer dan ze voorheen hadden.
Ik ben aanhanger van het Griekse polytheisme. Kerkklokken zijn helemaal geen deel van mijn cultuur en ze kwetsen mij. Ze roepen op tot het verrichten van godsdienstige handelingen (bidden) die tegen mijn geloof ingaan. Kappen met die onzindingen dus, totdat ik in alle vrijheid mijn offers aan de goden mag brengen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het verschil tussen de kerkklokken en de azan heb ik al uitgelegd. Ik wens niet ongevraagd indirect met een religieuze plechtigheid mee te moeten doen die mij word opgedrongen. En al helemaal niet die van de islam.
De imams zouden in moeten zien met dat dat wat ze trachten te bereiken, en hoe ze het willen doen (opdringen), de normalisering van de islam hier -oftewel meer islamisering- alleen maar voor meer weerstand en polarisering zullen zorgen. De imams zouden rekening moeten houden met het feit dat de meeste mensen hier sowieso al niet op de islam zitten te wachten.
Daarbij is het luiden van de kerkklokken iets wat onderdeel uitmaakt van onze cultuur, en dus op minder weerstand kan rekenen. Maar, voor de duidelijkheid, dan ben ik eerder voor een geheel verbod op al dat zulks geluidsoverlast.
Mensen kunnen elkaar enorm het leven zuur maken zonder buiten de kaders van de wet te gaan. Je hebt op zich een punt, maar persoonlijk denk ik dat zoiets niet genoeg is voor een leuke samenleving.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Deze moslims blijven keurig binnen de kaders van de wet en doen niets wat niet mag. Dat is de beginsituatie.
Leuk voor je.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben aanhanger van het Griekse polytheisme. Kerkklokken zijn helemaal geen deel van mijn cultuur en ze kwetsen mij. Ze roepen op tot het verrichten van godsdienstige handelingen (bidden) die tegen mijn geloof ingaan. Kappen met die onzindingen dus, totdat ik in alle vrijheid mijn offers aan de goden mag brengen.
Goh. Je zou bijna zeggen dat die bij Nederland horen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland ook erg veel kerken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben aanhanger van het Griekse polytheisme. Kerkklokken zijn helemaal geen deel van mijn cultuur en ze kwetsen mij. Ze roepen op tot het verrichten van godsdienstige handelingen (bidden) die tegen mijn geloof ingaan. Kappen met die onzindingen dus, totdat ik in alle vrijheid mijn offers aan de goden mag brengen.
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant. Je kunt met een veel beter argument komen zoals het feit dat we de vrijheid van religie momenteel te ruim interpreteren waardoor dit soort (mijns inziens) excessen mogelijk zijn. De publieke ruimte wordt door iedereen benut ongeacht hun religieuze affiliatie dan wel een gebrek hieraan. Dan is het naar mijn mening verstandig om deze zoveel mogelijk gevrijwaard te houden van religieuze uitingen indien deze uitingen tot aantoonbare overlast kunnen leiden. De islamitische gebedsoproep kan zeker worden gezien als tot overlast leidend.quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.
De Azan verklaart direct en onomwonden dat jouw Griekse goden bullshit zijn en niet bestaan. In woorden.
Het verschil tussen met een belletje klingelen en door een luidspreker daadwerkelijk woordjes zeggen is nu eenmaal nogal groot.
Stel je niet zo aan. Dat verklaren ze helemaal niet 'direct', misschien moet je de vertaling nog maar eens gaan lezen. Verder zeggen ze steeds: "IK getuig...dat er geen god is dan God." 'IK', niet eens "wij". Zou ook raar zijn als ze andere goden zouden erkennen, of als christenen, joden, boeddhisten dat zouden moeten doen. Ja, "God is Groot" verkondigen ze ook, dat geloven zij en velen met hen die niet eens moslims zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.
De Azan verklaart direct en onomwonden dat jouw Griekse goden bullshit zijn en niet bestaan. In woorden.
Het verschil tussen met een belletje klingelen en door een luidspreker daadwerkelijk woordjes zeggen is nu eenmaal nogal groot.
quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:11 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Goh. Je zou bijna zeggen dat die bij Nederland horen.Precies en Moskeeën zijn ondertussen ook niet meer weg te denken, dus ze horen schijnbaar beide bij Nederland he? Gebedshuizen noemen we dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Een leuke samenleving is elkaar iets gunnen. Het bestuur van de moskee geeft aan heel graag zo'n oproep te willen doen, maar heeft ondertussen ook een aantal keer heel duidelijk gemaakt de omgeving niet tot last te willen zijn en nooit boven het toegestane geluidsniveau te gaan. Heel welwillend allemaal. De buurt leek het ook allemaal wel prima te vinden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mensen kunnen elkaar enorm het leven zuur maken zonder buiten de kaders van de wet te gaan. Je hebt op zich een punt, maar persoonlijk denk ik dat zoiets niet genoeg is voor een leuke samenleving.
Moskeeën horen hier niet en zijn er net 40 jaar. Ongewild noemen we dat.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies en Moskeeën zijn ondertussen ook niet meer weg te denken, dus ze horen schijnbaar beide bij Nederland he? Gebedshuizen noemen we dat.
Nee, het past niet in jouw straatje. Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:46 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Moskeeën horen hier niet en zijn er net 40 jaar. Ongewild noemen we dat.
En mijn Poseidon tempel dan?quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:46 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Nee ze passen misschien in jouw straatje. Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies en Moskeeën zijn ondertussen ook niet meer weg te denken, dus ze horen schijnbaar beide bij Nederland he? Gebedshuizen noemen we dat.
Die heb je niet maar mag hier ook weg. Ik wil je er tevens aan herinneren dat Europeanen altijd hebben geprobeerd de Islam buiten te houden en dat ze alleen in de Balkan wat hebben achtergelaten. De Turken dus. De Arabieren NIKS.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En mijn Poseidon tempel dan?
Het land veranderen in een seculiere/atheïstische dictatuur, waar elke vorm van religieuze uiting uit het openbaar verbannen wordt, moeten we ook niet willen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:46 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Ze passen in het straatje van de grondwet. En dus past het in het straatje van ons samenquote:Op zaterdag 9 november 2019 17:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee ze passen misschien in jouw straatje. Dat is iets anders.
Vooralsnog blijkt dat niet echt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De buurt leek het ook allemaal wel prima te vinden.
Niet? Er zijn veel voorstanders van. Seculier betekent alleen dat kerk en staat gescheiden zijn. Dus dat niemand in het openbare leven last heeft van een religie die en niet bevalt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het land veranderen in een seculiere/atheïstische dictatuur, waar elke vorm van religieuze uiting uit het openbaar verbannen wordt, moeten we ook niet willen.
Achja, wetten. Daar staan ook wat notities in over overlast enzo. Dus nee, het past in jouw straatje. Prima verder, maar je kan niet verwachten dat iedereen zit te wachten op lawaai. Ik kan ook niet zomaar de boksen buiten keihard aanzetten zodat de hele wijk kan meegenieten, immers.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze passen in het straatje van de grondwet. En dus past het in het straatje van ons samen
Een dictatuur is nooit goed nee. En atheïstisch extremisme is in mijn ogen even kwalijk als religieus extremisme. De meeste mensen geloven nog ergens in en willen dat ook kunnen uiten en ik vind dat dat moet kunnen en iets moois hebben. Kerken vind ik mooi, evenzo moskeeën, tempels, synagoges. Raad iedereen aan om een keer in z'n leven deze gebedshuizen te bezoeken.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:08 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Niet? Er zijn veel voorstanders van. Seculier betekent alleen dat kerk en staat gescheiden zijn. Dus dat niemand in het openbare leven last heeft van een religie die en niet bevalt.
Jawel man meer terroristische aanslagen op audio installatiesquote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het land veranderen in een seculiere/atheïstische dictatuur, waar elke vorm van religieuze uiting uit het openbaar verbannen wordt, moeten we ook niet willen.
Ik ook wel. In de Arabische wereld of Turkije of Thailand. Kerken horen echter bij ons erfgoed en het zou fijn zijn als mensen weer naar de kerk gingen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:23 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Een dictatuur is nooit goed nee. En atheïstisch extremisme is in mijn ogen even kwalijk als religieus extremisme. De meeste mensen geloven nog ergens in en willen dat ook kunnen uiten en ik vind dat dat moet kunnen en iets moois hebben. Kerken vind ik mooi, evenzo moskeeën, tempels, synagoges. Raad iedereen aan om een keer in z'n leven deze gebedshuizen te bezoeken.
Die zijn ook het mooist ja: moskeeën in Istanbul of Abu Dhabiquote:Op zaterdag 9 november 2019 18:33 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Ik ook wel. In de Arabische wereld of Turkije of Thailand. Kerken horen echter bij ons erfgoed en het zou fijn zijn als mensen weer naar de kerk gingen.
Gemeld en AIVD ingelicht. Hoop dat ze je audio installatie van je komen afpakken.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jawel man meer terroristische aanslagen op audio installaties![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mwoch, ik vind het wel goed klinken. Geen gezeik over hoofddoekjes, keppeltjes, kruisjes om de nek.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Weer iemand die denkt dat islam een religie is. Islam is een ideologie.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Ik hoop het ookquote:Op zaterdag 9 november 2019 18:42 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Die zijn ook het mooist ja: moskeeën in Istanbul of Abu Dhabi, kerken in Frankrijk of Spanje
, tempels in Cambodja of Thailand
.
[..]
Gemeld en AIVD ingelicht. Hoop dat ze je audio installatie van je komen afpakken.
Dat mag jij vinden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, het past niet in jouw straatje. Dat is iets anders.
Dat gezeik komt van sommige atheïsten. Wat als gelovigen last ondervinden van bijv. mensen die zoveel vloeken of andere zaken waar zij hinder van atheïsten ondervinden? Dus ook geen atheïstische uitingen meer? Of mensen die bijv. zeiken over gay parade? Dan maar geen gay parade om van het gezeik af te zijn? Wel lekker makkelijk om zo alles op te lossen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, ik vind het wel goed klinken. Geen gezeik over hoofddoekjes, keppeltjes, kruisjes om de nek.
Waarom zouden we alle religieuze uitingen toestaan in het openbaar? Religieuze uitingen zijn voornamelijk provocerende uitingen, wie dat niet doorheeft is wel een behoorlijk domme man. De religieuze leiders staan gewoon bij het fijne volk te smeken om een pak slaag dat eeuwig pijn zou doen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Zelfs dat slaan van de klok hoeft voor mij niet. Ik neem aan dat elk huishouden tegenwoordig tig apparaten heeft waar de tijd mee bijgehouden kan worden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als ze de tijd aangeven vind ik het prima. De oproep om naar de kerk te komen of het luiden omdat iemand overleden is hoeft voor mij ook niet.
Je spreekt vanuit een extremistisch atheïstisch perspectief. Vervang "religieus" in je post met bijv. "christelijk/atheïstisch" en het zou niet misstaan bij een extremistische moslim die in Saoedi-Arabië leeft. Extremisten, links of rechts, bezigen altijd dezelfde taal, bron is namelijk hetzelfde: haat. Communistische landen hebben ook al geëxperimenteerd met deze ideeën en zijn daarin zelfs verder gegaan en het heeft averechts gewerkt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom zouden we alle religieuze uitingen toestaan in het openbaar? Religieuze uitingen zijn voornamelijk provocerende uitingen, wie dat niet doorheeft is wel een behoorlijk domme man. De religieuze leiders staan gewoon bij het fijne volk te smeken om een pak slaag dat eeuwig pijn zou doen.
Ja, maar dan mag van mij kermis ook wel afgeschaft worden en allerlei festivals in de buurt. Wat denk je van een ijscoboer die bijna dagelijks met elektrieke toeter door het dorp rijdt. Laat staan vliegvelden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelfs dat slaan van de klok hoeft voor mij niet. Ik neem aan dat elk huishouden tegenwoordig tig apparaten heeft waar de tijd mee bijgehouden kan worden.
Vertel eens; wat zijn atheïstische uitingen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:00 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Je spreekt vanuit een extremistisch atheïstisch perspectief. Vervang "religieus" in je post met bijv. "christelijk/atheïstisch" en het zou niet misstaan bij een extremistische moslim die in Saoedi-Arabië leeft. Extremisten, links of rechts, bezigen altijd dezelfde taal, bron is namelijk hetzelfde: haat. Communistische landen hebben ook al geëxperimenteerd met deze ideeën en zijn daarin zelfs verder gegaan en het heeft averechts gewerkt.
Daar worden ook altijd de belangen tegen elkaar afgewogen dan. En ja, als je midden in de stad woont zal je wat vaker allerlei activiteiten in de buurt van je woning hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, maar dan mag van mij kermis ook wel afgeschaft worden en allerlei festivals in de buurt. Wat denk je van een ijscoboer die bijna dagelijks met elektrieke toeter door het dorp rijdt. Laat staan vliegvelden.
Een zekere mate van geluid is acceptabel. Het uurgeluid van een torenklok onderbreekt in ieder geval niet een conversatie tenzij je er bovenop staat. Een schetterende boodschap van welke aard dan ook haalt de aandacht van je bezigheden of gesprek af.
Ik weet niet wat ze zeggen. Ik versta het namelijk niet; ik spreek geen Arabisch.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:03 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant.
In the name of nothing!!quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vertel eens; wat zijn atheïstische uitingen?
Hoeveel andersdenkenden zijn door atheïsten van de flat gegooid? Etc... Etc...
Wat een abjecte lulkoek.
Dat mag. Ik vind dat dus niet - ik hou er niet van om iedere week via een luidspreker doelbewust beledigd te worden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:03 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant.
Dan wel flinke accijns erop trouwens. Verderfelijk gedrag moet je immers ontmoedigen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:45 schreef Vallon het volgende:
Wellicht een idee om religueuze oproepen te gaan streamen.
De mate van liefhebberschap bepaalt dan of men daar een abbo op heeft of neemt.
Dus jij keurt het goed dat de religieuze leiders de weinige jongere atheïsten die er zijn langdurig pijn doen met religieuze uitingen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:00 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Je spreekt vanuit een extremistisch atheïstisch perspectief. Vervang "religieus" in je post met bijv. "christelijk/atheïstisch" en het zou niet misstaan bij een extremistische moslim die in Saoedi-Arabië leeft. Extremisten, links of rechts, bezigen altijd dezelfde taal, bron is namelijk hetzelfde: haat. Communistische landen hebben ook al geëxperimenteerd met deze ideeën en zijn daarin zelfs verder gegaan en het heeft averechts gewerkt.
Lekker de wet overtreden en aan eigenrichting doen. Dat mag, want het past in jouw straatje.quote:
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, spotten met religie, Jezus, dat soort zaken.quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vertel eens; wat zijn atheïstische uitingen?
Hoeveel andersdenkenden zijn door atheïsten van de flat gegooid? Etc... Etc...
Wat een abjecte lulkoek.
Atheïsme heeft geen enkel persoon gedood. Of misschien heb ik mijn atheïstisch manifesto niet goed gelezen. Kun je me wijzen in welk hoofdstuk staat dat we alle gelovigen moeten doden?quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, dat soort zaken.
Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk. Ik zie sommige atheïsten vaak met de vinger naar religie wijzen, en vergeten vaak wat het atheïsme in veel kortere tijd aan ellende heeft gebracht. Geldt evenzo voor seculiere kapitalistische landen die de ene oorlog naar de andere voeren (as we speak) om zoiets als eigenbelangen. Nogmaals: niet om te bashen, maar relativeren.
Heeft allemaal alleen geen enkele connectie met atheïsme, dusja.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, spotten met religie, Jezus, dat soort zaken.
Ook die zaken hebben niets te maken gehad met atheïsme.quote:Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk. Ik zie sommige atheïsten vaak met de vinger naar religie wijzen, en vergeten vaak wat het atheïsme in veel kortere tijd aan ellende heeft gebracht.
Ook eigen belang staat los van atheïsme (en gelovig zijn, for that matter)quote:Geldt evenzo voor seculiere kapitalistische landen die de ene oorlog na de andere voeren (as we speak) om zoiets als eigenbelangen. Nogmaals: niet om te bashen, maar relativeren.
Atheïsme is niets dan een afwijzing en tot niets een aanwijzing.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk
Het verschil is dat atheïsme en agnosticisme geen organisatie - laat staan leiders - hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, spotten met religie, Jezus, dat soort zaken.
Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk. Ik zie sommige atheïsten vaak met de vinger naar religie wijzen, en vergeten vaak wat het atheïsme in veel kortere tijd aan ellende heeft gebracht. Geldt evenzo voor seculiere kapitalistische landen die de ene oorlog na de andere voeren (as we speak) om zoiets als eigenbelangen. Nogmaals: niet om te bashen, maar relativeren.
Daarnaast hebben zij nou niet echt een heilig verklaard, onbetwistbaar rolmodel.quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het verschil is dat atheïsme en agnosticisme geen organisatie - laat staan leiders - hebben.
Het zijn vaak de leiders die de schapen opjutten en tot slechte daden leiden.
Klopt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Daarnaast hebben zij nou niet echt een heilig verklaard, onbetwistbaar rolmodel.
Zoals bijvoorbeeld een moordende en slavendrijvende krijgsheer.
Ook puntje van verschil.
Zoals de waard is.....quote:Op zondag 10 november 2019 07:17 schreef Kassamiep het volgende:
Maar goed. Heeft men het schaartje al gevonden waarmee de imam de draadjes heeft doorgeknipt ?
lekker effe komen aankakken met een artikel uit 2004, heel relevant ook weer.quote:Op zondag 10 november 2019 07:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals de waard is.....
https://www.volkskrant.nl(...)gen-partij~b5c6ad5b/
Ze blijven onder het maximaal aantal db. Als jij dat ook doet mag je inderdaad je boxen gewoon aanzetten.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Achja, wetten. Daar staan ook wat notities in over overlast enzo. Dus nee, het past in jouw straatje. Prima verder, maar je kan niet verwachten dat iedereen zit te wachten op lawaai. Ik kan ook niet zomaar de boksen buiten keihard aanzetten zodat de hele wijk kan meegenieten, immers.
Nu nog een bron voor deze verzonnen percentages.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden.
63% van de Nederlanders vind dat de islam hier niet thuis hoort.
Op Fok zelf is het overigens zelfs 80%.
Jij en jouw medestanders hierin zijn flink in de minderheid.
Want jij gelooft dat een boze witte man ongezien de moskee is binnengedrongen, feilloos in dat gebouw wist hoe hij naar de speakerinstallatie moest lopen, daar een draadje doorknipte en daarna stilletjes weer vertrok - gezien en gehoord door niemand ? Wetend dat de moskee dit uit zou melken ?quote:Op zondag 10 november 2019 07:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals de waard is.....
https://www.volkskrant.nl(...)gen-partij~b5c6ad5b/
Nomen est Omen gaat in dit geval niet echt op.quote:Op zondag 10 november 2019 08:24 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Want jij gelooft dat een boze witte man ongezien de moskee is binnengedrongen, feilloos in dat gebouw wist hoe hij naar de speakerinstallatie moest lopen, daar een draadje doorknipte en daarna stilletjes weer vertrok - gezien en gehoord door niemand ? Wetend dat de moskee dit uit zou melken ?
Lord Vetinari zou zijn wenkbrauw optrekken
Moet je ook daadwerkelijk door de moskee heen om bij die installatie te komen? Kan dat niet vanaf een ander dak of zo?quote:Op zondag 10 november 2019 08:24 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Want jij gelooft dat een boze witte man ongezien de moskee is binnengedrongen, feilloos in dat gebouw wist hoe hij naar de speakerinstallatie moest lopen, daar een draadje doorknipte en daarna stilletjes weer vertrok - gezien en gehoord door niemand ? Wetend dat de moskee dit uit zou melken ?
Lord Vetinari zou zijn wenkbrauw optrekken
quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:44 schreef Hathor het volgende:
Het is de wil van allah dat jullie die kankerherrie binnenskamers houden.
Niets verzonnen.quote:Op zondag 10 november 2019 08:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu nog een bron voor deze verzonnen percentages.
Maurice de Hond heeft in opdracht van de PVV een enquête gehouden of de Islam wenselijk is in NLquote:Op zondag 10 november 2019 11:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Niets verzonnen.![]()
63%
Bonus percentage sociaal en cultureel planbureau één procentje minder;
62% Tabel 6.5.
Fok bijna 81%
Ik ben benieuwd welk antwoord jij nu gaat verzinnen.
Je vergelijking is eigenlijk wel treffend en bewijst het punt eerder dan dat het het ontkracht.quote:Op zondag 10 november 2019 11:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maurice de Hond heeft in opdracht van de PVV een enquête gehouden of de Islam wenselijk is in NL![]()
Ik ga morgen een geheel neutrale enquête houden op het ROC opleiding nagelstyliste of het wenselijk is om mobiele telefoons tijdens de les te gebruiken. Héél benieuwd naar de uitslag.
Ik wist dat jij met die reactie zou komen, daarom heb ik er nog een gelijkwaardig resultaat van een ander onderzoek erbij gedaan, van het sociaal cultureel planbureau.quote:Op zondag 10 november 2019 11:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maurice de Hond heeft in opdracht van de PVV een enquête gehouden of de Islam wenselijk is in NL![]()
Ik ga morgen een geheel neutrale enquête houden op het ROC opleiding nagelstyliste of het wenselijk is om mobiele telefoons tijdens de les te gebruiken. Héél benieuwd naar de uitslag.
Dat is ook op basis van een selectief groepje. Ik denk dat je zeker niet daaruit jouw conclusie kunt trekken dat heel Nederland vindt dat...quote:Op zondag 10 november 2019 11:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik wist dat jij met die reactie zou komen, daarom heb ik er nog een gelijkwaardig resultaat van een ander onderzoek erbij gedaan, van het sociaal cultureel planbureau.
Wat jij verder maar negeert. Maar ook dat verwachtte ik al.
Het zijn behoorlijk representatieve enquetes, dus ik denk dat je wel kunt stellen dat het zo is. Wetten zijn er verder om verandert te worden.quote:Op zondag 10 november 2019 11:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is ook op basis van een selectief groepje. Ik denk dat je zeker niet daaruit jouw conclusie kunt trekken dat heel Nederland vindt dat...
Maar al was het zo. Dan nog staat het los van de rechten die mensen ontlenen aan de grondwet.
Grondwetten op basis van geloofsovertuiging? Tweederde meerderheid in de kamer ja? Ik snap niet dat mensen zich er niet bij neer kunnen leggen dat we op basis van stemgedrag kunnen concluderen dat de meerderheid van Nederland niet zit te wachten op praktijken zoals mensen beperken in hun godsdienstvrijheid. Als dat zo was zouden figuren als Wilders en Baudet niet zo’n marginaal deel van de kiezer kunnen overtuigen.quote:Op zondag 10 november 2019 11:32 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het zijn behoorlijk representatieve enquetes, dus ik denk dat je wel kunt stellen dat het zo is. Wetten zijn er verder om verandert te worden.
Dat is een flauwekul-argument. Er kunnen tig verschillende redenen zijn om niet op Wilders en Baudet te stemmen, van de manier waarop ze zich presenteren tot elk van hun andere standpunten. Uit alle representatieve polls komt dat we hier niet zitten te wachten op islam en dat we nog minder zitten te wachten op (definitieve)migratie. Maar er zijn meer issues dan dat alleen.quote:Op zondag 10 november 2019 11:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Grondwetten op basis van geloofsovertuiging? Tweederde meerderheid in de kamer ja? Ik snap niet dat mensen zich er niet bij neer kunnen leggen dat we op basis van stemgedrag kunnen concluderen dat de meerderheid van Nederland niet zit te wachten op praktijken zoals mensen beperken in hun godsdienstvrijheid. Als dat zo was zouden figuren als Wilders en Baudet niet zo’n marginaal deel van de kiezer kunnen overtuigen.
Ook dat mag jij vinden.quote:Op zondag 10 november 2019 11:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is ook op basis van een selectief groepje. Ik denk dat je zeker niet daaruit jouw conclusie kunt trekken dat heel Nederland vindt dat...
Maar al was het zo. Dan nog staat het los van de rechten die mensen ontlenen aan de grondwet.
Ok, in dat geval wordt het scenario dat iemand die niet bij de moskee hoort het heeft doorgeknipt wel een stuk waarschijnlijkerquote:Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef YuckFou het volgende:
Die hele "geluidsinstallatie" bestaat dus kennelijk uit 1 zielig speakertje wat ergens langs de rand van het dak hangt .
Gelukkig ben ik daar, in tegenstelling tot religieuzen, te fatsoenlijk voor. En dat staat nog los van de verderfelijke boodschap die het geloof met zich meebrengt.quote:Op zondag 10 november 2019 08:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze blijven onder het maximaal aantal db. Als jij dat ook doet mag je inderdaad je boxen gewoon aanzetten.
Dat is heel leuk voor die meerderheid. Het is echter net zo zinnig als willen dat we hier net zoveel zonuren krijgen als in Griekenland.quote:Op zondag 10 november 2019 12:16 schreef SpaceOddity het volgende:
Blijft het feit staan; een meerderheid hier ziet de islam, en alles daaraan gerelateerd, hier liever verdwijnen.
Smartpho nes mogen niet gebruikt worden als je de Geschriften goed doorleest. Maar ja, de meeste gelovigen lezen nogal selectief. Geldt zowel voor Christenen, Moslims, Hindoestanen, Joden etc.quote:Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef YuckFou het volgende:
Die hele "geluidsinstallatie" bestaat dus kennelijk uit 1 zielig speakertje wat ergens langs de rand van het dak hangt .
Wat mij het meest opvalt is dat het iemand dus moeiteloos is gelukt om 's nachts het dak op te klimmen en dat kabeltje door te knippen waardoor er nu weer ophef is...
[ afbeelding ]
Overigens vind ik persoonlijk dat zowel oud Hollands klokgelui als niet Hollands azaan gejengel beide per direct verboden&afgeschaft mogen worden, je roept je volgelingen maar op per whatsapp, ik heb geen behoefte aan je religieuze gezeik, niet 5 keer per dag, en niet op zondag ochtend
Wat een idiote vergelijking. Dit slaat nergens op wat je hier zegt.quote:Op zondag 10 november 2019 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is heel leuk voor die meerderheid. Het is echter net zo zinnig als willen dat we hier net zoveel zonuren krijgen als in Griekenland.
twitter:Ruud_Koop_mans twitterde op zondag 10-11-2019 om 14:07:53„De islam normaliseer je niet door gebruik te maken van luidsprekers. De islam normaliseer je door de harten en hoofden van de Nederlandse samenleving voor je te winnen .... door maatschappelijke en politieke signalen serieus te nemen en waar nodig een pas op de plaats te maken.“ https://t.co/5OeIKcO1mm reageer retweet
Je houden aan de wet is fatsoen. Rekening houden met de buurt is fatsoen.quote:Op zondag 10 november 2019 19:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik daar, in tegenstelling tot religieuzen, te fatsoenlijk voor. En dat staat nog los van de verderfelijke boodschap die het geloof met zich meebrengt.
Ze houden nou niet bepaald rekening met de buurtquote:Op zondag 10 november 2019 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je houden aan de wet is fatsoen. Rekening houden met de buurt is fatsoen.
Natuurlijk wel, je kunt van alles vinden en willen, maar haalbaar is dit niet.quote:Op zondag 10 november 2019 20:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat een idiote vergelijking. Dit slaat nergens op wat je hier zegt.
Zo blijktquote:Op zondag 10 november 2019 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rekening houden met de buurt is fatsoen.
Wat is niet haalbaar?quote:Op zondag 10 november 2019 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je kunt van alles vinden en willen, maar haalbaar is dit niet.
Ja, ze hebben overleg gehad met de buurt en hebben aangegeven zich te houden aan de geluidsnormen van de wet. Dan handel je heel netjes.quote:
Ja, zoals ik al zei: je mag natuurlijk ook dromen over een Nederland met net zoveel zonuren als in Griekenland.quote:Op zondag 10 november 2019 23:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Iedereen kan dromen toch?
Dat is niet mijn punt hier.quote:
Ze hebben GEEN overleg gehad met de buurt - ze hebben de buurt meegedeeld dat ze dit gingen doen ongeacht wat de buurt er van vindt. Dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 10 november 2019 22:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, ze hebben overleg gehad met de buurt en hebben aangegeven zich te houden aan de geluidsnormen van de wet. Dan handel je heel netjes.
Ik hoop dat je buren krijgt die geluidsoverlast veroorzaken binnen de grenzen van de wet, kan je verklappen dat is heel erg veel overlast.quote:Op zondag 10 november 2019 22:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, ze hebben overleg gehad met de buurt en hebben aangegeven zich te houden aan de geluidsnormen van de wet. Dan handel je heel netjes.
Kan iemand daar niet een Raspberry Pi tussen zetten die bij gejank op de ingang automagisch xhamster gekreun op de uitgang zet?quote:Op maandag 11 november 2019 08:28 schreef L_auteur het volgende:
Wanneer begint het nu? Zo lang kan het toch niet duren om een kabeltje te repareren.
Dat zou teveel een vertrouwd gevoel geven.quote:Op maandag 11 november 2019 10:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kan iemand daar niet een Raspberry Pi tussen zetten die bij gejank op de ingang automagisch xhamster gekreun op de uitgang zet?
quote:Op maandag 11 november 2019 10:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou teveel een vertrouwd gevoel geven.
Vrijdag weer wssquote:Op maandag 11 november 2019 08:28 schreef L_auteur het volgende:
Wanneer begint het nu? Zo lang kan het toch niet duren om een kabeltje te repareren.
Het is al erg genoeg dat (een klein deel) van de Christenen in voornamelijk de biblebelt nog steeds vrij conservatief is jah, maar ik vraag me af waar je vandaan haalt dat Christenen weer een teruggang vertonen en radicaliseren. Heb je daar een bron van of zuig je wat uit je duim?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oneens. Ook daar zie je een teruggang en radicalisering. Het is wellicht niet zo hysterisch en fysiek gewelddadig maar over de hele wereld worden de rechten van met name vrouwen en homoseksuelen steeds weer en steeds verder op losse schroeven gezet en ingeperkt als het aan met name de katholieke kerk ligt. Dat is misschien niet zo schokkend als trucks op de boulevard van Nice maar niet minder ingrijpend in de samenleving.
[..]
Nee dat is misschien niet raar maar dat wil niet zeggen dat er daarop vrijheden worden aangepast.
[..]
Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).
En laat dat nou precies zijn wat ze NIET gedaan hebben.quote:Op zondag 10 november 2019 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je houden aan de wet is fatsoen. Rekening houden met de buurt is fatsoen.
Ja hoor, kijk bijvoorbeeld naar wat er is gebeurd met de abortuswetgeving in Midden-Amerika onder druk van de katholieke kerk. In sommige landen daar is het zelfs verboden om een vrouw te redden bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In El Salvador eindigen vrouwen in de cel bij een miskraam als er het vermoeden is dat dit opgewekt was. In Oeganda is de wetgeving voor homoseksuelen aangescherpt door de christelijke lobby tot de doodstraf aan toe als het aan een hoop politici ligt.quote:Op maandag 11 november 2019 15:28 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat (een klein deel) van de Christenen in voornamelijk de biblebelt nog steeds vrij conservatief is jah, maar ik vraag me af waar je vandaan haalt dat Christenen weer een teruggang vertonen en radicaliseren. Heb je daar een bron van of zuig je wat uit je duim?
Nou ja, figuren zoals jij die niet vertrouwen op het toetsen van de APV bij gebedsoproepen kunnen van mij de boom in. Het draait om wat we met zijn allen hebben afgesproken, niet alleen om wat jij wenst te horen.quote:Zoals je aan mijn naam kunt zien heb ik sowieso weinig met het geloof, maar figuren als jij kunnen van mij helemaal de boom in. Het is GEEN vrijheid van religie om anderen lastig te vallen met je gejengel.
U gaat er zeker vanuit dat ik moslim ben omdat ik de eerste regel van een Wikipedia-artikel over bavianen in het Arabisch in mijn ondertitel heb?quote:En ja kerkklokken doen dat ook en mogen van mij daar ook mee ophouden, maar voor mij is er wel een verschil tussen kerklokken die niet scanderen dat jouw god de grootste en enige is, en dat gejengel van de imam of omroeper die dat wel doet.
Ik hoop echt dat jij nog een keer tot inzicht komt dat die zieke ideologie van jou er alleen is om jou en anderen klein te houden en dat je een keer gaat nadenken en het juk van je af gooit, maar dat zal wel nooit gaan gebeuren vrees ik. Gelukkig heeft Nederland zich grotendeels ontworsteld aan het juk van het Christendom, een nieuw zuil van een nog veel kuttere ideologie hebben we hier niet nodig, opbokken met die kanker voor de samenleving!
quote:Op maandag 11 november 2019 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja hoor, kijk bijvoorbeeld naar wat er is gebeurd met de abortuswetgeving in Midden-Amerika onder druk van de katholieke kerk. In sommige landen daar is het zelfs verboden om een vrouw te redden bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In El Salvador eindigen vrouwen in de cel bij een miskraam als er het vermoeden is dat dit opgewekt was. In Oeganda is de wetgeving voor homoseksuelen aangescherpt door de christelijke lobby tot de doodstraf aan toe als het aan een hoop politici ligt.
[..]
Joh, dit is in die landen nooit anders geweest
Nou ja, figuren zoals jij die niet vertrouwen op het toetsen van de APV bij gebedsoproepen kunnen van mij de boom in. Het draait om wat we met zijn allen hebben afgesproken, niet alleen om wat jij wenst te horen.
[..]
Voor mij houdt godsdienstvrijheid op bij overlast veroorzaken bij anderen, en dat heeft wat mij betreft niks te maken met een AVP (maar van mij mag een rechter hier zich zeker over buigen ja) maar met goed fatsoen, iets wat in het algemeen maar zeker bij aanhangers van de islam ver te zoeken is.
U gaat er zeker vanuit dat ik moslim ben omdat ik de eerste regel van een Wikipedia-artikel over bavianen in het Arabisch in mijn ondertitel heb?
Ik ga er van uit dat jij moslim bent omdat ik jou in elk topic moslims/islam in bescherming zie nemen, dan trek ik mijn conclusies ja.
Wat mij betreft blijven de gelovigen zich lekker bezighouden met hun geloof in alle vrijheid als ik er als satanist maar geen last van heb.
Wie hou je nou voor de gek dan? Jezelf?![]()
Daar moeten dan wel camerabeelden van zijn, die moskee wordt 360° bewaaktquote:Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef YuckFou het volgende:
Wat mij het meest opvalt is dat het iemand dus moeiteloos is gelukt om 's nachts het dak op te klimmen en dat kabeltje door te knippen waardoor er nu weer ophef is...
[ afbeelding ]
Overigens vind ik persoonlijk dat zowel oud Hollands klokgelui als niet Hollands azaan gejengel beide per direct verboden&afgeschaft mogen worden, je roept je volgelingen maar op per whatsapp, ik heb geen behoefte aan je religieuze gezeik, niet 5 keer per dag, en niet op zondag ochtend
Moeilijk he, quotes splitsen?quote:
Waar jij handenwrijvend aan denkt, over droomt en ook zo je bijdrage aan levert. Well done.quote:Op maandag 11 november 2019 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat is niet mijn punt hier.
Mijn punt is dat de meeste mensen hier de islam niet zo tof vinden, zachtjes uitgedrukt. En met opdring acties zoals dit, waar de islam zich continu schuldig aan maakt, zal dat er niet beter op worden.
Er zal alleen maar meer weerstand ontstaan, en dit zal dan ook alleen maar voor meer polarisering zorgen.
Als je genoeg boreale broeders optrommelt die alles wat we de afgelopen decennia hebben opgebouwd gewelddadig de deur uit gooit wellicht. Dat scenario gaat 'm alleen nooit worden, plus dat dat je daarmee nog wat radicaler toont dan de gemiddelde salafist. Niet dat dat nu zo verrassend is, maar als je verwordt tot wat je zegt te bestrijden lijkt me dat toch reden genoeg om jezelf eens flink achter de oren te krabben.quote:Op maandag 11 november 2019 06:12 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel haalbaar. Waarom zou het niet haalbaar zijn?
Vandaag nog:quote:Op maandag 11 november 2019 19:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar jij handenwrijvend aan denkt, over droomt en ook zo je bijdrage aan levert. Well done.
quote:Dreigbrief bezorgd bij moskee in Zeist: persoon aan galg met tekst ‘islam’
https://www.ad.nl/utrecht(...)ekst-islam~a195b6e8/
Geen punt.quote:
Ik noteer geen inhoudelijke reactie van jou.quote:Op maandag 11 november 2019 19:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar jij handenwrijvend aan denkt, over droomt en ook zo je bijdrage aan levert. Well done.
Errr, ok.quote:Op maandag 11 november 2019 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen punt.
Geef gewoon aan dat er meer mensen zijn die hier blijkbaar genoegen uit halen.
Tja, je kunt jezelf natuurlijk opwerpen als zogenaamd nobel iemand die slechts waarschuwt en signaleert, maar dat is niet de positie die je inneemt.quote:Op maandag 11 november 2019 19:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik noteer geen inhoudelijke reactie van jou.
Gr gr "kankeridioot".
Vind jij.quote:Op maandag 11 november 2019 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, je kunt jezelf natuurlijk opwerpen als zogenaamd nobel iemand die slechts waarschuwt en signaleert, maar dat is niet de positie die je inneemt.
Een zekere mate van hypocrisie in je standpunten danwel posts aanwijzen lijkt me nou niet per se op de man spelen, maar als je je daar achter wil verschuilen moet je dat vooral doen natuurlijk.quote:Op maandag 11 november 2019 19:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vind jij.
Jij vind ook dat ik een racistische en xenofobe kankeridioot ben.
Tot zover wat "jij vind".
Ik noteer dat je niet verder komt dan persoonlijke aanvallen.
Ik ben benieuwd of mijn volgende reactie is "ik noteer dat je je weer verlaagd tot ordinair schelden".
Dan had je nu een paar posts aan moeten wijzen, waar ik dan weer op kan reageren.quote:Op maandag 11 november 2019 19:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een zekere mate van hypocrisie in je standpunten danwel posts aanwijzen lijkt me nou niet per se op de man spelen, maar als je je daar achter wil verschuilen moet je dat vooral doen natuurlijk.
Alles wat we opgebouwd hebbenquote:Op maandag 11 november 2019 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je genoeg boreale broeders optrommelt die alles wat we de afgelopen decennia hebben opgebouwd gewelddadig de deur uit gooit wellicht. Dat scenario gaat 'm alleen nooit worden, plus dat dat je daarmee nog wat radicaler toont dan de gemiddelde salafist. Niet dat dat nu zo verrassend is, maar als je verwordt tot wat je zegt te bestrijden lijkt me dat toch reden genoeg om jezelf eens flink achter de oren te krabben.
Ze hebben het recht om dit te doen en ze houden zich aan de geluidsnormen. Wat zijn dan je verwachtingen?quote:Op maandag 11 november 2019 15:37 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
En laat dat nou precies zijn wat ze NIET gedaan hebben.Wij gaan met jullie praten, maar het staat al wel vast wat we gaan doen. Als je dat rekening houden met de buurt vindt ben jij al net zo'n aso als el forkani.
RealistAtheïst: *Zet vuurkorf tegen schutting aan van buitendam en alle rook waait zijn tuin/huis in.
Ik ga er even met je over praten, maar ik steek de vuurkorf wel gewoon weer aan hoor!
Dat is dan ook niet waarom het om gaat, jij had het over fatsoen. Er is niks fatsoenlijks aan dingen gewoon gaan doen en dan zeggen dat je er over gaat praten maar wel aangeven dat je het gewoon nog steeds gaat/blijft doen. Mijn voorbeeld over de vuurkorf is duidelijk genoeg toch? Is ook niet verboden, maar wel weinig fatsoenlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om dit te doen en ze houden zich aan de geluidsnormen. Wat zijn dan je verwachtingen?
Oke, dan zijn we er toch? De moskee doet niets verkeerd, handelt naar de wet en daarmee houden ze in mijn ogen rekening met de buurt. Enige wat er van je wordt gevraagd is dat je je aan de wet houdt. En daar is in dit geval dus sprake van.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:44 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet waarom het om gaat, jij had het over fatsoen. Er is niks fatsoenlijks aan dingen gewoon gaan doen en dan zeggen dat je er over gaat praten maar wel aangeven dat je het gewoon nog steeds gaat/blijft doen. Mijn voorbeeld over de vuurkorf is duidelijk genoeg toch? Is ook niet verboden, maar wel weinig fatsoenlijk.
Ja doei, er is de wet en er is fatsoen dat is NIET hetzelfde, en nu heb je het steeds over de wet, terwijl je het net nog over fatsoen had. Ik verwijs je NOG een keer naar mijn voorbeeld van de vuurkorf. Fatsoen is NIET hetzelfde als de wet. Ik zeg ook nergens dat het niet mag, ik reageerde alleen op jouw uitspraak dat het fatsoenlijk gegaan was, dat is gewoon aantoonbaar niet zo als je zegt we gaan praten maar we drukken ons voornemen er hoe dan ook gewoon door. Als je dat niet snapt en/of ontkent dan is deze discussie nu wel klaar voor mij.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oke, dan zijn we er toch? De moskee doet niets verkeerd, handelt naar de wet en daarmee houden ze in mijn ogen rekening met de buurt. Enige wat er van je wordt gevraagd is dat je je aan de wet houdt. En daar is in dit geval dus sprake van.
Wat ik al zei; in mijn ogen ben je fatsoenlijk bezig als je met kwesties als deze gewoon netjes de wet volgt. Die zijn zodanig opgesteld dat je zo min mogelijk overlast veroorzaakt. Dus je houden aan de wet is wel degelijk een vorm van fatsoenlijk gedrag.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:52 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ja doei, er is de wet en er is fatsoen dat is NIET hetzelfde, en nu heb je het steeds over de wet, terwijl je het net nog over fatsoen had. Ik verwijs je NOG een keer naar mijn voorbeeld van de vuurkorf. Fatsoen is NIET hetzelfde als de wet. Ik zeg ook nergens dat het niet mag, ik reageerde alleen op jouw uitspraak dat het fatsoenlijk gegaan was, dat is gewoon aantoonbaar niet zo als je zegt we gaan praten maar we drukken ons voornemen er hoe dan ook gewoon door. Als je dat niet snapt en/of ontkent dan is deze discussie nu wel klaar voor mij.
Ok bij deze is de discussie dus inderdaad gesloten, ik hoop dat er een buurman zo "fatsoenlijk" is om elke dag dat de wind richting jouw huis blaast een vuurkorf tegen je schutting aan te zetten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat ik al zei; in mijn ogen ben je fatsoenlijk bezig als je met kwesties als deze gewoon netjes de wet volgt. Die zijn zodanig opgesteld dat je zo min mogelijk overlast veroorzaakt. Dus je houden aan de wet is wel degelijk een vorm van fatsoenlijk gedrag.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:59 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ok bij deze is de discussie dus inderdaad gesloten, ik hoop dat er een buurman zo "fatsoenlijk" is om elke dag dat de wind richting jouw huis blaast een vuurkorf tegen je schutting aan te zetten.
Blij dat we hier - ondanks een vrij grote gemeente - maar 1 klein moskeetje hebben waar verder nooit gezeik is. En ik woon er bovendien redelijk ver vandaan.quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:34 schreef Kassamiep het volgende:
Helaas. Hij werkte vandaag.
En niet het lullige speakertje van de foto. Draging ong. 200 meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |