abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189863167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:27 schreef Buitendam het volgende:
Als volwassen persoon kabeltjes van een geluidsinstallatie gaan doorknippen. Wat een ongelofelijk triest hoopje mens ben je dan.
Ik vind het geniaal. Staan ze daar mer hun speakers _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189863175
quote:
Als volwassen persoon kabeltjes van een geluidsinstallatie gaan doorknippen. Wat een ongelofelijk triest hoopje mens ben je dan.
Wie zegt dat het om een volwassen persoon gaat? Misschien was het inderdaad wel een streek van kwajongen zoals die moskee in hun reactie heeft gezegd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_189863221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie zegt dat het om een volwassen persoon gaat? Misschien was het inderdaad wel een streek van kwajongen zoals die moskee in hun reactie heeft gezegd.
Ja, dat zou kunnen. Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg volwassenen die dit rustig hadden kunnen doen.

Hoe dan ook diep- en dieptriest dat anno 2019 mensen zich zo laten kennen. Mooi dat die moskee lekker schijt heeft en dat die gebedsoproep de komende tijd gewoon te horen is. Vrijheid ftw.
Dit, dus.
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:05 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189863244
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen. Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg volwassenen die dit rustig hadden kunnen doen.

Hoe dan ook diep- en dieptriest dat anno 2019 mensen zich zo laten kennen. Mooi dat die moskee lekker schijt heeft en dat die gebedsoproep de komende tijd gewoon te horen is. Vrijheid ftw.
We hebben een Beweging in de Tweede Kamer met Vrijheid in de naam, die vindt, dat moslims dit recht niet hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189863255
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We hebben een Beweging in de Tweede Kamer met Vrijheid in de naam, die vindt, dat moslims dit recht niet hebben.
Dat mogen zij rustig vinden. Helaas voor hen hebben ze de grondwet niet aan hun zijde en zullen ze dus altijd achter het net vissen met dit soort kwesties.

Mensen die zo conservatief zijn zullen altijd een stap te laat zijn in 2019.
Dit, dus.
pi_189863372
quote:
Bijna net zo triest als de doods bedreigingen die iemand kan verwachten als die persoon iets over die ''god'' zegt, wat een ander niet vind kunnen.

Bijna.
pi_189863405
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bijna net zo triest als de doods bedreigingen die iemand kan verwachten als die persoon iets over die ''god'' zegt, wat een ander niet vind kunnen.

Bijna.
Zeker. Wat ik al zei; vrijheid.

Nu heb ik niet de illusie dat iedere moskeeganger het een goed iets vindt dat mensen doodsbedreigingen krijgen als ze iets lelijks zeggen over Allah. Maar da's een discussie waar voor- en tegenstanders niet uit gaan komen.
Dit, dus.
pi_189863502
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nu heb ik niet de illusie dat iedere moskeeganger het een goed iets vindt dat mensen doodsbedreigingen krijgen als ze iets lelijks zeggen over Allah. Maar da's een discussie waar voor- en tegenstanders niet uit gaan komen.
Hmmm. Maar goed.

Ik vind dat een gebedsoproep gewoon in het nederlands kan.

Maar ten eerste is de azan geen oproep/aankondiging tot gebed, het maakt al een deel uit van de religieuze plechtigheid zelf, dit in vergelijking met het luiden van kerkklokken, die als een aankondiging van een religieuze plechtigheid dienen.

Ik woon niet in de nabijheid van een moskee, maar ik wens op geen enkele manier ongevraagd en ongewild indirect deel uit te maken van een religieuze plechtigheid. Ik kan mij goed voor stellen dat veel niet-moslims daar in de buurt daar ook zo over denken.
pi_189863535
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hmmm. Maar goed.

Ik vind dat een gebedsoproep gewoon in het nederlands kan.

Maar ten eerste is de azan geen oproep/aankondiging tot gebed, het maakt al een deel uit van de religieuze plechtigheid zelf, dit in vergelijking met het luiden van kerkklokken, die als een aankondiging van een religieuze plechtigheid dienen.

Ik woon niet in de nabijheid van een moskee, maar ik wens op geen enkele manier ongevraagd en ongewild indirect deel uit te maken van een religieuze plechtigheid. Ik kan mij goed voor stellen dat veel niet-moslims daar in de buurt daar ook zo over denken.
Dat zou best kunnen, maar het is en blijft een kwestie van wederzijds aanpassen. De moskee heeft zich te houden aan een vastgesteld geluidsniveau en de buurtbewoners kunnen niet anders dan accepteren dat de moskee dit mag doen. Leven en laten leven.
Dit, dus.
pi_189863601
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, maar het is en blijft een kwestie van wederzijds aanpassen. De moskee heeft zich te houden aan een vastgesteld geluidsniveau en de buurtbewoners kunnen niet anders dan accepteren dat de moskee dit mag doen. Leven en laten leven.
De mooie ''leven en laten leven'' vlieger zal niet lang in de lucht blijven. Veel mensen hebben een probleem met ''niets anders kunnen doen dan accepteren'', zeker als men ongevraagd iets word opgedrongen. Zeker als het zich blijft herhalen, zeker als men zich niet gehoord voelen.

En de islam staat voor veel mensen al behoorlijk in een negatief daglicht.

Dan krijg je kinderachtige reacties zoals een kabel door knippen, tot erger.
pi_189863613
Mooie vorm van protest tegen deze gevaarlijke en opdringerige ideologie.
PWBF
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:22:15 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189863638
In het stukje lees ik dat er 'enkele tientallen' stonden te wachten bij de moskee voor de oproep.

Dus voor 30 of 40 man moet die teringherrie maar getolereerd worden? De gemeente moet gewoon eens de wettelijke kaders op decibellen en geluidsnormen gaan handhaven ipv zich laf te verschuilen achter gezwets over 'vrijheid van godsdienst', waar dit niets mee te maken heeft en waar de gemeenteraad sowieso niet over gaat.
pi_189863653
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De mooie ''leven en laten leven'' vlieger zal niet lang in de lucht blijven. Veel mensen hebben een probleem met ''niets anders kunnen doen dan accepteren'', zeker als men ongevraagd iets word opgedrongen. Zeker als het zich blijft herhalen, zeker als men zich niet gehoord voelen.

En de islam staat voor veel mensen al behoorlijk in een negatief daglicht.

Dan krijg je kinderachtige reacties zoals een kabel door knippen, tot erger.
Er zijn in Nederland ook erg veel kerken die ongevraagd slaan bij alle uren en op de zondagochtend. Dat wordt ongelovigen op dezelfde manier opgedrongen. Je leeft met 17 miljoen op een heel klein stukje en dan moet je rekening met elkaar houden. Houd rekening dat gebedshuizen dit mogen doen, houd rekening met het geluidsniveau etc. Ongeacht of die religie je aanstaat of niet, je moet wel naar de grondwet blijven kijken en die neutraal naleven.
Dit, dus.
pi_189863767
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Oke en waar houdt die vrijheid precies op dan?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189863780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:38 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Oke en waar houdt die vrijheid precies op dan?
Bij de grenzen die door de wet worden aangegeven.
Dit, dus.
pi_189863802
Stout volgens de wet, maar desalniettemin een nobel initiatief.
Conscience do cost.
pi_189864057
Grappig.
pi_189864105
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als het om een opoeper gaat kwamen er vast hele andere geluiden uit dan je gewend was. :')
Er kwamen inderdaad heel ongebruikelijke geluiden uit. Het was eigenlijk wel een beetje hilarisch.
pi_189864264
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland ook erg veel kerken die ongevraagd slaan bij alle uren en op de zondagochtend. Dat wordt ongelovigen op dezelfde manier opgedrongen. Je leeft met 17 miljoen op een heel klein stukje en dan moet je rekening met elkaar houden. Houd rekening dat gebedshuizen dit mogen doen, houd rekening met het geluidsniveau etc. Ongeacht of die religie je aanstaat of niet, je moet wel naar de grondwet blijven kijken en die neutraal naleven.
Het verschil tussen de kerkklokken en de azan heb ik al uitgelegd. Ik wens niet ongevraagd indirect met een religieuze plechtigheid mee te moeten doen die mij word opgedrongen. En al helemaal niet die van de islam.

De imams zouden in moeten zien met dat dat wat ze trachten te bereiken, en hoe ze het willen doen (opdringen), de normalisering van de islam hier -oftewel meer islamisering- alleen maar voor meer weerstand en polarisering zullen zorgen. De imams zouden rekening moeten houden met het feit dat de meeste mensen hier sowieso al niet op de islam zitten te wachten.

Daarbij is het luiden van de kerkklokken iets wat onderdeel uitmaakt van onze cultuur, en dus op minder weerstand kan rekenen. Maar, voor de duidelijkheid, dan ben ik eerder voor een geheel verbod op al dat zulks geluidsoverlast.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:33:28 #170
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189864326
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Leuke manier van wederzijds aanpassen.

Je neemt de verkeerde beginsituatie; het is namelijk dat er totaal geen azaan is.

Er wordt niets wederzijds aangepast. De moslims krijgen meer dan ze voorheen hadden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189864620
quote:
[Op zaterdag 9 november 2019 12:26 schreef SpaceOddity het volgende:[/b]

[..]

Het verschil tussen de kerkklokken en de azan heb ik al uitgelegd. Ik wens niet ongevraagd indirect met een religieuze plechtigheid mee te moeten doen die mij word opgedrongen. En al helemaal niet die van de islam.

De imams zouden in moeten zien met dat dat wat ze trachten te bereiken, en hoe ze het willen doen (opdringen), de normalisering van de islam hier -oftewel meer islamisering- alleen maar voor meer weerstand en polarisering zullen zorgen. De imams zouden rekening moeten houden met het feit dat de meeste mensen hier sowieso al niet op de islam zitten te wachten.

Daarbij is het luiden van de kerkklokken iets wat onderdeel uitmaakt van onze cultuur, en dus op minder weerstand kan rekenen. Maar, voor de duidelijkheid, dan ben ik eerder voor een geheel verbod op al dat zulks geluidsoverlast.
Ze blijven keurig netjes binnen de kaders van de wet en doen dus helemaal niets verkeerd. Dat het jou persoonlijk stoort is een ander verhaal, mag je gelukkig rustig een mening over vormen, maar verwachten dat deze mensen iets laten hoewel ze volledig rechtsgeldig handelen is natuurlijk niet realistisch.
Dit, dus.
pi_189864637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leuke manier van wederzijds aanpassen.

Je neemt de verkeerde beginsituatie; het is namelijk dat er totaal geen azaan is.

Er wordt niets wederzijds aangepast. De moslims krijgen meer dan ze voorheen hadden.
Deze moslims blijven keurig binnen de kaders van de wet en doen niets wat niet mag. Dat is de beginsituatie.
Dit, dus.
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:12:53 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189864688
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik ben aanhanger van het Griekse polytheisme. Kerkklokken zijn helemaal geen deel van mijn cultuur en ze kwetsen mij. Ze roepen op tot het verrichten van godsdienstige handelingen (bidden) die tegen mijn geloof ingaan. Kappen met die onzindingen dus, totdat ik in alle vrijheid mijn offers aan de goden mag brengen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:35:20 #174
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189865002
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Deze moslims blijven keurig binnen de kaders van de wet en doen niets wat niet mag. Dat is de beginsituatie.
Mensen kunnen elkaar enorm het leven zuur maken zonder buiten de kaders van de wet te gaan. Je hebt op zich een punt, maar persoonlijk denk ik dat zoiets niet genoeg is voor een leuke samenleving.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189865252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben aanhanger van het Griekse polytheisme. Kerkklokken zijn helemaal geen deel van mijn cultuur en ze kwetsen mij. Ze roepen op tot het verrichten van godsdienstige handelingen (bidden) die tegen mijn geloof ingaan. Kappen met die onzindingen dus, totdat ik in alle vrijheid mijn offers aan de goden mag brengen.
Leuk voor je.

Accepteer en respecteer de cultuur waarin je woont, en als het je teveel stoort dan moet je lekker daar gaan wonen waar het meer aansluit op jouw eigen cultuur wensen, in plaats van verder afdwingen en opdringen in een land waar jouw cultuur door de meeste mensen als onwenselijk word ervaren.
pi_189865286
Rot op joh. Je kutinstallatie faalde gewoon.
pi_189865324
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland ook erg veel kerken
Goh. Je zou bijna zeggen dat die bij Nederland horen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189866970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.
De Azan verklaart direct en onomwonden dat jouw Griekse goden bullshit zijn en niet bestaan. In woorden.

Het verschil tussen met een belletje klingelen en door een luidspreker daadwerkelijk woordjes zeggen is nu eenmaal nogal groot.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:03:44 #179
455560 Logic91
Always stay rational
pi_189867096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.
De Azan verklaart direct en onomwonden dat jouw Griekse goden bullshit zijn en niet bestaan. In woorden.

Het verschil tussen met een belletje klingelen en door een luidspreker daadwerkelijk woordjes zeggen is nu eenmaal nogal groot.
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant. Je kunt met een veel beter argument komen zoals het feit dat we de vrijheid van religie momenteel te ruim interpreteren waardoor dit soort (mijns inziens) excessen mogelijk zijn. De publieke ruimte wordt door iedereen benut ongeacht hun religieuze affiliatie dan wel een gebrek hieraan. Dan is het naar mijn mening verstandig om deze zoveel mogelijk gevrijwaard te houden van religieuze uitingen indien deze uitingen tot aantoonbare overlast kunnen leiden. De islamitische gebedsoproep kan zeker worden gezien als tot overlast leidend.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_189867116
ik heb de gebedsoproep gevonden. het geluidsfragment kon ik online vinden, hier kun je het beluisteren:
https://clyp.it/125u2vaj
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')