abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2019 @ 18:39:20 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189854141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wel veruit de grootste last en in Nederland uitsluitend van de islam.
[..]
Oneens.
quote:
Een godsdienst heeft helemaal geen recht. Burgers hebben rechten, de vrijheid van godsdienst is dan ook een bescherming tegen godsdiensten, niet van godsdiensten.
[..]
Precies. Ik reageerde alleen op jouw opmerking over dat de islam zich moet gedragen, letterlijk. :)
quote:
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je mening moet openbaren om voor bescherming van de vrijheid van meningsuiting in aanmerking te komen.
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?
pi_189854152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 18:34 schreef marsan het volgende:

[..]

Godsdienstvrijheid stata niet gelijk om iets door een ander zn strot te duwen. Die vrijheid beleven ze in eigen kring,
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.

En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Ja maar, ja maar....kerkklokken! :'(

Die krengen jengelen hier al vele honderden jaren. Heb je daar een probleem mee? Kom dan niet hier in dit land wonen.
Ben wel blij dat het christelijk geloof aan het verminderen is hier, maar het is wel (gedwongen) een deel van onze cultuur.
Dat barbaarse gejengel van "ONZE GOD IS DE ENIGE ECHTE GOD EN HIJ IS DE STERKSTE VAN ALLEMAAL DUS IS HIJ OOK STERKER DAN DIE VAN JULLIE" is geen deel van onze cultuur.
  vrijdag 8 november 2019 @ 18:40:20 #128
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189854158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.

En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.
pi_189854215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 18:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.
Je kunt wel eisen dat je niet lastig wordt gevallen door een ander zn onzin,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189854728
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
pi_189854738
Haha hééél toffe actie :D
  vrijdag 8 november 2019 @ 19:28:38 #132
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_189854980
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Non possumus non loqui
  vrijdag 8 november 2019 @ 19:32:19 #133
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_189855048
Dus dit:

Vier keer ”Allah is groot” (Allahoe akbar), twee keer ”Ik getuig dat er geen god is behalve Allah”, twee keer ”Ik belijd dat Mohammed de boodschapper van Allah is”, en twee keer ”Kom tot het gebed”.

door de speakers mag wel, want vrijheid van godsdienst,

en dit

moet weg want is buitensporig?
Prrrrr
pi_189855053
Dit topic doet me denken aan de absurde manier waarop een bepaald soort moslims echt geen enkel respect hebben voor hun omgeving. Op het vliegveld van Istanbul zijn op diverse plekken gebedsruimtes, en er hangt bij de kranen op de WC's het nadrukkelijke verzoek om het rituele wassen voor het gebed alleen te doen bij de wasgelegenheid bij die gebedsruimtes. Toch kom je regelmatig mensen tegen die hun voeten staan te wassen in de WC (en dus een enorme kliederboel veroorzaken) en pas geleden presteerde iemand het om 100 meter van een gebedsruimte zijn gebedsmat voor een gate uit te rollen.
pi_189855065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Er zijn apps voor zelfs.
  vrijdag 8 november 2019 @ 19:44:49 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189855200
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 november 2019 @ 19:50:05 #137
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189855286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
Precies. De hypocrisie begon toen de gebedsoproepen versterkt werden, terwijl de techniek om dit rechtstreeks naar de woonkamer te brengen via de radio er allang was. Tot begin jaren '80 werd de minaret gebruikt waar het werkelijk voor bedoeld is, namelijk om vanaf het balkon onversterkt het gebed op te roepen. Daar heb ik nooit bezwaar tegen gehad. Integendeel, het klonk zelf heel mooi en puur. Totdat de die schelle speakers kwamen. Wat een takke herrie :r
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189855299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 18:39 schreef Qarrad het volgende:

Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
Er is geen grondrecht vertrapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189855314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.
  vrijdag 8 november 2019 @ 19:58:56 #140
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189855407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:05:03 #141
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_189855493
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kerkklokken horen net zo bij Nederland als tulpen, molens, zwarte Pieten, van Gogh, knotwilgen, slootjes, weilanden, zwartbonte koeien en Lakenvelders, de piemel op de Dam, Soestdijk, bloemencorso's en de Keukenhof, kaas, schapenwolken, Deltawerken, gedoogbeleid, de duinen, de Zeeuwse kust en het gekanker op alle voorgaande onderwerpen. Gewoon houwen zo dus.
Prrrrr
pi_189855507
quote:
Ga jij lekker wonen tussen twee moskeeën die in de loop der jaren steeds luider hun oproepen doen. Ik denk dat als de grote moskee die in aanbouw is gaat oproepen mijn keuken vijf keer per dag de volle laag gaat krijgen. Zo erg dat de ramen echt dicht zullen moeten.

Het heeft niks te maken met 'bange blanke mannen', het heeft wel veel te maken met steeds opdringeriger zaken op te dringen.
pi_189855540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.
pi_189862487
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:23 schreef Nikonlover het volgende:
Denk :r :r :r :r

[ afbeelding ]
Ach kom. Ik stem zelf FVD, maar dit is gewoon een provocerende reactie, op een provocerende tweet.
pi_189862499
quote:
Je weet dat je als blanke man ook kan bekeren tot de islam?

Je raciale obsessies beginnen zorgwekkende vormen aan te nemen.
pi_189862518
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:52 schreef torentje het volgende:

[..]

De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.
Scherp👍👍
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:35:23 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189862770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.
[..]

Nee.
pi_189863097
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:

[..]

Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189863119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.
Als het om een opoeper gaat kwamen er vast hele andere geluiden uit dan je gewend was. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_189863153
Als volwassen persoon kabeltjes van een geluidsinstallatie gaan doorknippen. Wat een ongelofelijk triest hoopje mens ben je dan.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')