Oneens.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel veruit de grootste last en in Nederland uitsluitend van de islam.
[..]
Precies. Ik reageerde alleen op jouw opmerking over dat de islam zich moet gedragen, letterlijk.quote:Een godsdienst heeft helemaal geen recht. Burgers hebben rechten, de vrijheid van godsdienst is dan ook een bescherming tegen godsdiensten, niet van godsdiensten.
[..]
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?quote:Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je mening moet openbaren om voor bescherming van de vrijheid van meningsuiting in aanmerking te komen.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid stata niet gelijk om iets door een ander zn strot te duwen. Die vrijheid beleven ze in eigen kring,
Ja maar, ja maar....kerkklokken!quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.
En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.
En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Je kunt wel eisen dat je niet lastig wordt gevallen door een ander zn onzin,quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.
Er zijn apps voor zelfs.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Precies. De hypocrisie begon toen de gebedsoproepen versterkt werden, terwijl de techniek om dit rechtstreeks naar de woonkamer te brengen via de radio er allang was. Tot begin jaren '80 werd de minaret gebruikt waar het werkelijk voor bedoeld is, namelijk om vanaf het balkon onversterkt het gebed op te roepen. Daar heb ik nooit bezwaar tegen gehad. Integendeel, het klonk zelf heel mooi en puur. Totdat de die schelle speakers kwamen. Wat een takke herriequote:Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:39 schreef Qarrad het volgende:
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?
Er is geen grondrecht vertrapt.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
Kerkklokken horen net zo bij Nederland als tulpen, molens, zwarte Pieten, van Gogh, knotwilgen, slootjes, weilanden, zwartbonte koeien en Lakenvelders, de piemel op de Dam, Soestdijk, bloemencorso's en de Keukenhof, kaas, schapenwolken, Deltawerken, gedoogbeleid, de duinen, de Zeeuwse kust en het gekanker op alle voorgaande onderwerpen. Gewoon houwen zo dus.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
Ga jij lekker wonen tussen twee moskeeën die in de loop der jaren steeds luider hun oproepen doen. Ik denk dat als de grote moskee die in aanbouw is gaat oproepen mijn keuken vijf keer per dag de volle laag gaat krijgen. Zo erg dat de ramen echt dicht zullen moeten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
Ach kom. Ik stem zelf FVD, maar dit is gewoon een provocerende reactie, op een provocerende tweet.quote:
Je weet dat je als blanke man ook kan bekeren tot de islam?quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Scherp👍👍quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.
Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.
[..]
quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.
Als het om een opoeper gaat kwamen er vast hele andere geluiden uit dan je gewend was.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |