Gewon goedkop aanbiedieng van Meggabool.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik die imam was zou ik geen dure apparatuur aanschaffen.
AliAchmedExpress.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewon goedkop aanbiedieng van Meggabool.
Normaliseren van islam ís provoceren.quote:Vorige maand zei hoofdimam Yassin Elforkani dat het initiatief bedoeld is om de islam te ‘normaliseren’. ,,Wij willen hiermee niet provoceren, maar proberen de islamitische tradities juist te normaliseren.”
Da’s Theo Maassenquote:Op vrijdag 8 november 2019 14:50 schreef TomStall het volgende:
tsja, wie zei dat ook al weer? elke dag een deegroller in je kont proberen te douwen gaat op een gegeven moment ook wennen, maar dat is nog geen reden om het te doen!
Strakke actie dus, bedankt draadknipper!
Nee joh.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:35 schreef CarbonC het volgende:
Volgende keer sabotage met Me so horny van de 2 Live crew i.p.v. dat gejank, graag.
Deze mensen horen hier niet thuis, ga lekker ergens in een woestijn naar je provocerende geblaat luisteren.quote:Verschillende aanwezigen gaven vooraf aan het prachtig te vinden dat de oproep versterkt te horen zal zijn, en zeiden te hopen dat meer Amsterdamse moskeeën het voorbeeld zullen volgen.
Voor mij mag godsdienstvrijheid ophouden waar het serieus overlast voor 'niet gelovigen' gaat opleveren. Leven en laten leven is mijn uitgangspunt maar die herrie is een grote inbreuk op mijn manier van leven.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:31 schreef CarbonC het volgende:
De gemeenteraad en burgemeester Femke Halsema staan kritisch tegenover het voornemen, al erkennen zij dat het plan onder de godsdienstvrijheid valt.
Asjemenou.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:58 schreef Loekie1 het volgende:
Valt overlast onder godsdienstvrijheid? Het moet niet gekker worden.
dan zou dat ook gelden voor de Klokken die luiden elke zondag. ( Mogen ze van mij ook wel per direct afschaffen )quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor mij mag godsdienstvrijheid ophouden waar het serieus overlast voor 'niet gelovigen' gaat opleveren. Leven en laten leven is mijn uitgangspunt maar die herrie is een grote inbreuk op mijn manier van leven.
Een moskee bouwen vind ik prima en als iemand met een hoofddoek of zelfs nikab wil rondlopen hebben ze ook mijn zegen. Maar dit zou mij ook hinderen.
Als ze de tijd aangeven vind ik het prima. De oproep om naar de kerk te komen of het luiden omdat iemand overleden is hoeft voor mij ook niet.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:00 schreef genakt het volgende:
[..]
dan zou dat ook gelden voor de Klokken die luiden elke zondag. ( Mogen ze van mij ook wel per direct afschaffen )
quote:Het voornemen leidde tot onrust. Vorige maand zei hoofdimam Yassin Elforkani dat het initiatief bedoeld is om de islam te ‘normaliseren’. ,,Wij willen hiermee niet provoceren, maar proberen de islamitische tradities juist te normaliseren.”
quote:Er waren ook tegenstanders van de versterkte gebedsoproep naar de avond gekomen, hoofdimam Yassin El Forkani zegt met hen vooral het gesprek te willen blijven. 'Laten we elkaar in de ogen durven kijken en vooral elkaar opzoeken op het moment dat we denken, het voelt toch niet zo lekker, laten we het gesprek voeren met elkaar. We gaan het besluit niet herzien, laten we daar helder over zijn.'
Zou mij niet verbazen dat een moslimmetje weer heeft gefaald en nu roept dat er een kabeltje is doorgeknipt zodat de echte racisten in deze samenleving weer vingertje kunnen wijzen natuurlijk.quote:
weinig woestijn in Indonesië (het grootste islamitische land)quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:55 schreef p1no het volgende:
Goed zo, mooie actie.
[..]
Deze mensen horen hier niet thuis, ga lekker ergens in een woestijn naar je provocerende geblaat luisteren.
yep vandaar die kut kerkklokken op zondagquote:Op vrijdag 8 november 2019 14:58 schreef Loekie1 het volgende:
Valt overlast onder godsdienstvrijheid? Het moet niet gekker worden.
Als het aan mij ligt is het de laatste keer, want de moskee kiest eieren voor z'n geld en stopt er gewoon mee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:29 schreef Axia het volgende:
En nu maar hopen dat het vaker doorgeknipt gaat worden.
De islam heeft dat land niet leuker gemaakt...quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
weinig woestijn in Indonesië (het grootste islamitische land)
Ik ben het helemaal met jou eens. Alleen ben ik bang dat die gasten niet zo denken en dat zij het zullen blijven proberen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt is het de laatste keer, want de moskee kiest eieren voor z'n geld en stopt er gewoon mee.
Hoe kun je van normaliseren praten, indien er zo veel weerstand is? Dit is gewoon iets mensen door de strot heen douwen.
Tsja, welk land wel?quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De islam heeft dat land niet leuker gemaakt...![]()
Ik vraag me oprecht af of de Islam ooit ergens een positieve bijdrage heeft geleverd, op welke manier dan ook.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/reli(...)-verandert~b35e8939/
https://www.volkskrant.nl(...)oot-is-dat~b4bc03fa/
https://www.elsevierweekb(...)shariastaat-146214w/
Nederland wel wou je zeggenquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/reli(...)-verandert~b35e8939/
https://www.volkskrant.nl(...)oot-is-dat~b4bc03fa/
https://www.elsevierweekb(...)shariastaat-146214w/
Ik vraag mij meer af hoe ze dit blijkbaar zeer belangrijk onderdeel van de islam honderden jaren geleden uitvoerden, volgens mij waren er toen toch echt geen winkels waar Mohammed een setje Bose speakers kon jatten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap gelovigen niet echt. Als je god echt een plezier doet met je gebedsomroep, waarom lukt hij dan niet? Net zo met gristenen. Kerktorens fikten vroeger massaal af door bliksem en toch bleven ze lekker doorbouwen. Als god echt je toren of geluidsinstallatie wil dan doet hij toch wel het minimale om hem te beschermen?
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.quote:
Deze reactiequote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.
Kunnen ze ook eens lachen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Jij vindt een terroristische daad tegen een audio installatie waarbij kabels zijn gesneuveld een mooie actie? Hoop dat mods meelezen.
Terroristische daad?quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het zou niet langer dan een halve minuut, hooguit een minuut mogen duren vind ik. Kerkklokken gaan ook altijd veel te lang door, fucking irritant.quote:
Was het niet zo dat er voor oorsprong gewoon wat mannetjes in die torentjes stonden te schreeuwen?quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik vraag mij meer af hoe ze dit blijkbaar zeer belangrijk onderdeel van de islam honderden jaren geleden uitvoerden, volgens mij waren er toen toch echt geen winkels waar Mohammed een setje Bose speakers kon jatten.
Dit.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik verwacht normaal gesproken een grote explosie nadat ergens 'Alluha Ackbar' te horen is geweest.
Flinke stem moeten die gasten gehad hebben, 5x per dag wat lopen schreeuwen. Snap eigenlijk niet dat ze niet gebruik maken van de huidige techniek en een oproep via SMS versturen of zo? Kunnen de mensen die het willen ontvangen zich ook aanmelden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er voor oorsprong gewoon wat mannetjes in die torentjes stonden te schreeuwen?
Daar gaat dus de vergelijking met kerkklokken mank; wat je er nu van vindt, het wordt in ieder geval niet elektrisch versterkt.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er voor oorsprong gewoon wat mannetjes in die torentjes stonden te schreeuwen?
Ik zie dat terrorisme ook aan inflatie onderhevig is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
laten iemand de audiokabel doorverbinden zodat het geluid wat je bij xhamster-videos hoort over de speakers gaatquote:Op vrijdag 8 november 2019 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wel weer een mooi onderwerp waar duidelijk wordt dat er met twee maten wordt gemeten.
Vrouwtjes op een poster in lingerie moeten verwijderd worden uit het straatbeeld, want dat is aanstootgevend. Maar zulk radicaal geschreeuw mag niks over gezegd worden, dan moeten we het maar gewoon "negeren".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten iemand de audiokabel doorverbinden zodat het geluid wat je bij xhamster-videos hoort over de speakers gaa
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
laten iemand de audiokabel doorverbinden zodat het geluid wat je bij xhamster-videos hoort over de speakers gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Dat zou geniaal zijn
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ik vind het ook hondsiriitant als ik in een land ben waar het de norm is. Ik vraag me wel af of je op een gegeven moment niet leert het een beetje uit te filteren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:55 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Het zou niet langer dan een halve minuut, hooguit een minuut mogen duren vind ik. Kerkklokken gaan ook altijd veel te lang door, fucking irritant.
Dit gaat sowieso problemen geven lijkt mij.
Ga daar maar wel vanuit.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:36 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit wordt echt een kat/muis spel dat uiteindelijk gaat escaleren naar inbraak, vandalisme en bedreiging.
Hou gewoon op de buurt zo tegen je op te zetten en flikker op je religie.
Ze willen elkaar nog weleens uitroeien.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of de Islam ooit ergens een positieve bijdrage heeft geleverd, op welke manier dan ook.
Neemt natuurlijk niet weg dat een kerktoren specifiek ontworpen is om geluid van de bel te versterken, en de bel zelf ook een behoorlijk volume kan produceren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daar gaat dus de vergelijking met kerkklokken mank; wat je er nu van vindt, het wordt in ieder geval niet elektrisch versterkt.
Terroristische daadquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Zo opdringerig en ook een beetje engquote:Op vrijdag 8 november 2019 16:05 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik vind het ook hondsiriitant als ik in een land ben waar het de norm is. Ik vraag me wel af of je op een gegeven moment niet leert het een beetje uit te filteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
de omroep is niet eens nederlandstalig, 't is in 't arabisch.
ze kunnen dan wel van alles gaan lopen omroepen als je er toch niets mee doet.
voorbeeld: من اليوم يمكنك أن تدع كلبك يتغوط في حديقة جيرانك.Kunnen Turken Arabisch verstaan eigenlijk? Of is deze moskee alleen voor de echte fundi's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar blijkt uit dat dit onder de vrijheid van godsdienst valt?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Kinderachtige actie. Het enige wat er mee bereikt is, is dat er weer gejankt kan worden -en dit keer terecht- dat er gediscrimineerd wordt tegen moslims. Er is niks mee voorkomen en de aard van een hoop nu gniffelende mensen is ook mooi duidelijk. Als er kerkklokken naar beneden gehaald zouden worden dan zou het huis te klein zijn maar nu is het maar wat leuk omdat het moslims zijn.
Er zijn voldoende middelen beschikbaar in deze rechtstaat om hiertegen te ageren en als blijkt dat het valt onder de vrijheid van godsdienst dan heb je het er maar mee te doen.
Even los van wat ik van figuren als Sheher Khan (hihih Shere Khan) en El Forkani vind.
Uit de uitspraak van de burgemeester plus gemeenteraad?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat dit onder de vrijheid van godsdienst valt?
Ik heb op dit continent nog geen christelijke aanslagen gezien waarbij de dader, onder het geluid van een belletje mensen de keel doorsneed? Allah akbar roept gewoon vervelende associaties op bij mensen, en daar mogen ze hun geloofsgenoten voor bedanken. Een swastika kan toch ook niet omdat mensen het associëren met een nazi's.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Kinderachtige actie. Het enige wat er mee bereikt is, is dat er weer gejankt kan worden -en dit keer terecht- dat er gediscrimineerd wordt tegen moslims. Er is niks mee voorkomen en de aard van een hoop nu gniffelende mensen is ook mooi duidelijk. Als er kerkklokken naar beneden gehaald zouden worden dan zou het huis te klein zijn maar nu is het maar wat leuk omdat het moslims zijn.
Er zijn voldoende middelen beschikbaar in deze rechtstaat om hiertegen te ageren en als blijkt dat het valt onder de vrijheid van godsdienst dan heb je het er maar mee te doen.
Even los van wat ik van figuren als Sheher Khan (hihih Shere Khan) en El Forkani vind.
Op dit continent zijn miljoenen mensen gedood in naam van het/een christelijk geloof.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik heb op dit continent nog geen christelijke aanslagen gezien waarbij de dader, onder het geluid van een belletje mensen de keel doorsneed? Allah akbar roept gewoon vervelende associaties op bij mensen, en daar mogen ze hun geloofsgenoten voor bedanken. Een swastika kan toch ook niet omdat mensen het associëren met een nazi's.
De gemeenteraad gaat helemaal niet over de 'vrijheid van godsdienst'.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uit de uitspraak van de burgemeester plus gemeenteraad?
Die gaan daar niet over, die hebben daar zelfs helemaal geen verstand van.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uit de uitspraak van de burgemeester plus gemeenteraad?
Idd. Daarom heeft de imam het ook gedaan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Kinderachtige actie. Het enige wat er mee bereikt is, is dat er weer gejankt kan worden -en dit keer terecht- dat er gediscrimineerd wordt tegen moslims.
En toen brak de beschaving door en hebben we 400 jaar religieuze vrede gekend in dit land, tot de moslims kwam die vonden dat de vrijheid van godsdienst inhield dat zij alles mochten en anderen niks en al snel vloeide er bloed in de straten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op dit continent zijn miljoenen mensen gedood in naam van het/een christelijk geloof.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Dat ga ik niet ontkennen, even voor de statistieken, ook het christendom mag van mij afgeschaft worden. Maar wij leven in het nu, niet 6 eeuwen geleden en nu zijn er geen (grote) problemen met het christendom. Aanslagen vinden in de westerse wereld vanuit het christendom bijna niet plaats (ik zeg bijna omdat ik geen statistieken bij de hand heb). Islamitische aanslagen vinden in deze tijd een heel stuk vaker plaats, waaronder de ellende wat IS veroorzaakt en niet te vergeten de rest van de algemene ellende in de islamitische wereld. En keer op keer zodra ze zo'n haat en radicalisering tentoonstellen worden we geconfronteerd met de woorden "allah akbar" en het inmiddels bekende vingertje. Dat speelt zich allemaal in deze tijd af, dus is het dan zo raar dat mensen geen "allah akbar" door de straten willen horen? Zelfs Femke heeft aangegeven dat ze die woorden te extreem vindt en verzocht om "God is groot" in het Nederlands om te roepen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op dit continent zijn miljoenen mensen gedood in naam van het/een christelijk geloof.
Jij niet dan ? Nu heeft de moskee aandacht en wellicht zelfs wat sympathie, en kan er weer geklaagd worden over discriminatie.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:47 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het is ook een heel vreemd verhaal. Als er daadwerkelijk sprake is van sabotage, neem ik aan dat er ook sprake is van inbraak oid. Nu zou er zogenaamd 'een draadje doorgeknipt zijn'. Geloven ze het zelf? Waar staat die apparatuur dan, gewoon op straat?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Jij niet dan ? Nu heeft de moskee aandacht en wellicht zelfs wat sympathie, en kan er weer geklaagd worden over discriminatie.
Als de moskee de sabotage zelf had uitgevoerd had het niet beter voor ze kunnen uitpakken.
Maar daar ga je wel heen?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:05 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik vind het ook hondsiriitant als ik in een land ben waar het de norm is. Ik vraag me wel af of je op een gegeven moment niet leert het een beetje uit te filteren.
Ditquote:Op vrijdag 8 november 2019 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook een heel vreemd verhaal. Als er daadwerkelijk sprake is van sabotage, neem ik aan dat er ook sprake is van inbraak oid. Nu zou er zogenaamd 'een draadje doorgeknipt zijn'. Geloven ze het zelf? Waar staat die apparatuur dan, gewoon op straat?
quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
de omroep is niet eens nederlandstalig, 't is in 't arabisch.
ze kunnen dan wel van alles gaan lopen omroepen als je er toch niets mee doet.
voorbeeld: من اليوم يمكنك أن تدع كلبك يتغوط في حديقة جيرانك.امكSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oneens. Ook daar zie je een teruggang en radicalisering. Het is wellicht niet zo hysterisch en fysiek gewelddadig maar over de hele wereld worden de rechten van met name vrouwen en homoseksuelen steeds weer en steeds verder op losse schroeven gezet en ingeperkt als het aan met name de katholieke kerk ligt. Dat is misschien niet zo schokkend als trucks op de boulevard van Nice maar niet minder ingrijpend in de samenleving.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat ga ik niet ontkennen, even voor de statistieken, ook het christendom mag van mij afgeschaft worden. Maar wij leven in het nu, niet 6 eeuwen geleden en nu zijn er geen (grote) problemen met het christendom.
Nee dat is misschien niet raar maar dat wil niet zeggen dat er daarop vrijheden worden aangepast.quote:Aanslagen vinden in de westerse wereld vanuit het christendom bijna niet plaats (ik zeg bijna omdat ik geen statistieken bij de hand heb). Islamitische aanslagen vinden in deze tijd een heel stuk vaker plaats, waaronder de ellende wat IS veroorzaakt en niet te vergeten de rest van de algemene ellende in de islamitische wereld. En keer op keer zodra ze zo'n haat en radicalisering tentoonstellen worden we geconfronteerd met de woorden "allah akbar" en het inmiddels bekende vingertje. Dat speelt zich allemaal in deze tijd af, dus is het dan zo raar dat mensen geen "allah akbar" door de straten willen horen?
Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).quote:Zelfs Femke heeft aangegeven dat ze die woorden te extreem vindt en verzocht om "God is groot" in het Nederlands om te roepen.
Lijkt mij een hele mooie middenweg waar we als samenleving allemaal wat toegeven, alleen is er één partij die weer niet wilt toegeven en vast wilt houden aan hun eigen opvatting.
Eens! Weg met Justin Bieber!quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mooie actie! Opzouten met dat buitenlandse gejengel
En waarom maakt dat een compromis onmogelijk ? Je zegt het gebed op in het Arabisch, maar de oproep tot gebed is in het Nederlands.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:49 schreef Qarrad het volgende:
Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).
Prima. Gaan we ook eisen dat er in hindoetempels stroopwafels geofferd worden als knievalletje naar onze cultuur? En denk jij serieus dat er geen gejammer komt van de gejammerde Nederlandse vertaling van de Azaan?quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En waarom maakt dat een compromis onmogelijk ? Je zegt het gebed op in het Arabisch, maar de oproep tot gebed is in het Nederlands.
Iets als "Het is tijd voor ons vrijdagmiddaggebed. Kom jij ook ? We hebben koekjes en muntthee !"
Zoiets?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:31 schreef RobbieRonald het volgende:
Valt me nog mee dat ze het geen "verschrikkelijke aanslag" noemen, zoals met dat spandoekje bij een andere moskee. Dit is erger zou je zeggen.
[..]
IN tempels ? Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima. Gaan we ook eisen dat er in hindoetempels stroopwafels geofferd worden als knievalletje naar onze cultuur?
Vanzelfsprekend, het is immers een beledigende boodschap. Daarom stelde ik net zoals je had kunnen lezen een alternatief voor.quote:En denk jij serieus dat er geen gejammer komt van de gejammerde Nederlandse vertaling van de Azaan?
En het Nederlandse alternatief is ineens minder beledigend?quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
IN tempels ? Nee.
Op straat ? Lijkt me een prima plan.
[..]
Vanzelfsprekend, het is immers een beledigende boodschap. Daarom stelde ik net zoals je had kunnen lezen een alternatief voor.
In mijn alternatief staat niet de claim dat alleen de god van Abraham (en dan ook alleen de Mohammed versie) echt is. Dus ja, dat is een aanzienlijk minder beledigende tekst.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het Nederlandse alternatief is ineens minder beledigend?
Bijzonder slechte vergelijkingen man man man.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:50 schreef Qarrad het volgende:
Oh je wou serieus laten omroepen dat de thee klaar staat voor belangstellenden in plaats van waar die oproep voor bedoeld is? Je snapt dat het dan niet meer onder godsdienstvrijheid valt? Anders ga ik ook mijn buurt uitnodigen voor cupcakes. Verbindend!quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
In mijn alternatief staat niet de claim dat alleen de god van Abraham (en dan ook alleen de Mohammed versie) echt is. Dus ja, dat is een aanzienlijk minder beledigende tekst.
Wel enigszins stereotiep aangezien hij er vanuit gaat dat moslims goed zijn in thee zetten. Dat zou je als licht racistisch kunnen zien;maar het is nog steeds veel minder haatzaaiend dan de Azan.
Wat een vergelijkingquote:Op vrijdag 8 november 2019 18:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima. Gaan we ook eisen dat er in hindoetempels stroopwafels geofferd worden als knievalletje naar onze cultuur? En denk jij serieus dat er geen gejammer komt van de gejammerde Nederlandse vertaling van de Azaan?
Dit dus, joden wonen hier al super lang, waarom hebben we daar nooit last van maar die moslims wel keer op keer.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat een vergelijkingHet is alleen de Islam die anderen gaat lopen lastig vallen hoor, zoals gewoonlijk.
Nee, nee, nee. Je kunt het niet over de katholieke kerk en vrouwen en homo's hebben om de islam te verdedigen. Het is niet vanwege het katholicisme dat ook in Belgie en Duitsland vrouwen worden aangerand in zwembaden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oneens. Ook daar zie je een teruggang en radicalisering. Het is wellicht niet zo hysterisch en fysiek gewelddadig maar over de hele wereld worden de rechten van met name vrouwen en homoseksuelen steeds weer en steeds verder op losse schroeven gezet en ingeperkt als het aan met name de katholieke kerk ligt. Dat is misschien niet zo schokkend als trucks op de boulevard van Nice maar niet minder ingrijpend in de samenleving.
Waarom niet eigenlijk? Behalve het feit dat een pastoor onlangs een dwangsom aan zijn broek heeft gekregen voor het luiden van de kerkklokken vanwege de geluidsoverlast en zonder dat de vrijheid van godsdienst in het geding was, zijn heerszuchtige religies altijd in toom gehouden. Het katholicisme natuurlijk, totdat het zijn heerszucht had afgeleerd, en moslims mochten eeuwenlang ook alleen in de privesfeer hun geloof belijden. Het idee uit de jaren 60 dat zelfs moslims zich wel zouden aanpassen en de vrijheid van godsdienst zouden respecteren is onjuist gebleken. Dus het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan dat de mate van vrijheid voor de islam wordt aangepast tot ook die godsdienst zich hier weet te gedragen.quote:Nee dat is misschien niet raar maar dat wil niet zeggen dat er daarop vrijheden worden aangepast.
Die rituelen interesseren me op zich niet zoveel, maar ik zie eigenlijk niet waarom je hier vrijheid van meningsuiting in een vreemde taal zou mogen genieten. De uiting impliceert namelijk al dat mensen er kennis van kunnen nemen en het kunnen beoordelen.quote:Nee, dat is geen optie omdat de Arabische taal een speciale status heeft in de islam. Of die terecht is is een tweede, maar feit is dat moslims hun gebeden opzeggen in het Arabisch en de oproep tot het gebed in het Arabisch hoort (met uitzondering van een periode in Turkije, lijkt me geen lichtend voorbeeld qua mensenrechten en godsdienstvrijheid).
Kerkklokken? Abortusfolders door de brievenbus? Tenen van Jehova's tussen je voordeur? Mormonen met fietshelmen? Halleluja-klapkerk-manifestaties? Kinkhoest op het kinderdagverblijf?quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat een vergelijkingHet is alleen de Islam die anderen gaat lopen lastig vallen hoor, zoals gewoonlijk.
Echt gooi jezelf weg.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kerkklokken? Abortusfolders door de brievenbus? Tenen van Jehova's tussen je voordeur? Mormonen met fietshelmen? Halleluja-klapkerk-manifestaties? Kinkhoest op het kinderdagverblijf?
Eh ja, als jouw punt is dat we alleen last hebben van de islam, dan stip ik aan dat dit niet juist is, wereldwijd.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Je kunt het niet over de katholieke kerk en vrouwen en homo's hebben om de islam te verdedigen. Het is niet vanwege het katholicisme dat ook in Belgie en Duitsland vrouwen worden aangerand in zwembaden.
[..]
Nee, want dit is discriminatie. Je handhaaft elke uitwas van elke godsdienst als deze zich niet gedraagt. Wat "zich gedragen" is staat in het wetboek.quote:Waarom niet eigenlijk? Behalve het feit dat een pastoor onlangs een dwangsom aan zijn broek heeft gekregen voor het luiden van de kerkklokken vanwege de geluidsoverlast en zonder dat de vrijheid van godsdienst in het geding was, zijn heerszuchtige religies altijd in toom gehouden. Het katholicisme natuurlijk, totdat het zijn heerszucht had afgeleerd, en moslims mochten eeuwenlang ook alleen in de privesfeer hun geloof belijden. Het idee uit de jaren 60 dat zelfs moslims zich wel zouden aanpassen en de vrijheid van godsdienst zouden respecteren is onjuist gebleken. Dus het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan dat de mate van vrijheid voor de islam wordt aangepast tot ook die godsdienst zich hier weet te gedragen.
[..]
Omdat vreemde talen niet verboden zijn, gelukkig.quote:Die rituelen interesseren me op zich niet zoveel, maar ik zie eigenlijk niet waarom je hier vrijheid van meningsuiting in een vreemde taal zou mogen genieten. De uiting impliceert namelijk al dat mensen er kennis van kunnen nemen en het kunnen beoordelen.
Dankjewel.quote:
De oproep is bedoeld om de islam te normaliseren in Nederland. Dat zegt de imam.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh je wou serieus laten omroepen dat de thee klaar staat voor belangstellenden in plaats van waar die oproep voor bedoeld is?
(Godsdienst)vrijheid is geen voorwaardelijk iets waar iets tegenover moet staan dus nee, die werkt niet twee kanten op.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De oproep is bedoeld om de islam te normaliseren in Nederland. Dat zegt de imam.
Mijn alternatief bereikt dat beter dan een Azan en heeft idd het grote voordeel dat je een tekst die moslims belangrijk achten niet gaat verminken naar het Nederlands.
Plus het voordeel dat je niet ongevraagd andermans religie gaat afkraken door een luidspreker. Religieuze vrijheid werkt immers 2 kanten op.
Wel veruit de grootste last en in Nederland uitsluitend van de islam.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh ja, als jouw punt is dat we alleen last hebben van de islam, dan stip ik aan dat dit niet juist is, wereldwijd.
Een godsdienst heeft helemaal geen recht. Burgers hebben rechten, de vrijheid van godsdienst is dan ook een bescherming tegen godsdiensten, niet van godsdiensten.quote:Nee, want dit is discriminatie. Je handhaaft elke uitwas van elke godsdienst als deze zich niet gedraagt. Wat "zich gedragen" is staat in het wetboek.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je mening moet openbaren om voor bescherming van de vrijheid van meningsuiting in aanmerking te komen.quote:Omdat vreemde talen niet verboden zijn, gelukkig.
Godsdienstvrijheid stata niet gelijk om iets door een ander zn strot te duwen. Die vrijheid beleven ze in eigen kring,quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
(Godsdienst)vrijheid is geen voorwaardelijk iets waar iets tegenover moet staan dus nee, die werkt niet twee kanten op.
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
(Godsdienst)vrijheid is geen voorwaardelijk iets waar iets tegenover moet staan dus nee, die werkt niet twee kanten op.
Oneens.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel veruit de grootste last en in Nederland uitsluitend van de islam.
[..]
Precies. Ik reageerde alleen op jouw opmerking over dat de islam zich moet gedragen, letterlijk.quote:Een godsdienst heeft helemaal geen recht. Burgers hebben rechten, de vrijheid van godsdienst is dan ook een bescherming tegen godsdiensten, niet van godsdiensten.
[..]
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?quote:Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je mening moet openbaren om voor bescherming van de vrijheid van meningsuiting in aanmerking te komen.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid stata niet gelijk om iets door een ander zn strot te duwen. Die vrijheid beleven ze in eigen kring,
Ja maar, ja maar....kerkklokken!quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.
En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Jouw vrijheid eindigt waar mijne begint". Jij mag je geloofsbelijdenis uitspreken,maar jij mag mij niet dwingen daar naar te luisteren.
En wat doe je als je hem door een luidspreker door mijn raam laat schallen ? Precies.
Je kunt wel eisen dat je niet lastig wordt gevallen door een ander zn onzin,quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Valt wel mee. Je kunt niet eisen dat je niks hoort van een ander zijn levenswijze. Wel dat het op een aanvaardbaar niveau blijft en dat de boodschap niet oproept tot geweld of discrimineert of zo.
Er zijn apps voor zelfs.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Precies. De hypocrisie begon toen de gebedsoproepen versterkt werden, terwijl de techniek om dit rechtstreeks naar de woonkamer te brengen via de radio er allang was. Tot begin jaren '80 werd de minaret gebruikt waar het werkelijk voor bedoeld is, namelijk om vanaf het balkon onversterkt het gebed op te roepen. Daar heb ik nooit bezwaar tegen gehad. Integendeel, het klonk zelf heel mooi en puur. Totdat de die schelle speakers kwamen. Wat een takke herriequote:Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:39 schreef Qarrad het volgende:
Ik snap deze zin niet. Kun je hem uitleggen?
Er is geen grondrecht vertrapt.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:28 schreef Knip het volgende:
Een oprecht gelovige weet toch wanneer God hem roept? Daar is toch niet iemand voor nodig die, al dan niet elektrisch versterkt, staat te blèren?
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Die hele oproep is ook nergens voor nodig. Het had misschien een nut toen mensen nog geen eigen klok of horloge hadden. Maar tegenwoordig is het een overbodig middel dat ook nog eens overlast veroorzaakt.
Kerkklokken horen net zo bij Nederland als tulpen, molens, zwarte Pieten, van Gogh, knotwilgen, slootjes, weilanden, zwartbonte koeien en Lakenvelders, de piemel op de Dam, Soestdijk, bloemencorso's en de Keukenhof, kaas, schapenwolken, Deltawerken, gedoogbeleid, de duinen, de Zeeuwse kust en het gekanker op alle voorgaande onderwerpen. Gewoon houwen zo dus.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
Ga jij lekker wonen tussen twee moskeeën die in de loop der jaren steeds luider hun oproepen doen. Ik denk dat als de grote moskee die in aanbouw is gaat oproepen mijn keuken vijf keer per dag de volle laag gaat krijgen. Zo erg dat de ramen echt dicht zullen moeten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, gelukkig hoor. De bange blanke mannen zijn beschermd. Ze hoeven niet te luisteren naar een zeer bedreigende uiting. Oke, er is het vetrappen van een grondrecht voor nodig geweest en een onwettige daad van vernieling, maar dat is van secundair belang. De boze bruine mannen zijn gedwarsboomd, dat is het belangrijkste.
Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van klokgelui op zondagochtend?
Ach kom. Ik stem zelf FVD, maar dit is gewoon een provocerende reactie, op een provocerende tweet.quote:
Je weet dat je als blanke man ook kan bekeren tot de islam?quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Scherp👍👍quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De vijand scandeert graag luid, omdat ze weten dat zij daardoor een krachtig hart krijgen, en daardoor een flink aantal jaren ouder zullen worden. Veel scanderen is namelijk een goede oefening voor de hartspieren.
Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting gaat niet om het luchten van je hart, ook al is dat daarmee wel toegestaan. Het gaat erom dat je een bepaalt standpunt of idee openbaart, en het gaat om het recht van anderen om daar kennis van te nemen en eventueel ook op te reageren. Maar als je dat nou in een taal doet die de meesten niet spreken, komt de openbaring er aan te ontvallen, en dus ook de mogelijkheid er op te reageren.
[..]
[..]
Als het om een opoeper gaat kwamen er vast hele andere geluiden uit dan je gewend was.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, alleen heeft het een veel oudere traditie dan luidsprekers. Overigens, een groot deel van de mensen die het doen bakken er ook niet veel van. Het is vaak ongekend lelijk wat ze doen. Een paar dagen terug had ik het 'genoegen' om een oproep inclusief alle keelongemakken van de opoeper aan te mogen horen.
Ik vind het geniaal. Staan ze daar mer hun speakersquote:Op zaterdag 9 november 2019 10:27 schreef Buitendam het volgende:
Als volwassen persoon kabeltjes van een geluidsinstallatie gaan doorknippen. Wat een ongelofelijk triest hoopje mens ben je dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |