abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189865286
Rot op joh. Je kutinstallatie faalde gewoon.
pi_189865324
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland ook erg veel kerken
Goh. Je zou bijna zeggen dat die bij Nederland horen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189866970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben aanhanger van het Griekse polytheisme. Kerkklokken zijn helemaal geen deel van mijn cultuur en ze kwetsen mij. Ze roepen op tot het verrichten van godsdienstige handelingen (bidden) die tegen mijn geloof ingaan. Kappen met die onzindingen dus, totdat ik in alle vrijheid mijn offers aan de goden mag brengen.
Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.
De Azan verklaart direct en onomwonden dat jouw Griekse goden bullshit zijn en niet bestaan. In woorden.

Het verschil tussen met een belletje klingelen en door een luidspreker daadwerkelijk woordjes zeggen is nu eenmaal nogal groot.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:03:44 #179
455560 Logic91
Always stay rational
pi_189867096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ze roepen idd daar indirect toe op. Sleutelwoord is indirect - het zijn bellen, geen woorden.
De Azan verklaart direct en onomwonden dat jouw Griekse goden bullshit zijn en niet bestaan. In woorden.

Het verschil tussen met een belletje klingelen en door een luidspreker daadwerkelijk woordjes zeggen is nu eenmaal nogal groot.
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant. Je kunt met een veel beter argument komen zoals het feit dat we de vrijheid van religie momenteel te ruim interpreteren waardoor dit soort (mijns inziens) excessen mogelijk zijn. De publieke ruimte wordt door iedereen benut ongeacht hun religieuze affiliatie dan wel een gebrek hieraan. Dan is het naar mijn mening verstandig om deze zoveel mogelijk gevrijwaard te houden van religieuze uitingen indien deze uitingen tot aantoonbare overlast kunnen leiden. De islamitische gebedsoproep kan zeker worden gezien als tot overlast leidend.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_189867116
ik heb de gebedsoproep gevonden. het geluidsfragment kon ik online vinden, hier kun je het beluisteren:
https://clyp.it/125u2vaj
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189867288
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Dat verklaren ze helemaal niet 'direct', misschien moet je de vertaling nog maar eens gaan lezen. Verder zeggen ze steeds: "IK getuig...dat er geen god is dan God." 'IK', niet eens "wij". Zou ook raar zijn als ze andere goden zouden erkennen, of als christenen, joden, boeddhisten dat zouden moeten doen. Ja, "God is Groot" verkondigen ze ook, dat geloven zij en velen met hen die niet eens moslims zijn.
pi_189867478
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:11 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Goh. Je zou bijna zeggen dat die bij Nederland horen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies en Moskeeën zijn ondertussen ook niet meer weg te denken, dus ze horen schijnbaar beide bij Nederland he? Gebedshuizen noemen we dat.
Dit, dus.
pi_189867500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Mensen kunnen elkaar enorm het leven zuur maken zonder buiten de kaders van de wet te gaan. Je hebt op zich een punt, maar persoonlijk denk ik dat zoiets niet genoeg is voor een leuke samenleving.
Een leuke samenleving is elkaar iets gunnen. Het bestuur van de moskee geeft aan heel graag zo'n oproep te willen doen, maar heeft ondertussen ook een aantal keer heel duidelijk gemaakt de omgeving niet tot last te willen zijn en nooit boven het toegestane geluidsniveau te gaan. Heel welwillend allemaal. De buurt leek het ook allemaal wel prima te vinden.
Dit, dus.
pi_189867569
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Precies en Moskeeën zijn ondertussen ook niet meer weg te denken, dus ze horen schijnbaar beide bij Nederland he? Gebedshuizen noemen we dat.
Moskeeën horen hier niet en zijn er net 40 jaar. Ongewild noemen we dat.
pi_189867581
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:46 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Nee, het past niet in jouw straatje. Dat is iets anders.
Dit, dus.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:48:12 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189867585
quote:

[..]

En mijn Poseidon tempel dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189867588
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee ze passen misschien in jouw straatje. Dat is iets anders.
Conscience do cost.
pi_189867636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En mijn Poseidon tempel dan?
Die heb je niet maar mag hier ook weg. Ik wil je er tevens aan herinneren dat Europeanen altijd hebben geprobeerd de Islam buiten te houden en dat ze alleen in de Balkan wat hebben achtergelaten. De Turken dus. De Arabieren NIKS.
pi_189867688
quote:

[..]

Het land veranderen in een seculiere/atheïstische dictatuur, waar elke vorm van religieuze uiting uit het openbaar verbannen wordt, moeten we ook niet willen.
pi_189867692
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee ze passen misschien in jouw straatje. Dat is iets anders.
Ze passen in het straatje van de grondwet. En dus past het in het straatje van ons samen :)
Dit, dus.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:02:53 #191
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189867737
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De buurt leek het ook allemaal wel prima te vinden.
Vooralsnog blijkt dat niet echt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189867814
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:

[..]

Het land veranderen in een seculiere/atheïstische dictatuur, waar elke vorm van religieuze uiting uit het openbaar verbannen wordt, moeten we ook niet willen.
Niet? Er zijn veel voorstanders van. Seculier betekent alleen dat kerk en staat gescheiden zijn. Dus dat niemand in het openbare leven last heeft van een religie die en niet bevalt.
pi_189867990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ze passen in het straatje van de grondwet. En dus past het in het straatje van ons samen :)
Achja, wetten. Daar staan ook wat notities in over overlast enzo. Dus nee, het past in jouw straatje. Prima verder, maar je kan niet verwachten dat iedereen zit te wachten op lawaai. Ik kan ook niet zomaar de boksen buiten keihard aanzetten zodat de hele wijk kan meegenieten, immers.
Conscience do cost.
pi_189868024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:08 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Niet? Er zijn veel voorstanders van. Seculier betekent alleen dat kerk en staat gescheiden zijn. Dus dat niemand in het openbare leven last heeft van een religie die en niet bevalt.
Een dictatuur is nooit goed nee. En atheïstisch extremisme is in mijn ogen even kwalijk als religieus extremisme. De meeste mensen geloven nog ergens in en willen dat ook kunnen uiten en ik vind dat dat moet kunnen en iets moois hebben. Kerken vind ik mooi, evenzo moskeeën, tempels, synagoges. Raad iedereen aan om een keer in z'n leven deze gebedshuizen te bezoeken.
pi_189868066
quote:

[..]

Jawel man meer terroristische aanslagen op audio installaties _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189868138
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:23 schreef PrayingMantis het volgende:

[..]

Een dictatuur is nooit goed nee. En atheïstisch extremisme is in mijn ogen even kwalijk als religieus extremisme. De meeste mensen geloven nog ergens in en willen dat ook kunnen uiten en ik vind dat dat moet kunnen en iets moois hebben. Kerken vind ik mooi, evenzo moskeeën, tempels, synagoges. Raad iedereen aan om een keer in z'n leven deze gebedshuizen te bezoeken.
Ik ook wel. In de Arabische wereld of Turkije of Thailand. Kerken horen echter bij ons erfgoed en het zou fijn zijn als mensen weer naar de kerk gingen.
pi_189868256
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:33 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Ik ook wel. In de Arabische wereld of Turkije of Thailand. Kerken horen echter bij ons erfgoed en het zou fijn zijn als mensen weer naar de kerk gingen.
Die zijn ook het mooist ja: moskeeën in Istanbul of Abu Dhabi O+ , kerken in Frankrijk of Spanje O+, tempels in Cambodja of Thailand O+ .

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jawel man meer terroristische aanslagen op audio installaties _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Gemeld en AIVD ingelicht. Hoop dat ze je audio installatie van je komen afpakken.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:51:13 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189868344
quote:

[..]

Mwoch, ik vind het wel goed klinken. Geen gezeik over hoofddoekjes, keppeltjes, kruisjes om de nek.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189868421
quote:

[..]

Weer iemand die denkt dat islam een religie is. Islam is een ideologie.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189868437
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:42 schreef PrayingMantis het volgende:

[..]

Die zijn ook het mooist ja: moskeeën in Istanbul of Abu Dhabi O+ , kerken in Frankrijk of Spanje O+, tempels in Cambodja of Thailand O+ .
[..]

Gemeld en AIVD ingelicht. Hoop dat ze je audio installatie van je komen afpakken.
Ik hoop het ook _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik hoop ook dat ze daar de stroom en gas afsluiten dan zitten ze daar lekker in de kou hahaatjes :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')