Dat mag jij vinden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, het past niet in jouw straatje. Dat is iets anders.
Dat gezeik komt van sommige atheïsten. Wat als gelovigen last ondervinden van bijv. mensen die zoveel vloeken of andere zaken waar zij hinder van atheïsten ondervinden? Dus ook geen atheïstische uitingen meer? Of mensen die bijv. zeiken over gay parade? Dan maar geen gay parade om van het gezeik af te zijn? Wel lekker makkelijk om zo alles op te lossen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, ik vind het wel goed klinken. Geen gezeik over hoofddoekjes, keppeltjes, kruisjes om de nek.
Waarom zouden we alle religieuze uitingen toestaan in het openbaar? Religieuze uitingen zijn voornamelijk provocerende uitingen, wie dat niet doorheeft is wel een behoorlijk domme man. De religieuze leiders staan gewoon bij het fijne volk te smeken om een pak slaag dat eeuwig pijn zou doen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Het land veranderen in een seculiere/atheïstische dictatuur, waar elke vorm van religieuze uiting uit het openbaar verbannen wordt, moeten we ook niet willen.
Zelfs dat slaan van de klok hoeft voor mij niet. Ik neem aan dat elk huishouden tegenwoordig tig apparaten heeft waar de tijd mee bijgehouden kan worden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als ze de tijd aangeven vind ik het prima. De oproep om naar de kerk te komen of het luiden omdat iemand overleden is hoeft voor mij ook niet.
Je spreekt vanuit een extremistisch atheïstisch perspectief. Vervang "religieus" in je post met bijv. "christelijk/atheïstisch" en het zou niet misstaan bij een extremistische moslim die in Saoedi-Arabië leeft. Extremisten, links of rechts, bezigen altijd dezelfde taal, bron is namelijk hetzelfde: haat. Communistische landen hebben ook al geëxperimenteerd met deze ideeën en zijn daarin zelfs verder gegaan en het heeft averechts gewerkt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom zouden we alle religieuze uitingen toestaan in het openbaar? Religieuze uitingen zijn voornamelijk provocerende uitingen, wie dat niet doorheeft is wel een behoorlijk domme man. De religieuze leiders staan gewoon bij het fijne volk te smeken om een pak slaag dat eeuwig pijn zou doen.
Ja, maar dan mag van mij kermis ook wel afgeschaft worden en allerlei festivals in de buurt. Wat denk je van een ijscoboer die bijna dagelijks met elektrieke toeter door het dorp rijdt. Laat staan vliegvelden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelfs dat slaan van de klok hoeft voor mij niet. Ik neem aan dat elk huishouden tegenwoordig tig apparaten heeft waar de tijd mee bijgehouden kan worden.
Vertel eens; wat zijn atheïstische uitingen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:00 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Je spreekt vanuit een extremistisch atheïstisch perspectief. Vervang "religieus" in je post met bijv. "christelijk/atheïstisch" en het zou niet misstaan bij een extremistische moslim die in Saoedi-Arabië leeft. Extremisten, links of rechts, bezigen altijd dezelfde taal, bron is namelijk hetzelfde: haat. Communistische landen hebben ook al geëxperimenteerd met deze ideeën en zijn daarin zelfs verder gegaan en het heeft averechts gewerkt.
Daar worden ook altijd de belangen tegen elkaar afgewogen dan. En ja, als je midden in de stad woont zal je wat vaker allerlei activiteiten in de buurt van je woning hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, maar dan mag van mij kermis ook wel afgeschaft worden en allerlei festivals in de buurt. Wat denk je van een ijscoboer die bijna dagelijks met elektrieke toeter door het dorp rijdt. Laat staan vliegvelden.
Een zekere mate van geluid is acceptabel. Het uurgeluid van een torenklok onderbreekt in ieder geval niet een conversatie tenzij je er bovenop staat. Een schetterende boodschap van welke aard dan ook haalt de aandacht van je bezigheden of gesprek af.
Ik weet niet wat ze zeggen. Ik versta het namelijk niet; ik spreek geen Arabisch.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:03 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant.
In the name of nothing!!quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vertel eens; wat zijn atheïstische uitingen?
Hoeveel andersdenkenden zijn door atheïsten van de flat gegooid? Etc... Etc...
Wat een abjecte lulkoek.
Dat mag. Ik vind dat dus niet - ik hou er niet van om iedere week via een luidspreker doelbewust beledigd te worden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:03 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat de woorden inhoudelijk betekenen zolang er maar niet wordt opgeroepen tot haat jegens anderen of geweld? Ik vind hetgeen ze zeggen volledig irrelevant.
Dan wel flinke accijns erop trouwens. Verderfelijk gedrag moet je immers ontmoedigen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:45 schreef Vallon het volgende:
Wellicht een idee om religueuze oproepen te gaan streamen.
De mate van liefhebberschap bepaalt dan of men daar een abbo op heeft of neemt.
Dus jij keurt het goed dat de religieuze leiders de weinige jongere atheïsten die er zijn langdurig pijn doen met religieuze uitingen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:00 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Je spreekt vanuit een extremistisch atheïstisch perspectief. Vervang "religieus" in je post met bijv. "christelijk/atheïstisch" en het zou niet misstaan bij een extremistische moslim die in Saoedi-Arabië leeft. Extremisten, links of rechts, bezigen altijd dezelfde taal, bron is namelijk hetzelfde: haat. Communistische landen hebben ook al geëxperimenteerd met deze ideeën en zijn daarin zelfs verder gegaan en het heeft averechts gewerkt.
Lekker de wet overtreden en aan eigenrichting doen. Dat mag, want het past in jouw straatje.quote:
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, spotten met religie, Jezus, dat soort zaken.quote:Op zaterdag 9 november 2019 20:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vertel eens; wat zijn atheïstische uitingen?
Hoeveel andersdenkenden zijn door atheïsten van de flat gegooid? Etc... Etc...
Wat een abjecte lulkoek.
Atheïsme heeft geen enkel persoon gedood. Of misschien heb ik mijn atheïstisch manifesto niet goed gelezen. Kun je me wijzen in welk hoofdstuk staat dat we alle gelovigen moeten doden?quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, dat soort zaken.
Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk. Ik zie sommige atheïsten vaak met de vinger naar religie wijzen, en vergeten vaak wat het atheïsme in veel kortere tijd aan ellende heeft gebracht. Geldt evenzo voor seculiere kapitalistische landen die de ene oorlog naar de andere voeren (as we speak) om zoiets als eigenbelangen. Nogmaals: niet om te bashen, maar relativeren.
Heeft allemaal alleen geen enkele connectie met atheïsme, dusja.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, spotten met religie, Jezus, dat soort zaken.
Ook die zaken hebben niets te maken gehad met atheïsme.quote:Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk. Ik zie sommige atheïsten vaak met de vinger naar religie wijzen, en vergeten vaak wat het atheïsme in veel kortere tijd aan ellende heeft gebracht.
Ook eigen belang staat los van atheïsme (en gelovig zijn, for that matter)quote:Geldt evenzo voor seculiere kapitalistische landen die de ene oorlog na de andere voeren (as we speak) om zoiets als eigenbelangen. Nogmaals: niet om te bashen, maar relativeren.
Atheïsme is niets dan een afwijzing en tot niets een aanwijzing.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk
Het verschil is dat atheïsme en agnosticisme geen organisatie - laat staan leiders - hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:41 schreef PrayingMantis het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was en is niet om het atheïsme te bashen, maar om zaken te relativeren. Je hebt ook gelovigen die zich ergeren aan bijvoorbeeld het veel vloeken, schaars geklede vrouwen of blote vrouwen op reclameborden, spotten met religie, Jezus, dat soort zaken.
Het atheïsme (staatsatheïsme, ideologieën zoals communisme/marxisme) heeft slechts in een eeuw tijd honderden miljoenen mensen de dood in gejaagd, letterlijk massa's tegelijk. Ik zie sommige atheïsten vaak met de vinger naar religie wijzen, en vergeten vaak wat het atheïsme in veel kortere tijd aan ellende heeft gebracht. Geldt evenzo voor seculiere kapitalistische landen die de ene oorlog na de andere voeren (as we speak) om zoiets als eigenbelangen. Nogmaals: niet om te bashen, maar relativeren.
Daarnaast hebben zij nou niet echt een heilig verklaard, onbetwistbaar rolmodel.quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het verschil is dat atheïsme en agnosticisme geen organisatie - laat staan leiders - hebben.
Het zijn vaak de leiders die de schapen opjutten en tot slechte daden leiden.
Klopt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Daarnaast hebben zij nou niet echt een heilig verklaard, onbetwistbaar rolmodel.
Zoals bijvoorbeeld een moordende en slavendrijvende krijgsheer.
Ook puntje van verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |