TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:05 schreef Faux. het volgende:
Tenzij een of andere Europese Unie-regel je bescherming biedt kan ik me niet voorstellen dat ze ook maar iets gaan vergoeden.
Kijk, zoiets bedoelde ik jaquote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.
Had een beetje een vervelende nasmaak, denk ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoop voor TS dat de maaltijd het geld waard was hahah
Mogelijk wel ja, dat verzoek ligt al 3 maanden te wachten daar. Kreeg nu de reactie op etenskosten.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:48 schreef Karstman het volgende:
Heb je niet recht op iets van 600 euro omdat je vertraging had?
Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, je had immers sowieso moeten eten. Daar krijg je een kleine vergoeding voor. Als je meer wilt uitgeven mag dat, maar dat is voor je eigen rekening.
"Lekker duur?"quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:38 schreef Hallojo het volgende:
TS dacht even lekker duur uit eten te kunnen op kosten van de luchtvaartmaatschappij
Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:
Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
Niet geschoten..quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.
Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.
Nee, dat had ik wel vrij overdreven gevonden. Als ik in Nederland uit eten ga ben ik meestal ook rond de 50-60 Euro per persoon kwijt. Vind ik geen onredelijk bedrag. Het is niet dat ik in een sterrenrestaurant heb gezeten ofzo.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.
Laten we het extremer doen; als jij voor ¤ 500,- uit eten was gegaan, had je dat dan gewoon geclaimd?
Want tussen een snackbar en 55 euro zit inderdaad niks.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
Zegt degene die zijn dinertje van de airline terug wil hebben...quote:
Zeg Hans, je begrijp geloof ik niet helemaal in welke context je die 55 euro moet plaatsen.quote:
Ik zit niet te janken dat het bedrag absurd hoog is. Als ik het niet terugkrijg, ook prima. Misschien moet je de OP nog een keer lezen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Zegt degene die zijn dinertje van de airline terug wil hebben...
Wat is precies het verschil dan? Ik zit toch niet voor mijn lol een nacht in een stad waar ik geen zak te zoeken heb, en waarnaast ik ook nog een dag vrij moet nemen de volgende dag?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zeg Hans, je begrijp geloof ik niet helemaal in welke context je die 55 euro moet plaatsen.
55 euro om uit eten te gaan is niet extreem nee. 55 euro omdat je ergens moet eten i.v.m. vertraging en dat dan terugvorderen is krankzinnig.
De airline is in ieder geval gebonden aan de EU wetgeving. Vlucht was van buiten de Eu naar tussenstop in de EU naar Nederland. Dat is volgens mij het enige dat relevant is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Fred2 het volgende:
Zoals al eerder in het topic gezegd is deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden zonder te weten van waar naar waar de reis ging, waar je je tussenstop heb gehad en met welk airline je vloog.
Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Nee, dat had ik wel vrij overdreven gevonden. Als ik in Nederland uit eten ga ben ik meestal ook rond de 50-60 Euro per persoon kwijt. Vind ik geen onredelijk bedrag. Het is niet dat ik in een sterrenrestaurant heb gezeten ofzo.
Dan heb je idd recht op een plaats om te slapen, 10 euro om van te eten en 600 euro schadevergoeding.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:12 schreef Skv het volgende:
De airline is in ieder geval gebonden aan de EU wetgeving. Vlucht was van buiten de Eu naar tussenstop in de EU naar Nederland. Dat is volgens mij het enige dat relevant is.
Ik ben er vrij zeker van dat ze het daar nog wel een stuk bonter hebben gezien dan iemand die een hapje eten claimt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik denk dat ze bij de airline gestikt zijn in hun koffie van het lachen toen ze je declaratie zagen.
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
Dit dus. Als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet en ik declareer elke dag voor 55 euro aan eten dan vraagt mijn werkgever ook of ik wel helemaal lekker ben.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:15 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.
Ik ben van mening dat als je om 15.00 op een vliegveld staat en de volgende dag terug vliegt, vervolgens een tegoedbon krijgt van 10 Euro die je alleen uit kan geven op het vliegveld (sandwich+flesje water) het redelijk is dat ik nog aanvullende kosten voor eten vraag. Dat is niet afgedaan met een broodje aan het eind van de middag.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.
Uiteindelijk is het je eigen keuze dat je uit eten bent gegaan. Dat is je goed recht, maar een vliegmaatschappij hoeft niet voor ieders keuze te betalen. Nu ben jij het met ¤ 55,-, volgende keer is het iemand die wel naar die sterrenzaak gaat. Daarom gewoon een standaardvergoeding. Pas als je kosten moet maken die je niet gehad zou hebben als je op tijd vloog kan er geclaimd worden, in principe.
Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:16 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dit dus. Als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet en ik declareer elke dag voor 55 euro aan eten dan vraagt mijn werkgever ook of ik wel helemaal lekker ben.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:15 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil dan? Ik zit toch niet voor mijn lol een nacht in een stad waar ik geen zak te zoeken heb, en waarnaast ik ook nog een dag vrij moet nemen de volgende dag?
Ik vind dat juist een extra argument om niet de hele avond ook nog in de snackbar te gaan zitten.
Zou 30 Euro per persoon de situatie totaal anders hebben gemaakt en had ik dan wel gelijk? Of 25 Euro? Of 20?
Nee, ik ook niet. Mijn werkgever zou dat ook niet gek vinden. Het is dan ook een vrij normaal bedrag als je uit eten gaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.
"uit eten gaan" en iets eten omdat je vertraging hebt zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Mijn werkgever zou dat ook niet gek vinden. Het is dan ook een vrij normaal bedrag als je uit eten gaat.
Je hebt toch gewoon een bon gehad van een 10tje? Dat jij daarna nog meer wil eten is een keuze. Dus het had weinig verschil gemaakt of het om 20, 25 30 of 3.000,- euro ging.quote:
Wat is het verschil dan? Het is toch raar dat als ik al een nacht genaaid ben door die vertraging, dat ik dan ook nog eens het meest gierige eten moet gaan zoeken dat er te vinden is?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
"uit eten gaan" en iets eten omdat je vertraging hebt zijn twee verschillende dingen.
Maar als je wel op tijd thuis was had je ook gewoon zelf eten moeten kopen. Dat doe je nu ook. Je maakt alleen een andere keuze over wat je eet en hoeveel je daarvoor betaalt. Dat mag, maar dat gaat een vliegboer niet betalen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je om 15.00 op een vliegveld staat en de volgende dag terug vliegt, vervolgens een tegoedbon krijgt van 10 Euro die je alleen uit kan geven op het vliegveld (sandwich+flesje water) het redelijk is dat ik nog aanvullende kosten voor eten vraag. Dat is niet afgedaan met een broodje aan het eind van de middag.
Als ik thuis ben eet ik ook niet om 16.00 een boterham en ga ik dan in bed liggen tot het ontbijt.
Ja, een bon van een tientje die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden. Daar heb ik dus een namiddagbroodje van gekocht. Als alternatief had ik kunnen kiezen voor (waarschijnlijk) drie appels of één zak M&M's. Ik verzin de prijzen op het vliegveld ook niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je hebt toch gewoon een bon gehad van een 10tje? Dat jij daarna nog meer wil eten is een keuze. Dus het had weinig verschil gemaakt of het om 20, 25 30 of 3.000,- euro ging.
Daarom ook die 600 euro waar je nog recht op heb.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Het is toch raar dat als ik al een nacht genaaid ben door die vertraging, dat ik dan ook nog eens het meest gierige eten moet gaan zoeken dat er te vinden is?
Thuis heb ik een keuken. Dat maakt het wel wat makkelijker om fatsoenlijk te eten voor minder geld.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als je wel op tijd thuis was had je ook gewoon zelf eten moeten kopen. Dat doe je nu ook. Je maakt alleen een andere keuze over wat je eet en hoeveel je daarvoor betaalt. Dat mag, maar dat gaat een vliegboer niet betalen.
Recht hebben en geld krijgen zijn verschillende dingen. Die vraag ligt daar ook al drie maanden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Daarom ook die 600 euro waar je nog recht op heb.
Ja. Dat is toch prima. Jij maakt de keuze dat broodje gelijk op te eten. Als je dan nog meer wilt houdt niets je tegen dat zelf te vergoeden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, een bon van een tientje die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden. Daar heb ik dus een namiddagbroodje van gekocht. Als alternatief had ik kunnen kiezen voor (waarschijnlijk) drie appels of één zak M&M's. Ik verzin de prijzen op het vliegveld ook niet.
Je had hier ook een pizza kunnen halen natuurlijk, of een maaltijdsalade. Voor de maatschappij maakt dat ook verder totaal niet uit, die zien kosten voor een dag eten domweg als kosten die je thuis ook had. Meer valt er ook niet over te zeggen eigenlijk, het is wat het is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Thuis heb ik een keuken. Dat maakt het wel wat makkelijker om fatsoenlijk te eten voor minder geld.
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend. En dat als zij zich gewoon hadden gehouden aan hun verplichting om mij op tijd thuis te krijgen, ik die kosten niet had hoeven maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Faux. het volgende:
Jezus wat doe je uit de hoogte TS
Dat je voor 55 euro uit eten gaat moet je helemaal lekker zelf weten, maar je realiseert je toch wel dat je voor tien euro ook gewoon ergens iets kan eten? Zou toch wat zijn als iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze aan eten mogen declareren. Want jouw 55 euro is misschien voor iemand anders weer erg laag en die komt met een bon van 100 euro op de proppen. Etc.
Dus nee, we eten niet allemaal bij de snackbar, maar zien wel het verschil tussen 55 eu voor een etentje uit eigen zak en dat proberen terug te vragen met absurde argumenten bij een vliegmaatschappij.
Dus eigenlijk is dat je hele frustratie?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:22 schreef Skv het volgende:
Recht hebben en geld krijgen zijn verschillende dingen. Die vraag ligt daar ook al drie maanden.
De frustratie is inderdaad deels dat de enige reactie die ik tot dusver krijg is dat ik 10 Euro heb gekregen en dat ze daarom niks voor het eten vergoeden. En niks over de rest.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:24 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is dat je hele frustratie?
Geef het gewoon uit handen van aan zo'n claimbedrijfje, ben je van het gedoe af.
Ja, pech. Je moet ergens de grens trekken namelijk als maatschappij. Ook als je 25 eu had gekregen had je geklaagd. Want ook dat dekt de kosten van je eten niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend.
quote:Artikel 9
Recht op verzorging
1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers gratis:
a) maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;
b) hotelaccommodatie in gevallen
- waarin een verblijf van één of meer nachten noodzakelijk wordt, of
- waarin een langer verblijf noodzakelijk wordt dan het door de passagier geplande verblijf;
c) vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie (hotel of andere accommodatie).
2. Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden.
3. Bij het toepassen van dit artikel schenkt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijzondere aandacht aan de behoeften van personen met beperkte mobiliteit en hun eventuele begeleiders, alsook aan de behoeften van alleenreizende kinderen.
Bron: https://eur-lex.europa.eu(...)i=CELEX%3A32004R0261
Zij houden zich aan de EU-regels.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Skv het volgende:
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend. En dat als zij zich gewoon hadden gehouden aan hun verplichting om mij op tijd thuis te krijgen, ik die kosten niet had hoeven maken.
Juist.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:29 schreef Fred2 het volgende:
Dan zal je aannemelijk moeten maken het redelijk is dat je tussen aankomst om het vliegveld en vertrek normaal gesproken 3 maaltijden zou nuttigen.
1x heb je in de vorm van een coupon gekregen
1x zat waarschijnlijk als ontbijt bij je hotel
1x extra die je wil declareren.
[..]
Ik kreeg laatst in Slovenië een broodje kaas en een flesje water van de maatschappij met een kleine 4 uur vertraging, dat was wel karig.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:46 schreef Karstman het volgende:
Ik vind vooral die bon van 10 euro debiel laag. Ik had een keer 4 uur vertraging en we kregen de man 17,50 want het was lunchtijd. Zou je toch verwachten dat je voor een tijdsbestek waar het avondmaal inzit een bon voor een euro of 25 zou krijgen.
Hell, de laatste keer op Heatrow misten we een aansluiting, volgende vlucht was nog geen anderhalf uur later maar mooi wel een bon voor 10 pond (met z'n tweeen) voor koffie.
55 euro pp, dan ben je gewoon lekker uit eten geweest hoor, dan heb je niet je best gedaan om een goede deal te vinden om de avond mee te overleven. En dat is TS z'n goed recht, maar daar gaat de vliegtuigmaatschappij niet voor betalen natuurlijkquote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:54 schreef potjecreme het volgende:
Wat een rare mensen hier. Eten op de luchthaven is duurder dan in de stad. Met ¤10 kan je niet veel op de luchthaven.
Goed dat je het hebt geprobeerd. Wellicht een klacht indienen?
Waarom zou je om 15:30 een maaltijd moeten krijgen?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Skv het volgende:
Juist.
Dat zou voor mij betekenen:
- Zondag 12.00: vlucht vertrokken
- Zondag 15.00: aankomst op luchthaven
- Zondag 15.30: ontvangst E10,- en kopen broodje (1)
- Zondag 19.00: diner, zelf voorgeschoten (2)
- Maandag 07.00: ontbijt, zit bij hotel in (3)
- Maandag 08.00: vertrek aansluitende vlucht
Dan kom ik op drie.
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou je om 15:30 een maaltijd moeten krijgen?
En het ontbijt zat bij het hotel in, wat zij regelden.
Hoe kom jij dan op 3?
Nogmaals: ik zou naar het Europees Parlement gaan om de wet te veranderen als ik jou was. Succes ermee.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.
ok dank je doeiquote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nogmaals: ik zou naar het Europees Parlement gaan om de wet te veranderen als ik jou was. Succes ermee.
Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.
Op het vliegveld? I think notquote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.
Dat jij een flesje water en een broodje koopt om 15:30 van die ¤10,- moet je zelf weten maar van die ¤10,- had je ook om 17:30 een prima maaltijd kunnen kopen.
Kwestie van niet zo lastig doen over wat je in je bek douwt. Je kan van een tientje vast een McDonalds-menu kopen en dat stilt de honger in ieder geval enigszins. En anders leg je een paar euro bij en koop je een large menu.quote:
Veel succes met je 10 Euro en je 'prima maaltijd' op het vliegveld.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.
Dat jij een flesje water en een broodje koopt om 15:30 van die ¤10,- moet je zelf weten maar van die ¤10,- had je ook om 17:30 een prima maaltijd kunnen kopen.
Toch stelt de EU-wetgeving dat het niet gaat om compensatie, maar om maaltijden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:48 schreef Faux. het volgende:
[..]
Kwestie van niet zo lastig doen over wat je in je bek douwt. Je kan van een tientje vast een McDonalds-menu kopen en dat stilt de honger in ieder geval enigszins. En anders leg je een paar euro bij en koop je een large menu.
Die tien eu is bedoeld als compensatie, niet als dinerbon.
Zoiets wordt bepaald naar wat in verkeersopvattingen als redelijk wordt gezien. Luxe uit eten voor 55 euro pp valt daar gewoon niet onder.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Toch stelt de EU-wetgeving dat het niet gaat om compensatie, maar om maaltijden.. Maar fijn dat dit jouw mening is hoor.
Artikel 9
Recht op verzorging
- waarin een langer verblijf noodzakelijk wordt dan het door de passagier geplande verblijf;
c) vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie (hotel of andere accommodatie).
2. Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden.
3. Bij het toepassen van dit artikel schenkt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijzondere aandacht aan de behoeften van personen met beperkte mobiliteit en hun eventuele begeleiders, alsook aan de behoeften van alleenreizende kinderen.
Compensatie voor gemaakte eetkosten ja, waarbij je zelf mag kiezen of je voor een tientje gaat eten of voor 55 eu.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Toch stelt de EU-wetgeving dat het niet gaat om compensatie, maar om maaltijden.. Maar fijn dat dit jouw mening is hoor.
Artikel 9
Recht op verzorging
55 euro pp is volgens mij nou niet echt luxe hoor, maar een gewoon doorsnee restaurant. ik zou ook niet 's avonds in een vreemde stad, waar je onverwacht gedumpt bent, gaan zoeken naar het goedkoopste restaurant.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:09 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Zoiets wordt bepaald naar wat in verkeersopvattingen als redelijk wordt gezien. Luxe uit eten voor 55 euro pp valt daar gewoon niet onder.
Fijn dat er toch nog normale mensen rondhangen hier.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:37 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
55 euro pp is volgens mij nou niet echt luxe hoor, maar een gewoon doorsnee restaurant. ik zou ook niet 's avonds in een vreemde stad, waar je onverwacht gedumpt bent, gaan zoeken naar het goedkoopste restaurant.
Wat snap je niet aan het verschil tussen 'krijgen de passagiers gratis' en 'de passagier krijgt een tientje en moet maar uitzoeken of hij meer wil betalen'?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:36 schreef Faux. het volgende:
[..]
Compensatie voor gemaakte eetkosten ja, waarbij je zelf mag kiezen of je voor een tientje gaat eten of voor 55 eu.
Oke. Waar kan ik dan vinden wat redelijk wordt gevonden? Ik vind dit zelf redelijk. Anderen blijkbaar niet. Dat is ook het lastige van het begrip 'redelijk'.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:09 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Zoiets wordt bepaald naar wat in verkeersopvattingen als redelijk wordt gezien. Luxe uit eten voor 55 euro pp valt daar gewoon niet onder.
Dat is niet helemaal hoe je dit moet lezen hoor. Hoe ik het interpreteer is blijkbaar ook hoe het juridische team van de luchtvaartmaatschappij het interpreteert. Daar zou ik enige waarde aan hechten, of je moet naar de rechter trekken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het verschil tussen 'krijgen de passagiers gratis' en 'de passagier krijgt een tientje en moet maar uitzoeken of hij meer wil betalen'?
Ik zie het verschil wel hoor. Het eerste staat in de EU-wetgeving en het tweede staat op Fok.
Gratis lijkt mij niet echt multi-interpretabel.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:44 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hoe je dit moet lezen hoor. Hoe ik het interpreteer is blijkbaar ook hoe het juridische team van de luchtvaartmaatschappij het interpreteert. Daar zou ik enige waarde aan hechten, of je moet naar de rechter trekken.
Een gemiddelde Europeaan zou 55 euro voor een hapje eten als je op doorreis bent niet redelijk vinden. Daar kun je 10 pizza's van halen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Oke. Waar kan ik dan vinden wat redelijk wordt gevonden? Ik vind dit zelf redelijk. Anderen blijkbaar niet. Dat is ook het lastige van het begrip 'redelijk'.
Sleep ze voor de rechter. Win je altijd. Volgens jou. Geen risico.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Gratis lijkt mij niet echt multi-interpretabel.
pp hč.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:46 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Een gemiddelde Europeaan zou 55 euro voor een hapje eten als je op doorreis bent niet redelijk vinden. Daar kun je 10 pizza's van halen.
Waarom ga je dan niet je gelijk halen bij de rechter ipv hier op FOK!?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Gratis lijkt mij niet echt multi-interpretabel.
Omdat proceskosten, tijd en energie? Wat een dooddoener zeg. Lekker ingewikkeld doen en dan weer eindigen met zo'n argument. Stakker.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:48 schreef Faux. het volgende:
Waarom ga je dan niet je gelijk halen bij de rechter ipv hier op FOK!?
Met een big tasty menu heb je een prima maaltijd ja. Kun je er nog 2 hamburgers van 1 euro naast nemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Veel succes met je 10 Euro en je 'prima maaltijd' op het vliegveld.
En dit topic vind je geen verspilde energie?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat proceskosten, tijd en energie? Wat een dooddoener zeg. Lekker ingewikkeld doen en dan weer eindigen met zo'n argument. Stakker.
Ja je kan een hoop dingen naar mij gooien maar je bent zelf degene die een topic begint over dat je je benadeeld voelt, dan zeggen wij dat t wel meevalt, daar ga je op in door wetteksten te sturen, en als we dan zeggen ga naar de rechter is t ook niet goed. Wat wil je dan precies met dit topic?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat proceskosten, tijd en energie? Wat een dooddoener zeg. Lekker ingewikkeld doen en dan weer eindigen met zo'n argument. Stakker.
Je kent mij duidelijk niet. Maar prima hoor. Ga maar lekker ridderen achter je computertje.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:53 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Met een big tasty menu heb je een prima maaltijd ja. Kun je er nog 2 hamburgers van 1 euro naast nemen.
Maar snap dat je dit niet begrijpt als je zo'n type bent die altijd het onderste uit de kan wilt halen.
Jij bent echt iemand die zich op een ander z'n eigen volvreet en thuis leeft op water en droge macaroni. En dan de macaroni nog met korting probeert te krijgen omdat er een deuk in het pakje zit.
Je zit je eigen topic lekker te verneuken in ieder geval, in combinatie met je post boven degene die ik quote. Je wilt je gelijk maar krijgt het niet van iedereen. Helaas. Zo werkt het internet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Met name kijken of hier na de leegloop op Fok nog steeds precies hetzelfde gebeurt bij elk topic. Iedereen vindt alles belachelijk en het eindigt in 'ga naar de rechter' of 'waarom open je dan een topic'. Dat is gelukkig wel zo.![]()
Wel jammer dat ik geen 'wat zeiden ze toen je belde?' heb gekregen. Daar hoop ik stiekem op.
Ik hoef je niet te kennen om uit je reacties dit oordeel te trekken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:00 schreef Skv het volgende:
[..]
Je kent mij duidelijk niet. Maar prima hoor. Ga maar lekker ridderen achter je computertje.
Nee, mijn systeem is niet ingesteld op het omrekenen van flesjes water naar het equivalent in hamburgers. Vind ik overigens niet eens zo erg als ik er over nadenk.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:04 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Ik hoef je niet te kennen om uit je reacties dit oordeel te trekken.
Waarom koop je uberhaupt een flesje water van een voucherbon? Een flesje water kost op het vliegveld rond de 4 euro. Dat staat gelijk aan 4 hamburgers. Niet aan gedacht zeker?
Ah, een uitloktopic dus, en niet om écht een antwoord te krijgen op je vragen in de OP.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Met name kijken of hier na de leegloop op Fok nog steeds precies hetzelfde gebeurt bij elk topic. Iedereen vindt alles belachelijk en het eindigt in 'ga naar de rechter' of 'waarom open je dan een topic'. Dat is gelukkig wel zo.![]()
Wel jammer dat ik geen 'wat zeiden ze toen je belde?' heb gekregen. Daar hoop ik stiekem op. Of iemand die een topic van mij van jaren geleden na uren zoeken hier gaat posten met een triomfantelijk verhaal om één of ander nietszeggend punt te ondersteunen. Maar dat kan nog komen.
knap als je op een luchthaven een hamburger van een euro kan vinden hoorquote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:04 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Ik hoef je niet te kennen om uit je reacties dit oordeel te trekken.
Waarom koop je uberhaupt een flesje water van een voucherbon? Een flesje water kost op het vliegveld rond de 4 euro. Dat staat gelijk aan 4 hamburgers. Niet aan gedacht zeker?
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
Je kan het beter bij je reisverzekering proberen te declareren, die gunnen je het misschien nog wel.
Maar je zit zelf in de fout om niet genoeg tijd over te laten tussen de vluchten. Daar neem je zelf het risico.
Dat is jouw conclusie.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah, een uitloktopic dus, en niet om écht een antwoord te krijgen op je vragen in de OP.
Kan wel gedelete worden dus.
Ah joh, die dikzak wil gewoon graag gelijk. En hamburgers. Vooral hamburgers. En veel ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
knap als je op een luchthaven een hamburger van een euro kan vinden hoor
Dat blijkt duidelijk uit jouw woorden idd.quote:
Ben je nou op je tenen getrapt of begint het besef van je achterlijke declaratie eindelijk door te te dringen?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, mijn systeem is niet ingesteld op het omrekenen van flesjes water naar hamburgers. Vind ik overigens niet eens zo erg.
Vraag uit interesse: reken jij altijd alles om naar hamburgers? Dus ook de prijzen kleding, uitjes en verzekeringen?
To be fair, voor 10 euro aan boodschappen zet ik toch echt een heel wat betere en uitgebreidere maaltijd neer dan wat je kan halen voor een 10 euro bon op het vliegveld.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.
Uiteindelijk is het je eigen keuze dat je uit eten bent gegaan. Dat is je goed recht, maar een vliegmaatschappij hoeft niet voor ieders keuze te betalen. Nu ben jij het met ¤ 55,-, volgende keer is het iemand die wel naar die sterrenzaak gaat. Daarom gewoon een standaardvergoeding. Pas als je kosten moet maken die je niet gehad zou hebben als je op tijd vloog kan er geclaimd worden, in principe.
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:17 schreef Arkai het volgende:
Als je recht hebt op 600 euro dan is je vlucht 4 uur of meer vertraagd. Mocht je het ticket met een creditcard gekocht hebben (Visa/Mastercard) dan heb je recht op 150 euro vluchtvertragingskosten.
Dit lijkt me inderdaad een stuk relevanter dan die 55 euro.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:14 schreef Quotidien het volgende:
Ben even de jurisprudentie ingedoken en voila, er is een Sturgeon-arrest dat bepaalt dat je niet geringe compensatie kan claimen bij langdurige vertraging. Zoek maar op om te kijken of het van toepassing is.
https://www.amsadvocaten.(...)g-vlucht-zo-zit-het/
Dus tussen 250 en 600 euro
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:14 schreef Quotidien het volgende:
Ben even de jurisprudentie ingedoken en voila, er is een Sturgeon-arrest dat bepaalt dat je niet geringe compensatie kan claimen bij langdurige vertraging. Zoek maar op om te kijken of het van toepassing is.
Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Faux. het volgende:
Jezus wat doe je uit de hoogte TS
Dat je voor 55 euro uit eten gaat moet je helemaal lekker zelf weten, maar je realiseert je toch wel dat je voor tien euro ook gewoon ergens iets kan eten? Zou toch wat zijn als iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze aan eten mogen declareren. Want jouw 55 euro is misschien voor iemand anders weer erg laag en die komt met een bon van 100 euro op de proppen. Etc.
Dus nee, we eten niet allemaal bij de snackbar, maar zien wel het verschil tussen 55 eu voor een etentje uit eigen zak en dat proberen terug te vragen met absurde argumenten bij een vliegmaatschappij.
Dit dus eigenlijk ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Tinos85 het volgende:
Wauw wat een backfire.
Het is toch redelijk dat een vliegmaatschappijen voor een redelijke vergoeding zorgt voor het eten als je moet overnachten door een vertraging? Een bon van een tientje op een vliegveld, daar koop je niks voor.
Oké vooruit, 2 euro!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:19 schreef denattedweil het volgende:
[ afbeelding ] Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
knap als je op een luchthaven een hamburger van een euro kan vinden hoor
Daar kan je van overleven toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.
[..]
Dit dus eigenlijk ja.
Een degelijke maaltijd wellicht niet; maar waarschijnlijk wel een redelijke maaltijd waarmee je tot de volgende dag kan overleven.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.
[..]
Dit dus eigenlijk ja.
Niet vervelend bedoeld, maar dat werd op pagina 1 van dit topic al vermeld. Sterker nog, ts heeft ook een claim voor die vergoeding lopen. Hij had daarnaast ook nog dat etentje gedeclareerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:14 schreef Quotidien het volgende:
Oh inderdaad.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dat werd op pagina 1 van dit topic al vermeld. Sterker nog, ts heeft ook een claim voor die vergoeding lopen. Hij had daarnaast ook nog dat etentje gedeclareerd.
Ik kwam om 1630 aan bij het hotel geloof ik. Er was alleen ontbijt inbegrepen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een degelijke maaltijd wellicht niet; maar waarschijnlijk wel een redelijke maaltijd waarmee je tot de volgende dag kan overleven.
Het is ook nog even afhankelijk van het hotel; of daar eten was inbegrepen etc.
Dit ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Tinos85 het volgende:
Wauw wat een backfire.
Het is toch redelijk dat een vliegmaatschappijen voor een redelijke vergoeding zorgt voor het eten als je moet overnachten door een vertraging? Een bon van een tientje op een vliegveld, daar koop je niks voor.
En dit. Als ik in mijn eigen stad een hapje ga eten dan kost dat ook wel meer dan 10 Euro. Dus niet gek dat dat in het buitenland ook zo is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:18 schreef Speekselklier het volgende:
ik heb ook wel eens vluchtvertragingen. Dan duik ik het eerste restaurant in dat ik tegen kom en me bevalt. Rekening geregeld 50 euro of meer. Niks geks als je geen uren wil zoeken.
Declaratie is bij mijn werkgever nooit een probleem. Ik zie niet in waarom een klm zo'n bedrag gek vind. Voor tien euro heb je ee n happy-meal. Dat eet ik thuis ook niet.
Het is wel typisch dat de zinnige reacties pas later op de dag komen. Maar jullie waren waarschijnlijk nog aan het werk toen ik het topic opende. De rest heeft hier overdag tijd voor. En lacht zich kapot dat iemand het in zijn hoofd haalt om niet een hamburger te eten. Is niet voor te stellen voor ze.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Dit dus eigenlijk ja.
Zeker, maar TS is toch gewoon de stad ingegaan?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:16 schreef probeer het volgende:
[..]
To be fair, voor 10 euro aan boodschappen zet ik toch echt een heel wat betere en uitgebreidere maaltijd neer dan wat je kan halen voor een 10 euro bon op het vliegveld.
Ja. Maar. Denk jij dat "de stad" iets feestelijks op tafel had getoverd voor mijn tegoedbon van 10 Euro waar op stond "ALLEEN TE BESTEDEN OP HET VLIEGVELD"? Ik vraag het me wel af.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker, maar TS is toch gewoon de stad ingegaan?
Dat is de discussie wel want in het recht wordt gekeken naar wat billijk en redelijk is. In een wereld waar mensen van een paar tientjes per week moeten rondkomen haalt geen rechter het in zijn hoofd om 55 euro uit eten als noodzakelijk te beschouwen. Prima, maar dan gewoon uit eigen zak.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:28 schreef Renesite het volgende:
Is dat de discussie? Nee. De discussie is: wat zijn de rechten en wat valt er te halen. Waar liggen de nuances?
Ik denk dat we mensen die vliegen en een vliegreis kunnen betalen niet behandeld moeten worden met een tientje. Ik ben zelf op vakantie geweest met een overstap op zwitserland. Daar kostte een chocomelk, een latte en twee prestels 24 euro. Denk dat daar goed naar gekeken kan worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:30 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat is de discussie wel want in het recht wordt gekeken naar wat billijk en redelijk is. In een wereld waar mensen van een paar tientjes per week moeten rondkomen haalt geen rechter het in zijn hoofd om 55 euro uit eten als noodzakelijk te beschouwen. Prima, maar dan gewoon uit eigen zak.
Ik kan als arme student ook gewoon vliegen. Dan stel je prioriteiten en ga je niet in een duur restaurant op het vliegveld eten. Elke sloeber kan tegenwoordig vliegen. Prima dat je wat meer luxe gewend bent en dan duur wilt uit eten, maar je hoeft niet te doen alsof het ķf een hamburgertje bij de mac is ķf voor 55 pp uit eten. Dat tientje is wel karig inderdaad, zeker voor op een vliegveld.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik denk dat we mensen die vliegen en een vliegreis kunnen betalen niet behandeld moeten worden met een tientje. Ik ben zelf op vakantie geweest met een overstap op zwitserland. Daar kostte een chocomelk, een latte en twee prestels 24 euro. Denk dat daar goed naar gekeken kan worden.
Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Juist.
Dat zou voor mij betekenen:
- Zondag 12.00: vlucht vertrokken
- Zondag 15.00: aankomst op luchthaven
- Zondag 15.30: ontvangst E10,- en kopen broodje (1)
- Zondag 19.00: diner, zelf voorgeschoten (2)
- Maandag 07.00: ontbijt, zit bij hotel in (3)
- Maandag 08.00: vertrek aansluitende vlucht
Dan kom ik op drie.
En dan ben ik godverdomme nog vergeten mijn twee gratis faxberichten te sturen.
waarom zou je in een of ander slechte snackbar of mcdonalds moeten gaan eten als die luchtvaartmaatschappij fouten maakt. je hoeft helemaal geen medelijden met ze te hebben hoor. ga maar eens naar een griek of zo hier in nederland, ben je zo 55 euro kwijt en dan heb je gewoon gegeten maar niets bijzonders. dat jij als student dat niet kan snap ik wel, maar iemand met een redelijke baan vind dat wel normaal.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:41 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik kan als arme student ook gewoon vliegen. Dan stel je prioriteiten en ga je niet in een duur restaurant op het vliegveld eten. Elke sloeber kan tegenwoordig vliegen. Prima dat je wat meer luxe gewend bent en dan duur wilt uit eten, maar je hoeft niet te doen alsof het ķf een hamburgertje bij de mac is ķf voor 55 pp uit eten. Dat tientje is wel karig inderdaad, zeker voor op een vliegveld.
Je kan gewoon gyros klappen voor 6 euro ofzoquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:28 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
waarom zou je in een of ander slechte snackbar of mcdonalds moeten gaan eten als die luchtvaartmaatschappij fouten maakt. je hoeft helemaal geen medelijden met ze te hebben hoor. ga maar eens naar een griek of zo hier in nederland, ben je zo 55 euro kwijt en dan heb je gewon gegeten maar niets bijzonders. dat jij als student dat niet kan snap ik wel, maar iemand met een redelijke baan vind dat wel normaal.
en waarom dan, omdat de luchtvaartmaatschappij zielig is of zo?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:29 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je kan gewoon gyros klappen voor 6 euro ofzo
Je begint zelf over een Griek?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:29 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
en waarom dan, omdat de luchtvaartmaatschappij zielig is of zo?
ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:
maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten.
ja een grieks restaurant slimmerd, zitten aan een tafeltje, voorgerechtje, hoofdgerecht en een paar drankjes, zoals grote mensen doen.quote:
Ja hoor is, dat snap ik ook wel, maar ts kreeg een voucher en kocht daar een broodje van. Hij had die voucher ook kunnen inzetten voor een frietje of pizza (of iets wat jij als “diner” rekent) en hij koos een broodje.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?
een broodje is geen diner.
Oh dat weet ik niet ik ben geen groot mens.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:32 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ja een grieks restaurant slimmerd, zitten aan een tafeltje, voorgerechtje, hoofdgerecht en een paar drankjes, zoals grote mensen doen.
Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen. Hier hebben ze toevallig een salad bar, maar op veel vliegvelden is het aanbod echt karig en moet je wel naar een restaurant.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja hoor is, dat snap ik ook wel, maar ts kreeg een voucher en kocht daar een broodje van. Hij had die voucher ook kunnen inzetten voor een frietje of pizza (of iets wat jij als “diner” rekent) en hij koos een broodje.
Mijn boodschap was: dat ts een voucher krijgt en dat ts die eerder inzet voor een “extra” eetmoment rond 15:30 is zijn keuze, maar dat maakt niet dat de luchtvaartmaatschappij niet voldaan zou hebben aan zijn juridische verplichting om te voorzien in maaltijden.
Nogmaals, dan gaat het over inhoud. De vraag was of er nog recht is op een compensatie voor een volledige extra maaltijd, daar ts zijn “maaltijdbon” inzet als “tussendoortje”.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:42 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen. Hier hebben ze toevallig een salad bar, maar op veel vliegvelden is het aanbod echt karig en moet je wel naar een restaurant.
Dus dan zou TS op het vliegveld moeten wachten tot het tijd is voor diner aangezien die bon alleen daar geldig was?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?
In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.
Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
Die 10 euro is ook niet veel meer waard dan een tussendoortjequote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nogmaals, dan gaat het over inhoud. De vraag was of er nog recht is op een compensatie voor een volledige extra maaltijd, daar ts zijn “maaltijdbon” inzet als “tussendoortje”.
Dat een voucher voor 10 euro karig is, dat ben ik met jullie eens; maar of karig ook gelijk is aan juridisch ontoereikend vraag ik me af. Want je kunt wel oordelen dat een pizza of friet of broodje geen volwaardige maaltijd is, dat is nogal persoonlijk.
Je blijft niet tot 19 uur op de luchthaven om daar te dineren.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?
In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.
Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
veel landen eten alleen de lunch warmquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?
een broodje is geen diner.
Dat hoeft ook niet, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat etentjes van 55 euro pp vergoed worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:35 schreef MaximumRush het volgende:
Doe normaal, niet iedereen wilt pauper naar de mac gaan.
55 euro lijkt mij ook geen heel vreemd bedrag. Wat denkt die maatschappij dan dat je van je 10 euro-bon in het hotel kunt eten of zo? Dat is niet realistisch.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]Het waren twee vluchten van dezelfde maatschappij met een overstap van iets van 2 uur. Nog los van het feit dat dit topic niet gaat over de vraag waarom er überhaupt sprake was van een gemiste vlucht, ga ik niet vluchten boeken op een zo ruim mogelijke overstaptijd om maar geen aansluitingen te missen.
!
Voor TS wel:quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:42 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen.
quote:Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).
Nu is dat avondeten in het vliegtuig ook niet veel meer waard dan een tientje. Per 2.quote:
De rechtsbijstand is gewoon een verkapte verzekering geworden. Ze keren dat bedrag gewoon uit en gaan echt niet bij de vliegmaatschappijen erachteraan voor 100 euro.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:12 schreef Peter het volgende:
[..]
55 euro lijkt mij ook geen heel vreemd bedrag. Wat denkt die maatschappij dan dat je van je 10 euro-bon in het hotel kunt eten of zo? Dat is niet realistisch.
Als je een rechtsbijstand hebt, leg de claim (beide: eten en vertraging) daar neer. Heb ik ook gedaan toen de maatschappij moeilijk ging doen. Die hebben mijn claims overgenomen en mij gewoon uitbetaald. was wel makkelijk (en geen kosten voor een claimbedrijf).
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat etentjes van 55 euro pp vergoed worden.
die 600 euro is alleen vluchtvertraging, geen onkosten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:14 schreef Scorpie het volgende:
Je kan het altijd proberen TS, maar volgens mij zit dit in die 600 euro vergoeding die je ook al geclaimed hebt.
Daar heeft TS geen tijd en energie voor.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 06:54 schreef LorneMalvo het volgende:
Goed topic wel, van genoten.
De juridische route staat nu open, je hebt het artikel en al. Succes.
Er zit voor mij verschil tussen na een dag reizen thuis zijn, de spullen uitpakken en een pizza eten. En om 15.30 in een stad staan waar je de avond door moet brengen omdat je vervolgvlucht pas de volgende dag gaat.quote:
Wij kregen een keer de man 5 euro 30 voor avondeten. We zijn nog de uitdaging aangegaan om op het vliegveld iets te zoeken voor die prijs.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:46 schreef Karstman het volgende:
Ik vind vooral die bon van 10 euro debiel laag. Ik had een keer 4 uur vertraging en we kregen de man 17,50 want het was lunchtijd. Zou je toch verwachten dat je voor een tijdsbestek waar het avondmaal inzit een bon voor een euro of 25 zou krijgen.
Hell, de laatste keer op Heatrow misten we een aansluiting, volgende vlucht was nog geen anderhalf uur later maar mooi wel een bon voor 10 pond (met z'n tweeen) voor koffie.
Troll topic. Doen alsof 55 niks is maar wel proberen te declareren en dan hier posten. Niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Je zit sowieso in een vrij grijs gebied.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
Mijn tussenconclusies op basis van dit topic zijn overigens:
1. Een bon van 10 E, alleen te besteden op het vliegveld, is niet redelijk om avondeten van te kopen.
2. Het declareren van 55 Euro voor avondeten in de stad is niet redelijk omdat het ook goedkoper kon.
Wat ik me dan afvraag is wat wel redelijk is. De airline is het overigens niet eens mijn bovenstaande conclusie 1. En stelt dat ze daarmee aan hun plicht hebben voldaan.
Jawel, zij werken samen met EUclaim en besteden het weer uit aan hen. Zonder de fee die ik zelf anders zou betalen en het wachten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De rechtsbijstand is gewoon een verkapte verzekering geworden. Ze keren dat bedrag gewoon uit en gaan echt niet bij de vliegmaatschappijen erachteraan voor 100 euro.
Advies: let it go. Je gaat toch niet procederen voor 20 euroquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
1. Een bon van 10 E, alleen te besteden op het vliegveld, is niet redelijk om avondeten van te kopen.
2. Het declareren van 55 Euro voor avondeten in de stad is niet redelijk omdat het ook goedkoper kon.
Wat ik me dan afvraag is wat wel redelijk is. De airline is het overigens niet eens mijn bovenstaande conclusie 1. En stelt dat ze daarmee aan hun plicht hebben voldaan.
Voor sommige mensen is je recht halen wel een principekwestie .quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Advies: let it go. Je gaat toch niet procederen voor 20 euro
Redelijk? Imo wat een degelijke (dus niet-fastfood) avondmaaltijd bij een eetgelegenheid op het vliegveld zou kosten, qua inhoud gelijkwaardig aan wat je in het vliegtuig zou krijgen. Dan denk ik aan 20-25 euro.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
En dan krijg je vonnissen als: “dat de vordering de kantonrechter niet onrechtmatig of ongegrond voorkomt betekent niet dat hij de kantonrechter ook fatsoenlijk voorkomt”quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is je recht halen wel een principekwestie .
Maar die voucher is aangeboden dus die waarde haal je er af. Blijft een bedrag van 10-15 euro over. Verlies nemen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Redelijk? Imo wat een degelijke (dus niet-fastfood) avondmaaltijd bij een eetgelegenheid op het vliegveld zou kosten, qua inhoud gelijkwaardig aan wat je in het vliegtuig zou krijgen. Dan denk ik aan 20-25 euro.
Ow ja zeker, het was TS' keus om daar geen gebruik van te maken.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar die voucher is aangeboden dus die waarde haal je er af. Blijft een bedrag van 10-15 euro over. Verlies nemen zou ik zeggen.
Welke luchtvaartmaatschappij is dat dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe'quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:36 schreef WL020 het volgende:
[..]
Troll topic. Doen alsof 55 niks is maar wel proberen te declareren en dan hier posten. Niet serieus te nemen.
TS wil op een gemakkelijke manier al zijn geld terug.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:15 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe'![]()
Vervolgens stel je voor om het dan aan de rechter voor te leggen maar dat is dan weer te duur voor TS.
Gaat het je nou om het geld of om het principe?
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS wil op een gemakkelijke manier al zijn geld terug.
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.
Ja, maar welke airline is het dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.
Die is al genoemd. De maatschappij moet zorgen voor de maaltijden tijdens de vertraging. Een voucher van 10¤ is dan niet voldoende.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?
Waarvoor is dat relevant?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, maar welke airline is het dan?
Omdat mensen deze airline kunnen vermijden om mee te vliegen. Een andere airline zal zich wellicht meer aan de wetgeving houden.quote:
Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vindenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Principes kosten geld, en TS is gewoon gierig (frappant is dan wel de elitaire houding van TS). En dat is prima, maar dan moet je dus niet uit eten gaan. Op zich is ¤55 geen gek bedrag voor een etentje buiten de deur, maar het is nogal vreemd om te verwachten dat de luchtvaartmaatschappij daar voor op zou moeten draaien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:15 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe'![]()
Vervolgens stel je voor om het dan aan de rechter voor te leggen maar dat is dan weer te duur voor TS.
Gaat het je nou om het geld of om het principe?
Zijn toon en zijn rechten staan anders los van elkaar. Dat jij dat niet kunt scheiden is jammer.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vinden
Niet perse op ¤55, kan TS nier vooruit met Verordening 261/2004, meer specifiek:quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?
Een voucher van een tientje - die alleen op de luchthaven te besteden is terwijl de maatschappij TS (vermoedelijk op basis van artikel 9 lid onder b van diezelfde verordening) buiten de luchthaven laat overnachten - komt me karig over.quote:Artikel 9
Recht op verzorging
Waarom zouden de rechten van TS beperkt zijn tot "ff snel wat eten" - de verordening heeft het over "maaltijden" (en verfrissingen). Voor veruit de meeste mensen bestaat een reguliere maaltijd niet uit een snackje. En nee, de meeste mensen gaan ook niet elke dag uit eten voor ¤55, maar in een restaurant kun je over het algemeen iets fatsoenlijker eten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vinden
Wellicht, maar a) de voucher liet dat qua waarde niet toe en b) wellicht was TS op reguliere diner-tijd niet meer op het vliegveld en c) de porties van dit soort snacks op vliegvelden zijn doorgaans niet dermate groot dat je daar de nacht mee haalt en d) drinkt TS ook wel eens 's nachts (zie ook b).quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:51 schreef fespo het volgende:
je zegt dat je thuis ook een pizza in de oven had gegooid, maar daar ga je uiteten.
een Aziatische take away o.i.d. is op een vliegveld voor 15 euro incl. drankje te vinden.
Welke stad was het? In bijvoorbeeld Oslo is 55 euro niet veel voor een diner, terwijl je in Lissabon voor minder dan de helft al van een goede maaltijd kunt genieten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
Niet expres lekker strak je aansluitvlucht plannen om dit geintje te kunnen pullenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:
Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
Voedselbonnen staan los van de vergoeding voor de vertraging. Als je tegoedbonnen voor toekomstige vluchten aanneemt, doe je over het algemeen afstand van vergoeding zoals geld op je rekening/cash.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:58 schreef MCH het volgende:
3 maanden duurt wel lang zeg, ik had laatst binnen een dag of 4 van Ryanair te horen gekregen dat m'n vertragingsclaim goedgekeurd was. Ik durfde ook geen voedselbon van een paar euro aan te nemen, bang dat ik de big bucks hiermee zou verspelen
Boeiuhhhhquote:Op vrijdag 1 november 2019 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voedselbonnen staan los van de vergoeding voor de vertraging. Als je tegoedbonnen voor toekomstige vluchten aanneemt, doe je over het algemeen afstand van vergoeding zoals geld op je rekening/cash.
Sorry dat ik je wilde helpen, hoor. Mijn welgemeende excuses. Ik zal het nooit meer doen.quote:
Het lijkt mij wel dat je meer dan 10 euro van ze hoort te krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:26 schreef Skv het volgende:
Misschien een wat zeikerige vraag, maar toch.
Onlangs miste ik door een vertraagde vlucht mijn aansluiting. Dit betekende dat ik een nacht op mijn tussenstop moest overnachten en de volgende dag een vrije dag op moest nemen.
Op zich is het goed afgehandeld door de airline: ze regelden een hotel en ik kreeg een bonnetje om voor 10 Euro wat eten te kopen. Daarvan heb ik op het vliegveld een sandwich en een flesje water gekocht.
's Avonds ben ik in de stad een hapje gaan eten. De kosten hiervan (E55 pp) heb ik gedeclareerd bij de airline. Die wijzen dit nu af, want:
"Unfortunately we cannot cover your additional meal expenses as you were provided with the meal voucher". This is a final decision of the agent. Thank you.
Leuk dat ze dit vinden, maar een coupon van 10 Euro die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden staat niet gelijk aan avondeten. Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).
Na wat rond googlen of ze dit zouden moeten vergoeden kom ik alleen bij allerhande claimwebsites uit. Daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon graag weten of mijn vraag om deze kosten te vergoeden redelijk is of niet. En of ik daar recht op zou hebben of dat ik nu voor niks ingewikkeld zit te doen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik ben meerdere keren langere periodes dus in Basel geweest voor werk en kreeg 24,50 euro per dag. Wat ik omgerekend in francs moest betalen was meestal wel wat meer, maar ik vond dat akkoord want thuis is het eten ook niet gratis. Ik bespaarde op eetkosten in ieder geval.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.
Zwitserland is geen EU...quote:Op vrijdag 1 november 2019 01:27 schreef Ixnay het volgende:
Als die stopover in Zwitserland was vind ik die 10 euro van hun belachelijk laag en die 55 euro van jou gewoon aan de hoge kant, maar het wordt acceptabel gezien alle rompslomp die je hebt en je verlofdag die je kwijt bent.
Locatie bepaalt wie van jullie 2 redelijk is.
De compensatie was 450 cent, daar koop je een colaatje van ofzo.quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sorry dat ik je wilde helpen, hoor. Mijn welgemeende excuses. Ik zal het nooit meer doen.
En in een Euroland.quote:Op vrijdag 1 november 2019 05:55 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Zwitserland is geen EU...
Volgens TS was de overstap in de EU.
Lekker eigenhandig afwijken van EU wetgevingquote:Op vrijdag 1 november 2019 01:40 schreef Ixnay het volgende:
Ps. Vaak staan dit soort regels m.b.t. waar je recht op hebt bij vertraging gewoon in de policy van je luchtvaartmaatschappij waar je akkoord mee bent gegaan bij het boeken of bij het maken van een account.
Meestal klikken mensen (waaronder ik zelf) het vinkje aan naast iets van: "I have read this policy and I agree with all the terms and conditions as mentioned above"
Als daar jouw 10 euro in wordt genoemd. Denk ik dat je weinig kans maakt.
Duidelijk is wel dat het woord gierig in dit topic zijn betekenis helemaal verloren is.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Principes kosten geld, en TS is gewoon gierig (frappant is dan wel de elitaire houding van TS). En dat is prima, maar dan moet je dus niet uit eten gaan. Op zich is ¤55 geen gek bedrag voor een etentje buiten de deur, maar het is nogal vreemd om te verwachten dat de luchtvaartmaatschappij daar voor op zou moeten draaien.
Eigenlijk zeg je hier dat als de airline in zijn voorwaarden zet dat ze je mogen neerschieten ze dat gewoon legaal mogen doen. Want ja je hebt geaccepteerd!quote:Op vrijdag 1 november 2019 01:40 schreef Ixnay het volgende:
Ps. Vaak staan dit soort regels m.b.t. waar je recht op hebt bij vertraging gewoon in de policy van je luchtvaartmaatschappij waar je akkoord mee bent gegaan bij het boeken of bij het maken van een account.
Meestal klikken mensen (waaronder ik zelf) het vinkje aan naast iets van: "I have read this policy and I agree with all the terms and conditions as mentioned above"
Als daar jouw 10 euro in wordt genoemd. Denk ik dat je weinig kans maakt.
Ja.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:37 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je hier dat als de airline in zijn voorwaarden zet dat ze je mogen neerschieten ze dat gewoon legaal mogen doen. Want ja je hebt geaccepteerd!
Inderdaad zeg.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:35 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Duidelijk is wel dat het woord gierig in dit topic zijn betekenis helemaal verloren is.
Hahaha ja zeg dat wel! Volg ook het uiterst vermakelijke topic van TO over zijn vulpennenquote:Op vrijdag 1 november 2019 09:35 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Duidelijk is wel dat het woord gierig in dit topic zijn betekenis helemaal verloren is.
Nee, Voorwaarden zijn geldig totdat een wet wordt overtreden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:37 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je hier dat als de airline in zijn voorwaarden zet dat ze je mogen neerschieten ze dat gewoon legaal mogen doen. Want ja je hebt geaccepteerd!
quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:18 schreef kareldekikker455 het volgende:
[..]
Nee, Voorwaarden zijn geldig totdat een wet wordt overtreden.
Nee, want het is volgens de wet verboden om iemand neer te schieten. Ook als iemand toestemming geeft.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:37 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
TOquote:Op vrijdag 1 november 2019 09:30 schreef Mrmime het volgende:
Hahaha wat een topic. Houd je ons op de hoogte TO?
Goed. Dan was t dus iets te weinig. Anders had ik de TS nu compleet afgezeken. Overigens kun je overal in Europa wel voor 15-20 euro ergens een hapje eten, dus die 55 euro slaat nergens op.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:50 schreef bonhoeffer het volgende:
In iedergeval niet op Schiphol. De Mac daar is belachelijk duur. Voor een normaal menu (bic mac menu zoiets + frisje en saus) was ik laatst 12.50 euro kwijt.
Ja ik heb ook al eerder hier aangegeven dat 10 euro te weinig is , en dat ik daarmee TS zijn punt wel snap. 55 euro is belachelijk veel, ik zou 20 euro compensatie redelijk vinden voor een vliegveldmaaltijd. Zo te lezen zijn meer mensen het daarmee eens. Ben benieuwd hoe dit afloopt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:53 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Goed. Dan was t dus iets te weinig. Anders had ik de TS nu compleet afgezeken. Overigens kun je overal in Europa wel voor 15-20 euro ergens een hapje eten, dus die 55 euro slaat nergens op.
Ik eigenlijk niet. Ik vind de TS arrogant en wereldvreemd. Denk ook niet dat die maatschappij zich hier verder nog mee bezig gaat houden, dus dit zal t einde wel zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:55 schreef bonhoeffer het volgende:
[..]
Ja ik heb ook al eerder hier aangegeven dat 10 euro te weinig is , en dat ik daarmee TS zijn punt wel snap. 55 euro is belachelijk veel, ik zou 20 euro compensatie redelijk vinden voor een vliegveldmaaltijd. Zo te lezen zijn meer mensen het daarmee eens. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik ben het eens met jouw mening over zijn houding. Ik vind dat echter niks afdoen aan het feit dat 10 euro te weinig is voor een fatsoenlijke maaltijd.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:59 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet. Ik vind de TS arrogant en wereldvreemd. Denk ook niet dat die maatschappij zich hier verder nog mee bezig gaat houden, dus dit zal t einde wel zo.
Ja klopt, dat was mijn conclusie net ook toen je de prijs van het big mac-menu vertelde. Zo'n maatschappij kan misschien een beetje aan de hand van de prijzen bij de McDonalds, een pizza-iets (zullen wel ketens zitten overal) en nog iets waar veel mensen snel wat eten (weet niet wat eigenlijk, misschien Subway) de waarde van de bonnen bepalen, want het is uiteindelijk dáár waar 90% van de mensen gaat eten en dan zou t fijn zijn als je niet ook nog eens een paar euro moet gaan bijbetalen. Dus gewoon kijken naar de prijzen van een Big Mac menu, een pizza met drankje en een 'sub' met drankje (en koekjes ofzo?).quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:01 schreef bonhoeffer het volgende:
[..]
Ik ben het eens met jouw mening over zijn houding. Ik vind dat echter niks afdoen aan het feit dat 10 euro te weinig is voor een fatsoenlijke maaltijd.
Dat kan. Ik ben het gewend gewoon mijn bonnetjes in te leveren, en als het niet al te buitensporig wordt is dat geen probleem. Maar goed, ik ben 3 dagen max. in het buitenland voor mijn werk, dus dat is weer anders.quote:Op vrijdag 1 november 2019 01:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ben meerdere keren langere periodes dus in Basel geweest voor werk en kreeg 24,50 euro per dag. Wat ik omgerekend in francs moest betalen was meestal wel wat meer, maar ik vond dat akkoord want thuis is het eten ook niet gratis. Ik bespaarde op eetkosten in ieder geval.
Que? Wat bazel jij dan?quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:22 schreef KefirKater het volgende:
[..]
TOGa maar snel terug naar het Viva-forum.
Hier zeggen we 'TS'.quote:Op vrijdag 1 november 2019 18:33 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Que? Wat bazel jij dan?
Ik gebruik altijd de term TO en kom nooit op het Vivaforum.
Nou, excuses meneer KefirKater van de forumpolitie, dat ik niet geheel voldeed aan de etiquetteregels van Fok!forum.quote:
kom op zeg, mac pizzahut en de sub is gern maaltijd. Dat is snack, fastfood. Een fatsoenlijke maaltijd eet je in een eenvoudig restaurant. Niet in een snackbar.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:09 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Ja klopt, dat was mijn conclusie net ook toen je de prijs van het big mac-menu vertelde. Zo'n maatschappij kan misschien een beetje aan de hand van de prijzen bij de McDonalds, een pizza-iets (zullen wel ketens zitten overal) en nog iets waar veel mensen snel wat eten (weet niet wat eigenlijk, misschien Subway) de waarde van de bonnen bepalen, want het is uiteindelijk dáár waar 90% van de mensen gaat eten en dan zou t fijn zijn als je niet ook nog eens een paar euro moet gaan bijbetalen. Dus gewoon kijken naar de prijzen van een Big Mac menu, een pizza met drankje en een 'sub' met drankje (en koekjes ofzo?).
Wat een snob... Het gaat er gewoon om dat je wat in je maag krijgt en bij McDonald's kun je gewoon een salade en melk halen als je zo graag gezond wilt doen. Wat denk je dat je bij Van der Valk krijgt of een willekeurig Grand café? Kip cordon blue, friet, schnitzel, saté... Alsof dat beter is.quote:Op vrijdag 1 november 2019 19:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
kom op zeg, mac pizzahut en de sub is gern maaltijd. Dat is snack, fastfood. Een fatsoenlijke maaltijd eet je in een eenvoudig restaurant. Niet in een snackbar.
daar krijg je een maaltijd, geen vulling. Er zijn mensen die de studentijd ontgroeid zijn en de mac al even ontgroeid zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2019 19:46 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Wat een snob... Het gaat er gewoon om dat je wat in je maag krijgt en bij McDonald's kun je gewoon een salade en melk halen als je zo graag gezond wilt doen. Wat denk je dat je bij Van der Valk krijgt of een willekeurig Grand café? Kip cordon blue, friet, schnitzel, saté... Alsof dat beter is.
Is gewoon dezelfde (gefrituurde) shit. Dat zeg ik net.quote:Op vrijdag 1 november 2019 19:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
daar krijg je een maaltijd, geen vulling. Er zijn mensen die de studentijd ontgroeid zijn en de mac al even ontgroeid zijn.
het verschil tussen een vandervalk en pizzahut niet snappen :-)quote:Op vrijdag 1 november 2019 19:54 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Is gewoon dezelfde (gefrituurde) shit. Dat zeg ik net.
quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
het verschil tussen een vandervalk en pizzahut niet snappen :-)
ik zal het vereenvoudigen. Een maaltijd eet je met vork, lepel en mes. Niet met je handen.
Dat is ook niet te vreten, nee. Daarom ben ik ook naar iets fatsoenlijks gegaan.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:19 schreef KefirKater het volgende:
[..]!!!! Dan ga je toch lekker naar een van de andere 20 vreetplekken?
of je kunt vragen om een vliegtuigmaaltijd. Krijg je ook een (plastic) mes en vork bij.
Klopt maar zou jij het redelijk vinden als ze dat aanboden? Is dezelfde shit die je moet eten als je op een lange vlucht zat.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is ook niet te vreten, nee. Daarom ben ik ook naar iets fatsoenlijks gegaan.
TS zat niet op een vlucht waar hij de keuze niet had.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:53 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Klopt maar zou jij het redelijk vinden als ze dat aanboden? Is dezelfde shit die je moet eten als je op een lange vlucht zat.
Alsof ik jou iets vroegquote:Op vrijdag 1 november 2019 20:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
TS zat niet op een vlucht waar hij de keuze niet had.
TS zat in een stad met de mogelijkheid van een maaltijd.
en ook niet snappen wat een forum is.quote:
quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:53 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Klopt maar zou jij het redelijk vinden als ze dat aanboden?
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
...
ik zou uitzoeken wat een maaltijd in het door de luchtvaartmaatschapppij aanboden hotel kost. Ik neem aan dat eten in het hotel niet als onredelijk mag worden gezien.quote:Op vrijdag 1 november 2019 21:09 schreef Fer het volgende:
TS had met de bon op het vliegveld iets moeten eten. Dan was hij misschien 25¤ kwijt geweest en een goed argument dat de 10¤ van onvoldoende was.
Nu heeft TS zijn kansen vergooid door ergens voor een veel hoger bedrag te eten, hoger dan strikt noodzakelijk voor een normale maaltijd.
Ze moeten een maaltijd verzorgen. Dat doen ze hiermee. Ongemakkelijk of karig misschien.quote:Op vrijdag 1 november 2019 21:16 schreef phoenyx het volgende:
Ik begrijp ook niet wat mensen hier normaal vinden aan 10 euro die je alleen kan besteden op het vliegveld.
maaltijden en verfrissingen. Die tien euro was voor een verfrissingen. Hiervoor koop je op het vliegveld een flesje cola, een zakje chips en een een appel. Dan zijn je centen op.quote:Op vrijdag 1 november 2019 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze moeten een maaltijd verzorgen. Dat doen ze hiermee. Ongemakkelijk of karig misschien.
Ja. Dan had ik ze echt goed te pakken gehad. Had ik alsnog goor eten gehad, op het vliegveld gegeten en teveel geld voor die troep uitgegeven. En alsnog niks terug gekregen. Net als nu. Echt een briljant plan ja.quote:Op vrijdag 1 november 2019 21:09 schreef Fer het volgende:
TS had met de bon op het vliegveld iets moeten eten. Dan was hij misschien 25¤ kwijt geweest en een goed argument dat de 10¤ van onvoldoende was.
Nu heeft TS zijn kansen vergooid door ergens voor een veel hoger bedrag te eten, hoger dan strikt noodzakelijk voor een normale maaltijd.
Jeetje. Misschien kunnen ze beter slachtofferhulp verstrekken i.p.v. maaltijdbonnen. Kom op zeg, get over it. Scrooge.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja. Dan had ik ze echt goed te pakken gehad. Had ik alsnog goor eten gehad, op het vliegveld gegeten en teveel geld voor die troep uitgegeven. En alsnog niks terug gekregen. Net als nu. Echt een briljant plan ja.
Wat maak je je druk joh.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja. Dan had ik ze echt goed te pakken gehad. Had ik alsnog goor eten gehad, op het vliegveld gegeten en teveel geld voor die troep uitgegeven. En alsnog niks terug gekregen. Net als nu. Echt een briljant plan ja.
Waarom is het raar dan?quote:Op vrijdag 1 november 2019 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat maak je je druk joh.
Nu heb je (hopelijk) lekker gegeten, en dat kost wat. Als je had gewild dan had het voor veel minder gekund. Daar koos je (begrijpelijk) niet voor, maar om dan te verwachten dat de luchtvaartmaatschappij jouw restaurantbezoek moet vergoeden is wel een beetje raar.
zo'n bonnetje is vaak een pasje waar je vaak bij de kassa pas weet wat er op staat. het pasje is vaak net voldoende voor de 'verfrissing'.quote:Op zaterdag 2 november 2019 05:28 schreef Drekkoning het volgende:
Je bent al akkoord gegaan met de compensatie die terplekke geboden werd door het bonnetje te accepteren en uit te geven.
Dat maakt dat je in een zwakke positie staat. Zou er verder dus geen tijd meer in steken.
Ik ben vouchers gewend.quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:58 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
zo'n bonnetje is vaak een pasje waar je vaak bij de kassa pas weet wat er op staat. het pasje is vaak net voldoende voor de 'verfrissing'.
Dus je wist van tevoren al dat je die 55¤ nooit ging terugkrijgen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Zit veel verschil tussen airlines. Ooit ook zoiets gehad met KLM, die hadden alles binnen 2 weken geregeld. Met uitbetaling en al. En een met met Emirates, dat duurde meer dan een halfjaar. Vrij irritant. Vooral omdat ik liever op tijd ergens ben dan met compensaties in de weer moet.quote:Op zaterdag 2 november 2019 22:52 schreef KimJong-un het volgende:
Welke airline?
Ik heb dit gehad met EasyJet vanaf Edinburgh. We hebben ons toen zelf maar als vrijwilliger opgegeven omdat er anders mensen gekozen zouden worden en een deel van onze groep kon echt niet later vertrekken.
Op dat moment deden ze alsof we helden waren. Zo fijn dat jullie vrijwillig een latere vlucht nemen. Alles zou vergoed worden. In de praktijk moet je alles zelf uitzoeken en gaat niemand over claims of vergoedingen, behalve wat wat klantenservicemedewerkers die overal nee op zeggen.
Ik heb over die vergoeding meer dan een jaar gedaan, uiteindelijk wel gekregen. Ook mijn vergoeding voor avondeten, treinticket naar huis omdat de vooraf bestelde shuttle uiteraard al weg was.
Maar de vraag is welke airliner in deze cases. Is het soms Thickthumb Air?quote:Op zondag 3 november 2019 11:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Zit veel verschil tussen airlines. Ooit ook zoiets gehad met KLM, die hadden alles binnen 2 weken geregeld. Met uitbetaling en al. En een met met Emirates, dat duurde meer dan een halfjaar. Vrij irritant. Vooral omdat ik liever op tijd ergens ben dan met compensaties in de weer moet.
Dat zou wel een gekke naam zijn voor een airline.quote:Op zondag 3 november 2019 12:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar de vraag is welke airliner in deze cases. Is het soms Thickthumb Air?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |