Recht hebben en geld krijgen zijn verschillende dingen. Die vraag ligt daar ook al drie maanden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Daarom ook die 600 euro waar je nog recht op heb.
Ja. Dat is toch prima. Jij maakt de keuze dat broodje gelijk op te eten. Als je dan nog meer wilt houdt niets je tegen dat zelf te vergoeden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, een bon van een tientje die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden. Daar heb ik dus een namiddagbroodje van gekocht. Als alternatief had ik kunnen kiezen voor (waarschijnlijk) drie appels of één zak M&M's. Ik verzin de prijzen op het vliegveld ook niet.
Je had hier ook een pizza kunnen halen natuurlijk, of een maaltijdsalade. Voor de maatschappij maakt dat ook verder totaal niet uit, die zien kosten voor een dag eten domweg als kosten die je thuis ook had. Meer valt er ook niet over te zeggen eigenlijk, het is wat het is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Thuis heb ik een keuken. Dat maakt het wel wat makkelijker om fatsoenlijk te eten voor minder geld.
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend. En dat als zij zich gewoon hadden gehouden aan hun verplichting om mij op tijd thuis te krijgen, ik die kosten niet had hoeven maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Faux. het volgende:
Jezus wat doe je uit de hoogte TS
Dat je voor 55 euro uit eten gaat moet je helemaal lekker zelf weten, maar je realiseert je toch wel dat je voor tien euro ook gewoon ergens iets kan eten? Zou toch wat zijn als iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze aan eten mogen declareren. Want jouw 55 euro is misschien voor iemand anders weer erg laag en die komt met een bon van 100 euro op de proppen. Etc.
Dus nee, we eten niet allemaal bij de snackbar, maar zien wel het verschil tussen 55 eu voor een etentje uit eigen zak en dat proberen terug te vragen met absurde argumenten bij een vliegmaatschappij.
Dus eigenlijk is dat je hele frustratie?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:22 schreef Skv het volgende:
Recht hebben en geld krijgen zijn verschillende dingen. Die vraag ligt daar ook al drie maanden.
De frustratie is inderdaad deels dat de enige reactie die ik tot dusver krijg is dat ik 10 Euro heb gekregen en dat ze daarom niks voor het eten vergoeden. En niks over de rest.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:24 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is dat je hele frustratie?
Geef het gewoon uit handen van aan zo'n claimbedrijfje, ben je van het gedoe af.
Ja, pech. Je moet ergens de grens trekken namelijk als maatschappij. Ook als je 25 eu had gekregen had je geklaagd. Want ook dat dekt de kosten van je eten niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend.
quote:Artikel 9
Recht op verzorging
1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers gratis:
a) maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;
b) hotelaccommodatie in gevallen
- waarin een verblijf van één of meer nachten noodzakelijk wordt, of
- waarin een langer verblijf noodzakelijk wordt dan het door de passagier geplande verblijf;
c) vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie (hotel of andere accommodatie).
2. Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden.
3. Bij het toepassen van dit artikel schenkt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijzondere aandacht aan de behoeften van personen met beperkte mobiliteit en hun eventuele begeleiders, alsook aan de behoeften van alleenreizende kinderen.
Bron: https://eur-lex.europa.eu(...)i=CELEX%3A32004R0261
Zij houden zich aan de EU-regels.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Skv het volgende:
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend. En dat als zij zich gewoon hadden gehouden aan hun verplichting om mij op tijd thuis te krijgen, ik die kosten niet had hoeven maken.
Juist.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:29 schreef Fred2 het volgende:
Dan zal je aannemelijk moeten maken het redelijk is dat je tussen aankomst om het vliegveld en vertrek normaal gesproken 3 maaltijden zou nuttigen.
1x heb je in de vorm van een coupon gekregen
1x zat waarschijnlijk als ontbijt bij je hotel
1x extra die je wil declareren.
[..]
Ik kreeg laatst in Slovenië een broodje kaas en een flesje water van de maatschappij met een kleine 4 uur vertraging, dat was wel karig.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:46 schreef Karstman het volgende:
Ik vind vooral die bon van 10 euro debiel laag. Ik had een keer 4 uur vertraging en we kregen de man 17,50 want het was lunchtijd. Zou je toch verwachten dat je voor een tijdsbestek waar het avondmaal inzit een bon voor een euro of 25 zou krijgen.
Hell, de laatste keer op Heatrow misten we een aansluiting, volgende vlucht was nog geen anderhalf uur later maar mooi wel een bon voor 10 pond (met z'n tweeen) voor koffie.
55 euro pp, dan ben je gewoon lekker uit eten geweest hoor, dan heb je niet je best gedaan om een goede deal te vinden om de avond mee te overleven. En dat is TS z'n goed recht, maar daar gaat de vliegtuigmaatschappij niet voor betalen natuurlijkquote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:54 schreef potjecreme het volgende:
Wat een rare mensen hier. Eten op de luchthaven is duurder dan in de stad. Met ¤10 kan je niet veel op de luchthaven.
Goed dat je het hebt geprobeerd. Wellicht een klacht indienen?
Waarom zou je om 15:30 een maaltijd moeten krijgen?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Skv het volgende:
Juist.
Dat zou voor mij betekenen:
- Zondag 12.00: vlucht vertrokken
- Zondag 15.00: aankomst op luchthaven
- Zondag 15.30: ontvangst E10,- en kopen broodje (1)
- Zondag 19.00: diner, zelf voorgeschoten (2)
- Maandag 07.00: ontbijt, zit bij hotel in (3)
- Maandag 08.00: vertrek aansluitende vlucht
Dan kom ik op drie.
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou je om 15:30 een maaltijd moeten krijgen?
En het ontbijt zat bij het hotel in, wat zij regelden.
Hoe kom jij dan op 3?
Nogmaals: ik zou naar het Europees Parlement gaan om de wet te veranderen als ik jou was. Succes ermee.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.
ok dank je doeiquote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nogmaals: ik zou naar het Europees Parlement gaan om de wet te veranderen als ik jou was. Succes ermee.
Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.
Op het vliegveld? I think notquote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.
Dat jij een flesje water en een broodje koopt om 15:30 van die ¤10,- moet je zelf weten maar van die ¤10,- had je ook om 17:30 een prima maaltijd kunnen kopen.
Kwestie van niet zo lastig doen over wat je in je bek douwt. Je kan van een tientje vast een McDonalds-menu kopen en dat stilt de honger in ieder geval enigszins. En anders leg je een paar euro bij en koop je een large menu.quote:
Veel succes met je 10 Euro en je 'prima maaltijd' op het vliegveld.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.
Dat jij een flesje water en een broodje koopt om 15:30 van die ¤10,- moet je zelf weten maar van die ¤10,- had je ook om 17:30 een prima maaltijd kunnen kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |