TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:05 schreef Faux. het volgende:
Tenzij een of andere Europese Unie-regel je bescherming biedt kan ik me niet voorstellen dat ze ook maar iets gaan vergoeden.
Kijk, zoiets bedoelde ik jaquote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.
Had een beetje een vervelende nasmaak, denk ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoop voor TS dat de maaltijd het geld waard was hahah
Mogelijk wel ja, dat verzoek ligt al 3 maanden te wachten daar. Kreeg nu de reactie op etenskosten.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:48 schreef Karstman het volgende:
Heb je niet recht op iets van 600 euro omdat je vertraging had?
Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, je had immers sowieso moeten eten. Daar krijg je een kleine vergoeding voor. Als je meer wilt uitgeven mag dat, maar dat is voor je eigen rekening.
"Lekker duur?"quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:38 schreef Hallojo het volgende:
TS dacht even lekker duur uit eten te kunnen op kosten van de luchtvaartmaatschappij
Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:
Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
Niet geschoten..quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.
Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.
Nee, dat had ik wel vrij overdreven gevonden. Als ik in Nederland uit eten ga ben ik meestal ook rond de 50-60 Euro per persoon kwijt. Vind ik geen onredelijk bedrag. Het is niet dat ik in een sterrenrestaurant heb gezeten ofzo.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.
Laten we het extremer doen; als jij voor ¤ 500,- uit eten was gegaan, had je dat dan gewoon geclaimd?
Want tussen een snackbar en 55 euro zit inderdaad niks.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
Zegt degene die zijn dinertje van de airline terug wil hebben...quote:
Zeg Hans, je begrijp geloof ik niet helemaal in welke context je die 55 euro moet plaatsen.quote:
Ik zit niet te janken dat het bedrag absurd hoog is. Als ik het niet terugkrijg, ook prima. Misschien moet je de OP nog een keer lezen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Zegt degene die zijn dinertje van de airline terug wil hebben...
Wat is precies het verschil dan? Ik zit toch niet voor mijn lol een nacht in een stad waar ik geen zak te zoeken heb, en waarnaast ik ook nog een dag vrij moet nemen de volgende dag?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zeg Hans, je begrijp geloof ik niet helemaal in welke context je die 55 euro moet plaatsen.
55 euro om uit eten te gaan is niet extreem nee. 55 euro omdat je ergens moet eten i.v.m. vertraging en dat dan terugvorderen is krankzinnig.
De airline is in ieder geval gebonden aan de EU wetgeving. Vlucht was van buiten de Eu naar tussenstop in de EU naar Nederland. Dat is volgens mij het enige dat relevant is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Fred2 het volgende:
Zoals al eerder in het topic gezegd is deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden zonder te weten van waar naar waar de reis ging, waar je je tussenstop heb gehad en met welk airline je vloog.
Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Nee, dat had ik wel vrij overdreven gevonden. Als ik in Nederland uit eten ga ben ik meestal ook rond de 50-60 Euro per persoon kwijt. Vind ik geen onredelijk bedrag. Het is niet dat ik in een sterrenrestaurant heb gezeten ofzo.
Dan heb je idd recht op een plaats om te slapen, 10 euro om van te eten en 600 euro schadevergoeding.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:12 schreef Skv het volgende:
De airline is in ieder geval gebonden aan de EU wetgeving. Vlucht was van buiten de Eu naar tussenstop in de EU naar Nederland. Dat is volgens mij het enige dat relevant is.
Ik ben er vrij zeker van dat ze het daar nog wel een stuk bonter hebben gezien dan iemand die een hapje eten claimt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik denk dat ze bij de airline gestikt zijn in hun koffie van het lachen toen ze je declaratie zagen.
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
Dit dus. Als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet en ik declareer elke dag voor 55 euro aan eten dan vraagt mijn werkgever ook of ik wel helemaal lekker ben.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:15 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.
Ik ben van mening dat als je om 15.00 op een vliegveld staat en de volgende dag terug vliegt, vervolgens een tegoedbon krijgt van 10 Euro die je alleen uit kan geven op het vliegveld (sandwich+flesje water) het redelijk is dat ik nog aanvullende kosten voor eten vraag. Dat is niet afgedaan met een broodje aan het eind van de middag.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.
Uiteindelijk is het je eigen keuze dat je uit eten bent gegaan. Dat is je goed recht, maar een vliegmaatschappij hoeft niet voor ieders keuze te betalen. Nu ben jij het met ¤ 55,-, volgende keer is het iemand die wel naar die sterrenzaak gaat. Daarom gewoon een standaardvergoeding. Pas als je kosten moet maken die je niet gehad zou hebben als je op tijd vloog kan er geclaimd worden, in principe.
Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:16 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dit dus. Als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet en ik declareer elke dag voor 55 euro aan eten dan vraagt mijn werkgever ook of ik wel helemaal lekker ben.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:15 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil dan? Ik zit toch niet voor mijn lol een nacht in een stad waar ik geen zak te zoeken heb, en waarnaast ik ook nog een dag vrij moet nemen de volgende dag?
Ik vind dat juist een extra argument om niet de hele avond ook nog in de snackbar te gaan zitten.
Zou 30 Euro per persoon de situatie totaal anders hebben gemaakt en had ik dan wel gelijk? Of 25 Euro? Of 20?
Nee, ik ook niet. Mijn werkgever zou dat ook niet gek vinden. Het is dan ook een vrij normaal bedrag als je uit eten gaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.
"uit eten gaan" en iets eten omdat je vertraging hebt zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Mijn werkgever zou dat ook niet gek vinden. Het is dan ook een vrij normaal bedrag als je uit eten gaat.
Je hebt toch gewoon een bon gehad van een 10tje? Dat jij daarna nog meer wil eten is een keuze. Dus het had weinig verschil gemaakt of het om 20, 25 30 of 3.000,- euro ging.quote:
Wat is het verschil dan? Het is toch raar dat als ik al een nacht genaaid ben door die vertraging, dat ik dan ook nog eens het meest gierige eten moet gaan zoeken dat er te vinden is?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
"uit eten gaan" en iets eten omdat je vertraging hebt zijn twee verschillende dingen.
Maar als je wel op tijd thuis was had je ook gewoon zelf eten moeten kopen. Dat doe je nu ook. Je maakt alleen een andere keuze over wat je eet en hoeveel je daarvoor betaalt. Dat mag, maar dat gaat een vliegboer niet betalen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je om 15.00 op een vliegveld staat en de volgende dag terug vliegt, vervolgens een tegoedbon krijgt van 10 Euro die je alleen uit kan geven op het vliegveld (sandwich+flesje water) het redelijk is dat ik nog aanvullende kosten voor eten vraag. Dat is niet afgedaan met een broodje aan het eind van de middag.
Als ik thuis ben eet ik ook niet om 16.00 een boterham en ga ik dan in bed liggen tot het ontbijt.
Ja, een bon van een tientje die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden. Daar heb ik dus een namiddagbroodje van gekocht. Als alternatief had ik kunnen kiezen voor (waarschijnlijk) drie appels of één zak M&M's. Ik verzin de prijzen op het vliegveld ook niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je hebt toch gewoon een bon gehad van een 10tje? Dat jij daarna nog meer wil eten is een keuze. Dus het had weinig verschil gemaakt of het om 20, 25 30 of 3.000,- euro ging.
Daarom ook die 600 euro waar je nog recht op heb.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Het is toch raar dat als ik al een nacht genaaid ben door die vertraging, dat ik dan ook nog eens het meest gierige eten moet gaan zoeken dat er te vinden is?
Thuis heb ik een keuken. Dat maakt het wel wat makkelijker om fatsoenlijk te eten voor minder geld.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als je wel op tijd thuis was had je ook gewoon zelf eten moeten kopen. Dat doe je nu ook. Je maakt alleen een andere keuze over wat je eet en hoeveel je daarvoor betaalt. Dat mag, maar dat gaat een vliegboer niet betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |