Misschien een wat zeikerige vraag, maar toch.
Onlangs miste ik door een vertraagde vlucht mijn aansluiting. Dit betekende dat ik een nacht op mijn tussenstop moest overnachten en de volgende dag een vrije dag op moest nemen.
Op zich is het goed afgehandeld door de airline: ze regelden een hotel en ik kreeg een bonnetje om voor 10 Euro wat eten te kopen. Daarvan heb ik op het vliegveld een sandwich en een flesje water gekocht.
's Avonds ben ik in de stad een hapje gaan eten. De kosten hiervan (E55 pp) heb ik gedeclareerd bij de airline. Die wijzen dit nu af, want:
"Unfortunately we cannot cover your additional meal expenses as you were provided with the meal voucher". This is a final decision of the agent. Thank you.
Leuk dat ze dit vinden, maar een coupon van 10 Euro die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden staat niet gelijk aan avondeten. Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).
Na wat rond googlen of ze dit zouden moeten vergoeden kom ik alleen bij allerhande claimwebsites uit. Daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon graag weten of mijn vraag om deze kosten te vergoeden redelijk is of niet. En of ik daar recht op zou hebben of dat ik nu voor niks ingewikkeld zit te doen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.