abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189697830
Misschien een wat zeikerige vraag, maar toch.

Onlangs miste ik door een vertraagde vlucht mijn aansluiting. Dit betekende dat ik een nacht op mijn tussenstop moest overnachten en de volgende dag een vrije dag op moest nemen.

Op zich is het goed afgehandeld door de airline: ze regelden een hotel en ik kreeg een bonnetje om voor 10 Euro wat eten te kopen. Daarvan heb ik op het vliegveld een sandwich en een flesje water gekocht.

's Avonds ben ik in de stad een hapje gaan eten. De kosten hiervan (E55 pp) heb ik gedeclareerd bij de airline. Die wijzen dit nu af, want:
"Unfortunately we cannot cover your additional meal expenses as you were provided with the meal voucher". This is a final decision of the agent. Thank you.

Leuk dat ze dit vinden, maar een coupon van 10 Euro die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden staat niet gelijk aan avondeten. Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).

Na wat rond googlen of ze dit zouden moeten vergoeden kom ik alleen bij allerhande claimwebsites uit. Daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon graag weten of mijn vraag om deze kosten te vergoeden redelijk is of niet. En of ik daar recht op zou hebben of dat ik nu voor niks ingewikkeld zit te doen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:34:11 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189697924
:D

Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189697941
Volgens mij mist hier nog wat belangrijke informatie zoals luchtvaartmaatschappij en de plaats van vertrek en bestemming.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:37:00 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189697963
Denk dat de luchtvaartmaatschappij redeneert dat je die avond sowieso (ergens) iets gegeten zou hebben.
pi_189697977
TS dacht even lekker duur uit eten te kunnen op kosten van de luchtvaartmaatschappij :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189698064
Heb je niet recht op iets van 600 euro omdat je vertraging had?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_189698188
Je kiest er zelf voor om een maaltijd twv EUR 55 pp te nuttigen ipv een simpele afhaalmaaltijd te doen voor EUR 10 pp.

Mij lijkt het kansloos. Eten moet je sowieso, thuis of daar.
pi_189698229
_O- 55 euro per persoon voor wat eten declareren bij de luchtvaartmaatschappij! :D Het is zeker het proberen waard! _O-
Laat het op tv komen bij Kassa of De Rijdende Rechter of zo, dan kan Nederland nog wat lachen! :P
pi_189698235
Luchtvaartmaatschappijen moeten bonnen voor voedsel verstrekken. Ze hoeven geen maaltijden, pretparkbezoeken of Rolexhorloges te vergoeden die de passagier op eigen gelegenheid koopt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:05:33 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189698265
Dit kan je zelf ook wel bedenken toch TS? Je hebt tien euro gekregen waardoor je niet om het leven kwam door de honger; elke andere maaltijd is voor je eigen kosten. En dat weet je zelf ook wel, anders had je natuurlijk even geīnformeerd van te voren. Dus erg optimistisch, maar helaas. Tenzij een of andere Europese Unie-regel je bescherming biedt kan ik me niet voorstellen dat ze ook maar iets gaan vergoeden.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:08:23 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189698298
Is dit serieus?
Huilen dan.
pi_189698304
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:05 schreef Faux. het volgende:
Tenzij een of andere Europese Unie-regel je bescherming biedt kan ik me niet voorstellen dat ze ook maar iets gaan vergoeden.
TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:09:51 #13
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189698311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.
Kijk, zoiets bedoelde ik ja :+
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_189698334
Nee, je had immers sowieso moeten eten. Daar krijg je een kleine vergoeding voor. Als je meer wilt uitgeven mag dat, maar dat is voor je eigen rekening.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189698341
Hoop voor TS dat de maaltijd het geld waard was hahah :')
pi_189698356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoop voor TS dat de maaltijd het geld waard was hahah :')
Had een beetje een vervelende nasmaak, denk ik.
pi_189698832
het is al wonder dat je op een vliegveld voor 10 euro een sandwich met water krijgt _O-
pi_189698880
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:48 schreef Karstman het volgende:
Heb je niet recht op iets van 600 euro omdat je vertraging had?
Mogelijk wel ja, dat verzoek ligt al 3 maanden te wachten daar. Kreeg nu de reactie op etenskosten.
pi_189698894
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, je had immers sowieso moeten eten. Daar krijg je een kleine vergoeding voor. Als je meer wilt uitgeven mag dat, maar dat is voor je eigen rekening.
Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.
pi_189698924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:38 schreef Hallojo het volgende:
TS dacht even lekker duur uit eten te kunnen op kosten van de luchtvaartmaatschappij :')
"Lekker duur?" :')
Ik was al not amused genoeg dat het allemaal zo kut liep en ik een dag later thuis zou zijn. Dan ga ik niet de ellende nog verder verhogen door naar de McDonalds te gaan.
pi_189698935
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:
:D

Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:49:05 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189698940
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.
Niet geschoten..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189698971
55 euro pp aan eten declareren :')

TS was zeker dronken toen hij dit overwoog?
pi_189699227
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.
Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.

Laten we het extremer doen; als jij voor ¤ 500,- uit eten was gegaan, had je dat dan gewoon geclaimd?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189699235
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')