abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189702323
quote:
9s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Faux. het volgende:
Jezus wat doe je uit de hoogte TS :D
Dat je voor 55 euro uit eten gaat moet je helemaal lekker zelf weten, maar je realiseert je toch wel dat je voor tien euro ook gewoon ergens iets kan eten? Zou toch wat zijn als iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze aan eten mogen declareren. Want jouw 55 euro is misschien voor iemand anders weer erg laag en die komt met een bon van 100 euro op de proppen. Etc.

Dus nee, we eten niet allemaal bij de snackbar, maar zien wel het verschil tussen 55 eu voor een etentje uit eigen zak en dat proberen terug te vragen met absurde argumenten bij een vliegmaatschappij.
Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.

quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Tinos85 het volgende:
Wauw wat een backfire.

Het is toch redelijk dat een vliegmaatschappijen voor een redelijke vergoeding zorgt voor het eten als je moet overnachten door een vertraging? Een bon van een tientje op een vliegveld, daar koop je niks voor.
Dit dus eigenlijk ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189702391
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:19 schreef denattedweil het volgende:
[ afbeelding ] Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

knap als je op een luchthaven een hamburger van een euro kan vinden hoor
Oké vooruit, 2 euro!
[/quote]
Je vliegt niet vaak he😀
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:27:55 #123
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189702430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.
[..]

Dit dus eigenlijk ja.
Daar kan je van overleven toch?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_189702439
quote:

[..]

[..]

Dit dus eigenlijk ja.
Een degelijke maaltijd wellicht niet; maar waarschijnlijk wel een redelijke maaltijd waarmee je tot de volgende dag kan overleven.

Het is ook nog even afhankelijk van het hotel; of daar eten was inbegrepen etc.
pi_189702459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:14 schreef Quotidien het volgende:
Ben even de jurisprudentie ingedoken en voila, er is een Sturgeon-arrest dat bepaalt dat je niet geringe compensatie kan claimen bij langdurige vertraging. Zoek maar op om te kijken of het van toepassing is.

https://www.amsadvocaten.(...)g-vlucht-zo-zit-het/

Dus tussen 250 en 600 euro
Niet vervelend bedoeld, maar dat werd op pagina 1 van dit topic al vermeld. Sterker nog, ts heeft ook een claim voor die vergoeding lopen. Hij had daarnaast ook nog dat etentje gedeclareerd.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:32:13 #126
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189702522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar dat werd op pagina 1 van dit topic al vermeld. Sterker nog, ts heeft ook een claim voor die vergoeding lopen. Hij had daarnaast ook nog dat etentje gedeclareerd.
Oh inderdaad.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_189702934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Een degelijke maaltijd wellicht niet; maar waarschijnlijk wel een redelijke maaltijd waarmee je tot de volgende dag kan overleven.

Het is ook nog even afhankelijk van het hotel; of daar eten was inbegrepen etc.
Ik kwam om 1630 aan bij het hotel geloof ik. Er was alleen ontbijt inbegrepen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_189702966
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Tinos85 het volgende:
Wauw wat een backfire.

Het is toch redelijk dat een vliegmaatschappijen voor een redelijke vergoeding zorgt voor het eten als je moet overnachten door een vertraging? Een bon van een tientje op een vliegveld, daar koop je niks voor.
Dit ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:18 schreef Speekselklier het volgende:
ik heb ook wel eens vluchtvertragingen. Dan duik ik het eerste restaurant in dat ik tegen kom en me bevalt. Rekening geregeld 50 euro of meer. Niks geks als je geen uren wil zoeken.

Declaratie is bij mijn werkgever nooit een probleem. Ik zie niet in waarom een klm zo'n bedrag gek vind. Voor tien euro heb je ee n happy-meal. Dat eet ik thuis ook niet.
En dit. Als ik in mijn eigen stad een hapje ga eten dan kost dat ook wel meer dan 10 Euro. Dus niet gek dat dat in het buitenland ook zo is.
quote:

[..]

[..]

Dit dus eigenlijk ja.
Het is wel typisch dat de zinnige reacties pas later op de dag komen. Maar jullie waren waarschijnlijk nog aan het werk toen ik het topic opende. De rest heeft hier overdag tijd voor. En lacht zich kapot dat iemand het in zijn hoofd haalt om niet een hamburger te eten. Is niet voor te stellen voor ze.
pi_189703180
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:16 schreef probeer het volgende:

[..]

To be fair, voor 10 euro aan boodschappen zet ik toch echt een heel wat betere en uitgebreidere maaltijd neer dan wat je kan halen voor een 10 euro bon op het vliegveld.
Zeker, maar TS is toch gewoon de stad ingegaan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189703228
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker, maar TS is toch gewoon de stad ingegaan?
Ja. Maar. Denk jij dat "de stad" iets feestelijks op tafel had getoverd voor mijn tegoedbon van 10 Euro waar op stond "ALLEEN TE BESTEDEN OP HET VLIEGVELD"? Ik vraag het me wel af.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 19:32:02 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189703493
Er is in alle redelijkheid tussen de ruis al voldoende gezegd. De regelgeving is vaag en multi-interpretabel. Aan jou is het indien je wilt het onderste uit de kan halen door stappen te ondernemen. Toch, recht hebben en recht krijgen is een verschil.

Je kan naast de regelgeving wellicht iets proberen met je reisverzekering? En anders de situatie voor lief nemen. Zélf ben ik van mening dat een vakantie begint zodra je het vliegtuig instapt. Maar dat is nogmaals, aan jezelf.

Ik hoop dat je snel nog een reactie krijgt op je al reeds ingediende claim.

In overleg heropend. Graag inhoudelijk houden. En stop ff met dat gebitch

[ Bericht 28% gewijzigd door Rene op 30-10-2019 19:56:15 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:26:13 #132
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189704622
Waarom blijf je decadent volhouden dat er tussen een hamburger en 55 euro niks zit? Je kan oftewel 1 euro bij de mac uitgeven of 55 euro? Ontzettend wereldvreemde en betweterige houding. Doet me echt hieraan denken:

Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:28:50 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189704663
Is dat de discussie? Nee. De discussie is: wat zijn de rechten en wat valt er te halen. Waar liggen de nuances?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:30:11 #134
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189704682
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:28 schreef Renesite het volgende:
Is dat de discussie? Nee. De discussie is: wat zijn de rechten en wat valt er te halen. Waar liggen de nuances?
Dat is de discussie wel want in het recht wordt gekeken naar wat billijk en redelijk is. In een wereld waar mensen van een paar tientjes per week moeten rondkomen haalt geen rechter het in zijn hoofd om 55 euro uit eten als noodzakelijk te beschouwen. Prima, maar dan gewoon uit eigen zak.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:38:44 #135
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189704819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat is de discussie wel want in het recht wordt gekeken naar wat billijk en redelijk is. In een wereld waar mensen van een paar tientjes per week moeten rondkomen haalt geen rechter het in zijn hoofd om 55 euro uit eten als noodzakelijk te beschouwen. Prima, maar dan gewoon uit eigen zak.
Ik denk dat we mensen die vliegen en een vliegreis kunnen betalen niet behandeld moeten worden met een tientje. Ik ben zelf op vakantie geweest met een overstap op zwitserland. Daar kostte een chocomelk, een latte en twee prestels 24 euro. Denk dat daar goed naar gekeken kan worden.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:41:57 #136
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189704884
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik denk dat we mensen die vliegen en een vliegreis kunnen betalen niet behandeld moeten worden met een tientje. Ik ben zelf op vakantie geweest met een overstap op zwitserland. Daar kostte een chocomelk, een latte en twee prestels 24 euro. Denk dat daar goed naar gekeken kan worden.
Ik kan als arme student ook gewoon vliegen. Dan stel je prioriteiten en ga je niet in een duur restaurant op het vliegveld eten. Elke sloeber kan tegenwoordig vliegen. Prima dat je wat meer luxe gewend bent en dan duur wilt uit eten, maar je hoeft niet te doen alsof het óf een hamburgertje bij de mac is óf voor 55 pp uit eten. Dat tientje is wel karig inderdaad, zeker voor op een vliegveld.
pi_189705771
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Juist.
Dat zou voor mij betekenen:
- Zondag 12.00: vlucht vertrokken
- Zondag 15.00: aankomst op luchthaven
- Zondag 15.30: ontvangst E10,- en kopen broodje (1)
- Zondag 19.00: diner, zelf voorgeschoten (2)
- Maandag 07.00: ontbijt, zit bij hotel in (3)
- Maandag 08.00: vertrek aansluitende vlucht

Dan kom ik op drie.

En dan ben ik godverdomme nog vergeten mijn twee gratis faxberichten te sturen. :(
Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?

In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.

Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
pi_189705802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik kan als arme student ook gewoon vliegen. Dan stel je prioriteiten en ga je niet in een duur restaurant op het vliegveld eten. Elke sloeber kan tegenwoordig vliegen. Prima dat je wat meer luxe gewend bent en dan duur wilt uit eten, maar je hoeft niet te doen alsof het óf een hamburgertje bij de mac is óf voor 55 pp uit eten. Dat tientje is wel karig inderdaad, zeker voor op een vliegveld.
waarom zou je in een of ander slechte snackbar of mcdonalds moeten gaan eten als die luchtvaartmaatschappij fouten maakt. je hoeft helemaal geen medelijden met ze te hebben hoor. ga maar eens naar een griek of zo hier in nederland, ben je zo 55 euro kwijt en dan heb je gewoon gegeten maar niets bijzonders. dat jij als student dat niet kan snap ik wel, maar iemand met een redelijke baan vind dat wel normaal.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:29:10 #139
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189705829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:28 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

waarom zou je in een of ander slechte snackbar of mcdonalds moeten gaan eten als die luchtvaartmaatschappij fouten maakt. je hoeft helemaal geen medelijden met ze te hebben hoor. ga maar eens naar een griek of zo hier in nederland, ben je zo 55 euro kwijt en dan heb je gewon gegeten maar niets bijzonders. dat jij als student dat niet kan snap ik wel, maar iemand met een redelijke baan vind dat wel normaal.
Je kan gewoon gyros klappen voor 6 euro ofzo
pi_189705849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:29 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je kan gewoon gyros klappen voor 6 euro ofzo
en waarom dan, omdat de luchtvaartmaatschappij zielig is of zo?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:02 #141
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189705852
Voor 10 euro kun je thuis heerlijk eten, maar op een vliegveld zeker niet. Misschien kun je er net mee bij de mac terecht, maar dat is niet vergelijkbaar met wat TS thuis had kunnen eten. En als de airline zich aan de afspraken had gehouden, dan was TS dus thuis geweest.

Overigens is 55 euro zeker niet belachelijk veel voor een maaltijd. Zeker in een vreemde stad weet je niet direct waar je een simpele doch voedzame (en betaalbare) maaltijd kunt krijgen. Zeker niet bij de mac iig.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:38 #142
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189705871
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

en waarom dan, omdat de luchtvaartmaatschappij zielig is of zo?
Je begint zelf over een Griek?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:59 #143
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189705878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:
maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten.
ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?
een broodje is geen diner.
Tot nooit .......
pi_189705920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je begint zelf over een Griek?
ja een grieks restaurant slimmerd, zitten aan een tafeltje, voorgerechtje, hoofdgerecht en een paar drankjes, zoals grote mensen doen.
pi_189705955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?
een broodje is geen diner.
Ja hoor is, dat snap ik ook wel, maar ts kreeg een voucher en kocht daar een broodje van. Hij had die voucher ook kunnen inzetten voor een frietje of pizza (of iets wat jij als “diner” rekent) en hij koos een broodje.

Mijn boodschap was: dat ts een voucher krijgt en dat ts die eerder inzet voor een “extra” eetmoment rond 15:30 is zijn keuze, maar dat maakt niet dat de luchtvaartmaatschappij niet voldaan zou hebben aan zijn juridische verplichting om te voorzien in maaltijden.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:35:39 #146
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189705983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:32 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ja een grieks restaurant slimmerd, zitten aan een tafeltje, voorgerechtje, hoofdgerecht en een paar drankjes, zoals grote mensen doen.
Oh dat weet ik niet ik ben geen groot mens.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:42:48 #147
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189706117
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja hoor is, dat snap ik ook wel, maar ts kreeg een voucher en kocht daar een broodje van. Hij had die voucher ook kunnen inzetten voor een frietje of pizza (of iets wat jij als “diner” rekent) en hij koos een broodje.

Mijn boodschap was: dat ts een voucher krijgt en dat ts die eerder inzet voor een “extra” eetmoment rond 15:30 is zijn keuze, maar dat maakt niet dat de luchtvaartmaatschappij niet voldaan zou hebben aan zijn juridische verplichting om te voorzien in maaltijden.

Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen. Hier hebben ze toevallig een salad bar, maar op veel vliegvelden is het aanbod echt karig en moet je wel naar een restaurant.
pi_189706273
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:42 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen. Hier hebben ze toevallig een salad bar, maar op veel vliegvelden is het aanbod echt karig en moet je wel naar een restaurant.
Nogmaals, dan gaat het over inhoud. De vraag was of er nog recht is op een compensatie voor een volledige extra maaltijd, daar ts zijn “maaltijdbon” inzet als “tussendoortje”.

Dat een voucher voor 10 euro karig is, dat ben ik met jullie eens; maar of karig ook gelijk is aan juridisch ontoereikend vraag ik me af. Want je kunt wel oordelen dat een pizza of friet of broodje geen volwaardige maaltijd is, dat is nogal persoonlijk.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:52:29 #149
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189706375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?

In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.

Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
Dus dan zou TS op het vliegveld moeten wachten tot het tijd is voor diner aangezien die bon alleen daar geldig was?

En een broodje als diner, dat is helemaal karig natuurlijk. Als een luchtvaartmaatschappij kan voorzien in een hotelovernachting aangezien de volgende vlucht pas de volgende morgen gaat dan kan een beetje fatsoenlijk diner er ook wel vanaf toch? Je zit daar niet vrijwillig en maakt al genoeg onkosten omdat je langer moet blijven.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:04:12 #150
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189706588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nogmaals, dan gaat het over inhoud. De vraag was of er nog recht is op een compensatie voor een volledige extra maaltijd, daar ts zijn “maaltijdbon” inzet als “tussendoortje”.

Dat een voucher voor 10 euro karig is, dat ben ik met jullie eens; maar of karig ook gelijk is aan juridisch ontoereikend vraag ik me af. Want je kunt wel oordelen dat een pizza of friet of broodje geen volwaardige maaltijd is, dat is nogal persoonlijk.
Die 10 euro is ook niet veel meer waard dan een tussendoortje :D

Natuurlijk is dat persoonlijk, maar moeten de kleine eters (broodje) of de kliko's (pizza) van deze wereld dan maar de standaard zijn? Sommige mensen hebben speciale dieeteisen. Moeten die dat maar even opzij zetten omdat de airline te zuunig is?

[ Bericht 4% gewijzigd door Heremeteit op 30-10-2019 22:13:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')