abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189697830
Misschien een wat zeikerige vraag, maar toch.

Onlangs miste ik door een vertraagde vlucht mijn aansluiting. Dit betekende dat ik een nacht op mijn tussenstop moest overnachten en de volgende dag een vrije dag op moest nemen.

Op zich is het goed afgehandeld door de airline: ze regelden een hotel en ik kreeg een bonnetje om voor 10 Euro wat eten te kopen. Daarvan heb ik op het vliegveld een sandwich en een flesje water gekocht.

's Avonds ben ik in de stad een hapje gaan eten. De kosten hiervan (E55 pp) heb ik gedeclareerd bij de airline. Die wijzen dit nu af, want:
"Unfortunately we cannot cover your additional meal expenses as you were provided with the meal voucher". This is a final decision of the agent. Thank you.

Leuk dat ze dit vinden, maar een coupon van 10 Euro die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden staat niet gelijk aan avondeten. Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).

Na wat rond googlen of ze dit zouden moeten vergoeden kom ik alleen bij allerhande claimwebsites uit. Daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon graag weten of mijn vraag om deze kosten te vergoeden redelijk is of niet. En of ik daar recht op zou hebben of dat ik nu voor niks ingewikkeld zit te doen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:34:11 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189697924
:D

Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189697941
Volgens mij mist hier nog wat belangrijke informatie zoals luchtvaartmaatschappij en de plaats van vertrek en bestemming.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:37:00 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189697963
Denk dat de luchtvaartmaatschappij redeneert dat je die avond sowieso (ergens) iets gegeten zou hebben.
pi_189697977
TS dacht even lekker duur uit eten te kunnen op kosten van de luchtvaartmaatschappij :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189698064
Heb je niet recht op iets van 600 euro omdat je vertraging had?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_189698188
Je kiest er zelf voor om een maaltijd twv EUR 55 pp te nuttigen ipv een simpele afhaalmaaltijd te doen voor EUR 10 pp.

Mij lijkt het kansloos. Eten moet je sowieso, thuis of daar.
pi_189698229
_O- 55 euro per persoon voor wat eten declareren bij de luchtvaartmaatschappij! :D Het is zeker het proberen waard! _O-
Laat het op tv komen bij Kassa of De Rijdende Rechter of zo, dan kan Nederland nog wat lachen! :P
pi_189698235
Luchtvaartmaatschappijen moeten bonnen voor voedsel verstrekken. Ze hoeven geen maaltijden, pretparkbezoeken of Rolexhorloges te vergoeden die de passagier op eigen gelegenheid koopt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:05:33 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189698265
Dit kan je zelf ook wel bedenken toch TS? Je hebt tien euro gekregen waardoor je niet om het leven kwam door de honger; elke andere maaltijd is voor je eigen kosten. En dat weet je zelf ook wel, anders had je natuurlijk even geïnformeerd van te voren. Dus erg optimistisch, maar helaas. Tenzij een of andere Europese Unie-regel je bescherming biedt kan ik me niet voorstellen dat ze ook maar iets gaan vergoeden.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:08:23 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189698298
Is dit serieus?
Huilen dan.
pi_189698304
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:05 schreef Faux. het volgende:
Tenzij een of andere Europese Unie-regel je bescherming biedt kan ik me niet voorstellen dat ze ook maar iets gaan vergoeden.
TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:09:51 #13
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189698311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS kan in de EU Verordening 261/2004 kijken of hij een bedrag kan eisen voor de vertraging, maar voor het eten is er geen EU-regel. Dat kan TS mooi afschrijven van het bedrag dat hij eventueel via bovenstaande EU verordening krijgt.
Kijk, zoiets bedoelde ik ja :+
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_189698334
Nee, je had immers sowieso moeten eten. Daar krijg je een kleine vergoeding voor. Als je meer wilt uitgeven mag dat, maar dat is voor je eigen rekening.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189698341
Hoop voor TS dat de maaltijd het geld waard was hahah :')
pi_189698356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoop voor TS dat de maaltijd het geld waard was hahah :')
Had een beetje een vervelende nasmaak, denk ik.
pi_189698832
het is al wonder dat je op een vliegveld voor 10 euro een sandwich met water krijgt _O-
pi_189698880
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:48 schreef Karstman het volgende:
Heb je niet recht op iets van 600 euro omdat je vertraging had?
Mogelijk wel ja, dat verzoek ligt al 3 maanden te wachten daar. Kreeg nu de reactie op etenskosten.
pi_189698894
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, je had immers sowieso moeten eten. Daar krijg je een kleine vergoeding voor. Als je meer wilt uitgeven mag dat, maar dat is voor je eigen rekening.
Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.
pi_189698924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:38 schreef Hallojo het volgende:
TS dacht even lekker duur uit eten te kunnen op kosten van de luchtvaartmaatschappij :')
"Lekker duur?" :')
Ik was al not amused genoeg dat het allemaal zo kut liep en ik een dag later thuis zou zijn. Dan ga ik niet de ellende nog verder verhogen door naar de McDonalds te gaan.
pi_189698935
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:

Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:49:05 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189698940
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Goede tip voor een volgende keer dat ik zoiets heb.
Niet geschoten..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189698971
55 euro pp aan eten declareren :')

TS was zeker dronken toen hij dit overwoog?
pi_189699227
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Als ik thuis had gegeten was ik niet uit eten gegaan en had ik als avondeten ook niet gekozen voor een kleffe sandwich met een flesje water.
Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.

Laten we het extremer doen; als jij voor ¤ 500,- uit eten was gegaan, had je dat dan gewoon geclaimd?
pi_189699235
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
pi_189699257
N
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je hoefde hier in principe ook niet uit eten te gaan.

Laten we het extremer doen; als jij voor ¤ 500,- uit eten was gegaan, had je dat dan gewoon geclaimd?
Nee, dat had ik wel vrij overdreven gevonden. Als ik in Nederland uit eten ga ben ik meestal ook rond de 50-60 Euro per persoon kwijt. Vind ik geen onredelijk bedrag. Het is niet dat ik in een sterrenrestaurant heb gezeten ofzo.
pi_189699261
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
Want tussen een snackbar en 55 euro zit inderdaad niks.

Ik denk dat ze bij de airline gestikt zijn in hun koffie van het lachen toen ze je declaratie zagen.
pi_189699272
Gierig publiek hier.
pi_189699280
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:08 schreef Skv het volgende:
Gierig publiek hier.
Zegt degene die zijn dinertje van de airline terug wil hebben...
So we just called him Fred too
pi_189699287
quote:
Gierig publiek hier.
Zeg Hans, je begrijp geloof ik niet helemaal in welke context je die 55 euro moet plaatsen.

55 euro om uit eten te gaan is niet extreem nee. 55 euro omdat je ergens moet eten i.v.m. vertraging en dat dan terugvorderen is krankzinnig.
pi_189699291
Zoals al eerder in het topic gezegd is deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden zonder te weten van waar naar waar de reis ging, waar je je tussenstop heb gehad en met welk airline je vloog.
pi_189699292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zegt degene die zijn dinertje van de airline terug wil hebben...
Ik zit niet te janken dat het bedrag absurd hoog is. Als ik het niet terugkrijg, ook prima. Misschien moet je de OP nog een keer lezen.
pi_189699310
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zeg Hans, je begrijp geloof ik niet helemaal in welke context je die 55 euro moet plaatsen.

55 euro om uit eten te gaan is niet extreem nee. 55 euro omdat je ergens moet eten i.v.m. vertraging en dat dan terugvorderen is krankzinnig.
Wat is precies het verschil dan? Ik zit toch niet voor mijn lol een nacht in een stad waar ik geen zak te zoeken heb, en waarnaast ik ook nog een dag vrij moet nemen de volgende dag?
Ik vind dat juist een extra argument om niet de hele avond ook nog in de snackbar te gaan zitten.

Zou 30 Euro per persoon de situatie totaal anders hebben gemaakt en had ik dan wel gelijk? Of 25 Euro? Of 20?
pi_189699339
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:09 schreef Fred2 het volgende:
Zoals al eerder in het topic gezegd is deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden zonder te weten van waar naar waar de reis ging, waar je je tussenstop heb gehad en met welk airline je vloog.
De airline is in ieder geval gebonden aan de EU wetgeving. Vlucht was van buiten de Eu naar tussenstop in de EU naar Nederland. Dat is volgens mij het enige dat relevant is.
pi_189699366
quote:
Nee, dat had ik wel vrij overdreven gevonden. Als ik in Nederland uit eten ga ben ik meestal ook rond de 50-60 Euro per persoon kwijt. Vind ik geen onredelijk bedrag. Het is niet dat ik in een sterrenrestaurant heb gezeten ofzo.
Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.

Uiteindelijk is het je eigen keuze dat je uit eten bent gegaan. Dat is je goed recht, maar een vliegmaatschappij hoeft niet voor ieders keuze te betalen. Nu ben jij het met ¤ 55,-, volgende keer is het iemand die wel naar die sterrenzaak gaat. Daarom gewoon een standaardvergoeding. Pas als je kosten moet maken die je niet gehad zou hebben als je op tijd vloog kan er geclaimd worden, in principe.
pi_189699387
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:12 schreef Skv het volgende:
De airline is in ieder geval gebonden aan de EU wetgeving. Vlucht was van buiten de Eu naar tussenstop in de EU naar Nederland. Dat is volgens mij het enige dat relevant is.
Dan heb je idd recht op een plaats om te slapen, 10 euro om van te eten en 600 euro schadevergoeding.
pi_189699389
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Linkse_krijger het volgende:

Ik denk dat ze bij de airline gestikt zijn in hun koffie van het lachen toen ze je declaratie zagen.
Ik ben er vrij zeker van dat ze het daar nog wel een stuk bonter hebben gezien dan iemand die een hapje eten claimt.
pi_189699398
quote:
Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.
pi_189699417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:15 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Volgens mij jankt er niemand over het feit dat je 55 euro uitgeeft pp voor een diner, maar over dat je verwacht dat een bedrijf dat je die keuze niet heeft opgedrongen de kosten wil neerleggen.
Dit dus. Als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet en ik declareer elke dag voor 55 euro aan eten dan vraagt mijn werkgever ook of ik wel helemaal lekker ben.
pi_189699441
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar je had ook gewoon iets kunnen halen voor het budget waarvan je in Nederland ook zou eten. Daar is een tientje nog wel redelijk binnen de perken voor.

Uiteindelijk is het je eigen keuze dat je uit eten bent gegaan. Dat is je goed recht, maar een vliegmaatschappij hoeft niet voor ieders keuze te betalen. Nu ben jij het met ¤ 55,-, volgende keer is het iemand die wel naar die sterrenzaak gaat. Daarom gewoon een standaardvergoeding. Pas als je kosten moet maken die je niet gehad zou hebben als je op tijd vloog kan er geclaimd worden, in principe.
Ik ben van mening dat als je om 15.00 op een vliegveld staat en de volgende dag terug vliegt, vervolgens een tegoedbon krijgt van 10 Euro die je alleen uit kan geven op het vliegveld (sandwich+flesje water) het redelijk is dat ik nog aanvullende kosten voor eten vraag. Dat is niet afgedaan met een broodje aan het eind van de middag.

Als ik thuis ben eet ik ook niet om 16.00 een boterham en ga ik dan in bed liggen tot het ontbijt.
pi_189699445
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:16 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dit dus. Als ik voor mijn werk een paar dagen weg moet en ik declareer elke dag voor 55 euro aan eten dan vraagt mijn werkgever ook of ik wel helemaal lekker ben.
Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.
pi_189699450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:15 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil dan? Ik zit toch niet voor mijn lol een nacht in een stad waar ik geen zak te zoeken heb, en waarnaast ik ook nog een dag vrij moet nemen de volgende dag?
Ik vind dat juist een extra argument om niet de hele avond ook nog in de snackbar te gaan zitten.

Zou 30 Euro per persoon de situatie totaal anders hebben gemaakt en had ik dan wel gelijk? Of 25 Euro? Of 20?
pi_189699458
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou dat bij mijn werkgever dan weer totaal niet vreemd vinden om te claimen.
Nee, ik ook niet. Mijn werkgever zou dat ook niet gek vinden. Het is dan ook een vrij normaal bedrag als je uit eten gaat.
pi_189699471
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. Mijn werkgever zou dat ook niet gek vinden. Het is dan ook een vrij normaal bedrag als je uit eten gaat.
"uit eten gaan" en iets eten omdat je vertraging hebt zijn twee verschillende dingen.
pi_189699477
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:18 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Je hebt toch gewoon een bon gehad van een 10tje? Dat jij daarna nog meer wil eten is een keuze. Dus het had weinig verschil gemaakt of het om 20, 25 30 of 3.000,- euro ging.
pi_189699491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:19 schreef Fred2 het volgende:

[..]

"uit eten gaan" en iets eten omdat je vertraging hebt zijn twee verschillende dingen.
Wat is het verschil dan? Het is toch raar dat als ik al een nacht genaaid ben door die vertraging, dat ik dan ook nog eens het meest gierige eten moet gaan zoeken dat er te vinden is?
pi_189699492
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als je om 15.00 op een vliegveld staat en de volgende dag terug vliegt, vervolgens een tegoedbon krijgt van 10 Euro die je alleen uit kan geven op het vliegveld (sandwich+flesje water) het redelijk is dat ik nog aanvullende kosten voor eten vraag. Dat is niet afgedaan met een broodje aan het eind van de middag.

Als ik thuis ben eet ik ook niet om 16.00 een boterham en ga ik dan in bed liggen tot het ontbijt.
Maar als je wel op tijd thuis was had je ook gewoon zelf eten moeten kopen. Dat doe je nu ook. Je maakt alleen een andere keuze over wat je eet en hoeveel je daarvoor betaalt. Dat mag, maar dat gaat een vliegboer niet betalen.
pi_189699502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:19 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je hebt toch gewoon een bon gehad van een 10tje? Dat jij daarna nog meer wil eten is een keuze. Dus het had weinig verschil gemaakt of het om 20, 25 30 of 3.000,- euro ging.
Ja, een bon van een tientje die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden. Daar heb ik dus een namiddagbroodje van gekocht. Als alternatief had ik kunnen kiezen voor (waarschijnlijk) drie appels of één zak M&M's. Ik verzin de prijzen op het vliegveld ook niet.
pi_189699505
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan? Het is toch raar dat als ik al een nacht genaaid ben door die vertraging, dat ik dan ook nog eens het meest gierige eten moet gaan zoeken dat er te vinden is?
Daarom ook die 600 euro waar je nog recht op heb.
pi_189699509
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar als je wel op tijd thuis was had je ook gewoon zelf eten moeten kopen. Dat doe je nu ook. Je maakt alleen een andere keuze over wat je eet en hoeveel je daarvoor betaalt. Dat mag, maar dat gaat een vliegboer niet betalen.
Thuis heb ik een keuken. Dat maakt het wel wat makkelijker om fatsoenlijk te eten voor minder geld.
pi_189699517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Daarom ook die 600 euro waar je nog recht op heb.
Recht hebben en geld krijgen zijn verschillende dingen. Die vraag ligt daar ook al drie maanden.
pi_189699522
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, een bon van een tientje die alleen op het vliegveld uitgegeven kan worden. Daar heb ik dus een namiddagbroodje van gekocht. Als alternatief had ik kunnen kiezen voor (waarschijnlijk) drie appels of één zak M&M's. Ik verzin de prijzen op het vliegveld ook niet.
Ja. Dat is toch prima. Jij maakt de keuze dat broodje gelijk op te eten. Als je dan nog meer wilt houdt niets je tegen dat zelf te vergoeden.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:23:03 #53
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189699526
Jezus wat doe je uit de hoogte TS :D
Dat je voor 55 euro uit eten gaat moet je helemaal lekker zelf weten, maar je realiseert je toch wel dat je voor tien euro ook gewoon ergens iets kan eten? Zou toch wat zijn als iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze aan eten mogen declareren. Want jouw 55 euro is misschien voor iemand anders weer erg laag en die komt met een bon van 100 euro op de proppen. Etc.

Dus nee, we eten niet allemaal bij de snackbar, maar zien wel het verschil tussen 55 eu voor een etentje uit eigen zak en dat proberen terug te vragen met absurde argumenten bij een vliegmaatschappij.
pi_189699528
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Thuis heb ik een keuken. Dat maakt het wel wat makkelijker om fatsoenlijk te eten voor minder geld.
Je had hier ook een pizza kunnen halen natuurlijk, of een maaltijdsalade. Voor de maatschappij maakt dat ook verder totaal niet uit, die zien kosten voor een dag eten domweg als kosten die je thuis ook had. Meer valt er ook niet over te zeggen eigenlijk, het is wat het is.
pi_189699534
quote:
9s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Faux. het volgende:
Dat je voor 55 euro uit eten gaat moet je helemaal lekker zelf weten, maar je realiseert je toch wel dat je voor tien euro ook gewoon ergens iets kan eten? Zou toch wat zijn als iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze aan eten mogen declareren. Want jouw 55 euro is misschien voor iemand anders weer erg laag en die komt met een bon van 100 euro op de proppen. Etc.

Dus nee, we eten niet allemaal bij de snackbar, maar zien wel het verschil tussen 55 eu voor een etentje uit eigen zak en dat proberen terug te vragen met absurde argumenten bij een vliegmaatschappij.
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend. En dat als zij zich gewoon hadden gehouden aan hun verplichting om mij op tijd thuis te krijgen, ik die kosten niet had hoeven maken.
pi_189699539
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:22 schreef Skv het volgende:
Recht hebben en geld krijgen zijn verschillende dingen. Die vraag ligt daar ook al drie maanden.
Dus eigenlijk is dat je hele frustratie?

Geef het gewoon uit handen van aan zo'n claimbedrijfje, ben je van het gedoe af.
pi_189699553
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:24 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is dat je hele frustratie?

Geef het gewoon uit handen van aan zo'n claimbedrijfje, ben je van het gedoe af.
De frustratie is inderdaad deels dat de enige reactie die ik tot dusver krijg is dat ik 10 Euro heb gekregen en dat ze daarom niks voor het eten vergoeden. En niks over de rest.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:28:58 #58
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189699622
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend.
Ja, pech. Je moet ergens de grens trekken namelijk als maatschappij. Ook als je 25 eu had gekregen had je geklaagd. Want ook dat dekt de kosten van je eten niet.

Wees blij dat je tien euro minder hebt hoeven te betalen voor je etentje en zie de rest als onvoorziene kosten bij je reisje. Want die heb je namelijk altijd.
pi_189699630
Dan zal je aannemelijk moeten maken het redelijk is dat je tussen aankomst om het vliegveld en vertrek normaal gesproken 3 maaltijden zou nuttigen.

1x heb je in de vorm van een coupon gekregen
1x zat waarschijnlijk als ontbijt bij je hotel
1x extra die je wil declareren.

quote:
Artikel 9

Recht op verzorging

1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers gratis:

a) maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;

b) hotelaccommodatie in gevallen

- waarin een verblijf van één of meer nachten noodzakelijk wordt, of

- waarin een langer verblijf noodzakelijk wordt dan het door de passagier geplande verblijf;

c) vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie (hotel of andere accommodatie).

2. Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden.

3. Bij het toepassen van dit artikel schenkt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijzondere aandacht aan de behoeften van personen met beperkte mobiliteit en hun eventuele begeleiders, alsook aan de behoeften van alleenreizende kinderen.
Bron: https://eur-lex.europa.eu(...)i=CELEX%3A32004R0261
pi_189699658
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Skv het volgende:
Absurde argumenten? Mijn argument is dat ik op basis van wat zij mij bieden (equivalent van een broodje en een fles water) het niet volhou van 15.00 tot de volgende ochtend. En dat als zij zich gewoon hadden gehouden aan hun verplichting om mij op tijd thuis te krijgen, ik die kosten niet had hoeven maken.
Zij houden zich aan de EU-regels.
Dat jij het daar niet mee eens bent, prima. Je zou het op kunnen nemen bij het Europees Parlement om de regels te veranderen.
Volgens de nu geldende regels heb je geen recht op die ¤55pp en zal je die dus ook niet vergoed krijgen. Zo simpel is het.
pi_189699678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:29 schreef Fred2 het volgende:
Dan zal je aannemelijk moeten maken het redelijk is dat je tussen aankomst om het vliegveld en vertrek normaal gesproken 3 maaltijden zou nuttigen.

1x heb je in de vorm van een coupon gekregen
1x zat waarschijnlijk als ontbijt bij je hotel
1x extra die je wil declareren.
[..]

Juist.
Dat zou voor mij betekenen:
- Zondag 12.00: vlucht vertrokken
- Zondag 15.00: aankomst op luchthaven
- Zondag 15.30: ontvangst E10,- en kopen broodje (1)
- Zondag 19.00: diner, zelf voorgeschoten (2)
- Maandag 07.00: ontbijt, zit bij hotel in (3)
- Maandag 08.00: vertrek aansluitende vlucht

Dan kom ik op drie.

En dan ben ik godverdomme nog vergeten mijn twee gratis faxberichten te sturen. :(
pi_189699875
Ik vind vooral die bon van 10 euro debiel laag. Ik had een keer 4 uur vertraging en we kregen de man 17,50 want het was lunchtijd. Zou je toch verwachten dat je voor een tijdsbestek waar het avondmaal inzit een bon voor een euro of 25 zou krijgen.
Hell, de laatste keer op Heatrow misten we een aansluiting, volgende vlucht was nog geen anderhalf uur later maar mooi wel een bon voor 10 pond (met z'n tweeen) voor koffie.
Whiskyplankje
pi_189700002
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:46 schreef Karstman het volgende:
Ik vind vooral die bon van 10 euro debiel laag. Ik had een keer 4 uur vertraging en we kregen de man 17,50 want het was lunchtijd. Zou je toch verwachten dat je voor een tijdsbestek waar het avondmaal inzit een bon voor een euro of 25 zou krijgen.
Hell, de laatste keer op Heatrow misten we een aansluiting, volgende vlucht was nog geen anderhalf uur later maar mooi wel een bon voor 10 pond (met z'n tweeen) voor koffie.
Ik kreeg laatst in Slovenië een broodje kaas en een flesje water van de maatschappij met een kleine 4 uur vertraging, dat was wel karig.

En die zijn nog failliet gegaan ook, dus nu kan ik ook fluiten naar mijn ¤ 250,- vergoeding.
pi_189700031
Tja bij mij was het Lufthansa en British Airways, dat is toch anders misschien.
Whiskyplankje
pi_189700054
Wat een rare mensen hier. Eten op de luchthaven is duurder dan in de stad. Met ¤10 kan je niet veel op de luchthaven.

Goed dat je het hebt geprobeerd. Wellicht een klacht indienen?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:57:21 #66
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189700097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:54 schreef potjecreme het volgende:
Wat een rare mensen hier. Eten op de luchthaven is duurder dan in de stad. Met ¤10 kan je niet veel op de luchthaven.

Goed dat je het hebt geprobeerd. Wellicht een klacht indienen?
55 euro pp, dan ben je gewoon lekker uit eten geweest hoor, dan heb je niet je best gedaan om een goede deal te vinden om de avond mee te overleven. En dat is TS z'n goed recht, maar daar gaat de vliegtuigmaatschappij niet voor betalen natuurlijk _O-
pi_189700115
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Skv het volgende:
Juist.

Dan kom ik op drie.
Waarom zou je om 15:30 een maaltijd moeten krijgen?
En het ontbijt zat bij het hotel in, wat zij regelden.
Hoe kom jij dan op 3?
pi_189700204
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom zou je om 15:30 een maaltijd moeten krijgen?
En het ontbijt zat bij het hotel in, wat zij regelden.
Hoe kom jij dan op 3?
Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.
pi_189700235
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik hoef niet om 15.30 een maaltijd vergoed te krijgen, ik zou verwachten überhaupt een maaltijd vergoed te krijgen. Dat hebben ze dus niet gedaan met die 10 Euro. Wat mij betreft verrekenen ze die bon van 10 Euro met de kosten die ik heb gemaakt. Ook goed.
Nogmaals: ik zou naar het Europees Parlement gaan om de wet te veranderen als ik jou was. Succes ermee.
pi_189700388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nogmaals: ik zou naar het Europees Parlement gaan om de wet te veranderen als ik jou was. Succes ermee.
ok dank je doei
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:26:14 #71
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189700511
Wat een decadent gedoe dit. Er zijn mensen die van 30 euro per week rond moeten komen maar ts vindt alles onder de 55 euro voor een enkele maaltijd gierig. Moet niet gekker worden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:29:10 #72
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189700538
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Je krijgt indirect ook een maaltijd vergoed.

Dat jij een flesje water en een broodje koopt om 15:30 van die ¤10,- moet je zelf weten maar van die ¤10,- had je ook om 17:30 een prima maaltijd kunnen kopen.
  Redactie Frontpage woensdag 30 oktober 2019 @ 16:36:59 #73
38148 crew  Innisdemon
pi_189700612
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Dat jij een flesje water en een broodje koopt om 15:30 van die ¤10,- moet je zelf weten maar van die ¤10,- had je ook om 17:30 een prima maaltijd kunnen kopen.
Op het vliegveld? I think not
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:48:01 #74
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189700737
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:36 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Op het vliegveld? I think not
Kwestie van niet zo lastig doen over wat je in je bek douwt. Je kan van een tientje vast een McDonalds-menu kopen en dat stilt de honger in ieder geval enigszins. En anders leg je een paar euro bij en koop je een large menu.

Die tien eu is bedoeld als compensatie, niet als dinerbon.
pi_189700980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:29 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Veel succes met je 10 Euro en je 'prima maaltijd' op het vliegveld. _O-
pi_189701007
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:48 schreef Faux. het volgende:

[..]

Kwestie van niet zo lastig doen over wat je in je bek douwt. Je kan van een tientje vast een McDonalds-menu kopen en dat stilt de honger in ieder geval enigszins. En anders leg je een paar euro bij en koop je een large menu.

Die tien eu is bedoeld als compensatie, niet als dinerbon.
Toch stelt de EU-wetgeving dat het niet gaat om compensatie, maar om maaltijden. :'). Maar fijn dat dit jouw mening is hoor.

Artikel 9

Recht op verzorging

- waarin een langer verblijf noodzakelijk wordt dan het door de passagier geplande verblijf;

c) vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie (hotel of andere accommodatie).

2. Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden.

3. Bij het toepassen van dit artikel schenkt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijzondere aandacht aan de behoeften van personen met beperkte mobiliteit en hun eventuele begeleiders, alsook aan de behoeften van alleenreizende kinderen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:09:03 #77
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189701052
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Toch stelt de EU-wetgeving dat het niet gaat om compensatie, maar om maaltijden. :'). Maar fijn dat dit jouw mening is hoor.

Artikel 9

Recht op verzorging

Zoiets wordt bepaald naar wat in verkeersopvattingen als redelijk wordt gezien. Luxe uit eten voor 55 euro pp valt daar gewoon niet onder.
pi_189701106
Ik had op een vlucht binnen de EU 5 uur vertraging en kreeg toen +/- 400eu. Wel door zo'n claimboer laten doen.

Daar kun je prima van eten.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_189701234
10 euro voor een maaltijd op het vliegveld lol. Daar haal je niet eens een maaltijdsalade van. SKV vliegt met ryanair.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:28:37 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189701323
Was vast geen KLM.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189701356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:28 schreef Lienekien het volgende:
Was vast geen KLM.
nu komt ts met een reactie dat het niet uit moet maken!!!!!!!
Groot fan van User Wotte
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:36:37 #82
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189701471
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Artikel 9

Recht op verzorging

Compensatie voor gemaakte eetkosten ja, waarbij je zelf mag kiezen of je voor een tientje gaat eten of voor 55 eu.
pi_189701490
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:09 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Zoiets wordt bepaald naar wat in verkeersopvattingen als redelijk wordt gezien. Luxe uit eten voor 55 euro pp valt daar gewoon niet onder.
55 euro pp is volgens mij nou niet echt luxe hoor, maar een gewoon doorsnee restaurant. ik zou ook niet 's avonds in een vreemde stad, waar je onverwacht gedumpt bent, gaan zoeken naar het goedkoopste restaurant.
pi_189701518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:37 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

55 euro pp is volgens mij nou niet echt luxe hoor, maar een gewoon doorsnee restaurant. ik zou ook niet 's avonds in een vreemde stad, waar je onverwacht gedumpt bent, gaan zoeken naar het goedkoopste restaurant.
Fijn dat er toch nog normale mensen rondhangen hier.
pi_189701557
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:36 schreef Faux. het volgende:

[..]

Compensatie voor gemaakte eetkosten ja, waarbij je zelf mag kiezen of je voor een tientje gaat eten of voor 55 eu.
Wat snap je niet aan het verschil tussen 'krijgen de passagiers gratis' en 'de passagier krijgt een tientje en moet maar uitzoeken of hij meer wil betalen'?

Ik zie het verschil wel hoor. Het eerste staat in de EU-wetgeving en het tweede staat op Fok.
pi_189701565
quote:
Gierig publiek hier.
_O-
pi_189701579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:09 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Oke. Waar kan ik dan vinden wat redelijk wordt gevonden? Ik vind dit zelf redelijk. Anderen blijkbaar niet. Dat is ook het lastige van het begrip 'redelijk'.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:44:21 #88
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189701628
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het verschil tussen 'krijgen de passagiers gratis' en 'de passagier krijgt een tientje en moet maar uitzoeken of hij meer wil betalen'?

Ik zie het verschil wel hoor. Het eerste staat in de EU-wetgeving en het tweede staat op Fok.
Dat is niet helemaal hoe je dit moet lezen hoor. Hoe ik het interpreteer is blijkbaar ook hoe het juridische team van de luchtvaartmaatschappij het interpreteert. Daar zou ik enige waarde aan hechten, of je moet naar de rechter trekken.
pi_189701641
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:44 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal hoe je dit moet lezen hoor. Hoe ik het interpreteer is blijkbaar ook hoe het juridische team van de luchtvaartmaatschappij het interpreteert. Daar zou ik enige waarde aan hechten, of je moet naar de rechter trekken.
Gratis lijkt mij niet echt multi-interpretabel.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:46:39 #90
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189701669
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Oke. Waar kan ik dan vinden wat redelijk wordt gevonden? Ik vind dit zelf redelijk. Anderen blijkbaar niet. Dat is ook het lastige van het begrip 'redelijk'.
Een gemiddelde Europeaan zou 55 euro voor een hapje eten als je op doorreis bent niet redelijk vinden. Daar kun je 10 pizza's van halen.
pi_189701670
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Sleep ze voor de rechter. Win je altijd. Volgens jou. Geen risico.
pi_189701676
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Een gemiddelde Europeaan zou 55 euro voor een hapje eten als je op doorreis bent niet redelijk vinden. Daar kun je 10 pizza's van halen.
pp hè.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:48:27 #93
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189701697
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet je gelijk halen bij de rechter ipv hier op FOK!?
pi_189701739
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:48 schreef Faux. het volgende:
Waarom ga je dan niet je gelijk halen bij de rechter ipv hier op FOK!?
Omdat proceskosten, tijd en energie? Wat een dooddoener zeg. Lekker ingewikkeld doen en dan weer eindigen met zo'n argument. Stakker. :')
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:53:14 #95
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189701794
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Veel succes met je 10 Euro en je 'prima maaltijd' op het vliegveld. _O-
Met een big tasty menu heb je een prima maaltijd ja. Kun je er nog 2 hamburgers van 1 euro naast nemen.

Maar snap dat je dit niet begrijpt als je zo'n type bent die altijd het onderste uit de kan wilt halen.

Jij bent echt iemand die zich op een ander z'n eigen volvreet en thuis leeft op water en droge macaroni. En dan de macaroni nog met korting probeert te krijgen omdat er een deuk in het pakje zit.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:55:16 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189701823
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Omdat proceskosten, tijd en energie? Wat een dooddoener zeg. Lekker ingewikkeld doen en dan weer eindigen met zo'n argument. Stakker. :')
En dit topic vind je geen verspilde energie?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:59:29 #97
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189701896
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja je kan een hoop dingen naar mij gooien maar je bent zelf degene die een topic begint over dat je je benadeeld voelt, dan zeggen wij dat t wel meevalt, daar ga je op in door wetteksten te sturen, en als we dan zeggen ga naar de rechter is t ook niet goed. Wat wil je dan precies met dit topic? :')
pi_189701915
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:53 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Met een big tasty menu heb je een prima maaltijd ja. Kun je er nog 2 hamburgers van 1 euro naast nemen.

Maar snap dat je dit niet begrijpt als je zo'n type bent die altijd het onderste uit de kan wilt halen.

Jij bent echt iemand die zich op een ander z'n eigen volvreet en thuis leeft op water en droge macaroni. En dan de macaroni nog met korting probeert te krijgen omdat er een deuk in het pakje zit.
Je kent mij duidelijk niet. Maar prima hoor. Ga maar lekker ridderen achter je computertje.
pi_189701928
-onnodig-

[ Bericht 25% gewijzigd door Rene op 30-10-2019 19:59:15 ]
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:03:06 #100
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189701959
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Met name kijken of hier na de leegloop op Fok nog steeds precies hetzelfde gebeurt bij elk topic. Iedereen vindt alles belachelijk en het eindigt in 'ga naar de rechter' of 'waarom open je dan een topic'. Dat is gelukkig wel zo. O+

Wel jammer dat ik geen 'wat zeiden ze toen je belde?' heb gekregen. Daar hoop ik stiekem op.
Je zit je eigen topic lekker te verneuken in ieder geval, in combinatie met je post boven degene die ik quote. Je wilt je gelijk maar krijgt het niet van iedereen. Helaas. Zo werkt het internet.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:04:46 #101
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189701979
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Je kent mij duidelijk niet. Maar prima hoor. Ga maar lekker ridderen achter je computertje.
Ik hoef je niet te kennen om uit je reacties dit oordeel te trekken.

Waarom koop je uberhaupt een flesje water van een voucherbon? Een flesje water kost op het vliegveld rond de 4 euro. Dat staat gelijk aan 4 hamburgers. Niet aan gedacht zeker?
pi_189702014
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:04 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Waarom koop je uberhaupt een flesje water van een voucherbon? Een flesje water kost op het vliegveld rond de 4 euro. Dat staat gelijk aan 4 hamburgers. Niet aan gedacht zeker?
Nee, mijn systeem is niet ingesteld op het omrekenen van flesjes water naar het equivalent in hamburgers. Vind ik overigens niet eens zo erg als ik er over nadenk.

Vraag uit interesse: reken jij altijd alles om naar hamburgers? Dus ook de prijzen kleding, uitjes en verzekeringen?

Wel goed dat je me niet hoeft te kennen om conclusies te trekken. Dat vind ik mooi. O+
pi_189702029
Je kan het beter bij je reisverzekering proberen te declareren, die gunnen je het misschien nog wel.

Maar je zit zelf in de fout om niet genoeg tijd over te laten tussen de vluchten. Daar neem je zelf het risico.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_189702037
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Met name kijken of hier na de leegloop op Fok nog steeds precies hetzelfde gebeurt bij elk topic. Iedereen vindt alles belachelijk en het eindigt in 'ga naar de rechter' of 'waarom open je dan een topic'. Dat is gelukkig wel zo. O+

Wel jammer dat ik geen 'wat zeiden ze toen je belde?' heb gekregen. Daar hoop ik stiekem op. Of iemand die een topic van mij van jaren geleden na uren zoeken hier gaat posten met een triomfantelijk verhaal om één of ander nietszeggend punt te ondersteunen. Maar dat kan nog komen.
Ah, een uitloktopic dus, en niet om écht een antwoord te krijgen op je vragen in de OP.
Kan wel gedelete worden dus.
pi_189702040
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:04 schreef denattedweil het volgende:

[..]

knap als je op een luchthaven een hamburger van een euro kan vinden hoor
pi_189702063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
Je kan het beter bij je reisverzekering proberen te declareren, die gunnen je het misschien nog wel.

Maar je zit zelf in de fout om niet genoeg tijd over te laten tussen de vluchten. Daar neem je zelf het risico.
:? Het waren twee vluchten van dezelfde maatschappij met een overstap van iets van 2 uur. Nog los van het feit dat dit topic niet gaat over de vraag waarom er überhaupt sprake was van een gemiste vlucht, ga ik niet vluchten boeken op een zo ruim mogelijke overstaptijd om maar geen aansluitingen te missen. :D!
pi_189702072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ah, een uitloktopic dus, en niet om écht een antwoord te krijgen op je vragen in de OP.
Kan wel gedelete worden dus.
Dat is jouw conclusie. :* Ik ben wel benieuwd hoe ik die compensatie binnen kan slepen. Kan ik hamburgers kopen voor denattedweil.
pi_189702075
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Ah joh, die dikzak wil gewoon graag gelijk. En hamburgers. Vooral hamburgers. En veel ook.
pi_189702091
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is jouw conclusie. :*
Dat blijkt duidelijk uit jouw woorden idd.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:14:23 #110
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189702140
Ben even de jurisprudentie ingedoken en voila, er is een Sturgeon-arrest dat bepaalt dat je niet geringe compensatie kan claimen bij langdurige vertraging. Zoek maar op om te kijken of het van toepassing is.

https://www.amsadvocaten.(...)g-vlucht-zo-zit-het/

Dus tussen 250 en 600 euro
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:15:31 #111
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189702166
Wauw wat een backfire.

Het is toch redelijk dat een vliegmaatschappijen voor een redelijke vergoeding zorgt voor het eten als je moet overnachten door een vertraging? Een bon van een tientje op een vliegveld, daar koop je niks voor.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:16:22 #112
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189702184
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, mijn systeem is niet ingesteld op het omrekenen van flesjes water naar hamburgers. Vind ik overigens niet eens zo erg.

Vraag uit interesse: reken jij altijd alles om naar hamburgers? Dus ook de prijzen kleding, uitjes en verzekeringen?
Ben je nou op je tenen getrapt of begint het besef van je achterlijke declaratie eindelijk door te te dringen?

Als je al niet een paar uur zonder eten kunt of 10 euro niet genoeg vind om van te eten, dan is het niet raar dat ik je attendeer op de Euroknallers van de Mcdonalds.

Zelf nadenken blijft soms lastig hé
pi_189702188
Toen ik 2 jaar geleden op Lanzarote niet terug kon i.v.m. mist in Nederland regelde Ryan Air voor alle passagiers een 4 sterren hotel(sol lanzarote) waar iedereen all inclusive kon eten en ook ontbijten dag erna.

Ik weet niet welk budget airlines je dan te pakken hebt gehad als ze je zo behandelen!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_189702190
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

To be fair, voor 10 euro aan boodschappen zet ik toch echt een heel wat betere en uitgebreidere maaltijd neer dan wat je kan halen voor een 10 euro bon op het vliegveld.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189702212
Als je recht hebt op 600 euro dan is je vlucht 4 uur of meer vertraagd. Mocht je het ticket met een creditcard gekocht hebben (Visa/Mastercard) dan heb je recht op 150 euro vluchtvertragingskosten.
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:18:29 #116
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189702223
ik heb ook wel eens vluchtvertragingen. Dan duik ik het eerste restaurant in dat ik tegen kom en me bevalt. Rekening geregeld 50 euro of meer. Niks geks als je geen uren wil zoeken.

Declaratie is bij mijn werkgever nooit een probleem. Ik zie niet in waarom een klm zo'n bedrag gek vind. Voor tien euro heb je ee n happy-meal. Dat eet ik thuis ook niet.
Tot nooit .......
pi_189702238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:17 schreef Arkai het volgende:
Als je recht hebt op 600 euro dan is je vlucht 4 uur of meer vertraagd. Mocht je het ticket met een creditcard gekocht hebben (Visa/Mastercard) dan heb je recht op 150 euro vluchtvertragingskosten.
Daar gaat dit topic niet over.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:19:16 #118
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189702251
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

[/quote]

Oké vooruit, 2 euro!
pi_189702258
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:14 schreef Quotidien het volgende:
Ben even de jurisprudentie ingedoken en voila, er is een Sturgeon-arrest dat bepaalt dat je niet geringe compensatie kan claimen bij langdurige vertraging. Zoek maar op om te kijken of het van toepassing is.

Dit lijkt me inderdaad een stuk relevanter dan die 55 euro.
Dus TS, gewoon erachteraan blijven gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_189702265
quote:

Daar gaat dit topic niet over.
pi_189702323
quote:
9s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef Faux. het volgende:

Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.

quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Tinos85 het volgende:
Wauw wat een backfire.

Het is toch redelijk dat een vliegmaatschappijen voor een redelijke vergoeding zorgt voor het eten als je moet overnachten door een vertraging? Een bon van een tientje op een vliegveld, daar koop je niks voor.
Dit dus eigenlijk ja.
pi_189702391
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:19 schreef denattedweil het volgende:
[ afbeelding ] Op woensdag 30 oktober 2019 18:08 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Oké vooruit, 2 euro!
[/quote]
Je vliegt niet vaak he😀
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:27:55 #123
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189702430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Kan je voor 10 euro op een vliegveld een degelijke avondmaaltijd regelen? Volgens mij ben je dan aangewezen op snackbar-eten. En zelfs een frietje met kipsaté oid zal er voor 10 euro niet in zitten.
[..]

Dit dus eigenlijk ja.
Daar kan je van overleven toch?
pi_189702439
quote:

[..]

[..]

Dit dus eigenlijk ja.
Een degelijke maaltijd wellicht niet; maar waarschijnlijk wel een redelijke maaltijd waarmee je tot de volgende dag kan overleven.

Het is ook nog even afhankelijk van het hotel; of daar eten was inbegrepen etc.
pi_189702459
quote:

Niet vervelend bedoeld, maar dat werd op pagina 1 van dit topic al vermeld. Sterker nog, ts heeft ook een claim voor die vergoeding lopen. Hij had daarnaast ook nog dat etentje gedeclareerd.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:32:13 #126
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189702522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar dat werd op pagina 1 van dit topic al vermeld. Sterker nog, ts heeft ook een claim voor die vergoeding lopen. Hij had daarnaast ook nog dat etentje gedeclareerd.
Oh inderdaad.
pi_189702934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Een degelijke maaltijd wellicht niet; maar waarschijnlijk wel een redelijke maaltijd waarmee je tot de volgende dag kan overleven.

Het is ook nog even afhankelijk van het hotel; of daar eten was inbegrepen etc.
Ik kwam om 1630 aan bij het hotel geloof ik. Er was alleen ontbijt inbegrepen.
pi_189702966
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Tinos85 het volgende:
Wauw wat een backfire.

Dit ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:18 schreef Speekselklier het volgende:
ik heb ook wel eens vluchtvertragingen. Dan duik ik het eerste restaurant in dat ik tegen kom en me bevalt. Rekening geregeld 50 euro of meer. Niks geks als je geen uren wil zoeken.

Declaratie is bij mijn werkgever nooit een probleem. Ik zie niet in waarom een klm zo'n bedrag gek vind. Voor tien euro heb je ee n happy-meal. Dat eet ik thuis ook niet.
En dit. Als ik in mijn eigen stad een hapje ga eten dan kost dat ook wel meer dan 10 Euro. Dus niet gek dat dat in het buitenland ook zo is.
quote:

[..]

[..]

Dit dus eigenlijk ja.
Het is wel typisch dat de zinnige reacties pas later op de dag komen. Maar jullie waren waarschijnlijk nog aan het werk toen ik het topic opende. De rest heeft hier overdag tijd voor. En lacht zich kapot dat iemand het in zijn hoofd haalt om niet een hamburger te eten. Is niet voor te stellen voor ze.
pi_189703180
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:16 schreef probeer het volgende:

[..]

To be fair, voor 10 euro aan boodschappen zet ik toch echt een heel wat betere en uitgebreidere maaltijd neer dan wat je kan halen voor een 10 euro bon op het vliegveld.
Zeker, maar TS is toch gewoon de stad ingegaan?
pi_189703228
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker, maar TS is toch gewoon de stad ingegaan?
Ja. Maar. Denk jij dat "de stad" iets feestelijks op tafel had getoverd voor mijn tegoedbon van 10 Euro waar op stond "ALLEEN TE BESTEDEN OP HET VLIEGVELD"? Ik vraag het me wel af.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 19:32:02 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189703493
Er is in alle redelijkheid tussen de ruis al voldoende gezegd. De regelgeving is vaag en multi-interpretabel. Aan jou is het indien je wilt het onderste uit de kan halen door stappen te ondernemen. Toch, recht hebben en recht krijgen is een verschil.

Je kan naast de regelgeving wellicht iets proberen met je reisverzekering? En anders de situatie voor lief nemen. Zélf ben ik van mening dat een vakantie begint zodra je het vliegtuig instapt. Maar dat is nogmaals, aan jezelf.

Ik hoop dat je snel nog een reactie krijgt op je al reeds ingediende claim.

In overleg heropend. Graag inhoudelijk houden. En stop ff met dat gebitch

[ Bericht 28% gewijzigd door Rene op 30-10-2019 19:56:15 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:26:13 #132
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189704622
Waarom blijf je decadent volhouden dat er tussen een hamburger en 55 euro niks zit? Je kan oftewel 1 euro bij de mac uitgeven of 55 euro? Ontzettend wereldvreemde en betweterige houding. Doet me echt hieraan denken:

Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:28:50 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189704663
Is dat de discussie? Nee. De discussie is: wat zijn de rechten en wat valt er te halen. Waar liggen de nuances?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:30:11 #134
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189704682
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:28 schreef Renesite het volgende:
Is dat de discussie? Nee. De discussie is: wat zijn de rechten en wat valt er te halen. Waar liggen de nuances?
Dat is de discussie wel want in het recht wordt gekeken naar wat billijk en redelijk is. In een wereld waar mensen van een paar tientjes per week moeten rondkomen haalt geen rechter het in zijn hoofd om 55 euro uit eten als noodzakelijk te beschouwen. Prima, maar dan gewoon uit eigen zak.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:38:44 #135
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189704819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat is de discussie wel want in het recht wordt gekeken naar wat billijk en redelijk is. In een wereld waar mensen van een paar tientjes per week moeten rondkomen haalt geen rechter het in zijn hoofd om 55 euro uit eten als noodzakelijk te beschouwen. Prima, maar dan gewoon uit eigen zak.
Ik denk dat we mensen die vliegen en een vliegreis kunnen betalen niet behandeld moeten worden met een tientje. Ik ben zelf op vakantie geweest met een overstap op zwitserland. Daar kostte een chocomelk, een latte en twee prestels 24 euro. Denk dat daar goed naar gekeken kan worden.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:41:57 #136
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189704884
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik denk dat we mensen die vliegen en een vliegreis kunnen betalen niet behandeld moeten worden met een tientje. Ik ben zelf op vakantie geweest met een overstap op zwitserland. Daar kostte een chocomelk, een latte en twee prestels 24 euro. Denk dat daar goed naar gekeken kan worden.
Ik kan als arme student ook gewoon vliegen. Dan stel je prioriteiten en ga je niet in een duur restaurant op het vliegveld eten. Elke sloeber kan tegenwoordig vliegen. Prima dat je wat meer luxe gewend bent en dan duur wilt uit eten, maar je hoeft niet te doen alsof het óf een hamburgertje bij de mac is óf voor 55 pp uit eten. Dat tientje is wel karig inderdaad, zeker voor op een vliegveld.
pi_189705771
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Juist.

Dan kom ik op drie.

En dan ben ik godverdomme nog vergeten mijn twee gratis faxberichten te sturen. :(
Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?

In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.

Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
pi_189705802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik kan als arme student ook gewoon vliegen. Dan stel je prioriteiten en ga je niet in een duur restaurant op het vliegveld eten. Elke sloeber kan tegenwoordig vliegen. Prima dat je wat meer luxe gewend bent en dan duur wilt uit eten, maar je hoeft niet te doen alsof het óf een hamburgertje bij de mac is óf voor 55 pp uit eten. Dat tientje is wel karig inderdaad, zeker voor op een vliegveld.
waarom zou je in een of ander slechte snackbar of mcdonalds moeten gaan eten als die luchtvaartmaatschappij fouten maakt. je hoeft helemaal geen medelijden met ze te hebben hoor. ga maar eens naar een griek of zo hier in nederland, ben je zo 55 euro kwijt en dan heb je gewoon gegeten maar niets bijzonders. dat jij als student dat niet kan snap ik wel, maar iemand met een redelijke baan vind dat wel normaal.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:29:10 #139
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189705829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:28 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

waarom zou je in een of ander slechte snackbar of mcdonalds moeten gaan eten als die luchtvaartmaatschappij fouten maakt. je hoeft helemaal geen medelijden met ze te hebben hoor. ga maar eens naar een griek of zo hier in nederland, ben je zo 55 euro kwijt en dan heb je gewon gegeten maar niets bijzonders. dat jij als student dat niet kan snap ik wel, maar iemand met een redelijke baan vind dat wel normaal.
Je kan gewoon gyros klappen voor 6 euro ofzo
pi_189705849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:29 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je kan gewoon gyros klappen voor 6 euro ofzo
en waarom dan, omdat de luchtvaartmaatschappij zielig is of zo?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:02 #141
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189705852
Voor 10 euro kun je thuis heerlijk eten, maar op een vliegveld zeker niet. Misschien kun je er net mee bij de mac terecht, maar dat is niet vergelijkbaar met wat TS thuis had kunnen eten. En als de airline zich aan de afspraken had gehouden, dan was TS dus thuis geweest.

Overigens is 55 euro zeker niet belachelijk veel voor een maaltijd. Zeker in een vreemde stad weet je niet direct waar je een simpele doch voedzame (en betaalbare) maaltijd kunt krijgen. Zeker niet bij de mac iig.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:38 #142
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189705871
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

en waarom dan, omdat de luchtvaartmaatschappij zielig is of zo?
Je begint zelf over een Griek?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:59 #143
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189705878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:
maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten.
ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?
een broodje is geen diner.
Tot nooit .......
pi_189705920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je begint zelf over een Griek?
ja een grieks restaurant slimmerd, zitten aan een tafeltje, voorgerechtje, hoofdgerecht en een paar drankjes, zoals grote mensen doen.
pi_189705955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja hoor is, dat snap ik ook wel, maar ts kreeg een voucher en kocht daar een broodje van. Hij had die voucher ook kunnen inzetten voor een frietje of pizza (of iets wat jij als “diner” rekent) en hij koos een broodje.

Mijn boodschap was: dat ts een voucher krijgt en dat ts die eerder inzet voor een “extra” eetmoment rond 15:30 is zijn keuze, maar dat maakt niet dat de luchtvaartmaatschappij niet voldaan zou hebben aan zijn juridische verplichting om te voorzien in maaltijden.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:35:39 #146
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189705983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:32 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ja een grieks restaurant slimmerd, zitten aan een tafeltje, voorgerechtje, hoofdgerecht en een paar drankjes, zoals grote mensen doen.
Oh dat weet ik niet ik ben geen groot mens.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:42:48 #147
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189706117
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja hoor is, dat snap ik ook wel, maar ts kreeg een voucher en kocht daar een broodje van. Hij had die voucher ook kunnen inzetten voor een frietje of pizza (of iets wat jij als “diner” rekent) en hij koos een broodje.

Mijn boodschap was: dat ts een voucher krijgt en dat ts die eerder inzet voor een “extra” eetmoment rond 15:30 is zijn keuze, maar dat maakt niet dat de luchtvaartmaatschappij niet voldaan zou hebben aan zijn juridische verplichting om te voorzien in maaltijden.

Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen. Hier hebben ze toevallig een salad bar, maar op veel vliegvelden is het aanbod echt karig en moet je wel naar een restaurant.
pi_189706273
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:42 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen. Hier hebben ze toevallig een salad bar, maar op veel vliegvelden is het aanbod echt karig en moet je wel naar een restaurant.
Nogmaals, dan gaat het over inhoud. De vraag was of er nog recht is op een compensatie voor een volledige extra maaltijd, daar ts zijn “maaltijdbon” inzet als “tussendoortje”.

Dat een voucher voor 10 euro karig is, dat ben ik met jullie eens; maar of karig ook gelijk is aan juridisch ontoereikend vraag ik me af. Want je kunt wel oordelen dat een pizza of friet of broodje geen volwaardige maaltijd is, dat is nogal persoonlijk.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:52:29 #149
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189706375
quote:

[..]

Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?

In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.

Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
Dus dan zou TS op het vliegveld moeten wachten tot het tijd is voor diner aangezien die bon alleen daar geldig was?

En een broodje als diner, dat is helemaal karig natuurlijk. Als een luchtvaartmaatschappij kan voorzien in een hotelovernachting aangezien de volgende vlucht pas de volgende morgen gaat dan kan een beetje fatsoenlijk diner er ook wel vanaf toch? Je zit daar niet vrijwillig en maakt al genoeg onkosten omdat je langer moet blijven.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:04:12 #150
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189706588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nogmaals, dan gaat het over inhoud. De vraag was of er nog recht is op een compensatie voor een volledige extra maaltijd, daar ts zijn “maaltijdbon” inzet als “tussendoortje”.

Dat een voucher voor 10 euro karig is, dat ben ik met jullie eens; maar of karig ook gelijk is aan juridisch ontoereikend vraag ik me af. Want je kunt wel oordelen dat een pizza of friet of broodje geen volwaardige maaltijd is, dat is nogal persoonlijk.
Die 10 euro is ook niet veel meer waard dan een tussendoortje :D

Natuurlijk is dat persoonlijk, maar moeten de kleine eters (broodje) of de kliko's (pizza) van deze wereld dan maar de standaard zijn? Sommige mensen hebben speciale dieeteisen. Moeten die dat maar even opzij zetten omdat de airline te zuunig is?

[ Bericht 4% gewijzigd door Heremeteit op 30-10-2019 22:13:32 ]
pi_189706742
quote:

[..]

Je blijft niet tot 19 uur op de luchthaven om daar te dineren.
  Eindredactie Games woensdag 30 oktober 2019 @ 22:30:37 #152
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189707102
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

veel landen eten alleen de lunch warm
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 30 oktober 2019 @ 22:30:55 #153
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189707106
maar nu ben ik reuze benieuwd wat TS nou gegeten heeft voor 55 euro
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189707127
Ondanks dat ik de houding en de manier van reageren van de TS niet kan uitstaan, (echt, arrogantie ten top...), moet ik hem wel gelijk geven dat 10 euro compensatie voor diner - op een vliegveld - als niet toereikend beschouwd mag worden. 20 euro was netter geweest en als ik de horecaprijzen van Schiphol hanteer voldoende.

55 euro vragen ter compensatie is natuurlijk niet reëel. Je kan prima gezond eten - op het vliegveld - voor 20 euro. Het doel van compensatie is niet jou een etentje te verzorgen, het doel is jou van een simpel maar voldoende diner te voorzien. Zoals een simpel hoofdgerecht en een drankje, een goede maaltijdsalade, dat soort zaken. Geen diner van 55 euro.
pi_189708187
Wat een paupers weer allemaal op FOK :')

55 euro is gewoon een normale prijs wanneer je redelijk wilt eten in een restaurant. Hoogstwaarschijnlijk ook nog een vrij dure stad aangezien het als hub wordt gebruikt.

Doe normaal, niet iedereen wilt pauper naar de mac gaan.
pi_189708480
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:35 schreef MaximumRush het volgende:
Doe normaal, niet iedereen wilt pauper naar de mac gaan.
Dat hoeft ook niet, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat etentjes van 55 euro pp vergoed worden.
pi_189708613
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:09 schreef Skv het volgende:

[..]

:? Het waren twee vluchten van dezelfde maatschappij met een overstap van iets van 2 uur. Nog los van het feit dat dit topic niet gaat over de vraag waarom er überhaupt sprake was van een gemiste vlucht, ga ik niet vluchten boeken op een zo ruim mogelijke overstaptijd om maar geen aansluitingen te missen. :D!
55 euro lijkt mij ook geen heel vreemd bedrag. Wat denkt die maatschappij dan dat je van je 10 euro-bon in het hotel kunt eten of zo? Dat is niet realistisch.

Als je een rechtsbijstand hebt, leg de claim (beide: eten en vertraging) daar neer. Heb ik ook gedaan toen de maatschappij moeilijk ging doen. Die hebben mijn claims overgenomen en mij gewoon uitbetaald. was wel makkelijk (en geen kosten voor een claimbedrijf).
dag
pi_189709763
Goed topic wel, van genoten.

De juridische route staat nu open, je hebt het artikel en al. Succes.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 06:58:22 #159
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189709774
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:42 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen.
Voor TS wel:
quote:
Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_189709784
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 06:58 schreef mstx het volgende:

[..]

Voor TS wel:
[..]

Nu is dat avondeten in het vliegtuig ook niet veel meer waard dan een tientje. Per 2.

Dus 110 euro moet gecompenseerd worden voor wat anders een vliegtuigmaaltijd was geweest of een pizza uit de oven. Niet dat dit iets uit moet maken, je hebt recht waar je recht op hebt. Maar de verhouding mis ik dan wel.

[ Bericht 9% gewijzigd door LorneMalvo op 31-10-2019 07:09:18 ]
pi_189709815
Je kan het altijd proberen TS, maar volgens mij zit dit in die 600 euro vergoeding die je ook al geclaimed hebt.
pi_189709819
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 00:12 schreef Peter het volgende:

[..]

55 euro lijkt mij ook geen heel vreemd bedrag. Wat denkt die maatschappij dan dat je van je 10 euro-bon in het hotel kunt eten of zo? Dat is niet realistisch.

Als je een rechtsbijstand hebt, leg de claim (beide: eten en vertraging) daar neer. Heb ik ook gedaan toen de maatschappij moeilijk ging doen. Die hebben mijn claims overgenomen en mij gewoon uitbetaald. was wel makkelijk (en geen kosten voor een claimbedrijf).
De rechtsbijstand is gewoon een verkapte verzekering geworden. Ze keren dat bedrag gewoon uit en gaan echt niet bij de vliegmaatschappijen erachteraan voor 100 euro.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 08:00:27 #163
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189709975
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat etentjes van 55 euro pp vergoed worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 07:14 schreef Scorpie het volgende:
Je kan het altijd proberen TS, maar volgens mij zit dit in die 600 euro vergoeding die je ook al geclaimed hebt.
die 600 euro is alleen vluchtvertraging, geen onkosten.
(ik kreeg vorig jaar trouwens nog 5 euro maaltijdvergoeding, koffie was al 3,50)

als ze over die 600 euro ook gaan piepen, dan alles bij zo'n claimer neerleggen. Die krijgen vaak vlot de centjes binnen.

als ze over die
Tot nooit .......
  donderdag 31 oktober 2019 @ 08:02:25 #164
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189709983
quote:

[..]

Voor TS wel:
[..]

Goed punt ^O^
pi_189710000
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 06:54 schreef LorneMalvo het volgende:
Goed topic wel, van genoten.

De juridische route staat nu open, je hebt het artikel en al. Succes.
Daar heeft TS geen tijd en energie voor.
pi_189710028
Dat je als je je vlucht had gehaald in het vliegtuig eten had gekregen en nu niet gaat volgens mij niet op. Je hebt tijdens de vlucht een dag later vermoedelijk wel eten gekregen en daarmee dus bespaard op dat je die dag twee jezelf moest voorzien van voedsel.

Dat hotel en de voucher is voor het ongemak van de vertraging.
pi_189710030
quote:

[..]

Voor TS wel:
[..]

Er zit voor mij verschil tussen na een dag reizen thuis zijn, de spullen uitpakken en een pizza eten. En om 15.30 in een stad staan waar je de avond door moet brengen omdat je vervolgvlucht pas de volgende dag gaat.

Overigens had ik van die bon ook geen pizza kunnen kopen op het vliegveld. Hooguit een puntje. En dat is geen avondeten.
pi_189710047
Mijn tussenconclusies op basis van dit topic zijn overigens:
1. Een bon van 10 E, alleen te besteden op het vliegveld, is niet redelijk om avondeten van te kopen.
2. Het declareren van 55 Euro voor avondeten in de stad is niet redelijk omdat het ook goedkoper kon.

Wat ik me dan afvraag is wat wel redelijk is. De airline is het overigens niet eens mijn bovenstaande conclusie 1. En stelt dat ze daarmee aan hun plicht hebben voldaan.
pi_189710087
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:46 schreef Karstman het volgende:
Wij kregen een keer de man 5 euro 30 voor avondeten. We zijn nog de uitdaging aangegaan om op het vliegveld iets te zoeken voor die prijs. _O-
pi_189710777
quote:
Troll topic. Doen alsof 55 niks is maar wel proberen te declareren en dan hier posten. Niet serieus te nemen.
pi_189710862
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
1. Een bon van 10 E, alleen te besteden op het vliegveld, is niet redelijk om avondeten van te kopen.
2. Het declareren van 55 Euro voor avondeten in de stad is niet redelijk omdat het ook goedkoper kon.

Wat ik me dan afvraag is wat wel redelijk is. De airline is het overigens niet eens mijn bovenstaande conclusie 1. En stelt dat ze daarmee aan hun plicht hebben voldaan.
Je zit sowieso in een vrij grijs gebied.
pi_189711858
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 07:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De rechtsbijstand is gewoon een verkapte verzekering geworden. Ze keren dat bedrag gewoon uit en gaan echt niet bij de vliegmaatschappijen erachteraan voor 100 euro.
Jawel, zij werken samen met EUclaim en besteden het weer uit aan hen. Zonder de fee die ik zelf anders zou betalen en het wachten.
dag
pi_189711894
quote:

Advies: let it go. Je gaat toch niet procederen voor 20 euro :')
zie email 27 oktober
pi_189712048
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Advies: let it go. Je gaat toch niet procederen voor 20 euro :')
Voor sommige mensen is je recht halen wel een principekwestie .
dag
pi_189712052
quote:

Redelijk? Imo wat een degelijke (dus niet-fastfood) avondmaaltijd bij een eetgelegenheid op het vliegveld zou kosten, qua inhoud gelijkwaardig aan wat je in het vliegtuig zou krijgen. Dan denk ik aan 20-25 euro.
pi_189712228
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is je recht halen wel een principekwestie .
En dan krijg je vonnissen als: “dat de vordering de kantonrechter niet onrechtmatig of ongegrond voorkomt betekent niet dat hij de kantonrechter ook fatsoenlijk voorkomt”

Je ergert er een hoop mensen mee, niet in de laatste plaats jezelf. Ik raad het echt af.
zie email 27 oktober
pi_189712235
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Redelijk? Imo wat een degelijke (dus niet-fastfood) avondmaaltijd bij een eetgelegenheid op het vliegveld zou kosten, qua inhoud gelijkwaardig aan wat je in het vliegtuig zou krijgen. Dan denk ik aan 20-25 euro.
Maar die voucher is aangeboden dus die waarde haal je er af. Blijft een bedrag van 10-15 euro over. Verlies nemen zou ik zeggen.
zie email 27 oktober
pi_189712265
Welke maatschappij was het eigenlijk? Zelfs easyJet geeft £25 pp vouchers voor voedsel als de volgende vlucht de volgende dag is en het hotel geen avondeten kan regelen.
pi_189712267
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar die voucher is aangeboden dus die waarde haal je er af. Blijft een bedrag van 10-15 euro over. Verlies nemen zou ik zeggen.
Ow ja zeker, het was TS' keus om daar geen gebruik van te maken.
pi_189712728
quote:

Welke luchtvaartmaatschappij is dat dan?
  donderdag 31 oktober 2019 @ 12:15:11 #181
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189712872
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 09:36 schreef WL020 het volgende:

[..]

Troll topic. Doen alsof 55 niks is maar wel proberen te declareren en dan hier posten. Niet serieus te nemen.
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe' :')

Vervolgens stel je voor om het dan aan de rechter voor te leggen maar dat is dan weer te duur voor TS.

Gaat het je nou om het geld of om het principe?
pi_189712901
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:15 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe' :')

Vervolgens stel je voor om het dan aan de rechter voor te leggen maar dat is dan weer te duur voor TS.

TS wil op een gemakkelijke manier al zijn geld terug.
pi_189713036
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS wil op een gemakkelijke manier al zijn geld terug.
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.
dag
pi_189713047
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?
pi_189713099
quote:

[..]

Ja, maar welke airline is het dan?
pi_189713109
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?
Die is al genoemd. De maatschappij moet zorgen voor de maaltijden tijdens de vertraging. Een voucher van 10¤ is dan niet voldoende.
dag
pi_189713114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, maar welke airline is het dan?
Waarvoor is dat relevant?
dag
pi_189713129
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:35 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarvoor is dat relevant?
Omdat mensen deze airline kunnen vermijden om mee te vliegen. Een andere airline zal zich wellicht meer aan de wetgeving houden.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 12:42:13 #189
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189713192
quote:

[..]

Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vinden :')
  donderdag 31 oktober 2019 @ 12:45:13 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189713229
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:15 schreef Faux. het volgende:

[..]

Principes kosten geld, en TS is gewoon gierig (frappant is dan wel de elitaire houding van TS). En dat is prima, maar dan moet je dus niet uit eten gaan. Op zich is ¤55 geen gek bedrag voor een etentje buiten de deur, maar het is nogal vreemd om te verwachten dat de luchtvaartmaatschappij daar voor op zou moeten draaien.
Huilen dan.
pi_189713320
je zegt dat je thuis ook een pizza in de oven had gegooid, maar daar ga je uiteten.
een Aziatische take away o.i.d. is op een vliegveld voor 15 euro incl. drankje te vinden.

daarbij zou ik meer mijn best doen om die 600 euro te krijgen, waarom zoveel moeite voor 55 euro die nergens staat aangegeven als declaratie.

of je die 55 euro kunt terug krijgen is natuurlijk altijd te proberen, maar of je er recht op hebt, danwel krijg uit coulance is een tweede.
misschien had je meer geluk gehad als je maaltijd max 20 euro had gekost ;)
pi_189713870
quote:
9s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:42 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vinden :')
Zijn toon en zijn rechten staan anders los van elkaar. Dat jij dat niet kunt scheiden is jammer.
dag
pi_189715253
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet perse op ¤55, kan TS nier vooruit met Verordening 261/2004, meer specifiek:

quote:
Artikel 9
Recht op verzorging

Een voucher van een tientje - die alleen op de luchthaven te besteden is terwijl de maatschappij TS (vermoedelijk op basis van artikel 9 lid onder b van diezelfde verordening) buiten de luchthaven laat overnachten - komt me karig over.

Mijn mening en ervaring:

a) op een luchthaven haal je niet veel voor een tientje, misschien een snack, maar geen (fatsoenlijke) maaltijd.

b) TS verbleef het grootste gedeelte van de tijd niet op de luchthaven (hij heeft een overnachting elders doorgebracht) - hoe kan hij daar dan nog iets halen?

quote:
9s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:42 schreef Faux. het volgende:

[..]

Waarom zouden de rechten van TS beperkt zijn tot "ff snel wat eten" - de verordening heeft het over "maaltijden" (en verfrissingen). Voor veruit de meeste mensen bestaat een reguliere maaltijd niet uit een snackje. En nee, de meeste mensen gaan ook niet elke dag uit eten voor ¤55, maar in een restaurant kun je over het algemeen iets fatsoenlijker eten.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:51 schreef fespo het volgende:
je zegt dat je thuis ook een pizza in de oven had gegooid, maar daar ga je uiteten.
een Aziatische take away o.i.d. is op een vliegveld voor 15 euro incl. drankje te vinden.
Wellicht, maar a) de voucher liet dat qua waarde niet toe en b) wellicht was TS op reguliere diner-tijd niet meer op het vliegveld en c) de porties van dit soort snacks op vliegvelden zijn doorgaans niet dermate groot dat je daar de nacht mee haalt en d) drinkt TS ook wel eens 's nachts (zie ook b).

[ Bericht 18% gewijzigd door baskick op 31-10-2019 15:16:27 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:15:51 #194
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189717517
quote:

Welke stad was het? In bijvoorbeeld Oslo is 55 euro niet veel voor een diner, terwijl je in Lissabon voor minder dan de helft al van een goede maaltijd kunt genieten.
pi_189717545
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:

Niet expres lekker strak je aansluitvlucht plannen om dit geintje te kunnen pullen :')
pi_189723088
3 maanden duurt wel lang zeg, ik had laatst binnen een dag of 4 van Ryanair te horen gekregen dat m'n vertragingsclaim goedgekeurd was. Ik durfde ook geen voedselbon van een paar euro aan te nemen, bang dat ik de big bucks hiermee zou verspelen :o
pi_189723090
Vliegen met winst ~O>
pi_189723366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:58 schreef MCH het volgende:
3 maanden duurt wel lang zeg, ik had laatst binnen een dag of 4 van Ryanair te horen gekregen dat m'n vertragingsclaim goedgekeurd was. Ik durfde ook geen voedselbon van een paar euro aan te nemen, bang dat ik de big bucks hiermee zou verspelen :o
Voedselbonnen staan los van de vergoeding voor de vertraging. Als je tegoedbonnen voor toekomstige vluchten aanneemt, doe je over het algemeen afstand van vergoeding zoals geld op je rekening/cash.
pi_189723442
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voedselbonnen staan los van de vergoeding voor de vertraging. Als je tegoedbonnen voor toekomstige vluchten aanneemt, doe je over het algemeen afstand van vergoeding zoals geld op je rekening/cash.
Boeiuhhhh
pi_189723696
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Boeiuhhhh
Sorry dat ik je wilde helpen, hoor. Mijn welgemeende excuses. Ik zal het nooit meer doen.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')