Je blijft niet tot 19 uur op de luchthaven om daar te dineren.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik negeer even al het geneuzel over de bedragen en wat je dan had moeten eten, maar ehm. Je snapt ook dat 15:30 geen eetmoment is?
In theorie zijn de “normale” eetmomenten ontbijt, lunch en diner. Tot het moment van vertraging krijgen ben je daar verantwoordelijk voor. Bij vertrek om 12;00 heb je ontbijt zeker genuttigd en plannen voor je lunch; die koop je onderweg of heb je bij je, lijkt me.
Je volgende maaltijd is dan diner. Daar heeft de maatschappij in voorzien door die voucher (of dat dan toereikend is even daargelaten). Jij zet die voucher in voor een broodje om 15:30. Prima, jouw keuze, maar in theorie was de redenatie dat je dat broodje als diner had kunnen eten. Dan had je die 55 euro in je zak kunnen houden. Ontbijt zat bij het hotel in dus werd ook verzorgd, dus zo kwam je ook aan de “gemiste” maaltijden.
veel landen eten alleen de lunch warmquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet niet kom je uit een derde wereld land of zo?
een broodje is geen diner.
Dat hoeft ook niet, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat etentjes van 55 euro pp vergoed worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:35 schreef MaximumRush het volgende:
Doe normaal, niet iedereen wilt pauper naar de mac gaan.
55 euro lijkt mij ook geen heel vreemd bedrag. Wat denkt die maatschappij dan dat je van je 10 euro-bon in het hotel kunt eten of zo? Dat is niet realistisch.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]Het waren twee vluchten van dezelfde maatschappij met een overstap van iets van 2 uur. Nog los van het feit dat dit topic niet gaat over de vraag waarom er überhaupt sprake was van een gemiste vlucht, ga ik niet vluchten boeken op een zo ruim mogelijke overstaptijd om maar geen aansluitingen te missen.
!
Voor TS wel:quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:42 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Een frietje, pizza of broodje is geen fatsoenlijk avondeten voor iedereen.
quote:Als mijn vlucht gewoon was gegaan dan had ik in het vliegtuig avondeten gekregen (of had ik thuis een pizza in de oven gemikt).
Nu is dat avondeten in het vliegtuig ook niet veel meer waard dan een tientje. Per 2.quote:
De rechtsbijstand is gewoon een verkapte verzekering geworden. Ze keren dat bedrag gewoon uit en gaan echt niet bij de vliegmaatschappijen erachteraan voor 100 euro.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:12 schreef Peter het volgende:
[..]
55 euro lijkt mij ook geen heel vreemd bedrag. Wat denkt die maatschappij dan dat je van je 10 euro-bon in het hotel kunt eten of zo? Dat is niet realistisch.
Als je een rechtsbijstand hebt, leg de claim (beide: eten en vertraging) daar neer. Heb ik ook gedaan toen de maatschappij moeilijk ging doen. Die hebben mijn claims overgenomen en mij gewoon uitbetaald. was wel makkelijk (en geen kosten voor een claimbedrijf).
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, maar je kan redelijkerwijs niet verwachten dat etentjes van 55 euro pp vergoed worden.
die 600 euro is alleen vluchtvertraging, geen onkosten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:14 schreef Scorpie het volgende:
Je kan het altijd proberen TS, maar volgens mij zit dit in die 600 euro vergoeding die je ook al geclaimed hebt.
Daar heeft TS geen tijd en energie voor.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 06:54 schreef LorneMalvo het volgende:
Goed topic wel, van genoten.
De juridische route staat nu open, je hebt het artikel en al. Succes.
Er zit voor mij verschil tussen na een dag reizen thuis zijn, de spullen uitpakken en een pizza eten. En om 15.30 in een stad staan waar je de avond door moet brengen omdat je vervolgvlucht pas de volgende dag gaat.quote:
Wij kregen een keer de man 5 euro 30 voor avondeten. We zijn nog de uitdaging aangegaan om op het vliegveld iets te zoeken voor die prijs.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:46 schreef Karstman het volgende:
Ik vind vooral die bon van 10 euro debiel laag. Ik had een keer 4 uur vertraging en we kregen de man 17,50 want het was lunchtijd. Zou je toch verwachten dat je voor een tijdsbestek waar het avondmaal inzit een bon voor een euro of 25 zou krijgen.
Hell, de laatste keer op Heatrow misten we een aansluiting, volgende vlucht was nog geen anderhalf uur later maar mooi wel een bon voor 10 pond (met z'n tweeen) voor koffie.
Troll topic. Doen alsof 55 niks is maar wel proberen te declareren en dan hier posten. Niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:07 schreef Skv het volgende:
Wat zit iedereen ingewikkeld te doen over 55 Euro pp uitgeven aan uit eten gaan? Zitten jullie alleen maar in de snackbar ofzo?
Je zit sowieso in een vrij grijs gebied.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
Mijn tussenconclusies op basis van dit topic zijn overigens:
1. Een bon van 10 E, alleen te besteden op het vliegveld, is niet redelijk om avondeten van te kopen.
2. Het declareren van 55 Euro voor avondeten in de stad is niet redelijk omdat het ook goedkoper kon.
Wat ik me dan afvraag is wat wel redelijk is. De airline is het overigens niet eens mijn bovenstaande conclusie 1. En stelt dat ze daarmee aan hun plicht hebben voldaan.
Jawel, zij werken samen met EUclaim en besteden het weer uit aan hen. Zonder de fee die ik zelf anders zou betalen en het wachten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De rechtsbijstand is gewoon een verkapte verzekering geworden. Ze keren dat bedrag gewoon uit en gaan echt niet bij de vliegmaatschappijen erachteraan voor 100 euro.
Advies: let it go. Je gaat toch niet procederen voor 20 euroquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
1. Een bon van 10 E, alleen te besteden op het vliegveld, is niet redelijk om avondeten van te kopen.
2. Het declareren van 55 Euro voor avondeten in de stad is niet redelijk omdat het ook goedkoper kon.
Wat ik me dan afvraag is wat wel redelijk is. De airline is het overigens niet eens mijn bovenstaande conclusie 1. En stelt dat ze daarmee aan hun plicht hebben voldaan.
Voor sommige mensen is je recht halen wel een principekwestie .quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Advies: let it go. Je gaat toch niet procederen voor 20 euro
Redelijk? Imo wat een degelijke (dus niet-fastfood) avondmaaltijd bij een eetgelegenheid op het vliegveld zou kosten, qua inhoud gelijkwaardig aan wat je in het vliegtuig zou krijgen. Dan denk ik aan 20-25 euro.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
En dan krijg je vonnissen als: “dat de vordering de kantonrechter niet onrechtmatig of ongegrond voorkomt betekent niet dat hij de kantonrechter ook fatsoenlijk voorkomt”quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is je recht halen wel een principekwestie .
Maar die voucher is aangeboden dus die waarde haal je er af. Blijft een bedrag van 10-15 euro over. Verlies nemen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Redelijk? Imo wat een degelijke (dus niet-fastfood) avondmaaltijd bij een eetgelegenheid op het vliegveld zou kosten, qua inhoud gelijkwaardig aan wat je in het vliegtuig zou krijgen. Dan denk ik aan 20-25 euro.
Ow ja zeker, het was TS' keus om daar geen gebruik van te maken.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar die voucher is aangeboden dus die waarde haal je er af. Blijft een bedrag van 10-15 euro over. Verlies nemen zou ik zeggen.
Welke luchtvaartmaatschappij is dat dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe'quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:36 schreef WL020 het volgende:
[..]
Troll topic. Doen alsof 55 niks is maar wel proberen te declareren en dan hier posten. Niet serieus te nemen.
TS wil op een gemakkelijke manier al zijn geld terug.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:15 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe'![]()
Vervolgens stel je voor om het dan aan de rechter voor te leggen maar dat is dan weer te duur voor TS.
Gaat het je nou om het geld of om het principe?
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS wil op een gemakkelijke manier al zijn geld terug.
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.
Ja, maar welke airline is het dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar je volgens Europese richtlijnen recht op hebt. Airlines zijn meester in het ontduiken van claims, vaak onterecht.
Die is al genoemd. De maatschappij moet zorgen voor de maaltijden tijdens de vertraging. Een voucher van 10¤ is dan niet voldoende.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?
Waarvoor is dat relevant?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, maar welke airline is het dan?
Omdat mensen deze airline kunnen vermijden om mee te vliegen. Een andere airline zal zich wellicht meer aan de wetgeving houden.quote:
Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vindenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Principes kosten geld, en TS is gewoon gierig (frappant is dan wel de elitaire houding van TS). En dat is prima, maar dan moet je dus niet uit eten gaan. Op zich is ¤55 geen gek bedrag voor een etentje buiten de deur, maar het is nogal vreemd om te verwachten dat de luchtvaartmaatschappij daar voor op zou moeten draaien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:15 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit ja. TS doet een act maar duikt wel in discussies, e-mails, en wetsartikelen om een paar tientjes terug te krijgen. 'Nee maar niet voor het geld hoor, voor het principe'![]()
Vervolgens stel je voor om het dan aan de rechter voor te leggen maar dat is dan weer te duur voor TS.
Gaat het je nou om het geld of om het principe?
Zijn toon en zijn rechten staan anders los van elkaar. Dat jij dat niet kunt scheiden is jammer.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vinden
Niet perse op ¤55, kan TS nier vooruit met Verordening 261/2004, meer specifiek:quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke Europese richtlijn geeft precies aan dat TS recht heeft op ¤55pp voor een etentje?
Een voucher van een tientje - die alleen op de luchthaven te besteden is terwijl de maatschappij TS (vermoedelijk op basis van artikel 9 lid onder b van diezelfde verordening) buiten de luchthaven laat overnachten - komt me karig over.quote:Artikel 9
Recht op verzorging
1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers gratis:
a) maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;
b) hotelaccommodatie in gevallen
- waarin een verblijf van één of meer nachten noodzakelijk wordt, of
- waarin een langer verblijf noodzakelijk wordt dan het door de passagier geplande verblijf;
c) vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie (hotel of andere accommodatie).
Waarom zouden de rechten van TS beperkt zijn tot "ff snel wat eten" - de verordening heeft het over "maaltijden" (en verfrissingen). Voor veruit de meeste mensen bestaat een reguliere maaltijd niet uit een snackje. En nee, de meeste mensen gaan ook niet elke dag uit eten voor ¤55, maar in een restaurant kun je over het algemeen iets fatsoenlijker eten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt niet het toontje en de houding van TS. Vragen of we elke dag naar de snackbar gaan omdat sommigen 55 eu pp voor ff snel wat te eten wat veel vinden
Wellicht, maar a) de voucher liet dat qua waarde niet toe en b) wellicht was TS op reguliere diner-tijd niet meer op het vliegveld en c) de porties van dit soort snacks op vliegvelden zijn doorgaans niet dermate groot dat je daar de nacht mee haalt en d) drinkt TS ook wel eens 's nachts (zie ook b).quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:51 schreef fespo het volgende:
je zegt dat je thuis ook een pizza in de oven had gegooid, maar daar ga je uiteten.
een Aziatische take away o.i.d. is op een vliegveld voor 15 euro incl. drankje te vinden.
Welke stad was het? In bijvoorbeeld Oslo is 55 euro niet veel voor een diner, terwijl je in Lissabon voor minder dan de helft al van een goede maaltijd kunt genieten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:15 schreef Skv het volgende:
Niet expres lekker strak je aansluitvlucht plannen om dit geintje te kunnen pullenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef Pumpalov het volgende:
Had anders gelijk tien gram coke gekocht en 20 hoeren mee in een luxe hotelkamer genomen en dit trachten de declareren bij de airliner
Voedselbonnen staan los van de vergoeding voor de vertraging. Als je tegoedbonnen voor toekomstige vluchten aanneemt, doe je over het algemeen afstand van vergoeding zoals geld op je rekening/cash.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:58 schreef MCH het volgende:
3 maanden duurt wel lang zeg, ik had laatst binnen een dag of 4 van Ryanair te horen gekregen dat m'n vertragingsclaim goedgekeurd was. Ik durfde ook geen voedselbon van een paar euro aan te nemen, bang dat ik de big bucks hiermee zou verspelen
Boeiuhhhhquote:Op vrijdag 1 november 2019 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voedselbonnen staan los van de vergoeding voor de vertraging. Als je tegoedbonnen voor toekomstige vluchten aanneemt, doe je over het algemeen afstand van vergoeding zoals geld op je rekening/cash.
Sorry dat ik je wilde helpen, hoor. Mijn welgemeende excuses. Ik zal het nooit meer doen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |