abonnement Unibet Coolblue
pi_189238743
Op 23 september werd namens een wereldwijde groep van 500 wetenschappers en professionelen met kennis en ervaring in klimaatwetenschap en aanpalende gebieden, een Europese Klimaatverklaring (pdf) overhandigd aan António Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties en aan Mw. P.E. Cantanello, Executive Secretary van de VN Framework Convention on Climate Change.

Ongeschikte klimaatmodellen
De tekst werd overhandigd door Prof. Guus Berkhout uit Nederland, namens een groep van 14 ‘ambassadeurs’ uit verschillende landen die de eindredactie van de Verklaring op zich namen, en meer dan 500 ondertekenaars uit verschillende landen: Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Noorwegen, de Verenigde Staten, Zweden, Ierland, Italië, Frankrijk, Duitsland, en het Verenigd Koninkrijk. Voor België nam Rob Lemeire deze taak op zich.

Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem

De wetenschappers en professionelen onderstrepen dat de huidige modellen van de VN waarop het huidig internationaal beleid gebaseerd is, ongeschikt zijn voor dat doel. Ze stellen dat ‘het wreed en onvoorzichtig’ is om vele miljarden te willen besteden op basis van dergelijke onvolkomen modellen. Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem, brengt levens in gevaar in landen waaraan betaalbare en vlot beschikbare energie wordt ontzegd.


Bron

Waarom besteed de media hier geen aandacht aan?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 01:04:09 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189238754
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Op 23 september werd namens een wereldwijde groep van 500 wetenschappers en professionelen met kennis en ervaring in klimaatwetenschap en aanpalende gebieden, een Europese Klimaatverklaring (pdf) overhandigd aan António Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties en aan Mw. P.E. Cantanello, Executive Secretary van de VN Framework Convention on Climate Change.

Ongeschikte klimaatmodellen
De tekst werd overhandigd door Prof. Guus Berkhout uit Nederland, namens een groep van 14 ‘ambassadeurs’ uit verschillende landen die de eindredactie van de Verklaring op zich namen, en meer dan 500 ondertekenaars uit verschillende landen: Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Noorwegen, de Verenigde Staten, Zweden, Ierland, Italië, Frankrijk, Duitsland, en het Verenigd Koninkrijk. Voor België nam Rob Lemeire deze taak op zich.

Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem

De wetenschappers en professionelen onderstrepen dat de huidige modellen van de VN waarop het huidig internationaal beleid gebaseerd is, ongeschikt zijn voor dat doel. Ze stellen dat ‘het wreed en onvoorzichtig’ is om vele miljarden te willen besteden op basis van dergelijke onvolkomen modellen. Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem, brengt levens in gevaar in landen waaraan betaalbare en vlot beschikbare energie wordt ontzegd.


Bron

Waarom besteed de media hier geen aandacht aan?
Omdat ze de kranten vol moeten krijgen en het liefst met mensen die elkaar naar de keel vliegen. Helaas lukt dat niet al te best, zie: boerenopstand. ^O^
pi_189238767
Omdat het niet in het straatje past van wat de media en politiek wil vertellen?
Zie het klimaatstandpunt van nu.nl bijvoorbeeld. Kritiek er op wordt verwijderd uit de comments en dit soort artikelen worden per definitie niet vermeld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 3 oktober 2019 @ 01:09:41 #4
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189238773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:07 schreef Red_85 het volgende:
Omdat het niet in het straatje past van wat de media en politiek wil vertellen?
Zie het klimaatstandpunt van nu.nl bijvoorbeeld. Kritiek er op wordt verwijderd uit de comments en dit soort artikelen worden per definitie niet vermeld.
Zwaar triest, ik kom er niet meer, zelfs niet lezen. Heb een broedertje dood aan censuur, al staat het soms recht tegenover mijn mening.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 01:15:53 #5
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_189238804
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben en ook niet sta te springen voor vergaande maatregelen tegen global heating en klimaatverstoring, vind ik 1 kantje A4 met bronloze beweringen nogal summier om te stellen dat de studies en modellen van alle overige wetenschappers die wel stellen dat klimaatverandering een humane oorzaak heeft ernaast zitten.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_189238808
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:15 schreef YuckFou het volgende:
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben
@Boomknuffelaar wat vind jij hiervan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 01:25:34 #7
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189238889
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:15 schreef YuckFou het volgende:
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben en ook niet sta te springen voor vergaande maatregelen tegen global heating en klimaatverstoring, vind ik 1 kantje A4 met bronloze beweringen nogal summier om te stellen dat de studies en modellen van alle overige wetenschappers die wel stellen dat klimaatverandering een humane oorzaak heeft ernaast zitten.
Niemand ontkent dat, maar dat is het niet alleen en mag niet de nieuwe melkkoe worden.
pi_189238946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:07 schreef Red_85 het volgende:
Omdat het niet in het straatje past van wat de media en politiek wil vertellen?
Zie het klimaatstandpunt van nu.nl bijvoorbeeld. Kritiek er op wordt verwijderd uit de comments en dit soort artikelen worden per definitie niet vermeld.
Nu.nl verwijdert vooral nep-nieuws of reacties die onwaar zijn toch. Kritiek laten ze meestal wel staan hoor, ook bij artikelen over klimaat-discussies.

Nu.nl heeft het overigens ook gemeld he. Ze wil strenger optreden tegen nep-nieuws, complotten, ophitsing etc.

Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Niemand heeft wat aan die vervuilende onderbuik-meningen of aan complottheorieën over een platte aarde of illuminatie
Hier heb je een speciaal forum voor die onzin. Bij Nu.nl niet en staat het gewoon onder een normaal artikel.
pi_189238986
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:15 schreef YuckFou het volgende:
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben en ook niet sta te springen voor vergaande maatregelen tegen global heating en klimaatverstoring, vind ik 1 kantje A4 met bronloze beweringen nogal summier om te stellen dat de studies en modellen van alle overige wetenschappers die wel stellen dat klimaatverandering een humane oorzaak heeft ernaast zitten.
daar ben ik mee eens
  donderdag 3 oktober 2019 @ 01:38:40 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189238996
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nu.nl verwijdert vooral nep-nieuws of reacties die onwaar zijn toch. Kritiek laten ze meestal wel staan hoor, ook bij artikelen over klimaat-discussies.

Nu.nl heeft het overigens ook gemeld he. Ze wil strenger optreden tegen nep-nieuws, complotten, ophitsing etc.

Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Niemand heeft wat aan die vervuilende onderbuik-meningen of aan complottheorieën over een platte aarde of illuminatie
Hier heb je een speciaal forum voor die onzin. Bij Nu.nl niet en staat het gewoon onder een normaal artikel.
Ik bepaal zelf wel wat fake is daar heb ik hun niet voor nodig. Ben redelijk intelligent :+
pi_189239012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nu.nl verwijdert vooral nep-nieuws of reacties die onwaar zijn toch. Kritiek laten ze meestal wel staan hoor, ook bij artikelen over klimaat-discussies.

Nu.nl heeft het overigens ook gemeld he. Ze wil strenger optreden tegen nep-nieuws, complotten, ophitsing etc.

Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Niemand heeft wat aan die vervuilende onderbuik-meningen of aan complottheorieën over een platte aarde of illuminatie
Hier heb je een speciaal forum voor die onzin. Bij Nu.nl niet en staat het gewoon onder een normaal artikel.
als facebook zegt dat iets nepnieuws is, dan verwijdert nu.nl het..
facebook zit diep in de poepert van de democrats
dus erg onafhankelijk nieuws is nu.nl nou ook weer niet
en dat is een understatement
pi_189239121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:40 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

als facebook zegt dat iets nepnieuws is, dan verwijdert nu.nl het..
facebook zit diep in de poepert van de democrats
dus erg onafhankelijk nieuws is nu.nl nou ook weer niet
en dat is een understatement
Geen enkel nieuws is geheel onafhankelijk of objectief.

Persoonlijk vertrouw ik liever op media die wel facts checken en Nu.nl doet dat dus sinds kort ook.

En ze halen het niet zomaar weg omdat facebook het zegt. Nu.nl checkt of het nieuws echt klopt (dus kloppen de foto's wel, zijn de beweringen juist, wat is het in werkelijkheid etc.).

Ik zie het probleem niet.
Of heb je liever nieuws wat niet klopt?
pi_189239127
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Geen enkel nieuws is geheel onafhankelijk of objectief.

Persoonlijk vertrouw ik liever op media die wel facts checken en Nu.nl doet dat dus sinds kort ook.

En ze halen het niet zomaar weg omdat facebook het zegt. Nu.nl checkt of het nieuws echt klopt (dus kloppen de foto's wel, zijn de beweringen juist, wat is het in werkelijkheid etc.).

Ik zie het probleem niet.
Of heb je liever nieuws wat niet klopt?
fact check is zo een ongrijpbaar iets

ik weet soms echt niet meer wat klopt... ik bekijk een filmpje van Nasa van dit jaar, en zie dat het hele noorpool gebied gewoon en laag ijs is
pi_189239138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

fact check is zo een ongrijpbaar iets
_O-

Feiten checken is zo tastbaar en realistisch als mogelijk. Duidelijker kun je het niet krijgen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 02:01:52 #15
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189239140
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Geen enkel nieuws is geheel onafhankelijk of objectief.

Persoonlijk vertrouw ik liever op media die wel facts checken en Nu.nl doet dat dus sinds kort ook.

En ze halen het niet zomaar weg omdat facebook het zegt. Nu.nl checkt of het nieuws echt klopt (dus kloppen de foto's wel, zijn de beweringen juist, wat is het in werkelijkheid etc.).

Ik zie het probleem niet.
Of heb je liever nieuws wat niet klopt?
Het gaat om de reacties, dat is random weghalen wat je niet bevalt. Ik weet, het is lastig, maar begeef je aub niet op het gebied van censuur.
pi_189239156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:01 schreef FYazz het volgende:

[..]

_O-

Feiten checken is zo tastbaar en realistisch als mogelijk. Duidelijker kun je het niet krijgen.
de NPO knoeit ook met nieuws.. ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen
ook politici die liegen dragen niet bij aan vertrouwen en geloofwaardigheid
pi_189239212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:03 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

de NPO knoeit ook met nieuws.. ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen
ook politici die liegen dragen niet bij aan vertrouwen en geloofwaardigheid
Wat heeft de NPO te maken met de factcheck van Nu.nl?
pi_189239238
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het gaat om de reacties, dat is random weghalen wat je niet bevalt. Ik weet, het is lastig, maar begeef je aub niet op het gebied van censuur.
Moet Nu.nl vooral zelf weten toch. Als dat voor jou een reden is om Nu.nl niet meer te bezoeken is dat verder ook prima.

Maar wat doe je hier op Fok! dan nog? Hier worden ook echt weleens reacties verwijderd die je volgens jouw redenering onder censuur kunt scharen.
pi_189239245
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:14 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat heeft de NPO te maken met de factcheck van Nu.nl?
omdat nu.nl en het nieuw beïnvloedbaar is door facebook
  donderdag 3 oktober 2019 @ 02:27:19 #20
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189239253
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:22 schreef FYazz het volgende:

[..]

Moet Nu.nl vooral zelf weten toch. Als dat voor jou een reden is om Nu.nl niet meer te bezoeken is dat verder ook prima.

Maar wat doe je hier op Fok! dan nog? Hier worden ook echt weleens reacties verwijderd die je volgens jouw redenering onder censuur kunt scharen.
Het gaat om de glijdende schaal, nu.nl haalt wat reacties weg omdat het niet strookt met hun beleid. Waar stopt het? Iemand in de redactie die te links/rechts denkt, vind dat het niet kan?

Kan me prima vinden met het beleid van Fok.
pi_189239327
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:24 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

omdat nu.nl en het nieuw beïnvloedbaar is door facebook
Ik zie niet wat de NPO (publieke omroep) te maken heeft met de factchecker van Nu.nl (Sanoma media).

Als voor jou een feitenchecker niet overtuigend is, welk nieuws is dat dan wel? Welke media volg jij voor nieuws?
pi_189239367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 02:27 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het gaat om de glijdende schaal, nu.nl haalt wat reacties weg omdat het niet strookt met hun beleid. Waar stopt het? Iemand in de redactie die te links/rechts denkt, vind dat het niet kan?

Kan me prima vinden met het beleid van Fok.
Ja, Nu.nl haalt reacties weg die niet stroken met hun beleid. Is haar recht en vast gebaseerd op een bepaalde visie.

Net als FOK! dat heeft en daarom ook bepaalde reacties die misschien niet zo goed uitkomen verwijderd.

Niet altijd leuk, maar zie het niet zozeer als censuur. Als ik wil kan ik mijn mening op genoeg andere plekken verkondigen. Maar hier, FOK! (of Nu.nl) bepaalt nu eenmaal de regels en zolang een forum wordt beheerd door mensen zal er altijd wel willekeur toegepast worden.

Overigens worden op Nu.nl nog altijd een stuk minder reacties verwijderd t.o.v. jaren geleden (toen Nu.nl besloot de reactiemogelijkheid uit te zetten).
pi_189239868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:01 schreef -Chakotay- het volgende:


Waarom besteed de media hier geen aandacht aan?
Doe zelf eens wat onderzoek naar die wetenschappers. Die Nederlander heeft 40 jaar voor de Shell gewerkt zal die nu echt objectief naar klimaatveranderingen kijken.

En dat de conclusie is dat klimaatbeleid de economie niet nodeloos in de weg mag zitten is natuurlijk nogal vreemd bij een klimaatrapport. :')
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 06:53:55 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189239987
Augustinus Johannes "Guus" Berkhout is een Nederlandse ingenieur. Hij heeft gewerkt voor Shell in de olie- en gasindustrie en was van 1976 tot 2007 hoogleraar akoestiek, geofysica en innovatiemanagement aan de Technische Universiteit Delft. :') :') :')
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:58:06 #25
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_189240014
Kom op zeg. Mensen die fact-checkers (blind) geloven zijn nog dommer dan mensen die nepnieuws geloven. Alsof je de universele waarheid in de handen van een select groepje legt, en ervan uitgaan dat die te vertrouwen zijn. Alsof fact-checkers niet politiek gekleurd zijn. Vrijwillige indoctrinatie :')
pi_189240016
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

fact check is zo een ongrijpbaar iets

ik weet soms echt niet meer wat klopt... ik bekijk een filmpje van Nasa van dit jaar, en zie dat het hele noorpool gebied gewoon en laag ijs is

Dat is het maximum in dit jaar.

Er wordt ook gekeken naar het minimum:
En dat is veel lager dan voorgaande jaren
pi_189240331
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189240436
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:15 schreef YuckFou het volgende:
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben en ook niet sta te springen voor vergaande maatregelen tegen global heating en klimaatverstoring, vind ik 1 kantje A4 met bronloze beweringen nogal summier om te stellen dat de studies en modellen van alle overige wetenschappers die wel stellen dat klimaatverandering een humane oorzaak heeft ernaast zitten.
Dit. Zit hier ook nog een paper achter waar deze beweringen worden onderbouwd?
-
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 08:09:27 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189240474
quote:
En hoeveel klimaatwetenschappers zitten bij die 500?
pi_189240517
Gelukkig, we hoeven ons geen zorgen te maken om al die orkanen, droogtes en bosbranden in de wereld. ^O^
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
pi_189240548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nu.nl verwijdert vooral nep-nieuws of reacties die onwaar zijn toch. Kritiek laten ze meestal wel staan hoor, ook bij artikelen over klimaat-discussies.

Nu.nl heeft het overigens ook gemeld he. Ze wil strenger optreden tegen nep-nieuws, complotten, ophitsing etc.

Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Niemand heeft wat aan die vervuilende onderbuik-meningen of aan complottheorieën over een platte aarde of illuminatie
Hier heb je een speciaal forum voor die onzin. Bij Nu.nl niet en staat het gewoon onder een normaal artikel.
Niet helemaal.

Telegraaf had een gecheckt bericht over klimaat, wat kritisch was.
Facebook gebruikt nu.nl als checker voor nepnieuws ja/nee en merkte dat artikel ook aan als nepnieuws.
Ook kritische posts wordej weggehaald daar. Er is geen gezonde discussie meer mogelijk.

Sanoma doet ook maar wat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189240580
Klopt en iedereen die zegt van wel, is een landverrader die rijp is voor de guillotine of strop.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 08:26:02 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189240586
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

fact check is zo een ongrijpbaar iets

ik weet soms echt niet meer wat klopt... ik bekijk een filmpje van Nasa van dit jaar, en zie dat het hele noorpool gebied gewoon en laag ijs is

Het sneeuwt meer op de noordpool en groenland dus in de winter is er meer toevoeging van sneeuw maar elke zomer is er een nog veel grotere runoff in de vorm van rivieren smeltwater dus gemiddeld genomen is het volume elk jaar aan het afnemen.

Volume kan je lastig zien als "bedekking" maar wordt gewoon wel gemeten.



[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 03-10-2019 08:31:29 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 oktober 2019 @ 08:32:54 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189240628
Ah weer een verzameling leugens voor de consumptieverslaafden
pi_189240732
Ik heb de brief gelezen en ik begrijp wel dat dit niet snel in de krant komt. Door de afwezigheid van bronnen, gecombineerd met nogal stellige beweringen en een lijst ondertekenaars met veelal gesuggereerde autoriteit (iemand die een aantal boeken geschreven heeft, een academisch jurist, etc.) lijkt dit meer een politiek pamflet van een lobbyclub dan een gedegen onderbouwd wetenschappelijk stuk.

De ondertekenaars worden aangeduid als
quote:
Een wereldwijd netwerk van meer dan 500 goed geïnformeerde en ervaren wetenschappers en professionals uit de klimaatwetenschap en aanverwante disciplines
Maar bij veel ondertekenaars kun je oprecht de vraag stellen of ze ter zake goed geïnformeerd en ervaren zijn of dat hun expertise "klimaatwetenschap en aanverwante disciplines" betreft.

Daarbij staan er vreemde dingen in. Men is nogal stellig over het veranderende klimaat maar dan schrijven ze zelf ook dit:
quote:
Het vertelt ons dat we klimaatverandering verre van begrijpen.
pi_189240933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nu.nl verwijdert vooral nep-nieuws of reacties die onwaar zijn toch. Kritiek laten ze meestal wel staan hoor, ook bij artikelen over klimaat-discussies.

Nu.nl heeft het overigens ook gemeld he. Ze wil strenger optreden tegen nep-nieuws, complotten, ophitsing etc.

Wat mij betreft een prima ontwikkeling. Niemand heeft wat aan die vervuilende onderbuik-meningen of aan complottheorieën over een platte aarde of illuminatie
Hier heb je een speciaal forum voor die onzin. Bij Nu.nl niet en staat het gewoon onder een normaal artikel.
Mja wel jammer dat het bij nu.nl vooral is welk nep nieuws, dat bericht dat Trump kernbommen op een orkaan wou gooien namen ze erg grwtig over bijvoorbeeld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189241037
Ze hebben geen ongelijk. Wetenschap heeft al eens aangetoond dat we minder moeten consumeren om duurzamer te leven en dat gaat ten koste van de economische groei. Het is dus maar net wat belangrijker wordt bevonden in het leven. Nu behoeft het geen uitleg dat de overheid in het algemeen kiest voor de economie, zie het Schipholdebacle bijvoorbeeld, maar dat is ook juist wat ik zo zorgelijk vind aan deze boodschap. Er wordt in 9 van de 10 gevallen voor de economie gekozen wanneer het economisch belang het tegen het milieu moet afleggen, dus waarom zou je als wetenschappelijke onderzoeksgroep dan nog eens in de media gaan propageren dat we voor de economie moeten kiezen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:21:12 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241054
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:13 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Gelukkig, we hoeven ons geen zorgen te maken om al die orkanen, droogtes en bosbranden in de wereld. ^O^
nee,
ook niet om het smelten van de permafrost
Dat het hier over tien jaar 40 graden is ook niet, en dat de zee een metertje hoger zal staan ook niet

quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:24 schreef Salvad0R het volgende:
Klopt en iedereen die zegt van wel, is een landverrader die rijp is voor de guillotine of strop.
juist , kill the messenger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189241120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

fact check is zo een ongrijpbaar iets

ik weet soms echt niet meer wat klopt... ik bekijk een filmpje van Nasa van dit jaar, en zie dat het hele noorpool gebied gewoon en laag ijs is

Zie je niet dat de ijslaag verandert? Voilà, er is klimaatverandering. Dus je moet dokken.
pi_189241174
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:09 schreef Momo... het volgende:

[..]

En hoeveel klimaatwetenschappers zitten bij die 500?
Waarschijnlijk niet veel. Hier vind je de totale lijst:

https://clintel.nl/wp-con(...)ochureversieNWA4.pdf
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:33:28 #41
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241199
Zucht, mensen lezen de topic titel en denken gelijk "Zie je wel! Het is allemaal onzin!".

Die Guus Berkhout komt uit de fossiele brandstof industrie en is geen klimaatwetenschapper.

quote:
Als twee emeritus hoogleraren klimaatwetenschappen een artikel zouden publiceren over de relatie tussen hiv en aids, zegt hun professortitel niets. Als ze zich het onderwerp eigen zouden maken, kan het een goed artikel zijn. Maar het zou ook de plank flink kunnen misslaan, ook al waren ze ooit nog zo goed in hun eigen vakgebied.

Dat is het geval bij Dick Thoenes en Guus Berkhout. In hun omslagartikel ‘Bekijk opwarming positief. Weg met doemscenario’s’ (13 oktober, pagina 16) geven deze emeritus hoogleraren er blijk van weinig kennis te hebben van het klimaatsysteem.

Een van de twee emeriti (Berkhout) is lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). De KNAW bracht jaren geleden al een publicatie over klimaatverandering uit, die laat zien dat de mens klimaatverandering veroorzaakt en hoe: door de concentraties broeikasgassen in de atmosfeer sterk te verhogen, vooral door verbranding van fossiele brandstoffen, waarbij veel CO2 vrijkomt.

Sindsdien is het bewijs dat de rol van de mens overheersend is in de opwarming van de aarde alleen maar sterker geworden. Natuurlijke factoren, zoals verminderde zonneactiviteit, zouden anders juist voor afkoeling hebben gezorgd. Met klassieke natuurkunde zoals die op de middelbare school wordt onderwezen, is dit mechanisme prima te begrijpen.

Maar Thoenes en Berkhout hebben hier kennelijk geen boodschap aan. Ze hebben een eigen verhaal uitgedacht dat kant noch wal raakt. CO2 kan de oorzaak niet zijn, zo redeneren de auteurs, want de CO2-concentratie is overal ter wereld ongeveer gelijk en toch loopt de temperatuur in klimaatzones wijd uiteen.

Dat is een drogredenering: je kunt verschillen tussen klimaatzones niet als ‘bewijs’ aanvoeren dat CO2 geen invloed heeft op het klimaat. Het is basiskennis dat klimaatzones hoofdzakelijk verschillen doordat de zoninstraling op verschillende breedtegraden en in de seizoenen uiteenloopt. Wereldwijd is het vooral de stijging van het CO2-gehalte in de atmosfeer die zorgt voor een opwarmend effect, over alle klimaatzones heen.

Of neem de redenering die zo’n beetje de kern van hun betoog vormt: het klimaat veranderde altijd al, ook toen er nog geen mensen waren, dus kan het ook nu de mens niet zijn.

Tja, bosbranden waren er ook al voordat er mensen waren, dus de mens kan niet verantwoordelijk zijn voor de actuele bosbranden. Non sequitur, heet deze drogreden: het volgt er niet uit. Juist door eerdere mondiale klimaatveranderingen te bestuderen, is gebleken dat drie factoren een hoofdrol spelen: zoninstraling, reflectie van de inkomende straling (albedo) en het gehalte broeikasgassen in de atmosfeer dat reguleert hoeveel energie de aarde weer uitstraalt.

De CO2-concentratie speelde bij grote klimaatveranderingen in het verleden vaak een sleutelrol. Net als nu. Met als verschil dat de CO2-concentratie momenteel in een ongekend hoog tempo toeneemt en dat menselijke activiteiten er de oorzaak van zijn.

Er zouden vele pagina’s nodig zijn om alle onjuistheden en drogredeneringen in het artikel te ontmantelen. Maar het punt is duidelijk: de auteurs hanteren redeneringen die elke wetenschappelijke grond missen en ze gebruiken hun titels en KNAW-lidmaatschap om zich gezag aan te meten op een vakgebied waarvan ze overduidelijk geen kaas hebben gegeten. Zo verspreiden ze misinformatie die het maatschappelijk debat schaadt.

Dr. Dim Coumou, dr. Ko van Huissteden (Vrije Universiteit Amsterdam), dr. Peter Kuipers Munneke (Universiteit Utrecht), dr. Leo Meyer (v/m projectleider syntheserapport IPCC), dr. Geert Jan van Oldenborgh (KNMI), dr. ir. Ernst Schrama (TU Delft), ir. Bart Strengers (Planbureau voor de Leefomgeving), dr. Jan Wuite (ENVEO) – allen klimaatonderzoekers – en ir. Jan Paul van Soest (De Gemeynt, auteur van het boek De Twijfelbrigade).
https://www.elsevierweekb(...)ing-positief-654441/

https://www.volkskrant.nl(...)sinstituut~b4de9219/

[ Bericht 0% gewijzigd door Lupardi op 03-10-2019 09:41:15 ]
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241217
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:58 schreef Ensiferum het volgende:
Kom op zeg. Mensen die fact-checkers (blind) geloven zijn nog dommer dan mensen die nepnieuws geloven. Alsof je de universele waarheid in de handen van een select groepje legt, en ervan uitgaan dat die te vertrouwen zijn. Alsof fact-checkers niet politiek gekleurd zijn. Vrijwillige indoctrinatie :')
Dit is flauwekul natuurlijk.

Je moet geen enkele media blind geloven, maar nep-nieuws verkiezen boven de feiten is dom en dus niet andersom.

De keus om het ene wel te checken en het andere niet wordt vast en zeker door een politieke visie bepaald, maar dat betekent niet dat de uitkomst daardoor gekleurd is of een mening is i.p.v. een feit.

Neem als voorbeeld de vele nep-plaatjes en foto's die worden gedeeld. Het is misschien een politieke keuze om de ene foto wel te checken en de andere niet. Echter als blijkt dat het plaatje inderdaad niet is zoals gesteld wordt, neem als voorbeeld het plaatje wat deze week veelvuldig werd gedeeld van zogezegd een met troep bezaaid Malieveld na de klimaatmars wat uiteindelijk een foto van Pukkelpop bleek te zijn, dan is het dus gewoon nep-nieuws ongeacht welke media het plaatst en ongeacht de politieke voorkeur.

[ Bericht 33% gewijzigd door FYazz op 03-10-2019 10:12:09 ]
pi_189241221
Het klimaat is niet in nood
En als het wel zo is
Who cares
We gaan allemaal dood
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:36:45 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189241248
Diederik Stapel wetenschappers die hier aan meedoen moeten ze meteen uit hun functie trappen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:36:57 #45
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189241253
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:09 schreef Momo... het volgende:

[..]

En hoeveel klimaatwetenschappers zitten bij die 500 van die 500 krijgen een dik salaris voor gesubsidieerd onderzoek?
Niet zoveel denk ik.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:38:36 #46
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189241282
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Het klimaat is niet in nood
En als het wel zo is
Who cares
We gaan allemaal dood
_O_ tegelwijsheid.

Ik ben wel zo cynisch dat het helemaal niet in ons zit om een stap terug te doen.
Wat we nu doen is het aanjagen van de economie met een groen smoesje.

We gaan er hoe dan ook aan. *O*
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:43:47 #47
80382 manny
30 is best veel
pi_189241331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Op 23 september werd namens een wereldwijde groep van 500 wetenschappers en professionelen met kennis en ervaring in klimaatwetenschap en aanpalende gebieden, een Europese Klimaatverklaring (pdf) overhandigd aan António Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties en aan Mw. P.E. Cantanello, Executive Secretary van de VN Framework Convention on Climate Change.

Ongeschikte klimaatmodellen
De tekst werd overhandigd door Prof. Guus Berkhout uit Nederland, namens een groep van 14 ‘ambassadeurs’ uit verschillende landen die de eindredactie van de Verklaring op zich namen, en meer dan 500 ondertekenaars uit verschillende landen: Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Noorwegen, de Verenigde Staten, Zweden, Ierland, Italië, Frankrijk, Duitsland, en het Verenigd Koninkrijk. Voor België nam Rob Lemeire deze taak op zich.

Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem

De wetenschappers en professionelen onderstrepen dat de huidige modellen van de VN waarop het huidig internationaal beleid gebaseerd is, ongeschikt zijn voor dat doel. Ze stellen dat ‘het wreed en onvoorzichtig’ is om vele miljarden te willen besteden op basis van dergelijke onvolkomen modellen. Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem, brengt levens in gevaar in landen waaraan betaalbare en vlot beschikbare energie wordt ontzegd.


Bron

Waarom besteed de media hier geen aandacht aan?
Omdat het geen nieuwswaarde heeft dat een bonte verzameling zelfbenoemde experts een a4 tje inlevert ergens. Hoeveel brieven, pamfletten, "onderzoeksresultaten" en rapporten zullen er per dag niet aangeboden worden aan de Verenigde Naties vanuit allerhande lobby groepen. Lijkt me logisch dat dat geen nieuws is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189241337
Het is niet economie vs klimaat.

Maar mensenlevens vs klimaat.

We hebben er duizenden jaren over gedaan om een beschaving op te bouwen die het mogelijk maakt om onze tijd niet te besteden aan het sprokkelen naar hout, het plukken van besjes en het houden van twee koeien voor de melk.

Daardoor hebben we wetenschap kunnen ontwikkelen, met gezondheidszorg, onderwijs, technologie en allerlei andere dingen die ons in staat stellen over het algemeen voor comfortabeler te leven, zonder bang te zijn dat we niks te eten hebben of vroegtijdig sterven aan een of andere ziekte.

Het maakt het mogelijk om mensen in nood te helpen, ontwikkelingslanden te ontwikkelen, enzovoorts.

Beseft men dat ook dat allemaal te danken is aan het gebruik van energie.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:45:42 #49
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241370
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:Beseft men dat ook dat allemaal te danken is aan het gebruik van energie.
Natuurlijk. Wat is je punt :?
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241382
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef Lupardi het volgende:

[..]

Natuurlijk. Wat is je punt :?
Dat zei ik aan het begin van mijn post.

Kortetermijngeheugen ...
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:47:16 #51
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zei ik aan het begin van mijn post.
Zolang het aanpakken van het klimaatprobleem geld kost / inkomsten derft is het natuurlijk economie vs klimaat, en daardoor dus ook -zoals bij alles - economie vs mensenlevens.
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:38 schreef BertV het volgende:

[..]

_O_ tegelwijsheid.

Ik ben wel zo cynisch dat het helemaal niet in ons zit om een stap terug te doen.
Wat we nu doen is het aanjagen van de economie met een groen smoesje.

We gaan er hoe dan ook aan. *O*
Ik ben inderdaad een beetje cynisch over de klimaathysterie. Het klopt wat je zegt dat we geen stapje terug willen doen, ook omdat het gaat over een erg complex probleem met consequenties die wij niet meer zullen meemaken. Mijn indruk is dat klimaatverandering een proces is dat je al niet meer kan stoppen en dat de combinatie met de wereldwijde bevolkingsgroei tot rampen gaat leiden. Zoals in de Middeleeuwen, toen de Pest ongeveer 2/3 van de mensheid uitroeide. De planeet aarde zal wel blijven bestaan, de mensheid doet ooit een stapje terug. Dat is zoals het is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:49:04 #53
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241433
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een beetje cynisch over de klimaathysterie. Het klopt wat je zegt dat we geen stapje terug willen doen, ook omdat het gaat over een erg complex probleem met consequenties die wij niet meer zullen meemaken. Mijn indruk is dat klimaatverandering een proces is dat je al niet meer kan stoppen en dat de combinatie met de wereldwijde bevolkingsgroei tot rampen gaat leiden. Zoals in de Middeleeuwen, toen de Pest ongeveer 2/3 van de mensheid uitroeide. De planeet aarde zal wel blijven bestaan, de mensheid doet ooit een stapje terug. Dat is zoals het is.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kunt proberen om de gevolgen te minimaliseren, toch?
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241450
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:49 schreef Lupardi het volgende:

[..]

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kunt proberen om de gevolgen te minimaliseren, toch?
Voorzover dat realistisch en zinvol is wel ja.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:51:37 #55
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241460
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Voorzover dat realistisch en zinvol is wel ja.
Terugdringen van CO2 uitstoot is realistisch, en alles is zinvol als je het aan de mensen vraagt die het hardst getroffen gaan worden door klimaatverandering (dat zijn trouwens de mensen die er het minst aan hebben bijgedragen).
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:47 schreef Lupardi het volgende:

[..]

Zolang het aanpakken van het klimaatprobleem geld kost / inkomsten derft is het natuurlijk economie vs klimaat, en daardoor dus ook -zoals bij alles - economie vs mensenlevens.
In welk opzicht heeft het klimaat bijgedragen aan technologie, wetenschap, onderwijs en beschaving? Behalve voedselproductie gaat die vergelijking niet op. En ook qua voedselproductie gebruikt de mens allerlei andere middelen die dankzij een betere economie zijn ontwikkeld om die productie te vergroten.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:53:25 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189241475
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een beetje cynisch over de klimaathysterie. Het klopt wat je zegt dat we geen stapje terug willen doen, ook omdat het gaat over een erg complex probleem met consequenties die wij niet meer zullen meemaken. Mijn indruk is dat klimaatverandering een proces is dat je al niet meer kan stoppen en dat de combinatie met de wereldwijde bevolkingsgroei tot rampen gaat leiden. Zoals in de Middeleeuwen, toen de Pest ongeveer 2/3 van de mensheid uitroeide. De planeet aarde zal wel blijven bestaan, de mensheid doet ooit een stapje terug. Dat is zoals het is.
Leuke smoesjes bedenken om je vervuilgedrag te kunnen legitimeren :')
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:54:58 #58
80382 manny
30 is best veel
pi_189241496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Voorzover dat realistisch en zinvol is wel ja.
Toen we aan de deltawerken begonnen wisten we niet of het technisch haalbaar was, of wat de kosten waren voor het hele project. Niets doen was geen optie voor de leiders van toen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:55:14 #59
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189241498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:49 schreef Lupardi het volgende:

[..]

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kunt proberen om de gevolgen te minimaliseren, toch?
We mollen de natuur wereldwijd, ik ben de laatste die dat ontkent.

Maar echt ingrijpen (wat dit groene feel-good-geneuzel niet eens is) is harakiri voor onze economie... en geen land zal volgen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:55:30 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een beetje cynisch over de klimaathysterie. Het klopt wat je zegt dat we geen stapje terug willen doen, ook omdat het gaat over een erg complex probleem met consequenties die wij niet meer zullen meemaken. Mijn indruk is dat klimaatverandering een proces is dat je al niet meer kan stoppen en dat de combinatie met de wereldwijde bevolkingsgroei tot rampen gaat leiden. Zoals in de Middeleeuwen, toen de Pest ongeveer 2/3 van de mensheid uitroeide. De planeet aarde zal wel blijven bestaan, de mensheid doet ooit een stapje terug. Dat is zoals het is.
over 100 jaar dan is het weer rustig op aarde
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:56:35 #61
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189241522
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

over 100 jaar dan is het weer rustig op aarde
Ik denk dat we het wel veel langer kunnen rekken op deze manier.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:57:11 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189241527
Lijkt me beter al die vervuiltokkies gewoon eens flink aan te pakken in plaats van alles maar kapot laten gaan
pi_189241556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:58 schreef Ensiferum het volgende:
Kom op zeg. Mensen die fact-checkers (blind) geloven zijn nog dommer dan mensen die nepnieuws geloven. Alsof je de universele waarheid in de handen van een select groepje legt, en ervan uitgaan dat die te vertrouwen zijn. Alsof fact-checkers niet politiek gekleurd zijn. Vrijwillige indoctrinatie :')
Ah, daar hebben we weer zo'n idioot die net doet of feiten niet bestaan en iedere mening evenveel waard is. De verheffing van de dommen.
pi_189241570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:54 schreef manny het volgende:

[..]

Toen we aan de deltawerken begonnen wisten we niet of het technisch haalbaar was, of wat de kosten waren voor het hele project. Niets doen was geen optie voor de leiders van toen.
Maar dat was tenminste een concreet probleem waar wijzelf als landje wat aan konden doen. Nu ben je afhankelijk van zoveel verschillende landen..waarbij de grootste vervuilers mogelijk lekker op hun handen blijven zitten.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:04:41 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik denk dat we het wel veel langer kunnen rekken op deze manier.
Als het exponentieel verder gaat door smelten van de permafrost en branden, dan gaan er nog rare dingen gebeuren

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:06:30 #66
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241635
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:55 schreef BertV het volgende:

[..]

We mollen de natuur wereldwijd, ik ben de laatste die dat ontkent.

Maar echt ingrijpen (wat dit groene feel-good-geneuzel niet eens is) is harakiri voor onze economie... en geen land zal volgen.
Het is ons gelukt om de zuren regen ramp af te wenden door actie te ondernemen.
Waarom we allemaal nu ineens zo murw geslagen zijn dat we denken dat we niks meer kunnen doen snap ik niet zo.
Blijkbaar heeft de fossiele brandstor industrie haar propaganda goed gedaan.
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:08:06 #67
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_189241659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we weer zo'n idioot die net doet of feiten niet bestaan en iedere mening evenveel waard is. De verheffing van de dommen.
Nee. Ik ben enkel kritisch tegenover mensen die blind vertrouwen in wat (potentieel) partijdigen als waarheid verkondigen. Het is niet zo moeilijk om zelf achter de waarheid te komen als je zelf onderzoek doet, logisch nadenkt en niet al het voorgekauwde zonder twijfel accepteerd.

Als jij een ministerie van waarheid wil, prima. Ik weet beter.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:08:54 #68
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189241672
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als het exponentieel verder gaat door smelten van de permafrost en branden, dan gaan er nog rare dingen gebeuren
https://nl.wikipedia.org/(...)ns_volgens_de_Hadith

Ik ben niet bang voor een Armageddon scenario.
Deze angst wordt vooral misbruikt om er financieel beter van te worden.

Het zal langzaam gaan, met eerder gevaar voor oorlog om grondstoffen en macht.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:06 schreef Lupardi het volgende:
Blijkbaar heeft de fossiele brandstof industrie haar propaganda goed gedaan.
Ik verbruik zo weinig, daar worden ze niet vrolijk van.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_189241677
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:15 schreef YuckFou het volgende:
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben en ook niet sta te springen voor vergaande maatregelen tegen global heating en klimaatverstoring, vind ik 1 kantje A4 met bronloze beweringen nogal summier om te stellen dat de studies en modellen van alle overige wetenschappers die wel stellen dat klimaatverandering een humane oorzaak heeft ernaast zitten.
Daarnaast wordt er net iets te vaak naar 'ten koste van de economie' als gevolg gehint.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:11:32 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241711
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:08 schreef BertV het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)ns_volgens_de_Hadith

Ik ben niet bang voor een Armageddon scenario.
Deze angst wordt vooral misbruikt om er financieel beter van te worden.
De paniek breekt pas uit als er hier geen water meer uit de kraan komt, dus dan hebben we nog even
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:15:17 #71
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241758
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De paniek breekt pas uit als er hier geen water meer uit de kraan komt, dus dan hebben we nog even
Oh dus je denkt dat "de Nederlander" geen probleem heeft met massa-klimaat-immigratie?
Want die paar afrikanen die nu naar Nederland komen stellen niks voor vergeleken met wat er gaat komen dan natuurlijk.
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241759
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als het exponentieel verder gaat door smelten van de permafrost en branden, dan gaan er nog rare dingen gebeuren

Echt totaal geen angstaanjagende video met ditto geluidjes en muziekjes. Manipulatie heet dat.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:17:51 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Echt totaal geen angstaanjagende video met ditto geluidjes en muziekjes. Manipulatie heet dat.
we zullen het zien , kunnen er toch niets aan doen, iedere investering in het voorkomen is weggegooid geld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189241803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we zullen het zien , kunnen er toch niets aan doen, iedere investering in het voorkomen is weggegooid geld
Gewoon lekker laten opwarmen. Uit alle fossielen die we hebben is gebleken dat het in het verleden veel en veel warmer was, bijna universeel tropisch en dat alle organismen veel groter en talrijker waren. We maken niet voor niets broeikassen om meer groente te telen. Mensen kunnen zich aanpassen, dat doen we al duizenden jaren.
pi_189241809
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:15 schreef Lupardi het volgende:

[..]

Oh dus je denkt dat "de Nederlander" geen probleem heeft met massa-klimaat-immigratie?
Want die paar afrikanen die nu naar Nederland komen stellen niks voor vergeleken met wat er gaat komen dan natuurlijk.
Ooit zal er wel een invasie komen van Afrikanen waarbij D-Day verbleekt. Gezien de enorme aantallen migranten is dat nu al zo eigenlijk
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:20:50 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gewoon lekker laten opwarmen. Uit alle fossielen die we hebben is gebleken dat het in het verleden veel en veel warmer was, bijna universeel tropisch en dat alle organismen veel groter en talrijker waren.
klopt, ik heb zelf uitgesleten groeven in de rotsen door de zee in gesteenten gezien 6 meter hoger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:21:24 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ooit zal er wel een invasie komen van Afrikanen waarbij D-Day verbleekt. Gezien de enorme aantallen migranten is dat nu al zo eigenlijk
hoe dan ?? Zwemmend ?? Nee joh dat kan niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189241846
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:55 schreef BertV het volgende:

[..]

We mollen de natuur wereldwijd, ik ben de laatste die dat ontkent.

Maar echt ingrijpen (wat dit groene feel-good-geneuzel niet eens is) is harakiri voor onze economie... en geen land zal volgen.
Op korte termijn. Zoiets heet een investering :P

(Met "harakiri" vervangen door "kost veel geld")
-
pi_189241858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:08 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Nee. Ik ben enkel kritisch tegenover mensen die blind vertrouwen in wat (potentieel) partijdigen als waarheid verkondigen. Het is niet zo moeilijk om zelf achter de waarheid te komen als je zelf onderzoek doet, logisch nadenkt en niet al het voorgekauwde zonder twijfel accepteerd.

Als jij een ministerie van waarheid wil, prima. Ik weet beter.
Nogmaals, een feit is een feit. Iets is waar of niet waar. Wellicht is de reden om iets te checken dus wel politiek gekleurd, maar de uitkomst doorgaans niet.

Kijk naar het voorbeeld wat ik aanhaal. Nu.nl checkt een foto die veelvuldig wordt gedeeld op social media als zijnde waar en met als doel 'klimaatgekkies' in een kwaad daglicht te stellen.

Uiteindelijk blijkt die foto dus van Pukkelpop te zijn en niet van de klimaatmars.

Welke mening je ook hebt en of je nu voor of tegen de klimaatacties bent of er geen mening over hebt, de bewuste foto is nep-nieuws en het is goed dat de media meer doet om de feiten te scheiden van nep-nieuws en meningen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:23:02 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Op korte termijn. Zoiets heet een investering :P

(Met "harakiri" vervangen door "kost veel geld")
in Azie verbranden ze bossen voor de aanplant van groene palmplantages, en wij gooien 10 miljard euro in een biomassacentrale

https://www.nrc.nl/nieuws(...)om-13789748-a1579514
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189241897
Grote kans dat deze wetenschappers zijn ingehuurd door bedrijven als Nestle, Anheuser-Busch, PepsiCo en Unilever die vooral hun economische belangen veilig willen stellen. Meer meer meer produceren en consumeren is het devies.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189241931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in Azie verbranden ze bossen voor de aanplant van groene palmplantages, en wij gooien 10 miljard euro in een biomassacentrale

https://www.nrc.nl/nieuws(...)om-13789748-a1579514
[ afbeelding ]

Dat is heel erg zonde ja, maar vanuit het perspectief van zo'n kleine boer ergens wel begrijpelijk. Er is vanuit het westen veel vraag naar palmolie om het in allerlei dagelijkse gebruiksvoorwerpen te stoppen. Het is trouwens niet heel groen: door het kappen van oeroud tropisch bos komt er daar veel opgeslagen Co2 vrij.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:30:09 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189241944
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is heel erg zonde ja, maar vanuit het perspectief van zo'n kleine boer ergens wel begrijpelijk. Er is vanuit het westen veel vraag naar palmolie om het in allerlei dagelijkse gebruiksvoorwerpen te stoppen. Het is trouwens niet heel groen: door het kappen van oeroud tropisch bos komt er daar veel opgeslagen Co2 vrij.
Maar de nieuwe plantages die nemen weer veel meer CO 2 op,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:30:21 #84
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189241949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we zullen het zien , kunnen er toch niets aan doen, iedere investering in het voorkomen is weggegooid geld
Gewoon even het klimaatprobleem vergeten.

We hebben nu technologie om je huis (ik heb het zelf) compleet zelf de energie op te laten wekken.
Ja klopt in de winter lukt dat niet en in de zomer heb ik overcapaciteit maar dat is prima op te lossen met wat windmolens en accu's (desnoods een kern centrale).

Auto's kunnen prima 400km halen op 1 acculading, voor 90% van de mensen voldoende voor dagelijks gebruik. En op vakantie kan prima met een snellaadnetwerk (ik weet waarover ik praat don't worry een reis naar Barcelona duurt maar 2 uur langer wat prima is want rusten moet je toch).

Waarom zouden we die technologie niet omarmen, kost ons niks?
Herstel het levert ons zelfs wat op.
Want het alternatief is afhankelijk blijven van schurkenstaten zoals Rusland of terrorisme semi-subsidieren door in zee te gaan met de Saudi's.
Dus waarom zou je je afhankelijk willen laten houden van dat soort gezwellen van deze aardbodem.

Ik snap dat de rechtse stemmer niks op heeft met het klimaatprobleem maar diezelfde rechtse stemmer heeft nu de kans om ons niet meer afhankelijk te laten zijn van dit soort dictaturen maar die kans wordt dan niet gegrepen.
Ik vind dat fascinerend en ben echt benieuwd waarom die kans niet gegrepen wordt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189241973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar de nieuwe plantages die nemen weer veel meer CO 2 op,
Uh nee. Oliepalmplantages nemen lang niet zoveel Co2 op als tropisch bos.

Die plantages worden niet aangelegd om Co2 op te nemen he?

Palmolie wordt verwerkt in boter, kaas, tandpasta, pindakaas en noem maar op. Levensmiddelenproducenten zijn er dol op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:35:57 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189242027
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee. Oliepalmplantages nemen lang niet zoveel Co2 op als tropisch bos.

Die plantages worden niet aangelegd om Co2 op te nemen he?

Palmolie wordt verwerkt in boter, kaas, tandpasta, pindakaas en noem maar op. Levensmiddelenproducenten zijn er dol op.
Maar is wel een mooi neveneffect he, neiuw groen en nuttig ok nog
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189242038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar is wel een mooi neveneffect he
Niet echt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:37:39 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189242041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet echt.
toch wel een beetje wel


Denk eens positief joh
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189242122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toch wel een beetje wel


Denk eens positief joh
Er is weinig positiefs aan het verdwijnen van tropische bossen waardoor vele dieren en inwoners van kleine dorpjes hun habitat en leefomgeving verliezen. Deels zie ik de economische noodzaak voor kleine boeren in die gebieden maar op het gebied van Co2 uitstoot is er niets positiefs als de netto uitstoot enkel toeneemt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:46:38 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189242142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er is weinig positiefs aan het verdwijnen van tropische bossen waardoor vele dieren en inwoners van kleine dorpjes hun habitat en leefomgeving verliezen. Deels zie ik de economische noodzaak voor kleine boeren in die gebieden maar op het gebied van Co2 uitstoot is er niets positiefs als de netto uitstoot enkel toeneemt.
klets niet , we hebben palmolie nodig en de palmoliebossen nemen CO2 op

allemaal voordelen dus

Oook bananen plantages nemen enorm veel CO2 op door de grote bladeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189242195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klets niet , we hebben palmolie nodig en de palmoliebossen nemen CO2 op

allemaal voordelen dus

Oook bananen plantages nemen enorm veel CO2 op door de grote bladeren
We hebben palmolie niet nodig. Er zijn prima alternatieven zoals lijnzaadolie en zonnebloemolie die een stuk minder schadelijk zijn voor mens, dier, bos en milieu.

En nee, ze nemen amper Co2. De kap van tropisch bos zorgt netto voor veel meer uitstoot dan de oliepalm kan opnemen.

Er zijn overigens geen palmoliebossen, wel oliepalmplantages.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:52:20 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189242214
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

We hebben palmolie niet nodig. Er zijn prima alternatieven zoals lijnzaadolie en zonnebloemolie die een stuk minder schadelijk zijn voor mens, dier, bos en milieu.

En nee, ze nemen amper Co2. De kap van tropisch bos zorgt netto voor veel meer uitstoot dan de oliepalm kan opnemen.

Er zijn overigens geen palmolie ossen, wel oliepalmplantages.
palmolie ossen ????????????
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189242233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

palmolie ossen ????????????
Oh nee op de spatie gedrukt in plaats van de b wat supererg!!!!!!!!!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189242253
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in Azie verbranden ze bossen voor de aanplant van groene palmplantages, en wij gooien 10 miljard euro in een biomassacentrale

https://www.nrc.nl/nieuws(...)om-13789748-a1579514
[ afbeelding ]

Ja, en dus...

Bij de overheid wordt er wel eens geld verspild aan mislukte projecten, en dus moeten we geen belasting meer betalen? Wat is dit nou voor redenatie?
-
pi_189242924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:58 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Dat is het maximum in dit jaar.

Er wordt ook gekeken naar het minimum:
En dat is veel lager dan voorgaande jaren
het maximum is groter en het minimum is kleiner
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:43:26 #96
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_189243005
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

fact check is zo een ongrijpbaar iets

ik weet soms echt niet meer wat klopt... ik bekijk een filmpje van Nasa van dit jaar, en zie dat het hele noorpool gebied gewoon en laag ijs is

Ik kijk naar de horizon en zie dat deze gewoon recht loopt...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:44:51 #97
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189243022
Waarom komen ze niet meet een peer reviewed studie maar met een nutteloze verklaring?

Kijk die argumenten in de PDF :D. Geen wonder dat niemand hier aandacht aangeeft
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:54:02 #98
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189243161


Waar zijn die klimaatwetenschappers uit Nederland dan? Allemaal professoren met pensioen en niemand zat daar zelfs van in het vakgebied. Zelfs Crok en Cliteur, vriendjes van de FVD hebben ondertekend :D

Niet serieus te nemen dit
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:54:15 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189243167
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:43 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik kijk naar de horizon en zie dat deze gewoon recht loopt...
De aarde is niet rond , die is plat

en lekker warm weer is juist fijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189243207
En over 20 jaar hebben we weer wat nieuws uitgevonden/ontdekt en lachen we hier om
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 11:59:21 #101
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189243236
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar zijn die klimaatwetenschappers uit Nederland dan? Allemaal professoren met pensioen en niemand zat daar zelfs van in het vakgebied. Zelfs Crok en Cliteur, vriendjes van de FVD hebben ondertekend :D

Niet serieus te nemen dit
Dit
pi_189243328
Er word alleen geluisterd naar wetenschappers die mensen bang kunnen maken en wanneer er iemand aan kan verdienen. En het mooie is, het schaapjes volk luistert enkel naar doemdenkers.
Vergeet ook niet https://en.wikipedia.org/(...)it_email_controversy

[ Bericht 20% gewijzigd door Cattivo op 03-10-2019 12:12:00 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:06:53 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189243365
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:04 schreef Cattivo het volgende:
Er word alleen geluisterd naar wetenschappers die mensen bang kunnen maken en wanneer er iemand aan kan verdienen.
en ik doe toch niet meer skieen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189243529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom besteed de media hier geen aandacht aan?
Omdat het onzin is?

Het klimaat is wel in nood.
Sommigen komen idd aanzetten dat het klimaat schommelingen kent. Klopt, dat kent het. Wij zitten nu mss wel richting een warmte hoogtepunt. Klopt.

Maar daarom heeft de mensheid daar nog wel een invloed op. Het is bekend dat stoffen die wij gebruiken een schadelijk invloed hebben op beschermende kringen van moeder natuur.
Dus logisch dat wij het versterken, mss niet zo veel als soms naar voren komt. Maar we versterken het, komt in alle studies naar voren.

quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:04 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Omdat ze de kranten vol moeten krijgen en het liefst met mensen die elkaar naar de keel vliegen. Helaas lukt dat niet al te best, zie: boerenopstand. ^O^
Onzin.
De "klimaat is ok complotdenkers" groep zit er gewoon ver naast en verdienen ook geen platform (zie bovenstaande reactie die ik geef).

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:07 schreef Red_85 het volgende:
Omdat het niet in het straatje past van wat de media en politiek wil vertellen?
Zie het klimaatstandpunt van nu.nl bijvoorbeeld. Kritiek er op wordt verwijderd uit de comments en dit soort artikelen worden per definitie niet vermeld.
Het past niet in het straatje van wat de waarheid is.
Complotdenkers verdienen geen aandacht.
Laat ze maar lekker naar BNW gaan.
Zie reactie bovenaan deze post.
pi_189243554
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:04 schreef Cattivo het volgende:
Er word alleen geluisterd naar wetenschappers die mensen bang kunnen maken en wanneer er iemand aan kan verdienen. En het mooie is, het schaapjes volk luistert enkel naar doemdenkers.
Vergeet ook niet https://en.wikipedia.org/(...)it_email_controversy
Dat is beter dan de BNW complotdenkers die in tegenovergestelde richting gaan en denken dat wij toch geen invloed hebben.
En dus maar a la Trump alles extra willen gaan verdubbelen en erger maken.
pi_189243581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Omdat het onzin is?

Het klimaat is wel in nood.
Sommigen komen idd aanzetten dat het klimaat schommelingen kent. Klopt, dat kent het. Wij zitten nu mss wel richting een warmte hoogtepunt. Klopt.

Maar daarom heeft de mensheid daar nog wel een invloed op. Het is bekend dat stoffen die wij gebruiken een schadelijk invloed hebben op beschermende kringen van moeder natuur.
Dus logisch dat wij het versterken, mss niet zo veel als soms naar voren komt. Maar we versterken het, komt in alle studies naar voren.
[..]

Onzin.
De "klimaat is ok complotdenkers" groep zit er gewoon ver naast en verdienen ook geen platform (zie bovenstaande reactie die ik geef).
[..]

Het past niet in het straatje van wat de waarheid is.
Complotdenkers verdienen geen aandacht.
Laat ze maar lekker naar BNW gaan.
Zie reactie bovenaan deze post.
Die arrogantie vind je ook terug in dictaturen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:21:43 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189243630
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar zijn die klimaatwetenschappers uit Nederland dan? Allemaal professoren met pensioen en niemand zat daar zelfs van in het vakgebied. Zelfs Crok en Cliteur, vriendjes van de FVD hebben ondertekend :D

Niet serieus te nemen dit
Er is maar 1 waarheid natuurlijk... :')
pi_189243702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die arrogantie vind je ook terug in dictaturen.
Waar heb je het over?
Wie heeft het ergens over arrogantie?

Mss van de anti klimaat is in nood mensen.
Arrogant om maar gewoon door te gaan zonder aan natuur en milieu te denken.
Zie Trump.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 12:28:53 #109
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189243755
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die arrogantie vind je ook terug in dictaturen.
De arrogantie van mensen met de kennis, rekenmodellen en ervaring versus mensen die alles uit de context halen op basis van onderzoek van de eerste groep en hard gaan roepen op Twitter?
pi_189243816
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:28 schreef Momo... het volgende:

[..]

De arrogantie van mensen met de kennis, rekenmodellen en ervaring versus mensen die alles uit de context halen op basis van onderzoek van de eerste groep en hard gaan roepen op Twitter?
Rekenmodellen ja. Meet eerst maar eens fatsoenlijk. Ik kan mijzelf ook rijk rekenen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:33:26 #111
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189243838
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is maar 1 waarheid natuurlijk... :')
Er is 1 waarheid; minder mensen (+ aanhang), meer natuur.
Echte natuur, dus geen plantages voor biomassa.

De rest is ruis, statistieken, belangen, politiek, emotie.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 12:43:19 #112
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189244009
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:32 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Rekenmodellen ja. Meet eerst maar eens fatsoenlijk. Ik kan mijzelf ook rijk rekenen.
Kun je ook nog onderbouwen wat er niet goed gemeten wordt? En hoe ze dan wel moeten meten. Of wat er mis is met de rekenmodellen die nu worden gebruikt voor emissies, klimaatsimulaties etc?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 12:46:01 #113
414785 sirdanilot
pi_189244055
Waarom staat dit niet in de mainstream media
?

Misschien omdat dit een vlaams-nationalistische (rechtse) nepnieuwswebsite is?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Doorbraak_(tijdschrift)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:55:54 #114
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189244256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is maar 1 waarheid natuurlijk... :')
Meer CO2 > hogere globale temperatuur is de enige waarheid idd. Er gaan biljoenen om in de fossiele brandstof industrie. Die kunnen echt wel een team van wetenschappers financieren die met een wetenschappelijk onderzoek kunnen komen die dit betwist. Maar dat onderzoek is er niet. Ipv daarvan komen ze met een A4tje aan dat stelt CO2 goed is voor planten
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189244358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:55 schreef gniffie het volgende:

[..]

Meer CO2 > hogere globale temperatuur is de enige waarheid idd. Er gaan biljoenen om in de fossiele brandstof industrie. Die kunnen echt wel een team van wetenschappers financieren die met een wetenschappelijk onderzoek kunnen komen die dit betwist. Maar dat onderzoek is er niet. Ipv daarvan komen ze met een A4tje aan dat stelt CO2 goed is voor planten
Idd in 1860 al bewezen maar alsnog willen die zogenaamd gerespecteerde wetenschappers dit niet eens als feit aannemen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:03:03 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189244390
Maar duidelijk dat wie zn handtekening hieronder staat niet meer serieus te nemen is
pi_189244496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:28 schreef Momo... het volgende:

[..]

De arrogantie van mensen met de kennis, rekenmodellen en ervaring versus mensen die alles uit de context halen op basis van onderzoek van de eerste groep en hard gaan roepen op Twitter?
Vage rekenmodellen waarvoor het fundament ontbreekt omdat ze praktisch niet getoetst zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189244553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vage rekenmodellen waarvoor het fundament ontbreekt omdat ze praktisch niet getoetst zijn.
Is dit een bezwaar tegen rekenmodellen in het algemeen of tegen specifieke modellen? En zo ja, welke precies?
pi_189244616
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is dit een bezwaar tegen rekenmodellen in het algemeen of tegen specifieke modellen? En zo ja, welke precies?
Suggestieve vraag. Je weet exact wat er bedoeld wordt, want de rekenmodellen die de politiek gebruik, zijn op kut gebaseerd.
Bewijs is al geleverd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189244645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Suggestieve vraag. Je weet exact wat er bedoeld wordt, want de rekenmodellen die de politiek gebruik, zijn op kut gebaseerd.
Bewijs is al geleverd.
Waar?
pi_189244671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar?
Wederom, suggestieve vraag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189244677
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wederom, suggestieve vraag.
Nee, ik heb oprecht geen idee waar je op doelt.
pi_189244709
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom staat dit niet in de mainstream media
?

Misschien omdat dit een vlaams-nationalistische (rechtse) nepnieuwswebsite is?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Doorbraak_(tijdschrift)
Gezellig blad:

quote:
In september 2019 was Doorbraak genoodzaakt een bijdrage over Romelu Lukaku, geiteld ‘Mensaap neemt strafschop (en scoort)’, terug in te trekken na protest
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189244725
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik heb oprecht geen idee waar je op doelt.
Wat doe je dan in deze discussie?
Trollen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:19:10 #125
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189244746
Doorbraak.be :')
:')
pi_189244753
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezellig blad:
[..]

Ah, meneertje heeft iets gevonden uit het verleden om een bron wat je niet aan staat negatief te kunnen framen.

Gefeliciteerd man ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189244789
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat doe je dan in deze discussie?
Trollen?
Je zegt dat bepaalde rekenmodellen niet of niet goed worden toegepast. Ik ben wel benieuwd welke dan zoal.

Of heb je geen flauw idee en ben je maar uit je nek aan het lullen?
pi_189244803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt dat bepaalde rekenmodellen niet of niet goed worden toegepast. Ik ben wel benieuwd welke dan zoal.

Of heb je geen flauw idee en ben je maar uit je nek aan het lullen?
Hier je antwoord:
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik heb oprecht geen idee waar je op doelt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 13:24:00 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189244842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Suggestieve vraag. Je weet exact wat er bedoeld wordt, want de rekenmodellen die de politiek gebruik, zijn op kut gebaseerd.
Bewijs is al geleverd.
Alle rekenmodellen die de politiek direct of indirect gebruikt zijn kut? , dat zijn er nogal wat. De hele wetenschap hangt aan elkaar van rekenmodellen. Stuur mij eens een goede onderbouwing. Ja er zullen vast een aantal zijn waar wat problemen mee zijn maar je stelt het wel heel zwart wit.
pi_189244866
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:24 schreef Momo... het volgende:

[..]

Alle rekenmodellen die de politiek direct of indirect gebruikt zijn kut? , dat zijn er nogal wat. De hele wetenschap hangt aan elkaar van rekenmodellen. Stuur mij eens een goede onderbouwing. Ja er zullen vast een aantal zijn waar wat problemen mee zijn maar je stelt het wel heel zwart wit.
Waarom blijven vasthouden aan rekenmodellen die praktisch niet getoetst zijn? Heb je de OP wel gelezen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189244883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, meneertje heeft iets gevonden uit het verleden om een bron wat je niet aan staat negatief te kunnen framen.

Gefeliciteerd man ^O^
Dus je mag wel boos worden dat de 'mainstream media' dit niet oppakken, maar opmerken dat de bron ietwat twijfelachtig is, is dan weer een brug te ver? Oke.

Verder is inmiddels wel duidelijk wat er aan de brief mankeert. Het is vooral ondertekend door figuren die een nogal twijfelachtige relatie hebben met klimaatbeleid. Hoe betrouwbaar is iemand die jaren verbonden is geweest aan Shell?

Maar goed, dat is allemaal al uitgelegd in dit topic. Veel succes met je tirades.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189244897
schopje BNW
Radio Espantoso
pi_189244906
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is maar 1 waarheid natuurlijk... :')
Mensen die roepen dat de wereld plat is hebben ook een valide mening!
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 13:30:15 #134
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189244936
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom blijven vasthouden aan rekenmodellen die praktisch niet getoetst zijn? Heb je de OP wel gelezen?
Ja dat is een goed onderbouwde bron. Alle klimaatmodellen zijn kut. Hoe ga je klimaatmodellen praktisch testen? Welke elementen functioneren dan niet. Maak dan zelf een klimaatmodel die dan wel werkt als hier helemaal niks van klopt.
pi_189244944
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wederom, suggestieve vraag.
Wat is daar suggestief aan? Jij zegt dat de modellen waar misschien wel de grootste internationale overeenkomst uit mijn leven op gebaseerd is onzin zijn. Dan moet je toch wel een bronnetje kunnen leveren?
pi_189244979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:30 schreef Momo... het volgende:
Hoe ga je klimaatmodellen praktisch testen?
Meten = weten.

Discussiëren over theorie, terwijl je geen praktische onderbouwing hebt.. Hoe kun je daar beleid op maken wat miljarden kost?

hoe kun je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189245053
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meten = weten.

Discussiëren over theorie, terwijl je geen praktische onderbouwing hebt.. Hoe kun je daar beleid op maken wat miljarden kost?

hoe kun je?
We weten anders behoorlijk precies hoe goed verschillende gassen zijn in het vasthouden van warmte, hoe de samenstelling van de atmosfeer is veranderd de laatste paar honderd jaar en dat bij grote temperatuurpieken in het verleden ook altijd samengingen met een piek in CO2. Het enige wat we niet zeker weten is waar, wanneer en in welke mate de opwarming gaat plaatsvinden, maar de trend wereldwijd is omhoog.
pi_189245054
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is daar suggestief aan? Jij zegt dat de modellen waar misschien wel de grootste internationale overeenkomst uit mijn leven op gebaseerd is onzin zijn. Dan moet je toch wel een bronnetje kunnen leveren?
Henk heeft een keer op e.o.a. vaag blogje van een nog vager figuur iets gelezen over rekenmodellen en gooit er nu een of andere losse flodder uit terwijl die geen flauw idee heeft hoe het precies allemaal werkt.
pi_189245230
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Henk heeft een keer op e.o.a. vaag blogje van een nog vager figuur iets gelezen over rekenmodellen en gooit er nu een of andere losse flodder uit terwijl die geen flauw idee heeft hoe het precies allemaal werkt.
Ohh in dat geval ben ik om. Red_85 je bent mijn held!
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meten = weten.

Discussiëren over theorie, terwijl je geen praktische onderbouwing hebt.. Hoe kun je daar beleid op maken wat miljarden kost?

hoe kun je?
Neem onze waterwerken. Allemaal gebaseerd op rekenkundige modellen en al die onzin kost miljarden. Beter blazen we die onzin van Neeltje Jans morgen nog op om onderhoudskosten te besparen.
pi_189245692
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom blijven vasthouden aan rekenmodellen die praktisch niet getoetst zijn? Heb je de OP wel gelezen?
En de rekenmodellen hoeveel het de economie zou raken vertrouw je wel. Hoe hypocriet kun je zijn. :D
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:28:43 #141
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189245801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doe zelf eens wat onderzoek naar die wetenschappers. Die Nederlander heeft 40 jaar voor de Shell gewerkt zal die nu echt objectief naar klimaatveranderingen kijken.

En dat de conclusie is dat klimaatbeleid de economie niet nodeloos in de weg mag zitten is natuurlijk nogal vreemd bij een klimaatrapport. :')
Dit ja. Dit hele rapport klinkt als 1 grote belangenverstrengeling. Er is een enorme consensus onder wetenschappers dat het klimaat wel degelijk door menselijk toedoen verandert, dat het sneller gaat dan gedacht, dat de kettingreactie al in gang is gezet en we de 1,5 graden maximale opwarming al niet meer gaan halen en nu komt er een groepje dat ineens het tegenovergestelde beweert en dan ook de economie aanhaalt als argument. Kom op zeg. Dit riekt gewoon aan alle kanten naar lobbywerk vanuit het bedrijfsleven en heeft niets met wetenschap te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gewoon lekker laten opwarmen. Uit alle fossielen die we hebben is gebleken dat het in het verleden veel en veel warmer was, bijna universeel tropisch en dat alle organismen veel groter en talrijker waren. We maken niet voor niets broeikassen om meer groente te telen. Mensen kunnen zich aanpassen, dat doen we al duizenden jaren.
Mensen pasten zich vroeger aan door te migreren naar een andere plaats. Een plaats die 9 vd 10 keer nog niet bezet was omdat er slechts 500 miljoen mensen op aarde waren. Mensen pakten hun 10 bezittingen op en vertrokken.
Zie je het nu al voor je dat een stad als Signapore, Rotterdam of shen zen even gaat verkassen ?
Gaan we straks 7 miljard mensen kwijtkunnen (inclusief de oppervlakte nodig om voedsel te verbouwen) op de paar plaatsen die nog leefbaar zijn? Denk het niet. Kunnen we 7 miljard mensen voeden zonder een gigantische bron van energievoorziening? Nope.

De situatie nu is echt voor 100% onvergelijkbaar met vroeger.

[ Bericht 33% gewijzigd door Metro2005 op 03-10-2019 14:36:42 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189245931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit ja. Dit hele rapport klinkt als 1 grote belangenverstrengeling. Er is een enorme consensus onder wetenschappers dat het klimaat wel degelijk door menselijk toedoen verandert, dat het sneller gaat dan gedacht, dat de kettingreactie al in gang is gezet en we de 1,5 graden maximale opwarming al niet meer gaan halen en nu komt er een groepje dat ineens het tegenovergestelde beweert en dan ook de economie aanhaalt als argument. Kom op zeg. Dit riekt gewoon aan alle kanten naar lobbywerk vanuit het bedrijfsleven en heeft niets met wetenschap te maken.
Het is niet eens allemaal echt lobbywerk. In de hoek van de 'sceptici' zitten ook veel rare vogels. Vaak oude mannen die niet echt een grote wetenschappelijke carrière hebben gehad en altijd al 'tegen het regeur in' zijn geweest. Het 'anti'-zijn als levenshouding. Doodvermoeiende mensen om mee samen te moeten werken meestal :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189246006
https://opiniez.com/2019/(...)aatcrisis/cadelange/

Blijkbaar is dit de toelichting van de initiatiefnemers. Ik lees vooral weer het standaardriedeltje zoals dat de aarde in het verleden wel vaker is opgewarmd, dat de klimaatwetenschappers helemaal geen rekening houden met zonnekracht of vulkanen etc. Echt beschamend dit.
Incelfrikandel
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:48:29 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189246132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb de brief gelezen en ik begrijp wel dat dit niet snel in de krant komt. Door de afwezigheid van bronnen, gecombineerd met nogal stellige beweringen en een lijst ondertekenaars met veelal gesuggereerde autoriteit (iemand die een aantal boeken geschreven heeft, een academisch jurist, etc.) lijkt dit meer een politiek pamflet van een lobbyclub dan een gedegen onderbouwd wetenschappelijk stuk.

De ondertekenaars worden aangeduid als
[..]

Maar bij veel ondertekenaars kun je oprecht de vraag stellen of ze ter zake goed geïnformeerd en ervaren zijn of dat hun expertise "klimaatwetenschap en aanverwante disciplines" betreft.

Daarbij staan er vreemde dingen in. Men is nogal stellig over het veranderende klimaat maar dan schrijven ze zelf ook dit:
[..]

"Het is te ingewikkeld" :') Typisch propaganda-dingetje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189246260
Backfire topic. Altijd leuk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_189246283
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Het is te ingewikkeld" :') Typisch propaganda-dingetje.
He wat? Wat bedoel je?
pi_189246309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de rekenmodellen hoeveel het de economie zou raken vertrouw je wel. Hoe hypocriet kun je zijn. :D
Waar zeg ik dat precies?
Praktisch toetsen en je hebt geen discussie meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189246922
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is niet eens allemaal echt lobbywerk. In de hoek van de 'sceptici' zitten ook veel rare vogels. Vaak oude mannen die niet echt een grote wetenschappelijke carrière hebben gehad en altijd al 'tegen het regeur in' zijn geweest. Het 'anti'-zijn als levenshouding. Doodvermoeiende mensen om mee samen te moeten werken meestal :P
Ik denk inderdaad ook dat veel van dit geluid valt te verklaren vanuit ordinaire recalcitrantie. Sceptisch zijn om het sceptisch zijn en tegen "het systeem" te schoppen, dus.

En inderdaad typisch dat het veel "formers" en pensionado's zijn.
-
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:41:15 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189246962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat veel van dit geluid valt te verklaren vanuit ordinaire recalcitrantie. Sceptisch zijn om het sceptisch zijn en tegen "het systeem" te schoppen, dus.

En inderdaad typisch dat het veel "formers" en pensionado's zijn.
mag vest sceptisch zijn , meer koeien, minder woningbouw, meer waarde creatie, kan mij de klimaat ene fuck schelen

Als t water tot de lippen staat heb ik toch al verkocht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189247433
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat veel van dit geluid valt te verklaren vanuit ordinaire recalcitrantie. Sceptisch zijn om het sceptisch zijn en tegen "het systeem" te schoppen, dus.

En inderdaad typisch dat het veel "formers" en pensionado's zijn.
Precies. En dan jezelf lekker een dwarse denker vinden die out of the box denkt :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189247723
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat veel van dit geluid valt te verklaren vanuit ordinaire recalcitrantie. Sceptisch zijn om het sceptisch zijn en tegen "het systeem" te schoppen, dus.

En inderdaad typisch dat het veel "formers" en pensionado's zijn.
Dit soort initiatieven en de bijbehorende hype doen me altijd een beetje aan Project Steve denken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189247808
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Henk heeft een keer op e.o.a. vaag blogje van een nog vager figuur iets gelezen over rekenmodellen en gooit er nu een of andere losse flodder uit terwijl die geen flauw idee heeft hoe het precies allemaal werkt.
Dat weet bijna niemand.. veel te complex. Daarom is klimaathysterie goed te vergelijken met religie..dat is ook een soort massapsychose.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:37:10 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189247828
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat weet bijna niemand.. veel te complex. Daarom is klimaatscepticisme goed te vergelijken met religie..dat is ook een soort ongefundeerde massapsychose waarbij men krampachtig wetenschappelijk bewijs van het tegendeel ontkent.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:51:23 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_189248006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Juist. Ik was vroeger ook redelijk klimaatscepticus, totdat ik een aantal van de papers grondig ging lezen. Toen dacht ik, nope die weten het echt een stuk beter dan ik.

(Kan nog steeds zijn dat ze er naast zitten, maar ik heb echt geen enkele autoriteit om die wetenschappelijke modellen en bijbehorende conclusies in twijfel te trekken, en ik durf te stellen dat ik als wetenschapper behoorlijk wat meer afweet van statistiek en wiskundige modellen dan de gemiddelde "klimaatscepticus")
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189253131
Omdat dit geen geld in het laatje brengt en tevens hoe moet de overheid dit kunnen goedpraten met al die domme windmolens overal.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_189254798
Dat doembeeld dat het laatste jaar wordt gecreëerd en pubers moedeloos maakt is idd schadelijk.
Ben al jaren bewust vh feit dat het eea flink meevalt en flink wordt aangedikt.
Pas op wat je geloofd en do your OWN research.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lospedrosa op 03-10-2019 22:10:54 ]
Vakman pur sang
pi_189254876
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat doembeeld dat het laatste jaar wordt gecreëerd en pubers moedeloos maakt is idd schadelijk.
Ben al jaren bewust vh feit dat het eea flink meevalt en flink wordt aangedikt.
Pas op wat je geloofd en do you’re OWN research.
Je hebt ook je eigen onderzoek naar de Nederlandse en Engelse grammatica gedaan zo te zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189254903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt ook je eigen onderzoek naar de Nederlandse grammatica gedaan zo te zien.
Als iemand feiten roept dan springt de linkshippie of dan wel klimaatgutmensch snel naar persoonlijke aanvallen, als die helemaal getriggerd is dan gaat hij schelden met nazi!!! REEEEE!! Orangemanbadduuu
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_189254929
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:59 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Als iemand feiten roept dan springt de linkshippie of dan wel klimaatgutmensch snel naar persoonlijke aanvallen, als die helemaal getriggerd is dan gaat hij schelden met nazi!!! REEEEE!! Orangemanbadduuu
Mooi. Ik reageer echter op een post waarin geen enkel feit wordt benoemd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189255174
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt ook je eigen onderzoek naar de Nederlandse en Engelse grammatica gedaan zo te zien.
How dare you! :(
Vakman pur sang
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:03:01 #161
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189263127
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat doembeeld dat het laatste jaar wordt gecreëerd en pubers moedeloos maakt is idd schadelijk.
Ben al jaren bewust vh feit dat het eea flink meevalt en flink wordt aangedikt.
Pas op wat je geloofd en do your OWN research.
Laten we wel wezen, de meeste mensen hebben geen idee wat het inhoudt om kritisch na te denken, laat staan gedegen onderzoek te doen. Tante Jans wijsmaken dat 15 youtube clipjes kijken haar in staat stelt om zinnig te discussieren met klimaatwetenschappers is nogal verneukeratief.

Als je een hersentumor hebt laat je je behandelen door een specialist, niet door een woke iemand die zojuist voor het eerst wat youtube clipjes heeft gezien over hoe de verbandindustrie pleisters expres te klein maakt zodat ze er meer verkopen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:05:12 #162
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189263167
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat doembeeld dat het laatste jaar wordt gecreëerd en pubers moedeloos maakt is idd schadelijk.
Ben al jaren bewust vh feit dat het eea flink meevalt en flink wordt aangedikt.
Pas op wat je geloofd en do your OWN research.
'Do your own research' is niet op facebook gaan zitten rondstruinen of youtube filmpjes van 'onderzoekers' bekijken die 0 publicaties hebben.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:07:15 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189263209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:03 schreef Lupardi het volgende:

[..]

Als je een hersentumor hebt laat je je behandelen door een specialist, niet door een woke iemand die zojuist voor het eerst wat youtube clipjes heeft gezien over hoe de verbandindustrie pleisters expres te klein maakt zodat ze er meer verkopen.
VerbandmaffiaGoden _O_
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:29:14 #164
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189265991
"De wetenschappers en professionelen onderstrepen dat de huidige modellen van de VN waarop het huidig internationaal beleid gebaseerd is, ongeschikt zijn voor dat doel."

TS: HeT kLiMaAt Is NiEt In NoOd 🤪🤪🤪🤪🤪
:')
pi_189278356
Ze hebben de oplossing inmiddels gevonden hoor.
Eat the babies.

https://twitter.com/morganzegers/status/1179911984478871552?s=21
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:45:08 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189278709
wilmakieskamp twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 09:19:52 Het zou zomaar kunnen dat u niet gelooft wat hier staat. https://t.co/r4Vr45nzQG #complotten reageer retweet
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:45:57 #167
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189278718
klimaatVeranda twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 18:08:25 De Clintel-brief gefileerd door klimaatwetenschappers: https://t.co/JaqY9pLssr -HC reageer retweet
pi_189278829
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben de oplossing inmiddels gevonden hoor.
Eat the babies.

https://twitter.com/morganzegers/status/1179911984478871552?s=21
Zie hier de 'kritische' denker: trapt in de eerste de beste rechtse trol.
pi_189278887
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:57 schreef kipknots het volgende:

[..]

Zie hier de 'kritische' denker: trapt in de eerste de beste rechtse trol.
Zie hier de linkse denker. Heeft geen humor. Dit is toch een fantastische troll. :')
Vakman pur sang
pi_189278934
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat, maar dat is het niet alleen en mag niet de nieuwe melkkoe worden.
niemand zegt afaik ook dat dat het alleen is.

op beschikbare data is zichtbaar dat de mens het e.e.a flink versnelt, en dat is niet goed
pi_189279362
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar zijn die klimaatwetenschappers uit Nederland dan? Allemaal professoren met pensioen en niemand zat daar zelfs van in het vakgebied. Zelfs Crok en Cliteur, vriendjes van de FVD hebben ondertekend :D

Niet serieus te nemen dit
Nee.

Net als die lijst van wetenschappers die tekenden tegen 5G.

De eerste die ondertekende op die lijst was iemand die handelt in... producten tegen "straling", waaronder medaillons, gaas en andere kwakzalverij.

edit: gevonden

quote:
¤169 voor een hanger tegen straling :')

¤362 voor een kegel tegen straling :')

Wat ik bedoel... die "wetenschappers" zijn stuk voor stuk onnozel, gepensioneerd (na mij de zondvloed, als m'n Shell aandelen maar renderen) of belanghebbende.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-10-2019 10:51:02 ]
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:50:14 #172
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189280330
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:57 schreef kipknots het volgende:

[..]

Zie hier de 'kritische' denker: trapt in de eerste de beste rechtse trol.
Obvious troll idd. Zo obvious dat het me sterk lijkt dat dit van rechts komt, lijkt me eerder trollen voor de lolz.
:')
pi_189538225
TS heeft gelijk. Ik weet dit al jaren. Dat maakt de huidige situatie des te gekker.
Mooi laten lullen die klimaatgekkies. Nog efkes en wij hebben in de EU ook een Trump die het wel snapt. ^O^
Vakman pur sang
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:42:38 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_189538446
De emeritus prof. uit de OP (Guus Berkhout) heeft zijn halve leven voor Shell gewerkt. Waarschijnlijk kan hij niet verkroppen dat hij bijgedragen heeft aan het vernielen van ons klimaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:56:16 #175
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189539849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Obvious troll idd. Zo obvious dat het me sterk lijkt dat dit van rechts komt, lijkt me eerder trollen voor de lolz.
Nee, was een of andere pro-Trump actiecomité.

quote:
(...)
But the pro-Trump LaRouche PAC, which believes climate change is a hoax, said it planted the troll.
(...)

https://www.buzzfeednews.(...)trump-troll-larouche
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:54:32 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189545480
Als je twijfelt over wat je moet geloven heb je meestal wel de volgende opties.

1. Je onthoudt jezelf van een conclusie
2. Je gaat zelf de wetenschappelijke literatuur doorspitten (nee niet de krantenartikels, de echte papers) en trekt, na een grote aselecte groep multidisciplinaire papers te hebben gelezen een conclusie.
3. Je laat je overtuigen door iemand die claimt te weten wat er aan de hand is.

Of iets is waar, of iets is niet waar. Dus of "mens gedreven klimaatverandering" is een ding wat echt aan de hand is of het is totaal niet aan de hand. Er zit niks tussenin.

Optie 1
is vaak een respectabele positie maar in dit geval denk ik niet van toepassing.. het is immers niet een esotherische kwestie zoals 'hoeveel engelen passen er op een speldenknop' oid... je overtuiging maakt (in kleine mate) echt uit voor je toekomst... Als "het" waar is dan is het belangrijk voor zelfbehoud dat iedereen de juiste beslissingen maakt tijdens het stemmen of in persoonlijk gedrag richting het milieu. Als "het" niet waar is dan is het belangrijk dat iedereen dat beseft en dat we niet bakken met belastinggeld overboord gooien voor een mondiaal ijdelheidsproject.

Optie 2... dit zou het beste zijn maargoed.. verreweg de meeste mensen zijn totaal niet gekwalificeerd om een wetenschappelijk paper te lezen. Zelfs mensen met een VWO-tje zullen (ondanks kinderlijke overschatting van hun eigen kunnen) niet de subtiele concepten van statistische notaties en berekeningen, sigma's, controlegroepen, begrijpen zoals die op vaktechnisch niveau worden toegepast. Ik begrijp het zelf net genoeg om me te beseffen dat ik een hele hoop eigenlijk niet begrijp.. en dat is prima.. ik ben een softwareontwikkelaar, niet een wetenschapper... de meeste mensen begrijpen jammer genoeg niet eens wat ze niet begrijpen en dat leidt tot foute conclusies over wat er zelfs in zo'n paper wordt geclaimed.

Wat over blijft is dat je vertrouwen legt in het lezen van conclusies van papers, maar vaak geven die niet antwoord op het datapunt wat je specifiek zoekt en ben je dus gedwongen om een wetenschapper te gaan mailen over iets. Dit zijn allemaal drempels die te hoog liggen voor laten we zeggen 98% van de wereldbevolking. Treurig maar gewoon de keiharde realiteit.

Optie 3.
Dat is wat we nu met zijn allen aan het doen zijn. Aan de ene kant hebben mensen zich laten omlullen door de overdreven horrorverhalen van Al Gore, aan de andere kant laten mensen zich steeds omlullen door slechte Daily Mail artikelen over dat "wetenschappers nu ineens claimen dat er een nieuwe IJSTIJD aan komt... kom en klik op onze advertisers".
Optie 3 is de enige levensvatbare manier voor de gemiddelde persoon om tot kennis te komt mbt hoogtechnische discussies. Maar het is ook DE arena van politiek-gemotiveerd gelul en mensen met belangen (ja aan alle kanten) en de proportionele aandacht die een kant krijgt heeft vaak niks te maken met of het de waarheid presenteert of niet. 95% van de relevante wetenschappers kan wel overtuigd zijn van een bepaald feit.. het kan daarnaast prima zijn dat 80% van de media-aandacht gaat naar mensen die het tegenovergestelde claimen. Sterker nog. Diezelfde media kan glashard gaan claimen stiekem 90% van de wetenschappers het tegenovergestelde claimen. Zij zijn jouw raam tot wat zij ook maar willen dat je ziet.

Dus hoe kan je optie 3 (het enige vatbare pad) inzetten om toch tot de waarheid te komen? Dat is ingewikkeld maar niet onmogelijk. Alleen zal je net iets meer werk moeten verrichten en enkele principes moeten aanhouden mbt je evaluatie van een bron.

De volgende vragen moet je je stellen als een media-entiteit of persoon jou probeert te overtuigen van iets:

1. Leest deze persoon de literatuur zelf? Of wordt dit ingefluisterd door een tussenpersoon? Wie is dat datn?
2. Is deze persoon science-savvy? Of eigenlijk vooral gewoon een persoonlijkheid?
3. Geeft deze persoon directe bronnen van research papers?
4. Zeggen deze papers ook echt datgene wat die persoon claimt?
5. Zijn deze bronnen/research papers gepublished in gerespecteerde journals waar er een kans is dat andere relevante wetenschappers er overheen kunnen pissen?
5. Is deze persoon bereid om in discussie te gaan met (welwillende) mensen die aan de andere kant van het debat staan
6. Is deze persoon bereid om nieuwe dingen te leren van tegenstanders of om mensen gelijk te geven als ze gewoon gelijk bleken te hebben? Of zit je naar iemands ego trip te kijken.
7. Cultuveert dit persoon kritisch denken en nodigt hij/zij iedereen uit om zelf de bronnen te lezen om hem te controleren.


Hoe meer van deze punten goed zitten hoe groter de kans is dat je informatie aan het ontvangen bent van iemand die meer interesse heeft in de waarheid, in de realiteit, dan iemand die vooral bezig is met het opbouwen van een cult-of-personality.

Hieronder mijn bevinding mbt het klimaatdebat.

- De mensen die voldoen aan een hoop punten van het bovenstaande lijstje zijn nagenoeg altijd overtuigd dat mensgedreven klimaatverandering een ding is.

- De mensen die niet voldoen aan een hoop punten van het bovenstaande lijstje zijn all over the place... soms voorstanders van de hypothese, soms tegenstanders... vaker tegenstanders wel.

Dus vanuit die tendens en vanuit de inhoud die mij gepresenteerd wordt ben ik tot de conclusie gekomen dat we wel echt een probleem hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 21-10-2019 12:01:55 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189545862
Hoeveel van de welvaart en vrijheid zijn mensen bereid op te geven voor het klimaatverhaal? Heel veel bedrijven zullen failliet gaan door alle klimaatregels en er wordt al gesproken over een maximaal aantal km per jaar wat men mag reizen (niks concreets nog volgens mij). Waarom moet het allemaal zo abrupt, geef mensen de tijd om zich aan te passen.
pi_189546387
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:54 schreef SpecialK het volgende:

Of iets is waar, of iets is niet waar. Dus of "mens gedreven klimaatverandering" is een ding wat echt aan de hand is of het is totaal niet aan de hand. Er zit niks tussenin.
Ik ben het met de rest van je betoog eens, maar dit is juist het probleem. Er zit wél iets tussenin. Veel wetenschappers zitten in het 'antropocene' kamp, maar zijn het oneens over de mate waarin de mens iets bijgedragen heeft (en de mate waarin de mens het kan omkeren). Veel van die wetenschappelijke twijfel (die inherent is aan een goed academisch debat) wordt door tegenstanders aangegrepen door de gehele menselijke invloed te ontkennen (of deze in ieder geval als niet-significant te beschouwen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189547405
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Waarom moet het allemaal zo abrupt, geef mensen de tijd om zich aan te passen.
Dat is het hem juist. Al decennia lang is er gewaarschuwd. Maar steeds werd er te weinig gedaan. En ook steeds is er gezegd dat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt en hoe meer het gaat kosten, daar zijn we nu. We zijn als mensheid gewoon veel te laks geweest en dat breekt ons nu op.
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:25:00 #180
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189547421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Op 23 september werd namens een wereldwijde groep van 500 wetenschappers en professionelen met kennis en ervaring in klimaatwetenschap en aanpalende gebieden, een Europese Klimaatverklaring (pdf) overhandigd aan António Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties en aan Mw. P.E. Cantanello, Executive Secretary van de VN Framework Convention on Climate Change.

Ongeschikte klimaatmodellen
De tekst werd overhandigd door Prof. Guus Berkhout uit Nederland, namens een groep van 14 ‘ambassadeurs’ uit verschillende landen die de eindredactie van de Verklaring op zich namen, en meer dan 500 ondertekenaars uit verschillende landen: Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Noorwegen, de Verenigde Staten, Zweden, Ierland, Italië, Frankrijk, Duitsland, en het Verenigd Koninkrijk. Voor België nam Rob Lemeire deze taak op zich.

Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem

De wetenschappers en professionelen onderstrepen dat de huidige modellen van de VN waarop het huidig internationaal beleid gebaseerd is, ongeschikt zijn voor dat doel. Ze stellen dat ‘het wreed en onvoorzichtig’ is om vele miljarden te willen besteden op basis van dergelijke onvolkomen modellen. Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem, brengt levens in gevaar in landen waaraan betaalbare en vlot beschikbare energie wordt ontzegd.


Bron

Waarom besteed de media hier geen aandacht aan?
Omdat de klimaatmafia de nieuwe inkomstenbron wil worden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189547645
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 14:25 schreef Scorpie het volgende:

Omdat de klimaatmafia de nieuwe inkomstenbron wil worden.
De klimaatmaffia gaat geld met bakken tegelijk weggeven ? 11.gif
pi_189547943
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Suggestieve vraag. Je weet exact wat er bedoeld wordt, want de rekenmodellen die de politiek gebruik, zijn op kut gebaseerd.
Bewijs is al geleverd.
Welk bewijs?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189547958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom blijven vasthouden aan rekenmodellen die praktisch niet getoetst zijn? Heb je de OP wel gelezen?
Oooow, jij acht die brief in de OP betrouwbaar en juist?

Tsja, dan houdt het verder wel op met deze discussie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189548006
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Als je twijfelt over wat je moet geloven heb je meestal wel de volgende opties.

1. Je onthoudt jezelf van een conclusie
2. Je gaat zelf de wetenschappelijke literatuur doorspitten (nee niet de krantenartikels, de echte papers) en trekt, na een grote aselecte groep multidisciplinaire papers te hebben gelezen een conclusie.
3. Je laat je overtuigen door iemand die claimt te weten wat er aan de hand is.

Of iets is waar, of iets is niet waar. Dus of "mens gedreven klimaatverandering" is een ding wat echt aan de hand is of het is totaal niet aan de hand. Er zit niks tussenin.

Optie 1
is vaak een respectabele positie maar in dit geval denk ik niet van toepassing.. het is immers niet een esotherische kwestie zoals 'hoeveel engelen passen er op een speldenknop' oid... je overtuiging maakt (in kleine mate) echt uit voor je toekomst... Als "het" waar is dan is het belangrijk voor zelfbehoud dat iedereen de juiste beslissingen maakt tijdens het stemmen of in persoonlijk gedrag richting het milieu. Als "het" niet waar is dan is het belangrijk dat iedereen dat beseft en dat we niet bakken met belastinggeld overboord gooien voor een mondiaal ijdelheidsproject.

Optie 2... dit zou het beste zijn maargoed.. verreweg de meeste mensen zijn totaal niet gekwalificeerd om een wetenschappelijk paper te lezen. Zelfs mensen met een VWO-tje zullen (ondanks kinderlijke overschatting van hun eigen kunnen) niet de subtiele concepten van statistische notaties en berekeningen, sigma's, controlegroepen, begrijpen zoals die op vaktechnisch niveau worden toegepast. Ik begrijp het zelf net genoeg om me te beseffen dat ik een hele hoop eigenlijk niet begrijp.. en dat is prima.. ik ben een softwareontwikkelaar, niet een wetenschapper... de meeste mensen begrijpen jammer genoeg niet eens wat ze niet begrijpen en dat leidt tot foute conclusies over wat er zelfs in zo'n paper wordt geclaimed.

Wat over blijft is dat je vertrouwen legt in het lezen van conclusies van papers, maar vaak geven die niet antwoord op het datapunt wat je specifiek zoekt en ben je dus gedwongen om een wetenschapper te gaan mailen over iets. Dit zijn allemaal drempels die te hoog liggen voor laten we zeggen 98% van de wereldbevolking. Treurig maar gewoon de keiharde realiteit.

Optie 3.
Dat is wat we nu met zijn allen aan het doen zijn. Aan de ene kant hebben mensen zich laten omlullen door de overdreven horrorverhalen van Al Gore, aan de andere kant laten mensen zich steeds omlullen door slechte Daily Mail artikelen over dat "wetenschappers nu ineens claimen dat er een nieuwe IJSTIJD aan komt... kom en klik op onze advertisers".
Optie 3 is de enige levensvatbare manier voor de gemiddelde persoon om tot kennis te komt mbt hoogtechnische discussies. Maar het is ook DE arena van politiek-gemotiveerd gelul en mensen met belangen (ja aan alle kanten) en de proportionele aandacht die een kant krijgt heeft vaak niks te maken met of het de waarheid presenteert of niet. 95% van de relevante wetenschappers kan wel overtuigd zijn van een bepaald feit.. het kan daarnaast prima zijn dat 80% van de media-aandacht gaat naar mensen die het tegenovergestelde claimen. Sterker nog. Diezelfde media kan glashard gaan claimen stiekem 90% van de wetenschappers het tegenovergestelde claimen. Zij zijn jouw raam tot wat zij ook maar willen dat je ziet.

Dus hoe kan je optie 3 (het enige vatbare pad) inzetten om toch tot de waarheid te komen? Dat is ingewikkeld maar niet onmogelijk. Alleen zal je net iets meer werk moeten verrichten en enkele principes moeten aanhouden mbt je evaluatie van een bron.

De volgende vragen moet je je stellen als een media-entiteit of persoon jou probeert te overtuigen van iets:

1. Leest deze persoon de literatuur zelf? Of wordt dit ingefluisterd door een tussenpersoon? Wie is dat datn?
2. Is deze persoon science-savvy? Of eigenlijk vooral gewoon een persoonlijkheid?
3. Geeft deze persoon directe bronnen van research papers?
4. Zeggen deze papers ook echt datgene wat die persoon claimt?
5. Zijn deze bronnen/research papers gepublished in gerespecteerde journals waar er een kans is dat andere relevante wetenschappers er overheen kunnen pissen?
5. Is deze persoon bereid om in discussie te gaan met (welwillende) mensen die aan de andere kant van het debat staan
6. Is deze persoon bereid om nieuwe dingen te leren van tegenstanders of om mensen gelijk te geven als ze gewoon gelijk bleken te hebben? Of zit je naar iemands ego trip te kijken.
7. Cultuveert dit persoon kritisch denken en nodigt hij/zij iedereen uit om zelf de bronnen te lezen om hem te controleren.

Hoe meer van deze punten goed zitten hoe groter de kans is dat je informatie aan het ontvangen bent van iemand die meer interesse heeft in de waarheid, in de realiteit, dan iemand die vooral bezig is met het opbouwen van een cult-of-personality.

Hieronder mijn bevinding mbt het klimaatdebat.

- De mensen die voldoen aan een hoop punten van het bovenstaande lijstje zijn nagenoeg altijd overtuigd dat mensgedreven klimaatverandering een ding is.

- De mensen die niet voldoen aan een hoop punten van het bovenstaande lijstje zijn all over the place... soms voorstanders van de hypothese, soms tegenstanders... vaker tegenstanders wel.

Dus vanuit die tendens en vanuit de inhoud die mij gepresenteerd wordt ben ik tot de conclusie gekomen dat we wel echt een probleem hebben.
Lekker gewerkt hier. Goede post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189548926
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:23 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat is het hem juist. Al decennia lang is er gewaarschuwd. Maar steeds werd er te weinig gedaan. En ook steeds is er gezegd dat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt en hoe meer het gaat kosten, daar zijn we nu. We zijn als mensheid gewoon veel te laks geweest en dat breekt ons nu op.
Hoezo breekt ons nu op, waar blijkt dat uit? De stikstofuitstoot is trouwens de afgelopen 30 jaar met 50% gedaald.
pi_189549038
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Hoezo breekt ons nu op, waar blijkt dat uit? De stikstofuitstoot is trouwens de afgelopen 30 jaar met 50% gedaald.
Onder andere uit het feit dat in een aantal Natura 2000-gebieden de biodiversiteit afneemt. Uit metingen blijkt dat o.a. de grond daar verzadigd is met stikstof, waar men vervolgens weer uit concludeert dat het stikstofgehalte nog verder af dient te nemen. Daar zitten we dus met een vrij groot probleem.

quote:
Stikstofdepositie is naast de uitstoot van broeikasgassen en habitatvernietiging de belangrijkste factor waarmee de mensheid de natuur wereldwijd beïnvloedt. De recente inzichten over bedreigingen voor de biodiversiteit en wegen naar herstel zijn nu gebundeld in een themanummer van het tijdschrift Biological Conservation. Voor het Nederlandse beleid ten aanzien van stikstof alle reden voor bezinning.

Met de uitvinding van kunstmest en in mindere mate door industrialisatie en verkeer heeft de mensheid de wereldwijde stikstofstroom enorm versterkt. Naar schatting wordt er via kunstmest twee- tot driemaal zoveel reactieve stikstof in de omgeving gebracht als door natuurlijke binding van stikstof in ecosystemen. De meststof verspreidt zich via de lucht en slaat elders weer neer, ook in natuurgebieden. Dit heeft een ingrijpende invloed op het functioneren en de soortenrijkdom van ecosystemen.

De afname van de biodiversiteit is het best bekend van plantengemeenschappen, maar blijkt ook door te werken naar diersoorten. “Bij vlinders nemen soorten uit stikstofrijke omgeving toe ten opzichte van soorten uit stikstofarme milieus,” zegt Michiel Wallis de Vries, buitengewoon hoogleraar aan Wageningen University & Research en redacteur van het themanummer, samen met senior-onderzoeker Roland Bobbink van Onderzoekcentrum B-WARE (Radboud Universiteit Nijmegen). “Dat leidt tot een sterke afname in de soortenrijkdom, omdat maar heel weinig soorten zijn aangepast aan die stikstofovervloed en doorwerkingen ervan in het voedselweb.” In het twaalf artikelen tellende themanummer wordt nader ingegaan op de sturende mechanismen achter deze veranderingen en de wegen naar herstel. Stikstof werkt niet alleen door als meststof op de productie maar ook als verzurende factor in voedselarme bodems. Hoger in de voedselketen kan er een onbalans ontstaan tussen stikstof en andere essentiële voedingsstoffen. Bij het uitvoeren van herstelmaatregelen moet worden voorkomen dat deze onbalans wordt vergroot. Vooral bij plaggen op droge heide blijkt dat een serieus probleem. Voor de fauna en het bodemleven zijn er echter nog veel vragen op te lossen over de doorwerking van stikstofinvloed en effectieve herstelmaatregelen.
https://www.wur.nl/nl/nie(...)tikstofdepositie.htm
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:51:48 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189549472
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Hoezo breekt ons nu op, waar blijkt dat uit? De stikstofuitstoot is trouwens de afgelopen 30 jaar met 50% gedaald.
Maar het teveel aan uitstoot heeft al die 30 jaar opgestapeld en de gevolgen daarvan worden nu steeds meer zichtbaar.
pi_189550759
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Hoezo breekt ons nu op, waar blijkt dat uit? De stikstofuitstoot is trouwens de afgelopen 30 jaar met 50% gedaald.
Dat het nu veel meer geld en moeite kost om het probleem aan te pakken. De echte problemen van het klimaatprobleem hebben we nu nog niet, maar die gaan de komende generaties wel merken + degenen van ons die nog een jaar 50 te leven hebben.
pi_189550859
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder andere uit het feit dat in een aantal Natura 2000-gebieden de biodiversiteit afneemt. Uit metingen blijkt dat o.a. de grond daar verzadigd is met stikstof, waar men vervolgens weer uit concludeert dat het stikstofgehalte nog verder af dient te nemen. Daar zitten we dus met een vrij groot probleem.
Veel stikstof in de grond zorgt juist voor mee groen. Ik zie helemaal geen grote problemen wat dat betreft.
Tevens zijn we al jaren steeds minder stikstof ah produceren.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:45:16 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189550935
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Veel stikstof in de grond zorgt juist voor mee groen. Ik zie helemaal geen grote problemen wat dat betreft.
Tevens zijn we al jaren steeds minder stikstof ah produceren.
Je ziet het probleem niet omdat je je niet verdiept hebt in stikstof, biodiversiteit en eutrofiëring etc. Zonder een drol van het onderwerp af te weten denk je het beter te weten dan de experts op dit gebied. Dat soort dommigheid zie ik tegenwoordig vaak terugkomen. Onderbuikgevoelens tegenover een inhoudelijke discussie en kennis over iets.
pi_189551040
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Veel stikstof in de grond zorgt juist voor mee groen. Ik zie helemaal geen grote problemen wat dat betreft.
Tevens zijn we al jaren steeds minder stikstof ah produceren.
Allerlei wetenschappers die ons al een tijdje waarschuwen maar stikstof zorgt voor groen en er zijn helemaal niet zulke grote problemen.

Nog zo'n mooie: "de natuur herstelt zich altijd en past zich aan dus een overschot aan stikstof is helemaal niet erg". Aldus een willekeurige demonstrant die werd geïnterviewd.

:')
pi_189551188
Kom op jongens, iedereen weet dat ie onderzoeken worden geschreven om de onderzoekers te laten “eten”.

Ik geloof heus wel dat stikstof(oxiden) iets veranderen in de biodiversiteit.
En dat milieu verontreiniging en teveel CO2 uitstoot de aarde behoorlijk kunnen verneuken.

Maar stikstof in natura2000 gebieden in NL, kijk dan zelf, ik kom er al jaren. Daar is niet veel loos.

Dat er 1000en hectares aan bomen gekapt worden omdat wat clubjes graag heide zien en daardoor de hele boel erodeert. Nee das verder prima.
https://www.bomenkapmeldp(...)erijssels-landschap/
Vakman pur sang
pi_189551467
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

Maar stikstof in natura2000 gebieden in NL, kijk dan zelf, ik kom er al jaren. Daar is niet veel loos.

Let je dan wel op? Heb je al die tijd goed de biodiversiteit in de gaten gehouden? Wat je nu zegt is complete onzin, het gaat dramatisch met de natuur in Nederland.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:26:03 #194
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189551595
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Kom op jongens, iedereen weet dat ie onderzoeken worden geschreven om de onderzoekers te laten “eten”.

Ik geloof heus wel dat stikstof(oxiden) iets veranderen in de biodiversiteit.
En dat milieu verontreiniging en teveel CO2 uitstoot de aarde behoorlijk kunnen verneuken.

Maar stikstof in natura2000 gebieden in NL, kijk dan zelf, ik kom er al jaren. Daar is niet veel loos.

Dat er 1000en hectares aan bomen gekapt worden omdat wat clubjes graag heide zien en daardoor de hele boel erodeert. Nee das verder prima.
https://www.bomenkapmeldp(...)erijssels-landschap/
Kijk dan zelf? Ik zou eens kijken naar de biodiversiteitscijfers van bijvoorbeeld bepaalde insecten. En die van bepaalde heidesoorten. Bomenkap is weer een ander ding dat impact heeft op de lokale milieuomstandigheden. Zorgt er niet voor dat er geen stikstofprobleem is.
pi_189551989
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Let je dan wel op? Heb je al die tijd goed de biodiversiteit in de gaten gehouden? Wat je nu zegt is complete onzin, het gaat dramatisch met de natuur in Nederland.
:')
Vakman pur sang
pi_189552168
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Let je dan wel op? Heb je al die tijd goed de biodiversiteit in de gaten gehouden? Wat je nu zegt is complete onzin, het gaat dramatisch met de natuur in Nederland.
Ach dramatisch, dan zie ik een verschroeide aarde voor me zonder groen.
Vakman pur sang
pi_189552471
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Kom op jongens, iedereen weet dat ie onderzoeken worden geschreven om de onderzoekers te laten “eten”.

Ik geloof heus wel dat stikstof(oxiden) iets veranderen in de biodiversiteit.
En dat milieu verontreiniging en teveel CO2 uitstoot de aarde behoorlijk kunnen verneuken.

Maar stikstof in natura2000 gebieden in NL, kijk dan zelf, ik kom er al jaren. Daar is niet veel loos.

Dat er 1000en hectares aan bomen gekapt worden omdat wat clubjes graag heide zien en daardoor de hele boel erodeert. Nee das verder prima.
https://www.bomenkapmeldp(...)erijssels-landschap/
:')
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:24:19 #198
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189552750
Iedereen die slim is onderneemt al in sustainability,net zoals ikzelf.

People, Planet, Profit.

Mensen die alleen roepen en demonstreren dat alles beter moet lachen we natuurlijk hard uit. En we juichen ze toe.
pi_189553527
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ach dramatisch, dan zie ik een verschroeide aarde voor me zonder groen.
Ja en een ecoloog ziet 90% van de soorten verdwijnen, ondanks dat het nog groen is.
pi_189553602
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:00 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja en een ecoloog ziet 90% van de soorten verdwijnen, ondanks dat het nog groen is.
Er komen ook nieuwe soorten bij.
pi_189553715
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:03 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Er komen ook nieuwe soorten bij.
Ja, maar niet in verhouding met wat er verdwijnt.
pi_189555316
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:00 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja en een ecoloog ziet 90% van de soorten verdwijnen, ondanks dat het nog groen is.
Ga toch weg.
Dat zijn pure leugens.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:27:20 #203
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189555353
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ga toch weg.
Dat zijn pure leugens.
Ohja alle ecologen in Nederland zitten in het complot? Al die resultaten gewoon verzonnen? Net als dat alle klimaatwetenschappers in het complot zitten bij klimaatsverandering? _O-
pi_189555394
Meesjes die de poten breken. Roofvogels die verdwenen zijn.
Nog nooit zoveel roofvogels gezien als de laatste jaren. _O-
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ootjes-door-stikstof
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:34:24 #205
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189555491
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Meesjes die de poten breken. Roofvogels die verdwenen zijn.
Nog nooit zoveel roofvogels gezien als de laatste jaren. _O-
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ootjes-door-stikstof
Wacht alle wetenschappers! Deze man heeft juist meer roofvogels gezien de laatste jaren. Snel publiceren dat wetenschappelijke werk met een echt goede bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189555502
Telling buizerd per km2:

Vakman pur sang
pi_189555526
Je ziet toch wat je ziet?
Buizerds, torenvalken, reeen, wilde zwijnen, salamanders, korhoenders, vossen, noem maar op. Je ziet ze steeds meer. Zelfs de wolf.

Alleen heide, dat eeuwige gezeur over heide.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 22:41:05 #208
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189555596
quote:
Omdat de buizerd is toegenomen in 1 gebied, zijn alle roofvogels toegenomen in Nederland?
Trouwens zegt het niks dat 1 soort goed gedijt in deze omstandigheden zonder competitie van andere soorten op hetzelfde voer. Ken je de definitie van biodiversiteit? Ik vind het wel grappig dat je nu wel ineens met grafiekjes aan komt zetten terwijl ik zo tien alle rapporten waarschijnlijk voor je voeten kan gooien waarin staat dat de biodiversiteit afneemt. Maar ik ga mij niet meer in deze discussie roeren met jou. Jij bent overtuigt van je eigen gelijk zonder te baseren op wetenschap maar puur op gevoel. Wetenschap is ook maar een mening he.
pi_189555635





En dan moet je voor de grap eens naar aantallen van weidevogels kijken. Toch bijzonder dat iemand die claimt dat het best wel goed gaat met natuur in Nederland anderen voor leugenaar uitmaakt.
pi_189555675
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:41 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat de buizerd is toegenomen in 1 gebied, zijn alle roofvogels toegenomen in Nederland?
Trouwens zegt het niks dat 1 soort goed gedijt in deze omstandigheden zonder competitie van andere soorten op hetzelfde voer. Ken je de definitie van biodiversiteit? Ik vind het wel grappig dat je nu wel ineens met grafiekjes aan komt zetten terwijl ik zo tien alle rapporten waarschijnlijk voor je voeten kan gooien waarin staat dat de biodiversiteit afneemt. Maar ik ga mij niet meer in deze discussie roeren met jou. Jij bent overtuigt van je eigen gelijk zonder te baseren op wetenschap maar puur op gevoel. Wetenschap is ook maar een mening he.
Ja ik heb een reële positieve kijk op de natuur in NL en laat me niks wijsmaken door koekenbakkers met grijze baardjes en groene auto’s.
Ik geniet van lange marathons op de mtb door tal van bossen in binnen en buitenland. En bovenal ik zie dat het goed is en voel me er goed bij.
Nu jij weer.
Vakman pur sang
pi_189555796
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja ik heb een reële positieve kijk op de natuur in NL en laat me niks wijsmaken door koekenbakkers met grijze baardjes en groene auto’s.
Ik geniet van lange marathons op de mtb door tal van bossen in binnen en buitenland. En bovenal ik zie dat het goed is en voel me er goed bij.
Nu jij weer.
Idd, fuck alle officele tellingen gedaan door mensen die er verstand van hebben. Jij loopt rondjes door het bos, jij weet het veel beter.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:55:05 #212
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189555827
Sterk staaltje Dunning-Kruger zo te zien.
pi_189555981
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Idd, fuck alle officele tellingen gedaan door mensen die er verstand van hebben. Jij loopt rondjes door het bos, jij weet het veel beter.
Thats the spirit. _O_
Knap je van op he? ^O^
Vakman pur sang
pi_189556725

Hier de andere kant van t verhaal. praat hij dan onzin?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 04:37:12 #215
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189557924
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben het met de rest van je betoog eens, maar dit is juist het probleem. Er zit wél iets tussenin. Veel wetenschappers zitten in het 'antropocene' kamp, maar zijn het oneens over de mate waarin de mens iets bijgedragen heeft (en de mate waarin de mens het kan omkeren). Veel van die wetenschappelijke twijfel (die inherent is aan een goed academisch debat) wordt door tegenstanders aangegrepen door de gehele menselijke invloed te ontkennen (of deze in ieder geval als niet-significant te beschouwen).
Dus dan is het "niet waar"

Ik zeg expres "mensgedreven klimaatverandering" niet "een vorm van klimaatverandering"

Of mensgedreven klimaatverandering is een ding, of mensgedreven klimaatverandering is niet een ding. Er is geen andere optie te bedenken binnen die 2. Ze zijn "exhaustive" zoals de britten dat zo mooi zeggen.

- Of god bestaat, of god bestaat niet.
- Of ik heb wel een lijk in mijn achterbak liggen, of ik heb niet lijk in mijn achterbak liggen
- Of ik heb wel in een dronken bui Patty Brard geneukt in een donker steegje met toestemming of ik heb niet in een dronken bui Patty Brard geneukt in een donker steegje met toestemming.

Het maakt niet uit hoeveel clausules ik blijf toevoegen... de binaire optie blijft aanwezig zolang beide kanten van de ja/nee maar exact hetzelfde zijn. Als ik in het laatste scenario niet dronken was dan heb ik dus NIET in een dronken bui.. etc.. etc.. etc..

[ Bericht 19% gewijzigd door SpecialK op 22-10-2019 04:45:30 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189560828
quote:
Ze stellen dat ‘het wreed en onvoorzichtig’ is om vele miljarden te willen besteden op basis van dergelijke onvolkomen modellen. Het huidig klimaatbeleid ondergraaft nodeloos het economisch systeem, brengt levens in gevaar in landen waaraan betaalbare en vlot beschikbare energie wordt ontzegd.
Godverdomme het eerst zinnige wat ik op officieel niveau voorbij heb horen komen over deze hele klimaatzooi.

Lees: Prima dat er iets gedaan wordt, maar de hele wereld is aan het doorschieten met alle negatieve gevolgen voor economie en kwaliteit van leven van dien.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189581236

die levensgevaarlijke gek genaamd trans timmergans
die in populariteit is gestegen ná zijn populistische praatje in de VN over de HM17 ramp.
Met zijn tranen van lijm zijn positie in de EU verzegeld heeft.


je zou haast denken dat die hele HM17 een inside job is

[ Bericht 10% gewijzigd door -Chakotay- op 23-10-2019 15:07:58 ]
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:21:01 #218
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189581497
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:01 schreef -Chakotay- het volgende:

die levensgevaarlijke gek genaamd trans timmergans
die in populariteit is gestegen ná zijn populistische praatje in de VN over de HM17 ramp.
Met zijn tranen van lijm zijn positie in de EU verzegeld heeft.

je zou haast denken dat die hele HM17 een inside job is
Vreemde arrogantie van Bas van Geel om te zeggen dat iedereen die zich een beetje verdiept in de zaak zou weten dat de temperatuur al zo'n jaar of 8 niet zou stijgen.

Iedereen die zich een beetje verdiept in de zaak weet direct dat wat hij zegt totale nonsens is.

10jaars-gemiddelde van 4 datasets:


Met zo'n bedroevend slecht begin had ik geen zin om door te kijken.
pi_189581566
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Met zo'n bedroevend slecht begin had ik geen zin om door te kijken.
dat is het probleem van charlatans zoals jij.. niet doorkijken niet verderkijken
overtuigd van zijn eigen gelijk zonder enige vorm van zelfkritiek
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:30:09 #220
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189581593
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:28 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

dat is het probleem van charlatans zoals jij.. niet doorkijken niet verderkijken
overtuigd van zijn eigen gelijk zonder enige vorm van zelfkritiek
Aldus iemand die kritiekloos bovenstaand filmpje post. Ik heb veel filmpjes gezien in de loop der jaren en het bestaat maar al te vaak uit gebakken lucht en al helemaal als het begint met extreem makkelijk weerlegbare onzin zoals dat. Kost te veel tijd, voor te weinig pay off. En geloof me, ik heb echt een hoop kritiek doorgespit.

Het staat je natuurlijk vrij duidelijk te maken dat het wel degelijk echt klopt dat de temperatuur 8 jaar lang niet gestegen is. Dat zou een stuk beter zijn dan mensen die met gegevens een claim bestrijden af te doen als charlatans.

Goede post trouwens van @SpecialK van maandag. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 23-10-2019 15:41:37 ]
pi_189581898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:28 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

dat is het probleem van charlatans zoals jij.. niet doorkijken niet verderkijken
overtuigd van zijn eigen gelijk zonder enige vorm van zelfkritiek
Nee, inderdaad. Als je zo blatant nonsens verkoopt, heb je geen zin om verder te kijken. Dat heeft niks met zelfkritiek te maken; da's een wetenschappelijke standaard.

Probeer die standaard ook es.

Alsof je "open moet staan
" voor pseudowetenschappelijke nonsens :')

Hierna: de aarde is plat!! :Y
-
pi_189582018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vreemde arrogantie van Bas van Geel om te zeggen dat iedereen die zich een beetje verdiept in de zaak zou weten dat de temperatuur al zo'n jaar of 8 niet zou stijgen.

Iedereen die zich een beetje verdiept in de zaak weet direct dat wat hij zegt totale nonsens is.

10jaars-gemiddelde van 4 datasets:
[ afbeelding ]

Met zo'n bedroevend slecht begin had ik geen zin om door te kijken.
Een grafiek is nogal nutteloos als de Y-as geen label heeft. Wat wordt hier precies weergegeven over loop der jaren en waarom begint het in de min?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189582024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Als je zo blatant nonsens verkoopt, heb je geen zin om verder te kijken. Dat heeft niks met zelfkritiek te maken; da's een wetenschappelijke standaard.

Probeer die standaard ook es.

Alsof je "open moet staan
" voor pseudowetenschappelijke nonsens :')

Hierna: de aarde is plat!! :Y
Het feit dat de wetenschap verdeeld is over dit allesomvattende thema, zegt genoeg over de complexiteit, onduidelijkheid en onwetendheid hierover.
Milieu, klimaat en natuur is zo complex.. je moet een God zijn om het te vatten. Zijn we niet, ook al doen we soms alsof wij dat wel zijn.
Er worden grafiekjes gebruikt zonder dat de oorzaak glashelder is. Er wordt een beeld geschept terwijl mensen op de achtergrond met andere dingen bezig zijn (dubbele agenda). Er worden maatregelingen getroffen die volstrekt absurd zijn.
Laat jij je maar lekker brainwashen door deze gekkies, ik geloof er geen reet van!
pi_189582159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Een grafiek is nogal nutteloos als de Y-as geen label heeft. Wat wordt hier precies weergegeven over loop der jaren en waarom begint het in de min?
Afwijking in graden C t.o.v. het lange-termijngemiddelde.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 16:10:57 #225
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189582195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:00 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een grafiek is nogal nutteloos als de Y-as geen label heeft. Wat wordt hier precies weergegeven over loop der jaren en waarom begint het in de min?
Het globale temperatuurverschil boven de grond/oceaan in graden Celsius of Kelvin ten opzichte van een gekozen nulpunt. Voor bijvoorbeeld de GISS dataset is dat nulpunt de gemiddelde temperatuur van 1951 tot 1980. Dat verklaart dus ook hoe het kan zijn dat het negatief was in het begin van de grafiek.

De absolute temperatuur voor GISS was voor het gekozen nulpunt 14 graden Celsius, dus je zou kunnen zeggen dat het nu zo'n 14.8 graad Celsius gemiddeld is.

Zie voor een uitgebreidere uitleg: https://data.giss.nasa.gov/gistemp/faq/abs_temp.html
pi_189582960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:01 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het feit dat de wetenschap verdeeld is over dit allesomvattende thema, zegt genoeg over de complexiteit, onduidelijkheid en onwetendheid hierover.
De wetenschap is nauwelijks verdeeld hierover. Er is juist enorm veel consensus.


Verder zou ik aan deze gare onzin niet veel tijd meer willen besteden, al is het maar omdat je in één post deze flauwekul, een niet grappige verbastering van de naam van Frans Timmermans en een MH17 conspiracy aan elkaar knoopt.
pi_189583225
Het valt me steeds vaker op, dat alles wat krom is wordt rechtgepraat en dit in naam der wetenschap.
Ik ben geen wetenschapper, dus ik mag niet meedoen met deze discussie.
Komt dat even goed uit...?

Politici wassen hun handen met wetenschap. Wijzen naar de wetenschap terwijl ze zelf niks snappen van de materie. Maar oh wat zijn zij overtuigd van hun gelijk.
Komt dat even goed uit...?

De maatregelen die getroffen moeten worden in naam der wetenschap. Steeds minder boeren en steeds meer immigratie.
Maar over immigratie mag niet gesproken worden, want anders ben je een empathieloze racist.
Komt dat even goed uit...?

Het demoniseren van rechtse politici. Het monddood maken. Vergelijkingen maken met het nazisme en het argumentloos oneens zijn met stellingen en beweringen.
Komt dat even goed uit...?

Kinderen met leerplicht inzetten in de klimaatpropaganda, terwijl de scholen accepteren dat ze spijbelen en de politie niet in actie komt.
Komt dat even goed uit...?

Linkse burgemeesters die falen blijven ongehinderd en onverminderd met de scepter zwaaien. Want linkse politici kennen geen blaam, zij falen nooit en hebben altijd gelijk.
Komt dat even goed uit...?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:19:30 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189583451
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:07 schreef -Chakotay- het volgende:
Het valt me steeds vaker op, dat alles wat krom is wordt rechtgepraat en dit in naam der wetenschap.
Ik ben geen wetenschapper, dus ik mag niet meedoen met deze discussie.
Komt dat even goed uit...?

Politici wassen hun handen met wetenschap. Wijzen naar de wetenschap terwijl ze zelf niks snappen van de materie. Maar oh wat zijn zij overtuigd van hun gelijk.
Komt dat even goed uit...?

De maatregelen die getroffen moeten worden in naam der wetenschap. Steeds minder boeren en steeds meer immigratie.
Maar over immigratie mag niet gesproken worden, want anders ben je een empathieloze racist.
Komt dat even goed uit...?

Het demoniseren van rechtse politici. Het monddood maken. Vergelijkingen maken met het nazisme en het argumentloos oneens zijn met stellingen en beweringen.
Komt dat even goed uit...?

Kinderen met leerplicht inzetten in de klimaatpropaganda, terwijl de scholen accepteren dat ze spijbelen en de politie niet in actie komt.
Komt dat even goed uit...?

Linkse burgemeesters die falen blijven ongehinderd en onverminderd met de scepter zwaaien. Want linkse politici kennen geen blaam, zij falen nooit en hebben altijd gelijk.
Komt dat even goed uit...?
en de noordpool staat in de fik.
komt dat even goed uit
https://www.hln.be/wetens(...)-noordpool~ab6a1af5/
quote:
Over de uitzonderlijk warme temperaturen in Alaska dit jaar - met 32 graden Celsius op 4 juli als nieuw hitterecord - zegt klimaatwetenschapper Brian Brettschneider dat ze "nog niet gelinkt zijn aan de opwarming van de aarde, maar dat alles in die richting wijst".
Het gevolg is hoe dan ook dat gletsjers er alsmaar sneller smelten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189583577
quote:
ING: zonnepanelen rendabel, warmtepomp niet
Investeren in goede woningisolatie en zonnepanelen levert nu vaak per saldo al geld op, constateert ING in een rapport over de kosten en baten van verduurzaming. Een warmtepomp en een aansluiting op het waternet verdienen zich echter niet terug.
https://www.telegraaf.nl/(...)abel-warmtepomp-niet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189583960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:07 schreef -Chakotay- het volgende:
Het valt me steeds vaker op, dat alles wat krom is wordt rechtgepraat en dit in naam der wetenschap.
Ik ben geen wetenschapper, dus ik mag niet meedoen met deze discussie.
Komt dat even goed uit...?

Politici wassen hun handen met wetenschap. Wijzen naar de wetenschap terwijl ze zelf niks snappen van de materie. Maar oh wat zijn zij overtuigd van hun gelijk.
Komt dat even goed uit...?

De maatregelen die getroffen moeten worden in naam der wetenschap. Steeds minder boeren en steeds meer immigratie.
Maar over immigratie mag niet gesproken worden, want anders ben je een empathieloze racist.
Komt dat even goed uit...?

Het demoniseren van rechtse politici. Het monddood maken. Vergelijkingen maken met het nazisme en het argumentloos oneens zijn met stellingen en beweringen.
Komt dat even goed uit...?

Kinderen met leerplicht inzetten in de klimaatpropaganda, terwijl de scholen accepteren dat ze spijbelen en de politie niet in actie komt.
Komt dat even goed uit...?

Linkse burgemeesters die falen blijven ongehinderd en onverminderd met de scepter zwaaien. Want linkse politici kennen geen blaam, zij falen nooit en hebben altijd gelijk.
Komt dat even goed uit...?
Geloof niet zomaar in de wetenschap. Zie hier hoe het stikstof/ammoniak probleem gecreëerd wordt door de wetenschap van het RIVM. Meetstations worden o.a. pal naast veehouderijen geplaats of boven het riool gehangen.

pi_189584416
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:01 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het feit dat de wetenschap verdeeld is over dit allesomvattende thema, zegt genoeg over de complexiteit, onduidelijkheid en onwetendheid hierover.
Milieu, klimaat en natuur is zo complex.. je moet een God zijn om het te vatten. Zijn we niet, ook al doen we soms alsof wij dat wel zijn.
Er worden grafiekjes gebruikt zonder dat de oorzaak glashelder is. Er wordt een beeld geschept terwijl mensen op de achtergrond met andere dingen bezig zijn (dubbele agenda). Er worden maatregelingen getroffen die volstrekt absurd zijn.
Laat jij je maar lekker brainwashen door deze gekkies, ik geloof er geen reet van!
Ik ook niet!!! De aarde is plat!!! Chemtrails!! Reptilians!!! 9/11!!! En al die makke schapen maar alles slikken wat de corrupte media ze voorschotelen!!! Wij weten wel beter!!! Wij zijn tenminste kritisch!!!! Wij zijn niet zo arrogant om te denken dat we alles weten!!!!
-
pi_189584503
https://www.scientias.nl/(...)recordbrekend-klein/

Maarja ook hiervoor zoeken ze weer excuses...
pi_189584569
Klimaat sceptische mensen zijn hetzelfde als mensen die sceptisch zijn over vaccinaties.

Beiden even geretardeerd.
pi_189584631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:27 schreef SwitchSwatch het volgende:
Klimaat sceptische mensen zijn hetzelfde als mensen die sceptisch zijn over vaccinaties.

Beiden even geretardeerd.
appels met peren
pi_189584758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:27 schreef SwitchSwatch het volgende:
Klimaat sceptische mensen zijn hetzelfde als mensen die sceptisch zijn over vaccinaties.

Beiden even geretardeerd.
Deze opmerking is retarded.
Vakman pur sang
  woensdag 23 oktober 2019 @ 18:52:44 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189584993
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:22 schreef Cattivo het volgende:
https://www.scientias.nl/(...)recordbrekend-klein/

Maarja ook hiervoor zoeken ze weer excuses...
Wie zijn ze? En wat voor excuses?
pi_189584996
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:22 schreef Cattivo het volgende:
https://www.scientias.nl/(...)recordbrekend-klein/

Maarja ook hiervoor zoeken ze weer excuses...
Nee, wetenschappers zoeken naar verklaringen, niet naar excuses.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:06:28 #238
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189585256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:07 schreef Red_85 het volgende:
Omdat het niet in het straatje past van wat de media en politiek wil vertellen?
Zie het klimaatstandpunt van nu.nl bijvoorbeeld. Kritiek er op wordt verwijderd uit de comments en dit soort artikelen worden per definitie niet vermeld.
Ja echt een kneuzenkermis dat nu.nl
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189585450
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Geloof niet zomaar in de wetenschap. Zie hier hoe het stikstof/ammoniak probleem gecreëerd wordt door de wetenschap van het RIVM. Meetstations worden o.a. pal naast veehouderijen geplaats of boven het riool gehangen.

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal van die Jaap Hanekamp. Er zou geen significante trend te vinden zijn in ammoniak depositie, waarna hij de conclusie trekt dat er dus geen trend is. Het betekent dat je idd niet mag concluderen dat er een trend is, maar daaruit volgt niet dat er geen trend is. Helemaal niet als je wel een niet-significante trend meet.
pi_189588113
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nee, wetenschappers zoeken naar verklaringen, niet naar excuses.
Er zal nooit een die zegt ja het gaat beter. Nee iets goeds is de oorzaak van al het kwaad. Zolang ze maar betaald krijgen om te liegen. Daar verdienen ze nog wat aan.
pi_189588331
Wat hebben sommige mensen toch een vreemd beeld over wetenschappers.
pi_189588338
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Het feit dat de wetenschap verdeeld is over dit allesomvattende thema
welnee



Zo'n 97%.
Incelfrikandel
pi_189592048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zo'n 97%.
..van de klimaatwetenschappers is voor hun broodwinning afhankelijk van hun opdrachtgevers. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189592099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:33 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

..van de klimaatwetenschappers is voor hun broodwinning afhankelijk van hun opdrachtgevers. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Dat zal het zijn _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Frikandelbroodje op 24-10-2019 00:47:18 ]
Incelfrikandel
  donderdag 24 oktober 2019 @ 01:46:13 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189592437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:33 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

..van de klimaatwetenschappers is voor hun broodwinning afhankelijk van hun opdrachtgevers. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Het is zaak om ook Schiphol en Lelystad aan te pakken en ook de Formule 1 in Zandvoort
de koeien ok ,maar dan ook Schiphol stoppen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189593033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:33 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

..van de klimaatwetenschappers is voor hun broodwinning afhankelijk van hun opdrachtgevers. Heb je daar wel eens over nagedacht?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 07:41:53 #248
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189593349
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:54 schreef Zwoerd het volgende:
Wat hebben sommige mensen toch een vreemd beeld over wetenschappers.
Niet dat ik erbij in de buurt gekomen qua intelligentie maar sommigen hebben er alleen over gehoord in de Donald Duck lijkt het.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 24 oktober 2019 @ 07:45:52 #249
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189593370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:45 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Er zal nooit een die zegt ja het gaat beter. Nee iets goeds is de oorzaak van al het kwaad. Zolang ze maar betaald krijgen om te liegen. Daar verdienen ze nog wat aan.
Jawel hoor, de ozonlaag is een opgelost probleem, nog 30 jaar volhouden en het gat is weg. Je bedenkt er van alles bij.
pi_189593488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:33 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

..van de klimaatwetenschappers is voor hun broodwinning afhankelijk van hun opdrachtgevers. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Al die dure salarissen zijn veel groter dan het geld dat in de fossiele brandstofindustrie omgaat, natuurlijk :Y
-
  donderdag 24 oktober 2019 @ 08:50:30 #251
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189593855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Al die dure salarissen zijn veel groter dan het geld dat in de fossiele brandstofindustrie omgaat, natuurlijk :Y
Note trouwens dat wetenschappers in dienst van Exxon en Shell in de jaren 80 net zo goed concludeerden dat hun product opwarming zou veroorzaken wat tot enorme schade zou leiden...

https://www.theguardian.c(...)mate-change-warnings
  donderdag 24 oktober 2019 @ 08:55:57 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189593906
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 07:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel hoor, de ozonlaag is een opgelost probleem, nog 30 jaar volhouden en het gat is weg. Je bedenkt er van alles bij.
nee de zure regen is er ook nog steeds
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189596234
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de zure regen is er ook nog steeds
Maar op veel plaatsen extreem veel minder in Europa sinds we brandstoffen ontzwavelen. ^O^
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:16:45 #255
80382 manny
30 is best veel
pi_189612758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Note trouwens dat wetenschappers in dienst van Exxon en Shell in de jaren 80 net zo goed concludeerden dat hun product opwarming zou veroorzaken wat tot enorme schade zou leiden...

https://www.theguardian.c(...)mate-change-warnings
En de nederlandse variant:

https://decorrespondent.n(...)g/613092667-fad068b1
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:19:35 #256
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189612789
quote:
Die is een paar posts terug ook al aan bod gekomen. Het gaat al meteen fout bij de eerste claim.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:29:17 #257
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189613841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Die is een paar posts terug ook al aan bod gekomen. Het gaat al meteen fout bij de eerste claim.
Zonder geluid zie ik alleen eigenlijk wat senioren die niet zouden mistaan bij het maandelijkse uitje van de KBO.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:31:22 #258
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189613865
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 01:15 schreef YuckFou het volgende:
Ondanks dat ik geen boomknuffelaar ben en ook niet sta te springen voor vergaande maatregelen tegen global heating en klimaatverstoring, vind ik 1 kantje A4 met bronloze beweringen nogal summier om te stellen dat de studies en modellen van alle overige wetenschappers die wel stellen dat klimaatverandering een humane oorzaak heeft ernaast zitten.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:04:17 #259
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189623700
Hier @-Chakotay- heb je je argument: (Edit: Oh, en @NeeOfTochJA ook)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:01 schreef -Chakotay- het volgende:

die levensgevaarlijke gek genaamd trans timmergans
die in populariteit is gestegen ná zijn populistische praatje in de VN over de HM17 ramp.
Met zijn tranen van lijm zijn positie in de EU verzegeld heeft.

je zou haast denken dat die hele HM17 een inside job is
0:45 "de klimatosoof" -> geladen taalgebruik
1:00 de temperatuur is niet gestegen --> de temperatuur is wel degelijk gestegen (je kunt een dataset kiezen die rond 2009 8 jaar niet gestegen is, maar dat is erg misleidend)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2:11 deze meneer zegt dat vanaf 2012 oid de temperatuur voor langere tijd zal dalen ("dat kan 10, 15 jaar zijn, maar dat kan ook wel eens 30 jaar zijn") -> volstrekte onzin gebleken
2:52 geklaag over iets wat Al Gore gezegd zou hebben -> onwetenschappelijk
3:15 "Temperatuurcurve is al jaren niet aan het stijgen en je mag verwachten dat er een daling komt"
SPOILER: Bullshit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3:20 de claim dat als de hoeveelheid CO2 verdubbelt de voedselproductie met 30% toeneemt wordt niet goed ondersteund. Het IPCC wat zich baseert op wetenschappelijk onderzoek laat dat niet zien en waar deze meneer met microfoon zich op baseert is ook in zijn geheel niet duidelijk.
4:05 In context van voedselproductie zegt deze meneer uit het vuistje: "CO2 zal grosso modo over de hele aarde wel een stimulerend effect hebben op het groen worden"

Ja, uiteraard zijn er gebieden die vergroenen, maar grosso modo is het fucked up, uit AR5:


Verwoestijning, maar ook planten die beperkt zijn in hun capaciteit om meer te doen met meer CO2 door bv. grondstoffen.is iets wat vaak over het hoofd gezien wordt.

4:10-5:12 Ja, met meer CO2 is meer photosynthese mogelijk en is er dus ook meer plantengroei, zoals je bijvoorbeeld ook in bovenstaande grafiek ziet. Er zijn alleen andere processen die op den duur zwaarder wegen de andere kant op. Dat moment hebben we bereikt.

Rondom 5:40: Ja, uiteraard gaat wetenschap niet over consensus en wel over argumenten... daar heeft deze meneer helemaal gelijk in. Het argument waarom dit er steeds bij gehaald wordt is omdat er gedaan wordt alsof wetenschappers in het veld een enorm verschil van inzicht zouden hebben. Dat hebben ze niet.
En omdat ze dat niet blijken te hebben wordt vervolgens gedaan alsof dat als argument gebruikt zou worden. Nee ... het is precies andersom.

8:20 Het herstelt van de ijstijd? Deze meneer lult echt maar zoals het hem uit komt.
Ja, we gingen een ijstijd in, maar buiten dat is het feitenvrij geouwehoer.

Vanaf een minuut of 9 denk ik: "Hebben deze mensen uberhaupt de IPCC rapporten gelezen en bij de dingen waar ze over twijfelen het achterliggende onderzoek?"

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 26-10-2019 01:12:01 ]
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:26:50 #260
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189623959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

dus de aarde gaat echt naar de klotE?
Ik steek best veel tijd in een antwoord als dat. Zou je op zijn minst dat willen respecteren door met een redelijk antwoord te komen? Misschien leer je er wat van.
pi_189623976
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik steek best veel tijd in een antwoord als dat. Zou je op zijn minst dat willen respecteren door met een redelijk antwoord te komen? Misschien leer je er wat van.
ik moet het nog een paar keer lezen en onderzoeken om tot een redelijk antwoord te komen. maar bedankt.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:31:09 #262
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189623993
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

ik moet het nog een paar keer lezen en onderzoeken om tot een redelijk antwoord te komen. maar bedankt.
Zie hier hoe een "klimaatscepticus" omgaat met informatie van buiten zijn bubble.
pi_189624012
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zie hier hoe een "klimaatscepticus" omgaat met informatie van buiten zijn bubble.
informatie onderzoeken is niet goed?
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:49:00 #264
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189624146
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

informatie onderzoeken is niet goed?
Dat is uitstekend en wat ik zojuist gedaan heb. Nu is het jouw beurt.
pi_189625141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

ik moet het nog een paar keer lezen en onderzoeken om tot een redelijk antwoord te komen. maar bedankt.
Dat is dan een goede representatie van je infantiele niveau, waardoor we nu weten dat wij jou in klimaat discussies gewoon moeten negeren of een link naar deze postings van jou moeten geven. :W
pi_189627562
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hier @:-Chakotay- heb je je argument: (Edit: Oh, en @:NeeOfTochJA ook)
[..]

0:45 "de klimatosoof" -> geladen taalgebruik
1:00 de temperatuur is niet gestegen --> de temperatuur is wel degelijk gestegen (je kunt een dataset kiezen die rond 2009 8 jaar niet gestegen is, maar dat is erg misleidend)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2:11 deze meneer zegt dat vanaf 2012 oid de temperatuur voor langere tijd zal dalen ("dat kan 10, 15 jaar zijn, maar dat kan ook wel eens 30 jaar zijn") -> volstrekte onzin gebleken
2:52 geklaag over iets wat Al Gore gezegd zou hebben -> onwetenschappelijk
3:15 "Temperatuurcurve is al jaren niet aan het stijgen en je mag verwachten dat er een daling komt"
SPOILER: Bullshit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3:20 de claim dat als de hoeveelheid CO2 verdubbelt de voedselproductie met 30% toeneemt wordt niet goed ondersteund. Het IPCC wat zich baseert op wetenschappelijk onderzoek laat dat niet zien en waar deze meneer met microfoon zich op baseert is ook in zijn geheel niet duidelijk.
4:05 In context van voedselproductie zegt deze meneer uit het vuistje: "CO2 zal grosso modo over de hele aarde wel een stimulerend effect hebben op het groen worden"

Ja, uiteraard zijn er gebieden die vergroenen, maar grosso modo is het fucked up, uit AR5:
[ afbeelding ]

Verwoestijning, maar ook planten die beperkt zijn in hun capaciteit om meer te doen met meer CO2 door bv. grondstoffen.is iets wat vaak over het hoofd gezien wordt.

4:10-5:12 Ja, met meer CO2 is meer photosynthese mogelijk en is er dus ook meer plantengroei, zoals je bijvoorbeeld ook in bovenstaande grafiek ziet. Er zijn alleen andere processen die op den duur zwaarder wegen de andere kant op. Dat moment hebben we bereikt.

Rondom 5:40: Ja, uiteraard gaat wetenschap niet over consensus en wel over argumenten... daar heeft deze meneer helemaal gelijk in. Het argument waarom dit er steeds bij gehaald wordt is omdat er gedaan wordt alsof wetenschappers in het veld een enorm verschil van inzicht zouden hebben. Dat hebben ze niet.
En omdat ze dat niet blijken te hebben wordt vervolgens gedaan alsof dat als argument gebruikt zou worden. Nee ... het is precies andersom.

8:20 Het herstelt van de ijstijd? Deze meneer lult echt maar zoals het hem uit komt.
Ja, we gingen een ijstijd in, maar buiten dat is het feitenvrij geouwehoer.

Vanaf een minuut of 9 denk ik: "Hebben deze mensen uberhaupt de IPCC rapporten gelezen en bij de dingen waar ze over twijfelen het achterliggende onderzoek?"
Je kan ook concluderen dat de natuur perfect zijn werk doet tegen die menselijke invloed.
Eerst woestijnisering van bosgebieden, mislukte oogsten, heftige weersveranderingen. Veel mensen komen hierdoor te overlijden.
Ten eerste de derde wereldlanden en gevoelige gebieden.
De mensen met de meeste technologie zullen overleven en de natuur zal zich herstellen.

Allemaal blij! :D
Vakman pur sang
pi_189627932
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 08:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is dan een goede representatie van je infantiele niveau, waardoor we nu weten dat wij jou in klimaat discussies gewoon moeten negeren of een link naar deze postings van jou moeten geven. :W
oke Greta.
pi_189628086
Mensen als ExtraWaskracht, die zoveel moeite steken in hun posts om leugens van mensen als NeeOfTochJa te pareren _O_
Radio Espantoso
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:53:33 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189628333
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

dus de aarde gaat echt naar de klotE?
Als de opwarming exponentieel gaat worden dan ja , veel sneller dan wij nu weten
Als de paniek toeslaat
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2016-0200.pdf
mooie titel van een boek

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 26-10-2019 13:01:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:07:05 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189633570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:33 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

..van de klimaatwetenschappers is voor hun broodwinning afhankelijk van hun opdrachtgevers. Heb je daar wel eens over nagedacht?
En zo werkt de wereld van de complotdenker.

Is een wetenschappelijke uitkomst niet naar wens, dan is de wetenschapper suspect en staat deze in dienst van een sinistere opdrachtgever.

En zo kun je werkelijk alle wetenschappelijke bevindingen naast je neerleggen en je alsnog profileren als een 'waarheidszoeker'.

Lachwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:11:16 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189633654
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:07 schreef -Chakotay- het volgende:
Het valt me steeds vaker op, dat alles wat krom is wordt rechtgepraat en dit in naam der wetenschap.
Ik ben geen wetenschapper, dus ik mag niet meedoen met deze discussie.
Komt dat even goed uit...?

Politici wassen hun handen met wetenschap. Wijzen naar de wetenschap terwijl ze zelf niks snappen van de materie. Maar oh wat zijn zij overtuigd van hun gelijk.
Komt dat even goed uit...?

De maatregelen die getroffen moeten worden in naam der wetenschap. Steeds minder boeren en steeds meer immigratie.
Maar over immigratie mag niet gesproken worden, want anders ben je een empathieloze racist.
Komt dat even goed uit...?

Het demoniseren van rechtse politici. Het monddood maken. Vergelijkingen maken met het nazisme en het argumentloos oneens zijn met stellingen en beweringen.
Komt dat even goed uit...?

Kinderen met leerplicht inzetten in de klimaatpropaganda, terwijl de scholen accepteren dat ze spijbelen en de politie niet in actie komt.
Komt dat even goed uit...?

Linkse burgemeesters die falen blijven ongehinderd en onverminderd met de scepter zwaaien. Want linkse politici kennen geen blaam, zij falen nooit en hebben altijd gelijk.
Komt dat even goed uit...?
Omdat wetenschap, in tegenstelling tot religie, politieke ideologie of een boreale dan wel SJW onderbuik niet statisch is, niet uitgaat van vaststaande, niet te overschrijden waarheden, maar zich laat leiden door de droge feiten en in tegenstelling tot religie, politieke ideologie of een boreale dan wel SJW onderbuik zichzelf AANPAST aan de recentste bevindingen, i.p.v. zich star vast te houden aan een 'waarheid'.

Anti-intellectualisme doet het altijd goed in kringen waar niet objectieve te verifiëren data centraal staat (orthodoxe religieuzen, verstokte conservatieven en communisten, borealen en SJW'ers) maar vaststaande concepten van goed en kwaad. DAAR je maatschappij op inrichten leidt onherroepelijk tot ellende
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189638484
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat wetenschap, in tegenstelling tot religie, politieke ideologie of een boreale dan wel SJW onderbuik niet statisch is, niet uitgaat van vaststaande, niet te overschrijden waarheden, maar zich laat leiden door de droge feiten en in tegenstelling tot religie, politieke ideologie of een boreale dan wel SJW onderbuik zichzelf AANPAST aan de recentste bevindingen, i.p.v. zich star vast te houden aan een 'waarheid'.

Anti-intellectualisme doet het altijd goed in kringen waar niet objectieve te verifiëren data centraal staat (orthodoxe religieuzen, verstokte conservatieven en communisten, borealen en SJW'ers) maar vaststaande concepten van goed en kwaad. DAAR je maatschappij op inrichten leidt onherroepelijk tot ellende
Rot op met je prietpraat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 26-10-2019 23:43:36 ]
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')