abonnement Unibet Coolblue
pi_187424943
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2019 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187426778
Remember: It’s rude to count people as you pass them. Out loud.

Remember: Sweat is fat crying.

“I’ll be happy if running and I can grow old together.”
Haruki Murakami

“Pain is inevitable. Suffering is optional.”
Haruki Murakami

“What I’ve learned from running is that the time to push hard is when you’re hurting like crazy and you want to give up. Success is often just around the corner.”
James Dyson

“Yes, I am round. Yes, I am slow. Yes, I run as though my legs are tied together at the knees. But I am running. And that is all that matters.”
John Bingham

“Ask nothing from your running, in other words, and you’ll get more than you ever imagined.”
Christopher McDougall

“Your body will argue that there is no justifiable reason to continue. Your only recourse is to call on your spirit, which fortunately functions independently of logic.”
Tim Noakes

“I don’t run to add days to my life, I run to add life to my days.”
Ronald Rook

etc. etc.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 juni 2019 @ 23:10:51 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187427519
Bedankt voor de adviezen ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 juni 2019 @ 07:55:15 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187430904
"Niet miepen, maar lopen"
YUR
F means you're fucked
pi_187431134
"Lopen om te kunnen miepen" ^O^
pi_187431264
Run strong until you can't!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187431269
Run the mile you're in is voor mij ook altijd wel een goed mantra als ik tijdens races (vooral marathons) anxiety krijg..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 15 juni 2019 @ 09:33:51 #8
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187431709
Zijn er nog mensen in Zwolle vanavond?

Ik ga de HM gewoon finishen. Parcours en het weer zijn sowieso geen PR-materiaal en mijn trainingsarbeid vooraf voldoet ook niet echt :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:41:50 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187431793
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:33 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er nog mensen in Zwolle vanavond?

Ik ga de HM gewoon finishen. Parcours en het weer zijn sowieso geen PR-materiaal en mijn trainingsarbeid vooraf voldoet ook niet echt :')
Hoi O+ ik ga ook voor uitlopen.. zelfde smoesjes :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_187432426
Ik ren morgen weer een 100 meter. Da's gewoon zo hard mogelijk knallen en je hebt er geen motivational quotes voor nodig :P Ik heb gisteren omdat ik chagrijnig was sprintspikes gekocht, dus nu moet ik wel harder lopen dan de vorige keer.

Donderdagavond wilde ik een jompelverhaal tikken over hoe superlekker ik getraind had en hoe soepel ik 300 meter in 51 seconden liep en hoe goed ik in vorm aan het raken ben endezuks. Maar toen kwam wyccie met haar prachtverhaal dat ik graag even de ruimte die het verdient wilde geven (echt, superprestatie!) en vrijdagochtend was bij mij de pret alweer over. Naast dat ik erg lekker loop is m'n voet ook al 4 weken weer aan het zeuren. Met (semi-verhard) lopen gelukkig vrij weinig last, en van de fysio mag ik ook gewoon weer actief herstellen, maar het is wel vervelend en ook wel zorgwekkend dat het gewoon weer helemaal terug is. Gisteren met mountainbiken ook weer een verkeerde beweging gemaakt wat de boel weer lekker irriteert. Dat krijg je ervan, als je vreemdgaat met een andere sport.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 12:54:40 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187434041
Nog maar een vraag :+

Hoe lang voor een wedstrijd zijn jullie doorgaans aanwezig? Start om 10.30 morgen en ik wil even weten welke trein ik pak :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:56:02 #12
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187434056
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar een vraag :+

Hoe lang voor een wedstrijd zijn jullie doorgaans aanwezig? Start om 10.30 morgen en ik wil even weten welke trein ik pak :P
Dat is wel persoonlijk eigenlijk. Zelf ben ik altijd het liefst heel ruim van tevoren aanwezig...een uur vind ik eigenlijk al te kort
F means you're fucked
pi_187434449
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar een vraag :+

Hoe lang voor een wedstrijd zijn jullie doorgaans aanwezig? Start om 10.30 morgen en ik wil even weten welke trein ik pak :P
Ik zou ook zeker een uur pakken, maar aangezien je met de trein gaat misschien zelfs 1,5. Ik vind het heerlijk om alles op m'n dooie gemakkie te kunnen doen, en zeker te weten dat ik op tijd ga zijn. Rustig rondkijken en geen gestress bij tasseninname/wc etc. Eventueel nog rustig een bakkie doen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 14:36:44 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187435362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:25 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik zou ook zeker een uur pakken, maar aangezien je met de trein gaat misschien zelfs 1,5. Ik vind het heerlijk om alles op m'n dooie gemakkie te kunnen doen, en zeker te weten dat ik op tijd ga zijn. Rustig rondkijken en geen gestress bij tasseninname/wc etc. Eventueel nog rustig een bakkie doen.
De treinreis is gelukkig niet ingewikkeld, instappen, half uurtje wachten, uitstappen :P

M'n tas laat ik denk ik gewoon bij de kleedruimte achter, of die geef ik aan m'n zus aan de kant :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 juni 2019 @ 14:49:52 #15
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187435534
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:56 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is wel persoonlijk eigenlijk. Zelf ben ik altijd het liefst heel ruim van tevoren aanwezig...een uur vind ik eigenlijk al te kort
Wat YUR zegt. Sta je dan, in je eentje op een parkeerplaats, terwijl de organisatie nog beachvlaggen uit de achterbak van een auto staat te tillen.
Voordeel:
- nooit te laat
- de eerste op de wc dus er is altijd papier
Nadeel:
- effing vroeg je bed uit
- de eenzaamheid :'(
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 14:52:53 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187435576
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:49 schreef Frsh het volgende:

[..]

Wat YUR zegt. Sta je dan, in je eentje op een parkeerplaats, terwijl de organisatie nog beachvlaggen uit de achterbak van een auto staat te tillen.
Voordeel:
- nooit te laat
- de eerste op de wc dus er is altijd papier
Nadeel:
- effing vroeg je bed uit
- de eenzaamheid :'(
Ik ben in elk geval niet alleen, dat scheelt :+

Dat mijn looppartner iemand is met veel wedstrijdervaring (weliswaar in andere sporten) helpt ook wel, mijn zenuwen komen namelijk vooral van alle zaken er omheen (waar kan ik me omkleden? waar leg ik m'n spullen neer? waar is dit? waar is dat? hoe kom ik hier en hoe kom ik daar? etc) en daar heeft zij zat ervaring mee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 juni 2019 @ 14:54:07 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187435596
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben in elk geval niet alleen, dat scheelt :+

Dat mijn looppartner iemand is met veel wedstrijdervaring (weliswaar in andere sporten) helpt ook wel, mijn zenuwen komen namelijk vooral van alle zaken er omheen (waar kan ik me omkleden? waar leg ik m'n spullen neer? waar is dit? waar is dat? hoe kom ik hier en hoe kom ik daar? etc) en daar heeft zij zat ervaring mee.
Hou er rekening mee dat dit vooral een recreatief evenement is, waarbij waarschijnlijk alleen de uitgenodigde snelle lopers wat privileges krijgen zoals een kleedkamer enzo
F means you're fucked
pi_187435619
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:29 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ren morgen weer een 100 meter. Da's gewoon zo hard mogelijk knallen en je hebt er geen motivational quotes voor nodig :P
Jij bent ook al klaar voor je de quote hebt kunnen uitspreken in je hoofd.
quote:
Maar toen kwam wyccie met haar prachtverhaal dat ik graag even de ruimte die het verdient wilde geven (echt, superprestatie!) en vrijdagochtend was bij mij de pret alweer over.
Och, dat is lief, dank je :* , maar er is genoeg gejompel voor iedereen. *O*
En je moet maar bedenken dat je zelfs ondanks je zeurende voet nog steeds lekker loopt, dus lekker puh aan je voet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 14:57:44 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187435653
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:54 schreef YUR het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat dit vooral een recreatief evenement is, waarbij waarschijnlijk alleen de uitgenodigde snelle lopers wat privileges krijgen zoals een kleedkamer enzo
Ah ok. Nou trek ik mijn hardloopkleding thuis al aan, dus dat scheelt, en na afloop maak ik me er een stuk minder zorgen om allemaal :+ (en boeit het me ook minder, want thuis is de douche toch de eerste stop)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187435667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben in elk geval niet alleen, dat scheelt :+

Dat mijn looppartner iemand is met veel wedstrijdervaring (weliswaar in andere sporten) helpt ook wel, mijn zenuwen komen namelijk vooral van alle zaken er omheen (waar kan ik me omkleden? waar leg ik m'n spullen neer? waar is dit? waar is dat? hoe kom ik hier en hoe kom ik daar? etc) en daar heeft zij zat ervaring mee.
Niet omkleden maar gewoon een trainingsbroek over je hardloopoutfit aan en die in je tas stoppen. Voor naderhand eventueel wel droge schoenen en shirt mee. Niet teveel waardevolle spullen meenemen, meestal laat ik het wel in goed vertrouwen achter. Achter de meute aanlopen naar het startvak en verder wijst het zich vanzelf wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187435775
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar een vraag :+

Hoe lang voor een wedstrijd zijn jullie doorgaans aanwezig? Start om 10.30 morgen en ik wil even weten welke trein ik pak :P
Afhankelijk van hoe groot het evenement is, waar het is, of ik spullen moet droppen, mijn startnummer nog moet afhalen, of de start ver is van de garderobe, of ik mijn waterzak moet vullen: 5 minuten tot 5 kwartier.
Dat eerste is niet aan te raden. Voordeel is wel dat je hartslag al hoog is, en je geen warming up meer nodig hebt. Wat ik overigens nooit doe voor een loopje. Nadeel is dat het best lastig spelden is als het startschot gaat.

En dit is altijd handig om tevoren bestudeerd te hebben:
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 15:05:46 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187435809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niet omkleden maar gewoon een trainingsbroek over je hardloopoutfit aan en die in je tas stoppen. Voor naderhand eventueel wel droge schoenen en shirt mee. Niet teveel waardevolle spullen meenemen, meestal laat ik het wel in goed vertrouwen achter. Achter de meute aanlopen naar het startvak en verder wijst het zich vanzelf wel.
Thuis de kleding aan en inderdaad een broek eroverheen stond al op de planning. Droge schoenen/sokken/shirt in de tas ook, net als een grote handdoek. Enige waardevolle is paspoort/ID en telefoon en die laat ik in principe bij m'n zus achter, dus dat komt goed.

Mooi dat mijn 'plan' wat dat betreft dus op zich prima is :9

De gelletjes ( :9~ ) liggen ook al klaar, alleen nog even iets pakken om in de trein te eten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 15:08:18 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187435864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 15:03 schreef wyccie het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe groot het evenement is, waar het is, of ik spullen moet droppen, mijn startnummer nog moet afhalen, of de start ver is van de garderobe, of ik mijn waterzak moet vullen: 5 minuten tot 5 kwartier.
Dat eerste is niet aan te raden. Voordeel is wel dat je hartslag al hoog is, en je geen warming up meer nodig hebt. Wat ik overigens nooit doe voor een loopje. Nadeel is dat het best lastig spelden is als het startschot gaat.

En dit is altijd handig om tevoren bestudeerd te hebben:
[ afbeelding ]
Dit heb ik bekeken ja. Het is me niet 100% duidelijk, maar volgens mij is de start zo grofweg naast (plus of minus een meter of 200) Pathé en dat weet ik makkelijk te vinden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187437300
Vergeet geen slippers. Ik ben na een HM of verder altijd blij als ik mijn hardloopschoenen uit kan doen. Soms, als het warm is, zelfs na een 10km al.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 16:15:14 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_187437428
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:09 schreef mosselmossel het volgende:
Vergeet geen slippers. Ik ben na een HM of verder altijd blij als ik mijn hardloopschoenen uit kan doen. Soms, als het warm is, zelfs na een 10km al.
Die neem ik dus echt nóóit mee...

Wat ik wel altijd meeneem zijn zakdoekjes, voor in de Dixi :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 15 juni 2019 @ 16:19:30 #26
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187437522
Ik neem ook maar een handdoek mee, ik denk dat je mij op kunt dweilen met die luchtvochtigheid om 22:00u vanavond :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 16:20:07 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187437531
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik neem ook maar een handdoek mee, ik denk dat je mij op kunt dweilen met die luchtvochtigheid om 22:00u vanavond :')
Géén handdoek meenemen zou ik sowieso niet snappen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187437772
Nog nooit een handdoek meegenomen naar een hardloopwedstrijd. Behalve naar de Ekiden, want daar moesten we ook nog een hele dag in het zonnetje liggen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 16:37:37 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_187437851
Die neem ik ook nooit mee, een handdoek. Niet naar hardloopwedstrijden in ieder geval :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 15 juni 2019 @ 16:37:42 #30
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187437857
Ik ben ook overigens op zoek naar een nieuw horloge, een die ook geschikt is voor triatlons en dus open water zwemmen. Nu kom ik eigenlijk steeds uit op een Polar Vantage M, maar aangezien ik nu een Garmin heb en dus geen ervaring heb met Polar ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Polar.

Of misschien andere tips heeft :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 16:39:57 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187437899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Die neem ik ook nooit mee, een handdoek. Niet naar hardloopwedstrijden in ieder geval :D
Ik vind het na 6km lopen al prettig om thuis gelijk even een handdoek te pakken (die leg ik altijd klaar voor ik ga lopen), laat staan na een halve marathon :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 16:40:12 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187437905
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben ook overigens op zoek naar een nieuw horloge, een die ook geschikt is voor triatlons en dus open water zwemmen. Nu kom ik eigenlijk steeds uit op een Polar Vantage M, maar aangezien ik nu een Garmin heb en dus geen ervaring heb met Polar ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Polar.

Of misschien andere tips heeft :P
Wel ervaring met Polar, maar niet met zwemmen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187438626
Ik neem ook zelden een handdoek mee, alleen als ik weet dat ik heel erg natgeregend ga worden. Zweet veeg ik altijd af aan mijn shirt. :P
pi_187438723
Babywipes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187438794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Babywipes!
Ja, maar jij moet nog een beetje fris ruiken voor de huldiging altijd.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 17:47:01 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_187439049
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben ook overigens op zoek naar een nieuw horloge, een die ook geschikt is voor triatlons en dus open water zwemmen. Nu kom ik eigenlijk steeds uit op een Polar Vantage M, maar aangezien ik nu een Garmin heb en dus geen ervaring heb met Polar ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Polar.

Of misschien andere tips heeft :P
Ik heb zelf een Garmin 735XT. Geen ervaring met Polar, maar wel erg blij met m'n Garmin, doet het ook goed met triatlons
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 15 juni 2019 @ 17:58:35 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187439194
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Garmin 735XT. Geen ervaring met Polar, maar wel erg blij met m'n Garmin, doet het ook goed met triatlons
Die heeft nu ook wel mijn voorkeur inderdaad. Alleen die wordt denk ik niet meer geupdatet? Hoewel ik me afvraag of dat erg is... Die ik nu heb had de laatste update in 2014 en daar heb ik ook geen last van.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 17:59:01 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187439200
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:15 schreef wyccie het volgende:
Ik neem ook zelden een handdoek mee, alleen als ik weet dat ik heel erg natgeregend ga worden. Zweet veeg ik altijd af aan mijn shirt. :P
Ik denk dat mijn shirt na 21.1km niet echt lekker zweet meer opneemt :'(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187439828
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:33 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er nog mensen in Zwolle vanavond?

Ik ga de HM gewoon finishen. Parcours en het weer zijn sowieso geen PR-materiaal en mijn trainingsarbeid vooraf voldoet ook niet echt :')
Ik doe ook weer mee!
pi_187441693
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Ik denk dat mijn shirt na 21.1km niet echt lekker zweet meer opneemt :'(
Je draagt toch geen katoenen shirt, hč?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 20:43:36 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187441786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je draagt toch geen katoenen shirt, hč?
100% polyester, schijnbaar :+
https://www.decathlon.nl/(...)0EAQYBCABEgKm6_D_BwE
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 21:00:09 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_187442058
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:58 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Die heeft nu ook wel mijn voorkeur inderdaad. Alleen die wordt denk ik niet meer geupdatet? Hoewel ik me afvraag of dat erg is... Die ik nu heb had de laatste update in 2014 en daar heb ik ook geen last van.
Ik heb die van mij alweer een hele tijd. Maar update in welke zin? Ik heb nog zo nu en dan wel eens een software update volgens mij. Maar je hebt gelijk dat het niet meer het nieuwste model is
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187442173
Vandaag weer een NS trail gelopen, de Limburgse Heuvelland Trail, 36 km van station Eijsden naar station Heerlen, en onderweg authentieke Limburgse dorpjes aandoend zoals Eys, Beutenaken en Mheer.
Parcours heeft me verrast, was echt mooi. Ook wel glad, tot een paar uurtjes voordat we vertrokken had het geregend en dan wordt die Limburgse klei verdomde glad.
Vandaag was ook Limburgs mooiste, dus veel fietsers in Limburg.
Regelmatig ook op het parcours van de MTB-ers gelopen, maar dat was geen probleem. Soms was het pad breed genoeg, soms moesten we af en toe even ruimte geven op de single tracks.
Naarmate de ochtend vorderde begon de zon meer te schijnen, ben wat verbrand :')
Kortom, prima dagje.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 23:42:52 #44
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187445666
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:09 schreef mosselmossel het volgende:
Vergeet geen slippers. Ik ben na een HM of verder altijd blij als ik mijn hardloopschoenen uit kan doen. Soms, als het warm is, zelfs na een 10km al.
Tijdens een HM al na 10km wisselen naar slippers. Ik heb wel gekke dingen gehoord van hardlopers, maar deze kende ik nog niet.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 07:53:49 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187449029
Raceday
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187449031
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef Guard het volgende:
Vandaag weer een NS trail gelopen, de Limburgse Heuvelland Trail, 36 km van station Eijsden naar station Heerlen, en onderweg authentieke Limburgse dorpjes aandoend zoals Eys, Beutenaken en Mheer.
Parcours heeft me verrast, was echt mooi. Ook wel glad, tot een paar uurtjes voordat we vertrokken had het geregend en dan wordt die Limburgse klei verdomde glad.
Vandaag was ook Limburgs mooiste, dus veel fietsers in Limburg.
Regelmatig ook op het parcours van de MTB-ers gelopen, maar dat was geen probleem. Soms was het pad breed genoeg, soms moesten we af en toe even ruimte geven op de single tracks.
Naarmate de ochtend vorderde begon de zon meer te schijnen, ben wat verbrand :')
Kortom, prima dagje.
Mooi route inderdaad. Voor Limburg vallen de hoogtemeters wel mee. Op het eind ook wel een mooi uitzicht over Heerlen.
  Redactie Sport zondag 16 juni 2019 @ 08:50:53 #47
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187449273
Goed, ik ben gisteren gefinisht in 2:16,25. Het wordt tijd om maar weer eens te gaan trainen wat dit kan natuurlijk niet :')

Het was wel leuk en wederom een feest in Zwolle _O_ Volgend jaar gewoon weer :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 16 juni 2019 @ 09:45:57 #48
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_187449917
quote:
9s.gif Op zondag 16 juni 2019 07:53 schreef heywoodu het volgende:
Raceday
Succes!
  zondag 16 juni 2019 @ 09:46:41 #49
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187449926
Hier tot mijn grote verbazing sub 2 gelopen. Maar dat ging niet van harte, dus merk ook wel dat ik weer aan de bak moet. Voor mij is Zwolle niet echt voor herhaling vatbaar. Leuke stad, maar 3x hetzelfde rondje is toch wel saai..

Maar goed, voor hetzelfde geld sta ik volgend jaar misschien weer aan de start 😋
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 16 juni 2019 @ 09:46:56 #50
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187449935
quote:
9s.gif Op zondag 16 juni 2019 07:53 schreef heywoodu het volgende:
Raceday
Veel plezier! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_187449971
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:46 schreef Maraca het volgende:
Hier tot mijn grote verbazing sub 2 gelopen. Maar dat ging niet van harte, dus merk ook wel dat ik weer aan de bak moet. Voor mij is Zwolle niet echt voor herhaling vatbaar. Leuke stad, maar 3x hetzelfde rondje is toch wel saai..

Maar goed, voor hetzelfde geld sta ik volgend jaar misschien weer aan de start 😋
Nee Dronten is leuk. Twee rondjes door de mist. :P
  zondag 16 juni 2019 @ 09:58:15 #52
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187450054
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nee Dronten is leuk. Twee rondjes door de mist. :P
Dronten is niet de meest inspirerende omgeving nee :P voordeel van Dronten is wel dat je meer ruimte hebt om te lopen. Voor mij is het dan ook een PR parcours.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_187450193
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 07:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Mooi route inderdaad. Voor Limburg vallen de hoogtemeters wel mee. Op het eind ook wel een mooi uitzicht over Heerlen.
Ja, kan beter qua hoogtemeters. Herkende wel heel veel paadjes van de diverse routes van de Koning van Spanje en wist dus ook: als we hier links waren gegaan hadden we een gave afdaling gehad en daarna weer een klim, en dan kom je uiteindelijk op hetzelfde punt uit.
Misschien zelf een keer een variant maken met meer D+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 12:58:07 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187452547
Dit ga ik sowieso nooit meer doen deze maand.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juni 2019 @ 13:09:46 #55
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187452722
Normaal loop ik alleen een eigen rondje, maar dit keer eens een officiele run gedaan. De Ladiesrun.
Ik ben duidelijk tegendraads qua kleur. :')


Weet geen precieze tijd nog want ik zette mijn Fitbit te laat aan en te laat uit. :{
Maar in 1 stuk uitgelopen vind ik al aardig wat. Ik zag ze al wandelen voor het 1 km bordje. :o
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Redactie Sport zondag 16 juni 2019 @ 13:19:20 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187452871
quote:
18s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Dit ga ik sowieso nooit meer doen deze maand.
Vertel :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 15:06:15 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_187454274
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:09 schreef Elpis het volgende:
Normaal loop ik alleen een eigen rondje, maar dit keer eens een officiele run gedaan. De Ladiesrun.
Ik ben duidelijk tegendraads qua kleur. :')
[ afbeelding ]

Weet geen precieze tijd nog want ik zette mijn Fitbit te laat aan en te laat uit. :{
Maar in 1 stuk uitgelopen vind ik al aardig wat. Ik zag ze al wandelen voor het 1 km bordje. :o
Hahaha goed zo :D je moet jezelf ten slotte wel herkennen op de foto's!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 juni 2019 @ 15:46:37 #58
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187454769
quote:
18s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Dit ga ik sowieso nooit meer doen deze maand.
Last van de warmte? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 16 juni 2019 @ 15:52:29 #59
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_187454836
quote:
18s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Dit ga ik sowieso nooit meer doen deze maand.
Haha heel herkenbaar :')
Mijn respect voor alle lange afstandlopers is nog eens verdrievoudigd zeg.
Het doel was 1:50 voor de halve marathon, het werd een minuutje later, maar meer zat er voor mij echt niet in vandaag.
En volgende keer ook niet. Een (halve) marathon op tijd komt niet meer op de planning voorlopig :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 15:55:29 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187454884
Goed, beginnen bij het begin: het startschot viel alles mee, hoorde het achteraan nauwelijks en daarmee was gelijk 95% van de zenuwen weg :D

De eerste kilometers gingen soepel, maar (achteraf gezien) wel wat te hard. Met enige regelmaat m'n vriendin gevraagd wat rustiger te lopen, omdat ik zag dat we ipv ongeveer 5:40 naar 5:30 en op een gegeven moment zelfs al vroeg 5:19 gingen, dat was te hard. Enfin, het tempo volhouden ging verder op zich wel, halverwege kwamen we door in 58:25, dik op schema dus om onder de twee uur te eindigen, wat ook gelijk voor veel mentale wiskunde zorgde: 'mooi, vanaf nu is het prima als de kilometers onder de 5:50 blijven' en even later hetzelfde, maar dan met 6:00. Na 15km liepen we nog steeds keurig op schema, wel iets ingeleverd, maar nog grofweg een minuutje onder het 2-uurschema als ik me niet vergis.

Dat was echter ook het moment dat m'n (boven)benen ernstig zwaar begonnen te worden en in vrij rap tempo ging de snelheid omlaag, omdat de kramp steeds dichterbij begon te komen. Uit alle macht geprobeerd zo lang mogelijk vol te houden, maar na ruim 19km - ja, met misschien nog maar anderhalve kilometer te gaan - ging het écht niet meer en moest ik wandelen. Al wandelend nog best veel aanmoedigingen gehad ("Kom op, laatste 50m nog even rennen voor de foto!" kreeg me aan het lachen) en twee of drie keer nog een klein stukje hardgelopen. De laatste 200m nog maar even geprobeerd te gaan hardlopen, wat wel lukte, tot op ongeveer 40m voor de finish beide kuiten tegelijk bij elke stap verkrampten en het meer een soort hinkelen/hobbelen/strompelen werd. Ook hier opvallend veel aanmoedigingen, ik denk dat vrij duidelijk was dat het pijn deed, en uiteindelijk trok m'n vriendin me over de finish in 2:04.39 uur - laatste twee kilometers gingen in 7:17 en 8:34 ofzo, dus ja.

Tl;dr:

Doel 1 --> Start tot finish hardlopen --> niet gehaald
Doel 2 --> Onder de 2:06 / boven de 10km/h --> gehaald
Doel 3 --> Onder de twee uur --> niet gehaald

Mijn limiet ligt op het moment gewoon echt rond de 20km/twee uur. Met de conditie ging het eigenlijk prima, het lag echt 100% aan mijn benen. Mix van trots en lichte teleurstelling, maar aangezien ik eind augustus vorig jaar pas voor het eerst ooit 5km achter elkaar kon lopen (na jaren proberen) toch vooral trots :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 15:58:56 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187454912
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 15:52 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Een (halve) marathon op tijd komt niet meer op de planning voorlopig :P
Oh voor mij wel, ik weet 100% zeker dat ik echt wel onder de twee uur kan lopen. Het is gewoon een kwestie van meer trainen, want daar valt voor mij best veel winst mee te halen nog.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187455524
Goed gedaan, @heywoodu . Genoeg doelen voor volgende wedstrijden zo te lezen! ;)

Hier begint de zomer langzaamaan weer, lekker 40+ graden. Maar 200 metertjes op de baan ofzo gaan nog wel. :Y) Dinsdag weer volgende baantraining, al mis ik wel een doel om voor te trainen momenteel. Zijn weinig races in juli & augustus...

[ Bericht 30% gewijzigd door DeeBee op 16-06-2019 17:08:08 ]
Jack does it in real time...
pi_187456053
Je hebt hem vooral lekker in de pocket heywoodu. Goed gedaan. Kramp doe je weinig aan. Misschien wat meer drinken/eten volgende keer. Maar die 2 uur ga je met wat meer training zeker wel halen en mooi dat je dat vertrouwen ook zelf hebt. Gewoon lekker blijven doortrainen, komt wel goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_187457619
Wedstrijden moet je ook leren lopen.

Ik was vandaag langzamer dan de vorige keer op de 100 meter :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 400 estafette wel lekker gelopen, maar ik moet echt leren durven starten. Na 200 meter voelde ik me nog te goed, Ik ben niet verzuurd, ademhaling bleef prima en ik was ook niet echt moe bij de finish. Dat moet veel harder kunnen.

Over 2 weken loop ik voor de lol een 5km. Parcours leent zich denk ik niet voor een goede tijd, maar wel echt weer eens zin in!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 19:15:39 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187457673
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:11 schreef hatsaflats het volgende:
Wedstrijden moet je ook leren lopen.
Ik merkte vooral hoe ontzettend makkelijk is om 'per ongeluk' toch te versnellen om die ene waar je half achter loopt even in te halen, en dat dan tig keer te herhalen. Dat gaat je als onervaren loper opbreken, zo blijkt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 19:16:35 #66
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187457683
Oh en hardlopend drinken uit zo'n bekertje, jezus wat kut _O- Van de paar bekertjes water en één bekertje sportdrank ging denk ik tussen de 20 en 40 procent naar de juiste plek ipv tshirt, arm, gezicht, alles.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 20:01:21 #67
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187458448
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:16 schreef heywoodu het volgende:
Oh en hardlopend drinken uit zo'n bekertje, jezus wat kut _O- Van de paar bekertjes water en één bekertje sportdrank ging denk ik tussen de 20 en 40 procent naar de juiste plek ipv tshirt, arm, gezicht, alles.
Ja, dat is moelijk inderdaad. _O-

En complimenten voor je tijd, en dat je het gehaald hebt. Doen al heel veel mensen je niet na!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 21:14:50 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187459974
Snelheidslijntje gaat als een neerstortend vliegtuig.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187460277
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 15:55 schreef heywoodu het volgende:
Goed, beginnen bij het begin: het startschot viel alles mee, hoorde het achteraan nauwelijks en daarmee was gelijk 95% van de zenuwen weg :D

De eerste kilometers gingen soepel, maar (achteraf gezien) wel wat te hard. Met enige regelmaat m'n vriendin gevraagd wat rustiger te lopen, omdat ik zag dat we ipv ongeveer 5:40 naar 5:30 en op een gegeven moment zelfs al vroeg 5:19 gingen, dat was te hard. Enfin, het tempo volhouden ging verder op zich wel, halverwege kwamen we door in 58:25, dik op schema dus om onder de twee uur te eindigen, wat ook gelijk voor veel mentale wiskunde zorgde: 'mooi, vanaf nu is het prima als de kilometers onder de 5:50 blijven' en even later hetzelfde, maar dan met 6:00. Na 15km liepen we nog steeds keurig op schema, wel iets ingeleverd, maar nog grofweg een minuutje onder het 2-uurschema als ik me niet vergis.

Dat was echter ook het moment dat m'n (boven)benen ernstig zwaar begonnen te worden en in vrij rap tempo ging de snelheid omlaag, omdat de kramp steeds dichterbij begon te komen. Uit alle macht geprobeerd zo lang mogelijk vol te houden, maar na ruim 19km - ja, met misschien nog maar anderhalve kilometer te gaan - ging het écht niet meer en moest ik wandelen. Al wandelend nog best veel aanmoedigingen gehad ("Kom op, laatste 50m nog even rennen voor de foto!" kreeg me aan het lachen) en twee of drie keer nog een klein stukje hardgelopen. De laatste 200m nog maar even geprobeerd te gaan hardlopen, wat wel lukte, tot op ongeveer 40m voor de finish beide kuiten tegelijk bij elke stap verkrampten en het meer een soort hinkelen/hobbelen/strompelen werd. Ook hier opvallend veel aanmoedigingen, ik denk dat vrij duidelijk was dat het pijn deed, en uiteindelijk trok m'n vriendin me over de finish in 2:04.39 uur - laatste twee kilometers gingen in 7:17 en 8:34 ofzo, dus ja.

Tl;dr:

Doel 1 --> Start tot finish hardlopen --> niet gehaald
Doel 2 --> Onder de 2:06 / boven de 10km/h --> gehaald
Doel 3 --> Onder de twee uur --> niet gehaald

Mijn limiet ligt op het moment gewoon echt rond de 20km/twee uur. Met de conditie ging het eigenlijk prima, het lag echt 100% aan mijn benen. Mix van trots en lichte teleurstelling, maar aangezien ik eind augustus vorig jaar pas voor het eerst ooit 5km achter elkaar kon lopen (na jaren proberen) toch vooral trots :)
Ik vind het voor een eerste HM een tijd waar je trots op mag zijn! De warmte maakt het zeker geen makkelijk debuut en wellicht ben je toch iets te hard begonnen, negatieve split is over het algmeen beter bij de lange afstanden. Maar je hebt het gewoon gedaan en daar mag je trots op zijn! Volgende keer duik je onder die 2 uur.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 21:38:34 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187460387
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 21:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind het voor een eerste HM een tijd waar je trots op mag zijn! De warmte maakt het zeker geen makkelijk debuut en wellicht ben je toch iets te hard begonnen, negatieve split is over het algmeen beter bij de lange afstanden. Maar je hebt het gewoon gedaan en daar mag je trots op zijn! Volgende keer duik je onder die 2 uur.
Zonder twijfel. Ik had 5km-splits van 28:20 op het oog, dan zou ik net onder de twee uur uitkomen. Ze gingen nu in 28:03, 27:15, 27:51 en 31:07 (met de laatste 1,1km in een goede tien minuten :D ). Als ik nu ook naar alles kijk lag het zeker niet aan de eerste 5km en dus het échte begin, maar wel aan de tweede vijf, dat ging gewoon echt te hard. Ach ja, al doende leert men :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187460692
Jammer van de krampen, maar je hebt het toch maar mooi gedaan!

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat gaat je als onervaren loper opbreken, zo blijkt :+
Och, ik als ervaren loper (mag ik nu toch wel zeggen, hč? :o ), heb er ook nog steeds last van.
Te hard gestart en ondanks af en toe wolken en wind gewoon nog steeds te warm voor mij. Halverwege wist ik al dat het kut met peren zou worden.

Na de eerste ronde weer bijna verkeerde afslag gepakt ipv 2e ronde in te gaan. Voor mijn gevoel ging ik echt veel langzamer lopen, maar mijn tijd vind ik nog niet eens zo slecht.
Leuk publiek, iedereen was zo aardig!

Pluspunt: Dixie had toiletpapier.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2019 @ 22:00:36 #72
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187460838
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 21:54 schreef wyccie het volgende:
Leuk publiek, iedereen was zo aardig!
Behalve twee jochies die hun high-fivehand introkken precies op het moment dat ik dacht 'laat ik dit ook eens doen'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187461653
Oh ja, die heb je er soms ook bij zitten. Die geef ik een schop. Nee hoor, ik lach mezelf dan uit. :')
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 06:35:13 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187464410
Weet iemand trouwens of ergens foto's te vinden zijn? Of worden die niet ergens 'officieel' online gezet? Ik hoop er wel én niet op, vooral van de finish hoef ik op zich niet per se te zien _O- Maar ik ben toch een beetje nieuwsgierig
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187464451
Op je uitslagenpagina staat rechtsboven de knop Foto. Meestal komt die de volgende dag. In dit geval zal het 18 juni on line staan.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 08:10:00 #76
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187464696
Heel voorzichtig al een plannetje gemaakt voor de volgende halve marathon en ik ben er vrij zeker van dat ik de eerste FOK!ker zou zijn die hem loopt: Caraguatatuba, gelegen aan de oceaan in de Braziliaanse staat Sćo Paulo, begin oktober :P

Nog niet zeker, maar het zou kunnen. Anders wordt het denk ik gewoon Nunspeet, dat schijnbaar een halve marathon heeft, volgens mij in maart.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187465181
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 08:10 schreef heywoodu het volgende:
Heel voorzichtig al een plannetje gemaakt voor de volgende halve marathon en ik ben er vrij zeker van dat ik de eerste FOK!ker zou zijn die hem loopt: Caraguatatuba, gelegen aan de oceaan in de Braziliaanse staat Sćo Paulo, begin oktober :P

Nog niet zeker, maar het zou kunnen. Anders wordt het denk ik gewoon Nunspeet, dat schijnbaar een halve marathon heeft, volgens mij in maart.
Gewoon doen, altijd Leuk om een loopje tijdens je vakantie of als je er toch bent mee te pakken.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 09:21:26 #78
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187465221
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Gewoon doen, altijd Leuk om een loopje tijdens je vakantie of als je er toch bent mee te pakken.
Ja de vraag is ook vooral of ik er dan ben of niet. Als dat wel het geval is wil ik het wel proberen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187469212
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik neem ook maar een handdoek mee, ik denk dat je mij op kunt dweilen met die luchtvochtigheid om 22:00u vanavond :')
Niet zo gek als je hem onder de 1.45 uur loopt. En dan moet je al vooraan in het recreantenvak staan, anders moet je nog sneller lopen om om 22 uur over de finish te komen. ;)
  Redactie Sport maandag 17 juni 2019 @ 14:20:17 #80
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187469248
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:18 schreef McTwente het volgende:

[..]

Niet zo gek als je hem onder de 1.45 uur loopt. En dan moet je al vooraan in het recreantenvak staan, anders moet je nog sneller lopen om om 22 uur over de finish te komen. ;)
Nou zelfs met 2:16 om 22:32 was het warm en klam ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187469369
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:58 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dronten is niet de meest inspirerende omgeving nee :P voordeel van Dronten is wel dat je meer ruimte hebt om te lopen. Voor mij is het dan ook een PR parcours.
Ja, duh... met de twee beste hazen ooit. :P
pi_187469421
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:20 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nou zelfs met 2:16 om 22:32 was het warm en klam ;(
Ik weet er alles van, alleen dan iets eerder op de avond. Maar ik was kletsnat door de combinatie van zweten en water dat ik onderweg over me heen gegooid heb. Ik heb dus ook altijd een handdoek en een droog shirt mee voor na afloop. En mijn jasje nog even uitgeleend aan een niet nader te noemen jongedame, toen we terug liepen naar de parkeerplaats.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 14:44:27 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187469675
Jammer wel, zes seconden harder om een plekje te winnen :+



Ik zag in de uitslagenlijst net dat er iemand een seconde na ons is gefinisht. Ik had echt geen flauw idee dat er überhaupt iemand in de buurt liep, vaag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187469727
Net als DeLuna, Maraca en indepoeier liep ik afgelopen zaterdagavond de halve marathon in Zwolle.
Dit bekende meteen dat ik Amersfoort voor het eerst in jaren niet gelopen heb (want ik ben totaal niet in een vorm om zaterdagavond en zondagmorgen te lopen), maar Zwolle is mijn nieuwe thuiswedstrijd en die wil ik dus zeker een keer gelopen hebben.

In de Ekiden-Whatsappgroep werden Maraca en ik al tegen elkaar opgejut om er een interne wedstrijd van te maken. Ik wist door de laatste paar trainingen en de temperatuur al dat een sub 2 er niet in ging zitten. Uitlopen was dus het voornaamste, bij voorkeur wel onder de 2.06 (10 km/u).

Allereerst was het plannen met een aantal andere activiteiten overdag en het "avond"eten. Als je om 20.15 uur start is dat toch lastig plannen, vind ik. Ik moet echt heel ruim voor de starttijd eten, anders krijg ik er onderweg langs van. Uiteindelijk maar rond 16.30 uur een bord pasta naar binnen gewerkt.
Rond 19 uur op de fiets gestapt om richting de start te gaan. Met Maraca gemeet en samen naar de start gewandeld. Toen zij nog even een sanitaire stop maakte en ik mijn kleding af ging geven indepoeier nog even gesproken.

Na de start liep Maraca al vrij snel bij me weg. Ik wilde zeker in het begin niets forceren, dus ik heb haar laten gaan en heb mijn eigen race gelopen. De eerste 2,5 km ging in 5.46/km, daarna de eerste 2 rondjes (van 6,2 km elk) prima gelopen in respectievelijk 5.41/km en 5.40/km. In dat tempo zou ik net onder de 2 uur moeten kunnen finishen. In de laatste ronde kreeg ik echter heel zwaar. Ik ben even gaan wandelen bij de waterposten. Al vrij snel na de eerste keer wandelen haalde Maraca me in, we hadden beiden niet gemerkt dat ik haar ergens heb ingehaald. Het tempo zakte in het laatste rondje naar 6.05/km. Ik kwam dus ruimschoots boven de 2 uur, in 2.02.12 over de finish. Maar aangezien ik op voorhand al tevreden zou zijn met alles onder de 2.06 was het prima voor deze wedstrijd. En dat ik ruimschoots door Maraca ben geklopt was ook prima, ze heeft gewoon keurig gelopen en haar wedstrijd duidelijk beter ingedeeld dat ik de mijne.
pi_187469810
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Jammer wel, zes seconden harder om een plekje te winnen :+

[ afbeelding ]

Ik zag in de uitslagenlijst net dat er iemand een seconde na ons is gefinisht. Ik had echt geen flauw idee dat er überhaupt iemand in de buurt liep, vaag.
Allereerst complimenten voor het uitlopen van je eerste HM. *O*
Wellicht is er een groot verschil in netto- of brutotijd. als deze persoon netto 1 seconde langzamer gelopen heeft, kan hij of zij best veel eerder of later gestart zijn en dus niet op hetzelfde tijdstip over de finish zijn gekomen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 14:54:50 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187469866
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:51 schreef McTwente het volgende:

[..]

Allereerst complimenten voor het uitlopen van je eerste HM. *O*
Wellicht is er een groot verschil in netto- of brutotijd. als deze persoon netto 1 seconde langzamer gelopen heeft, kan hij of zij best veel eerder of later gestart zijn en dus niet op hetzelfde tijdstip over de finish zijn gekomen.
Bedankt! Ook met stukken wandelen in de laatste anderhalve kilometer zie ik het inmiddels steeds meer als uitlopen ipv opgeven :)

En nee, hij kwam echt één seconde na ons over de streep. Ik keek denk ik teveel naar de grond en mijn door mijn vriendin vastgehouden arm omdat ik gewoon op de grond wilde gaan liggen :+ :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187470685
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Ik zag in de uitslagenlijst net dat er iemand een seconde na ons is gefinisht. Ik had echt geen flauw idee dat er überhaupt iemand in de buurt liep, vaag.
De foto's staan al online, dus je kan 'm zelf bekijken.
pi_187473915
Zaterdag was alweer mijn 5e HM van Zwolle. Inderdaad, het zijn rondjes, maar ik zie dat bij deze loop nooit als een nadeel. 3 keer langs alle gezelligheid lopen is best te doen.

Nu ik wat sneller loop erger ik me wčl steeds meer aan de enorme drukte op het parcours. Met name de eerste kilometer was erg vervelend omdat je door een businesslopersvak moet ploegen waar veel beginnende hardlopers staan. En een paar 270 tot 360 gradenbochten met een tunnel ertussen. Daarna ging het wel een tijdje lekker, goed tempo kunnen houden en weinig last van de warmte.

Een mooi moment in Zwolle is altijd als de toppers (en dat zijn čcht snelle jongens/meiden van Afrikaanse afkomst) je voorbij snellen op een armlengte afstand.

In de derde en laatste ronde van 6km zakte mijn tempo een beetje in, maar ik zat nog steeds ruim op PR-koers. De laatste paar kilometers durfde ik nog te versnellen en bij het bordje "1km te gaan" gingen alle remmen los voor een onvervalste eindsprint. Alleen loop je dan volop de staart van het deelnemersveld in en zijn de laatste paar honderd meter net een fuik, dus heb ik flink moeten zigzaggen om mijn laatste energie kwijt te kunnen.

Toen ik de finish over kwam en daarna een uithijgende Z.H. Pieter Christiaan van Oranje passeerde zag ik dat ik ondanks de drukte een nieuw PR kan bijschrijven (1:31:23).

Na de finish McTwente weer tegengekomen en Maraca nog even kort gesproken. Blijft gezellig om fok!kers in het wild tegen te komen.
  Redactie Sport maandag 17 juni 2019 @ 20:16:29 #89
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187474457
Ik heb mijn loopkalender maar eens uitgebreid met wat kortere afstanden. Niet dat ik nu wel een hoofddoel heb of iets dergelijks, maar lijkt me eens leuk om voor PR's te gaan op afstanden 5-16km i.p.v. altijd die (halve) marathons. Zin om gewoon eens "hard" te lopen :P

Dus ziet mijn kalender er voorlopig zo uit:

28 jun Zwartewaterlandloop 12,2km
6 jul Vechtdaltrail 20km (had ik al staan)
3 aug Kolkloop Blokzijl 5,4km
14 aug 4Mijl van Staphorst
7 sept PLINQ Loopfestijn Dalfsen 10km

Voor daarna zoek ik ook nog wat van dit soort wedstrijden in de buurt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187474867
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn loopkalender maar eens uitgebreid met wat kortere afstanden. Niet dat ik nu wel een hoofddoel heb of iets dergelijks, maar lijkt me eens leuk om voor PR's te gaan op afstanden 5-16km i.p.v. altijd die (halve) marathons. Zin om gewoon eens "hard" te lopen :P

Dus ziet mijn kalender er voorlopig zo uit:

28 jun Zwartewaterlandloop 12,2km
6 jul Vechtdaltrail 20km (had ik al staan)
3 aug Kolkloop Blokzijl 5,4km
14 aug 4Mijl van Staphorst
7 sept PLINQ Loopfestijn Dalfsen 10km

Voor daarna zoek ik ook nog wat van dit soort wedstrijden in de buurt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.
Heel verstandig. Leuk om te doen, je herstelt snel dus je kunt ze ook vaker doen en je wordt er ook sneller van. Met name de t En 10km's dus.
Vergeet de Oranjeloop in Nieuwleusen niet, Dedemsvaart heeft ook een kermisloopje en zo zijn er stapels van die dingen, vooral in de zomerperiode.

Als je er echt al snel eentje wil lopen: volgende week zaterdag in Ommen een 5, 10 en 21,1km. Waarschijnlijk loop ik daar de halve.

Edit: oh, laat maar, de dag ervoor loop je al...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 20:47:05 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187474912
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn loopkalender maar eens uitgebreid met wat kortere afstanden. Niet dat ik nu wel een hoofddoel heb of iets dergelijks, maar lijkt me eens leuk om voor PR's te gaan op afstanden 5-16km i.p.v. altijd die (halve) marathons. Zin om gewoon eens "hard" te lopen :P

Dus ziet mijn kalender er voorlopig zo uit:

28 jun Zwartewaterlandloop 12,2km
6 jul Vechtdaltrail 20km (had ik al staan)
3 aug Kolkloop Blokzijl 5,4km
14 aug 4Mijl van Staphorst
7 sept PLINQ Loopfestijn Dalfsen 10km

Voor daarna zoek ik ook nog wat van dit soort wedstrijden in de buurt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.
Zandenplasloop in Nunspeet in november.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2019 @ 21:18:50 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187475419
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 15:58 schreef pijll het volgende:

[..]

De foto's staan al online, dus je kan 'm zelf bekijken.
Net gedaan. Mijn god wat een ellende.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187476290
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Net gedaan. Mijn god wat een ellende.
De volgende keer wel in de camera kijken en lachen. ;)
pi_187476675
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 19:37 schreef indepoeier het volgende:
Toen ik de finish over kwam en daarna een uithijgende Z.H. Pieter Christiaan van Oranje passeerde zag ik dat ik ondanks de drukte een nieuw PR kan bijschrijven (1:31:23).
Gefeliciteerd! *O*
  maandag 17 juni 2019 @ 22:43:59 #95
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187477177
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:29 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik weet er alles van, alleen dan iets eerder op de avond. Maar ik was kletsnat door de combinatie van zweten en water dat ik onderweg over me heen gegooid heb. Ik heb dus ook altijd een handdoek en een droog shirt mee voor na afloop. En mijn jasje nog even uitgeleend aan een niet nader te noemen jongedame, toen we terug liepen naar de parkeerplaats.
Je was echt een heer O+ en je jasje mocht ik lenen en je liep mee met me naar mijn auto _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_187478069
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn loopkalender maar eens uitgebreid met wat kortere afstanden. Niet dat ik nu wel een hoofddoel heb of iets dergelijks, maar lijkt me eens leuk om voor PR's te gaan op afstanden 5-16km i.p.v. altijd die (halve) marathons. Zin om gewoon eens "hard" te lopen :P

Dus ziet mijn kalender er voorlopig zo uit:

28 jun Zwartewaterlandloop 12,2km
6 jul Vechtdaltrail 20km (had ik al staan)
3 aug Kolkloop Blokzijl 5,4km
14 aug 4Mijl van Staphorst
7 sept PLINQ Loopfestijn Dalfsen 10km

Voor daarna zoek ik ook nog wat van dit soort wedstrijden in de buurt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.
Ik vond de Reestrun in Meppel (in oktober) erg leuk. Maar dan vooral de halve
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 juni 2019 @ 00:08:48 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187478746
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:06 schreef wyccie het volgende:

[..]

De volgende keer wel in de camera kijken en lachen. ;)
Hoe moest ik weten dat er een camera was.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:03:54 #98
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187480181
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoe moest ik weten dat er een camera was.
Daarom altijd lachen :s)
F means you're fucked
pi_187480260
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoe moest ik weten dat er een camera was.
wyccie had dat duidelijk wél door :)
pi_187480347
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je was echt een heer O+ en je jasje mocht ik lenen en je liep mee met me naar mijn auto _O_
Als dat geen... :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  Redactie Sport dinsdag 18 juni 2019 @ 09:27:19 #101
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187481130
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoe moest ik weten dat er een camera was.
Moet je in Zwolle gaan lopen, krijg je nog een tweede en een derde kans :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:16:17 #102
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187484031
Late reactie, maar toch: super goed verhaal Wyccie! Goed geschreven en stoer ook! (uithuilen op een ijsbeer _O- ) Erg verleidelijk om dit ook eens te gaan doen...... :X :)

En Heywoodu heeft gewoon goed gelopen! De eerste keer moet gewoon een hel en legendarisch zijn :P :s) En volgens mij ben je nu hooked als ik het zo inschat ^O^
!!! Go 49-ers !!!
pi_187495560
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 07:20 schreef McTwente het volgende:

[..]
wyccie had dat duidelijk wél door :)
Eén van de zeldzame keren! Zwabberonwaardige foto's. ;(

Vandaag na het werk naar Den Bosch gereden voor de Jeroen Boschloop (2e in een serie van drie loopjes in Den Bosch, de Engelenrun vorig week was de eerste).

Mossel en Gogo hadden me vorige week al uitgenodigd om bij hen te eten zodat ik niet heen en weer hoefde te rijden (dat had ik in de ochtend al gedaan toen ik naar de verkeerde werklocatie was gereden en de lege agenda zag en een vergadering op de andere locatie).
Lekkere pastamaaltijd gehad, extra energie! Hun kleine gaat nog even oefenen, maar zal vast gauw mee kunnen doen met kidsruns. Bedankt voor jullie gastvrijheid!

Mossel deed de 5 en ik de 10. Ik mocht een kwartier eerder starten. De eerste 100 meter was op het grasveld, en mijn benen voelden als pap. Dus maar even wat rustig aan doen. En sowieso: de HITTE. Niet te gek doen dus.
Daarna op de weg weer iets tempo gemaakt en gezocht naar een goed tempo. Mijn ademhaling voelde nog niet echt heel lekker. Pas na 3 kilometer had ik een groepje met een fijn tempo gevonden en kon ik stabiel lopen. Bij de drankpost bleven de hazen achter, maar al gauw werd ik weer door 1 dame hard ingehaald. De volgende kilometers probeerde ik haar weer bij te halen, en ik gaf mezelf daar voldoende tijd voor, en bij de volgende drankpost bleef ook zij weer achter.
Ik liep best lekker, ondanks de hitte. Op een gegeven moment kwam ik daar wel goed doorheen. De waterposten waren zeer welkom, de helft heb ik over me heen gegoten.

De benen voelden goed, en ik kon mijn tempo goed volhouden. Aan het eind dacht ik bij een viaduct dat mijn benen wel zouden protesteren, maar ook dat ging goed, en ik kon verder versnellen. Het voelde erg fijn om aan het eind nog zo hard te kunnen lopen. Nog een eindsprintje eruit weten te persen.
Zeer tevreden!
Toen ik eenmaal stilstond begon ik pas echt hard te zweten. Pff.

De marathon van Amersfoort voelt alweer als weken geleden. :')
Ik blijf ook mezelf toch weer verbazen hoe makkelijk ik herstel. Ik moet blijkbaar gewoon doorgaan, want rust roest.
pi_187499756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:30 schreef wyccie het volgende:

[..]

Eén van de zeldzame keren! Zwabberonwaardige foto's. ;(
;(
Dit kan echt niet, zo blij kijken aan het einde van een marathon.
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:04:11 #105
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_187502898
Stoer hoor al die verslagen van zo'n warme run! Ook leuk om Fo!kers in real life te zien denk ik ;) .

Het is van hele andere orde, maar ik ga mijn schema van 2019 verhogen naar 1000km voor 2019 denk ik. Gaat aardig goed met lopen dit jaar B-) :s)
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:21:40 #106
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187503127
Ik ga die Singelloop in Utrecht doen in Oktober. Is die 10km wat ?
pi_187505474
Ik liep gister, zoals wyccie al zei, ook de Jeroen Boschloop. Ik deed 5km, ging veel te hard van start, blies mezelf weer eens op in de hitte, maar het was wel gezellig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_187508125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:21 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ga die Singelloop in Utrecht doen in Oktober. Is die 10km wat ?
Ja, hoor. Prima. Was één van mijn eerste loopjes, geloof ik.
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:09:28 #109
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187510696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ja, hoor. Prima. Was één van mijn eerste loopjes, geloof ik.
Heb er zin in!!
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:14:55 #110
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187510797
Heel irritant dit. Ik loop al een tijdje precies hetzelfde rondje. Via runkeeper op mn vorige telefoon was dit altijd 7.28km ongeveer. En nu heb ik een nieuwe telefoon (zelfde model maar paar versies nieuwer), en nu was exact hetzelfde rondje ineens 7.15km. Niet dat het enorm veel scheelt, maar het is wel vervelend want ik wil gewoon graag weten wat er nou klopt. Nu had ik een snelle tijd gelopen en was het ineens "slechts" mijn 6e snelste tijd omdat de afstand volgens dit ding korter is 😂
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:17:42 #111
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187510865
Een eerste loopje van 10 km? Ik ben dan nog voorzichtig begonnen met 5 km blijkbaar. :{
Ik denk wel dat de volgende een 7,5km run gaat worden. Ik gok dat ik dan de meer wandelaars er dan uit filter. De eerste 2 km was alleen maar traag verkeer ontwijken. Nou vermoed ik dat de Ladiesrun ook wat leve-de-lol-lopers trekt dus dat kan ook schelen.

Ik denk erover de Rotterdam night run in oktober te gaan doen. Ziet er cool uit met allemaal lichtjes. :)

https://www.rotterdamnightrun.nl/

[ Bericht 9% gewijzigd door Elpis op 19-06-2019 22:23:32 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:21:13 #112
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187510965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:17 schreef Elpis het volgende:
Een eerste loopje van 10 km? Ik ben dan nog voorzichtig begonnen met 5 km blijkbaar. :{
Ik denk wel dat de volgende een 7,5km run gaat worden. Ik gok dat ik dan de meer wandelaars er dan uitfilter. De eerste 2 km was alleen maar traag verkeer ontwijken. Nou vermoed ik dat de Ladierun ook wat leve-de-lol-lopers trekt dus dat kan ook schelen.

Ik denk erover de Rotterdam night run in oktober te gaan doen. Ziet er cool uit met allemaal lichtjes. :)
Mijn aller eerste loopje in 2012 was ook een 10km herinner ik me. Dat was in Spaarnwoude. Deze Singelloop in Utrecht gaat ook weer mn eerste worden sinds een aantal jaren!

Met allemaal lichtjes klinkt idd cool!
pi_187513655
Mijn allereerste was een 5, een paar maanden daarvoor. Een vrouwenloop. :)
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 06:47:05 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_187515025
Mijn eerste was ook 5km. En die loop ik nu nog steeds heel veel. Gewoon omdat ik het leuk vind :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187515499
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn eerste was ook 5km. En die loop ik nu nog steeds heel veel. Gewoon omdat ik het leuk vind :)
Mijn eerste was een 10km. Ik liep HM's, marathons. Maar ik loop nu ook heel vaak 5. Gewoon omdat ik dat heel leuk vind :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_187517361
Mijn eerste ook de 10km ja! In Madrid!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:02:17 #117
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187517384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn eerste ook de 10km ja! In Madrid!
Mijn eerste was een 7km. In Heemskerk.

Komend weekend 3 rondjes van 7!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187517404
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:02 schreef Frsh het volgende:

[..]

Mijn eerste was een 7km. In Heemskerk.

Komend weekend 3 rondjes van 7!
Ja, ik ook, maar ben nog nooit zo slecht voorbereid naar de Marquetteloop gegaan ;(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187517465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:14 schreef GwaiLow het volgende:
Heel irritant dit. Ik loop al een tijdje precies hetzelfde rondje. Via runkeeper op mn vorige telefoon was dit altijd 7.28km ongeveer. En nu heb ik een nieuwe telefoon (zelfde model maar paar versies nieuwer), en nu was exact hetzelfde rondje ineens 7.15km. Niet dat het enorm veel scheelt, maar het is wel vervelend want ik wil gewoon graag weten wat er nou klopt. Nu had ik een snelle tijd gelopen en was het ineens "slechts" mijn 6e snelste tijd omdat de afstand volgens dit ding korter is 😂
Horloge is vrijwel altijd nauwkeuriger. Ik sta er altijd verstelt van dat mijn zelfde rondjes vaak op de meter even lang zijn elke keer als ik ze loop.
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:10:11 #120
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187517482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:08 schreef Remzz het volgende:

[..]

Horloge is vrijwel altijd nauwkeuriger. Ik sta er altijd verstelt van dat mijn zelfde rondjes vaak op de meter even lang zijn elke keer als ik ze loop.
Goeie, misschien moet ik dat eens kopen ! Welke heb jij? Moet eens uitzoeken wat nou goede hardloop horloges zijn. En uiteraard niet al te duur :D
pi_187517535
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:10 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Goeie, misschien moet ik dat eens kopen ! Welke heb jij? Moet eens uitzoeken wat nou goede hardloop horloges zijn. En uiteraard niet al te duur :D
Ik heb een Garmin Forerunner 235, bevalt erg goed. Maar als je niet al teveel eisen stelt voldoet de Forerunner 35 ook al denk ik.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 juni 2019 @ 12:58:38 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187518633
Heel soepel ging het niet, slecht ook niet, maar de eerste 6km op weg naar een halve marathon onder de 2 uur (maar nu echt) heb ik alvast in de pocket :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 20 juni 2019 @ 17:38:03 #123
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187522214
Mijn eerste was een 5km bij de Ekiden in Zwolle met een aantal van hier :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport donderdag 20 juni 2019 @ 17:39:16 #124
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187522233
Singelloop Utrecht wel een goede tip trouwens :P denk dat ik die ook ga doen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187522444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:08 schreef Remzz het volgende:

[..]

Horloge is vrijwel altijd nauwkeuriger. Ik sta er altijd verstelt van dat mijn zelfde rondjes vaak op de meter even lang zijn elke keer als ik ze loop.
Ik dacht dat dat niet zo veel meer uitmaakt met de GPS op de telefoons van tegenwoordig.
Mijn horloge geeft in ieder geval niet steeds precies dezelfde afstand.

Morgenavond een midzomernacht loopje. *O*
pi_187522543
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:38 schreef DeLuna het volgende:
Mijn eerste was een 5km bij de Ekiden in Zwolle met een aantal van hier :P
Fok! in Zwolle *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:11:54 #127
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187525804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik ook, maar ben nog nooit zo slecht voorbereid naar de Marquetteloop gegaan ;(
Mooi! Kan ik je tenminste bijhouden
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187526867
Ik denk dat ik zojuist een enorm kutte ontdekking heb gedaan ;(

Heb altijd met endomondo gerend (laatste 5 jaar iig). Nou is endomondo de afgelopen 16 dagen 2x gestopt met meten tijdens een run en heb ik een Fitbit charge 3 gekocht. Zojuist m'n eerste run gehad en daarin viel me op dat ik m'n normale comfortabele tempo liep, maar m'n Fitbit een veel lagere pace gaf dan ik voor m'n gevoel echt liep (6m tot 6m20 tov 5m10 dat ik met Endomondo meestal liep). Nou was het warm in de zon en had ik niet veel gedronken, dus dat ik iets langzamer liep kan kloppen, maar ik ging eens opletten op de afstand. Het was een een vaste route, dus ik weet waar endomondo altijd de kilometers meette. En wat met Endomondo altijd 1km was, was nu +-880 meter :{

Dus ik heb voor m'n gevoel altijd veel meer gelopen, dan het in de praktijk was. Met lagere snelheden dan ik altijd dacht?

Dat zou echt een enorm diepe domper zijn namelijk...

Edit: holy shit, ik ben niet de enige

https://community.fitbit.(...)harge-3/td-p/3093099

[ Bericht 6% gewijzigd door Neo-Mullen op 20-06-2019 21:43:26 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:00:38 #129
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187526968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Heel soepel ging het niet, slecht ook niet, maar de eerste 6km op weg naar een halve marathon onder de 2 uur (maar nu echt) heb ik alvast in de pocket :+
Ik doe met je mee :) Dat is mijn eerste tussendoel voor de sub-4 M eind van dit jaar. Hopelijk haal ik de sub2-HM ergens in augustus. Maar eerst nog ff vlammen op de Ekiden! *O* *O*
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 22:11:50 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_187528331
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik denk dat ik zojuist een enorm kutte ontdekking heb gedaan ;(

Heb altijd met endomondo gerend (laatste 5 jaar iig). Nou is endomondo de afgelopen 16 dagen 2x gestopt met meten tijdens een run en heb ik een Fitbit charge 3 gekocht. Zojuist m'n eerste run gehad en daarin viel me op dat ik m'n normale comfortabele tempo liep, maar m'n Fitbit een veel lagere pace gaf dan ik voor m'n gevoel echt liep (6m tot 6m20 tov 5m10 dat ik met Endomondo meestal liep). Nou was het warm in de zon en had ik niet veel gedronken, dus dat ik iets langzamer liep kan kloppen, maar ik ging eens opletten op de afstand. Het was een een vaste route, dus ik weet waar endomondo altijd de kilometers meette. En wat met Endomondo altijd 1km was, was nu +-880 meter :{

Dus ik heb voor m'n gevoel altijd veel meer gelopen, dan het in de praktijk was. Met lagere snelheden dan ik altijd dacht?

Dat zou echt een enorm diepe domper zijn namelijk...

Edit: holy shit, ik ben niet de enige

https://community.fitbit.(...)harge-3/td-p/3093099
Maar het probleem lijkt eerder in de Fitbit te zitten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187528567
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar het probleem lijkt eerder in de Fitbit te zitten...
Inderdaad, voor mij persoonlijk een flinke opluchting :') die fitbit gaat terug. Dan toch maar een Garmin :) morgen eens in verdiepen
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 05:22:56 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_187531154
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Inderdaad, voor mij persoonlijk een flinke opluchting :') die fitbit gaat terug. Dan toch maar een Garmin :) morgen eens in verdiepen
Hier al jaren tevreden over Garmin :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187532553
Ik had een Garmin forerunner 35. Prima horloge maar om de hele dag te dragen vond ik hem lelijk.
Toen heb ik mijzelf de vivoactive3 cadeau gedaan, die was stijlvoller en veel uitgebreider.
Met de wandelvierdaagse (die ik zou doen met mijn zus maar zij haakte af na 2 dagen, maar goed waar je aan begint moet je afmaken) bleek dat de gelopen afstand behoorlijk afweek.
Ook met hardlopen klopte de gelopen afstand niet goed.
Dit horloge heeft touchscreen en het stoorde mij dat het scherm bij een aanraking snel in een andere 'stand' ging.
Kortom, ik was er niet tevreden over.
Ik heb gelukkig de koop ongedaan kunnen maken, ik had het horloge nog maar net een paar weken.
Nu gekozen voor de forerunner45. Voor mijn budget en wensen prima en weer gewoon met knoppen.
Tot zover mijn review over een paar modellen van Garmin :)

Verder loopt het hier niet zo vlotjes momenteel. Geveld door een of ander naar virus waardoor ik niet naar de 4 mijl van Zwolle ben geweest. Dat vind ik wel heel erg jammer. Gelukkig knapt het wel weer wat op.
Morgen toch maar naar de TT-run. Dat is tenslotte meer voor de gein en beleving, ingeschreven voor 2 rondes maar misschien hou ik het na 1 ronde wel voor gezien, dat kan ik ter plekke nog wel beslissen. We gaan met hetzelfde groepje als vorig jaar dus het wordt vast weer een gezellige dag.
pi_187533858
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik denk dat ik zojuist een enorm kutte ontdekking heb gedaan ;(

Heb altijd met endomondo gerend (laatste 5 jaar iig). Nou is endomondo de afgelopen 16 dagen 2x gestopt met meten tijdens een run en heb ik een Fitbit charge 3 gekocht. Zojuist m'n eerste run gehad en daarin viel me op dat ik m'n normale comfortabele tempo liep, maar m'n Fitbit een veel lagere pace gaf dan ik voor m'n gevoel echt liep (6m tot 6m20 tov 5m10 dat ik met Endomondo meestal liep). Nou was het warm in de zon en had ik niet veel gedronken, dus dat ik iets langzamer liep kan kloppen, maar ik ging eens opletten op de afstand. Het was een een vaste route, dus ik weet waar endomondo altijd de kilometers meette. En wat met Endomondo altijd 1km was, was nu +-880 meter :{

Dus ik heb voor m'n gevoel altijd veel meer gelopen, dan het in de praktijk was. Met lagere snelheden dan ik altijd dacht?

Dat zou echt een enorm diepe domper zijn namelijk...

Edit: holy shit, ik ben niet de enige

https://community.fitbit.(...)harge-3/td-p/3093099
Waarom zou het zo'n enorm diepe domper zijn? Zolang je maar progressie maakt over de tijd. En je kunt je altijd eens inschrijven voor een wedstrijd als je zeker wilt weten wat je over bijv. 10km loopt. Ook horloges kunnen flink afwijken.

Net zoals de eerdere vraag; die 130 meter verschil is echt niks. Je kunt je lang en kort afvragegn wat 'de echte afstand' is maar daar ga je nooit achterkomen, misschien neem je de ene keer ook wel net wat meer buitenbochten dan de andere keer. Als je dat wilt voorkomen moet je alleen nog maar op de baan lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:28:17 #135
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187533951
Iedere GPS heeft een afwijking :Y
F means you're fucked
pi_187536950
En daarom is er de wet van Pijll.
pi_187537841
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zou het zo'n enorm diepe domper zijn? Zolang je maar progressie maakt over de tijd. En je kunt je altijd eens inschrijven voor een wedstrijd als je zeker wilt weten wat je over bijv. 10km loopt. Ook horloges kunnen flink afwijken.

Net zoals de eerdere vraag; die 130 meter verschil is echt niks. Je kunt je lang en kort afvragegn wat 'de echte afstand' is maar daar ga je nooit achterkomen, misschien neem je de ene keer ook wel net wat meer buitenbochten dan de andere keer. Als je dat wilt voorkomen moet je alleen nog maar op de baan lopen.
Omdat ik competetief ben ingesteld en telkens trots ben op de resultaten die ik neerzet. Ik heb gisteren een run neergezet die 16km lang was, terwijl m'n fitbit 13,4km aangaf. Daar zou niemand in dit topic genoegen mee nemen, zeker niet als ie aangeeft dat je 5m50 loopt ipv je normale 5m10.

Ik snap dat er altijd wat marge in zit, maar met deze resultaten neem ik geen genoegen. Bovendien train ik voor een marathon en kijk ik erg maar m'n progressie. Als ik niet m'n onderzoek had gedaan naar deze afwijking, had ik de moed mss wel laten zakken als blijkt dat ik ineens een beroerde conditie heb (tov al m'n eerdere metingen). Er gaat vanalles door je heen, althans bij mij.

Maar misschien ben ik gek :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_187537984
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Omdat ik competetief ben ingesteld en telkens trots ben op de resultaten die ik neerzet. Ik heb gisteren een run neergezet die 16km lang was, terwijl m'n fitbit 13,4km aangaf. Daar zou niemand in dit topic genoegen mee nemen, zeker niet als ie aangeeft dat je 5m50 loopt ipv je normale 5m10.

Ik snap dat er altijd wat marge in zit, maar met deze resultaten neem ik geen genoegen. Bovendien train ik voor een marathon en kijk ik erg maar m'n progressie. Als ik niet m'n onderzoek had gedaan naar deze afwijking, had ik de moed mss wel laten zakken als blijkt dat ik ineens een beroerde conditie heb (tov al m'n eerdere metingen). Er gaat vanalles door je heen, althans bij mij.

Maar misschien ben ik gek :P
Controleer eens je route met afstandmeten.nl.

Dit is wel een erg groot verschil, zelf zou ik hem meteen proberen in te ruilen als dat nog kan. En om eerlijk te zijn is die fitbit ook niet echt de beste keuze geweest het is meer een activity tracker dan sportswatch.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 21-06-2019 17:12:44 ]
pi_187538044
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Omdat ik competetief ben ingesteld en telkens trots ben op de resultaten die ik neerzet. Ik heb gisteren een run neergezet die 16km lang was, terwijl m'n fitbit 13,4km aangaf. Daar zou niemand in dit topic genoegen mee nemen, zeker niet als ie aangeeft dat je 5m50 loopt ipv je normale 5m10.

Ik snap dat er altijd wat marge in zit, maar met deze resultaten neem ik geen genoegen. Bovendien train ik voor een marathon en kijk ik erg maar m'n progressie. Als ik niet m'n onderzoek had gedaan naar deze afwijking, had ik de moed mss wel laten zakken als blijkt dat ik ineens een beroerde conditie heb (tov al m'n eerdere metingen). Er gaat vanalles door je heen, althans bij mij.

Maar misschien ben ik gek :P
Tja als je voor een marathon traint lijkt me een fitbit inderdaad niet het meest geschikte apparaat. Net zoals als wanneer je voor de zwemelfstedentocht traint je waarschijnlijk ook iets professionelers aan moet schaffen dan een Hawaii-zwembroek.

Maar ik zou toch denken dat als je voor een marathon traint je wel vaker wedstrijden hebt gelopen? En dat een verschil in snelheid en afstand van bijna 3km/u je dus wel eerder opgevallen zou zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 21-06-2019 17:32:25 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187539231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja als je voor een marathon traint lijkt me een fitbit inderdaad niet het meest geschikte apparaat. Net zoals als wanneer je voor de zwemelfstedentocht traint je waarschijnlijk ook iets professionelers aan moet schaffen dan een Hawaii-zwembroek.

Maar ik zou toch denken dat als je voor een marathon traint je wel vaker wedstrijden hebt gelopen? En dat een verschil in snelheid en afstand van bijna 3km/u je dus wel eerder opgevallen zou zijn?
Ja daar ben ik nu ook achter. En ik heb ook vaker wedstrijden gelopen. Ik loop 3 tot 4x per week en ken m'n lichaam, vandaar dat ik na 2km ook al m'n twijfels kreeg toen ik wel heel hard moest rennen om boven de 6m/km uit te komen. Maarja, je vertrouwt er maar en loopt verder, al dan niet met allerlei scenario's in je hoofd.

Anyway, deze fitbit is 4 dagen oud, dus hij gaat terug. Ik heb de Garmin vivoactive 3 besteld, ook al lees ik hier dat iemand er wat issues mee had (toch bedankt voor het uiteenzetten van wat apparaatjes :) ). Ik ga gauw zelf ondervinden hoe deze is.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_187539412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:28 schreef YUR het volgende:
Iedere GPS heeft een afwijking :Y
Is het net zo als met bijv. een weegschaal? Wanneer je je vasthoudt aan 1 systeem of apparaat heb je een goede indicatie of heeft het met andere dingen te maken?
Ik maak ook gebruik van Evy maar die wijkt ook enorm af. Bij afstandmeten.nl klopt mijn Garmin wel.
Althans, mijn forerunners.
pi_187540387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:53 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Is het net zo als met bijv. een weegschaal? Wanneer je je vasthoudt aan 1 systeem of apparaat heb je een goede indicatie of heeft het met andere dingen te maken?
Ik maak ook gebruik van Evy maar die wijkt ook enorm af. Bij afstandmeten.nl klopt mijn Garmin wel.
Althans, mijn forerunners.
Nee, niet echt. Zie een GPS track als een verzameling van puntjes. Vr elk afzonderlijk punt wordt de locatie bepaald. Maar omdat het GPS systeem een onnauwkeurigheid heeft van soms wel een paar meter in de praktijk, zal de lijn van je track nooit exact jouw route volgen. Het zal meer een soort zigzag zijn, hoewel het er op Strava en andere apps wel weer vloeiend uitziet, en de software in je horloge ook wel correcties doorvoert. Bochten worden daarentegen nogal eens afgesneden en voila: de werkelijke afstand is nooit exact gemeten.
Zo kun je ook met hetzelfde horloge op hetzelfde traject iedere keer een iets andere afstand meten. De kwaliteit van het horloge (o.a. software en antenne) speelt wel mee in de gemiddelde afwijking.

Voor meer achtergrond zou je eens een review op de site van DC Rainmaker moeten lezen, die test ze regelmatig uitgebreid.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:50:59 #143
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187541365
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik denk dat ik zojuist een enorm kutte ontdekking heb gedaan ;(

Heb altijd met endomondo gerend (laatste 5 jaar iig). Nou is endomondo de afgelopen 16 dagen 2x gestopt met meten tijdens een run en heb ik een Fitbit charge 3 gekocht. Zojuist m'n eerste run gehad en daarin viel me op dat ik m'n normale comfortabele tempo liep, maar m'n Fitbit een veel lagere pace gaf dan ik voor m'n gevoel echt liep (6m tot 6m20 tov 5m10 dat ik met Endomondo meestal liep). Nou was het warm in de zon en had ik niet veel gedronken, dus dat ik iets langzamer liep kan kloppen, maar ik ging eens opletten op de afstand. Het was een een vaste route, dus ik weet waar endomondo altijd de kilometers meette. En wat met Endomondo altijd 1km was, was nu +-880 meter :{

Dus ik heb voor m'n gevoel altijd veel meer gelopen, dan het in de praktijk was. Met lagere snelheden dan ik altijd dacht?

Dat zou echt een enorm diepe domper zijn namelijk...
Nou, ik vind het wel een erg doorzichtige manier om een paar plaatsen te kunnen stijgen in de FOK! Hardloop Challenge 2019. Zo makkelijk ook :{
!!! Go 49-ers !!!
pi_187541955
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:37 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja daar ben ik nu ook achter. En ik heb ook vaker wedstrijden gelopen. Ik loop 3 tot 4x per week en ken m'n lichaam, vandaar dat ik na 2km ook al m'n twijfels kreeg toen ik wel heel hard moest rennen om boven de 6m/km uit te komen. Maarja, je vertrouwt er maar en loopt verder, al dan niet met allerlei scenario's in je hoofd.

Anyway, deze fitbit is 4 dagen oud, dus hij gaat terug. Ik heb de Garmin vivoactive 3 besteld, ook al lees ik hier dat iemand er wat issues mee had (toch bedankt voor het uiteenzetten van wat apparaatjes :) ). Ik ga gauw zelf ondervinden hoe deze is.
Als het je om een hardloophorloge gaat zou ik even heroverwegen of de de forerunner 245 niet geschikter is.
pi_187545614
Midzomernacht Halve Marathon in Zaltbommel gelopen.
Van de marathon afgelopen weekend niks meer te merken. Of nou ja, alleen positieve dingen, natuurlijk wel een goede conditie.

Heb na 1-2 kilometer achter een fijn groepje aan gelopen. Cijfertechnisch gezien gingen ze eigenlijk te snel voor wat ik in gedachten had, maar het ging lekker. En ik wilde ook wel eens kijken hoe ver ik nu van mijn PR af zit. En aangezien het vandaag gelukkig wat frisser was, kon dat ook wel. Dus maar geprobeerd zo lang mogelijk, liefst tot het eind, bij ze te blijven. Paar keer gedacht dat ik het einde niet zou redden als ik op dat tempo door zou gaan, maar telkens ging het wel weer.

Deze snelheid haal ik tegenwoordig niet eens op 5k, maar nu liep ik hard op een lange afstand. Op een gegeven moment gingen mijn benen zo snel dat ik me een Keniaan voelde. 8-)
Heel tevreden met de tijd en hoe het ging. Leuk loopje, zonder tijdswaarneming, maar wel met prijzen. Loper 21 krijgt een beker (21 juni, 21 kilometer, 21:00h :) )

  zaterdag 22 juni 2019 @ 09:52:37 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187547803
Kwam deze tegen in V&A voor wie nog op zoek is

V&A / [TK] Garmin Forerunner 235 sport/smartwatch
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_187547979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 00:51 schreef wyccie het volgende:
Midzomernacht Halve Marathon in Zaltbommel gelopen.
Van de marathon afgelopen weekend niks meer te merken. Of nou ja, alleen positieve dingen, natuurlijk wel een goede conditie.

Heb na 1-2 kilometer achter een fijn groepje aan gelopen. Cijfertechnisch gezien gingen ze eigenlijk te snel voor wat ik in gedachten had, maar het ging lekker. En ik wilde ook wel eens kijken hoe ver ik nu van mijn PR af zit. En aangezien het vandaag gelukkig wat frisser was, kon dat ook wel. Dus maar geprobeerd zo lang mogelijk, liefst tot het eind, bij ze te blijven. Paar keer gedacht dat ik het einde niet zou redden als ik op dat tempo door zou gaan, maar telkens ging het wel weer.

Deze snelheid haal ik tegenwoordig niet eens op 5k, maar nu liep ik hard op een lange afstand. Op een gegeven moment gingen mijn benen zo snel dat ik me een Keniaan voelde. 8-)
Heel tevreden met de tijd en hoe het ging. Leuk loopje, zonder tijdswaarneming, maar wel met prijzen. Loper 21 krijgt een beker (21 juni, 21 kilometer, 21:00h :) )

[ afbeelding ]
Wow dat ziet er mooi uit! En jouw lichaam blijft verbazen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187548974
Jij en Guard zijn echt de sterkste hardlopers ooit. Jullie ontbijten met baksteen uit de blender, zo zie ik dat voor me.
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 12:06:55 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_187549244
Welnee, die blender hebben ze niet eens nodig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187549491
Ik had vandaag wel echt last van m’n gebrek aan ontbijt. M’n zaterdagochtendduurloopje loop ik eigenlijk altijd zonder, maar vaak rond 8 uur i.p.v. 9:45.
pi_187549637
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nou, ik vind het wel een erg doorzichtige manier om een paar plaatsen te kunnen stijgen in de FOK! Hardloop Challenge 2019. Zo makkelijk ook :{
_O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_187549647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:25 schreef hatsaflats het volgende:
Ik had vandaag wel echt last van m’n gebrek aan ontbijt. M’n zaterdagochtendduurloopje loop ik eigenlijk altijd zonder, maar vaak rond 8 uur i.p.v. 9:45.
Wat voelde je dan? Minder kracht?

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Welnee, die blender hebben ze niet eens nodig
:D 8)7 _O-

Ik had vanochtend heuveltraining. De ochtend nadat Guard in datzelfde gebied weer even een marathon 's nachts afraffelde 8)7

Mijn been is stabiel. 60% van wat het zou moeten zijn. Ik ben daar voor nu al heel blij mee.
pi_187549797
Als je ontbijt je symboliseert als hardloper dan ben ik een warme dikke brei 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187549838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat voelde je dan? Minder kracht?
[..]

:D 8)7 _O-

Ik had vanochtend heuveltraining. De ochtend nadat Guard in datzelfde gebied weer even een marathon 's nachts afraffelde 8)7

Mijn been is stabiel. 60% van wat het zou moeten zijn. Ik ben daar voor nu al heel blij mee.
Vooral veel honger. En op een gegeven moment zelfs steken in m’n zij, op 5:40min/km.

Goed te horen dat je toch weer wat positiever bent over je been!
pi_187550526
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:59 schreef hatsaflats het volgende:
Goed te horen dat je toch weer wat positiever bent over je been!
Ik ben altijd heel positief ingesteld, het komt er alleen vaak wat beroerd uit.
pi_187558503
Ik ontbijt met melk en muesli. Dat vindt mijn tandarts wel fijn.
pi_187560890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:57 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Zie een GPS track als een verzameling van puntjes. Vr elk afzonderlijk punt wordt de locatie bepaald. Maar omdat het GPS systeem een onnauwkeurigheid heeft van soms wel een paar meter in de praktijk, zal de lijn van je track nooit exact jouw route volgen. Het zal meer een soort zigzag zijn, hoewel het er op Strava en andere apps wel weer vloeiend uitziet, en de software in je horloge ook wel correcties doorvoert. Bochten worden daarentegen nogal eens afgesneden en voila: de werkelijke afstand is nooit exact gemeten.
Zo kun je ook met hetzelfde horloge op hetzelfde traject iedere keer een iets andere afstand meten. De kwaliteit van het horloge (o.a. software en antenne) speelt wel mee in de gemiddelde afwijking.

Voor meer achtergrond zou je eens een review op de site van DC Rainmaker moeten lezen, die test ze regelmatig uitgebreid.
Dank voor de uitleg. Ik meende wel dat het had te maken met die puntjes maar de rest wat je zegt maakt het nog beter te begrijpen.
Nu heb ik inmiddels met de Forerunner45 een paar keer gelopen. De weergegeven afstand komt beter overeen dan bij de Vivoactive3 die ik had. Maar tjonge, wat is dat scherm slecht te lezen en de bediening, waarvan ik had gehoopt dat het met knoppen beter zou zijn, vind ik lastig.
Dan ga ik nog liever terug naar mijn 35 als het om gemak en leesbaarheid gaat.
Kortom, ik ben er nog niet uit.....
Ik heb nog gekeken op de site van Rainmaker en die is zeer duidelijk en ik moest lachen om de vergelijking met Oreo's.

Ik zie hier steeds prachtige prestaties voorbij komen die erg leuk zijn om te lezen.
Zelf heb ik gister 2 rondjes op het circuit Assen gelopen. Druk, warm maar gezellig.
De laatste tijd niet fit. Niezen, hoesten, benauwd en daardoor even getwijfeld of ik na 1 rondje af zou slaan de pitsstraat in. Toen maar mijn petje over mijn voorhoofd geschoven, blik op oneindig en voor die 2e ronde gegaan. Aan het eind trots uiteraard!
Heb echt een enorm gezellige dag gehad.
pi_187561453
Gisteren eindelijk de mara-thon rond Sneek en meer gelopen. Leuk loopje door voornamelijk natuurgebied. Redelijk wat publiek voor zo, n soort marathon en vooral enthousiast. Zeker een aanrader voor degene die van polderloopjes houd. Start was om 19:00 uur dus de meeste zonnewarmte was er niet meer. Totaal zonder plan gelopen of doelstelling en dat ging lekker.
  zondag 23 juni 2019 @ 13:27:01 #159
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187563321
In verband met een vaderdagkadootje (we gaan kamperen papa!) gisteren op een boerencamping overnacht en niet op tijd om aan de Marquetteloop in Heemskerk mee te doen. Bovendien warm.

Ik ga vanavond als het wat koeler is wel weer het bos in.

Ps. Sorry, @La_Tramposa, geen fok!meet vandaag. Ben benieuwd hoe het ging met de warmte.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 17:23:37 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_187566696
Ik stond vandaag aan de start van de Triathlon in Rotterdam, onderdeel van de Tri Hard Series.

SPOILER: heel lang triathlon verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 23 juni 2019 @ 17:26:39 #161
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187566724
Mooi Guppy! Hulde voor je doorzettingsvermogen *O*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juni 2019 @ 17:34:44 #162
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187566798
Mooi gedaan _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187567003
Wat een prestatie Guppy, echt goed gedaan!
  Redactie Sport zondag 23 juni 2019 @ 20:08:05 #164
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187569345
Guppy _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187569462
Geweldig verhaal guppy, zo maak je weer eens wat mee.
pi_187569562
Wat een drama! Maar wat een mooie afloop! O+
Ik kreeg zelf al bijna tranen in mijn ogen toen ik las het frustrerend het voor je was.

Echt ontzettend tof van de organisatie, de fietsenmaker en Mr. Guppy!
  zondag 23 juni 2019 @ 20:26:50 #167
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187569618
Heel mooi verhaal, Guppy! Goed beschreven!
pi_187569923
Zo, gupster, knap dat je toch doorgezet hebt. Was je eerst blij vroeg te starten... Overigens ligt die roeibaan in Zevenhuizen en wordt deze zelden of nooit gebruikt haha.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 20:59:16 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_187570069
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Zo, gupster, knap dat je toch doorgezet hebt. Was je eerst blij vroeg te starten... Overigens ligt die roeibaan in Zevenhuizen en wordt deze zelden of nooit gebruikt haha.
Ja, dat liep even anders. En je hebt gelijk over de ligging. Maar je kunt de skyline van Rotterdam zien liggen in de verte ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:22 schreef wyccie het volgende:
Wat een drama! Maar wat een mooie afloop! O+
Ik kreeg zelf al bijna tranen in mijn ogen toen ik las het frustrerend het voor je was.

Echt ontzettend tof van de organisatie, de fietsenmaker en Mr. Guppy!
Ik ga de organisatie nog wel even een bedankmailtje sturen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187570237
Mooi verhaal Gup!

Zoals Zwabber al zei ben ik dit weekend een paar rondjes gaan lopen op een van de Hollandse Bergen (die in Lansingerland).
Geen wedstrijd, maar een soort van gezamenlijke training georganiseerd door de lokale trailrunners community. Het zou 6 uur duren, maar je kon eigenlijk zo kort of lang lopen als je zelf wilde.
Op vrijdagavond vlak voor 00:00 verzamelen op de parkeerplaats. Even rustig de lage berg opwandelen met zijn allen (ong 30 man waren komen opdagen) naar de uitkijktoren, daar begon het rondje. Er hing een notitieblokje met een potlood, zodat je zelf bij kon houden hoeveel rondjes je al gelopen had.
Korte uitleg over het rondje ( 8km ongeveer, met 200 hoogtemeters) en we gingen op weg.
Even naar beneden, langs de parkeerplaats (waar tevens ook de verzorgingspost stond, ideaal; verzorging op je training). Vervolgens weer de kleine berg op en af, om het vierkant bosje, stukje lang vlak (het mentale stuk) en vervolgens moutainbikepad op.
Vervolgens een paar stukjes door het bos en omhoog naar de top van de grote berg, vlak onder de "top" weer naar beneden voor een lus van een km, inclusief een afdaling en klim door kniehoog gras (inclusief brandnetels), en weer een stukje donker bos.
Laatste stuk grasheuvel omhoog, en afdalen naar de parkeerplaats van de skiberg, stukje bos en weer omhoog naar het omgekeerde monument, golvend MTB pad richting de kleine berg, daar een paar keer op en neer om uiteindelijk weer bij de uitkijktoren uit te komen. die nog even beklimmen en weer naar beneden en het eerste streepje kon in het notitieblokje achter mijn naam.
Rondje 2 en 3 gingen prima en ieder rondje leek sneller voorbij te gaan. Niet dat ik sneller liep, maar het ging sneller voorbij.
Rondje 4 begon ik toch een beetje na te denken over hoeveel ik eigenlijk ging lopen. Ik had eigenlijk gedacht om de volle 6 uur te gaan lopen, maar af en toe voelde ik mijn achillespees wel en wilde niks forceren.
Besloten om ronde 4 en 5 nog te lopen en dan nog een kwart ronde om iig een marathon afstand af te leggen (voor de Garmin Connect Badge :P )

Zo gezegd, zo gedaan. 5 uur onderweg geweest, 4,5 uur aan het lopen geweest, maar Strava denkt waarschijnlijk dat het beklimmen en afdalen van de toren ook pauze was.
Gewacht tot 06:00, en iedereen die nog liep ook klaar was. We waren toen nog met 6 idioten over.
Geheel volgens traditie afgesloten met een biertje.
Mooi training geweest (of zoals de locals plegen te zeggen: het was gers), weer aantal bekenden gezien en nieuwe vrienden gemaakt.

Kortom: een Rivella training: Een beetje vreemd, maar wel lekker :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 21:15:56 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_187570354
Even een nachttraining _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187570429
En even een marathon gelopen. :D
Die Guard is ook lekker bezig.
pi_187570759
Ja maar dat parcours is niet pijlproef.
  zondag 23 juni 2019 @ 21:37:15 #174
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187570803
Doet ie gewoon. Wel beter: s nachts trainen met dit weer is ideaal
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 23 juni 2019 @ 21:39:28 #175
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_187570838
Ben altijd wel jaloers op de mensen die er gewoon even een marathon, triathlon of iets dergelijks uit weten te persen.

Het zomerseizoen is niet mijn beste seizoen. Ik kan totaal niet tegen die hitte. Vandaag tussen 11 en 12 uur m'n wekelijkse 12km ronde gelopen. Ik doe dat al zo'n 4 jaar, maar ik was zo kapot van de warmte dat ik gewoon verkeerd ben gelopen. 8)7

M'n hartslag kruipt ook gestaag omhoog en op het einde zit ie continu op zo'n 190 bpm. In de winter loop ik dezelfde afstand met 165 bpm en dan ben ik ook nog eens een halve minuut per km sneller. Vandaag kwam ik op 5:05 uit, vorige week zat ik nog op 4:36min/km. Daarnaast heb ik er ook nog eens de hele dag last van, als in: blijvend hoge hartslag en warm. ;(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juni 2019 @ 21:41:00 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187570870
Guard, uit interesse: wat is de langste afstand die je 'in één keer' (wandelpauze mag :+ ) gelopen hebt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 juni 2019 @ 21:48:45 #177
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_187571021
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:39 schreef Schuifpui het volgende:
Ben altijd wel jaloers op de mensen die er gewoon even een marathon, triathlon of iets dergelijks uit weten te persen.

Het zomerseizoen is niet mijn beste seizoen. Ik kan totaal niet tegen die hitte. Vandaag tussen 11 en 12 uur m'n wekelijkse 12km ronde gelopen. Ik doe dat al zo'n 4 jaar, maar ik was zo kapot van de warmte dat ik gewoon verkeerd ben gelopen. 8)7

M'n hartslag kruipt ook gestaag omhoog en op het einde zit ie continu op zo'n 190 bpm. In de winter loop ik dezelfde afstand met 165 bpm en dan ben ik ook nog eens een halve minuut per km sneller. Vandaag kwam ik op 5:05 uit, vorige week zat ik nog op 4:36min/km. Daarnaast heb ik er ook nog eens de hele dag last van, als in: blijvend hoge hartslag en warm. ;(
Heel herkenbaar dit, ik ben vanmorgen een rondje gegaan om 8:30, om de ergste hitte voor te zijn. Ik denk dat ik de komende week verder ook niks ga doen qua rennen, behalve een trail zondag van 22km :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_187571049
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ja maar dat parcours is niet pijlproef.
Nee, er was niemand met een Jones counter over het parcours gegaan :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187571065
quote:
11s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:41 schreef heywoodu het volgende:
Guard, uit interesse: wat is de langste afstand die je 'in één keer' (wandelpauze mag :+ ) gelopen hebt?
102 km
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187571068
Vandaag liep ik de halve marathon van Nootdorp.
Ik had me vooraf online na-ingeschreven en hoefde pas te betalen als ik daadwerkelijk mee zou doen. Wel zo prettig aangezien ik vrijdagavond al een HM liep en gisteravond heb gewerkt en vandaag wel erg vroeg op moest.
Maar ik voelde me prima, dus hup op naar het westen. Blij dat ik airco in de auto heb!

Aangezien het veel te warm zou worden en ik van de Nathan drankgordel vrijdag toch striemen in mijn onderrug had, besloten met de racevest te lopen.
Zonnebril, zonneklep, zonnebrand, vaseline gesmeerd rondom de oksels en nek, soft flasks gevuld met water en sportdrank, 2 gelletjes mee, tevoren goed gehydreerd met Maurten sportdrank, en mijn enkel ingetaped.
Ik was er klaar voor! 8-)

Het parcours bestond uit 2 rondes, een grote van ongeveer 13,5 en een kleinere van ongeveer 7,5. Het was uiteindelijk wel 100 meter te kort, maar ach.
Eerst ronde niet te hard gestart. De eerste meters voelden mijn benen heel zwaar. Waarschijnlijk toch door de bootcamp van gisteren terwijl ik verder geen spierpijn had, maar we hadden wel 8 sprintjes getrokken.
Ongemerkt liep ik daarna weer gewoon soepel en ging ik harder dan ik had verwacht. Ik had me voorbereid op een zware, trage duurloop, maar ik liep een iets sneller tempo. Zoveel mogelijk alle stukjes schaduw meegepakt. Op kilometer 7 en 14 gelletjes gepakt, en dat vond de maag ook goed. Ik had er plezier in, liep erg lekker. Beetje bij beetje liep ik de mensen voorbij.
En er was zelfs een stukje single track! De afstand klopte ook al niet, dus het was zo goed als een trail.

Op het laatste stukje liep ik langs iemand die foto's maakte, en ik zag best laat pas dat het pijll was.'Oh, hoi!' :D En hij had nog wel gezegd dat hij zou komen kijken. Het laatste stuk naar de finish heb ik versneld en na de finish kreeg ik weer bloemen. Dat geven ze aan alle vrouwen. Helaas ben ik de bloemen vergeten mee te nemen. ;(
Daarna nog even pijll naar huis gebracht en zijn spellenzolder bewonderd!

Ik heb deze week 3 loopjes gedaan, en allemaal zonder medaille. Knap uitgezocht. Het voelt toch een beetje als 'niet gelogd is niet gelopen'. :P
Geukkig heb ik wel heerlijk gelopen.
pi_187571140
Single track *O*
En je enkel hield het *O*

Knap gelopen met die hitte!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187571752
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:27 schreef Frsh het volgende:
In verband met een vaderdagkadootje (we gaan kamperen papa!) gisteren op een boerencamping overnacht en niet op tijd om aan de Marquetteloop in Heemskerk mee te doen. Bovendien warm.

Ik ga vanavond als het wat koeler is wel weer het bos in.

Ps. Sorry, @:La_Tramposa, geen fok!meet vandaag. Ben benieuwd hoe het ging met de warmte.
Verstandig besluit, ik heb voor het eerst in mijn Marquetteloop hem ook 'niet uit gelopen', na 2 rondes gestopt ipv 3..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187572869
Mooie belevenissen weer allemaal. En dat ondanks de nu al hoge temperaturen.

Speciale award voor meeste karakter gaat naar Guppyfriend.

Die voor meest ongewone activiteit naar Guard (ik bedoel, 's nachts een rondjesmarathon met hoogtemeters op een 'berg' bij Rotterdam)

L_T, jij gaat er vandoor met de award voor verstandigste beslissing.

Wyccie krijgt de juni-oevreaward. Met speciale props voor een wedstrijd in de hitte lopen vandaag.

En Pijll de sportiviteitsaward voor een 'niet-Pijllproof' parcours lopen zonder daar moeilijk over te doen.

Ik heb vandaag op het heetst van de dag alleen een rustige duurloop gedaan, een beetje hitte-acclimatiseren. En ik moet zeggen dat het nog wel enigszins uit te houden was ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door indepoeier op 24-06-2019 00:18:53 ]
  maandag 24 juni 2019 @ 06:10:01 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_187574980
Weer een prachtig Gup-moment Gupster!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_187583920
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:38 schreef Zwabberhark het volgende:
Jij en Guard zijn echt de sterkste hardlopers ooit. Jullie ontbijten met baksteen uit de blender, zo zie ik dat voor me.
Daar mag je TWC ook aan toevoegen. Die loopt ook marathons alsof het niets is.
En RD natuurlijk, onze ultraloper pionier.
pi_187584716
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Daar mag je TWC ook aan toevoegen. Die loopt ook marathons alsof het niets is.
En RD natuurlijk, onze ultraloper pionier.
Goed voorbeeld doet goed volgen.
pi_187587376
Zojuist een verbazingwekkend lekker rondje van 9km gedaan. Alleen toen ik stilstond op het einde kwam de zweetaanval :D
Maar het gaat verdomd goed de laatste tijd O+ weken van 40+ komen steeds vaker voor, zonder gekke pijntjes of mezelf tot het uiterste te moeten drijven.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:29:30 #188
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187592102
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:06 schreef indepoeier het volgende:
Mooie belevenissen weer allemaal. En dat ondanks de nu al hoge temperaturen.

Speciale award voor meeste karakter gaat naar Guppyfriend.

Die voor meest ongewone activiteit naar Guard (ik bedoel, 's nachts een rondjesmarathon met hoogtemeters op een 'berg' bij Rotterdam)

L_T, jij gaat er vandoor met de award voor verstandigste beslissing.

Wyccie krijgt de juni-oevreaward. Met speciale props voor een wedstrijd in de hitte lopen vandaag.

En Pijll de sportiviteitsaward voor een 'niet-Pijllproof' parcours lopen zonder daar moeilijk over te doen.
Dit dus! _O_ _O_ Voel me gewoon geļntimideerd :@ door al die stoere, die-hard verhalen, of het nou het doorzetten van Guppy is of de taaiheid van Wyccie en Guard.
Zooo inspirerend! *O*
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 20:33:37 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_187603935
Zo intimiderend ben ik niet hoor :D :@

Ik had een bedank-berichtje gestuurd naar Tri Rotterdam. Kreeg ik meteen een berichtje terug van de vrijwilliger die me geholpen had. Zo lief!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187606497
En zo taai ben ik niet ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187607175
Poeh het was flink zweten, maar wel lekker gelopen. Als test voor de ekiden 10km gelopen met 3x een tempoblok van 1km op mn beoogde 10km tempo.
Als het weer niet tegenzit ga ik een PR poging doen :)
pi_187607273
Zaterdag toevallig Tri Rotterdam gezien van een afstandje. Was lekker wezen varen op de Rotte. Het waren niet echt de temperaturen om je in te spannen.
Zag daar de fietsers trouwens continu stayeren, dacht dat dat niet mocht.
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 23:39:21 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_187609623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 22:31 schreef RunnerAdd het volgende:
Zaterdag toevallig Tri Rotterdam gezien van een afstandje. Was lekker wezen varen op de Rotte. Het waren niet echt de temperaturen om je in te spannen.
Zag daar de fietsers trouwens continu stayeren, dacht dat dat niet mocht.
Zaterdag waren de divisiewedstrijden. In de divisiewedstrijden mocht er deze wedstrijd wel gestayered worden :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Guppy op 25-06-2019 23:47:08 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 juni 2019 @ 10:00:47 #194
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187612896
Ben blij dat het vanochtend een stuk koeler is... gisteravond om 20 uur was het gewoon nog 26 graden.. :P Moest na 6 km gewoon stoppen.... :+
!!! Go 49-ers !!!
pi_187618662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 22:28 schreef RunnerAdd het volgende:
Poeh het was flink zweten, maar wel lekker gelopen. Als test voor de ekiden 10km gelopen met 3x een tempoblok van 1km op mn beoogde 10km tempo.
Als het weer niet tegenzit ga ik een PR poging doen :)
Ekiden?

Kom je volgende week even buurten bij de Fok-partytent? We bijten niet!
pi_187619514
wie doen er allemaal mee dit jaar, aan de ekiden?
pi_187619639
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:12 schreef Zwabberhark het volgende:
wie doen er allemaal mee dit jaar, aan de ekiden?
Kom gezellig langs we bijten niet. ;)
pi_187621619
Oh, ja, Ekiden. Achteraf had ik best mee kunnen doen, maar nu loop ik zondag al een andere 5 :P

En als m’n benen het toestaan volgende week vrijdag nog een 800, en daarna is het wel even klaar. Gisteren wel een goede hittetraining doorstaan, dus nu moet het allemaal wel goed gaan gaan.
pi_187623991
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:12 schreef Zwabberhark het volgende:
wie doen er allemaal mee dit jaar, aan de ekiden?
Pijll, TWC, McTwente, Guard, Jeronimo, Vork, Maraca, Roberto Carlos, Crientj, TMan, DavetheNL, ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 20:15 schreef hatsaflats het volgende:
Oh, ja, Ekiden. Achteraf had ik best mee kunnen doen, maar nu loop ik zondag al een andere 5 :P
De Ekiden is op zaterdag!
pi_187627119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Pijll, TWC, McTwente, Guard, Jeronimo, Vork, Maraca, Roberto Carlos, Crientj, TMan, DavetheNL, ik.
[..]

De Ekiden is op zaterdag!
Haha, ik eet geen bakstenen als ontbijt ;)
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:16:51 #201
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187627131
Ja inderdaad...ik neem aan dat die teams zijn ingeschreven als Team Baksteen en Team Bakstwee
F means you're fucked
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:53:24 #202
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187627326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:16 schreef YUR het volgende:
Ja inderdaad...ik neem aan dat die teams zijn ingeschreven als Team Baksteen en Team Bakstwee
Hulde, hulde, bravo! Keep up the good work
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187627372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:16 schreef YUR het volgende:
Ja inderdaad...ik neem aan dat die teams zijn ingeschreven als Team Baksteen en Team Bakstwee
Volgens goed gebruik zit het woord Fok in de teamnaam.
pi_187627380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:16 schreef YUR het volgende:
Ja inderdaad...ik neem aan dat die teams zijn ingeschreven als Team Baksteen en Team Bakstwee
_O- _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:00 schreef McTwente het volgende:

[..]

Volgens goed gebruik zit het woord Fok in de teamnaam.
Gemiste kans ;)
pi_187627451
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:00 schreef McTwente het volgende:

[..]

Volgens goed gebruik zit het woord Fok in de teamnaam.
Slechts in een van de twee teamnamen toch?
pi_187628877
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Kom gezellig langs we bijten niet. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Positieve noot: ik heb gisteravond meegedaan aan een wedstrijd. 4 Engelse mijlen. Ik maakte de klassieke beginnersfout door te snel te vertrekken, waarna ik de laatste 4 km nog 10x gewandeld heb. Het was ook warm, hoge dauwpunten. Maar ik heb wel genoten, het was gezellig met veel bekenden van de club en ik werd niet gehinderd door mijn rechterbeen. Dat been voelt een dag later ook niet heel slecht, dus ik ben tevreden.
pi_187631979
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:12 schreef pijll het volgende:

[..]

Slechts in een van de twee teamnamen toch?
Ja en nee. Je zult ze achteraf beiden terug kunnen vinden door te zoeken op het woord Fok.
pi_187632001
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:35 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Positieve noot: ik heb gisteravond meegedaan aan een wedstrijd. 4 Engelse mijlen. Ik maakte de klassieke beginnersfout door te snel te vertrekken, waarna ik de laatste 4 km nog 10x gewandeld heb. Het was ook warm, hoge dauwpunten. Maar ik heb wel genoten, het was gezellig met veel bekenden van de club en ik werd niet gehinderd door mijn rechterbeen. Dat been voelt een dag later ook niet heel slecht, dus ik ben tevreden.
Allereerst fijn dat je weer een wedstrijd hebt gelopen!

Jammer dat je er niet bij bent met de Ekiden, ik had graag met jou onze wissel uit 2014 nog eens herhaald, maar dan beter.
pi_187632989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:12 schreef pijll het volgende:

[..]

Ekiden?

Kom je volgende week even buurten bij de Fok-partytent? We bijten niet!
Prima, ik ook niet ;)
Doe mee met collega's, begint een aardige traditie te worden. (4e x in 5 jaar)
  Redactie Sport donderdag 27 juni 2019 @ 17:55:00 #210
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187634145
Ik wil graag alvast de datum voor volgend jaar weten zodat ik niet weer iets anders plan. Of er moet weer eens animo zijn voor Zwolle. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187639402
Altijd de eerste zaterdag van juli dacht ik.
pi_187639591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:16 schreef YUR het volgende:
Ja inderdaad...ik neem aan dat die teams zijn ingeschreven als Team Baksteen en Team Bakstwee
:D Kunnen we onze teamnaam nog wijzigen?
pi_187644791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 15:07 schreef McTwente het volgende:

[..]

Jammer dat je er niet bij bent met de Ekiden, ik had graag met jou onze wissel uit 2014 nog eens herhaald, maar dan beter.
:Y
Dat was een mooi moment haha. Gaan we in de toekomst proberen!
pi_187645651
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:35 schreef wyccie het volgende:

[..]

:D Kunnen we onze teamnaam nog wijzigen?
Volgens mij wel. Wel Fok! Baksteen en -twee dan. ;)
pi_187645657
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:46 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:Y
Dat was een mooi moment haha. Gaan we in de toekomst proberen!
Daar houd ik je aan! (y)
pi_187645713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:16 schreef YUR het volgende:
Ja inderdaad...ik neem aan dat die teams zijn ingeschreven als Team Baksteen en Team Bakstwee
_O_
Heel Holland Baksteen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:51 schreef McTwente het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan! (y)
^O^

Misschien doe ik met mijn werk nog mee aan de soortgelijke Pheidippidesloop in het laatste weekend van oktober (in Utrecht), kan ik het wisselen alvast oefenen.
pi_187645716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:51 schreef McTwente het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Wel Fok! Baksteen en -twee dan. ;)
Liever niet.

Ik word nu al moe van de komende discussies over welk team Bakst1 en welk Baks2 moet heten.
pi_187645867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:55 schreef pijll het volgende:

[..]

Liever niet.

Ik word nu al moe van de komende discussies over welk team Bakst1 en welk Baks2 moet heten.
Ons team is uiteraard één. Opgelost!
pi_187645956
Alleen Wyccie en Guard ontbijten met baksteen, dus.

In het kader van de topictitel, niemand heeft hopelijk nog het "het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe" genoemd? Ik krijg altijd pukkeltjes, koude rillingen, meervoudige diarree en apocalyptisch maagzuur van die "wijsheid".
  vrijdag 28 juni 2019 @ 12:17:57 #220
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187646045
Op dit moment ben ik bezig met de reis naar de reis naar de bestemming toe. Nog even geduld dus
F means you're fucked
pi_187646126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Alleen Wyccie en Guard ontbijten met baksteen, dus.

In het kader van de topictitel, niemand heeft hopelijk nog het "het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe" genoemd? Ik krijg altijd pukkeltjes, koude rillingen, meervoudige diarree en apocalyptisch maagzuur van die "wijsheid".
Dat is een algemene motivational quote, geen motivational running quote.

"Het gaat niet om de bestemming, of de reis ernaar toe, maar om de gpx-log."
pi_187646468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:25 schreef pijll het volgende:
"Het gaat niet om de bestemming, of de reis ernaar toe, maar om de gpx-log."
^O^ Niet gelogd is niet gelopen.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 14:23:07 #223
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187647463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Alleen Wyccie en Guard ontbijten met baksteen, dus.

In het kader van de topictitel, niemand heeft hopelijk nog het "het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe" genoemd? Ik krijg altijd pukkeltjes, koude rillingen, meervoudige diarree en apocalyptisch maagzuur van die "wijsheid".
Goed dat je t zegt, even kijken waar de Maasduinen ook alweer liggen
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Redactie Sport vrijdag 28 juni 2019 @ 21:02:33 #224
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187652857
Verbazingwekkend goed gelopen op de Zwartewaterlandloop, terwijl ik net vorige week pas weer begonnen ben met fatsoenlijk trainen _O-

Liep de 12,2km voor de derde keer, mijn PR is 1:08:35 uit 2017 en liep nu 1:09:25 :D

Nu al zin in de volgende wegwedstrijd :Y)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187654579
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Alleen Wyccie en Guard ontbijten met baksteen, dus.

In het kader van de topictitel, niemand heeft hopelijk nog het "het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe" genoemd? Ik krijg altijd pukkeltjes, koude rillingen, meervoudige diarree en apocalyptisch maagzuur van die "wijsheid".
Dat is meer iets voor trailers, toch?
Jolanda Linschooten heeft een boek geschreven: "Niet de race, maar de reis".

quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 21:02 schreef DeLuna het volgende:
Verbazingwekkend goed gelopen op de Zwartewaterlandloop, terwijl ik net vorige week pas weer begonnen ben met fatsoenlijk trainen _O-

Liep de 12,2km voor de derde keer, mijn PR is 1:08:35 uit 2017 en liep nu 1:09:25 :D

Nu al zin in de volgende wegwedstrijd :Y)
Yeah! *O*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 juni 2019 @ 22:41:29 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187654868
Ik heb al anderhalve week wat last van mijn kuit (zijkant), dus niet gelopen omdat ik bang ben dat het dan erger wordt. Irritant, precies dit heb ik al regelmatig gevoeld, vooral na een kort stukje lopen :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187655364
Ik heb vanavond de Eilandrun gedaan, hier een kleine 2 kilometer vandaan. Startnummer had ik al. Dus een kwartier voor de start van huis gegaan, gelijk ingelopen.
Dat ging niet van harte. Na het werken was ik erg moe (niet van het werk, maar door de hitte in de auto) en had er helemaal geen zin in. Maar goed, het was hopelijk hooguit een uur of iets meer afzien. En niet miepen, maar lopen.

Voor het eerst deze maand in de hitte gelopen zonder eigen water gelopen, want er stonden heel veel drankposten. Moest wel goedkomen. En dat was ook zo.

Redelijk achteraan gestart, en beetje bij beetje haalde ik anderen in. Bij alle drankposten een beker naar binnen en een beker over me heen gegoten.
Het parcours lijkt elk jaar iets te veranderen. Nu liepen we aan de Nijmegenkant van de Spiegelwaal langs het water, over wat basaltblokken. En aan de Lentkant liepen we op het schuine gedeelte van de kade, waar veel onkruid tussen de stenen groeide. Wéér getraild! :o
En mijn huissleutel viel uit mijn zak (ja hoor, een gat), gelukkig vóór de brug. Moest ik nog bukken ook.
Tempo vol kunnen houden en aan het eind iets de vaart erin. Mijn snelste 10k van dit jaar!
Heeft mijn intervaltraining van woensdag toch nut gehad. :P
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 05:43:46 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_187659279
Goed gedaan!!

Gelukkig merkte je het van je sleutel :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187659708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 05:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Goed gedaan!!

Gelukkig merkte je het van je sleutel :D
Ja, inderdaad, dat is ook wel mijn nachtmerrie, dat ik een sleutel verlies en er pas een paar kilometers later achter kom...
pi_187661126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 23:02 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vanavond de Eilandrun gedaan, hier een kleine 2 kilometer vandaan. Startnummer had ik al. Dus een kwartier voor de start van huis gegaan, gelijk ingelopen.
Dat ging niet van harte. Na het werken was ik erg moe (niet van het werk, maar door de hitte in de auto) en had er helemaal geen zin in. Maar goed, het was hopelijk hooguit een uur of iets meer afzien. En niet miepen, maar lopen.

Voor het eerst deze maand in de hitte gelopen zonder eigen water gelopen, want er stonden heel veel drankposten. Moest wel goedkomen. En dat was ook zo.

Redelijk achteraan gestart, en beetje bij beetje haalde ik anderen in. Bij alle drankposten een beker naar binnen en een beker over me heen gegoten.
Het parcours lijkt elk jaar iets te veranderen. Nu liepen we aan de Nijmegenkant van de Spiegelwaal langs het water, over wat basaltblokken. En aan de Lentkant liepen we op het schuine gedeelte van de kade, waar veel onkruid tussen de stenen groeide. Wéér getraild! :o
En mijn huissleutel viel uit mijn zak (ja hoor, een gat), gelukkig vóór de brug. Moest ik nog bukken ook.
Tempo vol kunnen houden en aan het eind iets de vaart erin. Mijn snelste 10k van dit jaar!
Heeft mijn intervaltraining van woensdag toch nut gehad. :P
Niet eens door je enkel gegaan? ^O^
pi_187661552
Nee! Heb me er goed op gefocust om spanning op de enkels te zetten..

Wel net toen ik naar mijn auto liep en een stapje achteruit deed en op een randje stapte. :')
Grote doos van de Decathlon opgehaald. :9~ (Doos van Zalando was nog groter.)
pi_187667998
Ik heb iets bijzonders gedaan. Voor het eerst sinds ik startte met hardlopen heb ik twee maanden achter elkaar dezelfde hoeveelheid kilometers gelopen, tot op één cijfer achter de komma. 80,7 km. Dat was onbedoeld en gezien de onnauwkeurigheid van satellietmetingen ook volledig toeval, maar dan nog. Je krijgt er helaas geen badge voor op smashrun.

Ik loop tegenwoordig bijna nooit meer alleen, op de een of de andere manier is dat vuur uit me weggeslagen. Ik voel me er niet prettig meer bij, zacht gezegd. Dus ik loop 2x per week met de club. Dat is gezellig en die 1,5 uur vliegt voorbij. Vanochtend ben ik ook alleen om die reden gegaan, want normaal zou ik 's avonds gelopen hebben met dit weertype (zonovergoten en warm). Maar goed, dan zou ik dus helemaal niet meer gegaan zijn. Het viel me overigens mee met de warmte, al liepen we meer dan 50% in de volle zon en de schaduwstukken waren langs eikenbomen met rood-witte lintjes.
pi_187668016
Succes met de marathon morgen, Wyccie! (Geen idee of je er eentje loopt, maar de kans is bij jou altijd aanwezig, dus deze aanmoediging is voor de zekerheid).
pi_187669404
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 18:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb iets bijzonders gedaan. Voor het eerst sinds ik startte met hardlopen heb ik twee maanden achter elkaar dezelfde hoeveelheid kilometers gelopen, tot op één cijfer achter de komma. 80,7 km. Dat was onbedoeld en gezien de onnauwkeurigheid van satellietmetingen ook volledig toeval, maar dan nog. Je krijgt er helaas geen badge voor op smashrun.

Ik loop tegenwoordig bijna nooit meer alleen, op de een of de andere manier is dat vuur uit me weggeslagen. Ik voel me er niet prettig meer bij, zacht gezegd. Dus ik loop 2x per week met de club. Dat is gezellig en die 1,5 uur vliegt voorbij. Vanochtend ben ik ook alleen om die reden gegaan, want normaal zou ik 's avonds gelopen hebben met dit weertype (zonovergoten en warm). Maar goed, dan zou ik dus helemaal niet meer gegaan zijn. Het viel me overigens mee met de warmte, al liepen we meer dan 50% in de volle zon en de schaduwstukken waren langs eikenbomen met rood-witte lintjes.
Dat zijn geen slechte maandtotalen Zwabber, gegeven de verhalen die ik hier zondag en toe lees.

Ik ben vanochtend ook nog even kort gegaan, tegen een uur of 10, maar toen was het al flink opgewarmd.

M'n loopje van vanavond is trouwens afgelast, zo is gisteren bekendgemaakt. Jammer, want een Halve Marathon in je woonplaats is wel leuk om te lopen, en de route is ook sterk verbeterd.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juni 2019 @ 19:51:18 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187669421
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 18:28 schreef Zwabberhark het volgende:
Succes met de marathon morgen, Wyccie! (Geen idee of je er eentje loopt, maar de kans is bij jou altijd aanwezig, dus deze aanmoediging is voor de zekerheid).
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juni 2019 @ 20:02:03 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187669581
Ik ben op zoek naar een Camelbak (of iets vergelijkbaars), maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien tussen al die dingen. Eisen zijn vrij simpel: stevig op de rug (zo min mogelijk hobbelen dus) en een liter of 2,5 is meer dan zat. Iemand een idee? :P

Het zou handig zijn als er ook een sleutel of iets dergelijks in kan ergens, of zelfs een gelletje of wat :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187669824
Haha, morgen slechts een 10k midden op de dag.
Ik had er vanmiddag/avond 1 willen lopen, maar gelukkig is die afgelast vanwege de hitte. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:02 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben op zoek naar een Camelbak (of iets vergelijkbaars), maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien tussen al die dingen. Eisen zijn vrij simpel: stevig op de rug (zo min mogelijk hobbelen dus) en een liter of 2,5 is meer dan zat. Iemand een idee? :P

Het zou handig zijn als er ook een sleutel of iets dergelijks in kan ergens, of zelfs een gelletje of wat :+

Ik heb deze. Kan een waterzak in, twee soft flasks, en genoeg ruimte veor jackje, gels, telefoon en dergelijke.
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 20:16:38 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_187669835
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:02 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben op zoek naar een Camelbak (of iets vergelijkbaars), maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien tussen al die dingen. Eisen zijn vrij simpel: stevig op de rug (zo min mogelijk hobbelen dus) en een liter of 2,5 is meer dan zat. Iemand een idee? :P

Het zou handig zijn als er ook een sleutel of iets dergelijks in kan ergens, of zelfs een gelletje of wat :+
In welke regio woon je? Er zijn een aantal winkels in NL waar ze een groot assortiment van die dingen hebben. Het moet namelijk ook nog lekker zitten, dus passen is best wel handig :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juni 2019 @ 20:28:20 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187670041
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:16 schreef wyccie het volgende:
Haha, morgen slechts een 10k midden op de dag.
Ik had er vanmiddag/avond 1 willen lopen, maar gelukkig is die afgelast vanwege de hitte. :P
[..]

[ afbeelding ]
Ik heb deze. Kan een waterzak in, twee soft flasks, en genoeg ruimte veor jackje, gels, telefoon en dergelijke.
Enig idee hoe deze heet/waar ik naar moet zoeken? :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juni 2019 @ 20:28:30 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187670043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In welke regio woon je? Er zijn een aantal winkels in NL waar ze een groot assortiment van die dingen hebben. Het moet namelijk ook nog lekker zitten, dus passen is best wel handig :)
Nunspeet/Amersfoort/Zwolle/Apeldoorn zo ongeveer :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187670239
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:49 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Dat zijn geen slechte maandtotalen Zwabber, gegeven de verhalen die ik hier zondag en toe lees.
Ja, ik moet hier gezien de omstandigheden tevreden mee zijn. De hamstrings waren vanochtend ook heel redelijk. Nog niet waar ze zijn moeten, maar het is echt veel slechter geweest. Ik hoop volgende maand ook af en toe weer 3x in de week te lopen en dan weer richting 120/130 km per maand te gaan. Dat was een mooi aantal.
pi_187670249
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:16 schreef wyccie het volgende:
Haha, morgen slechts een 10k midden op de dag.
Ik had er vanmiddag/avond 1 willen lopen, maar gelukkig is die afgelast vanwege de hitte. :P
[..]

[ afbeelding ]
Ik heb deze. Kan een waterzak in, twee soft flasks, en genoeg ruimte veor jackje, gels, telefoon en dergelijke.
Het lijkt wel katoen of een andere stof die al je zweet opzuigt?
pi_187670813
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nunspeet/Amersfoort/Zwolle/Apeldoorn zo ongeveer :P
Zoetermeer is zeker te ver weg? https://www.mudsweattrailsstore.com/
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juni 2019 @ 21:21:59 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_187670825
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zoetermeer is zeker te ver weg? https://www.mudsweattrailsstore.com/
Om speciaal hiervoor naartoe te gaan wel, maar af en toe kom ik er wel eens langs voor familiebezoek of iets dergelijks ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187670826
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het lijkt wel katoen of een andere stof die al je zweet opzuigt?
Dat zie je dan verkeerd.
pi_187671579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:28 schreef heywoodu het volgende:
Enig idee hoe deze heet/waar ik naar moet zoeken? :@
Salomon Adv Skin 5 (liter). Het is er ook in 12 liter.

Zwabber, hier is de stof beter te zien:
https://www.salomon.com/e(...)c6008.html#848=13983
pi_187679436
Ik was afgelopen twee dagen op Jera on Air (lompe harde muziek, moshpits, stagedives, circle pits, bier, weinig slaap) En vanmiddag om half één gestart bij de Omloop van Empel voor 5km. Ging 15sec sneller dan twee weken geleden bij de Jeroen Boschloop :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_187681583
Ok, dan zou ik die wedstrijdvoorbereiding vanaf nu altijd gaan hanteren na dit gebleken succes :-)
pi_187682244
Mijn wedstrijdvoorbereiding bestond uit slaaptekort en alcoholvrij bier.

Het was echt een ontzettend leuk kleinschalig loopje met een heel fijne sfeer en lunch achteraf. Hier in het westen is de temperatuur naar het aangename gezakt, en ik had het de eerste kilometer in het bos zelfs een beetje fris. Met al een tijd in wedstrijdverband niet langer dan 400 meter te hebben gelopen is 5km best een eind. Het grotendeels onverharde parcours met nare heuveltjes en een zandbult richting het einde hielp niet. Doordat ik waarschijnlijk ook wat te hard gestart was kon ik geen tempo houden, en ook niet aanhaken bij de vrouw die me inhaalde.

Uiteindelijk met een niet al te beste tijd toch nog als 3e dame gefinisht. Het was wel echt leuk!
  Redactie Sport zondag 30 juni 2019 @ 18:25:06 #250
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187685035
Gisteren dan ook nog ingeschreven voor de Singelloop in Utrecht, de 10km. Zin in.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 18:36:02 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_187685241
Mijn racevoorbereiding op de wedstrijd van vandaag (2,5 km Oude IJssel Zwemtocht) was een sprint-triatlon (Zeewolde Endurance) de dag ervoor :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187685488
Potverdorie. Bos bloemen en een podium gemist in Empel. Blijkbaar werd ik tweede in het klassement over drie wedstrijdjes (Engelenrun, Jeroen Boschloop, Omloop van Empel). Ik had dat alleen helemaal niet verwacht, omdat ik maar zevende stond vanmorgen. Maar nu dus alsnog tweede.

Ik heb de officiėle uitslag nog niet gezien, maar iemand van de hardloopvereniging en xMissi stuurden berichtjes :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 18:59:01 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_187685761
Sturen ze je beker na? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187686177
Eigenlijk was er niemand van de mannen aanwezig om die prijzen in ontvangst te nemen haha!

Maar hoi allemaal :W

Allemaal nog steeds lekker aan het lopen zie ik :) .

Ik heb lang niets meer van me laten horen, helaas heb ik nog steeds mijn knieblessure, en loop daarvoor bij mijn beste vriend de fysio ;) . Er is ook nog een hamstringpees/ganzevoet blessure bij gekomen.. Afijn. Lang verhaal kort: ik mag nog steeds niet hardlopen, ben heel erg rustig alles aan het opbouwen samen met de fysio, dus wanneer wel, geen idee :N .

Wat ik trouwens wel erg verdrietig vind, is dat ik van de week ging zwemmen, en mijn Garmin een keer omhad. En toen ik uit het zwembad kwam, kon ik de activiteit stil zetten, maar even later was hij uit en weer even later ( na het bubbelbad) was het schermpje losgesprongen. Erg raar voor een triathlon horloge vind ik. Heb hem nu naar Garmin toegestuurd en dan word hij omgeruild denk ik( sws nog garantie ).. Maar ben ik wel weer 3-4 weken mijn horloge kwijt :(

Iemand ervaring ermee qua dit ? En je krijgt dan neem ik aan een revisie horloge terug ?


Ik blijf jullie verhalen trouwens nog steeds volgen hoor :) Alleen reageer niet zo heel actief :@


Succes met jullie trainingen en komende loopjes iniedergeval :)
pi_187686463
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 18:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn racevoorbereiding op de wedstrijd van vandaag (2,5 km Oude IJssel Zwemtocht) was een sprint-triatlon (Zeewolde Endurance) de dag ervoor :D
En ook bakstenen als ontbijt, natuurlijk!
pi_187687204
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:35 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

En ook bakstenen als ontbijt, natuurlijk!
Jij toch ook. ^O^
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 20:29:17 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_187687560
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 20:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Jij toch ook. ^O^
Dat bedoel ik ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:21 schreef xMissi het volgende:

Wat ik trouwens wel erg verdrietig vind, is dat ik van de week ging zwemmen, en mijn Garmin een keer omhad. En toen ik uit het zwembad kwam, kon ik de activiteit stil zetten, maar even later was hij uit en weer even later ( na het bubbelbad) was het schermpje losgesprongen. Erg raar voor een triathlon horloge vind ik. Heb hem nu naar Garmin toegestuurd en dan word hij omgeruild denk ik( sws nog garantie ).. Maar ben ik wel weer 3-4 weken mijn horloge kwijt :(

Iemand ervaring ermee qua dit ? En je krijgt dan neem ik aan een revisie horloge terug ?

Welke Garmin heb je? Geen ervaring mee verder, behalve dat ik die van mij overal mee in neem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187687953
quote:
99s.gif Op zondag 30 juni 2019 18:47 schreef mosselmossel het volgende:
Potverdorie. Bos bloemen en een podium gemist in Empel. Blijkbaar werd ik tweede in het klassement over drie wedstrijdjes (Engelenrun, Jeroen Boschloop, Omloop van Empel). Ik had dat alleen helemaal niet verwacht, omdat ik maar zevende stond vanmorgen. Maar nu dus alsnog tweede.

Ik heb de officiėle uitslag nog niet gezien, maar iemand van de hardloopvereniging en xMissi stuurden berichtjes :)
Wow, gaaf joh!
Ik had helemaal niet door dat je al had gelopen toen ik je zag. Je zag er zo fris uit!

Ik heb ook prima gelopen. Hoewel het parcours iets te kort was, heb ik, ook na extrapolatie, een snellere 10k gelopen dan vrijdag. *O*

Hier was er nog een windje, beetje bewolking, maar toen ik in Den Bosch aankwam trokken de wolken net een beetje weg. Het werd superwarm, dus ik was zo ontzettend blij met de vele waterposten op elke kilometer. Daar heb ik zeer gretig gebruik van gemaakt en ik had er al rekening mee gehouden: van bijna alles had ik droge kledingstukken mee.
Ik had ook een hardlooptopje mee, twijfelde of ik daarin zou lopen, niet gedaan, dus die heb ik na afloop na het afdrogen pas aangetrokken. Had ik beter andersom kunnen doen. Ook nog een korte massage gehad. Goed geregeld.
Het was wel een klein feestje daar in Den Bosch na afloop met een steampunk sambaband die nog eens een mooi optreden gaf, een feestelijke uitreiking, hossende lopers. :D
En bakjes vers fruit te koop. O+ :9
  zondag 30 juni 2019 @ 22:10:11 #259
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187689757
Verslagje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 22:16:47 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_187689915
Maar toch he! _O_ met dit weer ook nog!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187690283
Maar 5 verzorgingsposten op 33k. :{ Voor een normale trail is dat veel, maar met deze hitte had het meer mogen zijn. Maar ik ben ook wel erg verwend met wegwedstrijden.
Netjes gedaan, Frsh!
pi_187691012
De eerste helft van het jaar is bijna ten einde. Tijd voor een onvolledige samenvatting.

Januari:
Dit jaar begon net als vorig jaar met een blessure. Nog voor ik bij de start van de eerste loop van het jaar was had ik al mijn enkelband gescheurd en weet ik veel wat er nog meer kapot ging. Heb 'm wel uitgelopen, hoor. Het was gelukkig maar 5k.
Na 2 weken mank lopen heb ik het gelukkig weer best snel kunnen opbouwen.
Februari:
Snelheid bleek er nog in te zitten tijdens de Midwintermarathon 8k. Wel spierpijn.
De eerste halve marathon dit jaar (Two Rivers) was een duomarathon en die ging conditioneel gezien heel netjes, ruim onder 2 uur gelopen.
Maart:
Voor de tweede keer de Stevensloop triple, niet zo episch als vorig jaar, maar nog steeds met best wat wind. De 5 en 10 heel mooi snel gelopen, maar toen had ik natuurlijk niets meer over voor de halve.
April:
De marathon van Rottedam is vaste prik. Ook de warmte is vaste prik, dus de tweede helft rustig aan gedaan, met een goed gevoel.
Veder nog een memorabele eerste kotspartij na een nachtelijke funrun. _O-
Mei:
Drukke weekends met dubbele Batavieren nachtetappes en de avond erna weer een nieuwe loop.
Juni:
Juni! Mijn hemel, wat heb ik nou weer gedaan in juni?
Ik begon weer met die geweldige reis naar Spitsbergen, waar ik een zware, maar memorabele marathon heb gelopen. O+
Vervolgens ben ik helemaal niet gaan herstellen, maar heb ik er tien scheppen bovenop gegooid.
Ik heb twee marathons, drie halve marathons, een 12k en drie 10k's gelopen. Met nog best wel nette tijden ook. In de warmste junimaand ooit! En ik dacht nog wel dat ik niet kon lopen in de hitte.
Afgelopen week heb ik zelfs ook weer gezwommen en gefietst naast het bootcampen en hardlopen.

Het is bijna zonde om mijn goede conditie nu weg te gooien, maar ik neem toch een kleine zomerpauze. Vooral omdat ik allerlei sociale afspraken heb staan. :P

Maar volgende week wel de Ekiden in Rottedam!
pi_187691537
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ^O^
[..]

Welke Garmin heb je? Geen ervaring mee verder, behalve dat ik die van mij overal mee in neem
Zelfde als jou geloof ik? 735 xt :)


Klinkt wel als een leuke trail Frsh, maar klinkt ook heel warm, fijn dat het beter ging dan de vorige x!

En Wyccie met deze hitte zoveel lopen _O_ ! Ik doe het je niet na !
pi_187693295
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:02 schreef wyccie het volgende:
De eerste helft van het jaar is bijna ten einde. Tijd voor een onvolledige samenvatting.

Januari:
Dit jaar begon net als vorig jaar met een blessure. Nog voor ik bij de start van de eerste loop van het jaar was had ik al mijn enkelband gescheurd en weet ik veel wat er nog meer kapot ging. Heb 'm wel uitgelopen, hoor. Het was gelukkig maar 5k.
Na 2 weken mank lopen heb ik het gelukkig weer best snel kunnen opbouwen.
Februari:
Snelheid bleek er nog in te zitten tijdens de Midwintermarathon 8k. Wel spierpijn.
De eerste halve marathon dit jaar (Two Rivers) was een duomarathon en die ging conditioneel gezien heel netjes, ruim onder 2 uur gelopen.
Maart:
Voor de tweede keer de Stevensloop triple, niet zo episch als vorig jaar, maar nog steeds met best wat wind. De 5 en 10 heel mooi snel gelopen, maar toen had ik natuurlijk niets meer over voor de halve.
April:
De marathon van Rottedam is vaste prik. Ook de warmte is vaste prik, dus de tweede helft rustig aan gedaan, met een goed gevoel.
Veder nog een memorabele eerste kotspartij na een nachtelijke funrun. _O-
Mei:
Drukke weekends met dubbele Batavieren nachtetappes en de avond erna weer een nieuwe loop.
Juni:
Juni! Mijn hemel, wat heb ik nou weer gedaan in juni?
Ik begon weer met die geweldige reis naar Spitsbergen, waar ik een zware, maar memorabele marathon heb gelopen. O+
Vervolgens ben ik helemaal niet gaan herstellen, maar heb ik er tien scheppen bovenop gegooid.
Ik heb twee marathons, drie halve marathons, een 12k en drie 10k's gelopen. Met nog best wel nette tijden ook. In de warmste junimaand ooit! En ik dacht nog wel dat ik niet kon lopen in de hitte.
Afgelopen week heb ik zelfs ook weer gezwommen en gefietst naast het bootcampen en hardlopen.

Het is bijna zonde om mijn goede conditie nu weg te gooien, maar ik neem toch een kleine zomerpauze. Vooral omdat ik allerlei sociale afspraken heb staan. :P

Maar volgende week wel de Ekiden in Rottedam!
Wauw, onmogelijke held! Petje af!

Ook voor Frsh hoor, maar voor je het weet zet die ‘m weer op.
  maandag 1 juli 2019 @ 08:02:36 #265
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_187693628
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:10 schreef Frsh het volgende:
Verslagje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, ik was daar ook :D
De planning was om 22 te doen, maar uiteindelijk besloten om een rustige 12 ervan te maken.
De organisatie vond ik top, vriendelijke mensen en veel lol gehad, dus dat wordt vaker een devil's trail meepakken.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_187695450
Halfjaaroverzicht van pijll: snel vergeten, en verder gaan met de 2e helft van 2019.
  maandag 1 juli 2019 @ 11:20:03 #267
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187695544
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 11:12 schreef pijll het volgende:
Halfjaaroverzicht van pijll: snel vergeten, en verder gaan met de 2e helft van 2019.
Je vergeet een supertof rondje Schoorl
F means you're fucked
pi_187695793
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 11:20 schreef YUR het volgende:

[..]

Je vergeet een supertof rondje Schoorl
Ik had dat als hoogtepunt willen noemen, maar dat had de aandacht afgeleid van de boodschap.

Maar dat was inderdaad een mooi loopje.
  maandag 1 juli 2019 @ 17:08:33 #269
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187700858
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:02 schreef wyccie het volgende:
De eerste helft van het jaar is bijna ten einde. Tijd voor een onvolledige samenvatting.

Januari:
Dit jaar begon net als vorig jaar met een blessure. Nog voor ik bij de start van de eerste loop van het jaar was had ik al mijn enkelband gescheurd en weet ik veel wat er nog meer kapot ging. Heb 'm wel uitgelopen, hoor. Het was gelukkig maar 5k.
Na 2 weken mank lopen heb ik het gelukkig weer best snel kunnen opbouwen.
Februari:
Snelheid bleek er nog in te zitten tijdens de Midwintermarathon 8k. Wel spierpijn.
De eerste halve marathon dit jaar (Two Rivers) was een duomarathon en die ging conditioneel gezien heel netjes, ruim onder 2 uur gelopen.
Maart:
Voor de tweede keer de Stevensloop triple, niet zo episch als vorig jaar, maar nog steeds met best wat wind. De 5 en 10 heel mooi snel gelopen, maar toen had ik natuurlijk niets meer over voor de halve.
April:
De marathon van Rottedam is vaste prik. Ook de warmte is vaste prik, dus de tweede helft rustig aan gedaan, met een goed gevoel.
Veder nog een memorabele eerste kotspartij na een nachtelijke funrun. _O-
Mei:
Drukke weekends met dubbele Batavieren nachtetappes en de avond erna weer een nieuwe loop.
Juni:
Juni! Mijn hemel, wat heb ik nou weer gedaan in juni?
Ik begon weer met die geweldige reis naar Spitsbergen, waar ik een zware, maar memorabele marathon heb gelopen. O+
Vervolgens ben ik helemaal niet gaan herstellen, maar heb ik er tien scheppen bovenop gegooid.
Ik heb twee marathons, drie halve marathons, een 12k en drie 10k's gelopen. Met nog best wel nette tijden ook. In de warmste junimaand ooit! En ik dacht nog wel dat ik niet kon lopen in de hitte.
Afgelopen week heb ik zelfs ook weer gezwommen en gefietst naast het bootcampen en hardlopen.

Het is bijna zonde om mijn goede conditie nu weg te gooien, maar ik neem toch een kleine zomerpauze. Vooral omdat ik allerlei sociale afspraken heb staan. :P

Maar volgende week wel de Ekiden in Rottedam!
Moet jij niet werken?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187702863
Interessante podcast van De Pacer deze week. Gaat over hitte. De Rotterdam Marathon werd in 2007 stopgezet toen het echt te heet geworden was. Opmerkelijk is het verhaal over Solomon Bushendich, destijds een Keniaanse toploper met twee 2e plaatsen bij de CPC-loop. Die paste zich (net als alle lopers) niet aan aan de omstandigheden en moest compleet gesloopt uitstappen. Volgens de presentator is hij nooit meer helemaal de oude geworden. Dit doet me denken aan de Kadeloop van vorig jaar. Midden op de dag, begin juli, vol in de zon, 26 graden. Mijn hartslag is sindsdien anders dan voorheen. In rust valt het nog mee, maar de gemiddelde waardes zijn hoger en gek genoeg ook het maximum is hoger. Afgelopen woensdag kwam ik uit op 189, wat geen meetfout was. Voorheen kwam ik zelden hoger dan 173. Nu is mijn conditie wel slechter, maar dan nog, ik loop ook langzamer.
  maandag 1 juli 2019 @ 19:36:32 #271
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187703443
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 08:02 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Hey, ik was daar ook :D
De planning was om 22 te doen, maar uiteindelijk besloten om een rustige 12 ervan te maken.
De organisatie vond ik top, vriendelijke mensen en veel lol gehad, dus dat wordt vaker een devil's trail meepakken.
Vond ik ook!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  maandag 1 juli 2019 @ 21:39:01 #272
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_187705926
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:08 schreef Zwabberhark het volgende:
Interessante podcast van De Pacer deze week. Gaat over hitte. De Rotterdam Marathon werd in 2007 stopgezet toen het echt te heet geworden was. Opmerkelijk is het verhaal over Solomon Bushendich, destijds een Keniaanse toploper met twee 2e plaatsen bij de CPC-loop. Die paste zich (net als alle lopers) niet aan aan de omstandigheden en moest compleet gesloopt uitstappen. Volgens de presentator is hij nooit meer helemaal de oude geworden. Dit doet me denken aan de Kadeloop van vorig jaar. Midden op de dag, begin juli, vol in de zon, 26 graden. Mijn hartslag is sindsdien anders dan voorheen. In rust valt het nog mee, maar de gemiddelde waardes zijn hoger en gek genoeg ook het maximum is hoger. Afgelopen woensdag kwam ik uit op 189, wat geen meetfout was. Voorheen kwam ik zelden hoger dan 173. Nu is mijn conditie wel slechter, maar dan nog, ik loop ook langzamer.
Dat is een behoorlijk verschil Zwabber!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_187708230
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk verschil Zwabber!!
Ja. Denk je dat ik nog lang heb? Vast niet hč?
  maandag 1 juli 2019 @ 23:23:59 #274
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187708246
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja. Denk je dat ik nog lang heb? Vast niet hč?
Je bent een wereldwonder, dus dat is moeilijk te zeggen
F means you're fucked
pi_187708256
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Je bent een wereldwonder, dus dat is moeilijk te zeggen
Kut. Daar heb ik niks aan.
pi_187708732
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:08 schreef Frsh het volgende:
Moet jij niet werken?
Dat vraag ik mij nou juist altijd af als ik anderen een doordeweeks loopje overdag zie loggen! En al die triathleten op Strava die twee keer per dag sporten.
Ik werk fulltime, maar heb geen man en kinderen. En het huishouden doe ik gewoon niet. :P
  dinsdag 2 juli 2019 @ 00:20:53 #277
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_187709341
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja. Denk je dat ik nog lang heb? Vast niet hč?
RIP voor de nabestaanden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_187711125
Het was heet zondag bij de Omloop van Empel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator dinsdag 2 juli 2019 @ 08:20:52 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_187711160
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:15 schreef mosselmossel het volgende:
Het was heet zondag bij de Omloop van Empel.
[ afbeelding ]
Goeie foto! En qua kleding matchen wij tegenwoordig aardig :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 juli 2019 @ 08:54:13 #280
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187711434
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:15 schreef mosselmossel het volgende:
Het was heet zondag bij de Omloop van Empel.
[ afbeelding ]
Topfoto! _O_
F means you're fucked
  dinsdag 2 juli 2019 @ 08:57:47 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_187711465
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:15 schreef mosselmossel het volgende:
Het was heet zondag bij de Omloop van Empel.
[ afbeelding ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_187711757
@heywoodu ik heb deze en die bevalt prima. De trail of hardloopzaken hebben wel verschillende merken camelbacks, maar deze is kwalitatief prima voor een nette prijs. Maar zou wel even passen want als die niet lekker zit doe je er niks mee....

https://www.decathlon.nl/(...)0190113170452-7-6719
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_187713762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Goeie foto! En qua kleding matchen wij tegenwoordig aardig :D
Bij mij is het gewoon het clubhemd. Altijd aan bij regionale loopjes tussen Nijmegen, Tilburg en Eindhoven.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:41:01 #284
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187715943
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:15 schreef mosselmossel het volgende:
Het was heet zondag bij de Omloop van Empel.
[ afbeelding ]
Topfoto!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:13:26 #285
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187716055
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187716270
Ik denk dat ik alleen nog maar ga fietsen (klimmen) in de zomer, gaat veel beter dan lopen momenteel 8-) Ik voel echt weer sportief zelfvertrouwen en kracht wat ik in tijden niet gevoeld heb.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187718345
vraagje van een beginnend loper / lurker.

Zijn hier gebruikers van de Polar M600, zoja weten jullie of het mogelijk is om de weergave van een training te wijzigen, zoals dat ook kan met de wijzerplaat.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Moderator dinsdag 2 juli 2019 @ 20:19:53 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_187720435
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Bij mij is het gewoon het clubhemd. Altijd aan bij regionale loopjes tussen Nijmegen, Tilburg en Eindhoven.
Bij mij ook :) Arnhem = geel-zwart natuurlijk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187722405
Mooie foto's, mossel en Frsh! Daar is Zwabber niet blij mee.
pi_187726730
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:31 schreef ender_xenocide het volgende:
vraagje van een beginnend loper / lurker.

Zijn hier gebruikers van de Polar M600, zoja weten jullie of het mogelijk is om de weergave van een training te wijzigen, zoals dat ook kan met de wijzerplaat.
Je bedoelt of je kunt instellen welke datavelden je op je scherm wilt hebben tijdens het lopen.
Dat is standaard mogelijk ja in de sportprofielen.
pi_187726827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 06:57 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Je bedoelt of je kunt instellen welke datavelden je op je scherm wilt hebben tijdens het lopen.
Dat is standaard mogelijk ja in de sportprofielen.
Dat ook inderdaad en of er ook andere”skins” zijn.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_187728103
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:13 schreef wyccie het volgende:
Mooie foto's, mossel en Frsh! Daar is Zwabber niet blij mee.
Je kunt mossel zo photoshoppen naar een tv-dominee.
pi_187729902
Ik ben overigens geronseld voor de Ekiden, omdat DaveTheNL aangevallen is door rupsen. Ik denk dat ze me vroegen in de hoop dat ik nee zou zeggen, dus zei ik ja.

Ik zit in het langzame team en mijn richttijd voor de 5 is 25:59. Als ik overigens naar het lijstje met de namen kijk dan heb ik van meer dan helft geen idee wie het zijn, want de echte namen staan er. Van het langzame team herken ik alleen Wyccie en TWC.
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2019 @ 12:40:21 #294
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_187730010
Als wyccie en TWC in het langzame team zitten hoe snel is dat snelle team dan?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_187730048
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:40 schreef DeLuna het volgende:
Als wyccie en TWC in het langzame team zitten hoe snel is dat snelle team dan?
We zullen zien, zaterdag :)

De twee teams zijn in theorie precies even snel, zo is de indeling gemaakt.
pi_187730428
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:40 schreef DeLuna het volgende:
Als wyccie en TWC in het langzame team zitten hoe snel is dat snelle team dan?
Alle hoop is gevestigd op Jero.
pi_187730481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben overigens geronseld voor de Ekiden, omdat DaveTheNL aangevallen is door rupsen. Ik denk dat ze me vroegen in de hoop dat ik nee zou zeggen, dus zei ik ja.

Ik zit in het langzame team en mijn richttijd voor de 5 is 25:59. Als ik overigens naar het lijstje met de namen kijk dan heb ik van meer dan helft geen idee wie het zijn, want de echte namen staan er. Van het langzame team herken ik alleen Wyccie en TWC.
Verder zijn het T-man, Maraca en RobertoCarlos.
pi_187742463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:11 schreef McTwente het volgende:

[..]

Alle hoop is gevestigd op Jero.
Als captain behoor je het goede voorbeeld te geven.
pi_187747541
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 23:15 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als captain behoor je het goede voorbeeld te geven.
Daarom neem ik ook de langste afstand op me. ;)
pi_187760871
Facebook herinnert me eraan dat vandaag 5 jaar geleden team Fok! wat snel! 1e mixed team van Ekiden werd. Ik verwacht morgen eigenlijk wel hetzelfde van jullie.
pi_187761562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 07:39 schreef hatsaflats het volgende:
Facebook herinnert me eraan dat vandaag 5 jaar geleden team Fok! wat snel! 1e mixed team van Ekiden werd. Ik verwacht morgen eigenlijk wel hetzelfde van jullie.
:D ^O^

Vanochtend zo'n 13km gedaan, wederom om 05:00 begonnen. Al hielp het weinig, want de zon kwam al op en het was 35+ al. :') Maar het weekend is goed begonnen in ieder geval. :D

Succes bij de legendarische Ekiden iedereen!
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')