Gewoon doen, altijd Leuk om een loopje tijdens je vakantie of als je er toch bent mee te pakken.quote:Op maandag 17 juni 2019 08:10 schreef heywoodu het volgende:
Heel voorzichtig al een plannetje gemaakt voor de volgende halve marathon en ik ben er vrij zeker van dat ik de eerste FOK!ker zou zijn die hem loopt: Caraguatatuba, gelegen aan de oceaan in de Braziliaanse staat São Paulo, begin oktober![]()
Nog niet zeker, maar het zou kunnen. Anders wordt het denk ik gewoon Nunspeet, dat schijnbaar een halve marathon heeft, volgens mij in maart.
Ja de vraag is ook vooral of ik er dan ben of niet. Als dat wel het geval is wil ik het wel proberen.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Gewoon doen, altijd Leuk om een loopje tijdens je vakantie of als je er toch bent mee te pakken.
Niet zo gek als je hem onder de 1.45 uur loopt. En dan moet je al vooraan in het recreantenvak staan, anders moet je nog sneller lopen om om 22 uur over de finish te komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik neem ook maar een handdoek mee, ik denk dat je mij op kunt dweilen met die luchtvochtigheid om 22:00u vanavond
Nou zelfs met 2:16 om 22:32 was het warm en klamquote:Op maandag 17 juni 2019 14:18 schreef McTwente het volgende:
[..]
Niet zo gek als je hem onder de 1.45 uur loopt. En dan moet je al vooraan in het recreantenvak staan, anders moet je nog sneller lopen om om 22 uur over de finish te komen.
Ja, duh... met de twee beste hazen ooit.quote:Op zondag 16 juni 2019 09:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dronten is niet de meest inspirerende omgeving neevoordeel van Dronten is wel dat je meer ruimte hebt om te lopen. Voor mij is het dan ook een PR parcours.
Ik weet er alles van, alleen dan iets eerder op de avond. Maar ik was kletsnat door de combinatie van zweten en water dat ik onderweg over me heen gegooid heb. Ik heb dus ook altijd een handdoek en een droog shirt mee voor na afloop. En mijn jasje nog even uitgeleend aan een niet nader te noemen jongedame, toen we terug liepen naar de parkeerplaats.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nou zelfs met 2:16 om 22:32 was het warm en klam
Allereerst complimenten voor het uitlopen van je eerste HM.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Jammer wel, zes seconden harder om een plekje te winnen
[ afbeelding ]
Ik zag in de uitslagenlijst net dat er iemand een seconde na ons is gefinisht. Ik had echt geen flauw idee dat er überhaupt iemand in de buurt liep, vaag.
Bedankt! Ook met stukken wandelen in de laatste anderhalve kilometer zie ik het inmiddels steeds meer als uitlopen ipv opgevenquote:Op maandag 17 juni 2019 14:51 schreef McTwente het volgende:
[..]
Allereerst complimenten voor het uitlopen van je eerste HM.![]()
Wellicht is er een groot verschil in netto- of brutotijd. als deze persoon netto 1 seconde langzamer gelopen heeft, kan hij of zij best veel eerder of later gestart zijn en dus niet op hetzelfde tijdstip over de finish zijn gekomen.
De foto's staan al online, dus je kan 'm zelf bekijken.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Ik zag in de uitslagenlijst net dat er iemand een seconde na ons is gefinisht. Ik had echt geen flauw idee dat er überhaupt iemand in de buurt liep, vaag.
Heel verstandig. Leuk om te doen, je herstelt snel dus je kunt ze ook vaker doen en je wordt er ook sneller van. Met name de t En 10km's dus.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn loopkalender maar eens uitgebreid met wat kortere afstanden. Niet dat ik nu wel een hoofddoel heb of iets dergelijks, maar lijkt me eens leuk om voor PR's te gaan op afstanden 5-16km i.p.v. altijd die (halve) marathons. Zin om gewoon eens "hard" te lopen![]()
Dus ziet mijn kalender er voorlopig zo uit:
28 jun Zwartewaterlandloop 12,2km
6 jul Vechtdaltrail 20km (had ik al staan)
3 aug Kolkloop Blokzijl 5,4km
14 aug 4Mijl van Staphorst
7 sept PLINQ Loopfestijn Dalfsen 10km
Voor daarna zoek ik ook nog wat van dit soort wedstrijden in de buurt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.
Zandenplasloop in Nunspeet in november.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn loopkalender maar eens uitgebreid met wat kortere afstanden. Niet dat ik nu wel een hoofddoel heb of iets dergelijks, maar lijkt me eens leuk om voor PR's te gaan op afstanden 5-16km i.p.v. altijd die (halve) marathons. Zin om gewoon eens "hard" te lopen![]()
Voor daarna zoek ik ook nog wat van dit soort wedstrijden in de buurt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.
Net gedaan. Mijn god wat een ellende.quote:Op maandag 17 juni 2019 15:58 schreef pijll het volgende:
[..]
De foto's staan al online, dus je kan 'm zelf bekijken.
De volgende keer wel in de camera kijken en lachen.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net gedaan. Mijn god wat een ellende.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 17 juni 2019 19:37 schreef indepoeier het volgende:
Toen ik de finish over kwam en daarna een uithijgende Z.H. Pieter Christiaan van Oranje passeerde zag ik dat ik ondanks de drukte een nieuw PR kan bijschrijven (1:31:23).
Je was echt een heerquote:Op maandag 17 juni 2019 14:29 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik weet er alles van, alleen dan iets eerder op de avond. Maar ik was kletsnat door de combinatie van zweten en water dat ik onderweg over me heen gegooid heb. Ik heb dus ook altijd een handdoek en een droog shirt mee voor na afloop. En mijn jasje nog even uitgeleend aan een niet nader te noemen jongedame, toen we terug liepen naar de parkeerplaats.
Ik vond de Reestrun in Meppel (in oktober) erg leuk. Maar dan vooral de halvequote:Op maandag 17 juni 2019 20:16 schreef DeLuna het volgende:
Hoe moest ik weten dat er een camera was.quote:Op maandag 17 juni 2019 22:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
De volgende keer wel in de camera kijken en lachen.
Daarom altijd lachenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe moest ik weten dat er een camera was.
wyccie had dat duidelijk wél doorquote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als dat geen...quote:Op maandag 17 juni 2019 22:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je was echt een heeren je jasje mocht ik lenen en je liep mee met me naar mijn auto
Moet je in Zwolle gaan lopen, krijg je nog een tweede en een derde kansquote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eén van de zeldzame keren! Zwabberonwaardige foto's.quote:
quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eén van de zeldzame keren! Zwabberonwaardige foto's.![]()
Ja, hoor. Prima. Was één van mijn eerste loopjes, geloof ik.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:21 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ga die Singelloop in Utrecht doen in Oktober. Is die 10km wat ?
Heb er zin in!!quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, hoor. Prima. Was één van mijn eerste loopjes, geloof ik.
Mijn aller eerste loopje in 2012 was ook een 10km herinner ik me. Dat was in Spaarnwoude. Deze Singelloop in Utrecht gaat ook weer mn eerste worden sinds een aantal jaren!quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:17 schreef Elpis het volgende:
Een eerste loopje van 10 km? Ik ben dan nog voorzichtig begonnen met 5 km blijkbaar.
Ik denk wel dat de volgende een 7,5km run gaat worden. Ik gok dat ik dan de meer wandelaars er dan uitfilter. De eerste 2 km was alleen maar traag verkeer ontwijken. Nou vermoed ik dat de Ladierun ook wat leve-de-lol-lopers trekt dus dat kan ook schelen.
Ik denk erover de Rotterdam night run in oktober te gaan doen. Ziet er cool uit met allemaal lichtjes.
Mijn eerste was een 10km. Ik liep HM's, marathons. Maar ik loop nu ook heel vaak 5. Gewoon omdat ik dat heel leuk vindquote:Op donderdag 20 juni 2019 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn eerste was ook 5km. En die loop ik nu nog steeds heel veel. Gewoon omdat ik het leuk vind
Mijn eerste was een 7km. In Heemskerk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn eerste ook de 10km ja! In Madrid!
Ja, ik ook, maar ben nog nooit zo slecht voorbereid naar de Marquetteloop gegaanquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:02 schreef Frsh het volgende:
[..]
Mijn eerste was een 7km. In Heemskerk.
Komend weekend 3 rondjes van 7!
Horloge is vrijwel altijd nauwkeuriger. Ik sta er altijd verstelt van dat mijn zelfde rondjes vaak op de meter even lang zijn elke keer als ik ze loop.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:14 schreef GwaiLow het volgende:
Heel irritant dit. Ik loop al een tijdje precies hetzelfde rondje. Via runkeeper op mn vorige telefoon was dit altijd 7.28km ongeveer. En nu heb ik een nieuwe telefoon (zelfde model maar paar versies nieuwer), en nu was exact hetzelfde rondje ineens 7.15km. Niet dat het enorm veel scheelt, maar het is wel vervelend want ik wil gewoon graag weten wat er nou klopt. Nu had ik een snelle tijd gelopen en was het ineens "slechts" mijn 6e snelste tijd omdat de afstand volgens dit ding korter is 😂
Goeie, misschien moet ik dat eens kopen ! Welke heb jij? Moet eens uitzoeken wat nou goede hardloop horloges zijn. En uiteraard niet al te duurquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:08 schreef Remzz het volgende:
[..]
Horloge is vrijwel altijd nauwkeuriger. Ik sta er altijd verstelt van dat mijn zelfde rondjes vaak op de meter even lang zijn elke keer als ik ze loop.
Ik heb een Garmin Forerunner 235, bevalt erg goed. Maar als je niet al teveel eisen stelt voldoet de Forerunner 35 ook al denk ik.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:10 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Goeie, misschien moet ik dat eens kopen ! Welke heb jij? Moet eens uitzoeken wat nou goede hardloop horloges zijn. En uiteraard niet al te duur
Ik dacht dat dat niet zo veel meer uitmaakt met de GPS op de telefoons van tegenwoordig.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:08 schreef Remzz het volgende:
[..]
Horloge is vrijwel altijd nauwkeuriger. Ik sta er altijd verstelt van dat mijn zelfde rondjes vaak op de meter even lang zijn elke keer als ik ze loop.
Fok! in Zwollequote:Op donderdag 20 juni 2019 17:38 schreef DeLuna het volgende:
Mijn eerste was een 5km bij de Ekiden in Zwolle met een aantal van hier
Mooi! Kan ik je tenminste bijhoudenquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik ook, maar ben nog nooit zo slecht voorbereid naar de Marquetteloop gegaan
Ik doe met je meequote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Heel soepel ging het niet, slecht ook niet, maar de eerste 6km op weg naar een halve marathon onder de 2 uur (maar nu echt) heb ik alvast in de pocket
Maar het probleem lijkt eerder in de Fitbit te zitten...quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik denk dat ik zojuist een enorm kutte ontdekking heb gedaan
Heb altijd met endomondo gerend (laatste 5 jaar iig). Nou is endomondo de afgelopen 16 dagen 2x gestopt met meten tijdens een run en heb ik een Fitbit charge 3 gekocht. Zojuist m'n eerste run gehad en daarin viel me op dat ik m'n normale comfortabele tempo liep, maar m'n Fitbit een veel lagere pace gaf dan ik voor m'n gevoel echt liep (6m tot 6m20 tov 5m10 dat ik met Endomondo meestal liep). Nou was het warm in de zon en had ik niet veel gedronken, dus dat ik iets langzamer liep kan kloppen, maar ik ging eens opletten op de afstand. Het was een een vaste route, dus ik weet waar endomondo altijd de kilometers meette. En wat met Endomondo altijd 1km was, was nu +-880 meter
Dus ik heb voor m'n gevoel altijd veel meer gelopen, dan het in de praktijk was. Met lagere snelheden dan ik altijd dacht?
Dat zou echt een enorm diepe domper zijn namelijk...
Edit: holy shit, ik ben niet de enige
https://community.fitbit.(...)harge-3/td-p/3093099
Inderdaad, voor mij persoonlijk een flinke opluchtingquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar het probleem lijkt eerder in de Fitbit te zitten...
Hier al jaren tevreden over Garminquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Inderdaad, voor mij persoonlijk een flinke opluchtingdie fitbit gaat terug. Dan toch maar een Garmin
morgen eens in verdiepen
Waarom zou het zo'n enorm diepe domper zijn? Zolang je maar progressie maakt over de tijd. En je kunt je altijd eens inschrijven voor een wedstrijd als je zeker wilt weten wat je over bijv. 10km loopt. Ook horloges kunnen flink afwijken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb altijd met endomondo gerend (laatste 5 jaar iig). Nou is endomondo de afgelopen 16 dagen 2x gestopt met meten tijdens een run en heb ik een Fitbit charge 3 gekocht. Zojuist m'n eerste run gehad en daarin viel me op dat ik m'n normale comfortabele tempo liep, maar m'n Fitbit een veel lagere pace gaf dan ik voor m'n gevoel echt liep (6m tot 6m20 tov 5m10 dat ik met Endomondo meestal liep). Nou was het warm in de zon en had ik niet veel gedronken, dus dat ik iets langzamer liep kan kloppen, maar ik ging eens opletten op de afstand. Het was een een vaste route, dus ik weet waar endomondo altijd de kilometers meette. En wat met Endomondo altijd 1km was, was nu +-880 meter
Dus ik heb voor m'n gevoel altijd veel meer gelopen, dan het in de praktijk was. Met lagere snelheden dan ik altijd dacht?
Edit: holy shit, ik ben niet de enige
https://community.fitbit.(...)harge-3/td-p/3093099
Omdat ik competetief ben ingesteld en telkens trots ben op de resultaten die ik neerzet. Ik heb gisteren een run neergezet die 16km lang was, terwijl m'n fitbit 13,4km aangaf. Daar zou niemand in dit topic genoegen mee nemen, zeker niet als ie aangeeft dat je 5m50 loopt ipv je normale 5m10.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarom zou het zo'n enorm diepe domper zijn? Zolang je maar progressie maakt over de tijd. En je kunt je altijd eens inschrijven voor een wedstrijd als je zeker wilt weten wat je over bijv. 10km loopt. Ook horloges kunnen flink afwijken.
Net zoals de eerdere vraag; die 130 meter verschil is echt niks. Je kunt je lang en kort afvragegn wat 'de echte afstand' is maar daar ga je nooit achterkomen, misschien neem je de ene keer ook wel net wat meer buitenbochten dan de andere keer. Als je dat wilt voorkomen moet je alleen nog maar op de baan lopen.
Controleer eens je route met afstandmeten.nl.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Omdat ik competetief ben ingesteld en telkens trots ben op de resultaten die ik neerzet. Ik heb gisteren een run neergezet die 16km lang was, terwijl m'n fitbit 13,4km aangaf. Daar zou niemand in dit topic genoegen mee nemen, zeker niet als ie aangeeft dat je 5m50 loopt ipv je normale 5m10.
Ik snap dat er altijd wat marge in zit, maar met deze resultaten neem ik geen genoegen. Bovendien train ik voor een marathon en kijk ik erg maar m'n progressie. Als ik niet m'n onderzoek had gedaan naar deze afwijking, had ik de moed mss wel laten zakken als blijkt dat ik ineens een beroerde conditie heb (tov al m'n eerdere metingen). Er gaat vanalles door je heen, althans bij mij.
Maar misschien ben ik gek
Tja als je voor een marathon traint lijkt me een fitbit inderdaad niet het meest geschikte apparaat. Net zoals als wanneer je voor de zwemelfstedentocht traint je waarschijnlijk ook iets professionelers aan moet schaffen dan een Hawaii-zwembroek.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Omdat ik competetief ben ingesteld en telkens trots ben op de resultaten die ik neerzet. Ik heb gisteren een run neergezet die 16km lang was, terwijl m'n fitbit 13,4km aangaf. Daar zou niemand in dit topic genoegen mee nemen, zeker niet als ie aangeeft dat je 5m50 loopt ipv je normale 5m10.
Ik snap dat er altijd wat marge in zit, maar met deze resultaten neem ik geen genoegen. Bovendien train ik voor een marathon en kijk ik erg maar m'n progressie. Als ik niet m'n onderzoek had gedaan naar deze afwijking, had ik de moed mss wel laten zakken als blijkt dat ik ineens een beroerde conditie heb (tov al m'n eerdere metingen). Er gaat vanalles door je heen, althans bij mij.
Maar misschien ben ik gek
Ja daar ben ik nu ook achter. En ik heb ook vaker wedstrijden gelopen. Ik loop 3 tot 4x per week en ken m'n lichaam, vandaar dat ik na 2km ook al m'n twijfels kreeg toen ik wel heel hard moest rennen om boven de 6m/km uit te komen. Maarja, je vertrouwt er maar en loopt verder, al dan niet met allerlei scenario's in je hoofd.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja als je voor een marathon traint lijkt me een fitbit inderdaad niet het meest geschikte apparaat. Net zoals als wanneer je voor de zwemelfstedentocht traint je waarschijnlijk ook iets professionelers aan moet schaffen dan een Hawaii-zwembroek.
Maar ik zou toch denken dat als je voor een marathon traint je wel vaker wedstrijden hebt gelopen? En dat een verschil in snelheid en afstand van bijna 3km/u je dus wel eerder opgevallen zou zijn?
Is het net zo als met bijv. een weegschaal? Wanneer je je vasthoudt aan 1 systeem of apparaat heb je een goede indicatie of heeft het met andere dingen te maken?quote:
Nee, niet echt. Zie een GPS track als een verzameling van puntjes. Vr elk afzonderlijk punt wordt de locatie bepaald. Maar omdat het GPS systeem een onnauwkeurigheid heeft van soms wel een paar meter in de praktijk, zal de lijn van je track nooit exact jouw route volgen. Het zal meer een soort zigzag zijn, hoewel het er op Strava en andere apps wel weer vloeiend uitziet, en de software in je horloge ook wel correcties doorvoert. Bochten worden daarentegen nogal eens afgesneden en voila: de werkelijke afstand is nooit exact gemeten.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:53 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Is het net zo als met bijv. een weegschaal? Wanneer je je vasthoudt aan 1 systeem of apparaat heb je een goede indicatie of heeft het met andere dingen te maken?
Ik maak ook gebruik van Evy maar die wijkt ook enorm af. Bij afstandmeten.nl klopt mijn Garmin wel.
Althans, mijn forerunners.
Nou, ik vind het wel een erg doorzichtige manier om een paar plaatsen te kunnen stijgen in de FOK! Hardloop Challenge 2019. Zo makkelijk ookquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als het je om een hardloophorloge gaat zou ik even heroverwegen of de de forerunner 245 niet geschikter is.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja daar ben ik nu ook achter. En ik heb ook vaker wedstrijden gelopen. Ik loop 3 tot 4x per week en ken m'n lichaam, vandaar dat ik na 2km ook al m'n twijfels kreeg toen ik wel heel hard moest rennen om boven de 6m/km uit te komen. Maarja, je vertrouwt er maar en loopt verder, al dan niet met allerlei scenario's in je hoofd.
Anyway, deze fitbit is 4 dagen oud, dus hij gaat terug. Ik heb de Garmin vivoactive 3 besteld, ook al lees ik hier dat iemand er wat issues mee had (toch bedankt voor het uiteenzetten van wat apparaatjes). Ik ga gauw zelf ondervinden hoe deze is.
Wow dat ziet er mooi uit! En jouw lichaam blijft verbazen!quote:Op zaterdag 22 juni 2019 00:51 schreef wyccie het volgende:
Midzomernacht Halve Marathon in Zaltbommel gelopen.
Van de marathon afgelopen weekend niks meer te merken. Of nou ja, alleen positieve dingen, natuurlijk wel een goede conditie.
Heb na 1-2 kilometer achter een fijn groepje aan gelopen. Cijfertechnisch gezien gingen ze eigenlijk te snel voor wat ik in gedachten had, maar het ging lekker. En ik wilde ook wel eens kijken hoe ver ik nu van mijn PR af zit. En aangezien het vandaag gelukkig wat frisser was, kon dat ook wel. Dus maar geprobeerd zo lang mogelijk, liefst tot het eind, bij ze te blijven. Paar keer gedacht dat ik het einde niet zou redden als ik op dat tempo door zou gaan, maar telkens ging het wel weer.
Deze snelheid haal ik tegenwoordig niet eens op 5k, maar nu liep ik hard op een lange afstand. Op een gegeven moment gingen mijn benen zo snel dat ik me een Keniaan voelde.
Heel tevreden met de tijd en hoe het ging. Leuk loopje, zonder tijdswaarneming, maar wel met prijzen. Loper 21 krijgt een beker (21 juni, 21 kilometer, 21:00h)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |