abonnement Unibet Coolblue
pi_185822455
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185822471
boreal* oeps
pi_185822503
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Zeker, deze variant heet de troll-jood.
Die een andere jood 'trollt' met verwijzingen naar het nazisme.

Vreemd dat alt rechts hem op handen draagt, inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185822584
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die een andere jood 'trollt' met verwijzingen naar het nazisme.

Vreemd dat alt rechts hem op handen draagt, inderdaad.
Doel je op white-supremacists met alt right? Ik raad je deze aan: https://www.quora.com/Why(...)te-Milo-Yiannopoulos

Milo kan het best omschreven worden als een fundamentalistische progressieve liberaal: en hij is dan vooral fundamentalistisch omdat hij wel tegen de islam durft aan te schoppen i.t.t. het volk dat hem daarom tot (extreem/alt/...) rechts bombardeerd.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 14:36:45 ]
pi_185822649
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. Dit is de Rousseaueske claim van de catch-all partij, maar in het tijdsgewricht van de massapartij waren de volksvertegenwoordigers gewoon politieke belangenbehartigers van hun desbetreffende zuilen. Poltiek is in essentie het botsen van belangen, de notie van een volonté general is een populistische dwaalleer gebleken.
En het sociaal contract moet ook al wijken voor een sentimenteel idee van open grenzen waarbij de useful idiots van GL het internationale grootbedrijf de dienst laten uitmaken. Was Rousseau een gewone populist of een nationaal-populist?

Hoe dan ook, Timmmm is een anti-democraat. Behalve dat hij veel dingen gewoon echt niet snapt, pakt zijn verwarring altijd doelmatig uit voor dat midden dat heel ongematigd naar meer massa-immigratie en meer EU toewerkt.

quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Thierry Baudet speelt het spel van alt-right. Ik zou het serieus nemen

Een mokerslag. Zo werd de spectaculaire winst geduid die Thierry Baudet met zijn Forum voor Democratie behaalde bij de provinciale verkiezingen in Nederland. De rechtse middenpartijen VVD en CDA likken hun wonden.
Middenpartijen? Ze staan extreme veranderingen voor.

quote:
En dan moeten de Europese verkiezingen nog komen. Het is niet het meest opmerkelijke. Overal in Europa zijn nationaalpopulisten in opmars, als ze al niet meeregeren, zoals in Oostenrijk of Italië. Bovendien kan Nederland inmiddels bogen op een traditie van politieke outsiders: Pim Fortuyn, Rita Verdonk, Geert Wilders.

Maar waar Wilders is blijven steken in de groef van botte anti-islamretoriek, heeft Baudet zich met serieus ideologisch wapentuig getooid. Hij heeft het over de ‘homeopathische verdunning’ en gaat tekeer tegen ‘geesteszieke elites’. Te midden van de populistische golf mag dat bijzonder heten, want als populisme zich ergens door kenmerkt is het ontbreken van ideologie. Niets daarvan bij Baudet.
Dat krijg je ervan he, als je iedereen die langs democratische weg verandering wil weg blijft zetten als populist tegen de betekenis van het woord in, dan kom je op een gegeven moment in de knoop met je definities. Maar complimenten voor de vondst 'nationaal-populisme', kun je het toch met nazisme associeren zonder het te noemen.

Hij heeft trouwens homeopathische verdunning maar één keer gebruikt.
quote:
Boreaal
Opzichtig zoekt Baudet aansluiting bij het romantisch nationalisme, een denktraditie waarvan lang werd aangenomen dat die in 1945, met het nazisme, in de afgrond was verdwenen.
Nee hoor. Niet alleen wordt het romantisch Europees nationalisme actief gepropageerd, dat zogenaamde midden loopt ook fanatiek te koketteren met bijvoorbeeld een 5e plek op het lijstje van gelukkig landen. Dat we nationale trots zouden moeten voelen wanneer wat Britse beursparasieten hier de huizenprijzen komen opstuwen in de categorie 'wat een gaaf land is het ook'. Volgens Hans de Boer moeten we om onduidelijke redenen zelfs blij zijn wanneer aandelen van Nederlandse bedrijven van de ene buitenlandse hand naar de andere buitenlandse hand wisselen.

quote:
Naar hartenlust citeert hij Maurice Barrès, twittert bewonderend over Pierre Drieu de la Rochelle en stelt “naar het front geroepen te zijn”. Hij flirt met noties als ‘omvolking’ en vooral: ‘boreaal Europa’.

In de oprichtingsspeech van Forum voor Democratie sprak Baudet twee jaar geleden over de noodzaak ‘ons boreaal Europa’ te verdedigen. En in zijn overwinningstoespraak afgelopen woensdag sprak hij opnieuw over ‘de boreale wereld’. Op het oog lijkt dit een onschuldige term. Het betekent ‘noordelijk’ – naar Boreas, de Griekse god van de noordenwind. Geografen en botanici spreken over boreale bossen. Maar in een politieke context verwijst ‘boreaal’ óók naar een stichtingsmythe van Europees ultrarechts: de ‘arische’ en ‘polaire’ wortels van het Indo-Europese volk, de veronderstelde voorouders van de witte Europeanen.

Het staat voor wit en christelijk en was een omfloerste manier om aan te haken bij de oudere wortels van het witte etnonationalisme. Vooral Franse neofascisten als Dominique Venner, Guillaume Faye en Alain Benoist bedienden zich van de term, denkers die een belangrijke stempel zouden drukken op de hedendaagse alt-rightbeweging in de VS.

Jean-Marie Le Pen, de oprichter van het Front National, heeft het te pas en te onpas over ‘een boreale as’, die loopt van ‘Gibraltar tot Vladivostok’. Ook spreekt hij over een ‘boreale ruimte’, waarin het Rusland van Vladimir Poetin volgens hem een belangrijke rol te spelen heeft als bondgenoot. Dit is nadrukkelijk een christelijke ruimte, afgeschermd van het zuiden, van Afrikanen en moslims, die ons zullen ‘overspoelen’.

Ook de Russische ideoloog en voormalig Poetin-fluisteraar Alexandr Doegin bezigt de term, evenals het Nederlandse Erkenbrand. Een jaar geleden publiceerde dit etnonationalistische ‘studiegenootschap’ een artikelenreeks waarin gepleit werd voor een ‘boreale alliantie’. Deze zou vooruitwijzen naar de “hervonden hoge historische roeping van de Europese volkeren als een collectieve Katechon van de Wereld: beschermheren, rechtgevers, opvoeders en weldoeners van de zuidelijke en oosterse volkeren”. Een nieuwe kolonisatie van minderwaardige volkeren kortom.

Dit is geen taal die je zult aantreffen bij Marine Le Pen of Matteo Salvini. Uiteraard is Baudet van de rechts-extremistische toe-eigening van het begrip ‘boreaal’ op de hoogte, al was het maar omdat De Correspondent hem daar begin 2018 op wees. Toch speelt hij, gevraagd naar zijn gebruik van de term ‘boreaal’, nog altijd de vermoorde onschuld. “Ik bedoel ermee wat ik ermee bedoel”, stelde hij zaterdag voor een haag van televisiecamera’s. Gevraagd naar zijn gebruik van de term ‘homeopathische verdunning’ (tot er geen Nederlander over zal zijn) antwoordde hij eerder dat dat “niet zo handig was”.
Hij zei er nog wel meer over, maar zijn uitspraken citeren is kennelijk niet de bedoeling. Liever pikken ze er heel weinig losse woordjes uit om die van heel erg veel eigen duiding te voorzien.

quote:
Dit spel met betekenissen maakt Baudet ogenschijnlijk tot typische representant van alt-right, die zo idolaat van hem is en waar bittere ernst en ironie elkaar razendsnel afwisselen. Daar kan een kikker (Pepe the frog) tegelijk onschuldig kinderspeelgoed en neo-nazimascotte zijn.

Dankzij zijn apocalyptische visie op de westerse cultuur is Baudet met Spengler vergeleken. Maar anders dan de bekende Duitse cultuurpessimist gelooft Baudet dat het tij gekeerd kan worden. Maar dan zullen toch eerst de krachten die ‘ons’ ondermijnen onschadelijk gemaakt moeten worden. In zijn overwinningsspeech van woensdag specificeerde hij die: academici, journalisten, kunstenaars, architecten en bestuurders.

Spel? Provocatie? Ik zou het serieus nemen.
Waarom niet alvast daarmee begonnen dan? Schrijf eens een serieus artikel over de ideeen. Dit is slechts een nodeloos ingewikkelde manier om 'fascist!' te roepen.

Overigens zou ik van de Groene wel een wat minder beschermende houding ten opzichte van de corrupte elite verwachten door die af te doen als populisme. Bijna de gehele 1e kamer is ernstig belangenverstrengeld en de drijvende kracht achter het Marrakesh pact, waain staat dat overheden journalisten moeten bewerken, is alweer een Goldman Sachs mannetje. Voelt de Groene zich nou werkelijk geroepen om hun spreekbuis te zijn?

quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

De daadwerkelijke nazi's zijn in ieder geval zielsgelukkig met de speech van Terry.

Wat vonden die dan van "integratie gebeurt tussen de lakens"? Of van "Iedereen die de Nederlandse identiteit versterkt is welkom"? Zijn 'multicultureel nationalisme' en zijn Indische bloed?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 maart 2019 @ 14:34:27 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185822717
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

Het zal allemaal wel toeval zijn. Baudet die dik loopt te doen met figuren zoals Jared Taylor en Milo Yiannopoulos, die heel toevallig helden zijn in alt rechtse kringen. Het is ook puur toeval dat Baudet uitdrukkingen en termen gebruikt die resoneren in de alt rechtse hoek.

Allemaal toeval.
Dit is allemaal hear say van je of kun je me nog aan wat links helpen? Nostra doet het wat dat betreft een stuk beter:

quote:
6s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:06 schreef nostra het volgende:

Thread. ik snap overigens echt geen kut van de opbouw van dat board, maar ik zal wel te oud worden
Ik had dat idd ook gevonden en begrijp er ook geen kut van maar dat zal idd de leeftijd wel zijn. :D

quote:
De gequote reactie is overigens van een Engelsman, die tot die dag nog nooit van Baudet had gehoord. :')
En dat is dus mijn hele punt, bedankt hiervoor. Heel links Fok! gaat met het schuim op de bek ballistisch nav eoa verdwaalde opmerking van een Brit op een idioot 4chan board waar minder posts staan dan in een vol Fok! topic... :')
pi_185822720
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:18 schreef EipNiC het volgende:
boreal* oeps
Precies, bedankt. Nu heb je dus allemaal volgelingen die die fascistoïde leuzen na gaan lopen roepen. Zo onstaat er best wel iets kwalijks, vind ik.
pi_185822780
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:34 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Precies, bedankt. Nu heb je dus allemaal volgelingen die die fascistoïde leuzen na gaan lopen roepen. Zo onstaat er best wel iets kwalijks, vind ik.
Je haalt dingen uit de context en je projecteert. Typisch ranzig linkse demonisering weer. Het wordt hoogtijd dat Baudet persoonsbeveiliging krijgt want links gaat weer full-retard.
pi_185822785
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Doel je op white-supremacists met alt right? Ik raad je deze aan: https://www.quora.com/Why(...)te-Milo-Yiannopoulos

Milo kan het best omschreven worden als een fundamentalistische progressieve liberaal: en hij is dan vooral fundamentalistisch omdat hij wel tegen de islam durft aan te schoppen i.t.t. het volk dat hem daarom tot (extreem/alt/...) rechts bombardeerd.
Dan raad ik jou deze aan:

Is Milo alt right?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185822811
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je haalt dingen uit de context en je projecteert. Typisch ranzig linkse demonisering weer. Het wordt hoogtijd dat Baudet persoonsbeveiliging krijgt want links gaat weer full-retard.
Het is gewoon de waarheid. Kun je leuk vinden of niet, maar het is nou eenmaal zo. Ik zeg niet dat Baudet daarmee zelf een fascist is, ik heb het over zijn RETORIEK. En dat is nou eenmaal gewoon de waarheid. Je slaat weer eens volledig door. En overigens zit ik tussen VVD en D66 in, dus niks met je “links”.
  zondag 24 maart 2019 @ 14:44:11 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185822819
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:34 schreef ikbenrond het volgende:

Precies, bedankt. Nu heb je dus allemaal volgelingen die die fascistoïde leuzen na gaan lopen roepen. Zo onstaat er best wel iets kwalijks, vind ik.
En dan worden anderen beticht van Godwins... :')
pi_185822839
En ja, wij zouden als samenleving elk miniscuul stofje fascisme moeten veroordelen. Puur opdat we nooit vergeten. En als dat ‘m in zijn retoriek zit (want het reflecteert vooralsnog niet terug in zijn daden) - zelfs dán zouden we het erover moeten hebben. Maar dat mag blijkbaar niet van jullie, want gaan we full-retard en heeft Baudet ineens persoonsbeveiliging nodig. Het is juist belangrijk dat je zulke teksten bespreekt, want je moet er gewoon mee oppassen.
pi_185822841
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dan worden anderen beticht van Godwins... :')
Niet door mij hoor.
pi_185822852
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit is allemaal hear say van je of kun je me nog aan wat links helpen? Nostra doet het wat dat betreft een stuk beter:
Geen idee waar die topics zijn te vinden en ook geen behoefte ernaar te zoeken. Ik weet dat in bepaalde kringen wordt gedacht dat media de boel bij elkaar verzinnen, maar ik vertrouw op het stuk van de Volkskrant.

quote:
En dat is dus mijn hele punt, bedankt hiervoor. Heel links Fok! gaat met het schuim op de bek ballistisch nav eoa verdwaalde opmerking van een Brit op een idioot 4chan board waar minder posts staan dan in een vol Fok! topic... :')
Aantal boeit dan ook niet. Baudets opmerkingen resoneren in alt rechtse kringen. Zo'n haatclub als Erkenbrand draagt hem op handen.

Dat hoef je niet erg te vinden. Voor mij is het echter reden om met een grote boog om Baudet heen te lopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185822854
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan raad ik jou deze aan:

Is Milo alt right?
Om nog meer duidelijk te maken dat de claim nergens op slaat? De hele thread is semantiek.
pi_185822857
Het zijn gewoon fascistoïde teksten, al jarenlang. Begrijp me niet verkeerd, dat mág hij doen. Maar laten we het alsjeblieft niet negeren zeg. Kom op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 14:48:25 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185822877
Je kan ook van een mug een olifant maken en in alles het pure kwaad zien. Dat maakt je niet veel beter dan die lui die in iedere Moslim een potentiele terrorist zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185822882
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:45 schreef ikbenrond het volgende:
En ja, wij zouden als samenleving elk miniscuul stofje fascisme moeten veroordelen.

Het is juist belangrijk dat je zulke teksten bespreekt, want je moet er gewoon mee oppassen.
Alles wat neigt naar wat ik niet wil...
of alles wat ik niet wil en omschrijf als (fascisme)...

MOET VERBODEN WORDEN!

...maar het is wel belangrijk dat we er over spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 14:51:20 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 14:48:49 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185822886
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
en de drijvende kracht achter het Marrakesh pact, waain staat dat overheden journalisten moeten bewerken, is alweer een Goldman Sachs mannetje.
Waar doel je hier op?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185822898
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat vonden die dan van "integratie gebeurt tussen de lakens"? Of van "Iedereen die de Nederlandse identiteit versterkt is welkom"? Zijn 'multicultureel nationalisme' en zijn Indische bloed?
Geen idee, maar blijkbaar zijn dat geen onoverkomelijkheden.

quote:
In de dagen daarna – onder de Nederlandse aanhang van alt-right – vermengen honderden geestdriftige berichten over de aanslag in Christchurch zich met de uitgelaten stemming over de aanstaande Statenverkiezingen die een groot succes beloven te worden voor Forum voor Democratie. Op 17 maart verschijnt op 4chan een forum met de titel ‘lavender revolution’ – een ironische verwijzing naar Baudets voorliefde voor lavendel, waarop in minder dan vijf uur tijd meer dan 350 reacties verschijnen. Een van de veelal Nederlandse deelnemers legt de buitenlandse gasten bondig uit waarom FvD moet winnen: ‘Thierry Baudet neemt een sterk standpunt in tegen immigratie en is voor het behoud van Nederland als een witte natie. Hij is goed ingelezen over onderwerpen zoals de verschillen in IQ tussen rassen.’ FvD is, schrijft hij, ‘onze partij’.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185822918
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:48 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Alles wat neigt naar wat ik niet wil...
of alles wat ik niet wil en ik omschrijf als (fascisme)...

MOET VERBODEN WORDEN!

...maar het is wel belangrijk dat we er over spreken.
Ik zeg net letterlijk dat ik niet zeg dat het verboden moet worden. Het mág, zeg ik toch? Of lees je daar liever overheen? En ík omschrijf het niet alleen als fascistoïde, dat doen historici en andere experts wel voor me. Al gedaan overigens. Het is gewoon zo. Maar als dat jou niet uitmaakt, zeg dat dan gewoon? In plaats van zo debiel te doen
pi_185822924
Boreal Ur-Fascism _O_
pi_185822935
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Om nog meer duidelijk te maken dat de claim nergens op slaat? De hele thread is semantiek.
Gaat er vooral over dat hij door een deel van de alt right wordt gehaat, maar alsnog gewoon veel van hun idiote ideeën uitdraagt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 14:52:27 #24
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185822948
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:18 schreef mtchel112 het volgende:
Iemand nog een boek liggen van Baudet? Ik wil ze graag overnemen voor een leuk prijsje.
Kijk even op Antiqbook of boekwinkeltjes.nl.
pi_185822963
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan raad ik jou deze aan:

Is Milo alt right?
Als je een half joodse relnicht die opschept over hoeveel zwarte lullen hij heeft afgezogen moet aanhalen om aan te tonen hoe fascistisch Baudet wel niet is dan weet je dat je een probleem hebt.

Maar de hele kudde zichzelf progressief noemende useful idiots loopt ook tegen hem te hoop dus denk je dat je jezelf niet voor lul zet, maar iedereen die wel zelfstandig nadenkt ziet hoe dom dat is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185822970
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:50 schreef ikbenrond het volgende:
zeg net letterlijk
Excuus, korte nacht gehad: las verbieden waar veroordelen staat.
pi_185822995
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een half joodse relnicht die opschept over hoeveel zwarte lullen hij heeft afgezogen moet aanhalen om aan te tonen hoe fascistisch Baudet wel niet is dan weet je dat je een probleem hebt.
Fraaie stropop. Maar nee, dat was niet het punt noch het doel.

Maar jij mag Baudet een held vinden, beste jongen. Ik geef slechts aan waarom ik met een grote boog om hem heen loop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185822998
Het enige wat ik m.b.t. Milo zal toegeven is dat ie 'alt right' (wat dat dan ook precies moge zijn) of in elk geval Trump een kickstart gegeven heeft. Zijn joker-esque wijze van de gedeelde meningen aankaarten heeft toentertijd bijgedragen aan het vormen en groter maken van een beweging/groep/fenomeen/whatever.
  zondag 24 maart 2019 @ 15:06:30 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185823094
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

Geen idee waar die topics zijn te vinden en ook geen behoefte ernaar te zoeken. Ik weet dat in bepaalde kringen wordt gedacht dat media de boel bij elkaar verzinnen, maar ik vertrouw op het stuk van de Volkskrant.
Dat mag, maar we weten allemaal dat de media niet te beroerd is om bepaalde zaken volledig uit de context te rukken (dat wordt iig aan de lopende band geroepen als het om zaken gaat die wel in de kraam te pas komen) maar nu moeten we er maar op vertrouwen zonder dat er verder ingelezen kan worden.

quote:
Aantal boeit dan ook niet. Baudets opmerkingen resoneren in alt rechtse kringen. Zo'n haatclub als Erkenbrand draagt hem op handen.
Dus dat "kleine clubje wat het verpest voor de rest" (of dat soort retoriek) is nu niet van toepassing?

quote:
Dat hoef je niet erg te vinden. Voor mij is het echter reden om met een grote boog om Baudet heen te lopen.
Ik heb verder niks met hem maar ik zal niet met een grote boog om hem heen lopen...
  zondag 24 maart 2019 @ 15:08:45 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185823119
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

Op 17 maart verschijnt op 4chan een forum met de titel ‘lavender revolution’ – een ironische verwijzing naar Baudets voorliefde voor lavendel, waarop in minder dan vijf uur tijd meer dan 350 reacties verschijnen.
Er zijn Fok! topics die harder gaan, slowpokes daaro... :')
pi_185823174
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar doel je hier op?
Dat het Marrakesh verdrag volslagen van de pot gerukt is, een extremistisch document. Maar omdat het hogere belangen dient, belangen die behartigd worden door de Barosso's, Draghi's en Sutherlands van deze wereld, vinden de zogenaamde middenpartijen het prima. Voor de useful idiots ter linkerzijde volstaat goedkoop sentiment.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 maart 2019 @ 15:13:16 #32
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185823185
Meer goede reclame voor Baudet. Zijn speech in het Engels op Counter Currents, het blog van publicist Greg Johnson: https://www.counter-curre(...)-in-the-netherlands/
  zondag 24 maart 2019 @ 15:28:26 #33
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185823384
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat het Marrakesh verdrag volslagen van de pot gerukt is, een extremistisch document. Maar omdat het hogere belangen dient, belangen die behartigd worden door de Barosso's, Draghi's en Sutherlands van deze wereld, vinden de zogenaamde middenpartijen het prima. Voor de useful idiots ter linkerzijde volstaat goedkoop sentiment.
Ja oké maar wat is dat document van journalisten bewerken precies?

Gewoon benieuwd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185823404
Heeft Yernaz eigenlijk al gereageerd om uit te leggen dat er bij die demonstratie helemaal geen sprake was van een doodsbedreiging maar dat dat antifagekkie gewoon opinies aan het peilen was?
pi_185823425
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja oké maar wat is dat document van journalisten bewerken precies?

Gewoon benieuwd
quote:
Mediapassage hoort niet thuis in Marrakesh-pact’
dinsdag 11 december 2018

De NVJ spreekt haar verbazing en zorg uit over de mediapassage in het Pact van Marrakesh. De tekst dringt aan op een zo correct mogelijke beeldvorming over migranten, gebaseerd op feiten. Critici zien in deze passage een poging om media te sturen. Volgens de NVJ gaan overheden per definitie niet over journalistiek en hoort een dergelijke passage in geen enkel verdrag thuis.

'Media moeten onafhankelijk kunnen opereren binnen de grenzen van de wet', zegt algemeen secretaris Thomas Bruning. 'Daar past geen aparte passage bij in een pact dat over iets heel anders gaat.'

Het betreft de volgende passage in Artikel 33c van het Pact van Marrakesh:

"Onafhankelijke, objectieve en kwalitatieve verslaggeving door media promoten, inclusief op het internet, ook door bij media-professionals de gevoeligheid voor en de kennis van migratieonderwerpen en -terminologie aan te scherpen, investeren in ethische normen in verslaggeving en (reclame)campagnes, en geen overheidsfondsen of materiële steun meer geven aan media die systematisch onverdraagzaamheid, xenofobie, racisme en andere vormen van discriminatie tegenover migranten promoten, dat alles met het volledige respect voor de vrijheid van media."

Het veelbesproken migratiepact van Marrakesh is dinsdag door 164 VN-lidstaten, waaronder Nederland, goedgekeurd. In het pact staan afspraken om de migratie van ongeveer 258 miljoen migranten op een ordelijke manier te laten verlopen. Tegelijkertijd moeten redenen - zoals politieke en economische - waarom mensen hun land uit vluchten, worden gereduceerd.

https://www.nvj.nl/nieuws(...)rakesh-pact%E2%80%99


[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 15:34:58 ]
pi_185823445
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:33 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[..]

De laatste zin in het Artikel is prachtig: ''Je moet mensen die dat vinden slaan, maar met zoveel mogelijk respect voor lichamelijke integriteit.''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 15:36:28 ]
pi_185823592
We kunnen beter doorgaan met de Sesamstraat wijsheden van D66 en GL. Alsof ze denken dat wij dom volk zijn.
Check it out
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 15:56:01 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185823692
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:33 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[..]

Jezus :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185823782
quote:
6s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:13 schreef Nibb-it het volgende:
Meer goede reclame voor Baudet. Zijn speech in het Engels op Counter Currents, het blog van publicist Greg Johnson: https://www.counter-curre(...)-in-the-netherlands/
Het geeft toch te denken wanneer je speech door dit soort groepen wordt onthaald alsof de nieuwe messias is opgestaan.
pi_185823895
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:48 schreef hjansen82 het volgende:
We kunnen beter doorgaan met de Sesamstraat wijsheden van D66 en GL. Alsof ze denken dat wij dom volk zijn.
Meeste GL en D66 stemmers kunnen het niet hebben als iemand een andere mening heeft, het is hun mening of je bent dom/racist/nazi
pi_185824371
quote:
Ik zal het zo eens kijken, maar aan de titel te zien lijkt dit me een goed voorbeeld van de partijdige publieke omroep en waarom het een goed idee is dat aan te pakken.
pi_185824401
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Het geeft toch te denken wanneer je speech door dit soort groepen wordt onthaald alsof de nieuwe messias is opgestaan.
Allemaal toeval joh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185824420
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal toeval joh.
ik zou gaan demonstreren Koos, je baan staat op de tocht !
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185824431
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik zal het zo eens kijken, maar aan de titel te zien lijkt dit me een goed voorbeeld van de partijdige publieke omroep en waarom het een goed idee is dat aan te pakken.
Publieke Omroep laat FVD nooit aan het woord, allemaal propaganda!!!!!!!!! :')
pi_185824536
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Publieke Omroep laat FVD nooit aan het woord, allemaal propaganda!!!!!!!!! :')
Dit is een ander niveau dan de uitzending van DWDD van afgelopen dinsdag. Dat was inderdaad propaganda.
pi_185824578
quote:
15s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:52 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Dit is een ander niveau dan de uitzending van DWDD van afgelopen dinsdag. Dat was inderdaad propaganda.
DWDD is links, WNL is rechts, daar is allemaal ruimte voor bij de NPO, waarom wordt er dan voortdurend op getierd door Baudet? Bij Jinek mocht hij nota bene avond na avond aanschuiven voor wat kritiekloos gekeuvel over zijn piano, zijn vakantiefoto's, zijn hulpje dat in het ziekenhuis lag, etcetera, etcetera. Zonder NPO geen Baudet.
pi_185824725
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Het geeft toch te denken wanneer je speech door dit soort groepen wordt onthaald alsof de nieuwe messias is opgestaan.
Gevalletje guilty by association dit :Z

Zo kan ik ook wel zeggen dat het te denken geeft dat de GL achterban bestaat uit extremistisch Antifa tuig, milieuterroristen en dierengekkies.
pi_185824890
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Gevalletje guilty by association dit :Z

Zo kan ik ook wel zeggen dat het te denken geeft dat de GL achterban bestaat uit extremistisch Antifa tuig, milieuterroristen en dierengekkies.
Quote antifatuig teksten van Klaver op hun site? Is de retoriek die Klaver gebruikt flirterig met die extreem linkse groeperingen?

Volgens mij bestaat GL voornamelijk uit bakfietsend grootstedelijk gepeupel.
pi_185824925
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Quote antifatuig teksten van Klaver op hun site? Is de retoriek die Klaver gebruikt flirterig met die extreem linkse groeperingen?

Volgens mij bestaat GL voornamelijk uit bakfietsend grootstedelijk gepeupel.
Overigens wordt GL door radicaal rechtse types ook vaak zat weggezet als een of ander Antifa-steunfront, zeker op dit forum.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185824955
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens wordt GL door radicaal rechtse types ook vaak zat weggezet als een of ander Antifa-steunfront, zeker op dit forum.
Sowieso is het selectief gejank. Als Sylvana iets zegt of inderdaad iemand van GL wordt de meest ranzige shit gepost inclusief bijltjesdag voor de linksjes. Wat een leger van dwergen op plateauzolen, man man man.
pi_185825189
FvD is een conservatieve partij die Europa voornamelijk blank wil houden, Nederland als soevereine staat ziet waardoor de cultuur en gebruiken van dit land worden geborgd. Dit klopt toch?

Naja, zo'n partij is er nu niet echt natuurlijk dus de winst is wel te verklaren. Veel mensen willen toch de voorkeurpositie van de meerderheidsgroep behouden. Dit staat wel haaks op de idealen van meer links georiënteerde partijen, dus dat is voor iedereen even wennen. In een aantal andere landen is zo'n partij al aardig vertegenwoordigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 17:25:27 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 17:26:13 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185825205
Over GroenLinks gesproken.
Kunnen we Amsterdam niet gewoon laten zinken in de Zuiderzee? Dan zijn we voorgoed van die partij af.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 24 maart 2019 @ 17:28:07 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185825234
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

Overigens wordt GL door radicaal rechtse types ook vaak zat weggezet als een of ander Antifa-steunfront, zeker op dit forum.
Dus op dit forum barst het van de radicaal rechtse types?
pi_185825272
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens wordt GL door radicaal rechtse types ook vaak zat weggezet als een of ander Antifa-steunfront, zeker op dit forum.
Waarom klopt dat niet volgens jou? Duyvendak, Rosenmüller, Groot Wassink en Sargentini (om er slechts een paar te noemen) hebben geen verleden bij extreem-linkse groepen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 24 maart 2019 @ 17:30:38 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825273
https://twitter.com/jeroenschrijft/status/1109841430493700097

Forum voor Fascisme gaat de minima verder slopen, uitbuiten als een grondstof, en onderdrukken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185825281
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:26 schreef Harvest89 het volgende:
Over GroenLinks gesproken.
Kunnen we Amsterdam niet gewoon laten zinken in de Zuiderzee? Dan zijn we voorgoed van die partij af.
D'66 wilde toch ooit een Republiek Amsterdam?

Misschien kunnen ze dat plan weer oppakken samen met GL. Kan de rest van NL mooi bij het kruisje tekenen. :Y
  zondag 24 maart 2019 @ 17:31:41 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825295
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:25 schreef Tem het volgende:
FvD is een conservatieve partij die Europa voornamelijk blank wil houden, Nederland als soevereine staat ziet waardoor de cultuur en gebruiken van dit land worden geborgd. Dit klopt toch?

Naja, zo'n partij is er nu niet echt natuurlijk dus de winst is wel te verklaren. Veel mensen willen toch de voorkeurpositie van de meerderheidsgroep behouden. Dit staat wel haaks op de idealen van meer links georiënteerde partijen, dus dat is voor iedereen even wennen. In een aantal andere landen is zo'n partij al aardig vertegenwoordigd.
Alsof CDA en VVD niet al in die hoek zaten. Zeker omdat ze met de jaren steeds conservatiever zijn geworden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 17:32:13 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185825304
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

D'66 wilde toch ooit een Republiek Amsterdam?

Soms heeft D66 wel eens goede ideeën.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185825320
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/jeroenschrijft/status/1109841430493700097

Forum voor Fascisme gaat de minima verder slopen, uitbuiten als een grondstof, en onderdrukken.
35 miljard per jaar?
I´m back.
pi_185825337
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alsof CDA en VVD niet al in die hoek zaten. Zeker omdat ze met de jaren steeds conservatiever zijn geworden.
Stuk minder maar de laatste tijd wel steeds meer die kant opgeschoven inderdaad, ook mede door partijen als PVV en FvD. Verschil is dat ze minder radicaal zijn wat betreft Europa en migratie (minder radicaal wil niet zeggen dat het ineens linksig ofzo). Ik heb VVD ook nooit openlijk horen verlangen naar een Arisch Europa.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 17:35:23 ]
pi_185825351
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

35 miljard per jaar?
Tegen een paar 100 miljard voor klimaat is dat peanuts
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185825390
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Tegen een paar 100 miljard voor klimaat is dat peanuts
1000 miljard zelfs!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185825392
Een blank Europa willen is in deze toestand geen conservatief maar progressief standpunt.
pi_185825396
Overigens heeft de gevestigde orde helemaal niks geleerd van Fortuyn en Wilders. Baudet demoniseren maakt hem alleen maar sterker.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185825403
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alsof CDA en VVD niet al in die hoek zaten. Zeker omdat ze met de jaren steeds conservatiever zijn geworden.
Oudenampsen of hoe heet hij Merijn van Oudenampsen (?), is nog ene topic over geopend dacht ik, had een dissertatie geschreven en één stelling was dat de huidige conservatieven in NL de seculiere waarden hebben overgenomen van links: scheiding kerk/moskee en staat, gelijkwaardigheid man/vrouw, gelijkwaardigheid voor homoseksualiteit.
Daar waar oude(re) conservatieven zoals te vinden zijn in CDA en ook VVD (niet allemaal) van oudsher het op die dossiers laten liggen, want dat is links namelijk.
Als sociaal-democraat kun je het dus eens zijn met de huidige conservatieven op die dossiers in principe.
I´m back.
  zondag 24 maart 2019 @ 17:38:57 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185825411
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/jeroenschrijft/status/1109841430493700097

Forum voor Fascisme gaat de minima verder slopen, uitbuiten als een grondstof, en onderdrukken.
Nu kloppen de getallen natuurlijk tot op 5 cijfers achter de komma en zijn de cijfers per direct betrouwbaar.... :')
pi_185825444
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

Tegen een paar 100 miljard voor klimaat is dat peanuts
Je kan natuurlijk niet een structureel begrotingstekort (zoals het erop lijkt dat Forums programma als uitkomst heeft) vergelijken met ergens een optelsom van totale uitgaven van overheid en burgers tezamen.

Overigens hoeven die plannen niet per se te betekenen dat het "gehaald wordt bij de minima", maar het punt is wel dat het allemaal niet is doorgerekend en dan wordt het allemaal wel een beetje makkelijk scoren. Én de belastingen verlagen én de eigen bijdrage verlagen én de studiebeurs terug invoeren én de NUON nationaliseren en dat halen we dan allemaal terug bij ontwikkelingssamenwerking, immigratie en de EU. Nou, laat de cijfers daarvan maar zien dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185825454
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu kloppen de getallen natuurlijk tot op 5 cijfers achter de komma en zijn de cijfers per direct betrouwbaar.... :')
Puur kijkend naar hoe FvD in de praktijk gestemd heeft op moties in de kamer en naar de punten op hun website kan ik alleen maar vaststellen dat ze er niet zitten voor de minima of kleine zelfstandige.

Het doet me als linkse rakker bijna pijn om het te zeggen, maar bij de PVV zit je als minima een stuk beter.

De FvD heeft libertarische trekjes en dat betekent in de praktijk afbouw van sociale voorzieningen, ieder voor zich, alleen betalen voor wat je afneemt. Dat werkt goed als je geld hebt, dat werkt niet als je arm bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-03-2019 17:49:41 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 17:46:16 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825516
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oudenampsen of hoe heet hij Merijn van Oudenampsen (?), is nog ene topic over geopend dacht ik, had een dissertatie geschreven en één stelling was dat de huidige conservatieven in NL de seculiere waarden hebben overgenomen van links: scheiding kerk/moskee en staat, gelijkwaardigheid man/vrouw, gelijkwaardigheid voor homoseksualiteit.
Daar waar oude(re) conservatieven zoals te vinden zijn in CDA en ook VVD (niet allemaal) van oudsher het op die dossiers laten liggen, want dat is links namelijk.
Als sociaal-democraat kun je het dus eens zijn met de huidige conservatieven op die dossiers in principe.
Ik denk dan dat je Oudenampsen een beetje verkeerd begrepen hebt. Hij toont ook aan (probeert het) dat een Wilders en Baudet helemaal niet zoveel op hebben met de homo's en dat soort zaken. Dat blijkt ook op lokaal niveau. De PVV op lokaal niveau stelt zich niet seculier op.

Niet voor niets is er wel wat overloop tussen SGP en FvD, blijkt uit cijfers, en stemmen veel meer mannen dan vrouwen op die tent.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 17:47:50 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185825553
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Puur kijkend naar hoe FvD in de praktijk gestemd heeft op moties in de kamer en naar de punten op hun website kan ik alleen maar vaststellen dat ze er niet zitten voor de minima of kleine zelfstandige.

Het doet me als linkse rakker bijna pijn om het te zeggen, maar bij de PVV zit je als minima een stuk beter.
Dat is helemaal niet wat ik bedoel.
pi_185825577
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oudenampsen of hoe heet hij Merijn van Oudenampsen (?), is nog ene topic over geopend dacht ik, had een dissertatie geschreven en één stelling was dat de huidige conservatieven in NL de seculiere waarden hebben overgenomen van links: scheiding kerk/moskee en staat, gelijkwaardigheid man/vrouw, gelijkwaardigheid voor homoseksualiteit.
Daar waar oude(re) conservatieven zoals te vinden zijn in CDA en ook VVD (niet allemaal) van oudsher het op die dossiers laten liggen, want dat is links namelijk.
Als sociaal-democraat kun je het dus eens zijn met de huidige conservatieven op die dossiers in principe.
De secularisering heeft zich vrij onafhankelijk van links en rechts voltrokken. De VVD is nooit echt conservatief geweest tav dingen die niet met geld te maken hebben.

Je ziet nu ook dat grote en tamelijk gewetenloze bedrijven ineens helemaal voor inclusiviteit, identiteitspolitiek en hoofddoekjes zijn. Dat gaat natuurlijk gewoon om de centen, en dan heb ik niet over imagodruk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185825592
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Puur kijkend naar hoe FvD in de praktijk gestemd heeft op moties in de kamer en naar de punten op hun website kan ik alleen maar vaststellen dat ze er niet zitten voor de minima of kleine zelfstandige.

Het doet me als linkse rakker bijna pijn om het te zeggen, maar bij de PVV zit je als minima een stuk beter.
De FVD was tegen een zwarte lijst waarop huisjesmelkers zouden komen te staan, ze zijn ervoor dat er doorgeboord blijft worden naar aardgas in Groningen en ze willen een nieuw Schiphol bouwen op zee. Waar Boskalis lekker van profiteert.

Tja, ik weet wel voor wie het FVD er zit, het kapitalisme-kartel.
pi_185825618
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De secularisering heeft zich vrij onafhankelijk van links en rechts voltrokken. De VVD is nooit echt conservatief geweest tav dingen die niet met geld te maken hebben.

Je ziet nu ook dat grote en tamelijk gewetenloze bedrijven ineens helemaal voor inclusiviteit, identiteitspolitiek en hoofddoekjes zijn. Dat gaat natuurlijk gewoon om de centen, en dan heb ik niet over imagodruk.
Ja, alleen gaat het nu even over die stelling van Oudenampsen.
I´m back.
pi_185825640
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk dan dat je Oudenampsen een beetje verkeerd begrepen hebt. Hij toont ook aan (probeert het) dat een Wilders en Baudet helemaal niet zoveel op hebben met de homo's en dat soort zaken. Dat blijkt ook op lokaal niveau. De PVV op lokaal niveau stelt zich niet seculier op.

Niet voor niets is er wel wat overloop tussen SGP en FvD, blijkt uit cijfers, en stemmen veel meer mannen dan vrouwen op die tent.
Volgens mij toont-ie dat niet aan. Ik heb btw die dissertatie niet gelezen. Hij toont aan dat er iets geks aan de hand is met die conservatieven in NL, die draaien tegenwoordig het plaatje van de modernisten.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 17:52:05 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185825654
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De FVD was tegen een zwarte lijst waarop huisjesmelkers zouden komen te staan, ze zijn ervoor dat er doorgeboord blijft worden naar aardgas in Groningen en ze willen een nieuw Schiphol bouwen op zee. Waar Boskalis lekker van profiteert.

Tja, ik weet wel voor wie het FVD er zit, het kapitalisme-kartel.
Waarom oh waarom zouden ze liever een fortuin uitgeven aan Schiphol 2 dan aan Lelystad of aan Schiphol zelf, terwijl dat allemaal veel makkelijker is voor de bedrijven? Daar moet vast wel een hele goede reden voor te verzinnen zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 24 maart 2019 @ 17:52:13 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825661
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Stuk minder maar de laatste tijd wel steeds meer die kant opgeschoven inderdaad, ook mede door partijen als PVV en FvD. Verschil is dat ze minder radicaal zijn wat betreft Europa en migratie (minder radicaal wil niet zeggen dat het ineens linksig ofzo). Ik heb VVD ook nooit openlijk horen verlangen naar een Arisch Europa.
Conservatieve partijen in het westen staan sowieso ambivalent tegen migratie. Dat is de harde werkelijkheid. Kijk naar UK, VS, Berlusconi in het verleden.

Uit onderzoek van o.a. hoogleraar De Haas blijkt dat regeringen met linkse partijen erin de migratie veel meer beperken, en uiteraard dan wel zonder allemaal verdacht makende retoriek en discriminerend beleid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185825677
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De FVD was tegen een zwarte lijst waarop huisjesmelkers zouden komen te staan, ze zijn ervoor dat er doorgeboord blijft worden naar aardgas in Groningen en ze willen een nieuw Schiphol bouwen op zee. Waar Boskalis lekker van profiteert.

Tja, ik weet wel voor wie het FVD er zit, het kapitalisme-kartel.
Klopt, ieder punt.

Daarom is het altijd goed om de niet alleen te kijken naar wat een partij zegt maar vooral naar wat een partij doet. Want dat maakt pas echt duidelijk waar ze voor staan.

Nu de FvD in de oppositie zit, is dat goed inzichtelijk te maken. Juist als ze in een kabinet zitten, zullen ze meestemmen met het regeerakkoord maar in de oppositie kan je per motie precies zien waar ze voor staan, compromisloos.
  zondag 24 maart 2019 @ 17:55:34 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825746
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij toont-ie dat niet aan.
Dat doet ie wel. Hij benoemd allerlei anti homo posities van een Bolkestein (Wilders leraar) en ook allerlei subsidies en ANBI status uitbreidingen aan met sluiting bedreigde kerken. Dat is weinig seculier, sterker, het past binnen de hele Kulturkampf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185825763
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, ieder punt.

Daarom is het altijd goed om de niet alleen te kijken naar wat een partij zegt maar vooral naar wat een partij doet. Want dat maakt pas echt duidelijk waar ze voor staan.

Nu de FvD in de oppositie zit, is dat goed inzichtelijk te maken. Juist als ze in een kabinet zitten, zullen ze meestemmen met het regeerakkoord maar in de oppositie kan je per motie precies zien waar ze voor staan, compromisloos.
Maar dat maakt ook dat oppositiepartijen geen verantwoordelijkheid hebben en alles kunnen beloven. Zoals bij de SP, en hogere lonen, en hogere uitkeringen, en meer geld voor onderwijs, en meer geld voor zorg, en meer geld voor kunst etc.
pi_185825765
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom oh waarom zouden ze liever een fortuin uitgeven aan Schiphol 2 dan aan Lelystad of aan Schiphol zelf, terwijl dat allemaal veel makkelijker is voor de bedrijven? Daar moet vast wel een hele goede reden voor te verzinnen zijn.
Het waarom is natuurlijk gissen.

Je kan alleen zien waar ze voor staan (website) en waar ze voor en tegen stemmen (moties in de kamer). Als je afhankelijk bent van huurtoeslag zit, of een schijn ZZP'er bent, heeft FvD weinig goeds voor je in petto. Ik heb je die moties overigens al eens voorgelegd, weet je nog? Maar je begreep niet waar het om ging en wilde het ook niet bekijken ;)
  zondag 24 maart 2019 @ 17:58:14 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825805
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dat maakt ook dat oppositiepartijen geen verantwoordelijkheid hebben en alles kunnen beloven. Zoals bij de SP, en hogere lonen, en hogere uitkeringen, en meer geld voor onderwijs, en meer geld voor zorg, en meer geld voor kunst etc.
De SP laat altijd alles netjes doorrekenen door het CPB (met hun neoliberale assumpties), en op lokaal niveau brengen ze steden niet naar artikel 12 status.

Verder stemmen ze grosso modo voor 70% met de regering mee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 17:59:09 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185825826
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het waarom is natuurlijk gissen.

Je kan alleen zien waar ze voor staan (website) en waar ze voor en tegen stemmen (moties in de kamer). Als je afhankelijk bent van huurtoeslag zit, of een schijn ZZP'er bent, heeft FvD weinig goeds voor je in petto. Ik heb je die moties overigens al eens voorgelegd, weet je nog? Maar je begreep niet waar het om ging en wilde het ook niet bekijken ;)
Kan vast iets te maken hebben met inwoners die er last van zullen hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185825857
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat doet ie wel. Hij benoemd allerlei anti homo posities van een Bolkestein (Wilders leraar) en ook allerlei subsidies en ANBI status uitbreidingen aan met sluiting bedreigde kerken. Dat is weinig seculier, sterker, het past binnen de hele Kulturkampf.
Ja, goed, jij hebt het gelezen, echt voor het eerst dat ik Bolkestein geassocieerd zie worden met anti-homo posities hoor. Bij CDA is man van oorsprong wel huiverig natuurlijk, want die baseren zich op de bijbel. Conservatief overal in de wereld baseert zich ook op een eeuwenoud al dan niet heilig geschrift waarin eea geschreven staat over een opperwezen, die alle touwtjes in handen heeft. Mara dat doet dus huidig conservatief in de vorm van FvD dus niet.
Werd in het begin wat gezemeld door Baudet dat-ie cultureel-christen is, maar dat houdt dus niet in dat je in die onzin van dat zogenaamde pperwezen gelooft/
I´m back.
pi_185825867
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dat maakt ook dat oppositiepartijen geen verantwoordelijkheid hebben en alles kunnen beloven. Zoals bij de SP, en hogere lonen, en hogere uitkeringen, en meer geld voor onderwijs, en meer geld voor zorg, en meer geld voor kunst etc.
Ik heb het niet over beloven, iedere partij kan alles beloven en iedere partij zal in een kabinet "water bij de wijn" moeten doen om er een regeerakkoord uit te persen. Dat is nu eenmaal onderdeel van het "polderen" in Nederland en dat voorkomt dat je op extremen uitkomt maar zorgt er ook voor dat besluitvorming langzaam is. Ieder voordeel heeft z'n nadeel.

Maar met stemmen in de 2e kamer laat je echt zien waar je voor stemt.
Zo stemt de PVV (uiteraard) consequent tegen alles wat voordelen biedt aan vluchtelingen, moslims, etc.
Maar op sociaal gebied stemt de PVV vaak best "links".

De FvD doet dat anders, die zijn op veel punten rechtser dan de VVD, vooral op sociaal beleid. Maar dat is logisch voor een partij met een libertarische inslag.

En als je dat goed vindt, dan is FvD de partij voor jou.

Je kan moeilijk zeggen dat Baudet de taal van het volk spreekt, als zelfs journalisten 3 dagen bezig zijn om zijn speech te interpreteren ;)
  zondag 24 maart 2019 @ 18:01:29 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185825873
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij toont-ie dat niet aan. Ik heb btw die dissertatie niet gelezen. Hij toont aan dat er iets geks aan de hand is met die conservatieven in NL, die draaien tegenwoordig het plaatje van de modernisten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Belien
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 24 maart 2019 @ 18:03:49 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185825940
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, jij hebt het gelezen, echt voor het eerst dat ik Bolkestein geassocieerd zie worden met anti-homo posities hoor.
Hij stemde meermaals tegen het homohuwelijk en waar kerken ANBI status kunnen krijgen, was hij veel huiveriger voor moskeeën en lbgt toestanden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185825975
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan vast iets te maken hebben met inwoners die er last van zullen hebben.
Zijnde? Iedereen met zorg- en huurtoeslag. Iedere ZZP'er die moeilijk rond komt, iedere schijnzelfstandige, zoals de Deliveroo koeriers.

Ontslagrecht wil het FvD ook verder versoepelen.

Welke inwoners zijn dat?
pi_185826372
PieterOmtzigt twitterde op zondag 24-03-2019 om 12:20:23 Een persoon die ‘Als je Thierry dood wilt schieten’ herhaaldelijk scandeert. De rest tolereert het actief. Dit groepsdenken is eng en gevaarlijk https://t.co/3k9uQpigpG reageer retweet
Niet best dit
pi_185826546
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De SP laat altijd alles netjes doorrekenen door het CPB (met hun neoliberale assumpties), en op lokaal niveau brengen ze steden niet naar artikel 12 status.

Verder stemmen ze grosso modo voor 70% met de regering mee.
Waar dan altijd uitkomt dat het op de korte termijn wel kan, maar uiteindelijk onze concurrentiepositie sloopt.
pi_185826595
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb het niet over beloven, iedere partij kan alles beloven en iedere partij zal in een kabinet "water bij de wijn" moeten doen om er een regeerakkoord uit te persen. Dat is nu eenmaal onderdeel van het "polderen" in Nederland en dat voorkomt dat je op extremen uitkomt maar zorgt er ook voor dat besluitvorming langzaam is. Ieder voordeel heeft z'n nadeel.

Maar met stemmen in de 2e kamer laat je echt zien waar je voor stemt.
Zo stemt de PVV (uiteraard) consequent tegen alles wat voordelen biedt aan vluchtelingen, moslims, etc.
Maar op sociaal gebied stemt de PVV vaak best "links".

De FvD doet dat anders, die zijn op veel punten rechtser dan de VVD, vooral op sociaal beleid. Maar dat is logisch voor een partij met een libertarische inslag.

En als je dat goed vindt, dan is FvD de partij voor jou.

Je kan moeilijk zeggen dat Baudet de taal van het volk spreekt, als zelfs journalisten 3 dagen bezig zijn om zijn speech te interpreteren ;)
Je bent het toch wel met me eens dat oppositievoeren aanzienlijk makkelijker is. Je draagt geen regeringsverantwoordelijkheid.

Het is dus makkelijker om vanuit de oppositie tal van dingen te beloven en ervoor te stemmen, simpel omdat de begroting niet je verantwoordelijkheid is.
  zondag 24 maart 2019 @ 18:38:21 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185826617
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar dan altijd uitkomt dat het op de korte termijn wel kan, maar uiteindelijk onze concurrentiepositie sloopt.
Nee hoor. De arbeidsproductiviteit gaat ook nog eens omhoog...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185826683
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor. De arbeidsproductiviteit gaat ook nog eens omhoog...
Je ontkent gewoon de werkelijkheid.
pi_185826756
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je bent het toch wel met me eens dat oppositievoeren aanzienlijk makkelijker is. Je draagt geen regeringsverantwoordelijkheid.

Het is dus makkelijker om vanuit de oppositie tal van dingen te beloven en ervoor te stemmen, simpel omdat de begroting niet je verantwoordelijkheid is.
Ja, sterker nog: dat is juist wat ik zeg. Je bent niet gebonden aan een regeerakkoord.

Een simpel voorbeeld is motie 34775-XV nr. 62.
FvD had daar eenvoudig tegen het "partijkartel" in kunnen stemmen en doen wat ze beloven: opkomen voor ZZP'ers.

De praktijk is: ze stemmen tegen en houden daarmee schijnzelfstandigheid in stand.

Dat is 1 voorbeeld, ik heb in een eerder deel een aantal voorbeelden aangedragen waaruit blijkt dat FvD weinig op heeft met de kleine man.

Dat geeft ook niet, als je daar als partij voor staat dan stem je zo. Dat past ook prima bij het libertarische gedachtegoed waar deze partij op gestoeld is.

Maar of dat duidelijk is voor de kiezers?

Grappige is overigens dat FvD op zijn website bij alle onderwerpen moties heeft staan waar ze op gestemd hebben (voor of tegen) maar dat ze bijvoorbeeld deze specifieke motie er niet bijgeplaatst hebben.
  zondag 24 maart 2019 @ 18:46:23 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185826786
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je ontkent gewoon de werkelijkheid.
De werkelijkheid is dat de SP het land gewoon wat Scandinavischer wil maken. Daar is niets mis mee, economisch gezien.

De SP is dan ook minder links dan dat de VVD rechts is. Volgens Kieskompas en anderen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185826864
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor. De arbeidsproductiviteit gaat ook nog eens omhoog...
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je ontkent gewoon de werkelijkheid.
Blijft lastig om een partij-programma 1 op 1 te verdedigen of aan te vallen.

Doorrekenen heeft eigenlijk nooit zin, pas zodra er een kabinet gevormd moet worden vallen de puzzelstukjes in elkaar en dan heeft het nut om te gaan rekenen.

Je kan moeilijk stellen dat het hele programma van de VVD, CDA of D66 in het regeerakkoord staat.

De SP kan je beter samenvatten:
- kritisch op EU, niet tegen
- kritisch op (arbeids)migratie, niet tegen
- sociale voorzieningen moeten goed zijn
- zorg moet betaalbaar zijn
- marktwerking is niet de oplossing
- geen "race to the bottom"
- iets minder progressief dan andere linkse partijen
- niet tegen klimaatakkoord maar moet betaalbaar blijven voor burger

Dan kan je iedere Euro gaan berekenen maar in een kabinet blijft daar weinig van over en in de oppositie is het niet relevant.

Blijft over waar ze voor en tegen stemmen, dat is in lijn met wat ze zeggen.
pi_185826874
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, sterker nog: dat is juist wat ik zeg. Je bent niet gebonden aan een regeerakkoord.

Een simpel voorbeeld is motie 34775-XV nr. 62.
FvD had daar eenvoudig tegen het "partijkartel" in kunnen stemmen en doen wat ze beloven: opkomen voor ZZP'ers.

De praktijk is: ze stemmen tegen en houden daarmee schijnzelfstandigheid in stand.

Dat is 1 voorbeeld, ik heb in een eerder deel een aantal voorbeelden aangedragen waaruit blijkt dat FvD weinig op heeft met de kleine man.

Dat geeft ook niet, als je daar als partij voor staat dan stem je zo. Dat past ook prima bij het libertarische gedachtegoed waar deze partij op gestoeld is.

Maar of dat duidelijk is voor de kiezers?

Grappige is overigens dat FvD op zijn website bij alle onderwerpen moties heeft staan waar ze op gestemd hebben (voor of tegen) maar dat ze bijvoorbeeld deze specifieke motie er niet bijgeplaatst hebben.
Ja, ik haalde het voorbeeld van de zwarte lijst voor huisjesmelkers ook al aan.

Er is een groot tekort aan woningen, daardoor kunnen huisjesmelkers hun gang gaan, veel mensen zullen überhaupt blij zijn dat ze iets kunnen huren. Huisbazen die dus tekengeld en sleutelgeld vragen en geen reperaties uitvoeren (maar wel de huur verhogen), komen daar prima mee weg.

Zo'n zwarte lijst is een prima middel om dat tegen te gaan. Als je eenmaal op zo'n lijst staat, wil je er snel vanaf, wat een prikkel is om je gedrag te beteren.

Maar FVD stemde tegen, kennelijk is de verhuurder dan belangrijker dan de huurder. Terwijl veel FVD'ers zulke huurders zijn (denk aan de vele corpsballen en starters met weinig inkomsten).
pi_185826983
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Blijft lastig om een partij-programma 1 op 1 te verdedigen of aan te vallen.

Doorrekenen heeft eigenlijk nooit zin, pas zodra er een kabinet gevormd moet worden vallen de puzzelstukjes in elkaar en dan heeft het nut om te gaan rekenen.

Je kan moeilijk stellen dat het hele programma van de VVD, CDA of D66 in het regeerakkoord staat.

De SP kan je beter samenvatten:
- kritisch op EU, niet tegen
- kritisch op (arbeids)migratie, niet tegen
- sociale voorzieningen moeten goed zijn
- zorg moet betaalbaar zijn
- marktwerking is niet de oplossing
- geen "race to the bottom"

Dan kan je iedere Euro gaan berekenen maar in een kabinet blijft daar weinig van over en in de oppositie is het niet relevant.

Blijft over waar ze voor en tegen stemmen, dat is in lijn met wat ze zeggen.
Ik kan zoveel punten pakken uit het SP-programma die (veel) geld kosten.

Hogere minimumlonen én hogere uitkeringen, gratis (of veel goedkoper) OV, meer geld naar zorg en onderwijs, meer geld naar kunst, meer geld naar de publieke omroep.

Ik vraag me eigenlijk wel af welk programma ze door hebben laten rekenen, toch niet de standpunten die op hun site staan?
pi_185826987
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, ik haalde het voorbeeld van de zwarte lijst voor huisjesmelkers ook al aan.

Er is een groot tekort aan woningen, daardoor kunnen huisjesmelkers hun gang gaan, veel mensen zullen überhaupt blij zijn dat ze iets kunnen huren. Huisbazen die dus tekengeld en sleutelgeld vragen en geen reperaties uitvoeren (maar wel de huur verhogen), komen daar prima mee weg.

Zo'n zwarte lijst is een prima middel om dat tegen te gaan. Als je eenmaal op zo'n lijst staat, wil je er snel vanaf, wat een prikkel is om je gedrag te beteren.

Maar FVD stemde tegen, kennelijk is de verhuurder dan belangrijker dan de huurder. Terwijl veel FVD'ers zulke huurders zijn (denk aan de vele corpsballen en starters met weinig inkomsten).
FvD is een economisch ultra rechtse partij, puur gericht op ondernemers en het grote geld. Ik neem aan dat iedereen die er op gestemd heeft dat toch wel weet en dat dit stemgedrag dus geen verbazing wekt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 18:57:35 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185826997
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

FvD is een economisch ultra rechtse partij, puur gericht op ondernemers en het grote geld. Ik neem aan dat iedereen die er op gestemd heeft dat toch wel weet en dat dit stemgedrag dus geen verbazing wekt?
Je haalt VVD en FvD door elkaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 18:59:31 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185827032
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, sterker nog: dat is juist wat ik zeg. Je bent niet gebonden aan een regeerakkoord.

Een simpel voorbeeld is motie 34775-XV nr. 62.
FvD had daar eenvoudig tegen het "partijkartel" in kunnen stemmen en doen wat ze beloven: opkomen voor ZZP'ers.

De praktijk is: ze stemmen tegen en houden daarmee schijnzelfstandigheid in stand.

Dat is 1 voorbeeld, ik heb in een eerder deel een aantal voorbeelden aangedragen waaruit blijkt dat FvD weinig op heeft met de kleine man.

Dat geeft ook niet, als je daar als partij voor staat dan stem je zo. Dat past ook prima bij het libertarische gedachtegoed waar deze partij op gestoeld is.

Maar of dat duidelijk is voor de kiezers?

Grappige is overigens dat FvD op zijn website bij alle onderwerpen moties heeft staan waar ze op gestemd hebben (voor of tegen) maar dat ze bijvoorbeeld deze specifieke motie er niet bijgeplaatst hebben.
Tip: geef gewoon de inhoud van die motie. Hier kunnen we helemaal niks mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 19:02:07 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185827078
Maar goed, ik heb het even opgezocht.

En ik kan concluderen dat ze nog groot gelijk hebben ook. Ik ken iemand die dat gedaan heeft, en die vond dat echt heerlijk werken. Ze hadden 0 verplichtingen en konden zo veel werken als ze wilden. Wat is daar mis mee?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 24 maart 2019 @ 19:03:57 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827118
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan zoveel punten pakken uit het SP-programma die (veel) geld kosten.

Hogere minimumlonen én hogere uitkeringen, gratis (of veel goedkoper) OV, meer geld naar zorg en onderwijs, meer geld naar kunst, meer geld naar de publieke omroep.

Ik vraag me eigenlijk wel af welk programma ze door hebben laten rekenen, toch niet de standpunten die op hun site staan?
Hogere minimumlonen kosten niet alleen geld maar levert ook een boel op
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185827125
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je haalt VVD en FvD door elkaar.
FvD wil toeslagen schrappen en de belastingen verlagen. Ik vind het prima, maar dat is wel een voorbeeld van rechtse politiek. De minima worden daar niet heel gelukkig van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827164
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je haalt VVD en FvD door elkaar.
Nee. En ik hoop dat jij dat ook wel weet. Het FvD is economisch minstens net zo rechts (op punten echt rechtser) dan de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185827175
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je haalt VVD en FvD door elkaar.
Beste Nattekat, je hebt onlangs nog aangegeven niet eens te begrijpen waar ik het over had toen ik je de lijst met moties liet zien.

En nu vertel je dat wij de VVD en FvD door elkaar halen?

Het kan best zijn de FvD je goed in de oren klinkt op gebied van klimaat, migratie en EU.
Maar economisch gezien is het een partij voor de grachtengordel en grote bedrijven.

Dat geeft niet, dat past bij de personen Baudet en Hiddema (die niet bepaald uit een arbeiderswijk uit Oss komen) maar ga nu niet doen alsof het niet zo is.

Ze stemmen ongeveer 180 graden gedraaid van de SP (maar ook PVV) op sociaal en economisch gebied.
pi_185827178
quote:
15s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:52 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Dit is een ander niveau dan de uitzending van DWDD van afgelopen dinsdag. Dat was inderdaad propaganda.
Ik ben het nu aan het kijken als dat al propaganda is, is dit het ook. De insteek is ook zo. Alleen maar rechtse mensen die deelnemen in het programma. Kritiekloze interviewer, die helemaal mee gaat in het calimero gezeik van de gasten. Wel grappig dat Eerdmans zegt dat als je iets vaak genoeg zegt mensen het vanzelf geloven. Dat kun je natuurlijk van elk standpunt zeggen, ook van alle FvD standpunten, Hiddema geeft immers zelf al aan dat ze heel de tijd op dezelfde punten hameren. Ik vind verder de publieke omroep wel een plaats om dit soort zaken te brengen maar het blijft raar hoe DWDD constant af wordt gezeken terwijl ze hetzelfde maar dan minder doen dan dit programma.
Wat ook apart is dat de talking heads het hier hebben over dat verbinden alleen maar praatjes zijn maar kritiek is demoniseren. Op die manier is het natuurlijk nooit goed.

Waar ze wel gelijk in hebben is dat er een serieuze poging gedaan moet worden om te kijken of er met FvD samengewerkt kan worden. Ze hebben ook gelijk dat D66 geen inhoud heeft als ze Baudet moeten gebruiken om leden te werven, ze hebben duidelijk zelf geen ideeën. Van de andere kant komt de FvD natuurlijk niet veel verder, in plaats van het hebben over hun geweldige plannen moet het constant gaan over hoe erg ze wel niet bejegend worden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 19:11:23 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185827258
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

FvD wil toeslagen schrappen en de belastingen verlagen. Ik vind het prima, maar dat is wel een voorbeeld van rechtse politiek. De minima worden daar niet heel gelukkig van.
Neem een Henk die in de bouw werkt voor ¤1900 bruto per maand, ¤22800 per jaar. Die mag momenteel ¤8300 aan belasting betalen. Als je de plannen van het FvD bekijkt, zie je een mooie regel staan waarin gesteld wordt dat alles tot 20000 belatingvrij moet zijn. Als we dat doorrekenen zou Henk nog maar ¤1000 aan belasting kwijt zijn. Gewoon 7300 pegels winst.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 24 maart 2019 @ 19:12:10 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185827272
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De FVD was tegen een zwarte lijst waarop huisjesmelkers zouden komen te staan, ze zijn ervoor dat er doorgeboord blijft worden naar aardgas in Groningen en ze willen een nieuw Schiphol bouwen op zee. Waar Boskalis lekker van profiteert.

Tja, ik weet wel voor wie het FVD er zit, het kapitalisme-kartel.
God ja, en waar stemt de Groninger op die in het aardbevingsgebied woont? Ja FvD maar gelukkig weet men vanuit de randstad wel even te bepalen wat goed voor ze is... :')
pi_185827324
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hogere minimumlonen kosten niet alleen geld maar levert ook een boel op
De onderklasse krijgt iets meer te besteden, terwijl de concurrentiepositie iets afneemt.

Overigens zou het effect positiever zijn als je de minimumlonen verhoogt en de uitkeringen niet (de SP wil de uitkeringen ook verhogen). Dan wordt werken namelijk meer lonend en stijgt de inflatie minder.
pi_185827345
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Neem een Henk die in de bouw werkt voor ¤1900 bruto per maand, ¤22800 per jaar. Die mag momenteel ¤8300 aan belasting betalen. Als je de plannen van het FvD bekijkt, zie je een mooie regel staan waarin gesteld wordt dat alles tot 20000 belatingvrij moet zijn. Als we dat doorrekenen zou Henk nog maar ¤1000 aan belasting kwijt zijn. Gewoon 7300 pegels winst.
Klinkt goed, maar het moet ook betaalbaar zijn.

Zag gisteren een bereking op Twitter voorbijkomen waaruit blijkt dat je met de plannen van FvD op een begrotingstekort van 35 miljard uitkomt.

En Defensie-uitgaven verhogen, en pensioenleeftijd verlagen, en belastingvrije voet verhogen en de belastingen fors verlagen zijn op zichzelf prima maatregelen, maar redelijk onbetaalbaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 19:21:09 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827392
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De onderklasse krijgt iets meer te besteden, terwijl de concurrentiepositie iets afneemt.

Overigens zou het effect positiever zijn als je de minimumlonen verhoogt en de uitkeringen niet (de SP wil de uitkeringen ook verhogen). Dan wordt werken namelijk meer lonend en stijgt de inflatie minder.
Je doet alsof het allemaal desastreus is. Realiteit is echter dat de meest concurrerende landen met kenniseconomie en de hele rataplan doorgaans ook een hoog minimumloon kennen dat niet op het niveau van Mexico of zoiets zit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 19:21:38 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827405
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

God ja, en waar stemt de Groninger op die in het aardbevingsgebied woont? Ja FvD maar gelukkig weet men vanuit de randstad wel even te bepalen wat goed voor ze is... :')
50% heeft op FvD gestemd?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 19:21:38 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185827406
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar het moet ook betaalbaar zijn.

Zag gisteren een bereking op Twitter voorbijkomen waaruit blijkt dat je met de plannen van FvD op een begrotingstekort van 35 miljard uitkomt.

En Defensie-uitgaven verhogen, en pensioenleeftijd verlagen, en belastingvrije voet verhogen en de belastingen fors verlagen zijn op zichzelf prima maatregelen, maar redelijk onbetaalbaar.
Maar klimaat "berekeningen" waarbij slechts 128 van de 600 maatregelen doorgerekend zijn moeten we als zoete koek slikken en er maar vanuit gaan dat de overige 472 maatregelen gratis zijn ofzo?
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 19:22:15 #115
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185827422
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar het moet ook betaalbaar zijn.

Zag gisteren een bereking op Twitter voorbijkomen waaruit blijkt dat je met de plannen van FvD op een begrotingstekort van 35 miljard uitkomt.

En Defensie-uitgaven verhogen, en pensioenleeftijd verlagen, en belastingvrije voet verhogen en de belastingen fors verlagen zijn op zichzelf prima maatregelen, maar redelijk onbetaalbaar.
Maar goed, het punt was dat minima er zogenaamd op achteruit zouden gaan.

En uiteraard zal er een groot deel van die ¤7300 niet op de rekening van Henk verschijnen doordat er een hele zwik toeslagen wordt afgeschaft. Wat mij betreft is dat ook een stuk beter dan wat we nu hebben. Gewoon een soort minimumloon en geen heel gedoe eromheen wat enkel begrepen wordt door mensen die ervoor gestudeerd hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185827431
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar het moet ook betaalbaar zijn.

Zag gisteren een bereking op Twitter voorbijkomen waaruit blijkt dat je met de plannen van FvD op een begrotingstekort van 35 miljard uitkomt.

En Defensie-uitgaven verhogen, en pensioenleeftijd verlagen, en belastingvrije voet verhogen en de belastingen fors verlagen zijn op zichzelf prima maatregelen, maar redelijk onbetaalbaar.
Niet onbetaalbaar als je wat minder klimaatgekte doet. Dan houd je weer geld over en vice versa.
pi_185827436
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Neem een Henk die in de bouw werkt voor ¤1900 bruto per maand, ¤22800 per jaar. Die mag momenteel ¤8300 aan belasting betalen. Als je de plannen van het FvD bekijkt, zie je een mooie regel staan waarin gesteld wordt dat alles tot 20000 belatingvrij moet zijn. Als we dat doorrekenen zou Henk nog maar ¤1000 aan belasting kwijt zijn. Gewoon 7300 pegels winst.
Belastingdruk van iemand met 22k8 inkomen is natuurlijk nooit 8k3, de kortingen hakken er vrij fors in. Maar conceptueel inderdaad prima, maar zoals Koos ook al zegt: dan moet je wel ergens anders inleveren. 't Ken niet allemaal tegelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185827452
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet onbetaalbaar als je wat minder klimaatgekte doet. Dan houd je weer geld over en vice versa.
Klimaatmaatregelen kosten de overheid op dit moment tientallen miljarden per jaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827454
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Belastingdruk van iemand met 22k8 inkomen is natuurlijk nooit 8k3, de kortingen hakken er vrij fors in. Maar conceptueel inderdaad prima, maar zoals Koos ook al zegt: dan moet je wel ergens anders inleveren. 't Ken niet allemaal tegelijk.
Het kan ook niet allemaal tegelijk. Vergeet overigens niet dat FvD het eigen risico wil cappen op 200 euro. Dat komt juist ten goede van lage inkomens.
pi_185827459
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je doet alsof het allemaal desastreus is. Realiteit is echter dat de meest concurrerende landen met kenniseconomie en de hele rataplan doorgaans ook een hoog minimumloon kennen dat niet op het niveau van Mexico of zoiets zit.
We zijn een welvarend land en een minimumloon waarbij mensen normaal kunnen rondkomen is gewoon fatsoenlijk. Ook aan uitkeringen waarbij de primaire levensbehoefte gegarandeerd wordt, wil ik best meebetalen.

Mijn kritiek is vooral dat de SP wel erg veel voorstelt dat gewoon serieus veel geld kost, zonder dat daar (in het verkiezingsprogramma althans) echt pijnlijke maatregelen tegenover staan.

Dat is ook gewoon niet eerlijk wat betreft communicatie, want dan zul je uiteindelijk het tekort moeten laten oplopen of de belastingen moeten verhogen.
pi_185827475
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klimaatmaatregelen kosten de overheid op dit moment tientallen miljarden per jaar?
(Nog) niet, maar 400+ maatregelen zijn ook helemaal niet doorberekend. Plus heel veel dingen zijn niet meegenomen in het verhaal. Pas als we het hele verhaal weten kunnen we daar een oordeel over vellen.

De energietransitie oftewel energieakkoord kost al 100+ miljard he en dat is slechts een voorloper op de klimaatwet.
pi_185827532
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar goed, het punt was dat minima er zogenaamd op achteruit zouden gaan.

En uiteraard zal er een groot deel van die ¤7300 niet op de rekening van Henk verschijnen doordat er een hele zwik toeslagen wordt afgeschaft. Wat mij betreft is dat ook een stuk beter dan wat we nu hebben. Gewoon een soort minimumloon en geen heel gedoe eromheen wat enkel begrepen wordt door mensen die ervoor gestudeerd hebben.
Nogmaals, het lijkt mij redelijk onbetaalbaar. Ik zou het liefst helemaal geen belasting betalen, maar ik snap dat dat in de praktijk lastig wordt.

De SP wordt al jaren (terecht) afgemaakt omdat haar plannen voor de minima onbetaalbaar zijn. Niemand lijkt het echter bezwaarlijk te vinden dat FvD Sinterklaas wil spelen voor alle inkomensgroepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827546
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar goed, het punt was dat minima er zogenaamd op achteruit zouden gaan.

En uiteraard zal er een groot deel van die ¤7300 niet op de rekening van Henk verschijnen doordat er een hele zwik toeslagen wordt afgeschaft. Wat mij betreft is dat ook een stuk beter dan wat we nu hebben. Gewoon een soort minimumloon en geen heel gedoe eromheen wat enkel begrepen wordt door mensen die ervoor gestudeerd hebben.
Misschien iets meer van FvD volgen in de kamer. Met FvD aan de macht gaan de clienten en vrienden van Hiddema er op vooruit, niet de gewone man.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185827557
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Misschien iets meer van FvD volgen in de kamer. Met FvD aan de macht gaan de clienten en vrienden van Hiddema er op vooruit, niet de gewone man.
Ligt er maar net aan in welke inkomensgroep je valt. Ik ga er met een eigen risico cap van 200 toch echt op vooruit en betaalbare zorg in zijn geheel.
pi_185827573
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan in welke inkomensgroep je valt. Ik ga er met een eigen risico cap van 200 toch echt op vooruit en betaalbare zorg in zijn geheel.
De "gewone man" is meestal de persoon die onder modaal verdiend. Die bedoel ik dan ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185827589
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

De "gewone man" is meestal de persoon die onder modaal verdiend. Die bedoel ik dan ook.
De gewone man is de man met een modaal inkomen. Daaronder is gewoon armoede. De gewone man kan prima rondkomen, maar kan ook geen duizenden euro's per maand extra uitgeven aan van alles en nog wat.
pi_185827595
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

(Nog) niet, maar 400+ maatregelen zijn ook helemaal niet doorberekend. Plus heel veel dingen zijn niet meegenomen in het verhaal. Pas als we het hele verhaal weten kunnen we daar een oordeel over vellen.
Klopt, van die 400 afspraken zijn de meeste "we richten een overleggroep op" of "we gaan meer samenwerken op dit punt". Het CBS had de extra koffiekosten natuurlijk mee moeten rekenen voor die afspraken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185827602
TPOnl twitterde op zondag 24-03-2019 om 16:29:04 Dit is waar @henkwestbroek het over heeft: zieke bedreigingen omdat hij van Leefbaar Nederland/Utrecht was. Door fatsoenlijk en verbindend links.https://t.co/4AajP2XPsm https://t.co/DJNjgks6tC reageer retweet
Wij verbinden! Godskolere
pi_185827607
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klimaatmaatregelen kosten de overheid op dit moment tientallen miljarden per jaar?
Dat is ook een beetje een probleem bij populisten en hun aanhangers, een chronisch gebrek aan inzicht in de rijksbegroting. 60% van de uitgaven gaat naar zorg en sociale zekerheid en van laatstgenoemde gaat een meerderheid weer naar de AOW. Dat wordt nog enigszins beperkt gehouden door de verhoging van de pensioenleeftijd, maar als je dat terugdraait stijgen de uitgaven fors.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185827623
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje een probleem bij populisten en hun aanhangers, een chronisch gebrek aan inzicht in de rijksbegroting. 60% van de uitgaven gaat naar zorg en sociale zekerheid en van laatstgenoemde gaat een meerderheid weer naar de AOW. Dat wordt nog enigszins beperkt gehouden door de verhoging van de pensioenleeftijd, maar als je dat terugdraait stijgen de uitgaven fors.
Jeps, populisten waar de SP ook onder valt.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:34:06 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185827633
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje een probleem bij populisten en hun aanhangers, een chronisch gebrek aan inzicht in de rijksbegroting. 60% van de uitgaven gaat naar zorg en sociale zekerheid en van laatstgenoemde gaat een meerderheid weer naar de AOW. Dat wordt nog enigszins beperkt gehouden door de verhoging van de pensioenleeftijd, maar als je dat terugdraait stijgen de uitgaven fors.
Maar alle klimaatuitgaven kunnen wel weer lachend bijgeplust worden... :')
pi_185827637
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
Klinkt goed, maar het moet ook betaalbaar zijn.

Klinkt helemaal niet goed want wanneer je alle toeslagen schrapt tref je daar voornamelijk de minder bedeelden mee in je samenleving. Dat is niet te compenseren met het belastingvoordeel wat je dan overhoudt. We hebben niet voor niets een stelsel naar draagkracht.
pi_185827638
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje een probleem bij populisten en hun aanhangers, een chronisch gebrek aan inzicht in de rijksbegroting. 60% van de uitgaven gaat naar zorg en sociale zekerheid en van laatstgenoemde gaat een meerderheid weer naar de AOW. Dat wordt nog enigszins beperkt gehouden door de verhoging van de pensioenleeftijd, maar als je dat terugdraait stijgen de uitgaven fors.
Je strooit weer met woorden als populist die niks met de klimaatwet van doen hebben. Er is geen drol opgenomen in die wetgeving omtrent kosten. Aanschaf elek auto's? Reparaties aan zonneparken? Allemaal grote kosten en investeringen die er niet in vermeld staan, maar als jij graag een paar honderd euro per maand kwijt wilt zijn aan lucht, prima ga je gang. Ik wil liever meer zekerheid.
pi_185827652
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Klinkt helemaal niet goed want wanneer je alle toeslagen schrapt tref je daar voornamelijk de minder bedeelden mee in je samenleving. Dat is niet te compenseren met het belastingvoordeel wat je dan overhoudt. We hebben niet voor niets een stelsel naar draagkracht.
Als je toeslagen schrapt dan zal het minimum omhoog gaan (om te compenseren) en eventuele uitkeringen ook dus daar vrees ik niet voor.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:35:18 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827653
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We zijn een welvarend land en een minimumloon waarbij mensen normaal kunnen rondkomen is gewoon fatsoenlijk. Ook aan uitkeringen waarbij de primaire levensbehoefte gegarandeerd wordt, wil ik best meebetalen.

Mijn kritiek is vooral dat de SP wel erg veel voorstelt dat gewoon serieus veel geld kost, zonder dat daar (in het verkiezingsprogramma althans) echt pijnlijke maatregelen tegenover staan.

Dat is ook gewoon niet eerlijk wat betreft communicatie, want dan zul je uiteindelijk het tekort moeten laten oplopen of de belastingen moeten verhogen.
Een hoog minimumloon bevordert gewoon de lonen in de rest van het loongebouw en ook is het niet negatief voor de arbeidsomstandigheden en productiviteit.

Het is niet een luxe cadeautje, iets wat men ook van milieu en klimaat schijnt te denken. Iets als luxe bovenop de toestand in Bangladesh.

Maar goed, de SP zorgt niet voor structurele tekorten van 35 tot 50 miljard. Laat dat helder zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185827664
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jeps, populisten waar de SP ook onder valt.
Deels. Die laten tenminste hun programma nog doorrekenen en stellen ook wel degelijk lastenverzwaring voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185827676
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje een probleem bij populisten en hun aanhangers, een chronisch gebrek aan inzicht in de rijksbegroting. 60% van de uitgaven gaat naar zorg en sociale zekerheid en van laatstgenoemde gaat een meerderheid weer naar de AOW. Dat wordt nog enigszins beperkt gehouden door de verhoging van de pensioenleeftijd, maar als je dat terugdraait stijgen de uitgaven fors.
Campagne voeren met de boodschap dat je Sinterklaas wil spelen en dat wil betalen door het mes te zetten in de zorg, is natuurlijk ook niet heel slim.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827693
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als je toeslagen schrapt dan zal het minimum omhoog gaan (om te compenseren) en eventuele uitkeringen ook dus daar vrees ik niet voor.
Daarmee dek je de kosten niet af waar men nu toeslag voor krijgt in bepaalde gevallen.
pi_185827699
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Campagne voeren met de boodschap dat je Sinterklaas wil spelen en dat wil betalen door het mes te zetten in de zorg, is natuurlijk ook niet heel slim.
Doen GL en co nu ook. Die spelen Sinterklaas voor de bedrijven die achter die klimaatwet zitten. Die staan te popelen om orders van miljarden uit te voeren en dat terwijl het niet is doorberekend in zijn geheel.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:37:50 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185827702
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Campagne voeren met de boodschap dat je Sinterklaas wil spelen en dat wil betalen door het mes te zetten in de zorg, is natuurlijk ook niet heel slim.
Als je in ogenschouw neemt dat de verspilling in de zorg ongeveer net zo veel is als het defensiebudget valt daar nmm nog wel wat te winnen.
pi_185827703
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je strooit weer met woorden als populist die niks met de klimaatwet van doen hebben. Er is geen drol opgenomen in die wetgeving omtrent kosten. Aanschaf elek auto's? Reparaties aan zonneparken? Allemaal grote kosten en investeringen die er niet in vermeld staan, maar als jij graag een paar honderd euro per maand kwijt wilt zijn aan lucht, prima ga je gang. Ik wil liever meer zekerheid.
Dit is niet eens een reactie op hetgeen ik schrijf. :')
Ik snap dat je vaak niet helemaal doorhebt waar we het over hebben, maar in dit geval is het toch vrij evident dat 'aanschaf elektrische auto' niet zoveel van doen heeft met de rijksbegroting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185827724
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is niet eens een reactie op hetgeen ik schrijf. :')
Ik snap dat je vaak niet helemaal doorhebt waar we het over hebben, maar in dit geval is het toch vrij evident dat 'aanschaf elektrische auto' niet zoveel van doen heeft met de rijksbegroting.
Ik reageerde ook slechts op de eerste zin, niet zozeer op de rest van je betoog.
pi_185827731
LMAO

TPOnl twitterde op zondag 24-03-2019 om 16:49:11 TPO Plus - Bassiehof – Oekraïne boekt dankzij Associatieverdrag enorme overwinning met export plofkip https://t.co/WIrr45crHi reageer retweet
pi_185827757
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Doen GL en co nu ook. Die spelen Sinterklaas voor de bedrijven die achter die klimaatwet zitten. Die staan te popelen om orders van miljarden uit te voeren en dat terwijl het niet is doorberekend in zijn geheel.
Met 'hullie doen het ook' worden de maatregelen die het FvD voorstelt niet plots betaalbaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827773
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met 'hullie doen het ook' worden de maatregelen die het FvD voorstelt niet plots betaalbaar.
Gaat betaalbaar worden als je wat minder hysterisch klimaatbeleid wil uitvoeren wat geen beleid is.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:42:20 #146
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827784
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Doen GL en co nu ook. Die spelen Sinterklaas voor de bedrijven die achter die klimaatwet zitten. Die staan te popelen om orders van miljarden uit te voeren en dat terwijl het niet is doorberekend in zijn geheel.
GroenLinks wil juist bedrijven zwaarder belasten en pas gaan subsidiëren bij structurele tegenprestatie. Zo moeilijk is dat toch echt niet.

Verder zijn eenmalige en/of afnemende klimaatuitgaven dan wel transitiekosten met oplopende opbrengsten (qua gezondheid e.d.) niet te vergelijken met structurele tekorten van 40 miljard

Het idee van transitiekosten is dat ze op termijn afbouwen (zoals bij eerdere transities) en het zich later uitbetaald
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185827790
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deels. Die laten tenminste hun programma nog doorrekenen en stellen ook wel degelijk lastenverzwaring voor.
De SP belooft veel cadeautjes. Is tegen de elite en ziet bankiers als slechte mensen die de crisis veroorzaakt hebben.

De invulling is wat anders dan bij de PVV of FVD, maar het zijn echte populisten hoor.
pi_185827797
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

GroenLinks wil juist bedrijven zwaarder belasten en pas gaan subsidiëren bij structurele tegenprestatie. Zo moeilijk is dat toch echt niet.

Verder zijn eenmalige en/of afnemende klimaatuitgaven dan wel transitiekosten met oplopende opbrengsten (qua gezondheid e.d.) niet te vergelijken met structurele tekorten van 40 miljard
Bedrijven zwaarder belasten sure en denk je niet dat WIJ dat uiteindelijk betalen? Denk je dat bedrijven Sinterklaas zijn ofzo? Dan gaat de prijs voor ons gewoon omhoog hoor, maak je geen illusies.
pi_185827812
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De SP belooft veel cadeautjes. Is tegen de elite en ziet bankiers als slechte mensen die de crisis veroorzaakt hebben.

De invulling is wat anders dan bij de PVV of FVD, maar het zijn echte populisten hoor.
De gehele politiek zijn populisten. Moet ook wel, want je moet wel hoorbaar zijn voor de eventuele kiezer. Als GL loopt te schreeuwen WE GAAN ERAAN KLIMAAT VOOR ONZE KINDEREN!!! Is dat net zo goed populisme.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:44:14 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827817
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bedrijven zwaarder belasten sure en denk je niet dat WIJ dat uiteindelijk betalen? Denk je dat bedrijven Sinterklaas zijn ofzo? Dan gaat de prijs voor ons gewoon omhoog hoor, maak je geen illusies.
Dan nog is het beter om de producent ipv gebruiker te belasten. Niet alle productie wordt immers geconsumeerd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 19:44:29 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185827823
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:40 schreef KoosVogels het volgende:

Met 'hullie doen het ook' worden de maatregelen die het FvD voorstelt niet plots betaalbaar.
Maar het maakt de klimaatmaatregelen wel betaalbaar? Of is dit ook weer zo'n staaltje van selectieve verontwaardiging?
pi_185827850
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan nog is het beter om de producent ipv gebruiker te belasten. Niet alle productie wordt immers geconsumeerd
Klopt niet wat je zegt, want de gebruiker wordt in the end toch wel belast, linksom of rechtsom. Maak je het voor bedrijven duurder? Dan rekenen ze dat 1 op 1 door aan ons.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:46:35 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827859
Nog maar een keer:



Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 19:47:04 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185827870
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar het maakt de klimaatmaatregelen wel betaalbaar? Of is dit ook weer zo'n staaltje van selectieve verontwaardiging?
Die zijn ietwat doorgeschoten in alle enthousiasme. Ervaring leert dat megaprojecten als zo'n transitie in Nederland ook altijd aanmerkelijk meer kosten dan aanvankelijk was begroot. Daarom hoeft nog niet alle verduurzaming overboord worden gegooid.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185827891
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die zijn ietwat doorgeschoten in alle enthousiasme. Ervaring leert dat megaprojecten als zo'n transitie in Nederland ook altijd aanmerkelijk meer kosten dan aanvankelijk was begroot. Daarom hoeft nog niet alle verduurzaming overboord worden gegooid.
Bijzonder dat het altijd meer kost dan begroot. Omdat ze er de ballen verstand van hebben misschien en maar wat roepen om ons koest te houden? Energierekening zou niet duurder worden, iemand?

Achteraf koop je niks voor.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:48:22 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827893
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Klopt niet wat je zegt, want de gebruiker wordt in the end toch wel belast, linksom of rechtsom. Maak je het voor bedrijven duurder? Dan rekenen ze dat 1 op 1 door aan ons.
Wat begrijp je niet aan: dan nog is het beter om het bij de producent te halen. Haal het bij de bron ipv burger.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185827895
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar het maakt de klimaatmaatregelen wel betaalbaar? Of is dit ook weer zo'n staaltje van selectieve verontwaardiging?
Hoe werkt deze discussie precies? Als blijkt dat de klimaatmaatregelen onbetaalbaar zijn, dan worden de plannen van FvD plots betaalbaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827911
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gaat betaalbaar worden als je wat minder hysterisch klimaatbeleid wil uitvoeren wat geen beleid is.
Waar baseer je dat op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185827935
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Als er 400 regels nog niet zijn doorberekend kan ik zon wetje niet serieus nemen.
pi_185827949
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan: dan nog is het beter om het bij de producent te halen. Haal het bij de bron ipv burger.
Wat maakt het uit dat de regering het bij de bedrijven haalt en de bedrijven bij ons? Das toch 1 pot nat? Uiteindelijk betalen wij. Of het nu direct vanuit de regering komt of vanuit de bedrijven.
pi_185827976
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als er 400 regels nog niet zijn doorberekend kan ik zon wetje niet serieus nemen.
Het kabinet zoekt nog een meerderheid in de 1e kamer om die wet er succesvol doorheen te krijgen.

Daar ligt toch wel een kans voor FvD om hun stempel er op te drukken en er een goede wet van te maken.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:52:09 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185827977
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die zijn ietwat doorgeschoten in alle enthousiasme. Ervaring leert dat megaprojecten als zo'n transitie in Nederland ook altijd aanmerkelijk meer kosten dan aanvankelijk was begroot. Daarom hoeft nog niet alle verduurzaming overboord worden gegooid.
En vrijwel al die transities in het verleden zijn het waard geweest. Het is bijvoorbeeld een reden waarom Poepzor nu in correct Nederlands zijn teksten kan typen, ipv dat 60% analfabeet en 'onrendabel' is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 19:52:10 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185827978
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:47 schreef -XOR- het volgende:

Die zijn ietwat doorgeschoten in alle enthousiasme.
Noem het maar "ietwat" doorgeschoten... Ik vind het van alle realiteit losgezongen...

quote:
Ervaring leert dat megaprojecten als zo'n transitie in Nederland ook altijd aanmerkelijk meer kosten dan aanvankelijk was begroot. Daarom hoeft nog niet alle verduurzaming overboord worden gegooid.
Dat zegt dan ook niemand maar al dat gezwam dat er in 2030 50% minder Co2 uitgestoten moet worden gaat natuurlijk helemaal nergens over...
  zondag 24 maart 2019 @ 19:54:36 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185828021
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

Hoe werkt deze discussie precies? Als blijkt dat de klimaatmaatregelen onbetaalbaar zijn, dan worden de plannen van FvD plots betaalbaar?
Omdat de plannen van de FvD onbetaalbaar zijn dat maakt de klimaatmaatregelen betaalbaar?
pi_185828025
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat maakt het uit dat de regering het bij de bedrijven haalt en de bedrijven bij ons? Das toch 1 pot nat? Uiteindelijk betalen wij. Of het nu direct vanuit de regering komt of vanuit de bedrijven.
Daar zit toch nog 1 interessant verschil.

Door de producent te belasten kan je een bedrijf stimuleren om producten minder belastend voor het milieu te maken. Dat kan gaan om uitstoot van CO2 maar ook om gebruik van (schaarse) grondstoffen. Dat kan je deels weer teruggeven als belastingvoordeel op groene investeringen.

Door de consument direct te belasten, is er voor de fabrikant geen stimulans om iets aan hun fabricageproces en uitstoot te doen.
pi_185828029
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als er 400 regels nog niet zijn doorberekend kan ik zon wetje niet serieus nemen.
Zo'n klimaatpakket zegt niks over de betaalbaarheid van de plannen die het FvD voorstelt. Dat snap je toch wel?

Stel dat de klimaatmaatregelen extreem prijzig zijn. Het kabinet zal dan ruimte moeten zoeken in de Rijksbegroting. Het gaat immers om nieuwe uitgaven.

Voor het FvD-programma geldt hetzelfde. Dat kun je niet financieren door te stellen dat je een wet schrapt dat nog niet eens in de begroting is verwerkt. Je zal ruimte moeten zoeken in de uitgaven. Ik ben dus benieuwd waar het FvD tientallen miljarden op wil bezuinigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185828046
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar zit toch nog 1 interessant verschil.

Door de producent te belasten kan je een bedrijf stimuleren om producten minder belastend voor het milieu te maken. Dat kan gaan om uitstoot van CO2 maar ook om grondstoffen. Dat kan je deels weer teruggeven als belastingvoordeel op groene investeringen.

Door de consument direct te belasten, is er voor de fabrikant geen stimulans om iets aan hun fabricageproces en uitstoot te doen.
Eens. Ze zullen zeker gestimuleerd worden, maar uiteindelijk en maak je echt geen illusies betalen wij. Bedrijven zijn geen filantropische instellingen. Ineens gaat dat pakje koekjes met plastic verpakking 10 cent duurder worden of ze verpakken het zo dat er ineens een nieuw ingredient in zit en vice versa. Even een heel simpel voorbeeld natuurlijk.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:56:38 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185828053
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar zit toch nog 1 interessant verschil.

Door de producent te belasten kan je een bedrijf stimuleren om producten minder belastend voor het milieu te maken. Dat kan gaan om uitstoot van CO2 maar ook om gebruik van (schaarse) grondstoffen. Dat kan je deels weer teruggeven als belastingvoordeel op groene investeringen.

Door de consument direct te belasten, is er voor de fabrikant geen stimulans om iets aan hun fabricageproces en uitstoot te doen.
Dank.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185828058
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo'n klimaatpakket zegt niks over de betaalbaarheid van de plannen die het FvD voorstelt. Dat snap je toch wel?

Stel dat de klimaatmaatregelen extreem prijzig zijn. Het kabinet zal dan ruimte moeten zoeken in de Rijksbegroting. Het gaat immers om nieuwe uitgaven.

Voor het FvD-programma geldt hetzelfde. Dat kun je niet financieren door te stellen dat je een wet schrapt dat nog niet eens in de begroting is verwerkt. Je zal ruimte moeten zoeken in de uitgaven. Ik ben dus benieuwd waar het FvD tientallen miljarden op wil bezuinigen.
Dat zegt er alles over? Als wij dat geld nu eens niet in de klimaatgekte investeren of slechts DEELS dan houd je geld over! En dat kan dus mooi voor de FvD plannen worden gebruikt.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:57:24 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185828067
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:55 schreef KoosVogels het volgende:

Voor het FvD-programma geldt hetzelfde. Dat kun je niet financieren door te stellen dat je een wet schrapt dat nog niet eens in de begroting is verwerkt. Je zal ruimte moeten zoeken in de uitgaven. Ik ben dus benieuwd waar het FvD tientallen miljarden op wil bezuinigen.
En waar gaan een Jetten en Klaver dan op bezuinigen?
pi_185828078
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waar gaan een Jetten en Klaver dan op bezuinigen?
Moet je aan hen vragen. Mijn partijen zijn het niet dus heb mij er ook niet in verdiept.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185828088
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waar gaan een Jetten en Klaver dan op bezuinigen?
Verkiezingscampagne. O nee die hadden ze niet dit keer :P Behalve een advertentie in de krant waar je Jetten en Baudet samen op de foto ziet :') Waar is het oude D66 met eigen meningen ipv dat gewijs naar anderen, wat een partij.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:59:27 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828105
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Niet zo zeuren joh:
quote:
Wij willen:

Radicale vereenvoudiging belastingstelsel
Belastingvrije voet van ¤20.000 euro voor iedereen.
Invoeren tweetaks van 20 procent / 35 procent.
Handhaving Hypotheek Rente Aftrek (HRA) totdat lagere belastingtarieven zijn ingevoerd.
Afschaffing kinderbijslag na tweede kind.
Afschaffing schenk- en erfbelasting (hierover is al belasting betaald).
Stoppen met rondpompen van geld (toeslagen) via de belastingdienst.
Geen gezeik, iedereen rijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828156
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zegt er alles over? Als wij dat geld nu eens niet in de klimaatgekte investeren of slechts DEELS dan houd je geld over! En dat kan dus mooi voor de FvD plannen worden gebruikt.
Ik ben bang dat je het nog altijd niet begrijpt. Stel dat het klimaatpakket 5 miljard per jaar kost. Het kabinet zal dat geld ergens vandaan moeten halen. Er is op dit moment namelijk geen structureel begrotingsoverschot waar we dat bedrag mee kunnen dekken. De coalitie zal dan ofwel de belastingen moeten verhogen of op andere zaken moeten bezuinigen.

Door het klimaatpakket te schrappen heb je dus nog geen euro extra uit te geven in de Rijksbegroting.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 20:03:23 #175
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185828161
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waar gaan een Jetten en Klaver dan op bezuinigen?
Nogmaals, allemaal netjes doorberekend met nogal conservatieve rekenmodellen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185828175
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je het nog altijd niet begrijpt. Stel dat het klimaatpakket 5 miljard per jaar kost. Het kabinet zal dat geld ergens vandaan moeten halen. Er is op dit moment namelijk geen structureel begrotingsoverschot waar we dat bedrag mee kunnen dekken. De coalitie zal dan ofwel de belastingen moeten verhogen of op andere zaken moeten bezuinigen.

Door het klimaatpakket te schrappen heb je dus nog geen euro extra uit te geven in de Rijksbegroting.
Er is al 3 jaar een overschot toch? Althans wat ik ervan lees. http://www.rijksbegroting(...)ota,kst248657_5.html
pi_185828215
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je het nog altijd niet begrijpt. Stel dat het klimaatpakket 5 miljard per jaar kost. Het kabinet zal dat geld ergens vandaan moeten halen. Er is op dit moment namelijk geen structureel begrotingsoverschot waar we dat bedrag mee kunnen dekken. De coalitie zal dan ofwel de belastingen moeten verhogen of op andere zaken moeten bezuinigen.

Door het klimaatpakket te schrappen heb je dus nog geen euro extra uit te geven in de Rijksbegroting.
Maar stel er is inderdaad geen overschot nu, dan zou je dus kunnen kijken waar we geld vandaan kunnen halen en dan denk ik direct aan krimpen van overheidsinstellingen en bureaucratie zorg. Daar zijn wel wat miljoenen/miljarden te halen.
pi_185828224
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Er is al 3 jaar een overschot toch? Althans wat ik ervan lees. http://www.rijksbegroting(...)ota,kst248657_5.html
Om de plannen van het FvD zonder centje pijn te betalen heb je een structureel begrotingsoverschot nodig van tientallen miljarden. Dat hebben we niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 20:10:40 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828280
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Om de plannen van het FvD zonder centje pijn te betalen heb je een structureel begrotingsoverschot nodig van tientallen miljarden. Dat hebben we niet.
Dan schaffen we de ontwikkelingshulp af.

En snoeien we in de NPO. Zo'n programma als Hier Zijn De Van Rossems kan best bij de commercielen, heb je zo weer twee ton in het laadje.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828303
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar stel er is inderdaad geen overschot nu, dan zou je dus kunnen kijken waar we geld vandaan kunnen halen en dan denk ik direct aan krimpen van overheidsinstellingen en bureaucratie zorg. Daar zijn wel wat miljoenen/miljarden te halen.
Ja, dat is een bekende strategie. Een kleinere overheid en 'minder bureaucratie' schijnt in de hoofden van bepaalde lieden een soort magisch middel te zijn.

Hoe ga je dat betalen? Minder bureaucratie!

*Schrijft alvast tien miljard euro structureel bij op de Rijksbegroting*
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 20:13:02 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 24 maart 2019 @ 20:14:58 #182
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185828345
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan schaffen we de ontwikkelingshulp af.

En snoeien we in de NPO. Zo'n programma als Hier Zijn De Van Rossems kan best bij de commercielen, heb je zo weer twee ton in het laadje.
De NPO is al de goedkoopste van Europa, met alle gevolgen van dien.

http://stukroodvlees.nl/d(...)einformeerd-publiek/

http://stukroodvlees.nl/p(...)ot-politieke-kennis/

https://www.transparency.(...)ep-minder-corruptie/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 20:16:55 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828381
quote:
Die paar grijpstuivers van de besparingen op ontwikkelingshulp en cultuur worden door nieuwrechts altijd op zes andere plekken weer uitgegeven.

Oh ja, en saneren op de ministeries. Als die raamambtenaren nou eens wat minder toiletpapier zouden gebruiken kan het eigen risico in de zorg met de helft omlaag en iedereen met zn 65e met pensioen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828462
Het is vrij simpel: als je het belastingplan van Forum zou willen doorvoeren (en ik ben daar op zich voor), dan moet je snijden aan de andere (uitgaven)kant en die andere kant bestaat platgeslagen uit AOW en zorg. En daarop aangeven te willen besparen (wat uiteindelijk móet gebeuren) is electoraal enorm kut.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 24 maart 2019 @ 20:24:02 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828510
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:21 schreef nostra het volgende:
Het is vrij simpel: als je het belastingplan van Forum zou willen doorvoeren (en ik ben daar op zich voor), dan moet je snijden aan de andere (uitgaven)kant en die andere kant bestaat platgeslagen uit AOW en zorg. En daarop aangeven te willen besparen (wat uiteindelijk móet gebeuren) is electoraal enorm kut.
Ik vraag me af hoeveel zetels een libertarische 'alles op eigen risico'-partij zou kunnen halen. De Promovendum-partij zegmaar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828520
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:21 schreef nostra het volgende:
Het is vrij simpel: als je het belastingplan van Forum zou willen doorvoeren (en ik ben daar op zich voor), dan moet je snijden aan de andere (uitgaven)kant en die andere kant bestaat platgeslagen uit AOW en zorg. En daarop aangeven te willen besparen (wat uiteindelijk móet gebeuren) is electoraal enorm kut.
Maar FvD wil naar mijn mening onrealistisch veel belastingen schrappen en / of verlagen. Ben je daar ook voor?

Wil je dat bereiken moet je zó fors saneren dat er van overheidsdiensten niet veel overblijft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 24 maart 2019 @ 20:27:21 #187
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185828598
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel zetels een libertarische 'alles op eigen risico'-partij zou kunnen halen. De Promovendum-partij zegmaar.
Dat is een partij die de zorgkosten naar Amerikaans niveau gaat tillen, qua percentage BNP. Marktwerking.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 20:27:34 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185828612
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:24 schreef Tomatenboer het volgende:

Wil je dat bereiken moet je zó fors saneren dat er van overheidsdiensten niet veel overblijft.
Dat moet de gemiddelde Fokkert wel heel erg aanspreken toch?
pi_185828622
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel zetels een libertarische 'alles op eigen risico'-partij zou kunnen halen. De Promovendum-partij zegmaar.
De LP probeert dat al een paar jaar, maar dat slaat natuurlijk totaal niet aan. Zijn ook wat gekkies.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 24 maart 2019 @ 20:29:10 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828653
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een partij die de zorgkosten naar Amerikaans niveau gaat tillen, qua percentage BNP. Marktwerking.
Zo'n partij inderdaad, ik denk dat er zo'n 2 zetels voor een partij voor zelfbenoemde 'maatschappelijke winners' die verder geen neuk geven in moeten kunnen zitten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828679
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar FvD wil naar mijn mening onrealistisch veel belastingen schrappen en / of verlagen. Ben je daar ook voor?
Zonder doorrekening kan je (of ik) daar niets over zeggen. En nogmaals: de pijn zit hem in het zeggen waar je je geld dan niet meer aan uitgeeft.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185828694
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat moet de gemiddelde Fokkert wel heel erg aanspreken toch?
De politie financieel uitkleden is een optie. Gok alleen dat de gemiddelde Fokkert daar niet heel vrolijk van wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 20:31:00 #193
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185828705
Over Doegin gesproken:
quote:
Poetin-adviseur Aleksandr Doegin: Baudet is ticket voor de toekomst
De ultrareactionaire Russische denker Aleksandr Doegin is na een ontmoeting vorig jaar zeer gecharmeerd van FvD-voorman Thierry Baudet. Diens stembuszege toont volgens hem dat grote verandering op til is in het Westen. (NRC).
  zondag 24 maart 2019 @ 20:32:11 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828735
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:28 schreef nostra het volgende:

[..]

De LP probeert dat al een paar jaar, maar dat slaat natuurlijk totaal niet aan. Zijn ook wat gekkies.
Die zetten zichzelf in de markt als het politiek equivalent van de tuf-tuf club. Een soort antibelastinghooligans. Als die zichzelf zouden framen als high risk/high reward partij denk ik best dat die veel zelfverkaarde 'winnaars' zullen aantrekken. Eigenlijk zijn ze te weinig pragmatisch en te principieel in hun marketing en intellectueel ook niet bijzonder vaardig. Als ze het verschil duidelijk kunnen maken tussen liberaal utilitarisme en de afwezigheid daarvan binnen het libertarisme bedienen ze een, weliswaar kleine, niche. Altijd meer dan dat ze nu doen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828737
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Zonder doorrekening kan je (of ik) daar niets over zeggen. En nogmaals: de pijn zit hem in het zeggen waar je je geld dan niet meer aan uitgeeft.
Inderdaad. Maar bepaalde FvD-aanhangers lijken te denken dat je simpelweg een toekomstige klimaatwet moet schrappen en dat dat afdoende is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 20:32:58 #196
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828761
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:31 schreef Nibb-it het volgende:
Over Doegin gesproken:
[..]

Ah, de extreem-rechtse paardenfluisteraar van poetin is ook happy, die miste ik nog.
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828826
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ah, de extreem-rechtse paardenfluisteraar van poetin is ook happy, die miste ik nog.
Je maakt natuurlijk ook wel vrienden in Rusland wanneer je als westerse politicus de conclusies van het JIT over de MH17 openlijk in twijfel trekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 20:39:04 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185828927
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je maakt natuurlijk ook wel vrienden in Rusland wanneer je als westerse politicus de conclusies van het JIT over de MH17 openlijk in twijfel trekt.
Ouwe mattie van hem:

https://www.dagelijksesta(...)og-aleksandr-doegin/
We have always been at war with Eastasia.
pi_185828939
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:31 schreef Nibb-it het volgende:
Over Doegin gesproken:
[..]

Het is natuurlijk wel toevallig dat juist Baudet de hele tijd zulke types ontmoet. Zou hij bij dit sujet ook vantevoren niet hebben geweten wat voor figuur het is? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185829479
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel toevallig dat juist Baudet de hele tijd zulke types ontmoet. Zou hij bij dit sujet ook vantevoren niet hebben geweten wat voor figuur het is? :')
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-toekomst-a3954364

Soort zoek soort Niet dan ?
  zondag 24 maart 2019 @ 20:58:04 #201
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_185829555
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het kabinet zoekt nog een meerderheid in de 1e kamer om die wet er succesvol doorheen te krijgen.

Daar ligt toch wel een kans voor FvD om hun stempel er op te drukken en er een goede wet van te maken.
Via GL en PVDA kan toch?
Dit, dus.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:04:52 #202
236264 crew  capricia
pi_185829832
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Via GL en PVDA kan toch?
In de tweede kamer stemde de volgende partijen voor:
PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, D66, VVD, CDA, SP en 50PLUS.

Denk dat dezelfde partijen voor zijn in de eerste kamer. En dat is de meerderheid idd.
Definitely not CIA
pi_185830068
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]

In de tweede kamer stemde de volgende partijen voor:
PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, D66, VVD, CDA, SP en 50PLUS.

Denk dat dezelfde partijen voor zijn in de eerste kamer. En dat is de meerderheid idd.
Klopt. En PvdD wilde dat het verder ging (die ging het niet ver genoeg), ik denk dat die als het nodig is voor een meerderheid ook best voor willen stemmen. Liever een suboptimale wet dan geen wet.

En de SGP steunt het einddoel, die vinden alleen de politiek niet afdwingbare (maar misschien juridisch via de rechter wel afdwingbare) tussendoelen een vreemde variant. Dat punt had de Raad van State ook met name commentaar op (zie morgen deze link: https://www.google.com/ur(...)&cshid=1553458361512)

Maar voor de einddoelen zijn dus alleen FvD en PVV tegen, die wet komt er echt wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185831023
quote:
Kamervoorzitter Arib: ’Grote zorgen over bedreiging Baudet’

DEN HAAG - Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib zegt zich grote zorgen te maken over de bedreiging van Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet.

„Als Kamervoorzitter maak ik mij grote zorgen over wat wij zien gebeuren: dat er wordt opgeroepen tot geweld tegen Thierry Baudet, een gekozen volksvertegenwoordiger.”

Arib keurt de leus die zaterdag in Amsterdam werd geroepen, ’Als je Thierry dood wil schieten, zeg dan paf’, dan ook af. „Baudet en alle gekozen volksvertegenwoordigers moeten hun werk in alle vrijheid kunnen doen. Dat is het fundament onder onze democratie.”

De Kamervoorzitter roept op om meningsverschillen met woorden op te lossen. „In een democratie ga je een debat met elkaar aan. Dat kan er af en toe fel aan toe gaan en dat is prima. Maar dreigementen en geweld mogen nooit in de plaats komen van woorden, van argumenten.”

https://www.telegraaf.nl/(...)er-bedreiging-baudet
  zondag 24 maart 2019 @ 21:36:52 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185831097
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 21:37:31 #206
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185831115
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Arib, de vrouw die géén kamervoorzitter mocht worden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:37:43 #207
236264 crew  capricia
pi_185831116
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten.

Ik word hier heel droevig van. Van dit klimaat.

Het is een gekozen volksvertegenwoordiger. Wat je ook van die man vindt of van zijn partij, hij is democratisch gekozen. Hij is onderdeel van onze democratie.
Idem met Wilders.

Maar goed, ik neem aan dat iedereen hier op Fok! dat vindt.
Definitely not CIA
pi_185831180
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Arib, de vrouw die géén kamervoorzitter mocht worden
Dat zijn jouw woorden.
  zondag 24 maart 2019 @ 21:41:04 #209
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185831202
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten.

Ik word hier heel droevig van. Van dit klimaat.

Het is een gekozen volksvertegenwoordiger. Wat je ook van die man vindt of van zijn partij, hij is democratisch gekozen. Hij is onderdeel van onze democratie.
Idem met Wilders.

Maar goed, ik neem aan dat iedereen hier op Fok! dat vindt.
Ja, met de aanmerking dat Baudet zelf geen democraat is. En als libertariër nooit in die hoek heeft gezeten
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 21:41:06 #210
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185831203
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ah, de extreem-rechtse paardenfluisteraar van poetin is ook happy, die miste ik nog.
Voor wie hem niet kent: https://www.human.nl/onbe(...)aleksandrdoegin.html

Interview van Heijne met Doegin.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:41:44 #211
236264 crew  capricia
pi_185831219
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Arib, de vrouw die géén kamervoorzitter mocht worden
Dat kan ik me nog herinneren. :D Dat debat.
Uiteindelijk doet ze het gewoon goed.
Definitely not CIA
  zondag 24 maart 2019 @ 21:44:16 #212
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185831291
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden.
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dus Arib is vierde generatie en spreekt nog steeds met een Marokkaans accent :')

[X] Ongeschikt
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Niet inzien dat zij puur en alleen gekozen is op basis van positieve discriminatie :') De excuus allochtoon omdat het moet.

[ afbeelding ]
+ Een hoop gejank om een dubbel paspoort.

Noch Wilders, noch Baudet zijn leermeester Afshin Elian wilde haar als voorzitter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 maart 2019 @ 21:44:37 #213
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185831301
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan ik me nog herinneren. :D Dat debat.
Uiteindelijk doet ze het gewoon goed.
Arib heeft ook als persoon grote klasse, voor zover dat aan de hand van haar publieke optredens kan worden beoordeeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 maart 2019 @ 21:44:47 #214
408813 crew  trein2000
pi_185831307
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Hele ernstige situatie dit. Ik vrees met grote vrezen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185831336
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Touché.
  zondag 24 maart 2019 @ 22:26:02 #216
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185832645
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van Arib, maar hier doet ze een mooie uitspraak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185832796
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:37 schreef capricia het volgende:

Maar goed, ik neem aan dat iedereen hier op Fok! dat vindt.
Aannemen doen ze op de bouw...
pi_185833889

Hoeft maar een Volkert bij te lopen
Waarom wordt zoiets toegelaten bah
pi_185834218
Wat een mongolen zeg. Wel raar dat als je dan zo gaat demonstreren je je mening niet wil verkondigen als het kan en onherkenbaar wil zijn. En dat geldt ook voor die debielen aan de overkant.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 00:42:29 #220
236264 crew  capricia
pi_185835183
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in een podcast (van de NRC):

https://itunes.apple.com/(...)mt=2&i=1000432989300
http://forum-fok.digidip.(...)F5%2F50%23p185837755

Heb hem zelf nog niet beluisterd.

quote:
De verkiezingswinst van Forum voor Democratie is van grote invloed op de Eerste Kamer. Zoals het er nu naar uit ziet zijn ze daar vanaf juni, als de Senaat gekozen wordt, de grootste.
In de speech die Baudet hield nadat de uitslagen binnen waren, gebruikte hij controversiële termen, zoals boreale wereld. In Haagse Zaken hoor je meer over het gedachtegoed waar de ideeën van Baudet op gestoeld zijn en over de achterban van zijn partij. Die achterban was goed voor 86 zetels in de Provinciale Staten. Is de partij daarop voorbereid?


[ Bericht 32% gewijzigd door capricia op 25-03-2019 09:45:11 ]
Definitely not CIA
  maandag 25 maart 2019 @ 01:01:14 #221
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185835404
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 00:42 schreef capricia het volgende:
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in een podcast (van de NRC):

https://itunes.apple.com/(...)mt=2&i=1000432989300

Heb hem zelf nog niet beluisterd.
[..]

Hier dezelfde podcast, maar dan via Spotify.
pi_185836430
Ik moest zelf wel wennen aan mevrouw Arib, vooral omdat ze af en toe een beetje onduidelijk praat door haar accent. Het went wel en ik vind haar als voorzitter zeker niet verkeerd. Een mooi statement dat ze laatst mee heeft gestemd.
  maandag 25 maart 2019 @ 06:58:21 #223
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185836535
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van Arib, maar hier doet ze een mooie uitspraak.
Voor een moslim? Wat ze zegt is toch vanzelfsprekend? Omdat ze zelf moslim is het bijzonder?
pi_185836630
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 06:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Voor een moslim? Wat ze zegt is toch vanzelfsprekend? Omdat ze zelf moslim is het bijzonder?
:?
  maandag 25 maart 2019 @ 07:28:09 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185836677
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 06:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Voor een moslim? Wat ze zegt is toch vanzelfsprekend? Omdat ze zelf moslim is het bijzonder?
Jezus Christus. Eerst loopt iedereen hier te janken dat politici zich niet uitspreken en doet iemand het dan is het een moslim dus is het voor de FvD-aanhanger natuurlijk ook niet goed
Laffe huichelaar
pi_185836739
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De mensen die dit soort dingen roepen. Mag je die niet oppakken? Is dit niet strafbaar?
pi_185836762
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 07:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jezus Christus. Eerst loopt iedereen hier te janken dat politici zich niet uitspreken en doet iemand het dan is het een moslim dus is het voor de FvD-aanhanger natuurlijk ook niet goed
Hij doet zijn naam eer aan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2019 07:41:25 ]
  maandag 25 maart 2019 @ 07:49:02 #228
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185836817
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 07:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jezus Christus. Eerst loopt iedereen hier te janken dat politici zich niet uitspreken en doet iemand het dan is het een moslim dus is het voor de FvD-aanhanger natuurlijk ook niet goed
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Snap je dat al die lofuitingen over Arib aangaande dit geval ook heel denigrerend over kunnen komen? Dat Arib zelf misschien denkt "hee, jongens, nemen jullie me wel serieus als voorzitter van de Tweede Kamer".
  maandag 25 maart 2019 @ 07:51:10 #229
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185836831
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 06:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Voor een moslim? Wat ze zegt is toch vanzelfsprekend? Omdat ze zelf moslim is het bijzonder?
Er zijn heel wat niet-moslims die het niet doen. Wat dat betreft is het ironisch en, inderdaad, je krijgt soms het idee dat het bij voorbaat al niet goed is wanneer het van een moslim komt, seculier en wel.
  maandag 25 maart 2019 @ 07:52:06 #230
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185836837
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Snap je dat al die lofuitingen over Arib aangaande dit geval ook heel denigrerend over kunnen komen? Dat Arib zelf misschien denkt "hee, jongens, nemen jullie me wel serieus als voorzitter van de Tweede Kamer".
Het zou ook kunnen dat dat gevoel bij jou leeft omdat jij allochtonen als anders/minder ziet.

Dan kan ik me voorstellen dat je dat ook sneller bij anderen ziet, dat een compliment aan een mocro is als een lolly aan een kind geven omdat ze zo goed hun best gedaan hebben.

Arib ziet zichzelf echter wel als volwaardig en de mensen die dit zeggen ook. Dus de situatie die je schetst, is helemaal niet im frage bij de zender of ontvanger. Alleen bij enkele misleide mensen die zichzelf beter voelen dan Marokkanen
Laffe huichelaar
pi_185836890
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Snap je dat al die lofuitingen over Arib aangaande dit geval ook heel denigrerend over kunnen komen? Dat Arib zelf misschien denkt "hee, jongens, nemen jullie me wel serieus als voorzitter van de Tweede Kamer".
Zelfs Wilders is intussen positief over Arib (al voor ze die motie over Denk tekende). Dus die loftuitingen zijn echt gewoon omdat ze een goede voorzitter is, het kamerpersoneel is ook zeer tevreden over haar (en dat is haar belangrijkste werk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 25 maart 2019 @ 08:03:51 #232
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185836914
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 07:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat dat gevoel bij jou leeft omdat jij allochtonen als anders/minder ziet.

Dan kan ik me voorstellen dat je dat ook sneller bij anderen ziet, dat een compliment aan een mocro is als een lolly aan een kind geven omdat ze zo goed hun best gedaan hebben.

Arib ziet zichzelf echter wel als volwaardig en de mensen die dit zeggen ook. Dus de situatie die je schetst, is helemaal niet im frage bij de zender of ontvanger. Alleen bij enkele misleide mensen die zichzelf beter voelen dan Marokkanen
Als een autochtone niet-islamitische Nederlander voorzitter was van de Tweede Kamer en de demonisering van Baudet veroordeeld had, zou je dat dan ook net zo moedig vinden? Ik vind het nogal vreemd die lofuitingen. Ik vind dat nogal denigrerend voor haar. Niet dat ik daar me druk over maakt maar ik vind het nogal vreemd dat mensen die haar waarderen zo denigrerend over haar zijn.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:06:08 #233
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185836932
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als een autochtone niet-islamitische Nederlander voorzitter van de Tweede Kamer de demonisering van Baudet veroordeelt had, zou je dat dan ook net zo moedig vinden? Ik vind het nogal vreemd die lofuitingen. Ik vind dat nogal denigrerend voor haar. Niet dat ik daar me druk over maakt maar ik vind het nogal vreemd dat mensen die haar waarderen zo denigrerend over haar zijn.
Het kan juist haar als islamitische allochtoon kwalijk genomen worden als "heulen met de vijand", dus dat het dapper wordt gevonden begrijp ik wel.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:13:20 #234
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185836977
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als een autochtone niet-islamitische Nederlander voorzitter was van de Tweede Kamer en de demonisering van Baudet veroordeeld had, zou je dat dan ook net zo moedig vinden? Ik vind het nogal vreemd die lofuitingen. Ik vind dat nogal denigrerend voor haar. Niet dat ik daar me druk over maakt maar ik vind het nogal vreemd dat mensen die haar waarderen zo denigrerend over haar zijn.
Ik zou daar niet anders op reageren nee. Overigens vind ik het ook niet moedig.

Maar ik kan me voorstellen dat het in haar kringen gevoelig ligt, dus op dat gebied snap ik dat mensen het dapper vinden
Laffe huichelaar
  maandag 25 maart 2019 @ 08:31:40 #235
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185837126
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het kan juist haar als islamitische allochtoon kwalijk genomen worden als "heulen met de vijand", dus dat het dapper wordt gevonden begrijp ik wel.
Wat jij dapper noemt vind ik een diskwalificatie van een Tweede Kamer-voorzitter in het Koninkrijk der Nederlanden.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:37:12 #236
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185837187
Arib is dus nu dapper? Niet iedereen is dapper. Ik ben ook vaak niet dapper. Je kan het mensen niet kwalijk nemen als ze niet dapper zijn. Als Arib de volgende keer de doodsbedreigingen aan het adres van Baudet stilzwijgend goedkeurt is het dus ook goed? Je kan haar dat dan niet kwalijk nemen, want ze is in de eerste plaats moslim en in de tweede plaats Tweede Kamer-voorzitter, toch?
  maandag 25 maart 2019 @ 08:39:54 #237
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185837221
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:37 schreef Braindead2000 het volgende:
Arib is dus nu dapper? Niet iedereen is dapper. Ik ben ook vaak niet dapper. Je kan het mensen niet kwalijk nemen als ze niet dapper zijn. Als Arib de volgende keer de doodsbedreigingen aan het adres stilzwijgend goedkeurt is het dus ook goed?
Wat ben je nu aan het ijlen?

Omdat ze doodsbedreigingen afkeurt en men dat goed vindt, vinden ze het ook goed als ze het stilzwijgend goedkeurt? Is dit logisch voor jou?
Laffe huichelaar
  maandag 25 maart 2019 @ 08:46:40 #238
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185837266
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ben je nu aan het ijlen?

Omdat ze doodsbedreigingen afkeurt en men dat goed vindt, vinden ze het ook goed als ze het stilzwijgend goedkeurt? Is dit logisch voor jou?
Ik ben niet degene die het zo bijzonder vind dat Arib de doodsbedreigingen aan het adres van Baudet afkeurt. Ik verwacht niet minder van een Tweede Kamer-voorzitter in het Koninkrijk der Nederlanden. Ik ben alleen verbaast over mensen die haar zo moedig vinden en daarmee zeggen "wat knap van onze islamitische Tweede Kamer-voorzitter, dat ze afstand neemt van de bedreigingen aan het adres van Baudet". Ik kom hier eerder op voor Arib dan dat ik haar afval.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:47:50 #239
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185837273
Het probleem is dat sommige mensen nu eenmaal alleen geloof of huiskleur of afkomst zien en niet de mens eronder.

Ik weet niet of het racisme of stupiditeit is om ervan uit te gaan dat alle besluiten die mensen maken stammen uit hun afkomst, maar ik heb in ieder geval geen zin om op die valse basis een discussie te voeren
Laffe huichelaar
  maandag 25 maart 2019 @ 08:56:13 #240
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185837327
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:47 schreef timmmmm het volgende:
Het probleem is dat sommige mensen nu eenmaal alleen geloof of huiskleur of afkomst zien en niet de mens eronder.

Ik weet niet of het racisme of stupiditeit is om ervan uit te gaan dat alle besluiten die mensen maken stammen uit hun afkomst, maar ik heb in ieder geval geen zin om op die valse basis een discussie te voeren
Ik reageer op reacties van mensen die haar beoordelen op haar geloof of afkomst. Ik begon er niet over. Het waren degenen die kwamen met lofuitingen, spraken over dapperheid, die haar diskwalificeerde door haar geloof/afkomst erin te betrekken.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:58:13 #241
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185837342
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die het zo bijzonder vind dat Arib de doodsbedreigingen aan het adres van Baudet afkeurt. Ik verwacht niet minder van een Tweede Kamer-voorzitter in het Koninkrijk der Nederlanden. Ik ben alleen verbaast over mensen die haar zo moedig vinden en daarmee zeggen "wat knap van onze islamitische Tweede Kamer-voorzitter, dat ze afstand neemt van de bedreigingen aan het adres van Baudet". Ik kom hier eerder op voor Arib dan dat ik haar afval.
Hoeveel politici van de PvdA heb jij zich hierover uit zien spreken? Ik geen. Het getuigt dus van een goede voorzitter als ze, zoals het hoort, boven partijpolitiek en eigen politieke voorkeur uitstijgt en de veiligheid van Kamerleden boven alles plaatst, zoals ze ook al deed tegenover DENK.

Dat getuigt van een goede Kamervoorzitter en dat verdient lof, de ze dus krijgt. En eerlijk gezegd vind ik je maar een vies en zielig mannetje als je zelfs daar, aan een voorzitter die complimenten krijgt omdat ze haar werk gewoon goed doet, raciale motieven aan koppelt en het negatief weet te maken. Bah
Laffe huichelaar
  maandag 25 maart 2019 @ 08:59:09 #242
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185837349
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat jij dapper noemt vind ik een diskwalificatie van een Tweede Kamer-voorzitter in het Koninkrijk der Nederlanden.
Je moet ook de context in aanmerking nemen. De Kamervoorzitter is ook maar een mens, en voor iemand in haar positie is het wellicht riskanter of anderszins moeilijker om een dergelijke correcte houding aan te nemen. Het spreekt (weer) voor haar karakter dat ze geen aanmoediging nodig heeft om deze vanzelfsprekendheden expliciet te maken en daar mag best waardering voor worden uitgesproken. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken.
  maandag 25 maart 2019 @ 09:00:54 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185837372
Ik ben ook blij dat dit alleen vanuit hem komt en dat de anderen hier wat verstandiger zijn. Soms vrees je het ergste van FvD-fans, maar hier ben k positief verrast
Laffe huichelaar
  maandag 25 maart 2019 @ 09:07:40 #244
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185837427
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoeveel politici van de PvdA heb jij zich hierover uit zien spreken? Ik geen. Het getuigt dus van een goede voorzitter als ze, zoals het hoort, boven partijpolitiek en eigen politieke voorkeur uitstijgt en de veiligheid van Kamerleden boven alles plaatst, zoals ze ook al deed tegenover DENK.
Ik reageer op reacties in dit topic.
quote:
Dat getuigt van een goede Kamervoorzitter en dat verdient lof, de ze dus krijgt. En eerlijk gezegd vind ik je maar een vies en zielig mannetje als je zelfs daar, aan een voorzitter die complimenten krijgt omdat ze haar werk gewoon goed doet, raciale motieven aan koppelt en het negatief weet te maken. Bah
Ik heb nu niet de behoefte Arib iets te verwijten en ook niet de behoefte om haar te prijzen. Ik vind het gewoon vanzelfsprekend dat een voorzitter van de Tweede kamer de demonisering van Baudet veroordeelt. Waarom verdient ze daar lof voor? Dat begrijp ik niet.
pi_185837551
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik reageer op reacties van mensen die haar beoordelen op haar geloof of afkomst. Ik begon er niet over. Het waren degenen die kwamen met lofuitingen, spraken over dapperheid, die haar diskwalificeerde door haar geloof/afkomst erin te betrekken.
Je was zelf degene die over haar geloof begon :')

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 06:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Voor een moslim? Wat ze zegt is toch vanzelfsprekend? Omdat ze zelf moslim is het bijzonder?
Best bizar dat je dat even later alweer vergeten bent :')
  maandag 25 maart 2019 @ 09:37:03 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_185837755
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 01:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Hier dezelfde podcast, maar dan via Spotify.
Top podcast, verplicht luistervoer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 09:46:54 #247
236264 crew  capricia
pi_185837969
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 09:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Top podcast, verplicht luistervoer.
Ja. Ik heb hem net geluisterd in de auto op weg naar werk.
Het is inhoudelijk echt een goede podcast. Kan hem iedereen aanraden om te beluisteren.

Hier de links nog een keer (dank aan Nibb-it), het is een podcast van de NRC:
iTunes
Spotify
quote:
De verkiezingswinst van Forum voor Democratie is van grote invloed op de Eerste Kamer. Zoals het er nu naar uit ziet zijn ze daar vanaf juni, als de Senaat gekozen wordt, de grootste.
In de speech die Baudet hield nadat de uitslagen binnen waren, gebruikte hij controversiële termen, zoals boreale wereld. In Haagse Zaken hoor je meer over het gedachtegoed waar de ideeën van Baudet op gestoeld zijn en over de achterban van zijn partij. Die achterban was goed voor 86 zetels in de Provinciale Staten. Is de partij daarop voorbereid?
Definitely not CIA
pi_185838354
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zelfs Wilders is intussen positief over Arib (al voor ze die motie over Denk tekende). Dus die loftuitingen zijn echt gewoon omdat ze een goede voorzitter is, het kamerpersoneel is ook zeer tevreden over haar (en dat is haar belangrijkste werk).
Natuurlijk is dat niet haar belangrijkste werk. Ze doet het best aardig maar het blijft natuurlijk vreemd dat het hoogste ambt in Nederland wordt bekleed door iemand van buitenlandse nationaliteit. Dan kun je betogen dat zij daar niks aan kan doen, maar haar persoonlijke belang is natuurlijk ondergeschikt en daarnaast heeft zij zich in het verleden ook niet correct opgesteld als Nederlandse volksvertegenwoordiger maar als een Marokkaanse onderdaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185838491
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet haar belangrijkste werk. Ze doet het best aardig maar het blijft natuurlijk vreemd dat het hoogste ambt in Nederland wordt bekleed door iemand van buitenlandse nationaliteit. Dan kun je betogen dat zij daar niks aan kan doen, maar haar persoonlijke belang is natuurlijk ondergeschikt en daarnaast heeft zij zich in het verleden ook niet correct opgesteld als Nederlandse volksvertegenwoordiger maar als een Marokkaanse onderdaan.
Ze heeft toch de Nederlandse nationaliteit?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 25 maart 2019 @ 10:29:04 #250
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185838667
Janmaat was fout > moest dood, mislukt na diverse pogingen, toen maar zijn vrouw verminkt.
Pim was fout > moest dood, is gelukt!
Wilders was fout > wordt te goed beveiligd, anders al dood geweest.
Baudet is fout > moet dood.

Verder is links helemaal niet geweldadig hoor.
pi_185838696
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:29 schreef mossad_agent het volgende:
Janmaat was fout > moest dood, mislukt na diverse pogingen, toen maar zijn vrouw verminkt.
Pim was fout > moest dood, is gelukt!
Wilders was fout > wordt te goed beveiligd, anders al dood geweest.
Baudet is fout > moet dood.

Verder is links helemaal niet geweldadig hoor.
Links is inderdaad een homogene groep die uit is op de dood van radicaal rechtse politici.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 maart 2019 @ 10:33:38 #252
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185838758
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Links is inderdaad een homogene groep die uit is op de dood van radicaal rechtse politici.
Klopt. Zolang linkse clubjes zoals Antifa gewoon hun gang mogen gaan van de linkse politiek (ja maar we hebben het niet gehoord blablabla) zijn ze mede schuldig. ALLEMAAL.
pi_185838820
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:29 schreef mossad_agent het volgende:
Janmaat was fout > moest dood, mislukt na diverse pogingen, toen maar zijn vrouw verminkt.
Pim was fout > moest dood, is gelukt!
Wilders was fout > wordt te goed beveiligd, anders al dood geweest.
Baudet is fout > moet dood.

Verder is links helemaal niet geweldadig hoor.
Terreur heb je in alle smaken, die moet je niet met een mantel bedekken maar kaal strippen, isoleren en vervolgen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185838843
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:33 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt. Zolang linkse clubjes zoals Antifa gewoon hun gang mogen gaan van de linkse politiek (ja maar we hebben het niet gehoord blablabla) zijn ze mede schuldig. ALLEMAAL.
Oke man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185838958
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:33 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt. Zolang linkse clubjes zoals Antifa gewoon hun gang mogen gaan van de linkse politiek (ja maar we hebben het niet gehoord blablabla) zijn ze mede schuldig. ALLEMAAL.
Je gelooft dit echt? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 25 maart 2019 @ 10:47:29 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_185839027
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:29 schreef mossad_agent het volgende:
Janmaat was fout > moest dood, mislukt na diverse pogingen, toen maar zijn vrouw verminkt.
Pim was fout > moest dood, is gelukt!
Wilders was fout > wordt te goed beveiligd, anders al dood geweest.
Baudet is fout > moet dood.

Verder is links helemaal niet geweldadig hoor.
Waarom hebben we het eigenlijk nooit over de demonisatie en moord op Els Borst?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 maart 2019 @ 10:50:20 #257
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185839077
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom hebben we het eigenlijk nooit over de demonisatie en moord op Els Borst?
Daar is gisteren nog over gediscussieerd, hier.
pi_185839080
Het is gewoon wachten....

Politici zoals baudet hebben een bepaalde strategie

De strategie is nu zoveel mogelijk zieltjes winnen

over 2 jaar is baudet extremer dan wilders

hoe begon wilders eigenlijk.....

Wat waren de eerste uitspraken van wilders toen hij net begon....... :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 maart 2019 @ 10:59:40 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185839197
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom hebben we het eigenlijk nooit over de demonisatie en moord op Els Borst?
of de bomaanslag op het huis van Aad Kosto
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 25 maart 2019 @ 11:03:22 #260
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185839258
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

of de bomaanslag op het huis van Aad Kosto
Ja man, RARA ook al zo'n geweldadig clubje.
pi_185840108
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 23:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een mongolen zeg. Wel raar dat als je dan zo gaat demonstreren je je mening niet wil verkondigen als het kan en onherkenbaar wil zijn. En dat geldt ook voor die debielen aan de overkant.
Die tegendemonstranten zijn ook achterlijk inderdaad. Het is wel helemaal een teken van de tijd. Een soort poging om de bubbels waarin mensen digitaal leven ook in de echte wereld te creëren.

Je loopt in de publieke ruimte te demonstreren maar je wilt niet dat je gezicht herkend wordt en je wilt ook niet aan het publiek vertellen waarvoor je demonstreert. Dat is toch wel uniek. Dat is alsof je op straat loopt met een bordje waarop staat: "Drink Grolsch Bier!" Als dan iemand aan je vraagt: "Waarom zou ik Grolsch moeten drinken? Waarom vind jij Grolsch lekkerder dan Hertog Jan?" En dat je dan zegt: "Dat gaat jou niks aan vriend, nu oprotten met die camera!"
pi_185840337
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom hebben we het eigenlijk nooit over de demonisatie en moord op Els Borst?
Els is vermoord door een gestoorde gek die daar toevallig in de buurt was, niet omdat ze Els was.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 25 maart 2019 @ 12:18:13 #263
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185840358
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Els is vermoord door een gestoorde gek die daar toevallig in de buurt was, niet omdat ze Els was.
Jawel, omdat ze Els was en euthanasiewetgeving had doorgevoerd.
pi_185840359
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:33 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt. Zolang linkse clubjes zoals Antifa gewoon hun gang mogen gaan van de linkse politiek (ja maar we hebben het niet gehoord blablabla) zijn ze mede schuldig. ALLEMAAL.
Of Antifa zijn gang kan gaan is aan het OM en de rechter, niet aan politici.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185840368
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Jawel, omdat ze Els was en euthanasiewetgeving had doorgevoerd.
Toon maar aan
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185840465
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:33 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt. Zolang linkse clubjes zoals Antifa gewoon hun gang mogen gaan van de linkse politiek (ja maar we hebben het niet gehoord blablabla) zijn ze mede schuldig. ALLEMAAL.
Domrechts is blijkbaar erg goed in smaad, zoals Thierry vorige week ook al liet merken na de aanslag in Utrecht.
  maandag 25 maart 2019 @ 12:29:41 #267
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185840511
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Domrechts is blijkbaar erg goed in smaad, zoals Thierry vorige week ook al liet merken na de aanslag in Utrecht.
Smaad? Waarom? Antifa heeft toch zitten blaten om moord? Links liep toch mee en diverse hebben aangegeven dat ze 'niets gehoord' hebben. Hetgeen bijkans onmogelijk is gezien de herrie die dat tuig produceren.
pi_185840581
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:29 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Smaad? Waarom? Antifa heeft toch zitten blaten om moord? Links liep toch mee en diverse hebben aangegeven dat ze 'niets gehoord' hebben. Hetgeen bijkans onmogelijk is gezien de herrie die dat tuig produceren.
Dit soort smaad dus. Er vanuit gaan dat het onmogelijk is dat het niet gehoord is en je links dus weer van alles kunt betichten.
  maandag 25 maart 2019 @ 12:39:30 #269
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185840638
Leolucassen twitterde op maandag 25-03-2019 om 11:15:28 Naar aanleiding van het idee dat 'massa-immigratie' 'ons' zou bedreigen. In 2018 arriveerden er 242.000 mensen (van wie zo'n 24.000 met een Nederlandse achtergrond) en vertrokken er 155.000 (positief saldo van 87.000). Verreweg de meesten komen om te werken of studeren (CBS) https://t.co/sShNkqAxc1 reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 maart 2019 @ 12:41:19 #270
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185840672
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 09:00 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben ook blij dat dit alleen vanuit hem komt en dat de anderen hier wat verstandiger zijn. Soms vrees je het ergste van FvD-fans, maar hier ben k positief verrast
Ja, tegelijkertijd wil die groep haar wel vanwege niet-meritocratische motieven weg hebben. Slechts 4% van de PVV stemmers keurt haar werk goed (niet bekend voor FvD stemmers).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185840728
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Leolucassen twitterde op maandag 25-03-2019 om 11:15:28 Naar aanleiding van het idee dat 'massa-immigratie' 'ons' zou bedreigen. In 2018 arriveerden er 242.000 mensen (van wie zo'n 24.000 met een Nederlandse achtergrond) en vertrokken er 155.000 (positief saldo van 87.000). Verreweg de meesten komen om te werken of studeren (CBS) https://t.co/sShNkqAxc1 reageer retweet
Nou moet ik zeggen, als links persoon, dat ik een positief saldo van 87.000 migranten in een jaar toch ook erg veel vind. Ruim boven mijn eigen verwachting eerlijk gezegd.

Dat is ieder jaar een stad als Purmerend of Spijkenisse dat erbij komt aan inwoners.

Nu weet ik wel dat in die cijfers ook arbeidsmigranten en buitenlandse studenten zitten. Maar ook daar kijk ik kritisch tegenaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185841079
Het s ook te debiel voor woorden dat je je bijna moet verdedigen dat je geen racist of xenofoob bent als je de demografische ontwikkeling in dit land aan de kaak wil stellen. Belachelijk is het.

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou moet ik zeggen, als links persoon, dat ik een positief saldo van 87.000 migranten in een jaar toch ook erg veel vind. Ruim boven mijn eigen verwachting eerlijk gezegd.

Dat is ieder jaar een stad als Purmerend of Spijkenisse dat erbij komt aan inwoners.

Nu weet ik wel dat in die cijfers ook arbeidsmigranten en buitenlandse studenten zitten. Maar ook daar kijk ik kritisch tegenaan.
Deze reactie is daar een mooi voorbeeld van. Eerst even zeggen dat je links bent en dan pas mag je je zorgen uiten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_185841135
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:50 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is gewoon wachten....

Politici zoals baudet hebben een bepaalde strategie

De strategie is nu zoveel mogelijk zieltjes winnen

over 2 jaar is baudet extremer dan wilders

hoe begon wilders eigenlijk.....

Wat waren de eerste uitspraken van wilders toen hij net begon....... :)
pi_185841226
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:11 schreef habitue het volgende:
Het s ook te debiel voor woorden dat je je bijna moet verdedigen dat je geen racist of xenofoob bent als je de demografische ontwikkeling in dit land aan de kaak wil stellen. Belachelijk is het.
[..]

Deze reactie is daar een mooi voorbeeld van. Eerst even zeggen dat je links bent en dan pas mag je je zorgen uiten.
Nou, ik zeg het vooral om aan te geven dat zelfs ik het behoorlijk veel vind, en dan ben ik dus links, en zal dus waarschijnlijk nog wat positiever, genuanceerder of anders tegenover immigratie staan dan de gemiddelde Nederlander.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:27:55 #275
236264 crew  capricia
pi_185841298
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou moet ik zeggen, als links persoon, dat ik een positief saldo van 87.000 migranten in een jaar toch ook erg veel vind. Ruim boven mijn eigen verwachting eerlijk gezegd.

Dat is ieder jaar een stad als Purmerend of Spijkenisse dat erbij komt aan inwoners.

Nu weet ik wel dat in die cijfers ook arbeidsmigranten en buitenlandse studenten zitten. Maar ook daar kijk ik kritisch tegenaan.
Het gaat in dit verhaal voornamelijk om (christelijke) Europeanen.

quote:
Meer migratie uit Europa, minder uit Azië
De trend die zich ook al in het eerste halfjaar aftekende zet zich door. Het aantal Aziatische (waaronder Syrische) migranten neemt per saldo af, de migratie uit Afrika, Amerika en vooral Europa neemt toe. Tot nu toe hebben zich 92 duizend immigranten uit Europa gevestigd en vertrokken er 56 duizend. Personen met een Poolse achtergrond vormen daarbinnen nog steeds de grootste groep, met ruim 16,5 duizend immigranten en 10 duizend emigranten tot en met het derde kwartaal van 2018.
CBS
Definitely not CIA
pi_185841478
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat in dit verhaal voornamelijk om (christelijke) Europeanen.
[..]

CBS
Dat vind ik niet relevant. Migranten zijn migranten. Zij doen allen een beroep op onze (beperkt) beschikbare woonruimte, beperkte leefruimte, zorg, onderwijs enz.

Ik ben over het algemeen ook tegen arbeidsmigranten, en dat zijn ook vaak (Katholieke?) oost-blokkers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:39:21 #277
236264 crew  capricia
pi_185841517
Annabel Nanninga (FvD) met voorkeursstemmen verkozen in Utrecht, maar ziet af van haar zetel.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1896219/

Ze gaat trouwens haar Eerste kamer werk combineren met die van raadslid Amsterdam.
Definitely not CIA
pi_185841536
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:29 schreef mossad_agent het volgende:
Janmaat was fout > moest dood, mislukt na diverse pogingen, toen maar zijn vrouw verminkt.
Pim was fout > moest dood, is gelukt!
Wilders was fout > wordt te goed beveiligd, anders al dood geweest.
Baudet is fout > moet dood.

Verder is links helemaal niet geweldadig hoor.
Het heeft niets met links te maken, ik ben zelf links en heb nog nooit een klap uitgedeeld.

Het is als heel rechts veroordelen op daden van de Ku Klux Klan, wat net zo'n onzin is.

Het gaat om extremisme en dat zal ik (links, rechts of om geloof) nooit goedkeuren.
pi_185841567
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het heeft niets met links te maken, ik ben zelf links en heb nog nooit een klap uitgedeeld.

Het is als heel rechts veroordelen op daden van de Ku Klux Klan, wat net zo'n onzin is.

Het gaat om extremisme en dat zal ik (links, rechts of om geloof) nooit goedkeuren.
Nouja, ik denk dat de extreem linkse lijsttrekkers weinig te vrezen hebben momenteel. Het zijn wel vaak de rechtse gasten die de bedreigingen krijgen.
pi_185841610
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou moet ik zeggen, als links persoon, dat ik een positief saldo van 87.000 migranten in een jaar toch ook erg veel vind. Ruim boven mijn eigen verwachting eerlijk gezegd.

Dat is ieder jaar een stad als Purmerend of Spijkenisse dat erbij komt aan inwoners.

Nu weet ik wel dat in die cijfers ook arbeidsmigranten en buitenlandse studenten zitten. Maar ook daar kijk ik kritisch tegenaan.
Maar het is niet zo dat er ieder jaar 87000 migranten bijkomen. Toegegeven, het is alweer even geleden dat we een negatief saldo hadden, maar de cijfers schommelen per jaar.

En op een gegeven moment zien we ze niet als migranten, Thierry is daar een mooi voorbeeld van.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185841626
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat de extreem linkse lijsttrekkers weinig te vrezen hebben momenteel. Het zijn wel vaak de rechtse gasten die de bedreigingen krijgen.
We hebben in Nederland sowieso geen extreem links of rechts in de 2e Kamer.
pi_185841639
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We hebben in Nederland sowieso geen extreem links of rechts in de 2e Kamer.
Net zo links als Baudet rechts is dan.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:46:44 #283
236264 crew  capricia
pi_185841648
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat de extreem linkse lijsttrekkers weinig te vrezen hebben momenteel. Het zijn wel vaak de rechtse gasten die de bedreigingen krijgen.
Ik denk dat je selectief kijkt.
De haat en doodsbedreigingen die Sylvana Simons krijgt zijn erg heftig. En zij is een linkse politica.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 maart 2019 @ 13:48:08 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185841675
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:39 schreef capricia het volgende:
Annabel Nanninga (FvD) met voorkeursstemmen verkozen in Utrecht, maar ziet af van haar zetel.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1896219/

Ze gaat trouwens haar Eerste kamer werk combineren met die van raadslid Amsterdam.
waarom gaat ze daar in hemelsnaam op de lijst staan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185841699
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waarom gaat ze daar in hemelsnaam op de lijst staan?
Vulling. Iets wat haar letterlijk op het lijf geschreven is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:50:45 #286
236264 crew  capricia
pi_185841732
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat vind ik niet relevant. Migranten zijn migranten. Zij doen allen een beroep op onze (beperkt) beschikbare woonruimte, beperkte leefruimte, zorg, onderwijs enz.

Ik ben over het algemeen ook tegen arbeidsmigranten, en dat zijn ook vaak (Katholieke?) oost-blokkers.
In de hele migratiediscussie is het dan ook de vraag welke migranten er wel of niet welkom zijn.
Baudet wil graag dat het dominant blank blijft. Dus dan zou hij minder moeite met katholieke Polen hebben (die vaak ook weer weg gaan). En meer moeite met mensen die ons 'homeopathisch komen verdunnen'.
Definitely not CIA
pi_185841799
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

In de hele migratiediscussie is het dan ook de vraag welke migranten er wel of niet welkom zijn.
Baudet wil graag dat het dominant blank blijft. Dus dan zou hij minder moeite met katholieke Polen hebben (die vaak ook weer weg gaan). En meer moeite met mensen die ons 'homeopathisch komen verdunnen'.
Onjuist. Hij wil een goede selectie zoals ze bijvoorbeeld in Australië hanteren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 maart 2019 @ 13:55:42 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185841806
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

In de hele migratiediscussie is het dan ook de vraag welke migranten er wel of niet welkom zijn.
Baudet wil graag dat het dominant blank blijft. Dus dan zou hij minder moeite met katholieke Polen hebben (die vaak ook weer weg gaan). En meer moeite met mensen die ons 'homeopathisch komen verdunnen'.
Polen blijven juist steeds vaker: https://nos.nl/artikel/22(...)er-in-nederland.html
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 maart 2019 @ 13:56:11 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185841819
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Onjuist. Hij wil een goede selectie zoals ze bijvoorbeeld in Australië hanteren.
en om dat te kunnen doen moet je dus uit de EU
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 25 maart 2019 @ 14:07:44 #290
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185842047
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat de extreem linkse lijsttrekkers weinig te vrezen hebben momenteel. Het zijn wel vaak de rechtse gasten die de bedreigingen krijgen.
Extreem linkse lijsttrekkers? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 maart 2019 @ 14:10:24 #291
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185842104
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en om dat te kunnen doen moet je dus uit de EU
En je moet Nederland afsteken. Want dan zijn we een eiland.
Texel als migranten opvang?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 14:14:16 #292
236264 crew  capricia
pi_185842168
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Onjuist. Hij wil een goede selectie zoals ze bijvoorbeeld in Australië hanteren.
Volgens FvD website geldt dat Australisch model enkel voor asiel.
Migratie is veel en veel meer dan alleen de asiel-instroom.

Bij migratie wil FvD juist ook kijken naar de culturele achtergrond. En een soort greencard systeem invoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 25-03-2019 14:32:45 ]
Definitely not CIA
pi_185842348
Japan en Australië worden vaak genoemd als voorbeeld.
De laatste keer dat ik op de kaart keek waren dat eilanden, omgeven door water.

Andere situatie.
  maandag 25 maart 2019 @ 14:32:52 #294
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185842423
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:26 schreef MaGNeT het volgende:
Japan en Australië worden vaak genoemd als voorbeeld.
De laatste keer dat ik op de kaart keek waren dat eilanden, omgeven door water.

Andere situatie.
En Japan gaat niet zo heel best. Vind dat vb altijd wat apart.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 maart 2019 @ 14:37:06 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185842468
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, ik zeg het vooral om aan te geven dat zelfs ik het behoorlijk veel vind, en dan ben ik dus links, en zal dus waarschijnlijk nog wat positiever, genuanceerder of anders tegenover immigratie staan dan de gemiddelde Nederlander.
Dat is het probleem (mijn probleem) ook niet.

Wat jij hier doet is nog heel wat anders dan paniekverhalen met een hoop raciale haat (dat gepraat van: het is 'religiekritiek' is flauwekul) en onzin als dat in 2040 meer dan de helft van Nederland uit niet-blanken en/of moslims bestaat.

Per slot van rekening zijn het sociaal-democraten geweest die Nederland één van de strengste migratiewetten van Europe hebben bezorgd. Tsja.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 maart 2019 @ 14:43:40 #296
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185842563
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toon maar aan
Dat bleek tijdens het proces.
pi_185842705
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat de extreem linkse lijsttrekkers weinig te vrezen hebben momenteel. Het zijn wel vaak de rechtse gasten die de bedreigingen krijgen.
:D

Je denkt dat Klaver en Jetten nooit te maken hebben met bedreigingen?

https://www.volkskrant.nl(...)-het-voor-~b01d417d/
pi_185842747
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D

Je denkt dat Klaver en Jetten nooit te maken hebben met bedreigingen?

https://www.volkskrant.nl(...)-het-voor-~b01d417d/
:{

Wat heb je toch veel idioten in dit land.
pi_185842781
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:{

Wat heb je toch veel idioten in dit land.
Klopt. Het is alleen een beetje goedkoop om te doen alsof dit vooral aan 1 kant van het spectrum gebeurd. Ik zie de logica er ook niet zo van in eigenlijk. Als iets je geen populariteit oplevert dan is het wel het verdedigen van het asielbeleid. Vandaar dat Zijlstra een kogelbrief ontving. En zo zijn er natuurlijk meer politici die niet bepaald gewaardeerd worden vanwege het asielbeleid.
pi_185843266
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D

Je denkt dat Klaver en Jetten nooit te maken hebben met bedreigingen?

https://www.volkskrant.nl(...)-het-voor-~b01d417d/
Wat en Klaver en Jetten zijn extreem-linkse lijsttrekkers ? :')
Jetten is niet eens links.
Klaver zit ongeveer net zo ver op links als Buma op rechts zit. Niet heel ver van het midden dus.
  maandag 25 maart 2019 @ 15:43:25 #301
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185843559
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat de extreem linkse lijsttrekkers weinig te vrezen hebben momenteel. Het zijn wel vaak de rechtse gasten die de bedreigingen krijgen.
Sylvana Simons is inderdaad ook rechts
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')