abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185555301


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 12-03-2019 12:30:36 ]
pi_185555630
Goed nieuws voor onze schippers en ook voor ons natuurlijk met de cf op deze bootjes.

Omzet binnenvaart stijgt door lage waterstanden;

https://nos.nl/l/2275454
pi_185556402
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 06:41 schreef Ron1986 het volgende:
Goed nieuws voor onze schippers en ook voor ons natuurlijk met de cf op deze bootjes.

Omzet binnenvaart stijgt door lage waterstanden;

https://nos.nl/l/2275454
Is dat niet een korte termijn succes? Als de binnenvaart duurder wordt, zal dat een keer ten koste gaan van de vraag.
pi_185557342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:37 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]

Is dat niet een korte termijn succes? Als de binnenvaart duurder wordt, zal dat een keer ten koste gaan van de vraag.
Voor zover ik weet zijn er altijd nog dingen die uitsluitend per schip vervoerd worden. Elke sector heeft zo zijn risico's. Daarom is spreiding van belang natuurlijk.
pi_185557345
Even een kleine stap uit de Nederlandse crowdfunding..
Is er iemand actief bij de volgende platformen en hoe bevalt het?

- Robocash
- Grupeer
- Crowdestor
pi_185558228
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:37 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]

Is dat niet een korte termijn succes? Als de binnenvaart duurder wordt, zal dat een keer ten koste gaan van de vraag.
Lage waterstanden zijn geen permanent verschijnsel, de natuur laat zich niet voorspellen.
Pecunia non olet
pi_185558348
[quote]14s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:43 schreef Horsemen het volgende:
En ook een nieuwe IvM echter is deze pitch niet openbaar

> Rating: B
> Looptijd: 18 maanden
> Rente: 9%
> Kapitaalbehoefte: ¤ 35.000
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat deze lopen. Eigenlijk omdat ik geen enkele reden kan bedenken om wél mee te doen.


Ik denk wel serieus aan dat project op vastgoedinvesteren.nl.
https://www.vastgoedinves(...)loosdrechtse-plassen

De link met greenchoice en Triodos wekt m.i. vertrouwen op en de pitch ziet er verder goed uit met dekkende zekerheid. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Morgen gaat hij open voor investeerders.
Pecunia non olet
pi_185559277
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:40 schreef Gijsbertus het volgende:
Even een kleine stap uit de Nederlandse crowdfunding..
Is er iemand actief bij de volgende platformen en hoe bevalt het?

- Robocash
- Grupeer
- Crowdestor
Beste Gijsbertus,
Ik ben actief op alle 3 de platformen. En de meeste andere P2P ook, dus als je daar vragen over hebt kun je me een PM sturen, ook voor de referral.

Allen naar tevredenheid. Robocash heeft helaas de rentes wel verlaagd tot 12 %. Verder eenmalig je auto invest instellen en 1 x per maand even inloggen om te kijken hoe het ervoor staat.
De overeenkomst tussen grupeer en robocash:
Hebbem allebei buyback. Rente grupeer is iets hoger. Beiden hebben auto-invest en geen secondary Market.

Crowdestor is anders. Handmatige investering. Nog geen buyback voor alle leningn maar ze zijn aan de slag om een fonds van 100.000 euro te maken tbv buyback. Crowdestor kent geen referral standaard maar ik heb met de eigenaar onlangs al contact gehad voor een vergoeding voor beiden.

Laat me weten bij vragen.
pi_185559512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:30 schreef Jaco078 het volgende:
[..]

Beste Gijsbertus,
Ik ben actief op alle 3 de platformen. En de meeste andere P2P ook, dus als je daar vragen over hebt kun je me een PM sturen, ook voor de referral.

Allen naar tevredenheid. Robocash heeft helaas de rentes wel verlaagd tot 12 %. Verder eenmalig je auto invest instellen en 1 x per maand even inloggen om te kijken hoe het ervoor staat.
De overeenkomst tussen grupeer en robocash:
Hebbem allebei buyback. Rente grupeer is iets hoger. Beiden hebben auto-invest en geen secondary Market.

Crowdestor is anders. Handmatige investering. Nog geen buyback voor alle leningn maar ze zijn aan de slag om een fonds van 100.000 euro te maken tbv buyback. Crowdestor kent geen referral standaard maar ik heb met de eigenaar onlangs al contact gehad voor een vergoeding voor beiden.

Laat me weten bij vragen.
Dank voor de heldere uitleg.
Wellicht in het kader van spreiding bij Grupeer en Robocash tegelijk starten.
Of geldt voor een referral bonus een minimale inleg?

Zit nu alleen bij mintos en daar drogen de leningen steeds meer op. Met andere woorden, teveel investeerders. Verder is mijn aandeel in de crowdfunding maandelijks ook steeds lager, waar de inkomsten hiervan nog wel gelijk blijven.

ps. zijn de meeste P2P platformen in Letland gevestigd?
pi_185559702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:40 schreef Gijsbertus het volgende:
Even een kleine stap uit de Nederlandse crowdfunding..
Is er iemand actief bij de volgende platformen en hoe bevalt het?

- Robocash
- Grupeer
- Crowdestor
Hi, ik heb je vanmorgen ge-pm-ed, maar die komen wel eens niet aan volgens mij...... Vergeet overigens ook Viainvest niet, loopt zonder problemen, nu met Zweedse leningen erbij...

Succes!
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:55:18 #11
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185559788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:51 schreef kopersneek het volgende:
[..]

Hi, ik heb je vanmorgen ge-pm-ed, maar die komen wel eens niet aan volgens mij...... Vergeet overigens ook Viainvest niet, loopt zonder problemen, nu met Zweedse leningen erbij...

Succes!
Ik zag het idd. Thnx voor de informatie.
Zal het nu weer bij het "gewone" crowdfunding houden ;)
pi_185559849
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:42 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]

Dank voor de heldere uitleg.
Wellicht in het kader van spreiding bij Grupeer en Robocash tegelijk starten.
Of geldt voor een referral bonus een minimale inleg?

Zit nu alleen bij mintos en daar drogen de leningen steeds meer op. Met andere woorden, teveel investeerders. Verder is mijn aandeel in de crowdfunding maandelijks ook steeds lager, waar de inkomsten hiervan nog wel gelijk blijven.

ps. zijn de meeste P2P platformen in Letland gevestigd?
Als je kiest uit die 3 zou ik primair gaan voor grupeer voor het gemak en secundair voor crowdestor voor het rendement.

Meeste in Estland/Letland omdat hier de regels vwb p2p lending ruimer zijn dan overige eu landen.
pi_185559967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:42 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]

Dank voor de heldere uitleg.
Wellicht in het kader van spreiding bij Grupeer en Robocash tegelijk starten.
Of geldt voor een referral bonus een minimale inleg?

Zit nu alleen bij mintos en daar drogen de leningen steeds meer op. Met andere woorden, teveel investeerders. Verder is mijn aandeel in de crowdfunding maandelijks ook steeds lager, waar de inkomsten hiervan nog wel gelijk blijven.

ps. zijn de meeste P2P platformen in Letland gevestigd?
PM gestuurd. En vergeet Envestio niet.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:12:56 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185560087
Zouden deze ontbrekende platformen niet in de OP gezet kunnen worden?
pi_185560189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:12 schreef xzaz het volgende:
Zouden deze ontbrekende platformen niet in de OP gezet kunnen worden?
Is p2p / Crowdlending, deze draad is voor Crowdfunding. Wat mij betreft 1 pot nat. Ik leen geld uit en wil daar rendement op, maar niet iedereen deelt deze mening vandaar dat dit onderwerp hier niet besproken wordt... (maar ik ben voor ;) )
pi_185560450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:12 schreef xzaz het volgende:
Zouden deze ontbrekende platformen niet in de OP gezet kunnen worden?
gedaan
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:32:30 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185560465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:16 schreef kopersneek het volgende:
[..]

Is p2p / Crowdlending, deze draad is voor Crowdfunding. Wat mij betreft 1 pot nat. Ik leen geld uit en wil daar rendement op, maar niet iedereen deelt deze mening vandaar dat dit onderwerp hier niet besproken wordt... (maar ik ben voor ;) )
Huh wat is het verschil tussen crowdlending en crowdfunding dan?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185560490
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betreft de saeck breda van hcn

Eerste keer dat ik lees dat er contact is met de ondernemer. Vorige updates gingen alleen over dat de betaling uit blijft.

Echter als je de website bekijkt zijn ze gewoon dicht i.v.m. reorganisatie(maar sterk vermoeden dat het met name komt door het krijgen van een kind)

Als ze in geldnood zijn, is tijdelijk dicht zijn toch niet te verantwoorden? Hoe is jullie kijk hierop?

Detail: ondernemer werkt zelf als kok dus personeelskosten zouden minimaal moeten zijn.
pi_185560604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]

Huh wat is het verschil tussen crowdlending en crowdfunding dan?
definities.... :P

Met crowdlending leen je geld van het publiek via een onderhandse lening. Het valt daarmee onder crowdfunding en neemt in razendsnel tempo de rol van de bank over bij het financieren van het mkb. Crowdlending is minder gek dan het klinkt. Natuurlijk leent een onbekende jou niet zomaar al zijn spaarcenten uit, maar met de juiste onderbouwing en positieve risico-analyse is deze kans een stuk groter dan bij de traditionele bank.

Zegt verder ook niet veel... Maar waarom doen we P2P er niet bij hier?
pi_185560726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:40 schreef kopersneek het volgende:
Zegt verder ook niet veel... Maar waarom doen we P2P er niet bij hier?
Zou ik geen behoefte aan hebben. ik zie dan liever een nieuwe topic over P2P. Vind echt ander soortige vorm van crowdfunding.
pi_185561088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:46 schreef djh77 het volgende:
[..]

Zou ik geen behoefte aan hebben. ik zie dan liever een nieuwe topic over P2P. Vind echt ander soortige vorm van crowdfunding.
Op zich ben ik voor dat hier te bespreken. Anderzijds, op tweakers bestaat het topic reeds.
pi_185561270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:46 schreef djh77 het volgende:
[..]

Zou ik geen behoefte aan hebben. ik zie dan liever een nieuwe topic over P2P. Vind echt ander soortige vorm van crowdfunding.
Mee eens. Gewoon even een nieuw topic aanmaken. Het is een net andere tak van sport en dat zou hier te veel vervuilen.
pi_185563563
Aflossing Nobelstraat SiG:
quote:
Per abuis is in de nieuwsflits dd. 11 maart 2019 een verkeerd project vermeld voor vervroegde aflossing. Klaroenstraat is inmiddels afgehandeld. Wij hebben bericht ontvangen dat de projecteigenaar (overigens is dit dezelfde eigenaar als van de Klaroenstraat) van het project Nobelstraat 55 te Almere van plan is een vervroegde aflossing te gaan doen op 20 maart aanstaande. Dit voornemen is bevestigd door de notaris. Investeerders in het project zullen per e-mail op de hoogte worden gehouden en krijgen naast het uitstaande saldo, de te betalen rente uitgekeerd.
pi_185563700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:03 schreef djh77 het volgende:
Aflossing Nobelstraat SiG:
quote:
Per abuis is in de nieuwsflits dd. 11 maart 2019 een verkeerd project vermeld voor vervroegde aflossing. Klaroenstraat is inmiddels afgehandeld. Wij hebben bericht ontvangen dat de projecteigenaar (overigens is dit dezelfde eigenaar als van de Klaroenstraat) van het project Nobelstraat 55 te Almere van plan is een vervroegde aflossing te gaan doen op 20 maart aanstaande. Dit voornemen is bevestigd door de notaris. Investeerders in het project zullen per e-mail op de hoogte worden gehouden en krijgen naast het uitstaande saldo, de te betalen rente uitgekeerd.
Zoals gisteren al gezegd: Het zoveelste slechte knip- en plakwerk bij SIG. Zegt iets over de organisatie daar. Hebben we ook al gezien bij diverse pitches.
pi_185563796
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project SiG met helaas wederom een 1e schijf van 70% van de waarde:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Franselaan 186 A te Rotterdam. Dit project gaat live op woensdag 13 maart 2019 om 16.00 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden.

De aanvraag bij SamenInGeld is voor de financiering voor een 3-kamer appartement op de begane grond, met tuin. Daarbij is er ook een kelder van nog eens 66 m2 met natuurlijk licht. Hier zijn aanvragers van plan om 2 studio's te maken. Het appartement heeft een gunstige ligging in de gewilde wijk Delfshaven van Rotterdam.

https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

Zéér teleurstellend dat SiG niet naar haar investeerders wil luisteren en gewoon doorgaat met 70% voor de 1e schijf. Ik ga er geeneens meer tijd in stoppen om hem te lezen
Ik overweeg dit project nog wel, i.t.t. de Franselaan 182B. Als ik die 2 vergelijk heeft 186A hetzelfde woonoppervlak, hogere WOZ waarde maar veel lagere vrije verkoopprijs taxatie waardoor uiteindelijk lagere 1e schijf.
pi_185564085
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:18 schreef Nadinarama het volgende:
[..]

Dank voor alle mailtjes _O_

Ik schrijf me ook nergens meer voor in en laat de fondsen leeg lopen... tijden veranderen, zeg maar.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Nogmaals bedankt ^O^ _O_
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:36 schreef fok321 het volgende:
[..]

Thanks ! :B
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:40 schreef Coelho het volgende:
[..]

Dank MU. Een paar jaar geleden bood je tool een mooie ondersteuning. Heb zelfs nog een keer gesponsord. Maar eerlijkheidshalve gebruik ik het ook weinig meer, dus ik snap je stap. Succes met alles.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 21:12 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Fijn dat ik een paar jaar gebruik heb kunnen maken van de mailer. Ik sluit mij aan bij Coelhoe. Ook ik snap je stap. Nogmaals dank. _O_
quote:
12s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:13 schreef peterc het volgende:
[..]

thnx , good luck and health & wealth *O* w/
Awww :D

Het waren 4 (!) mooie jaren.
జ్ఞ‌ా
pi_185566273
Nieuwe op hcn

https://horecacrowdfunding.nl/projects/teds-amsterdam-2zpve09y

Als iemand investeringslink kan vinden denk ik wel te investeren. Rente aan lage kant maar wel vertrouwen in.
pi_185566461
Iemand een linkje van Happix?
Kan ik er wat beter over nadenken;)
pi_185566531
Twee nieuwe van Den Haag op GvE lijkt er op aflos de ene gecanceld en daar 2 losse projecten van gemaakt zijn beide met een looptijd van 10 jaar.
pi_185568168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:12 schreef Ron1986 het volgende:
Twee nieuwe van Den Haag op GvE lijkt er op aflos de ene gecanceld en daar 2 losse projecten van gemaakt zijn beide met een looptijd van 10 jaar.
Waarom zou je de ene lening van 7% aflossen voor een nieuwe lening van 7%
pi_185568242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:28 schreef djh77 het volgende:
[..]

Waarom zou je de ene lening van 7% aflossen voor een nieuwe lening van 7%
Om minder leningen te hebben mogelijk of om vertrouwen te wekken van investeerders om ze ook in deze lening te krijgen met het geld wat terug komt?
pi_185569137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:09 schreef Frandderouw het volgende:
[..]

Zoals gisteren al gezegd: Het zoveelste slechte knip- en plakwerk bij SIG. Zegt iets over de organisatie daar. Hebben we ook al gezien bij diverse pitches.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide zo ongeveer binnen een jaar na verwerving, en binnen een tijdsbestek van 1 mnd achterelkaar in de sale. Reden? Goede sale met good profit, of waren de rekenmodellen te optimistisch ? Maar verder, aflossing etc heb ik geen problemen mee. Twijfel nog over de nw Franselaan te R'dam.

Inzake de 2 nw GVE prop 5 & 6, voor mij te lange looptijd, 120 mnd, bovendien heb ik graag kennis (pand, locatie) van het OG waarop de hypo komt. Want of iets 285k, 265k, 254k waard is of uiteindelijk opbrengt, is nu niet te zeggen, wil daar zelf graag een mening over vormen.

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 13-03-2019 08:15:30 ]
pi_185569274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:28 schreef djh77 het volgende:
[..]

Waarom zou je de ene lening van 7% aflossen voor een nieuwe lening van 7%
Wellicht omdat de ene lening een pos/neg hypotheekverklaring op drie panden had waar hij vanaf wil.
pi_185569923
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:03 schreef flexion het volgende:
Nieuwe op hcn

https://horecacrowdfunding.nl/projects/teds-amsterdam-2zpve09y

Als iemand investeringslink kan vinden denk ik wel te investeren. Rente aan lage kant maar wel vertrouwen in.
Wat vinden jullie van dit project? Aan de ene kant lijkt het een goed verhaal aan de andere kant heb ik geen goed gevoel bij een herfinanciering na 4 jaar. Ook winstgevendheid is niet zo bijzonder.
pi_185570668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Wat vinden jullie van dit project? Aan de ene kant lijkt het een goed verhaal aan de andere kant heb ik geen goed gevoel bij een herfinanciering na 4 jaar. Ook winstgevendheid is niet zo bijzonder.
Pitch ziet er prima uit. Ergens wel bijzonder dat ze hun liquide middelen allemaal voor de andere vestigingen hebben gebruikt, terwijl je ook crowdfunding voor een nieuwe vestiging had kunnen gebruiken en de liquide middelen voor deze oudere schulden.

Website, Facebook en recensies zijn er prima uit. Ik zou hem zelf eerder in het rijtje 4 sterren plaatsen, maar wellicht is dat bewust gedaan zodat de rente gedrukt kan worden. Sowieso vind ik de rating van hcn de laatste tijd wat aan de optimistische kant.
pi_185571242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:11 schreef wilan het volgende:
[..]

Pitch ziet er prima uit. Ergens wel bijzonder dat ze hun liquide middelen allemaal voor de andere vestigingen hebben gebruikt, terwijl je ook crowdfunding voor een nieuwe vestiging had kunnen gebruiken en de liquide middelen voor deze oudere schulden.
Wat me doet vermoeden dat ze overmoedig zijn geweest en wellicht ook nog uit het oog verloren hebben dat er nog belasting betaald moet worden over de winst. Altijd weer die blauwe enveloppen :6

Eerlijk gezegd dacht ik ook aan 4 sterren maar misschien heeft de omstandigheid dat de partner ook (goed?) inkomen heeft een rol gespeeld plus dat ze mogelijkheden hebben om 's avonds uit te breiden. Eerlijk gezegd vind ik een 9-5 mentaliteit voor een ondernemer een beetje raar.
Pecunia non olet
pi_185571955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:29 schreef obligataire het volgende:
[..]

Wat me doet vermoeden dat ze overmoedig zijn geweest en wellicht ook nog uit het oog verloren hebben dat er nog belasting betaald moet worden over de winst. Altijd weer die blauwe enveloppen :6

Eerlijk gezegd dacht ik ook aan 4 sterren maar misschien heeft de omstandigheid dat de partner ook (goed?) inkomen heeft een rol gespeeld
Dat zou dan alleen invloed hebben als remweg op de managementfee, aangezien er geen HA in de pitch is opgenomen. En omdat het een B.V. betreft, kun je je afvragen of ze die remweg gebruiken mocht het toch niet blijken te lopen.
pi_185573564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef wilan het volgende:
[..]

Dat zou dan alleen invloed hebben als remweg op de managementfee, aangezien er geen HA in de pitch is opgenomen. En omdat het een B.V. betreft, kun je je afvragen of ze die remweg gebruiken mocht het toch niet blijken te lopen.
Bij HcN is er volgens mij, mits uitgesloten, altijd HA.
pi_185573575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef wilan het volgende:
[..]

aangezien er geen HA in de pitch is opgenomen.
Dat is standaard bij HCN.

Het verhaal van de financiering vind ik niet heel overtuigend, het concept icm de locatie geloof ik wel in, ik denk dat ik 'm bescheiden meeneem.
pi_185573796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:29 schreef obligataire het volgende:
[..]

Wat me doet vermoeden dat ze overmoedig zijn geweest en wellicht ook nog uit het oog verloren hebben dat er nog belasting betaald moet worden over de winst. Altijd weer die blauwe enveloppen :6

Eerlijk gezegd dacht ik ook aan 4 sterren maar misschien heeft de omstandigheid dat de partner ook (goed?) inkomen heeft een rol gespeeld plus dat ze mogelijkheden hebben om 's avonds uit te breiden. Eerlijk gezegd vind ik een 9-5 mentaliteit voor een ondernemer een beetje raar.
Wat mij dan weer wel zorgen baart is dat ze op zoek zijn naar een operationeel manager die alle drie de vestigingen moet gaan aansturen en "de groep" klaar moet gaan maken voor verdere groei.
pi_185574996
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:53 schreef escortmk2 het volgende:
[..]

Dat is standaard bij HCN.

Het verhaal van de financiering vind ik niet heel overtuigend, het concept icm de locatie geloof ik wel in, ik denk dat ik 'm bescheiden meeneem.
Meestal benoemen ze dat in de pitch, behalve bij en v.o.f. of een eenmanszaak.

Maar met HA denk ik dat ik hem meeneem voor mijn minimumbedrag.
pi_185575063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Wat mij dan weer wel zorgen baart is dat ze op zoek zijn naar een operationeel manager die alle drie de vestigingen moet gaan aansturen en "de groep" klaar moet gaan maken voor verdere groei.
Waar zie jij dan precies het risico? Dat ze te snel willen uitbreiden, of denk je aan wat anders?
pi_185575332
Mijn humeur is opperbest. Alle achterstanden van FNC zijn weer bij (met uitzondering van een oplichtkoerier met een nieuwe bus). Weer een betaling van CCF binnen van de dokters met de rontgenplannen en een nabetaling van de online kleermaker uit Amsterdam van KOM van bijna 9% ( nog een kleine 6% tegaan).

Soms zit het mee!
pi_185575435
De vastgoed leningen van GVE met die lange looptijden laat ik gaan. In het verleden heb ik er twee gedaan met zon lange looptijd. Momenteel zijn er wel betere projecten beschikbaar in het vastgoed met een kortere looptijd. Bovendien ben ik gek op eerste hypotheken! Ben benieuwd waar WvjG mee komt. Ze hebben het over een looptijd van twee jaar in hun nieuwsbrief.
pi_185575479
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:39 schreef wilan het volgende:
[..]

Waar zie jij dan precies het risico? Dat ze te snel willen uitbreiden, of denk je aan wat anders?
In de pitch lees ik
quote:
De eigenaar van Teds is Sanne Huisman. Zij is de drijvende kracht achter het concept en stuurt samen met de vestigingsmanagers de locaties aan.
Als je dan in werkelijkheid op zoek bent naar manager die dit moet gaan doen dan is de pitch m.i. misleidend, dit nog los van de kosten die dit met zich meebrengt.

Of zie ik iets over het hoofd?
pi_185575597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:50 schreef CFrealist het volgende:
Bovendien ben ik gek op eerste hypotheken!
Een van de twee heeft een 1e hypotheek maar de looptijd is met 10 jaar inderdaad erg lang.
pi_185575633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Een van de twee heeft een 1e hypotheek maar de looptijd is met 10 jaar inderdaad erg lang.
Ok, nou zover was ik al niet eens gekomen vanwege de 120 maanden.
pi_185577613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:57 schreef CFrealist het volgende:
[..]

Ok, nou zover was ik al niet eens gekomen vanwege de 120 maanden.
Die 10 jaar vind ik niet het ergste; ik verwacht over 10 jaar nog wel te leven en met crowdfunding bezig te zijn :)

Maar ik zou toch wel graag willen weten om welk bedrijfspand het gaat. Ik ben bang dat de waarde opgeklopt is.Als ze dit zo op SIG zouden aanbieden zouden we de neus ophalen vrees ik (even los van het feit dat die alleen woonhuizen aanbieden).
Pecunia non olet
pi_185580605
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]

Wellicht omdat de ene lening een pos/neg hypotheekverklaring op drie panden had waar hij vanaf wil.
Of omdat de nieuwe lening 50% aflosvrij is en 50% annuiteit?
De oude is zo te zien 100% annuiteit, wat weer drukt op liquiditeit
pi_185580843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:35 schreef obligataire het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 11 maart 2019 17:43 schreef Horsemen het volgende:
En ook een nieuwe IvM echter is deze pitch niet openbaar

> Rating: B
> Looptijd: 18 maanden
> Rente: 9%
> Kapitaalbehoefte: ¤ 35.000
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat deze lopen. Eigenlijk omdat ik geen enkele reden kan bedenken om wél mee te doen.

Ik denk wel serieus aan dat project op vastgoedinvesteren.nl.
https://www.vastgoedinves(...)loosdrechtse-plassen

De link met greenchoice en Triodos wekt m.i. vertrouwen op en de pitch ziet er verder goed uit met dekkende zekerheid. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Morgen gaat hij open voor investeerders.
Heb ook gekeken naar Najade resort op Vastgoedinvesteren.nl. Kan zo snel geen puntjes vinden. Rendement na kosten 4,6%, ltv oké en goede reviews op internet. Ik overweeg ook om hierin te stappen. Gaat om 12.00 open. Iemand nog iets ontdekt?

[ Bericht 0% gewijzigd door W1241302 op 13-03-2019 10:13:47 ]
pi_185580857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]

In de pitch lees ik[..]

Als je dan in werkelijkheid op zoek bent naar manager die dit moet gaan doen dan is de pitch m.i. misleidend, dit nog los van de kosten die dit met zich meebrengt.

Of zie ik iets over het hoofd?
Het concept spreekt mij wel aan. En de gratis lunch ook leuk. Locatie is opzich (amsterdam/ utrecht) gunstig. Net iets buiten de kern.
Maar het lijkt erop dat er een bepaalde omzetstagnatie is, vanwege het niet zelf kunnen aflossen. Of via crowdfunding is een goedkoper alternatief (lagere rente) en free publicity.
Ik hoop meer op het laatste ;).
pi_185580938
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project SiG met helaas wederom een 1e schijf van 70% van de waarde:

https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

Zéér teleurstellend dat SiG niet naar haar investeerders wil luisteren en gewoon doorgaat met 70% voor de 1e schijf. Ik ga er geeneens meer tijd in stoppen om hem te lezen :(

quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:14 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]

Ik overweeg dit project nog wel, i.t.t. de Franselaan 182B. Als ik die 2 vergelijk heeft 186A hetzelfde woonoppervlak, hogere WOZ waarde maar veel lagere vrije verkoopprijs taxatie waardoor uiteindelijk lagere 1e schijf.
An sich is het geen onaardig project en ik zou hem hebben meegenomen als de 1e schijf nog tot maximaal 60% zou lopen.
Ik heb hierover gebeld met SIG en er zijn volgens de meneer die ik sprak, op 1 of 2 na, geen klachten binnen gekomen. Hij gaf aan NOG NIET van plan te zijn om het terug te draaien. De enige manier om SIG duidelijk te maken dat de investeerders deze verhoging niet willen is dus NOG NIET te investeren zolang dit niet is teruggedraaid. Verder wil ik een ieder oproepen SIG even te bellen of een mail te sturen zodat ze zien dat er meer dan 1 of 2 investeerders zijn die hiermee niet blij zijn en niet meer willen investeren. De heer gaf aan het NOG NIET van plan te zijn dus als we een vuist maken als FOK-forum investeerders is er nog hoop…….
pi_185581607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:15 schreef Crowd001 het volgende:
[..]

[..]

An sich is het geen onaardig project en ik zou hem hebben meegenomen als de 1e schijf nog tot maximaal 60% zou lopen.
Ik heb hierover gebeld met SIG en er zijn volgens de meneer die ik sprak, op 1 of 2 na, geen klachten binnen gekomen. Hij gaf aan NOG NIET van plan te zijn om het terug te draaien. De enige manier om SIG duidelijk te maken dat de investeerders deze verhoging niet willen is dus NOG NIET te investeren zolang dit niet is teruggedraaid. Verder wil ik een ieder oproepen SIG even te bellen of een mail te sturen zodat ze zien dat er meer dan 1 of 2 investeerders zijn die hiermee niet blij zijn en niet meer willen investeren. De heer gaf aan het NOG NIET van plan te zijn dus als we een vuist maken als FOK-forum investeerders is er nog hoop…….
Volgens mij lezen ze gewoon hier mee.
pi_185582644
quote:
Eigen middelen 10k.. en ha van morele waarde

Mij niet gezien
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_185583162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:53 schreef drollenvanger het volgende:
[..]

Eigen middelen 10k.. en ha van morele waarde

Mij niet gezien
Ik sla ze ook over. Genoeg enthousiasme maar te weinig eigen geld, ervaring en zekerheden.


Najade Resort staat open:
https://www.vastgoedinvesteren.nl/Projecten
Pecunia non olet
pi_185583785
quote:
Zit op nog geen 300m daar vandaan nog een toko (sultan's market) die veel beter loopt dan deze. Zal het dus zwaar krijgen met de concurrentie.
pi_185583833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:09 schreef impact9 het volgende:
Iemand een linkje van Happix?
Kan ik er wat beter over nadenken;)
https://www.collincrowdfund.nl/happix/ zie pag 12 vorig CF218.
misschien dat je de oude pitch van GVE nog kunt opduikelen via via, kun je eea vergelijken, hetgeen mee zal helpen in de beoordeling
pi_185583874
B&B met 2e hypotheek met ruime overwaarde op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19215
+ aflossing 11745 https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11745

gerealiseerde omzetten 2016 t/m 2018 = +/-60% van de verwachting in 2015
pi_185584090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:15 schreef Crowd001 het volgende:
[..]

[..]

An sich is het geen onaardig project en ik zou hem hebben meegenomen als de 1e schijf nog tot maximaal 60% zou lopen.
Ik heb hierover gebeld met SIG en er zijn volgens de meneer die ik sprak, op 1 of 2 na, geen klachten binnen gekomen. Hij gaf aan NOG NIET van plan te zijn om het terug te draaien. De enige manier om SIG duidelijk te maken dat de investeerders deze verhoging niet willen is dus NOG NIET te investeren zolang dit niet is teruggedraaid. Verder wil ik een ieder oproepen SIG even te bellen of een mail te sturen zodat ze zien dat er meer dan 1 of 2 investeerders zijn die hiermee niet blij zijn en niet meer willen investeren. De heer gaf aan het NOG NIET van plan te zijn dus als we een vuist maken als FOK-forum investeerders is er nog hoop…….
Ik denk dat statement gemaakt word door de crowd.
Mathenesser 7a schijf 1 30%, schijf 2 25%, schijf 3 100%, =gemidd 36%, to go 150k
Franselaan 186 schijf 1 40% schijf 2+3 bijna vol, = gemidd 53%, to go 67k
Rodenburg schijf 1 14% , schijf 2 10% = gemidd 13% , to go 214k

Is alleen nog aan SIG om hierop te reageren hoe ze hiermee verder om willen gaan.
Lucht erin blazen werkt bij een deel van de crowd niet meer.
pi_185584210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:50 schreef djh77 het volgende:
B&B met 2e hypotheek met ruime overwaarde op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19215
+ aflossing 11745 https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11745

gerealiseerde omzetten 2016 t/m 2018 = +/-60% van de verwachting in 2015
10 jaar is mij te lang, omdat Nederlandse crowdfundleningen niet verhandelbaar zijn. Op Mintos heb ik wel langlopende leningen. Wiebes: doe er wat aan.
pi_185584278
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:07 schreef Benger het volgende:
[..]

10 jaar is mij te lang, omdat Nederlandse crowdfundleningen niet verhandelbaar zijn. Op Mintos heb ik wel langlopende leningen. Wiebes: doe er wat aan.
Snap ook niet zo goed waarom GvE 10 jarige leningen blijft aanbieden. Met de flexleningen is het vrij gemakkelijk om naar 5 jaar te gaan en vervolgens het restbedrag her te financieren in een 2e lening van 5 jaar.
pi_185584457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:10 schreef djh77 het volgende:
[..]

Snap ook niet zo goed waarom GvE 10 jarige leningen blijft aanbieden. Met de flexleningen is het vrij gemakkelijk om naar 5 jaar te gaan en vervolgens het restbedrag her te financieren in een 2e lening van 5 jaar.
Ja, ik denk dat ze het dan ook met een rente van 5,5% gefinancierd krijgen.
pi_185584810
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:07 schreef Benger het volgende:
[..]

10 jaar is mij te lang, omdat Nederlandse crowdfundleningen niet verhandelbaar zijn. Op Mintos heb ik wel langlopende leningen. Wiebes: doe er wat aan.
Bij mij leeft dat bezwaar niet zo. Ik beleg in principe voor de lange termijn. De rente is OK en de zekerheid ook (en die wordt door aflossingen alleen nog maar beter).
Ik heb in het verleden ook diverse deposito's voor dit soort looptijden, en langer nog, afgesloten.
Pecunia non olet
pi_185584867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:27 schreef obligataire het volgende:
[..]

Bij mij leeft dat bezwaar niet zo. Ik beleg in principe voor de lange termijn. De rente is OK en de zekerheid ook (en die wordt door aflossingen alleen nog maar beter).
Ik heb in het verleden ook diverse deposito's voor dit soort looptijden, en langer nog, afgesloten.
Ik ook niet, maar je ziet wel dat 10 jarige leningen veel minder vlot lopen dan 5 jarige. CCF zie je hierom amper leningen langer dan 5/6 jaar aanbieden
pi_185584940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:29 schreef djh77 het volgende:
[..]

Ik ook niet, maar je ziet wel dat 10 jarige leningen veel minder vlot lopen dan 5 jarige. CCF zie je hierom amper leningen langer dan 5/6 jaar aanbieden
Gezien de marginale resultaten tot dusver, was aflossing in 5/6 jaar waarschijnlijk geen optie.

Maar ondanks de tegenvallende omzetten zie je wel een stijgende lijn dus met min of meer constante of licht stijgende kosten denk ik dat het wel beter wordt en met het privé woonhuis als inzet denk ik dat dat geld linksom of rechtsom wel terugkomt :)
Pecunia non olet
pi_185585111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:32 schreef obligataire het volgende:
[..]

Gezien de marginale resultaten tot dusver, was aflossing in 5/6 jaar waarschijnlijk geen optie.

Maar ondanks de tegenvallende omzetten zie je wel een stijgende lijn dus met min of meer constante of licht stijgende kosten denk ik dat het wel beter wordt en met het privé woonhuis als inzet denk ik dat dat geld linksom of rechtsom wel terugkomt :)
Volledig aflossen hoeft ook helemaal niet met een flexlening. Na 5 jaar kan er gewoon een restbedrag openblijven. Dit bedrag herfinancieer je.

SiG had eerst ook 10/15 jarige leningen. Nu alleen 5 die hergefinancieerd worden.
pi_185585644
Ik las een kritisch artikel over de plannen van Ollongren om huizenbezitters te verplichten om huurwoningen in het middensegment te gaan verhuren tegen sociale woningbouwprijzen. Een deel van de gecrowdfunde vastgoed projecten kan daar door getroffen worden.
pi_185585666
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:04 schreef Benger het volgende:
Ik las een kritisch artikel over de plannen van Ollongren om huizenbezitters te verplichten om huurwoningen in het middensegment te gaan verhuren tegen sociale woningbouwprijzen. Een deel van de gecrowdfunde vastgoed projecten kan daar door getroffen worden.
Idem voor maximum huizenprijzen middensector A'dam:
https://www.parool.nl/ams(...)ddensector~a4624190/
pi_185586094
Opnieuw uitstel NPFC:
quote:
NPFC krijgt van de internationale crediteuren wederom meer tijd om orde op zaken te stellen. Dat betekent dat NPFC tot en met juni geen aflossingen zal doen, maar alleen rentebetalingen. De eerstvolgende rentebetaling verwachten wij in april en deze zal gebruikt worden voor de aflossing die gedurende de 1e 10 werkdagen van oktober 2017 had moeten plaatsvinden.
pi_185586382
Balletschool op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Balletschool-Marut-Jorquera
Met 1e hypotheek
Maar liefst 815k, aflossingsvrij 8)7
pi_185586742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:43 schreef djh77 het volgende:
Balletschool op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Balletschool-Marut-Jorquera
Met 1e hypotheek
Maar liefst 815k, aflossingsvrij 8)7
Staat ook te koop sinds 3 weken ...
https://www.funda.nl/koop/baarn/huis-40015218-nieuwstraat-4/
pi_185586856
quote:
Uit de KoM pitch van vandaag:
quote:
Op basis van een prijspeil dat 10% hoger ligt dan in 2017 komt de marktwaarde leeg en onverhuurd op ¤ 1.155.000. De Loan to Value (LTV) komt daarmee op 70%.
:X :W oO/
pi_185586980
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Uit de KoM pitch van vandaag:[..]

:X :W oO/
Vrij vertaald naar Louis van Gaal: zijn de investeerders nou zo slim of is het platform zo dom?
pi_185587084
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Uit de KoM pitch van vandaag:[..]

:X :W oO/
Zullen ze durven te antwoorden dat het pand op dit moment niet leeg en wel verhuurd is en dat dit de prijs drukt?
pi_185587117
De volgende projecten van LDH met problemen:
quote:
De geplande aflossingen van SunTransfer Kenya, die gedurende de 1e 10 werkdagen van maart zouden moeten plaatsvinden, zijn met tenminste 12 maanden vertraagd tot maart 2020. De rente die u zou moeten ontvangen wordt wel maandelijks op de wallets gestort.
pi_185587678
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:50 schreef djh77 het volgende:
B&B met 2e hypotheek met ruime overwaarde op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19215
+ aflossing 11745 https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11745

gerealiseerde omzetten 2016 t/m 2018 = +/-60% van de verwachting in 2015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:32 schreef obligataire het volgende:
[..]

Gezien de marginale resultaten tot dusver, was aflossing in 5/6 jaar waarschijnlijk geen optie.

Maar ondanks de tegenvallende omzetten zie je wel een stijgende lijn dus met min of meer constante of licht stijgende kosten denk ik dat het wel beter wordt en met het privé woonhuis als inzet denk ik dat dat geld linksom of rechtsom wel terugkomt :)
Vrij lange looptijd maar ik zie dat ook niet meteen als een nadeel.

In de pitch spreekt men over “de privéwoning te Vorden”. Dit is uiteraard gewoon het pand/villa Zilverlinde. Verder is het natuurlijk "maar" een 2e hypotheek en een niet al te courant object wat moeilijk vergelijkbaar is met de andere panden in de omgeving.

Ik twijfel nog een beetje.
pi_185588053
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Uit de KoM pitch van vandaag:[..]

:X :W oO/
LTV is zelfs >100%
quote:
De LTV is gebaseerd op de marktwaarde volgens het taxatierapport. De vraagprijs leidt uiteraard tot een andere LTV. De balletschool heeft nu de mogelijkheid het pand te kopen voor ¤ 750.000 k.k. De huidige financiers hebben besloten het pand ook via een ander platform te koop aan te bieden zodat er een mogelijk alternatief is, in het geval de balletschool er niet in zou slagen de benodigde financiering rond te krijgen.
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:16:31 #79
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185588362
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:19 schreef djh77 het volgende:
De volgende projecten van LDH met problemen:[..]

Gaat om 2 projecten van ¤ 100000 voor 24 maanden, waarvan inmiddels de helft is afgelost.
Naar verhouding is het dus maar een kleine partner.
Maar ja, je zult er maar in zitten :'(
pi_185588491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:03 schreef djh77 het volgende:
LTV is zelfs >100%
quote:
De LTV is gebaseerd op de marktwaarde volgens het taxatierapport. De vraagprijs leidt uiteraard tot een andere LTV. De balletschool heeft nu de mogelijkheid het pand te kopen voor ¤ 750.000 k.k. De huidige financiers hebben besloten het pand ook via een ander platform te koop aan te bieden zodat er een mogelijk alternatief is, in het geval de balletschool er niet in zou slagen de benodigde financiering rond te krijgen.
Goedheid bestaat dus gewoon nog ;-) De waarde van je pand is volgens de geïndexeerde taxatie 1.175k, maar de balletschool mag het kopen voor 750K

LTV is dus gewoon groter dan 100% en dat voor 5.5% voor kosten...laat maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frandderouw op 13-03-2019 16:37:33 ]
pi_185588803
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:48 schreef peterc het volgende:
[..]

https://www.collincrowdfund.nl/happix/ zie pag 12 vorig CF218.
misschien dat je de oude pitch van GVE nog kunt opduikelen via via, kun je eea vergelijken, hetgeen mee zal helpen in de beoordeling
Ik bedoel de investeringslink;)!
Toch bedankt!
pi_185589263
Iemand 50k over?
quote:
Zo nu en dan komt er een project bij All4Funding dat niet past binnen de crowdfundingstructuur zoals wij die aanbieden. We proberen dan toch voor de ondernemer een oplossing te vinden voor zijn financieringsvraagstuk. Zo zijn we recentelijk benaderd voor een financiering van een agrariër in Flevoland. Hij heeft ¤ 300.000 nodig. We hebben inmiddels een investeerder gevonden die ¤ 100.000 zou willen lenen. Voor de overige ¤ 200.000 zijn we nog op zoek naar maximaal vier grote investeerders.

De kenmerken van deze lening in grote lijnen zijn:
Benodigd: ¤ 300.000 (waarvan ¤ 200.000 nog open staat)
Looptijd: 3 jaar (tot april 2022)
Rente: 7% per jaar, uit te betalen na elk kwartaal
Aflossing: aan het einde van de looptijd
Zekerheid: twee hypotheek op landgoed in België met een waarde van min. 1,1 miljoen euro (eerste hypotheek is 75.000 euro, er is ruime overwaarde).
Aanvrager: een capabele agrarische ondernemer met bewezen ondernemerskwaliteiten en een prima moraliteit
pi_185589509
SIG Franselaan 186 A
https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

staat open voor investeringen.
pi_185589542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:05 schreef djh77 het volgende:
Iemand 50k over?[..]

Herfinancier dan gelijk die eerste hypotheek mee...
pi_185589553
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:20 schreef dyna18 het volgende:
SIG Franselaan 186 A
https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

staat open voor investeringen.
Ik pas zolang de 1e schijf niet aangepast is naar max 60%.
pi_185590134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 00:18 schreef obligataire het volgende:
[..]

Die 10 jaar vind ik niet het ergste; ik verwacht over 10 jaar nog wel te leven en met crowdfunding bezig te zijn :)

Maar ik zou toch wel graag willen weten om welk bedrijfspand het gaat. Ik ben bang dat de waarde opgeklopt is.Als ze dit zo op SIG zouden aanbieden zouden we de neus ophalen vrees ik (even los van het feit dat die alleen woonhuizen aanbieden).
Deze neem ik denk ik wel mee. Het is een courant pand, 1e hypotheek, bouwjaar 2000 gelegen in een woonwijk (wel schuin tegenover een tankstation). Mijn inschatting is dat de taxatiewaarde misschien iets aan de hoge kant is maar in grote lijnen wel klopt. Daar staat de komende jaren een aflossing van 71k tegenover en dat de overige b.v.’s alsmede de geldnemer in privé mee tekent. De mogelijkheid om boetevrij te kunnen aflossen is wel weer een min puntje.

Edit: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 13-03-2019 17:56:48 (Aanvulling met project adres) ]
pi_185590183
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Deze neem ik denk ik wel mee. Het is een courant pand, 1e hypotheek, bouwjaar 2000 gelegen in een woonwijk (wel schuin tegenover een tankstation). Mijn inschatting is dat de taxatiewaarde misschien iets aan de hoge kant is maar in grote lijnen wel klopt. Daar staat de komende jaren een aflossing van 71k tegenover en dat de overige b.v.’s alsmede de geldnemer in privé mee tekent. De mogelijkheid om boetevrij te kunnen aflossen is wel weer een min puntje.
Over welk project heb je het nu? SiG? Welke lening dan?
pi_185590191
Balletschool wordt steeds mooier. De reden lijkt te zijn dat de huidige financierder zicht terugtrekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185590203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:54 schreef impact9 het volgende:
[..]

Over welk project heb je het nu? SiG? Welke lening dan?
Nee, GvE.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656
pi_185590217
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Ik pas zolang de 1e schijf niet aangepast is naar max 60%.
Ben benieuwd wanneer ze tot inkeer komen. Bij SIG zijn ze nu aardig op de hand vd leningnemer, getuigen ook de financiering tot 100% vanwege panden met overwaarde om vervolgens vrolijk deze panden als volgend project te plaatsen
pi_185590421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:54 schreef Frandderouw het volgende:
Balletschool wordt steeds mooier. De reden lijkt te zijn dat de huidige financierder zicht terugtrekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de vraag is voor welke prijs de balletschool het pand aankoopt. Of lees ik daar overheen?
Voor zo'n pand heeft de school een mager omzetje, waarbij men afhankelijk is van de huurontvangsten. Om dit een laag risico te noemen, vind ik erg creatief.
pi_185590510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:07 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]

Maar de vraag is voor welke prijs de balletschool het pand aankoopt. Of lees ik daar overheen?
750k
pi_185590767
Ik zal SamenInGeld helpen met een representatieve peiling onder investeerders *)

Poll: Investeer je nog bij SamenInGeld na aanpassing vd schijven?
Ja, in schijf 1 (tot 70% LTV)
Ja, in schijf 2 (70-85% LTV)
Ja, in schijf 3 (85-90% LTV)
Nee, het risico is te hoog voor de rente
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_185591225
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:15 schreef Crowd001 het volgende:
[..]

[..]

An sich is het geen onaardig project en ik zou hem hebben meegenomen als de 1e schijf nog tot maximaal 60% zou lopen.
Ik heb hierover gebeld met SIG en er zijn volgens de meneer die ik sprak, op 1 of 2 na, geen klachten binnen gekomen. Hij gaf aan NOG NIET van plan te zijn om het terug te draaien. De enige manier om SIG duidelijk te maken dat de investeerders deze verhoging niet willen is dus NOG NIET te investeren zolang dit niet is teruggedraaid. Verder wil ik een ieder oproepen SIG even te bellen of een mail te sturen zodat ze zien dat er meer dan 1 of 2 investeerders zijn die hiermee niet blij zijn en niet meer willen investeren. De heer gaf aan het NOG NIET van plan te zijn dus als we een vuist maken als FOK-forum investeerders is er nog hoop…….
Als men zegt dat men pas 1 of 2 klachten heeft gehad dan heeft men bij SIG een grote ijzeren plaat voor hun kop.
Iedereen weet dat men hier mee leest. En het regent hier klachten over deze maatregel.
Wanneer wordt men nu eindelijk wakker bij SIG!
Kan niet begrijpen dat men een goed draaiend model op deze wijze om zeep helpt.
pi_185591468
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Deze neem ik denk ik wel mee. Het is een courant pand, 1e hypotheek, bouwjaar 2000 gelegen in een woonwijk (wel schuin tegenover een tankstation). Mijn inschatting is dat de taxatiewaarde misschien iets aan de hoge kant is maar in grote lijnen wel klopt. Daar staat de komende jaren een aflossing van 71k tegenover en dat de overige b.v.’s alsmede de geldnemer in privé mee tekent. De mogelijkheid om boetevrij te kunnen aflossen is wel weer een min puntje.

Edit: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656

Ligt misschien aan mij, maar waar staat het adres van het pand?
  woensdag 13 maart 2019 @ 19:27:59 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185592019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:07 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]

Maar de vraag is voor welke prijs de balletschool het pand aankoopt. Of lees ik daar overheen?
Voor zo'n pand heeft de school een mager omzetje, waarbij men afhankelijk is van de huurontvangsten. Om dit een laag risico te noemen, vind ik erg creatief.
ik neem aan dat de dansschool het pand nu huurt. Waarom worden die huurpenningen nu niet gebruikt om af te lossen. Of gaat dat op aan de rente?
Tot nooit .......
pi_185592038
quote:
Vanaf maart 2019 veranderen wij onze manier van uitbetaling naar investeerders. Op verzoek van veel investeerders stappen wij over op het gebruik van verzamelbetalingen, waarmee u eens per twee weken alle uitbetalingen van projecten in één overboeking ontvangt.

De overstap naar verzamelbetalingen verloopt in fasen, waarvan de eerste fase reeds succesvol is verlopen en positief is ontvangen door investeerders. Vanaf heden treden de verzamelbetalingen ook voor u in werking.

Voordelen van de verzamelbetaling
Sommige investeerders ontvangen betalingen van tientallen en soms honderden projecten. Voor die investeerders wordt het overzichtelijker en gemakkelijker om te controleren welke betalingen zijn ontvangen. Bij iedere verzamelbetaling ontvangt u namelijk gelijktijdig een e-mail, met daarin een overzicht van alle betalingen die in de verzamelbetaling zijn opgenomen.

Daarnaast zijn verzamelbetalingen voordeliger voor zakelijke investeerders, omdat zij minder vaak boekingskosten aan de bank hoeven te betalen. Ook voor particuliere investeerders geldt dat de verzamelbetalingen de kosten laag zullen houden, doordat de betalingen minder gevoelig zullen zijn voor de eenzijdige verhoging van bankkosten.

Tweewekelijks uitbetalen
Wij zullen eens per twee weken alle betalingen verzamelen en klaarzetten voor uitbetaling. Zodra dit gereed is, ontvangt u per e-mail een vooraankondiging van de verzamelbetaling. U kunt de betaling naar verwachting op de daaropvolgende dinsdag of woensdag op uw rekening zien verschijnen. Op 24 maart zullen wij de eerste verzamelbetaling klaarzetten. Dat betekent dat u de betalingen vanaf vandaag naar verwachting op dinsdag 26 of woensdag 27 maart ontvangt.

Nieuwe website
Op dit moment wordt er gebouwd aan een geheel nieuwe website voor Geldvoorelkaar.nl. Wij verwachten de nieuwe website voor de zomer aan u te kunnen presenteren. Ook werken wij aan een eenvoudigere manier van betaling via ons platform.
(gve)
జ్ఞ‌ా
pi_185592113
Default KOM

We gaan kijken hoe goed de zekerheden zijn, bedrag is relatief laag gelukkig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185593382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:04 schreef djh77 het volgende:
[..]

Ligt misschien aan mij, maar waar staat het adres van het pand?
Nergens, heb ik even nagevraagd bij GvE.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 maart 2019 @ 21:11:54 #101
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185595047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:31 schreef chesstiger het volgende:
Default KOM

We gaan kijken hoe goed de zekerheden zijn, bedrag is relatief laag gelukkig.

De inventaris in de winkel had een dermate beperkte waarde, dat het voor opkopers niet interessant was om daar een bod op te doen. Per saldo heeft zij ¤ 350,-- opgebracht.

te verdelen onder de belasting en 7 schuldeisers.
Tot nooit .......
pi_185595414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:12 schreef djh77 het volgende:
[..]

750k
Dan is het belachelijke aanvraag. Nul eigen middelen, magere omzet en winst, een "waarde" die 4 ton boven de koopprijs ligt en dan kritiekloos een AA-kwalificatie meegeven. Maar dat wisten jullie al.
pi_185598199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:20 schreef dyna18 het volgende:
SIG Franselaan 186 A
https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

staat open voor investeringen.
schijf 1 toch meegenomen. WOZ, schijf 1 en prijzen vergelijkbare panden in deze straat zijn in verhouding tot elkaar. Mathenesser 7a, Franselaan 182 en Rodenburg allen laten lopen.
Bijna geen movement in deze projecten.

In afwachting van de nieuwe pitches van SIG in Rotterdam Lelystad en Emmeloord, Benieuwd naar de schijven daar .
Wat doet SIG? *O* w/

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 13-03-2019 23:18:35 ]
pi_185598649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:07 schreef W1241302 het volgende:
[..]

Heb ook gekeken naar Najade resort op Vastgoedinvesteren.nl. Kan zo snel geen puntjes vinden. Rendement na kosten 4,6%, ltv oké en goede reviews op internet. Ik overweeg ook om hierin te stappen. Gaat om 12.00 open. Iemand nog iets ontdekt?
Ik heb net de 55 pagina's memorandum uit. Mijn eerste investering op dit platform. Ik heb em meegenomen. Er is niet zo heel veel liquiditeit in de onderneming.wel een forse overwaarde. Dit icm de eerste inschrijving zorgt ervoor dat ik hem voor het minimale meeneem. Dat is 1000 euro en eenmalig 12 euro (1,2%). Dat zijn dan ook alle kosten. Dat staat nu ook echt op de derdenrekening van de notaris.vandaag nog even gebeld en heldere info en goed geholpen.


Edit: laat je niet afschrikken door die banner over de Afm: ze staan als bedrijf gewoon geregistreerd bij afm en dnb. Maar omdat het een investering is onder de 5mio geldt geen verplichting voor een memorandum. Dit is er dus wel (de 55 pagina's) en dat vind ik positief.

Dit is overigens hetzelfde bedrijf als DuurzaamInvesteren, maar dat terzijde.
pi_185600952
Dit is een bijzondere https://crowdfunding.harboury.nl/

Misschien al aan de orde geweest, maar dan heb ik het gemist.

Een oude bekende van Collin, maar deze keer zonder platform (althans zo lijkt het). Ziet er in eerste instantie gelikt uit, maar de belangrijkste zaken worden niet vermeld. Eigenlijk is het niet meer dan een dun marketingverhaal.
pi_185600971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:16 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Gaat om 2 projecten van ¤ 100000 voor 24 maanden, waarvan inmiddels de helft is afgelost.
Naar verhouding is het dus maar een kleine partner.
Maar ja, je zult er maar in zitten :'(
Klopt. Ik zit in SunTransfer Kenya Ltd, maar met directe een investering van ¤50,- waarvan inmiddels de helft is terugbetaald is de potentiële financiële schade te overzien. Al hoop ik natuurlijk dat het over een jaar beter gaat met het bedrijf en de investering dan gewoon volgens afspraak kan worden afbetaald.

P.S.: Dank aan twee forumleden die een account bij October hebben geopend en ¤500,- op hun wallet hebben gestort. Ik neem aan dat jullie inmiddels ook ¤20,- hebben ontvangen.
pi_185601587
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Nergens, heb ik even nagevraagd bij GvE.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveld
pi_185601921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:30 schreef djh77 het volgende:
[..]

Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveld
Ja, een van zijn bedrijven zit daar in. Op zich hoeft dat toch geen probleem te zijn denk ik?
pi_185602052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 09:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Ja, een van zijn bedrijven zit daar in. Op zich hoeft dat toch geen probleem te zijn denk ik?
Nee, kan juist een pre zijn. De ondernemer heeft zelf invloed om de resultaten van dit bedrijf. We kunnen niet in een situatie terecht komen dat de huurder na een paar maanden de huur opzegt.

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 14-03-2019 10:11:21 ]
pi_185602774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 09:16 schreef djh77 het volgende:
[..]

Nee, kan juist een pre zijn. De ondernemer heeft zelf invloed om de resultaten van dit bedrijf
En het is denk ik het middelpunt van zijn diverse activiteiten, het 'kroonjuweel' dus. Dat is pas commitment _O_
Pecunia non olet
pi_185603234
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:24 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb net de 55 pagina's memorandum uit. Mijn eerste investering op dit platform. Ik heb em meegenomen. Er is niet zo heel veel liquiditeit in de onderneming.wel een forse overwaarde. Dit icm de eerste inschrijving zorgt ervoor dat ik hem voor het minimale meeneem. Dat is 1000 euro en eenmalig 12 euro (1,2%). Dat zijn dan ook alle kosten. Dat staat nu ook echt op de derdenrekening van de notaris.vandaag nog even gebeld en heldere info en goed geholpen.
Ik overweeg ook sterk om mee te doen voor het minimumbedrag. Maar ik vind het wel een nadeel dat je meteen moet betalen, zeker gezien het relatief hoge minimumbedrag en de lange maximale inschrijfperiode van 2 maanden. Rente begint pas te lopen na afloop van de periode. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe snel het project volloopt. Hij staat nu op 17%
pi_185604466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 10:37 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]

Ik overweeg ook sterk om mee te doen voor het minimumbedrag. Maar ik vind het wel een nadeel dat je meteen moet betalen, zeker gezien het relatief hoge minimumbedrag en de lange maximale inschrijfperiode van 2 maanden. Rente begint pas te lopen na afloop van de periode. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe snel het project volloopt. Hij staat nu op 17%
Als iedereen er zo over denkt dan komt ie nooit vol😉 Ik heb mijn bijdrage al gedaan en die rentederving is minimaal als ik kijk naar de rente die ik van mijn bank krijg.
pi_185605026
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:01 schreef peterc het volgende:
[..]

schijf 1 toch meegenomen. WOZ, schijf 1 en prijzen vergelijkbare panden in deze straat zijn in verhouding tot elkaar. Mathenesser 7a, Franselaan 182 en Rodenburg allen laten lopen.
Bijna geen movement in deze projecten.

In afwachting van de nieuwe pitches van SIG in Rotterdam Lelystad en Emmeloord, Benieuwd naar de schijven daar .
Wat doet SIG? *O* w/
Franselaan loopt lekker door en zeker ook de 1e schijf. Jammer dat er, zoals iemand al schreef, niet meer een vuist gemaakt is. Maar goed, klaarblijkelijk zijn er toch voldoende investeerders te vinden die bij SiG willen investeren in projecten onder deze zéér verslechterde voorwaarden. Als ze hier meelezen, de felicitaties aan SiG. Zoals het hoort, de markt bepaalt!

Zelf laat ik hem graag aan andere.
pi_185605263
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Franselaan loopt lekker door en zeker ook de 1e schijf. Jammer dat er, zoals iemand al schreef, niet meer een vuist gemaakt is. Maar goed, klaarblijkelijk zijn er toch voldoende investeerders te vinden die bij SiG willen investeren in projecten onder deze zéér verslechterde voorwaarden. Als ze hier meelezen, de felicitaties aan SiG. Zoals het hoort, de markt bepaalt!

Zelf laat ik hem graag aan andere.
Dat de propositie verslechterd is, is evident. Echter ben ik van mening dat je door de juiste projecten van SiG mee te pakken nog steeds een prima rendement kunt maken. Mijn verwachting is dat dat rendement veel hoger zal liggen dan dat van Lender en Spender, waarin nog steeds een aantal mensen op dit forum in investeert tegen een rente van 4,3% en 0,0 zekerheden aan mensen die blijkbaar niet kunnen sparen. Dan leen ik liever aan mensen met vermogen, aardig dekkende zekerheden en een vergelijkbare rente bieden.

Iedereen maakt in deze natuurlijk zijn eigen afwegingen.
pi_185605574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:30 schreef djh77 het volgende:
[..]

Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveld
Tip GVE zet het als aanvulling inde pitch, op welk pand de hypo komt. Dan heb je als investeerder kennis vh pand, locatie, waarde etc, en weet je dus ook duidelijk op welk pand de hypo komt, nu kunnen ze elk pand pakken.
pi_185605594
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:32 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]

Dat de propositie verslechterd is, is evident. Echter ben ik van mening dat je door de juiste projecten van SiG mee te pakken nog steeds een prima rendement kunt maken. Mijn verwachting is dat dat rendement veel hoger zal liggen dan dat van Lender en Spender, waarin nog steeds een aantal mensen op dit forum in investeert tegen een rente van 4,3% en 0,0 zekerheden aan mensen die blijkbaar niet kunnen sparen. Dan leen ik liever aan mensen met vermogen, aardig dekkende zekerheden en een vergelijkbare rente bieden.

Iedereen maakt in deze natuurlijk zijn eigen afwegingen.
Tja de investeringen in schijf 1 zijn wel flink afgenomen dus ik denk dat SIG ook wel beseft dat niet iedereen het met die wijziging eens is. Blijkbaar hebben ze met deze wijzing redelijk de limiet gevonden waarbij mensen het niet meer interessant vinden. Dus hopenlijk kunnen volgende projecten weer een lager LTF hebben of een hoger rentepercentage.
pi_185605759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:49 schreef Mynheer007 het volgende:
Als iedereen er zo over denkt dan komt ie nooit vol😉 Ik heb mijn bijdrage al gedaan en die rentederving is minimaal als ik kijk naar de rente die ik van mijn bank krijg.
Ja, zo kun je het ook bekijken :)
Toch houd ik zelf mijn geld liefst zo lang mogelijk in eigen zak (of eigen bankrekening). En blijkbaar denken inderdaad meer mensen er zo over, getuige het langzame tempo waarin het project nu volloopt ;)
pi_185607075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:51 schreef dyna18 het volgende:
[..]

Tja de investeringen in schijf 1 zijn wel flink afgenomen dus ik denk dat SIG ook wel beseft dat niet iedereen het met die wijziging eens is. Blijkbaar hebben ze met deze wijzing redelijk de limiet gevonden waarbij mensen het niet meer interessant vinden. Dus hopenlijk kunnen volgende projecten weer een lager LTF hebben of een hoger rentepercentage.
Dat laatste hoop ik ook. Momenteel stort ik ook niets meer bij in mijn SiG wallet en is het meer om het geld in mijn wallet in beweging te houden.
pi_185607719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:20 schreef dyna18 het volgende:
SIG Franselaan 186 A
https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

staat open voor investeringen.
https://www.uwmakelaarsit(...)872-Franselaan-186a/

te koop advertentie, wat me opviel, was bieden vanaf 120k

Nu loopt schijf 1 aardig vol,en wil het met schijf 2 + 3 niet rapido gaan.

Overigens Happix bij Collin in een 1 uur vol, bij GVE zat er geen beweging in.
Iemand deze meegenomen en naar de verschillen in beide pitches gekeken?
Beide laten passeren, toen en nu.
pi_185609583
quote:
12s.gif Op donderdag 14 maart 2019 15:01 schreef peterc het volgende:
[..]

https://www.uwmakelaarsit(...)872-Franselaan-186a/

te koop advertentie, wat me opviel, was bieden vanaf 120k

Nu loopt schijf 1 aardig vol,en wil het met schijf 2 + 3 niet rapido gaan.

Overigens Happix bij Collin in een 1 uur vol, bij GVE zat er geen beweging in.
Iemand deze meegenomen en naar de verschillen in beide pitches gekeken?
Beide laten passeren, toen en nu.
Enige verschil was dat er 50k minder gevraagd werd.
Deze 50k werd ingevuld door 2 zakenrelaties.
Zekerheden waren dus beter geworden.
Eigenlijk wilde ik wel meedoen, helaas niet op tijd een invest-linkje gevonden.
pi_185610197
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 10:37 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]

Ik overweeg ook sterk om mee te doen voor het minimumbedrag. Maar ik vind het wel een nadeel dat je meteen moet betalen, zeker gezien het relatief hoge minimumbedrag en de lange maximale inschrijfperiode van 2 maanden. Rente begint pas te lopen na afloop van de periode. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe snel het project volloopt. Hij staat nu op 17%
Dat is op te lossen: gewoon inschrijven, maar de betaling tijdens het proces niet afronden. Dan wordt je investering geregistreerd en krijg je later gewoon per mail en telefonisch een keurig verzoek om te betalen ;) Vinden zij vast niet leuk, want het vraagt nogal wat naspeurwerk, maar tot nu toe werkt het prima. Zeker een bedrag als dit duurt toch wel even. Dus: waar een wil is... SIG heeft dat ook moeten leren.
pi_185610314
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Deze neem ik denk ik wel mee. Het is een courant pand, 1e hypotheek, bouwjaar 2000 gelegen in een woonwijk (wel schuin tegenover een tankstation). Mijn inschatting is dat de taxatiewaarde misschien iets aan de hoge kant is maar in grote lijnen wel klopt. Daar staat de komende jaren een aflossing van 71k tegenover en dat de overige b.v.’s alsmede de geldnemer in privé mee tekent. De mogelijkheid om boetevrij te kunnen aflossen is wel weer een min puntje.

Edit: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:30 schreef djh77 het volgende:
[..]

Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveld
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 09:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Ja, een van zijn bedrijven zit daar in. Op zich hoeft dat toch geen probleem te zijn denk ik?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 09:16 schreef djh77 het volgende:
[..]

Nee, kan juist een pre zijn. De ondernemer heeft zelf invloed om de resultaten van dit bedrijf. We kunnen niet in een situatie terecht komen dat de huurder na een paar maanden de huur opzegt.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 10:10 schreef obligataire het volgende:
[..]

En het is denk ik het middelpunt van zijn diverse activiteiten, het 'kroonjuweel' dus. Dat is pas commitment _O_
Deze https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656 is inmiddels ook open bij GvE en loopt voor geen meter (pas op 16%) terwijl property 5 (ook een looptijd van 10 jaar, geen echte zekerheden maar wel 7% ipv 5%) al op 75% zit.

Het blijft inderdaad leuk om te zien hoe een ieder zijn eigen afweging maakt :7
pi_185610475
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:15 schreef Horsemen het volgende:
Deze https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656 is inmiddels ook open bij GvE en loopt voor geen meter (pas op 16%) terwijl property 5 (ook een looptijd van 10 jaar, geen echte zekerheden maar wel 7% ipv 5%) al op 75% zit.
5% bij een ltv van 90% vind ik ook wel aan de magere kant eigenlijk.
pi_185610668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:26 schreef optrandje het volgende:
[..]

5% bij een ltv van 90% vind ik ook wel aan de magere kant eigenlijk.
Helemaal mee eens. De rente zou eigenlijk 6% moeten zijn...
Daar staat tegenover dat de ltv nog wel omlaag gaat de komende jaren.
quote:
Loan-to-Value bij de start van de lening: 90%
Loan-to-Value na 5 jaar looptijd: 77,5%
Loan-to-Value na 10 jaar looptijd: 65%
Daarnaast tekenen er (naast HA) een hele rij bedrijven mee.
quote:
Medegeldnemers zijn:
DWOR Holding B.V. (Graydon 0,14% PD / Creditsafe 55)
NIEUWE ENERGIE I B.V. (Graydon 0,25% PD / Creditsafe 57)
Financieel Adviesbureau Danny van der Horst B.V. t.h.o.d.n. De Hypotheekshop Wateringse Veld (Graydon 1,04% PD / Creditsafe 63)
Horst Belegging B.V. t.h.o.d.n. De Hypotheekshop (Graydon 0,31% PD / Creditsafe 45)
The Hague Real Estate Development B.V. (Graydon 0,49% PD / Creditsafe 41)
Horst Vastgoed Den Haag Bezit B.V. (Graydon 0,11% PD / Creditsafe 66)


[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 14-03-2019 17:43:04 ]
pi_185610979
De belhamels maken er nog steeds een potje van
quote:
De in december 2018 met de ondernemer gemaakte afspraken zijn niet / onvoldoende nagekomen
pi_185612270
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:15 schreef Horsemen het volgende:


Deze https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656 is inmiddels ook open bij GvE en loopt voor geen meter (pas op 16%) terwijl property 5 (ook een looptijd van 10 jaar, geen echte zekerheden maar wel 7% ipv 5%) al op 75% zit.

Het blijft inderdaad leuk om te zien hoe een ieder zijn eigen afweging maakt :7
Ik vertrouw in deze toch maar op de wisdom of the crowd🙂 en heb ook een hapje genomen van DH5.

En misschien wordt de rente van DH6 nog wel wat verhoogd.
Pecunia non olet
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:27:57 #127
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185612858
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:28 schreef µ het volgende:
[..]

(gve)
Ik zat in de 1e batch dus heb dat zo een tijdje, is wel even wennen moet ik zeggen maar uiteindelijk wel handiger denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185613374
Als iemand toch nog weg wil uit

Den H**g Pr*perty 5, PM me dan: was net te laat.
pi_185618148
2 van de 45 projecten bij estateguru in achterstand. Een bijna 60 dagen. Heb hem zelf niet afgeschreven en ook nog niet van plan ivm de verwachte betaling.

Stiekem hier ook al een grotere portefeuille opgebouwd dan ik verwacht had. Ik moet toch eens gaan nadenken hoe ik met "automatisch investeren" platformen om wil gaan. Heb elke maand naar verschillende platformen en diensten automatische overboekingen en links en rechts nog handmatig iets.

Hoe gaat dit bij jullie?
pi_185618813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 23:12 schreef investeerdertje het volgende:
2 van de 45 projecten bij estateguru in achterstand. Een bijna 60 dagen. Heb hem zelf niet afgeschreven en ook nog niet van plan ivm de verwachte betaling.

Stiekem hier ook al een grotere portefeuille opgebouwd dan ik verwacht had. Ik moet toch eens gaan nadenken hoe ik met "automatisch investeren" platformen om wil gaan. Heb elke maand naar verschillende platformen en diensten automatische overboekingen en links en rechts nog handmatig iets.

Hoe gaat dit bij jullie?
Ik heb nu 27 projecten (het aantal neemt langzaam toe). Ik heb 1 default. Er is al een veiling voor dat pand geweest, maar toen is de veiling mislukt. Mogelijk zal ik er een klein verlies op leiden. Ik heb meer projecten met achterstanden gehad, maar dat kwam elke keer weer goed. Toevallig gisteren een keer dat ze zelf het pand verkochten en alles aflosten, inclusief boeterente.
pi_185619431
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 23:43 schreef Benger het volgende:
[..]

Ik heb nu 27 projecten (het aantal neemt langzaam toe). Ik heb 1 default. Er is al een veiling voor dat pand geweest, maar toen is de veiling mislukt. Mogelijk zal ik er een klein verlies op leiden. Ik heb meer projecten met achterstanden gehad, maar dat kwam elke keer weer goed. Toevallig gisteren een keer dat ze zelf het pand verkochten en alles aflosten, inclusief boeterente.
En verder, hoe ga je met automatische investeringen om?
pi_185621320
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]

En verder, hoe ga je met automatische investeringen om?
Ik investeer vaak een deel automatisch en een deel handmatig. Ik doe in Nederland niets met autoinvest.
Ik heb sterk wisselende inkomsten, dus investeer soms maanden lang nauwelijks (tot voor kort sinds april 2018 niet heel veel geïnvesteerd in crowdfunding) en dan weer flinke bedragen. Ik schrijf dus niet automatisch geld over naar platformen. Ik heb onlangs de inleg van mijn Twino account opgenomen, dus heb nu tijdelijk een aardig bedrag te investeren, wat ik vooral investeer bij FNC (terug opbouwen portefeuille die het laatste jaar is gedaald door aflossingen) en EstateGuru (waar ik sinds ca. anderhalf jaar mijn portefeuille aan het uitbouwen ben).

Bij Estateguru kun je maar 1 autoinvest strategie instellen. Als ik weinig geld heb, wacht ik tot ik een paar tientjes rente+aflossing heb en vul dat dan aan tot ¤ 50,-. Vervolgens wacht ik geduldig tot ik dat bedrag, plus wat er ondertussen nog bij is gekomen, handmatig kan investeren in een goed project. Als ik geld over heb (> ¤ 250) stort ik het en activeer autoinvest met redelijk strikte criteria. Daarbij pak ik soms handmatig extra projecten mee (bijvoorbeeld met een heel lage LTV die net onder mijn target van 11% zitten).
Bij Bondora kun je alleen autoinvest, maar ik ben daar aan het afbouwen. Rente+aflossing gaat naar Go&Grow en als ik geld nodig heb neem ik het daar van op.
Mintos doe ik ook beiden. Ik gebruik tegelijkertijd verschillende strategieën, waardoor automatisch spreiden niet werkt. Ik pas de strategieën regelmatig aan en investeer ongeveer de helft handmatig. Mintos is nu mijn belangrijkste platform. Om de spreiding te handhaven zal ik als mijn banksaldo weer is geslonken wat winst van de afgelopen jaren opnemen om elders te investeren.
Twino heb ik autoinvest strategieën, maar ik kijk ook een paar keer per dag en doe als dat kan handmatig investeringen.
Ik doe dus ook nog handmatig allerlei projecten in Nederland, vooral op FNC. Alles bij elkaar ben ik dagelijks wel een paar uur bezig, maar dat kan ook: de rente van crowdfunding is momenteel mijn belangrijkste bron van inkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Benger op 15-03-2019 07:10:06 ]
pi_185622352
Fietsenwinkel met 1e (op bedrijfspand)en 2e hypotheek (op eigen woning) gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19437
2e hypotheek wordt voortijdig afgelost na verkoop woning

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 15-03-2019 09:10:55 ]
pi_185622387
“Hartelijk dank voor uw investering in project TEDS Amsterdam. Uw automatische investering is voor 50% toegekend voor dit project aangezien de reguliere automatische investeringen het streefbedrag overschrijven. U kunt uw investering eventueel annuleren door op deze link te klikken. Dit kan tot het Project volledig is gefinancierd.

Met onderstaande link heeft u als automatisch investeerder als eerste de mogelijkheid uw investering te verhogen. Hiervoor dient u het totale gewenste investeringsbedrag in te voeren.”

Benieuwd of deze nu alsnog volkomt voordat het project om 10u open gezet wordt.
pi_185622416
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:48 schreef escortmk2 het volgende:
“Hartelijk dank voor uw investering in project TEDS Amsterdam. Uw automatische investering is voor 50% toegekend voor dit project aangezien de reguliere automatische investeringen het streefbedrag overschrijven. U kunt uw investering eventueel annuleren door op deze link te klikken. Dit kan tot het Project volledig is gefinancierd.

Met onderstaande link heeft u als automatisch investeerder als eerste de mogelijkheid uw investering te verhogen. Hiervoor dient u het totale gewenste investeringsbedrag in te voeren.”

Benieuwd of deze nu alsnog volkomt voordat het project om 10u open gezet wordt.
Gaat helpen als je de investeringslink deelt.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 08:53:46 #136
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185622442
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:51 schreef djh77 het volgende:
[..]

Gaat helpen als je de investeringslink deelt.
Dat denk ik ook ;).
pi_185622514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:53 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]

Dat denk ik ook ;).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alstu
pi_185622515
Ik had geïnformeerd over de status van Knorretje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook had ik mevrouw gemaild dat ik en meerdere investeerders het als vervelend ervaren dat het geld direct overgemaakt moet worden zonder daar al rente over te ontvangen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:00:40 #140
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185622536
quote:
dank je wel.
meegenomen.

die gaat waarschijnlijk vol voor 10.00

[ Bericht 3% gewijzigd door Gijsbertus op 15-03-2019 09:11:01 ]
pi_185622876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:45 schreef djh77 het volgende:
Fietsenwinkel met 1e (op bedrijfspand)en 2e hypotheek (op eigen woning) gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19437
2e hypotheek wordt voortijdig afgelost na verkoop woning
Sympathiek verhaal, ondernemers die snappen dat het helpt om een incentive te geven ... maar toch... ze hebben in 2017/2018 enorme leningen bij familie en bank genomen. Dat moet de crowd nu herfinancieren. En in de prognoses (bijlage) zie ik de beoogde extra aflossing van 345k niet terug. Ik twijfel.
pi_185623306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:00 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]

dank je wel.
meegenomen.

die gaat waarschijnlijk vol voor 10.00
92%
pi_185623317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:00 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]

dank je wel.
meegenomen.

die gaat waarschijnlijk vol voor 10.00
Net niet. Nog 11.750 te gaan.

Edit. 27sec na livegang wel vol.
pi_185624406
Vandaag kunnen we de mail van FNC weer verwachten inzake de achterstanden. Benieuwd.
pi_185624426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 06:53 schreef Benger het volgende:
Alles bij elkaar ben ik dagelijks wel een paar uur bezig, maar dat kan ook: de rente van crowdfunding is momenteel mijn belangrijkste bron van inkomen.
Maar hoe dan? Om van de rente uit crowdfunding te leven moet je toch ettelijke tonnen hebben geïnvesteerd. Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Van mijn 168 estateguru projecten hebben er 30 achterstand. 14 daarvan zelfs in default. Niet dat ik er wakker van lig ofzo
pi_185624467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:08 schreef Justme7005 het volgende:
[..]

Maar hoe dan? Om van de rente uit crowdfunding te leven moet je toch ettelijke tonnen hebben geïnvesteerd. Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Van mijn 168 estateguru projecten hebben er 30 achterstand. 14 daarvan zelfs in default. Niet dat ik er wakker van lig ofzo
Wellicht een combinatie van aandelen (dividend), vastgoed en CF
pi_185624478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:08 schreef Justme7005 het volgende:
[..]

Maar hoe dan? Om van de rente uit crowdfunding te leven moet je toch ettelijke tonnen hebben geïnvesteerd. Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Van mijn 168 estateguru projecten hebben er 30 achterstand. 14 daarvan zelfs in default. Niet dat ik er wakker van lig ofzo
Sparen en niet te veel uitgeven. Ik ben niet getrouwd, geen kinderen, rij in een oude auto. Ik klus nog wat bij als ZZPer en heb ook andere investeringen die rendement opleveren.
pi_185625450
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]

[..]

Vrij lange looptijd maar ik zie dat ook niet meteen als een nadeel.

In de pitch spreekt men over “de privéwoning te Vorden”. Dit is uiteraard gewoon het pand/villa Zilverlinde. Verder is het natuurlijk "maar" een 2e hypotheek en een niet al te courant object wat moeilijk vergelijkbaar is met de andere panden in de omgeving.

Ik twijfel nog een beetje.
Ik ga 'm toch meepakken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat men zo'n waardevol pand onnodig zou riskeren voor een relatief klein leninkje.

Recensies zijn prima zo te zien.
https://www.zoover.nl/ned(...)de/bed-and-breakfast
Pecunia non olet
pi_185625761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:38 schreef djh77 het volgende:
Bamboe kleding op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/nooboo/
Iemand linkje?
Door tweede hypotheek icm hoge rente durf ik m wel aan
pi_185625882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:08 schreef Justme7005 het volgende:
[..]

Maar hoe dan? Om van de rente uit crowdfunding te leven moet je toch ettelijke tonnen hebben geïnvesteerd. Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Van mijn 168 estateguru projecten hebben er 30 achterstand. 14 daarvan zelfs in default. Niet dat ik er wakker van lig ofzo
Default maar na verkoop van het vastgoed geld terug gekregen of?
pi_185626025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]

Default maar na verkoop van het vastgoed geld terug gekregen of?
Ze zijn bezig met de onteigening en/of bezig met het ter veiling aanbieden van panden en/of zoeken anderszins een oplossing. Op alle panden zit 1e hypotheekrecht. Ik maak me er geen zorgen over. In het slechste geval moet er een stukje worden afgeschreven maar met een bruto rendement van 11% mag er best bij 10% van alle projecten 15% worden afgeschreven. Hou je nog steeds 9,5% rendement over op vastgoed.
pi_185626031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:05 schreef obligataire het volgende:
[..]

Ik ga 'm toch meepakken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat men zo'n waardevol pand onnodig zou riskeren voor een relatief klein leninkje.

Recensies zijn prima zo te zien.
https://www.zoover.nl/ned(...)de/bed-and-breakfast
Mee eens. Denk niet dat hier je geld verloren gaat. 10 jaar is mij echter te lang.
Wacht dus op kortere looptijden. De laatste paar weken is het trouwens kommer en kwel met de kwaliteit van de projecten. Met name bij Collin alleen brandhout langs zien komen.
pi_185626123
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:28 schreef Justme7005 het volgende:
[..]

Ze zijn bezig met de onteigening en/of bezig met het ter veiling aanbieden van panden en/of zoeken anderszins een oplossing. Op alle panden zit 1e hypotheekrecht. Ik maak me er geen zorgen over. In het slechste geval moet er een stukje worden afgeschreven maar met een bruto rendement van 11% mag er best bij 10% van alle projecten 15% worden afgeschreven. Hou je nog steeds 9,5% rendement over op vastgoed.
Dat is zeker waar. Ik maak mij overigens ook geen zorgen hoor, maar was gewoon benieuwd hoe het nu ging in jouw geval 😊
pi_185626400
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:38 schreef djh77 het volgende:
Bamboe kleding op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/nooboo/
Ondanks dat ik ABN Amro in de tekst tegenkwam, las ik toch even door. Maar als je dan ook nog een pc-tje alleen maar met een crowdfundlening kunt aanschaffen, pas ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door optrandje op 16-03-2019 10:43:23 ]
pi_185626457
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:43 schreef optrandje het volgende:
[..]

Ondank dat ik ABN Amro in de tekst tegenkwam, las ik toch even door. Maar als je dan ook nog een pc-tje alleen maar met een crowdfundlening kunt aanschaffen, pas ik.
"Gericht op de hoger opgeleide"

Oftewel dure, overpriced, meuk die niet gaat verkopen 😅
pi_185626817
Verse Downdates...

C
[1%CB] Schoonmaakdienst Medewerkers
ID: 579284050

De incasso van februari is geslaagd. Wegens bouwverlof wacht de kredietnemer op te late liquide middelen van zijn debiteuren. Wij hebben een betaaltoezegging ontvangen om de achterstallige termijn samen met de incasso van maart te mogen ontvangen. Wij blijven dit nauwgezet opvolgen zodat de afspraken worden nagekomen.


D
[1% CB] 2e Vestiging Horecabedrijf
ID: 955820978

De incasso van februari is niet geslaagd. De kredietnemer heeft aangegeven dat de tweede vestiging zal stoppen en worden verkocht. Hierdoor is er minder liquiditeit beschikbaar om de termijnen de voldoen. Wij hebben hiervoor een tijdelijke betalingsregeling getroffen ( vier maanden lang halve termijnbetalingen) zonder dat de achterstand mag oplopen tot drie termijnen en na de verkoop (die volgens de kredietnemer in maximum zes maanden verkocht zal worden) kan de achterstand worden ingelost. Vooralsnog wordt de tijdelijke alternatieve regeling voldaan.

E
Restaurant Vloer & Interieur
ID: 799805296

De incasso van februari is niet geslaagd. Ondanks de vele contact pogingen per telefoon, e-mail en brief hebben wij tot op heden nog geen bericht mogen ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling voldaan te krijgen.

Kredietprojecten in incasso
Kredietprojecten in het incassoproces kunnen op dit moment hun betalingen niet meer nakomen. Samen met onze incassopartner Arvato proberen wij desondanks het grootst mogelijke deel van uw investering voor u te verzamelen.



E

[1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen
ID: 167798755

Update: De komende maand zal de eerste roldatum zijn, verder zijn er vooralsnog geen noemenswaardige ontwikkelingen te melden.


E
Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter
ID: 365975784

De achterstand was opgelopen tot drie termijnen, waardoor wij de lening hebben opgezegd. Ondanks de vele contactpogingen hebben wij nog geen reactie ontvangen van de kredietnemer. Wij zullen de kredietnemer nog één laatste maal in de gelegenheid stellen om de uitstaande vordering te voldoen en zullen, bij geen reactie, vervolgstappen overwegen. (overwegen?? :? )


Wat ik steeds lees is dat men na de eerste "niet betaling" probeert om contact te leggen met de persoon in kwestie maar dat dan niet lukt etc... Vervolgens blijft men dat proberen tot na de derde maand waarna men pas verdere actie onderneemt. Waarom niet gelijk verdere actie als de persoon in kwestie niet betaald EN niet van zich laat horen na 5/6 weken (los van de bepalingen die nu in de overeenkomsten staan, deze zijn aan te passen voor nieuwe leningen)? Lijkt mij toch niet meer dan logisch dat als je niet kunt betalen dat je dit dan laat weten?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 13:16:11 #158
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185626996
FNC update

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 13:24:44 #159
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185627181
quote:
C
Van den Hoek Stucadoors Openstaand: 55,14%
Zoals in onze vorige updates aangegeven, hebben wij deze lening overgedragen aan de deurwaarder. Deze heeft een dagvaarding uitgebracht en de kredietnemer heeft zich niet met zijn advocaat in de procedure gesteld. Inmiddels heeft de rechtbank een verstekvonnis uitgesproken waarin onze vorderingen zijn toegewezen. Wij hebben de deurwaarder gevraagd het vonnis ten uitvoer te leggen en wij hebben inmiddels executoriaal beslag gelegd op het onroerend goed van de kredietnemer. Dit beslag is zowel aan de kredietnemer als aan de eerste hypotheekhouder betekend. Helaas heeft de kredietnemer geen betaling verricht of een reactie gegeven op de betekening. De bank heeft inmiddels de executie van het beslag op de woning overgenomen. Uit onderzoek bij de belastingdienst, blijkt dat er sprake is van een vrij hoge belastingschuld. Het nemen van extra executiemaatregelen heeft in dit geval weinig zin. Wij zullen ons beraden op de vervolgstappen en informeren u in een volgende update.
"Een vrij hoge belastingschuld." Benieuwd of er zelfs nog maar iets van terugkomt dan.
pi_185627519
Deze vind ik toch wel vermeldenswaardig:
quote:
C Aanschaf dorsmachine
ID: 943147785
Openstaand : 48%

In januari hebben wij u het volgende bericht: De kredietnemer maakt al een tijd lang de betalingen handmatig over, aangezien er iets niet goed gaat bij het incasseren van de rekening. Wij hebben de betaling van December 2018 al aan u uitbetaald, maar verkeerd verwerkt in het systeem, waardoor u deze lening in achterstand ziet. Dit is dus niet het geval. Wij zijn aan het uitzoeken hoe wij dit in het systeem kunnen herstellen. Tot die tijd blijft u de lening in achterstand zien, maar de kredietnemer is dus helemaal bij met zijn betalingen. Excuses voor het ongemak. Momenteel hebben wij hier nog geen nieuwe update over.
pi_185627774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:43 schreef Benger het volgende:
Deze vind ik toch wel vermeldenswaardig:[..]

Ja, een beetje vreemd dat ze dat nu na drie maanden nog steeds niet hebben weten te fixen in hun administratie.
Het klopt gelukkig wel dat het project gewoon netjes betaalt :)
pi_185628157
Timmerfabriek op ccf/knab
https://www.collincrowdfund.nl/hout-en-timmerfabriek-oudshoorn/

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 15-03-2019 14:48:20 ]
pi_185628506
quote:
Even de pitch gelezen, wat een drama...
pi_185629342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]Met name bij Collin alleen brandhout langs zien komen.
Pfff, in 2018 Q4 11 projecten gedaan bij Ome Bas c.s.(waarvan 2 hele mooie),
maar in 2019 Q1 blijft de teller steken op 2 (waarvan 1 hele mooie).

Gelukkig gaat het bij GvE nu weer iets beter lijkt het.

Voordeel is wel dat de platformen qua grootte daardoor wat meer naar elkaar toe trekken.
Collin was erg gestegen de laatste jaren dus op zich is het niet zo erg dat het hier wat terugloopt door aflossingen.
Pecunia non olet
pi_185629841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:07 schreef kopersneek het volgende:
D
[1% CB] 2e Vestiging Horecabedrijf
ID: 955820978
Is inmiddels verkocht, ook FNC hiervan op de hoogte gesteld zonder inhoudelijk reactie te hebben gekregen
pi_185630024
Wat vinden "we" van deze bij FnC?

Brandmeldspecialist Opknappen Locatie
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

en deze

Kappersacademie Extra Liquiditeit
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_185631112
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:03 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden "we" van deze bij FnC?

Brandmeldspecialist Opknappen Locatie
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Balans ziet er OK uit, winst lijkt me onvoldoende voor een ondernemersechtpaar en al helemaal voor 2 gezinnen. Er zal nog wel overig inkomen zijn (neem ik aan).

Rente/risico verhouding lijkt me in orde, ik zou 'm meenemen.
Pecunia non olet
pi_185634209
SIG Franselaan 186a schijf 1 almost vol, schijf 2 35% to go , schijf 3 60% to go. De hoge rente and high risk investors komen nog niet los bij dit project. Franselaan 182b , Rodenburg & Mathenesser 7 blijft schijf 1 een issue.
.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:53:38 #172
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185634414
quote:
Weer eens wat anders!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185634431
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:44 schreef peterc het volgende:
SIG Franselaan 186a schijf 1 almost vol, schijf 2 35% to go , schijf 3 60% to go. De hoge rente and high risk investors komen nog niet los bij dit project. Franselaan 182b , Rodenburg & Mathenesser 7 blijft schijf 1 een issue.
.
De poll laat een vernietigend oordeel van de investeerders op Fok! zien
pi_185639020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]

Weer eens wat anders!
Ja, zeker heel iets anders :)
pi_185639703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]

De poll laat een vernietigend oordeel van de investeerders op Fok! zien
Correct, en dat i.c.m. de status van de openstaande projecten. Dat leidt tot een duidelijke conclusie
Investeerders zijn over het algemeen clever en passen goed op hun zuur verdiende centjes.
===als het project goed is, dan komen de ¤ wel los.
en als het project niet goed is, dan komen de ¤ niet los *O* w/
pi_185646401
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:30 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik geloof eerlijk gezegd niet zoveel van dat staatje. Het lijkt me een prognose, en niet gebaseerd op gerealiseerde cijfers. De langstlopende hebben overigens exact hetzelfde default % als de kortlopende in deze prognose.
Gisteren hier nog even over gebeld. De default per looptijd/risico geven ze niet af.
Verder gaf FNC aan dat ze tegenwoordig ook vaker EXTRA zeker heden opnemen in de overeenkomst, bijvoorbeeld pandrecht. En ze geven aan frequenter aangifte te doen als men denkt dat er fraude is bij de aanvraag van een Lening. Dit maakt het voor de ondernemer lastiger in de wsnp te komen dus grotere kans op herstel betalingen.
pi_185646455
quote:
Ik vind het in meer dan één opzicht een slimme pitch. De gemaakte afspraken, reeds gelegde contacten, het feit dat men al bezig is en de cijfers wekken, zeker in combinatie met de geboden zekerheden, bij mij wel voldoende vertrouwen. Bovendien zorgt deze campagne ervoor dat er meer mensen weten dat de musical Annie vanaf 2020 in theaters in Nederland en België te zien zal zijn. Ik ga deze maandag proberen mee te nemen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:45 schreef djh77 het volgende:
Fietsenwinkel met 1e (op bedrijfspand)en 2e hypotheek (op eigen woning) gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19437
2e hypotheek wordt voortijdig afgelost na verkoop woning
Ik wil dit een goed investeringsidee vinden, maar ik deel de twijfel van Aborren. In de pitch staat dat er "nu al een flink aantal jaren een stijgende lijn zit in (...) omzet en resultaten", maar die zie ik in de gegeven cijfers over 2016, 2017 en 2018 niet terug. Ik zie positieve stabiele resultaten, maar geen stijgende lijn. Ik vraag mij ook af waarom in de pitch staat dat men in de toekomst mogelijk een deel van het (dan) eigen pand wil gaan verhuren. Is het huidige pand te groot? Is er mogelijk krimp in zicht? Bovendien staat in het CreditSafe-rapport iets over oktober 2018 waar ik schrik van heb. Alles afwegende is het risico voor mij te groot. Ik doe niet mee.

Is de Thuiszorgdienstverlener op GVE al besproken?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19473
De maatschappelijke behoefte zie ik wel, maar een crowdfundcampagen starten "om investeerders in staat te stellen om deze sociaal-maatschappelijke missie te ondersteunen" roept bij mij wel wat vraagtekens op. De geboden incentive idem. De kredietscore lijkt goed, de zekerheden evenwel matig. Ik ben benieuwd hoe anderen deze pitch beoordelen.
pi_185646826
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef Groepfunder het volgende:

[...]
Is de Thuiszorgdienstverlener op GVE al besproken?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19473
De maatschappelijke behoefte zie ik wel, maar een crowdfundcampagen starten "om investeerders in staat te stellen om deze sociaal-maatschappelijke missie te ondersteunen" roept bij mij wel wat vraagtekens op. De geboden incentive idem. De kredietscore lijkt goed, de zekerheden evenwel matig. Ik ben benieuwd hoe anderen deze pitch beoordelen.
Ze werken niet met gediplomeerd personeel. Bij de zorgorganisatie waar ik toezichthouder ben eisen verschillende gemeenten nu dat het personeel wel gediplomeerd is. Dit is een nieuwe ontwikkeling, waar ook andere gemeenten in zullen volgen. Dat zorgt voor een significant risico, mede doordat er onvoldoende gediplomeerd personeel beschikbaar is.
pi_185647894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik wil dit een goed investeringsidee vinden, maar ik deel de twijfel van Aborren. In de pitch staat dat er "nu al een flink aantal jaren een stijgende lijn zit in (...) omzet en resultaten", maar die zie ik in de gegeven cijfers over 2016, 2017 en 2018 niet terug. Ik zie positieve stabiele resultaten, maar geen stijgende lijn. Ik vraag mij ook af waarom in de pitch staat dat men in de toekomst mogelijk een deel van het (dan) eigen pand wil gaan verhuren. Is het huidige pand te groot? Is er mogelijk krimp in zicht? Bovendien staat in het CreditSafe-rapport iets over oktober 2018 waar ik schrik van heb. Alles afwegende is het risico voor mij te groot. Ik doe niet mee.
Fietsenwinkel

Het aanwezig zijn van fiscaal compensabele verliezen wordt als iets positiefs gepresenteerd, maar dat die verliezen er überhaupt zijn geeft natuurlijk wel reden tot zorg.
Anderzijds draait hij vanaf 2016 winst. De herfinanciering en koop pand verlichten de druk op zijn liquiditeit.

De zekerheden zijn opgeteld vrij ruim. Denk dat de voorraad (alles nieuw?) in dit geval ook reële waarde heeft.
Voor goede fietsen is wel een serieuze koper te vinden lijkt me. Courante handelswaar.
Pecunia non olet
pi_185648130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef Groepfunder het volgende:
Ik vind het in meer dan één opzicht een slimme pitch. De gemaakte afspraken, reeds gelegde contacten, het feit dat men al bezig is en de cijfers wekken, zeker in combinatie met de geboden zekerheden, bij mij wel voldoende vertrouwen. Bovendien zorgt deze campagne ervoor dat er meer mensen weten dat de musical Annie vanaf 2020 in theaters in Nederland en België te zien zal zijn. Ik ga deze maandag proberen mee te nemen.
[..]
Musical

Normaliter, geen haar op mijn hoofd die voor 6% in zoiets zou investeren. Zoveel dingen die fout kunnen gaan. Ik heb ooit in een film geïnvesteerd waarin slechts één ding niet was voorzien: namelijk dat ze de film niet zouden afmaken.

Maar de zekerheden maken het een heel ander verhaal. Plus de commitment die hij toont door zijn woonhuis en ander pand in te zetten, doen vermoeden dat hij er wel héél sterk in gelooft.

Hij zal wel vlot vol zitten m.i.
Pecunia non olet
pi_185649285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De poll laat een vernietigend oordeel van de investeerders op Fok! zien
Vandaag de vervroegde aflossingen van de afgelopen maand van mijn Wallet van SIG gehaald!
Had nog een beetje hoop dat men de afgelopen weken iets zou doen aan de hoogte verandering van eerste schijf. Voor mij is SIG einde verhaal tot dat de eerste schijf weer tot max 60% LTV is teruggebracht. Jammer maar helaas. :{w :W
pi_185652085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 23:43 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik heb nu 27 projecten (het aantal neemt langzaam toe). Ik heb 1 default. Er is al een veiling voor dat pand geweest, maar toen is de veiling mislukt. Mogelijk zal ik er een klein verlies op leiden. Ik heb meer projecten met achterstanden gehad, maar dat kwam elke keer weer goed. Toevallig gisteren een keer dat ze zelf het pand verkochten en alles aflosten, inclusief boeterente.
Ik heb op het moment zo'n 40 projecten lopen bij Estateguru, 1 in default (sinds een maand of 2, proces om te gaan veilen is in gang gezet), en 1 op achterstand 31-60 dagen. Ben op dit platform actief sinds november 2017. Het eerste ruim 1 jaar een standaar bedrag per maand richting dit platform geboekt, sinds februari dit jaar dit bedrag gehalveerd, alle rente wordt ge herinvesteert.
Vrijwel alles gaat via automatisch investeren, als er kleinere bedragen in mijn wallet "over" zijn investeer ik dit handmatig (heb automatisch investeren op 500 staan). Aantal lopende projecten neemt langzaam toe.
pi_185655920
De deelnemers van programma "ik vertrek" op ned 1 van vanavond hebben ook 3 ton geleend via crowdfunding voor kasteeltje in Frankrijk. Ben benieuwd via welk platform dat was. Iemand?

Ongelooflijk dat die 3 ton via crowdfunding hebben kunnen krijgen gezien niveau

[ Bericht 4% gewijzigd door flexion op 16-03-2019 20:46:23 ]
pi_185656811
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 20:37 schreef flexion het volgende:
De deelnemers van programma "ik vertrek" op ned 1 van vanavond hebben ook 3 ton geleend via crowdfunding voor kasteeltje in Frankrijk. Ben benieuwd via welk platform dat was. Iemand?

Ongelooflijk dat die 3 ton via crowdfunding hebben kunnen krijgen gezien niveau
Ik was ook al aan het zoeken. Lijkt uit te lopen op een debacle.
pi_185663165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 20:37 schreef flexion het volgende:
De deelnemers van programma "ik vertrek" op ned 1 van vanavond hebben ook 3 ton geleend via crowdfunding voor kasteeltje in Frankrijk. Ben benieuwd via welk platform dat was. Iemand?

Ongelooflijk dat die 3 ton via crowdfunding hebben kunnen krijgen gezien niveau
Lijken een paar particulieren te zijn die rechtstreeks in contact staan met de ondernemers aangezien de investeerders bij de notaris zitten om de akte te tekenen. Ik ken geen platform die een project van de vervallen kasteel in Frankrijk aanbied tegen 4%.
pi_185664800
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 04:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Lijken een paar particulieren te zijn die rechtstreeks in contact staan met de ondernemers aangezien de investeerders bij de notaris zitten om de akte te tekenen. Ik ken geen platform die een project van de vervallen kasteel in Frankrijk aanbied tegen 4%.
Zou het ook nog kunnen dat ze de Nederlandse panden als onderpand hebben gegeven? Het was in ieder geval 2015/2016 dat ze het kasteel hebben gekocht. En ondanks de ziekte en gebrek aan inkomsten in het kasteel was er nog genoeg geld om de lening af te lossen.
(ik denk trouwens ook aan particuliere investeerders)
pi_185665143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef AQuila360 het volgende:

[Musical Annie]

Weer eens wat anders!
Voor GvE ook. Ze kennen niet echt een goede categorie:
quote:
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
pi_185666307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Balans ziet er OK uit, winst lijkt me onvoldoende voor een ondernemersechtpaar en al helemaal voor 2 gezinnen. Er zal nog wel overig inkomen zijn (neem ik aan).

Rente/risico verhouding lijkt me in orde, ik zou 'm meenemen.
Open en meegenomen.
pi_185666608
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Open en meegenomen.
Ik ook. Daarnaast ook meegedaan in de aanhanger van het klusbedrijf. Die loopt hard.
pi_185666685
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 08:23 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Zou het ook nog kunnen dat ze de Nederlandse panden als onderpand hebben gegeven? Het was in ieder geval 2015/2016 dat ze het kasteel hebben gekocht. En ondanks de ziekte en gebrek aan inkomsten in het kasteel was er nog genoeg geld om de lening af te lossen.
(ik denk trouwens ook aan particuliere investeerders)
Denk dat het qredits is geweest als platform (Google is your friend) - ken dat platform niet zelf
pi_185667724
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Open en meegenomen.
Ik heb 'm ook meegenomen. Past prima in mijn beleid om vooral in B en C te investeren.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/62375
Pecunia non olet
pi_185668118
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:52 schreef PON het volgende:

[..]

Denk dat het qredits is geweest als platform (Google is your friend) - ken dat platform niet zelf
Dat lijkt me sterk
pi_185668643
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Open en meegenomen.
Ik ook.
pi_185669529
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook meegenomen. Past prima in mijn beleid om vooral in B en C te investeren.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/62375
De 'Italiaan apparatuur en voorraad' loopt minder hard. Postief eigen vermogen, laag leenbedrag. Goede reviews . Zie ik iets over het hoofd?
pi_185670130
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:33 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

De 'Italiaan apparatuur en voorraad' loopt minder hard. Postief eigen vermogen, laag leenbedrag. Goede reviews . Zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat de beste man wordt achtervolgd door crediteuren (te overzien) en de Fiscus (onduidelijk).
Tsja gaat het goed dan lost ie 'm binnen een jaar zonder boete weer af, gaat het mis dan zijn wij ons geld kwijt. :W

Raar ook dat er 60 maanden voor staat.
Pecunia non olet
pi_185670580
Ik zie wel wat in deze:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Niet zozeer vanwege de cijfers maar vooral de lange historie van het bedrijf en het duidelijk omschreven investeringsdoel.

Denk dat continuiïteit hier niet im frage is.

https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html
Pecunia non olet
pi_185670823
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:13 schreef obligataire het volgende:
Ik zie wel wat in deze:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Niet zozeer vanwege de cijfers maar vooral de lange historie van het bedrijf en het duidelijk omschreven investeringsdoel.

Denk dat continuiïteit hier niet im frage is.

https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html
Mee eens. Had m gisteren al even meegenomen . Positieve recensies inderdaad.
pi_185670893
Kunstenaar voorfinancieren 2 projecten ziet er ook goed uit. Korte looptijd, positief eigen vermogen. Prachtige website trouwens.
Een B'tje


restaurant koelcel en meubilair heeft negatief eigen vermogen. Wel ook goede recensies.
Ook een B'tje.

Neem ze morgen beide mee denk.
pi_185670961
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:13 schreef obligataire het volgende:
Niet zozeer vanwege de cijfers maar vooral de lange historie van het bedrijf en het duidelijk omschreven investeringsdoel.

Denk dat continuiïteit hier niet im frage is.

Mee eens en ik verwacht hier ook niet ineens problemen.

Aan de andere kant
• Horeca
• 50k voor een frietzaak
• (Klein) negatief EV
• Current ratio < 1
pi_185671354
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:26 schreef Jaco078 het volgende:
Kunstenaar voorfinancieren 2 projecten ziet er ook goed uit. Korte looptijd, positief eigen vermogen. Prachtige website trouwens.
Een B'tje

restaurant koelcel en meubilair heeft negatief eigen vermogen. Wel ook goede recensies.
Ook een B'tje.

Neem ze morgen beide mee denk.
Ik heb ze beide bekeken maar ga ze zelf niet meenemen.

* Kunstenaar lijkt me moeilijk te interpreteren. Bijna te mooi om waar te zijn?

** Dat restaurant haalt misschien de Kerst niet :W . Current ratio van 0,2% plus vet negatief kapitaal.
Pecunia non olet
pi_185671620
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Bijzonder geval, alleen maar afgeschreven oude meuk op de balans? Maar wel nagenoeg schuldenvrij.
Pecunia non olet
pi_185671994
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:03 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Bijzonder geval, alleen maar afgeschreven oude meuk op de balans? Maar wel nagenoeg schuldenvrij.
Ja, een beetje een wazig verhaal en nagenoeg on-line niet te vinden.
Je zou toch op zijn minst verwachten dat hij papier e.d. van enige waarde op voorraad zou hebben....
pi_185672177
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, een beetje een wazig verhaal en nagenoeg on-line niet te vinden.
Je zou toch op zijn minst verwachten dat hij papier e.d. van enige waarde op voorraad zou hebben....
Mijn eerste gedachte was dat hij slechts een redacteur is die tekst en opmaak controleert van opdrachtgevers. Echter nu gaat hij zelf blijkbaar investeren in machines. Apart, dus no-go:)
Pecunia non olet
pi_185672217
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Apart, dus no-go:)
^O^
  zondag 17 maart 2019 @ 16:27:11 #205
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185673596
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, een beetje een wazig verhaal en nagenoeg on-line niet te vinden.
Je zou toch op zijn minst verwachten dat hij papier e.d. van enige waarde op voorraad zou hebben....
waardepapier, als hij dat had hoefde hij niet te lenen :-)
Tot nooit .......
pi_185673619
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

waardepapier, als hij dat had hoefde hij niet te lenen :-)
:+
pi_185675005
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

waardepapier, als hij dat had hoefde hij niet te lenen :-)
Beetje peper en zout erbij? 😂
pi_185675975
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:44 schreef peterc het volgende:
SIG Franselaan 186a schijf 1 almost vol, schijf 2 35% to go , schijf 3 60% to go. De hoge rente and high risk investors komen nog niet los bij dit project. Franselaan 182b , Rodenburg & Mathenesser 7 blijft schijf 1 een issue.
.
Franselaan 186a SIG schijf 1 & 2 vol, schijf 3 is stil, De overige projecten marginale mutaties.
pi_185681318
musical gve:

Annie zou blijkbaar vorig jaar al gaan draaien:
https://www.musicalweb.nl(...)f-november-2018-5670

Quote:
Het is de eerste productie sinds dat de producent in 2011 failliet ging na het staken van de musical De Producers vanwege tegenvallende kaartverkoop. De Producers, met rollen voor onder andere Noortje Herlaar, Johnny Kraaijkamp, Joey Schalker was slechts een week te zien.

https://www.musicalweb.nl/musicals/de-producers
pi_185683446
quote:
0s.gif [b]Op zondag 17 maart 2019 23:23 schreef optrandjeDe Producers, met rollen voor onder andere Noortje Herlaar, Johnny Kraaijkamp, Joey Schalker was slechts een week te zien.

https://www.musicalweb.nl/musicals/de-producers
Verhaal van de producers:
Producer Max Bialystock meent dat hij meer geld kan slaan uit een musicalflop dan uit een hit. Daarom gaat hij samen met zijn hulpje Leo Bloom op zoek naar het slechtst mogelijke verhaal, de slechtst mogelijke regisseur en de slechtst mogelijke acteurs.

En dan maar 1 week draaien, hilarisch.

Anyway: ik laat deze lopen.
pi_185683451
www.sprout mogelijk overaanbod Horeca, item 3

https://www.sprout.nl/art(...)a52335fb4fd8372f5e5b


idem artikel in AD
https://www.ad.nl/economi(...)akt-steden~afa334b2/

[ Bericht 23% gewijzigd door peterc op 18-03-2019 08:37:20 ]
pi_185683687
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:23 schreef optrandje het volgende:
musical gve:

Annie zou blijkbaar vorig jaar al gaan draaien:
https://www.musicalweb.nl(...)f-november-2018-5670

Quote:
Het is de eerste productie sinds dat de producent in 2011 failliet ging na het staken van de musical De Producers vanwege tegenvallende kaartverkoop. De Producers, met rollen voor onder andere Noortje Herlaar, Johnny Kraaijkamp, Joey Schalker was slechts een week te zien.

https://www.musicalweb.nl/musicals/de-producers
Het faillissement is vermeld in de aanvullende informatie bij de pitch, evenals de les die de ondernemer daaruit heeft geleerd.
pi_185683781
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:52 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het faillissement is vermeld in de aanvullende informatie bij de pitch, evenals de les die de ondernemer daaruit heeft geleerd.
Precies, dit is in die zin geen nieuwe informatie en is keurig vermeld in/bij de pitch. Precies zoals het altijd zou moeten zijn.
pi_185684249
Vandaag drie nieuwe GvE projecten die open gaan voor investeren:

quote:
Project: Jan Terpstra Cycling World
Leendoel: Herfinanciering
Doelbedrag: ¤ 995.000,-
Rente: 7,0 %
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: flexlening
Vandaag, 18 maart 2019 , live om 10:00 uur.
Investeren is mogelijk via de pitch.

Project: Thuiszorg Totaal Amstelland
Leendoel: Opstart onderneming
Doelbedrag: ¤ 70.000,-
Rente: 9,0 %
Looptijd: 48 maanden
Leenvorm: groeilening
Vandaag, 18 maart 2019 , live om 11:00 uur.
Investeren is mogelijk via de pitch.

Project: Annie de musical
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Doelbedrag: ¤ 400.000,-
Rente: 6,0 %
Looptijd: 18 maanden
Leenvorm: flexlening
Vandaag, 18 maart 2019, live om 12:00 uur.
Ik ben voornemens om er 2 van mee te nemen (Annie en de fietsenboer).

M.b.t. de fietsenboer heb ik wel een beetje mijn twijfels aangezien mij daar een potentieel probleem in de zekerheden is opgevallen. Bij de zekerheden mis ik namelijk een negatieve hypotheekverklaring (iets in de zin van: ter aanvulling op de tweede hypotheek, waarin wordt vastgelegd dat het pand niet met aanvullende hypotheekrechten verzwaard mag worden en dat binnen de eerste hypothecaire inschrijving niet aanvullend geleend mag worden.)

Als om welke reden dan ook de privé woning niet verkocht zal worden kan dit een risico vormen voor een belangrijk deel van de zekerheden. Overigens lijkt de woning ook nog helemaal niet te koop te staan.

Ik heb dit aangekaart bij GvE en heb er goede hoop op dat dit gat gedicht gaat worden. Zo niet, dan laat ik hem alsnog lopen.
pi_185684540
Fietsenboer bij GvE is open en https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19437 bij voorinvesteringen is er al een investeerder die er 600k ingestopt heeft. Die heeft er veel vertrouwen in!
pi_185684561
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:03 schreef Horsemen het volgende:
Fietsenboer bij GvE is open en https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19437 bij voorinvesteringen is er al een investeerder die er 600k ingestopt heeft. Die heeft er veel vertrouwen in!
Ongekend voor een categorie 5 project! Komt zonder mij ook wel vol, zo te zien! + nog een paar x 10k en 20k.... ik sta ervan te kijken!

[ Bericht 3% gewijzigd door aborren op 18-03-2019 10:06:01 (grote bedragen) ]
pi_185684952
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:05 schreef aborren het volgende:

[..]

Ongekend voor een categorie 5 project! Komt zonder mij ook wel vol, zo te zien! + nog een paar x 10k en 20k.... ik sta ervan te kijken!
Moet innercircle zijn, met (meer)(voor) kennis van het project / situatie. Danwel een speciaal belang hebben bij de situatie.
pi_185685016
quote:
12s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:40 schreef peterc het volgende:

[..]

Moet innercircle zijn, met (meer)(voor) kennis van het project / situatie. Danwel een speciaal belang hebben bij de situatie.
Dat zou ik dan nog als positief zien, als de innercircle meedoet.
Ik zou het dubieus vinden als het er om gaat het project 'op gang te helpen'.
Pecunia non olet
pi_185685209
Doen jullie mee aan 'Annie'?

Persoonlijk heb ik helemaal niets met de film en theaterwereld. Slechte ervaringen :)

Maar ja, de zekerheden lijken prima hier. Twijfels dus.
Pecunia non olet
pi_185685309
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:57 schreef obligataire het volgende:
Doen jullie mee aan 'Annie'?

Persoonlijk heb ik helemaal niets met de film en theaterwereld. Slechte ervaringen :)

Maar ja, de zekerheden lijken prima hier. Twijfels dus.
Ik sla een keer over budget is een beetje op ;-). Op een of andere manier heb ik het idee dat er bij meerdere banken geprobeerd is en daarna na veel wikken en wegen voor CF is gekozen..
pi_185685631
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:57 schreef obligataire het volgende:
Doen jullie mee aan 'Annie'?

Persoonlijk heb ik helemaal niets met de film en theaterwereld. Slechte ervaringen :)

Maar ja, de zekerheden lijken prima hier. Twijfels dus.
Ik doe mee ivm zekerheden, korte looptijd en de leuke incentive;)
pi_185685824
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:40 schreef Horsemen het volgende:

M.b.t. de fietsenboer heb ik wel een beetje mijn twijfels aangezien mij daar een potentieel probleem in de zekerheden is opgevallen. Bij de zekerheden mis ik namelijk een negatieve hypotheekverklaring (iets in de zin van: ter aanvulling op de tweede hypotheek, waarin wordt vastgelegd dat het pand niet met aanvullende hypotheekrechten verzwaard mag worden en dat binnen de eerste hypothecaire inschrijving niet aanvullend geleend mag worden.)

Als om welke reden dan ook de privé woning niet verkocht zal worden kan dit een risico vormen voor een belangrijk deel van de zekerheden. Overigens lijkt de woning ook nog helemaal niet te koop te staan.

Ik heb dit aangekaart bij GvE en heb er goede hoop op dat dit gat gedicht gaat worden. Zo niet, dan laat ik hem alsnog lopen.
Inmiddels een reactie van GvE ontvangen. Ze zullen een update aan de pitch toevoegen met hierin een negatieve hypotheekverklaring.

Fijn dat dit snel is opgepakt en opgelost. Inmiddels heb ik mijn investering gedaan.

Goed bezig bij GvE en het loopt daar ook weer lekker. Nu SiG nog *)
pi_185686110
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inmiddels een reactie van GvE ontvangen. Ze zullen een update aan de pitch toevoegen met hierin een negatieve hypotheekverklaring.
Okay, daarmee verandert de zaak voor mij. Ik heb 'm alsnog meegenomen. Annie wil ik over 10 minuten ook proberen mee te nemen.
pi_185686427
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:50 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Okay, daarmee verandert de zaak voor mij. Ik heb 'm alsnog meegenomen. Annie wil ik over 10 minuten ook proberen mee te nemen.
Inmiddels open: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19458

Ik heb hem ook meegenomen.
  maandag 18 maart 2019 @ 12:39:06 #225
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185687199
Ik heb ook wat gedaan in Annie en de fietsenboer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185687590
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:40 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag drie nieuwe GvE projecten die open gaan voor investeren:
[..]

Ik ben voornemens om er 2 van mee te nemen (Annie en de fietsenboer).

M.b.t. de fietsenboer heb ik wel een beetje mijn twijfels aangezien mij daar een potentieel probleem in de zekerheden is opgevallen. Bij de zekerheden mis ik namelijk een negatieve hypotheekverklaring (iets in de zin van: ter aanvulling op de tweede hypotheek, waarin wordt vastgelegd dat het pand niet met aanvullende hypotheekrechten verzwaard mag worden en dat binnen de eerste hypothecaire inschrijving niet aanvullend geleend mag worden.)

Als om welke reden dan ook de privé woning niet verkocht zal worden kan dit een risico vormen voor een belangrijk deel van de zekerheden. Overigens lijkt de woning ook nog helemaal niet te koop te staan.

Ik heb dit aangekaart bij GvE en heb er goede hoop op dat dit gat gedicht gaat worden. Zo niet, dan laat ik hem alsnog lopen.
Ik ken deze fietsenboer en had mij als exklant voorgenomen daar nooit meer een cent uit te geven, laat staan een investering te doen. Succes iig.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185687621
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ken deze fietsenboer en had mij als exklant voorgenomen daar nooit meer een cent uit te geven, laat staan een investering te doen. Succes iig.
Kun je dat onderbouwen?
pi_185687709
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:58 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:

[..]

Kun je dat onderbouwen?
edit: ach meer een persoonlijke ervaring als klant. Niet echt relevant om hier uit te typen en niet netjes tegenover het bedrijf.

[ Bericht 31% gewijzigd door Patroon op 18-03-2019 13:25:53 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185692242
Nieuwe SIG:
https://investeren.sameni(...)8-a-live-maart-16-00

Hogere WOZ dan de marktwaarden :?
Pecunia non olet
  maandag 18 maart 2019 @ 15:42:55 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185692348
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe SIG:
https://investeren.sameni(...)8-a-live-maart-16-00

Hogere WOZ dan de marktwaarden :?
Dat kan.
pi_185692635
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe SIG:
https://investeren.sameni(...)8-a-live-maart-16-00

Hogere WOZ dan de marktwaarden :?
Ze willen graag afscheid nemen van de crowd :W
pi_185693412
Best wel geïnteresseerd om hier eens wat mee te doen met GvE. Wat zijn jullie gemiddelde resultaten tot nu toe? Ik besef dat niet alles een succes is...ben je dan ook gelijk je inleg kwijt, of kan je alleen fluiten naar de rente?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185693847
Nieuwe op hcn
quote:
Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor Maximiliano in Laren. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 60 maanden.
pi_185694018
Is GvE altijd zo traag met het opstarten van projecten? Ik heb H**gk*m*r Assurantiën 2 meegenomen. Op 21 februari kreeg ik een mailtje dat ik binnenkort geld over moest maken. Dat was vlak voordat ik op vakantie ging dus heb ik het maar handmatig overgemaakt.

Op 5 maart ontvang ik dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog steeds niks.

Aan de ene kant ben ik blij dat GvE niets overmaakt zonder dat alles getekend is, en het is goed dat investeerders nog niets over hoeven te maken in die periode, maar nu lijkt het erop dat men pas begint met het maken van de contracten (Notabene tussen vennootschappen van moeder en zoon) als de crowdfundingcampagne is afgerond. Of er is heibel in de familie. Allebei niet prettig.
pi_185694769
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:15 schreef Patroon het volgende:
Best wel geïnteresseerd om hier eens wat mee te doen met GvE. Wat zijn jullie gemiddelde resultaten tot nu toe? Ik besef dat niet alles een succes is...ben je dan ook gelijk je inleg kwijt, of kan je alleen fluiten naar de rente?
De meeste van mijn investeringen bij GVE dateren uit 2013 en 2014. In 2015 ging de fee omhoog, terwijl mijn behaalde resultaat juist erg tegenviel. Om een indicatie te geven: per 1 februari 2019 een bruto rendement van 5,64% en netto (na aftrek van fee en achterstand) 0,13%. Een spaarrekening had een hoger rendement opgeleverd. Daar staat tegenover dat velen hier bij GVE betere resultaten hebben behaald dan ik. In die tijd leek er ware hysterie te ontstaan. Alle projecten zaten binnen no time vol. Ik heb toen besloten even weg te blijven, maar sinds dit jaar ben ik weer actiever op GVE.
2016: 1 investering
2017: 1 investering
2018: 1 investering
2019: 8 investeringen
pi_185696187
quote:
LET OP! Aanvulling van SamenInGeld op dit project:
Wij zijn van mening dat een 90% financiering van dit project mogelijk is doordat de aanvrager van dit project onroerend bezit en daarnaast overwaarde heeft in meerdere panden. Mede vanwege het in privé meetekenen is dit daarom voor SamenInGeld passend.
Ok hoe snel gaan er nieuwe projecten gestart worden met dezelfde aanvrager?
pi_185696436
Ben ik de enige die het opvalt of? Ik heb vandaag 0 transacties bij mintos. normaal heb ik er op een gemiddelde dag 300, stom toeval of?
pi_185696522
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige die het opvalt of? Ik heb vandaag 0 transacties bij mintos. normaal heb ik er op een gemiddelde dag 300, stom toeval of?
Ik wel gewoon. Gelijk aantal als op andere dagen.
pi_185696548
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:20 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik wel gewoon. Gelijk aantal als op andere dagen.
Stom toeval dus, ik zat te denken aan een nationale feestdag of iets dergelijks. Kon het gewoon niet plaatsen. Maar letterlijk 0, in alle valuta vond ik een beetje bijzonder haha
pi_185696759
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Stom toeval dus, ik zat te denken aan een nationale feestdag of iets dergelijks. Kon het gewoon niet plaatsen. Maar letterlijk 0, in alle valuta vond ik een beetje bijzonder haha
Staat je auto invest wel onder de 15%? ;-)
pi_185696989
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige die het opvalt of? Ik heb vandaag 0 transacties bij mintos. normaal heb ik er op een gemiddelde dag 300, stom toeval of?
Ik heb ook minder transacties. Dat is op maandag vaker. De transacties van maandag zijn veelal op zondag uitgevoerd en dan werkt blijkbaar niet iedereen.
pi_185698074
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Staat je auto invest wel onder de 15%? ;-)
Dan heeft geen relatie tot terugbetalingen. Maar in roebels is <15% bijzonder ;)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:38 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik heb ook minder transacties. Dat is op maandag vaker. De transacties van maandag zijn veelal op zondag uitgevoerd en dan werkt blijkbaar niet iedereen.
Naja ik wacht even af. Heb er letterlijk 0. Dat is nieuw voor mij haha
pi_185699232
quote:
Dan heeft geen relatie tot terugbetalingen.
Haha scherp.
pi_185703360
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op hcn
[..]

Hoe zien jullie dit nieuwe HcN project?

https://horecacrowdfunding.nl/projects/maximiliano-laren-n7p24rl6

Aan de ene kant zie ik een starter die een fors bedrag nodig heeft van totaal 445k, maar brengt zelf 145k in. Er blijft 300k over waarvan door de verkoper 125k zal worden gefinancierd. Blijft dus een lening van 175k via HcN. De ouders staan daarnaast borg voor 6 maanden annuïteiten. De HcN zekerheden moeten echter wel gedeeld worden met de verkoper. De locatie ziet er wel leuk uit ondanks dat ik vooral traffic zie bij de naastgelegen ijsboer :P
pi_185704164
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe zien jullie dit nieuwe HcN project?

https://horecacrowdfunding.nl/projects/maximiliano-laren-n7p24rl6

Aan de ene kant zie ik een starter die een fors bedrag nodig heeft van totaal 445k, maar brengt zelf 145k in. Er blijft 300k over waarvan door de verkoper 125k zal worden gefinancierd. Blijft dus een lening van 175k via HcN. De ouders staan daarnaast borg voor 6 maanden annuïteiten. De HcN zekerheden moeten echter wel gedeeld worden met de verkoper. De locatie ziet er wel leuk uit ondanks dat ik vooral traffic zie bij de naastgelegen ijsboer :P
De recensies op internet van de toko die er zat, , waren maar zo zo, morgen ff wat sommetjes maken, vwb couverts, omzet, etc en daarna de 3 sterren ff afwegen, wordt vervolgd.
Iemand bekend met de locatie, pand, evt concurrentie?
OPM benieuwd hoe vol deze loopt met auto-investors

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 19-03-2019 08:15:42 ]
pi_185707319
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:01 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Haha scherp.
Vannacht is het nog een beetje recht getrokken. Misschien maar 25% van het aantal transacties die ik normaal heb, maar niets aan het handje dus.

Zal er aan wennen dat dit soms ook kan gebeuren hehe
pi_185710292
Ik zit hier zelf niet in, maar kwam gisteren wat tegen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heeft Al-T een achtergestelde lening bij Cedars. Bij een faillisement blijft er toch weinig over van deze afspraak / wordt deze lening nu direct opgeëist?

Sowieso zie ik allerlei onderdelen die ik zou plaatsen bij een baklijn die Al-T juist zo hebben overgenomen en waarvoor de crowdfund juist bedoeld zou zijn.... :?
pi_185711178
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe zien jullie dit nieuwe HcN project?

https://horecacrowdfunding.nl/projects/maximiliano-laren-n7p24rl6

Aan de ene kant zie ik een starter die een fors bedrag nodig heeft van totaal 445k, maar brengt zelf 145k in. Er blijft 300k over waarvan door de verkoper 125k zal worden gefinancierd. Blijft dus een lening van 175k via HcN. De ouders staan daarnaast borg voor 6 maanden annuïteiten. De HcN zekerheden moeten echter wel gedeeld worden met de verkoper. De locatie ziet er wel leuk uit ondanks dat ik vooral traffic zie bij de naastgelegen ijsboer :P
Project heeft in december reeds op crowdpartners gestaan. Ze vroegen toen 400k:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185711835
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Project heeft in december reeds op crowdpartners gestaan. Ze vroegen toen 400k:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Investeringslink: https://horecacrowdfundin(...)99-a0ef-de57007f7d96
pi_185713000
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:34 schreef Gustaf86 het volgende:
Is GvE altijd zo traag met het opstarten van projecten? Ik heb H**gk*m*r Assurantiën 2 meegenomen. Op 21 februari kreeg ik een mailtje dat ik binnenkort geld over moest maken. Dat was vlak voordat ik op vakantie ging dus heb ik het maar handmatig overgemaakt.

Op 5 maart ontvang ik dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog steeds niks.

Aan de ene kant ben ik blij dat GvE niets overmaakt zonder dat alles getekend is, en het is goed dat investeerders nog niets over hoeven te maken in die periode, maar nu lijkt het erop dat men pas begint met het maken van de contracten (Notabene tussen vennootschappen van moeder en zoon) als de crowdfundingcampagne is afgerond. Of er is heibel in de familie. Allebei niet prettig.
Vanochtend ontving ik de onderstaande email van de klantenservice, het lijkt een incidentje te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:45:19 #252
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185713309
quote:
Ik twijfel over dit project.
3 sterren, niet echt top locatie en eerder crowdfundactie (blijkbaar niet gelukt), zetten mij wel aan het denken. Al is het doelbedrag wel significant gedaald.
Aangezien er betere projecten zijn en nog komen op HCN denk ik dat ik deze oversla.
pi_185714568
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:45 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik twijfel over dit project.
3 sterren, niet echt top locatie en eerder crowdfundactie (blijkbaar niet gelukt), zetten mij wel aan het denken. Al is het doelbedrag wel significant gedaald.
Aangezien er betere projecten zijn en nog komen op HCN denk ik dat ik deze oversla.
Ik denk dat ik deze ook maar over sla.

Alles bij elkaar net te veel twijfel voor mij. Het doel bedrag is dan wel gedaald maar de aflossing en rente zal uiteindelijk wel voldaan moeten worden. Veel zal het als het onverhoopt fout gaat niet uitmaken maar dat de verkoper ook mee lift op de HcN zekerheden daar ben ik niet blij mee. Daar staat wel tegenover dat de ouders borg staan voor 6 maanden annuïteiten (kort door de bocht 10%).
Het staat er niet maar ik hoop dan maar dat dit wel een materiële borg is.
pi_185714596
Duurdere woning Franselaan op SiG zit opeens ook bijna vol.
pi_185714742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:45 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik twijfel over dit project.
3 sterren, niet echt top locatie en eerder crowdfundactie (blijkbaar niet gelukt), zetten mij wel aan het denken. Al is het doelbedrag wel significant gedaald.
Aangezien er betere projecten zijn en nog komen op HCN denk ik dat ik deze oversla.
https://www.ad.nl/economi(...)akt-steden~afa334b2/

Met in het achterhoofd dit artikel in het AD dat hier gisteren geplaatst werd, is het denk ik wijs om terughoudend te zijn met een 3 sterren starter in het toch wel duurdere segment.

De Beren, Bregjes en Cubanita's lopen ook wel als de economie wat vertraagt, maar die duurdere?
Pecunia non olet
pi_185715413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:09 schreef djh77 het volgende:
Duurdere woning Franselaan op SiG zit opeens ook bijna vol.
stond op 40%een tijdje gelden = circa 45k van de 107k, nu op 95k vd 107k , is er toch 50k bijgekomen, aantal investors niet substantieel toegenomen, zal een big boy geweest zijn
pi_185715485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:09 schreef djh77 het volgende:
Duurdere woning Franselaan op SiG zit opeens ook bijna vol.
Fijn voor SiG en fijn voor de investeerders want SiG moet natuurlijk wel blijven doordraaien :Y

Persoonlijk laat ik de huidige projecten (incl. de nieuwe die morgen open gaat) graag aan mij voorbij gaan. Voor mij zijn na de ophoging van de schijven (de 1e van 55 naar 60 en nu naar 70%) de verhouding tussen rente en risico niet meer in balans.

De vraag is niet of er een nieuwe kredietcrisis komt maar wanneer. Met de huidige 70% is de eerste schijf verre van risicovrij en dat allemaal voor nog geen 4,5% netto rente vergoeding. Ook in de 2e en 3e schijf is het risico om je geld volledig kwijt te raken aanzienlijk toegenomen na de ophoging naar 90% en soms tot zelfs wel 100% van de taxatiewaarde. Als je je dan nog realiseert dat die waardes regelmatig erg hoog zijn ingezet is het wachten dat het fout gaat.

Als ik dan verder de pitch lees van het nieuwe project Lange Nering 118 A kan ik niet blij worden van het verhaal van geld nemer Dhr. Schw*rz.
SiG probeert het dan nog een beetje recht te breien door er een extra toelichting “Uitleg huuropbrengst” bij te zetten maar ik blijf er geen prettig gevoel over houden. En dan als laatste maar hopen dat de woning niet volledig gestript is als de Poolse werknemers ooit weer vertrokken zijn. De buren zullen er ook vast heel blij mee zijn :'(
Nou ja, dat laatste is dan ons probleem weer niet -O-
pi_185715526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/economi(...)akt-steden~afa334b2/

Met in het achterhoofd dit artikel in het AD dat hier gisteren geplaatst werd, is het denk ik wijs om terughoudend te zijn met een 3 sterren starter in het toch wel duurdere segment.

De Beren, Bregjes en Cubanita's lopen ook wel als de economie wat vertraagt, maar die duurdere?
Dan wordt de omgeving, aanbod, prijsstelling, concurrentie van belang.
Laren is op zich geen stakkers-gemeente.. Twijfel ook nog. Iemand lokaal bekend?
pi_185715615
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Fijn voor SiG en fijn voor de investeerders want SiG moet natuurlijk wel blijven doordraaien :Y

Persoonlijk laat ik de huidige projecten (incl. de nieuwe die morgen open gaat) graag aan mij voorbij gaan. Voor mij zijn na de ophoging van de schijven (de 1e van 55 naar 60 en nu naar 70%) de verhouding tussen rente en risico niet meer in balans.

De vraag is niet of er een nieuwe kredietcrisis komt maar wanneer. Met de huidige 70% is de eerste schijf verre van risicovrij en dat allemaal voor nog geen 4,5% netto rente vergoeding. Ook in de 2e en 3e schijf is het risico om je geld volledig kwijt te raken aanzienlijk toegenomen na de ophoging naar 90% en soms tot zelfs wel 100% van de taxatiewaarde. Als je je dan nog realiseert dat die waardes regelmatig erg hoog zijn ingezet is het wachten dat het fout gaat.

Als ik dan verder de pitch lees van het nieuwe project Lange Nering 118 A kan ik niet blij worden van het verhaal van geld nemer Dhr. Schw*rz.
SiG probeert het dan nog een beetje recht te breien door er een extra toelichting “Uitleg huuropbrengst” bij te zetten maar ik blijf er geen prettig gevoel over houden. En dan als laatste maar hopen dat de woning niet volledig gestript is als de Poolse werknemers ooit weer vertrokken zijn. De buren zullen er ook vast heel blij mee zijn :'(
Nou ja, dat laatste is dan ons probleem weer niet -O-
https://sowifi.com/nl/knowledge-center/escape-world-case/

https://www.metronieuws.n(...)llig-laten-opsluiten

ook hier twijfel, maar morgen ook aflosdag Nobelstaart of Landgoederij, eerst dat maar eens afwachten

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 19-03-2019 16:10:34 ]
pi_185715806
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:58 schreef Horsemen het volgende:
Nou ja, dat laatste is dan ons probleem weer niet
Voor mij is dat juist een belangrijke reden om niet mee te doen aan dit soort projecten (naast de breder gedeelde redenen m.b.t. SiG's nieuwe schijvenstructuur).
pi_185716200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:45 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik twijfel over dit project.
3 sterren, niet echt top locatie en eerder crowdfundactie (blijkbaar niet gelukt), zetten mij wel aan het denken. Al is het doelbedrag wel significant gedaald.
Aangezien er betere projecten zijn en nog komen op HCN denk ik dat ik deze oversla.
Vergeet niet dat Crowdpartners nooit snel loopt. Het meerdere komt niet vol, dus dit staat niet op zichzelf. Het laatste dat snel vol zat op Crowdpartners was het bootje van q4 vorig jaar. Ligt dus niet aan deze pitches m.I.
pi_185717081
Explosiegevaar op de donkerslootstraat: project van SiG/Jaap Nellen
https://www.ad.nl/rotterd(...)lootstraat~a8b01886/
pi_185717843
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 16:00 schreef peterc het volgende:

[..]

Dan wordt de omgeving, aanbod, prijsstelling, concurrentie van belang.
Laren is op zich geen stakkers-gemeente.. Twijfel ook nog. Iemand lokaal bekend?
Ik zelf ben volledig gestopt met Horeca omdat ook ik een overkill zie. In gesprekken met o.a. door mij gecrowdfunde Horeca ondernemers komen zij ook met de argumenten die in het artikel van het AD genoemd worden mbt de sterk toenemende concurrentie. Zoals een ondernemer zei: "in de straat zijn er de afgelopen 3 jaar 10 zaken bijgekomen", een andere ondernemer heeft haar zaak verkocht omdat de gemeente enerzijds teveel nieuwe bedrijven toelaat en anderzijds met zware eisen komt b.v. rond het terras etc.. Daarnaast speelt mee dat Horeca moeilijk aan (keuken-) personeel kan komen en dus de kwaliteit kan waarborgen. Wanneer je toch wilt investeren let dan op locatie, personele invulling en concurrentie maar besef dat gemeentes een moordend beleid hebben voor bestaande zaken en steeds meer hippe zaken binnen halen ten kosten van de bestaande zaken

[ Bericht 0% gewijzigd door ML45 op 19-03-2019 17:52:22 ]
pi_185720049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:03 schreef djh77 het volgende:
Explosiegevaar op de donkerslootstraat: project van SiG/Jaap Nellen
https://www.ad.nl/rotterd(...)lootstraat~a8b01886/
Zag dit bericht ook zojuist en dacht de naam ook te herkennen van een SIG project.
Ik weet dat de wijken waar veel vd SIG projecten in Rotterdam zijn niet al te best staan aangeschreven (spangen/delfshaven en hillesluis).
Lijkt me dan eigenlijk ook dat de echt serieuze vastgoedondernemers genoeg opties hebben en niet bij SIG uitkomen voor de leningen.

Dan is er natuurlijk ook het project pas waarbij een woning op kanaleneiland in utrecht besproken werd als gelegen naast een gewilde wijk. Kanaleneiland is gister natuurlijk met de shooting ook wel weer negatief in het nieuws gekomen

Blijft ook wel een dingetje om rekening mee te houden buiten de aanpassing van de schijven.

Het is mij nu in ieder geval te veel risico.
pi_185720294
Bij estateguru het bericht gekregen dat het achterstandsproject toch gedwongen verkocht gaat worden. Ik ben benieuwd.
pi_185722021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:22 schreef investeerdertje het volgende:
Bij estateguru het bericht gekregen dat het achterstandsproject toch gedwongen verkocht gaat worden. Ik ben benieuwd.
We gaan het zien. Gaat waarschijnlijk nog wel even duren en ik reken er maar op dat er niet meer dan 30- 50% terug komt. Als het meezit. Hier mijn leningen op dit moment.

• Current 165
• 4-15 days late 6
• 16-30 days late 5
• 31-60 days late 4
• 60+ days late 2
• In default 5
pi_185726684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 05:38 schreef djh77 het volgende:
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Omdat het bij mij niet "wel eens" is, maar structureel, vraag ik me af hoe dit bij anderen is. Heeft er iemand dit jaar überhaupt één betaling van IVM gehad die op tijd was? Betalingen die gepland stonden op zaterdag en zondag mogen op maandag plaatsvinden, dat begrijp ik. Betalingen van donderdag en vrijdag worden naar het weekend verplaatst en daardoor ook pas op maandag gedaan, dat is een "known error" van IVM. Maar nu lijken ook betalingen van ma-di-woe vrijwel altijd vertraagd te zijn...
pi_185727315
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:20 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Omdat het bij mij niet "wel eens" is, maar structureel, vraag ik me af hoe dit bij anderen is. Heeft er iemand dit jaar überhaupt één betaling van IVM gehad die op tijd was? Betalingen die gepland stonden op zaterdag en zondag mogen op maandag plaatsvinden, dat begrijp ik. Betalingen van donderdag en vrijdag worden naar het weekend verplaatst en daardoor ook pas op maandag gedaan, dat is een "known error" van IVM. Maar nu lijken ook betalingen van ma-di-woe vrijwel altijd vertraagd te zijn...
Doorgaans wel op tijd. Althel en de kuikens gaan nu wel allebei erg achter lopen helaas.
pi_185728997
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:20 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Omdat het bij mij niet "wel eens" is, maar structureel, vraag ik me af hoe dit bij anderen is. Heeft er iemand dit jaar überhaupt één betaling van IVM gehad die op tijd was? Betalingen die gepland stonden op zaterdag en zondag mogen op maandag plaatsvinden, dat begrijp ik. Betalingen van donderdag en vrijdag worden naar het weekend verplaatst en daardoor ook pas op maandag gedaan, dat is een "known error" van IVM. Maar nu lijken ook betalingen van ma-di-woe vrijwel altijd vertraagd te zijn...
Betalingen bij IVM zijn bij mij altijd netjes op tijd (kan eens een dagje tussen zitten, maar zo nauw volg ik IVM niet). Op dit moment 1 project (Akthel Healthcare) die deze maand niet kan betalen, maar daar is tijdig over gecommuniceerd. Het probleem bij FNC vind ik veel groter, daar betaalt iedere maand standaard 15-20% van de projecten (bij mij) te laat! Ook bij KOM meestal netjes op tijd en geen problemen.
pi_185731244
* TIP voor de DAG voor CF-ers* STEMMEN *O* w/
pi_185731290
quote:
12s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:15 schreef peterc het volgende:
* TIP voor de DAG voor CF-ers* STEMMEN *O* w/
Al gedaan :)
pi_185732389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:37 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik zelf ben volledig gestopt met Horeca omdat ook ik een overkill zie. In gesprekken met o.a. door mij gecrowdfunde Horeca ondernemers komen zij ook met de argumenten die in het artikel van het AD genoemd worden mbt de sterk toenemende concurrentie. Zoals een ondernemer zei: "in de straat zijn er de afgelopen 3 jaar 10 zaken bijgekomen", een andere ondernemer heeft haar zaak verkocht omdat de gemeente enerzijds teveel nieuwe bedrijven toelaat en anderzijds met zware eisen komt b.v. rond het terras etc.. Daarnaast speelt mee dat Horeca moeilijk aan (keuken-) personeel kan komen en dus de kwaliteit kan waarborgen. Wanneer je toch wilt investeren let dan op locatie, personele invulling en concurrentie maar besef dat gemeentes een moordend beleid hebben voor bestaande zaken en steeds meer hippe zaken binnen halen ten kosten van de bestaande zaken
Ik begrijp niet van de pitch in Laren welke tent wordt overgenomen. Op het adres zie ik 2 restaurants. 1 heeft goede recensies, de andere toch wat minder. Welke wordt overgenomen?
pi_185732981
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Fijn voor SiG en fijn voor de investeerders want SiG moet natuurlijk wel blijven doordraaien :Y

Persoonlijk laat ik de huidige projecten (incl. de nieuwe die morgen open gaat) graag aan mij voorbij gaan. Voor mij zijn na de ophoging van de schijven (de 1e van 55 naar 60 en nu naar 70%) de verhouding tussen rente en risico niet meer in balans.

De vraag is niet of er een nieuwe kredietcrisis komt maar wanneer. Met de huidige 70% is de eerste schijf verre van risicovrij en dat allemaal voor nog geen 4,5% netto rente vergoeding. Ook in de 2e en 3e schijf is het risico om je geld volledig kwijt te raken aanzienlijk toegenomen na de ophoging naar 90% en soms tot zelfs wel 100% van de taxatiewaarde. Als je je dan nog realiseert dat die waardes regelmatig erg hoog zijn ingezet is het wachten dat het fout gaat.

Als ik dan verder de pitch lees van het nieuwe project Lange Nering 118 A kan ik niet blij worden van het verhaal van geld nemer Dhr. Schw*rz.
SiG probeert het dan nog een beetje recht te breien door er een extra toelichting “Uitleg huuropbrengst” bij te zetten maar ik blijf er geen prettig gevoel over houden. En dan als laatste maar hopen dat de woning niet volledig gestript is als de Poolse werknemers ooit weer vertrokken zijn. De buren zullen er ook vast heel blij mee zijn :'(
Nou ja, dat laatste is dan ons probleem weer niet -O-
Geheel mee eens! Ik investeer ook niet meer in schijf 1 geeft ook voor mij te veel risico voor de bescheiden netto rente!!
Schijf 2,3 en 4 is bij de huidige indeling helemaal een ramp voor je investering als het tij en beetje tegen gaat zitten en de lucht uit de huizenprijzen loopt.
pi_185733438
business-to-business bedrijfsinformatieleverancier op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19401
pi_185733910
OG NL- Investeert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185733991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:19 schreef kopersneek het volgende:
OG NL- Investeert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met investeringen zelfs van 100k tot 300k
pi_185734006
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:49 schreef djh77 het volgende:
business-to-business bedrijfsinformatieleverancier op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19401
Is het raar om ook een hyp.inschrijving te verwachten op die 4 beleggingspanden?
pi_185734065
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:23 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Is het raar om ook een hyp.inschrijving te verwachten op die 4 beleggingspanden?
Deze zijn al gevestigd ten gunste van andere GvE projecten, maar een inschrijving achtergesteld aan andere investeerders had wellicht gekund.
pi_185734188
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:49 schreef djh77 het volgende:
business-to-business bedrijfsinformatieleverancier op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19401
Wankele onderneming lijkt me. Nauwelijks winst, nauwelijks eigen vermogen (was 0 in vorige pitch, is nu niet vermeld).
pi_185734194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze zijn al gevestigd ten gunste van andere GvE projecten, maar een inschrijving achtergesteld aan andere investeerders had wellicht gekund.
Dank je. Ik zag het niet direct. Werk op stembureau en heb al 400 mensen langs mn bureau gehad ;-)
pi_185734246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:19 schreef kopersneek het volgende:
OG NL- Investeert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit c_/
Pecunia non olet
pi_185734764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:52 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet van de pitch in Laren welke tent wordt overgenomen. Op het adres zie ik 2 restaurants. 1 heeft goede recensies, de andere toch wat minder. Welke wordt overgenomen?
Op zijn facebook staat Brink 10E, en als je dan verder kijkt op WOZ-waardeloket.nl , dat geeft Brink 10 t/m 10D het rechter grote pand aan. Brink 10E is het pand in het midden, grenzend aan de ijsboer (Brink 12) . Op streetview is het volgens mij het Bodega Bodega pand, dit is ook de toko met de matige recensies. Wat erop Brink 10-10d allemaal zit heb ik nog niet gekeken.

Misschien dat HCN dit nog ff duidelijker kan aangeven bij de pitch
pi_185735234
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:32 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Wankele onderneming lijkt me. Nauwelijks winst, nauwelijks eigen vermogen (was 0 in vorige pitch, is nu niet vermeld).
Met zo weinig winst zal het EV ook niet hard gestegen zijn :) Tenzij met boekhoudkundige (kunst)ingrepen of zo.

Komt van mijn kant nog bij dat ik dit soort business amper kan beoordelen. Ik vind het nogal wazig allemaal en alleen al daarom laat ik m liggen.
Pecunia non olet
pi_185735316
Reactie SIG nav schijven...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind SIG tot heden een leuk platform / mooie aanvulling op de rest. Hoop dat dit snel goed geregeld gaat worden..
pi_185735327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ziet er goed uit c_/
Vind ik ook, hoewel ik de ltv zelf op zo'n 100% zou inschatten.

Weet iemand of of NL-Investeert altijd goed met de hypothecaire zekerheid omgaat?
Pas uitbetaalt als de akte ondertekend is bijvoorbeeld.
En krijg je als investeerder ook een kopie van de hypotheekakte?
pi_185735633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:19 schreef kopersneek het volgende:
OG NL- Investeert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vol..Grote investeerders heeft dit platform zeg.
pi_185735758
quote:
12s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:00 schreef peterc het volgende:

[..]

Op zijn facebook staat Brink 10E, en als je dan verder kijkt op WOZ-waardeloket.nl , dat geeft Brink 10 t/m 10D het rechter grote pand aan. Brink 10E is het pand in het midden, grenzend aan de ijsboer (Brink 12) . Op streetview is het volgens mij het Bodega Bodega pand, dit is ook de toko met de matige recensies. Wat erop Brink 10-10d allemaal zit heb ik nog niet gekeken.

Misschien dat HCN dit nog ff duidelijker kan aangeven bij de pitch
Of het nu het pand van Bodega Bodega is of een naastgelegen pand; ik vind het een net niet plek. Kom nog wel eens in Laren, want woon op fietsafstand, maar loop/fiets hier altijd voorbij. De leuke tenten én alle winkels zitten net om de hoek. Mijns inziens wordt dit alleen wat als ze écht onderscheidend kunnen zijn van het huidige horeca-aanbod.
pi_185735953
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:32 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Wankele onderneming lijkt me. Nauwelijks winst, nauwelijks eigen vermogen (was 0 in vorige pitch, is nu niet vermeld).
Toch wel een stijgende lijn in de omzet, duidelijk doel met kostenverlaging, in de vorige pitch geen hockeystickprognose en redelijk wat eigen vermogen bij de eigenaar in prive. Nu nog winst maken ;-)
pi_185736522
Aankondiging kantoorpand met hypothecaire zekerheid op WvjG:
quote:
OMSCHRIJVING LOOPTIJD MND RENTE BEDRAG
Groningenweg te Gouda 36 maanden 6% ¤ 850.000,00
Weer een flink hoog bedrag
pi_185736840
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:19 schreef kopersneek het volgende:
OG NL- Investeert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dubbel
pi_185737369
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:58 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Toch wel een stijgende lijn in de omzet, duidelijk doel met kostenverlaging, in de vorige pitch geen hockeystickprognose en redelijk wat eigen vermogen bij de eigenaar in prive. Nu nog winst maken ;-)
Zit in één prive OG project met hypo van Dhr Rutger V. Vooralsnog laat ik het hierbij. Maar is ieders keus.
pi_185738664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:31 schreef kopersneek het volgende:
Reactie SIG nav schijven...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind SIG tot heden een leuk platform / mooie aanvulling op de rest. Hoop dat dit snel goed geregeld gaat worden..
Dank!

Dan hebben ze nu dus minimaal 3 klachten gehad... Hopelijk lezen ze mee en hebben ze ook de overige reacties en de poll gezien.

Nu nog een beetje meedenken en er wat aan doen...
pi_185738913
Wijziging Annie GVE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185739207
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:54 schreef kopersneek het volgende:
Wijziging Annie GVE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kun je een hypotheek over het hoofd zien. Niet best
pi_185739208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:54 schreef kopersneek het volgende:
Wijziging Annie GVE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker bezig hoor. Het gaat om behoorlijke bedragen, dan mag je er als investeerder toch wel vanuit gaan dat de informatie uit de pitch klopt? Niet dus blijkbaar...

Ik laat hem nu aan mij voorbij gaan aangezien de zekerheden behoorlijk achteruit zijn gegaan.
pi_185739292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:54 schreef kopersneek het volgende:
Wijziging Annie GVE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man, man, wat een blunder. Van GvE zouden we toch beter mogen verwachten.

De belangrijkste zekerheid is hiermee weggevallen. Rest 2x een 2e hypotheek. Het enige goede hieraan is dat ze hem hebben teruggetrokken en opnieuw hebben geplaatst. Ze hebben alleen vergeten de rente te verhogen naar minimaal 8%.

Ik laat hem nu lekker lopen.
pi_185739441
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Man, man, wat een blunder. Van GvE zouden we toch beter mogen verwachten.

De belangrijkste zekerheid is hiermee weggevallen. Rest 2x een 2e hypotheek. Het enige goede hieraan is dat ze hem hebben teruggetrokken en opnieuw hebben geplaatst. Ze hebben alleen vergeten de rente te verhogen naar minimaal 8%.

Ik laat hem nu lekker lopen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
pi_185739711
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Man, man, wat een blunder. Van GvE zouden we toch beter mogen verwachten.

De belangrijkste zekerheid is hiermee weggevallen. Rest 2x een 2e hypotheek. Het enige goede hieraan is dat ze hem hebben teruggetrokken en opnieuw hebben geplaatst. Ze hebben alleen vergeten de rente te verhogen naar minimaal 8%.

Ik laat hem nu lekker lopen.
Ook helemaal mee eens. Gelukkig vanochtend al een alternatieve bestemming gevonden bij NL Investeert, toeval maar toch:)
Pecunia non olet
pi_185740064
Vi
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook helemaal mee eens. Gelukkig vanochtend al een alternatieve bestemming gevonden bij NL Investeert, toeval maar toch:)
Die is inderdaad veel mooier.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_185740314
SIG Emmeloord open, er is door (een of enkele) investeerders al fors bijgedragen in schijf 1
pi_185740343
Varkensslachterij t.z.t. Via crowdfunding
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')