De inventaris in de winkel had een dermate beperkte waarde, dat het voor opkopers niet interessant was om daar een bod op te doen. Per saldo heeft zij ¤ 350,-- opgebracht.quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:31 schreef chesstiger het volgende:
Default KOM
We gaan kijken hoe goed de zekerheden zijn, bedrag is relatief laag gelukkig.
Dan is het belachelijke aanvraag. Nul eigen middelen, magere omzet en winst, een "waarde" die 4 ton boven de koopprijs ligt en dan kritiekloos een AA-kwalificatie meegeven. Maar dat wisten jullie al.quote:
schijf 1 toch meegenomen. WOZ, schijf 1 en prijzen vergelijkbare panden in deze straat zijn in verhouding tot elkaar. Mathenesser 7a, Franselaan 182 en Rodenburg allen laten lopen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:20 schreef dyna18 het volgende:
SIG Franselaan 186 A
https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam
staat open voor investeringen.
Ik heb net de 55 pagina's memorandum uit. Mijn eerste investering op dit platform. Ik heb em meegenomen. Er is niet zo heel veel liquiditeit in de onderneming.wel een forse overwaarde. Dit icm de eerste inschrijving zorgt ervoor dat ik hem voor het minimale meeneem. Dat is 1000 euro en eenmalig 12 euro (1,2%). Dat zijn dan ook alle kosten. Dat staat nu ook echt op de derdenrekening van de notaris.vandaag nog even gebeld en heldere info en goed geholpen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 10:07 schreef W1241302 het volgende:
[..]
Heb ook gekeken naar Najade resort op Vastgoedinvesteren.nl. Kan zo snel geen puntjes vinden. Rendement na kosten 4,6%, ltv oké en goede reviews op internet. Ik overweeg ook om hierin te stappen. Gaat om 12.00 open. Iemand nog iets ontdekt?
Klopt. Ik zit in SunTransfer Kenya Ltd, maar met directe een investering van ¤50,- waarvan inmiddels de helft is terugbetaald is de potentiële financiële schade te overzien. Al hoop ik natuurlijk dat het over een jaar beter gaat met het bedrijf en de investering dan gewoon volgens afspraak kan worden afbetaald.quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:16 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Gaat om 2 projecten van ¤ 100000 voor 24 maanden, waarvan inmiddels de helft is afgelost.
Naar verhouding is het dus maar een kleine partner.
Maar ja, je zult er maar in zitten
quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nergens, heb ik even nagevraagd bij GvE.Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, een van zijn bedrijven zit daar in. Op zich hoeft dat toch geen probleem te zijn denk ik?quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:30 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveld
Nee, kan juist een pre zijn. De ondernemer heeft zelf invloed om de resultaten van dit bedrijf. We kunnen niet in een situatie terecht komen dat de huurder na een paar maanden de huur opzegt.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, een van zijn bedrijven zit daar in. Op zich hoeft dat toch geen probleem te zijn denk ik?
En het is denk ik het middelpunt van zijn diverse activiteiten, het 'kroonjuweel' dus. Dat is pas commitmentquote:Op donderdag 14 maart 2019 09:16 schreef djh77 het volgende:
[..]
Nee, kan juist een pre zijn. De ondernemer heeft zelf invloed om de resultaten van dit bedrijf
Ik overweeg ook sterk om mee te doen voor het minimumbedrag. Maar ik vind het wel een nadeel dat je meteen moet betalen, zeker gezien het relatief hoge minimumbedrag en de lange maximale inschrijfperiode van 2 maanden. Rente begint pas te lopen na afloop van de periode. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe snel het project volloopt. Hij staat nu op 17%quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:24 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb net de 55 pagina's memorandum uit. Mijn eerste investering op dit platform. Ik heb em meegenomen. Er is niet zo heel veel liquiditeit in de onderneming.wel een forse overwaarde. Dit icm de eerste inschrijving zorgt ervoor dat ik hem voor het minimale meeneem. Dat is 1000 euro en eenmalig 12 euro (1,2%). Dat zijn dan ook alle kosten. Dat staat nu ook echt op de derdenrekening van de notaris.vandaag nog even gebeld en heldere info en goed geholpen.
Als iedereen er zo over denkt dan komt ie nooit vol😉 Ik heb mijn bijdrage al gedaan en die rentederving is minimaal als ik kijk naar de rente die ik van mijn bank krijg.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:37 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik overweeg ook sterk om mee te doen voor het minimumbedrag. Maar ik vind het wel een nadeel dat je meteen moet betalen, zeker gezien het relatief hoge minimumbedrag en de lange maximale inschrijfperiode van 2 maanden. Rente begint pas te lopen na afloop van de periode. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe snel het project volloopt. Hij staat nu op 17%
Franselaan loopt lekker door en zeker ook de 1e schijf. Jammer dat er, zoals iemand al schreef, niet meer een vuist gemaakt is. Maar goed, klaarblijkelijk zijn er toch voldoende investeerders te vinden die bij SiG willen investeren in projecten onder deze zéér verslechterde voorwaarden. Als ze hier meelezen, de felicitaties aan SiG. Zoals het hoort, de markt bepaalt!quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:01 schreef peterc het volgende:
[..]
schijf 1 toch meegenomen. WOZ, schijf 1 en prijzen vergelijkbare panden in deze straat zijn in verhouding tot elkaar. Mathenesser 7a, Franselaan 182 en Rodenburg allen laten lopen.
Bijna geen movement in deze projecten.
In afwachting van de nieuwe pitches van SIG in Rotterdam Lelystad en Emmeloord, Benieuwd naar de schijven daar .
Wat doet SIG?![]()
![]()
Dat de propositie verslechterd is, is evident. Echter ben ik van mening dat je door de juiste projecten van SiG mee te pakken nog steeds een prima rendement kunt maken. Mijn verwachting is dat dat rendement veel hoger zal liggen dan dat van Lender en Spender, waarin nog steeds een aantal mensen op dit forum in investeert tegen een rente van 4,3% en 0,0 zekerheden aan mensen die blijkbaar niet kunnen sparen. Dan leen ik liever aan mensen met vermogen, aardig dekkende zekerheden en een vergelijkbare rente bieden.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Franselaan loopt lekker door en zeker ook de 1e schijf. Jammer dat er, zoals iemand al schreef, niet meer een vuist gemaakt is. Maar goed, klaarblijkelijk zijn er toch voldoende investeerders te vinden die bij SiG willen investeren in projecten onder deze zéér verslechterde voorwaarden. Als ze hier meelezen, de felicitaties aan SiG. Zoals het hoort, de markt bepaalt!
Zelf laat ik hem graag aan andere.
Tip GVE zet het als aanvulling inde pitch, op welk pand de hypo komt. Dan heb je als investeerder kennis vh pand, locatie, waarde etc, en weet je dus ook duidelijk op welk pand de hypo komt, nu kunnen ze elk pand pakken.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:30 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dit is het bedrijfspand van zijn eigen bedrijf: https://www.hypotheekshop.nl/denhaagwateringseveld
Tja de investeringen in schijf 1 zijn wel flink afgenomen dus ik denk dat SIG ook wel beseft dat niet iedereen het met die wijziging eens is. Blijkbaar hebben ze met deze wijzing redelijk de limiet gevonden waarbij mensen het niet meer interessant vinden. Dus hopenlijk kunnen volgende projecten weer een lager LTF hebben of een hoger rentepercentage.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:32 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Dat de propositie verslechterd is, is evident. Echter ben ik van mening dat je door de juiste projecten van SiG mee te pakken nog steeds een prima rendement kunt maken. Mijn verwachting is dat dat rendement veel hoger zal liggen dan dat van Lender en Spender, waarin nog steeds een aantal mensen op dit forum in investeert tegen een rente van 4,3% en 0,0 zekerheden aan mensen die blijkbaar niet kunnen sparen. Dan leen ik liever aan mensen met vermogen, aardig dekkende zekerheden en een vergelijkbare rente bieden.
Iedereen maakt in deze natuurlijk zijn eigen afwegingen.
Ja, zo kun je het ook bekijkenquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:49 schreef Mynheer007 het volgende:
Als iedereen er zo over denkt dan komt ie nooit vol😉 Ik heb mijn bijdrage al gedaan en die rentederving is minimaal als ik kijk naar de rente die ik van mijn bank krijg.
Dat laatste hoop ik ook. Momenteel stort ik ook niets meer bij in mijn SiG wallet en is het meer om het geld in mijn wallet in beweging te houden.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:51 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Tja de investeringen in schijf 1 zijn wel flink afgenomen dus ik denk dat SIG ook wel beseft dat niet iedereen het met die wijziging eens is. Blijkbaar hebben ze met deze wijzing redelijk de limiet gevonden waarbij mensen het niet meer interessant vinden. Dus hopenlijk kunnen volgende projecten weer een lager LTF hebben of een hoger rentepercentage.
https://www.uwmakelaarsit(...)872-Franselaan-186a/quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:20 schreef dyna18 het volgende:
SIG Franselaan 186 A
https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam
staat open voor investeringen.
Enige verschil was dat er 50k minder gevraagd werd.quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:01 schreef peterc het volgende:
[..]
https://www.uwmakelaarsit(...)872-Franselaan-186a/
te koop advertentie, wat me opviel, was bieden vanaf 120k
Nu loopt schijf 1 aardig vol,en wil het met schijf 2 + 3 niet rapido gaan.
Overigens Happix bij Collin in een 1 uur vol, bij GVE zat er geen beweging in.
Iemand deze meegenomen en naar de verschillen in beide pitches gekeken?
Beide laten passeren, toen en nu.
Dat is op te lossen: gewoon inschrijven, maar de betaling tijdens het proces niet afronden. Dan wordt je investering geregistreerd en krijg je later gewoon per mail en telefonisch een keurig verzoek om te betalenquote:Op donderdag 14 maart 2019 10:37 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik overweeg ook sterk om mee te doen voor het minimumbedrag. Maar ik vind het wel een nadeel dat je meteen moet betalen, zeker gezien het relatief hoge minimumbedrag en de lange maximale inschrijfperiode van 2 maanden. Rente begint pas te lopen na afloop van de periode. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe snel het project volloopt. Hij staat nu op 17%
quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Deze neem ik denk ik wel mee. Het is een courant pand, 1e hypotheek, bouwjaar 2000 gelegen in een woonwijk (wel schuin tegenover een tankstation). Mijn inschatting is dat de taxatiewaarde misschien iets aan de hoge kant is maar in grote lijnen wel klopt. Daar staat de komende jaren een aflossing van 71k tegenover en dat de overige b.v.’s alsmede de geldnemer in privé mee tekent. De mogelijkheid om boetevrij te kunnen aflossen is wel weer een min puntje.
Edit: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656
quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:30 schreef djh77 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, een van zijn bedrijven zit daar in. Op zich hoeft dat toch geen probleem te zijn denk ik?
quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:16 schreef djh77 het volgende:
[..]
Nee, kan juist een pre zijn. De ondernemer heeft zelf invloed om de resultaten van dit bedrijf. We kunnen niet in een situatie terecht komen dat de huurder na een paar maanden de huur opzegt.
Deze https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656 is inmiddels ook open bij GvE en loopt voor geen meter (pas op 16%) terwijl property 5 (ook een looptijd van 10 jaar, geen echte zekerheden maar wel 7% ipv 5%) al op 75% zit.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
En het is denk ik het middelpunt van zijn diverse activiteiten, het 'kroonjuweel' dus. Dat is pas commitment
5% bij een ltv van 90% vind ik ook wel aan de magere kant eigenlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:15 schreef Horsemen het volgende:
Deze https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656 is inmiddels ook open bij GvE en loopt voor geen meter (pas op 16%) terwijl property 5 (ook een looptijd van 10 jaar, geen echte zekerheden maar wel 7% ipv 5%) al op 75% zit.
Helemaal mee eens. De rente zou eigenlijk 6% moeten zijn...quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:26 schreef optrandje het volgende:
[..]
5% bij een ltv van 90% vind ik ook wel aan de magere kant eigenlijk.
Daarnaast tekenen er (naast HA) een hele rij bedrijven mee.quote:Loan-to-Value bij de start van de lening: 90%
Loan-to-Value na 5 jaar looptijd: 77,5%
Loan-to-Value na 10 jaar looptijd: 65%
quote:Medegeldnemers zijn:
DWOR Holding B.V. (Graydon 0,14% PD / Creditsafe 55)
NIEUWE ENERGIE I B.V. (Graydon 0,25% PD / Creditsafe 57)
Financieel Adviesbureau Danny van der Horst B.V. t.h.o.d.n. De Hypotheekshop Wateringse Veld (Graydon 1,04% PD / Creditsafe 63)
Horst Belegging B.V. t.h.o.d.n. De Hypotheekshop (Graydon 0,31% PD / Creditsafe 45)
The Hague Real Estate Development B.V. (Graydon 0,49% PD / Creditsafe 41)
Horst Vastgoed Den Haag Bezit B.V. (Graydon 0,11% PD / Creditsafe 66)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |