Gisteren hier nog even over gebeld. De default per looptijd/risico geven ze niet af.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:30 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik geloof eerlijk gezegd niet zoveel van dat staatje. Het lijkt me een prognose, en niet gebaseerd op gerealiseerde cijfers. De langstlopende hebben overigens exact hetzelfde default % als de kortlopende in deze prognose.
Ik vind het in meer dan één opzicht een slimme pitch. De gemaakte afspraken, reeds gelegde contacten, het feit dat men al bezig is en de cijfers wekken, zeker in combinatie met de geboden zekerheden, bij mij wel voldoende vertrouwen. Bovendien zorgt deze campagne ervoor dat er meer mensen weten dat de musical Annie vanaf 2020 in theaters in Nederland en België te zien zal zijn. Ik ga deze maandag proberen mee te nemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:24 schreef Tjalala het volgende:
En een musical op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19458
Ik wil dit een goed investeringsidee vinden, maar ik deel de twijfel van Aborren. In de pitch staat dat er "nu al een flink aantal jaren een stijgende lijn zit in (...) omzet en resultaten", maar die zie ik in de gegeven cijfers over 2016, 2017 en 2018 niet terug. Ik zie positieve stabiele resultaten, maar geen stijgende lijn. Ik vraag mij ook af waarom in de pitch staat dat men in de toekomst mogelijk een deel van het (dan) eigen pand wil gaan verhuren. Is het huidige pand te groot? Is er mogelijk krimp in zicht? Bovendien staat in het CreditSafe-rapport iets over oktober 2018 waar ik schrik van heb. Alles afwegende is het risico voor mij te groot. Ik doe niet mee.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 08:45 schreef djh77 het volgende:
Fietsenwinkel met 1e (op bedrijfspand)en 2e hypotheek (op eigen woning) gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19437
2e hypotheek wordt voortijdig afgelost na verkoop woning
Ze werken niet met gediplomeerd personeel. Bij de zorgorganisatie waar ik toezichthouder ben eisen verschillende gemeenten nu dat het personeel wel gediplomeerd is. Dit is een nieuwe ontwikkeling, waar ook andere gemeenten in zullen volgen. Dat zorgt voor een significant risico, mede doordat er onvoldoende gediplomeerd personeel beschikbaar is.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef Groepfunder het volgende:
[...]
Is de Thuiszorgdienstverlener op GVE al besproken?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19473
De maatschappelijke behoefte zie ik wel, maar een crowdfundcampagen starten "om investeerders in staat te stellen om deze sociaal-maatschappelijke missie te ondersteunen" roept bij mij wel wat vraagtekens op. De geboden incentive idem. De kredietscore lijkt goed, de zekerheden evenwel matig. Ik ben benieuwd hoe anderen deze pitch beoordelen.
Fietsenwinkelquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik wil dit een goed investeringsidee vinden, maar ik deel de twijfel van Aborren. In de pitch staat dat er "nu al een flink aantal jaren een stijgende lijn zit in (...) omzet en resultaten", maar die zie ik in de gegeven cijfers over 2016, 2017 en 2018 niet terug. Ik zie positieve stabiele resultaten, maar geen stijgende lijn. Ik vraag mij ook af waarom in de pitch staat dat men in de toekomst mogelijk een deel van het (dan) eigen pand wil gaan verhuren. Is het huidige pand te groot? Is er mogelijk krimp in zicht? Bovendien staat in het CreditSafe-rapport iets over oktober 2018 waar ik schrik van heb. Alles afwegende is het risico voor mij te groot. Ik doe niet mee.
Musicalquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef Groepfunder het volgende:
Ik vind het in meer dan één opzicht een slimme pitch. De gemaakte afspraken, reeds gelegde contacten, het feit dat men al bezig is en de cijfers wekken, zeker in combinatie met de geboden zekerheden, bij mij wel voldoende vertrouwen. Bovendien zorgt deze campagne ervoor dat er meer mensen weten dat de musical Annie vanaf 2020 in theaters in Nederland en België te zien zal zijn. Ik ga deze maandag proberen mee te nemen.
[..]
Vandaag de vervroegde aflossingen van de afgelopen maand van mijn Wallet van SIG gehaald!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De poll laat een vernietigend oordeel van de investeerders op Fok! zien
Ik heb op het moment zo'n 40 projecten lopen bij Estateguru, 1 in default (sinds een maand of 2, proces om te gaan veilen is in gang gezet), en 1 op achterstand 31-60 dagen. Ben op dit platform actief sinds november 2017. Het eerste ruim 1 jaar een standaar bedrag per maand richting dit platform geboekt, sinds februari dit jaar dit bedrag gehalveerd, alle rente wordt ge herinvesteert.quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:43 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik heb nu 27 projecten (het aantal neemt langzaam toe). Ik heb 1 default. Er is al een veiling voor dat pand geweest, maar toen is de veiling mislukt. Mogelijk zal ik er een klein verlies op leiden. Ik heb meer projecten met achterstanden gehad, maar dat kwam elke keer weer goed. Toevallig gisteren een keer dat ze zelf het pand verkochten en alles aflosten, inclusief boeterente.
Ik was ook al aan het zoeken. Lijkt uit te lopen op een debacle.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 20:37 schreef flexion het volgende:
De deelnemers van programma "ik vertrek" op ned 1 van vanavond hebben ook 3 ton geleend via crowdfunding voor kasteeltje in Frankrijk. Ben benieuwd via welk platform dat was. Iemand?
Ongelooflijk dat die 3 ton via crowdfunding hebben kunnen krijgen gezien niveau
Lijken een paar particulieren te zijn die rechtstreeks in contact staan met de ondernemers aangezien de investeerders bij de notaris zitten om de akte te tekenen. Ik ken geen platform die een project van de vervallen kasteel in Frankrijk aanbied tegen 4%.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 20:37 schreef flexion het volgende:
De deelnemers van programma "ik vertrek" op ned 1 van vanavond hebben ook 3 ton geleend via crowdfunding voor kasteeltje in Frankrijk. Ben benieuwd via welk platform dat was. Iemand?
Ongelooflijk dat die 3 ton via crowdfunding hebben kunnen krijgen gezien niveau
Zou het ook nog kunnen dat ze de Nederlandse panden als onderpand hebben gegeven? Het was in ieder geval 2015/2016 dat ze het kasteel hebben gekocht. En ondanks de ziekte en gebrek aan inkomsten in het kasteel was er nog genoeg geld om de lening af te lossen.quote:Op zondag 17 maart 2019 04:42 schreef djh77 het volgende:
[..]
Lijken een paar particulieren te zijn die rechtstreeks in contact staan met de ondernemers aangezien de investeerders bij de notaris zitten om de akte te tekenen. Ik ken geen platform die een project van de vervallen kasteel in Frankrijk aanbied tegen 4%.
Voor GvE ook. Ze kennen niet echt een goede categorie:quote:
quote:Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Open en meegenomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Balans ziet er OK uit, winst lijkt me onvoldoende voor een ondernemersechtpaar en al helemaal voor 2 gezinnen. Er zal nog wel overig inkomen zijn (neem ik aan).
Rente/risico verhouding lijkt me in orde, ik zou 'm meenemen.
Denk dat het qredits is geweest als platform (Google is your friend) - ken dat platform niet zelfquote:Op zondag 17 maart 2019 08:23 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Zou het ook nog kunnen dat ze de Nederlandse panden als onderpand hebben gegeven? Het was in ieder geval 2015/2016 dat ze het kasteel hebben gekocht. En ondanks de ziekte en gebrek aan inkomsten in het kasteel was er nog genoeg geld om de lening af te lossen.
(ik denk trouwens ook aan particuliere investeerders)
Ik heb 'm ook meegenomen. Past prima in mijn beleid om vooral in B en C te investeren.quote:
Dat lijkt me sterkquote:Op zondag 17 maart 2019 10:52 schreef PON het volgende:
[..]
Denk dat het qredits is geweest als platform (Google is your friend) - ken dat platform niet zelf
De 'Italiaan apparatuur en voorraad' loopt minder hard. Postief eigen vermogen, laag leenbedrag. Goede reviews . Zie ik iets over het hoofd?quote:Op zondag 17 maart 2019 11:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook meegenomen. Past prima in mijn beleid om vooral in B en C te investeren.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/62375
Ik denk dat de beste man wordt achtervolgd door crediteuren (te overzien) en de Fiscus (onduidelijk).quote:Op zondag 17 maart 2019 13:33 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
De 'Italiaan apparatuur en voorraad' loopt minder hard. Postief eigen vermogen, laag leenbedrag. Goede reviews . Zie ik iets over het hoofd?
Mee eens. Had m gisteren al even meegenomen . Positieve recensies inderdaad.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:13 schreef obligataire het volgende:
Ik zie wel wat in deze:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Niet zozeer vanwege de cijfers maar vooral de lange historie van het bedrijf en het duidelijk omschreven investeringsdoel.
Denk dat continuiïteit hier niet im frage is.
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html
Mee eens en ik verwacht hier ook niet ineens problemen.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:13 schreef obligataire het volgende:
Niet zozeer vanwege de cijfers maar vooral de lange historie van het bedrijf en het duidelijk omschreven investeringsdoel.
Denk dat continuiïteit hier niet im frage is.
Ik heb ze beide bekeken maar ga ze zelf niet meenemen.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:26 schreef Jaco078 het volgende:
Kunstenaar voorfinancieren 2 projecten ziet er ook goed uit. Korte looptijd, positief eigen vermogen. Prachtige website trouwens.
Een B'tje
restaurant koelcel en meubilair heeft negatief eigen vermogen. Wel ook goede recensies.
Ook een B'tje.
Neem ze morgen beide mee denk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |