Ik ken deze fietsenboer en had mij als exklant voorgenomen daar nooit meer een cent uit te geven, laat staan een investering te doen. Succes iig.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:40 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag drie nieuwe GvE projecten die open gaan voor investeren:
[..]
Ik ben voornemens om er 2 van mee te nemen (Annie en de fietsenboer).
M.b.t. de fietsenboer heb ik wel een beetje mijn twijfels aangezien mij daar een potentieel probleem in de zekerheden is opgevallen. Bij de zekerheden mis ik namelijk een negatieve hypotheekverklaring (iets in de zin van: ter aanvulling op de tweede hypotheek, waarin wordt vastgelegd dat het pand niet met aanvullende hypotheekrechten verzwaard mag worden en dat binnen de eerste hypothecaire inschrijving niet aanvullend geleend mag worden.)
Als om welke reden dan ook de privé woning niet verkocht zal worden kan dit een risico vormen voor een belangrijk deel van de zekerheden. Overigens lijkt de woning ook nog helemaal niet te koop te staan.
Ik heb dit aangekaart bij GvE en heb er goede hoop op dat dit gat gedicht gaat worden. Zo niet, dan laat ik hem alsnog lopen.
Kun je dat onderbouwen?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ken deze fietsenboer en had mij als exklant voorgenomen daar nooit meer een cent uit te geven, laat staan een investering te doen. Succes iig.
edit: ach meer een persoonlijke ervaring als klant. Niet echt relevant om hier uit te typen en niet netjes tegenover het bedrijf.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:58 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen?
Dat kan.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe SIG:
https://investeren.sameni(...)8-a-live-maart-16-00
Hogere WOZ dan de marktwaarden![]()
Ze willen graag afscheid nemen van de crowdquote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe SIG:
quote:Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor Maximiliano in Laren. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 60 maanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog steeds niks.
Aan de ene kant ben ik blij dat GvE niets overmaakt zonder dat alles getekend is, en het is goed dat investeerders nog niets over hoeven te maken in die periode, maar nu lijkt het erop dat men pas begint met het maken van de contracten (Notabene tussen vennootschappen van moeder en zoon) als de crowdfundingcampagne is afgerond. Of er is heibel in de familie. Allebei niet prettig.
De meeste van mijn investeringen bij GVE dateren uit 2013 en 2014. In 2015 ging de fee omhoog, terwijl mijn behaalde resultaat juist erg tegenviel. Om een indicatie te geven: per 1 februari 2019 een bruto rendement van 5,64% en netto (na aftrek van fee en achterstand) 0,13%. Een spaarrekening had een hoger rendement opgeleverd. Daar staat tegenover dat velen hier bij GVE betere resultaten hebben behaald dan ik. In die tijd leek er ware hysterie te ontstaan. Alle projecten zaten binnen no time vol. Ik heb toen besloten even weg te blijven, maar sinds dit jaar ben ik weer actiever op GVE.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:15 schreef Patroon het volgende:
Best wel geïnteresseerd om hier eens wat mee te doen met GvE. Wat zijn jullie gemiddelde resultaten tot nu toe? Ik besef dat niet alles een succes is...ben je dan ook gelijk je inleg kwijt, of kan je alleen fluiten naar de rente?
Ok hoe snel gaan er nieuwe projecten gestart worden met dezelfde aanvrager?quote:LET OP! Aanvulling van SamenInGeld op dit project:
Wij zijn van mening dat een 90% financiering van dit project mogelijk is doordat de aanvrager van dit project onroerend bezit en daarnaast overwaarde heeft in meerdere panden. Mede vanwege het in privé meetekenen is dit daarom voor SamenInGeld passend.
Ik wel gewoon. Gelijk aantal als op andere dagen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige die het opvalt of? Ik heb vandaag 0 transacties bij mintos. normaal heb ik er op een gemiddelde dag 300, stom toeval of?
Stom toeval dus, ik zat te denken aan een nationale feestdag of iets dergelijks. Kon het gewoon niet plaatsen. Maar letterlijk 0, in alle valuta vond ik een beetje bijzonder hahaquote:Op maandag 18 maart 2019 18:20 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik wel gewoon. Gelijk aantal als op andere dagen.
Staat je auto invest wel onder de 15%? ;-)quote:Op maandag 18 maart 2019 18:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Stom toeval dus, ik zat te denken aan een nationale feestdag of iets dergelijks. Kon het gewoon niet plaatsen. Maar letterlijk 0, in alle valuta vond ik een beetje bijzonder haha
Ik heb ook minder transacties. Dat is op maandag vaker. De transacties van maandag zijn veelal op zondag uitgevoerd en dan werkt blijkbaar niet iedereen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige die het opvalt of? Ik heb vandaag 0 transacties bij mintos. normaal heb ik er op een gemiddelde dag 300, stom toeval of?
Dan heeft geen relatie tot terugbetalingen. Maar in roebels is <15% bijzonderquote:Op maandag 18 maart 2019 18:29 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Staat je auto invest wel onder de 15%? ;-)
Naja ik wacht even af. Heb er letterlijk 0. Dat is nieuw voor mij hahaquote:Op maandag 18 maart 2019 18:38 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik heb ook minder transacties. Dat is op maandag vaker. De transacties van maandag zijn veelal op zondag uitgevoerd en dan werkt blijkbaar niet iedereen.
https://www.funda.nl/koop(...)-lange-nering-118-a/quote:Op maandag 18 maart 2019 15:39 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe SIG:
Hoe zien jullie dit nieuwe HcN project?quote:
De recensies op internet van de toko die er zat, , waren maar zo zo, morgen ff wat sommetjes maken, vwb couverts, omzet, etc en daarna de 3 sterren ff afwegen, wordt vervolgd.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hoe zien jullie dit nieuwe HcN project?
https://horecacrowdfunding.nl/projects/maximiliano-laren-n7p24rl6
Aan de ene kant zie ik een starter die een fors bedrag nodig heeft van totaal 445k, maar brengt zelf 145k in. Er blijft 300k over waarvan door de verkoper 125k zal worden gefinancierd. Blijft dus een lening van 175k via HcN. De ouders staan daarnaast borg voor 6 maanden annuïteiten. De HcN zekerheden moeten echter wel gedeeld worden met de verkoper. De locatie ziet er wel leuk uit ondanks dat ik vooral traffic zie bij de naastgelegen ijsboer
Vannacht is het nog een beetje recht getrokken. Misschien maar 25% van het aantal transacties die ik normaal heb, maar niets aan het handje dus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heeft Al-T een achtergestelde lening bij Cedars. Bij een faillisement blijft er toch weinig over van deze afspraak / wordt deze lening nu direct opgeëist?
Sowieso zie ik allerlei onderdelen die ik zou plaatsen bij een baklijn die Al-T juist zo hebben overgenomen en waarvoor de crowdfund juist bedoeld zou zijn....![]()
Project heeft in december reeds op crowdpartners gestaan. Ze vroegen toen 400k:quote:Op maandag 18 maart 2019 22:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hoe zien jullie dit nieuwe HcN project?
https://horecacrowdfunding.nl/projects/maximiliano-laren-n7p24rl6
Aan de ene kant zie ik een starter die een fors bedrag nodig heeft van totaal 445k, maar brengt zelf 145k in. Er blijft 300k over waarvan door de verkoper 125k zal worden gefinancierd. Blijft dus een lening van 175k via HcN. De ouders staan daarnaast borg voor 6 maanden annuïteiten. De HcN zekerheden moeten echter wel gedeeld worden met de verkoper. De locatie ziet er wel leuk uit ondanks dat ik vooral traffic zie bij de naastgelegen ijsboer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:47 schreef djh77 het volgende:
[..]
Project heeft in december reeds op crowdpartners gestaan. Ze vroegen toen 400k:Investeringslink: https://horecacrowdfundin(...)99-a0ef-de57007f7d96SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |