abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185246400


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185246414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:06 schreef EipNiC het volgende:
Ik heb circa 300 euro beschikbaar om nieuw spul aan m'n sportkamertje toe te voegen. Nu heb ik:

* Marbo Trainingsbank MS-L102,
* 15, 17,5 en 20kg Barbarian Urethaan Dumbbells
* Gietijzer dumbbells t/m 15kg (x2). Handig voor de (schouder/tricep)oefeningen die een weinig gewicht vereisen.
* Marbo Bicep Curl Accessoire MS-A101 voor isolation curls.
* Rubbermat
* Buikspieroefeningbankje ( :+ )

Ik moet voor bepaalde oefeningen sowieso eens wat hoger dan 20kg gaan, maar gezien Barbarian dumbbells vanaf deze kilo-aantallen onredelijk duur (vanaf 170,-) zijn stap ik maar weer over naar gietijzer dumbells (22,5kg x 2 = circa 70 euro.)

Wat zal ik daarbovenop toevoegen? Ik heb het gevoel dat ik niet mijn hele borst goed kan trainen met de middelen die ik heb. Ook heb ik moeite om m'n schouders mee te krijgen op het niveau van de rest van het lichaam. Maar dan denk ik; het gros vd de dumbbell-oefeningen voor (rear en mid) schouders vereisen maar weinig kilo's en een Shoulder Press-setje gaat net aan met 20kg. Misschien moet ik die wat vaker aan het begin van de training gaan doen, maar ik ben eigenlijk niet zo een fan van klooien met dumbells op dat gewicht (en hoger) boven m'n schouders. Het is smeken om blessures. Maar ja, ik wil ook geen smith machine in m'n appartementje zetten :+.

Voor de borst (voornamelijk) en deadlift overweeg ik in elk geval om een haltersetje samen te stellen met steunen. Welke stangen passen het beste in een home gym? 30 of 50mm? Opties:

https://www.fitness-selle(...)30-mm-halterstangen/
https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/
https://www.fitness-selle(...)ellen/haltersteunen/
(De MS-S108 lijkt me de enige optie, ik snap niet waarom de goedkopere versie geen 'rust-haakjes' heeft...)

Daarnaast wil ik al heel lang een oprekstang. Kan redelijk goedkoop gelukkig: https://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d202/

Wat mis ik, wat zie ik over het hoofd?
Wat je nodig hebt is een optrek bar
Zo iets: https://www.electronic-st(...)XX_Sn2QaApB2EALw_wcB
Of die ik heb: https://gorillasports.nl/deal/optrekstang-wandmontage

Veder gewichten allemaal tweedehands kopen op Marktplaats.
Als je goed zoekt kan je voor ene paar tientjes heel veel kopen. Mensen hebben die zooi gekocht, niet meer gebruikt en het ligt hen alleen maar in de weg. Dus goedkoop!

Dit is voor borst, deadlifts, schouders zeer geschikt.
https://gorillasports.nl/(...)-halterset-kunststof
Voordeel de gewichten maken minder lawaai dan vol ijzeren gewichten.

Wil je ijzer: https://gorillasports.nl/(...)-halterset-gietijzer
Nogmaals kijk op Marktplaats, deze sets staan er soms op voor een schijntje. Ik heb de bovenste halterbank met 100kg aan gewichten voor 115 euro kunnen kopen (1 maand oud !)

Veder heb je matten nodig
https://www.bol.com/nl/p/(...)GzQ.1.3.ProductImage
Dit dempt het geluid en zorgt er voor dat de vloer er onder niet beschadigd en het beton niet gaat scheuren.

Dit kan je eventueel kopen om Rug nog meer te trainen
https://www.ebay.co.uk/it(...):pf:1&frcectupt=true
Voor euro of 20 zijn deze goed verkrijgbaar en geven je home-gym net wat extra`s
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:35 schreef GerritDeSlak het volgende:
Ik ben even een tijdje afwezig geweest wegens mijn herstel na een operatie aan mijn reet.

ingegroeide haar of zo?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2019 00:11:47 ]
pi_185421601


Wie kent deze man en zijn verhaal?
pi_185431720
Ff een vraagje,

Zit nu bijna een maand in de leanbulk. Ben sinds de cut eigenlijk weer begonnen met iedere training progressive overload toepassen. Nu na 3 maanden raak ik op zowat al mijn lifts een plateau.

Ik train 6x pw en doe een upper lower split. Meestal begin ik met compounds, maar omdat deze meestal veel energie behoeven, is de rest van de training kut.

Na 3x5 te deadliften doe ik bijvoorbeeld pullups. Maar dat gaat al meteen kut omdat m’n hele onderarmen verzuurd zijn. Zo ook voor bent over rows en shrugs waar je veel onderarm mee pakt.

Kan ik dan beter lichter pakken op compounds of minder volume toepassen op m’n andere lifts om alsnog progressief te kunnen trainen?

Voorheen kon ik bijvoorbeeld wel 3x10 10KG laterals doen, maar nu m’n benchpress en OHP steeds hoger worden zijn m’n schouders al grotendeels verzuurd na die oefeningen en lukt dat niet meer.
pi_185434471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:46 schreef BredeBroeder het volgende:
deadliften doe ik bijvoorbeeld pullups. Maar dat gaat al meteen kut omdat m’n hele onderarmen verzuurd zijn. Zo ook voor bent over rows en shrugs waar je veel onderarm mee pakt.

Waarom maak je de sets niet korter zodat je meer energie overhoud?
Of doe pullups (erg zware oefening) niet op de zelfde training als Deadlifts (ook een zware oefening)
Of als je het toch op 1 dag wilt doen pak in de ochtend pull ups en in de avond Deadlifts
  donderdag 7 maart 2019 @ 11:50:22 #6
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185449458
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Ff een vraagje,

Zit nu bijna een maand in de leanbulk. Ben sinds de cut eigenlijk weer begonnen met iedere training progressive overload toepassen. Nu na 3 maanden raak ik op zowat al mijn lifts een plateau.
Al een deload gehad tussendoor? Nee, probeer dat dan eerst eens.

quote:
Ik train 6x pw en doe een upper lower split. Meestal begin ik met compounds, maar omdat deze meestal veel energie behoeven, is de rest van de training kut.

Na 3x5 te deadliften doe ik bijvoorbeeld pullups. Maar dat gaat al meteen kut omdat m’n hele onderarmen verzuurd zijn. Zo ook voor bent over rows en shrugs waar je veel onderarm mee pakt.
Waarom niet 1 set zwaar op de deadlift? Zelfs in beginner programma's wordt het slechts 1x in de week voor 1 zware set ingepland (Starting Strength, 5/3/1) Daarna kan je wel een ondersteunende set pakken zoals deficit deadlifts, romanian deadlift etc op een lager gewicht met meer volume als je dat wil

quote:
Kan ik dan beter lichter pakken op compounds of minder volume toepassen op m’n andere lifts om alsnog progressief te kunnen trainen?

Voorheen kon ik bijvoorbeeld wel 3x10 10KG laterals doen, maar nu m’n benchpress en OHP steeds hoger worden zijn m’n schouders al grotendeels verzuurd na die oefeningen en lukt dat niet meer.
Je gaat vooruit op de main lifts. Wat wil je dan? Vooruit of de isolatie oefeningen en constant blijven op de main lifts? Het is niet gek dat je minder energie hebt, omdat de spiergroepen al zwaar zijn aangesproken. Als je ze fris zou pakken kan je waarschijnlijk ook meer herhalingen dan voorheen. Aangezien ze sterker zijn geworden op de rest van de oefeningen.

Gebruik zelf meestal een tegenover gestelde spiergroep of ik switch tussendoor van een upper body oefening naar een lower body oefening (Doe zelf full body) om even te herstellen. Bench press > Bent over Row, Pull ups> Dips. Squats > Incline Bench Press etc..
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 7 maart 2019 @ 11:52:10 #7
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185449497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:48 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]

Wie kent deze man en zijn verhaal?
Ahh, de franse zwerver die ondertussen een streef fysiek heeft en met een scheerbeurt, douchen etc. klaar zou zijn voor een competitie.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_185449987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 00:04 schreef ZetaOS het volgende:
Wat je nodig hebt is een optrek bar
Nog bedankt voor de post! Was ik helemaal vergeten.
  donderdag 7 maart 2019 @ 13:07:18 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185450855
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Na 3x5 te deadliften doe ik bijvoorbeeld pullups. Maar dat gaat al meteen kut omdat m’n hele onderarmen verzuurd zijn. Zo ook voor bent over rows en shrugs waar je veel onderarm mee pakt.

Kan ik dan beter lichter pakken op compounds of minder volume toepassen op m’n andere lifts om alsnog progressief te kunnen trainen?
Gewoon straps gebruiken
pi_185459426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:52 schreef Verbosity het volgende:
[..]

Ahh, de franse zwerver die ondertussen een streef fysiek heeft en met een scheerbeurt, douchen etc. klaar zou zijn voor een competitie.
En hij heeft super Hiv schijnt.

pi_185570517
Iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef DeLoet het volgende: Bro’s. Ik ben aan het cutten. 500 kcal onder onderhoud. (=2300 kcal) Sommige dagen doe ik cardio, waarmee ik 1000 kcal verbrand. Op die dagen eet ik wat meer (2800 kcal). Ik zit dan dus 1000 kcal in de min die dag. Is dit nadelig? Ik haal wel makkelijk mijn macro’s aangezien ik 2800 kcal eet. Een keer per week doe ik een refeed en zit ik een paar honderd kcal in de plus.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185573465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:05 schreef DeLoet het volgende:
Iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?[..]

Ik zie geen probleem bij een dag of 2 per week -1000. Zeker niet als je een refeed er tegen over zet. Zolang je maar niet consequent gaat crashen. Val je gewoon 0.5kg per week af op deze manier?
pi_185574981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:50 schreef SausDip het volgende:
[..]

Ik zie geen probleem bij een dag of 2 per week -1000. Zeker niet als je een refeed er tegen over zet. Zolang je maar niet consequent gaat crashen. Val je gewoon 0.5kg per week af op deze manier?
Ja val steady af, wel een kilo per week. 6 kilo in 6 weken tot nu. Ik behoud tot nu toe mijn kracht nog in de gym maar vraag me af of dit niet te hard gaat. Ik zit volgens alle berekeningen 3500 kcal per week onder mijn behoefte, maar dit lijkt dus niet te kloppen met de realiteit. Moet wel zeggen dat ik mijn gymsessies pas sinds deze week meetel als extra verbranding (ik reken hier een conservatieve 400 kcal voor, 1:15 uur)
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185575912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:05 schreef DeLoet het volgende:
Bro’s. Ik ben aan het cutten. 500 kcal onder onderhoud. (=2300 kcal) Sommige dagen doe ik cardio, waarmee ik 1000 kcal verbrand. Op die dagen eet ik wat meer (2800 kcal). Ik zit dan dus 1000 kcal in de min die dag. Is dit nadelig? Ik haal wel makkelijk mijn macro’s aangezien ik 2800 kcal eet. Een keer per week doe ik een refeed en zit ik een paar honderd kcal in de plus.
quote:
Bro’s. Ik ben aan het cutten. 500 kcal onder onderhoud. (=2300 kcal) Sommige dagen doe ik cardio, waarmee ik 1000 kcal verbrand. Op die dagen eet ik wat meer (2800 kcal). Ik zit dan dus 1000 kcal in de min die dag. Is dit nadelig? Ik haal wel makkelijk mijn macro’s aangezien ik 2800 kcal eet. Een keer per week doe ik een refeed en zit ik een paar honderd kcal in de plus.
De 1000 kcal van je cardio mag je niet zomaar bijtellen bij je onderhoud, immers in de tijd van je cardio had je in rust ook al een deel verbrand.

Trouwens in de cut mag je wel wat lager dan 500 kcal gaan zitten.
pi_185576275
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:37 schreef DeLoet het volgende:
[..]

Ja val steady af, wel een kilo per week. 6 kilo in 6 weken tot nu. Ik behoud tot nu toe mijn kracht nog in de gym maar vraag me af of dit niet te hard gaat. Ik zit volgens alle berekeningen 3500 kcal per week onder mijn behoefte, maar dit lijkt dus niet te kloppen met de realiteit. Moet wel zeggen dat ik mijn gymsessies pas sinds deze week meetel als extra verbranding (ik reken hier een conservatieve 400 kcal voor, 1:15 uur)
Ik zou lekker zo doorgaan. Mocht je 1kg per week af blijven vallen en kracht verliezen, kan je ervoor kiezen om iets meer te eten of cardio te skippen.
  woensdag 13 maart 2019 @ 00:04:00 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185577385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:05 schreef DeLoet het volgende:
Iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?[..]

Niet zo heel veel info maar in principe gewoon niet te vaak eten en je cal out hoog houden.
pi_185583125
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 00:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Niet zo heel veel info maar in principe gewoon niet te vaak eten en je cal out hoog houden.
Is de piraat geen moderator meer hier?
pi_185583245
Hoe berekenen jullie je kcal verbruik eigenlijk?
  woensdag 13 maart 2019 @ 13:48:04 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185585299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:15 schreef ZetaOS het volgende:
[..]

Is de piraat geen moderator meer hier?
Wie?
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 13:59:19 #22
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185585537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:21 schreef EipNiC het volgende:
Hoe berekenen jullie je kcal verbruik eigenlijk?
https://derekenmachine.nl(...)is-benedict-formule/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 13 maart 2019 @ 14:47:23 #23
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185586472
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:21 schreef EipNiC het volgende:
Hoe berekenen jullie je kcal verbruik eigenlijk?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:31 schreef Verbosity het volgende:
[..]

Bijna alle websites gebruiken dezelfde formule(s). De meest gebruikte is de Harris Benedict zoals vette Henk al aangaf. Een andere simpele formule voor onderhoud is je lichaamsgewicht maal ~30 tot 35 kcals (of 14-16 kcals/pond). De actieve medemens gebruikt 35 kcals/kg, iemand die passiever is kan 30kcals/kg gebruiken. Maar het zijn allemaal gemiddeldes. Je eigen verbruik zal rond dit getal liggen en het dieet pas je aan n.a.v. wat de weegschaal zegt. Dagelijks wegen is hierbij wenselijk, zodat je een mooie grafiek krijgt over een maand die variabelen eruit filtert.

Voor de macro's zou ik zelf het volgende aanhouden.

Minstens het volgende behalen per dag.
Eiwit: 1,6-2 gram per kg lichaamsgewicht.
Vet: 1 gram per kg lichaamsgewicht.
Koolhydraten: Gaan de overige kcals naar toe.

Dus als voorbeeld met mijn stats op het moment.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_185599169
FF na het eten 42.55km gefietst op de mountainbike als cardio, mooi rondje om het amsterdamse bos en schiphol.
Volgens de app 1413 kcal verbrand. Of dat klopt zal ik na moeten rekenen, lijkt wat weinig voor een man van 91 kilo. (snelheid gem 20.15km/per uur)

In ieder geval prima cardio sessie met veel tegenwind vandaag :-)

Let op, haal dus nooit de verbrande calorieën van je onderhoud af, als je niks had gedaan had je ook energie verbrand! (reken dit dus eerst uit) iedereen doet dit altijd fout en kan voor mensen in de cut echt het verschil maken tussen afvallen of niet.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2019 23:54:19 ]
pi_185599187
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Wie?
Ja, een piraat was hier een paar jaar moderator, echt.
  woensdag 13 maart 2019 @ 23:55:35 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185599198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:55 schreef ZetaOS het volgende:
[..]

Ja, een piraat was hier een paar jaar moderator, echt.
Oh wacht op die manier _O-
die is nog Forum Administrator maar volgens mij niet meer zo actief als vroegah
pi_185599476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Oh wacht op die manier _O-
die is nog Forum Administrator maar volgens mij niet meer zo actief als vroegah
Jammer, wel fijn dat iemand (jij) de wacht heeft overgenomen.
  donderdag 14 maart 2019 @ 01:00:04 #28
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185599880
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:15 schreef ZetaOS het volgende:
[..]

Jammer, wel fijn dat iemand (jij) de wacht heeft overgenomen.
Borisz, Nattekat en heywoodu zijn mods van SPT. Ik ben van KLB
pi_185600091
quote:
11s.gif Op donderdag 14 maart 2019 01:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]

Borisz, Nattekat en heywoodu zijn mods van SPT. Ik ben van KLB
Wat is SPT en KLB?

Volgens mij zijn Borisz, Nattekat en heywoodu geen bodybuilders right?
  donderdag 14 maart 2019 @ 02:17:57 #30
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185600172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 01:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]

Wat is SPT en KLB?

Volgens mij zijn Borisz, Nattekat en heywoodu geen bodybuilders right?
de afkortingen van forumpjes binnen FOK! he
pi_185602063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:53 schreef ZetaOS het volgende:
FF na het eten 42.55km gefietst op de mountainbike als cardio, mooi rondje om het amsterdamse bos en schiphol.
Volgens de app 1413 kcal verbrand. Of dat klopt zal ik na moeten rekenen, lijkt wat weinig voor een man van 91 kilo. (snelheid gem 20.15km/per uur)

In ieder geval prima cardio sessie met veel tegenwind vandaag :-)

Let op, haal dus nooit de verbrande calorieën van je onderhoud af, als je niks had gedaan had je ook energie verbrand! (reken dit dus eerst uit) iedereen doet dit altijd fout en kan voor mensen in de cut echt het verschil maken tussen afvallen of niet.

Dit ja!
pi_185608141
1 van de meest ondergewaardeerde Bodybuilders Mike Mentzer
Eerste Bodybuilder die een perfect score kreeg tijdens de olympia.

Schijnt een zeer intelligente man te zijn geweest, heeft goede boeken over de sport geschreven.





  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 09:54:12 #33
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185623232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:53 schreef ZetaOS het volgende:
FF na het eten 42.55km gefietst op de mountainbike als cardio, mooi rondje om het amsterdamse bos en schiphol.
Volgens de app 1413 kcal verbrand. Of dat klopt zal ik na moeten rekenen, lijkt wat weinig voor een man van 91 kilo. (snelheid gem 20.15km/per uur)

In ieder geval prima cardio sessie met veel tegenwind vandaag :-)

Let op, haal dus nooit de verbrande calorieën van je onderhoud af, als je niks had gedaan had je ook energie verbrand! (reken dit dus eerst uit) iedereen doet dit altijd fout en kan voor mensen in de cut echt het verschil maken tussen afvallen of niet.

Kan je dit illustreren middels een voorbeeld? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 15 maart 2019 @ 12:20:43 #34
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185625856
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]

Kan je dit illustreren middels een voorbeeld? :)
Stel je gaat een uur sporten en verbrand 800 kcal daarmee.

Vergelijk dit nu met een uur op Fok! surfen en trollen waarmee je 100 kcal zou verbranden.

Je hebt dus 700 kcal extra verbrand t.o.v. thuis zitten achter de computer die je normaliter verbruikt. Daarom kan je niet zo maar 800 kcal extra eten zonder rekening te houden met wat je normaal in die tijd zou verbranden.

Ben je wat actiever en zou je anders gaan wandelen voor 1 uur i.p.v sporten? Dan had je ~250 kcal gebruikt. Dat zou betekenen dat je slechts 550 kcal extra verbruikt door te sporten.

Als je 4x in de week sport i.p.v 4x wandelen en toch de volle 800 kcal rekent heb je aan het eind van de week ten onrechte 1000 kcal extra gerekend voor je verbruik.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_185629394
Tip, ben je in de cut en heb je niet het grootste deel van de dag een lichte tot stevige trek, dan zit je mogelijk te dicht op (of zelfs over) je onderhoud. Dit geld vooral in de eerste twee weken, daarna zal het trek gevoel minder de boventoon voeren.
Dit geld zeker niet voor iedereen, maar kan je een handvat geven of je uitgestippelde dieet laag genoeg is in calorieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2019 15:32:34 ]
pi_185640060
Wie herinnerd zich Edward Boef nog?



[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2019 23:40:44 ]
pi_185683864
Vraagje: ik zit eigenlijk al mijn hele leven in een cut, beweeg veel maar krijg mijn buikje nog steeds niet weg. Ben niet dik, maar er zit een klein vetlaagje.

Waardoor kan dit komen??
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 09:15:09 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185683889
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:12 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: ik zit eigenlijk al mijn hele leven in een cut, beweeg veel maar krijg mijn buikje nog steeds niet weg. Ben niet dik, maar er zit een klein vetlaagje.

Waardoor kan dit komen??
Omdat je niet goed genoeg eet. Je eet niet het juiste. Je doet te weinig cardio. Je slaapt te weinig.

Zo maar een paar random redenen aangezien de informatie die je geeft erg summier is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185683944
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat je niet goed genoeg eet. Je eet niet het juiste. Je doet te weinig cardio. Je slaapt te weinig.

Zo maar een paar random redenen aangezien de informatie die je geeft erg summier is.
Mijn slaappatroon is goed, cardio doe ik elke dag. Mijn eetpatroon (gister, bijv)..

In de ochtend: 3 broodjes met stroop, glas melk en twee gekookte eieren.
In de middag: 2 broodjes met kaas en 300 gram Griekse yoghurt.
Avond: 250 gram broccoli, 180 gram kip en gebakken aardappelen.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 09:31:29 #40
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185684076
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mijn slaappatroon is goed, cardio doe ik elke dag. Mijn eetpatroon (gister, bijv)..

In de ochtend: 3 broodjes met stroop, glas melk en twee gekookte eieren.
In de middag: 2 broodjes met kaas en 300 gram Griekse yoghurt.
Avond: 250 gram broccoli, 180 gram kip en gebakken aardappelen.
Ook dit zegt nog niet zoveel. Ben je 1.50 bij 80 kilo? Of ben je 2 meter bij 110 kilo?

Stroop? Like serious? Kaas zit ook veel vet in. Ruil dat eens in voor kipfilet. En doe dat op volkoren brood in plaats van broodjes. Reken vervolgens je dagelijkse kcal behoefte uit. Ga daar 500kcal onder zitten en ga hoog in je eiwitten zitten en wat lager in je carbs.

Blijf consistent en je 6pack komt vanzelf tevoorschijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 18 maart 2019 @ 09:35:55 #41
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185684165
Als je voor je gevoel al je hele leven in een cut zit maar je valt niet af, dan moet je eens een tijdje wat meer eten (of de boel herberekenen)


En boterhammen met stroop zijn inderdaad niet echt een aanrader als je wil afvallen.

Verder herinner ik me nog een discussie elders over 'broodjes'. Is een broodje 1 boterham, 2 boterhammen op elkaar of 1 bolletje of iets in die geest?

En geef meer info idd. Specs/stats, kcal van je voeding en cardio etc
  maandag 18 maart 2019 @ 12:42:55 #42
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185687272
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:12 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: ik zit eigenlijk al mijn hele leven in een cut, beweeg veel maar krijg mijn buikje nog steeds niet weg. Ben niet dik, maar er zit een klein vetlaagje.

Waardoor kan dit komen??
Je hele leven in te cut zou betekenen dat je elke maand afvalt wat niet mogelijk is. Je bent waarschijnlijk mager en bent dit altijd gebleven, ga ik gemakshalve van uit.

Dit heeft met hormonen te maken en de bloedsomloop. Vrouwen en mannen verschillen hier in. Vrouwen hebben receptoren die minder gevoelig zijn in de heupen en benen om het vet in beweging te brengen en af te vallen in deze gebieden.

Hier hebben mannen nauwelijks last van, de probleem gebieden zitten juist bij de buik en lage rug. Het laatste beetje vet kwijt raken is daar lastiger. Dit zal je pas echt verliezen rond de 10% lichaam vet percentage.

Dus als je hier nog boven zit zal je verder moeten cutten of laten voor wat het is en op andere doelen (hypertrofie, kracht etc.) moeten focussen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verbosity op 18-03-2019 12:50:37 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_185689031
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mijn slaappatroon is goed, cardio doe ik elke dag. Mijn eetpatroon (gister, bijv)..

In de ochtend: 3 broodjes met stroop, glas melk en twee gekookte eieren.
In de middag: 2 broodjes met kaas en 300 gram Griekse yoghurt.
Avond: 250 gram broccoli, 180 gram kip en gebakken aardappelen.
Eigenlijk nog te weinig info, maar brood is omstreden in de cut.
Je zou dit terug kunnen schroeven naar 0 of soms om de dag of zo.
Stroop kan je vervangen door iets beters, het is immers snoepgoed.
pi_185689143
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:12 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: ik zit eigenlijk al mijn hele leven in een cut, beweeg veel maar krijg mijn buikje nog steeds niet weg. Ben niet dik, maar er zit een klein vetlaagje.

Waardoor kan dit komen??
Aanvullend, buikvet is het laatste vet wat weg zal gaan bij Mannen, dus je moet echt aan het werk wilt dit verdwijnen.
Veder is het net als met normaal vet, hoe langer het er zit hoe moeilijker het weg te krijgen is.

Ook belangrijk om te weten, vetcellen blijven altijd bewaard, dus was je eerst goor dik, en ben je afgevallen hou er dan rekening mee dat de vetceller er gewoon allemaal nog zijn maar slechts leeg gelopen zijn. Voor een eerst dik persoon is het dus super moeilijk om dun te blijven vaak.
pi_185693435
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Eigenlijk nog te weinig info, maar brood is omstreden in de cut.
Je zou dit terug kunnen schroeven naar 0 of soms om de dag of zo.
Stroop kan je vervangen door iets beters, het is immers snoepgoed.
Puur het brood, of koolhydraten in het algemeen?
pi_185693481
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:52 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Aanvullend, buikvet is het laatste vet wat weg zal gaan bij Mannen, dus je moet echt aan het werk wilt dit verdwijnen.
Veder is het net als met normaal vet, hoe langer het er zit hoe moeilijker het weg te krijgen is.

Ook belangrijk om te weten, vetcellen blijven altijd bewaard, dus was je eerst goor dik, en ben je afgevallen hou er dan rekening mee dat de vetceller er gewoon allemaal nog zijn maar slechts leeg gelopen zijn. Voor een eerst dik persoon is het dus super moeilijk om dun te blijven vaak.
Ah, dat wist ik niet. Vreemd. Want je zou denken: als de vetcellen er nog zijn, dan heeft het afvallen ook geen gezondheidsvoordelen. Het heeft dan dus eigenlijk helemaal geen zin..
  maandag 18 maart 2019 @ 16:47:24 #47
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185694384
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:52 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Aanvullend, buikvet is het laatste vet wat weg zal gaan bij Mannen, dus je moet echt aan het werk wilt dit verdwijnen.
Veder is het net als met normaal vet, hoe langer het er zit hoe moeilijker het weg te krijgen is.

Ook belangrijk om te weten, vetcellen blijven altijd bewaard, dus was je eerst goor dik, en ben je afgevallen hou er dan rekening mee dat de vetceller er gewoon allemaal nog zijn maar slechts leeg gelopen zijn. Voor een eerst dik persoon is het dus super moeilijk om dun te blijven vaak.
Vetcellen gaan wel verloren, maar worden in hetzelfde tempo weer aangemaakt. Klein verschil, maar vetcellen kunnen dus wel afgebroken worden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 18 maart 2019 @ 16:52:46 #48
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185694515
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Vreemd. Want je zou denken: als de vetcellen er nog zijn, dan heeft het afvallen ook geen gezondheidsvoordelen. Het heeft dan dus eigenlijk helemaal geen zin..
Vetcellen kunnen heel erg variëren in formaat. Dus ze zetten uit als je aankomt en contraheren als je gewicht verliest. Gezondheidsvoordelen zijn er natuurlijk wel. Ondanks dat ze in een lege staat bestaan belemmeren ze de cardiovasculair, hormonale en fysieke voordelen niet....
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 18 maart 2019 @ 16:54:59 #49
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185694588
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Eigenlijk nog te weinig info, maar brood is omstreden in de cut.
Je zou dit terug kunnen schroeven naar 0 of soms om de dag of zo.
Stroop kan je vervangen door iets beters, het is immers snoepgoed.
Vanwaar dat brood omstreden is in de cut?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_185695770
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vanwaar dat brood omstreden is in de cut?
Brood maakt dik. Ik zie nooit Bodybuilders lekker 6 plakken brood afsnijden voor hun cut maaltijd.
Het kan wel maar je moet goed calorieën tellen zodat je onder onderhoud blijft.

Suggestie pak zo volkoren mogelijk brood, zoek dus brood met op het label: Volkorenmeel of tarwe volkorenmeel. "bruin brood" waar Bloem of tarwebloem op het label staat is niet volledig, en raad ik je af.
pi_185695805
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:47 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vetcellen gaan wel verloren, maar worden in hetzelfde tempo weer aangemaakt. Klein verschil, maar vetcellen kunnen dus wel afgebroken worden.
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vetcellen kunnen heel erg variëren in formaat. Dus ze zetten uit als je aankomt en contraheren als je gewicht verliest. Gezondheidsvoordelen zijn er natuurlijk wel. Ondanks dat ze in een lege staat bestaan belemmeren ze de cardiovasculair, hormonale en fysieke voordelen niet....
Klopt, maar dan werd het een erg lang en onduidelijk verhaal. Je kan soms beter met oneliners werken om iets duidelijk te maken ;)
Later kan je alsnog nuanceren :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2019 17:46:28 ]
pi_185695895

Hier is goed te zien hoe dikke mensen meestal weer omhoog schieten..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2019 17:59:57 ]
pi_185696144
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vanwaar dat brood omstreden is in de cut?
Eet makkelijk weg, komt snel aan teveel suikers (in brood zit behoorlijk wat). Helemaal als je wit brood eet, bijv.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 20:05:21 #54
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185699337
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:44 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Brood maakt dik. Ik zie nooit Bodybuilders lekker 6 plakken brood afsnijden voor hun cut maaltijd.
Het kan wel maar je moet goed calorieën tellen zodat je onder onderhoud blijft.

Suggestie pak zo volkoren mogelijk brood, zoek dus brood met op het label: Volkorenmeel of tarwe volkorenmeel. "bruin brood" waar Bloem of tarwebloem op het label staat is niet volledig, en raad ik je af.
Niks mis met brood in de cut. Een paar sneden per dag kan echt geen kwaad. IIFYM
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185702222
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:05 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Niks mis met brood in de cut. Een paar sneden per dag kan echt geen kwaad. IIFYM
Mee eens
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185706100
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eet makkelijk weg, komt snel aan teveel suikers (in brood zit behoorlijk wat). Helemaal als je wit brood eet, bijv.
Ben je nou aan het trollen? In brood veel suiker? Ik weet niet wat voor brood jij eet, maar als je een gewoon tijgerbrood eet, zowel wit als bruin, zit niet tot nauwelijks suiker in. Zit je continu aan de krentenbollen of zo? Brood kan echt prima in de cut. Er is geen enkele reden om geen brood te eten, mits het in je calorien past.

Daarbij lees ik hierboven ergens dat kaas slecht zou zijn in de cut in verband met de vetten. Heel bijzonder. Ook in de cut heb je gewoon je vetten nodig. De voornaamste reden om iets te minderen in kaas, is hoogstens dat het wat fors is in calorien. Als kaas past in je calorienbudget, is er echt geen enkele reden om het niet te eten, of je nou cut of bulkt.
pi_185708473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:56 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen? In brood veel suiker? Ik weet niet wat voor brood jij eet, maar als je een gewoon tijgerbrood eet, zowel wit als bruin, zit niet tot nauwelijks suiker in. Zit je continu aan de krentenbollen of zo? Brood kan echt prima in de cut. Er is geen enkele reden om geen brood te eten, mits het in je calorien past.

Daarbij lees ik hierboven ergens dat kaas slecht zou zijn in de cut in verband met de vetten. Heel bijzonder. Ook in de cut heb je gewoon je vetten nodig. De voornaamste reden om iets te minderen in kaas, is hoogstens dat het wat fors is in calorien. Als kaas past in je calorienbudget, is er echt geen enkele reden om het niet te eten, of je nou cut of bulkt.
Kaas, brood, stroop ik weet niet hoor maar zou blijf je eeuwig in de cut.

Het is simpel, bereken je onderhoud en neem dit ruim. Tel wat je binnen krijgt. Wat je binnen krijgt moet van uitstekende kwaliteit zijn, zoals veel groente. Let op met fruit (suiker).
Zorg er voor dat je minstens 500 cal onder je onderhoud blijft. Persoonlijk zou ik zelfs de eerste 2 weken zelfs lager gaan zitten.

Tegen de avond aan niet te veel suikers naar binnen rammen meer.
-Shakes zijn overrated, het is een supplement, probeer zoveel mogelijk zonder te doen.

Schrap dus je brood met stroop. Voor hoogwaardige koolhydraten kan je eventueel echt bruin brood gebruiken zoals ik heb beschreven, maar liever schrappen.
Nog beter maak een pannekoek van haver voor je pre workout maailtijd.
(2x ei, scheutje melk en veel haver(oats) en mixen maar, beide zijde bruin bakken)

Zorg er voor dat je de dag door beetje trek voelt, dan zit je op het juiste pad.
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 09:25:18 #58
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185708567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:56 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen? In brood veel suiker? Ik weet niet wat voor brood jij eet, maar als je een gewoon tijgerbrood eet, zowel wit als bruin, zit niet tot nauwelijks suiker in. Zit je continu aan de krentenbollen of zo? Brood kan echt prima in de cut. Er is geen enkele reden om geen brood te eten, mits het in je calorien past.

Daarbij lees ik hierboven ergens dat kaas slecht zou zijn in de cut in verband met de vetten. Heel bijzonder. Ook in de cut heb je gewoon je vetten nodig. De voornaamste reden om iets te minderen in kaas, is hoogstens dat het wat fors is in calorien. Als kaas past in je calorienbudget, is er echt geen enkele reden om het niet te eten, of je nou cut of bulkt.
Waar lees jij dat kaas slecht zou zijn :? Heel bijzonder. Kaas barst alleen van de kcal en gezien zijn huidige dieet met stroop en broodjes zal dat voor zijn macro's geen positieve bijdrage leveren. Zeker gezien zijn doelen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185708851
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waar lees jij dat kaas slecht zou zijn :? Heel bijzonder. Kaas barst alleen van de kcal en gezien zijn huidige dieet met stroop en broodjes zal dat voor zijn macro's geen positieve bijdrage leveren. Zeker gezien zijn doelen.
Ik zou zeggen dat kaas niet slecht is. Maar je moet de situatie van de vrager aanvoelen. Ik denk dat kaas, stroop etc.. geen goede start is.
Brood, stroop en kaas nemen al snel een groot deel van je macro`s in, waardoor er te weinig overblijft voor de rest, immers in de cut is er maar weinig plek.
(Wellicht een dikke bruine volkoren boterham met kaas een goede pre-workout maaltijd kan zijn op dagen dat je cardio mee pakt)

Het gaat primair om de hoeveelheid kcal die je binnen krijgt, van mij part zitten daar croissantjes met twinkies bij, zolang het in de macro`s passen.
Daarna secundair kijk je waar je kcal nou eigenlijk uit bestaan. Ik stel altijd voor dit uit uitstekende bronnen moet moet zijn, dus geen stroop en een half krijgertje half wit.

Salade, water, eiwitten, hoogwaardige complexe suikers (koolhydraten) en lijden maar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2019 10:01:28 ]
pi_185718282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:56 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen? In brood veel suiker? Ik weet niet wat voor brood jij eet, maar als je een gewoon tijgerbrood eet, zowel wit als bruin, zit niet tot nauwelijks suiker in. Zit je continu aan de krentenbollen of zo? Brood kan echt prima in de cut. Er is geen enkele reden om geen brood te eten, mits het in je calorien past.

Daarbij lees ik hierboven ergens dat kaas slecht zou zijn in de cut in verband met de vetten. Heel bijzonder. Ook in de cut heb je gewoon je vetten nodig. De voornaamste reden om iets te minderen in kaas, is hoogstens dat het wat fors is in calorien. Als kaas past in je calorienbudget, is er echt geen enkele reden om het niet te eten, of je nou cut of bulkt.
In brood zit gemiddeld 2 gram suiker per 100 gram. Dat lijkt weinig, maar omdat brood zo makkelijk weg eet kom je al snel aan teveel suikers. Zout ook niet te vergeten.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:11:09 #61
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185718520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In brood zit gemiddeld 2 gram suiker per 100 gram. Dat lijkt weinig, maar omdat brood zo makkelijk weg eet kom je al snel aan teveel suikers. Zout ook niet te vergeten.
hoeveel brood eet jij dan op een dag dat je door je broodconsumptie al snel aan te veel suikers kom?
pi_185725572
Later we het er op houden dat brood meestal niet ideaal is. Ik zie maar weinig serieuze BB Broodjes wegkanen in de cut. Brood is ook niet zo gezond als ze je doen geloven #broodmaffia.

Meer brood discussie: https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123542601&page=1

Mr.J heb jij hier een visie op?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2019 21:49:06 ]
pi_185726980
Hoeveel kcal extra verbrand ik ongeveer met 1:30 uur in de sportschool? Voor 10 min warm up en verder voornamelijk zware compoundoefeningen reken ik 350 kcal extra, maar dat lijkt me nog redelijk conservatief. Ik weeg 96 kilo bij 1.96 meter. Vet% ongeveer 15.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185737665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:32 schreef DeLoet het volgende:
Hoeveel kcal extra verbrand ik ongeveer met 1:30 uur in de sportschool? Voor 10 min warm up en verder voornamelijk zware compoundoefeningen reken ik 350 kcal extra, maar dat lijkt me nog redelijk conservatief. Ik weeg 96 kilo bij 1.96 meter. Vet% ongeveer 15.
Ik denk 350 kcal ongeveer. Moeilijk zo te zeggen, maar valt altijd tegen het verbruik van krachttraining ;-)
pi_185752491
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:32 schreef DeLoet het volgende:
Hoeveel kcal extra verbrand ik ongeveer met 1:30 uur in de sportschool? Voor 10 min warm up en verder voornamelijk zware compoundoefeningen reken ik 350 kcal extra, maar dat lijkt me nog redelijk conservatief. Ik weeg 96 kilo bij 1.96 meter. Vet% ongeveer 15.
Op legday verbrand ik in een uur 600 kcal. Op een chestday ongeveer 350. Nogal een verschil dus. Hoe hoger je hartslag, hoe hoger je kcal vebruik.
pi_185752744
Als je echt wilt verbranden rij even een paar keer in de week voor het slapen gaan 30 tot 50 kilometer op de fiets weg.
Stel dat je 3x per week naast je training 35 kilometer pakt verband je daar een hoop vet :)
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 12:13:10 #67
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185763412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:38 schreef ZetaOS het volgende:
Als je echt wilt verbranden rij even een paar keer in de week voor het slapen gaan 30 tot 50 kilometer op de fiets weg.
Stel dat je 3x per week naast je training 35 kilometer pakt verband je daar een hoop vet :)
'even voor het slapen gaan 50km fietsen'
:')

Dan zit je hart zo in je keel dan slaap je niet direct hoor.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185764105
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

'even voor het slapen gaan 50km fietsen'
:')

Dan zit je hart zo in je keel dan slaap je niet direct hoor.
Ik doe het direct na het eten, op de Mountainbike (eigenlijk niet geschikt voor afstanden).
Daarna kan ik prima slapen. Raad je wel af pre workouts te nemen voor het fietsen ivm slaap.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 12:53:17 #69
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185764125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:52 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik doe het direct na het eten, op de Mountainbike (eigenlijk niet geschikt voor afstanden).
Daarna kan ik prima slapen. Raad je wel af pre workouts te nemen voor het fietsen ivm slaap.
Pre workouts zijn sowieso ellende. Gewoon een beetje doorbijten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185764161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Pre workouts zijn sowieso ellende. Gewoon een beetje doorbijten.
exact
pi_185772623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:38 schreef ZetaOS het volgende:
Als je echt wilt verbranden rij even een paar keer in de week voor het slapen gaan 30 tot 50 kilometer op de fiets weg.
Stel dat je 3x per week naast je training 35 kilometer pakt verband je daar een hoop vet :)
Doe ik ook 😀 morgen weer lekker de racefiets pakken
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185772659
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Op legday verbrand ik in een uur 600 kcal. Op een chestday ongeveer 350. Nogal een verschil dus. Hoe hoger je hartslag, hoe hoger je kcal vebruik.
Ik ben gaan trainen met hartslagmeter en een horloge waar mijn gegevens instaan en er kwam 900 kcal uit na 1:30 uur. Dat lijkt me toch een beetje veel. Ik fiets 10 min warm en daarna fullbody gedaan. Hartslag kwam max tot 145 ofzo
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:35:34 #73
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185773199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:14 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Ik ben gaan trainen met hartslagmeter en een horloge waar mijn gegevens instaan en er kwam 900 kcal uit na 1:30 uur. Dat lijkt me toch een beetje veel. Ik fiets 10 min warm en daarna fullbody gedaan. Hartslag kwam max tot 145 ofzo
Is ook totaal niet accuraat. Geldt ook voor @BredeBroeder
En 'hogere hartslag = hoger kcalverbruik' is ook een beetje appels met peren vergelijken. Je bent niet aan het fietsen :T
pi_185779599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:12 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Doe ik ook 😀 morgen weer lekker de racefiets pakken
Super! Fietsen werk best goed naast Bodybuilding en is beter dan steeds rennen.
Als BB wegen we allemaal 85 tot over de 100Kg en is paar keer in de week rennen echt slecht voor je knieën. Fietsen heb je dat niet.

Zelf net nog 53 kilometer gepakt, rustig begonnen, daarna verdwaald ergens in een soort bos tussen Amsterdam,Haarlem en Spaarnwoude gereden (nabij Ruigoord wellicht?) En toen weer langs Schiphol en Amstelveen en zo.
Gemiddelde snelheid lag door dat ik een stuk stad had gepakt wat lager 20.22km per uur.

Soort fiets

Ik rij op een Rockrider mtb rockrider 560 (27.5" sram 2x10-speed mountainbike).
Best zware fiets + rugzak met tool-setjes, slot, busje anti lek, telefoon, 2kg aan zaklampen powerbank en losse batterijen en zo (gebruik ik als verlichting). Voordeel is dat ze niet zo snel stuk gaan en je overal door een kan crossen als het moet.

Hoeveel verbrand je dat exact?


Het is altijd moeilijk uit te rekenen wat er exact verbrand is. De fietstijden app die geen rekening houd met de soort fiets en je lichaamsgewicht maar wel kijkt naar de snelheid en afstand zegt 1769 kcal.

Een online calculator die weer geen rekening houd met de snelheid maar wel met je gewicht (90kg) en de tijd dat je op de fiets zat (2 uur 38 minuten) zegt 2503kcal.

Sja nogal een verschil dus qua uitkomst dus. Ik hou het maar op 1800kcal :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 01:30:40 ]
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 12:49:13 #76
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_185802675
Na 1,5 - 2 jaar geen gym van binnen te hebben gezien, deze week weer begonnen. Erg confronterend om te zien dat het warming up gewicht van 2 jaar geleden nu het werk-gewicht is geworden. ;(

Gelukkig werkt het spiergeheugen prima en weet ik nog hoe ik moet squatten/deadliften :')

Plan: 3 cycles 5/3/1 beginner, gevolgd door 3 of 4 cycles 5/3/1 (variatie moet ik nog bepalen), daarna Building the Monolith (ergens in de zomervakantie). Deze laatste heb ik één keer doorlopen en was wel een lekkere moet ik zeggen.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 08:24:05 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185817713
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:49 schreef SuperwormJim het volgende:
Na 1,5 - 2 jaar geen gym van binnen te hebben gezien, deze week weer begonnen. Erg confronterend om te zien dat het warming up gewicht van 2 jaar geleden nu het werk-gewicht is geworden. ;(

Gelukkig werkt het spiergeheugen prima en weet ik nog hoe ik moet squatten/deadliften :')

Plan: 3 cycles 5/3/1 beginner, gevolgd door 3 of 4 cycles 5/3/1 (variatie moet ik nog bepalen), daarna Building the Monolith (ergens in de zomervakantie). Deze laatste heb ik één keer doorlopen en was wel een lekkere moet ik zeggen.
Goed om te horen dat je de gym weer hebt opgepakt. ^O^
Je termen zeggen me niks, maar het zal vast een prima programma zijn 8-)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 12:32:23 #78
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_185821009
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Goed om te horen dat je de gym weer hebt opgepakt. ^O^
Je termen zeggen me niks, maar het zal vast een prima programma zijn 8-)
5/3/1 houdt het volgende principe in:
week 1: 5 x 65% - 5 x 75% - 5+ x 85% (van je training max); de laatste set AMRAP maar niet tot failure.
week 2: 3 x 70% - 3 x 80% - 3+ x 90% (van je training max); de laatste set AMRAP maar niet tot failure.
week 3: 5 x 75% - 3 x 85% - 1+ x 95% (van je training max); de laatste set AMRAP maar niet tot failure.
Daarna je tm verhogen (5 kg voor DL en SQ, 2,5 kg voor BP en OHP)
Repeat

Op dit moment ziet m'n schema er als volgt uit.

Workout A
SQ 5/3/1 + joker sets + rule of 50
BP 5/3/1 + joker sets + rule of 50
Assistance: DB Rows (5x10), Incline DB Press (5 x 10), Leg Curl (5 x 10)

Workout B
DL 5/3/1 + joker sets + rule of 50
OHP 5/3/1 + joker sets + rule of 50
Assistance: Plate Raise (5x10), Shrugs (5 x 10), Back Raise (5 x 10)

Trainingsdagen zijn ma - wo - vr, dus doe ik 2 weken over één cyclus (A/B/A/B/A/B) in plaats van 3.

Joker sets: alleen tijdens dagen waarop ik merk dat er nog meer in zit. In dat geval het laatste gewicht met 5 - 10% ophogen totdat de vereiste hoeveelheid reps niet meer gehaald wordt.

Rule of 50: 50 reps met het gewicht van de eerste werkset van die dag. Aantal sets maakt niet uit, zolang er maar 50 reps gedaan worden.
F.K.A. SuperwormJim
pi_185825538
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:49 schreef SuperwormJim het volgende:
Na 1,5 - 2 jaar geen gym van binnen te hebben gezien, deze week weer begonnen. Erg confronterend om te zien dat het warming up gewicht van 2 jaar geleden nu het werk-gewicht is geworden. ;(

Gelukkig werkt het spiergeheugen prima en weet ik nog hoe ik moet squatten/deadliften :')

Plan: 3 cycles 5/3/1 beginner, gevolgd door 3 of 4 cycles 5/3/1 (variatie moet ik nog bepalen), daarna Building the Monolith (ergens in de zomervakantie). Deze laatste heb ik één keer doorlopen en was wel een lekkere moet ik zeggen.
Welkom terug. Veel volume zo te zien, da's altijd goed. Sinds ik 531 BBB doe zweer ik erbij. Ik heb alleen moeite met het volume op de military press. Kracht is er nog wel, maar 10 reps op 60% lukt me net de eerste 2 sets. Daarna houdt het op na 5 reps.
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 18:06:07 #80
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_185825994
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welkom terug. Veel volume zo te zien, da's altijd goed. Sinds ik 531 BBB doe zweer ik erbij. Ik heb alleen moeite met het volume op de military press. Kracht is er nog wel, maar 10 reps op 60% lukt me net de eerste 2 sets. Daarna houdt het op na 5 reps.
Dank.
Dat volume heb zo hoog gezet om er weer in te komen, maar ook omdat het werkgewicht nu nog relatief is. Nu kan ik dit volume nog aan. Zodra de gewichten omhoog gaan, gaat het volume enigszins naar beneden.

De military press is ook altijd mijn zwakkere punt geweest. Volgens mij is dit bij het merendeel van de lifters zo. Ik hoop door laag te beginnen en veel volume te gebruiken, deze lift evenredig mee te laten groeien met de bench press.
Maar die verzuring he .... :X
F.K.A. SuperwormJim
pi_185826094
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:06 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Dank.
Dat volume heb zo hoog gezet om er weer in te komen, maar ook omdat het werkgewicht nu nog relatief is. Nu kan ik dit volume nog aan. Zodra de gewichten omhoog gaan, gaat het volume enigszins naar beneden.
Ik doe de 531 nu als volgt:
Op BP dagen de MP er achteraan met 5x10 @ 60%, und so weiter. De BBB-versie zeg maar.

Genoeg om goed leeg te lopen en merk dat de lifts er bij mij veel baat bij hebben als ik ze 2x in de week doe.

quote:
De military press is ook altijd mijn zwakkere punt geweest. Volgens mij is dit bij het merendeel van de lifters zo. Ik hoop door laag te beginnen en veel volume te gebruiken, deze lift evenredig mee te laten groeien met de bench press.
Maar die verzuring he .... :X
Jup, die lijkt er niet echt uit te gaan op de lange termijn. Maar qua kracht mag ik niet klagen wat betreft de MP. Net een PR gezet; 2 reps op 70kg. O+
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 18:14:19 #82
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_185826170
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik doe de 531 nu als volgt:
Op BP dagen de MP er achteraan met 5x10 @ 60%, und so weiter. De BBB-versie zeg maar.

Genoeg om goed leeg te lopen en merk dat de lifts er bij mij veel baat bij hebben als ik ze 2x in de week doe.
[..]
4 dagen per week dus. Dan is dit inderdaad een mooi volume.
quote:
Jup, die lijkt er niet echt uit te gaan op de lange termijn. Maar qua kracht mag ik niet klagen wat betreft de MP. Net een PR gezet; 2 reps op 70kg. O+
Netjes 14.gif
Ik hoop daar ook weer uit te komen. Morgenvroeg staat 3-3-3+ op het programma met de MP op 37,5 kg als max.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:23:51 #83
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185858342
Alles upper-body is voor mij nog steeds waardeloos.
Core en lower-body is best acceptabel maar Pressen is echt mijn grootste zwakte.

Ik heb om terug te komen van een blessure vanaf pak'm beet januari een simpele 5x5 gedaan 2x per week, nu ik weer in de buurt ben van mijn oude werkgewichten (Zo'n 20kg eronder voor Lower body en 5-10kg eronder voor upper body) ga ik weer terug naar een 2-daagse 5/3/1 routine (5/3/1 and Athletes van T-nation).

A:
Agile8/ 10 Throws+ 10 Jumps
Squat (5/3/1+)
Bench (5/3/1+)
Assistance;
50 Core
50 Push
50 Pull

B:
Agile8/ 10 Throws+ 10 Jumps
Power Cleans (5/5/5)
Deadlifts (5/3/1+)
Military Press (5/3/1+)
Assistance;
50 Core
50 Push
50 Pull
100 Bodyweight Squats

Volume van Assistance gaat volgende cycle wat omhoog.
Na de 2e Cycle is het rugbyseizoen afgelopen dus kan ik weer naar 3 á 4 dagen en wat meer volume op de main lifts.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 20:43:08 #84
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185884621
Benchpress is bij mij ook waardeloos. Waar ik gasten 160 kg zie deadliften en 100kg zie benchen kom ik met mijn 160kg deadlift wel mee, maar benchen haal ik niet boven de 60 :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185885543
quote:
9s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:43 schreef onlogisch het volgende:
Benchpress is bij mij ook waardeloos. Waar ik gasten 160 kg zie deadliften en 100kg zie benchen kom ik met mijn 160kg deadlift wel mee, maar benchen haal ik niet boven de 60 :')
Wat voor andere borst/triceps oefeningen doe je?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 21:17:00 #86
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185885633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:14 schreef opreis het volgende:

[..]

Wat voor andere borst/triceps oefeningen doe je?
Dips (met contragewicht uiteraard :') :@ )
Incline chest
Pecdeck machine
Vertical chestpress machine
Cable chest fly

Triceps pak ik meestal met zo'n touw. Geen idee hoe die oefening heet. Verder met een dumbell achter je hoofd met 2 handen laten zakken. En deze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn gevoel belast ik met benchpress ook meer mijn triceps dan feitelijk de bedoeling zou zijn. Kan dat kloppen? Zo ja, wat doe ik verkeerd?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185887388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dips (met contragewicht uiteraard :') :@ )
Incline chest
Pecdeck machine
Vertical chestpress machine
Cable chest fly

Triceps pak ik meestal met zo'n touw. Geen idee hoe die oefening heet. Verder met een dumbell achter je hoofd met 2 handen laten zakken. En deze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn gevoel belast ik met benchpress ook meer mijn triceps dan feitelijk de bedoeling zou zijn. Kan dat kloppen? Zo ja, wat doe ik verkeerd?
Ik vind het best veel oefeningen die je doet, misschien beetje varieren met minder oefeningen. Ook paar keer spelen met meer of minder reps/gewicht. Moeilijk te zeggen wat je wat je fout doet. Heb je wel controle over je borst spieren? Kan je ze aan en ontspannen? Zoja daarop focussen als je benched of andere borst oefeningen doet. Desnoods eerst op lager gewicht.
pi_185889235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dips (met contragewicht uiteraard :') :@ )
Incline chest
Pecdeck machine
Vertical chestpress machine
Cable chest fly

Triceps pak ik meestal met zo'n touw. Geen idee hoe die oefening heet. Verder met een dumbell achter je hoofd met 2 handen laten zakken. En deze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn gevoel belast ik met benchpress ook meer mijn triceps dan feitelijk de bedoeling zou zijn. Kan dat kloppen? Zo ja, wat doe ik verkeerd?
Herkenbaar

Ik zou zéker ook met dumbells gaan drukken. Dus plat en incline. Toen ging het bij mij eindelijk een beetje groeien. En ik weet niet hoe je schema er uit ziet, maar toen ik fullbody ging doen ging het de goede kant op, omdat ik toen 3x/week mijn borst trainde. Vaak met 2 a 3 oefeningen per keer.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:16:21 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_185893301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:17 schreef onlogisch het volgende:

Voor mijn gevoel belast ik met benchpress ook meer mijn triceps dan feitelijk de bedoeling zou zijn. Kan dat kloppen? Zo ja, wat doe ik verkeerd?
Niks, op zich. Waarschijnlijk heb je een niet zo wijde grip op de bench press waardoor veel kracht uit je triceps moet komen. Een close grip bench press is bijvoorbeeld vooral bedoeld om je triceps te trainen. Als je een wijdere grip gebruikt haal je de spanning wat meer weg van je triceps en gebruik je je borst meer.

Maar, voor je pecs voor bodybuilding is de bench press niet de beste oefening. Het is niet dat je niet zou moeten/hoeven bench pressen, maar incline en decline bench press, en zoals DeLoet zegt dumbbell presses werken een stuk beter.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:12:03 #90
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_185896077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:48 schreef ZetaOS het volgende:
Later we het er op houden dat brood meestal niet ideaal is. Ik zie maar weinig serieuze BB Broodjes wegkanen in de cut. Brood is ook niet zo gezond als ze je doen geloven #broodmaffia.

Meer brood discussie: https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123542601&page=1

Mr.J heb jij hier een visie op?
Zou het niet snel nemen in cutfase, maar kan ik niet onderbouwen, meer gevoel.

Ben je niet echt aan t cutten zijn broodjes kip/ei/etc uiteraard prima.

Maar even scherper worden lijkt mij dat je je carbs uit rijst/pasta/zoete aardappelen haalt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_185899167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zou het niet snel nemen in cutfase, maar kan ik niet onderbouwen, meer gevoel.

Ben je niet echt aan t cutten zijn broodjes kip/ei/etc uiteraard prima.

Maar even scherper worden lijkt mij dat je je carbs uit rijst/pasta/zoete aardappelen haalt.
Bedankt voor je bijdragen, dat wordt altijd gewaardeerd!
pi_185899313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dips (met contragewicht uiteraard :') :@ )
Incline chest
Pecdeck machine
Vertical chestpress machine
Cable chest fly

Triceps pak ik meestal met zo'n touw. Geen idee hoe die oefening heet. Verder met een dumbell achter je hoofd met 2 handen laten zakken. En deze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn gevoel belast ik met benchpress ook meer mijn triceps dan feitelijk de bedoeling zou zijn. Kan dat kloppen? Zo ja, wat doe ik verkeerd?
Je training is onlogisch ;-)
Waar is de bench-press? Waar zijn de push-ups? Wat doen de machines daar?

Zonder dollen, ik werd pas sterker doen ik push-ups en benchen ging en de machines achter me liet.

Mike Mentzer heavy duty wellicht eens proberen
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:45:46 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185899544
quote:
9s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:43 schreef onlogisch het volgende:
Benchpress is bij mij ook waardeloos. Waar ik gasten 160 kg zie deadliften en 100kg zie benchen kom ik met mijn 160kg deadlift wel mee, maar benchen haal ik niet boven de 60 :')
En daar probeer je dan nu verandering in te brengen door niet te benchen? :P

Hoe verhoudt 1 dip zich eigenlijk ongeveer tot de bench press in gewicht?
pi_185901419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En daar probeer je dan nu verandering in te brengen door niet te benchen? :P

Hoe verhoudt 1 dip zich eigenlijk ongeveer tot de bench press in gewicht?
Ik heb het gevoel hij wel bankdrukt maar vergeten is dat ons te melden
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:14:46 #95
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185910238
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:42 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel hij wel bankdrukt maar vergeten is dat ons te melden
Gewoon stiekem bankdrukken en gains maken zonder ons in te lichten
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:43:55 #96
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185910380
@onlogisch je kan trouwens ook kijken naar een schema dat niet helemaal bodybuilding of helemaal krachttraining is, zoals bijvoorbeeld GZCLP. Daarbij heb je 2 workouts en 3 'tiers' (zwaar/medium/licht). De tier 3 is altijd hetzelfde maar de tiers 1 en 2 gaan steeds om en om. Dus de ene keer zware bench met weinig reps en de keer erna wat lichtere bench met meer reps. Hieronder staat het wellicht wat duidelijker :P

https://www.reddit.com/comments/44hnbc


Daarbij doe je dan (zonder dingen toe te voegen/te veranderen)

Workout A1 - Squats:
Squats 4x3
Squats 1x3+
Bench Press 3x10
Lat Pulldowns: 2x15
Lat Pulldowns: 1x15+

Workout B1 - OHP:
Overhead Press: 4x3
Overhead Press: 1x3+
Deadlift: 3x10
Dumbbell Row: 2x15
Dumbbell Row 1x15+

Workout A2 - Bench Press:
Bench Press 4x3
Bench Press: 1x3+
Squat: 3x10
Lat Pulldowns: 2x15
Lat Pulldowns: 1x15+

Workout B2 - Deadlift:
Deadlift 4x3
Deadlift 1x3+
Overhead Press: 3x10
Dumbbell Row: 2x15
Dumbbell Row 1x15+

Waarbij die + ook staat voor 'AMRAP maar niet to failure'
pi_185982393
Lief dagboek,

Zo, al weer een paar weken in de cut, gaat uitstekend en gekozen voor niet te snel want er is geen haast bij.

Echter de afgelopen dagen in een Hotel van de Efteling verbleven, gelukkig wel salades kunnen vinden aldaar, toch komt er in die paar dagen toch wat zooi mee.
Een keer een pizza gegeten, een Chocolademelk met slagroom gedronken, een keer een IJsthee (puur suiker!), en de eerste dag uit eten houthakkerspannetje genuttigd.


Kortom ik had beter moeten voorbereiden, maar goed uiteindelijk dus niet losgegaan.

Tot mijn verbazing was mijn gewicht dus niet omhoog gegaan, maar zelfs iets gezakt. Ik denk dat de verbranding door al die zooi wat harder is gaan lopen (in de cut gaat je lichaam in meer of mindere maten in de spaarstand). Wel zie ik wat blooting door zout denk ik, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Vanmiddag terug gekomen en na het eten (oats met eieren pannenkoek) even 55km op de fiets weggetrapt. Leuk te zien dat mijn benen en armen lekkere pump kregen van al dat fietsen.

Anyway dat was het weer :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 00:39:59 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 05:57:50 #98
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185983404
Dat ziet er best eetbaar uit
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:04:43 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185984811
Een hele ijsthee. Pfffff!!!!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:04:30 #100
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_185999153
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:37 schreef ZetaOS het volgende:
Lief dagboek,

Zo, al weer een paar weken in de cut, gaat uitstekend en gekozen voor niet te snel want er is geen haast bij.

Echter de afgelopen dagen in een Hotel van de Efteling verbleven, gelukkig wel salades kunnen vinden aldaar, toch komt er in die paar dagen toch wat zooi mee.
Een keer een pizza gegeten, een Chocolademelk met slagroom gedronken, een keer een IJsthee (puur suiker!), en de eerste dag uit eten houthakkerspannetje genuttigd.
[ afbeelding ]

Kortom ik had beter moeten voorbereiden, maar goed uiteindelijk dus niet losgegaan.

Tot mijn verbazing was mijn gewicht dus niet omhoog gegaan, maar zelfs iets gezakt. Ik denk dat de verbranding door al die zooi wat harder is gaan lopen (in de cut gaat je lichaam in meer of mindere maten in de spaarstand). Wel zie ik wat blooting door zout denk ik, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Vanmiddag terug gekomen en na het eten (oats met eieren pannenkoek) even 55km op de fiets weggetrapt. Leuk te zien dat mijn benen en armen lekkere pump kregen van al dat fietsen.

Anyway dat was het weer :')
Kan de beste overkomen, eens in de zoveel tijd genieten moet kunnen. Goed om te horen dat je weer op de juiste 'lijn' :D zit en de motivatie weer hebt. De dieetclub ook al geprobeerd? Werkt altijd om daar te posten en lijstjes te maken. Zodat je kan laten zien hoe goed je bezig bent! Geheid dat je daar ook positieve reacties krijgt. *O*
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_185999184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:04 schreef Verbosity het volgende:

Geheid dat je daar ook positieve reacties krijgt. *O*
Hier ook hoor ;-)
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2019 05:57 schreef hugecooll het volgende:
Dat ziet er best eetbaar uit
Het was best oke voor 16 euro, de foto is van internet, in het echt is het pannetje maar 1/3e gevuld.

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:04 schreef Rauw. het volgende:
Een hele ijsthee. Pfffff!!!!
ijsthee is de duivel zelf

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 22:08:45 ]
  Moderator woensdag 3 april 2019 @ 08:05:15 #102
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186003828
Ken je dat?

Je voelt je goed, heerlijk geslapen, goed uitgerust. Je voelt je een beest! Met je favoriete muziek in je oren loop je de gym in. "Vandaag ga ik knallen, helemaal kapot", denk je nog. Vandaag is het DL-dag.

Bij de eerst set denk je al "waarom voelt dit zo zwaar?". :{
Dit gevoel gaat niet meer weg. Bij de topset krijg je het niet meer voor elkaar om de beoogde reps te maken. Teleurgesteld (des te meer omdat je hoge verwachtingen had), druip je na afloop weer de gym uit.

WTF ...
F.K.A. SuperwormJim
pi_186003897
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:05 schreef SuperwormJim het volgende:
Ken je dat?

Je voelt je goed, heerlijk geslapen, goed uitgerust. Je voelt je een beest! Met je favoriete muziek in je oren loop je de gym in. "Vandaag ga ik knallen, helemaal kapot", denk je nog. Vandaag is het DL-dag.

Bij de eerst set denk je al "waarom voelt dit zo zwaar?". :{
Dit gevoel gaat niet meer weg. Bij de topset krijg je het niet meer voor elkaar om de beoogde reps te maken. Teleurgesteld (des te meer omdat je hoge verwachtingen had), druip je na afloop weer de gym uit.

WTF ...
Ja ken ik wel, maar ook dat het de volgende keer wel gewoon goed gaat.
  woensdag 3 april 2019 @ 14:43:08 #104
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186009971
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:05 schreef SuperwormJim het volgende:
Ken je dat?

Je voelt je goed, heerlijk geslapen, goed uitgerust. Je voelt je een beest! Met je favoriete muziek in je oren loop je de gym in. "Vandaag ga ik knallen, helemaal kapot", denk je nog. Vandaag is het DL-dag.

Bij de eerst set denk je al "waarom voelt dit zo zwaar?". :{
Dit gevoel gaat niet meer weg. Bij de topset krijg je het niet meer voor elkaar om de beoogde reps te maken. Teleurgesteld (des te meer omdat je hoge verwachtingen had), druip je na afloop weer de gym uit.

WTF ...
Met enige regelmaat.

Ook vaak zat dat ik voel alsof het niets gaat worden, alles voelt kut en dan alsof het lot omkeert bij de 2e set squats van de dag zijn ze ineens vuig diep en voelen ze beter dan ooit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 3 april 2019 @ 15:45:42 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_186011448
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:05 schreef SuperwormJim het volgende:
Ken je dat?

Je voelt je goed, heerlijk geslapen, goed uitgerust. Je voelt je een beest! Met je favoriete muziek in je oren loop je de gym in. "Vandaag ga ik knallen, helemaal kapot", denk je nog. Vandaag is het DL-dag.

Bij de eerst set denk je al "waarom voelt dit zo zwaar?". :{
Dit gevoel gaat niet meer weg. Bij de topset krijg je het niet meer voor elkaar om de beoogde reps te maken. Teleurgesteld (des te meer omdat je hoge verwachtingen had), druip je na afloop weer de gym uit.

WTF ...
Jah, vanmorgen nog... Ook op DL. Ik kreeg amper 150 kilo van de grond. Nouja, het lukte wel maar het was alsof ik 200 kilo stond te trekken. :{

Frustreerd enorm, zeker omdat ik maandag nog 3x 150 kilo bench pressed. In een slingshot welliswaar, maar toch.
pi_186013827
Geen goede trainingen zonder slechte trainingen.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 11:06:16 #107
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186064619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:43 schreef hugecooll het volgende:
@:onlogisch je kan trouwens ook kijken naar een schema dat niet helemaal bodybuilding of helemaal krachttraining is, zoals bijvoorbeeld GZCLP. Daarbij heb je 2 workouts en 3 'tiers' (zwaar/medium/licht). De tier 3 is altijd hetzelfde maar de tiers 1 en 2 gaan steeds om en om. Dus de ene keer zware bench met weinig reps en de keer erna wat lichtere bench met meer reps. Hieronder staat het wellicht wat duidelijker :P

https://www.reddit.com/comments/44hnbc
[ afbeelding ]

Daarbij doe je dan (zonder dingen toe te voegen/te veranderen)

Workout A1 - Squats:
Squats 4x3
Squats 1x3+
Bench Press 3x10
Lat Pulldowns: 2x15
Lat Pulldowns: 1x15+

Workout B1 - OHP:
Overhead Press: 4x3
Overhead Press: 1x3+
Deadlift: 3x10
Dumbbell Row: 2x15
Dumbbell Row 1x15+

Workout A2 - Bench Press:
Bench Press 4x3
Bench Press: 1x3+
Squat: 3x10
Lat Pulldowns: 2x15
Lat Pulldowns: 1x15+

Workout B2 - Deadlift:
Deadlift 4x3
Deadlift 1x3+
Overhead Press: 3x10
Dumbbell Row: 2x15
Dumbbell Row 1x15+

Waarbij die + ook staat voor 'AMRAP maar niet to failure'
Ik heb me de afgelopen dagen ingelezen in gzclp en aanverwante programma's. Ik raak hier enthousiast over. Vooral het VDIP (Volume Dependent Intensity Progression) ziet er erg interessant uit. Qua progressie-snelheid past het mooi tussen programma's als SS/SL en 531.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:05:39 #108
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186066975
Vind het ook een interessant programma, het progression scheme vind ik wat onrealistisch klinken.
Vooral na 3 pogingen een nieuwe 5RM zetten vind ik vreemd.

Maarja, it's not stupid if it works.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186067096
Ik merk dat ik altijd vrij snel verveeld raak wat betreft krachttraining, waardoor ik het uiteindelijk nooit langer dan een paar maanden volhoud. Nu wil ik ook graag weer wat gaan doen, maar ik weet eigenlijk ook al dat ik rond de zomervakantie weer ga afhaken. Op een gegeven moment is het eindeloos herhalen van dezelfde oefeningen voornamelijk wat mij opbreekt.

Ik lees dit topic nu eens terug en dan zie ik veel toffe schema's voorbij komen waardoor ik automatisch ook weer zin heb om te beginnen! Ik vraag mij alleen af of er genoeg schema's zijn om dan jaren te kunnen blijven trainen :')
pi_186067147
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:18 schreef nickhguitar het volgende:
Ik merk dat ik altijd vrij snel verveeld raak wat betreft krachttraining, waardoor ik het uiteindelijk nooit langer dan een paar maanden volhoud. Nu wil ik ook graag weer wat gaan doen, maar ik weet eigenlijk ook al dat ik rond de zomervakantie weer ga afhaken. Op een gegeven moment is het eindeloos herhalen van dezelfde oefeningen voornamelijk wat mij opbreekt.

Ik lees dit topic nu eens terug en dan zie ik veel toffe schema's voorbij komen waardoor ik automatisch ook weer zin heb om te beginnen! Ik vraag mij alleen af of er genoeg schema's zijn om dan jaren te kunnen blijven trainen :')
Krijg je geen voldoening uit het behalen van nieuwe records met aantal herhalingen/hogere gewichten. Of gewoon steeds beter uitziend spiegelbeeld?
Misschien kan je tussen door ook wat andere oefeningen doen die je op een nieuwe manier uitdagen. Of misschien wat calisthenics er tussen doen en daar weer doelen voor zetten.
pi_186067275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:23 schreef opreis het volgende:

[..]

Krijg je geen voldoening uit het behalen van nieuwe records met aantal herhalingen/hogere gewichten. Of gewoon steeds beter uitziend spiegelbeeld?
Misschien kan je tussen door ook wat andere oefeningen doen die je op een nieuwe manier uitdagen. Of misschien wat calisthenics er tussen doen en daar weer doelen voor zetten.
Ja hoor zeker wel, maar wel tot een bepaalde punt/bepaalde hoogte. Op een gegeven moment wordt het (en ik spreek natuurlijk enkel en alleen voor mezelf) een beetje een herhaling van zetten. Ik vind het ook wel tof om 'totaal fit' te worden, maar een discipline als Crossfit vind ik dan bijvoorbeeld weer niks. Dat is gewoon zo gek mogelijk doen met gewichten, mijn rug gaat al kapot als ik 50% van de mensen daar oefeningen zie doen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:36:31 #112
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186067339
Failing to plan is planning to fail.

Geef jezelf een doel, wie ben je over een half jaar. Niet wat kún je over een half jaar maar hoe zou jij jezelf graag zien in 6 maanden tijd; Wil je elke week 5x naar de sportschool, goed eten en progressie maken?

Schrijf het op je spiegel waar je iedere ochtend in kijkt.
Schrijf het op je broodtrommel waaruit je je lunch haalt in de pauze.
Schrijf het op een post it en plak het op je dashboard.
Houd jezelf verantwoordelijk voor waar je nú staat en waar je over een half jaar staat.
Maak jezelf een belofte en een duidelijk doel

Het probleem waarschijnlijk is niet dat je verveeld raakt na een paar maanden of dat je programma niet uitdagend genoeg is, het probleem is dat je na een paar maanden even kwijt bent waar je het voor doet en jezelf niet meer kunt motiveren .

En ná die x aantal maanden jezelf herinneren aan waar je het voor doet en gedisciplineerd en consistent trainen dan is het geen "motivatie" meer wat je nodig hebt want dan zit het in je systeem. Maar blijf het opschrijven, desnoods met je handtekening eronder.

Ik ben zelf helaas ook gezegend met zo'n korte aandachtsboog, zeker door blessures die ik in mijn sport oploop stond krachttraining vaak op een te lage prioriteit. Ik houd voor mij persoonlijk een journal bij waarin ik alle aspecten die ik belangrijk vindt en prioriteit geef elke dag bijhoud.
Dit is een soort van mijn bijbel geworden, want wat in dit boekje staat is waar het uiteindelijk allemaal om gaat.
Per dag noteer ik bijvoorbeeld Training (met een rating), voeding (met een rating), Slaaptijden, Gewicht en mijn "Wins" van de dag.
En helemaal bovenaan schrijf ik dagelijks mijn doel op, en hoewel dit doel soms uitgebreider en specifieker beschreven wordt is het in grote lijnen hetzelfde.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186067426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:36 schreef Rauw. het volgende:
Failing to plan is planning to fail.

Geef jezelf een doel, wie ben je over een half jaar. Niet wat kún je over een half jaar maar hoe zou jij jezelf graag zien in 6 maanden tijd; Wil je elke week 5x naar de sportschool, goed eten en progressie maken?

Schrijf het op je spiegel waar je iedere ochtend in kijkt.
Schrijf het op je broodtrommel waaruit je je lunch haalt in de pauze.
Schrijf het op een post it en plak het op je dashboard.
Houd jezelf verantwoordelijk voor waar je nú staat en waar je over een half jaar staat.
Maak jezelf een belofte en een duidelijk doel

Het probleem waarschijnlijk is niet dat je verveeld raakt na een paar maanden of dat je programma niet uitdagend genoeg is, het probleem is dat je na een paar maanden even kwijt bent waar je het voor doet en jezelf niet meer kunt motiveren .

En ná die x aantal maanden jezelf herinneren aan waar je het voor doet en gedisciplineerd en consistent trainen dan is het geen "motivatie" meer wat je nodig hebt want dan zit het in je systeem. Maar blijf het opschrijven, desnoods met je handtekening eronder.

Ik ben zelf helaas ook gezegend met zo'n korte aandachtsboog, zeker door blessures die ik in mijn sport oploop stond krachttraining vaak op een te lage prioriteit. Ik houd voor mij persoonlijk een journal bij waarin ik alle aspecten die ik belangrijk vindt en prioriteit geef elke dag bijhoud.
Dit is een soort van mijn bijbel geworden, want wat in dit boekje staat is waar het uiteindelijk allemaal om gaat.
Per dag noteer ik bijvoorbeeld Training (met een rating), voeding (met een rating), Slaaptijden, Gewicht en mijn "Wins" van de dag.
En helemaal bovenaan schrijf ik dagelijks mijn doel op, en hoewel dit doel soms uitgebreider en specifieker beschreven wordt is het in grote lijnen hetzelfde.
Dit is voor mij echt een stapje te ver. Zou echt helemaal gek worden en het zou ook veels te veel van mijn leven overnemen. Iets minder fanatiek boek ik nog steeds resultaten. Ik snap dat iedereen anders is maar soms komen er gewoon dingen tussendoor die net even belangrijker zijn en dan wil ik niet in de stress schieten omdat ik mn targets voor die dag niet heb gehaald.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 14:50:17 #114
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186067519
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:05 schreef Rauw. het volgende:
Vind het ook een interessant programma, het progression scheme vind ik wat onrealistisch klinken.
Vooral na 3 pogingen een nieuwe 5RM zetten vind ik vreemd.

Maarja, it's not stupid if it works.
De progressie bij VDIP lijkt me daarentegen wel logisch. Het is meer een soort beloningsysteem:

Bij de T1 van de workut (SQ/BP/OHP/DL) maak je 3 MRS (most rep sets).
Is het totaal aan reps > 15, dan doe je de volgende keer 5 kg er bij.
Is het totaal aan reps tussen 10 en 15, dan doe je de volgende keer 2,5 kg er bij.
Is het totaal aan resp <10, dan haal je de volgende keer 5%-10% van het gewicht af.

Het zelfde geldt voor T2, maar hier is zijn de grenzen >25, tussen 20 en 25, <20.

Voor T3 doe je 4 MRS. Is het totaal aan resp > 50, dan doei je de volgende keer tussen 2,5kg - 5 kg er bij (afhankelijk van de oefening).
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:00:00 #115
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186067612
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef opreis het volgende:

[..]

Dit is voor mij echt een stapje te ver. Zou echt helemaal gek worden en het zou ook veels te veel van mijn leven overnemen. Iets minder fanatiek boek ik nog steeds resultaten. Ik snap dat iedereen anders is maar soms komen er gewoon dingen tussendoor die net even belangrijker zijn en dan wil ik niet in de stress schieten omdat ik mn targets voor die dag niet heb gehaald.
Dat is het verschil tussen een doel en een doel denk ik. Deze methode is niet alleen voor je trainingsdoelen et cetera, als je een vader bent die meer tijd met z'n kinderen door wil brengen dan kun je zo'n doel en methode ook gebruiken.

En tuurlijk gaat er shit gebeuren wat je afleidt van hetgeen wat je op dat moment zou moeten doen, maar als je in de stress schiet als je een training mist vanwege een ziek familielid of een belangrijke deadline die je moet halen op je werk dan gaat er sowieso iets niet helemaal goed.

Recent lag ik op een trainingsdag helemaal in de kreukels vanwege inspanningen van een dag eerder. En met een gekwetste nek deadliften of squatten zit er gewoon niet in en is gewoonweg gevaarlijk.
Wat je op zo'n dag wél kan doen is jezelf verbeteren op andere vlakken die je uiteindelijke doel ondersteunen. In mijn geval was het mobiliteit, kort het zuur uit de benen roeien en even lezen.
Op een andere dag moest ik langs een ziek familielid, waardoor mijn training een dag opschoof en ik dus een krachttraining had en daarna 2 uur Rugbytraining, dat is niet optimaal en op zo'n dag zijn beide trainingen een krappe voldoende 6 in plaats van de 7 en 8 waar je normaal voor gaat. Feit blijft wel dat ik aan het doel blijf werken en niet in de stress schiet om factoren die ik niet geheel kan beheersen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:04:20 #116
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186067650
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:50 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

De progressie bij VDIP lijkt me daarentegen wel logisch. Het is meer een soort beloningsysteem:

Bij de T1 van de workut (SQ/BP/OHP/DL) maak je 3 MRS (most rep sets).
Is het totaal aan reps > 15, dan doe je de volgende keer 5 kg er bij.
Is het totaal aan reps tussen 10 en 15, dan doe je de volgende keer 2,5 kg er bij.
Is het totaal aan resp <10, dan haal je de volgende keer 5%-10% van het gewicht af.

Het zelfde geldt voor T2, maar hier is zijn de grenzen >25, tussen 20 en 25, <20.

Voor T3 doe je 4 MRS. Is het totaal aan resp > 50, dan doei je de volgende keer tussen 2,5kg - 5 kg er bij (afhankelijk van de oefening).
Vind het zelf wel heel variabel en het strookt wel een beetje tegen de haren in van Wendler wat ik nu volg, waar je bewust een lager percentage aanhoudt om die excessen zo goed als te elimineren.

Enfin, 4 dagen krachttraining ga ik ook alleen redden in offseason, en het plan voor komend offseason ligt alweer zo goed als klaar. (wederom BBB omdat ik daar top resultaten mee behaald heb)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:19:51 #117
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186067818
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Vind het zelf wel heel variabel en het strookt wel een beetje tegen de haren in van Wendler wat ik nu volg, waar je bewust een lager percentage aanhoudt om die excessen zo goed als te elimineren.

Enfin, 4 dagen krachttraining ga ik ook alleen redden in offseason, en het plan voor komend offseason ligt alweer zo goed als klaar. (wederom BBB omdat ik daar top resultaten mee behaald heb)
Bij beide systemen beginnen je met een (te) lage TM, om progressie lang vol te kunnen houden.

Er zijn duidelijk wel verschillen (bij Wendler ga je na een complete cycle een vastgesteld gewicht omhoog, bij VDIP ga je afhankelijk van je hoeveelheid reps een vastgesteld gewicht omhoog).

Daarom denk ik dat VDIP beter is voor beginners/lifters die na afwezigheid/blessure het liften weer oppakken. Op die manier groei je relatief snel (maar ook weer niet té zoals bijvoorbeeld bij SL). Wendler is op de lange termijn het beste, vooral als je al behoorlijk wat gewicht lift.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:29:01 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186067900
Dat is helemaal waar.
Heb zelf SL gevolgd voor een maand of 2.5 na blessure recentelijk. Voor sommige lifts werkt die progressie wel oké. Maar voor Squats had ik soms wat meer gekunt en OHP minder. Daar was zon systeem perfect geweest.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:42:27 #119
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186068063
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:50 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

De progressie bij VDIP lijkt me daarentegen wel logisch. Het is meer een soort beloningsysteem:

Bij de T1 van de workut (SQ/BP/OHP/DL) maak je 3 MRS (most rep sets).
Is het totaal aan reps > 15, dan doe je de volgende keer 5 kg er bij.
Is het totaal aan reps tussen 10 en 15, dan doe je de volgende keer 2,5 kg er bij.
Is het totaal aan resp <10, dan haal je de volgende keer 5%-10% van het gewicht af.

Het zelfde geldt voor T2, maar hier is zijn de grenzen >25, tussen 20 en 25, <20.

Voor T3 doe je 4 MRS. Is het totaal aan resp > 50, dan doei je de volgende keer tussen 2,5kg - 5 kg er bij (afhankelijk van de oefening).
Ik ga dsar eens naar kijken thx
Dit soort programma's vind ik zelf ook een stuk interessanter

Geldt dat +2,5 ook voor lower body? Das vaak per 5kg. Zou dan 5 kg en 10 kg zijn toch?

En de T1 zou dan best wel laag gewicht zijn. Uit m'n hoofd gezegd is T3 van GZCLP ook soort van VDIP in de zin dat je pas bij 50 reps in 3 sets vooruit mag
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 17:15:16 #120
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186069089
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ga dsar eens naar kijken thx
Dit soort programma's vind ik zelf ook een stuk interessanter

Geldt dat +2,5 ook voor lower body? Das vaak per 5kg. Zou dan 5 kg en 10 kg zijn toch?

En de T1 zou dan best wel laag gewicht zijn. Uit m'n hoofd gezegd is T3 van GZCLP ook soort van VDIP in de zin dat je pas bij 50 reps in 3 sets vooruit mag
Bij T1 en T2 geldt voor upper en lower body hetzelfde: stappen van 2,5 of 5,0 kg.

Je krijgt dan zoiets

T1: Squat Rep Totals
Wk1: 16(6/6/4)
Wk2: 15(6/5/4)
Wk3: 15(5/4/6)
Wk4: 13(5/4/4)
Wk5: 11(4/4/3)

Weight Adds: Wk1: 5 kg, Wk2: 5 kg, Wk3: 5 kg, Wk4: 2,5 kg, Wk5: 2,5 kg

Leesvoer: http://swoleateveryheight(...)ity-progression.html
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:20:25 #121
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_186069178
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:29 schreef Rauw. het volgende:
Dat is helemaal waar.
Heb zelf SL gevolgd voor een maand of 2.5 na blessure recentelijk. Voor sommige lifts werkt die progressie wel oké. Maar voor Squats had ik soms wat meer gekunt en OHP minder. Daar was zon systeem perfect geweest.
Waar staat SL voor?
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 17:21:47 #122
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186069199
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waar staat SL voor?
StrongLifts 5x5

https://stronglifts.com/5x5/#gref
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:58:30 #123
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186189475
Voor de homegymmers;
Train nu nog met een goedkopere bar, wil graag binnenkort upgraden naar een bar van max. 250-300 euro.

Welke bar/welk merk bevelen jullie aan?
Eisen zijn tot 350kg, Olympische specificaties en center knurl, knurling mag best een beetje aanwezig zijn maar hoeft niet te bijten. Van lagering heb ik niet veel verstand, als het maar duurzaam is. De stang moet mee gaan tot ik 350kg Deadlift dus een leven lang zo'n beetje.

ATX heeft veel keuze in die prijsklasse, is dat wat?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186196674
Ik snap het startingstrength schema niet helemaal. Ik begrijp het hele 'less is more' principe wel, maar serieus; 3 oefeningen per training?

1 dag ziet er dus als volgt uit:
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken
Chinups: 3 sets totdat je niet meer kunt

Dan ga ik dus naar de gym, doe 15 minuten oefeningen en ga weer naar huis?
pi_186198543
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 20:03 schreef nickhguitar het volgende:
Ik snap het startingstrength schema niet helemaal. Ik begrijp het hele 'less is more' principe wel, maar serieus; 3 oefeningen per training?

1 dag ziet er dus als volgt uit:
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken
Chinups: 3 sets totdat je niet meer kunt

Dan ga ik dus naar de gym, doe 15 minuten oefeningen en ga weer naar huis?
Als je op een gegeven moment zwaarder gaat, dus bv 140 squat of 100 bankdrukken, dan heb je wat meer rust nodig tussen de sets. En je moet natuurlijk ook nog opwarmen etc.

Verder kun je zelf ook wat assistence oefeningen toevoegen. Als je maar begint met de compounds
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_186200902
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:47 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Als je op een gegeven moment zwaarder gaat, dus bv 140 squat of 100 bankdrukken, dan heb je wat meer rust nodig tussen de sets. En je moet natuurlijk ook nog opwarmen etc.

Verder kun je zelf ook wat assistence oefeningen toevoegen. Als je maar begint met de compounds
Hoe kan het dat beginnen met 3x5 Squat een algeheel goed geaccepteerd schema is? Zou het niet logischer zijn om laag in gewicht en hoog in herhaling te gaan zitten om meer op techniek te letten?
pi_186203003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 20:03 schreef nickhguitar het volgende:
Ik snap het startingstrength schema niet helemaal. Ik begrijp het hele 'less is more' principe wel, maar serieus; 3 oefeningen per training?

1 dag ziet er dus als volgt uit:
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken
Chinups: 3 sets totdat je niet meer kunt

Dan ga ik dus naar de gym, doe 15 minuten oefeningen en ga weer naar huis?
Squatten en benchen doe je na je warmup. Dus stel je haalt 50kg op 5 reps, doe dan eerst 1 set met 20kg, 1 op 30 en 1 op 40. Daarna je 3 'werksets'. Zo ook met bench.

En eerst stretchen kan ook geen kwaad.

En na je chinups nog wat cable-oefeningen. Dan ben je wel wat langer in de gym dan 30 minuten.
pi_186210222
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 02:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Squatten en benchen doe je na je warmup. Dus stel je haalt 50kg op 5 reps, doe dan eerst 1 set met 20kg, 1 op 30 en 1 op 40. Daarna je 3 'werksets'. Zo ook met bench.

En eerst stretchen kan ook geen kwaad.

En na je chinups nog wat cable-oefeningen. Dan ben je wel wat langer in de gym dan 30 minuten.
Ik heb eerder een schema gevolgd waarbij 1 dag er als volgt uitziet:
-Squat
-BP
-Pullups
-DIPS
-Shoulder press
-BOBR

Is dit dan gewoon overkill/te veel?
pi_186218598
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 13:45 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik heb eerder een schema gevolgd waarbij 1 dag er als volgt uitziet:
-Squat
-BP
-Pullups
-DIPS
-Shoulder press
-BOBR

Is dit dan gewoon overkill/te veel?
Niet per sé, maar BP en press op 1 dag wel.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_186224103
trainings- spullen voor beginners in de uitverkoop bij ibood
https://beta.ibood.com/nl/nl/all-deals/
  maandag 15 april 2019 @ 08:18:44 #131
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186226272
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 00:05 schreef ZetaOS het volgende:
trainings- spullen voor beginners in de uitverkoop bij ibood
https://beta.ibood.com/nl/nl/all-deals/
Beetje wassen neus, die GHD kan ik bij m'n plaatselijke fitnessboer voor hetzelfde bedrag nieuw bestellen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 15 april 2019 @ 11:49:03 #132
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186229173
Wie heeft hier ook elke training een speciaal calves/kuiten programma *O*
Als ecto zie ik er totaal niet uit met dat stuk onderbeenbot maar groeien, zowel sitted als standing calf raises helpt ook niet altijd (maar ik vind de pomp op leg day van zowel bovenbene als onderbenen zo lekker)
  maandag 15 april 2019 @ 12:14:46 #133
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186229634
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:49 schreef dagobertE6 het volgende:
Wie heeft hier ook elke training een speciaal calves/kuiten programma *O*
Als ecto zie ik er totaal niet uit met dat stuk onderbeenbot maar groeien, zowel sitted als standing calf raises helpt ook niet altijd (maar ik vind de pomp op leg day van zowel bovenbene als onderbenen zo lekker)
Ik train die nooit apart
pi_186229735
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:49 schreef dagobertE6 het volgende:
Wie heeft hier ook elke training een speciaal calves/kuiten programma *O*
Als ecto zie ik er totaal niet uit met dat stuk onderbeenbot maar groeien, zowel sitted als standing calf raises helpt ook niet altijd (maar ik vind de pomp op leg day van zowel bovenbene als onderbenen zo lekker)
Op een step in de Smith en kuitenmachines, verder niet. Kuiten en onderarmen zijn ook een kwestie van aanleg...
pi_186231131
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 08:18 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Beetje wassen neus, die GHD kan ik bij m'n plaatselijke fitnessboer voor hetzelfde bedrag nieuw bestellen.
Is niet mijn winkel vriend. Kwam het alleen maar tegen
  maandag 15 april 2019 @ 15:50:42 #136
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186232894
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 23:37 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hoe kan het dat beginnen met 3x5 Squat een algeheel goed geaccepteerd schema is? Zou het niet logischer zijn om laag in gewicht en hoog in herhaling te gaan zitten om meer op techniek te letten?
Aangezien je niet met 3x5 Squat op je max begint bij een eerste training van SS.

Als voorbeeld met een beginnner die maximum 80kg 1RM squat. De regel is je begint met lege stang en vervolgens langzaam gewicht toevoegt tot je snelheid verliest. Wanneer dit bij 30 of 40kg al overkomt is dat je start gewicht voor de eerste week.

De reden voor 5 herhalingen is om de kwaliteit te behouden bij elke herhaling. In een set van 10 of 15 herhalingen gaat een beginner geen focus en goede techniek kunnen behouden bij de laatste repetities. Liever 5 herhalingen op een redelijk gewicht waar de focus en kwaliteit hoog liggen dan 15 herhalingen die steeds slordiger worden.

Bij deadlifts zie je dan vaak dat ze alles uit de heup gaan halen en steeds heftiger gaan stuiteren met het gewicht terwijl de onderrug bolt. Squats steeds minder diep en knieën die naar binnen komen etc. op hoge herhalingen.

En wat de rest ook al aanhaalt. Je opwarm sets nemen ook tijd in beslag. De training start niet op je max. Zal in het begin niet veel schelen, maar ik verwacht niet dat iemand zijn training start met 100 kg bank drukken of een deadlift van 180kg. Die bouw je op.

Start dus met lege stang voor 8x bankdrukken> 50kg voor 5 herhalingen> 70kg voor 5 herhalingen> 85kg voor 3 herhalingen om daarna die 100kg voor sets van 3 uit te voeren op 5 herhalingen. Dan ben je al snel een kwartier kwijt op 1 oefening. Met alleen squats en bank drukken ben je dus al zo een half uur verder. Dan pull ups met voldoende rust en een algemene warming up ben je zo 45 minuten of meer kwijt als beginner met de trainingen wanneer je het basis programma volgt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_186234658
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:50 schreef Verbosity het volgende:

[..][/u]

Aangezien je niet met 3x5 Squat op je max begint bij een eerste training van SS.

Als voorbeeld met een beginnner die maximum 80kg 1RM squat. De regel is je begint met lege stang en vervolgens langzaam gewicht toevoegt tot je snelheid verliest. Wanneer dit bij 30 of 40kg al overkomt is dat je start gewicht voor de eerste week.

De reden voor 5 herhalingen is om de kwaliteit te behouden bij elke herhaling. In een set van 10 of 15 herhalingen gaat een beginner geen focus en goede techniek kunnen behouden bij de laatste repetities. Liever 5 herhalingen op een redelijk gewicht waar de focus en kwaliteit hoog liggen dan 15 herhalingen die steeds slordiger worden.

Bij deadlifts zie je dan vaak dat ze alles uit de heup gaan halen en steeds heftiger gaan stuiteren met het gewicht terwijl de onderrug bolt. Squats steeds minder diep en knieën die naar binnen komen etc. op hoge herhalingen.

En wat de rest ook al aanhaalt. Je opwarm sets nemen ook tijd in beslag. De training start niet op je max. Zal in het begin niet veel schelen, maar ik verwacht niet dat iemand zijn training start met 100 kg bank drukken of een deadlift van 180kg. Die bouw je op.

Start dus met lege stang voor 8x bankdrukken> 50kg voor 5 herhalingen> 70kg voor 5 herhalingen> 85kg voor 3 herhalingen om daarna die 100kg voor sets van 3 uit te voeren op 5 herhalingen. Dan ben je al snel een kwartier kwijt op 1 oefening. Met alleen squats en bank drukken ben je dus al zo een half uur verder. Dan pull ups met voldoende rust en een algemene warming up ben je zo 45 minuten of meer kwijt als beginner met de trainingen wanneer je het basis programma volgt.
Top, thanks voor de info. Ga er vanavond mee beginnen :)
pi_186235801
Ben een half jaar geleden begonnen met SS. Met warmup sets en 5 min rust bij de squats was ik echt wel een uur bezig. Ik ga vandaag met de Texas method beginnen. Ik zit nu op 155kg squat en merk toch dat ik stall nu ik 3xpw 3x5 dat gewicht moet squatten.

Mijn progressie:

Squat 3x5 70kg > 155kg
Bench 3x5 50kg > 95kg
OHP 3x5 40kg > 62.5kg
Deadlift 3x5 90kg > 150kg
  maandag 15 april 2019 @ 19:54:31 #139
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_186237482
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:48 schreef wuuht het volgende:
Ben een half jaar geleden begonnen met SS. Met warmup sets en 5 min rust bij de squats was ik echt wel een uur bezig. Ik ga vandaag met de Texas method beginnen. Ik zit nu op 155kg squat en merk toch dat ik stall nu ik 3xpw 3x5 dat gewicht moet squatten.

Mijn progressie:

Squat 3x5 70kg > 155kg
Bench 3x5 50kg > 95kg
OHP 3x5 40kg > 62.5kg
Deadlift 3x5 90kg > 150kg
Goeie progressie. En goed moment om.over te gaan op de Texas Method, dat gaat je een hoop progressie opleveren.
pi_186244072
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2019 19:54 schreef Snakey het volgende:
Texas Method

Is de baard verplicht? En heb ik er nog zwaard bij nodig?
  dinsdag 16 april 2019 @ 07:04:59 #141
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186245472
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:48 schreef wuuht het volgende:
Ben een half jaar geleden begonnen met SS. Met warmup sets en 5 min rust bij de squats was ik echt wel een uur bezig. Ik ga vandaag met de Texas method beginnen. Ik zit nu op 155kg squat en merk toch dat ik stall nu ik 3xpw 3x5 dat gewicht moet squatten.

Mijn progressie:

Squat 3x5 70kg > 155kg
Bench 3x5 50kg > 95kg
OHP 3x5 40kg > 62.5kg
Deadlift 3x5 90kg > 150kg
Mooie progressie _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186253386
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:48 schreef wuuht het volgende:
Ben een half jaar geleden begonnen met SS. Met warmup sets en 5 min rust bij de squats was ik echt wel een uur bezig. Ik ga vandaag met de Texas method beginnen. Ik zit nu op 155kg squat en merk toch dat ik stall nu ik 3xpw 3x5 dat gewicht moet squatten.

Mijn progressie:

Squat 3x5 70kg > 155kg
Bench 3x5 50kg > 95kg
OHP 3x5 40kg > 62.5kg
Deadlift 3x5 90kg > 150kg
Netjes man, gratz.
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:49:17 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186254106
Keurig, Squat je wel diep genoeg gezien de verhouding tov je deadlift?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_186255008
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:49 schreef fathank het volgende:
Keurig, Squat je wel diep genoeg gezien de verhouding tov je deadlift?
Ja denk het wel. Van andere hoor ik altijd dat het goed diep is, heb ook lift schoenen aangeschaft met verhoogde hak. Deadlift ligt me gewoon minder denk ik.
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:20:22 #145
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186257030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:43 schreef wuuht het volgende:

[..]

Ja denk het wel. Van andere hoor ik altijd dat het goed diep is, heb ook lift schoenen aangeschaft met verhoogde hak. Deadlift ligt me gewoon minder denk ik.
Kan ook best omdat je die dag al hebt gesquat. Onder andere om die reden heeft SL5X5 maar 1x5 voor deadlifts. Wel 5X5 voor squats ipv 3x5 maar toch. Je kan ze eens omdraaien en kijken hoeveel je dan 3x5 kunt deadliften
  dinsdag 16 april 2019 @ 23:33:43 #146
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186264411
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:48 schreef wuuht het volgende:
Ben een half jaar geleden begonnen met SS. Met warmup sets en 5 min rust bij de squats was ik echt wel een uur bezig. Ik ga vandaag met de Texas method beginnen. Ik zit nu op 155kg squat en merk toch dat ik stall nu ik 3xpw 3x5 dat gewicht moet squatten.

Mijn progressie:

Squat 3x5 70kg > 155kg
Bench 3x5 50kg > 95kg
OHP 3x5 40kg > 62.5kg
Deadlift 3x5 90kg > 150kg
Sterke progressie, weet niet of het een type fout is bij de DL. Deze hoort namelijk op 1x5 uitgevoerd te worden.

Anders kan je daar nog wat extra gewicht op pakken aangezien je 1 set vol uit kan. Zoals aangegeven loopt deze achter op je squat. DL voer je hopelijk ook niet op je lifters uit? Anders zou ik dat ook switchen naar geen schoen of een met een dunne plate zool.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 16 april 2019 @ 23:37:06 #147
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186264505
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Kan ook best omdat je die dag al hebt gesquat. Onder andere om die reden heeft SL5X5 maar 1x5 voor deadlifts. Wel 5X5 voor squats ipv 3x5 maar toch. Je kan ze eens omdraaien en kijken hoeveel je dan 3x5 kunt deadliften
Zowel SS als SL hebben beide de DL op 1 set. En dan hoort alsnog je DL hoger uit te vallen. Ongeveer de zelfde ratio als een incline of normale bp. Zelfs al begin je met incline, je normale bench hoort daarna als nog hoger te zitten. Anders gaat er iets verkeerd in de techniek. Bij de deadlift verwacht ik niks anders t.o.v een squat.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_186267275
Ik loop met dat 5x5 stronglift schema toch tegen een paar dingen aan. Gisteren schema A gedaan, vervolgens 5x5 BP en dan eindig je normaliter met 5x5 BOBR. Na 5x5 maximaal te hebben gesquat heb ik alleen niet meer het vermogen (in de meest letterlijk zin van het woord :P) om tijdens die BOBR nog die hoek van 45 graden te handhaven, dan sta ik te trillen als een rietje.

Verder snap ik niet echt waarom de deadlift maar 1x5 wordt uitvoerd. Is daar een speciale reden voor, los van overbelasting? Lijkt me dat deze op termijn in verhouding behoorlijk achterblijft op de oefeningen waar je wel 5x5 doet?
  woensdag 17 april 2019 @ 08:11:00 #149
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186267352
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 23:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zowel SS als SL hebben beide de DL op 1 set. En dan hoort alsnog je DL hoger uit te vallen. Ongeveer de zelfde ratio als een incline of normale bp. Zelfs al begin je met incline, je normale bench hoort daarna als nog hoger te zitten. Anders gaat er iets verkeerd in de techniek. Bij de deadlift verwacht ik niks anders t.o.v een squat.
Ah, naja bij hem staat 3x5
  woensdag 17 april 2019 @ 08:54:17 #150
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186267695
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 23:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zowel SS als SL hebben beide de DL op 1 set. En dan hoort alsnog je DL hoger uit te vallen. Ongeveer de zelfde ratio als een incline of normale bp. Zelfs al begin je met incline, je normale bench hoort daarna als nog hoger te zitten. Anders gaat er iets verkeerd in de techniek. Bij de deadlift verwacht ik niks anders t.o.v een squat.
Ik vind de ratio nog niet zo raar eigenlijk, trekt wel bij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 april 2019 @ 09:17:01 #151
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186267935
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 08:04 schreef nickhguitar het volgende:
Ik loop met dat 5x5 stronglift schema toch tegen een paar dingen aan. Gisteren schema A gedaan, vervolgens 5x5 BP en dan eindig je normaliter met 5x5 BOBR. Na 5x5 maximaal te hebben gesquat heb ik alleen niet meer het vermogen (in de meest letterlijk zin van het woord :P) om tijdens die BOBR nog die hoek van 45 graden te handhaven, dan sta ik te trillen als een rietje.

Verder snap ik niet echt waarom de deadlift maar 1x5 wordt uitvoerd. Is daar een speciale reden voor, los van overbelasting? Lijkt me dat deze op termijn in verhouding behoorlijk achterblijft op de oefeningen waar je wel 5x5 doet?
En gisteren zat je je nog druk te maken dat je in 15 minuten binnen en buiten was met zo weinig oefeningen?

Als je 5x5 MAXIMAAL gesquat hebt dan ben je al te zwaar begonnen, het hele punt van dergelijke lineare progressie programma's is dat je met lage gewichten begint en zo een stabiele basis legt voor de toekomst. Wat je vandaag squat kan 5x5 40kg zijn, met 3 workouts per week (+2.5kg per sessie) is dat dus over 60 sessies (~20 weken) zo'n 5x5 100kg. Ook de capaciteit om daarna te rowen bouw je dan op. De eerste weken is easy, het gaat vanzelf écht zwaar worden.

Betreffende de Deadlift; Je praat en denkt teveel en doet te weinig. Heb vertrouwen in het programma wat je volgt, heb je dat niet; Zoek dan een ander programma waarvan jij denkt dat het beter bij je past.

Drop je ego in de locker, blijkbaar denk je dat kwaliteit van workouts te maken hebben met tijdsduur van je workout en de hoogte van het gewicht.
De kwaliteit van workouts zit in gedisciplineerd blijven gaan, je programma afwerken met goede form en weten dat je voor een groter doel in de toekomst traint.
Trust the process.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 april 2019 @ 09:23:31 #152
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186268002
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 00:11 schreef ZetaOS het volgende:

[..]


Is de baard verplicht? En heb ik er nog zwaard bij nodig?
En een squatplug.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 april 2019 @ 09:35:37 #153
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186268193
Ik kan de komende weken niet Deadliften en pressen is ook maar de vraag wanneer dat weer gaat. (Handblessure)
Voor nood maar een soort "deload" weekje ingelast van m'n 5/3/1, was ook net klaar met 1+ week.

Voor Squats heb ik al een goede workaround gevonden. (handdoek om de stang en grippen aan de handdoek ipv de stang aan 1 zijde)
.
ipv Deadlifts wil ik de komende weken Hip Thrusts gaan doen (voor de Hinge, maar sta open voor suggesties, graag zelfs) Iemand een idee hoe Goodmornings vertalen naar Deadlift? Misschien beide in supersets?

Presses en rows doe ik nu met 1-arm, maar ik vermoed dat ik die volgende week wel weer op kan pikken met het huidige verloop van herstel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186269309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En gisteren zat je je nog druk te maken dat je in 15 minuten binnen en buiten was met zo weinig oefeningen?

Als je 5x5 MAXIMAAL gesquat hebt dan ben je al te zwaar begonnen, het hele punt van dergelijke lineare progressie programma's is dat je met lage gewichten begint en zo een stabiele basis legt voor de toekomst. Wat je vandaag squat kan 5x5 40kg zijn, met 3 workouts per week (+2.5kg per sessie) is dat dus over 60 sessies (~20 weken) zo'n 5x5 100kg. Ook de capaciteit om daarna te rowen bouw je dan op. De eerste weken is easy, het gaat vanzelf écht zwaar worden.

Betreffende de Deadlift; Je praat en denkt teveel en doet te weinig. Heb vertrouwen in het programma wat je volgt, heb je dat niet; Zoek dan een ander programma waarvan jij denkt dat het beter bij je past.

Drop je ego in de locker, blijkbaar denk je dat kwaliteit van workouts te maken hebben met tijdsduur van je workout en de hoogte van het gewicht.
De kwaliteit van workouts zit in gedisciplineerd blijven gaan, je programma afwerken met goede form en weten dat je voor een groter doel in de toekomst traint.
Trust the process.
Ik maak mij helemaal nergens druk om, maar ik wil graag weten wat ik doe en vooral: waarom. Dat heeft meer met interesse te maken dan met 'druk maken om'.

Ik begon met 40 kg squatten 5x5. An sich goed te doen, maar op een gegeven moment komt er toch een soort verzuring. Echt maximaal gaan is het eigenlijk niet, maar het is wel dusdanig zwaar dat overige oefeningen waarbij de benen in beeld komen moeilijk worden, dan heb ik bij die laatste oefening inderdaad niet meer het vermogen om nog relatief diep te blijven staan (inclusief gewicht van de row). Is omdraaien geen optie? dus beginnen met een BOBR, dan Squat en dan BP?

Overigens is mijn ego echt het laatste wat mij in de weg staat hoor :') Ik loop echt lachend te squatten met 40 kg, dat boeit me weinig. Ik vind vooral de theorie achter dingen interessant en ik heb dat naar mijn idee ook nodig om zelf gemotiveerd te blijven.

Edit: Maar jij gaat dus submaximaal squatten en vervolgens ga je een BOBR doen? En dan heb je niet het idee dat jouw BOBR ernstig beperkt wordt door die eerste series van squats?
  woensdag 17 april 2019 @ 11:18:40 #155
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186269710
Die antwoorden zijn gewoon allemaal te vinden op de internetpagina van Stronglifts.
Het beste is om dergelijke geleverde informatie door te lezen voor je commit aan het volgen van een dergelijk programma.

Het kan natuurlijk zijn dat je core gewoon niet sterk genoeg is of je de capaciteit niet hebt voor 40kg Squats en de rows daarna, in dat geval begin je beter met een lege stang om capaciteit op te bouwen. Heb je een basisconditie of begin je echt vanaf 0?
Want in dat geval kunnen bijvoorbeeld Bodyweight oefeningen op je niet-liftdagen ook helpen om snel capaciteit op te bouwen.

Hoe dan ook kan het bijna niet zo zijn dat je naar je kunnen traint en de eerste weken van 5x5 SL al zwaar vindt, dan begin je echt met teveel gewicht.

En ik train inderdaad submaximaal, op de zwaarste dagen zit ik zo'n 10-15% van mijn 3RM af.
Dingen als Bend over Rows superset ik over het algemeen en staan mijn overige lifts niet in de weg. Ik heb zelf een sterke voorkeur om eerst mijn compounds af te werken (Bench en Squat) Omwisselen zou ik persoonlijk niet doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186269774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 10:51 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik maak mij helemaal nergens druk om, maar ik wil graag weten wat ik doe en vooral: waarom. Dat heeft meer met interesse te maken dan met 'druk maken om'.

Ik begon met 40 kg squatten 5x5. An sich goed te doen, maar op een gegeven moment komt er toch een soort verzuring. Echt maximaal gaan is het eigenlijk niet, maar het is wel dusdanig zwaar dat overige oefeningen waarbij de benen in beeld komen moeilijk worden, dan heb ik bij die laatste oefening inderdaad niet meer het vermogen om nog relatief diep te blijven staan (inclusief gewicht van de row). Is omdraaien geen optie? dus beginnen met een BOBR, dan Squat en dan BP?

Overigens is mijn ego echt het laatste wat mij in de weg staat hoor :') Ik loop echt lachend te squatten met 40 kg, dat boeit me weinig. Ik vind vooral de theorie achter dingen interessant en ik heb dat naar mijn idee ook nodig om zelf gemotiveerd te blijven.

Edit: Maar jij gaat dus submaximaal squatten en vervolgens ga je een BOBR doen? En dan heb je niet het idee dat jouw BOBR ernstig beperkt wordt door die eerste series van squats?
Verzuring hoort er deels bij als je net begint en kan ook te maken hebben met je voeding. Eet je genoeg kcals, voor je training koolhydraten, zit je hoog genoeg in eiwitten, drink je genoeg water, slaap je goed, et cetera.

Volg je programma gewoon een maand zonder alles te willen analyseren en kijk daarna eens verder.
pi_186270639
Was idd een typo :@ dus 1x5 DL idd
  woensdag 17 april 2019 @ 12:55:29 #158
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186271332
quote:
7s.gif Op woensdag 17 april 2019 08:54 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik vind de ratio nog niet zo raar eigenlijk, trekt wel bij.
Waar de squat hoger is dan de deadlift? Dan gaat er toch ergens iets mis hoor over het algemeen. Squat diepte die niet goed is, grip problemen op de deadlift die het verbloemen,dat ze er een RDL van maken of andere techniek fouten.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk, maar die doen zich meer voor bij de extremen (korte armen, lange benen) en de zwaarste gewichtsklasse.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 april 2019 @ 13:04:03 #159
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186271454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 10:51 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik maak mij helemaal nergens druk om, maar ik wil graag weten wat ik doe en vooral: waarom. Dat heeft meer met interesse te maken dan met 'druk maken om'.

Ik begon met 40 kg squatten 5x5. An sich goed te doen, maar op een gegeven moment komt er toch een soort verzuring. Echt maximaal gaan is het eigenlijk niet, maar het is wel dusdanig zwaar dat overige oefeningen waarbij de benen in beeld komen moeilijk worden, dan heb ik bij die laatste oefening inderdaad niet meer het vermogen om nog relatief diep te blijven staan (inclusief gewicht van de row). Is omdraaien geen optie? dus beginnen met een BOBR, dan Squat en dan BP?

Overigens is mijn ego echt het laatste wat mij in de weg staat hoor :') Ik loop echt lachend te squatten met 40 kg, dat boeit me weinig. Ik vind vooral de theorie achter dingen interessant en ik heb dat naar mijn idee ook nodig om zelf gemotiveerd te blijven.

Edit: Maar jij gaat dus submaximaal squatten en vervolgens ga je een BOBR doen? En dan heb je niet het idee dat jouw BOBR ernstig beperkt wordt door die eerste series van squats?
Kracht bewaren voor de oefeningen waar het om draait. Dus de squat, bench, deadlift en daarnaast de OHP en BoR. Zou ze niet omdraaien, liever een sterke squat en deadlift opbouwen dan kracht steken in de BoR. Die kracht en uithoudingsvermogen krijg je vanzelf wel om de rows ook normaal uit te voeren.

Squat ook met 140-150 kg voor reps om daarna BoR te doen met 70-80 kg. Dan is het falen op de armen die het gewicht niet voldoende aankunnen ipv de rug.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 april 2019 @ 13:06:49 #160
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186271498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:55 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Waar de squat hoger is dan de deadlift? Dan gaat er toch ergens iets mis hoor over het algemeen. Squat diepte die niet goed is, grip problemen op de deadlift die het verbloemen,dat ze er een RDL van maken of andere techniek fouten.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk, maar die doen zich meer voor bij de extremen (korte armen, lange benen) en de zwaarste gewichtsklasse.
Het is inderdaad niet vaak gezien, maar ik ken wel iemand die het ook heeft (ook met een verhaal).
heeft een zwakkere onderrug en daar ook operaties aan gehad.
Voor hem is zwaar deadliften echt een probleem, terwijl de load op de rug bij squatten best prima voelt.

In mijn hoofd had the Texas Method meer Deadlifts maar ik besef mij net dat dat Madcow 5x5 is.
Dus dat bijtrekken zou misschien niet heel snel gebeuren op deze manier. Dan toch Form maar even onder een vergrootglas houden inderdaad.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 april 2019 @ 13:23:24 #161
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186271770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:06 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet vaak gezien, maar ik ken wel iemand die het ook heeft (ook met een verhaal).
heeft een zwakkere onderrug en daar ook operaties aan gehad.
Voor hem is zwaar deadliften echt een probleem, terwijl de load op de rug bij squatten best prima voelt.

In mijn hoofd had the Texas Method meer Deadlifts maar ik besef mij net dat dat Madcow 5x5 is.
Dus dat bijtrekken zou misschien niet heel snel gebeuren op deze manier. Dan toch Form maar even onder een vergrootglas houden inderdaad.
Inderdaad, dat bedoel ik o.a. ook met de uitzonderingen. Zolang je het kan verklaren zou ik het niet proberen aan te kaarten. Maar nu is het zonder uitleg iets wat opvalt.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:13 schreef wuuht het volgende:
Was idd een typo :@ dus 1x5 DL idd
Hoe gaat het dus met je deadlift? Aangezien je squat (155kg) aan het stallen is, maar van je deadlift (met 150kg, oftewel minder gewicht) weten we dit niet.

Gevoel dat je daar nog verbeteringen in kan maken? Of het algemeen valt de DL namelijk hoger uit dan de squat op een aantal uitzonderingen na.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_186274552

Subway vs MC
Oja en brood is slecht voor je
  woensdag 17 april 2019 @ 16:53:26 #163
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186275085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:17 schreef Rauw. het volgende:
Wat je vandaag squat kan 5x5 40kg zijn, met 3 workouts per week (+2.5kg per sessie) is dat dus over 60 sessies (~20 weken) zo'n 5x5 100kg
-O-
  woensdag 17 april 2019 @ 17:16:17 #164
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186275526
quote:
10s.gif Op woensdag 17 april 2019 16:53 schreef hugecooll het volgende:

[..]

-O-
Hmmm. :') ja

Even kijken of jullie wel goed mee zaten te rekenen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186275650
Interessant leesvoer:

https://journals.humankin(...)1123/ijspp.2019-0093

Heb ik nog genoeg tijd om te kunnen pieken.
  woensdag 17 april 2019 @ 17:24:20 #166
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186275682
quote:
10s.gif Op woensdag 17 april 2019 17:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hmmm. :') ja

Even kijken of jullie wel goed mee zaten te rekenen.
c_/
pi_186282160
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:23 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bedoel ik o.a. ook met de uitzonderingen. Zolang je het kan verklaren zou ik het niet proberen aan te kaarten. Maar nu is het zonder uitleg iets wat opvalt.
[..]

Hoe gaat het dus met je deadlift? Aangezien je squat (155kg) aan het stallen is, maar van je deadlift (met 150kg, oftewel minder gewicht) weten we dit niet.

Gevoel dat je daar nog verbeteringen in kan maken? Of het algemeen valt de DL namelijk hoger uit dan de squat op een aantal uitzonderingen na.
ja dat is ookal wel een aantal weken hetzelfde. En dat ga nu eigenlijk hetzelfde aanpakken als bij SS namelijk 1x5 per week
  donderdag 18 april 2019 @ 08:57:24 #168
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186288796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 17:23 schreef Xa1pt het volgende:
Interessant leesvoer:

https://journals.humankin(...)1123/ijspp.2019-0093

Heb ik nog genoeg tijd om te kunnen pieken.
Geeft hoop.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 april 2019 @ 22:23:24 #169
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186301863
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:54 schreef wuuht het volgende:

[..]

ja dat is ookal wel een aantal weken hetzelfde. En dat ga nu eigenlijk hetzelfde aanpakken als bij SS namelijk 1x5 per week
Zou zelf het volume verhogen i.p.v. verlagen
  vrijdag 19 april 2019 @ 07:01:38 #170
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186304884
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou zelf het volume verhogen i.p.v. verlagen
op basis van?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:23:57 #171
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186305967
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

op basis van?
Op basis van dat ik het vreemde logica vind om nog minder te gaan doen als je wil dat je lichaam zich aanpast aan die mate van stress. Als 1x5 dan ook niet lukt, ga je dan 1x/week 3 reps doen of wat?

Je hoeft niet meteen 10x5 met hetzelfde gewicht te doen of zo, maar je kan wel bijv je 1x5 setje doen op dat gewicht en dan nog 4x5 met steeds 5% minder, laatste set amrap. Iets in die geest
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:33:12 #172
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186306071
Haal je nu niet nickhguitar en wuuuht door elkaar?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:35:31 #173
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186306120
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Op basis van dat ik het vreemde logica vind om nog minder te gaan doen als je wil dat je lichaam zich aanpast aan die mate van stress. Als 1x5 dan ook niet lukt, ga je dan 1x/week 3 reps doen of wat?

Je hoeft niet meteen 10x5 met hetzelfde gewicht te doen of zo, maar je kan wel bijv je 1x5 setje doen op dat gewicht en dan nog 4x5 met steeds 5% minder, laatste set amrap. Iets in die geest
Je kunt je ook gewoon aan het voorgeschreven programma houden, waar al een plan voor progressie en eventueel plateauen ingebakken zit.

Meer is niet persé beter. Zeker niet als je het zelf bij elkaar fantaseert met "iets in die geest".
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:56:41 #174
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186306374
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:35 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Je kunt je ook gewoon aan het voorgeschreven programma houden, waar al een plan voor progressie en eventueel plateauen ingebakken zit.

Meer is niet persé beter. Zeker niet als je het zelf bij elkaar fantaseert met "iets in die geest".
Ja tuurlijk kan dat. Ik ben alleen gewoon zelf niet zo'n voorstander van de manier van bijv SL5X5. En 'iets in die geest' is tuulk omdat niet voor iedereen en iedere oefening hetzelfde werkt he :P
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:56:53 #175
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186306379
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:33 schreef Rauw. het volgende:
Haal je nu niet nickhguitar en wuuuht door elkaar?
en dat kan wel :0
ik reageerde op dat wuuht 1x5 wil squatten
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:58:30 #176
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186306403
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

en dat kan wel :0
ik reageerde op dat wuuht 1x5 wil squatten
Dat lees jij of ik verkeerd, hij gaat gewoon door met 1x5 Deadliften toch?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:59:14 #177
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186306414
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat lees jij of ik verkeerd, hij gaat gewoon door met 1x5 Deadliften toch?
ja ik denk ik
ik dacht dat z'n squat aan het stallen was en dat hij dus net als z'n deadlift 1x5 wilde gaan doen
leek me bij squats een minder strak plan
  vrijdag 19 april 2019 @ 15:53:45 #178
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186311717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja tuurlijk kan dat. Ik ben alleen gewoon zelf niet zo'n voorstander van de manier van bijv SL5X5. En 'iets in die geest' is tuulk omdat niet voor iedereen en iedere oefening hetzelfde werkt he :P
Even om hierop terug te komen. geen voorstander op wat voor basis? Voor kracht toename, en met name bij lineaire programma's zoals SL en SS is een rep range van 4-6 ideaal (vandaar dat er is gekozen voor de middelweg van 5 reps).

Als iemand andere doelen nastreeft is het inderdaad niet ideaal. Maar een basis leggen met een lineair programa voor 6 maand waardoor iemand behoorlijke cijfers kan neerzetten op de compounds is nooit verkeerd.

Een beginner zou ik gewoon de standaard oefeningen laten volgen en kijken waar hij faalt of achter loopt. Op basis daarvan kan je dan wel wat specifieke oefeningen (box squats, deficit deadlift etc.) of isolatie etc. toevoegen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:18:05 #179
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186312924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 17:23 schreef Xa1pt het volgende:
Interessant leesvoer:

https://journals.humankin(...)1123/ijspp.2019-0093

Heb ik nog genoeg tijd om te kunnen pieken.
Heb je ook een elite dokter met toegang tot elite spuiten dan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 19 april 2019 @ 21:31:41 #180
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186317215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 15:53 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Even om hierop terug te komen. geen voorstander op wat voor basis? Voor kracht toename, en met name bij lineaire programma's zoals SL en SS is een rep range van 4-6 ideaal (vandaar dat er is gekozen voor de middelweg van 5 reps).

Als iemand andere doelen nastreeft is het inderdaad niet ideaal. Maar een basis leggen met een lineair programa voor 6 maand waardoor iemand behoorlijke cijfers kan neerzetten op de compounds is nooit verkeerd.

Een beginner zou ik gewoon de standaard oefeningen laten volgen en kijken waar hij faalt of achter loopt. Op basis daarvan kan je dan wel wat specifieke oefeningen (box squats, deficit deadlift etc.) of isolatie etc. toevoegen.
Je hoort mij niet over de rep range maar over het volume.
In principe begint SL5X5 heel normaal qua progressive overload:
+weerstand en +volume (want sets en reps blijven hetzelfde)
dan wanneer je je volumedoel 3x niet behaalt, verlaag je de weestand met 10% en werk je jezelf weer omhoog om het nog eens te proberen.
Dat blijf je dan doen tot je je volumedoel behaalt of totdat je dat niet ziet gebeuren en het volumedoel verlaagt met 40% (25 -> 15 reps)
Dan ga je weer je best doen om het volumedoel te behalen en doe je weer hetzelfde riedeltje tot je weer geen progressie verwacht en je je volumedoel weer maar verlaagt met 40% (15 -> 9 reps)
Als het dan weer niet gaat, dan ga je naar 1x3 (-66,67%) maar mag je ook nog wel 2 lichtere setjes van 3 erbij doen. Dan ineens wel

Dan krijg je dus bijvoorbeeld zoiets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou zelf van wat meer volume. Zo ben ik ook geen voorstander van 3x5 naar 3x3. Hoezo niet naar 5x3? Blijkbaar is 5 een goeie set range (want 5x5), is 3 een goeie rep range (want 3x3) en is 15 totale reps ook oké (want 3x5) dus hoezo dan het volume verlagen? Gewoon omdat het makkelijker is om 9 reps te doen dan om er 15 te doen. Ben ik dus geen fan van.
Dan bij 1x3 mag je dus ineens de vrijgekomen setjes opvullen met wat lichter gewicht en gaat het volume weer wat omhoog. Kan je toch al vanaf 3x5 doen? Ineens is je rep goal 10 minder en keldert je volume.
pi_186318036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je hoort mij niet over de rep range maar over het volume.
In principe begint SL5X5 heel normaal qua progressive overload:
+weerstand en +volume (want sets en reps blijven hetzelfde)
dan wanneer je je volumedoel 3x niet behaalt, verlaag je de weestand met 10% en werk je jezelf weer omhoog om het nog eens te proberen.
Dat blijf je dan doen tot je je volumedoel behaalt of totdat je dat niet ziet gebeuren en het volumedoel verlaagt met 40% (25 -> 15 reps)
Dan ga je weer je best doen om het volumedoel te behalen en doe je weer hetzelfde riedeltje tot je weer geen progressie verwacht en je je volumedoel weer maar verlaagt met 40% (15 -> 9 reps)
Als het dan weer niet gaat, dan ga je naar 1x3 (-66,67%) maar mag je ook nog wel 2 lichtere setjes van 3 erbij doen. Dan ineens wel

Dan krijg je dus bijvoorbeeld zoiets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou zelf van wat meer volume. Zo ben ik ook geen voorstander van 3x5 naar 3x3. Hoezo niet naar 5x3? Blijkbaar is 5 een goeie set range (want 5x5), is 3 een goeie rep range (want 3x3) en is 15 totale reps ook oké (want 3x5) dus hoezo dan het volume verlagen? Gewoon omdat het makkelijker is om 9 reps te doen dan om er 15 te doen. Ben ik dus geen fan van.
Dan bij 1x3 mag je dus ineens de vrijgekomen setjes opvullen met wat lichter gewicht en gaat het volume weer wat omhoog. Kan je toch al vanaf 3x5 doen? Ineens is je rep goal 10 minder en keldert je volume.
Kutvraag wellicht: maar heb je hier een template voor?
  vrijdag 19 april 2019 @ 22:13:48 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186318097
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:10 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Kutvraag wellicht: maar heb je hier een template voor?
Waarvan precies? :P
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 10:59:02 #183
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186325067
Ik heb nu al een paar weekjes last van mn elleboog tijdens een gymsessie. Ook daarna, bij bepaalde bewegingen, blijft het irritant aanvoelen.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat het vooral optreedt na de squat-sessie. Als laatste oefening van de dag doe een high rep triceps push down. Dat lukt dan bijna niet meer van de pijn.

Ik vermoed dat ik op de een of andere manier een verkeerde houding met mn armen heb tijdens de squat. Tot nu toe hou ik smalle grip aan met mn ellebogen naar achteren zodat ik mn rug goed aangespannen kan houden.

Heeft iemand tips om deze pijn in ellebogen te verminderen/voorkomen?
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 20 april 2019 @ 12:20:31 #184
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186325915
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2019 10:59 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb nu al een paar weekjes last van mn elleboog tijdens een gymsessie. Ook daarna, bij bepaalde bewegingen, blijft het irritant aanvoelen.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat het vooral optreedt na de squat-sessie. Als laatste oefening van de dag doe een high rep triceps push down. Dat lukt dan bijna niet meer van de pijn.

Ik vermoed dat ik op de een of andere manier een verkeerde houding met mn armen heb tijdens de squat. Tot nu toe hou ik smalle grip aan met mn ellebogen naar achteren zodat ik mn rug goed aangespannen kan houden.

Heeft iemand tips om deze pijn in ellebogen te verminderen/voorkomen?
Misschien heb je hier wat aan
https://startingstrength.(...)ow-pain-in-the-squat
in jouw geval waarschijnlijk je ellebogen wat omlaag trekken
  zaterdag 20 april 2019 @ 12:35:10 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_186326039
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2019 10:59 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb nu al een paar weekjes last van mn elleboog tijdens een gymsessie. Ook daarna, bij bepaalde bewegingen, blijft het irritant aanvoelen.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat het vooral optreedt na de squat-sessie. Als laatste oefening van de dag doe een high rep triceps push down. Dat lukt dan bijna niet meer van de pijn.

Ik vermoed dat ik op de een of andere manier een verkeerde houding met mn armen heb tijdens de squat. Tot nu toe hou ik smalle grip aan met mn ellebogen naar achteren zodat ik mn rug goed aangespannen kan houden.

Heeft iemand tips om deze pijn in ellebogen te verminderen/voorkomen?
Ik had hetzelfde vanwege explosief de armen strekken bij bijvoorbeeld dips en bankdrukken.
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 12:51:17 #186
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186326171
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde vanwege explosief de armen strekken bij bijvoorbeeld dips en bankdrukken.
Kan ik me voorstellen. Ik heb dan ook aangeleerd sowieso nergens ellebogen of knieën te overstrekken. Hier heb ik dus geen last van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Misschien heb je hier wat aan
https://startingstrength.(...)ow-pain-in-the-squat
in jouw geval waarschijnlijk je ellebogen wat omlaag trekken
Dit is een goeie, dank.

Hier ga ik me de volgende keer op focussen:
quote:
Keep your elbows down, chest up, and think about squeezing into the bar with your back and holding it with your traps. Remember that your arms are there to wedge the bar in place and not to apply forward pressure into the bar
Ellebogen omlaag en niet te ver naar achteren. En de 'cue' dat mn bovenrug het gewicht daar moet vasthouden en niet m'n armen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_186377716
Als ik vanaf 1 mei droog wil gaan trainen met zoveel mogelijk spier behoud. Raden jullie dan aan om Texas method op een calorie deficit te gaan doen of een heel ander programma? Ik heb namelijk ook genoeg tijd om vaker naar de gym te gaan dan 3x pw
pi_186381529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:39 schreef wuuht het volgende:
Als ik vanaf 1 mei droog wil gaan trainen met zoveel mogelijk spier behoud. Raden jullie dan aan om Texas method op een calorie deficit te gaan doen of een heel ander programma? Ik heb namelijk ook genoeg tijd om vaker naar de gym te gaan dan 3x pw
Ik zou in ieder geval de compounds pakken aangevuld met oefeningen naar keuze (die je wellicht al doet). Gewicht zwaar houden! Zo blijven je spieren geprikkeld. Mocht het op den duur moeilijk vol te houden zijn wegens weinig calorieën, kun je het volume wat verlagen.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  dinsdag 23 april 2019 @ 16:50:37 #189
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_186381851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:39 schreef wuuht het volgende:
Als ik vanaf 1 mei droog wil gaan trainen met zoveel mogelijk spier behoud. Raden jullie dan aan om Texas method op een calorie deficit te gaan doen of een heel ander programma? Ik heb namelijk ook genoeg tijd om vaker naar de gym te gaan dan 3x pw
'Droog' trainen en een schema wat zich alleen focust op kracht zijn niet gelijk het mooiste huwelijk om uit te voeren.

Bij afvallen intensiteit (gewicht op de stang) zo veel mogelijk behouden. Ga zelf voor sets van 5 op compounds en sets van 8 op accessoire werk (incline of dumbbell press, dips, pull ups etc). Omdat ik toch graag zo veel mogelijk op kracht wil blijven trainen, ondanks een kcal deficit.

Bodybuilders zullen echter toch andere rep ranges en oefeningen aanhouden om alles zo goed mogelijk te trainen/behouden qua spiermassa.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_186429590
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2019 10:59 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb nu al een paar weekjes last van mn elleboog tijdens een gymsessie. Ook daarna, bij bepaalde bewegingen, blijft het irritant aanvoelen.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat het vooral optreedt na de squat-sessie. Als laatste oefening van de dag doe een high rep triceps push down. Dat lukt dan bijna niet meer van de pijn.

Ik vermoed dat ik op de een of andere manier een verkeerde houding met mn armen heb tijdens de squat. Tot nu toe hou ik smalle grip aan met mn ellebogen naar achteren zodat ik mn rug goed aangespannen kan houden.

Heeft iemand tips om deze pijn in ellebogen te verminderen/voorkomen?
Hallo Superworm,

Vervelend dat je hinder ondervind tijdens het sporten. Mijn advies zou zijn geen squat-sessie meer te doen, want zoals je aangaf treed dan het probleem op.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

Groeten Zeta.

Aanvullende informatieve video


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2019 00:29:24 ]
pi_186431970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Hallo Superworm,

Vervelend dat je hinder ondervind tijdens het sporten. Mijn advies zou zijn geen squat-sessie meer te doen, want zoals je aangaf treed dan het probleem op.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

Groeten Zeta.

Aanvullende informatieve video
Sluit ik mij bij aan.
  vrijdag 26 april 2019 @ 09:34:10 #192
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186432633
All chest no legs.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 14:14:17 #193
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186437390
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Hallo Superworm,

Vervelend dat je hinder ondervind tijdens het sporten. Mijn advies zou zijn geen squat-sessie meer te doen, want zoals je aangaf treed dan het probleem op.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

Groeten Zeta.

Aanvullende informatieve video
Beste Zeta,

Allereerst bedankt voor het meedenken en de tip. Helaas zal ik deze tip voorlopig niet gebruiken, aangezien de reeds gemaakte aanpassingen (zie voorgaande posts) voldoende hebben geholpen.

Mocht het ooit nodig zijn, zal ik je tip zeker ter harte nemen.

Met vriendelijke groet,

J. Superworm.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zondag 28 april 2019 @ 17:04:00 #194
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186480599
Shrugs, heerlijke oefening voor de traps.

Maar: met dumbbells of met een barbell? Wat is jullie favoriete shrug-variant?

Zelf doe ik m met dumbbells. Met barbell vind ik ongemakkelijk omdat die stang tegen je lichaam beweegt.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 29 april 2019 @ 07:50:49 #195
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186491435
Ik heb een trapbar/hexbar tot beschikking, is wel ideaal met shrugs.
Doe ze overigens nooit, op Deadlift/Overhead Press dag doe ik ook Power Cleans.
Traps krijgen hun portie wel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 29 april 2019 @ 15:01:04 #196
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_186496957
De enkele keer dat ik shrugs doe gebruik ik dumbbells. En dan een klein beetje voorover leunend zodat ik de hele traps kan voelen, niet alleen in m'n nek.

Voor traps/bovenkant rug doe ik meestal snatch grip deadlifts of rack pulls met een snatch grip om lekker zwaar te gaan.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 17:06:08 #197
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186498938
Helaas geen hexbar tot m'n beschikking hier. De volgende keer seated barbell shrugs eens proberen.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:28:39 #198
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186518103
Iemand hier toevallig ervaring met Bowflex-Knockoff verstelbare dumbbells?

Welke? En hoe is de kwaliteit?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186523235
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:28 schreef Rauw. het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met Bowflex-Knockoff verstelbare dumbbells?

Welke? En hoe is de kwaliteit?
Fitness seller had laatst gebruikte in de aanbieding dacht ik.
Train je huis?
  woensdag 1 mei 2019 @ 07:41:33 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186533710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:33 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Fitness seller had laatst gebruikte in de aanbieding dacht ik.
Train je huis?
Ja.
Bij Fitness Seller hebben ze momenteel niet echt iets .
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186535126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 07:41 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ja.
Bij Fitness Seller hebben ze momenteel niet echt iets .
Die dingen zijn nieuw super duur. Kan je niet beter een paar gebruikte gewichten kopen op Marktplaats?
Ik heb mijn thuis gym voor 225 euro bijna geheel uit MP spullen gemaakt.
Soms echt goede deals te vinden.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:58:22 #202
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186535172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:55 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die dingen zijn nieuw super duur. Kan je niet beter een paar gebruikte gewichten kopen op Marktplaats?
Ik heb mijn thuis gym voor 225 euro bijna geheel uit MP spullen gemaakt.
Soms echt goede deals te vinden.
Staat op het moment ook niet heel veel soeps op.
Veel te duur of niet wat ik zoek, ook wil ik geen losse dumbbells ivm het algehele gewicht terwijl 2 selecteerbare alles dekken van 2,5 tot 25kg.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186556442
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Staat op het moment ook niet heel veel soeps op.
Veel te duur of niet wat ik zoek, ook wil ik geen losse dumbbells ivm het algehele gewicht terwijl 2 selecteerbare alles dekken van 2,5 tot 25kg.
Ik heb 6 stuks van MP, Laagste gewicht is 20 kilo en uitstekend voor opwarmen, zwaarste is 50 kilo, prima voor schouders en borst, eventueel kan ik de boel los halen en andere kilo`s maken.
Leuk detail is dat er twee zeer oude gewichten uit de Golden Era bij zitten, lekker old school.
  donderdag 2 mei 2019 @ 12:58:32 #204
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186562412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 02:12 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik heb 6 stuks van MP, Laagste gewicht is 20 kilo en uitstekend voor opwarmen, zwaarste is 50 kilo, prima voor schouders en borst, eventueel kan ik de boel los halen en andere kilo`s maken.
Leuk detail is dat er twee zeer oude gewichten uit de Golden Era bij zitten, lekker old school.
Ik train op een zolder en in verband met dat er al behoorlijk wat gewichten staan wil ik er niet nog meer losse gewichten bij gooien.

2 Bowflexxen van 25kg zijn 50kg

Een set dumbbells van 6 - 25kg zijn ruim 300kg
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186565074
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 12:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik train op een zolder en in verband met dat er al behoorlijk wat gewichten staan wil ik er niet nog meer losse gewichten bij gooien.

2 Bowflexxen van 25kg zijn 50kg

Een set dumbbells van 6 - 25kg zijn ruim 300kg
Maar heb je echt elke versie nodig tussen de 6 en 25 kilo?
  donderdag 2 mei 2019 @ 15:47:02 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186566014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:03 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Maar heb je echt elke versie nodig tussen de 6 en 25 kilo?
Je kunt ze maar beter hebben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 2 mei 2019 @ 17:29:22 #207
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186567961
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Staat op het moment ook niet heel veel soeps op.
Veel te duur of niet wat ik zoek, ook wil ik geen losse dumbbells ivm het algehele gewicht terwijl 2 selecteerbare alles dekken van 2,5 tot 25kg.
En losse schijven vind je ook niks?
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:02:59 #208
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186571548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En losse schijven vind je ook niks?
Alleen als ik geen bowflex-achtige oplossing kan vinden interessant.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186586756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 20:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Alleen als ik geen bowflex-achtige oplossing kan vinden interessant.
Er staat nu een heel Bowflex machine te koop voor nog geen 300 euro op MP.

Ik heb zelf niet veel op met machines, mede omdat ik daarvoor veel te sterk ben geworden.
(Sportschool heeft ook geen zin meer sinds ik niet meer mocht deadliften, dus al jaren niet meer in de gym geweest) was bij Fat4Free A,veen.
  Moderator vrijdag 3 mei 2019 @ 16:42:26 #210
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186587712
Ok, tijd voor serieuzere zaken: welke muziek luisteren jullie tijdens het liften? Welke muziek brengt je in 'beastmode' (om met populaire termen te gooien)?

Momenteel is dit onderdeel van wat er mijn oren in blaast tijdens het liften:
F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 3 mei 2019 @ 17:14:42 #211
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186588185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:52 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er staat nu een heel Bowflex machine te koop voor nog geen 300 euro op MP.

Ik heb zelf niet veel op met machines, mede omdat ik daarvoor veel te sterk ben geworden.
(Sportschool heeft ook geen zin meer sinds ik niet meer mocht deadliften, dus al jaren niet meer in de gym geweest) was bij Fat4Free A,veen.
Bowflex Dumbbells
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:17:22 #212
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186589369
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Ok, tijd voor serieuzere zaken: welke muziek luisteren jullie tijdens het liften? Welke muziek brengt je in 'beastmode' (om met populaire termen te gooien)?

Momenteel is dit onderdeel van wat er mijn oren in blaast tijdens het liften:
Werkt bij mij altijd het beste als ik het in de auto op weg naar huis al aan zet.
Daily mixes van Spotify meestal.
Heb 1 met voornamelijk Punk, eentje met Metal en een met een beetje vage-drum&bass

Altijd lekker.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator vrijdag 3 mei 2019 @ 19:23:55 #213
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186590640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Werkt bij mij altijd het beste als ik het in de auto op weg naar huis al aan zet.
Daily mixes van Spotify meestal.
Heb 1 met voornamelijk Punk, eentje met Metal en een met een beetje vage-drum&bass

Altijd lekker.
Dat sowieso.
Bij mij galmen dan de Dropkick Murphys door de auto _O_

F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:54:47 #214
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186591190
Dropkick Murphys doen het altijd fenomenaal.
Pennywise en Anti-Flag achtige uptempo shit ga ik ook lekker op.

Boze mannen met een sik die schreeuwen over maatschappelijk onrecht is denk ik de beste omschrijving.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator vrijdag 3 mei 2019 @ 20:18:48 #215
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186591643
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Ok, tijd voor serieuzere zaken: welke muziek luisteren jullie tijdens het liften? Welke muziek brengt je in 'beastmode' (om met populaire termen te gooien)?

Momenteel is dit onderdeel van wat er mijn oren in blaast tijdens het liften:
#Beastmode natuurlijk 8-)

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_186615544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:14 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Bowflex Dumbbells
Weet ik, maar dacht nu we het er toch over hebben.

Vond dit voor je trouwens: https://www.marktplaats.n(...)bd&previousPage=home
  zondag 5 mei 2019 @ 10:37:41 #217
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186623050
Ben ondertussen voorzien. Bedankt voor het meedenken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 5 mei 2019 @ 12:16:24 #218
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186624744
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 10:37 schreef Rauw. het volgende:
Ben ondertussen voorzien. Bedankt voor het meedenken.
Wat heb je nog gehaald?
  zondag 5 mei 2019 @ 20:40:46 #219
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186636350
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat heb je nog gehaald?
Een bowflex knockoff.
leuk setje wel voor relatief weinig.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 5 mei 2019 @ 21:27:23 #220
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186646038
Trainen jullie wel eens op zo`n calisthenics park?

1, soms 2x per week fiets ik er naar 1tje (dichtstbijzijnde is 17 km fietsen), super voor rug trainingen.
pi_186687411
CT Fletcher Motivation is ook niet meer wat het geweest is.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 00:21:21 ]
pi_186856164
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:58 schreef ZetaOS het volgende:
Trainen jullie wel eens op zo`n calisthenics park?

1, soms 2x per week fiets ik er naar 1tje (dichtstbijzijnde is 17 km fietsen), super voor rug trainingen.
Nee, zit ook hier niet in de buurt. Lijkt me wel een goede (MILF-)hosselplek.
  woensdag 15 mei 2019 @ 15:01:52 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_186856796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 14:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nee, zit ook hier niet in de buurt. Lijkt me wel een goede (MILF-)hosselplek.
Gemiddelde supermarkt geeft meer succes kan ik je uit ervaring zeggen. :7
pi_186861969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 14:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nee, zit ook hier niet in de buurt. Lijkt me wel een goede (MILF-)hosselplek.
Haha Altijd die CardonC, ouwe vrouwe verslinder

Je stelling 'hoe grappig ook' klopt overigens wel, net even te oude vrouwen die tussen als die gespierde jonge testosteron bommetjes gaan "trainen". (Vooral de leeftijd 30+)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2019 18:50:10 ]
pi_186862096
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 15:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gemiddelde supermarkt geeft meer succes kan ik je uit ervaring zeggen. :7
Argh
  Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 13:57:27 #227
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186927424
Ik zoek nog een prettige assistance oefening voor de quads. Bulgarian split squats/lunges/enz wordt t niet vanwege knie-problemen. Dan blijft er in mijn ogen niet veel meer over. Goblet squats, leg press, leg extension. Of hebben jullie nog ideeën?
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 18 mei 2019 @ 17:11:56 #228
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_186930426
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:57 schreef SuperwormJim het volgende:
Of hebben jullie nog ideeën?
Nee.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 17:28:39 #229
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_186930725
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:11 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Nee.
_O_
F.K.A. SuperwormJim
pi_186931725
Wielrennen 😎
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zondag 19 mei 2019 @ 01:39:22 #231
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186954523
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:57 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik zoek nog een prettige assistance oefening voor de quads. Bulgarian split squats/lunges/enz wordt t niet vanwege knie-problemen. Dan blijft er in mijn ogen niet veel meer over. Goblet squats, leg press, leg extension. Of hebben jullie nog ideeën?
Je kan toch reverse lunges doen als je last hebt van je knie?
zie ook
  maandag 20 mei 2019 @ 10:52:27 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186980154
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:57 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik zoek nog een prettige assistance oefening voor de quads. Bulgarian split squats/lunges/enz wordt t niet vanwege knie-problemen. Dan blijft er in mijn ogen niet veel meer over. Goblet squats, leg press, leg extension. Of hebben jullie nog ideeën?
Trapbar deadlifts?
Frontsquats?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 15:56:43 #233
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187048077
Vandaag legday _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 23 mei 2019 @ 16:14:53 #234
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187048369
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:56 schreef onlogisch het volgende:
Vandaag legday _O_
Wat ga je leggen dan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 20:37:05 #235
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187052757
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2019 16:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat ga je leggen dan?
Een nieuw PR :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_187053069
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Een nieuw PR :)
Vertel!
pi_187055784
Zijn meisjes ervan bewust dat hun leggings doorschijnen?

Ik zie echt veel te veel stringetjes.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 16:55:11 #238
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187066385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:47 schreef Dimachaerus het volgende:
Zijn meisjes ervan bewust dat hun leggings doorschijnen?

Ik zie echt veel te veel stringetjes.
Vrouwen doen alsof ze dat niet weten. Mannen doen alsof ze het niet zien
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 09:12:22 #239
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187126934
Het beginners-programma zit er weer bijna op, de kracht komt geleidelijk aan weer terug. Ik merk wel dat mij squat behoorlijk achter ligt (is op dit moment even hoog als mijn bench press). Daarom wil ik me de komende weken focussen op de squat.

Ik heb een full-body programma samengesteld: 3 dagen per week, iedere dag 3 compounds en 2 assistance.

Maandag (Squat-dag)
SQ 351 + 5x5@FSL
OHP 5x5@FSL
BP 5x5@FSL
Assistance:
Leg Press (SQ) 5x10
Chins (Back) 5x10


Woensdag (Bench Press-dag)
SQ 5x5@FSL
BP 251 + 5x5@FSL
DL 5x5@FSL
Assistance:
DB Bench Press (BP) 5x10
DB Rows (Back) 5x10


Vrijdag (Deadlift- en Overhead Press-dag)
SQ 5x5@FSL
DL 351 + 5x5@FSL
OHP 351 + 5x5@FSL
Good Morning + Abs (DL) 5x10 (SS)
DB Shoulder Press (OHP) 5x10


Doel: focussen op kracht en correcte uitvoering van de compounds. Meningen/ideeën/tips?
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:04:47 #240
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187127643
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:12 schreef SuperwormJim het volgende:
Het beginners-programma zit er weer bijna op, de kracht komt geleidelijk aan weer terug. Ik merk wel dat mij squat behoorlijk achter ligt (is op dit moment even hoog als mijn bench press). Daarom wil ik me de komende weken focussen op de squat.

Ik heb een full-body programma samengesteld: 3 dagen per week, iedere dag 3 compounds en 2 assistance.

Maandag (Squat-dag)
SQ 351 + 5x5@FSL
OHP 5x5@FSL
BP 5x5@FSL
Assistance:
Leg Press (SQ) 5x10
Chins (Back) 5x10


Woensdag (Bench Press-dag)
SQ 5x5@FSL
BP 251 + 5x5@FSL
DL 5x5@FSL
Assistance:
DB Bench Press (BP) 5x10
DB Rows (Back) 5x10


Vrijdag (Deadlift- en Overhead Press-dag)
SQ 5x5@FSL
DL 351 + 5x5@FSL
OHP 351 + 5x5@FSL
Good Morning + Abs (DL) 5x10 (SS)
DB Shoulder Press (OHP) 5x10


Doel: focussen op kracht en correcte uitvoering van de compounds. Meningen/ideeën/tips?
Ik ben niet heel bekend met 531, maar is het wel handig om op Deadliftdag voor je deadlifts zwaar te gaan squatten?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:17:38 #241
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187127840
En wat zijn je resultaten na beginnerprogramma? c_/ (+welk programma?)
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 10:59:58 #242
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187128469
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ben niet heel bekend met 531, maar is het wel handig om op Deadliftdag voor je deadlifts zwaar te gaan squatten?
Die squat is niet zwaar: fsl staat voor First Set Last, 65%-75% van mn 5RM. Die setjes zitten er in voor het wekelijkse volume en om mn form beter onder de knie te krijgen.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 13:25:02 #243
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187130807
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:17 schreef hugecooll het volgende:
En wat zijn je resultaten na beginnerprogramma? c_/ (+welk programma?)
De exacte getallen heb ik nu niet bij de hand. Ik zal straks eens het logboekje terugkijken.

Het was in ieder geval dit programma:
https://jimwendler.com/bl(...)5-3-1-for-a-beginner
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:42:41 #244
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187133246
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:25 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

De exacte getallen heb ik nu niet bij de hand. Ik zal straks eens het logboekje terugkijken.

Het was in ieder geval dit programma:
https://jimwendler.com/bl(...)5-3-1-for-a-beginner
Thxthx en ben wel benieuwd naar je logboekje c_/
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 18:55:25 #245
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187137010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Thxthx en ben wel benieuwd naar je logboekje c_/
Ok, even gechecked. M'n 1RM voor de mainlifts:
16 maart --> 24 mei
OHP: 45 kg --> 55 kg
BP: 70 kg --> 96 kg
SQ: 72 kg --> 97 kg
DL: 105 kg --> 130 kg

Zoals je ziet, blijft mn squat nogal achter.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:00:15 #246
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187143316
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:55 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ok, even gechecked. M'n 1RM voor de mainlifts:
16 maart --> 24 mei
OHP: 45 kg --> 55 kg
BP: 70 kg --> 96 kg
SQ: 72 kg --> 97 kg
DL: 105 kg --> 130 kg

Zoals je ziet, blijft mn squat nogal achter.
Gewoon goeie vooruitgang toch. Je SQ loopt wat achter en je BP loopt wat voor. Toch overal mooi ong 25 kg erbij en je DL loopt ook niet achterlijk veel voor op je SQ dus da's redelijk symmetrisch allemaal.

lekker bezig
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:40:34 #247
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_187145068
Ik heb sinds ik de gewichten weer opgepakt heb een strakkere kaaklijn gekregen. Is dit normaal?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:46:06 #248
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187145128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:40 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb sinds ik de gewichten weer opgepakt heb een strakkere kaaklijn gekregen. Is dit normaal?
Waarschijnlijk gewoon een minder dikke kop
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:46:59 #249
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_187145139
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gewoon een minder dikke kop
Idd minder dikke kop lijkt, maar ik ben aan het dirty bulken dus lijkt me sterk.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_187157834
Wassup guys, iedereen al shredded voor de zomer?

Heb ik de winter iets te dirty gebulkt.

Ben zelf van 104 naar 90 kilo gegaan in 4 maanden, sta al aardig droog maar nog geen goed zichtbare abs. Gok op een vet% van 12.

Zit nu op 2250 kcal per dag. Onderhoud is ongeveer 2800.

3x pw full body in de gym.
2a3 x pw wielrennen (korte snelle rit en een lange duurrit)
1 a 2 x pw wandelen een uur.

Eiwitten 180 gram
Vet 60 a 70 gram
koolhydraten de rest

Alcohol bijna niks. 1 a 2 keer per maand op stap met alcohol.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  vrijdag 31 mei 2019 @ 06:38:08 #251
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187178546
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou zelf het volume verhogen i.p.v. verlagen
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

op basis van?
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Op basis van dat ik het vreemde logica vind om nog minder te gaan doen als je wil dat je lichaam zich aanpast aan die mate van stress. Als 1x5 dan ook niet lukt, ga je dan 1x/week 3 reps doen of wat?

Je hoeft niet meteen 10x5 met hetzelfde gewicht te doen of zo, maar je kan wel bijv je 1x5 setje doen op dat gewicht en dan nog 4x5 met steeds 5% minder, laatste set amrap. Iets in die geest
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:35 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Je kunt je ook gewoon aan het voorgeschreven programma houden, waar al een plan voor progressie en eventueel plateauen ingebakken zit.

Meer is niet persé beter. Zeker niet als je het zelf bij elkaar fantaseert met "iets in die geest".
Nog ff hierop terugkomend he, want ik zie toevallig net dat Mehdi (die kerel van Stronglifts 5X5) op eenzelfde soort vraag reageert
quote:
Switching to triples is a just a trick to keep doing the program for a few more weeks. It’s lazy programming.
You typically fail the sets of five on rep 5/4. Plus you can lift more weight for 3 reps than you can for 5. So switching to triples allows a few more weeks of progress. This is good for people who like the simplicity of the program, don’t want to think about doing something new, etc.
But it just delays the inevitable. You are no longer the same person you were when you started. You’re stronger, more muscular, more skilled, etc. Your training needs have therefore changed, and your program needs to reflect that. Which is why you need a new one. What got you to this level will not get you to the next level.
Strength development mostly comes down to strength and muscle mass (other factors like age, gender, length of limbs, etc are not in your control).
Think of formula one racing: you need great driving skills (the neurological stuff), but also a great engine (muscle mass). A great driver with a shitty car or a shitty driver with a great car is not optimal.
Which is why people saying strength training doesn’t build muscle don’t get it. To get strong, really strong, you need to increase your muscle mass. And if you just look at the worlds best powerlifters, you will see they are very muscular. Just good technique is not going to get you there.
Volume seems to be the main driver of muscle hypertrophy. The issue with switching to triples is therefore that it lowers the volume. 5x5 = 25 reps while 3x5/5x3 is 15 and 3x3 is 9 reps.
This is good for peaking or if you want to keep doing the program for a few weeks. But it’s not that good for long-term strength development. You could try to fix that by doing 8x3 to get similar volume but that takes more time.
Anyway, bench works smaller muscles than sq/dl. Small muscles recover more quickly than big ones. So bench can typically handle more training volume than sq/dl.
I had my gf do sl5x5 for about 8 weeks until adding weight each workout was wearing her out mentally. Since then she’s been training like me - 4x/week benching. Mix of 1-6 reps and 6-12 reps. She struggled benching the 15kg bar when she started In august last year. She’s benched 40kg paused at 50kg bw since then. We’d like to be at 1x bw bench by the 1y mark.
If bench is stuck, I would
- add one bench session a week, relegate ohp to assistance (ohp doesn’t help the bench, I barely do it)
_ vary the bench exercises (ex: one session regular bench, one session pause bench, one session dumbbell bench)
- vary the rep ranges (ex: one session 5s, one session 3s, one session 10s)
- microload and patience
Hij is het er zelf dus ook gewoon mee eens :P
pi_187188734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:27 schreef DeLoet het volgende:
Wassup guys, iedereen al shredded voor de zomer?

Heb ik de winter iets te dirty gebulkt.

Ben zelf van 104 naar 90 kilo gegaan in 4 maanden, sta al aardig droog maar nog geen goed zichtbare abs. Gok op een vet% van 12.

Zit nu op 2250 kcal per dag. Onderhoud is ongeveer 2800.

3x pw full body in de gym.
2a3 x pw wielrennen (korte snelle rit en een lange duurrit)
1 a 2 x pw wandelen een uur.

Wat is kort en wat is lang? Mijn lange duur rit is wellicht kort voor jou.
Schrap het wandelen, dat is voor dikke zeugen uit het afval topic.
Beter nog een fiets rond je doen van 2 uur.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 20:38:47 #253
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187188904
Zelf raak ik ook al redelijk shredded. 3 kwartier cardio per dag, half uurtje fietsen in een constant tempo, krachttraining en afgerond met een kwartiertje steppen HIIT. Werkt voor mij uitstekend. (4 work outs per week)

Ik zit rond de 11/12% onderste gedeelte van de buik daar zit nog een randje vet. Dat wil ik er in juli/augustus af hebben. Drink zo'n 3 liter water/koffie/melk per dag.(90% water 7% koffie 3% melk).

Ik zit te denken aan IF. Maar vooralsnog gaat het me gemakkelijk af, het vet verliezen. Ik vraag me alleen af of ik tegen een plateau aan zal lopen. Dat is het moment dat ik overstap op IF. Alleen ik vind het lastig in te schatten of je tegen een plateau aanloopt of niet. Zeker omdat de laatste loodjes nou eenmaal het zwaarst zijn en het vet op het laatst minder makkelijk verdwijnt. Loop je dan tegen een plateau aan of niet?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_187192034
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:26 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wat is kort en wat is lang? Mijn lange duur rit is wellicht kort voor jou.
Schrap het wandelen, dat is voor dikke zeugen uit het afval topic.
Beter nog een fiets rond je doen van 2 uur.
Kort is voor mij 30 - 50 km. Lange rit 100 >

Vind wandelen ook wel chill in het bos ofzo. Niet perse als sport
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187194544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:46 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Kort is voor mij 30 - 50 km. Lange rit 100 >

Vind wandelen ook wel chill in het bos ofzo. Niet perse als sport
Goede afstanden lijkt mij, veel cal die je zo verbrand.
(+100km ga je wel erg catabolic te werk, ook niet goed voor je T waarde in je bloed, ik zou niet te vaak verder dan 100 km gaan).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 05:42:43 ]
pi_187194564
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:38 schreef onlogisch het volgende:
Zelf raak ik ook al redelijk shredded. 3 kwartier cardio per dag, half uurtje fietsen in een constant tempo, krachttraining en afgerond met een kwartiertje steppen HIIT. Werkt voor mij uitstekend. (4 work outs per week)

Ik zit rond de 11/12% onderste gedeelte van de buik daar zit nog een randje vet. Dat wil ik er in juli/augustus af hebben. Drink zo'n 3 liter water/koffie/melk per dag.(90% water 7% koffie 3% melk).

Ik zit te denken aan IF. Maar vooralsnog gaat het me gemakkelijk af, het vet verliezen. Ik vraag me alleen af of ik tegen een plateau aan zal lopen. Dat is het moment dat ik overstap op IF. Alleen ik vind het lastig in te schatten of je tegen een plateau aanloopt of niet. Zeker omdat de laatste loodjes nou eenmaal het zwaarst zijn en het vet op het laatst minder makkelijk verdwijnt. Loop je dan tegen een plateau aan of niet?
Waarom vast je niet voor 2~3 dagen? Geen water, geen eten, hardcore weg vet.
pi_187196804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 04:58 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Goede afstanden lijkt mij, veel cal die je zo verbrand.
(+100km ga je wel erg catabolic te werk, ook niet goed voor je T waarde in je bloed, ik zou niet te vaak verder dan 100 km gaan).
Kun je daar wat meer over vertellen? Ga je na een bepaalde tijd spier afbreken ? Ik zorg wel dat ik rustig fiets bij zulke afstanden, dus hartslag <140

Ik vreet veel kcal er wel weer bij op zon dag maar zit dan meestal 1000 onder onderhoud.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187199325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:40 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Kun je daar wat meer over vertellen? Ga je na een bepaalde tijd spier afbreken ? Ik zorg wel dat ik rustig fiets bij zulke afstanden, dus hartslag <140


Testosteronkiller: duursport
Niet alleen een te mager dieet leidt tot werkonderbrekingen bij de Koninklijke Sapfabrieken. Zelfs een gezonde gewoonte als intensieve aerobe training kan het testosteron tot sneue waarden terugbrengen. Fanatieke zwemmers, lopers en fietsers die niet ‘bijgebruiken’ scoren volgens recent onderzoek vaak onder de norm. Een loopgemiddelde van 30 km per week kan de mannelijkheid al in de weg staan. ‘Zoals vrouwen in tijden van extreme duurtraining soms stoppen met menstrueren, kunnen mannen in een tijdelijke testosterondip terechtkomen,’

https://www.menshealth.co(...)-een-boost-te-geven/

Los daarvan kan duursport ook je spier direct afbreken, is bij iedereen verschillend. Ik heb er geen last van, jij wellicht wel.

Over het eten, je wilt afvallen, je gaat fietsen maar dan eet je weer een boel?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 14:09:15 ]
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 16:44:23 #259
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187201506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:27 schreef DeLoet het volgende:
Wassup guys, iedereen al shredded voor de zomer?

Nope.
Doe ik niet (meer) aan. Kost me te veel tijd en moeite. Gewoon blijven (clean) bulken.
F.K.A. SuperwormJim
pi_187203314
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:44 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Nope.
Doe ik niet (meer) aan. Kost me te veel tijd en moeite. Gewoon blijven (clean) bulken.
Onlogisch, bulk is altijd surplus (overschot in calorieën), maakt niet uit of het clean bulk is of niet...Vet zal je worden.

#natuurlijksuikerszijngewoonsuikers.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 23:28:16 ]
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 22:05:39 #261
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187208858
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:12 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Onlogisch, bulk is altijd surplus, maakt niet uit of het clean bulk is of niet...Vet zal je worden.
:')
F.K.A. SuperwormJim
pi_187210124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:07 schreef ZetaOS het volgende:

[..]


Testosteronkiller: duursport
Niet alleen een te mager dieet leidt tot werkonderbrekingen bij de Koninklijke Sapfabrieken. Zelfs een gezonde gewoonte als intensieve aerobe training kan het testosteron tot sneue waarden terugbrengen. Fanatieke zwemmers, lopers en fietsers die niet ‘bijgebruiken’ scoren volgens recent onderzoek vaak onder de norm. Een loopgemiddelde van 30 km per week kan de mannelijkheid al in de weg staan. ‘Zoals vrouwen in tijden van extreme duurtraining soms stoppen met menstrueren, kunnen mannen in een tijdelijke testosterondip terechtkomen,’

https://www.menshealth.co(...)-een-boost-te-geven/

Los daarvan kan duursport ook je spier direct afbreken, is bij iedereen verschillend. Ik heb er geen last van, jij wellicht wel.

Over het eten, je wilt afvallen, je gaat fietsen maar dan eet je weer een boel?

Thanks!

Qua eten , ik verbrand bv 2500 met fietsen. Maar kan daardoor we 4500 eten in totaal. Waardoor ik alsnog 750 onder onderhoud zit, maar wel goed veel heb kunnen vreten.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187211177
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:44 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Thanks!

Qua eten , ik verbrand bv 2500 met fietsen. Maar kan daardoor we 4500 eten in totaal. Waardoor ik alsnog 750 onder onderhoud zit, maar wel goed veel heb kunnen vreten.
Niet een heel raar nummer 2500 cal @100km, echter had je in je bed gelegen en niks gedaan had je ook calorieën verbrand. Reken uit hoeveel dat was en trek het van die 2500 af.
pi_187214593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:20 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Niet een heel raar nummer 2500 cal @:100km, echter had je in je bed gelegen en niks gedaan had je ook calorieën verbrand. Reken uit hoeveel dat was en trek het van die 2500 af.
Ja dat doe ik al directeur
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zondag 2 juni 2019 @ 08:11:15 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187214819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:07 schreef ZetaOS het volgende:

[..]


Testosteronkiller: duursport
Niet alleen een te mager dieet leidt tot werkonderbrekingen bij de Koninklijke Sapfabrieken. Zelfs een gezonde gewoonte als intensieve aerobe training kan het testosteron tot sneue waarden terugbrengen. Fanatieke zwemmers, lopers en fietsers die niet ‘bijgebruiken’ scoren volgens recent onderzoek vaak onder de norm. Een loopgemiddelde van 30 km per week kan de mannelijkheid al in de weg staan. ‘Zoals vrouwen in tijden van extreme duurtraining soms stoppen met menstrueren, kunnen mannen in een tijdelijke testosterondip terechtkomen,’

https://www.menshealth.co(...)-een-boost-te-geven/

Los daarvan kan duursport ook je spier direct afbreken, is bij iedereen verschillend. Ik heb er geen last van, jij wellicht wel.

Over het eten, je wilt afvallen, je gaat fietsen maar dan eet je weer een boel?

daarom altijd bijgebruiken vriend
pi_187216902
2 maanden bezig met 5x5 stronglift nu.
Squat: 50 kg -> 85 kg
Deadlift: 60 kg -> 90 kg
BOBR: 30 kg -> 45 kg
OHP: 25 kg -> 45 kg
BP: 40 kg -> 65 kg

Overal zit nog wel aardig rek in naar mijn idee, alleen de OHP loopt aardig op zijn limiet. Daar heb ik echt de 3 minuten rust per serie wel nodig om het enigszins vol te houden. Daarnaast heb ik er gewoon echt plezier in omdat ik graag met een schema werk.

Hoe lang zou ik dit schema moeten volgen? 2 of 3 maanden, of eerder iets van 6 maanden? En wat zou een goede opvolger zijn? Ik zou als vervolg graag een schema willen die ook wat meer aandacht voor de singles heeft.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 12:26:03 #267
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_187218046
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:06 schreef nickhguitar het volgende:
2 maanden bezig met 5x5 stronglift nu.
Squat: 50 kg -> 85 kg
Deadlift: 60 kg -> 90 kg
BOBR: 30 kg -> 45 kg
OHP: 25 kg -> 45 kg
BP: 40 kg -> 65 kg

Overal zit nog wel aardig rek in naar mijn idee, alleen de OHP loopt aardig op zijn limiet. Daar heb ik echt de 3 minuten rust per serie wel nodig om het enigszins vol te houden. Daarnaast heb ik er gewoon echt plezier in omdat ik graag met een schema werk.

Hoe lang zou ik dit schema moeten volgen? 2 of 3 maanden, of eerder iets van 6 maanden? En wat zou een goede opvolger zijn? Ik zou als vervolg graag een schema willen die ook wat meer aandacht voor de singles heeft.
Ik zou dit schema zo lang volgen totdat je geen progressie meer maakt, of totdat je met tegenzin naar de gym gaat.

Een opvolger zou Texas Method kunnen zijn, vooral als je singles wilt gaan gebruiken in je schema.

Andere opties zijn Madcow 5x5 of 531 for Beginners.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:01:42 #268
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_187254061
Vroeger commentaar als het hier over powerliften ging.
Nu lijkt het meer een fietstopic geworden ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_187260725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:01 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Vroeger commentaar als het hier over powerliften ging.
Nu lijkt het meer een fietstopic geworden ;)
Als methode voor vetverbranding in de cut ;)

OT: net terug van de gym. Steeds alle losse bankjes bezet. O.a. door mensen die dan seated dumbell curls doen :')
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187349840
Wat vinden jullie van onderstaande als full body schema? 3x p/w. Dus ABA BAB etc. Ik ben de 5x5 een beetje en wil wel wat variatie..

quote:
A:
Squat
Bench press
BOBR
BB Curl

B:
Deadlift
OHP
Lat pulldown
DIPS
  maandag 10 juni 2019 @ 11:28:36 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_187350875
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 09:59 schreef nickhguitar het volgende:
Wat vinden jullie van onderstaande als full body schema? 3x p/w. Dus ABA BAB etc. Ik ben de 5x5 een beetje en wil wel wat variatie..
[..]

Klassiek schema dit. Ik heb er wel plezier aan gehad.
Dit, dus.
pi_187351104
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Klassiek schema dit. Ik heb er wel plezier aan gehad.
Net geprobeerd. Na 2 oefeningen gewoon letterlijk flauwgevallen :') Morgen maar eens naar de HA gaan.. Ik begon tijdens de 2de set van de OHP echt abnormaal veel te zweten en mijn oren sloegen constant dicht. Eenmaal terug in de kleedkamer kan ik me alleen nog herinneren dat ik wakker werd met 4 mensen om me heen en een bult op m'n kop :') Niet dat het iets van doen heeft met het schema, maar goed.
  maandag 10 juni 2019 @ 12:20:52 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_187351617
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:47 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Net geprobeerd. Na 2 oefeningen gewoon letterlijk flauwgevallen :') Morgen maar eens naar de HA gaan.. Ik begon tijdens de 2de set van de OHP echt abnormaal veel te zweten en mijn oren sloegen constant dicht. Eenmaal terug in de kleedkamer kan ik me alleen nog herinneren dat ik wakker werd met 4 mensen om me heen en een bult op m'n kop :') Niet dat het iets van doen heeft met het schema, maar goed.
Eet je goed? Gebruik je AAS? Ik zou als eerste je bloeddruk laten meten. De mijne was te hoog en ik had dezelfde symptomen. Ik viel gelukkig niet flauw maar had ook dichtslaande oren en enorm zweten.
pi_187351767
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eet je goed? Gebruik je AAS? Ik zou als eerste je bloeddruk laten meten. De mijne was te hoog en ik had dezelfde symptomen. Ik viel gelukkig niet flauw maar had ook dichtslaande oren en enorm zweten.
Ik kan beter eten. Voel me 's ochtends ook altijd zwakker dan 's avonds en dat wijt ik inderdaad aan het feit dat ik 's avonds al een aantal eetmomenten heb gehad. Bloeddruk en suiker was prima, daar ben ik al eens op getest. Wat hebben ze er bij jou aan gedaan dan?
  maandag 10 juni 2019 @ 12:45:48 #275
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187351910
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 09:59 schreef nickhguitar het volgende:
Wat vinden jullie van onderstaande als full body schema? 3x p/w. Dus ABA BAB etc. Ik ben de 5x5 een beetje en wil wel wat variatie..
[..]

Is qua frequentie toch vet laag joh. Je hebt eigenlijk gewoon een squat ingeruild voor een lat pulldown maar hoezo? Wat is het doel van je schema dan?
  maandag 10 juni 2019 @ 12:47:05 #276
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_187351921
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik kan beter eten. Voel me 's ochtends ook altijd zwakker dan 's avonds en dat wijt ik inderdaad aan het feit dat ik 's avonds al een aantal eetmomenten heb gehad. Bloeddruk en suiker was prima, daar ben ik al eens op getest. Wat hebben ze er bij jou aan gedaan dan?
Ik train in de ochtend en deed dat altijd zonder eerst te eten, kost minder tijd. Maar dat lukt me niet meer, ik neem nu een cup overnight oats voor ik de deur uitga, dat scheelt echt enorm.

Ik moest aan de medicatie voor mn bloeddruk. Het is nu al tijden prima, maar wel nog steeds aan de pilletjes.
pi_187351980
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is qua frequentie toch vet laag joh. Je hebt eigenlijk gewoon een squat ingeruild voor een lat pulldown maar hoezo? Wat is het doel van je schema dan?
Doel is gewoon full body trainen met ook wat meer ruimte voor een eventuele single (bijv. de curl). Daarnaast wel gewoon elke training minimaal 2 'zware' compounds met af en toe een 3de (en soms dus ook een single).
  maandag 10 juni 2019 @ 13:06:08 #278
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187352136
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:47 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Net geprobeerd. Na 2 oefeningen gewoon letterlijk flauwgevallen :') Morgen maar eens naar de HA gaan.. Ik begon tijdens de 2de set van de OHP echt abnormaal veel te zweten en mijn oren sloegen constant dicht. Eenmaal terug in de kleedkamer kan ik me alleen nog herinneren dat ik wakker werd met 4 mensen om me heen en een bult op m'n kop :') Niet dat het iets van doen heeft met het schema, maar goed.
Staan deadlifts en OHP's een beetje bekend om he. Flauwvallen is een gevaar van het toepassen van de Valsalva-manoeuvre. Komt overigens door te lage bloeddruk

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:52 schreef nickhguitar het volgende:
Doel is gewoon full body trainen met ook wat meer ruimte voor een eventuele single (bijv. de curl). Daarnaast wel gewoon elke training minimaal 2 'zware' compounds met af en toe een 3de (en soms dus ook een single).
Is er ook nog iets specifieks waarop je wil focussen? Je kan in principe ook zoiets doen namelijk
BP
SQ/DL
OHP
ROW/PULL
ACCESSORY

Kan je lichaam heus wel aan
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:29:19 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187366578
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 09:59 schreef nickhguitar het volgende:
Wat vinden jullie van onderstaande als full body schema? 3x p/w. Dus ABA BAB etc. Ik ben de 5x5 een beetje en wil wel wat variatie..
[..]

Lijkt wel een beetje op mijn in-season training. Als krachttraining je hoofdfocus is en je recovery on-point mag het best wat spannender denk ik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_187395800
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 05:24 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Waarom vast je niet voor 2~3 dagen? Geen water, geen eten, hardcore weg vet.
Wat... 2 - 3 dagen lang geen water?
pi_187396134
Hee gozers. Ik sta na een ranzige bulk afgelopen winter inmiddels weer redelijk droog. Echter is er van de gewenste sixpck nog niks te zien. Wel aders over de buik, armen etc.

Heb ik gewoon onvoldoende ‘dikke’ abs, of moet ik gewoon nog verder cutten? Ik kan nog wel wat vet tussen Mn vingers pakken.

Januari:



Nu:

everybody's got something to hide, except me and my monkey
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:01:32 #282
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187397197
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:15 schreef DeLoet het volgende:
Hee gozers. Ik sta na een ranzige bulk afgelopen winter inmiddels weer redelijk droog. Echter is er van de gewenste sixpck nog niks te zien. Wel aders over de buik, armen etc.

Heb ik gewoon onvoldoende ‘dikke’ abs, of moet ik gewoon nog verder cutten? Ik kan nog wel wat vet tussen Mn vingers pakken.

Januari:

[ afbeelding ]

Nu:

[ afbeelding ]
Zou je denk ik wel al moeten kunnen zien. Bij mij zit er wat meer vet op maar zie je ze wel
edit: meer dan onderste dan he, want daar zie je ze ook niet
pi_187407619
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou je denk ik wel al moeten kunnen zien. Bij mij zit er wat meer vet op maar zie je ze wel
edit: meer dan onderste dan he, want daar zie je ze ook niet
Ja maar ik zie ze dus niet. Te weinig massa daar dus?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187423910
Denk idd dat je abs nog niet goed ontwikkeld zijn. Qua vetpercentage zit je wel goed zo op het gezicht.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:51:24 #285
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_187519309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:15 schreef DeLoet het volgende:
Hee gozers. Ik sta na een ranzige bulk afgelopen winter inmiddels weer redelijk droog. Echter is er van de gewenste sixpck nog niks te zien. Wel aders over de buik, armen etc.

Heb ik gewoon onvoldoende ‘dikke’ abs, of moet ik gewoon nog verder cutten? Ik kan nog wel wat vet tussen Mn vingers pakken.

Januari:

[ afbeelding ]

Nu:

[ afbeelding ]
Is gewoon een kwestie van aanleg en vetopslag. Vet wat rond de buik wordt opgeslagen is het hardnekkigst net als de onderrug bij mannen. P.s. Vrouwen hebben weer een andere hormonale huishouding en zullen op de welbekende heupen, kont en lies. Dit zal pas op de laatste procenten (rond 10% bij mannen) echt zichtbaar worden.

Volgens mij had ik dit ook al eerder in dit deel beantwoord. Zal even terugkijken

Edit:Jup post #42. Maar als je echt in wil verdiepen kan je The Stubborn Fat Solution lezen voor kleine aanpassingen en verbeteringen om het te optimaliseren.

Anders dan dat gewoon verder cutten, buikspier oefeningen blijven uitvoeren of er genoegen mee nemen. Want moet wel zeggen dat je er goed voor staat qua fysiek.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verbosity op 20-06-2019 13:58:13 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_187653525
Zijn er goede 'bewezen' FB programma's voor 3 keer per week?
  zaterdag 29 juni 2019 @ 02:46:11 #287
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187658493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 21:36 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er goede 'bewezen' FB programma's voor 3 keer per week?
Ik doe nu dit 3x/week in een tweewekelijkse cyclus (dus 6x ongeveer hetzelfde niet helemaal)
1:
Bench press 3x4, 1x4+
Squat 4x8
Overhead press 4x8
Chinups 4x8
Incline bench press 3x8-10
Lat pulldown 3x8-10

2:
Bench press 4x8
Deadlift 1x4+
Overhead press 3x4, 1x4+
Barbell rows 4x8
Incline bench press 3x8-10
Lat pulldown 3x8-10

3:
Bench press 3x4, 1x4+
Squat 3x4, 1x4+
Overhead press 4x8
Chinups 4x4
Incline bench press 3x8-10
Lat pulldown 3x8-10

4:
Bench press 4x8
Deadlift 1x4+
Overhead press 3x4, 1x4+
Barbell rows 3x4, 1x4+
Incline bench press 3x8-10
Lat pulldown 3x8-10

5:
Bench press 3x4, 1x4+
Squat 4x8
Overhead press 4x8
Chinups 4x8
Incline bench press 3x8-10
Lat pulldown 3x8-10

6:
Bench press 4x8
Deadlift 1x4+
Overhead press 3x4, 1x4+
Barbell rows 4x8
Incline bench press 3x8-10
Lat pulldown 3x8-10

Doel is dan om bij 4x8 90% te gebruiken van het gewicht van 4x4. Lukt niet overal (bijv OHP ) maar toch. Dat getal is ook niet heilig. Kan ook best 80% zijn maar het moet ook weer niet te makkelijk worden. Als je bench press 4x4 @100kg doet, dan is 4x8 @ 70kg waarschijnlijk veel te makkelijk

Zoals je waarschijnlijk al gokte is het idee vooral om bench press te verbeteren. Daarom is ie als eerst :P. Als bench press 4x4 is, is overhead press 4x8 (en andersom). Deadlift was eerst op dag 2 4x4, op dag 4 4x8 en op dag 6 3x4, 1x4+ maar na een tijdje wordt dat wel erg zwaar (vooral die 4x8 eigenlijk).

Die chinups zijn (voor mij iig) dan 4x8 bodyweight en 4x4 met gewicht. Incline bench is er omdat ik wat meer definitie wil aan de bovenkant van m'n borst maar uiteraard ook ter ondersteuning van bench press en overhead press. Lat pulldown is er ter ondersteuning van bench press, maar ook om het vele geduw wat te counteren. Als ik geen tijd heb dan vallen incline bench en lat pulldown weg. Als ik tijd en energie overheb, dan doe ik er nog een machine row of zo bij

Maak gewoon een selectie van oefeningen die je wil doen en maak op basis daarvan een schemaatje. Het is niet zo dat dit schema supergoed is of superkut is of dat het nu supergoed is maar als ik 5x7 ipv 4x8 zou doen dat het dan veel beter of slechter zou zijn. Maar vooral aan het begin kun je oefeningen best vaak doen. Dus niet per se maar 3 setjes deadliften per 2 weken of maar 3x bankdrukken terwijl je tussentijds al voldoende hersteld bent.

Probeer gewoon wat uit op basis van wat jij denkt dat voor jou werkt maar vooral consequent blijven.
pi_187829218
Hebben jullie Ronnie Coleman - The King al gezien?
Man, man: hij is 54 (toen het opgenomen werd) en loopt met krukken.
pi_187866478
Hallo vrienden :)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 10:32:47 #291
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187896601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:13 schreef Vollenhoven het volgende:
Hallo vrienden :)
eyy je leeft nog
pi_188087311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:33 schreef CarbonC het volgende:
Hebben jullie Ronnie Coleman - The King al gezien?
Man, man: hij is 54 (toen het opgenomen werd) en loopt met krukken.
Ja het gaat niet echt lekker met hem.
Vooral de operaties hebben hem genekt. Laat het een les zijn, laat je niet aan je rug opereren tenzij absoluut noodzakelijk. Hernia`s worden veel te snel chirurgisch ingegrepen, met op zijn best wisselend succes (lees veel pijn en complicaties).

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2019 03:22:57 ]
pi_188201046
Nu een paar maanden bezig met het stronglift 5x5 schema en ben er een beetje klaar me. Het is nu over de afgelopen weken behoorlijk constant gebleven, dus tijd voor iets anders!

Ik was aan het kijken naar een FB schema, maar kon niet echt iets geschikt vinden, uiteindelijk tot onderstaande gekomen; wat vinden jullie?

A:
Squat
Dips
MP
Curls

B:
Deadlift
BOBR
BP
Pullups

Ja ik weet dat de biceps een geïsoleerde oefening is, maar wilde hem toch graag toevoegen ;) Tips?

Edit: Ohja bonusvraag; ik wil graag elke 6 weken afwisselen met een 3 daagse split (borst/triceps, rug biceps, benen schouders). Iemand een link naar een goed schema?
  woensdag 7 augustus 2019 @ 21:13:20 #294
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_188336894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:28 schreef nickhguitar het volgende:
Nu een paar maanden bezig met het stronglift 5x5 schema en ben er een beetje klaar me. Het is nu over de afgelopen weken behoorlijk constant gebleven, dus tijd voor iets anders!

Ik was aan het kijken naar een FB schema, maar kon niet echt iets geschikt vinden, uiteindelijk tot onderstaande gekomen; wat vinden jullie?

A:
Squat
Dips
MP
Curls

B:
Deadlift
BOBR
BP
Pullups

Ja ik weet dat de biceps een geïsoleerde oefening is, maar wilde hem toch graag toevoegen ;) Tips?

Edit: Ohja bonusvraag; ik wil graag elke 6 weken afwisselen met een 3 daagse split (borst/triceps, rug biceps, benen schouders). Iemand een link naar een goed schema?
Hoevaak per week train je?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_188336948
Godverdomme helemaal even klaar met cutten en net een vette gore bek gehaald gehaald bij de KFC. Zo ranzig. Zo lekker.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_188337407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:13 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Hoevaak per week train je?
3x pw.
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 00:08:24 #297
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188340009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:28 schreef nickhguitar het volgende:
Nu een paar maanden bezig met het stronglift 5x5 schema en ben er een beetje klaar me. Het is nu over de afgelopen weken behoorlijk constant gebleven, dus tijd voor iets anders!

Ik was aan het kijken naar een FB schema, maar kon niet echt iets geschikt vinden, uiteindelijk tot onderstaande gekomen; wat vinden jullie?

A:
Squat
Dips
MP
Curls

B:
Deadlift
BOBR
BP
Pullups

Ja ik weet dat de biceps een geïsoleerde oefening is, maar wilde hem toch graag toevoegen ;) Tips?

Edit: Ohja bonusvraag; ik wil graag elke 6 weken afwisselen met een 3 daagse split (borst/triceps, rug biceps, benen schouders). Iemand een link naar een goed schema?
Ik zou wat oefeningen wisselen met elkaar:

A:
Squat
MP
Dips
Pull Ups

B:
Deadlift
BP
BOBR
Curls
F.K.A. SuperwormJim
pi_188340568
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:55 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

3x pw.
Beste is hier wat meer tijd in te steken.

Ochtend een training, avond een training, zou dat 4 of 5 x per week zo doen.
3x per week zou ik 1.5 a 2 uur intensief fietsen voor cardio en algemene fitheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2019 01:33:57 ]
pi_188413571
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:15 schreef DeLoet het volgende:
Hee gozers. Ik sta na een ranzige bulk afgelopen winter inmiddels weer redelijk droog. Echter is er van de gewenste sixpck nog niks te zien. Wel aders over de buik, armen etc.

Heb ik gewoon onvoldoende ‘dikke’ abs, of moet ik gewoon nog verder cutten? Ik kan nog wel wat vet tussen Mn vingers pakken.

Januari:

[ afbeelding ]

Nu:

[ afbeelding ]
Als je het nu nog niet kan zien, dan moet je gewoon je buikspieren wat meer trainen.
pi_188417511
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:12 schreef theunderdog het volgende:
je het nu nog niet kan zien, dan moet je gewoon je buikspieren wat meer trainen.
Ik denk dat hij nog wat droger moet worden. Dan pas zie je die spieren goed. Zit er nog vetjes op kan je buik trainen wat je wilt de 6 pack zal afwezig blijven.
pi_188420280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 01:40 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik denk dat hij nog wat droger moet worden. Dan pas zie je die spieren goed. Zit er nog vetjes op kan je buik trainen wat je wilt de 6 pack zal afwezig blijven.
Als ik zo de foto zie, staat hij er al behoorlijk droog op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')