abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184234170
quote:
Honderden predikanten tekenen homofobe en transfobe Nashville-verklaring

Honderden predikanten uit onder meer Gelderland hebben hun handtekening gezet onder de zogeheten Nashville-verklaring. Een vertaling van de Amerikaanse verklaring uit 2017 waarin zeer conservatieve standpunten over homoseksualiteit en transseksualiteit worden opgetekend in 14 artikelen. In de tekst – die momenteel rondgaat in protestantse kringen – worden seksuele handelingen buiten het huwelijk, huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht, homoseksualiteit en transseksualiteit streng veroordeeld, omdat die zaken volgens de opstellers in strijd zouden zijn met ‘Gods wil’.

Artikel 1 gaat over het huwelijk:

WIJ BEVESTIGEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een levenslange verbondsrelatie tussen één man en één vrouw, waarbinnen seksualiteit een plaats heeft en waaruit kinderen kunnen voortkomen. Het doel van het huwelijk is de verbondsliefde tussen Christus en Zijn bruid, de Kerk, zichtbaar te maken. WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een homoseksuele, polygame of polyamoreuze relatie. Wij ontkennen ook dat het huwelijk een louter menselijk contract is in plaats van een verbond gesloten voor God.

In de volgende artikelen ligt sterk de nadruk op het veroordelen van LHB- en transgender personen. Zelfs christenen die het niet nodig vinden om mensen te verketteren om hun seksuele of genderidentiteit worden aangespoord om dat voortaan wel te doen:

WIJ ONTKENNEN dat gevoelens, verlangens of beloften van toewijding (in welke vorm dan ook) seksuele gemeenschap voor of buiten het huwelijk ooit kunnen rechtvaardigen, evenmin als enige vorm van seksuele onreinheid… WIJ ONTKENNEN dat fysieke afwijkingen of psychische gesteldheden de door God ingestelde band tussen het biologische geslacht en het zelfverstaan als mannelijk en vrouwelijk tenietdoen. WIJ ONTKENNEN dat het in overeenstemming met deze heilige bedoelingen is wanneer mensen zichzelf bewust willen zien en positioneren als personen met een homoseksuele of transgenderidentiteit… WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen… WIJ ONTKENNEN elke verplichting om in ons spreken God te onteren door in te gaan tegen Zijn bedoeling die Hij heeft gehad met het scheppen van mensen als Zijn beelddragers als mannelijk en vrouwelijk… WIJ ONTKENNEN dat de genade van God in Christus een zelfverstaan rechtvaardigt dat niet in overeenstemming is met Gods geopenbaarde wil.

Er is veel kritiek op de verklaring, ook onder predikanten. Emeritus PKN-voorganger Bart Bomer uit Doesburg zegt tegen Omroep Gelderland:

Zo’n verklaring, dat kan gewoon niet door de beugel. In de eerste plaats niet op het kerkelijk erf, maar ook in de samenleving kan het zo langzamerhand niet meer. Als ik lees “WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft ingesteld als een homoseksuele, polygame of poly-amoreuze relatie” begin ik al inwendig te steigeren omdat het bijna de suggestie wekt dat een homoseksuele relatie ook polygaam is. Het gaat in het huwelijk om liefde en trouw.
Dit nieuws komt tot ons via de Joop, wrs omdat de redacties van protestants-christelijke websites op zondag even op zwart gaan...

Zal wrs morgen wel wat groter worden uitgemeten in de landelijke pers.

Mijn eerste reactie is: wat kun je anders verwachten van die lui dan?
Loop er gewoon met een boog omheen oid?
Christendom is een aflopende zaak in NL, dit zijn wrs de laatste stuiptrekkingen.

Leesvoer Trouw: https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 06-01-2019 13:21:12 ]
I´m back.
pi_184234409
We hebben helaas met dit soort mensen samen te leven. Iets wat de meeste mensen wel kunnen, maar niet valt te zeggen over dit soort figuren.

Laat mensen in hun waarde. Prima hoe je je eigen leven inricht, maar laat anderen met rust als je dit soort meningen hebt.

Gelukkig zullen weinig mensen er naar luisteren, omdat zij zelf wel bepalen hoe ze willen leven.

Vind het alleen treurig voor de mensen die in dit soort gemeenschappen moeten opgroeien en dus tegen ontzettend veel druk en problemen oplopen als hun ideeën niet stroken met die van de gemeenschap.
pi_184234523
Oppakken dat stel stoicijnse hypocrieten die hier zogenaamd de vrede komen brengen, het tegenovergestelde is waar. Bah.
pi_184234744
Een fobie is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.

Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees.

Volgens mij slaan termen zoals (Fobie overal achterzetten) als een tang op een varken.
pi_184234767
Vrijheid van meningsuiting, geloof en vereniging maar opheffen dan?
pi_184234874
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
Een vertaling van de Amerikaanse verklaring uit 2017 waarin zeer conservatieve standpunten over homoseksualiteit en transseksualiteit worden opgetekend in 14 artikelen
Ga weg zeg. :')
pi_184234893
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ga weg zeg. :')
Wat?
pi_184234939
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ga weg zeg. :')
Je hebt gelijk. Het zijn "zwakzinnige" standpunten, niet "conservatieve".
pi_184234977
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat?
Het is natuurlijk inherent aan je referentiekader, dat realiseer ik me ook. En ik weet dat de media en politiek doen alsof dat doorgeslagen hyperprogressieve gedoe heden ten dage de norm is, en je een schuldgevoel aan proberen te praten als je daar bedenkingen bij hebt. Maar stellen dat het stellen dat geslachtsgemeenschap binnen de kaders van een huwelijk plaats moeten vinden, zeer conservatief noemen, gaat me echt te ver. Sorry.
pi_184234997
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is natuurlijk inherent aan je referentiekader, dat realiseer ik me ook. En ik weet dat de media en politiek doen alsof dat doorgeslagen hyperprogressieve gedoe heden ten dage de norm is, en je een schuldgevoel aan proberen te praten als je daar bedenkingen bij hebt. Maar stellen dat het stellen dat geslachtsgemeenschap binnen de kaders van een huwelijk plaats moeten vinden, zeer conservatief noemen, gaat me echt te ver. Sorry.
Dan moeten ze dus ook niet janken over het homohuwelijk.
pi_184235002
Joop is geen nieuws.
pi_184235022
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is natuurlijk inherent aan je referentiekader, dat realiseer ik me ook. En ik weet dat de media en politiek doen alsof dat doorgeslagen hyperprogressieve gedoe heden ten dage de norm is, en je een schuldgevoel aan proberen te praten als je daar bedenkingen bij hebt. Maar stellen dat het stellen dat geslachtsgemeenschap binnen de kaders van een huwelijk plaats moeten vinden, zeer conservatief noemen, gaat me echt te ver. Sorry.
In de huidige samenleving in Nederland is het dat eerder wel dan niet denk ik zo.
pi_184235027
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:54 schreef Chia het volgende:

[..]

In de huidige samenleving in Nederland is het dat eerder wel dan niet denk ik zo.
quote:
En ik weet dat de media en politiek doen alsof dat doorgeslagen hyperprogressieve gedoe heden ten dage de norm is,


[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 08:56:00 ]
pi_184235428
Whatever, zolang het nog immer krimpende groepje overgebleven christenen enkel zelf willen leven naar dit soort belegen standpunten moeten ze het zelf maar weten. Problematischer wordt het als de rest van de samenleving hiermee lastiggevallen moet worden.
  zondag 6 januari 2019 @ 09:49:31 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184235554
Lekker belangrijk dat die mensen dat zo zien. Een mening is niet verboden toch?

Het is niet dat ze met hooivorken achter homoseksuelen aangaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184235639
Aandacht afleiden van al die pedofielen die nog steeds vrij rondlopen.
pi_184235658
Achja, christenen. Achterlijk volk.
Conscience do cost.
pi_184235660
Wat een zwakzinnigen, je bezig houden met waar de ander zijn lul in steekt. Net zo debiel als dat groepje achterlijke gelovigen in de zandbak. Ze kunnen elkaar in elk geval de hand schudden.
Ook geen 38
  zondag 6 januari 2019 @ 10:18:08 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184235934
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:44 schreef Hamzoef het volgende:
Maar stellen dat het stellen dat geslachtsgemeenschap binnen de kaders van een huwelijk plaats moeten vinden, zeer conservatief noemen, gaat me echt te ver. Sorry.
Want, wie buiten zeer conservatieve christenen en moslims hebben nog meer als norm om als maagd te trouwen?
  zondag 6 januari 2019 @ 10:24:23 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184235997
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:57 schreef Tenninetyfive het volgende:
Wat een zwakzinnigen, je bezig houden met waar de ander zijn lul in steekt. Net zo debiel als dat groepje achterlijke gelovigen in de zandbak. Ze kunnen elkaar in elk geval de hand schudden.
Je kan mensen niet verbieden een bepaalde overtuiging te hebben. Zo lang ze hun handen thuis houden en niet oproepen tot geweld zie ik daar geen probleem in. De verklaring verklaart wat een opperwezen wat ze aanbidden bedoeld zou hebben. Ik zie niet in waarom daar iemand wakker van zou liggen.
Ik vind het werkelijke probleem dat kinderen vergiftigd worden met dit soort praat. Die zouden juist beschermd moeten worden om ze in vrijheid op te laten groeien zodat ze later daar onbevooroordeeld keuzes in kunnen maken en overtuigingen over kunnen vormen
  Redactie Frontpage zondag 6 januari 2019 @ 10:28:40 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184236052
Mogen we een lijst van deze predikanten? Lijkt me wel prettig om te weten waar dit soort extremisten wonen en praktiseren. Dan kan je daar veiligheidshalve rekening mee houden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184236081
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:24 schreef the-eye het volgende:
Die zouden juist beschermd moeten worden om ze in vrijheid op te laten groeien zodat ze later daar onbevooroordeeld keuzes in kunnen maken en overtuigingen over kunnen vormen
Hhahahahahahahaha.
Onbevooroordeeld? En dat zeg je in deze tijd van mass media met een politieke agenda?

Doe alsjeblieft niet zo naïef zeg.
pi_184236094
Ik vind dit soort nieuwsberichten altijd wel grappig. Er komen opeens weer kenners en gristenen tevoorschijn die net doen alsof de teksten van hun religie niet homofoob zijn, omdat ze hun laatste leden niet willen verliezen.

Linkse mensen springen erop want gristenen zijn traditioneel voornamelijk blank (vertel ze nog maar niet dat bijvoorbeeld in Zwolle iedere zondag uit heel het land zwarte mensen 3 uur in de trein zitten naar de kerk te gaan) dus daar mag je wel kritisch tegen doen om hun middeleeuwse gedachtes. De blinde vlek tegen een andere belangrijke religie komt daarmee weer eens onder de aandacht.

En rechts is volgens mij een beetje verdeeld in de reactie naar mate van hun liberale opvattingen. Genoeg rechtse mensen die namelijk ook in de enge alles controlerende conservatieve religieuze kampen vallen.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:31:55 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184236103
Zouden meer gelovigen moeten doen, hun eigen heilige boek serieus nemen. Dat laffe cherrypicking
van de meesten gaat god je echt niet in dank afnemen.
pi_184236119
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:57 schreef Tenninetyfive het volgende:
Wat een zwakzinnigen, je bezig houden met waar de ander zijn lul in steekt. Net zo debiel als dat groepje achterlijke gelovigen in de zandbak. Ze kunnen elkaar in elk geval de hand schudden.
Waar denk jij dat het christendom vandaan komt?
pi_184236126
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hhahahahahahahaha.
Onbevooroordeeld? En dat zeg je in deze tijd van mass media met een politieke agenda?

Doe alsjeblieft niet zo naïef zeg.
Ik moet de eerste mass media nog tegenkomen die tegen kinderen zegt dat ze lesbisch, homo of transseksueel moeten worden. Wel dat die keuze aan hun is. Onbevooroordeeld dus. Of heb jij een voorbeeld van jouw gelijk?
pi_184236129
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:31 schreef Nobu het volgende:
Zouden meer gelovigen moeten doen, hun eigen heilige boek serieus nemen. Dat laffe cherrypicking
van de meesten gaat god je echt niet in dank afnemen.
Ja want de wereld kan wel wat meer geloofsextremisten gebruiken :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 10:33:25 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184236130
Laat die relifekkies lekker gigantisch conservatief zijn :O
Zolang ze anderen maar niet lastig vallen.

Ophef dit, ophef dat, ophef zus, ophef zo. Dat dat volk na alles nog niet overspannen is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184236145
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik moet de eerste mass media nog tegenkomen die tegen kinderen zegt dat ze lesbisch, homo of transseksueel moeten worden. Wel dat die keuze aan hun is. Onbevooroordeeld dus. Of heb jij een voorbeeld van jouw gelijk?
Begrijpend lezen is lastig he?
pi_184236167
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ja want de wereld kan wel wat meer geloofsextremisten gebruiken :')
Iedere generatie krijg een probleem die het moet oplossen. Wij gaan het klimaat niet meer redden, maar geloof de wereld uitkrijgen lijk mij wel een mooie 2e optie. Dat je door de zure appel heen moet met gekkies die schreeuwend en schoppend ten onder gaat lijkt mij acceptabel voor een toekomst waarin het niet meer sociaal geaccepteerd is dat je er trots voor uitkomt dat je een pedofiele warlord als ideaal om naar te streven vindt.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:37:20 #31
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184236194
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ja want de wereld kan wel wat meer geloofsextremisten gebruiken :')
Inconsequente lafzakken kun je al helemaal niks mee. Er zit toch geen disclaimer bij de bijbel/koran dat je alleen hoeft te geloven wat je wel leuk lijkt? Beetje twijfelen aan het woord van god, wat denk je er zelf van? :(
pi_184236219
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is lastig he?
Best wel. Sorry dat ik jouw post in de context van een topic over homoseksualiteit neerzette. Zal het niet meer doen.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:40:37 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184236237
Het Christelijke standpunt mbt het huwelijk wordt gegeven. Dit in overeenstemming met de bijbelse en traditionele standpunten hierover. Wat is dan het punt?
Het hypocriete van de tegenwoordige politiek en media is te doen alsof ieder ander standpunt dan het rücksichtlos en zonder bezwaren omarmen van het LBHTQ-etc gebeuren de enige valide mening is. Voor alle bezwaren tegen dit LBHTQ is men blind en deze mogen ook niet genoemd worden.

De ware extremisten zitten in die links-extreme hoek. Niet bij die predikanten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184236243
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Best wel. Sorry dat ik jouw post in de context van een topic over homoseksualiteit neerzette. Zal het niet meer doen.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:43:29 #35
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184236278
Religie :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_184236282
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:33 schreef Nattekat het volgende:
Laat die relifekkies lekker gigantisch conservatief zijn :O
Zolang ze anderen maar niet lastig vallen.
Ze vallen anderen er mee lastig. Homofiele christenen bijvoorbeeld. En via hun politieke partijen het hele land.
pi_184236297
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:40 schreef LXIV het volgende:
Het Christelijke standpunt mbt het huwelijk wordt gegeven. Dit in overeenstemming met de bijbelse en traditionele standpunten hierover. Wat is dan het punt?
Het huwelijk is natuurlijk een civiel iets waar christenen niets over te zeggen hebben. Dus hun standpunt erover is nogal ongepast.

Daarnaast stelt de brief in kwestie dat homos en transgenders "doen alsof" en in werkelijkheid niet bestaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 10:45:06 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184236299
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:43 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ze vallen anderen er mee lastig. Homofiele christenen bijvoorbeeld. En via hun politieke partijen het hele land.
Iets afkeuren is niet automatisch lastig vallen. Vrijheid van meningsuiting enzo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage zondag 6 januari 2019 @ 10:46:24 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184236314
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:43 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ze vallen anderen er mee lastig. Homofiele christenen bijvoorbeeld. En via hun politieke partijen het hele land.
Homofiele christenen gaan vast niet naar de kerk in de bible belt. Wanneer ze dat wel doen dan hebben ze alle fallout aan zichzelf te danken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184236454
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:46 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Homofiele christenen gaan vast niet naar de kerk in de bible belt. Wanneer ze dat wel doen dan hebben ze alle fallout aan zichzelf te danken.
Pubers die mee moeten van hun ouders zijn zelf schuldig dus?
pi_184236504
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:40 schreef LXIV het volgende:
Het Christelijke standpunt mbt het huwelijk wordt gegeven. Dit in overeenstemming met de bijbelse en traditionele standpunten hierover. Wat is dan het punt?
Het hypocriete van de tegenwoordige politiek en media is te doen alsof ieder ander standpunt dan het rücksichtlos en zonder bezwaren omarmen van het LBHTQ-etc gebeuren de enige valide mening is. Voor alle bezwaren tegen dit LBHTQ is men blind en deze mogen ook niet genoemd worden.

De ware extremisten zitten in die links-extreme hoek. Niet bij die predikanten.
het rucksichtlos en zonder bezwaren omarmen van het LBHTQ-etc gebeuren IS de enige valide mening.
Mensen moeten in hun leven lekker doen wat ze zelf weten op gebied van relaties. Als Gristenen het daar niet mee eens zijn moeten ze het zelf in eigen kring lekker bij sex door een gat in een laken binnen het huwelijk laten, maar als mensen die niet gelovig of anders gelovig zijn daar anders over denken hebben Gristenen daar niets over te zeggen. Maar dan ook helemaal niets.

Gelovige mensen hebben niets te zeggen over hoe ik mijn leven lijd. Ik verwacht dan ook dat ze hun bek houden en hun rigide kutregels lekker in eigen kring houden. Beter zou het nog zijn dat georganiseerde religie (en zeker de abrahamitische) helemaal zou verdwijnen. Maar dat is voorlopig nog geen optie.
pi_184236525
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:46 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Homofiele christenen gaan vast niet naar de kerk in de bible belt. Wanneer ze dat wel doen dan hebben ze alle fallout aan zichzelf te danken.
Ik zal het even doorgeven aan alle kinderen op de bible belt.
pi_184236548
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iets afkeuren is niet automatisch lastig vallen. Vrijheid van meningsuiting enzo.
Oh, ze keuren het 'slechts' af :')

De houding van het Christendom jegens homoseksualiteit zorgt al decennia voor volle kasten en misbruik. Het is niet slecht vrijheid van meningsuiting. Het gaat om een milieu waar lastig uit te ontsnappen valt en waar letterlijk slachtoffers vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 11:02:31 ]
pi_184236561
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is natuurlijk inherent aan je referentiekader, dat realiseer ik me ook. En ik weet dat de media en politiek doen alsof dat doorgeslagen hyperprogressieve gedoe heden ten dage de norm is, en je een schuldgevoel aan proberen te praten als je daar bedenkingen bij hebt. Maar stellen dat het stellen dat geslachtsgemeenschap binnen de kaders van een huwelijk plaats moeten vinden, zeer conservatief noemen, gaat me echt te ver. Sorry.
Het is overigens wel weer typisch dat je het minst controversiële stukje van dit manifest uitlicht en net doet of er niets anders in staat.

"Typisch moslimgedrag" zou Geertje zeggen.
pi_184236570
En voordat Nattekat die kaart weer speelt. Ja ik ben uiteraard ook fel tegen conservatieve moslimgemeenschappen waar hetzelfde gebeurt.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:08:17 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184236633
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hhahahahahahahaha.
Onbevooroordeeld? En dat zeg je in deze tijd van mass media met een politieke agenda?

Doe alsjeblieft niet zo naïef zeg.
Je denkt niet dat mensen beter leren omgaan met diverse meningen en informatie als ze iig op jonge leeftijd tegen indoctrinatie beschermd worden? Je zal niet van mening zijn dat je kinderen maar aan alle beschikbare porno moet blootstellen omdat we nu eenmaal in een geseksualiseerde maatschappij leven dus waarom niet die bescherming tegen religie?
Als jij van mening bent dat je kinderen op zeer jonge leeftijd vol moet pompen met overtuigingen maakt het voor mij niet uit wat die overtuigingen zijn maar laat het mij alleen maar zien dat je bang bent dat je overtuigingen de toets der kritiek niet zullen doorstaan als je ze op een meer verantwoorde manier daar mee in aanraking laat komen
pi_184236667
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:32 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Waar denk jij dat het christendom vandaan komt?
Ah dat verklaart waarom beide geloven zo achterlijk zijn, thanx for clearing that up!
Ook geen 38
  zondag 6 januari 2019 @ 11:12:59 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184236691
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:59 schreef VanAvesaat het volgende:

[..]

het rucksichtlos en zonder bezwaren omarmen van het LBHTQ-etc gebeuren IS de enige valide mening.
Mensen moeten in hun leven lekker doen wat ze zelf weten op gebied van relaties.
Zelfsbeschikkingsrecht is ook maar een mening, geen natuurwet.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:15:35 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184236723
Namen en beschamen!
Als ze zo stoer zijn dit soort verklaringen te ondertekenen mogen hun namen ook bekend worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 11:16:34 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184236736
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:02 schreef bamibij het volgende:

[..]

Oh, ze keuren het 'slechts' af :')

De houding van het Christendom jegens homoseksualiteit zorgt al decennia voor volle kasten en misbruik. Het is niet slecht vrijheid van meningsuiting. Het gaat om een milieu waar lastig uit te ontsnappen valt en waar letterlijk slachtoffers vallen.
En hoe is dat relevant voor waar de OP over gaat?

Tuurlijk is het een stel achterlijke gekkies die hier aan mee doen, maar dat overdreven beledigde gedoe van enkelen en ook de titel is gewoon te zot voor woorden. Kerk doet conservatief, water is nat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184236751
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Namen en beschamen!
Als ze zo stoer zijn dit soort verklaringen te ondertekenen mogen hun namen ook bekend worden.
Geenstijl heeft een lijstje. Vanzelfsprekend staat de SGP 2e kamerfractie er ook op.
pi_184236754
Laat die mensen toch. Waarom moeten die strengreligieuze figuren zich per se conformeren aan heersende opvattingen over bijvoorbeeld het homohuwelijk?

Lekker laten gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 januari 2019 @ 11:18:12 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184236769
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Geenstijl heeft een lijstje. Vanzelfsprekend staat de SGP 2e kamerfractie er ook op.
Staat gewoon in de pdf van de verklaring.

https://t.co/qDNOsmf8fM?amp=1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 11:25:21 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184236880
Wat is het doel van deze verklaring?
Gaan de ondertekenaars er werk van maken deze 'mening' uit te dragen, aan de man te brengen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184236967
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
Laat die mensen toch. Waarom moeten die strengreligieuze figuren zich per se conformeren aan heersende opvattingen over bijvoorbeeld het homohuwelijk?

Lekker laten gaan.
Als een tweede kamerlid een verklaring ondertekent waarin letterlijk gesteld wordt dat mensen geen homos mogen zijn is dat best een wenkbrauwtje en kamervraagje waard.

Persoonlijk vind ik deze een stukje erger dan het minder, minder, minder verhaal van Wilders destijds. Maar dat is aan de rechter.
pi_184236994
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En hoe is dat relevant voor waar de OP over gaat?


Heel erg relevant. Waarom bagatelliseer jij dit? Je zal als homo in de klas zitten bij maatschappijleer bij die Bart Jan Spruyt. Ben je lekker mee :') of als homo mee moeten met je conservatieve ouders naar de wekelijkse preek van een van de vele predikanten die het ondertekend heeft.

Maar Nattekat zegt 'stel je niet zo aan' :')
pi_184237008
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat is het doel van deze verklaring?
Gaan de ondertekenaars er werk van maken deze 'mening' uit te dragen, aan de man te brengen?
Doen ze al.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 11:32:28 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237026
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:30 schreef bamibij het volgende:

[..]

Heel erg relevant. Waarom bagatelliseer jij dit? Je zal als homo in de klas zitten bij maatschappijleer bij die Bart Jan Spruyt. Ben je lekker mee :') of als homo mee moeten met je conservatieve ouders naar de wekelijkse preek van een van de vele predikanten die het ondertekend heeft.

Maar Nattekat zegt 'stel je niet zo aan' :')
Ik bagatelliseer helemaal niks. Ik hekel louter de overdreven reactie erop. Laat die mensen gewoon, ieder heeft recht op zijn eigen mening.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 6 januari 2019 @ 11:33:09 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184237040
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als een tweede kamerlid een verklaring ondertekent waarin letterlijk gesteld wordt dat mensen geen homos mogen zijn is dat best een wenkbrauwtje en kamervraagje waard.

Je mag wel homo zijn, als je maar wel braaf trouwt met je nichtje en twintig koters maakt ipv je vol te laten blaffen door een grote neger.
pi_184237100
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer helemaal niks. Ik hekel louter de overdreven reactie erop. Laat die mensen gewoon, ieder heeft recht op zijn eigen mening.
Je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan de machtspositie die deze mensen hebben als predikant, onderwijzer, tweede kamer lid etc. Maar ik zal je standpunt onthouden voor als er weer eens een imam wat doms zegt.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:39:35 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184237181
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:33 schreef Nattekat het volgende:
Laat die relifekkies lekker gigantisch conservatief zijn :O
Zolang ze anderen maar niet lastig vallen.

Ophef dit, ophef dat, ophef zus, ophef zo. Dat dat volk na alles nog niet overspannen is.
Dat doen ze dus en niet zo een beetje ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 11:40:14 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237192
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doen ze dus en niet zo een beetje ook
Waar dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184237195
Nou wat een nieuws, dit is al de mainstream visie in de christelijke wereld voor 2000 jaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 11:41:08 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237212
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:35 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan de machtspositie die deze mensen hebben als predikant, onderwijzer, tweede kamer lid etc. Maar ik zal je standpunt onthouden voor als er weer eens een imam wat doms zegt.
Tegen homoseksualiteit zijn is niet strafbaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184237215
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:40 schreef JimmyDean het volgende:
Nou wat een nieuws, dit is al de mainstream visie in de christelijke wereld voor 2000 jaar.
Nounou, Jezus en Judas hadden het heel gezellig samen hoor. Tot Jezus Judas dumpte.
pi_184237274
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tegen homoseksualiteit zijn is niet strafbaar.
Je argument schiet alle kanten op. Eerst vallen ze niemand lastig, dan is het gewoon VvMU, dan weer vallen ze toch echt niemand lastig en moeten jonge homo's niet zo zeuren, en dan weer is het niet strafbaar.

Wat is nou je echte argument om dit welhaast te verdedigen?
  zondag 6 januari 2019 @ 11:45:12 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184237297
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:31 schreef bamibij het volgende:

[..]

Doen ze al.
Ik doel meer op deze verklaring, is dat een deel van een verdere actie? Een samenwerkingsverband om dit weer extra op de kaart te zetten ofzo?

Vind het zorgelijk dat er 2de kamer leden opstaan en alles. Dit gaat niet meer om een persoonlijke mening, op persoonlijke titel. Maar is een gezamelijke actie.
Daarom vraag ik me af of dit enkel een eerste opzetje is van meer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 11:46:42 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237334
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:43 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je argument schiet alle kanten op. Eerst vallen ze niemand lastig, dan is het gewoon VvMU, dan weer vallen ze toch echt niemand lastig en moeten jonge homo's niet zo zeuren, en dan weer is het niet strafbaar.

Wat is nou je echte argument om dit welhaast te verdedigen?
Wat dacht je van alles? Ze doen helemaal niks fout, punt, klaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 6 januari 2019 @ 11:54:32 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184237553
Als het een groepje imams was geweest zouden enkelen die in dit topic zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn natuurlijk iets heel anders geroepen hebben.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:55:36 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184237584
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Als het een groepje imams was geweest zouden enkelen die in dit topic zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn natuurlijk iets heel anders geroepen hebben.
En wat is nu je punt? Christengekken zijn net zulke haatbaarden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184237589
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Als het een groepje imams was geweest zouden enkelen die in dit topic zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn natuurlijk iets heel anders geroepen hebben.
Wrs omdat je weet dat dit een aflopende zaak is, terwijl dat andere een oprukkende zaak is?
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 januari 2019 @ 11:57:29 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184237633
Hopelijk publiceren ze de lijst met namen. Dan weten we wie we op een onbewoond eiland moeten dumpen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184237657
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tegen homoseksualiteit zijn is niet strafbaar.
Nog niet.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:58:53 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184237672
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Als het een groepje imams was geweest zouden enkelen die in dit topic zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn natuurlijk iets heel anders geroepen hebben.
Dit idd, dan zou de wereld te klein zijn, ze zich maar moeten aanpassen aan de regels, normen en waarden van dit land, en iedereen die het ondertekend had teruggestuurd worden naar Islamië.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184237692
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Als het een groepje imams was geweest zouden enkelen die in dit topic zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn natuurlijk iets heel anders geroepen hebben.
Ik denk dat er weinig Imam's zijn die het naschrift van deze verklaring zouden onderschrijven, zeker niet in de Arabische wereld.

Maar je zal de verklaring sowieso wel niet gelezen hebben.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:01:19 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184237710
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat is nu je punt? Christengekken zijn net zulke haatbaarden?
Dat het dan wel vreemd is om het in dit topic allemaal maar best te vinden.
pi_184237728
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:57 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk publiceren ze de lijst met namen. Dan weten we wie we op een onbewoond eiland moeten dumpen
Tadaa
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 12:02:49 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237746
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs omdat je weet dat dit een aflopende zaak is, terwijl dat andere een oprukkende zaak is?
Omdat dit leidt tot overdreven Joop-achtige reacties gecombineerd met mensen die het achterlijk vinden en mensen die de Joop-reacties achterlijk vinden en dat louter uit mensen die het achterlijk vinden.

Verder gewoon vage stropop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184237759
Je kan je in 2019 toch eigenlijk niet meer voorstellen dat er mensen zijn die in sprookjes geloven.

gelovigen :r
pi_184237771
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat dit leidt tot overdreven Joop-achtige reacties gecombineerd met mensen die het achterlijk vinden en mensen die de Joop-reacties achterlijk vinden en dat louter uit mensen die het achterlijk vinden.

Verder gewoon vage stropop.
Denk de reacties dan eens weg en geef dan eens je mening over het manifest. Het halve topic gaat nu over Nattekats probleem met de 'overdreven' reacties. Hou het bij het manifest zelf.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:04:48 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184237783
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Als het een groepje imams was geweest zouden enkelen die in dit topic zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn natuurlijk iets heel anders geroepen hebben.
Waarschijnlijk omdat die refo'tjes het bij een handtekening houden ipv met een betonschaar te gaan zwaaien.
pi_184237799
quote:
A.P. Geelhoed
Bijbelleraar, baptist, beheerder toetsalles.nl
Dit is wel een geniale website overigens, welkom in 1998. :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 12:05:45 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237803
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:04 schreef bamibij het volgende:

[..]

Denk de reacties dan eens weg en geef dan eens je mening over het manifest. Het halve topic gaat nu over Nattekats probleem met de 'overdreven' reacties. Hou het bij het manifest zelf.
Het ligt natuurlijk aan iedereen, behalve aan bamibij. Het was bij één reactie gebleven als jij niet er telkens op in ging.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184237807
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:04 schreef Nobu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat die refo'tjes het bij een handtekening houden ipv met een betonschaar te gaan zwaaien.
Ach, als het de DENKfractie was geweest ipv de SGP zou men geeist hebben dat ze de kamer en het land uitgetrapt werden.
Maar nu moet men zich niet aanstellen.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:06:08 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184237812
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:04 schreef bamibij het volgende:

[..]

Denk de reacties dan eens weg en geef dan eens je mening over het manifest. Het halve topic gaat nu over Nattekats probleem met de 'overdreven' reacties. Hou het bij het manifest zelf.
En graag ook even met het idee dat het door allerlei imams ondertekend was...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184237817
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat het dan wel vreemd is om het in dit topic allemaal maar best te vinden.
De relatieve zwaarte van deze boodschap van een groepje protestantse predikanten is minder groot dan van een groep imams. Die predikanten zijn verwikkeld in een doodstrijd in NL en proberen zo voor de laatste keer nog wat piketpaaltjes in de grond te slaan, terwijl dit ze uiteraard niet gaat helpen. Als ene groep imams met een zelfde boodschap komt dan weet je dat dit zich gaat uitbreiden als een olievlek en tot zeer intolerante verschijnselen gaat ontwikkelen, met evt. nog een stok achter de deur dat we dit allemaal maar moeten accepteren want moslims.
I´m back.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:07:04 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184237830
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als het de DENKfractie was geweest ipv de SGP zou men geeist hebben dat ze de kamer en het land uitgetrapt werden.
Maar nu moet men zich niet aanstellen.
Dit.

En dat er gewoon een bioloog en krijgsmachtpredikant op staan...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 12:07:55 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184237850
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als het de DENKfractie was geweest ipv de SGP zou men geeist hebben dat ze de kamer en het land uitgetrapt werden.
Maar nu moet men zich niet aanstellen.
Buitenlandse agenten moet je ook het land uittrappen, dat staat los van christendom/islam.
pi_184237857
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als het de DENKfractie was geweest ipv de SGP zou men geeist hebben dat ze de kamer en het land uitgetrapt werden.
Maar nu moet men zich niet aanstellen.
Niet aanstellen is overdreven, maar in feite moet je er met een grote boog omheen lopen wmb.
I´m back.
pi_184237867
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk aan iedereen, behalve aan bamibij. Het was bij één reactie gebleven als jij niet er telkens op in ging.
Je ontwijkt weer het gedeelte waarin je je mening over het manifest zelf geeft.
pi_184237880
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.

En dat er gewoon een bioloog en krijgsmachtpredikant op staan...
En een hoogleraar, diverse docenten, directeuren...
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 12:10:16 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184237897
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:08 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je ontwijkt weer het gedeelte waarin je je mening over het manifest zelf geeft.
Ik heb gewoon gezegd hoe ik er over denk, twee keer zelfs. Het zou je sieren als je het gewoon bij argumenten houdt en niet op de persoon gaat spelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184237904
Even voor de mensen die de moeite niet nemen de verklaring te lezen:

quote:
Met de Nederlandse versie van de Nashvilleverklaring willen wij onverkort belijden wat Gods Woord ons
verklaart en onverkort ontkennen wat tegen Gods Woord in gaat. Tegelijk voelen wij ons gedrongen de
verklaring van een naschrift te voorzien, gericht op de pastorale praktijk.
Juist in het licht van deze principiële stellingname past ons belijdenis van schuld. Als christenen in Nederland
hebben wij in dezen niet altijd duidelijk en publiek, en zeker niet met één mond gesproken, en zijn daarom
mede-oorzaak van de verwarring in de samenleving. Ook hebben wij onze principes niet altijd met het
voorbeeld van ons leven versierd. Christelijke huwelijken toonden dikwijls niet het beeld van de manier waarop
Christus omgaat met Zijn ruid. Kerkelijk leidinggevenden zijn soms helaas mede-verantwoordelijk geweest
voor de praktijk of het toedekken van (seksueel) misbruik. Principiële stellingnames hebben niet zelden
geresulteerd in machtsmisbruik jegens hen die een homoseksuele gerichtheid kennen. De pastorale zorg naar
deze gemeenteleden in nood is te vaak onder de maat geweest.
Dit geeft ons een des te grotere verantwoordelijkheid voor pastorale nabijheid en zorg. Wij hebben de mond
van een profeet nodig, maar ook het hart van een herder. Zij die bij zichzelf een homoseksuele gerichtheid
herkennen of worstelen met hun geslachtelijkheid, mogen weten in de christelijke gemeente een volwaardige
plaats te hebben. Niemand kan zich immers laten voorstaan op iets goeds van zichzelf, maar allen moeten
leven van genade. Ieders hart kent van nature een zondige gerichtheid en ieder mens kent zondige verlangens,
die zich ook op seksueel gebied uiten. Strijden tegen de zonde betekent daarom altijd zelfverloochening. Dat is
een gave van Gods genade. Ten diepste is ze slechts mogelijk vanuit Christus en door de Heilige Geest. Jezus
Christus is gekomen niet om rechtvaardigen maar om zondaren te roepen tot bekering en hen zalig te maken.
Dat bepaalt het christenleven. Hierin wordt beleefd, dat onze identiteit niet ligt in onze seksualiteit, maar
in onze verhouding tot Christus. Dit in de wetenschap dat hier op aarde het leven naar Gods Woord en
in gemeenschap met Hem de grootste vreugde geeft, maar ook dat dit altijd ten dele zal zijn. De volle
overwinning over onze zondige oude natuur is weggelegd voor straks, als alle ware gelovigen eeuwig met
Christus zullen zijn. Dan zijn zij met lichaam en ziel geheel aan Hem gewijd en zal Hij zijn alles en in allen.
Zie hier, een zelfbewust naschrift van de opstellers. De christelijke visie op homoseksualiteit en gender is al 2000 jaar bekend, er staat dan ook niets nieuws in de hele verklaring. Het is ook de visie van de Katholieke kerk, de Orthodoxe kerk en wat al niet meer.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:11:46 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184237927
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De relatieve zwaarte van deze boodschap van een groepje protestantse predikanten is minder groot dan van een groep imams. Die predikanten zijn verwikkeld in een doodstrijd in NL en proberen zo voor de laatste keer nog wat piketpaaltjes in de grond te slaan, terwijl dit ze uiteraard niet gaat helpen. Als ene groep imams met een zelfde boodschap komt dan weet je dat dit zich gaat uitbreiden als een olievlek en tot zeer intolerante verschijnselen gaat ontwikkelen, met evt. nog een stok achter de deur dat we dit allemaal maar moeten accepteren want moslims.
Ik vind het vrij schokkend dat allerlei predikanten van vrij "lichte" kerken dit getekend hebben.
Ik had verwacht dat het bij de zwarte kousen zou blijven, maar de lijst zegt iets anders, en dat vind ik behoorlijk zorgwekkend, zeker gezien de uitsluiting van homo's, transgenders enz. het doel lijkt te zijn.

Het wordt nu als gelovige homoseksueel alleen maar moeilijker uit de kast te komen, want binnen ieder kerkgenootschap blijkt er wel een laag te zijn die dat nu openlijk veroordeelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 12:14:01 #95
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184237974
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vrij schokkend dat allerlei predikanten van vrij "lichte" kerken dit getekend hebben.
Ik had verwacht dat het bij de zwarte kousen zou blijven, maar de lijst zegt iets anders, en dat vind ik behoorlijk zorgwekkend, zeker gezien de uitsluiting van homo's, transgenders enz. het doel lijkt te zijn.

Het wordt nu als gelovige homoseksueel alleen maar moeilijker uit de kast te komen, want binnen ieder kerkgenootschap blijkt er wel een laag te zijn die dat nu openlijk veroordeelt.
Sektes hebben nu eenmaal vreemde gebruiken, als je daar geen zin in hebt moet je gewoon geen lid zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 januari 2019 @ 12:14:11 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184237979
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit is wel een geniale website overigens, welkom in 1998. :D
Hij heeft wel een hip emailknopje
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184237985
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vrij schokkend dat allerlei predikanten van vrij "lichte" kerken dit getekend hebben.
Ik had verwacht dat het bij de zwarte kousen zou blijven, maar de lijst zegt iets anders, en dat vind ik behoorlijk zorgwekkend, zeker gezien de uitsluiting van homo's, transgenders enz. het doel lijkt te zijn.

Het wordt nu als gelovige homoseksueel alleen maar moeilijker uit de kast te komen, want binnen ieder kerkgenootschap blijkt er wel een laag te zijn die dat nu openlijk veroordeelt.
Hoe kom je nu weer bij uitsluiting? Heb je het wel gelezen?
pi_184237992
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:08 schreef the-eye het volgende:
Je denkt niet dat mensen beter leren omgaan met diverse meningen en informatie als ze iig op jonge leeftijd tegen indoctrinatie beschermd worden?
Blijkbaar was mijn punt niet helemaal overgekomen.
Kinderen laten opgroeien zonder indoctrinatie zeg je? Alsof er (alleen) indoctrinatie via religie plaats vindt. Alsof er via onderwijs en mass media geen indoctrinatie plaats vindt.
Als je dat laatste niet inziet ben je wel bijzonder naïef hoor.
pi_184237995
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gezegd hoe ik er over denk, twee keer zelfs. Het zou je sieren als je het gewoon bij argumenten houdt en niet op de persoon gaat spelen.
Jouw argument is: ze vallen niemand lastig dus het moet allemaal maar kunnen.
Mijn argument is: ze vallen gelovige homo's op een onaanvaardbare manier lastig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 12:15:21 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184238002
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vrij schokkend dat allerlei predikanten van vrij "lichte" kerken dit getekend hebben.
Ik had verwacht dat het bij de zwarte kousen zou blijven, maar de lijst zegt iets anders, en dat vind ik behoorlijk zorgwekkend, zeker gezien de uitsluiting van homo's, transgenders enz. het doel lijkt te zijn.

Het wordt nu als gelovige homoseksueel alleen maar moeilijker uit de kast te komen, want binnen ieder kerkgenootschap blijkt er wel een laag te zijn die dat nu openlijk veroordeelt.
Dit is (helaas) precies hoe het er altijd al aan toe is gegaan. Voor mij is het niets meer dan een bevestiging van wat ik al wist, en voor vele anderen geldt dat vast ook. De enige reden dat ze dit doen is de hete adem van progressie in hun nek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184238018
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sektes hebben nu eenmaal vreemde gebruiken, als je daar geen zin in hebt moet je gewoon geen lid zijn.
Tot je 16e/18e heb je daar niet altijd evenveel keuze in helaas.
pi_184238046
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij heeft wel een hip emailknopje
En de website is geschikt voor Netscape 3.0, helemaal bij de tijd dus ^O^
pi_184238054
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Jouw argument is: ze vallen niemand lastig dus het moet allemaal maar kunnen.
Mijn argument is: ze vallen gelovige homo's op een onaanvaardbare manier lastig.
Dus predikanten mogen geen mening hebben over homoseksualiteit waar jij het niet mee eens bent? Want dat is de consequentie van wat je zegt.
pi_184238055
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Namen en beschamen!
Als ze zo stoer zijn dit soort verklaringen te ondertekenen mogen hun namen ook bekend worden.
:') Ze hebben gewoon met hun naam ondertekend drama-queen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 12:17:35 ]
  zondag 6 januari 2019 @ 12:17:32 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184238063
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:14 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoe kom je nu weer bij uitsluiting? Heb je het wel gelezen?
Het huwelijk is alleen voor man en vrouw toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184238077
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vrij schokkend dat allerlei predikanten van vrij "lichte" kerken dit getekend hebben.
Ik had verwacht dat het bij de zwarte kousen zou blijven, maar de lijst zegt iets anders, en dat vind ik behoorlijk zorgwekkend, zeker gezien de uitsluiting van homo's, transgenders enz. het doel lijkt te zijn.

Het wordt nu als gelovige homoseksueel alleen maar moeilijker uit de kast te komen, want binnen ieder kerkgenootschap blijkt er wel een laag te zijn die dat nu openlijk veroordeelt.
Ja, enerzijds reactie op SJWs wrs, want ook overgewaaid uit de VS, maar anderzijds dat zij dit nodig vinden geeft aan dat ze gewoon weinig mensen meer inspireren en dus gewoon wat piketpaaltjes in de grond slaan om mensen aan te trekken. Alleen gaat dit niet gebeuren. Ze maken ook de vergissing dat NL niet de VS is (een vergissing die door meerdere groepen wordt gemaakt trouwens). NL is officieel 51% niet gelovig, maar in de praktijk is dit een veel groter deel. Zelfs moskeeën worden door een minderheid van moslims bezocht hier in NL, laat staan hoe het gesteld is met de kerken.
I´m back.
pi_184238088
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:17 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dus predikanten mogen geen mening hebben over homoseksualiteit waar jij het niet mee eens bent? Want dat is de consequentie van wat je zegt.
Oh, de mening mogen ze uiteraard best hebben. Maar actief mensen uitsluiten van bijvoorbeeld het huwelijk, nee dat mag niet. En het zou ze wel eens sieren de consequenties van hun 'mening' dat de homo-identiteit niet bestaat onder ogen te zien.
pi_184238123
Christenen verliezen vele zieltjes aan de islam door het pleasen van LHBTQ+. Kerken lopen leeg. Moskeeën zijn bomvol. Hihi. Ik zei bomvol.

Ook als moslim kun je vraagtekens zetten bij de Nashville-verklaring. Er wordt aangegeven dat ze polygamie afkeuren, nee is gewoon toegestaan in de islam. Er wordt aangegeven dat het huwelijk levenslang is, nee in de islam heb je de vrijheid om je partner te dumpen als het niet klikt. Ze zeggen "het doel van het huwelijk is de verbondsliefde tussen Christus en Zijn bruid, de Kerk", nee dat is niet het doel van het huwelijk.

Ze hebben natuurlijk het recht om zich te uiten en hun geloof te praktiseren en hun eigen kinderen te indoctrineren. Laten we niet net doen alsof alleen gelovigen hun kinderen indoctrineren. Iedereen die hier reageert is geïndoctrineerd.

Uit onderzoek blijkt ook dat de eerste jaren van het kind vormend zijn voor de rest van het leven. Dus ik begrijp heel goed waarom gelovigen die eerste jaren zelf willen vormen zonder bemoeienis van religiefoben.
pi_184238124
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:18 schreef bamibij het volgende:

[..]

Oh, de mening mogen ze uiteraard best hebben. Maar actief mensen uitsluiten van bijvoorbeeld het huwelijk, nee dat mag niet. En het zou ze wel eens sieren de consequenties van hun 'mening' dat de homo-identiteit niet bestaat onder ogen te zien.
Uitsluiten van het huwelijk op welke manier? Als homo's uit die kerk bij het gemeentehuis komen mogen ze gewoon trouwen hoor.

Of wil jij religieuze organisaties dwingen om hun eigen religieuze instituties compleet om te gooien?
pi_184238136
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]


[..]

Ik had het over de samenleving buiten de media en politiek om ;)

En ja bepaalde uitwassen zoals bible belt en andere geloofsgekkies zijn de uitzondering daarop, maar wel een minderheid.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:21:39 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184238141
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, enerzijds reactie op SJWs wrs, want ook overgewaaid uit de VS, maar anderzijds dat zij dit nodig vinden geeft aan dat ze gewoon weinig mensen meer inspireren en dus gewoon wat piketpaaltjes in de grond slaan om mensen aan te trekken. Alleen gaat dit niet gebeuren. Ze maken ook de vergissing dat NL niet de VS is (een vergissing die door meerdere groepen wordt gemaakt trouwens). NL is officieel 51% niet gelovig, maar in de praktijk is dit een veel groter deel. Zelfs moskeeën worden door een minderheid van moslims bezocht hier in NL, laat staan hoe het gesteld is met de kerken.
De originele verklaring min of meer vrij letterlijk vertalen als het origineel uit de VS komt is idd ook vrij onhandig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184238156
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:20 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Uitsluiten van het huwelijk op welke manier? Als homo's uit die kerk bij het gemeentehuis komen mogen ze gewoon trouwen hoor.

Of wil jij religieuze organisaties dwingen om hun eigen religieuze instituties compleet om te gooien?
Tja de aloude discussie hoe tolerant moet je zijn tegenover intolerantie. Agree to disagree ;)
  zondag 6 januari 2019 @ 12:23:33 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184238188
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Blijkbaar was mijn punt niet helemaal overgekomen.
Kinderen laten opgroeien zonder indoctrinatie zeg je? Alsof er (alleen) indoctrinatie via religie plaats vindt. Alsof er via onderwijs en mass media geen indoctrinatie plaats vindt.
Als je dat laatste niet inziet ben je wel bijzonder naïef hoor.
Ik ben ook, net zo goed, tegen het uit de kast komen van Bert & Ernie of het inzetten van kinderen voor een kinderpardon
pi_184238216
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Tja de aloude discussie hoe tolerant moet je zijn tegenover intolerantie. Agree to disagree ;)
Helemaal niet, jij wilt dat iedereen zich conformeert aan jouw visie op huwelijk en seksualiteit, dat is pas een ziekelijke intolerantie.

Wanneer de mening van mensen over dit onderwerp meteen als "haat" en "homofobie" geclassificeerd wordt, is dat het einde van de vrijheid van meningsuiting, religie, vergadering en wat al niet meer.

Het is schrikbarend om te zien hoe makkelijk mensen hier pleiten voor totalitair conformisme aan de meest populaire opinie van het moment.
pi_184238227
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben ook, net zo goed, tegen het uit de kast komen van Bert & Ernie of het inzetten van kinderen voor een kinderpardon
Ik bedoelde het veel breder, in algemene zin. Kinderen worden via massa-media en onderwijs op allerlei terreinen bloot gesteld aan indoctrinatie. Hier alleen een punt van maken als het vanuit een kerk plaatst vindt, getuigt nogal van selectieve verontwaardiging.
pi_184238256
[quote]0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Helemaal niet, jij wilt dat iedereen zich conformeert aan jouw visie op huwelijk en seksualiteit, dat is pas een ziekelijke intolerantie.


[/quote

Nee hoor. Als het voor hen zo'n heilige verbintenis tussen louter man en vrouw is, dan praktiseren ze dat zelf toch? (ze = opstellers manifest). Maar dat betekent nog niet dat ze anderen buiten moeten sluiten.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:28:08 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184238267
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik bedoelde het veel breder, in algemene zin. Kinderen worden via massa-media en onderwijs op allerlei terreinen bloot gesteld aan indoctrinatie. Hier alleen een punt van maken als het vanuit een kerk plaatst vindt, getuigt nogal van selectieve verontwaardiging.
Onderwijs is altijd nog aan regels gebonden en je hebt als ouder de verantwoordelijkheid om je kinderen niet met 3 jaar los te laten op Facebook
pi_184238284
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

Onderwijs is altijd nog aan regels gebonden en je hebt als ouder de verantwoordelijkheid om je kinderen niet met 3 jaar los te laten op Facebook
Joh, en wie maakt die regels. En facebook? Niet gewoon ook de NOS? Nee maar, je bent echt naïef.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 12:29:20 ]
  zondag 6 januari 2019 @ 12:30:17 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184238310
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Joh, en wie maakt die regels. En facebook? Niet gewoon ook de NOS? Nee maar, je bent echt naïef.
Jij laat een peuter het jeugdjournaal kijken ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 12:35:25 #120
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184238404
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Joh, en wie maakt die regels. En facebook? Niet gewoon ook de NOS? Nee maar, je bent echt naïef.
Over het opdringen van een linkse kijk op zaken, door leraren of NOS, komen mensen wel heen. Jarenlang Vergiftigen met dezelfde verhaaltjes (indoctrineren) over een opperwezen dat je moet dienen om na je dood in een hemel te komen, blijken een veel grotere impact te hebben.
pi_184238449
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:35 schreef the-eye het volgende:
Over het opdringen van een linkse kijk op zaken, door leraren of NOS, komen mensen wel heen.
Valt wel mee met die links kijk helaas, maar dat was ook niet mijn punt.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:37:54 #122
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184238462
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Valt wel mee met die links kijk helaas, maar dat was ook niet mijn punt.
Geef eens een concreet voorbeeld dan
pi_184238536
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Geef eens een concreet voorbeeld dan
EU-propaganda om maar eens iets simpels te noemen? Ik heb wel eens gezien wat ze daar op de onderbouw van de middelbare school over geleerd kregen toen. Dat had weinig met een objectieve beschouwing te maken. Er werd letterlijk gesteld dat zonder EU grote kans was geweest dat er een derde wereld oorlog geweest zou zijn. En verder geen enkele kritische kanttekening.
pi_184238593
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Helemaal niet, jij wilt dat iedereen zich conformeert aan jouw visie op huwelijk en seksualiteit, dat is pas een ziekelijke intolerantie.

Wanneer de mening van mensen over dit onderwerp meteen als "haat" en "homofobie" geclassificeerd wordt, is dat het einde van de vrijheid van meningsuiting, religie, vergadering en wat al niet meer.

Het is schrikbarend om te zien hoe makkelijk mensen hier pleiten voor totalitair conformisme aan de meest populaire opinie van het moment.
Uitstekende post.

Helaas zie je deze mentaliteit op wel meer onderwerpen. Multiculturalisme wordt door dit soort lieden ook als een triomf over de geschiedenis gezien. Volledig gevangen in het progressiviteitsdenken als deze geestelijk verdwaasden zijn. Ze zien ontwikkelingsgeschiedenis als een soort bordspel: even dobbelen, hopen dat de steen gunstig valt en als dat zo is, dan ga je een stap verder en kan er niet meer worden teruggegaan. Wat voorheen is geweest, is voor altijd afgesloten volgens dit soort lieden. Wie tegen de communis opinio ingaat, moet beschimpt worden, uitgesloten worden, in zijn broodwinning verstoord worden en als dat niet werkt moet die persoon met intimidatie, dreigementen en uiteindelijk geweld of een gevangenisstraf het zwijgen worden opgelegd.

Toekomstige generaties zullen ooit eens lezen over deze tijden en denken: wat waren dat een stel klapmongolen die alles maar goed vonden onder het mom van tolerantie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184238703
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Helemaal niet, jij wilt dat iedereen zich conformeert aan jouw visie op huwelijk en seksualiteit, dat is pas een ziekelijke intolerantie.

Wanneer de mening van mensen over dit onderwerp meteen als "haat" en "homofobie" geclassificeerd wordt, is dat het einde van de vrijheid van meningsuiting, religie, vergadering en wat al niet meer.

Het is schrikbarend om te zien hoe makkelijk mensen hier pleiten voor totalitair conformisme aan de meest populaire opinie van het moment.
^O^
dat hoort bij deze tijd.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:52:28 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184238705
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

EU-propaganda om maar eens iets simpels te noemen? Ik heb wel eens gezien wat ze daar op de onderbouw van de middelbare school over geleerd kregen toen. Dat had weinig met een objectieve beschouwing te maken. Er werd letterlijk gesteld dat zonder EU grote kans was geweest dat er een derde wereld oorlog geweest zou zijn. En verder geen enkele kritische kanttekening.
De EU doctrine is dan ook vergelijkbaar, met de kanttekening dat mensen in hun latere leven zullen zien dat de EU geen heilstaat is, Met zaken die pas na je dood voor bewijs moeten zorgen is dat lastiger.
pi_184238715
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:57 schreef Tenninetyfive het volgende:
Wat een zwakzinnigen, je bezig houden met waar de ander zijn lul in steekt. Net zo debiel als dat groepje achterlijke gelovigen in de zandbak. Ze kunnen elkaar in elk geval de hand schudden.
Mensen die niet in God geloven zijn zwakzinnig.

Het is niet dat je je er mee bezig houdt.
De Bijbel verbiedt het simpelweg. Dus klaar. Niets over te praten verder.
pi_184238731
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:57 schreef Tenninetyfive het volgende:
Wat een zwakzinnigen, je bezig houden met waar de ander zijn lul in steekt. Net zo debiel als dat groepje achterlijke gelovigen in de zandbak. Ze kunnen elkaar in elk geval de hand schudden.
ik hou mij wel degelijk bezig als iemand zijn lul in een baby steekt.... Het idee dat iedereen zelf maar mag kiezen met wie die sex heeft is net zo achterlijk als degene die dit zegt.
Sex met dieren is verboden, sex met kinderen is verboden en sex tegen de wil in is verboden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184238792
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensen die niet in God geloven zijn zwakzinnig.

Het is niet dat je je er mee bezig houdt.
De Bijbel verbiedt het simpelweg. Dus klaar. Niets over te praten verder.
Ach hou toch op man, god is een creatie van de mens in tijden toen er nog in groepen gejaagd werd in de stenentijdperk. Zo kon een groep een bepaalde cohesie behouden en was je minder bang om uit de groep te worden gezet. Kortom een evolutionair overblijfsel dat door het brein van de mens is bedacht.
Ook geen 38
pi_184238806
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
Loop er gewoon met een boog omheen oid?
Christendom is een aflopende zaak in NL, dit zijn wrs de laatste stuiptrekkingen.
weinig aan toe te voegen
Eens kijken
pi_184238817
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik hou mij wel degelijk bezig als iemand zijn lul in een baby steekt.... Het idee dat iedereen zelf maar mag kiezen met wie die sex heeft is net zo achterlijk als degene die dit zegt.
Sex met dieren is verboden, sex met kinderen is verboden en sex tegen de wil in is verboden.
Als ze dat nou inderdaad ook eens meenamen in hun geschriften, dat neuken met kinderen verboden is. Dat zou inderdaad wel echt helpen.
Ook geen 38
pi_184238846
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:59 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Als ze dat nou inderdaad ook eens meenamen in hun geschriften, dat neuken met kinderen verboden is. Dat zou inderdaad wel echt helpen.
volgens mij verbied de bijbel dit ook indirect, omdat verkrachting verboden is en jonge kinderen nog geen keuze hierin kunnen maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:00:52 #133
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184238849
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensen die niet in God geloven zijn zwakzinnig.

Het is niet dat je je er mee bezig houdt.
De Bijbel verbiedt het simpelweg. Dus klaar. Niets over te praten verder.
En waarom zou de bijbel het laatste woord moeten hebben? Waarom zouden we een boek geschreven door onwetende herders zoveel credibiliteit moeten geven?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_184238861
Er wordt hier een paar keer gezegd dat de kerken leeglopen maar juist de kerken van de predikanten die deze verklaring hebben ondertekend zitten nog bomvol en groeien. Er worden nog steeds megakerken uit de grond gestampt voor conservatieve kerkgemeenten.
pi_184238863
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Helemaal niet, jij wilt dat iedereen zich conformeert aan jouw visie op huwelijk en seksualiteit, dat is pas een ziekelijke intolerantie.

Wanneer de mening van mensen over dit onderwerp meteen als "haat" en "homofobie" geclassificeerd wordt, is dat het einde van de vrijheid van meningsuiting, religie, vergadering en wat al niet meer.

Het is schrikbarend om te zien hoe makkelijk mensen hier pleiten voor totalitair conformisme aan de meest populaire opinie van het moment.
Hun mening is toch ook hatelijk en homofobisch. Maar mogen wij die vrijheid dan niet hebben om het zo te benoemen. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184238865
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:00 schreef Logic91 het volgende:

[..]

En waarom zou de bijbel het laatste woord moeten hebben? Waarom zouden we een boek geschreven door onwetende herders zoveel credibiliteit moeten geven?
dat mag je dan ook zelf kiezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184238877
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hun mening is toch ook hatelijk en homofobisch. Maar mogen wij die vrijheid dan niet hebben om het zo te benoemen. :?
als je je netjes binnen de wet gedraag mag je prima homo's achterlijk vinden.
Ik vind mijn buurman, omdat hij geluidsoverlast geeft, ook achterlijk. *O* en dat mag ik vinden. Net zoals dat andere mensen homo's achterlijk vinden.
Vanwege de vrijheid van meningsuiting mag je in ieder geval hierdoor niet door de overheid op gestraft worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:03:53 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184238902
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hun mening is toch ook hatelijk en homofobisch. Maar mogen wij die vrijheid dan niet hebben om het zo te benoemen. :?
Ze raken helemaal verstijfd van angst als er een homo in de buurt is en roepen op om hun leven zuur te maken? Zo nee, dan is hun mening niet hatelijk en homofobisch.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 6 januari 2019 @ 13:05:39 #139
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184238927
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat mag je dan ook zelf kiezen.
Gelukkig wel ja. Hij brengt het over alsof het een absolutisme zou zijn. Zijn waarheid is niet noodzakelijkerwijs de waarheid van een ander. Dit is helemaal niet het geval bij subjectief gebrabbel zoals de mening van deze predikanten.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_184238930
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze raken helemaal verstijfd van angst als er een homo in de buurt is en roepen op om hun leven zuur te maken? Zo nee, dan is hun mening niet hatelijk en homofobisch.
dat is helemaal niet waar, je maakt een karikatuur van die groep mensen om je eigen gelijk te bewijzen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:06:00 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184238933
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef Snowbomb het volgende:
Er wordt hier een paar keer gezegd dat de kerken leeglopen maar juist de kerken van de predikanten die deze verklaring hebben ondertekend zitten nog bomvol en groeien. Er worden nog steeds megakerken uit de grond gestampt voor conservatieve kerkgemeenten.
Dat is juist te danken aan de leegloop.

Er zijn steeds minder kerken, en dus zullen de kerken die overblijven groeien doordat er nog zat bezoekers van de verdwenen kerken zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:07:16 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184238955
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is helemaal niet waar, je maakt een karikatuur van die groep mensen om je eigen gelijk te bewijzen.
Homofobie = bang zijn voor homo's
Hatelijk = iemand dusdanig haten dat je hem het liefst het leven zuur maakt

Welk karikatuur?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184238957
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:05 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja. Hij brengt het over alsof het een absolutisme zou zijn. Zijn waarheid is niet noodzakelijkerwijs de waarheid van een ander. Dit is helemaal niet het geval bij subjectief gebrabbel zoals de mening van deze predikanten.
zijn geloof is niet noodzakelijkerwijs het geloof van een ander.
Dat waarheid subjectief is en iedereen zijn eigen waarheid heeft is in tegenspraak met elkaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184238962
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Homofobie = bang zijn voor homo's
Hatelijk = iemand dusdanig haten dat je hem het liefst het leven zuur maakt

Welk karikatuur?
welk woordenboek gebruik jij voor de definitie van hatelijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239007
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef Snowbomb het volgende:
Er wordt hier een paar keer gezegd dat de kerken leeglopen maar juist de kerken van de predikanten die deze verklaring hebben ondertekend zitten nog bomvol en groeien. Er worden nog steeds megakerken uit de grond gestampt voor conservatieve kerkgemeenten.
Volgens mij is dat meer als gevolg van twee of drie van die afsplitsingen die weer bij elkaar zijn gekomen en een nieuwe stroming hebben gevormd en dan ook een nieuwe mega-kerk bouwen. Volgens mij in Yerseke en op Tholen gebeurd. Bijbelbelt in Zuid-Holland blijft wrs stabiel, maar op de Veluwe wrs toch last van vergrijzing.

Zelfde een beetje als de oprichting van het CDA destijds. Toen zagen de confessionele partijen van conservatief (CHU) en gematigd-progressieve (AR) snit tot RK (KVP) door ontkerkelijking hun aanhang slinken en zijn ze maar bij elkaar gekropen in het CDA. Onder Lubbers waren ze toen weer dominant en leek het nog wat, maar dat heeft geduurd tot 1994, met een kleine opleving onder Jan-Peter.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:10:51 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239017
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welk woordenboek gebruik jij voor de definitie van hatelijk?
•door onvriendelijke gevoelens gedreven.opzettelijk onvriendelijk of beledigend vb: hij maakte een hatelijke opmerking

Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bijvoegelijk naamwoord] (-er, -st), waard gehaat te worden; vijandig, haat-verwekkend. ~HEID, v. (...heden), vijandigheid, boosheid.

1) Bitter 2) Boosaardig 3) Cordiaal 4) Cynisch 5) Gemeen 6) Giftig 7) Grievend 8) Haat opwekkend 9) Krenkend 10) Nijdasserig 11) Nijdig 12) Nurks 13) Odieus 14) Onaangenaam

Dit is wel heel erg overdreven voor waar de OP over gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239018
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 06:44 schreef LorneMalvo het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, geloof en vereniging maar opheffen dan?
daar komt het wel op neer inderdaad. als het aan joop en vele user hier ligt.
ik vind het trouwens fascinerend hoe mensen die zich christen of joods en steeds meer moslim noemen en dan tegelijkertijd doen alsof homoseksualiteit helemaal okay is volgens de geschriften.

het onderwerp vanuit een islamitische pov benaderd:

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239040
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar komt het wel op neer inderdaad. als het aan joop en vele user hier ligt.
ik vind het trouwens fascinerend hoe mensen die zich christen of joods en steeds meer moslim noemen en dan tegelijkertijd doen alsof homoseksualiteit helemaal okay is volgens de geschriften.

het onderwerp vanuit een islamitische pov benaderd:

zo zie je weer dat de bijbel of koran meervoudig uit te leggen is.
Kort gezegd vinden christenen die homo's okay vinden het volgende
- volgens de geschriften gaat het om seksuele uitspattingen
- er zijn ook homo's die monogaam leven zoals man/vrouw
- dus homo's die zo levens als punt 2 zijn ook okay.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239054
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Homofobie = bang zijn voor homo's
Hatelijk = iemand dusdanig haten dat je hem het liefst het leven zuur maakt

Welk karikatuur?
Volgens encyclo. Homofobie: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Hatelijk: opzettelijk onvriendelijk of beledigend / door onvriendelijke gevoelens gedreven

Lijkt wel erg op het manifest.
pi_184239062
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je je netjes binnen de wet gedraag mag je prima homo's achterlijk vinden.
Ik vind mijn buurman, omdat hij geluidsoverlast geeft, ook achterlijk. *O* en dat mag ik vinden. Net zoals dat andere mensen homo's achterlijk vinden.
Vanwege de vrijheid van meningsuiting mag je in ieder geval hierdoor niet door de overheid op gestraft worden.
Van mij mag je die mening hebben. Ik vind ook een hoop mensen achterlijk. Vooral die lui die achter deze verklaring staan.

Maar het ging er vooral om wat JimmyDean zei. Door deze verklaring 'homofobisch' te noemen, zou je de vrijheid van meningsuiting beperken. Maar iets 'homofobisch' noemen is zelf al een mening. Dus waarom zouen die mensen wel haat rondom homoseksualiteit mogen verspreiden, maar mag ik die lui niet achterlijk en homofobisch noemen. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184239082
quote:
15s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Van mij mag je die mening hebben. Ik vind ook een hoop mensen achterlijk. Vooral die lui die achter deze verklaring staan.

Maar het ging er vooral om wat JimmyDean zei. Door deze verklaring 'homofobisch' te noemen, zou je de vrijheid van meningsuiting beperken. Maar iets 'homofobisch' noemen is zelf al een mening. Dus waarom zouen die mensen wel haat rondom homoseksualiteit mogen verspreiden, maar mag ik die lui niet achterlijk en homofobisch noemen. :?
waarom beperk je de vrijheid van meningsuiting als deze inhoud dat je niet door de overheid opgepakt mag worden vanwege een mening?
Pakt de overheid je in 1x op met deze verklaring na het onderteken ervan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239099
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

zo zie je weer dat de bijbel of koran meervoudig uit te leggen is.
religie is voor een grote gedeelte ook interpretatie en daar is ook niks mis mee. echter als je de teksten van de koran en bijbel erbij neemt, moet je verdomd creatief zijn om tot de conclusie te komen dat homoseksualiteit kosjer/halal is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239130
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

religie is voor een grote gedeelte ook interpretatie en daar is ook niks mis mee. echter als je de teksten van de koran en bijbel erbij neemt, moet je verdomd creatief zijn om tot de conclusie te komen dat homoseksualiteit kosjer/halal is.
zie hierboven, dat valt allemaal wel mee hoor. Er zijn wel grotere en raardere conclusies getrokken, zoals kinderdoop ipv besnijdenis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239134
Goed inhoudelijk artikel in Trouw. Voor de OP evt! https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:17:49 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239143
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:12 schreef bamibij het volgende:

[..]

Volgens encyclo. Homofobie: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Hatelijk: opzettelijk onvriendelijk of beledigend / door onvriendelijke gevoelens gedreven

Lijkt wel erg op het manifest.
Er bestaat geen officiële definitie van homofobie, wel van homo en fobie. Angst voor homo's dus.

En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel. Misschien voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop, maar het enige wat ze hier doen is zeggen dat ze homoseksualiteit afkeuren. En dat is hun goed recht, ze hoeven zich niet aan de regels van bamibij te houden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239185
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef bamibij het volgende:
Goed inhoudelijk artikel in Trouw. Voor de OP evt! https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/
Ja, die zag ik ook, alleen Trouw wil niet hebben dat eea vermeld wordt op deze site, dacht ik.
Misschien een linkje in OP dan.
I´m back.
pi_184239233
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er bestaat geen officiële definitie van homofobie, wel van homo en fobie. Angst voor homo's dus.

En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel. Misschien voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop, maar het enige wat ze hier doen is zeggen dat ze homoseksualiteit afkeuren. En dat is hun goed recht, ze hoeven zich niet aan de regels van bamibij te houden.
Voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop :')

Jij ontkent de invloed die deze mensen (nogmaals predikanten!) hebben! Stel je voor dat je als veertienjarige homo elke zondag in de kerkbanken zit bij iemand die vindt dat je kan 'genezen' van je seksualiteit.

Daar mag keihard tegenin gegaan worden. Dat maakt nog niet dat ik de mening wil verbieden.
pi_184239248
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

Kort gezegd vinden christenen die homo's okay vinden het volgende
- volgens de geschriften gaat het om seksuele uitspattingen
true.

tegelijkertijd zeggen de geschriften dat een huwelijk iets is tussen man en vrouw. en tegelijkertijd is seks iets in de context van het huwelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239259
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

Er zijn wel grotere en raardere conclusies getrokken, zoals kinderdoop ipv besnijdenis.
wat voor rare conclusies wordt daaruit getrokken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239272
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat voor rare conclusies wordt daaruit getrokken?
kinderdoop wordt nergens in de bijbel genoemd en is compleet zelf verzonnen. De bijbel heeft het over een doop, gekozen door die persoon zelf. baby's kunnen niet kiezen.

Dit is nog maar 1 rare conclusie. Daarnaast zijn er mensen die uit de bijbel halen dat de aarde plat is. Sommige denken dat ze nu in de 1000 jarige rijk wonen, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239302
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:

En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel.
het is beledigend in die zin dat de wereldbeeld van joop en co. niet strookt met de tekenaars van het manifest. dat is het enige.

"hoe durf jij een ander standpunt dan mij in te nemen over homoseksualiteit? ik voel me beledigd"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:26:52 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239311
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop :')

Jij ontkent de invloed die deze mensen (nogmaals predikanten!) hebben! Stel je voor dat je als veertienjarige homo elke zondag in de kerkbanken zit bij iemand die vindt dat je kan 'genezen' van je seksualiteit.

Daar mag keihard tegenin gegaan worden. Dat maakt nog niet dat ik de mening wil verbieden.
Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.

Ja, dat is idd iets wat eigenlijk niet meer moet kunnen tegenwoordig. Maar het is nou eenmaal hoe ze denken in de inteeltdorpen en dat is hun goed recht. Je mag proberen hun mening te veranderen, maar forceren en zelfs openlijk beledigen slaat nergens op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239317
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Slayage het volgende:
"hoe durf jij een ander standpunt dan mij in te nemen over homoseksualiteit? ik voel me beledigd"
dat hoort bij deze tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239450
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
Je mag proberen hun mening te veranderen, maar forceren en zelfs openlijk beledigen slaat nergens op.
Waarom slaat openbaar beledigen nergens op?
pi_184239454
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:00 schreef Logic91 het volgende:

[..]

En waarom zou de bijbel het laatste woord moeten hebben? Waarom zouden we een boek geschreven door onwetende herders zoveel credibiliteit moeten geven?
Dat lijkt mij vrij logisch?

Het is het woord van God.
Geinspireerd door God.
Er staat ongeacht wat jij denkt geen enkele wetenschappelijke, archeologische fout in. Geen tegenstrijdigheden (beweren veel maar altijd prima uit te leggen).

Ongeacht of jij of wie ook christelijk is. Voor een christen is het het woord van God.
Daar hoor je je aan te houden.
Ben jij het bljkbaar niet mee eens, helemaal prima. Moet jij lekker weten.

Een christen dient het echter na te volgen. En afwijken van wat God wil kan natuurlijk voor een gelovige niet.

Homoseksualiteit (de daad, niet de homo) is dus onacceptabel.
Een kerk die het wel toelaat is dus niet christelijk te noemen.

Kanttekening:

Een christen/een stroming hoort natuurlijk niet te bashen op een homo of wie ook.
De christen volgt zijn richting en de homo ook.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:36:20 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239485
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom slaat openbaar beledigen nergens op?
:')

Trump is te danken aan die "dit is mijn mening, dat is de enige juiste mening en iedereen met een andere mening is vogelvrij"-instelling.

Tolerantie werkt twee kanten op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239495
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

dat hoort bij deze tijd.
ik voel me beledigd dat je beledigd bent :D

laatst zag ik een programma waarin er een korte gesprek was tussen een lesbo moslim en een conservatieve moslim.

lesbo moslim: "ik vind het raar dat jij homoseksualiteit raar vindt"
conservatieve moslim: "ik vind het raar, dat jij raar vind, dat ik homoseksualiteit raar vind"

_O-

https://www.npostart.nl/moslims-zoals-wij/VPWON_1290516
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239504
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.

Een afkeer?
Ik heb er geen afkeer van.

Er niet achter staan is heel wat anders dan een afkeer hebben van.

De Bijbel is er zeer duidelijk op tegen. Klaar. Staan christenen achter. Iedereen vrij in laten.
Moet een christen andersom ook.

Maar een christen bashen mag wel?

Stel krankzinnigen die te lui zijn om het bestaan van God te onderzoeken zucht.....
En maar bashen op christenen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:38:33 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239524
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een afkeer?
Ik heb er geen afkeer van.

Er niet achter staan is heel wat anders dan een afkeer hebben van.

De Bijbel is er zeer duidelijk op tegen. Klaar. Staan christenen achter. Iedereen vrij in laten.
Moet een christen andersom ook.

Maar een christen bashen mag wel?

Stel krankzinnigen die te lui zijn om het bestaan van God te onderzoeken zucht.....
En maar bashen op christenen.
Waar reageer je precies op?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239525
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:
een tegenstrijdigheden (beweren veel maar altijd prima uit te leggen).
echt? hoe verlkaar jij de vier verschillende opstandingsverhalen van jezus dan in de 4 evangelien? Elke keer andere mensen, andere tijd en andere gebeurtenissen rond de opstanding van jezus.
Hoe kan jij hier 1 verhaal van maken?
Hoe verklaar je dat n exodus staat dat er geen altaren meer gemaakt mogen worden om God te aanbidden, terwijl tot aan David dit nog volop wordt gedaan, zonder enige commentaar daarop?
etc. etc. etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239561
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:36 schreef Nattekat het volgende:
Tolerantie werkt twee kanten op.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tolerantie
pi_184239562
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:36 schreef Nattekat het volgende:

Tolerantie werkt twee kanten op.
ideaal wel echter is tolereren moeilijker dan getolereerd worden. immers bij tolereren moet je actief je best doen, terwijl je bij getolereerd worden gewoon jezelf mag zijn/uiten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239578
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar reageer je precies op?
niet op jou :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184239601
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:
Homoseksualiteit (de daad, niet de homo) is dus onacceptabel.
Een kerk die het wel toelaat is dus niet christelijk te noemen.
dit laat ik liever aan God over, of denk jij dat jij het beter weet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239609
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

Hoe verklaar je dat n exodus staat dat er geen altaren meer gemaakt mogen worden om God te aanbidden, terwijl tot aan David dit nog volop wordt gedaan, zonder enige commentaar daarop?
etc. etc. etc.
mensen zijn hard leers en God is geduldig :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:44:26 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239628
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

ideaal wel echter is tolereren moeilijker dan getolereerd worden. immers bij tolereren moet je actief je best doen, terwijl je bij getolereerd worden gewoon jezelf mag zijn/uiten.
Ik tolereer die geloofgekkies door er geen zak om te geven. SJW'ers intolereren geloofgekkies door zich beledigd te voelen, deze groep lastig te vallen en hele epistels op Joop te schrijven.

Klopt niet helemaal :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239634
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

mensen zijn hard leers en God is geduldig :s)
nee, de bijbel staat vol inconsistenties en paradoxen....
Er staan ook voospellingen in, waarbij later bij de gebeurtenis iets compleet anders wordt beschreven....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:45:50 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239656
quote:
Ik heb veel slechte artikelen gelezen op Wikipedia, maar deze...

Je kan intolerantie van anderen prima tolereren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239658
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.

Ja, dat is idd iets wat eigenlijk niet meer moet kunnen tegenwoordig. Maar het is nou eenmaal hoe ze denken in de inteeltdorpen en dat is hun goed recht. Je mag proberen hun mening te veranderen, maar forceren en zelfs openlijk beledigen slaat nergens op.
Dat klopt maar je mag natuurlijk wel aantonen dat de 'heilige boeken' volslagen idioterie bevatten.
pi_184239686
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat klopt maar je mag natuurlijk wel aantonen dat de 'heilige boeken' volslagen idioterie bevatten.
dat is meer een mening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239720
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb veel slechte artikelen gelezen op Wikipedia, maar deze...

Je kan intolerantie van anderen prima tolereren.
quote:
Minder bekend is de paradox van de tolerantie: onbeperkte tolerantie moet leiden tot het verdwijnen van tolerantie. Als we ongelimiteerd tolerant zijn, zelfs jegens hen die zelf intolerant zijn, als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie."
Dit klopt wel hoor. Als alles maar niks uitmaakt en niet verdedigd hoeft te worden dan zal je uiteindelijk vermoord worden, wat ook niet erg is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:49:44 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239726
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat klopt maar je mag natuurlijk wel aantonen dat de 'heilige boeken' volslagen idioterie bevatten.
Als je het maar op een respectabele manier doet. Dat is helaas lang niet altijd het geval. Nu is dit een extremer geval, maar ook bij hele milde conservatieve ideeën gebeurt dat niet altijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239741
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb veel slechte artikelen gelezen op Wikipedia, maar deze...

Je kan intolerantie van anderen prima tolereren.
Je hebt overtuigend de theorie van Popper weerlegd zeg! ^O^ :')

Ik ga uit bed en maar eens wat doen :D
pi_184239749
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je het maar op een respectabele manier doet. Dat is helaas lang niet altijd het geval. Nu is dit een extremer geval, maar ook bij hele milde conservatieve ideeën gebeurt dat niet altijd.
het woord idioterie getuigt al niet van respect....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:51:26 #186
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184239756
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een afkeer?
Ik heb er geen afkeer van.

Er niet achter staan is heel wat anders dan een afkeer hebben van.

De Bijbel is er zeer duidelijk op tegen. Klaar. Staan christenen achter. Iedereen vrij in laten.
Moet een christen andersom ook.

Maar een christen bashen mag wel?


Stel krankzinnigen die te lui zijn om het bestaan van God te onderzoeken zucht.....
En maar bashen op christenen.
Ik bash ieder die niet leeft bij normen die hij zelf heeft onderzocht en overdacht, en dus kan verdedigen, maar deze zich heeft laten opleggen en uit zwakte of onzekerheid over z'n denkvermogen maar domweg accepteert.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:52:11 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239767
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

[..]

Dit klopt wel hoor. Als alles maar niks uitmaakt en niet verdedigd hoeft te worden dan zal je uiteindelijk vermoord worden, wat ook niet erg is.
Gelukkig is het niet zo zwart-wit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239770
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik bash ieder die niet leeft bij normen die hij zelf heeft onderzocht en overdacht, en dus kan verdedigen, maar deze zich heeft laten opleggen en uit zwakte of onzekerheid over z'n denkvermogen maar domweg accepteert.
waarom dan? mag deze persoon dat niet zelf weten dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239780
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig is het niet zo zwart-wit.
juist, maar dat komt vanwege de paradox van tolerantie....
Overal maar tolerant op zijn kan dus niet bij een samenleving die wil blijven bestaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:52:46 #190
464603 VanAvesaat
Korte tekst
pi_184239781
Je bent sowieso een beetje raar als je je hele wereldbeeld stoelt op een boek bestaande uit losse door overlevering doorvertelde verhalen van een stam geitenhoeders uit het midden oosten, die op een gegeven moment zijn opgeschreven en daarna in de eerste of tweede eeuw door vier mensen die er niet eens bij waren toen heertje heertje op deze aarde rondliep zijn aangevuld(als ie dat al liep), en daarna in de derde eeuw door een Romeinse commissie van Bisschoppen is samengesteld waarbij zeker de helft van de teksten is weggegooid.

Het lijkt me dat de denkbeelden van een stam geitenhoeders zich slecht laten vertalen naar de huidige maatschappij.

Ik las overigens ook een artikel dat de smartphone het gereformeerde smaldeel van onze maatschappij behoorlijk aan het eroderen is. Dat is ook een fijne ontwikkeling.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:54:06 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239814
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

juist, maar dat komt vanwege de paradox van tolerantie....
Overal maar tolerant op zijn kan dus niet bij een samenleving die wil blijven bestaan.
Ik zeg ook negens dat je maar overal tolerant voor moet zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239820
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:52 schreef VanAvesaat het volgende:
Je bent sowieso een beetje raar als je je hele wereldbeeld stoelt op een boek bestaande uit losse door overlevering doorvertelde verhalen van een stam geitenhoeders uit het midden oosten, die op een gegeven moment zijn opgeschreven en daarna in de eerste of tweede eeuw door vier mensen die er niet eens bij waren toen heertje heertje op deze aarde rondliep zijn aangevuld(als ie dat al liep), en daarna in de derde eeuw door een Romeinse commissie van Bisschoppen is samengesteld waarbij zeker de helft van de teksten is weggegooid.
dat is inderdaad raar, maar gelukkig heb je het niet over de bijbel., want die is anders tot stand gekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239844
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zeg ook negens dat je maar overal tolerant voor moet zijn.
gelukkig maar ^O^ dan zijn we het daar over eens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:55:37 #194
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184239853
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waarom dan? mag deze persoon dat niet zelf weten dan?
Is het te veel gevraagd je normen te kunnen onderbouwen?
Kunnen we zo niet nazisme ook goedpraten met "befehl is befehl" en dan verlangen dat mensen er respect voor opbrengen?
pi_184239880
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:55 schreef the-eye het volgende:

[..]

Is het te veel gevraagd je normen te kunnen onderbouwen?
Kunnen we zo niet nazisme ook goedpraten met "befehl is befehl" en dan verlangen dat mensen er respect voor opbrengen?
waarom moet alles onderbouwd zijn? Je hoeft jezelf toch niet continu altijd maar te verdedigen en te beargumenteren? Daar word je pas moe van en dat verklaard de hoeveelheid burnouts tegenwoordig. Soms kies je gewoon voor iets. Je wilt je dan helemaal niet verdedigen. We staan toch niet allemaal in een rechtbank....
Ik ben zelf christen en ik ben het omdat ik het leuk vind. Verdere onderbouwing krijg je niet.

je tweede verhaal is iets anders, namelijk iemand overtuigen van jouw wil. Dat is iets heel anders dan altijd maar alles wat je doet en wilt bewijzen en onderbouwen. Ik word al moe van die gedachte alleen al.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:57:20 #196
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184239890
Ik vind het altijd stuitend hoe homoseksualiteit en transgenderisme is een adem worden genoemd. Zo van, als je tegen trans propaganda bent zal je ook wel homofoob zijn.

Het eerste is volkomen natuurlijk en normaal.

Het tweede is een psychische ziekte die mensen aanzet hun lichaam vol te pompen met hormonen, zichzelf te verminken en het waanidee te hebben dat ze echte vrouwen zijn geworden.

En zelfs dat mag van mij. Zelf weten. Maar niet bij pre puberale kinderen opdringen. Maar als je dat zegt ben je ook al een hater, een foob, een of ander monster.

Nog even en tegen pedofilie zijn is een denkmisdaad.
pi_184239920
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het altijd stuitend hoe homoseksualiteit en transgenderisme is een adem worden genoemd. Zo van, als je tegen trans propaganda bent zal je ook wel homofoob zijn.

Het eerste is volkomen natuurlijk en normaal.

Het tweede is een psychische ziekte die mensen aanzet hun lichaam vol te pompen met hormonen, zichzelf te verminken en het waanidee te hebben dat ze echte vrouwen zijn geworden.
Mooi dat jij in al je wijsheid dat besloten hebt.
  zondag 6 januari 2019 @ 14:00:03 #198
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184239941
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi dat jij in al je wijsheid dat besloten hebt.
Ik heb niets besloten. Ik leef in de realiteit. Je pik eraf hakken en een gat boren in je kruis maakt je geen vrouw. Een olifant zwart wit verven maakt hem geen zebra.
pi_184239969
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik heb niets besloten. Ik leef in de realiteit. Je pik eraf hakken en een gat boren in je kruis maakt je geen vrouw. Een olifant zwart wit verven maakt hem geen zebra.
Als je de definitie van vrouw en man laat afhangen van chromosonen heb je gelijk. ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184239984
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik heb nieta besloten. Ik leef in de realiteit. Je pik eraf hakken en een gat boren in je kruis maakt je geen vrouw. Een olifant zwart wit verven maakt hem geen zebra.
Maar waarom is homoseksueel gedrag normaal, maar graag een man willen zijn terwijl je vrouw bent (of vice versa) niet?
pi_184240113
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het woord idioterie getuigt al niet van respect....
Bijvoorbeeld het geen stof mogen dragen van twee verschillende garens, zonder enige onderbouwing, komt op zijn minst bevreemdend over. Ik denk dat weinig gelovigen zich daar aan houden. Ik verbaas me bij gelovigen altijd over hoe selectief gelovigen winkelen.
  zondag 6 januari 2019 @ 14:09:05 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184240164
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waarom moet alles onderbouwd zijn? Je hoeft jezelf toch niet continu altijd maar te verdedigen en te beargumenteren? Daar word je pas moe van en dat verklaard de hoeveelheid burnouts tegenwoordig. Soms kies je gewoon voor iets. Je wilt je dan helemaal niet verdedigen. We staan toch niet allemaal in een rechtbank....
Ik ben zelf christen en ik ben het omdat ik het leuk vind. Verdere onderbouwing krijg je niet.

je tweede verhaal is iets anders, namelijk iemand overtuigen van jouw wil. Dat is iets heel anders dan altijd maar alles wat je doet en wilt bewijzen en onderbouwen. Ik word al moe van die gedachte alleen al.
Zou je, je kind dat homo of lesbisch blijkt te zijn en er voor kiest met een partner van het zelfde geslacht samen te leven nog steeds als je kind zien en er even veel van blijven houden?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 14:12:35 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184240243
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je de definitie van vrouw en man laat afhangen van chromosonen heb je gelijk. ^O^
Na je puberteit kan geen operatie dat feit nog veranderen bij 90% van de mensen, je lichaamsbouw is dan gewoon totaal anders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 6 januari 2019 @ 14:19:04 #204
464603 VanAvesaat
Korte tekst
pi_184240350
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is inderdaad raar, maar gelukkig heb je het niet over de bijbel., want die is anders tot stand gekomen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Apocriefen_van_het_Oude_Testament

Hoewel er twijfels zijn of het canon van de bijbel inderdaad op de eerste synode van Nicea is vastgesteld.

Maar het lijkt me wel duidelijk dat de geschiedenis van de bijbel dusdanig is dat de betrouwbaarheid niet heel groot is.

En dan nog: De bijbel is een heilig boek, de Koran is een heilig boek, de Edda is een heilig boek, de Veda's zijn heilige boeken, de Popol Vuh is een heilig boek, de Satansbijbel is een heilig boek, The book of the law is een heilig boek, de Principa Discordia is een heilig boek en ga zo maar door.

Al deze boeken hebben een ding gemeen: Ze beweren iets wat is geopenbaard zonder enig wetenschappelijk bewijs. Wat er in staat moet je geloven. Daarom noemen we religie een geloof en geen zeker weten. Want in het laatste geval zal je het toch echt moeten bewijzen met keihard bewijs en geen "maar dat staat in "mijn heilig boek wat me bij mijn opvoeding is geindoctrineerd"."

Het zou gelovigen sieren als ze dit in hun achterhoofd houden en stoppen met die arrogante "mijn geloof is wet want dat geloof ik en iedereen moet zich er aan houden" houding. Ben je gelovig en mag je geen homo zijn praktiseren? Doe dat dan niet. Mag je geen sex voor het huwelijk? Ga dan trouwen en dan blij neuken. Mag je niet van geslacht veranderen? Nou, doe die operatie dan niet en slik geen hormonen.

Maar er zijn hele volksstammen mensen die die overtuigingen niet hebben en dat dus gewoon wel willen doen. En die mensen hebben dat recht dan ook gewoon. Als ik in wat door de kerk als "zonde" wordt genoemd wil leven (en dat wil ik want ik ben bisexueel en poly) dan mag ik dat want ik ben geen christen. Dus hoef ik me niet aan die regels te houden, en als een christen zegt: "Dat moet je wel wat dat staat in mijn heilig boek waar ik in geloof dus daar moet jij je ook aan houden" dan zeg ik: "Hou je bek christen, ik doe wat ik wil". Dus ben je een christen dan moet je zoiets gewoon niet zeggen. :D
pi_184240492
quote:
Op zondag 6 januari 2019 12:52 schreef bianconeri het volgende:
Mensen die niet in God geloven zijn zwakzinnig.

Het is niet dat je je er mee bezighoudt.
De Bijbel verbiedt het simpelweg. Dus klaar. Niets over te praten verder.
pi_184240965
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:19 schreef VanAvesaat het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Apocriefen_van_het_Oude_Testament

Hoewel er twijfels zijn of het canon van de bijbel inderdaad op de eerste synode van Nicea is vastgesteld.
precies, dus hoe jij het in je eerdere post beschreef strookt niet met de werkelijkheid van de origine van de bijbel. Dus over welk boek had je het dan?
De rest van je reactie is respectloos geblaat wat geen reactie noemenswaardig is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184240992
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Na je puberteit kan geen operatie dat feit nog veranderen bij 90% van de mensen, je lichaamsbouw is dan gewoon totaal anders.
dat zou zomaar kunnen, maar chromosonen kan je niet zomaar veranderen, dus jouw definitie van geslacht kan niet veranderd worden. Maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241022
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:06 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld het geen stof mogen dragen van twee verschillende garens, zonder enige onderbouwing, komt op zijn minst bevreemdend over. Ik denk dat weinig gelovigen zich daar aan houden. Ik verbaas me bij gelovigen altijd over hoe selectief gelovigen winkelen.
tja, daar mag je je over verbazen :Y
het is meestal onwetendheid, onbegrip, opvoeding en propaganda.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 6 januari 2019 @ 15:07:33 #209
464603 VanAvesaat
Korte tekst
pi_184241089
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

precies, dus hoe jij het in je eerdere post beschreef strookt niet met de werkelijkheid van de origine van de bijbel. Dus over welk boek had je het dan?
De rest van je reactie is respectloos geblaat wat geen reactie noemenswaardig is.
Niet? Prima, Ik heb in mijn leven geleerd dat het zinloos is om te discussieren met idioten, dus dan stoppen we daar gewoon maar mee. Voor christenen zoals jij heb ik ook geen respect dus daar zijn we snel mee klaar.
pi_184241117
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:07 schreef VanAvesaat het volgende:

[..]

Niet? Prima, Ik heb in mijn leven geleerd dat het zinloos is om te discussieren met idioten, dus dan stoppen we daar gewoon maar mee. Voor christenen zoals jij heb ik ook geen respect dus daar zijn we snel mee klaar.
^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241161
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tja, daar mag je je over verbazen :Y
het is meestal onwetendheid, onbegrip, opvoeding en propaganda.
Ik ben zelf christelijk opgevoed. Wat ik me er vooral van herinner is dat je vooral geen lastige vragen moest stellen.
pi_184241173
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik ben zelf christelijk opgevoed. Wat ik me er vooral van herinner is dat je vooral geen lastige vragen moest stellen.
inderdaad, dus onwetendheid en arrogantie....
vaak als je aantoont dat het niet klopt wat ze zeggen dan gaan ze van hak op de tak springen en komen met drogredenen aan. Dat is puur onwetendheid en indoctrinatie. Precies waar de bijbel voor waarschuwt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 januari 2019 @ 15:15:04 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184241215
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef Snowbomb het volgende:
Er wordt hier een paar keer gezegd dat de kerken leeglopen maar juist de kerken van de predikanten die deze verklaring hebben ondertekend zitten nog bomvol en groeien. Er worden nog steeds megakerken uit de grond gestampt voor conservatieve kerkgemeenten.
De oranjepastoor vergeten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184241890
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het altijd stuitend hoe homoseksualiteit en transgenderisme is een adem worden genoemd. Zo van, als je tegen trans propaganda bent zal je ook wel homofoob zijn.

Het eerste is volkomen natuurlijk en normaal.

Het tweede is een psychische ziekte die mensen aanzet hun lichaam vol te pompen met hormonen, zichzelf te verminken en het waanidee te hebben dat ze echte vrouwen zijn geworden.

En zelfs dat mag van mij. Zelf weten. Maar niet bij pre puberale kinderen opdringen. Maar als je dat zegt ben je ook al een hater, een foob, een of ander monster.

Nog even en tegen pedofilie zijn is een denkmisdaad.
En daarom worden deze kinderen uitstekend begeleid, men stelt de pubertijd uit zodat men rustig kan beslissen, ik ken meerdere transgenders die echt geen freaks zijn, sterker nog buiten hun familie weet vaak niemand er van af, zelfs collega's niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184241949
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat meer als gevolg van twee of drie van die afsplitsingen die weer bij elkaar zijn gekomen en een nieuwe stroming hebben gevormd en dan ook een nieuwe mega-kerk bouwen. Volgens mij in Yerseke en op Tholen gebeurd. Bijbelbelt in Zuid-Holland blijft wrs stabiel, maar op de Veluwe wrs toch last van vergrijzing.

Zelfde een beetje als de oprichting van het CDA destijds. Toen zagen de confessionele partijen van conservatief (CHU) en gematigd-progressieve (AR) snit tot RK (KVP) door ontkerkelijking hun aanhang slinken en zijn ze maar bij elkaar gekropen in het CDA. Onder Lubbers waren ze toen weer dominant en leek het nog wat, maar dat heeft geduurd tot 1994, met een kleine opleving onder Jan-Peter.
Wat ik er over lees is dat de groei van de gereformeerde gemeenten voor een groot deel te verklaren is door het overstappen van mensen uit andere kerkgemeenten waar de bevindelijke prediking steeds meer terrein verliest. De mensen die nog praktiserend Christen zijn trekken steeds meer naar conservatieve bewegingen.
pi_184241967
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

En daarom worden deze kinderen uitstekend begeleid, men stelt de pubertijd uit zodat men rustig kan beslissen, ik ken meerdere transgenders die echt geen freaks zijn, sterker nog buiten hun familie weet vaak niemand er van af, zelfs collega's niet.
iemand in mijn straat, ik ken hem/haar/het verder niet, maar die is transfluid geloof ik. Ene dag is die een man, andere dag een vrouw. Die kleedt zich er ook naar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184242015
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:55 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Wat ik er over lees is dat de groei van de gereformeerde gemeenten voor een groot deel te verklaren is door het overstappen van mensen uit andere kerkgemeenten waar de bevindelijke prediking steeds meer terrein verliest. De mensen die nog praktiserend Christen zijn trekken steeds meer naar conservatieve bewegingen.
je doet alsof het cda ten dode is opgeschreven, terwijl ze aardig vaak in regeringen hebben gezeten. Dat er nu een kleine pauze is betekent niet dat ze aan het uitsterven zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184242105
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je doet alsof het cda ten dode is opgeschreven, terwijl ze aardig vaak in regeringen hebben gezeten. Dat er nu een kleine pauze is betekent niet dat ze aan het uitsterven zijn.
Ik heb het helemaal niet over het CDA. Ik heb het over de groei van conservatieve kerkgemeenten (waarvan aardig wat predikanten de verklaring hebben ondertekend).
pi_184242281
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

iemand in mijn straat, ik ken hem/haar/het verder niet, maar die is transfluid geloof ik. Ene dag is die een man, andere dag een vrouw. Die kleedt zich er ook naar.
Grote kans dat de beste man wat mankeerd in zijn bovenkamer.


On topic :

Deze gedachtes groeien al jaren in Nederland deels door immigratie en ik krijg het idee dat een deel van de hollanders zich ook niet meer laten afschepen met alles onder het mom van tolerantie.

Dit zal alleen maar groeien. De 3 grootste groepen nieuwe hollanders.

Polen , Syriërs en mensen uit de hoorn van afrika. Zijn in de regel gewoon stijf conservatief voor onze begrippen. Nou stemmen deze natuurlijk in 1ste instantie voor benefits ,maar naar verloop van tijd zal dit verschuiven. Zie Denk.
pi_184242655
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

iemand in mijn straat, ik ken hem/haar/het verder niet, maar die is transfluid geloof ik. Ene dag is die een man, andere dag een vrouw. Die kleedt zich er ook naar.
Ik had trouwens ook een collega die Transgender was, dat zag er best raar uit want die was ruim 2 meter :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184242680
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:14 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Grote kans dat de beste man wat mankeerd in zijn bovenkamer.

On topic :

Deze gedachtes groeien al jaren in Nederland deels door immigratie en ik krijg het idee dat een deel van de hollanders zich ook niet meer laten afschepen met alles onder het mom van tolerantie.

Dit zal alleen maar groeien. De 3 grootste groepen nieuwe hollanders.

Polen , Syriërs en mensen uit de hoorn van afrika. Zijn in de regel gewoon stijf conservatief voor onze begrippen. Nou stemmen deze natuurlijk in 1ste instantie voor benefits ,maar naar verloop van tijd zal dit verschuiven. Zie Denk.
Er zijn ook landen die redelijk conversatief qua geloof zijn maar waar Transgenders geaccepteerd zijn, bijvoorbeeld veel Aziatische landen en vrijwel heel Zuid Amerika.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 januari 2019 @ 17:21:41 #222
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184243445
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waarom moet alles onderbouwd zijn? Je hoeft jezelf toch niet continu altijd maar te verdedigen en te beargumenteren? Daar word je pas moe van en dat verklaard de hoeveelheid burnouts tegenwoordig. Soms kies je gewoon voor iets. Je wilt je dan helemaal niet verdedigen. We staan toch niet allemaal in een rechtbank....
Ik ben zelf christen en ik ben het omdat ik het leuk vind. Verdere onderbouwing krijg je niet.

je tweede verhaal is iets anders, namelijk iemand overtuigen van jouw wil. Dat is iets heel anders dan altijd maar alles wat je doet en wilt bewijzen en onderbouwen. Ik word al moe van die gedachte alleen al.
Er voor kiezen christen te zijn heeft alles met het geweten te maken. Daarom de volgende vraag:

Zou je, je kind dat homo of lesbisch blijkt te zijn en er voor kiest met een partner van het zelfde geslacht samen te leven nog steeds als je kind zien en er even veel van blijven houden of zou dat in die mate botsen met je overtuiging als christen dat, dat niet kan?
pi_184243462
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er voor kiezen christen te zijn heeft alles met het geweten te maken. Daarom de volgende vraag:

Zou je, je kind dat homo of lesbisch blijkt te zijn en er voor kiest met een partner van het zelfde geslacht samen te leven nog steeds als je kind zien en er even veel van blijven houden of zou dat in die mate botsen met je overtuiging als christen dat, dat niet kan?
ik zou blij zijn voor hem/haar ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184243686
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zijn ook landen die redelijk conversatief qua geloof zijn maar waar Transgenders geaccepteerd zijn, bijvoorbeeld veel Aziatische landen en vrijwel heel Zuid Amerika.
Iran is natuurlijk het extreemste voorbeeld. Homoseksualiteit is daar streng verboden; maar de overheid betaalt je operatie als je van geslacht wil veranderen.
pi_184243951
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het altijd stuitend hoe homoseksualiteit en transgenderisme is een adem worden genoemd. Zo van, als je tegen trans propaganda bent zal je ook wel homofoob zijn.

Het eerste is volkomen natuurlijk en normaal.

Het tweede is een psychische ziekte die mensen aanzet hun lichaam vol te pompen met hormonen, zichzelf te verminken en het waanidee te hebben dat ze echte vrouwen zijn geworden.

En zelfs dat mag van mij. Zelf weten. Maar niet bij pre puberale kinderen opdringen. Maar als je dat zegt ben je ook al een hater, een foob, een of ander monster.
Hier heb je zeker een punt.
pi_184243990
Als homo heb ik het ook altijd een beetje vreemd gevonden dat transseksuelen in het zelfde lijstje worden gestopt, transseksuelen zijn over het algemeen mensen die het gevoel hebben in het verkeerde lichaam te zijn geboren, of dat een "verbouwing" rechtvaardigt is niet belangrijk, maar je zou dan net zo goed mensen met flaporen in het lijstje kunnen zetten.

Overigens ken ik de reden wel, de homo gemeenschap was over het algemeen dermate tollerant, en liep tegen dezelfde problemen aan dat transgenders zich daar welkom voelden, anno 2018 lijkt me dat enigzins achterhaald.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184244040
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:50 schreef raptorix het volgende:
Als homo heb ik het ook altijd een beetje vreemd gevonden dat transseksuelen in het zelfde lijstje worden gestopt, transseksuelen zijn over het algemeen mensen die het gevoel hebben in het verkeerde lichaam te zijn geboren, of dat een "verbouwing" rechtvaardigt is niet belangrijk, maar je zou dan net zo goed mensen met flaporen in het lijstje kunnen zetten.

Overigens ken ik de reden wel, de homo gemeenschap was over het algemeen dermate tollerant, en liep tegen dezelfde problemen aan dat transgenders zich daar welkom voelden, anno 2018 lijkt me dat enigzins achterhaald.
er wordt ook altijd gesproken over lhtb gemeenschap, waarbij t voor transgender staat. Dus vandaar dat ze in 1 groep worden genoemd met homo's.
Of het terecht is weet ik niet, het is gewoon zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184244063
Als je niets met homo's hebt laat je je gewoon niet anaal nemen.
pi_184244081
quote:
3s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:54 schreef ChristmasRoses het volgende:
Als je niets met homo's hebt laat je je gewoon niet anaal nemen.
Genoeg heteros die anaal en oraal best aangenaam vinden.
pi_184244192
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Genoeg heteros die anaal en oraal best aangenaam vinden.
Ja ik bedoel door een man he.
  zondag 6 januari 2019 @ 18:02:07 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184244217
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:00 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ja ik bedoel door een man he.
En voorbinddildo's dan? :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 6 januari 2019 @ 18:06:48 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184244300
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Iran is natuurlijk het extreemste voorbeeld. Homoseksualiteit is daar streng verboden; maar de overheid betaalt je operatie als je van geslacht wil veranderen.
Dat is apart inderdaad. Ik had dat ook al eens gelezen.

Maarja, dat is juist de grap met het precies volgen van heilige geschiften die 2000 jaar geleden geschreven zijn. Ze zijn niet uitgegaan van technologische verandering. Er staat niks over geslachtsverandering in aangezien dat niet mogelijk was toen, dus mag het.

En over een tijdje kan je daadwerkelijk DNA aanpassen in embryo's waardoor je allerlei rare mogelijkheden krijgt waar gelovigen geen raad mee zullen weten.

Bv, wat zegt de bijbel over kinderen met DNA van 3 of meer ouders. Bv 2 mannen en 1 vrouw. (word al mee getest in het VK).

[ Bericht 11% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 06-01-2019 18:12:38 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184244531
quote:
3s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:54 schreef ChristmasRoses het volgende:
Als je niets met homo's hebt laat je je gewoon niet anaal nemen.
Wow, wat een wijze raad. Af en toe lees je hier op FOK wijze woorden hoor.
Eens kijken
pi_184244571
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En over een tijdje kan je daadwerkelijk DNA aanpassen in embryo's waardoor je allerlei rare mogelijkheden krijgt waar gelovigen geen raad mee zullen weten.

Bv, wat zegt de bijbel over kinderen met DNA van 3 of meer ouders. Bv 2 mannen en 1 vrouw. (word al mee getest in het VK).

Tegen die tijd is het Einder der Tijden er al, en komen we allemaal voor de Rechter Gods te staan.
Eens kijken
pi_184244705
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maarja, dat is juist de grap met het precies volgen van heilige geschiften die 2000 jaar geleden geschreven zijn. Ze zijn niet uitgegaan van technologische verandering. Er staat niks over geslachtsverandering in aangezien dat niet mogelijk was toen, dus mag het.
Dat is wel heel kort door de bocht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184244711
Het geloof zou heel mooi kunnen zijn maar ook hier zie je maar hoe het de wereld eigenlijk kapot maakt.
  zondag 6 januari 2019 @ 18:26:56 #237
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184244729
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat lijkt mij vrij logisch?

Het is het woord van God.
Geinspireerd door God.

Hoe weet je dat?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zondag 6 januari 2019 @ 18:26:59 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184244731
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:19 schreef Maharski het volgende:

[..]

Tegen die tijd is het Einder der Tijden er al, en komen we allemaal voor de Rechter Gods te staan.
zo snel al?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 6 januari 2019 @ 18:28:20 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184244757
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht.
Das toch ook de reden dat priesters denken dat het geen probleem is om kleine jongetjes te misbruiken? Staat niks over in in de bijbel. Als je de bijbel als contract gaat ziet kan je ook allerlei loopholes vinden. Dat is het probleem.

Gelukkig zijn er veel gelovigen die de bijbel meer als 'gids' zijn om gewoon goed normaal te leven. Daar is niks mis mee wat mij betreft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184244767
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
zo snel al?
Ja joh, weet je hoelang het nu allemaal al duurt?
Eens kijken
pi_184244772
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

er wordt ook altijd gesproken over lhtb gemeenschap, waarbij t voor transgender staat. Dus vandaar dat ze in 1 groep worden genoemd met homo's.
Of het terecht is weet ik niet, het is gewoon zo.
Dat snap ik ook wel, maar het zou ook raar zijn om ijshockeyers onder te brengen bij de veldhockeyers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184244779
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En voorbinddildo's dan? :+
DE KEEPER VAN DEN HAAG, DE KEEPER VAN DEN HAD EEN DILDO IN ZIJN MAAG!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 januari 2019 @ 18:30:02 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184244793
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:28 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja joh, weet je hoelang het nu allemaal al duurt?
Valt wel mee toch. De islam is pas circa 50 generaties geleden bedacht. En de bijbel 80 ofzo? Maak me maar wakker als we op 10.000 generaties zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184244795
Religieuze haat, die je in Nederland gewoon kunt verkondigen zolang je hand maar op de Bijbel (of de Koran) rust. Dan mag je zo veel meer zeggen en vinden dan wanneer je je niet beroept op achterhaalde sprookjes.

Het is een beetje meelijwekkend, eigenlijk. Tegelijk is het natuurlijk een drama voor jongeren die in dat soort milieus opgroeien.

Gelovige gekken, verenigd in haat. Zo kennen we religie weer. De slechtste uitvinding die de mens ooit heeft gedaan.
pi_184244797
Overigens kan ik je geheimpje vertellen, het merendeel van de homo's doet niet aan anaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 januari 2019 @ 18:30:54 #246
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184244809
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:30 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan ik je geheimpje vertellen, het merendeel van de homo's doet niet aan anaal.
"they eat-a da poo-poo."
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184244847
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:30 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan ik je geheimpje vertellen, het merendeel van de homo's doet niet aan anaal.
Klinkt misschien wat lomp ,maar het merendeel van de homos neukt dus nooit ? Hard knock life als je het mij vraagt.
pi_184244858
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

"they eat-a da poo-poo."
Ook hetero's die wel eens anale sex hebben gehad weten hoeveel gedoe het is :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184244863
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:32 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Klinkt misschien wat lomp ,maar het merendeel van de homos neukt dus nooit ? Hard knock life als je het mij vraagt.
Je bent bekend met Orale seks?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184244879
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:30 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan ik je geheimpje vertellen, het merendeel van de homo's doet niet aan anaal.
Totaal niet boeiend. Wat mensen in de slaapkamer uitspoken, moeten ze zelf weten. We praten hier over wilksbekwame, (seksueel) volwassen mensen.

Veel interessanter is de vraag waarom een aangeboren seksuele oriëntatie zo veel haat ontvangt van mensen die de keuze maken om religieus te zijn. Want daar komt het op neer. Religie is niet aangeboren, maar een keuze. Haten is dus ook een keuze.

De Bijbel en Koran zijn boeken vol haat; boeken vol barbaarse teksten en gruwelijkheden.
pi_184244947
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Veel interessanter is de vraag waarom een aangeboren seksuele oriëntatie zo veel haat ontvangt van mensen die de keuze maken om religieus te zijn. Want daar komt het op neer. Religie is niet aangeboren, maar een keuze.
Dat is discutabel. Het lijkt er op dat gelovigen niet veel keus hebben.
pi_184245007
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is discutabel. Het lijkt er op dat gelovigen niet veel keus hebben.
Tuurlijk wel. Je kunt gewoon stoppen met geloven. Er bestaat niet voor niets zoiets als afvalligheid. Je kunt gewoon zelfstandig het besluit nemen om deze achterhaalde waanzin en deze zwakzinnige sprookjes niet meer te geloven.

Gelukkig zijn we in Nederland een heel eind op weg: 51 procent rekent zichzelf inmiddels niet meer tot een geloofsgemeenschap. Maar dat cijfer kan echt nog veel verder omhoog.
  zondag 6 januari 2019 @ 18:45:00 #253
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_184245070
Maar wat is nou uiteindelijk het gevolg van deze verklaring, behalve dat er wat bladen papier voor zijn verspild?

Het hele ding staat vol met "Wij ontkennen" en "wij bevestigen". Nou boehoe, dat zal mensen schrik aanjagen hoor.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_184245100
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar wat is nou uiteindelijk het gevolg van deze verklaring, behalve dat er wat bladen papier voor zijn verspild?

Het hele ding staat vol met "Wij ontkennen" en "wij bevestigen". Nou boehoe, dat zal mensen schrik aanjagen hoor.
Het gevolg is met name dat jongeren die in zulke milieus leven, nog verder worden verketterd, of gedwongen naar therapie moeten, omdat godsdienstwaanzinnigen denken dat geaardheid "te genezen" valt. Psychische mishandeling van de ergste soort, met zelfmoorden als gevolg.

Normale mensen (de niet-religekkies) kunnen schouderophalend verder met hun leven, maar de klappen gaan vallen in de hoek van jongeren die in dergelijke verknipte milieus opgroeien.
pi_184245141
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar wat is nou uiteindelijk het gevolg van deze verklaring, behalve dat er wat bladen papier voor zijn verspild?

Het hele ding staat vol met "Wij ontkennen" en "wij bevestigen". Nou boehoe, dat zal mensen schrik aanjagen hoor.
Veel meer dan een bevestiging van de verdorvenheid van het christendom is het inderdaad niet.
Conscience do cost.
  zondag 6 januari 2019 @ 18:50:05 #256
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184245154
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is natuurlijk inherent aan je referentiekader, dat realiseer ik me ook. En ik weet dat de media en politiek doen alsof dat doorgeslagen hyperprogressieve gedoe heden ten dage de norm is, en je een schuldgevoel aan proberen te praten als je daar bedenkingen bij hebt. Maar stellen dat het stellen dat geslachtsgemeenschap binnen de kaders van een huwelijk plaats moeten vinden, zeer conservatief noemen, gaat me echt te ver. Sorry.
Nee ik noem dat eerder ziekelijke bemoeizucht. Relikneuzen moeten hun bek houden over wat andere mensen tussen de lakens uitspoken.
  zondag 6 januari 2019 @ 19:12:22 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184245602
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar dan?
BV door er zich voor in te spannen dat ik mijn man niet zou mogen trouwen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 januari 2019 @ 19:26:06 #258
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_184245904
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

BV door er zich voor in te spannen dat ik mijn man niet zou mogen trouwen
En hoe wil een groepje predikanten dat regelen? Maken zij wetten?

Ze hebben een verklarinkje gemaakt wat evenveel waarde heeft als een biljet van vier euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daffodil31LE op 06-01-2019 21:02:39 ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 6 januari 2019 @ 19:37:32 #259
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_184246161
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
Een vertaling van de Amerikaanse verklaring uit 2017 waarin zeer conservatieve standpunten over homoseksualiteit en transseksualiteit worden opgetekend in 14 artikelen. In de tekst – die momenteel rondgaat in protestantse kringen – worden seksuele handelingen buiten het huwelijk, huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht, homoseksualiteit en transseksualiteit streng veroordeeld, omdat die zaken volgens de opstellers in strijd zouden zijn met ‘Gods wil’.
Als GOD dit niet zou bedoeld had, dan had hij er wel voor gezorgd dat deze vormen van liefde en lichamelijke uitingen niet waren ontstaan. Dus GOD heeft het wel zo bedoeld alleen is er een stelletje hypocriete gristenen die mensen niet in hun waarde kunnen laten en hun idiote ideeën aan iedereen willen opdringen en dat dan zogenaamd uit de naam van GOD.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 6 januari 2019 @ 19:40:02 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184246216
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Als GOD dit niet zou bedoeld had, dan had hij er wel voor gezorgd dat deze vormen van liefde en lichamelijke uitingen niet waren ontstaan. Dus GOD heeft het wel zo bedoeld alleen is er een stelletje hypocriete gristenen die mensen niet in hun waarde kunnen laten en hun idiote ideeën aan iedereen willen opdringen en dat dan zogenaamd uit de naam van GOD.
Zo is dat
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Beste debater 2022 zondag 6 januari 2019 @ 19:42:54 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184246277
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensen die niet in God geloven zijn zwakzinnig.

Het is niet dat je je er mee bezig houdt.
De Bijbel verbiedt het simpelweg. Dus klaar. Niets over te praten verder.
Net zoals het eten van schaaldieren.

Hebben ze daar al een verklaring over opgesteld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184246442
Zou joop niet weer gigantisch aan het overdrijven zijn ? Dit extreem soort opvattingen kom je zelfs in de bible belt niet meer tegen, vooral niet bij jongere generaties.
  zondag 6 januari 2019 @ 19:51:03 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184246473
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:49 schreef machtpen het volgende:
Zou joop niet weer gigantisch aan het overdrijven zijn ? Dit extreem soort opvattingen kom je zelfs in de bible belt niet meer tegen, vooral niet bij jongere generaties.
Dan lees je hem zelf even:
https://nashvilleverklaring.nl/nashvilleverklaring-nl/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 19:52:24 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184246502
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Net zoals het eten van schaaldieren.

Hebben ze daar al een verklaring over opgesteld?
Of het dragen van kleding van verschillende stoffen
Het afscheren van de baard
Verschillende planten op één veld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184246504
quote:
Daar gaat het niet over.
  zondag 6 januari 2019 @ 19:56:06 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184246580
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:52 schreef machtpen het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over.
Nee? Waar gaat het dan over?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184246610
Ik vind het nou niet bepaald schokkende standpunten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184246636
Dat ze in dorpen in gelderland oa homofoob zijn. Daar kun je als homo beter wonen dan in een grote stad. Beetje weer de typisch joop stemmingsmakerij.
  zondag 6 januari 2019 @ 19:59:49 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184246673
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:30 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan ik je geheimpje vertellen, het merendeel van de homo's doet niet aan anaal.
Nu ben ik al meer dan 20 jaar niet meer in de markt, maar ik heb daarvoor vrijwel al mijn vriendjes en One night stands flink hun prostaat gemasseerd en zij de mijne.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 januari 2019 @ 20:02:49 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184246739
TMI Piet.... zeg gewoon dat jouw ervaring anders is, iig die van 20 jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 januari 2019 @ 20:03:35 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184246756
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:58 schreef machtpen het volgende:
Dat ze in dorpen in gelderland oa homofoob zijn. Daar kun je als homo beter wonen dan in een grote stad. Beetje weer de typisch joop stemmingsmakerij.
In het algemeen zwijgt de Joop over homogeweld
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 6 januari 2019 @ 20:04:05 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184246769
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:02 schreef Leandra het volgende:
TMI Piet.... zeg gewoon dat jouw ervaring anders is, iig die van 20 jaar geleden.
Krijg je blosjes als ik het over kontneuken, anaal of rimmen heb?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 januari 2019 @ 20:06:04 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184246816
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Krijg je blosjes als ik het over kontneuken, anaal of rimmen heb?
Nee, maar het helpt de discussie niet door plat te gaan doen.
En deze discussie al helemaal niet.
Je kunt wel in een geel hesje gaan staan gillen, maar dan luistert er sowieso niemand meer naar je.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Beste debater 2022 zondag 6 januari 2019 @ 20:12:20 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184247009
Heb even de ondertekenaars gecheckt. Vrijwel allemaal gereformeerden van zwaar orthodoxe snit, die ook allemaal de Dordse leerregels hanteren.

Deze heren (vrouwen mogen geen kerk leiden, uiteraard) onderschrijven o.a. volgende punten als heilig dogma:

- Dat er al voor de schepping een menigte uitverkorenen is verkozen die ongeacht toekomstige zaken als geloven, goede werken verrichten, of wat dan ook, puur uit 'plezier en wil van God' is verzekerd van de hemel. Uiteraard geldt hetzelfde voor degenen die niet tot deze blije schare behoren, de 'verworpenen', die eveneens zonder enige kijk op hun toekomstige daden simpelweg vanaf het begin der dingen zijn veroordeeld tot de hel.

- Deze zogenaamde uitverkiezing is solide, onveranderlijk en vaststaand. Ofwel, het aantal mensen dat naar de hemel gaat, en het aantal dat naar de hel gaat, stond al vast voordat de wereld zelfs was geschapen. Dit allemaal, wederom, omdat dat Gods wil is.

- De mens is niet in staat zijn uitverkiezing tot het heil te verliezen, de mens is eveneens niet in staat zijn lot als verworpene te ontlopen.

Ofwel, een kosmische loterij.

Nemen wij thans deze verklaring er even bij - waar op neo-calvinistische wijze heel sneaky de kernleer van deze 'dubbele predestinatieleer' is opgeboend met loze termen waar calvinisten al vanaf hun grote held Calvijn gebruik van maken om hun bizarre dogma enigszins te rechtvaardigen (Calvijn was daar een ster in... "Ja maar Calvijn, als we niks kunnen doen aan ons lot, wat baat het ons dan om wat dan ook te doen?" Antwoord van Calvijn: "Het is een mysterie.") dan mogen we constateren dat niet alleen het tekenen van deze verklaring, maar werkelijk elke menselijke actie ten bate van het 'verspreiden van het geloof' nonsense is, aangezien de de eindbestemming van ieder mens al vaststaat.

Dat betekent ook dat een homo of lesbienne al voor de schepping van de wereld aldus is voorbestemd, en evenzo of deze 'zondaars' wel dan niet bekeerd worden.

Kortom, deze hele verklaring is een exercitie in futiliteit. Alles is al beslist.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 06-01-2019 20:50:33 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 januari 2019 @ 20:13:12 #275
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184247041
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Totaal niet boeiend. Wat mensen in de slaapkamer uitspoken, moeten ze zelf weten. We praten hier over wilksbekwame, (seksueel) volwassen mensen.

Veel interessanter is de vraag waarom een aangeboren seksuele oriëntatie zo veel haat ontvangt van mensen die de keuze maken om religieus te zijn. Want daar komt het op neer. Religie is niet aangeboren, maar een keuze. Haten is dus ook een keuze.

De Bijbel en Koran zijn boeken vol haat; boeken vol barbaarse teksten en gruwelijkheden.
idd ^O^
  zondag 6 januari 2019 @ 20:17:56 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184247204
Heb toch maar even tijd genomen om de OP te lezen.
Onreinheid _O_ héérlijk ouderwets woord.
Met spic en span poets je álles schoon :P

En verder laat ze gewoon lekker geloven wat ze zelf willen. Ik vind t niet erg dat er een tegengas gegeven word nu men met de lhtb zo door aan t slaan is. Nog ff en er wordt op je neer gekeken als je gewoon maar hetero bent. :+

en waarom meteen woorden als fobie en haat in de mond nemen in reactie hier op ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_184247229
quote:
Er zijn plannen om een studiedag te organiseren rondom de thematiek die in de Nashvilleverklaring besproken wordt. Wanneer hier meer over bekend is, zullen wij u via deze pagina daarover informeren.
Van de site.

Als iets soortgelijks in een moskee gezegd zou worden, zouden er nog net geen knokploegen georganiseerd worden en zou men hier keihard roepen om deportatie, maar deze groep mag er doodleuk een studiedagje omheen organiseren.
pi_184247343
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef deedeetee het volgende:
Nog ff en er wordt op je neer gekeken als je gewoon maar hetero bent. :+
Die gedachte an sich is doorslaan.
Conscience do cost.
pi_184247371
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:19 schreef slarti_bartfast het volgende:

[..]

Van de site.

Als iets soortgelijks in een moskee gezegd zou worden, zouden er nog net geen knokploegen georganiseerd worden en zou men hier keihard roepen om deportatie, maar deze groep mag er doodleuk een studiedagje omheen organiseren.
Precies, men heeft hier kilo's boter op de kankerkoppen. Ik hoor al twintig jaar dat die mensen van de SGP, die Bas van der Vlies en Kees van der Staaij, weliswaar 'aparte' standpunten hebben maar toch o zulke aardige en beschaafde mensen zijn. Maar dat zijn ze dus niet, ze hebben precies hetzelfde standpunt omtrent homo's als moslimfundamentalisten.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_184247406
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef deedeetee het volgende:
Heb toch maar even tijd genomen om de OP te lezen.
Onreinheid _O_ héérlijk ouderwets woord.
Met spic en span poets je álles schoon :P

En verder laat ze gewoon lekker geloven wat ze zelf willen. Ik vind t niet erg dat er een tegengas gegeven word nu men met de lhtb zo door aan t slaan is. Nog ff en er wordt op je neer gekeken als je gewoon maar hetero bent. :+

en waarom meteen woorden als fobie en haat in de mond nemen in reactie hier op ?
Och arme, word je gedwongen om lesbische seks te hebben ja?
pi_184247543
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind t niet erg dat er een tegengas gegeven word nu men met de lhtb zo door aan t slaan is
:')
  zondag 6 januari 2019 @ 20:55:00 #282
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_184248228
quote:
Een zwaar uit de hand gelopen bijgeloof
'T is het geloof, 't is niet mijn geloof
Want ik ben geen sukkel die bang is om te sterven
En vreest dat de ziel m'n hele lichaam zal bederven
Alle geloof is gebaseerd op angst
Want in hun hart zijn juist de gelovigen het bangst
Want zij kunnen geestelijk niet accepteren
Dat zij na hun dood tot as zullen verteren
En dat er daarna helemaal niets is
Daarom maken zij elkaar wijs dat er iets is
Wat wij stervelingen niet kunnen begrijpen
Ruiken, proeven, horen, zien of grijpen
Conclusie: het moet wel niets zijn
Want als dat alles is dan moet het wel triest zijn
Om daar je hele leven aan te wijden
Want de dood kun je toch niet vermijden

Godvoordomme, god is voor dommen
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen
Godvoordomme, god is voor dommen
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen

Gelovige mensen brainwashen zichzelf
Doen net als ze gelukkig zijn maar voor de helft
Zijn ze alreeds gestorven en in geestelijke nood
Want hun hele leven staat al in het teken van de dood
Ze doen echt alles voor hun geloof
Ze maken van zichzelf een afhankelijke sloof
Laten hun hele leven door een boek runnen
Waarvan ze nog niet eens de schrijver kunnen
Ze staan als kuddedieren liederen te zingen
En proberen hun geloof aan ons op te dringen
In de media, met foldertjes en zelfs aan de deur
Proberen die jehova's jou te vangen in hun sleur
Ben je bang voor de dood kom er dan maar bij
Want de lieve heer is er ook voor jou en mij
Maar waarom is die lul dan niet zo goed
Dat ie eens wat aan de ontwikkelingslanden doet?

Godvoordomme, god is voor dommen
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen
Godvoordomme, god is voor dommen
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen

Goodevening
According to foreign office reports
The number of religiously motivated wars is still heavily increased
Last night, a minister named a list of countries
That seemed to cover the entire civilized world
Countless examples of problems, persecution, torture and terrorism
Forced the government to view their overall picture
As a world threathening situation

Het geloof, wat een pure waanzin
Ik kan het journaal nog maar nauwelijks aanzien
Overal oorlog in de naam van allah
Of god of andere dramatische gevallen
Verschillende geloven drijven mensen uit elkaar
Wat voor de een een plicht is vind de andere een bezwaar
Elk mensenleven wordt neutraal begonnen
En dan wordt door de ouders het geloof op gedrongen
Zonder dat een kind er ooit om vraagt
Splitsen idioten het geloof in je maag
Ze zeggen dat het hoort bij je educatie
Maar het geeft alleen waanzin en frustratie
En als je opgroeit moet je ook nog gaan kiezen
Je leven weggooien of je ouders verliezen
Fok die ouders, dan geloven ze maar wel
Want als ze dood gaan gaan ze toch al naar de hel

Godvoordomme, god is voor dommen
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen
Godvoordomme, god is voor dommen
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen

Amen
  zondag 6 januari 2019 @ 21:17:06 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184248946
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef deedeetee het volgende:
Heb toch maar even tijd genomen om de OP te lezen.
Onreinheid _O_ héérlijk ouderwets woord.
Met spic en span poets je álles schoon :P

En verder laat ze gewoon lekker geloven wat ze zelf willen. Ik vind t niet erg dat er een tegengas gegeven word nu men met de lhtb zo door aan t slaan is. Nog ff en er wordt op je neer gekeken als je gewoon maar hetero bent. :+

en waarom meteen woorden als fobie en haat in de mond nemen in reactie hier op ?
En hoe was je reactie geweest als een groep Nederlandse Imams een soortgelijk manifest hadden geschreven, gepubliceerd en ondertekend?

Maar fijn dat mensen mogen geloven wat ze zelf willen, en daarom niet veroordeeld hoeven worden, ongeacht hoe achterlijk en achterhaald dat geloof is ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184249028
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind t niet erg dat er een tegengas gegeven word nu men met de lhtb zo door aan t slaan is. Nog ff en er wordt op je neer gekeken als je gewoon maar hetero bent. :+
:') :|W
  zondag 6 januari 2019 @ 21:21:28 #286
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184249064
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hoe was je reactie geweest als een groep Nederlandse Imams een soortgelijk manifest hadden geschreven, gepubliceerd en ondertekend?
Ik had van die groep een zelfde manifest echt niet verwacht.Daar is t veel te tam voor. Dus mijn reactie zou blijde verbazing zijn geweest.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 6 januari 2019 @ 21:23:33 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184249134
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik had van die groep een zelfde manifest echt niet verwacht.Daar is t veel te tam voor. Dus mijn reactie zou blijde verbazing zijn geweest.
Maar die mogen dus ook lekker geloven wat ze zelf willen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184249599
quote:
Matthijs Vlaardingerbroek (spreker en verhalenverteller) schrijft bijvoorbeeld op Facebook: "Soms zijn er van die dagen dat ik me schaam dat ik me een christen noem. Waarom? Omdat een aantal ‘christelijke’ mannen (waarom zijn het mannen??) het belangrijk vonden om een in mijn ogen liefdeloze en vernietigende verklaring te vertalen en te ondertekenen over de rol van de LGTBQ+ mensen binnen de christelijke kerk.
-----------
Jan Wolsheimer (voorganger) schrijft erover op zijn blog: “Hoewel ik vind dat elke gelovige een mening mag hebben over deze zaken, vind ik het opstellen van een verklaring niet bijdragen aan de dialoog over deze gevoelige materie. Er worden loopgraven gegraven en stellingen gebouwd waardoor de ene mens tegenover de andere komt te staan.
https://visie.eo.nl/2019/(...)ashville-verklaring/
pi_184251666
Als het moslims waren kraaide er geen haan naar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184252034
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:00 schreef HSG het volgende:
Als het moslims waren kraaide er geen haan naar.
Idd en nu vallen alle Nederlanders over mekaar om moord en brand te schreeuwen over de Kerk.
  zondag 6 januari 2019 @ 23:21:51 #291
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_184252077
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:19 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Idd en nu vallen alle Nederlanders over mekaar om moord en brand te schreeuwen over de Kerk.

Snel aangepast. :P
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_184252215
Prima toch ? iedereen mag zijn eigen mening hebben in dit land :)

KvdS _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184252238
Maar je bent dus ook al zondig als je homoseksualiteit níét afkeurt volgens deze mafklappers?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184252272
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:00 schreef HSG het volgende:
Als het moslims waren kraaide er geen haan naar.
Omdat zij per definitie als achterlijk gezien worden, maar hier hebben we het over gewoon blanke beschaafde Nederlanders, die beter zouden moeten weten dan een achterlijke religie aan te hangen uit de zandbak.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184252330
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar je bent dus ook al zondig als je homoseksualiteit níét afkeurt volgens deze mafklappers?
Das toch logisch. Als je ontkent dat homoseksualiteit zondig is, dan ga je tegen gods geboden in.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184252359
Mensen zijn mentaal van generatie op generatie geïndoctrineerd. Kende zij maar het ware goddelijke. Dan waren zij zonder oordeel.
Eens kijken
pi_184252362
Staat er ook nog iets in over orale en anale seks tussen hetero's?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184252368
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind dit soort nieuwsberichten altijd wel grappig. Er komen opeens weer kenners en gristenen tevoorschijn die net doen alsof de teksten van hun religie niet homofoob zijn, omdat ze hun laatste leden niet willen verliezen.

Linkse mensen springen erop want gristenen zijn traditioneel voornamelijk blank (vertel ze nog maar niet dat bijvoorbeeld in Zwolle iedere zondag uit heel het land zwarte mensen 3 uur in de trein zitten naar de kerk te gaan) dus daar mag je wel kritisch tegen doen om hun middeleeuwse gedachtes. De blinde vlek tegen een andere belangrijke religie komt daarmee weer eens onder de aandacht.

En rechts is volgens mij een beetje verdeeld in de reactie naar mate van hun liberale opvattingen. Genoeg rechtse mensen die namelijk ook in de enge alles controlerende conservatieve religieuze kampen vallen.
Zeer waar deze post.
  zondag 6 januari 2019 @ 23:42:08 #299
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_184252437
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:00 schreef HSG het volgende:
Als het moslims waren kraaide er geen haan naar.
Jawel, die moslims die onder Adnan Oktar opereerden met de folders in Amsterdam nieuw west waren ook opgepakt en veroordeeld.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_184252452
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:37 schreef Maharski het volgende:
Mensen zijn mentaal van generatie op generatie geïndoctrineerd. Kende zij maar het ware goddelijke. Dan waren zij zonder oordeel.
Het ware goddelijke, vertel...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')