abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184239082
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
15s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Van mij mag je die mening hebben. Ik vind ook een hoop mensen achterlijk. Vooral die lui die achter deze verklaring staan.

Maar het ging er vooral om wat JimmyDean zei. Door deze verklaring 'homofobisch' te noemen, zou je de vrijheid van meningsuiting beperken. Maar iets 'homofobisch' noemen is zelf al een mening. Dus waarom zouen die mensen wel haat rondom homoseksualiteit mogen verspreiden, maar mag ik die lui niet achterlijk en homofobisch noemen. :?
waarom beperk je de vrijheid van meningsuiting als deze inhoud dat je niet door de overheid opgepakt mag worden vanwege een mening?
Pakt de overheid je in 1x op met deze verklaring na het onderteken ervan?
pi_184239097
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_184239099
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

zo zie je weer dat de bijbel of koran meervoudig uit te leggen is.
religie is voor een grote gedeelte ook interpretatie en daar is ook niks mis mee. echter als je de teksten van de koran en bijbel erbij neemt, moet je verdomd creatief zijn om tot de conclusie te komen dat homoseksualiteit kosjer/halal is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_184239130
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

religie is voor een grote gedeelte ook interpretatie en daar is ook niks mis mee. echter als je de teksten van de koran en bijbel erbij neemt, moet je verdomd creatief zijn om tot de conclusie te komen dat homoseksualiteit kosjer/halal is.
zie hierboven, dat valt allemaal wel mee hoor. Er zijn wel grotere en raardere conclusies getrokken, zoals kinderdoop ipv besnijdenis.
pi_184239134
Goed inhoudelijk artikel in Trouw. Voor de OP evt! https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
[/quote]
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:17:49 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239143
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:12 schreef bamibij het volgende:

[..]

Volgens encyclo. Homofobie: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Hatelijk: opzettelijk onvriendelijk of beledigend / door onvriendelijke gevoelens gedreven

Lijkt wel erg op het manifest.
Er bestaat geen officiŽle definitie van homofobie, wel van homo en fobie. Angst voor homo's dus.

En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel. Misschien voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop, maar het enige wat ze hier doen is zeggen dat ze homoseksualiteit afkeuren. En dat is hun goed recht, ze hoeven zich niet aan de regels van bamibij te houden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184239185
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef bamibij het volgende:
Goed inhoudelijk artikel in Trouw. Voor de OP evt! https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/
Ja, die zag ik ook, alleen Trouw wil niet hebben dat eea vermeld wordt op deze site, dacht ik.
Misschien een linkje in OP dan.
pi_184239233
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er bestaat geen officiŽle definitie van homofobie, wel van homo en fobie. Angst voor homo's dus.

En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel. Misschien voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop, maar het enige wat ze hier doen is zeggen dat ze homoseksualiteit afkeuren. En dat is hun goed recht, ze hoeven zich niet aan de regels van bamibij te houden.
Voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop :')

Jij ontkent de invloed die deze mensen (nogmaals predikanten!) hebben! Stel je voor dat je als veertienjarige homo elke zondag in de kerkbanken zit bij iemand die vindt dat je kan 'genezen' van je seksualiteit.

Daar mag keihard tegenin gegaan worden. Dat maakt nog niet dat ik de mening wil verbieden.
[/quote]
pi_184239248
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

Kort gezegd vinden christenen die homo's okay vinden het volgende
- volgens de geschriften gaat het om seksuele uitspattingen
true.

tegelijkertijd zeggen de geschriften dat een huwelijk iets is tussen man en vrouw. en tegelijkertijd is seks iets in de context van het huwelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_184239259
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

Er zijn wel grotere en raardere conclusies getrokken, zoals kinderdoop ipv besnijdenis.
wat voor rare conclusies wordt daaruit getrokken?
pi_184239272
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat voor rare conclusies wordt daaruit getrokken?
kinderdoop wordt nergens in de bijbel genoemd en is compleet zelf verzonnen. De bijbel heeft het over een doop, gekozen door die persoon zelf. baby's kunnen niet kiezen.

Dit is nog maar 1 rare conclusie. Daarnaast zijn er mensen die uit de bijbel halen dat de aarde plat is. Sommige denken dat ze nu in de 1000 jarige rijk wonen, etc.
pi_184239302
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:

En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel.
het is beledigend in die zin dat de wereldbeeld van joop en co. niet strookt met de tekenaars van het manifest. dat is het enige.

"hoe durf jij een ander standpunt dan mij in te nemen over homoseksualiteit? ik voel me beledigd"
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:26:52 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239311
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop :')

Jij ontkent de invloed die deze mensen (nogmaals predikanten!) hebben! Stel je voor dat je als veertienjarige homo elke zondag in de kerkbanken zit bij iemand die vindt dat je kan 'genezen' van je seksualiteit.

Daar mag keihard tegenin gegaan worden. Dat maakt nog niet dat ik de mening wil verbieden.
Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.

Ja, dat is idd iets wat eigenlijk niet meer moet kunnen tegenwoordig. Maar het is nou eenmaal hoe ze denken in de inteeltdorpen en dat is hun goed recht. Je mag proberen hun mening te veranderen, maar forceren en zelfs openlijk beledigen slaat nergens op.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_184239317
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Slayage het volgende:
"hoe durf jij een ander standpunt dan mij in te nemen over homoseksualiteit? ik voel me beledigd"
dat hoort bij deze tijd.
pi_184239450
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
Je mag proberen hun mening te veranderen, maar forceren en zelfs openlijk beledigen slaat nergens op.
Waarom slaat openbaar beledigen nergens op?
[/quote]
pi_184239454
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:00 schreef Logic91 het volgende:

[..]

En waarom zou de bijbel het laatste woord moeten hebben? Waarom zouden we een boek geschreven door onwetende herders zoveel credibiliteit moeten geven?
Dat lijkt mij vrij logisch?

Het is het woord van God.
Geinspireerd door God.
Er staat ongeacht wat jij denkt geen enkele wetenschappelijke, archeologische fout in. Geen tegenstrijdigheden (beweren veel maar altijd prima uit te leggen).

Ongeacht of jij of wie ook christelijk is. Voor een christen is het het woord van God.
Daar hoor je je aan te houden.
Ben jij het bljkbaar niet mee eens, helemaal prima. Moet jij lekker weten.

Een christen dient het echter na te volgen. En afwijken van wat God wil kan natuurlijk voor een gelovige niet.

Homoseksualiteit (de daad, niet de homo) is dus onacceptabel.
Een kerk die het wel toelaat is dus niet christelijk te noemen.

Kanttekening:

Een christen/een stroming hoort natuurlijk niet te bashen op een homo of wie ook.
De christen volgt zijn richting en de homo ook.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:36:20 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239485
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom slaat openbaar beledigen nergens op?
:')

Trump is te danken aan die "dit is mijn mening, dat is de enige juiste mening en iedereen met een andere mening is vogelvrij"-instelling.

Tolerantie werkt twee kanten op.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_184239495
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

dat hoort bij deze tijd.
ik voel me beledigd dat je beledigd bent :D

laatst zag ik een programma waarin er een korte gesprek was tussen een lesbo moslim en een conservatieve moslim.

lesbo moslim: "ik vind het raar dat jij homoseksualiteit raar vindt"
conservatieve moslim: "ik vind het raar, dat jij raar vind, dat ik homoseksualiteit raar vind"

_O-

https://www.npostart.nl/moslims-zoals-wij/VPWON_1290516
pi_184239504
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.

Een afkeer?
Ik heb er geen afkeer van.

Er niet achter staan is heel wat anders dan een afkeer hebben van.

De Bijbel is er zeer duidelijk op tegen. Klaar. Staan christenen achter. Iedereen vrij in laten.
Moet een christen andersom ook.

Maar een christen bashen mag wel?

Stel krankzinnigen die te lui zijn om het bestaan van God te onderzoeken zucht.....
En maar bashen op christenen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2019 @ 13:38:33 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184239524
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een afkeer?
Ik heb er geen afkeer van.

Er niet achter staan is heel wat anders dan een afkeer hebben van.

De Bijbel is er zeer duidelijk op tegen. Klaar. Staan christenen achter. Iedereen vrij in laten.
Moet een christen andersom ook.

Maar een christen bashen mag wel?

Stel krankzinnigen die te lui zijn om het bestaan van God te onderzoeken zucht.....
En maar bashen op christenen.
Waar reageer je precies op?
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_184239525
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:
een tegenstrijdigheden (beweren veel maar altijd prima uit te leggen).
echt? hoe verlkaar jij de vier verschillende opstandingsverhalen van jezus dan in de 4 evangelien? Elke keer andere mensen, andere tijd en andere gebeurtenissen rond de opstanding van jezus.
Hoe kan jij hier 1 verhaal van maken?
Hoe verklaar je dat n exodus staat dat er geen altaren meer gemaakt mogen worden om God te aanbidden, terwijl tot aan David dit nog volop wordt gedaan, zonder enige commentaar daarop?
etc. etc. etc.
pi_184239561
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:36 schreef Nattekat het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tolerantie
[/quote]
pi_184239562
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:36 schreef Nattekat het volgende:

ideaal wel echter is tolereren moeilijker dan getolereerd worden. immers bij tolereren moet je actief je best doen, terwijl je bij getolereerd worden gewoon jezelf mag zijn/uiten.
pi_184239578
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar reageer je precies op?
niet op jou :P
pi_184239601
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:
Homoseksualiteit (de daad, niet de homo) is dus onacceptabel.
Een kerk die het wel toelaat is dus niet christelijk te noemen.
dit laat ik liever aan God over, of denk jij dat jij het beter weet?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')