waarom beperk je de vrijheid van meningsuiting als deze inhoud dat je niet door de overheid opgepakt mag worden vanwege een mening?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Van mij mag je die mening hebben. Ik vind ook een hoop mensen achterlijk. Vooral die lui die achter deze verklaring staan.
Maar het ging er vooral om wat JimmyDean zei. Door deze verklaring 'homofobisch' te noemen, zou je de vrijheid van meningsuiting beperken. Maar iets 'homofobisch' noemen is zelf al een mening. Dus waarom zouen die mensen wel haat rondom homoseksualiteit mogen verspreiden, maar mag ik die lui niet achterlijk en homofobisch noemen.
religie is voor een grote gedeelte ook interpretatie en daar is ook niks mis mee. echter als je de teksten van de koran en bijbel erbij neemt, moet je verdomd creatief zijn om tot de conclusie te komen dat homoseksualiteit kosjer/halal is.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
zo zie je weer dat de bijbel of koran meervoudig uit te leggen is.
zie hierboven, dat valt allemaal wel mee hoor. Er zijn wel grotere en raardere conclusies getrokken, zoals kinderdoop ipv besnijdenis.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
religie is voor een grote gedeelte ook interpretatie en daar is ook niks mis mee. echter als je de teksten van de koran en bijbel erbij neemt, moet je verdomd creatief zijn om tot de conclusie te komen dat homoseksualiteit kosjer/halal is.
Er bestaat geen officiële definitie van homofobie, wel van homo en fobie. Angst voor homo's dus.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:12 schreef bamibij het volgende:
[..]
Volgens encyclo. Homofobie: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Hatelijk: opzettelijk onvriendelijk of beledigend / door onvriendelijke gevoelens gedreven
Lijkt wel erg op het manifest.
Ja, die zag ik ook, alleen Trouw wil niet hebben dat eea vermeld wordt op deze site, dacht ik.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef bamibij het volgende:
Goed inhoudelijk artikel in Trouw. Voor de OP evt! https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/
Voor de grootste sneeuwvlokjes op Joopquote:Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er bestaat geen officiële definitie van homofobie, wel van homo en fobie. Angst voor homo's dus.
En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel. Misschien voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop, maar het enige wat ze hier doen is zeggen dat ze homoseksualiteit afkeuren. En dat is hun goed recht, ze hoeven zich niet aan de regels van bamibij te houden.
true.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Kort gezegd vinden christenen die homo's okay vinden het volgende
- volgens de geschriften gaat het om seksuele uitspattingen
wat voor rare conclusies wordt daaruit getrokken?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn wel grotere en raardere conclusies getrokken, zoals kinderdoop ipv besnijdenis.
kinderdoop wordt nergens in de bijbel genoemd en is compleet zelf verzonnen. De bijbel heeft het over een doop, gekozen door die persoon zelf. baby's kunnen niet kiezen.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat voor rare conclusies wordt daaruit getrokken?
het is beledigend in die zin dat de wereldbeeld van joop en co. niet strookt met de tekenaars van het manifest. dat is het enige.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:
En hoe dit beledigend is, is mij een raadsel.
Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:22 schreef bamibij het volgende:
[..]
Voor de grootste sneeuwvlokjes op Joop
Jij ontkent de invloed die deze mensen (nogmaals predikanten!) hebben! Stel je voor dat je als veertienjarige homo elke zondag in de kerkbanken zit bij iemand die vindt dat je kan 'genezen' van je seksualiteit.
Daar mag keihard tegenin gegaan worden. Dat maakt nog niet dat ik de mening wil verbieden.
dat hoort bij deze tijd.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Slayage het volgende:
"hoe durf jij een ander standpunt dan mij in te nemen over homoseksualiteit? ik voel me beledigd"
Waarom slaat openbaar beledigen nergens op?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
Je mag proberen hun mening te veranderen, maar forceren en zelfs openlijk beledigen slaat nergens op.
Dat lijkt mij vrij logisch?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:00 schreef Logic91 het volgende:
[..]
En waarom zou de bijbel het laatste woord moeten hebben? Waarom zouden we een boek geschreven door onwetende herders zoveel credibiliteit moeten geven?
quote:Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
Waarom slaat openbaar beledigen nergens op?
ik voel me beledigd dat je beledigd bentquote:
Een afkeer?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die 14-jarige homo heeft geen kerk nodig om met afkeer tegen homo's te maken te krijgen. Ouders, school en buren hebben precies dezelfde mening.
Waar reageer je precies op?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een afkeer?
Ik heb er geen afkeer van.
Er niet achter staan is heel wat anders dan een afkeer hebben van.
De Bijbel is er zeer duidelijk op tegen. Klaar. Staan christenen achter. Iedereen vrij in laten.
Moet een christen andersom ook.
Maar een christen bashen mag wel?
Stel krankzinnigen die te lui zijn om het bestaan van God te onderzoeken zucht.....
En maar bashen op christenen.
echt? hoe verlkaar jij de vier verschillende opstandingsverhalen van jezus dan in de 4 evangelien? Elke keer andere mensen, andere tijd en andere gebeurtenissen rond de opstanding van jezus.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:
een tegenstrijdigheden (beweren veel maar altijd prima uit te leggen).
ideaal wel echter is tolereren moeilijker dan getolereerd worden. immers bij tolereren moet je actief je best doen, terwijl je bij getolereerd worden gewoon jezelf mag zijn/uiten.quote:
niet op jouquote:
dit laat ik liever aan God over, of denk jij dat jij het beter weet?quote:Op zondag 6 januari 2019 13:34 schreef bianconeri het volgende:
Homoseksualiteit (de daad, niet de homo) is dus onacceptabel.
Een kerk die het wel toelaat is dus niet christelijk te noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |