dat sowieso niet doen. als die uit is om je te naaien, dan niet dit soort berichten gaan sturen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.
Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:49 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik zou in dit geval aan de beste man vertellen dat hij het hierbij moet laten en dat er niks te halen valt.
Dat je anders aangifte doet vanwege verzekeringsfraude.
Mijn kenteken hebben ze niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Terug bluffen. Je hebt je smartphone wel in je handen gehad tijdens het bespreken gok ik.
"Die fiets lijkt niet op de fiets die ik op de foto heb gezet vanmiddag na ons ongelukje"
Verder geen info geven,en dit DIRECT bij je verzekeraar melden! Mochten ze de claim via je kenteken zonder jou naar binnen schieten, dan sta je al 1 - 0 achter.
Hoezo niet dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef Adames het volgende:
[..]
dat sowieso niet doen. als die uit is om je te naaien, dan niet dit soort berichten gaan sturen.
Wat kunnen ze me dan evt nog maken? Ze weten mn naam, telnr en waar ik werk...quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:21 schreef zarGon het volgende:
Nummer blokkeren.
Verder geen aandacht aan schenken.
Weet je zeker dat je zwart op wit bewijs aan hem wil geven?quote:
Dit ten eerste.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef brulaap112 het volgende:
Andere fiets kan natuurlijk niet, maar als je achteruit een parkeervak rijdt moet je iedereen voorlaten. Ook die niet opletten.
Lastigvallen, auto beschadigen, telefonisch lastigvallen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:22 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Wat kunnen ze me dan evt nog maken? Ze weten mn naam, telnr en waar ik werk...
Als jij zegt foto's te hebben druipt hij waarschijnlijk direct af.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:20 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Mijn kenteken hebben ze niet.
En als ik roep foto’s te hebben willen ze die natuurlijk zien...en dat gaat dus niet. Of ik moet ook gewoon n andere fiets op de foto zetten maarja...dat wordt n welles nietus spel waar ik geen zin in heb.
Welke aanrijding? Er is toch helemaal geen aanrijding geweest?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:15 schreef Jeltje het volgende:
Heb geen getuigen en was in n straat zonder camera’s of winkels. Het is zijn woord tegen het mijne.
Nou in mijn geval zou ik dit gewoon netjes met de verzekering regelen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:14 schreef t-star het volgende:
[..]
Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?
Je doelt dan op toegeven dat er een ongeluk was?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je zwart op wit bewijs aan hem wil geven?
Eenmaal gestuurd kun je niet meer terug.
Het was een jonge jongen. Zn pa zit nu achter mij aan voor geld. Zn pa klinkt beleefd aan de telefoon maar heb geen flauw idee wat voor iemand t verder is.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:38 schreef LXIV het volgende:
Dit is typisch iemand die na afloop thuis te horen krijgt dat hij een sukkel is geweest en het onderste uit de kan had moeten halen ivm dit ongeluk.
Wat was het voor type? Een beetje een gevaarlijk type waar je liever geen ruzie mee krijgt of eerder een sukkeltje?
Die pa wil er dus een slaatje uit slaan. Die jongen heeft dus op zijn kop gekregen om het niet uit te melken. Klinkt mij toch niet goed in de oren. Vraag me af of als je weigert hij nog steeds zo beleefd blijft.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:44 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het was een jonge jongen. Zn pa zit nu achter mij aan voor geld. Zn pa klinkt beleefd aan de telefoon maar heb geen flauw idee wat voor iemand t verder is.
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:41 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Nou in mijn geval zou ik dit gewoon netjes met de verzekering regelen.
Maar als die beste man opeens met een andere fiets aankomt.. dan probeert die dat toch he ?
Als je niks via de verzekering wil doen wees dan zo mans genoeg en zeg m dat die een ander gekkie moet zoeken om op te lichten.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:46 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...
Kijk, zoals ik het zie: jullie hebben het destijds netjes afgehandeld, en dat was dat. Iedereen was tevreden. Klaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:41 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Je doelt dan op toegeven dat er een ongeluk was?
In mijn beleving niet. Niet wat er nu geclaimt wordt...kapotte voorvork, wiel en trapper. Hij is er ook gewoon mee naar huis gefietst.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
Ja, okay, dit is wel zo.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:
hoe zeker ben je dat het om een andere fiets gaat.
als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.
blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
Met veel verzekeringen kan je een regeling treffen dat je het uitgekeerde bedrag op korte termijn aan hen terugbetaalt en dan wijzigt er niets aan je verzekering.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:46 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:57 schreef Mortaxx het volgende:
Je vertelt hem toch gewoon dat het niet de fiets van de aanrijding is en je je niet laat oplichten
T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:
hoe zeker ben je dat het om een andere fiets gaat.
als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.
blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
Ja en? Wat wil-ie doen? Helpen pallets sorteren?quote:
Daar heb je politie voor. Je weet zeker dat het een andere fiets is, dan is het toch klaar?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:38 schreef Jeltje het volgende:
[..]
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...
maximum bedrag in je hoofd houden wat jij normaal vind voor deze situatie. De helft noemen.. over en weer onderhandelen Ongeveer bij 70 tot 80% van je maximum zeggen: "Dit gaat me te ver... dan spelen we het wel gewoon via de verzekering". Ophangen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.
Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.
Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.
Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.
Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.
Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.
- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk
Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?
Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?
Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
Het is een ANDERE fietsquote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
Waarom heb je hem in hemelsnaam verteld waar je werkt?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:38 schreef Jeltje het volgende:
[..]
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit kun je officieel oplossen.. (verzekering en politie inlichten en verder negeren, en al helemaal niet zelf tussen willen gaan zitten)
Je kan echter ook afspreken op locatie om het cash te vergoeden.. en dan op een minder orthodoxe manier op te lossen.. (mensen die op dit soort manieren denken te kunnen profiteren donder je gewoon in de gracht, dan is het wel helder)
Volgende keer even slimmer aanpakken he.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.
De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
Misschien kun je in het vervolg proberen niet meer tegen fietsers aan te rijden? Zelfs als ze geen hele dure fiets hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.
De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
Dat beweert TS niet. Ze vraagt tips hoe om te gaan met de situatie waarin schade van een andere fiets opeens wordt geclaimd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Zij. Niet hij. Zij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?
Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.quote:Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:
Jullie missen de eerste alinea uit de OP?
[..]
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.
Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
Prima, dan wacht ik wel even tot TS zelf komt posten dat zij uiteraard sowieso volledig verantwoordelijk is voor de aanrijding.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:42 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.
Uit diezelfde OPquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
quote:Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Daarmee impliceert ze wederom dat ze schuld heeft omdat ze juridisch als auto schuld heeft, en de fietser ondanks "niet opletten" gevrijwaard is van schuld.quote:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?
Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
quote:Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.
TS heeft het al fout niet omdat een fietser altijd beschermd wordt (is wel zo natuurlijk), maar ts heeft wel degelijk zelf een fout gemaakt. Want zei maakt een bijzondere verrichting.quote:Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Ik heb niet gereageerd en vraag me af of ik dit wel moet doen...quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat beweert TS niet. Ze vraagt tips hoe om te gaan met de situatie waarin schade van een andere fiets opeens wordt geclaimd.
@ TS: hoe reageerde je naar de eiser(s) rondom de "foute fiets"? Heb je aangegeven dit verhaal niet te geloven?
Ik zou het eens laten lopen.. kijken wat er gebeurt..quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:22 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik heb niet gereageerd en vraag me af of ik dit wel moet doen...
Jezus wat een gezeur weer. Ik weet dat ik fout ben, zelfs al zegt de fietser zelf schuldig te zijn. Ik vraag om advies hoe om te gaan met de andere partij die nu met een onrealistische schadeclaim komt, niet meer niet minder.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:01 schreef Postbus100 het volgende:
#teamLeandra, dat viel mij ook al op. Of een fietser wel of niet oplet doet toch helemaal niet terzake?
je stopt het zelf in je verhaal.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:27 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Jezus wat een gezeur weer. Ik weet dat ik fout ben, zelfs al zegt de fietser zelf schuldig te zijn. Ik vraag om advies hoe om te gaan met de andere partij die nu met een onrealistische schadeclaim komt, niet meer niet minder.
99% zeker.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:37 schreef dop het volgende:
[..]
je stopt het zelf in je verhaal.
Vrij logisch dat mensen vraagtekens plaatsen.
Wat voegde het toe, wat wou je er mee zeggen.
Terug naar de fiets.
Hoe zeker ben je dat het een andere fiets is?
Een wiel, voorvork en trapper klinkt voor mij als fietser niet als een mega grote schade, die onmogelijk is bij een aanrijding met een auto.
Fietsen zijn vrij kwetsbaar.
Wat voor soort fiets? Stadsfiets?
Nee, want je kunt het bedrag ook zelf betalen en je no-claim houden. Dan laat je de verzekering de administratieve kant afhandelen en jij bepaalt achteraf of je de schade voor je rekening neemt.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:46 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Hoeveel wil jij vergoeden?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:50 schreef Jeltje het volgende:
[..]
99% zeker.
Stadsfiets van Gazelle. Zo'n jaar of 10 oud.
Haha dat zou wel een goeie zijn jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:51 schreef Hallojo het volgende:
Als hij een foto van een andere fiets heeft gestuurd, zou ik een foto van een andere auto die compleet totall loss is sturen en zeggen dat je toch ook wat schade had. Kijken hoe ze daar op reageren.
Ik hoor waarschijnlijk morgen wat het bedrag is dat ze gaan claimen. Heb net even met een fietsenmaker gebeld en die gaat op basis van het filmpje en de foto's die ik heb gehad een indicatie geven van de herstelkosten, als de voorvork inderdaad vervangen moet worden maar ook als dat niet het geval is. Dat kan ik dan iig als uitgangspunt gebruiken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:53 schreef dop het volgende:
[..]
Hoeveel wil jij vergoeden?
En hoeveel zeggen zij dat de schade is?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:02 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik hoor waarschijnlijk morgen wat het bedrag is dat ze gaan claimen. Heb net even met een fietsenmaker gebeld en die gaat op basis van het filmpje en de foto's die ik heb gehad een indicatie geven van de herstelkosten, als de voorvork inderdaad vervangen moet worden maar ook als dat niet het geval is. Dat kan ik dan iig als uitgangspunt gebruiken.
Verder is de aanrijding onder werktijd gebeurd waardoor ik inmiddels ook contact heb gehad met mijn werkgever die daarvoor officieel aansprakelijk is. Zij gaan nog laten weten hoe dit verder af te handelen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:51 schreef Hallojo het volgende:
Als hij een foto van een andere fiets heeft gestuurd, zou ik een foto van een andere auto die compleet totall loss is sturen en zeggen dat je toch ook wat schade had. Kijken hoe ze daar op reageren.
Ineens met een andere (beschadigde) fiets aan komen kakken is geen oplichting? Tenminste, TS beweert dat het een andere fiets is.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:14 schreef t-star het volgende:
[..]
Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?
Die gaan niks doen. TS moet het via zijn verzekering (of nog beter: rechtsbijstand) uitvechten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:13 schreef RamboDirk het volgende:
Gewoon zeggen dat je het via de politie wil afhandelen omdat je het oneens bent. Gaat niks gebeuren verder.
Rijdt achteruit met auto tegen een fiets op is geen aanrijding? Wat is het dan wel?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:36 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Welke aanrijding? Er is toch helemaal geen aanrijding geweest?
Wie zegt dat? Misschien had ze wel een shirt aan van de Kruidvat, of bedrijfsbestickering op haar voertuig?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 00:25 schreef Krollie het volgende:
[..]
Waarom heb je hem in hemelsnaam verteld waar je werkt?
Dan heb je bij het inparkeren wel weer minder zicht dus rijd je hem misschien dan omver.quote:
Sowieso gaat die hele regel natuurlijk nergens over. Welke debiel heeft ooit bedacht dat de autorijder altijd schuld heeft? Dus als je aan een nieuwe fiets toe bent dan rijdt je gewoon even met 30 per uur tegen een auto aan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan heb je bij het inparkeren wel weer minder zicht dus rijd je hem misschien dan omver.
Gewoon wel opletten idd maar ook de rest zou en beetje op moeten letten.
Dat snap ik ook niet nee.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Sowieso gaat die hele regel natuurlijk nergens over. Welke debiel heeft ooit bedacht dat de autorijder altijd schuld heeft? Dus als je aan een nieuwe fiets toe bent dan rijdt je gewoon even met 30 per uur tegen een auto aan?
Het ligt wel iets genuanceerder. Zie:quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Sowieso gaat die hele regel natuurlijk nergens over. Welke debiel heeft ooit bedacht dat de autorijder altijd schuld heeft? Dus als je aan een nieuwe fiets toe bent dan rijdt je gewoon even met 30 per uur tegen een auto aan?
Je smartphone smartassquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik heb echt geen camera in mijn auto liggen
Oplichting van TS misschien wel, maar die kerel doet niets met een verzekeraar. Laat staan frauderen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ineens met een andere (beschadigde) fiets aan komen kakken is geen oplichting? Tenminste, TS beweert dat het een andere fiets is.
Ah, op die fiets.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:46 schreef t-star het volgende:
[..]
Oplichting van TS misschien wel, maar die kerel doet niets met een verzekeraar. Laat staan frauderen.
Nee maar het gaat er om dat kerel de boel flest, als alles legit was en de schade ook dan had TS er geen probleem mee gehad lijkt me.quote:
quote:
Met dit punt sta je sterk. Hij is met de fiets naar huis gereden met een kapotte voorvork en trapper? Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:54 schreef Jeltje het volgende:
[..]
In mijn beleving niet. Niet wat er nu geclaimt wordt...kapotte voorvork, wiel en trapper. Hij is er ook gewoon mee naar huis gefietst.
Er zijn genoeg defecten waarmee je kunt fietsen zonder dat je direct ontdekt dat er iets mis is. Zeker na een ongeval.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 07:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met dit punt sta je sterk. Hij is met de fiets naar huis gereden met een kapotte voorvork en trapper? Lijkt me sterk.
Toen TS dat joch aanpraatte dat hij niet goed opgelet had was er nog niets mis met haar ruggengraat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:31 schreef Kamina het volgende:
Ik weet niet wat ik nou erger vind, die bedriegende vader van dat joch of de ontbrekende ruggengraat van ts.
Nee geen schadeformulier...quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:33 schreef Morrigan het volgende:
Volgens mij kun je met alleen een foto van een kapotte fiets geen claim doen. Dat zou wel erg fraudegevoelig zijn. Er moet echt bewijs van de aanrijding zelf zijn. Foto’s van direct na de aanrijding en/of getuigen.
Verder tegen die vader zeggen dat je contact opneemt met de verzekeraar. Sowieso niks zelf betalen of vergoeden.
Btw, je hebt zeker ook geen schadeformulier ingevuld.
Mooie aanname. Heb dat kind niks laten zeggen. Hij zei zelf direct dat het zijn fout was, zonder enige sturing door mij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen TS dat joch aanpraatte dat hij niet goed opgelet had was er nog niets mis met haar ruggengraat.
Ik zou als ouder ook pislink zijn als iemand mijn kind had laten toegeven dat hij niet goed opgelet had terwijl diegene zelf een bijzondere verrichting deed en per definitie degene was die had moeten opletten.
Niet dat ik daar vervolgens een slaatje uit zou proberen te slaan door een andere fiets te laten fixen, maar dat is wat anders.
En toen zei jij "Jij was helemaal niet fout, ik ben degene die hier een fout gemaakt heeft".quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:11 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Mooie aanname. Heb dat kind niks laten zeggen. Hij zei zelf direct dat het zijn fout was, zonder enige sturing door mij.
Je gebruikt bijzondere verwoordingen, met termen als "gaf gelijk toe".quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
[...]
Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Je zit om mij totaal onduidelijke redenen het hele topic nu al te drammen dat TS moet toegeven dat ze "Fout" was en niet alleen aansprakelijk, maar dat is voor de vraag hoe ze dit juridisch moet aanpakken echt volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gebruikt bijzondere verwoordingen, met termen als "gaf gelijk toe".
Maar ik heb nog steeds niet het idee dat je begrijpt dat je zelf fout was, en dan bedoel ik niet "aansprakelijk" maar werkelijk fout.
Waarom los je het dan alsnog onderling met de fietsenmaker op? Dit is aan je werkgever, en die zal daarvoor verzekerd zijn, dus voor zijn verzekeraar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:02 schreef Jeltje het volgende:
Verder is de aanrijding onder werktijd gebeurd waardoor ik inmiddels ook contact heb gehad met mijn werkgever die daarvoor officieel aansprakelijk is. Zij gaan nog laten weten hoe dit verder af te handelen.
Als die ouder pissig is dat dat kind thuiskomt met een verhaal over schuldig en niet goed opletten dan zou het wel eens kunnen helpen daar excuses voor aan te bieden, daarbij gelijk stellen dat dat niet de fiets is waar het kind op reed en dat je het dus bij de verzekering neerlegt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Je zit om mij totaal onduidelijke redenen het hele topic nu al te drammen dat TS moet toegeven dat ze "Fout" was en niet alleen aansprakelijk, maar dat is voor de vraag hoe ze dit juridisch moet aanpakken echt volstrekt irrelevant.
Kap eens met dit domme gezemel, je MAG van je verzekeraar niet eens iets zeggen over de aansprakelijkheidsvraag. Je bent ook niet altijd aansprakelijk als je een fietser aanrijdt, ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ik heb nog steeds niet het idee dat je begrijpt dat je zelf fout was, en dan bedoel ik niet "aansprakelijk" maar werkelijk fout.
Ik acht de kans op basis van je OP vrij groot in dat dat joch thuisgekomen is met een verhaal over zijn fout en niet goed opletten, en dat had je als schuldige in deze kwestie moeten voorkomen.
Afhankelijk van de leeftijd van het kind zelfs direct de ouders moeten bellen.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kap eens met dit domme gezemel, je MAG van je verzekeraar niet eens iets zeggen over de aansprakelijkheidsvraag. Je bent ook niet altijd aansprakelijk als je een fietser aanrijdt, ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.
Want de fietser deed ook een bijzondere verrichting?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe me daar dan maar eens een voorbeeld van.
Opzet of roekeloosheid, kun je zoveel scenario's in bedenken. Fietser kwam met een rotvaart aancrossen, kwam ineens tussen auto's vandaan waarbij TS dat niet hoefde te verwachten, enzovoorts.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:35 schreef dop het volgende:
[..]
Want de fietser deed ook een bijzondere verrichting?
Ben heel benieuwd met wel onwaarschijnlijk voorbeeld je op de proppen komt.
Prima, dat brengt ons terug naar mijn eerste vraag in het topic:quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:43 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
[..]
Opzet of roekeloosheid, kun je zoveel scenario's in bedenken. Fietser kwam met een rotvaart aancrossen, kwam ineens tussen auto's vandaan waarbij TS dat niet hoefde te verwachten, enzovoorts.
Maargoed, dat staat los van het verbod om aansprakelijkheid te erkennen wat in vrijwel elke verzekeringspolis zal zijn opgenomen.
En gezien daar geen antwoord van TS op komt verwacht ik niet dat de fietser eigenlijk wheelies over de daken van de naastgelegen auto's maakte om vervolgens nagenoeg letterlijk tegen de auto van TS uit de lucht te komen vallen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je zo achterlijk gaan doen, maar TS mag zich gewoon niet uitlaten over de aansprakelijkheid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, dat brengt ons terug naar mijn eerste vraag in het topic:
En gezien daar geen antwoord van TS op komt verwacht ik niet dat de fietser eigenlijk wheelies over de daken van de naastgelegen auto's maakte om vervolgens nagenoeg letterlijk tegen de auto van TS uit de lucht te komen vallen.
Precies, want (verzekerings)fraude is een begrijpelijke reactie op een verkeersfout te hebben begaan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die ouder pissig is dat dat kind thuiskomt met een verhaal over schuldig en niet goed opletten dan zou het wel eens kunnen helpen daar excuses voor aan te bieden
Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is wanneer de auto al enige tijd stil stond (wachtend op het passeren van de fietser), maar de fietser druk was met andere dingen en zo op de auto botste. Ik kan me voorstellen dat er in zo’n geval op z’n minst een verdeling van de aansprakelijkheid zou zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe me daar dan maar eens een voorbeeld van.
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:39 schreef Jeltje het volgende:
[..]
T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.
Klopt. Maar 50% van de schade van de fietser wordt altijd betaald vanuit de verzekering. Als de fietser onder de 14 is zelfs 100% van de schade van de fietser. Maar dat wil niet zeggen dat jij niks krijgt als automobilistquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is wanneer de auto al enige tijd stil stond (wachtend op het passeren van de fietser), maar de fietser druk was met andere dingen en zo op de auto botste. Ik kan me voorstellen dat er in zo’n geval op z’n minst een verdeling van de aansprakelijkheid zou zijn.
jank toch niet zo. Is openbaar forum. We geven gewoon onze mening.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:09 schreef PierreTT het volgende:
Man man wat een geemmer over wat TS wel of niet gedaan heeft of gezegd heeft. Laat dat gewoon, het verpest het complete topic.
TS, mocht je specifieke vragen hebben hoe je autoverzekering hiermee omgaat, laat het gerust weten.
In de vorige eeuw ben ik als kind tegen de bumper van een geparkeerde auto gefietst. Geen schade aan de auto te zien, gewoon naar huis gefietst. De dag erna vroeg m'n pa waarom m'n voorvork uit het lood stond.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 07:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met dit punt sta je sterk. Hij is met de fiets naar huis gereden met een kapotte voorvork en trapper? Lijkt me sterk.
Als pappa belt leg je dit uit, zeg je dat je dit sowieso gaat melden aan de verzekering en dat je bereid bent dit juridisch hoog te spelen, puur uit principe. Af en toe een subtiele vraag tussendoor als: "Weet je zoon wat meineed is?" of "komt 'ie op dezelfde fiets naar de rechtbank?"
Spreek minachting en zelfverzekerdheid uit, alsof je 100% onschuldig bent en precies weet wat hier voor spelletje wordt gespeeld.
De aanname dat de vader de boel wil bedriegen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:31 schreef Kamina het volgende:
Ik weet niet wat ik nou erger vind, die bedriegende vader van dat joch of de ontbrekende ruggengraat van ts.
waar staat dat in het burgerlijk wetboek?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:49 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kun je zo achterlijk gaan doen, maar TS mag zich gewoon niet uitlaten over de aansprakelijkheid.
keiharde ben jij.. Wat is er mis met een schadeformuliertje invullen en het de verzekeraar uit laten zoeken? Meer kosten dan een fiets van 10 jaar oud komen er niet uit, wees blij dat er geen gewonden zijn gevallen. Komt dan ook een schade expert langs en die maakt gehakt van een eventueel lulverhaal..quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 07:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als pappa belt leg je dit uit, zeg je dat je dit sowieso gaat melden aan de verzekering en dat je bereid bent dit juridisch hoog te spelen, puur uit principe. Af en toe een subtiele vraag tussendoor als: "Weet je zoon wat meineed is?" of "komt 'ie op dezelfde fiets naar de rechtbank?"
Spreek minachting en zelfverzekerdheid uit, alsof je 100% onschuldig bent en precies weet wat hier voor spelletje wordt gespeeld.
Dat staat in je polisvoorwaarden. Verzekering dekt niet als jij aansprakelijkheid erkent. In het BW staat dat die clausule niet geldig is als je erkenning juist is, maar als leek heb je onvoldoende kennis om te beoordelen of je daadwerkelijk aansprakelijk bent en het is überhaupt niet nodig om dat risico te lopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:57 schreef dop het volgende:
[..]
waar staat dat in het burgerlijk wetboek?
Natuurlijk hebben verzekeringsmaatschappij liever niet dat je aansprakelijkheid erkend, daar hoeven we geen discussie over te voeren.
De gevolgen van het erkennen van schuld in een relatief eenvoudig zaak waar bij de schade onder het noclaim van de ts blijft zijn minimaal, dus de discussie niet eens waard.
Nee, ze moet niet doen alsof dat kind schuld heeft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:07 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat staat in je polisvoorwaarden. Verzekering dekt niet als jij aansprakelijkheid erkent. In het BW staat dat die clausule niet geldig is als je erkenning juist is, maar als leek heb je onvoldoende kennis om te beoordelen of je daadwerkelijk aansprakelijk bent en het is überhaupt niet nodig om dat risico te lopen.
Tuurlijk haalt het hier geen zak uit, maar feit is dat Leandra als gillende keukenmeid komt roeptoeteren dat TS aansprakelijkheid moet erkennen, wat juridisch gezien gewoon een baggeradvies is.
Hoe weet jij nou of dat kind geen schuld heeft? Het is ook totaal niet relevant voor de discussie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze moet niet doen alsof dat kind schuld heeft.
Toen niet en hier niet.
Maar ga vooral verder met je persoonlijke geneuzel.
Wacht, er is dus geen zekerheid voor jou dat TS schuldig is? TS rijdt achteruit een parkeervak uit en krijgt een botsing (met een fietser). Heb je eigenlijk wel een rijbewijs? Ben je op de hoogte van alle verkeersregeltjes?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of dat kind geen schuld heeft? Het is ook totaal niet relevant voor de discussie.
Enig idee hoe de regels zijn mbt bijzondere verrichtingen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of dat kind geen schuld heeft? Het is ook totaal niet relevant voor de discussie.
Ook geen boeide vraag.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Jahoor, heb ik al eerder op gereageerd. Overmacht bijvoorbeeld, als kind snoeihard komt aanfietsen. Misschien moet je zelf eens wat beter naar de regeltjes kijken. Punt blijft dat het niet relevant is en TS aansprakelijkheid niet mag erkennen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wacht, er is dus geen zekerheid voor jou dat TS schuldig is? TS rijdt achteruit een parkeervak uit en krijgt een botsing (met een fietser). Heb je eigenlijk wel een rijbewijs? Ben je op de hoogte van alle verkeersregeltjes?
Omdat pa met een andere schade aan kwam zetten, daar trek ik de lijn. Ts is zeker dat de schade en de fiets niet overeenkomen met de schade en fiets ten tijde van de aanrijding. Conclusie: tegenpartij doet een poging tot fraude.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:53 schreef cracktor het volgende:
[..]
keiharde ben jij.. Wat is er mis met een schadeformuliertje invullen en het de verzekeraar uit laten zoeken? Meer kosten dan een fiets van 10 jaar oud komen er niet uit, wees blij dat er geen gewonden zijn gevallen. Komt dan ook een schade expert langs en die maakt gehakt van een eventueel lulverhaal..
Heel misschien he had ts dat dan vermeld in dit topic.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:40 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Jahoor, heb ik al eerder op gereageerd. Overmacht bijvoorbeeld, als kind snoeihard komt aanfietsen.
of niet, wantquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:42 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Heel misschien he had ts dat dan vermeld in dit topic.
Ts had het gezien haar toon wel relevant gevonden. Dus je suggestieve opmerkingen over mogelijke overmacht zijn gebaseerd op gebakken lucht.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
of niet, want
het
is
niet
relevant
voor
zijn
vraag
Die knul kan inderdaad ook een secret evil genius zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:23 schreef loveli het volgende:
[..]
De aanname dat de vader de boel wil bedriegen.
Oh?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:14 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Klopt. Maar 50% van de schade van de fietser wordt altijd betaald vanuit de verzekering. Als de fietser onder de 14 is zelfs 100% van de schade van de fietser. Maar dat wil niet zeggen dat jij niks krijgt als automobilist
Juist dan ben je wel altijd aansprakelijk. Uit een parkeervak wegrijden is een bijzondere verrichting en moet je al het verkeer voor laten gaan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kap eens met dit domme gezemel, je MAG van je verzekeraar niet eens iets zeggen over de aansprakelijkheidsvraag. Je bent ook niet altijd aansprakelijk als je een fietser aanrijdt, ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.
Nee want je moet geen aansprakelijkheid erkennen. Het is bizar dat zoveel mensen hier een advies geven wat juridisch ten zeerste wordt afgeraden. Dat staat compleet los van of TS wel of niet denkt aansprakelijk te zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:11 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ts had het gezien haar toon wel relevant gevonden. Dus je suggestieve opmerkingen over mogelijke overmacht zijn gebaseerd op gebakken lucht.
U heeft ook wel eens een detectivje op TV gezien begrijp ik..quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat pa met een andere schade aan kwam zetten, daar trek ik de lijn. Ts is zeker dat de schade en de fiets niet overeenkomen met de schade en fiets ten tijde van de aanrijding. Conclusie: tegenpartij doet een poging tot fraude.
Als de schadeafhandeling normaal was verlopen zou ik ook gewoon meewerken, ongeacht de aansprakelijkheid (die ligt trouwens bij TS, tegenpartij was een minderjarige bestuurder van een fiets en TS reed achteruit), maar omdat tegenpartij een kunstje probeert te flikken zou ik, in ts' schoenen, de hakken in het zand zetten.
U vindt zijn uitleg niet erg realistisch begrijp ik?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:44 schreef cracktor het volgende:
[..]
U heeft ook wel eens een detectivje op TV gezien begrijp ik..
Wil hem graag inhuren voor als ik schade rijquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:52 schreef r_one het volgende:
[..]
U vindt zijn uitleg niet erg realistisch begrijp ik?
Dan ga ik voor de vader van de jongen; creatief type die ergens geld uit weet te peuteren, zelfs als er geen schade van enige betekenis isquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:03 schreef cracktor het volgende:
[..]
Wil hem graag inhuren voor als ik schade rij
Spiegels kijken voornamelijk achteruit, terwijl het verkeer juist zijlings komt wanneer je uit een vak rijdt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:50 schreef Krollie het volgende:
[..]
Juist dan ben je wel altijd aansprakelijk. Uit een parkeervak wegrijden is een bijzondere verrichting en moet je al het verkeer voor laten gaan.
Overigens: je zou zonder iemand aan te rijden moeten kunnen wegrijden uit een parkeervak. Het is een kwestie van heel goed in alle spiegels kijken, als je dat doet zie je niemand over het hoofd.
Daarom ook: 170-graden achteruitrijcameraquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:06 schreef Kamina het volgende:
[..]
Spiegels kijken voornamelijk achteruit, terwijl het verkeer juist zijlings komt wanneer je uit een vak rijdt.
Hoe dan ook, je had ook andersom kunnen inparkeren.
Niet iedereen rijdt een hypermoderne bak.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Daarom ook: 170-graden achteruitrijcamera![]()
Had ik al eens gepost maar was eruit gebezemd.
Kun je aftermarket op elk koekblik installeren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:09 schreef Kamina het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt een hypermoderne bak.
Sterker nog, vrijwel niemand.
Niet iedereen kan dat, door gebrek aan kennis of financiën.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Kun je aftermarket op elk koekblik installeren.
Als de fietser volledig fout is en boven de 14 kan je in ieder geval een deel van de schade verhalen op de fietser. Bijvoorbeeld als een fietser door rood licht rijdt en tegen jou aan klapt.quote:
Terwijl je achteruitrijdend een parkeerhaven verlaat....quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:17 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als de fietser volledig fout is en boven de 14 kan je in ieder geval een deel van de schade verhalen op de fietser. Bijvoorbeeld als een fietser door rood licht rijdt en tegen jou aan klapt.
Oh, ik dacht dat je bedoelde in het geval de fietser jonger dan 14 jaar is. Dat andere wist ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:17 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als de fietser volledig fout is en boven de 14 kan je in ieder geval een deel van de schade verhalen op de fietser. Bijvoorbeeld als een fietser door rood licht rijdt en tegen jou aan klapt.
Schijnbaar rij ik in een hypermoderne bakquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:09 schreef Kamina het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt een hypermoderne bak.
Sterker nog, vrijwel niemand.
De meeste (verstandige) mensen adviseren gewoon om het te laten uitzoeken door de verzekering.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:05 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Nee want je moet geen aansprakelijkheid erkennen. Het is bizar dat zoveel mensen hier een advies geven wat juridisch ten zeerste wordt afgeraden. Dat staat compleet los van of TS wel of niet denkt aansprakelijk te zijn.
Nee dan nietquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Terwijl je achteruitrijdend een parkeerhaven verlaat....
Jonger dan 14 kan ook, maar dat ligt aan je verzekeraar en hoe coulant die zijn. Sommige verzekeraars hanteren no-blame. Stel je voor, jij rijdt in een woonwijk en een kind schiet ineens voor je langs. Nooit aan zien komen, je kan er niks aan doen. Sommige verzekeraars vergoeden dan 100% van de schade van de fietser (dat moet sowieso), maar vergoeden ook jouw schade zonder no-claimgevolgen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je bedoelde in het geval de fietser jonger dan 14 jaar is. Dat andere wist ik.
Patserquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 20:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Schijnbaar rij ik in een hypermoderne bak
Creatief met een fiets van 10 jaar oud, dan zie ik meer Kees Flodder voor me. Man man ga toch in Egypte wonen ofzo als je je zaakjes zo wilt regelen..quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ga ik voor de vader van de jongen; creatief type die ergens geld uit weet te peuteren, zelfs als er geen schade van enige betekenis is
Zullen we even het prijskaartje van de stand-in fiets afwachten, voordat je users naar warmere oorden verbant?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 20:32 schreef cracktor het volgende:
[..]
Creatief met een fiets van 10 jaar oud, dan zie ik meer Kees Flodder voor me. Man man ga toch in Egypte wonen ofzo als je je zaakjes zo wilt regelen..
Tering jij bent goed, je moet advocaat worden jij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 20:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Zullen we even het prijskaartje van de stand-in fiets afwachten, voordat je users naar warmere oorden verbant?
Jij vindt het kennelijk normaal dat er een andere, kapotte fiets uit de schuur wordt getrokken om TS even een oor aan te naaien. Prima, ik niet.
Her is je ontgaan dat de TS ineens niet zo zeker meer was dat het een andere fiets was?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 20:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Zullen we even het prijskaartje van de stand-in fiets afwachten, voordat je users naar warmere oorden verbant?
Jij vindt het kennelijk normaal dat er een andere, kapotte fiets uit de schuur wordt getrokken om TS even een oor aan te naaien. Prima, ik niet.
Is me niet ontgaan nee. TS heeft idd de zekerheid teruggeschroefd van 100% naar 99%.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 21:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Her is je ontgaan dat de TS ineens niet zo zeker meer was dat het een andere fiets was?
Mij ook niet. Ik ben als kind ook een keer ergens tegenaan gereden. Weet al niet eens meer wat. Maar ik weet wel dat ik voor dat ongeluk gewoon naar links of rechts kon sturen en door kon trappen zonder dat mijn schoen /voet tegen het voorwiel aankwam. Na die aanrijding kon dat ineens niet meer. Viel er bijna van van mijn fiets de eerste keer, omdat mijn voet ineens mijn stuuractie blokkeerde. Was even schrikken. Blijkbaar stond mijn voorvork ook ineens in een andere stand. Was even omschakelen, maar heb het zo gelaten. Ik kon er gelukkig nog mee fietsen,maar handig was anders.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:21 schreef loveli het volgende:
[..]
In de vorige eeuw ben ik als kind tegen de bumper van een geparkeerde auto gefietst. Geen schade aan de auto te zien, gewoon naar huis gefietst. De dag erna vroeg m'n pa waarom m'n voorvork uit het lood stond.
Mij lijkt de genoemde schade aan de fiets niet onlogisch.
Sorry, mijn intelligentie laat het even afweten. Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:44 schreef cracktor het volgende:
[..]
U heeft ook wel eens een detectivje op TV gezien begrijp ik..
Sherlock.quote:Op zondag 28 oktober 2018 09:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sorry, mijn intelligentie laat het even afweten. Wat bedoel je precies?
Dat doe je dan maar via een DM, niet hier.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
jij hebt niks te zeggen vriend.quote:Op zondag 28 oktober 2018 09:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat doe je dan maar via een DM, niet hier.
Bij elk scenario wat ik kan verzinnen zit de automobilist fout. Achteruit rijdend een parkeerplaats verlaten, en dan ook nog tegen een zwakkere verkeersdeelnemer. Dan zal je overmacht moeten bewijzen en daar lijkt hier ook geen sprake van te zijn (word in de praktijk sowieso ~nooit toegekend)quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:31 schreef jroz het volgende:
Er zijn genoeg scenario's te verzinnen waaruit zou blijken dat TS niet schuldig is en niets aan het ongeluk had kunnen doen. Maarja, dit is Fok! he, dan ben je schuldig tot het tegendeel is bewezen.
Oh, heerlijk dit. Los van of mensen zelf wel of niet eerlijk zijn (want dat weten we niet) zijn dit altijd zulke rare, manipulerende opmerkingen.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:13 schreef Jeltje het volgende:
Ook dat hij teleurgesteld was in mijn keuze omdat hij dacht dat ik een eerlijk mens zou zijn
Goed dat je je poot zo stijf houdt.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:13 schreef Jeltje het volgende:
Korte update: de vader van de fietser heeft een offerte van de schade doorgestuurd van een bedrag dat volgens mijn eigen fietsenmaker niet eerlijk is. Ik heb mijn fietsenmaker het filmpje van de schade gestuurd en op basis daarvan gaf hij aan dat het meer dan dubbel is van wat hij zou rekenen. Voor dat schadebedrag vind ik op marktplaats ook precies dezelfde fiets maar dan 2e hands.
Heb vervolgens met mijn verzekering contact gehad en zij gaan een expert sturen om de schade aan de fiets te bepalen.
Toen ik dit laatste met de vader besprak begon hij te dreigen met extra schade te claimen (schade aan kleding, spatbord, zadel, etc.) en dat hij rechtsbijstand wilde inschakelen tegen mij. Ook dat hij teleurgesteld was in mijn keuze omdat hij dacht dat ik een eerlijk mens zou zijn en hij vond dat hij al heel mild was geweest in het bedrag van de schade. Hij wilde het zonder verzekering afronden en had geen zin in dit gedoe. Ben verder niet ingegaan op de dreigementen en heb gezegd dat juist deze afwikkeling eerlijk is. Tevens heb ik nog een tegenbod gedaan als alternatief om de rompslomp niet te hebben maar daar is hij niet mee akkoord gegaan dus het wordt gewoon verzekeringswerk en dan zie ik wel wat daar uit gaat komen.
Als nou blijkt dat er gefraudeerd is, hebben verzekeraars een zwarte lijst voor dit soort mensen?quote:Op donderdag 1 november 2018 16:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, heerlijk dit. Los van of mensen zelf wel of niet eerlijk zijn (want dat weten we niet) zijn dit altijd zulke rare, manipulerende opmerkingen.
Jazeker.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als nou blijkt dat er gefraudeerd is, hebben verzekeraars een zwarte lijst voor dit soort mensen?
Dan verwacht ik dat hij naar zijn centen kan fluit. En terecht.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:53 schreef Ludachrist het volgende:
Toch dapper van die pa dat hij nog 1x all-in gaat om je af te bluffen.
Maar ik verwacht dat hij geen afspraak met die expert gaat maken.
Welke centen? Hij heeft geen schade en dus geen recht op geld.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:55 schreef dop het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat hij naar zijn centen kan fluit. En terecht.
De lucht is blauw, maar niet als je, je ogen dicht doet.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke centen? Hij heeft geen schade en dus geen recht op geld.
Ik heb er bij mijn verzekering wel op aangedrongen dat ze echt een expert langssturen om de schade te taxeren. De vraag is alleen of zij dat voor bedragen onder de 500,- ook gaan doen en niet klakkeloos uitkeren wat de tegenpartij vraagt.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:53 schreef Ludachrist het volgende:
Toch dapper van die pa dat hij nog 1x all-in gaat om je af te bluffen.
Maar ik verwacht dat hij geen afspraak met die expert gaat maken.
Ze keren het gewoon uit.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:00 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik heb er bij mijn verzekering wel op aangedrongen dat ze echt een expert langssturen om de schade te taxeren. De vraag is alleen of zij dat voor bedragen onder de 500,- ook gaan doen en niet klakkeloos uitkeren wat de tegenpartij vraagt.
Dit is in mijn ogen niet het type dat zich laat blokkeren en dat gaat accepteren...en ik ben niet het type dat schijt heeft aan de mogelijkheid van lastig gevallen gaan worden op mijn werk of een bekraste auto oid. Dus gewoon netjes afhandelen heeft dan mijn voorkeur.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het zo ver is gekomen.
Zij hebben en hadden geen enkel bewijs, maar die is wel tot stand gekomen op het moment dat je bent gaan reageren op de nep foto’s etc.
Verzekering gaat denk ik ook gewoon uitkeren, zeker bij bedragen onder de 500, hoewel ik hoop dat ze wel een expert zullen inschakelen.
Ik had het gesprek al afgekapt bij de nep fotos en die gasten geblokkeerd, ze hadden geen poot om op te staan.
Toen ik twee jaar geleden schade had aan mijn (race)fiets door een aanrijding, werd er een tegenexpertise gedaan, omdat de schade meer bedroeg dan ¤800. De tegenexpertise bevestigde overigens het schadebedrag.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:00 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik heb er bij mijn verzekering wel op aangedrongen dat ze echt een expert langssturen om de schade te taxeren. De vraag is alleen of zij dat voor bedragen onder de 500,- ook gaan doen en niet klakkeloos uitkeren wat de tegenpartij vraagt.
Laat even weten waar je woont, mijn fiets heeft ook nog wat reparaties nodigquote:Op donderdag 1 november 2018 19:39 schreef Jeltje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het bedrag liever uitbetaal als het door de verzekering wordt bevestigd dan dat ik me door zo'n figuur laat manipuleren.
Heb je de verzekeraar gemeld dat het naar jouw mening een andere fiets is dan die bij de aanrijding betrokken was? Of gaan ze alleen de schade aan de fiets die papa naar voren schuift kostentechnisch beoordelen?quote:Op donderdag 1 november 2018 19:39 schreef Jeltje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het bedrag liever uitbetaal als het door de verzekering wordt bevestigd dan dat ik me door zo'n figuur laat manipuleren.
Als jij dat al je poot stijf houden vind...quote:Op donderdag 1 november 2018 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed dat je je poot zo stijf houdt.
Hoezo? Wat doet TS verkeerd dan?quote:Op donderdag 1 november 2018 21:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als jij dat al je poot stijf houden vind...
TS laat gewoon over zich heen lopen.
Wat je al zegt; omdat TS schuld bekende ipv te zeggen dat ze oprotten met hun fraude.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het zo ver is gekomen.
Zij hebben en hadden geen enkel bewijs, maar die is wel tot stand gekomen op het moment dat je bent gaan reageren op de nep foto’s etc.
Verzekering gaat denk ik ook gewoon uitkeren, zeker bij bedragen onder de 500, hoewel ik hoop dat ze wel een expert zullen inschakelen.
Ik had het gesprek al afgekapt bij de nep fotos en die gasten geblokkeerd, ze hadden geen poot om op te staan.
Dit dus. Het is niet eens dezelfde fiets, en toch werkt TS nog leuk mee. Bizar.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Werkperd het volgende:
Ik zou gelijk in negeermodes schieten op het moment dat er sprake is van leugen/fraude. Even een andere gesloopte fiets laten zien als chantagemiddel...
Feitelijk kunnen ze niks maken. Geen schadeformulier met handtekening en ook geen politie ter plekke.
Jammer dat je zachtaardig bent geweest tegen zulke oplichters.
Daar is TS al inmiddels op teruggekomen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit dus. Het is niet eens dezelfde fiets, en toch werkt TS nog leuk mee. Bizar.
Kan je me die post quoten? Want ik kan hem niet vinden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Daar is TS al inmiddels op teruggekomen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:37 schreef dop het volgende:
[..]
Terug naar de fiets.
Hoe zeker ben je dat het een andere fiets is?
[..]
Klinkt mij niet echt als 'er op terugkomen'.quote:
quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan je me die post quoten? Want ik kan hem niet vinden.
[..]
[..]
Klinkt mij niet echt als 'er op terugkomen'.
Mwa... eerst iets zeggen en dan niet 100% zeker meer weten en "het ging nogal vlug" " die ik anders wel had onthouden denk ik" klinkt voor mij wel als erop terugkomen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:39 schreef Jeltje het volgende:
[..]
T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.
Goeie!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:51 schreef Hallojo het volgende:
TS zit zelf fout en weet niet eens zeker of het een andere fiets is.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Werkperd het volgende:
Ik zou gelijk in negeermodes schieten op het moment dat er sprake is van leugen/fraude. Even een andere gesloopte fiets laten zien als chantagemiddel...
Feitelijk kunnen ze niks maken. Geen schadeformulier met handtekening en ook geen politie ter plekke.
Jammer dat je zachtaardig bent geweest tegen zulke oplichters.
Voor dit soort ongelukjes komt de politie niet hoor.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Werkperd het volgende:
TS is helemaal niet zeker of ze wordt opgelicht.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:35 schreef SOG het volgende:
Dit is wat er mis is met de nederlandse man. Geen ruggengraat. Gewoon jezelf laten oplichten waar je bij staat en het dan als een overwinning zien als je tegenstand biedt na het eerste bedrag wat geeist wordt.
Deze man doet iets illegaals. En jij zorgt ervoor dat het nog zijn vruchten afwerpt ook.
Edit: of is het een vrouw![]()
99 procent zekerquote:Op vrijdag 2 november 2018 14:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
TS is helemaal niet zeker of ze wordt opgelicht.
Dit dus inderdaad.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:35 schreef SOG het volgende:
Dit is wat er mis is met de nederlandse man. Geen ruggengraat. Gewoon jezelf laten oplichten waar je bij staat en het dan als een overwinning zien als je tegenstand biedt na het eerste bedrag wat geeist wordt.
Deze man doet iets illegaals. En jij zorgt ervoor dat het nog zijn vruchten afwerpt ook.
Edit: of is het een vrouw![]()
Helemaal niet of niet helemaal?quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
TS is helemaal niet zeker of ze wordt opgelicht.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Niet relevant, net als jouw opmerking.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wederom niet relevant. Volgens mij is de vraagstelling van TS duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarmee impliceert ze wederom dat ze schuld heeft omdat ze juridisch als auto schuld heeft, en de fietser ondanks "niet opletten" gevrijwaard is van schuld.
Terwijl het wel of niet opletten van de fietser niet van belang is als jij degene bent die een parkeervak verlaat.
Maar wederom ik hoor graag van TS waarom ze denkt dat het wel of niet opletten van de fietser van belang is als zij een parkeervak verlaat, en dus per definitie degene is die voorrang dient te verlenen aan alle overige verkeer.
Hou eens op met je aannames aub.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik acht de kans op basis van je OP vrij groot in dat dat joch thuisgekomen is met een verhaal over zijn fout en niet goed opletten, en dat had je als schuldige in deze kwestie moeten voorkomen.
Afhankelijk van de leeftijd van het kind zelfs direct de ouders moeten bellen.
TS is fout maar er was geen schade. Daarna was het opeens een andere fiets. Je verdraait de boel hier aardig.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze moet niet doen alsof dat kind schuld heeft.
Toen niet en hier niet.
Maar ga vooral verder met je persoonlijke geneuzel.
Niet relevant voor de vraag.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wacht, er is dus geen zekerheid voor jou dat TS schuldig is? TS rijdt achteruit een parkeervak uit en krijgt een botsing (met een fietser). Heb je eigenlijk wel een rijbewijs? Ben je op de hoogte van alle verkeersregeltjes?
Groot gelijkquote:Op donderdag 1 november 2018 16:13 schreef Jeltje het volgende:
Korte update: de vader van de fietser heeft een offerte van de schade doorgestuurd van een bedrag dat volgens mijn eigen fietsenmaker niet eerlijk is. Ik heb mijn fietsenmaker het filmpje van de schade gestuurd en op basis daarvan gaf hij aan dat het meer dan dubbel is van wat hij zou rekenen. Voor dat schadebedrag vind ik op marktplaats ook precies dezelfde fiets maar dan 2e hands.
Heb vervolgens met mijn verzekering contact gehad en zij gaan een expert sturen om de schade aan de fiets te bepalen.
Toen ik dit laatste met de vader besprak begon hij te dreigen met extra schade te claimen (schade aan kleding, spatbord, zadel, etc.) en dat hij rechtsbijstand wilde inschakelen tegen mij. Ook dat hij teleurgesteld was in mijn keuze omdat hij dacht dat ik een eerlijk mens zou zijn en hij vond dat hij al heel mild was geweest in het bedrag van de schade. Hij wilde het zonder verzekering afronden en had geen zin in dit gedoe. Ben verder niet ingegaan op de dreigementen en heb gezegd dat juist deze afwikkeling eerlijk is. Tevens heb ik nog een tegenbod gedaan als alternatief om de rompslomp niet te hebben maar daar is hij niet mee akkoord gegaan dus het wordt gewoon verzekeringswerk en dan zie ik wel wat daar uit gaat komen.
Maakt het heel veel uit voor haar positie om stelligheid in te kunnen nemen?quote:
Nogal jaquote:Op zondag 4 november 2018 10:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maakt het heel veel uit voor haar positie om stelligheid in te kunnen nemen?![]()
"99% zeker"quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[..]
Mwa... eerst iets zeggen en dan niet 100% zeker meer weten en "het ging nogal vlug" " die ik anders wel had onthouden denk ik" klinkt voor mij wel als erop terugkomen.
Ben jij liever 'niet helemaal zeker' dat je de deur op slot hebt gedaan toen je naar je werk ging. Of ben je liever 'helemaal niet zeker' dat je de deur op slot hebt gedaan toen je naar je werk ging?quote:Op zondag 4 november 2018 10:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maakt het heel veel uit voor haar positie om stelligheid in te kunnen nemen?![]()
Dat zei ze later pas. Veranderd niks aan wat ik schreef.quote:
Ja joh ... TS is overduidelijk 180 graden van mening veranderd .... je hebt groot gelijk hoorquote:Op zondag 4 november 2018 11:46 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat zei ze later pas. Veranderd niks aan wat ik schreef.
Aan de fiets die bij het ongeluk betrokken was, was toch geen schade? Lijkt me niet dat TS aansprakelijk is voor schade aan een fiets die niet betrokken was.quote:Op zondag 4 november 2018 16:44 schreef Nizno het volgende:
En nu is het wel genoeg.
De casus is vrij simpel. TS maakt schade. Niet expres, wel aansprakelijk. Waarschijnlijk claimt de vader van slachtoffer andere schade.
Genoeg gehak op elkaar.
De TS weet niet of er schade was., ze twijfelt vooral of het om de fiets ging die ze later op de foto zagquote:Op maandag 5 november 2018 11:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Aan de fiets die bij het ongeluk betrokken was, was toch geen schade? Lijkt me niet dat TS aansprakelijk is voor schade aan een fiets die niet betrokken was.
Verzekeraar gaat bij gering schadebedrag doorgaans niet moeilijk doen. Onder een bepaald bedraag sturen ze ook geen expert.quote:Uit interesse, maar hoe gaan verzekeraars dit oplossen? Geen van beide partijen kan voor zover ik begrepen heb uit het topic bewijzen welke voertuigen betrokken waren...
Tenzij er een expert langskomt zal de verzekeraar van TS gaan betalen, want TS is natuurlijk gewoon aansprakelijk. Een expert kan wel bepalen of de schade door een aanrijding met een auto komt of niet, en vaak door middel van een lakmonster o.i.d. ook nog bepalen of het waarschijnlijk was dat het de auto van TS was of een andere.quote:Op maandag 5 november 2018 11:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Aan de fiets die bij het ongeluk betrokken was, was toch geen schade? Lijkt me niet dat TS aansprakelijk is voor schade aan een fiets die niet betrokken was.
Uit interesse, maar hoe gaan verzekeraars dit oplossen? Geen van beide partijen kan voor zover ik begrepen heb uit het topic bewijzen welke voertuigen betrokken waren...
Oké en stel dat TS zeker wist dat de geclaimde schade schade betreft aan een fiets die niet betrokken was, maar dat niet kan bewijzen?quote:Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef dop het volgende:
[..]
De TS weet niet of er schade was., ze twijfelt vooral of het om de fiets ging die ze later op de foto zag
[..]
Verzekeraar gaat bij gering schadebedrag doorgaans niet moeilijk doen. Onder een bepaald bedraag sturen ze ook geen expert.
Zie mijn reactie op user hierboven; stel dat TS het zeker wist (maar niet kan aantonen zonder zo'n expert). Zuur voor TS als het om een andere fiets gaat. Bij wie ligt de bewijslast in zo'n geval, want geen van beide kan iets bewijzen op dit moment.quote:Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tenzij er een expert langskomt zal de verzekeraar van TS gaan betalen, want TS is natuurlijk gewoon aansprakelijk. Een expert kan wel bepalen of de schade door een aanrijding met een auto komt of niet, en vaak door middel van een lakmonster o.i.d. ook nog bepalen of het waarschijnlijk was dat het de auto van TS was of een andere.
Maar aangezien we het over ¤ 500,- hebben gaan ze dat waarschijnlijk gewoon uitkeren en mag TS wat schadevrije jaren inleveren.
Jij word gewoon flink genaaid.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.
Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.
Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.
Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.
Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.
- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk
Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?
Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?
TS is alleen schadevrije jaren kwijt en kan dus in een andere bonus/malustrede terecht komen. Lekker duur 'akkefietsje' voor schade aan een fiets die niet eens bij het ongeluk betrokken was. Ik liet me niet zo hard naaien wanneer ik TS was en zou een lakmonster eisen ter verificatie.quote:Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef dop het volgende:
[..]
De TS weet niet of er schade was., ze twijfelt vooral of het om de fiets ging die ze later op de foto zag
[..]
Verzekeraar gaat bij gering schadebedrag doorgaans niet moeilijk doen. Onder een bepaald bedraag sturen ze ook geen expert.
Zeker sneu, maar lak monster van wat ?quote:Op maandag 5 november 2018 12:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
TS is alleen schadevrije jaren kwijt en kan dus in een andere bonus/malustrede terecht komen. Lekker duur 'akkefietsje' voor schade aan een fiets die niet eens bij het ongeluk betrokken was. Ik liet me niet zo hard naaien wanneer ik TS was en zou een lakmonster eisen ter verificatie.
TS heeft bevestigd dat er een aanrijding is geweest, de tegenpartij kan een beschadigde fiets aantonen, dat is gewoon voldoende voor een verzekeraar. Ze gaan echt niet vragen of de tegenpartij kan bewijzen dat het specifiek die fiets was op dat moment.quote:Op maandag 5 november 2018 12:01 schreef baskick het volgende:
Zie mijn reactie op user hierboven; stel dat TS het zeker wist (maar niet kan aantonen zonder zo'n expert). Zuur voor TS als het om een andere fiets gaat. Bij wie ligt de bewijslast in zo'n geval, want geen van beide kan iets bewijzen op dit moment.
Helder. Aan de ene kant logisch dat het zo werkt, maar ergens vind ik het niet helemaal fair - de tegenpartij kan relatief eenvoudig frauderen.quote:Op maandag 5 november 2018 12:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
TS heeft bevestigd dat er een aanrijding is geweest, de tegenpartij kan een beschadigde fiets aantonen, dat is gewoon voldoende voor een verzekeraar. Ze gaan echt niet vragen of de tegenpartij kan bewijzen dat het specifiek die fiets was op dat moment.
Ik lees "mijn auto", "mijn kenteken" en dat de tegenpartij weet waar TS werkt - niet dat het niet TS' auto is. Los daarvan doet dat niets af aan het feit dat de verzekeraar van de auto mogelijk schade gaat vergoeden aan een fiets die niet betrokken was.quote:Op maandag 5 november 2018 12:43 schreef Kloonhommel het volgende:
Nog ff over de schadevrije jaren. Het is werkgever zijn auto, dus TS gaat er zelf niks van merken.
quote:Op maandag 5 november 2018 12:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik lees "mijn auto", "mijn kenteken" en dat de tegenpartij weet waar TS werkt - niet dat het niet TS' auto is.
Ik vatte dit aanvankelijk verkeerd op. Ik heb jouw reactie ook ff deels leeggehaald omdat je zaken erbij haalt waar ik zelf niet over schrijf in waarin je me quote. Ik schreef een losse opmerking over de schadevrije jaren omdat een aantal daarover begonnen in de laatste paar postjes.quote:Verder is de aanrijding onder werktijd gebeurd waardoor ik inmiddels ook contact heb gehad met mijn werkgever die daarvoor officieel aansprakelijk is. Zij gaan nog laten weten hoe dit verder af te handelen.
dit laatste zou ik ook doen ja, eventueel. Tis iig een betere optie dan je verzekeringsmaatschappij vrolijk 500,- zien overmaken en jou in schadevrije jaren er 5 zien terugvallen.quote:Op maandag 5 november 2018 13:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Als er ter plekke geen schade formulier is ingevuld dan kan zowel TS als de fietser het op zijn/haar buik schrijven.
Daarnaast als een fiets zowat total loss is en vork krom en trappers eraf dan zal er aan de auto flink wat sporen moeten zitten. bumpers zijn nogal kwetsbaar een klein tikje heb je al een enorme kras.
Daarnaast de schroot fiets die je te zien kreeg, check even het bouwjaar is het een oudere fiets (5 jaar of ouder) ook fietsen hebben een afschrijf een fiets dat kapot gereden is van 10 jaar oud krijg je gewoon niks voor want het was al afgeschreven.
Dus TS als je op het moment van het ongevalletje geen papieren heb ingevuld dan is er niks geldig voor de verzekering.
Dat de vader ermee bemoeit, hij heeft er helemaal niks mee te maken hij was er niet bij dus geen bewijs dus geen contact zoeken tenzij het om een knulletje van 8 ofzo gaat.
Wat je nog kan doen, koop zelf een goede 2e hands fiets van vergelijkbaar model en kwaliteit, voor 100 heb je al een hele goede 2e handsje bij de fietsenmaker, even slikken maar 500,- schade is een nieuwprijs van een middenklasse stadsfiets.
Verlies je serieus 5 jaren bij een schade van 500,-quote:Op maandag 5 november 2018 13:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
dit laatste zou ik ook doen ja, eventueel. Tis iig een betere optie dan je verzekeringsmaatschappij vrolijk 500,- zien overmaken en jou in schadevrije jaren er 5 zien terugvallen.
Het bedrag is niet relevant, het gaat erom of het een schade is waar jij schuld hebt.quote:Op maandag 5 november 2018 13:51 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Verlies je serieus 5 jaren bij een schade van 500,-?
Dus stel je maakt 3500,- schade verlies je dan x zoveel jaren ?
Wat, ik rijd al tien jaar op een fiets van 60 euro, tweedehands uit de winkel. Waarom gooi je je geld niet in haardvuur, krijg je het tenminste nog warm.quote:Op maandag 5 november 2018 13:52 schreef Charlie_Brown het volgende:
Met kromme voorvoerk kun je nog wel fietsen. Je merkt bij kleinere kromming alleen wat bij flink draaien van het voorwiel. Net als een kleine slag in het voorwiel merk je dat pas later. Grote krommingen en slagen daargelaten maar dat zie je gelijk.
Voorwiel vervangen kost ongeveer ¤75, voorvork kan voor ¤100 maar dat is merk en type afhankelijke. Ik moest er vorig jaar ¤165 voor neerleggen. Trapper kost ¤20 maar als ook de crank stuk is komt er nog een ¤30 bij.
Dus ¤400 tot ¤500 schade vindn ik iet eens zo gek voor een botsing tussen fiets en auto.
Sinds wanneer is dit?quote:Op maandag 5 november 2018 13:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het bedrag is niet relevant, het gaat erom of het een schade is waar jij schuld hebt.
Als de schade 500,- is verlies je net zoveel jaren als wanneer de schade 35K is
Kan ook 4 jaar zijn overigens, maarja die verlies je dan in 1x. Vandaar dat mensen altijd een afweging moeten maken van ja...ga ik dit via de verzekering doen en de komende 5 jaar xxx meer premie betalen...of betaal ik deze schade uit eigen zak?
Dat systeem wat jij noemt is toch veel oneerlijkerquote:Op maandag 5 november 2018 16:53 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dit?
Welke fantast heeft dit verzonnen?
Kan me herinneren dat stel je hebt 4000 schade dan verlies je 8 jaar heb je 1000 schade dan verlies je 1 jaar, veel eerlijker dat oude systeem, dus die deuk die buurman rijdt is net zo duur dan wanneer jij iemands hele bumper aan de gort rijdt.
Nu heb je zo van waarom zou je nog je auto verzekeren
Aan de andere kant, stel je hebt 20 jaren, en je rijdt een Golf GTE total loss, krijg je gewoon een nieuwe en lever je maar 5 jaar in?![]()
Lekker voor TS dan 500 cash betalen is dan voordeliger, stel haar premie was 25,- (WA) en nu moet ze 50 pm betalen. voordat ze weer op haar oude premie zit heeft ze de fiets x zoveel x terug betaald![]()
Dat is wel weer waar ja, maar ik ken iemand die echt een afgetrapte astra van 12 jaar oud had en een botsing op zijn achterbumper (die al vol deuken zat) en hij kreeg gewoon ruim 2000,- van de verzekering van de tegen partijquote:Op maandag 5 november 2018 17:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat systeem wat jij noemt is toch veel oneerlijker![]()
Stel je hebt parallel aan elkaar twee identieke botsingen. De ene botsing vindt plaats tegen een Peugeot 205 en de andere baan is een botsing tegen een Tesla...dan zou je dus als schuldige partij ihgv de Tesla meer geld kwijt zijn dan de schuldige partij die tegen de 205 is aangebotst.
Het is voor die partij die achterop reed anders onbetaalbaar, dusja, het is eerlijk.quote:Op maandag 5 november 2018 17:06 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar ja, maar ik ken iemand die echt een afgetrapte astra van 12 jaar oud had en een botsing op zijn achterbumper (die al vol deuken zat) en hij kreeg gewoon ruim 2000,- van de verzekering van de tegen partijis dat eerlijk?
Ik bedoel meer, de waarde van de auto in de staat vol schade krijgt dan vervolgens meer geld omdat er iemand erop klapt... dat hoort niet. De verzekering kan dan ook prima zeggen, uw betaald een symbolisch bedrag van 300,- de auto had een waarde van 600,- in de staat voor het ongeval nu is de auto 300,- waard de rest betaald de verzekering/schade maker zelf.quote:Op maandag 5 november 2018 17:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is voor die partij die achterop reed anders onbetaalbaar, dusja, het is eerlijk.
Tsja. Ik vind sowieso die autoschades altjjd krankzinnig duur voor wat blik en kunststof, maar das een andere discussiequote:Op maandag 5 november 2018 17:11 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, de waarde van de auto in de staat vol schade krijgt dan vervolgens meer geld omdat er iemand erop klapt... dat hoort niet. De verzekering kan dan ook prima zeggen, uw betaald een symbolisch bedrag van 300,- de auto had een waarde van 600,- in de staat voor het ongeval nu is de auto 300,- waard de rest betaald de verzekering/schade maker zelf.
Kijk rij je op een jonge auto, dan is het logisch die moet nog jaren mee en is netjes.
Hoe kom je bij deze onzin?quote:Op maandag 5 november 2018 13:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Als er ter plekke geen schade formulier is ingevuld dan kan zowel TS als de fietser het op zijn/haar buik schrijven.
Aangezien een Golf GTE zeer waarschijnlijk een leasebak is is dat mooi kut dan. Ga je van 7 of 14% naar 22%. Kost je nog een smak geld dus.quote:Op maandag 5 november 2018 16:53 schreef Zwolsboy het volgende:
Aan de andere kant, stel je hebt 20 jaren, en je rijdt een Golf GTE total loss, krijg je gewoon een nieuwe en lever je maar 5 jaar in?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |