abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182742589
Ik heb advies nodig.

Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.

We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.

Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.

Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.

Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.

Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.

Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.

- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk

Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?

Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?

Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
pi_182742653
Andere fiets kan natuurlijk niet, maar als je achteruit een parkeervak rijdt moet je iedereen voorlaten. Ook die niet opletten.
pi_182742654
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.

Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
dat sowieso niet doen. als die uit is om je te naaien, dan niet dit soort berichten gaan sturen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:49:17 #4
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182742661
Ik zou in dit geval aan de beste man vertellen dat hij het hierbij moet laten en dat er niks te halen valt.
Dat je anders aangifte doet vanwege verzekeringsfraude.
pi_182742697
Waren er ook getuigen? Anders is het zijn woord tegen de jouwe.
pi_182742717
Zeg dat je lak van de fiets op je auto hebt en dat je daar een lakmonster van wilt laten vergelijken met de fiets van de foto omdat je niet gelooft dat dat de zelfde fiets is.

Gebeurde het voor een winkel? Kijken of je beelden van bewakingscameras kunt krijgen.

Uiteraard ben jij schuldig omdat je met een bijzondere verrichting bezig bent maar dit is natuurlijk absurd.
pi_182742760
Allereerst nooit de bewijzen delen die je wel hebt, maar dreigen met aangifte voor verzekeringsfraude.
pi_182742946
Terug bluffen. Je hebt je smartphone wel in je handen gehad tijdens het bespreken gok ik.

"Die fiets lijkt niet op de fiets die ik op de foto heb gezet vanmiddag na ons ongelukje"

Verder geen info geven,en dit DIRECT bij je verzekeraar melden! Mochten ze de claim via je kenteken zonder jou naar binnen schieten, dan sta je al 1 - 0 achter.
Dum de dum
pi_182743234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:49 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik zou in dit geval aan de beste man vertellen dat hij het hierbij moet laten en dat er niks te halen valt.
Dat je anders aangifte doet vanwege verzekeringsfraude.
Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?
pi_182743243
Heb geen getuigen en was in n straat zonder camera’s of winkels. Het is zijn woord tegen het mijne.

Hoe werkt verzekeringsfraude dan? Waar zou ik dat moeten aangeven?
pi_182743347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Terug bluffen. Je hebt je smartphone wel in je handen gehad tijdens het bespreken gok ik.

"Die fiets lijkt niet op de fiets die ik op de foto heb gezet vanmiddag na ons ongelukje"

Verder geen info geven,en dit DIRECT bij je verzekeraar melden! Mochten ze de claim via je kenteken zonder jou naar binnen schieten, dan sta je al 1 - 0 achter.
Mijn kenteken hebben ze niet.

En als ik roep foto’s te hebben willen ze die natuurlijk zien...en dat gaat dus niet. Of ik moet ook gewoon n andere fiets op de foto zetten maarja...dat wordt n welles nietus spel waar ik geen zin in heb.
pi_182743354
Nummer blokkeren.

Verder geen aandacht aan schenken.
pi_182743357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef Adames het volgende:

[..]

dat sowieso niet doen. als die uit is om je te naaien, dan niet dit soort berichten gaan sturen.
Hoezo niet dan?
pi_182743370
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:21 schreef zarGon het volgende:
Nummer blokkeren.

Verder geen aandacht aan schenken.
Wat kunnen ze me dan evt nog maken? Ze weten mn naam, telnr en waar ik werk...
pi_182743392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:21 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Hoezo niet dan?
Weet je zeker dat je zwart op wit bewijs aan hem wil geven?

Eenmaal gestuurd kun je niet meer terug.
pi_182743417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef brulaap112 het volgende:
Andere fiets kan natuurlijk niet, maar als je achteruit een parkeervak rijdt moet je iedereen voorlaten. Ook die niet opletten.
Dit ten eerste.

Verder had ik hem verteld dat hij mooi naar de tyfus kon lopen en maar een ander gaat proberen op te lichten.
pi_182743425
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:22 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Wat kunnen ze me dan evt nog maken? Ze weten mn naam, telnr en waar ik werk...
Lastigvallen, auto beschadigen, telefonisch lastigvallen.

Maar alles wat je meer dan negeren doet gaat je hoofdpijn opleveren.

Eventueel kun je informatie inwinnen bij je verzekering natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 21:25:00 ]
pi_182743453
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:20 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Mijn kenteken hebben ze niet.

En als ik roep foto’s te hebben willen ze die natuurlijk zien...en dat gaat dus niet. Of ik moet ook gewoon n andere fiets op de foto zetten maarja...dat wordt n welles nietus spel waar ik geen zin in heb.
Als jij zegt foto's te hebben druipt hij waarschijnlijk direct af.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:32:07 #19
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_182743562
Leer achteruit inparkeren. Bizar eigenlijk dat dat niet de norm is.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_182743687
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:15 schreef Jeltje het volgende:
Heb geen getuigen en was in n straat zonder camera’s of winkels. Het is zijn woord tegen het mijne.
Welke aanrijding? Er is toch helemaal geen aanrijding geweest?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:38:00 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182743738
Dit is typisch iemand die na afloop thuis te horen krijgt dat hij een sukkel is geweest en het onderste uit de kan had moeten halen ivm dit ongeluk.

Wat was het voor type? Een beetje een gevaarlijk type waar je liever geen ruzie mee krijgt of eerder een sukkeltje?
The End Times are wild
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:41:00 #22
469863 RobjeGeus
pi_182743822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:14 schreef t-star het volgende:

[..]

Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?
Nou in mijn geval zou ik dit gewoon netjes met de verzekering regelen.
Maar als die beste man opeens met een andere fiets aankomt.. dan probeert die dat toch he ?
pi_182743847
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je zwart op wit bewijs aan hem wil geven?

Eenmaal gestuurd kun je niet meer terug.
Je doelt dan op toegeven dat er een ongeluk was?
pi_182743925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:38 schreef LXIV het volgende:
Dit is typisch iemand die na afloop thuis te horen krijgt dat hij een sukkel is geweest en het onderste uit de kan had moeten halen ivm dit ongeluk.

Wat was het voor type? Een beetje een gevaarlijk type waar je liever geen ruzie mee krijgt of eerder een sukkeltje?
Het was een jonge jongen. Zn pa zit nu achter mij aan voor geld. Zn pa klinkt beleefd aan de telefoon maar heb geen flauw idee wat voor iemand t verder is.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:46:08 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182743952
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:44 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het was een jonge jongen. Zn pa zit nu achter mij aan voor geld. Zn pa klinkt beleefd aan de telefoon maar heb geen flauw idee wat voor iemand t verder is.
Die pa wil er dus een slaatje uit slaan. Die jongen heeft dus op zijn kop gekregen om het niet uit te melken. Klinkt mij toch niet goed in de oren. Vraag me af of als je weigert hij nog steeds zo beleefd blijft.
Ik zou de politie waarschuwen. Dat jonge gastje breekt waarschijnlijk na een paar uur verhoor zo af.
The End Times are wild
pi_182743960
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:41 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Nou in mijn geval zou ik dit gewoon netjes met de verzekering regelen.
Maar als die beste man opeens met een andere fiets aankomt.. dan probeert die dat toch he ?
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...
pi_182743974
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:47:41 #28
469863 RobjeGeus
pi_182743983
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:46 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...
Als je niks via de verzekering wil doen wees dan zo mans genoeg en zeg m dat die een ander gekkie moet zoeken om op te lichten.
pi_182744011
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:41 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Je doelt dan op toegeven dat er een ongeluk was?
Kijk, zoals ik het zie: jullie hebben het destijds netjes afgehandeld, en dat was dat. Iedereen was tevreden. Klaar.

Het probleem is dat jij schuldig bent. Het andere probleem van jou is dat er niets is vastgelegd.
Dus: mag jij (of jouw verzekering) straks moeite gaan doen om te achterhalen en bewijzen wat er nou is gebeurd. Dus: hoofdpijn.

Persoonlijk zou ik het nummer blokkeren en klaar. Maar goed, wat is verstandig... Zou in ieder geval alle gesprekken opnemen. Verder zelf geen contact opnemen en als zij contact opnemen doorverwijzen naar de verzekering. Natuurlijk wel even alles goed doorvertellen aan de verzekering. Mogen zij het uitzoeken. Laat ze maar bewijzen dat jij voor de schade hebt gezorgd. Werkt natuurlijk beide kanten op...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 21:49:33 ]
pi_182744107
Ik zou de politie/verzekering vragen hoe nu te handelen. Misschien ziet TO wat over het hoofd door alle stress wat bruikbaar kan zijn.
pi_182744144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
In mijn beleving niet. Niet wat er nu geclaimt wordt...kapotte voorvork, wiel en trapper. Hij is er ook gewoon mee naar huis gefietst.
pi_182744191
Je vertelt hem toch gewoon dat het niet de fiets van de aanrijding is en je je niet laat oplichten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_182744223
hoe zeker ben je dat het om een andere fiets gaat.

als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.

blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
pi_182744270
Een foto achteraf genomen op een andere plek.
Zij hebben ook geen getuigen van de aanrijding..
pi_182744334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:

als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.

blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
Ja, okay, dit is wel zo.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 22:07:37 #36
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182744338
Zelf ook gehad maar dan met een auto. Eerst samen niets gezien aan schade, handje geschud en telefoonnummers uitgewisseld.

Twee uur later 'ja mijn auto heeft toch schade hij trekt naar links'. Verzekering ingeschakeld en het kostte me 300 euro :')

Gewoon nooit telefoonnummers uitwisselen en als je er niet uitkomt de politie laten komen.

Heb je nu niets meer aan natuurlijk, maar toch. Misschien inderdaad maar bluffen dat het niet dezelfde fiets is ofzo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182744411
quote:

[..]

Met veel verzekeringen kan je een regeling treffen dat je het uitgekeerde bedrag op korte termijn aan hen terugbetaalt en dan wijzigt er niets aan je verzekering.
pi_182744737
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:57 schreef Mortaxx het volgende:
Je vertelt hem toch gewoon dat het niet de fiets van de aanrijding is en je je niet laat oplichten
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...
pi_182744755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:

T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.
pi_182744801
Laat de expert van de verzekering het uitzoeken. Fout ben je toch al.
.
pi_182744908
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:38 schreef Jeltje het volgende:

[..]

En daarna staat hij op mm werk
Ja en? Wat wil-ie doen? Helpen pallets sorteren?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_182745070
Dus na 39 posts kan het zomaar wel de betreffende fiets zijn en wél door het ongeluk veroorzaakt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 25 oktober 2018 @ 23:14:09 #43
194233 Friday12
Originele kloon
pi_182745280
Ik heb dit ook gewoon een keer gehad terwijl ik in die auto zat(ipv die fietser) en gewoon werd aangereden door zo'n muts die uit een parkeervak kwam zonder even te spiegelen :')
pi_182745300
quote:

[..]

Daar heb je politie voor. Je weet zeker dat het een andere fiets is, dan is het toch klaar?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 23:17:58 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182745350
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.

Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.

We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.

Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.

Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.

Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.

Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.

Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.

- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk

Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?

Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?

maximum bedrag in je hoofd houden wat jij normaal vind voor deze situatie. De helft noemen.. over en weer onderhandelen Ongeveer bij 70 tot 80% van je maximum zeggen: "Dit gaat me te ver... dan spelen we het wel gewoon via de verzekering". Ophangen.

Wachten op de call-back.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 25 oktober 2018 @ 23:26:36 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182745441
Dit kun je officieel oplossen.. (verzekering en politie inlichten en verder negeren, en al helemaal niet zelf tussen willen gaan zitten)

Je kan echter ook afspreken op locatie om het cash te vergoeden.. en dan op een minder orthodoxe manier op te lossen.. (mensen die op dit soort manieren denken te kunnen profiteren donder je gewoon in de gracht, dan is het wel helder)
pi_182746419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Het is een ANDERE fiets
pi_182746462
quote:

[..]

Waarom heb je hem in hemelsnaam verteld waar je werkt? :')
pi_182748483
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 23:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit kun je officieel oplossen.. (verzekering en politie inlichten en verder negeren, en al helemaal niet zelf tussen willen gaan zitten)

Je kan echter ook afspreken op locatie om het cash te vergoeden.. en dan op een minder orthodoxe manier op te lossen.. (mensen die op dit soort manieren denken te kunnen profiteren donder je gewoon in de gracht, dan is het wel helder)
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.

De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
pi_182748493
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.

De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
Volgende keer even slimmer aanpakken he.
pi_182748548
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Misschien kun je in het vervolg proberen niet meer tegen fietsers aan te rijden? Zelfs als ze geen hele dure fiets hebben.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:21:35 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182748905
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182748968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Dat beweert TS niet. Ze vraagt tips hoe om te gaan met de situatie waarin schade van een andere fiets opeens wordt geclaimd.

@ TS: hoe reageerde je naar de eiser(s) rondom de "foute fiets"? Heb je aangegeven dit verhaal niet te geloven?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:31:28 #54
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182748969
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?
Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:32:12 #55
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182748975
Zullen we het daarnaast gewoon gezellig houden? Die opmerkingen over dat TS niet achteruit kan inparkeren slaan natuurlijk nergens op en hebben hier verder niets mee te maken.
Wat wij kijken
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:40:40 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182749056
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
Zij. Niet hij. Zij.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:40:58 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182749057
Jullie missen de eerste alinea uit de OP?
quote:
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.

Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_182749074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:44:14 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182749091
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:42 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.
Prima, dan wacht ik wel even tot TS zelf komt posten dat zij uiteraard sowieso volledig verantwoordelijk is voor de aanrijding.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:44:29 #60
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182749094
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit diezelfde OP

quote:
Wat wij kijken
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:49:36 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182749131
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:44 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Uit diezelfde OP

[..]

Daarmee impliceert ze wederom dat ze schuld heeft omdat ze juridisch als auto schuld heeft, en de fietser ondanks "niet opletten" gevrijwaard is van schuld.
Terwijl het wel of niet opletten van de fietser niet van belang is als jij degene bent die een parkeervak verlaat.

Maar wederom ik hoor graag van TS waarom ze denkt dat het wel of niet opletten van de fietser van belang is als zij een parkeervak verlaat, en dus per definitie degene is die voorrang dient te verlenen aan alle overige verkeer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_182749257
#teamLeandra, dat viel mij ook al op. Of een fietser wel of niet oplet doet toch helemaal niet terzake?
Somebody that I used to know
pi_182749421
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Armani XL het volgende:

[..]

quote:

quote:
TS heeft het al fout niet omdat een fietser altijd beschermd wordt (is wel zo natuurlijk), maar ts heeft wel degelijk zelf een fout gemaakt. Want zei maakt een bijzondere verrichting.

Kijk als TS ook zo richting de fietser sprak snap ik wel dat het verhaal er misschien tijdens het ongeluk een beetje anders overkwam. Fietser lette niet op, was geschrokken, wist niet goed wat te doen. TS komt uit de auto en meent dat de fietser een soort van schuldig is eigenlijk en beide gaan hun eigen weg waarna fietser thuis weer een beetje bij zinnen komt.

Niet dat de fietser niet fout kan zijn vanwege mogelijk wisselen van de fiets. Maar bestuurders die denken te weten wat de verkeersregels zijn en wel gewoon een auto besturen wordt ik ook altijd een beetje angstig van.

(De eerste zin komt behoorlijk intimiderend over wetende dat zei fout zit eigenlijk).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2018 09:23:58 ]
pi_182749449
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Dat beweert TS niet. Ze vraagt tips hoe om te gaan met de situatie waarin schade van een andere fiets opeens wordt geclaimd.

@ TS: hoe reageerde je naar de eiser(s) rondom de "foute fiets"? Heb je aangegeven dit verhaal niet te geloven?
Ik heb niet gereageerd en vraag me af of ik dit wel moet doen...
pi_182749515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:22 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik heb niet gereageerd en vraag me af of ik dit wel moet doen...
Ik zou het eens laten lopen.. kijken wat er gebeurt..
pi_182749524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:01 schreef Postbus100 het volgende:
#teamLeandra, dat viel mij ook al op. Of een fietser wel of niet oplet doet toch helemaal niet terzake?
Jezus wat een gezeur weer. Ik weet dat ik fout ben, zelfs al zegt de fietser zelf schuldig te zijn. Ik vraag om advies hoe om te gaan met de andere partij die nu met een onrealistische schadeclaim komt, niet meer niet minder.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:31:07 #67
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182749583
Jammer dat er mensen zijn die de boel zo moeten bedriegen. Sterkte.

Gewoon bluffen en zeggen dat die fiets dus totaal niet lijkt op de fiets waar je vanmiddag foto's van hebt gemaakt en daarna zeggen dat verzekeringsfraude proberen te plegen strafbaar is en of ze zeker zijn dat ze hiermee door willen gaan.

Voortaan ook altijd foto's maken maar ja dat is achteraf makkelijk praten.

En parkeer achteruit in voortaan dat is 100x beter in alle opzichten.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:37:17 #68
545 dop
:copyright: dop
pi_182749661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:27 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Jezus wat een gezeur weer. Ik weet dat ik fout ben, zelfs al zegt de fietser zelf schuldig te zijn. Ik vraag om advies hoe om te gaan met de andere partij die nu met een onrealistische schadeclaim komt, niet meer niet minder.
je stopt het zelf in je verhaal.
Vrij logisch dat mensen vraagtekens plaatsen.
Wat voegde het toe, wat wou je er mee zeggen.

Terug naar de fiets.
Hoe zeker ben je dat het een andere fiets is?

Een wiel, voorvork en trapper klinkt voor mij als fietser niet als een mega grote schade, die onmogelijk is bij een aanrijding met een auto.
Fietsen zijn vrij kwetsbaar.

Wat voor soort fiets? Stadsfiets?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182749862
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:37 schreef dop het volgende:

[..]

je stopt het zelf in je verhaal.
Vrij logisch dat mensen vraagtekens plaatsen.
Wat voegde het toe, wat wou je er mee zeggen.

Terug naar de fiets.
Hoe zeker ben je dat het een andere fiets is?

Een wiel, voorvork en trapper klinkt voor mij als fietser niet als een mega grote schade, die onmogelijk is bij een aanrijding met een auto.
Fietsen zijn vrij kwetsbaar.

Wat voor soort fiets? Stadsfiets?
99% zeker.

Stadsfiets van Gazelle. Zo'n jaar of 10 oud.
pi_182749868
Als hij een foto van een andere fiets heeft gestuurd, zou ik een foto van een andere auto die compleet totall loss is sturen en zeggen dat je toch ook wat schade had. Kijken hoe ze daar op reageren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Vis een optie? vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:52:01 #71
70532 loveli
N
pi_182749879
quote:

[..]

Nee, want je kunt het bedrag ook zelf betalen en je no-claim houden. Dan laat je de verzekering de administratieve kant afhandelen en jij bepaalt achteraf of je de schade voor je rekening neemt.
crap in = crap out
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:53:19 #72
545 dop
:copyright: dop
pi_182749894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:50 schreef Jeltje het volgende:

[..]

99% zeker.

Stadsfiets van Gazelle. Zo'n jaar of 10 oud.
Hoeveel wil jij vergoeden?
En hoeveel zeggen zij dat de schade is?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182749975
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:51 schreef Hallojo het volgende:
Als hij een foto van een andere fiets heeft gestuurd, zou ik een foto van een andere auto die compleet totall loss is sturen en zeggen dat je toch ook wat schade had. Kijken hoe ze daar op reageren.
Haha dat zou wel een goeie zijn ja :D. Maar feit blijft dat ik schuldig ben en dat wist de vader ook haarfijn te benoemen aan de telefoon...
pi_182750017
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:53 schreef dop het volgende:

[..]

Hoeveel wil jij vergoeden?
En hoeveel zeggen zij dat de schade is?
Ik hoor waarschijnlijk morgen wat het bedrag is dat ze gaan claimen. Heb net even met een fietsenmaker gebeld en die gaat op basis van het filmpje en de foto's die ik heb gehad een indicatie geven van de herstelkosten, als de voorvork inderdaad vervangen moet worden maar ook als dat niet het geval is. Dat kan ik dan iig als uitgangspunt gebruiken.

Verder is de aanrijding onder werktijd gebeurd waardoor ik inmiddels ook contact heb gehad met mijn werkgever die daarvoor officieel aansprakelijk is. Zij gaan nog laten weten hoe dit verder af te handelen.
pi_182750042
Geen foto's maken na een ongeval :')

Tsja.
pi_182750063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:04 schreef Myrr het volgende:
Geen foto's maken na een ongeval :')

Tsja.
ik heb echt geen camera in mijn auto liggen
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:07:57 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182750104
ALTIJD via de verzekering doen. Wat als je dat niet doet en je betaalt en ze komen de volgende dag weer aanzetten 'Je moet betalen', 'ja ik heb je gister betaalt'. 'Wij hebben niks gezien'... enz.
pi_182751603
Met de tijd mee gaan kan soms toch verrekte handig zijn.
pi_182753042
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:02 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik hoor waarschijnlijk morgen wat het bedrag is dat ze gaan claimen. Heb net even met een fietsenmaker gebeld en die gaat op basis van het filmpje en de foto's die ik heb gehad een indicatie geven van de herstelkosten, als de voorvork inderdaad vervangen moet worden maar ook als dat niet het geval is. Dat kan ik dan iig als uitgangspunt gebruiken.

Verder is de aanrijding onder werktijd gebeurd waardoor ik inmiddels ook contact heb gehad met mijn werkgever die daarvoor officieel aansprakelijk is. Zij gaan nog laten weten hoe dit verder af te handelen.
:D :D :D

Ga je nou serieus die oplichter tegemoet komen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_182753095
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:51 schreef Hallojo het volgende:
:D

Dit vind ik wel een leuke.

TS heeft inmiddels toch al bekend bij dat ongeluk betrokken te zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:13:07 #81
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_182753272
Gewoon zeggen dat je het via de politie wil afhandelen omdat je het oneens bent. Gaat niks gebeuren verder.
pi_182753637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:14 schreef t-star het volgende:

[..]

Ineens met een andere (beschadigde) fiets aan komen kakken is geen oplichting? Tenminste, TS beweert dat het een andere fiets is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_182753655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:13 schreef RamboDirk het volgende:
Gewoon zeggen dat je het via de politie wil afhandelen omdat je het oneens bent. Gaat niks gebeuren verder.
Die gaan niks doen. TS moet het via zijn verzekering (of nog beter: rechtsbijstand) uitvechten.
pi_182753805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:36 schreef yoppybt het volgende:

[..]

Welke aanrijding? Er is toch helemaal geen aanrijding geweest?
Rijdt achteruit met auto tegen een fiets op is geen aanrijding? Wat is het dan wel?

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 00:25 schreef Krollie het volgende:

[..]

Waarom heb je hem in hemelsnaam verteld waar je werkt? :')
Wie zegt dat? Misschien had ze wel een shirt aan van de Kruidvat, of bedrijfsbestickering op haar voertuig?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:37:26 #85
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_182753857
quote:
Dan heb je bij het inparkeren wel weer minder zicht dus rijd je hem misschien dan omver.

Gewoon wel opletten idd maar ook de rest zou en beetje op moeten letten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 26-10-2018 22:11:13 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_182753920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Dan heb je bij het inparkeren wel weer minder zicht dus rijd je hem misschien dan omver.

Gewoon wel opletten idd maar ook de rest zou en beetje op moeten letten.
Sowieso gaat die hele regel natuurlijk nergens over. Welke debiel heeft ooit bedacht dat de autorijder altijd schuld heeft? Dus als je aan een nieuwe fiets toe bent dan rijdt je gewoon even met 30 per uur tegen een auto aan?

[ Bericht 12% gewijzigd door Nizno op 26-10-2018 22:16:59 ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:45:34 #87
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_182754021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Sowieso gaat die hele regel natuurlijk nergens over. Welke debiel heeft ooit bedacht dat de autorijder altijd schuld heeft? Dus als je aan een nieuwe fiets toe bent dan rijdt je gewoon even met 30 per uur tegen een auto aan?
Dat snap ik ook niet nee.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:51:01 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182754141
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het ligt wel iets genuanceerder. Zie:
https://www.anwb.nl/jurid(...)oetganger-of-fietser
KuikenGuppy
pi_182754922
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik heb echt geen camera in mijn auto liggen
Je smartphone smartass
pi_182756217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ineens met een andere (beschadigde) fiets aan komen kakken is geen oplichting? Tenminste, TS beweert dat het een andere fiets is.
Oplichting van TS misschien wel, maar die kerel doet niets met een verzekeraar. Laat staan frauderen.
pi_182756768
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:46 schreef t-star het volgende:

[..]

Oplichting van TS misschien wel, maar die kerel doet niets met een verzekeraar. Laat staan frauderen.
Ah, op die fiets.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:28:56 #92
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_182758970
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee maar het gaat er om dat kerel de boel flest, als alles legit was en de schade ook dan had TS er geen probleem mee gehad lijkt me.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nizno op 26-10-2018 22:13:40 ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:01:30 #93
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_182759451
Waarom in godsnaam ga je hierop in?
Het is een andere fiets, kweek een ruggengraat en zeg ze dat ze het zich op kunnen soppen.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:05:13 #94
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_182764393
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:19 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ah, op die fiets.
I saw what you did there....
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_182765234
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:05 schreef rouletteking het volgende:

[..]

I saw what you did there....
:7
pi_182766144
Volgens mij kun je met alleen een foto van een kapotte fiets geen claim doen. Dat zou wel erg fraudegevoelig zijn. Er moet echt bewijs van de aanrijding zelf zijn. Foto’s van direct na de aanrijding en/of getuigen.

Verder tegen die vader zeggen dat je contact opneemt met de verzekeraar. Sowieso niks zelf betalen of vergoeden.

Btw, je hebt zeker ook geen schadeformulier ingevuld.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182768454
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:54 schreef Jeltje het volgende:

[..]

In mijn beleving niet. Niet wat er nu geclaimt wordt...kapotte voorvork, wiel en trapper. Hij is er ook gewoon mee naar huis gefietst.
Met dit punt sta je sterk. Hij is met de fiets naar huis gereden met een kapotte voorvork en trapper? Lijkt me sterk.

Als pappa belt leg je dit uit, zeg je dat je dit sowieso gaat melden aan de verzekering en dat je bereid bent dit juridisch hoog te spelen, puur uit principe. Af en toe een subtiele vraag tussendoor als: "Weet je zoon wat meineed is?" of "komt 'ie op dezelfde fiets naar de rechtbank?"

Spreek minachting en zelfverzekerdheid uit, alsof je 100% onschuldig bent en precies weet wat hier voor spelletje wordt gespeeld.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_182768591
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 07:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met dit punt sta je sterk. Hij is met de fiets naar huis gereden met een kapotte voorvork en trapper? Lijkt me sterk.

Er zijn genoeg defecten waarmee je kunt fietsen zonder dat je direct ontdekt dat er iets mis is. Zeker na een ongeval.

Daar staat tegenover dat er ook genoeg zijn waarmee je absoluut niet verder kunt fietsen.

Dat hij naar huis is gefietst betekent niet automatisch dat zijn fiets nog OK is. Sommige defecten kom je pas later achter. En dat kan ook bij een voorvork zijn, als daar b.v. een scheurtje in is gekomen of licht verbogen is.

Een wiel zit snel een slag in als dat een flinke klap krijgt.
pi_182768682
Ik weet niet wat ik nou erger vind, die bedriegende vader van dat joch of de ontbrekende ruggengraat van ts.
1 + 1 = blauw
pi_182768692
Update, TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')