abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182742589
Ik heb advies nodig.

Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.

We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.

Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.

Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.

Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.

Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.

Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.

- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk

Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?

Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?

Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
pi_182742653
Andere fiets kan natuurlijk niet, maar als je achteruit een parkeervak rijdt moet je iedereen voorlaten. Ook die niet opletten.
pi_182742654
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.

Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
dat sowieso niet doen. als die uit is om je te naaien, dan niet dit soort berichten gaan sturen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:49:17 #4
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182742661
Ik zou in dit geval aan de beste man vertellen dat hij het hierbij moet laten en dat er niks te halen valt.
Dat je anders aangifte doet vanwege verzekeringsfraude.
pi_182742697
Waren er ook getuigen? Anders is het zijn woord tegen de jouwe.
pi_182742717
Zeg dat je lak van de fiets op je auto hebt en dat je daar een lakmonster van wilt laten vergelijken met de fiets van de foto omdat je niet gelooft dat dat de zelfde fiets is.

Gebeurde het voor een winkel? Kijken of je beelden van bewakingscameras kunt krijgen.

Uiteraard ben jij schuldig omdat je met een bijzondere verrichting bezig bent maar dit is natuurlijk absurd.
pi_182742760
Allereerst nooit de bewijzen delen die je wel hebt, maar dreigen met aangifte voor verzekeringsfraude.
pi_182742946
Terug bluffen. Je hebt je smartphone wel in je handen gehad tijdens het bespreken gok ik.

"Die fiets lijkt niet op de fiets die ik op de foto heb gezet vanmiddag na ons ongelukje"

Verder geen info geven,en dit DIRECT bij je verzekeraar melden! Mochten ze de claim via je kenteken zonder jou naar binnen schieten, dan sta je al 1 - 0 achter.
Dum de dum
pi_182743234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:49 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik zou in dit geval aan de beste man vertellen dat hij het hierbij moet laten en dat er niks te halen valt.
Dat je anders aangifte doet vanwege verzekeringsfraude.
Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?
pi_182743243
Heb geen getuigen en was in n straat zonder camera’s of winkels. Het is zijn woord tegen het mijne.

Hoe werkt verzekeringsfraude dan? Waar zou ik dat moeten aangeven?
pi_182743347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Terug bluffen. Je hebt je smartphone wel in je handen gehad tijdens het bespreken gok ik.

"Die fiets lijkt niet op de fiets die ik op de foto heb gezet vanmiddag na ons ongelukje"

Verder geen info geven,en dit DIRECT bij je verzekeraar melden! Mochten ze de claim via je kenteken zonder jou naar binnen schieten, dan sta je al 1 - 0 achter.
Mijn kenteken hebben ze niet.

En als ik roep foto’s te hebben willen ze die natuurlijk zien...en dat gaat dus niet. Of ik moet ook gewoon n andere fiets op de foto zetten maarja...dat wordt n welles nietus spel waar ik geen zin in heb.
pi_182743354
Nummer blokkeren.

Verder geen aandacht aan schenken.
pi_182743357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef Adames het volgende:

[..]

dat sowieso niet doen. als die uit is om je te naaien, dan niet dit soort berichten gaan sturen.
Hoezo niet dan?
pi_182743370
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:21 schreef zarGon het volgende:
Nummer blokkeren.

Verder geen aandacht aan schenken.
Wat kunnen ze me dan evt nog maken? Ze weten mn naam, telnr en waar ik werk...
pi_182743392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:21 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Hoezo niet dan?
Weet je zeker dat je zwart op wit bewijs aan hem wil geven?

Eenmaal gestuurd kun je niet meer terug.
pi_182743417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef brulaap112 het volgende:
Andere fiets kan natuurlijk niet, maar als je achteruit een parkeervak rijdt moet je iedereen voorlaten. Ook die niet opletten.
Dit ten eerste.

Verder had ik hem verteld dat hij mooi naar de tyfus kon lopen en maar een ander gaat proberen op te lichten.
pi_182743425
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:22 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Wat kunnen ze me dan evt nog maken? Ze weten mn naam, telnr en waar ik werk...
Lastigvallen, auto beschadigen, telefonisch lastigvallen.

Maar alles wat je meer dan negeren doet gaat je hoofdpijn opleveren.

Eventueel kun je informatie inwinnen bij je verzekering natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 21:25:00 ]
pi_182743453
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:20 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Mijn kenteken hebben ze niet.

En als ik roep foto’s te hebben willen ze die natuurlijk zien...en dat gaat dus niet. Of ik moet ook gewoon n andere fiets op de foto zetten maarja...dat wordt n welles nietus spel waar ik geen zin in heb.
Als jij zegt foto's te hebben druipt hij waarschijnlijk direct af.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:32:07 #19
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_182743562
Leer achteruit inparkeren. Bizar eigenlijk dat dat niet de norm is.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_182743687
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:15 schreef Jeltje het volgende:
Heb geen getuigen en was in n straat zonder camera’s of winkels. Het is zijn woord tegen het mijne.
Welke aanrijding? Er is toch helemaal geen aanrijding geweest?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:38:00 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182743738
Dit is typisch iemand die na afloop thuis te horen krijgt dat hij een sukkel is geweest en het onderste uit de kan had moeten halen ivm dit ongeluk.

Wat was het voor type? Een beetje een gevaarlijk type waar je liever geen ruzie mee krijgt of eerder een sukkeltje?
The End Times are wild
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:41:00 #22
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182743822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:14 schreef t-star het volgende:

[..]

Hoe is dit dan verzekeringsfraude? Die fietser probeert toch geen verzekering op te lichten?
Nou in mijn geval zou ik dit gewoon netjes met de verzekering regelen.
Maar als die beste man opeens met een andere fiets aankomt.. dan probeert die dat toch he ?
pi_182743847
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je zwart op wit bewijs aan hem wil geven?

Eenmaal gestuurd kun je niet meer terug.
Je doelt dan op toegeven dat er een ongeluk was?
pi_182743925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:38 schreef LXIV het volgende:
Dit is typisch iemand die na afloop thuis te horen krijgt dat hij een sukkel is geweest en het onderste uit de kan had moeten halen ivm dit ongeluk.

Wat was het voor type? Een beetje een gevaarlijk type waar je liever geen ruzie mee krijgt of eerder een sukkeltje?
Het was een jonge jongen. Zn pa zit nu achter mij aan voor geld. Zn pa klinkt beleefd aan de telefoon maar heb geen flauw idee wat voor iemand t verder is.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:46:08 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182743952
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:44 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het was een jonge jongen. Zn pa zit nu achter mij aan voor geld. Zn pa klinkt beleefd aan de telefoon maar heb geen flauw idee wat voor iemand t verder is.
Die pa wil er dus een slaatje uit slaan. Die jongen heeft dus op zijn kop gekregen om het niet uit te melken. Klinkt mij toch niet goed in de oren. Vraag me af of als je weigert hij nog steeds zo beleefd blijft.
Ik zou de politie waarschuwen. Dat jonge gastje breekt waarschijnlijk na een paar uur verhoor zo af.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')