In mijn beleving niet. Niet wat er nu geclaimt wordt...kapotte voorvork, wiel en trapper. Hij is er ook gewoon mee naar huis gefietst.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
Ja, okay, dit is wel zo.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:
hoe zeker ben je dat het om een andere fiets gaat.
als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.
blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
Met veel verzekeringen kan je een regeling treffen dat je het uitgekeerde bedrag op korte termijn aan hen terugbetaalt en dan wijzigt er niets aan je verzekering.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:46 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:57 schreef Mortaxx het volgende:
Je vertelt hem toch gewoon dat het niet de fiets van de aanrijding is en je je niet laat oplichten
T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:
hoe zeker ben je dat het om een andere fiets gaat.
als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.
blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
Ja en? Wat wil-ie doen? Helpen pallets sorteren?quote:
Daar heb je politie voor. Je weet zeker dat het een andere fiets is, dan is het toch klaar?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:38 schreef Jeltje het volgende:
[..]
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...
maximum bedrag in je hoofd houden wat jij normaal vind voor deze situatie. De helft noemen.. over en weer onderhandelen Ongeveer bij 70 tot 80% van je maximum zeggen: "Dit gaat me te ver... dan spelen we het wel gewoon via de verzekering". Ophangen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.
Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.
Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.
Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.
Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.
Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.
- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk
Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?
Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?
Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
Het is een ANDERE fietsquote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
Waarom heb je hem in hemelsnaam verteld waar je werkt?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:38 schreef Jeltje het volgende:
[..]
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit kun je officieel oplossen.. (verzekering en politie inlichten en verder negeren, en al helemaal niet zelf tussen willen gaan zitten)
Je kan echter ook afspreken op locatie om het cash te vergoeden.. en dan op een minder orthodoxe manier op te lossen.. (mensen die op dit soort manieren denken te kunnen profiteren donder je gewoon in de gracht, dan is het wel helder)
Volgende keer even slimmer aanpakken he.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.
De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
Misschien kun je in het vervolg proberen niet meer tegen fietsers aan te rijden? Zelfs als ze geen hele dure fiets hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.
De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
Dat beweert TS niet. Ze vraagt tips hoe om te gaan met de situatie waarin schade van een andere fiets opeens wordt geclaimd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Zij. Niet hij. Zij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?
Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.quote:Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:
Jullie missen de eerste alinea uit de OP?
[..]
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.
Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
Prima, dan wacht ik wel even tot TS zelf komt posten dat zij uiteraard sowieso volledig verantwoordelijk is voor de aanrijding.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:42 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.
Uit diezelfde OPquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:
Jullie missen de eerste alinea uit de OP?
[..]
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.
Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
quote:Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |