abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182744144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
In mijn beleving niet. Niet wat er nu geclaimt wordt...kapotte voorvork, wiel en trapper. Hij is er ook gewoon mee naar huis gefietst.
pi_182744191
Je vertelt hem toch gewoon dat het niet de fiets van de aanrijding is en je je niet laat oplichten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_182744223
hoe zeker ben je dat het om een andere fiets gaat.

als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.

blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
pi_182744270
Een foto achteraf genomen op een andere plek.
Zij hebben ook geen getuigen van de aanrijding..
pi_182744334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:

als dit 100% is dan even de vader vertellen dat zijn zoon wellicht liegt en dat je verder met rust gelaten dient te worden en je anders de verzekeringsfraude gaat melden.

blokkeren van nummer zou ik even niet doen. aangezien er een tussenpersoon bij zit die misschien van niks weet waardoor hij door kan drammen met alle gevolgen van dien.
Ja, okay, dit is wel zo.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 22:07:37 #36
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182744338
Zelf ook gehad maar dan met een auto. Eerst samen niets gezien aan schade, handje geschud en telefoonnummers uitgewisseld.

Twee uur later 'ja mijn auto heeft toch schade hij trekt naar links'. Verzekering ingeschakeld en het kostte me 300 euro :')

Gewoon nooit telefoonnummers uitwisselen en als je er niet uitkomt de politie laten komen.

Heb je nu niets meer aan natuurlijk, maar toch. Misschien inderdaad maar bluffen dat het niet dezelfde fiets is ofzo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182744411
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:46 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Met welke verzekering moet ik dit regelen? Ik ben mn no-claim dan kwijt die meer kost dan de rekening van zn fiets...
Met veel verzekeringen kan je een regeling treffen dat je het uitgekeerde bedrag op korte termijn aan hen terugbetaalt en dan wijzigt er niets aan je verzekering.
pi_182744737
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:57 schreef Mortaxx het volgende:
Je vertelt hem toch gewoon dat het niet de fiets van de aanrijding is en je je niet laat oplichten
En daarna staat hij op mm werk of blijft hij me telefonisch stalken...
pi_182744755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:00 schreef fespo het volgende:

T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.
pi_182744801
Laat de expert van de verzekering het uitzoeken. Fout ben je toch al.
.
pi_182744908
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:38 schreef Jeltje het volgende:

[..]

En daarna staat hij op mm werk
Ja en? Wat wil-ie doen? Helpen pallets sorteren?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_182745070
Dus na 39 posts kan het zomaar wel de betreffende fiets zijn en wél door het ongeluk veroorzaakt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 25 oktober 2018 @ 23:14:09 #43
194233 Friday12
Originele kloon
pi_182745280
Ik heb dit ook gewoon een keer gehad terwijl ik in die auto zat(ipv die fietser) en gewoon werd aangereden door zo'n muts die uit een parkeervak kwam zonder even te spiegelen :')
pi_182745300
quote:

[..]

Daar heb je politie voor. Je weet zeker dat het een andere fiets is, dan is het toch klaar?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 23:17:58 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182745350
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb advies nodig.

Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.

We hebben samen de schade aan mn auto bekeken (klein krasje) en de fiets. De fietser zei zelf dat de fiets geen schade had. Ik zag er verder ook niks aan.

Voor de zekerheid telefoonnummers en namen uitgewisseld. De fietser is naar huis gefietst.

Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.

Wat gebeurt er zojuist: de fietser belt me en beweert forse schade aan zn fiets te hebben en claimt n schadevergoeding. Ik heb gezegd bewijs vd schade te willen zien en n schadeinschatting van n fietsenmaker. Dat was akkoord.

Krijg ik zojuist n filmpje van n ANDERE fiets met n hoop schade die onmogelijk kan zijn veroorzaakt door de aanrijding. Mijn auto heeft slechts n schrammetje, de fiets zou n nieuwe voorvork, wiel en trapper nodig hebben.

Kortom, ik heb te maken met iemand die geld ruikt en mij daar voor wil gebruiken.

- ik heb geen foto’s vd fiets of mn auto gemaakt na de aanrijding
- we hebben geen adresgegevens uitgewisseld. Wel weet de fietser mijn naam, telefoonnummer en waar ik werk

Wat kan ik in dit geval t beste doen? Stel ik verdwijn vd aardbodem door niet meer te reageren op belletjes...kan mij wat gemaakt worden?

Kan ik weigeren te betalen en zo ja, wat zou de fietser dan tegen me kunnen gebruiken?

Kan ik zeggen zelf de fiets te laten repareren? Of gewoon n bedrag normen en weigeren meer te betalen?
maximum bedrag in je hoofd houden wat jij normaal vind voor deze situatie. De helft noemen.. over en weer onderhandelen Ongeveer bij 70 tot 80% van je maximum zeggen: "Dit gaat me te ver... dan spelen we het wel gewoon via de verzekering". Ophangen.

Wachten op de call-back.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 25 oktober 2018 @ 23:26:36 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182745441
Dit kun je officieel oplossen.. (verzekering en politie inlichten en verder negeren, en al helemaal niet zelf tussen willen gaan zitten)

Je kan echter ook afspreken op locatie om het cash te vergoeden.. en dan op een minder orthodoxe manier op te lossen.. (mensen die op dit soort manieren denken te kunnen profiteren donder je gewoon in de gracht, dan is het wel helder)
pi_182746419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:47 schreef Charlies het volgende:
Bestaat er echt geen kans dat toen hij thuis kwam er toch meer schade op de fiets zat dan gedacht?
Het is een ANDERE fiets
pi_182746462
quote:

[..]

Waarom heb je hem in hemelsnaam verteld waar je werkt? :')
pi_182748483
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 23:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit kun je officieel oplossen.. (verzekering en politie inlichten en verder negeren, en al helemaal niet zelf tussen willen gaan zitten)

Je kan echter ook afspreken op locatie om het cash te vergoeden.. en dan op een minder orthodoxe manier op te lossen.. (mensen die op dit soort manieren denken te kunnen profiteren donder je gewoon in de gracht, dan is het wel helder)
Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.

De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
pi_182748493
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik bel vdaag ff met mn verzekering en de politie. Kijken wat die zeggen. Mijn angst is alleen dat t me dan nog meer gaat kosten.

De fiets is overigens zo’n 10 jaar oud en zou je voor zo’n max 150¤ 2e hands kunnen kopen.
Volgende keer even slimmer aanpakken he.
pi_182748548
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 06:51 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Misschien kun je in het vervolg proberen niet meer tegen fietsers aan te rijden? Zelfs als ze geen hele dure fiets hebben.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:21:35 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182748905
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182748968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Dat beweert TS niet. Ze vraagt tips hoe om te gaan met de situatie waarin schade van een andere fiets opeens wordt geclaimd.

@ TS: hoe reageerde je naar de eiser(s) rondom de "foute fiets"? Heb je aangegeven dit verhaal niet te geloven?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:31:28 #54
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182748969
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?
Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:32:12 #55
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182748975
Zullen we het daarnaast gewoon gezellig houden? Die opmerkingen over dat TS niet achteruit kan inparkeren slaan natuurlijk nergens op en hebben hier verder niets mee te maken.
Wat wij kijken
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:40:40 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182749056
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:31 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat ie niet schuldig is aan de aanrijding?
Hij zegt dat de tegenpartij opeens met foto's komt van schade aan een andere fiets.
Zij. Niet hij. Zij.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:40:58 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182749057
Jullie missen de eerste alinea uit de OP?
quote:
Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
Dit impliceert wel degelijk dat TS denkt dat de fietser fout is.

Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_182749074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat er vervolgens andere dingen spelen is iets anders, maar ik wil nog wel van TS weten waarom ze denkt dat het vermeende niet opletten van de fietser van belang zou zijn.
Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:44:14 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182749091
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:42 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Het feit dat TS meldt dat fietser niet oplette, betekent niet dat TS dat relevant acht voor de casus.
Prima, dan wacht ik wel even tot TS zelf komt posten dat zij uiteraard sowieso volledig verantwoordelijk is voor de aanrijding.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:44:29 #60
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182749094
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit diezelfde OP

quote:
Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')