Toen TS dat joch aanpraatte dat hij niet goed opgelet had was er nog niets mis met haar ruggengraat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:31 schreef Kamina het volgende:
Ik weet niet wat ik nou erger vind, die bedriegende vader van dat joch of de ontbrekende ruggengraat van ts.
Nee geen schadeformulier...quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:33 schreef Morrigan het volgende:
Volgens mij kun je met alleen een foto van een kapotte fiets geen claim doen. Dat zou wel erg fraudegevoelig zijn. Er moet echt bewijs van de aanrijding zelf zijn. Foto’s van direct na de aanrijding en/of getuigen.
Verder tegen die vader zeggen dat je contact opneemt met de verzekeraar. Sowieso niks zelf betalen of vergoeden.
Btw, je hebt zeker ook geen schadeformulier ingevuld.
Mooie aanname. Heb dat kind niks laten zeggen. Hij zei zelf direct dat het zijn fout was, zonder enige sturing door mij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen TS dat joch aanpraatte dat hij niet goed opgelet had was er nog niets mis met haar ruggengraat.
Ik zou als ouder ook pislink zijn als iemand mijn kind had laten toegeven dat hij niet goed opgelet had terwijl diegene zelf een bijzondere verrichting deed en per definitie degene was die had moeten opletten.
Niet dat ik daar vervolgens een slaatje uit zou proberen te slaan door een andere fiets te laten fixen, maar dat is wat anders.
En toen zei jij "Jij was helemaal niet fout, ik ben degene die hier een fout gemaakt heeft".quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:11 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Mooie aanname. Heb dat kind niks laten zeggen. Hij zei zelf direct dat het zijn fout was, zonder enige sturing door mij.
Je gebruikt bijzondere verwoordingen, met termen als "gaf gelijk toe".quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef Jeltje het volgende:
Vandaag rijdt n fietser tegen mijn auto aan terwijl ik achteruit rij uit n parkeervak. De fietser lette niet op en gaf dit ook direct mondeling na t gebeuren toe.
[...]
Officieel heeft n auto altijd schuld, zelfs als de fietser niet oplette. Dat weet ik.
Je zit om mij totaal onduidelijke redenen het hele topic nu al te drammen dat TS moet toegeven dat ze "Fout" was en niet alleen aansprakelijk, maar dat is voor de vraag hoe ze dit juridisch moet aanpakken echt volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gebruikt bijzondere verwoordingen, met termen als "gaf gelijk toe".
Maar ik heb nog steeds niet het idee dat je begrijpt dat je zelf fout was, en dan bedoel ik niet "aansprakelijk" maar werkelijk fout.
Waarom los je het dan alsnog onderling met de fietsenmaker op? Dit is aan je werkgever, en die zal daarvoor verzekerd zijn, dus voor zijn verzekeraar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:02 schreef Jeltje het volgende:
Verder is de aanrijding onder werktijd gebeurd waardoor ik inmiddels ook contact heb gehad met mijn werkgever die daarvoor officieel aansprakelijk is. Zij gaan nog laten weten hoe dit verder af te handelen.
Als die ouder pissig is dat dat kind thuiskomt met een verhaal over schuldig en niet goed opletten dan zou het wel eens kunnen helpen daar excuses voor aan te bieden, daarbij gelijk stellen dat dat niet de fiets is waar het kind op reed en dat je het dus bij de verzekering neerlegt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Je zit om mij totaal onduidelijke redenen het hele topic nu al te drammen dat TS moet toegeven dat ze "Fout" was en niet alleen aansprakelijk, maar dat is voor de vraag hoe ze dit juridisch moet aanpakken echt volstrekt irrelevant.
Kap eens met dit domme gezemel, je MAG van je verzekeraar niet eens iets zeggen over de aansprakelijkheidsvraag. Je bent ook niet altijd aansprakelijk als je een fietser aanrijdt, ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gebruikt bijzondere verwoordingen, met termen als "gaf gelijk toe".
Maar ik heb nog steeds niet het idee dat je begrijpt dat je zelf fout was, en dan bedoel ik niet "aansprakelijk" maar werkelijk fout.
Ik acht de kans op basis van je OP vrij groot in dat dat joch thuisgekomen is met een verhaal over zijn fout en niet goed opletten, en dat had je als schuldige in deze kwestie moeten voorkomen.
Afhankelijk van de leeftijd van het kind zelfs direct de ouders moeten bellen.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kap eens met dit domme gezemel, je MAG van je verzekeraar niet eens iets zeggen over de aansprakelijkheidsvraag. Je bent ook niet altijd aansprakelijk als je een fietser aanrijdt, ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.
Want de fietser deed ook een bijzondere verrichting?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
ook niet als je uit een parkeervak wegdraait.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe me daar dan maar eens een voorbeeld van.
Opzet of roekeloosheid, kun je zoveel scenario's in bedenken. Fietser kwam met een rotvaart aancrossen, kwam ineens tussen auto's vandaan waarbij TS dat niet hoefde te verwachten, enzovoorts.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:35 schreef dop het volgende:
[..]
Want de fietser deed ook een bijzondere verrichting?
Ben heel benieuwd met wel onwaarschijnlijk voorbeeld je op de proppen komt.
Prima, dat brengt ons terug naar mijn eerste vraag in het topic:quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:43 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
[..]
Opzet of roekeloosheid, kun je zoveel scenario's in bedenken. Fietser kwam met een rotvaart aancrossen, kwam ineens tussen auto's vandaan waarbij TS dat niet hoefde te verwachten, enzovoorts.
Maargoed, dat staat los van het verbod om aansprakelijkheid te erkennen wat in vrijwel elke verzekeringspolis zal zijn opgenomen.
En gezien daar geen antwoord van TS op komt verwacht ik niet dat de fietser eigenlijk wheelies over de daken van de naastgelegen auto's maakte om vervolgens nagenoeg letterlijk tegen de auto van TS uit de lucht te komen vallen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef Leandra het volgende:
Kun je me even uitleggen hoe de fietser fout is terwijl jij degene bent die een parkeervak uitrijdt?
Kun je zo achterlijk gaan doen, maar TS mag zich gewoon niet uitlaten over de aansprakelijkheid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, dat brengt ons terug naar mijn eerste vraag in het topic:
En gezien daar geen antwoord van TS op komt verwacht ik niet dat de fietser eigenlijk wheelies over de daken van de naastgelegen auto's maakte om vervolgens nagenoeg letterlijk tegen de auto van TS uit de lucht te komen vallen.
Precies, want (verzekerings)fraude is een begrijpelijke reactie op een verkeersfout te hebben begaan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die ouder pissig is dat dat kind thuiskomt met een verhaal over schuldig en niet goed opletten dan zou het wel eens kunnen helpen daar excuses voor aan te bieden
Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is wanneer de auto al enige tijd stil stond (wachtend op het passeren van de fietser), maar de fietser druk was met andere dingen en zo op de auto botste. Ik kan me voorstellen dat er in zo’n geval op z’n minst een verdeling van de aansprakelijkheid zou zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe me daar dan maar eens een voorbeeld van.
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:39 schreef Jeltje het volgende:
[..]
T ging nogal vlug dus eerlijk gezegd niet 100% zeker dat t n andere fiets is. Maar dit was n damesfiets met fietstas, die ik anders wel had onthouden denk ik.
Klopt. Maar 50% van de schade van de fietser wordt altijd betaald vanuit de verzekering. Als de fietser onder de 14 is zelfs 100% van de schade van de fietser. Maar dat wil niet zeggen dat jij niks krijgt als automobilistquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is wanneer de auto al enige tijd stil stond (wachtend op het passeren van de fietser), maar de fietser druk was met andere dingen en zo op de auto botste. Ik kan me voorstellen dat er in zo’n geval op z’n minst een verdeling van de aansprakelijkheid zou zijn.
jank toch niet zo. Is openbaar forum. We geven gewoon onze mening.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:09 schreef PierreTT het volgende:
Man man wat een geemmer over wat TS wel of niet gedaan heeft of gezegd heeft. Laat dat gewoon, het verpest het complete topic.
TS, mocht je specifieke vragen hebben hoe je autoverzekering hiermee omgaat, laat het gerust weten.
In de vorige eeuw ben ik als kind tegen de bumper van een geparkeerde auto gefietst. Geen schade aan de auto te zien, gewoon naar huis gefietst. De dag erna vroeg m'n pa waarom m'n voorvork uit het lood stond.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 07:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met dit punt sta je sterk. Hij is met de fiets naar huis gereden met een kapotte voorvork en trapper? Lijkt me sterk.
Als pappa belt leg je dit uit, zeg je dat je dit sowieso gaat melden aan de verzekering en dat je bereid bent dit juridisch hoog te spelen, puur uit principe. Af en toe een subtiele vraag tussendoor als: "Weet je zoon wat meineed is?" of "komt 'ie op dezelfde fiets naar de rechtbank?"
Spreek minachting en zelfverzekerdheid uit, alsof je 100% onschuldig bent en precies weet wat hier voor spelletje wordt gespeeld.
De aanname dat de vader de boel wil bedriegen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:31 schreef Kamina het volgende:
Ik weet niet wat ik nou erger vind, die bedriegende vader van dat joch of de ontbrekende ruggengraat van ts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |