Oh, heerlijk dit. Los van of mensen zelf wel of niet eerlijk zijn (want dat weten we niet) zijn dit altijd zulke rare, manipulerende opmerkingen.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:13 schreef Jeltje het volgende:
Ook dat hij teleurgesteld was in mijn keuze omdat hij dacht dat ik een eerlijk mens zou zijn
Goed dat je je poot zo stijf houdt.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:13 schreef Jeltje het volgende:
Korte update: de vader van de fietser heeft een offerte van de schade doorgestuurd van een bedrag dat volgens mijn eigen fietsenmaker niet eerlijk is. Ik heb mijn fietsenmaker het filmpje van de schade gestuurd en op basis daarvan gaf hij aan dat het meer dan dubbel is van wat hij zou rekenen. Voor dat schadebedrag vind ik op marktplaats ook precies dezelfde fiets maar dan 2e hands.
Heb vervolgens met mijn verzekering contact gehad en zij gaan een expert sturen om de schade aan de fiets te bepalen.
Toen ik dit laatste met de vader besprak begon hij te dreigen met extra schade te claimen (schade aan kleding, spatbord, zadel, etc.) en dat hij rechtsbijstand wilde inschakelen tegen mij. Ook dat hij teleurgesteld was in mijn keuze omdat hij dacht dat ik een eerlijk mens zou zijn en hij vond dat hij al heel mild was geweest in het bedrag van de schade. Hij wilde het zonder verzekering afronden en had geen zin in dit gedoe. Ben verder niet ingegaan op de dreigementen en heb gezegd dat juist deze afwikkeling eerlijk is. Tevens heb ik nog een tegenbod gedaan als alternatief om de rompslomp niet te hebben maar daar is hij niet mee akkoord gegaan dus het wordt gewoon verzekeringswerk en dan zie ik wel wat daar uit gaat komen.
Als nou blijkt dat er gefraudeerd is, hebben verzekeraars een zwarte lijst voor dit soort mensen?quote:Op donderdag 1 november 2018 16:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, heerlijk dit. Los van of mensen zelf wel of niet eerlijk zijn (want dat weten we niet) zijn dit altijd zulke rare, manipulerende opmerkingen.
Jazeker.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als nou blijkt dat er gefraudeerd is, hebben verzekeraars een zwarte lijst voor dit soort mensen?
Dan verwacht ik dat hij naar zijn centen kan fluit. En terecht.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:53 schreef Ludachrist het volgende:
Toch dapper van die pa dat hij nog 1x all-in gaat om je af te bluffen.
Maar ik verwacht dat hij geen afspraak met die expert gaat maken.
Welke centen? Hij heeft geen schade en dus geen recht op geld.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:55 schreef dop het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat hij naar zijn centen kan fluit. En terecht.
De lucht is blauw, maar niet als je, je ogen dicht doet.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke centen? Hij heeft geen schade en dus geen recht op geld.
Ik heb er bij mijn verzekering wel op aangedrongen dat ze echt een expert langssturen om de schade te taxeren. De vraag is alleen of zij dat voor bedragen onder de 500,- ook gaan doen en niet klakkeloos uitkeren wat de tegenpartij vraagt.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:53 schreef Ludachrist het volgende:
Toch dapper van die pa dat hij nog 1x all-in gaat om je af te bluffen.
Maar ik verwacht dat hij geen afspraak met die expert gaat maken.
Ze keren het gewoon uit.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:00 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik heb er bij mijn verzekering wel op aangedrongen dat ze echt een expert langssturen om de schade te taxeren. De vraag is alleen of zij dat voor bedragen onder de 500,- ook gaan doen en niet klakkeloos uitkeren wat de tegenpartij vraagt.
Dit is in mijn ogen niet het type dat zich laat blokkeren en dat gaat accepteren...en ik ben niet het type dat schijt heeft aan de mogelijkheid van lastig gevallen gaan worden op mijn werk of een bekraste auto oid. Dus gewoon netjes afhandelen heeft dan mijn voorkeur.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het zo ver is gekomen.
Zij hebben en hadden geen enkel bewijs, maar die is wel tot stand gekomen op het moment dat je bent gaan reageren op de nep foto’s etc.
Verzekering gaat denk ik ook gewoon uitkeren, zeker bij bedragen onder de 500, hoewel ik hoop dat ze wel een expert zullen inschakelen.
Ik had het gesprek al afgekapt bij de nep fotos en die gasten geblokkeerd, ze hadden geen poot om op te staan.
Toen ik twee jaar geleden schade had aan mijn (race)fiets door een aanrijding, werd er een tegenexpertise gedaan, omdat de schade meer bedroeg dan ¤800. De tegenexpertise bevestigde overigens het schadebedrag.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:00 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik heb er bij mijn verzekering wel op aangedrongen dat ze echt een expert langssturen om de schade te taxeren. De vraag is alleen of zij dat voor bedragen onder de 500,- ook gaan doen en niet klakkeloos uitkeren wat de tegenpartij vraagt.
Laat even weten waar je woont, mijn fiets heeft ook nog wat reparaties nodigquote:Op donderdag 1 november 2018 19:39 schreef Jeltje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het bedrag liever uitbetaal als het door de verzekering wordt bevestigd dan dat ik me door zo'n figuur laat manipuleren.
Heb je de verzekeraar gemeld dat het naar jouw mening een andere fiets is dan die bij de aanrijding betrokken was? Of gaan ze alleen de schade aan de fiets die papa naar voren schuift kostentechnisch beoordelen?quote:Op donderdag 1 november 2018 19:39 schreef Jeltje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het bedrag liever uitbetaal als het door de verzekering wordt bevestigd dan dat ik me door zo'n figuur laat manipuleren.
Als jij dat al je poot stijf houden vind...quote:Op donderdag 1 november 2018 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed dat je je poot zo stijf houdt.
Hoezo? Wat doet TS verkeerd dan?quote:Op donderdag 1 november 2018 21:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als jij dat al je poot stijf houden vind...
TS laat gewoon over zich heen lopen.
Wat je al zegt; omdat TS schuld bekende ipv te zeggen dat ze oprotten met hun fraude.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het zo ver is gekomen.
Zij hebben en hadden geen enkel bewijs, maar die is wel tot stand gekomen op het moment dat je bent gaan reageren op de nep foto’s etc.
Verzekering gaat denk ik ook gewoon uitkeren, zeker bij bedragen onder de 500, hoewel ik hoop dat ze wel een expert zullen inschakelen.
Ik had het gesprek al afgekapt bij de nep fotos en die gasten geblokkeerd, ze hadden geen poot om op te staan.
Dit dus. Het is niet eens dezelfde fiets, en toch werkt TS nog leuk mee. Bizar.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Werkperd het volgende:
Ik zou gelijk in negeermodes schieten op het moment dat er sprake is van leugen/fraude. Even een andere gesloopte fiets laten zien als chantagemiddel...
Feitelijk kunnen ze niks maken. Geen schadeformulier met handtekening en ook geen politie ter plekke.
Jammer dat je zachtaardig bent geweest tegen zulke oplichters.
Daar is TS al inmiddels op teruggekomen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit dus. Het is niet eens dezelfde fiets, en toch werkt TS nog leuk mee. Bizar.
Kan je me die post quoten? Want ik kan hem niet vinden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Daar is TS al inmiddels op teruggekomen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:37 schreef dop het volgende:
[..]
Terug naar de fiets.
Hoe zeker ben je dat het een andere fiets is?
[..]
Klinkt mij niet echt als 'er op terugkomen'.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |