abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:42:35 #1
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180961721


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180975722
Wie heeft eigenlijk de spoilers in OP getypt? Lekker eenzijdig... Helft is aan verbetering/verduidelijking toe.
pi_180978083
Doe je ding pas het aan?
pi_180978142
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:12 schreef jappiejan het volgende:
Wie heeft eigenlijk de spoilers in OP getypt? Lekker eenzijdig... Helft is aan verbetering/verduidelijking toe.
ik
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:50:00 #5
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180978625
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:21 schreef Questular het volgende:
Doe je ding pas het aan?
Nee joh, gewoon lekker even klagen. :') :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180981219
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 10:00 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ben nu ook een kleine cut gestart maar voor mij is het niet heel lastig. Ik ontbijt niet meer en de eiwitten die ik daardoor mis gooi ik 's avonds door mijn kwark ipv muesli en appel. Scheelt zo 800/900 kcal per dag zonder echt je eetpatroon te hoeven wijzigen.
Alleen je zal er dus geen probleem mee moet hebben om niet te ontbijten, soort intermittent fasting.
Doe je dit 7 dagen per week?
pi_180990144
Zitten hier ook mensen die anabolen hormonen injecteren?
pi_180991036
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:21 schreef Questular het volgende:
Doe je ding pas het aan?
Hoe dan?
pi_181078285
Even een vraagje voor de ervaren bodybuilders/krachttrainers:

Hoe gaan jullie om met de 1RM testen?

Ik heb eigenlijk gisteren pas voor het eerst vernomen van deze test om te kijken hoe sterk je zou zijn.

Ik oefen sinds een paar weken de squat en het bankdrukken als compoundoefeningen. Voorheen deed ik meer isolatie-oefeningen met dumbells en barbells en ook nu doe ik deze er nog naast.

Ik ben altijd van het principe van de sets uitgegaan (3 sets van 8 bv).
Dus ik doe ook 3X8 squats en bankdrukken.

Maar wat is - naast het "meten" van je kracht - verder het nut van die 1RM test? Wordt je met één of twee keer met een veel groter gewicht trainen eigenlijk ook sterker of is die test enkel en alleen bedoelt om te meten waar je staat?

PS: ik werd al ontmoedigd door al die verhalen over hoe veel je kan bankdrukken en squatten, maar nu blijkt dus dat iedereen zijn 1RM resultaat vermeld terwijl ik eigenlijk uitging van wat ik nu 3 sets van 8 herhalingen kan doen. :@ _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181078572
Heel af en toe doe ik mn 1rm testen. Ik train niet om steeds zwaarder te kunnen liften dus wat mijn 1rm is boeit me vrij weinig. Maar als ik merk dat ik bv qua bench een lekkere dag heb dan kijk ik hoever ik kan gaan.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:12:10 #11
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181079475
Ik doe zelden een 1RM, in Januari heb ik nu wel een maxweek geplanned staan gevolgd door een week rust. Daarna reset ik m'n trainingswaarden en dan plan ik over een half jaar of een jaar een nieuwe maxweek.

Laatste 1RM Bench was 2 jaar geleden, laatste 1RM OHP ~een jaar geleden en laatste 1RM Deadlift was vorig jaar Juli. Squat ben ik niet zeker van of ik die ooit gedaan heb.

Dit jaar wat verder vooruit geplanned icm een plan B, want dat is vaak waar het bij mij fout liep als ik in een dip kwam.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181081580
Dank voor de reacties.

Ben nu ook wat aan het lezen over hypertrofie en (het nut van) 1RM testen.

Schijnt dat je aan de hand van hypertrofie training ook al een aardig beeld kunt krijgen van je 1RM vanwege het pyramidemodel dat gebruikt wordt.

Ik doe veelal 3 sets van 8-10 en dat blijkt dan op ongeveer 60-70% van mijn kracht te zijn.

Dus 3 sets van b.v. 50 kg zou dan neerkomen op een 1RM van 50/75 X 100 = 66,6.

Wat ik begrijp is dat het meten (en weten) van je 1RM nu (voor mij) denk ik nog niet zo belangrijk/nuttig is, als relatieve beginner.

Ik ga gewoon gestaag verder met mijn trainingen volgens het 3X8 / 3X10 principe, dan komt het vast wel goed. ;)

Dalijk weer naar de sportschool.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181086629
Je spreekt andere spiervezels aan mbt kracht (1-5 herhalingen) dan met hypertrophie (6-12/15 herhalingen). 1 rm is in principe nutteloos om te weten, al is het wel zo dat je op lange termijn progressive overload wil hebben. Maar dit kan ook gewoon dat je 3x8 40 kg doet in week 1 en uiteindelijk in week 10 52 kg 3x8..
pi_181108462
Vandaag 115kg benchpress denk dat 120kg er wel in had gezeten maar vond het wel goed geweest :)
pi_181150926
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:09 schreef mtchel112 het volgende:
Zitten hier ook mensen die anabolen hormonen injecteren?
Nee, wel aan een stevige kuur Creatine. Flip hem af en toe wel, maar goed dat is normaal met zo`n potente stof.
pi_181158708
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee, wel aan een stevige kuur Creatine. Flip hem af en toe wel, maar goed dat is normaal met zo`n potente stof.
Kijk ermee uit.
pi_181158797
slikt iemand hier visolie

shit is debunked lol
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181158954
Visolie ja
pi_181159023
doet niets
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181159366
Omega 3 voegt idd niks toe aan je lichaam, net als andere micronutrienten
pi_181161034
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:24 schreef jappiejan het volgende:
Omega 3 voegt idd niks toe aan je lichaam, net als andere micronutrienten
Dat is niet waar en niemand beweert dit.

Je dieet supplementeren met omega 3 levert geen positieve gezondheidsvoordelen ten opzichte van mensen die dit niet doen. Dat wilt niet zeggen je lichaam geen omega-3 nodig heeft.

Aangezien je het over micro-nutriënten hebt; hetzelfde geldt voor vitaminepillen. Die leveren ook geen gezondheid voordelen op en sommige gevallen juist negatieve.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181169456
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:40 schreef McNulty het volgende:

[..]

Dat is niet waar en niemand beweert dit.

Je dieet supplementeren met omega 3 levert geen positieve gezondheidsvoordelen ten opzichte van mensen die dit niet doen. Dat wilt niet zeggen je lichaam geen omega-3 nodig heeft.

Aangezien je het over micro-nutriënten hebt; hetzelfde geldt voor vitaminepillen. Die leveren ook geen gezondheid voordelen op en sommige gevallen juist negatieve.
Universitaire studies die dit onderbouwen?

Vitamenpillen leveren in mijn geval zeker wel gezondheidsvoordelen op.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:21:54 #23
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181170713
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:51 schreef McNulty het volgende:
slikt iemand hier visolie

shit is debunked lol
Hoe moet ik dat zien?
Zit je dan onderzoeken te lezen met hoop er eentje te vinden die jouw manieren op een hoger voetstuk plaatsen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181171364
Sowieso een beetje nutteloos om dingen te roepen zonder ook maar 1 bron te noemen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:22:36 #26
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181171893
quote:
Maar als je dan weer elke dag vis eet moet je oppassen voor vergiftiging.
Allemaal van die bullshit healthtips die elkaar tegenspreken.

Doe 't maar gewoon lekker op je eigen manier, als je er echt graag een wedstrijdje van wil maken vraag ik in m'n testament of ze mijn zorg-eindrekening naast de jouwe willen leggen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181172544
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:22 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Maar als je dan weer elke dag vis eet moet je oppassen voor vergiftiging.
Allemaal van die bullshit healthtips die elkaar tegenspreken.

Doe 't maar gewoon lekker op je eigen manier, als je er echt graag een wedstrijdje van wil maken vraag ik in m'n testament of ze mijn zorg-eindrekening naast de jouwe willen leggen.

You mad.. brah?



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 09:59:14 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:03:55 #28
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181172638
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:58 schreef ZetaOS het volgende:

[..]


You mad.. brah?

"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181173180
Voedingscentrum is geen betekenis volle bron voor mij..
pi_181173747
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:57 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Universitaire studies die dit onderbouwen?

Vitamenpillen leveren in mijn geval zeker wel gezondheidsvoordelen op.
Cochrane is een non-profit die grote meta-analyses uitvoert. Het is een instelling die goed aangeschreven staat binnen de medische wereld.
https://www.cochrane.org/(...)e-risk-heart-disease

De tweede opmerking betrof trouwens multi-vitaminen. Multi-vitaminen hebben geen effect op mortaliteit, mortaliteit door cardiovasculaire oorzaken en kanker. Toegeven "gezondheid" is breder dan deze 3 meetpunten, maar als je gezond bent dan is multi-vitaminen innemen is vrij nutteloos. En als je dat niet bent dan zijn er waarschijnlijk ook andere interventies mogelijk. Artsen schrijven meestal ook geen multi-vitaminen voor.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23255568

quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien?
Zit je dan onderzoeken te lezen met hoop er eentje te vinden die jouw manieren op een hoger voetstuk plaatsen?
Nee, dit is de uitkomst van een meta-analyse. Daarbij wordt er gekeken naar meerdere studies. Er is juist geen sprake van "cherry-picking" zoals jij loopt te suggereren. De cochrane meta-analyse is pas vorige maand gepubliceerd. Dit zijn de laatste inzichten op het gebied van visolie.

"Meta-analyse is een statistische techniek die vaak maar niet altijd gebruikt wordt in een systematische review. Het belangrijkste voordeel van meta-analyse is de aggregatie over meerdere studies die leidt tot een hoger statistisch onderscheidingsvermogen en meer robuste schattingen van het effect."

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:39 schreef Multiply het volgende:
Sowieso een beetje nutteloos om dingen te roepen zonder ook maar 1 bron te noemen.
Zie boven. Ik had geen tijd om een volledige post te maken.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:03:11 #31
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181173890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:55 schreef McNulty het volgende:

[..]

Cochrane is een non-profit die grote meta-analyses uitvoert. Het is een instelling die goed aangeschreven staat binnen de medische wereld.
https://www.cochrane.org/(...)e-risk-heart-disease

De tweede opmerking betrof trouwens multi-vitaminen. Multi-vitaminen hebben geen effect op mortaliteit, mortaliteit door cardiovasculaire oorzaken en kanker. Toegeven "gezondheid" is breder dan deze 3 meetpunten, maar als je gezond bent dan is multi-vitaminen innemen is vrij nutteloos. En als je dat niet bent dan zijn er waarschijnlijk ook andere interventies mogelijk. Artsen schrijven meestal ook geen multi-vitaminen voor.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23255568

[..]

Nee, dit is de uitkomst van een meta-analyse. Daarbij wordt er gekeken naar meerdere studies. Er is juist geen sprake van "cherry-picking" zoals jij loopt te suggereren. De cochrane meta-analyse is pas vorige maand gepubliceerd. Dit zijn de laatste inzichten op het gebied van visolie.

"Meta-analyse is een statistische techniek die vaak maar niet altijd gebruikt wordt in een systematische review. Het belangrijkste voordeel van meta-analyse is de aggregatie over meerdere studies die leidt tot een hoger statistisch onderscheidingsvermogen en meer robuste schattingen van het effect."

[..]

Zie boven. Ik had geen tijd om een volledige post te maken.
Voor een simpele boerenlul als ik; Gemiddeld zijn er meer studies die een neutraal of negatief advies uitgeven, en áls het dan níet of wel goed is worden de waarden tegen elkaar afgewogen en gekeken hoeveel het schaadt of baat en daar is de uitkomst van dat het niet uitmaakt?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181173915
Onderzoekje doorgenomen. Ik snap zelf ook wel dat er geen onderzoek komt met het antwoord 'multi vitamine verlengt je leven met 5 jaar'. Jouw onderzoek geeft aan dat er geen sterfte 'verbetering is'. Daarnaast zijn die deelnemers gemiddeld 62. Als young adult die meerdere malen per week sport en het uiterste van zijn lichaam vraagt zal aanvulling op micronutrienten zeker geen weggegooit geld zijn.
pi_181174721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:03 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Voor een simpele boerenlul als ik; Gemiddeld zijn er meer studies die een neutraal of negatief advies uitgeven, en áls het dan níet of wel goed is worden de waarden tegen elkaar afgewogen en gekeken hoeveel het schaadt of baat en daar is de uitkomst van dat het niet uitmaakt?
Ik weet helaas de exacte methodologie niet. Hier kan je wel wat meer lezen over hoe cochrane te werk gaat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cochrane_review

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:05 schreef jappiejan het volgende:
Onderzoekje doorgenomen. Ik snap zelf ook wel dat er geen onderzoek komt met het antwoord 'multi vitamine verlengt je leven met 5 jaar'. Jouw onderzoek geeft aan dat er geen sterfte 'verbetering is'. Daarnaast zijn die deelnemers gemiddeld 62. Als young adult die meerdere malen per week sport en het uiterste van zijn lichaam vraagt zal aanvulling op micronutrienten zeker geen weggegooit geld zijn.
De deelnemers in de meta-analyse zijn inderdaad ouder, maar die demografie heeft ook een hoger gezondheidsrisico. Jongeren hebben over het algemeen lagere gezondheidsrisico's. Je zou kunnen stellen dat het een betere demografie is om de effecten van multi-vitaminen te toetsen. Voor zover ik weet is dit een van de betere studies die er op dit moment voor handen is.

Maar waarom denk je dat het lichaam niet voldoende staat is om alle benodigde voedingstoffen uit een goed samengesteld dieet te halen, zelfs als je jong en actief bent? Er is geen reden om aan te nemen dat dit niet het geval is.
Belangrijker nog, welke uitkomsten hoop je als sporter te verbeteren door het innemen van extra micronutrienten? Kracht, uithoudingsvermogen, spieropbouw? Je gaat hoogstwaarschijnlijk geen wetenschappelijke onderbouwing vinden dat het innemen van vitaminen hier invloed op heeft.

Ik zie dat je mijn cochrane link over visolie hebt overgeslagen. Ik ben benieuwd of de studie invloed heeft gehad op je mening over visolie.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181176853
Voor zover je niet in iemand anders dieet kan kijken, ook niet in die van de deelnemers die onderzocht zijn heb je hier vrij weinig aan. Als ik aan het cutten ben en duidelijk in een tekort zit, zal ondanks je dieet gebalanceerd of niet je lichaam het zwaar krijgen. Daarnaast is een supplement een aanvulling op tekorten in je dieet. Wil je niet alles plannen en meal preppen (denk aan IIFYM) is het zeker wel verstandig om aan tekorten aan te vullen. Opname van je supplementen (daar niet vloeibaar) zijn net zo goed opneembaar.
pi_181176891
Over je link gesproken die ik had overgeslagen. Ook hier is de uitkomst totaal niet betrekkelijk op hetgeen wat het zich hier voordoet. Omega 3 vetzuren hebben zeker wel een positief effect op herstel. Jammer genoeg leef ik er dan misschien niet langer op..
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:27:05 #36
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181177000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:43 schreef McNulty het volgende:

Belangrijker nog, welke uitkomsten hoop je als sporter te verbeteren door het innemen van extra micronutrienten? Kracht, uithoudingsvermogen, spieropbouw? Je gaat hoogstwaarschijnlijk geen wetenschappelijke onderbouwing vinden dat het innemen van vitaminen hier invloed op heeft.

Herstel,
maar voor kracht, uithoudingsvermogen en spieropbouw zijn ook bevorderende nutriënten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181179640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:20 schreef jappiejan het volgende:
Voor zover je niet in iemand anders dieet kan kijken, ook niet in die van de deelnemers die onderzocht zijn heb je hier vrij weinig aan. Als ik aan het cutten ben en duidelijk in een tekort zit, zal ondanks je dieet gebalanceerd of niet je lichaam het zwaar krijgen. Daarnaast is een supplement een aanvulling op tekorten in je dieet. Wil je niet alles plannen en meal preppen (denk aan IIFYM) is het zeker wel verstandig om aan tekorten aan te vullen. Opname van je supplementen (daar niet vloeibaar) zijn net zo goed opneembaar.
Hoe weet je dat een tekorten hebt zonder verder onderzoek? Dat je lichaam "het zwaar heeft" zal in de eerste plaats komen door het calorisch tekort. En je moet wel heel laag in totaal aantal calorieën zitten gedurende een lange periode wil je ondervoed raken. Dit is voor de meeste krachtsporters ook geen risicofactor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:21 schreef jappiejan het volgende:
Over je link gesproken die ik had overgeslagen. Ook hier is de uitkomst totaal niet betrekkelijk op hetgeen wat het zich hier voordoet. Omega 3 vetzuren hebben zeker wel een positief effect op herstel. Jammer genoeg leef ik er dan misschien niet langer op..
Heb je een studie die laat zien dat Omega-3 toevoegen aan je dieet in supplementvorm een positief effect heeft op herstel? Dat je lichaam omega-3 weet te gebruiken voor bepaalde processen wilt nog niet zeggen dat het supplementeren ervan zinvol is. Voor je gezondheid hoef je het ieder geval niet te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:27 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Herstel,
maar voor kracht, uithoudingsvermogen en spieropbouw zijn ook bevorderende nutriënten.
Mag ik een studie zien die aangeeft dat het supplementeren van omega-3 bevorderlijk is voor herstel (van weerstandstraining)?

Het gaat nu over visolie en multi-vitaminen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181180264
Je lichaam heeft dagelijkse behoeften, als je dit niet haalt op lange termijn heb je tekorten. Veel lastiger ga ik het niet maken.

Genoeg studies die dat zeggen, maar ik ben hier niet diegene die iets wilde bewijzen. Jij zegt dat het niet werkt, kom dan met een goede studie. Supplement vorm of ander vast voedsel maakt qua opname in je lichaam niet tot nauwelijks iets uit. Anders mag je dat best bewijzen met wat studies?
pi_181184711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:44 schreef jappiejan het volgende:
Je lichaam heeft dagelijkse behoeften, als je dit niet haalt op lange termijn heb je tekorten. Veel lastiger ga ik het niet maken.
Ja, en water is nat.

quote:
Supplement vorm of ander vast voedsel maakt qua opname in je lichaam niet tot nauwelijks iets uit.
Het draait niet niet om de absorptie. Het lijkt erop dat een normaal dieet voor voldoende omega-3 zorgt en dat supplementatie niet voor extra voordelen zorgt.

Ik las nog wat over omega-3 en DOMS, maar dat bewijs is ook niet echt sterk. Kan geen goede reden vinden om het in te nemen. Er is geen overtuigend bewijs dat het helpt bij trainen, gezondheid, spierpijn, spieropbouw, afvallen etc.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181185894
Het lijkt erop dat iedereen hetzelfde dieet volgt? Je kunt niet iedereen over een kam scheren. Ik weet zelf toch wel beter wat ik binnen krijg en wat niet. Wat ik niet binnenkrijg supplementeer ik.
pi_181189056
Maar goed, welke pre workout met DMAA gebruiken jullie?
pi_181189808
Monster
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:12:44 #43
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_181202040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:44 schreef jappiejan het volgende:
Genoeg studies die dat zeggen, maar ik ben hier niet diegene die iets wilde bewijzen. Jij zegt dat het niet werkt, kom dan met een goede studie.
Je probeert wel iets te bewijzen hier, namelijk dat hij ongelijk heeft. Als je enige argument is "je hebt geen bewijs" en je herhaalt dat drie keer, heb je niet automagisch gelijk. (Zeker aangezien hij daadwerkelijk goede informatie post).

Om nog wat verder inhoudelijk te reageren: mensen denken heel erg simplistisch van "je hebt stofje X nodig in hoeveelheid Y, dus als ik dat niet binnenkrijg met voedsel neem ik het in een pilletje". Gemak dient de mens. Echter is meermaals aangetoond met allerlei verschillende stoffen/voedingsmiddelen dat het nogal veel uitmaakt of je het voedselproduct neemt, of het geextraheerde product. Beta-caroteen is daarvan een goed voorbeeld, mensen zagen allerlei voordelen van dit middel wat o.a. in wortels/zoete aardappel zit. Maar isoleer je dat stofje en neem je een pilletje per dag ervan in, doet het opeens veel minder. Wat verschillende redenen kan hebben, zoals andere stoffen die in hetzelfde voedsel zitten (andere vitaminen/mineralen, vezels, water, etc); zo is bekend dat je opname van kurkuma veel hoger (duizend keer) is als je het mixt met zwarte peper. Plus we weten gewoon nog lang niet alles, welke stofjes waarin zitten en welke effecten dat heeft.
WFPB!
pi_181203634
Ik snap je punt dat ik niet met 'bewijs' kom. Ben er ook om te leren en te discussieren haha. Heb enkele serieuze gevolgd met de nodige onderbouwingen om er voor mezelf een beeld van te krijgen of supplementatie mij verder zal helpen. Dus dat is wel iets meer dan 5 onderzoeken. Ik zeg niet dat ik dan gelijk heb, maar hoor graag een goed onderzoek met bewijs dat het niet werkt.

Tof iig dat je wat voorbeelden geeft, ben pas 21 dus valt genoeg te leren.
pi_181210072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:41 schreef jappiejan het volgende:
Monster
Hoe is die? Zie ze soms op Marktplaats staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 18:08:31 ]
pi_181231299
misschien zwengel ik nogmaals het topic "welke verhouding eiwit/kh/vet" aan..maar ik vroeg me iets af.

volgens de meeste sites is 1.8-2 gram eiwit/kg lichaamsgewicht voldoende.
Nu ben ik niet heel zwaar...dus veel eiwitten zijn het niet...maar dan moet ik in verhouding wel een shitload aan carbs gaan eten

nu zijn de meeste populaire (afval) dieeten gebaseerd op hoog eiwit/laag kh
Zou het dan misschien niet beter zijn om naar de verhouding van eiwit:kh te kijken, ipv wat je nodig hebt per gewicht
Wellicht eet je dan teveel eiwit, wat je lichaam dan niet meer optimaal kan gebruiken, dat is een andere discussie

Hebben we zoveel KH nodig? Of zou een voedingsschema van bijv E-K-V 40%-40%-20% prima zijn?
pi_181232219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:44 schreef MrNiles het volgende:
misschien zwengel ik nogmaals het topic "welke verhouding eiwit/kh/vet" aan..maar ik vroeg me iets af.

volgens de meeste sites is 1.8-2 gram eiwit/kg lichaamsgewicht voldoende.
Nu ben ik niet heel zwaar...dus veel eiwitten zijn het niet...maar dan moet ik in verhouding wel een shitload aan carbs gaan eten

nu zijn de meeste populaire (afval) dieeten gebaseerd op hoog eiwit/laag kh
Zou het dan misschien niet beter zijn om naar de verhouding van eiwit:kh te kijken, ipv wat je nodig hebt per gewicht
Wellicht eet je dan teveel eiwit, wat je lichaam dan niet meer optimaal kan gebruiken, dat is een andere discussie

Hebben we zoveel KH nodig? Of zou een voedingsschema van bijv E-K-V 40%-40%-20% prima zijn?
Je begint sowieso eerst met je vetten, die zijn gezondheidtechnisch gezien mbt hormonen erg belangrijk. Pak 1 gram per lichaams kg. Eiwitten worden tegenwoordig vaak gebaseerd op lichaamsgewicht omdat je vetvrije massa lastig te bepalen is (of heel duur met scans) 1,8 gram eiwit is meer dan genoeg. Zit zelf ook op 1,5. Die kh is een mooi onderwerp. De energie die je in je krachttraining stopt, komt ergens vandaan. Waarom zou je die bron willen minderen? Je valt niet sneller af door een bepaalde macro heel laag te zetten. Het gaat om een goede balans.
pi_181236172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:20 schreef jappiejan het volgende:
Ik snap je punt dat ik niet met 'bewijs' kom. Ben er ook om te leren en te discussieren haha. Heb enkele serieuze gevolgd met de nodige onderbouwingen om er voor mezelf een beeld van te krijgen of supplementatie mij verder zal helpen. Dus dat is wel iets meer dan 5 onderzoeken. Ik zeg niet dat ik dan gelijk heb, maar hoor graag een goed onderzoek met bewijs dat het niet werkt.

Tof iig dat je wat voorbeelden geeft, ben pas 21 dus valt genoeg te leren.
Aan de hand van welke onderzoeken heb jij jouw mening gevormd of visolie en multi's nuttig zijn?

Want blijkbaar ben jij van mening dat er overtuigender bewijs beschikbaar is dan deze meta-analyses. Die mag dan je best voordragen. Jezelf als uitgangspositie nemen is geen overtuigend argument want dat telt niet als wetenschappelijke onderbouwing en bovendien n=1. En niet gaan zeggen dat je niets hoeft te bewijzen want zo kom je er wel erg makkelijk onderuit.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181241156
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:18 schreef McNulty het volgende:

[..]

Aan de hand van welke onderzoeken heb jij jouw mening gevormd of visolie en multi's nuttig zijn?

Want blijkbaar ben jij van mening dat er overtuigender bewijs beschikbaar is dan deze meta-analyses. Die mag dan je best voordragen. Jezelf als uitgangspositie nemen is geen overtuigend argument want dat telt niet als wetenschappelijke onderbouwing en bovendien n=1. En niet gaan zeggen dat je niets hoeft te bewijzen want zo kom je er wel erg makkelijk onderuit.
Als je al 5 jaar onderbouwingen zoekt over het hele gebeuren, kom je genoeg degelijke bb's tegen die het adviseren (nee geen sponsoring) ik heb dus net al aangegeven dat ik zo geen onderzoek bij de hand heb maar gebruik heb van triangulatie om mijn 'onderzoekje' te kunnen onderbouwen. En nee, deze heb ik niet allemaal netjes genoteerd. Dus ik snap best dat jij dat wel hebt en bewijs 'tegen' hebt. Echter heb je hier niks van en komen we bij de meest logische uitkomst in de krachtsport.. Doe het op die manier die voor jou gevoel het meest werkt met de nodige onderbouwing, als je het zo het langst vol gaat houden.


N= idd 1
pi_181249730
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:31 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Als je al 5 jaar onderbouwingen zoekt over het hele gebeuren, kom je genoeg degelijke bb's tegen die het adviseren (nee geen sponsoring) ik heb dus net al aangegeven dat ik zo geen onderzoek bij de hand heb maar gebruik heb van triangulatie om mijn 'onderzoekje' te kunnen onderbouwen. En nee, deze heb ik niet allemaal netjes genoteerd. Dus ik snap best dat jij dat wel hebt en bewijs 'tegen' hebt. Echter heb je hier niks van en komen we bij de meest logische uitkomst in de krachtsport.. Doe het op die manier die voor jou gevoel het meest werkt met de nodige onderbouwing, als je het zo het langst vol gaat houden.

N= idd 1
Een pagina terug vroeg je om studies, maar nu is de meest logische uitkomst te doen wat voor je gevoel het best werkt. Je neemt nu opeens emoties als leidraad in plaats van wetenschap. Dat is juist alles behalve logisch. Door het gebrek aan wetenschappelijke bronnen gaat deze discussie niet leiden tot verdere waarheidsvinding dan hetgeen wat al voorgedragen is. Ik vind het wel goed zo.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181260999
Prima pik
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:06:50 #52
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_181272232
Wassen jullie je kip/vlees/vis?
Deathlift or Die.
pi_181272351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:06 schreef Ethanolic het volgende:
Wassen jullie je kip/vlees/vis?
Zeker. En de pan waar het in gaat geef ik een massage.
Dit, dus.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:21:00 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181272429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:06 schreef Ethanolic het volgende:
Wassen jullie je kip/vlees/vis?
Alleen de vis natuurlijk.
pi_181274578
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:06 schreef Ethanolic het volgende:
Wassen jullie je kip/vlees/vis?
Ja, uit gewoonte.

Maar het is eigenlijk beter om niet te doen.
https://www.fsis.usda.gov(...)-safety/washing-food
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_181299564
aloha :) Even 'voorstellen' en gelijk een vraag dumpen :@

Ik twijfel nog of dit het juiste topic is voor mij, of dat ik toch in het fitness-topic moet zijn, maar kijkend naar de OP en jullie posts is dit denk ik de betere plek.. zo niet dan hoor ik het wel!

Ik ben sinds januari bezig met een nieuwe leefstijl, welke kort samengevat voor mij neer komen op:

- intermittent fasting (16-8) met name t.b.v. vetverlies en gezonder leven (concreet: geen frisdrank / zo min mogelijk suikers / meer groente en fruit / variatie in eten, veel water en zwarte koffie). Ik maak wel gebruik van 1 cheat-day in de week..

- 2, max. 3x in de week sporten (dit doe ik momenteel op m'n werk met redelijk verouderde apparaten, zonder begeleiding). Ik ben 12 jaar terug lid geweest van een sportschool en die kennis gebruik ik bij mijn huidige oefeningen. Dit is een van de redenen dat ik nu hier post.

- Ik focus mij alleen op full-body krachttraining, ik doe af en toe eens een rondje hardlopen maar cardio vind ik te saai en ik wil naast afvallen ook gespierder geworden. Gezien de vele succesverhalen van intermittent fasting in combinatie met krachttrainining, heb ik nog geen minuut op een cardio-apparaat gezeten en dat wil ik graag zo houden. Ik probeer zoveel mogelijk mijn work-outs in een fasted state uit te voeren.

- ik neem veel eiwitten in de vorm van: eiwit-shakes na het sporten, eieren, kwark, zuivel, kip(filet) etc. en kies nu hoofdzakelijk voor zoete aardappelen, zilvervliesrijst, volkoren pasta, koolhydraatarm brood ipv de 'slechtere' varianten.

Dit alles lijkt goed te werken! Per saldo zit ik na een dik ( :') ) half jaar op de volgende resultaten:
• van 97 kg naar 80 kg;
• van 25,9% vet naar 16,5% vet;
• van 42,9% spieren naar 46,4% spieren;

En ik heb de smaak te pakken... Ik verplichte mij zelf eerst om de discipline op te bouwen om naar de gratis-sportschool te gaan en als ik dat vol zou houden dat ik dan voor een abonnement bij een betere sportschool ging kijken. Dat punt is nu.. Donderdag heb ik een proefles bij een sportschool in de buurt en ga ik eens kijken wat ze hebben..

Ik mis bijvoorbeeld een squat-rack , barbells of een Smith-machine, losse dumbells en andere zaken die ik wil gaan uitproberen. Ik merk dat mijn grootste winst behaald is en dat ik over moet stappen naar betere techniek, volledigere oefeningen (compounds) en dus de juiste spullen. Ik wil nog enkele kilootjes kwijt raken en mijn vet-percentage omlaag krijgen, maar voor mijn gevoel gaat dat 'vanzelf' als ik met deze leefstijl door ga. Ik richt mij dus (alvast) meer op gespierder worden, maar geen body-builder (vandaar de twijfel over het juiste topic ;) ), maar wel 'gelijkmatig' breed worden en alles in balans houden: vandaar de full-body workout.

Ik zoek dus info / hulp / advies op het gebied van een goede full-body workout waarin squats, deadlifts, bench presses etc voorkomen. Kort door de bocht doe ik nu 'gewoon' een rondje op een 11-tal apparaten op mijn werk die allemaal andere spiergroepen aanspreken, maar die routine doe ik nu al 7 maanden. Tijd voor meer structuur, afwisseling en logica achter de workouts; maar waar te beginnen?

Hoe maken jullie je schema's? Waar halen jullie info vandaan en welke tips hebben jullie nog voor mij? Lezen jullie al dingen die ik absoluut niet moet doen, of alvast suggesties van wat ik absoluut wel zou moeten doen? Let me know :)
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:50:34 #57
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181300044
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:22 schreef Thrilled het volgende:
aloha :) Even 'voorstellen' en gelijk een vraag dumpen :@

Ik twijfel nog of dit het juiste topic is voor mij, of dat ik toch in het fitness-topic moet zijn, maar kijkend naar de OP en jullie posts is dit denk ik de betere plek.. zo niet dan hoor ik het wel!

Ik ben sinds januari bezig met een nieuwe leefstijl, welke kort samengevat voor mij neer komen op:

- intermittent fasting (16-8) met name t.b.v. vetverlies en gezonder leven (concreet: geen frisdrank / zo min mogelijk suikers / meer groente en fruit / variatie in eten, veel water en zwarte koffie). Ik maak wel gebruik van 1 cheat-day in de week..

- 2, max. 3x in de week sporten (dit doe ik momenteel op m'n werk met redelijk verouderde apparaten, zonder begeleiding). Ik ben 12 jaar terug lid geweest van een sportschool en die kennis gebruik ik bij mijn huidige oefeningen. Dit is een van de redenen dat ik nu hier post.

- Ik focus mij alleen op full-body krachttraining, ik doe af en toe eens een rondje hardlopen maar cardio vind ik te saai en ik wil naast afvallen ook gespierder geworden. Gezien de vele succesverhalen van intermittent fasting in combinatie met krachttrainining, heb ik nog geen minuut op een cardio-apparaat gezeten en dat wil ik graag zo houden. Ik probeer zoveel mogelijk mijn work-outs in een fasted state uit te voeren.

- ik neem veel eiwitten in de vorm van: eiwit-shakes na het sporten, eieren, kwark, zuivel, kip(filet) etc. en kies nu hoofdzakelijk voor zoete aardappelen, zilvervliesrijst, volkoren pasta, koolhydraatarm brood ipv de 'slechtere' varianten.

Dit alles lijkt goed te werken! Per saldo zit ik na een dik ( :') ) half jaar op de volgende resultaten:
• van 97 kg naar 80 kg;
• van 25,9% vet naar 16,5% vet;
• van 42,9% spieren naar 46,4% spieren;

En ik heb de smaak te pakken... Ik verplichte mij zelf eerst om de discipline op te bouwen om naar de gratis-sportschool te gaan en als ik dat vol zou houden dat ik dan voor een abonnement bij een betere sportschool ging kijken. Dat punt is nu.. Donderdag heb ik een proefles bij een sportschool in de buurt en ga ik eens kijken wat ze hebben..

Ik mis bijvoorbeeld een squat-rack , barbells of een Smith-machine, losse dumbells en andere zaken die ik wil gaan uitproberen. Ik merk dat mijn grootste winst behaald is en dat ik over moet stappen naar betere techniek, volledigere oefeningen (compounds) en dus de juiste spullen. Ik wil nog enkele kilootjes kwijt raken en mijn vet-percentage omlaag krijgen, maar voor mijn gevoel gaat dat 'vanzelf' als ik met deze leefstijl door ga. Ik richt mij dus (alvast) meer op gespierder worden, maar geen body-builder (vandaar de twijfel over het juiste topic ;) ), maar wel 'gelijkmatig' breed worden en alles in balans houden: vandaar de full-body workout.

Ik zoek dus info / hulp / advies op het gebied van een goede full-body workout waarin squats, deadlifts, bench presses etc voorkomen. Kort door de bocht doe ik nu 'gewoon' een rondje op een 11-tal apparaten op mijn werk die allemaal andere spiergroepen aanspreken, maar die routine doe ik nu al 7 maanden. Tijd voor meer structuur, afwisseling en logica achter de workouts; maar waar te beginnen?

Hoe maken jullie je schema's? Waar halen jullie info vandaan en welke tips hebben jullie nog voor mij? Lezen jullie al dingen die ik absoluut niet moet doen, of alvast suggesties van wat ik absoluut wel zou moeten doen? Let me know :)
Volgens mij zoek je iets als https://stronglifts.com/5x5/
pi_181300587
Sticky's doorlezen op het forum.bodybuilding.com kom je qua schema verder. Ook die 5x5 is zeker een goede optie. Maar dan heb je wel een gym nodig waar je kunt squatten etc zonder al te veel problemen. Goed dat je iig serieuzer te werk wil gaan!
pi_181302045
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:20 schreef jappiejan het volgende:
Sticky's doorlezen op het forum.bodybuilding.com kom je qua schema verder. Ook die 5x5 is zeker een goede optie. Maar dan heb je wel een gym nodig waar je kunt squatten etc zonder al te veel problemen. Goed dat je iig serieuzer te werk wil gaan!
hoe bedoel je 'zonder problemen'?

En bedankt voor de stronglift 5x5 tip, klinkt erg toepasselijk inderdaad; ga ik eens uitpluizen :)
pi_181302332
Genoeg commerciele sportscholen waar -of geen squatracks te vinden zijn -of 'je je gewicht geen geluid mag maken als ie de grond raakt..'
pi_181302592
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:29 schreef jappiejan het volgende:
Genoeg commerciele sportscholen waar -of geen squatracks te vinden zijn -of 'je je gewicht geen geluid mag maken als ie de grond raakt..'
Noem eens wat op? Ik heb het nog nooit meegemaakt hier (Groningen)
pi_181302936
Waar ik sport hadden ze vroeger geen plek om te deadliften en geen squatrack. Dus ze bestaan wel.
pi_181303257
Laatst nog een filmpje gezien dat iemand tijdens het deadlifte de bar uit handen wordt getrapt.. Niet in Nederland maar toch..
pi_181315152
Ik heb al 3 maanden last van een ontsteking aan mijn rotatorcuff. Rust en fysiotherapie heeft niet geholpen helaas. Heeft iemand ervaring met deze blessure en nog verdere tips?
  maandag 20 augustus 2018 @ 07:47:01 #65
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181315197
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:39 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik heb al 3 maanden last van een ontsteking aan mijn rotatorcuff. Rust en fysiotherapie heeft niet geholpen helaas. Heeft iemand ervaring met deze blessure en nog verdere tips?
Verdere tips helaas niet, rust en fysio zou het toch moeten doen.
Vriend van mij heeft er ook zo'n 2 maand mee gelopen en daarna heeft het nog een tijd geduurt voor het als vanouds was.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181315392
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Verdere tips helaas niet, rust en fysio zou het toch moeten doen.
Vriend van mij heeft er ook zo'n 2 maand mee gelopen en daarna heeft het nog een tijd geduurt voor het als vanouds was.
De fysio heeft het gebied rondom de ontsteking gemobiliseerd. Dat zou de ontsteking moeten laten genezen, maar het duurt voort. Denk dat ik nog wat langer geduld moet hebben.
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:42:43 #67
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181315565
Ben er bang voor.

Vervelende langzeurende blessure is het volgens mij
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181317158
Ik kreeg zelf te horen van mijn fysio dat ik lekker door mocht gaan, lichter gewicht hogere herhalingen. Stoppen als het pijn deed. Ik neem aan dat je weet hoe je rotatorcuffs opwarmt/traint?
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:06:30 #69
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_181317524
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De fysio heeft het gebied rondom de ontsteking gemobiliseerd. Dat zou de ontsteking moeten laten genezen, maar het duurt voort. Denk dat ik nog wat langer geduld moet hebben.
Wat je fysio doet zou inderdaad moeten helpen. Maar ik neem aan dat je gewoon traint. If so dan moet je serieus naar je techniek kijken, zeker met bench en overhead werk. Ik heb er een jaar mee gelopen en als ik even niet op mijn techniek let met benchen is het zo weer terug.

Schouders laag en je rug zo hard mogelijk met benchen en alle overhead pushes. Dat houdt de ontsteking weg bij mij.
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:28:05 #70
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_181317768
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:29 schreef jappiejan het volgende:
Genoeg commerciele sportscholen waar -of geen squatracks te vinden zijn -of 'je je gewicht geen geluid mag maken als ie de grond raakt..'
Nog nooit gezien. En ik train nu bij f4f.
Deathlift or Die.
pi_181317869
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat je fysio doet zou inderdaad moeten helpen. Maar ik neem aan dat je gewoon traint. If so dan moet je serieus naar je techniek kijken, zeker met bench en overhead werk. Ik heb er een jaar mee gelopen en als ik even niet op mijn techniek let met benchen is het zo weer terug.

Schouders laag en je rug zo hard mogelijk met benchen en alle overhead pushes. Dat houdt de ontsteking weg bij mij.
Ik train mijn bovenlichaam momenteel niet op advies van de fysio. De fysio heeft mijn techniek nagekeken en denkt dat het door het benchen is gekomen. Ik had zoals jij de schouders niet ver genoeg naar beneden. Ze zaten zelfs wat omhoog. Wanneer ik weer kan trainen ga ik eerst aan mijn techniek werken.
pi_181317887
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:40 schreef jappiejan het volgende:
Ik kreeg zelf te horen van mijn fysio dat ik lekker door mocht gaan, lichter gewicht hogere herhalingen. Stoppen als het pijn deed. Ik neem aan dat je weet hoe je rotatorcuffs opwarmt/traint?
Op hoeveel procent van je 1rm trainde je toen? Ik warm ze altijd op met mijn resistance band en de dieselcrew schouder warming up.
pi_181318086
Interne en externe rotaties voor de rotatorcuff in combinatie met (lichte) facepulls is ter preventie van.. Youtube ze maar is. Ik doe ze voor elke push workout (rest van m'n trainingsmaatjes ook) en nooit iets gehad aan de schouders.
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:27:24 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_181318774
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik train mijn bovenlichaam momenteel niet op advies van de fysio. De fysio heeft mijn techniek nagekeken en denkt dat het door het benchen is gekomen. Ik had zoals jij de schouders niet ver genoeg naar beneden. Ze zaten zelfs wat omhoog. Wanneer ik weer kan trainen ga ik eerst aan mijn techniek werken.
Ik ben altijd door blijven trainen. Niet door de pijn trainen, dat heeft hiermee geen zin en maakt het alleen maar erger. Maar door betere techniek te gebruiken is de ontsteking verdwenen. Heel af en toe speelt het nog wel eens op, vooral door overhead press wat ik dus bijna niet meer doe.
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:24:16 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_181319992
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik train mijn bovenlichaam momenteel niet op advies van de fysio. De fysio heeft mijn techniek nagekeken en denkt dat het door het benchen is gekomen. Ik had zoals jij de schouders niet ver genoeg naar beneden. Ze zaten zelfs wat omhoog. Wanneer ik weer kan trainen ga ik eerst aan mijn techniek werken.
Bijna vergeten; ik ben ook een stuk meer rug en achterkant schouders gaan trainen. Elke training in ieder geval 3 sets 12 - 15 face pulls. Dat heeft mn kantoor rug goed gedaan.

Mn schouders zouden nog steeds wat verder naar achter kunnen voor een betere positie though. Misschien toch eens een bow tie kopen voor een paar uur per dag achter mn bureau.

  maandag 20 augustus 2018 @ 13:27:20 #76
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181320068
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bijna vergeten; ik ben ook een stuk meer rug en achterkant schouders gaan trainen. Elke training in ieder geval 3 sets 12 - 15 face pulls. Dat heeft mn kantoor rug goed gedaan.

Mn schouders zouden nog steeds wat verder naar achter kunnen voor een betere positie though. Misschien toch eens een bow tie kopen voor een paar uur per dag achter mn bureau.

Gebruik je bands voor je facepulls?

Ik heb tegenwoordig overal bands liggen in huis; in 't woondeel, op m'n zolder waar ik train en in m'n rugbytas. Ideaal om terwijl het eten op staat even een paar oefeningetjes te doen.

Tip voor hier trouwens; Action heeft bands van 15 en 25kg weerstand voor respectievelijk 3 en 5 euro.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:30:15 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_181320139
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:27 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Gebruik je bands voor je facepulls?

Ik heb tegenwoordig overal bands liggen in huis; in 't woondeel, op m'n zolder waar ik train en in m'n rugbytas. Ideaal om terwijl het eten op staat even een paar oefeningetjes te doen.

Tip voor hier trouwens; Action heeft bands van 15 en 25kg weerstand voor respectievelijk 3 en 5 euro.
Bands en gewoon de pully. Beiden heeft zijn voordelen, ik vind de pully lekker omdat ik die flink zwaar kan pakken. Een dikkere band geeft al snel als resultaat dat ik minder reps kan doen terwijl het juist wel goed is hoog in reps te blijven met face pulls.
pi_181364371
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bands en gewoon de pully. Beiden heeft zijn voordelen, ik vind de pully lekker omdat ik die flink zwaar kan pakken. Een dikkere band geeft al snel als resultaat dat ik minder reps kan doen terwijl het juist wel goed is hoog in reps te blijven met face pulls.
ik doe elke training zo'n 3x20 waarbij de laatste reps best een grind zijn, voor houding te fixxen is mij vertelt dat het gewicht niet zoveel uitmaakt maar dat het correct uitvoeren van de beweging een prioriteit moet zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 22 augustus 2018 @ 12:15:01 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_181369306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

ik doe elke training zo'n 3x20 waarbij de laatste reps best een grind zijn, voor houding te fixxen is mij vertelt dat het gewicht niet zoveel uitmaakt maar dat het correct uitvoeren van de beweging een prioriteit moet zijn.
Gewicht heeft geen prioriteit inderdaad, maar na zo'n anderhalf jaar 2 - 3x per week facepulls gaat het gewicht vanzelf omhoog. De pully die ik gebruik gaat tot 60 kilo dus dat valt nog mee.
pi_181370698
Boooh, m'n squat gaat na lang pushen en kutten weer omhoog. 2 reps op 140kg, wat voorheen onmogelijk leek. O+
pi_181404582
Iemand ervaringen met reverse grip bench press? Ik zou het eens willen proberen om het werkt om de schouderpijn te verminderen.
pi_181407201
Zo.. net terug van de proefles hier bij de plaatselijke sportschool. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. de faciliteit zelf is prima.. wel de focus (in mijn optiek) te veel op de huppelkutjes, fancy apparatuur en hippe muziek.. maar de hoek voor krachttraining met barbells/dumbells/squat rack enzo was prima, alles wat ik nodig had is er. Waren nu alleen een mannetje of 8 bezig, vond dat wel aan de drukke kant mja...

De 'instructeur' was denk ik een jaartje of 25, nog bezig met z'n studie maar was al wel werkzaam bij de sportschool. Hij had alleen nog niet gehoord van intermittent fasting en adviseerde juist om niet met Stronglift 5x5 te starten omdat het best moeilijke oefeningen zouden zijn en je alleen maar zwaar zou moeten trainen en dus ervaring nodig zou hebben..

Onder het mom van 'we kunnen toch licht beginnen' en 'ik wil ook juist de vorm/techniek oefenen' wilde hij mij best wat oefeningen laten doen en heb ik uitendelijk de bench press en de squat gedaan met een kilootje of 50. De techniek ging prima, vond het niet zo heel moeilijk, maar wel fijn dat er even iemand mee keek om kleine dingetjes te corrigeren. M'n benen voelen nu al als pap aan, maar goed, lekker bezig geweest :')

Als ik lid zou worden trek ik toch wel mijn eigen plan en duik ik die hoek in om alsnog de 5x5 te gaan starten met lage gewichten, maar ga voor de zekerheid nog even een andere proefles nemen bij een andere sportschool..
pi_181408884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:37 schreef Lamabal het volgende:
Iemand ervaringen met reverse grip bench press? Ik zou het eens willen proberen om het werkt om de schouderpijn te verminderen.
Kan wel, activeert de borstspier ook meer maar wordt wel je dood op zwaar gewicht aangezien de barbell dan zn eigen leven gaat krijgen
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:58:20 #84
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181416395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Thrilled het volgende:
Zo.. net terug van de proefles hier bij de plaatselijke sportschool. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. de faciliteit zelf is prima.. wel de focus (in mijn optiek) te veel op de huppelkutjes, fancy apparatuur en hippe muziek.. maar de hoek voor krachttraining met barbells/dumbells/squat rack enzo was prima, alles wat ik nodig had is er. Waren nu alleen een mannetje of 8 bezig, vond dat wel aan de drukke kant mja...

De 'instructeur' was denk ik een jaartje of 25, nog bezig met z'n studie maar was al wel werkzaam bij de sportschool. Hij had alleen nog niet gehoord van intermittent fasting en adviseerde juist om niet met Stronglift 5x5 te starten omdat het best moeilijke oefeningen zouden zijn en je alleen maar zwaar zou moeten trainen en dus ervaring nodig zou hebben..

Onder het mom van 'we kunnen toch licht beginnen' en 'ik wil ook juist de vorm/techniek oefenen' wilde hij mij best wat oefeningen laten doen en heb ik uitendelijk de bench press en de squat gedaan met een kilootje of 50. De techniek ging prima, vond het niet zo heel moeilijk, maar wel fijn dat er even iemand mee keek om kleine dingetjes te corrigeren. M'n benen voelen nu al als pap aan, maar goed, lekker bezig geweest :')

Als ik lid zou worden trek ik toch wel mijn eigen plan en duik ik die hoek in om alsnog de 5x5 te gaan starten met lage gewichten, maar ga voor de zekerheid nog even een andere proefles nemen bij een andere sportschool..
Geen weightlifting club in je omgeving?

De meeste sportschool-instructeurs die ik ken zijn allemaal van de halvesquatomdatslecht voor je knieën science enzo
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181416683
Sowieso groepslessen :’)

Ik heb weleens voor de grap een proefles crossfit ( :’) ) gedaan, maar man wat een grap was dat. Al die mensen met hun vage kleding, headbands, straps etc. en dan de coach zonder shirt aan beetje macho doen, kwam die met een of ander vage SUPER WORKOUT waar je zsm 100 pullups, 200 pushups, 300 squats, wat cringe bewegingen en 5km hardlopen. Nou het ging bij iedereen goed tot de 20 daarna alleen maar halve bewegingen, die pullups gingen helemaal nergens over met van die gehandicapte bewegingen, mij lukte het niet om die vage halve pullup te doen dus ging ik maar over naar normale pullups. Die coach was te druk met zichzelf bezig dus al die mensen die halve squats/pushups deden wisten niet beter. Volgensmij hebben we ook nooit 5km gepakt.

Was gewoon 1 grote grap, doe dat nooit meer..
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:28:17 #86
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181417049
De Gewichthefschool heeft ook gewoon groepslessen.
Prima hoor, zelfde als met iedere CrossFit-box... Je moet het treffen met een goede coach.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181417176
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 06:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Geen weightlifting club in je omgeving?

De meeste sportschool-instructeurs die ik ken zijn allemaal van de halvesquatomdatslecht voor je knieën science enzo
nee niet dat ik weet.

Verder ben ik eigenwijs genoeg om mijn eigen plan te trekken, maar vind het nu nog een beetje dubbel omdat ik enerzijds niet de instructeurs tegen wil spreken omdat ik alleen maar internet-kennis heb opgedaan en geen blessures wil oplopen, maar ook niet mee wil gaan in de veel voorkomende fabels waardoor ik niet toe kom aan het programma wat ik eigenlijk wil doen :')
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:14:00 #88
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_181426435
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 07:43 schreef Doublepain het volgende:
Sowieso groepslessen :’)

Ik heb weleens voor de grap een proefles crossfit ( :’) ) gedaan, maar man wat een grap was dat. Al die mensen met hun vage kleding, headbands, straps etc. en dan de coach zonder shirt aan beetje macho doen, kwam die met een of ander vage SUPER WORKOUT waar je zsm 100 pullups, 200 pushups, 300 squats, wat cringe bewegingen en 5km hardlopen. Nou het ging bij iedereen goed tot de 20 daarna alleen maar halve bewegingen, die pullups gingen helemaal nergens over met van die gehandicapte bewegingen, mij lukte het niet om die vage halve pullup te doen dus ging ik maar over naar normale pullups. Die coach was te druk met zichzelf bezig dus al die mensen die halve squats/pushups deden wisten niet beter. Volgensmij hebben we ook nooit 5km gepakt.

Was gewoon 1 grote grap, doe dat nooit meer..
Je bedoelt Murph? Doe ik als cardio lol
Deathlift or Die.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:22:29 #89
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_181426606
Ik had vroeger ook een ongefundeerde hekel aan CrossFit. Tot ik me eens ging verdiepen en een paar lesjes ging doen bij een goede gym.

Ja het is een beetje sad dat ze kipping gewoon pull-ups noemen, maar ik snap inmiddels de reden er wel achter. CrossFit combineert graag veel sportieve aspecten en juist gymnastiek is hier een groot onderdeel van. Zolang je het zelf niet als pull-up ervaart, is het toch prima dat je zwiept.

Helaas is de uitvoering van CrossFit vaak erg slecht en is het rete commercieel, maar verder doe ik graag die workouts ter afwisseling.
Deathlift or Die.
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:32:14 #90
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181490625
Ik denk dat Weightlifting een beste opkikker gekregen heeft door middel van Crossfit, niet persé powerlifting is populairder geworden maar Olympisch liften is 100% zeker geboost door CrossFit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:33:08 #91
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181490630
Overigens ben ik ook via Crossfit bij powerlifting gekomen, hoewel het niet mijn main focus is en ik ook best Crossfit had kunnen blijven doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181537000
Gisteren een proefles gedaan bij een andere sportschool en dit was zóveel chiller dan de vorige... Uberhaupt was de sportschool al een stuk rustiger (ik denk circa 5 mensen aan het trainen toen ik binnenkwam en in het uurtje dat ik er was waren er 10 bijgekomen voor een groepsles), maar de trainster deed ook precies wat ik vroeg, legde alle 5 de oefeningen keurig uit van het Stronglift-programma, gaf aanwijzingen en liet mij vervolgens alleen in mijn toekomstige hoek;



2 squatracks en een plateau (heet dat zo?) voor de deadlift/barbell rows.. nog even nagevraagd en het schijnt sowieso nooit druk te zijn in die hoek..

Ik start donderdag nog een proefweek daar, maar ben al wel overtuigd dat ik mij hier ga aanmelden en ga starten met het programma :)

Heb alleen wel veel pijn in mijn bovenbenen van de squat. Vorige week bij de andere proefles ging ik voor het eerst squatten met gewicht, waardoor ik tot nu toe elke dag last had van spierpijn. Gisteren ging het redelijk, dacht ik, maar bij de eerste squat gisteren (zonder gewicht) kreeg ik gelijk een pijnscheut. Eigenwijs toch mijn 5x5 zonder gewicht afgemaakt, maar toch.. voelt niet lekker nu ;( Hopen dat het toch snel herstelt.., los daarvan ben ik blij een plekje gevonden te hebben *O*

Trouwens, momenteel voelen de oefeningen nog niet echt zwaar en ben ik redelijk snel klaar. Diegene die het Stronglift programma hebben gedaan; vullen jullie de training aan met andere oefeningen (biceps, triceps, buikspieren, whatever), of echt alleen de 5x5? Weet niet of ik daar verstandig aan doe.. :X

[ Bericht 4% gewijzigd door Thrilled op 29-08-2018 08:28:09 ]
pi_181537220
^O^ succes met trainen.
pi_181537833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:03 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren een proefles gedaan bij een andere sportschool en dit was zóveel chiller dan de vorige... Uberhaupt was de sportschool al een stuk rustiger (ik denk circa 5 mensen aan het trainen toen ik binnenkwam en in het uurtje dat ik er was waren er 10 bijgekomen voor een groepsles), maar de trainster deed ook precies wat ik vroeg, legde alle 5 de oefeningen keurig uit van het Stronglift-programma, gaf aanwijzingen en liet mij vervolgens alleen in mijn toekomstige hoek;

[ afbeelding ]

2 squatracks en een plateau (heet dat zo?) voor de deadlift/barbell rows.. nog even nagevraagd en het schijnt sowieso nooit druk te zijn in die hoek..

Ik start donderdag nog een proefweek daar, maar ben al wel overtuigd dat ik mij hier ga aanmelden en ga starten met het programma :)

Heb alleen wel veel pijn in mijn bovenbenen van de squat. Vorige week bij de andere proefles ging ik voor het eerst squatten met gewicht, waardoor ik tot nu toe elke dag last had van spierpijn. Gisteren ging het redelijk, dacht ik, maar bij de eerste squat gisteren (zonder gewicht) kreeg ik gelijk een pijnscheut. Eigenwijs toch mijn 5x5 zonder gewicht afgemaakt, maar toch.. voelt niet lekker nu ;( Hopen dat het toch snel herstelt.., los daarvan ben ik blij een plekje gevonden te hebben *O*

Trouwens, momenteel voelen de oefeningen nog niet echt zwaar en ben ik redelijk snel klaar. Diegene die het Stronglift programma hebben gedaan; vullen jullie de training aan met andere oefeningen (biceps, triceps, buikspieren, whatever), of echt alleen de 5x5? Weet niet of ik daar verstandig aan doe.. :X
Ziet er prima uit. Hoop dat het echt meevalt met de drukte.

Spierpijn van het squatten was voordat ik opnieuw begon met opbouwen ook mijn grootste vijand. Goed blijven opwarmen en strekken.

Je vraag mbt assistance-oefeningen naast je compounds;
Ligt aan je doelen, zwakke punten eventueel tijdsplanning en herstel.
Assistance mag in geen geval je compounds belemmeren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181558921
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:48 schreef Gymbaboon het volgende:

[..]

Doe je dit 7 dagen per week?
Tijdje vergeten te reageren, Ik doe dit 6 dagen per week. Een dag heb ik een 'cheatdag'. En daarmee bedoel ik niet dat ik 6 bigmacs ga eten maar gewoon weer een dag redelijk veel eet 200-500kcal boven onderhoud en wel gewoon met goed voedsel als havermout, rijst en kip. Als ik dit niet doe merk ik dat te weinig energie heb.
Nu drie weken bezig en mijn taille is van 84 naar 77 cm gegaan.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:08:44 #96
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181571458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:03 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren een proefles gedaan bij een andere sportschool en dit was zóveel chiller dan de vorige... Uberhaupt was de sportschool al een stuk rustiger (ik denk circa 5 mensen aan het trainen toen ik binnenkwam en in het uurtje dat ik er was waren er 10 bijgekomen voor een groepsles), maar de trainster deed ook precies wat ik vroeg, legde alle 5 de oefeningen keurig uit van het Stronglift-programma, gaf aanwijzingen en liet mij vervolgens alleen in mijn toekomstige hoek;

[ afbeelding ]

2 squatracks en een plateau (heet dat zo?) voor de deadlift/barbell rows.. nog even nagevraagd en het schijnt sowieso nooit druk te zijn in die hoek..

Ik start donderdag nog een proefweek daar, maar ben al wel overtuigd dat ik mij hier ga aanmelden en ga starten met het programma :)

Heb alleen wel veel pijn in mijn bovenbenen van de squat. Vorige week bij de andere proefles ging ik voor het eerst squatten met gewicht, waardoor ik tot nu toe elke dag last had van spierpijn. Gisteren ging het redelijk, dacht ik, maar bij de eerste squat gisteren (zonder gewicht) kreeg ik gelijk een pijnscheut. Eigenwijs toch mijn 5x5 zonder gewicht afgemaakt, maar toch.. voelt niet lekker nu ;( Hopen dat het toch snel herstelt.., los daarvan ben ik blij een plekje gevonden te hebben *O*

Trouwens, momenteel voelen de oefeningen nog niet echt zwaar en ben ik redelijk snel klaar. Diegene die het Stronglift programma hebben gedaan; vullen jullie de training aan met andere oefeningen (biceps, triceps, buikspieren, whatever), of echt alleen de 5x5? Weet niet of ik daar verstandig aan doe.. :X
Lekker hoekje c_/
Er is trouwens ook een grote Facebookgroep voor 5x5 Stronglifts. Wellicht handig om daar ook bij te gaan: https://facebook.com/groups/900670333326686
pi_181579583
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lekker hoekje c_/
Er is trouwens ook een grote Facebookgroep voor 5x5 Stronglifts. Wellicht handig om daar ook bij te gaan: https://facebook.com/groups/900670333326686
thnx, ga daar eens kijken. En nogmaals bedankt; door jou ben ik aan de stronglift 5x5 verslaafd geraakt :')

Moet zeggen dat ik de trage start wel mentaal een dingetje vind en dat ik ook nog niet moe ben na de workout of de oefeningen zwaar vind. De overhead press en de squat zijn de enige oefeningen die ik een beetje voel als ik klaar ben en je bent geneigd om door te gaan bij 5 reps (althans, ik), je bent zo snel klaar :')

Ik lees echt óveral dat mensen geblunderd hebben door meer reps te doen, zwaarder te starten, daardoor verkeerde technieken leren en ook eerder plateaus raken enzo, dus die verhalen motiveren mij wel om toch het programma netjes vanaf 0 te starten, maar toch; echt stoer een 1,25 kg plaat op je bar schuiven lukt niet :')
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:52:17 #98
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181579715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

thnx, ga daar eens kijken. En nogmaals bedankt; door jou ben ik aan de stronglift 5x5 verslaafd geraakt :')

Moet zeggen dat ik de trage start wel mentaal een dingetje vind en dat ik ook nog niet moe ben na de workout of de oefeningen zwaar vind. De overhead press en de squat zijn de enige oefeningen die ik een beetje voel als ik klaar ben en je bent geneigd om door te gaan bij 5 reps (althans, ik), je bent zo snel klaar :')

Ik lees echt óveral dat mensen geblunderd hebben door meer reps te doen, zwaarder te starten, daardoor verkeerde technieken leren en ook eerder plateaus raken enzo, dus die verhalen motiveren mij wel om toch het programma netjes vanaf 0 te starten, maar toch; echt stoer een 1,25 kg plaat op je bar schuiven lukt niet :')
is ook niet stoer, maar dat komt allemaal nog wel :9

En graag gedaan. Hopelijk haal je er veel uit
pi_181587466
Is juist mooi om te zien, nieuwe gasten die normaal starten en niet meteen denken zich te kunnen met de ervaren gasten. 100 kg squatten doe je niet binnen 5 weken (inb4 strongman genetics)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:54:51 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181590322
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

thnx, ga daar eens kijken. En nogmaals bedankt; door jou ben ik aan de stronglift 5x5 verslaafd geraakt :')

Moet zeggen dat ik de trage start wel mentaal een dingetje vind en dat ik ook nog niet moe ben na de workout of de oefeningen zwaar vind. De overhead press en de squat zijn de enige oefeningen die ik een beetje voel als ik klaar ben en je bent geneigd om door te gaan bij 5 reps (althans, ik), je bent zo snel klaar :')

Ik lees echt óveral dat mensen geblunderd hebben door meer reps te doen, zwaarder te starten, daardoor verkeerde technieken leren en ook eerder plateaus raken enzo, dus die verhalen motiveren mij wel om toch het programma netjes vanaf 0 te starten, maar toch; echt stoer een 1,25 kg plaat op je bar schuiven lukt niet :')
Het is lineaire progressie dus dat moment dat 5x5 niet meer lukt zal vast komen binnen nu en een aantal maanden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181615242
Poll: Potenay b12, supplement of doping?
Supplement
Doping
Potena.. whuuut?
Absoluut doping net als Creatine & Dianabol
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_181645911
Vroeger zo druk nu uitgestorven topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 17:53:41 ]
pi_181649134
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 17:53 schreef ZetaOS het volgende:
Vroeger zo druk nu uitgestorven topic.
Echt hè
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_181651085
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:16 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Echt hè
Zelfs Mr.J is er niet meer. Het werd steeds minder druk nadat je super serieus moest zijn in het topic, en het gene wat het juist leuk maakte in een los topic moest gooien. Nu is het dood net als Zyzz
pi_181660651
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

is ook niet stoer, maar dat komt allemaal nog wel :9

En graag gedaan. Hopelijk haal je er veel uit
Ik verwacht van wel, de vele ervaringen beloven veel goeds, dus heb er vertrouwen in ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:51 schreef jappiejan het volgende:
Is juist mooi om te zien, nieuwe gasten die normaal starten en niet meteen denken zich te kunnen met de ervaren gasten. 100 kg squatten doe je niet binnen 5 weken (inb4 strongman genetics)
Zo kan je het ook bekijken inderdaad, en aan het schema te zien zit ik voor mijn doen al op een flink gewicht na (maar) 12 weken, dus het geduld heb ik er wel voor :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 07:54 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het is lineaire progressie dus dat moment dat 5x5 niet meer lukt zal vast komen binnen nu en een aantal maanden.
aantal maanden? Ik heb er nog niet bij stil gestaan, maar wat is de bedoeling na de 1e 12 weken stronglift 5x5? Gewoon opnieuw beginnen met andere startgewichten? Doorgaan met verhogen? Ander programma? :@
  maandag 3 september 2018 @ 13:26:08 #107
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181661711
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:27 schreef Thrilled het volgende:
aantal maanden? Ik heb er nog niet bij stil gestaan, maar wat is de bedoeling na de 1e 12 weken stronglift 5x5? Gewoon opnieuw beginnen met andere startgewichten? Doorgaan met verhogen? Ander programma? :@
quote:
Here's what to do after Week 12:
• Keep doing StrongLifts 5x5 for as long as it works; don't start changing things for no reason.
• After two deloads on squats, switch from 5x5 to 3x5.
• After another two deloads on squats, switch from 3x5 to 1x5.
• Only then should you switch to Madcow.
  maandag 3 september 2018 @ 21:32:53 #108
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_181671653
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:26 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zelfs Mr.J is er niet meer. Het werd steeds minder druk nadat je super serieus moest zijn in het topic, en het gene wat het juist leuk maakte in een los topic moest gooien. Nu is het dood net als Zyzz
Ja erg jammer idd, topgozer was dat. ;(
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 3 september 2018 @ 21:34:17 #109
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_181671692
quote:
9s.gif Op maandag 3 september 2018 21:32 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja erg jammer idd, topgozer was dat. ;(
R.I.P. :'(
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:38:56 #110
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_181679690
Enniewee, ondergetekende sport nog wel. Splitschema uitaard. :9

3-4x per week. Voeding redelijk in orde. Zie er prima uit voor een oude man, maar geen wedstrijdplannen. Te druk met werk en kinderen. The times are a changing.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_181751888
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:27 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik verwacht van wel, de vele ervaringen beloven veel goeds, dus heb er vertrouwen in ;)

[..]

Zo kan je het ook bekijken inderdaad, en aan het schema te zien zit ik voor mijn doen al op een flink gewicht na (maar) 12 weken, dus het geduld heb ik er wel voor :)

[..]

aantal maanden? Ik heb er nog niet bij stil gestaan, maar wat is de bedoeling na de 1e 12 weken stronglift 5x5? Gewoon opnieuw beginnen met andere startgewichten? Doorgaan met verhogen? Ander programma? :@
Wat is je doel? Als het kracht is dan na 12 weken overstappen naar een 5/3/1/ variant, als het spiermassa is dan overstappen na push pull leg, phat of phul.
pi_181762744
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:38 schreef Mr.J het volgende:
Enniewee, ondergetekende sport nog wel. Splitschema uitaard. :9

3-4x per week. Voeding redelijk in orde. Zie er prima uit voor een oude man, maar geen wedstrijdplannen. Te druk met werk en kinderen. The times are a changing.
Ik zag je laatst met (dacht) 2 of 3 prachtige blonde kinderen voorbij lopen, dat mag wel wat tijd kosten :Y
pi_181763032
lollig





[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 00:20:06 ]
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:31:39 #114
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_181768851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:46 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik zag je laatst met (dacht) 2 of 3 prachtige blonde kinderen voorbij lopen, dat mag wel wat tijd kosten :Y
3 alweer. ;)

En ik jou deze week langs mijn huis met jullie eerste, stond in de keuken. ;)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_181772323
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

3 alweer. ;)

En ik jou deze week langs mijn huis met jullie eerste, stond in de keuken. ;)
O nee, heb je niet gezien buddy.
pi_181820189
Zijn er nog Bodybuilders hier die soms buiten trainen?

Ik train zelf veel buiten, bijvoorbeeld in de tuin met verroeste halters.
pi_181820307
Train thuis binnen of op de sportschool. Moet zeggen dat een strongman achtige training of hit training buiten wel tof lijkt. Heb er de ruimte voor dus misschien iets wat ik nog wel wil gaan doen.
pi_181831403
Bizarre trainings video, voorlopers op crossfit of zo. Echt gooien met trainings apparatuur als 13 jarige jongens op de sportschool.
pi_181831410
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:42 schreef ZetaOS het volgende:
Zijn er nog Bodybuilders hier die soms buiten trainen?

Ik train zelf veel buiten, bijvoorbeeld in de tuin met verroeste halters.
Train soms ook in het bos, fiets (ca 15 km) ik naar het Amsterdamse bos toe en doe een uurtjes ringen bijvoorbeeld.
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 10:50:07 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181834317
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 11:00:51 #121
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181834415
Maken jullie een strak voedingsschema voor komend bulk seizoen? En hoeveel variatie gooien jullie in je schema? Bijvoorbeeld voor iedere dag een ander schema? Of wekelijks een nieuw schema?

Hoe doen jullie dat?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181848721
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:00 schreef onlogisch het volgende:
Maken jullie een strak voedingsschema voor komend bulk seizoen? En hoeveel variatie gooien jullie in je schema? Bijvoorbeeld voor iedere dag een ander schema? Of wekelijks een nieuw schema?

Hoe doen jullie dat?
Sowieso HST zetten, yolobulken en in maart spijt hier van hebben wegens te veel vet en dan cutten tot augustus en eigenlijk net niet droog genoeg worden en dan is de zomer weer voorbij!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_181881743
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:59 schreef DeLoet het volgende:
HST
Wat is dat?
  donderdag 13 september 2018 @ 18:48:15 #124
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181884188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wat is dat?
Hypertrophy Specific Training
pi_181884779
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 18:48 schreef hugecooll het volgende:
Hypertrophy Specific Training
O oke, thanks...
Heb ff de info er bij gezocht.

Training

Het doel van deze training is het creëren van zeer veel spiermassa bij krachtsporters. HST is ontworpen door Bryan Haycock, een verder onbekend iemand in de krachtsport-wereld. Hij heeft een hele week onderzoeken bestudeerd, en uit deze onderzoeken een trainingsmethode opgebouwd die gebaseerd is op enkele eenvoudige basisprincipes:
Mechanische belasting

Dit is eigenlijk overbodig om te noemen. Zonder mechanische belasting zal er in een spier geen trauma optreden. Zonder trauma geen spiergroei. Kortom, je moet een spier zwaar belasten tot net voor deze bezwijkt aan de belasting.

Frequentie

In tegenstelling tot een gewoon splitschema, zegt HST dat je elke spiergroep minstens 3x per week moet trainen. In wezen kan dit neer komen op 3x per week full body training, waarbij men dus alle spiergroepen traint, bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag. De verklaring hiervoor is dat de factoren die wijzigen na een training in een spier, zoals glycogeenniveaus, IGf. na ongeveer 48 uur hun normale waarde weer bereikt hebben. Simpelweg gezegd, na ongeveer 48u kan een spier weer belast worden, en kan er weer veel trauma ontstaan. In het basisschema dat ik ook zal uitleggen wordt maandag/woensdag/vrijdag voorgesteld, omdat dit een praktische toepassing is van dit principe. Er zijn echter veel varianten mogelijk, zoals een upper/lowerbody split, push/pull splits,…waarbij dan 6x of soms 12x per week getraind wordt.

Klassieke training waar je dus 1x per 7 dagen traint houdt in dat je ongeveer twee dagen groeit, en de andere dagen zijn enkel onderhoud van die groei, en dus verloren tijd.

Progressive overloading

Dit is het tweede belangrijk principe en vereist wat meer uitleg. Een spier groeit pas als er flinke trauma ontstaat. Het is absoluut nodig een spier steeds met zijn maximaal gewicht, je RM (rep maximum, je gewicht dat je maximaal kan gebruiken om een bepaald aantal reps te halen) te belasten. Afhankelijk van het conditioneringsniveau van een spier, is een lichter gewicht ook voldoende om trauma te veroorzaken, maar zwaarder gewicht geeft een grote mate van trauma en groei.

Met conditionering wordt bedoeld welke absolute load (dus in gewicht) een spier op een bepaald moment “gewend” is. Met andere woorden waarop een spier geen extra werk hoeft te verrichten. Stel dat je elke keer bijvoorbeeld 90 kg gebruikt voor een bepaalde oefening. Na x aantal keer is je spier gewend aan dat gewicht, en heeft de spier dus geen reden om flinke trauma te vertonen bij het liften van dat gewicht (nog eens ter herhaling, ik probeer het in mensentaal uit te leggen, het onderzoek bevestigt dit). Enkel een hogere load, dus bijvoorbeeld 100 of 110 kg, zorgt weer voor gainz. Dit is de “overload”, een belasting (load) die hoger (over) is dan je spier gewend is. Maar als 90 kg je maximum is, dan kan je niet meer verhogen, en heeft je training geen nut.

Door de spier dus elke training met een hoger gewicht te belasten dan de vorige training, voorkom je die gewenning, die conditionering, en blijf je microtrauma creëren. Uiteraard kan je dit enkel als je eerste training met een gewicht is dat lager is dan je RM, anders kan je geen gewicht opbouwen. Dit is dus het “progressief opbouwen / progressive overloading”, steeds meer gewicht erbij.
Strategic deconditioning

Zoals gezegd, er moet dus een gewicht gebruikt worden waar een spier niet aan gewend is. Omdat je op het einde van een cyclus of een training echter hoge gewichten gebruikt, kan je niet zomaar op een lager gewicht beginnen. Je moet je spieren “deconditioneren”. Dit wil zeggen zorgen dat het niet meer gewend is om een hoog gewicht te heffen. Dit kan je doen door te rusten, minstens 1 week (dus za/zo+5dagen+za/zo, dus eigenlijk 9). Dit kan zelf langer zijn, als je voeding in orde is hoef je je geen zorgen te maken over spierverlies.

Deconditionering kan het best uitgelegd worden met het voorbeeld van een astronaut. Astronauten ondergaan immers de meest extreme vorm van deconditionering die mogelijk is. In de ruimte, waar het lichaam niet onderhevigd is aan de zwaartekracht zoals we die op de aarde kennen, hoeven hun spieren totaal geen kracht uit te voeren. Een belasting op de spieren bestaat hier dan ook niet. Als een astronaut terug op aarde is, zijn zijn spieren dus volledig gedeconditioneerd. Elke belasting, hoe klein dan ook, zelfs gewoon wandelen, is op dat moment een overload, en veroorzaakt microtrauma.

Wij kunnen dus enkel rusten, waardoor de lagere belasting, waarmee ons schema zal starten, wel degelijk microtrauma veroorzaakt.

Stel dat je spier gedeconditioneerd is tot op een niveau waarop een belasting van 20 kg microtrauma veroorzaakt (we kunnen dat uiteraard niet weten, maar we veronderstellen dat, ik geef later een concreet voorbeeld). Nu zou je een training kunnen doen met die 20 kg, maar ook met bijvoorbeeld 30 kg. Beide zullen microtrauma veroorzaken, ze zijn immers beide een “overload” voor de spier. Nu is het echter niet nuttig met 30 kg te trainen! Het microtrauma, en dus de groei, zal niet groter zijn. Een spier kan immers maar een bepaalde graad van microtrauma vertonen, wat logisch is, anders zouden we tijdens het trainen ons spier zien scheuren en uiteenvallen (plastisch uitgedrukt). Het is dus beter die 30 kg maar de volgende training te gebruiken.

Kortom: strategic deconditioning zorgt ervoor dat je spieren weer “ontwend” worden, en dat een lagere belasting terug effectief wordt.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:27:39 #126
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181895320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:22 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

-lang verhaal-
Klinkt plausibel. Maar dat heb ik wel met meer van dat soort benaderingen :)

Sowieso wel fijn dat bulk season weer is begonnen :')

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181895610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Klinkt plausibel.
[ afbeelding ]
Dat geloof ik best, ik heb er namelijk het 1 en ander in veranderd zodat het wat meer Bro style is.
pi_181937740
Phil Heath onttroond als mr Olympia. En Wesley Visser die het niet echt geweldig heeft gedaan in de classic divison.
  Moderator maandag 17 september 2018 @ 12:00:14 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181960744
Zijn er nog specifieke zaken die jullie hanteren zodra je de bulk in gaat?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181964051
quote:
5s.gif Op maandag 17 september 2018 12:00 schreef onlogisch het volgende:
Zijn er nog specifieke zaken die jullie hanteren zodra je de bulk in gaat?
Proberen niet te vet te worden
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_181966283
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:26 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zelfs Mr.J is er niet meer. Het werd steeds minder druk nadat je super serieus moest zijn in het topic, en het gene wat het juist leuk maakte in een los topic moest gooien. Nu is het dood net als Zyzz
Je had jaren geleden (denk zon 6 a 7 jaar). Ook zo'n Skinny Guy die dik ging bulken en goede Genetics bleek te hebben, postte ook foto's in sexy en gewaagd Ed.

En je had stereotomy, die wist alles over voeding.
pi_181966351
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De fysio heeft het gebied rondom de ontsteking gemobiliseerd. Dat zou de ontsteking moeten laten genezen, maar het duurt voort. Denk dat ik nog wat langer geduld moet hebben.
:') wat een debiele fysio.
  maandag 17 september 2018 @ 17:54:46 #133
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_181966352
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 17:51 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Je had jaren geleden (denk zon 6 a 7 jaar). Ook zo'n Skinny Guy die dik ging bulken en goede Genetics bleek te hebben, postte ook foto's in sexy en gewaagd Ed.

En je had stereotomy, die wist alles over voeding.
Good old Panzermaus
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_181966367
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Good old Panzermaus
Jaaaa die ja haha. Is hij inmiddels al overleden aan anavar?
  maandag 17 september 2018 @ 18:19:02 #135
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_181966894
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 17:55 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jaaaa die ja haha. Is hij inmiddels al overleden aan anavar?
Dunno, in februari heeft hij nog in cryptocurrency forum gepost.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 17 september 2018 @ 18:20:54 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181966933
Lol

Die was zo labiel als een 15jarige bakvis bij een Justin Bieber concert

Zit in Azië ergens geloof ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_181967151
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 17:54 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

:') wat een debiele fysio.
Ik ben inmiddels van de blessure af...
pi_181967919
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 18:20 schreef fathank het volgende:
Lol

Die was zo labiel als een 15jarige bakvis bij een Justin Bieber concert

Zit in Azië ergens geloof ik.
Zal wel vast iedere week een ladyboy bangen.
pi_181974707
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De fysio heeft het gebied rondom de ontsteking gemobiliseerd. Dat zou de ontsteking moeten laten genezen, maar het duurt voort. Denk dat ik nog wat langer geduld moet hebben.
Klinkt als een chiropractor in opleiding. Wat een kwakzalver.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels van de blessure af...
Schouder blessures duren over het algemeen erg lang. Als je denkt dat deze weg is kan je je daar wel eens flink in vergissen. Maar goed in ben geen dokter of fysio die blessures mobiliseren of wat dat mag betekenen.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 00:13:22 ]
pi_181974797
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:19 schreef Verbosity het volgende:
, in februari heeft hij nog in cryptocurrency forum
Haha hij had gekocht op ALL TIME HIGH in januari geloof ik.
pi_181977529
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:03 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Klinkt als een chiropractor in opleiding. Wat een kwakzalver.

[..]

Schouder blessures duren over het algemeen erg lang. Als je denkt dat deze weg is kan je je daar wel eens flink in vergissen. Maar goed in ben geen dokter of fysio die blessures mobiliseren of wat dat mag betekenen.
Ik ben inmiddels 4 weken pijnvrij en kan ook alle belastende oefeningen als benchen en overhead press weer zonder pijn doen.

Kun je ook inhoudelijk aangeven wat er volgens jou mis is met zijn behandelmethode? Mijn nek zat vast, mijn schouder stond te ver naar voren en mijn schouderblad bewoog nauwelijks meer. Zijn redenatie is dat deze gebieden/spieren de schouder allemaal beïnvloeden en dat de schouder behandelen zonder de andere gebieden eerst aan te pakken dweilen met de kraan open is.

Hij heeft verder een hele goede reputatie en ik ben al 10 jaar tevreden cliënt. Dat kwakzalver zal dus wel meevallen. De enige overeenkomst met chiropractors is dat hij ook kan kraken aangezien hij tevens manueel therapeut is.
pi_181977850
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Hij heeft verder een hele goede reputatie en ik ben al 10 jaar tevreden cliënt. Dat kwakzalver zal dus wel meevallen. De enige overeenkomst met chiropractors is dat hij ook kan kraken aangezien hij tevens manueel therapeut is.
Je hebt hem dus al TIEN JAAR NODIG!

En mijn voor oordeel klopt dus,hij is zelfs een manueel therapeut een grotere kwakzalverij bestaat bijna niet.

Goed voor hem, want met de opleiding manueel therapeut mag ie een hoger tarief in rekening brengen dan de fysiotherapeut.

:')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 08:14:05 ]
pi_181978005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:12 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je hebt hem dus al TIEN JAAR NODIG!

En mijn voor oordeel klopt dus,hij is zelfs een manueel therapeut een grotere kwakzalverij bestaat bijna niet.

Goed voor hem, want met de opleiding manueel therapeut mag ie een hoger tarief in rekening brengen dan de fysiotherapeut.

:')
Ik loop al 10 jaar bij hem omdat ik 40 uur per week achter de computer zit en door een verkeerde houding mijn nek gaat vast zitten. Kwam er tot deze blessure gemiddeld drie keer per jaar.

Nogmaals, kun je inhoudelijk aangeven wat er fout is geweest aan zijn behandeling? Je loopt van alles te beweren maar onderbouwt helemaal niets. Vind het lastig je kritiek zo serieus te nemen.
pi_181979641
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik loop al 10 jaar bij hem omdat ik 40 uur per week achter de computer zit en door een verkeerde houding mijn nek gaat vast zitten. Kwam er tot deze blessure gemiddeld drie keer per jaar.

Nogmaals, kun je inhoudelijk aangeven wat er fout is geweest aan zijn behandeling? Je loopt van alles te beweren maar onderbouwt helemaal niets. Vind het lastig je kritiek zo serieus te nemen.
Kerel ik zit je te trollen, ik heb geen eens je behandeling gezien of van je gehoord wat er exact gedaan is.
Je bent toch niet boos hè

Echter zitten Manueel therapeuten wel dicht tegen kwakzalverij aan daarbij is titel manueel therapeut is niet wettelijk beschermd in Nederland. Dus voor het zelfde geld staat er een hovenier aan je ledematen te rukken.
https://www.medischcontac(...)-is-kwakzalverij.htm
https://www.kwakzalverij.(...)ave-worden-gedragen/


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 09:46:55 ]
pi_182016572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik loop al 10 jaar bij hem omdat ik 40 uur per week achter de computer zit en door een verkeerde houding mijn nek gaat vast zitten. Kwam er tot deze blessure gemiddeld drie keer per jaar.

Nogmaals, kun je inhoudelijk aangeven wat er fout is geweest aan zijn behandeling? Je loopt van alles te beweren maar onderbouwt helemaal niets. Vind het lastig je kritiek zo serieus te nemen.
Ik ben zelf fysio, wat Zeta zegt klopt enigszins, je hebt hem al 10 jaar nodig. Maar ik heb verder geen zin in discussie want ik ben net een crea kuur begonnen dus sta niet voor mezelf in
  donderdag 20 september 2018 @ 08:35:52 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182020777
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:31 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik ben zelf fysio, wat Zeta zegt klopt enigszins, je hebt hem al 10 jaar nodig. Maar ik heb verder geen zin in discussie want ik ben net een crea kuur begonnen dus sta niet voor mezelf in
"ik ben zelf fysio maar zeg lekker niet wat er verkeerd is"

Zeg dan gewoon niks. Toetsenborddokter.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182024281
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:35 schreef fathank het volgende:

[..]

"ik ben zelf fysio maar zeg lekker niet wat er verkeerd is"

Zeg dan gewoon niks. Toetsenborddokter.
Juist geen toetsenborddokter, denken dat je na 1 post gelijk een "diagnose" advies en oefeningen mee kan geven :')
pi_182026930
Ik moet bekennen dat ik meestal even opzoek mocht ik ergens last van hebben en doe de aangeraden oefeningen. Maar op zich is dit geen hogere wiskunde of spannende techniek, wel vervelend altijd die blessures.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 14:42:17 ]
  donderdag 20 september 2018 @ 15:32:03 #149
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_182028000
Doe ik ook altijd, bij mijn laatste blessure een middeltje van levertraan met honing en salieblad. Werkte perfect!
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_182029609
Op internet opzoeken wat het zou kunnen zijn en al die blessures vervelend vinden, zou het een en ander met elkaar te maken kunnen hebben?
  donderdag 20 september 2018 @ 16:51:11 #151
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182029666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:32 schreef Verbosity het volgende:
Doe ik ook altijd, bij mijn laatste blessure een middeltje van levertraan met honing en salieblad. Werkte perfect!
Ik heb het complete assortiment van Dr. Vogel in het medicijn'kastje'.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 20 september 2018 @ 17:30:03 #152
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182099017
Ik ben sinds 2 maanden bezig met het ketose dieet.
Ik ben 1,78 en ik woog 89kg
2 maanden later weeg ik nu 84kg maar dat is al 3 weken zo, ik zak niet verder en ik wil naar de 78kg.
Ik pak dagelijks 20gr koolhydraten 120gr eiwitten en ongeveer 140gr vet.
Qua calorieën schommel ik tussen de 1500 en 2500.
Wat kan ik doen om meer af te vallen en toch mijn spiermassa te behouden?
Ik ben niet erg gespierd, iets meer dan normaal.
Helaas kan ik maar 2x in de week sporten.
  maandag 24 september 2018 @ 17:15:50 #154
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_182106970
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ben sinds 2 maanden bezig met het ketose dieet.
Ik ben 1,78 en ik woog 89kg
2 maanden later weeg ik nu 84kg maar dat is al 3 weken zo, ik zak niet verder en ik wil naar de 78kg.
Ik pak dagelijks 20gr koolhydraten 120gr eiwitten en ongeveer 140gr vet.
Qua calorieën schommel ik tussen de 1500 en 2500.
Wat kan ik doen om meer af te vallen en toch mijn spiermassa te behouden?
Ik ben niet erg gespierd, iets meer dan normaal.
Helaas kan ik maar 2x in de week sporten.
Dus je bent al op de helft. Hoe weeg je btw? Dagelijks of een keer in de week?

Als je dagelijks die macro's eet kom je al rond de 2000 uit. Hoe kan je dan tussen de 1500 en 2500 zitten? En al eens het keto boek gelezen van Lyle McDonald? Is heel duidelijk in hoe alles aan te pakken en dus ook bij gewichtsbehoud.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 24 september 2018 @ 17:47:37 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182107692
Ik had vanmorgen mn eerste echte fail met een incline bench. Ik ben er niet zo sterk in dus elke week wat inclines trainen. Vanmorgen 5 x 90 die redelijk makkelijk gingen. Dus ik dacht dat ik wel een 3 x 100 eruit zou moeten kunnen persen.

Niet dus. :D Eerste rep ging al gelijk mis. Zat ik ineens beteuterd met 100 kilo op mijn schoot. Ik gebruik geen klemmen dus ik was er zo onderuit gelukkig. Volgende keer beter.
pi_182109339
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dus je bent al op de helft. Hoe weeg je btw? Dagelijks of een keer in de week?

Als je dagelijks die macro's eet kom je al rond de 2000 uit. Hoe kan je dan tussen de 1500 en 2500 zitten? En al eens het keto boek gelezen van Lyle McDonald? Is heel duidelijk in hoe alles aan te pakken en dus ook bij gewichtsbehoud.
Ik weer 1x per week.
Dagelijks probeer ik rond de 1500 uit te komen maar soms eet ik wat handjes noten als ik wil snacken :P
Boeken over ketose heb ik nog niet gelezen.
  maandag 24 september 2018 @ 20:19:54 #157
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_182111197
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:09 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik weer 1x per week.
Dagelijks probeer ik rond de 1500 uit te komen maar soms eet ik wat handjes noten als ik wil snacken :P
Boeken over ketose heb ik nog niet gelezen.
Dan heb je alvast tip 1:
Weeg dagelijks om een trend te krijgen en gewichtsschommelingen eruit te halen.

Plus je geeft aan dagelijks 20 gram koolhydraten (80 kcal) en 120 gram eiwit (480 kcal) en 140 gram vet (1260 kcal) te eten. Dan zit je dus op 1820 kcal, terwijl je streven blijkbaar 1500 is. Dus je moet onder je targets eten om 1500 kcal aan te kunnen houden. Dat strookt niet helemaal.

Vraagje, waarom gebruik je eigenlijk een dieet waarbij je in ketose raakt i.p.v. andere diëten?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_182111797
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dan heb je alvast tip 1:
Weeg dagelijks om een trend te krijgen en gewichtsschommelingen eruit te halen.

Plus je geeft aan dagelijks 20 gram koolhydraten (80 kcal) en 120 gram eiwit (480 kcal) en 140 gram vet (1260 kcal) te eten. Dan zit je dus op 1820 kcal, terwijl je streven blijkbaar 1500 is. Dus je moet onder je targets eten om 1500 kcal aan te kunnen houden. Dat strookt niet helemaal.

Vraagje, waarom gebruik je eigenlijk een dieet waarbij je in ketose raakt i.p.v. andere diëten?
De getallen die ik op gaf zijn gemiddelden, ik probeer gevarieerd te eten.
Ene dag zit ik hoger en de andere keer zit ik lager, zodat mijn lichaam niet gaat wennen aan lage calorieen.
Ik heb meerdere dieten geprobeerd maar ik voelde me daar slecht bij, bij het ketose dieet voel ik me goed.
pi_182112952
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik heb het complete assortiment van Dr. Vogel in het 'medicijn'kastje.
Fixed.
pi_182112992
quote:
Bulken is nogal achterhaald, las ik ooit in de Muscle & Fitness.
pi_182113007
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:26 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zelfs Mr.J is er niet meer. Het werd steeds minder druk nadat je super serieus moest zijn in het topic, en het gene wat het juist leuk maakte in een los topic moest gooien. Nu is het dood net als Zyzz
_O_ LedZep _O_
pi_182113037
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:20 schreef Questular het volgende:
Phil Heath onttroond als mr Olympia. En Wesley Visser die het niet echt geweldig heeft gedaan in de classic divison.
Erg fijn is dat. Vond Phil Heath een arrogante bal en te opgepompt. Verrassende uitslag wel, verder. Best wat wijzigingen bovenin.
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:08:14 #163
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_182128976
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De getallen die ik op gaf zijn gemiddelden, ik probeer gevarieerd te eten.
Ene dag zit ik hoger en de andere keer zit ik lager, zodat mijn lichaam niet gaat wennen aan lage calorieen.
Ik heb meerdere dieten geprobeerd maar ik voelde me daar slecht bij, bij het ketose dieet voel ik me goed.
Zie je DM
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_182148677
Kuurtje Floradix begonnen. 2x daags (maandag tot vrijdag) 10 ml de ferrum gebruiken, wellicht opbouwen naar 20ml en weekend even niks
  donderdag 27 september 2018 @ 11:16:23 #165
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_182160980
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:22 schreef ZetaOS het volgende:
Kuurtje Floradix begonnen. 2x daags (maandag tot vrijdag) 10 ml de ferrum gebruiken, wellicht opbouwen naar 20ml en weekend even niks
Schijnt inderaad goed te werken. Met name voor de voorarmen en biceps.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_182163299
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:16 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Schijnt inderaad goed te werken. Met name voor de voorarmen en biceps.
Grappig dat je dat weet, niet veel mensen weten dat.

Je moet er ook niet te zwaar aan tillen, ik zie het zelf als een additional
ferrum supplementum.
pi_182387452
Hebben mensen hier ervaring met zo een soort producten:

https://www.podobrace.nl/(...)or-posture-corrector

Jarenlang burowerk heeft mn rug houding niet echt goed gedaan. En ik zoek iets wat de positie van mijn rug tijdens het werk verbeterd.
pi_182444754
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:41 schreef Questular het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met zo een soort producten:

https://www.podobrace.nl/(...)or-posture-corrector

Jarenlang burowerk heeft mn rug houding niet echt goed gedaan. En ik zoek iets wat de positie van mijn rug tijdens het werk verbeterd.
WTF! is dat voor gay korset? Wil je er straks zo bijlopen?



Wat dacht je van achter je luie bureaustoel vandaan te komen en pullups en deadlifts te gaan doen om weer een sterke rug op te bouwen? En laat de marketing troep voor wat het is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 03:14:54 ]
pi_182445754
Pak je medicijnen nu maar weer Zeta.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:19:02 #172
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182473236
Een hoogteverstelbaar bureau is wel een uitkomst trouwens.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182517700
Vandaag aan de bulk begonnen (3200 kcal) en nieuw HST schema opgesteld.

Hierbij doe ik de volgende oefeningen: SQ, DL, BP, OHP, BOR, incline dumbell BP, skullcrushers, bicepcurls. Aan t eind nog wat core en pullups.

Ga geen boterhammen meer eten op t werk, maar wat meer variatie. Heb vandaag voor morgen en dinsdag al lunch klaar gemaakt en in de koelkast staan: volkoren penne met tonijn uit blik en sla mais paprika olijven tomaat en beetje olie.

Ga voor de rest van de week nasi maken van zilvervliesrijst, kipfilet, wokgroenten en sambal.

Iemand nog ideeen voor lunch? Kan niet opwarmen. Zit nog te denken aan zoete aardappel, broccoli en kip.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_182523481
Begin nu met een nieuw voedingsschema en hoop 500 gr per week te verliezen.

2600kcal
283 koolhydraten
73gr vet
211 gr eiwitten

6 maaltijden per dag.
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:12:58 #175
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182523523
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 21:35 schreef DeLoet het volgende:
Zit nog te denken aan zoete aardappel, broccoli en kip.
Dit en nasi vind ik koud ook gewoon prima binnen te houden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182523919
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:07 schreef Questular het volgende:
Begin nu met een nieuw voedingsschema en hoop 500 gr per week te verliezen.

2600kcal
283 koolhydraten
73gr vet
211 gr eiwitten

6 maaltijden per dag.
Flinke gozer ben jij dan, als je onderhoud 3100 is.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_182524218
102kg 1,86mtr maar daar mag wel een paar kilo vanaf. Eerst naar de 96kg toe werken en kijken hoe ik er dan voorsta.
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:45:50 #178
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182524270
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:05 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Flinke gozer ben jij dan, als je onderhoud 3100 is.
Daar zit ik ook aan. Ik ben 102 kilo bij 1,83. Ik zit op zo'n 3.500 kcal per dag en kom niet aan. Geen idee waarom niet, misschien omdat ik een vrij snelle spijsvertering heb.
pi_182537339
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daar zit ik ook aan. Ik ben 102 kilo bij 1,83. Ik zit op zo'n 3.500 kcal per dag en kom niet aan. Geen idee waarom niet, misschien omdat ik een vrij snelle spijsvertering heb.
102kg bij 1.83 is best zwaar Snakey
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:02:59 #180
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_182537868
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 17:53 schreef ZetaOS het volgende:
Vroeger zo druk nu uitgestorven topic.
Ik las van de week weer eens op BBForum maar dat is ook niet meer wat het geweest is
pi_182537917
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:02 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Ik las van de week weer eens op BBForum maar dat is ook niet meer wat het geweest is
Nee, iedereen van vroeger is dik en denkt dat een onderhoud tussen de 3100 en 3500 normaal is.
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:09:50 #182
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_182538040
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee, iedereen van vroeger is dik en denkt dat een onderhoud tussen de 3100 en 3500 normaal is.
Ja en dat je in je cut op onderhoud moet eten en dan elke dag een uur moet cardioen
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:20:56 #183
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182540095
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

102kg bij 1.83 is best zwaar Snakey
Valt wel mee voor een powerlifter hoor. Als ik in competities naar de echt grote jongens van mijn lengte kijk zitten die meestal in de 120 of zelfs 130 kilo klasse.

Dat zou ik trouwens niet willen op mijn leeftijd, en daarnaast krijg ik dan allerlei problemen met mn prothese.
pi_182566188
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Valt wel mee voor een powerlifter hoor. Als ik in competities naar de echt grote jongens van mijn lengte kijk zitten die meestal in de 120 of zelfs 130 kilo klasse.

Dat zou ik trouwens niet willen op mijn leeftijd, en daarnaast krijg ik dan allerlei problemen met mn prothese.
Ik wil je niet beledigen maar, Waarom heb je allemaal personal stat`s onder je berichtje met video`s van andere mensen?

Ik dacht wauw wat een beest, maar je bent het dus niet :(
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:53:36 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182567761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:16 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik wil je niet beledigen maar, Waarom heb je allemaal personal stat`s onder je berichtje met video`s van andere mensen?

Ik dacht wauw wat een beest, maar je bent het dus niet :(
Je interpreteert de linkjes verkeerd. Die zijn nooit bedoeld als personal stats maar gewoon lifts die ik te gek vind. En een educatief linkje naar YT voor het verschil tussen high bar en low bar squat.
pi_182568860
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je interpreteert de linkjes verkeerd. Die zijn nooit bedoeld als personal stats maar gewoon lifts die ik te gek vind. En een educatief linkje naar YT voor het verschil tussen high bar en low bar squat.
Het is gebruikelijk om persoonlijke stats onder je berichtjes te hebben, dit is op veel bodybuilding gerelateerde forums zo en dat weet je best, kom op je bent geen newbie meer. Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld Snakey.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:08:35 #187
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182569429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:44 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Het is gebruikelijk om persoonlijke stats onder je berichtjes te hebben, dit is op veel bodybuilding gerelateerde forums zo en dat weet je best, kom op je bent geen newbie meer. Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld Snakey.
Ik kom op geen enkel BB forum en ook nooit gedaan. Ik kom alleen op EliteFTS, T Nation en soms lees ik op FB de Powerlifting Motivation Chat, waar ik me meestal binnen 5 minuten al erger aan de meeste mensen. :P

Anyway, ik heb dus geen idee van persoonlijke stats. Als je daardoor teleurgesteld ben dan, eh, heb je pech. :D
pi_182569643
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kom op geen enkel BB forum en ook nooit gedaan. Ik kom alleen op EliteFTS, T Nation en soms lees ik op FB de Powerlifting Motivation Chat, waar ik me meestal binnen 5 minuten al erger aan de meeste mensen. :P

Kom je nog wel eens in de gym of train je uberhaupt nog wel, of is het 3500 calorieën nuttigen voor je "onderhoud" en that`s it?
pi_182569795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Kom je nog wel eens in de gym of train je uberhaupt nog wel, of is het 3500 calorieën nuttigen voor je "onderhoud" en that`s it?
Misschien moet je eens ergens anders gaan lopen trollen.
pi_182570130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:23 schreef Questular het volgende:

[..]

Misschien moet je eens ergens anders gaan lopen trollen.
Snakey is een grote jongen en kan het prima voor zich zelf opnemen.
pi_182570319
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:37 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Snakey is een grote jongen en kan het prima voor zich zelf opnemen.
:')
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:45:50 #192
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182570337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Kom je nog wel eens in de gym of train je uberhaupt nog wel, of is het 3500 calorieën nuttigen voor je "onderhoud" en that`s it?
Ik train 3x per week, en 2x per week mobility en wat cardio. Ik heb dit jaar precies 1 week trainen gemist vanwege een flinke griep. Ik ben 2x kampioen powerlifting (2017 & 2018) in Spanje in de plus 50 jaar (masters 2), 100 tot 110 kilo klasse.

In mijn bond that is, Global Powerlifting España (GPE). Dus ja, ik kom nog wel eens in de gym. :P

Alleen op de bench en deadlift trouwens. Squat is net wat te moeilijk op m'n prothese om wat voor te stellen in competitie dus hou ik m'n energie voor bench en deads.
pi_182572062
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben 2x kampioen powerlifting (2017 & 2018) in Spanje in de plus 50 jaar (masters 2), 100 tot 110 kilo klasse.

In mijn bond that is, Global Powerlifting España (GPE). Dus ja, ik kom nog wel eens in de gym. :P
Ik wil er net op inhaken dat er 1001 verschillende groeperingen "bonden" zijn die allemaal hu eigen kampioen naar voren schuiven, gelukkig zag je dat zelf ook in en had je het er netjes bij gezet. Inhoudelijk fijn dat er tenminste iemand hier nog traint.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:10:56 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182572232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:02 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik wil er net op inhaken dat er 1001 verschillende groeperingen "bonden" zijn die allemaal hu eigen kampioen naar voren schuiven, gelukkig zag je dat zelf ook in en had je het er netjes bij gezet. Inhoudelijk fijn dat er tenminste iemand hier nog traint.
Anders zou ik zeggen dat ik kampioen in heel Spanje ben, en dat is absoluut niet waar. Er lopen aardig wat master 2 oudjes rond in Spanje die een stuk sterker zijn dan ik.

Ik ga volgend jaar eens op zoek naar meer bonden. Ik heb in deze bond niet heel veel competitie en wil dat wel wat meer maken. Dat is altijd weer motivatie om harder te werken en sterker te worden. Ik heb nu ook maar 2 competities per jaar, mei en november. Eén of twee meer zou ook wel leuk zijn.

Er zijn wel meer competities in mijn bond en aanverwante bonds waar ik mee zou kunnen doen. Maar ik heb niet zoveel zin in drie dagen weg zijn voor een competitie. Ik heb veel te veel te doen thuis en met mijn werk.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:20:38 #195
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182584532
Train je zelf ook ZetaOS? Ik zie je altijd alleen maar praten over gebruik van allerlei exotische dope.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:46:04 #196
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182584742
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Valt wel mee voor een powerlifter hoor. Als ik in competities naar de echt grote jongens van mijn lengte kijk zitten die meestal in de 120 of zelfs 130 kilo klasse.

Dat zou ik trouwens niet willen op mijn leeftijd, en daarnaast krijg ik dan allerlei problemen met mn prothese.
hoe werkt dat eigenlijk qua gewicht met jouw been? Weegt dat ong hetzelfde als je andere been of verschilt dat best wel?
Vroeg me af hoe dat werkt als je best veel zou aankomen of afvallen. Of je dan niet aan de ene kant relatief veel en aan de andere kant relatief weinig tilt.

Dan doel ik dus op het meetillen van je onderbeen he, niet je lifts

Dus bij wijze van spreken links/rechts 10/10 kg en dan vet dik worden en 20/10 of afvallen en 5/10 meetillen
  donderdag 18 oktober 2018 @ 08:59:57 #197
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182585434
Voor de liefhebber, gratis content van Tate & Wendler;
https://www.elitefts.com/(...)ate-training-manual/

Kwam het tegen, nog niet de tijd gehad erin te duiken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:11:30 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182587347
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

hoe werkt dat eigenlijk qua gewicht met jouw been? Weegt dat ong hetzelfde als je andere been of verschilt dat best wel?
Vroeg me af hoe dat werkt als je best veel zou aankomen of afvallen. Of je dan niet aan de ene kant relatief veel en aan de andere kant relatief weinig tilt.

Dan doel ik dus op het meetillen van je onderbeen he, niet je lifts

Dus bij wijze van spreken links/rechts 10/10 kg en dan vet dik worden en 20/10 of afvallen en 5/10 meetillen
Ik weet niet wat het verschil in gewicht precies is, maar de prothese is lichter dan een gewoon onderbeen. En blijft lichter als ik aan zou komen uiteraard dus dan krijg je inderdaad een verschil zoals je beschrijft. Niet dat je dat voelt of bewust van bent though.

Grappig detail is dat als het echt hard waait de zijwind m'n been opzij kan blazen. :P Altijd even oppassen met harde wind dus, hoewel ik het maar twee keer heb gehad voor zover ik het me kan herinneren.
pi_182588851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:20 schreef Rauw. het volgende:
Train je zelf ook ZetaOS? Ik zie je altijd alleen maar praten over gebruik van allerlei exotische dope.
Het praten of gebruiken zijn twee heel verschillende dingen. Op af en toe pre-workout van de body en fitsshop na gebruik ik niks.

quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Anders zou ik zeggen dat ik kampioen in heel Spanje ben, en dat is absoluut niet waar. Er lopen aardig wat master 2 oudjes rond in Spanje die een stuk sterker zijn dan ik.

Ik ga volgend jaar eens op zoek naar meer bonden. Ik heb in deze bond niet heel veel competitie en wil dat wel wat meer maken. Dat is altijd weer motivatie om harder te werken en sterker te worden. Ik heb nu ook maar 2 competities per jaar, mei en november. Eén of twee meer zou ook wel leuk zijn.

Er zijn wel meer competities in mijn bond en aanverwante bonds waar ik mee zou kunnen doen. Maar ik heb niet zoveel zin in drie dagen weg zijn voor een competitie. Ik heb veel te veel te doen thuis en met mijn werk.
Ik wist niet dat je al zo oud ervaren was. Stop met zoeken naar bonden, start je eigen bond ;-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:59 schreef Rauw. het volgende:
Voor de liefhebber, gratis content van Tate & Wendler;
https://www.elitefts.com/(...)ate-training-manual/

Kwam het tegen, nog niet de tijd gehad erin te duiken.
Bedankt voor je bijdragen, al neem ik tips van een wat dikkige "powerlifter" wat minder serieus, zeker omdat aan het einde van het ebook van alles gekocht moet worden en hebben we meteen de reden van het hele ebook heb ik het gevoel.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 12:47:29 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 13:13:27 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182589637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:59 schreef Rauw. het volgende:
Voor de liefhebber
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182600573
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:13 schreef Rauw. het volgende:

Voor de liefhebber

thanks but no thanks

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 23:19:20 ]
pi_182603011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:02 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik wil er net op inhaken dat er 1001 verschillende groeperingen "bonden" zijn die allemaal hu eigen kampioen naar voren schuiven, gelukkig zag je dat zelf ook in en had je het er netjes bij gezet. Inhoudelijk fijn dat er tenminste iemand hier nog traint.
Op mij kom je erg pessimistisch en met een rare attitude over. Je probeert constant mensen onderuit te schoffelen of prestaties te bagataliseren. Denk maar eens na over hoe je jezelf opsteld als je je posts terugleest. Hoop dat het leven verder nog een beetje leuk is voor je :)
pi_182604985
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 02:40 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Op mij kom je erg pessimistisch en met een rare attitude over. Je probeert constant mensen onderuit te schoffelen of prestaties te bagataliseren. Denk maar eens na over hoe je jezelf opsteld als je je posts terugleest. Hoop dat het leven verder nog een beetje leuk is voor je :)
Dat was niet de bedoeling, ik vond die stats van anderen gebruiken onder elke post gewoon wat misleidend.

En een ebook wat in 60 minuten bij elkaar geplakt is met het doel inkomsten te genereren ga in niet voor bedanken natuurlijk.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:07:04 #204
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182606752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:13 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat was niet de bedoeling, ik vond die stats van anderen gebruiken onder elke post gewoon wat misleidend.

En een ebook wat in 60 minuten bij elkaar geplakt is met het doel inkomsten te genereren ga in niet voor bedanken natuurlijk.
Jouw perceptie strookt niet helemaal met de werkelijkheid. Zoals ik al zei zijn die stats nooit bedoeld als mijn stats, dat is wat jij ervan maakt en je eigen gedachten als waarheid aanneemt zonder die ene stap verder te denken, of zelfs aan te nemen wat ik ervan zeg blijkbaar.

Het is een gratis e-boek wat voor sommige mensen heel nuttig kan zijn. Naast dat Dave Tate en Jim Wendler een hoop gratis informatie geven heeft Dave ook een bedrijf waar hij shitloads aan powerlifting spullen verkoopt. Dus in een gratis e-book reclame maken voor je bedrijf is helemaal niet zo raar. Er staat nergens dat je iets MOET kopen, dat is wederom iets wat je er zelf van maakt.

En dan zo'n opmerking als een 'wat dikkige powerlifter', rare belediging naar iemand die zijn kloten er af heeft gewerkt om te komen waar hij is en eigenlijk alleen respect verdient daarvoor. Maar dat zal ook wel de perceptie waar je in vast lijkt te zitten zijn.

Kortom, je bijdragen zijn eigenlijk geen bijdragen maar een beetje gezwalk in loze ruimten.
pi_182611162
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:07 schreef Snakey het volgende:

[..]
Zoals ik al zei zijn die stats nooit bedoeld als mijn stats.
Wat nog steeds een beetje vreemd is aangezien we prima zelf naar powerlift filmpjes kunnen zoeken, maar oke.
quote:
Het is een gratis e-boek
Ja dat weten we nu wel, omstreden gratis info met shitload aan spam om maar even in je eigen bewoordingen te blijven.

quote:
wat voor sommige mensen heel nuttig kan zijn.
Wellicht voor powerlifters in het powerlift topic? Maar zien in de BB afdeling
quote:
En dan zo'n opmerking als een 'wat dikkige powerlifter', rare belediging
Morbide obees zou inderdaad het goede woord zijn maar vond ik niet netjes om neer te zetten. Til hier niet te zwaar.

quote:
Kortom, je bijdragen zijn eigenlijk geen bijdragen maar een beetje gezwalk in loze ruimten.
Dat vind jij, Ik denk dat ik een prima punt had met die stats, vond het gewoon vreemd. En dat ebook is gewoon een spam eboek waar er genoeg van zijn. Alleen maar mijn mening.


Maar goed 1 uit de hand gelopen misverstand mag niet zou uit de hand lopen, pm me maar even (update: uiteraard geen pm van de grote kampioen ontvangen).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 13:40:08 ]
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:04:40 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182623843
Volgens mij loopt powerlifting en Bodybuilding hier al jaren door elkaar.

Zo niet zit ik op geheel een verkeerde plek.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182627861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 07:04 schreef Rauw. het volgende:
Volgens mij loopt powerlifting en Bodybuilding hier al jaren door elkaar.

Zo niet zit ik op geheel een verkeerde plek.
Ik dacht dat powerlifting in TheGym alleen nog besproken werd.
pi_182678508
Eten jullie in de bulk op rustdagen evenveel in de plus als op een trainingsdag, of meer richting onderhoud?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_182679578
Is 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht voldoende om spieren op te bouwen?
pi_182679680
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:17 schreef Dimachaerus het volgende:
Is 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht voldoende om spieren op te bouwen?
Not sure if srs..

Je post al ff mee hier toch?

Volgens mij is de vuistregel 2.2 gr per kilogram vetvrije massa.

Met 1 gram per kg lichaamsgewicht zal je vast ook wel kunnen bouwen, maar minder snel/effectief
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_182680345
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:21 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Not sure if srs..

Je post al ff mee hier toch?

Volgens mij is de vuistregel 2.2 gr per kilogram vetvrije massa.

Met 1 gram per kg lichaamsgewicht zal je vast ook wel kunnen bouwen, maar minder snel/effectief
kutzooitje


Ik had 2x Zo Groot kunnen zijn dus

Ik zie er nu Zo uit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja ik ga vanaf 1 Jan beginnen met MN eerste cut. Heb nu klein buikje gekregen, Kan bijna niet Anders toch in bulk?

En vanaf Dan voeding echt on point op minimaal 2 gr eiwit per kilo

Zijn die wheyshakes echt Zo ongezond? Ik denk dat ik 2x whey bij MN melk havermout shake doe Anders Kom ik echt niet aan die eiwitten

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2018 23:04:33 ]
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:03:34 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182685499
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:20 schreef DeLoet het volgende:
Eten jullie in de bulk op rustdagen evenveel in de plus als op een trainingsdag, of meer richting onderhoud?
Evenveel. 1 omdat ik het makkelijker vind om een kleinere surplus te houden dan de ene dag meer te eten dan de andere, en 2 omdat ik denk dat op je rustdagen je lichaam die voeding nodig heeft ivm recovery.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:08:43 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182685592
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:01 schreef Dimachaerus het volgende:

[.
Zijn die wheyshakes echt Zo ongezond? Ik denk dat ik 2x whey bij MN melk havermout shake doe Anders Kom ik echt niet aan die eiwitten

Als je kwalitatief goede whey koopt zie ik niet wat er ongezond aan zou zijn.
pi_182691228
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:01 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

kutzooitje

Ik had 2x Zo Groot kunnen zijn dus

Ik zie er nu Zo uit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja ik ga vanaf 1 Jan beginnen met MN eerste cut. Heb nu klein buikje gekregen, Kan bijna niet Anders toch in bulk?

En vanaf Dan voeding echt on point op minimaal 2 gr eiwit per kilo

Zijn die wheyshakes echt Zo ongezond? Ik denk dat ik 2x whey bij MN melk havermout shake doe Anders Kom ik echt niet aan die eiwitten

looks good
pi_182701130
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Evenveel. 1 omdat ik het makkelijker vind om een kleinere surplus te houden dan de ene dag meer te eten dan de andere, en 2 omdat ik denk dat op je rustdagen je lichaam die voeding nodig heeft ivm recovery.
Thx bro
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:00:19 #216
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182814496
Zo, eindelijk 145 gebenched. Ik zat bijna een jaar vast op 140. :{

Nu effe doorpakken naar de 150. :P
pi_182821417
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:00 schreef Snakey het volgende:
Zo, eindelijk 145 gebenched. Ik zat bijna een jaar vast op 140. :{

Nu effe doorpakken naar de 150. :P
Shiver me timbers,...argh!
pi_182849332
Ronnie Coleman the king staat nu op Netflix :)
pi_182881983
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:00 schreef Snakey het volgende:
Zo, eindelijk 145 gebenched. Ik zat bijna een jaar vast op 140. :{

Nu effe doorpakken naar de 150. :P
Je grote vriend Konstantin Konstantinovs is helaas overleden. RIP




Konstantinovs worked as a professional bodyguard to earn his living.

On October 28, 2018, it was reported that Konstantinovs died at the age of 40 due to stabbed in liver.
Bron: http://sport.delfi.ee/new(...)lt-surma?id=84187009





[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 03:03:23 ]
pi_182890769
Amanda Blank "Mandy" is dood in haar badkuip gevonden. RIP




bron: https://www.cosmopolitan.(...)s-trainer-died-home/
pi_183538599
Dit topic is DoooooooooD!
  donderdag 6 december 2018 @ 13:01:33 #222
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_183565431
Iedereen zit nu choco te eten en daarna de kerst kcals te plannen.

In januari iedereen weer vol spijt naar de gym, vanaf februari wat rustiger tot aan de mei influx als de vakanties zijn geboekt.

Dus even nog 4 weken wachten op meer posts. :9
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_183912937
De gym waar ik sport heeft besloten de 3e verdieping waar eerst het sauna landschap was te verbouwen naar een extra freeweight zone met dumbells tot 40kg, extra powerracks,en nog een apparaat of 30 extra.
pi_183922488
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 07:56 schreef Questular het volgende:
De gym waar ik sport heeft besloten de 3e verdieping waar eerst het sauna landschap was te verbouwen naar een extra freeweight zone met dumbells tot 40kg, extra powerracks,en nog een apparaat of 30 extra.
Goed te horen, klinkt als een uitstekende plek je warming up te beginnen.

Ga je ook een foto voor en na de verbouwing maken? En tot hoever gaan de dumbells nu in je gym?
pi_183922571




Vaag afslank middel met aparte naam: https://nl.made-in-china.(...)sg_UNFQGMSnEwgT.html
:')

pi_184297001
Hoe doen jullie het eigenlijk met een rust week tussen het trainen door. Plannen jullie dat structureel dus bv om de 6 weken even een week niet of rustiger trainen of alleen wanneer je merkt dat het nodig is?
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:50:55 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184297132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:42 schreef Questular het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met een rust week tussen het trainen door. Plannen jullie dat structureel dus bv om de 6 weken even een week niet of rustiger trainen of alleen wanneer je merkt dat het nodig is?
Meestal 1 rustweek per maand met 1 training op 40% of helemaal niet.
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:50:19 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_184299661
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:42 schreef Questular het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met een rust week tussen het trainen door. Plannen jullie dat structureel dus bv om de 6 weken even een week niet of rustiger trainen of alleen wanneer je merkt dat het nodig is?
Beetje afhankelijk van hoe het gaat, maar in principe na 6 weken een week of zelfs twee weken alles op lager gewicht maar wel rond hetzelfde totale volume. In andere woorden, gewicht naar beneden meer reps.

Tenzij alles goed voelt en ik nog makkelijk op 80 - 90% kan werken, dan doe ik 8 weken zonder deload.
pi_184607313
Na lange tijd weer even een vraagje. Ik heb meerdere malen gelezen dat je als goede indicatie voor een leanbulk ongeveer 500g-1KG gewichtstoename moet rekenen per maand. Nu zo aan het einde van m'n mini-cut, ben ik wel droger geworden, maar tegelijkertijd 1KG aangekomen over een periode van 3 weken.

Dit komt deels door de creatine die ik meteen begon te nemen weer, maar zelfs in week 3 gaat de weegschaal omhoog ipv omlaag, terwijl ik onder caloriebehoefte eet en daarna nog 3x pw fasted cardio doe. Toename zou dus vrij onmogelijk moeten zijn. Nu ik wel zie dat ik meer definitie heb boeit het gewicht me weinig, maar ik wil nu beginnen met leanbulken. Die indicatie gaat alleen voor geen meter werken waarschijnlijk, aangezien ik tijdens een cut aankom ipv afval :')

Wat is naast gewichtstoename tijdens de leanbulk een goede indicatie dat je goed bezig bent? Ik zat zelf te denken aan spieromvang natuurlijk, meten is weten, maar op hoeveel cm ga je dan zitten? Of iets van iedere 2 weken foto's maken onder hetzelfde licht?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:00:47 #231
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_184613837
1: Als je aankomt tijdens een mini-cut was het dus geen cut.

2. Fasted cardio doet geen reet extra aan afvallen tenzij je erdoor minder eet door de hele dag heen

3. Als je wil (lean)bulken is gewichtstoename het enige wat je direct kan meten. Maar ik zou je focussen op je performance, dus of het je lukt sets/reps/gewicht toe te voegen aan wat je doet.
Denk niet dat je wekelijks spieromvang kan meten en verschillen gaat zien, uiterlijk is nogal afhankelijk van meer dan alleen je gainz.
WFPB!
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:17:30 #232
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184614077
Ben tijdens m'n mini-cut droger geworden maar aangekomen door de creatine terwijl ik wel onder m'n energiebehoefte eet

Wat
pi_184620353
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:17 schreef hugecooll het volgende:
Ben tijdens m'n mini-cut droger geworden maar aangekomen door de creatine terwijl ik wel onder m'n energiebehoefte eet

Wat
Creatine zorgt voor gewichtstoename (vooral vocht).
pi_184620379
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:00 schreef Dizorn het volgende:
1: Als je aankomt tijdens een mini-cut was het dus geen cut.

2. Fasted cardio doet geen reet extra aan afvallen tenzij je erdoor minder eet door de hele dag heen

3. Als je wil (lean)bulken is gewichtstoename het enige wat je direct kan meten. Maar ik zou je focussen op je performance, dus of het je lukt sets/reps/gewicht toe te voegen aan wat je doet.
Denk niet dat je wekelijks spieromvang kan meten en verschillen gaat zien, uiterlijk is nogal afhankelijk van meer dan alleen je gainz.
Duidelijk, fasted cardio zou toch een meer vet-verbrandings functie hebben? Daarnaast probeer ik ermee te impliceren dat ik naast onder onderhoud eten, ook nog cardio deed, waardoor het helemaal raar is.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:11:44 #235
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184620832
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:52 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Creatine zorgt voor gewichtstoename (vooral vocht).
ja hoe word je dan 'droger' als je lichaam meer vocht vasthoudt. Een vaker gehoorde klacht is juist het tegenovergestelde
pi_184621582
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja hoe word je dan 'droger' als je lichaam meer vocht vasthoudt. Een vaker gehoorde klacht is juist het tegenovergestelde
Droger als in vetverlies. Creatine zorgt voor meer vocht in je spieren, niet in je vet.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 07:16:10 #237
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_184627464
Dit is dan precies waarom jij je progressie niet moet meten op basis van hoe dingen er uit zien :+

Maar fasted cardio heeft geen enkel voordeel voor éxtra afvallen als je calorie-inname hetzelfde is op die dag. Je verbrandt niet méér calorieën als je fasted cardio doet ten opzichte van normale cardio.
WFPB!
pi_184627599
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 07:16 schreef Dizorn het volgende:
Dit is dan precies waarom jij je progressie niet moet meten op basis van hoe dingen er uit zien :+

Maar fasted cardio heeft geen enkel voordeel voor éxtra afvallen als je calorie-inname hetzelfde is op die dag. Je verbrandt niet méér calorieën als je fasted cardio doet ten opzichte van normale cardio.
Zit wat in, maar waarom wordt fasted cardio dan overal aangeraden? Misschien pak je niet meer kcal, maar je lichaam zal toch energie nodig hebben tijdens het sporten. Blijkt dat het meer energie uit vet zou halen als je nog niks hebt gegeten
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:37:29 #239
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184629795
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:11 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zit wat in, maar waarom wordt fasted cardio dan overal aangeraden? Misschien pak je niet meer kcal, maar je lichaam zal toch energie nodig hebben tijdens het sporten. Blijkt dat het meer energie uit vet zou halen als je nog niks hebt gegeten
Ja, maar 'boze tongen' beweren weer dat je lichaam gedurende de dag dan weer minder energie uit vet gaat halen dan normaal
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:35:44 #240
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_184635712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:11 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zit wat in, maar waarom wordt fasted cardio dan overal aangeraden? Misschien pak je niet meer kcal, maar je lichaam zal toch energie nodig hebben tijdens het sporten. Blijkt dat het meer energie uit vet zou halen als je nog niks hebt gegeten
Waarom zou iemand op internet foute beweringen doen? Geen idee..
WFPB!
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:09:25 #241
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184637506
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:35 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Waarom zou iemand op internet foute beweringen doen? Geen idee..
  dinsdag 29 januari 2019 @ 22:44:25 #242
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184701941
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:32 schreef BredeBroeder het volgende:
Na lange tijd weer even een vraagje. Ik heb meerdere malen gelezen dat je als goede indicatie voor een leanbulk ongeveer 500g-1KG gewichtstoename moet rekenen per maand. Nu zo aan het einde van m'n mini-cut, ben ik wel droger geworden, maar tegelijkertijd 1KG aangekomen over een periode van 3 weken.

Dit komt deels door de creatine die ik meteen begon te nemen weer, maar zelfs in week 3 gaat de weegschaal omhoog ipv omlaag, terwijl ik onder caloriebehoefte eet en daarna nog 3x pw fasted cardio doe. Toename zou dus vrij onmogelijk moeten zijn. Nu ik wel zie dat ik meer definitie heb boeit het gewicht me weinig, maar ik wil nu beginnen met leanbulken. Die indicatie gaat alleen voor geen meter werken waarschijnlijk, aangezien ik tijdens een cut aankom ipv afval :')
Ten eerste, hoe meet je gewicht? Wekelijks/dagelijks?
I.v.m. vocht fluctuaties, maaginhoud etc. kan dit nogal verschillen. Dat zou al wat kunnen verklaren.

En hoe heb je de mini-cut ingevuld? Hoeveel kcal minder t.o.v. je bulk etc. Misschien toch je verbruik overschat. Ook ga je ongemerkt minder bewegen als je cut en dus minder kcals verbruiken.

quote:
Wat is naast gewichtstoename tijdens de leanbulk een goede indicatie dat je goed bezig bent? Ik zat zelf te denken aan spieromvang natuurlijk, meten is weten, maar op hoeveel cm ga je dan zitten? Of iets van iedere 2 weken foto's maken onder hetzelfde licht?
Spieromvang is lastig consistent te meten en het verschil tussen spier,vet ga je niet kunnen weten. Dus in principe heb je daar weinig aan om te weten of je op het goede pad zit, behalve dat je aankomt als deze stijgt.

Dagelijks op het zelfde moment meten i.c.m. krachttoename. Ga je elke maand nog altijd vooruit in gewichten dan zit je goed qua spieropbouw.

P.s.
Fasted cardio kan handig zijn bij het bereiken van lage vet percentages om 'lastig' vet in beweging te brengen. Dit gaat om <12% BF, er zit geen verschil hierin voor mensen die hoger zitten. (disclaimer: Tenzij ze 35%+ hebben om andere redenen, maar daar gaat het hier niet over) Vandaar dat cardio met lage intensiteit tijdens een vast aangeraden wordt, echter heeft dit voor het overgrote gedeelte van de bevolking geen nut. En dit is muggenziften, op grote schaal gaat dit geen verschil maken. Cutten met voldoende eiwitten, zware trainingen en genoeg rust zijn veel belangrijker.

Vrouwen hebben meestal de heupen en benen als laatste plekken waar ze vet verliezen. Voor mannen zijn lastige regio's de buik en lage rug. Zelf merk ik dit altijd bij mijn buik waar de bovenste 4 buikspieren goed zichtbaar zijn. Alleen de onderste buikspieren zijn niet goed gedefinieerd. Als je er tegen aan loopt dat je moeite hebt om op die plekken het 'laatste' laagje vet eraf te krijgen is het een optie.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_184721847
hallo, ik ben nieuw in dit topic en zal even kort wat vertellen over mezelf.

Ik ben 28 jaar, sport nu ongeveer 3 jaren en begon met 64kg en weeg inmiddels weer 76,1kg nadat ik nu ongeveer 2 weken niet heb gesport doordat ik ben geopereerd en ziek werd waardoor ik amper kon eten. 2 weken geleden woog ik 79,6kg.

Ik heb een te snel werkende stofwisseling waardoor ik zeer snel mijn massa verlies als ik niet voldoende en onjuist eet. Ook als ik om mijn voeding denk en bijvoorbeeld 2 weken vakantie zou nemen van het sporten breken mijn spieren in een razend tempo weer af.

Overal waar ik hulp zoek word gezegd dat ik meer moet eten en dat ik beter moet denken om wat ik eet.

Mijn vraag; Hoe ziet jullie wekelijkse voedingsschema er uit? En of wat zou ik eventueel kunnen doen om nu zo veel mogelijk massa te behouden? Ik mag ongeveer 6 tot 8 weken niet sporten.

Mijn dag begint gewoonlijk met:

• een uitsmijter met 4 plakken bruinbrood met 3 eieren en 4 plakken ham.
• Over de dag verdeeld eet ik 3 Snickers
• Ik neem 2 proteïne shakes op een dag met eiwitten afgewogen naar lichaamsgewicht.
• 2 bananen
• Rijst met kip en boontjes tussen de middag
• Een 400ml bak volle kwark tussendoor
• En avondeten varieert. Maar meestal ook iets met kip en zoete aardappel en broccoli ofzo.
En vaak nog wat koekjes tussendoor.

Ik zie niet waar ik nog meer zou moeten eten en wat ik niet goed doe. Ik moet wel om vet eten denken omdat ik heel snel last krijg van puisten wat het best lastig maakt soms omdat ik niet veel kan variëren en vaak hetzelfde moet eten naar mijn gevoel.

Als iemand tips of adviezen heeft dan zou ik daar blij mee zijn _O_
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184726481
Als je niet kan sporten zou ik iig zorgen dat je genoeg eiwitten blijft eten en en iets boven onderhoud
pi_184726745
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je niet kan sporten zou ik iig zorgen dat je genoeg eiwitten blijft eten en en iets boven onderhoud
Thanks BredeBroeder. Eiwitten zal ik sws blijven nemen ja.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184727180
Ik las btw in het beginnen dit topic dat er mensen zijn die beweren dat “visolie” niets toevoegt. Maar visolie voegt bij mij toch zeker wel wat toe.

Toen ik begon met trainen had ik vaak last van mijn schouders en hierdoor moest ik soms door overbelasting ongeveer twee weken rust nemen voor ik mijn bovenlichaam weer kon trainen.
Echt kut want hierdoor zakte ik steeds weer een aardig eind terug en als ik dan weer in de buurt kwam van het niveau waar ik stopte kreeg ik het fucking weer ~O>

Bleek dat dit mijn slijmbeursen waren en dat die ontstoken raakten door overbelasting. Deze overbelasting kwam doordat mijn gewrichten niet voldoende gesmeerd werden.

Door mijn sportinstructeur werd toen visolie aangeraden en ik dacht, ach baad het niet dan schaad het niet. Maar ik geloofde niet dat het iets zou kunnen helpen.

Gek genoeg had ik een paar dagen later geen last meer en ik train altijd nog zonder pijn in mijn schoudergewrichten :)
verfomfaaid en recalcitrant
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:31:09 #247
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184731656
quote:
5s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:42 schreef GerritDeSlak het volgende:
hallo, ik ben nieuw in dit topic en zal even kort wat vertellen over mezelf.

Ik ben 28 jaar, sport nu ongeveer 3 jaren en begon met 64kg en weeg inmiddels weer 76,1kg nadat ik nu ongeveer 2 weken niet heb gesport doordat ik ben geopereerd en ziek werd waardoor ik amper kon eten. 2 weken geleden woog ik 79,6kg.

Ik heb een te snel werkende stofwisseling waardoor ik zeer snel mijn massa verlies als ik niet voldoende en onjuist eet. Ook als ik om mijn voeding denk en bijvoorbeeld 2 weken vakantie zou nemen van het sporten breken mijn spieren in een razend tempo weer af.

Overal waar ik hulp zoek word gezegd dat ik meer moet eten en dat ik beter moet denken om wat ik eet.

Proberen om inderdaad op onderhoud te eten terwijl je genoeg eiwitten (>1,6gr per kg lichaamsgewicht) binnen krijgt. Dus 120 gram eiwitten of meer per dag consumeren. Weet niet wat voor operatie het was. Maar ik ga er van uit dat je daar in wordt begeleid door iemand? Wat voor belasting mag dan wel? Zijn lichte oefeningen misschien een optie of op zijn minst lichte belasting, zoals lopen of zwemmen? Dat helpt ook om de spierafbraak te voorkomen.

quote:
Mijn vraag; Hoe ziet jullie wekelijkse voedingsschema er uit? En of wat zou ik eventueel kunnen doen om nu zo veel mogelijk massa te behouden? Ik mag ongeveer 6 tot 8 weken niet sporten.

Mijn dag begint gewoonlijk met:

• een uitsmijter met 4 plakken bruinbrood met 3 eieren en 4 plakken ham.
• Over de dag verdeeld eet ik 3 Snickers
• Ik neem 2 proteïne shakes op een dag met eiwitten afgewogen naar lichaamsgewicht.
• 2 bananen
• Rijst met kip en boontjes tussen de middag
• Een 400ml bak volle kwark tussendoor
• En avondeten varieert. Maar meestal ook iets met kip en zoete aardappel en broccoli ofzo.
En vaak nog wat koekjes tussendoor.

Ik zie niet waar ik nog meer zou moeten eten en wat ik niet goed doe. Ik moet wel om vet eten denken omdat ik heel snel last krijg van puisten wat het best lastig maakt soms omdat ik niet veel kan variëren en vaak hetzelfde moet eten naar mijn gevoel.

Als iemand tips of adviezen heeft dan zou ik daar blij mee zijn _O_
De rijst met kip en bonen samen met het avond eten niet mee genomen zou al ~2500 kcal vormen. Dus je zal ruim boven de 3000 kcal uitkomen met een gewicht van 76kg is dat normaal gesproken voldoende om op gewicht te blijven of zelfs aan te komen. Val je nog steeds af terwijl je dit eet? Zou mij nogal sterk lijken. Weeg dagelijks en kijk over een periode van twee weken wat er gebeurd.

Je zou eventueel wat gezondere keuzes kunnen maken ipv 3 snickers, maar dat is niet echt een groot probleem.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:37:08 #248
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184731744
quote:
3s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:42 schreef GerritDeSlak het volgende:
Ik las btw in het beginnen dit topic dat er mensen zijn die beweren dat “visolie” niets toevoegt. Maar visolie voegt bij mij toch zeker wel wat toe.

Toen ik begon met trainen had ik vaak last van mijn schouders en hierdoor moest ik soms door overbelasting ongeveer twee weken rust nemen voor ik mijn bovenlichaam weer kon trainen.
Echt kut want hierdoor zakte ik steeds weer een aardig eind terug en als ik dan weer in de buurt kwam van het niveau waar ik stopte kreeg ik het fucking weer ~O>

Bleek dat dit mijn slijmbeursen waren en dat die ontstoken raakten door overbelasting. Deze overbelasting kwam doordat mijn gewrichten niet voldoende gesmeerd werden.

Door mijn sportinstructeur werd toen visolie aangeraden en ik dacht, ach baad het niet dan schaad het niet. Maar ik geloofde niet dat het iets zou kunnen helpen.

Gek genoeg had ik een paar dagen later geen last meer en ik train altijd nog zonder pijn in mijn schoudergewrichten :)
Visolie werd altijd aangeraden voor de gezondheid vanwege het verkleinen van de kans op hartfalen. Echter blijkt dit aan de hand van de laatste onderzoeken helemaal geen verschil te maken. Er zijn wel specifieke voordelen voor visolie. Voor de algemene gezondheid blijkt het dus een steeds kleiner voordeel te hebben. Daar werd volgens mij vooral mee gespot.

Voor spierpijn, ontstekingsprocessen en reuma zijn er lichte voordelen om visolie te supplementeren. De gemiddelde mens heeft er echter weinig baat bij.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_184752088
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:31 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Proberen om inderdaad op onderhoud te eten terwijl je genoeg eiwitten (>1,6gr per kg lichaamsgewicht) binnen krijgt. Dus 120 gram eiwitten of meer per dag consumeren. Weet niet wat voor operatie het was. Maar ik ga er van uit dat je daar in wordt begeleid door iemand? Wat voor belasting mag dan wel? Zijn lichte oefeningen misschien een optie of op zijn minst lichte belasting, zoals lopen of zwemmen? Dat helpt ook om de spierafbraak te voorkomen.

[..]

De rijst met kip en bonen samen met het avond eten niet mee genomen zou al ~2500 kcal vormen. Dus je zal ruim boven de 3000 kcal uitkomen met een gewicht van 76kg is dat normaal gesproken voldoende om op gewicht te blijven of zelfs aan te komen. Val je nog steeds af terwijl je dit eet? Zou mij nogal sterk lijken. Weeg dagelijks en kijk over een periode van twee weken wat er gebeurd.

Je zou eventueel wat gezondere keuzes kunnen maken ipv 3 snickers, maar dat is niet echt een groot probleem.
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik zorg wel dat ik mijn eiwitten binnen krijg ja. 120gram eiwitten per dag. En ik moet zeggen dat de laatste tijd nu ik thuis zit en geen beweging meer krijg, ik minder eetlust heb en echt moet proppen om te eten. Wel eet ik nu wat minder dan voorheen. Ik zal mezelf wat moeten dwingen om desondanks toch te eten :')

Ik word wel iets dikker merk ik. Alleen mijn spieren breken wel aardig snel af tot mijn grote ergernis.
Ik mag dus helemaal niet sporten. Geen enkele inspanning leveren omdat ik een grote open wond heb in mijn bilspleet genaamd “Sinus Pilonidalis” 8)7
Door inspanning blijft het bloeden en gaat de wond niet dicht en kan het gaan ontsteken wat dus al een keer is gebeurt omdat ik eigenwijs was.

Ik zal dus voldoende blijven eten en blijven zorgen dat ik mijn eiwitten binnen krijg en dan kijken hoe ik uit mijn herstel kom!
En ik zal je advies opvolgen door elke dag te wegen. Dat lukt me nog wel :')
verfomfaaid en recalcitrant
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:06:58 #250
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184753676
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:39 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik zorg wel dat ik mijn eiwitten binnen krijg ja. 120gram eiwitten per dag. En ik moet zeggen dat de laatste tijd nu ik thuis zit en geen beweging meer krijg, ik minder eetlust heb en echt moet proppen om te eten. Wel eet ik nu wat minder dan voorheen. Ik zal mezelf wat moeten dwingen om desondanks toch te eten :')

Ik word wel iets dikker merk ik. Alleen mijn spieren breken wel aardig snel af tot mijn grote ergernis.
Ik mag dus helemaal niet sporten. Geen enkele inspanning leveren omdat ik een grote open wond heb in mijn bilspleet genaamd “Sinus Pilonidalis” 8)7
Door inspanning blijft het bloeden en gaat de wond niet dicht en kan het gaan ontsteken wat dus al een keer is gebeurt omdat ik eigenwijs was.

Ik zal dus voldoende blijven eten en blijven zorgen dat ik mijn eiwitten binnen krijg en dan kijken hoe ik uit mijn herstel kom!
En ik zal je advies opvolgen door elke dag te wegen. Dat lukt me nog wel :')
Klote, dan is het gewoon je verlies nemen....

Gewoon op hetzelfde gewicht proberen te blijven dan. Met dagelijks meten haal je de fluctuaties er uit. Dus schrik niet van dagelijkse verschillen, verander niks voor twee weken, kijk daarna wat de trend wordt als je alle metingen pakt.

Laatste tip is zodra je weer begint op een lichte belasting starten. Begin ook altijd de eetste training op 50-60% om de ergste spierpijn/overbelasting te voorkomen na een rust periode.

Succes ermee!
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:21:01 #251
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184753877
quote:
5s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:42 schreef GerritDeSlak het volgende:
hnadat ik nu ongeveer 2 weken niet heb gesport doordat ik ben geopereerd en ziek werd waardoor ik amper kon eten. 2 weken geleden woog ik 79,6kg.

Mijn dag begint gewoonlijk met:

• een uitsmijter met 4 plakken bruinbrood met 3 eieren en 4 plakken ham.
• Over de dag verdeeld eet ik 3 Snickers
• Ik neem 2 proteïne shakes op een dag met eiwitten afgewogen naar lichaamsgewicht.
• 2 bananen
• Rijst met kip en boontjes tussen de middag
• Een 400ml bak volle kwark tussendoor
• En avondeten varieert. Maar meestal ook iets met kip en zoete aardappel en broccoli ofzo.
En vaak nog wat koekjes tussendoor.
Lijkt me echt sterk dat je anderhalve kilo per week afvalt als je zo veel vreet met zo weinig gewicht en amper inspanning. Ik zou er iig - ook met inspanning en meer gewicht - van aankomen
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:31:35 #252
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184759669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lijkt me echt sterk dat je anderhalve kilo per week afvalt als je zo veel vreet met zo weinig gewicht en amper inspanning. Ik zou er iig - ook met inspanning en meer gewicht - van aankomen
quote:
hnadat ik nu ongeveer 2 weken niet heb gesport doordat ik ben geopereerd en ziek werd waardoor ik amper kon eten. 2 weken geleden woog ik 79,6kg
Denk dat je hier overheen hebt gelezen...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:32:51 #253
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184759712
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:31 schreef Verbosity het volgende:

[..]


[..]

Denk dat je hier overheen hebt gelezen...
oja dat van niet eten idd niet gelezen :@
pi_184832881
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Klote, dan is het gewoon je verlies nemen....

Gewoon op hetzelfde gewicht proberen te blijven dan. Met dagelijks meten haal je de fluctuaties er uit. Dus schrik niet van dagelijkse verschillen, verander niks voor twee weken, kijk daarna wat de trend wordt als je alle metingen pakt.

Laatste tip is zodra je weer begint op een lichte belasting starten. Begin ook altijd de eetste training op 50-60% om de ergste spierpijn/overbelasting te voorkomen na een rust periode.

Succes ermee!
Dank je wel voor de tip. Ik kan niet wachten om weer te beginnen en ik denk dat ik eerder de neiging heb te veel te willen. Maar gewoon rustig weer opbouwen dus!

Ik neem mijn verlies nu ja en blijf lekker eten en hoop dat ik niet te veel kwijt raak.

Wel merk word ik iets vetter nu. Mijn spiermassa daalt wel, maar een komt een buikje voor in de plek. Beter iets dan niets toch?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184832945
Thanks Verbosity voor de uitleg naar Hugecooll ;)

Ik heb nog een vraag betreft Creatine.
Is het goed om creatine te nemen om zo min mogelijk spiermassa te verliezen of heeft dat in mijn situatie geen zin omdat ik nu toch niet kan sporten?

Er is mij namelijk verteld dat creatine nu zou kunnen zorgen om mijn spiermassa vast te houden.
verfomfaaid en recalcitrant
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:33:50 #256
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184855471
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:10 schreef GerritDeSlak het volgende:
el merk word ik iets vetter nu. Mijn spiermassa daalt wel, maar een komt een buikje voor in de plek. Beter iets dan niets toch?
Kom je aan over een periode (twee weken) dan minder eten om onnodig vet te voorkomen. Blijf je op gewicht? Niks meer aan doen. Niet fysiek bezig kunnen heeft nou gewoon een effect op je spiermassa.
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:15 schreef GerritDeSlak het volgende:
Thanks Verbosity voor de uitleg naar Hugecooll ;)

Ik heb nog een vraag betreft Creatine.
Is het goed om creatine te nemen om zo min mogelijk spiermassa te verliezen of heeft dat in mijn situatie geen zin omdat ik nu toch niet kan sporten?

Er is mij namelijk verteld dat creatine nu zou kunnen zorgen om mijn spiermassa vast te houden.
Creatine op zich zelf zal niet veel doen voor je op dit moment behalve extra vocht vast houden die zich aan de creatine hecht. Creatine innemen verhoogt de hoeveelheid creatine die je spieren kunnen gebruiken voor krachtige inspanningen.Dus een kleine kracht toename of een extra herhaling zit er wel in als je supplementeert. Voor spier behoud heeft het een nihil effect.

Het heeft wel een periode van opbouw nodig. Dus je kan het al gebruiken om het alvast op een goed niveau te brengen. Over het algemeen duurt het een maand als je 5 gram per dag gebruikt om op een optimaal niveau te zitten. Dus tegen de tijd dat je weer kan sporten dan zit tenminste qua creatine al goed.

Op verpakkingen of in studies wordt er ook wel gebruik gemaakt van een opbouwfase waarin je 20 gram per dag voor 5 dagen gebruikt. Dan zit je ook op een optimaal niveau in een sneller tempo. Maar voor jou zal dit weinig uitmaken aangezien je toch niet actief sport (momenten dat je er dus gebruik van zal maken).

P.s. Mocht je creatine kopen. Gewoon monohydraat kopen en geen 'speciale' variant. Die hebben namelijk geen verschil ten op zichten van Creatine Monohydraat.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_184856061
quote:
5s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:42 schreef GerritDeSlak het volgende: -
• een uitsmijter met 4 plakken bruinbrood met 3 eieren en 4 plakken ham.

Waarom zoveel brood? Maak er 4 eieren van zónder (of met minder) brood. Een uitsmijter is juist een van de weinige eivormen die eetbaar is zonder brood.

Je kan ook met Brinta (+ kaneel, rozijnen, melk, whey) als eerste ochtendmaaltijd en ergens anders (of een uurtje of 1/1,5/2 later) een ei-maaltijdje (zonder een overload aan koolhydraten) erin proppen. Zelf neem ik de laatste tijd vooral 's avonds een paar eieren als midnight snack, al weet ik niet of dat verstandig is.

• Over de dag verdeeld eet ik 3 Snickers

Waarom eet je Snickers überhaupt?

• Ik neem 2 proteïne shakes op een dag met eiwitten afgewogen naar lichaamsgewicht.

Weet niet of ik dat zou doen als ik niet zou sporten. (mi zijn shakes het nuttigst als pre/post-mid-workout). Doe je dat vanwege werk o.i.d.? En ik neem aan dat je in deze context isolate neemt?

• 2 bananen

Prima. Zou wel méér fruit eten. (Kiwi's zijn 't makkelijkst). Los van andere maaltijden. En ik heb kortgeleden dat het helpt bij slapen, dus bij voorkeur 's avonds. De hoe en wat-uitleg staat me helaas niet meer bij :+.

• Rijst met kip en boontjes tussen de middag

Rijst lijkt me een overkill gezien de rest van je eetschema. Is je baan mentaal en/of fysiek veeleisend?

• Een 400ml bak volle kwark tussendoor

Misschien zijn de (relatief) nieuwe proteïne-kwarkjes (en drankjes) van Vifit en Melkunie wat efficiënter qua kosten en/of koolhydraten/proteïne verhouding. Dat weet ik niet zeker. Ik vind ze iig heel handig.

• En avondeten varieert. Maar meestal ook iets met kip en zoete aardappel en broccoli ofzo.

Kip is wel handig/makkelijk/lekker/relatief goedkoop, maar zou (gerookte) zalm en tonijn vaker proberen te eten (gezonde vetten _O_ ). Gerookte zalm is heerlijk in een wrap met wat sla, ui,..

• En vaak nog wat koekjes tussendoor.

Koekjes dumpen en noten kopen :P.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 15:15:02 ]
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:07:22 #258
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184857638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:02 schreef EipNiC het volgende:
• een uitsmijter met 4 plakken bruinbrood met 3 eieren en 4 plakken ham.

Waarom zoveel brood? Maak er 4 eieren van zónder (of met minder) brood. Een uitsmijter is juist een van de weinige eivormen die eetbaar is zonder brood.

Je kan ook met Brinta (+ kaneel, rozijnen, melk, whey) als eerste ochtendmaaltijd en ergens anders (of een uurtje of 1/1,5/2 later) een ei-maaltijdje (zonder een overload aan koolhydraten) erin proppen.

Waarom zou hij geen brood eten? Wat zijn de voordelen t.o.v. de brinta die je noemt behalve wat variatie in je ontbijt?
quote:
• Over de dag verdeeld eet ik 3 Snickers

Waarom eet je Snickers überhaupt?
Kan inderdaad gezonder, met wat donkere chocola en noten als vervanging.

quote:
Zelf neem ik de laatste tijd vooral 's avonds een paar eieren als midnight snack, al weet ik niet of dat verstandig is.
Niks mis mee, tenzij je diabeet bent. Tot aan 6 eieren per dag is getest met studies en hier kleven geen nadelen aan.
quote:
Weet niet of ik dat zou doen als ik niet zou sporten. (mi zijn shakes het nuttigst als pre/post-mid-workout). Doe je dat vanwege werk o.i.d.? En ik neem aan dat je in deze context isolate neemt?
Niet perse nodig als hij niet sport inderdaad, aangezien hij al genoeg binnen krijgt uit de eieren, kwark, kip etc. Waarom zou een shake het nuttigst zijn voor/tijdens/na je workout? Zolang je rondom je training eiwitten binnen krijgt zit je goed. Of dit nou uit een shake komt of niet. Dat het handig is om in ieder geval voldoende eiwitten binnen te krijgen rondom je training ben ik het mee eens.
quote:
• 2 bananen

Prima. Zou wel méér fruit eten. (Kiwi's zijn 't makkelijkst). Los van andere maaltijden. En ik heb kortgeleden dat het helpt bij slapen, dus bij voorkeur 's avonds. De hoe en wat-uitleg staat me helaas niet meer bij .
Twee stuks is voldoende. Dat je liever meer eet dat kan. En de kiwi's is getest bij mensen met slaap problematiek. Als dit bij hem/jou ook het geval is dan ^O^ Of het anders ook werkt is nog maar de vraag.
quote:
• Rijst met kip en boontjes tussen de middag

Rijst lijkt me een overkill gezien de rest van je eetschema. Is je baan mentaal en/of fysiek veeleisend?
Waarom geen rijst net als het brood? Het is niet dat hij koolhydraten perse moet mijden.

quote:
• Een 400ml bak volle kwark tussendoor

Misschien zijn de (relatief) nieuwe proteïne-kwarkjes (en drankjes) van Vifit en Melkunie wat efficiënter qua kosten en/of koolhydraten/proteïne verhouding. Dat weet ik niet zeker. Ik vind ze iig heel handig.

Kan je beter magere/franse kwark adviseren kost je nog geen eens 70 cent voor 500 gram bij de Lidl/Aldi zonder toevoegingen. Volle kwark ben je volgens mij goedkoper of net zo duur uit als de melk-unie/vifit. De proteïne-kwark zijn verpakkingen van 200 a 250ml met 20 gram eiwit voor 1,30 met extra suikers toegevoegd. Naast de zoetere smaak en kleinere portie (waar je meer voor betaalt) die makkelijker in je tas past kan ik me niet echt voordelen bedenken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_184871494
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kom je aan over een periode (twee weken) dan minder eten om onnodig vet te voorkomen. Blijf je op gewicht? Niks meer aan doen. Niet fysiek bezig kunnen heeft nou gewoon een effect op je spiermassa.

[..]

Creatine op zich zelf zal niet veel doen voor je op dit moment behalve extra vocht vast houden die zich aan de creatine hecht. Creatine innemen verhoogt de hoeveelheid creatine die je spieren kunnen gebruiken voor krachtige inspanningen.Dus een kleine kracht toename of een extra herhaling zit er wel in als je supplementeert. Voor spier behoud heeft het een nihil effect.

Het heeft wel een periode van opbouw nodig. Dus je kan het al gebruiken om het alvast op een goed niveau te brengen. Over het algemeen duurt het een maand als je 5 gram per dag gebruikt om op een optimaal niveau te zitten. Dus tegen de tijd dat je weer kan sporten dan zit tenminste qua creatine al goed.

Op verpakkingen of in studies wordt er ook wel gebruik gemaakt van een opbouwfase waarin je 20 gram per dag voor 5 dagen gebruikt. Dan zit je ook op een optimaal niveau in een sneller tempo. Maar voor jou zal dit weinig uitmaken aangezien je toch niet actief sport (momenten dat je er dus gebruik van zal maken).

P.s. Mocht je creatine kopen. Gewoon monohydraat kopen en geen 'speciale' variant. Die hebben namelijk geen verschil ten op zichten van Creatine Monohydraat.
Oke dus niet onnodig vetmassa kweken zeg je dus! Ik dacht dat het juist goed zou zijn om nu vet te creëren zodat ik straks massa heb om spieren uit op te bouwen en weer droog te trainen omdat ik vet namelijk heel snel kwijt raak vanwege mijn snelle stofwisseling.

Wat is de reden dat ik niet onnodig vet moet opbouwen als ik vragen mag?

En dank je wel voor de info over de creatine. Ik wist wel dat er een opbouwfase aan zat. Maar niet waarom dat precies was.

Ik zal je advies opvolgen en monohydraat kopen. Mijn crea is nu op.
verfomfaaid en recalcitrant
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:46:28 #260
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184881913
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:51 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Oke dus niet onnodig vetmassa kweken zeg je dus! Ik dacht dat het juist goed zou zijn om nu vet te creëren zodat ik straks massa heb om spieren uit op te bouwen en weer droog te trainen omdat ik vet namelijk heel snel kwijt raak vanwege mijn snelle stofwisseling.

Wat is de reden dat ik niet onnodig vet moet opbouwen als ik vragen mag?

En dank je wel voor de info over de creatine. Ik wist wel dat er een opbouwfase aan zat. Maar niet waarom dat precies was.

Ik zal je advies opvolgen en monohydraat kopen. Mijn crea is nu op.
Vet kan niet omgezet worden naar eiwitten om spieren mee te bouwen. Onnodig vet aankomen betekent straks dus langer afvallen of een kortere bulk periode. Beste tijdens een periode van niet sporten is dus op onderhoud (of lichtelijk aankomen) om zeker te zijn dat je zo min mogelijk spiermassa verliest.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:24:34 #261
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184882891
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:51 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Oke dus niet onnodig vetmassa kweken zeg je dus! Ik dacht dat het juist goed zou zijn om nu vet te creëren zodat ik straks massa heb om spieren uit op te bouwen en weer droog te trainen omdat ik vet namelijk heel snel kwijt raak vanwege mijn snelle stofwisseling.
Vetmassa is meer een negatief neveneffect van het calorieoverschot dat je nodig hebt om in (spier)massa aan te komen
pi_184891932
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vet kan niet omgezet worden naar eiwitten om spieren mee te bouwen. Onnodig vet aankomen betekent straks dus langer afvallen of een kortere bulk periode. Beste tijdens een periode van niet sporten is dus op onderhoud (of lichtelijk aankomen) om zeker te zijn dat je zo min mogelijk spiermassa verliest.
Oke, nou dat is voor het eerst dat ik dit hoor.
Ik ben blij met deze les haha.

Iedereen op instagram heeft het over een droog challenge waar ze nu aan beginnen omdat ze de hele winter zichzelf vet hebben gemest.

Ik dacht dus dat ik mezelf ook maar vet moest gaan mesten nu ik nu toch niets beters te doen heb. Maar beter is dus gewoon om voldoende calorieën naar binnen te werken en je eiwitten voor onderhoud en niet onnodig vet kweken!

Wel vraag ik me nu af waarom iedereen zich de hele winter compleet vet mest?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184891985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Vetmassa is meer een negatief neveneffect van het calorieoverschot dat je nodig hebt om in (spier)massa aan te komen
Ik zal vanaf nu geen Snickers meer eten en een klein beetje meer om mijn gezonde voeding denken zodat ik niet te ver boven mijn calorielevel uit kom.

Ik maar denken dat ik alles wel weet haha.
Bedankt voor de les.
verfomfaaid en recalcitrant
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:24:01 #264
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184892149
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:08 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Wel vraag ik me nu af waarom iedereen zich de hele winter compleet vet mest?
omdat het moeilijker is om in spiermassa aan te komen dan om vetmassa af te vallen en omdat ze ongedisciplineerde verkens zijn
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:09:46 #265
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_184895375
Gewoon ff een domme vraag wellicht, ik heb whey perfection, maar tis best irritant om telkens weer te schudden, schoonmaken, etc en dat dan paar keer per dag. Waarom shakes drinken als je ook gewoon van deze heerlijke kanjers hebt? Mis ik iets?

Zit 20 gram eiwit in..
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:33:03 #266
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_184895826
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:09 schreef Basxt het volgende:
Gewoon ff een domme vraag wellicht, ik heb whey perfection, maar tis best irritant om telkens weer te schudden, schoonmaken, etc en dat dan paar keer per dag. Waarom shakes drinken als je ook gewoon van deze heerlijke kanjers hebt? Mis ik iets?

Zit 20 gram eiwit in..
Ja en 4 suikerklontjes per flesje.
Dit, dus.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:36:40 #267
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_184895893
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja en 4 suikerklontjes per flesje.
Eens, maar ben oprecht echt benieuwd wat dan (buiten het suiker bijvoorbeeld) de nadelen zouden zijn tov normale shakes.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_184895912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:36 schreef Basxt het volgende:

[..]

Eens, maar ben oprecht echt benieuwd wat dan (buiten het suiker bijvoorbeeld) de nadelen zouden zijn tov normale shakes.
Verbosity incoming.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:43:38 #269
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_184895966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:36 schreef Basxt het volgende:

[..]

Eens, maar ben oprecht echt benieuwd wat dan (buiten het suiker bijvoorbeeld) de nadelen zouden zijn tov normale shakes.
Dat je bij normale shakes niet al die troep binnen krijgt.
Dit, dus.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:11:35 #270
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_184899097
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:09 schreef Basxt het volgende:
Gewoon ff een domme vraag wellicht, ik heb whey perfection, maar tis best irritant om telkens weer te schudden, schoonmaken, etc en dat dan paar keer per dag. Waarom shakes drinken als je ook gewoon van deze heerlijke kanjers hebt? Mis ik iets?

Zit 20 gram eiwit in..
Dat je 2,5x zo duur uit bent. Met een emmer Whey perfection haal je bijna 80 shakes uit voor ¤42 waar elk 22gr eiwit in zit. Wil 80 protein milkshakes halen dan ben je al ¤100 kwijt.

Naast de toegevoegde suikers ben je dus ook ¤60 meer kwijt.

Als je dat ervoor over hebt een lekker vindt heb je mijn zegen
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:01:17 #271
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_184902210
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:11 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat je 2,5x zo duur uit bent. Met een emmer Whey perfection haal je bijna 80 shakes uit voor ¤42 waar elk 22gr eiwit in zit. Wil 80 protein milkshakes halen dan ben je al ¤100 kwijt.

Naast de toegevoegde suikers ben je dus ook ¤60 meer kwijt.

Als je dat ervoor over hebt een lekker vindt heb je mijn zegen
Thanks, ben ik het helemaal mee eens verder. Ik zie het ook niet als een vervanger, maar puur voor een snelle inname zo nu en dan wellicht handig.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_184937689
https://www.fitness-seller.nl/olympische-adapters/

Weet iemand toevallig ook of er ook zulke sleeves beschikbaar zijn voor 25mm > 30mm?

Als ik nu fly's doe met halterbank met 30mm schijven op 25mm dan knallen ze steeds halve cm naar beneden, niet fijn voor de onderburen.

Kan evt met iets als ducttape aan de gang maar iets van een sleeve die houder dikker maakt of een inleg die de schijf smaller maakt heeft voorkeur.
  maandag 11 februari 2019 @ 13:00:49 #273
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184953353
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 15:43 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.fitness-seller.nl/olympische-adapters/

Weet iemand toevallig ook of er ook zulke sleeves beschikbaar zijn voor 25mm > 30mm?

Als ik nu fly's doe met halterbank met 30mm schijven op 25mm dan knallen ze steeds halve cm naar beneden, niet fijn voor de onderburen.

Kan evt met iets als ducttape aan de gang maar iets van een sleeve die houder dikker maakt of een inleg die de schijf smaller maakt heeft voorkeur.
30mm stang kopen geen optie? Die dingen vindt je voor een habbekrats op marktplaats.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_184976423
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Verbosity het volgende:
Waarom zou hij geen brood eten? Wat zijn de voordelen t.o.v. de brinta die je noemt behalve wat variatie in je ontbijt?
Slechts een voorstel. Variatie is inderdaad een argument. De optie om het te mixen met allerlei producten (waaronder whey en fruit) is een andere. Een hoger aantal eiwitten per gram brinta eventueel ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Verbosity het volgende:
Niks mis mee, tenzij je diabeet bent. Tot aan 6 eieren per dag is getest met studies en hier kleven geen nadelen aan.
Top.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Verbosity het volgende:
Niet perse nodig als hij niet sport inderdaad, aangezien hij al genoeg binnen krijgt uit de eieren, kwark, kip etc. Waarom zou een shake het nuttigst zijn voor/tijdens/na je workout? Zolang je rondom je training eiwitten binnen krijgt zit je goed. Of dit nou uit een shake komt of niet. Dat het handig is om in ieder geval voldoende eiwitten binnen te krijgen rondom je training ben ik het mee eens.
Een shake is voor veel mensen het nuttigst rondom een training vanwege een van de volgende factoren:

- Afstand (en tijd) tussen sportschool en keuken.
- Geen trek voor, tijdens of na de training.
- Niet vol willen zitten vóór de training.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Verbosity het volgende:
Twee stuks is voldoende. Dat je liever meer eet dat kan. En de kiwi's is getest bij mensen met slaap problematiek. Als dit bij hem/jou ook het geval is dan ^O^ Of het anders ook werkt is nog maar de vraag.
Twee stuks banaan ook? Voldoende voor wat precies? Het aantal vitamines verschilt bv nogal per soort. Wb slaap had ik het over fruit in het algemeen, maar kiwi's in het specifiek schijnen daar dus in elk geval niet bij te helpen?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Verbosity het volgende:
Waarom geen rijst net als het brood? Het is niet dat hij koolhydraten perse moet mijden.
Dat hoeft ie zeker niet maar hij krijgt genoeg binnen zonder dit soort producten. Men lijkt wel eens te vergeten dat in producten die we zien als 'proteïne-bronnen' óók koolhydraten zitten. Brood, rijst, e.d., zorgen daarop toegevoegd snel voor een overschot, temeer voor iemand in een rustperiode.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Verbosity het volgende:
Kan je beter magere/franse kwark adviseren kost je nog geen eens 70 cent voor 500 gram bij de Lidl/Aldi zonder toevoegingen. Volle kwark ben je volgens mij goedkoper of net zo duur uit als de melk-unie/vifit. De proteïne-kwark zijn verpakkingen van 200 a 250ml met 20 gram eiwit voor 1,30 met extra suikers toegevoegd. Naast de zoetere smaak en kleinere portie (waar je meer voor betaalt) die makkelijker in je tas past kan ik me niet echt voordelen bedenken.
Ik had de tijd niet genomen om het uit te rekenen. Ik denk dat ik dan ook maar overstap naar de magere kwark en vaker shakes ga maken. De melk uni/vifit-bakjes en drankjes waren inderdaad wel makkelijk om mee te nemen en snel weg te werken op het werk. De afwisseling in smaak deed ook geen kwaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 17:37:02 ]
pi_184980025
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:00 schreef Rauw. het volgende:

[..]

30mm stang kopen geen optie? Die dingen vindt je voor een habbekrats op marktplaats.
Is geen stang maar vast onderdeel van halterbank.
pi_184981141
Ik heb circa 300 euro beschikbaar om nieuw spul aan m'n sportkamertje toe te voegen. Nu heb ik:

* Marbo Trainingsbank MS-L102,
* 15, 17,5 en 20kg Barbarian Urethaan Dumbbells
* Gietijzer dumbbells t/m 15kg (x2). Handig voor de (schouder/tricep)oefeningen die een weinig gewicht vereisen.
* Marbo Bicep Curl Accessoire MS-A101 voor isolation curls.
* Rubbermat
* Buikspieroefeningbankje ( :+ )

Ik moet voor bepaalde oefeningen sowieso eens wat hoger dan 20kg gaan, maar gezien Barbarian dumbbells vanaf deze kilo-aantallen onredelijk duur (vanaf 170,-) zijn stap ik maar weer over naar gietijzer dumbells (22,5kg x 2 = circa 70 euro.)

Wat zal ik daarbovenop toevoegen? Ik heb het gevoel dat ik niet mijn hele borst goed kan trainen met de middelen die ik heb. Ook heb ik moeite om m'n schouders mee te krijgen op het niveau van de rest van het lichaam. Maar dan denk ik; het gros vd de dumbbell-oefeningen voor (rear en mid) schouders vereisen maar weinig kilo's en een Shoulder Press-setje gaat net aan met 20kg. Misschien moet ik die wat vaker aan het begin van de training gaan doen, maar ik ben eigenlijk niet zo een fan van klooien met dumbells op dat gewicht (en hoger) boven m'n schouders. Het is smeken om blessures. Maar ja, ik wil ook geen smith machine in m'n appartementje zetten :+.

Voor de borst (voornamelijk) en deadlift overweeg ik in elk geval om een haltersetje samen te stellen met steunen. Welke stangen passen het beste in een home gym? 30 of 50mm? Opties:

https://www.fitness-selle(...)30-mm-halterstangen/
https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/
https://www.fitness-selle(...)ellen/haltersteunen/
(De MS-S108 lijkt me de enige optie, ik snap niet waarom de goedkopere versie geen 'rust-haakjes' heeft...)

Daarnaast wil ik al heel lang een oprekstang. Kan redelijk goedkoop gelukkig: https://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d202/

Wat mis ik, wat zie ik over het hoofd?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 11:58:11 ]
pi_184985933
Nu pas Taylor Atwood gezien. Wat een beest.
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:40:12 #278
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184986405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:06 schreef EipNiC het volgende:
Ik heb circa 300 euro beschikbaar om nieuw spul aan m'n sportkamertje toe te voegen. Nu heb ik:

* Marbo Trainingsbank MS-L102,
* 15, 17,5 en 20kg Barbarian Urethaan Dumbbells
* Gietijzer dumbbells t/m 15kg (x2). Handig voor de (schouder/tricep)oefeningen die een weinig gewicht vereisen.
* Marbo Bicep Curl Accessoire MS-A101 voor isolation curls.
* Rubbermat
* Buikspieroefeningbankje ( :+ )

Ik moet voor bepaalde oefeningen sowieso eens wat hoger dan 20kg gaan, maar gezien Barbarian dumbbells vanaf deze kilo-aantallen onredelijk duur (vanaf 170,-) zijn stap ik maar weer over naar gietijzer dumbells (22,5kg x 2 = circa 70 euro.)

Wat zal ik daarbovenop toevoegen? Ik heb het gevoel dat ik niet mijn hele borst goed kan trainen met de middelen die ik heb. Ook heb ik moeite om m'n schouders mee te krijgen op het niveau van de rest van het lichaam. Maar dan denk ik; het gros vd de dumbbell-oefeningen voor (rear en mid) schouders vereisen maar weinig kilo's en een Shoulder Press-setje gaat net aan met 20kg. Misschien moet ik die wat vaker gaan aan het begin van de training gaan doen, maar ik ben eigenlijk niet zo een fan van klooien met dumbells op dat gewicht (en hoger) boven m'n schouders. Het is smeken om blessures. Maar ja, ik wil ook geen smith machine in m'n appartementje zetten :+.

Voor de borst (voornamelijk) en deadlift overweeg ik in elk geval om een haltersetje samen te stellen met steunen. Welke stangen passen het beste in een home gym? 30 of 50mm? Opties:

https://www.fitness-selle(...)30-mm-halterstangen/
https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/
https://www.fitness-selle(...)ellen/haltersteunen/
(De MS-S108 lijkt me de enige optie, ik snap niet waarom de goedkopere versie geen 'rust-haakjes' heeft...)

Daarnaast wil ik al heel lang een oprekstang. Kan redelijk goedkoop gelukkig: https://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d202/

Wat mis ik, wat zie ik over het hoofd?
Bij Gorillasports heb je een leuk rekje met spotters voor 75 euro (soms iets duurder, maar meestal zit er korting op), daar ben ik zelf ook mee begonnen en voldeed prima.

Gezien je budget lijkt een Olympische bar en schijven (50mm) niet echt een optie tenzij je marktplaats een beetje in de gaten houdt.

Let ook op dat je even stevige rubber matten (van die speeltegels bijvoorbeeld) haalt voor het deadliften, anders is je vloer bij de eerste sessie al stuk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_184990156
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Bij Gorillasports heb je een leuk rekje met spotters voor 75 euro (soms iets duurder, maar meestal zit er korting op), daar ben ik zelf ook mee begonnen en voldeed prima.

Gezien je budget lijkt een Olympische bar en schijven (50mm) niet echt een optie tenzij je marktplaats een beetje in de gaten houdt.

Let ook op dat je even stevige rubber matten (van die speeltegels bijvoorbeeld) haalt voor het deadliften, anders is je vloer bij de eerste sessie al stuk.
Hmm, en een hele halterbank voor 80? Is dat allicht wat steviger? Kost me wel flink wat ruimte inderdaad.
  woensdag 13 februari 2019 @ 12:01:34 #280
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184990177
Gorillasports is niet bijzonder stevig spul, het voldoet en het is zeker geen rommel maar het verschil met duurdere merken is wel voelbaar.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_184990397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:01 schreef Rauw. het volgende:
Gorillasports is niet bijzonder stevig spul, het voldoet en het is zeker geen rommel maar het verschil met duurdere merken is wel voelbaar.
Nee daarom dacht ik miss wat meer stevigheid te vinden in een halterbankje. Ga ondanks het kleine budget liever voor wat meer kwaliteit voor de langere termijn. Ik heb ook geen haast om het op te bouwen. Misschien moet ik maar beginnen met een pull-up bar en die 22,5kgs. Met misschien alvast een halterstang en wat gewichten voor het deadliften en andere oefeningen dan de bench press.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 12:16:19 ]
pi_184993730
https://www.fitness-seller.nl/megatec-power-rack/

Is iets boven je budget maar dan kun je wel benchpres, squat, pull ups, dips etc doen.
Mits je natuurlijk al een fatsoenlijke stang incl gewichten hebt :)
pi_185112476
Bro’s. Ik ben aan het cutten. 500 kcal onder onderhoud. (=2300 kcal)

Sommige dagen doe ik cardio, waarmee ik 1000 kcal verbrand. Op die dagen eet ik wat meer (2800 kcal). Ik zit dan dus 1000 kcal in de min die dag. Is dit nadelig? Ik haal wel makkelijk mijn macro’s aangezien ik 2800 kcal eet.

Een keer per week doe ik een refeed en zit ik een paar honderd kcal in de plus.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185115435
Misschien zit ik helemaal verkeerd, maar ik wil het toch even vragen aan de professionals.

Ik moet meer aankomen en ben ook bij een dietiste geweest en die heeft ook gezegd dat het geen kwaad kan om een proteineshake te drinken naast een goede voedingsschema. Maar ik heb nu deze gekocht, maar je moet echt superveel ervan nemen. Ik ben toch wel bang dat het schadelijk kan zijn zoveel proteïne in 1 keer.

Staat bij dat je dit moet nemen: Meng 3 scheppen (85g) met 2 koppen (500 ml) volle melk. Gebruik voor het beste resultaat een mixer.Bij gewichtstoename voor ongeveer 1 kilo per week, drink 1-2 shakes per dag.

Dat is toch veel te veel lijkt me 3 van die scheppen voor 1 shake? Misschien dat jullie iets kunnen zeggen aangezien de meeste mensen die fitnesse ook vaak een shake drinken.

https://www.hollandandbar(...)0005461?skuid=005461

Sorry dat dit misschien heel dom klinkt, maar ik heb dit nooit gedaan en het ineens toch best veel proteine en melk wat je naar binnen gooit.
War, War Never Changes
pi_185115547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:31 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Misschien zit ik helemaal verkeerd, maar ik wil het toch even vragen aan de professionals.

Ik moet meer aankomen en ben ook bij een dietiste geweest en die heeft ook gezegd dat het geen kwaad kan om een proteineshake te drinken naast een goede voedingsschema. Maar ik heb nu deze gekocht, maar je moet echt superveel ervan nemen. Ik ben toch wel bang dat het schadelijk kan zijn zoveel proteïne in 1 keer.

Staat bij dat je dit moet nemen: Meng 3 scheppen (85g) met 2 koppen (500 ml) volle melk. Gebruik voor het beste resultaat een mixer.Bij gewichtstoename voor ongeveer 1 kilo per week, drink 1-2 shakes per dag.

Dat is toch veel te veel lijkt me 3 van die scheppen voor 1 shake? Misschien dat jullie iets kunnen zeggen aangezien de meeste mensen die fitnesse ook vaak een shake drinken.

https://www.hollandandbar(...)0005461?skuid=005461

Sorry dat dit misschien heel dom klinkt, maar ik heb dit nooit gedaan en het ineens toch best veel proteine en melk wat je naar binnen gooit.
Wat je daar hebt is een weight gainer, geen proteïne shake. Er zit in 1 shake 23 gram eiwit, wat niet erg veel is. De meeste eiwitten shakes hebben >30 gram per portie.

Als je moet aankomen zal je veel moeten eten. Je zal dus vrij gemakkelijk je eiwitten uit echt voedsel (vlees, vis, noten, kwark, eieren) kunnen halen. Een shake kan geen kwaad en is ook prima, maar niet echt nodig in jouw geval.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185115615
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:36 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Wat je daar hebt is een weight gainer, geen proteïne shake. Er zit in 1 shake 23 gram eiwit, wat niet erg veel is. De meeste eiwitten shakes hebben >30 gram per portie.

Als je moet aankomen zal je veel moeten eten. Je zal dus vrij gemakkelijk je eiwitten uit echt voedsel (vlees, vis, noten, kwark, eieren) kunnen halen. Een shake kan geen kwaad en is ook prima, maar niet echt nodig in jouw geval.
Dank voor je reactie. Uiteraard eet ik al beter (eieren, avocados, kwark, zalm, havermout etc) idd en die shakes zijn eigenlijk puur als toevoeging om toch meer gewicht te krijgen.
War, War Never Changes
  woensdag 20 februari 2019 @ 09:35:34 #287
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_185119905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:31 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Misschien zit ik helemaal verkeerd, maar ik wil het toch even vragen aan de professionals.

Ik moet meer aankomen en ben ook bij een dietiste geweest en die heeft ook gezegd dat het geen kwaad kan om een proteineshake te drinken naast een goede voedingsschema. Maar ik heb nu deze gekocht, maar je moet echt superveel ervan nemen. Ik ben toch wel bang dat het schadelijk kan zijn zoveel proteïne in 1 keer.

Staat bij dat je dit moet nemen: Meng 3 scheppen (85g) met 2 koppen (500 ml) volle melk. Gebruik voor het beste resultaat een mixer.Bij gewichtstoename voor ongeveer 1 kilo per week, drink 1-2 shakes per dag.

Dat is toch veel te veel lijkt me 3 van die scheppen voor 1 shake? Misschien dat jullie iets kunnen zeggen aangezien de meeste mensen die fitnesse ook vaak een shake drinken.

https://www.hollandandbar(...)0005461?skuid=005461

Sorry dat dit misschien heel dom klinkt, maar ik heb dit nooit gedaan en het ineens toch best veel proteine en melk wat je naar binnen gooit.
Neuh, dat is niet heel veel proteine, en nee het is niet schadelijk.

Maar wat je beter kan doen is een tijdje bijhouden hoeveel kcal je binnen krijgt per dag, en berekenen wat je nodig zou hebben. Als je niet aankomt eet je hoogstwaarschijnlijk niet genoeg, en een proteine shake gaat je daar niet echt mee helpen.
pi_185139005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:31 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Misschien zit ik helemaal verkeerd, maar ik wil het toch even vragen aan de professionals.

Ik moet meer aankomen en ben ook bij een dietiste geweest en die heeft ook gezegd dat het geen kwaad kan om een proteineshake te drinken naast een goede voedingsschema. Maar ik heb nu deze gekocht, maar je moet echt superveel ervan nemen. Ik ben toch wel bang dat het schadelijk kan zijn zoveel proteïne in 1 keer.

Staat bij dat je dit moet nemen: Meng 3 scheppen (85g) met 2 koppen (500 ml) volle melk. Gebruik voor het beste resultaat een mixer.Bij gewichtstoename voor ongeveer 1 kilo per week, drink 1-2 shakes per dag.

Dat is toch veel te veel lijkt me 3 van die scheppen voor 1 shake? Misschien dat jullie iets kunnen zeggen aangezien de meeste mensen die fitnesse ook vaak een shake drinken.

https://www.hollandandbar(...)0005461?skuid=005461

Sorry dat dit misschien heel dom klinkt, maar ik heb dit nooit gedaan en het ineens toch best veel proteine en melk wat je naar binnen gooit.
Zit ook wel een hoop suiker in dat product (35g per 85g), ik zou eerder je eigen weightgainer creëren. Mix bijv een banaan, oats, melk (volle), paar schepjes pindakaas.
Qua eiwitten zou ik gewoon dagelijks een whey-isolaat shake drinken (kan je ook mixen met water). En nog een extra tip: een merk als myprotein is een stuk goedkoper (gebruik kortingscodes) dan fancy troep.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:52:35 #289
416020 K44S
The bearded man
pi_185148817
Voor de bodybuilders onder ons (en andere met ervaring):

Ik was benieuwd of je diepgevroren eten, zonder te koken/bakken etc..... zo in de magnetron kan stoppen en na +-10 kan eten zonder ziek te worden?

Scheelt enorm veel tijd, kosten en handig voorbereiden.

Thx
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:46:16 #290
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185152412
Je bedoelt kip kopen, invriezen en vervolgens in de magnetron?

Of een keer een hoop koken, dat invriezen en later weer opeten?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 22 februari 2019 @ 07:47:48 #291
416020 K44S
The bearded man
pi_185163914
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:46 schreef fathank het volgende:
Je bedoelt kip kopen, invriezen en vervolgens in de magnetron?

Of een keer een hoop koken, dat invriezen en later weer opeten?
Het "mealpreppen" ken ik.

Ik dacht: laat ik het eens totaal anders doen door allemaal diepgevroren eten te kopen en deze niks meer dan in de magnetron stoppen. Lekker snel klaar.

Al kwam ik bij een klein proefmaaltijd al achter dat dit jammer genoeg niet werkt.

Dus, dat wordt alsnog enigszins bereiden.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 22 februari 2019 @ 07:59:29 #292
248821 Rauw.
op je bord.
pi_185163989
Musclemeat biedt dat aan toch?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:02:56 #293
416020 K44S
The bearded man
pi_185164012
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:59 schreef Rauw. het volgende:
Musclemeat biedt dat aan toch?
Binnenkort daar eens een pakket bestellen, scheelt veel geld en tijd.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:06:02 #294
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185164032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:47 schreef K44S het volgende:

[..]

Het "mealpreppen" ken ik.

Ik dacht: laat ik het eens totaal anders doen door allemaal diepgevroren eten te kopen en deze niks meer dan in de magnetron stoppen. Lekker snel klaar.

Al kwam ik bij een klein proefmaaltijd al achter dat dit jammer genoeg niet werkt.

Dus, dat wordt alsnog enigszins bereiden.
Je wil toch ook een beetje lekker eten of niet :X.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:06:53 #295
416020 K44S
The bearded man
pi_185164040
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Je wil toch ook een beetje lekker eten of niet :X.
Rode saus doet wonderen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:10:09 #296
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185164065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:06 schreef K44S het volgende:

[..]

Rode saus doet wonderen.
1x per maand zeker
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:13:17 #297
416020 K44S
The bearded man
pi_185164100
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:10 schreef fathank het volgende:

[..]

1x per maand zeker
Nee
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_185171393
Als ik mijn kip snel klaar wil maken maar wel enigszins dat het wat lekker smaakt, dan hak ik de stukken kipfilet met een groot hakmes gewoon bevroren in stukjes.

Ondertussen zet ik een pan met wat olie op het fornuis. Dan pleur ik ketjap over de kipstukjes en smijt ik het in de pan. Het vuur goed hoog en de kip on blijven gooien tot het ontdooit is.

Daarna gooi ik er wat sambal bij en bak ik het nog een klein beetje krokant aan de buitenkant.

In 6 minuten is je bevroren kip omgetoverd tot malse kipstukjes waar je rijst bij kunt doen met sperzieboontjes ofzo.
Door de ketjap en de sambal is het zout genoeg om de rijst mee weg te eten zonder nog iets van saus of kruiden toe te voegen.

Misschien lijkt het niemand lekker, maar zo doe ik het :W
verfomfaaid en recalcitrant
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:31:36 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185171555
zwz kan je beter die kippedijvlees pakken ipv de kipfilet

wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dit de spiergroei in de biceps bevordert
pi_185171630
Ik ben even een tijdje afwezig geweest wegens mijn herstel na een operatie aan mijn reet.
Het is nu redelijk genezen en ik wil vanaf maandag weer beginnen met trainen.

Ik ben aardig wat kilootjes kwijtgeraakt aan spiermassa ondanks dat ik mijn best heb gedaan voldoende en zo efficiënt mogelijk te eten.

Beetje laat, maar nog bedankt voor de tips die jullie me gaven wb mijn voeding etc.

Ik heb weldegelijk het gevoel dat die me hebben geholpen aangezien ik bij een vorige herstelperiode na een ongeluk die ik had gehad veel sneller mijn massa kwijt raakte.

Man ik kan niet wachten tot ik weer kan beginnen. Maar na 2 maanden helemaal niets doen moet ik weer wat rustig aan beginnen om mijn spieren weer te laten wennen.

Heeft er misschien iemand tips voor bepaalde oefeningen of hoe ik mijzelf weer zo snel mogelijk terug kan brengen naar mijn oude niveau?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_185246370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:06 schreef EipNiC het volgende:
Ik heb circa 300 euro beschikbaar om nieuw spul aan m'n sportkamertje toe te voegen. Nu heb ik:

* Marbo Trainingsbank MS-L102,
* 15, 17,5 en 20kg Barbarian Urethaan Dumbbells
* Gietijzer dumbbells t/m 15kg (x2). Handig voor de (schouder/tricep)oefeningen die een weinig gewicht vereisen.
* Marbo Bicep Curl Accessoire MS-A101 voor isolation curls.
* Rubbermat
* Buikspieroefeningbankje ( :+ )

Ik moet voor bepaalde oefeningen sowieso eens wat hoger dan 20kg gaan, maar gezien Barbarian dumbbells vanaf deze kilo-aantallen onredelijk duur (vanaf 170,-) zijn stap ik maar weer over naar gietijzer dumbells (22,5kg x 2 = circa 70 euro.)

Wat zal ik daarbovenop toevoegen? Ik heb het gevoel dat ik niet mijn hele borst goed kan trainen met de middelen die ik heb. Ook heb ik moeite om m'n schouders mee te krijgen op het niveau van de rest van het lichaam. Maar dan denk ik; het gros vd de dumbbell-oefeningen voor (rear en mid) schouders vereisen maar weinig kilo's en een Shoulder Press-setje gaat net aan met 20kg. Misschien moet ik die wat vaker aan het begin van de training gaan doen, maar ik ben eigenlijk niet zo een fan van klooien met dumbells op dat gewicht (en hoger) boven m'n schouders. Het is smeken om blessures. Maar ja, ik wil ook geen smith machine in m'n appartementje zetten :+.

Voor de borst (voornamelijk) en deadlift overweeg ik in elk geval om een haltersetje samen te stellen met steunen. Welke stangen passen het beste in een home gym? 30 of 50mm? Opties:

https://www.fitness-selle(...)30-mm-halterstangen/
https://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/
https://www.fitness-selle(...)ellen/haltersteunen/
(De MS-S108 lijkt me de enige optie, ik snap niet waarom de goedkopere versie geen 'rust-haakjes' heeft...)

Daarnaast wil ik al heel lang een oprekstang. Kan redelijk goedkoop gelukkig: https://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d202/

Wat mis ik, wat zie ik over het hoofd?
Wat je nodig hebt is een optrek bar
Zo iets: https://www.electronic-st(...)XX_Sn2QaApB2EALw_wcB
Of die ik heb: https://gorillasports.nl/deal/optrekstang-wandmontage

Veder gewichten allemaal tweedehands kopen op Marktplaats.
Als je goed zoekt kan je voor ene paar tientjes heel veel kopen. Mensen hebben die zooi gekocht, niet meer gebruikt en het ligt hen alleen maar in de weg. Dus goedkoop!

Dit is voor borst, deadlifts, schouders zeer geschikt.
https://gorillasports.nl/(...)-halterset-kunststof
Voordeel de gewichten maken minder lawaai dan vol ijzeren gewichten.

Wil je ijzer: https://gorillasports.nl/(...)-halterset-gietijzer
Nogmaals kijk op Marktplaats, deze sets staan er soms op voor een schijntje. Ik heb de bovenste halterbank met 100kg aan gewichten voor 115 euro kunnen kopen (1 maand oud !)

Veder heb je matten nodig
https://www.bol.com/nl/p/(...)GzQ.1.3.ProductImage
Dit dempt het geluid en zorgt er voor dat de vloer er onder niet beschadigd en het beton niet gaat scheuren.

Dit kan je eventueel kopen om Rug nog meer te trainen
https://www.ebay.co.uk/it(...):pf:1&frcectupt=true
Voor euro of 20 zijn deze goed verkrijgbaar en geven je home-gym net wat extra`s
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')