Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht.quote:Oproep voor lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking
Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.
'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.
Geen 4 Mei Voor Mij wil juist aandacht voor de slachtoffers in Indonesië. 'Nederland herdenkt echter wél de daders maar dus niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden.' Ook vindt de groep het raar dat de Indonesische slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog niet herdacht worden. 'Omdat wij dit soort hypocrisie zat zijn en een signaal aan de racisten die ons land regeren willen afgeven, hebben wij daartoe besloten om op 4 mei om 20.00 een (lawaai) manifestatie te organiseren.'
Racisten
Op de Facebookpagina geven tien mensen aan deel te zullen nemen aan de actie en zijn er nog enkele tientallen 'geïnteresseerd'. Er is ook kritiek. Iemand schrijft dat een dergelijke actie alleen maar negatief uitpakt voor de activisten en de steun voor rechtse politici versterkt. 'Ah, oké. Dus we moeten onze agenda's laten bepalen door wat racisten vinden?', reageert Geen 4 Mei Voor Mij op deze kritiek.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-strafbaarquote:Van Aartsen: ’lawaaidemonstratie’ strafbaar
Waarnemend burgemeester Van Aartsen van Amsterdam zegt dat ’alle noodzakelijke maatregelen’ worden genomen om de ’lawaaidemonstratie’ op de Dam tijdens de Nationale Dodenherdenking geen doorgang te laten vinden. Als dat toch gebeurt, zal worden opgetreden.
Volgens Van Aartsen is de herdenking op 4 mei een ’heilig moment’. „Het is heel duidelijk dat deze groep één doel heeft, het verstoren van de 4 mei bijeenkomst. Dat heeft niets te maken met demonstreren. Het effectueren is strafbaar”, aldus Van Aartsen.
Gisteren werd op Facebook door de groep ’Geen 4 Mei voor Mij’ aangekondigd de twee minuten stilte te doorbreken met geroep om een signaal af te geven aan „de racisten die ons land regeren.” Volgens Van Aartsen wordt getracht in contact te komen met de beweging. Er is nog geen kennisgeving bij de gemeente gedaan voor een demonstratie.
https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.htmlquote:Rechtbank beslist over lawaaiprotest tijdens Nationale Dodenherdenking
De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken.
De rechtbank in Amsterdam bevestigt dat de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij donderdagmiddag dient. De groep eist dat het verbod dat de Amsterdamse waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft afgekondigd tegen de betoging van tafel gaat.
Van Aartsen legde vorige week uit dat hij de Nationale Dodenherdenking op 4 mei als ''een heilig moment'' beschouwt. ''Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar", zei hij.
Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt die mening en wil niet in gesprek met de initiatiefnemer van de aangekondigde demonstratie. ''Met zijn oproep de herdenking te verstoren, plaatst deze persoon zich buiten het maatschappelijk debat'', zegt het comité dinsdag in een verklaring. ''De oproep tot een lawaaidemo is respectloos.''
De actievoerders vinden dat de huidige herdenking ''racistisch" is en alleen stilstaat bij ''de 22.000 witte slachtoffers" tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet ''de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië".
Verzoek
Na een gesprek met de gemeente Amsterdam die het protest heeft verboden, wilde de initiatiefnemer in gesprek met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat de Nationale Dodenherdenking organiseert. Het comité weigerde op het verzoek in te gaan.
''Maandag was er in de Balie een debat over wie we herdenken, en waarom aan de hand van het boek De stilte en de storm van Ilse Raaijmakers over de geschiedenis van de herdenkingsdagen in Nederland. Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het debat was daar van harte welkom.''
Het comité benadrukte dinsdag dat er het hele jaar door nauw contact is ''met tal van groepen van nabestaanden en belangenorganisaties, ook met groepen uit de voormalig Nederlands-Indische en Indonesische gemeenschappen''.
Mwah, Er lopen een paar van die gasten rond die gewoon schijt hebben aan alles ja, maar ik zou niet zeggen dat het daar over het algemeen mensen wonen die schijt hebben aan onze samenleving.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Over het algemeen wonen daar weinig mensen die respect of weet hebben van onze slachtoffers, veel van die mensen leven buiten onze nederlandse maatschappij.
Van wie mag je deze doodswens niet zeggen ?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ik zou er geen traan om laten als hij toch ergens gaat demonstreren, hij dan wat klappen krijgt en per ongeluk met zijn hoofd een stoeprand raakt en dan een paar dagen later een begrafenis krijgt. Het zou Nederland er wel leuker op maken, gemiddeld genomen.
Van mijn eigen goed fatsoen mag ik het eigenlijk niet zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van wie mag je deze doodswens niet zeggen ?
Van Fok ? Van de rechter?
Je hebt het toch gezegd en je kiest voor een gewelddadige oplossing .
Anderen moeten een moord plegen die jij wenst
laf hoor...
Ik kom er regelmatig, als je die mensen spreekt krijg je niet de indruk dat ze weten wat er in nederland speelt, zich daar niet voor intresseren en vooral binnen hun eigen community levenquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ken je dan al die mensen ?
Of spui je maar wat vooroordelen ?
schijt aan onze samenleving wil ik niet zeggen maar het verbaast me wel dat ze volledig binnen hun eigen community leven en slecht op de hoogte zijn van ons land.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, Er lopen een paar van die gasten rond die gewoon schijt hebben aan alles ja, maar ik zou niet zeggen dat het daar over het algemeen mensen wonen die schijt hebben aan onze samenleving.
Helemaal omdat de Bijlmer de afgelopen 10 jaar ook compleet veranderd is he, die flats staan er bijna niet meer.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:14:19Rechter tegen Meijerink: “Ik heb zo’n idee dat een #lawaaidemonstratie een averechts effect gaat hebben op wat u wilt: het op de agenda zetten van uw punt.” #lawaaidemonstratie reageer retweet
Hm dat is nieuw voor me. Surinamers staan juist bekend om de groep die juist goed geintegreerd is dacht ik. Mede omdat ze al zolang zelf Nederlands spreken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, als je die mensen spreekt krijg je niet de indruk dat ze weten wat er in nederland speelt, zich daar niet voor intresseren en vooral binnen hun eigen community leven
[..]
schijt aan onze samenleving wil ik niet zeggen maar het verbaast me wel dat ze volledig binnen hun eigen community leven en slecht op de hoogte zijn van ons land.
De bijlmer is oorspronkelijk natuurlijk gebouwd om vooral surinaamse rotzooi te kunnen huisvesten, deze hebben met hun eigen soort een community begonnen en zich slecht gemengd onder ons.
Het is jouw onzin ... Jij spreekt een wens uit dat iemand Meijerink moet mishandelen met de dood ten gevolge.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Van mijn eigen goed fatsoen mag ik het eigenlijk niet zeggen.
Ik kies niet voor een gewelddadige oplossing en ik zeg nergens dat iemand een moord moet plegen die ik wens. Waar haal je dit soort onzin toch vandaan?
Hmmm, poep praten is natuurlijk leuk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, als je die mensen spreekt krijg je niet de indruk dat ze weten wat er in nederland speelt, zich daar niet voor intresseren en vooral binnen hun eigen community leven
[..]
schijt aan onze samenleving wil ik niet zeggen maar het verbaast me wel dat ze volledig binnen hun eigen community leven en slecht op de hoogte zijn van ons land.
De bijlmer is oorspronkelijk natuurlijk gebouwd om vooral surinaamse rotzooi te kunnen huisvesten, deze hebben met hun eigen soort een community begonnen en zich slecht gemengd onder ons.
Intergreren houdt niet op bij de taal spreken en schrijven, wat de surinamers uiteraard goed kunnen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm dat is nieuw voor me. Surinamers staan juist bekend om de groep die juist goed geintegreerd is dacht ik. Mede omdat ze al zolang zelf Nederlands spreken.
Misschien moet je mijn post nog eens lezen en niet je eigen fantasieën erop loslaten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:16 schreef Bluesdude het volgende:
Het is jouw onzin ... Jij spreekt een wens uit dat iemand Meijerink moet mishandelen met de dood ten gevolge.
Je schrijft het een paar minuten geleden en nu ontken je het ..
Lafjes.... wees een vent en erken je wens
Als je ook echt in de bijlmer komt en niet doet alsof zoals die tjjwester, weet je ook dat wat hij schreef totale onzin is.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm dat is nieuw voor me. Surinamers staan juist bekend om de groep die juist goed geintegreerd is dacht ik. Mede omdat ze al zolang zelf Nederlands spreken.
Je komt er regelmatig en je ziet altijd je eigen vooroordelen bevestigdquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen... Rotzooi is jouw vooroordelen.quote:De bijlmer is oorspronkelijk natuurlijk gebouwd om vooral surinaamse rotzooi te kunnen huisvesten,
Waarom denk je dat het meer dan 30 jaar een getho is geweest? Alle soorten hebben elkaar opgezegd, zijn aan elkaar blijven kleven en zich niet onder de nederlanders gemengd.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:18 schreef marsan het volgende:
[..]
Als je ook echt in de bijlmer komt en niet doet alsof zoals die tjjwester, weet je ook dat wat hij schreef totale onzin is.
Ja, gek hè, een juridische vraag in een rechtszaak. Die je nota bene zelf hebt aangespannen.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:18:56Meijerink wil geen antwoord geven op de vraag of het doel van zijn betoging vooral is om een andere betoging te verstoren. “Dat is een juridische vraag.” #lawaaidemonstratie reageer retweet
iemand doodwensen is jouw fantasie..quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn post nog eens lezen en niet je eigen fantasieën erop loslaten.
Geen idee, maar kom je er ook tegenwoordig weleens of vorm jij je mening op basis van nieuws van een jaar of 30 terug?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het meer dan 30 jaar een getho is geweest? Alle soorten hebben elkaar opgezegd, zijn aan elkaar blijven kleven en zich niet onder de nederlanders gemengd.
Het is een enclave in nederland.
Quote me even waar ik iemand dood wens.quote:
Wat een faalhaas.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:20:44De rechter stelt Meijerink nog een vraag. Maar die kan even niet antwoorden. Moet nodig naar de wc. De rechter schorst 5 minuten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Nog eens dan.... wat je ineens niet meer weet... zogenaamdquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Quote me even waar ik iemand dood wens.
quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ik zou er geen traan om laten als hij toch ergens gaat demonstreren, hij dan wat klappen krijgt en per ongeluk met zijn hoofd een stoeprand raakt en dan een paar dagen later een begrafenis krijgt. Het zou Nederland er wel leuker op maken, gemiddeld genomen.
En waar wens ik iemand dood?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog eens dan.... wat je ineens niet meer weet... zogenaamd
[..]
Ik kom er nog steeds regelmatig en ik zie naast alle andere culturen nog steeds een zeer sterke Surinaamse samenleving die in hun eigen cirkel leven.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Geen idee, maar kom je er ook tegenwoordig weleens of vorm jij je mening op basis van nieuws van een jaar of 30 terug?
Nee, jij krijgt de indruk dat...quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik kom er nog steeds regelmatig en ik zie naast alle andere culturen nog steeds een zeer sterke Surinaamse samenleving die in hun eigen cirkel leven.
Nope.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:31 schreef TjjWester het volgende:
Dan wil ik van jullie weten zijn de chinezen geïntegreerd volgens jullie?
Nee ik krijg de indruk dat de gemiddelde bijlmer bewoner weinig op de hoogte is van wat er in nederland gebeurt, wat betreft de surinamers ben ik 100% zeker.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee, jij krijgt de indruk dat...
Dat schreef je eerder.
Misschien krijg jij wel gewoon de verkeerde indruk.
Weet je zeker dat je de zaak niet omdraait? Dat jij niet op de hoogte ben waar Surinaamse Bijlmers mee bezig zijn, hoe ze denken?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee ik krijg de indruk dat de gemiddelde bijlmer bewoner weinig op de hoogte is van wat er in nederland gebeurt, wat betreft de surinamers ben ik 100% zeker.
Meng je dan zelf eens onder de surinamers en kijk hoe verschrikkelijk hecht hun samenleving is.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je de zaak niet omdraait? Dat jij niet op de hoogte ben waar Surinaamse Bijlmers mee bezig zijn, hoe ze denken?
Dat lijkt me veel meer kloppend.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:37:49Schorsing van een uur. Daarna laat de rechter weten of ze rond een uur of 5 met een beslissing komt, of morgen rond 12 uur. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Toch heeft hij gelijk. Als dat stuk stront sterft op 4 mei om 20:00 uur dan zal ik er geen traan om laten. Sterker, ik zal een goede fles wijn opentrekken en proosten op de goede afloop.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van wie mag je deze doodswens niet zeggen ?
Van Fok ? Van de rechter?
Je hebt het toch gezegd en je kiest voor een gewelddadige oplossing .
Anderen moeten een moord plegen die jij wenst
laf hoor...
Je krijgt wederom de indruk dat.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee ik krijg de indruk dat de gemiddelde bijlmer bewoner weinig op de hoogte is van wat er in nederland gebeurt, wat betreft de surinamers ben ik 100% zeker.
Ik verwacht ook niet dat er veel gaat gebeuren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:29 schreef SpecialK het volgende:
Dit is inmiddels zo geëscaleerd dat dit gewoon niet meer gaat gebeuren. Dat is mijn voorspelling.
Jij kan er dus geen hoogte van krijgen. Dat is iets anders...quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Meng je dan zelf eens onder de surinamers en kijk hoe verschrikkelijk hecht hun samenleving is.
Jij verdraait mijn woorden zonder enige vorm van tegenbewijs.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:44 schreef marsan het volgende:
[..]
Jij kan er dus geen hoogte van krijgen. Dat is iets anders...
Nee, jij komt met jouw indrukken. De bewijslast ligt niet aan mijn kant.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jij verdraait mijn woorden zonder enige vorm van tegenbewijs.
Dat zou een goede zijnquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zou maandag pas de uitspraak doen.
Deels eens, maar tjj vindt dat ze in de bijlmer het luchtalarm maar af kunnen laten gaan als protest.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Lijkt me dat de discussie of Surinamers geïntegreerd zijn of niet, best wel offtopic begint te worden.
Nee, die demonstratie is niet afgezegd.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:00 schreef Elan het volgende:
Die demonstratie is toch al afgezegd door de initiatiefnemers? Vanwaar de commotie nog.
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)nale-Dodenherdenkingquote:Op donderdag 3 mei 2018 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, die demonstratie is niet afgezegd.
Zó voorspelbaar.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:00:13Overigens verklaarde Rogier Meijerink zojuist in de wandelgangen hoe dan ook naar de Dam te zullen gaan. En ook zei hij de rechtbank “een koloniaal instituut” te vinden. #lawaaidemonstratie reageer retweet
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Inb4 "Nederlandse rechters zijn racisten!".
Voor zover ik het heb begrepen uit de livetweets uit de rechtszaal, heeft Meijerink alleen gezegd dat hij een luchtalarm wil laten afgaan voor 20:00. Niet dat een lawaaidemonstratie tussen 20:00 en 20:02 niet doorgaat.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)nale-Dodenherdenking
Een koloniaal instituut nog wel...quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Zó voorspelbaar.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:00:13Overigens verklaarde Rogier Meijerink zojuist in de wandelgangen hoe dan ook naar de Dam te zullen gaan. En ook zei hij de rechtbank “een koloniaal instituut” te vinden. #lawaaidemonstratie reageer retweet
[..]
15 jaar TBS minimaal lijkt mequote:Op donderdag 3 mei 2018 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Na zn 15 minutes of famequote:
Ok raar verhaal dan, kranten schrijven dat hij een luchtalarm wil laten afgaan in plaats van kabaal te maken...quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor zover ik het heb begrepen uit de livetweets uit de rechtszaal, heeft Meijerink alleen gezegd dat hij een luchtalarm wil laten afgaan voor 20:00. Niet dat een lawaaidemonstratie tussen 20:00 en 20:02 niet doorgaat.
En tussen de regels doorlezend gaat hij zich toch helemaal nergens aan houden... Nou, flikker hem dan maar preventief de bak in.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor zover ik het heb begrepen uit de livetweets uit de rechtszaal, heeft Meijerink alleen gezegd dat hij een luchtalarm wil laten afgaan voor 20:00. Niet dat een lawaaidemonstratie tussen 20:00 en 20:02 niet doorgaat.
Echt kansloos.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gewoon om 19:55 zich laten melden bij het politiebureau in Winterswijk ofzo. En hem om 20:02 de deur uit sodemieteren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tussen de regels doorlezend gaat hij zich toch helemaal nergens aan houden... Nou, flikker hem dan maar preventief de bak in.
Een veelgehoord argument bij de zwarte pieten discussie was dat we maar geen zwarte pieten meer moeten gebruiken en dan houd het geklaag vanzelf wel op.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die knakker heeft wss gewoon 3 man in zn nek hangen. Morgen wordt hij toevallig gecontroleerd op ID en andere zaken. Die loopt wss niet vrij rond om 20:00 uur.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tussen de regels doorlezend gaat hij zich toch helemaal nergens aan houden... Nou, flikker hem dan maar preventief de bak in.
Want die dingen zijn zo heerlijk rustgevendquote:Op donderdag 3 mei 2018 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
een luchtalarm wil laten afgaan in plaats van kabaal te maken...
Is dat de vrijheid waar voor gevochten is?quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:10 schreef marsan het volgende:
[..]
Die knakker heeft wss gewoon 3 man in zn nek hangen. Morgen wordt hij toevallig gecontroleerd op ID en andere zaken. Die loopt wss niet vrij rond om 20:00 uur.
Ja.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is dat de vrijheid waar voor gevochten is?
Hij heeft en had mogelijkheden genoeg om mee te praten over de invulling van de herdenking. Zo doen we dat in een vrije samenleving. Die heeft hij niet aangegrepen en wil de vrijheid van anderen, die wél willen herdenken, nu afnemen. En dat gaat te ver.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nog altijd wel interessanter dan die self-proclaimed soevereine idioten. Maar dat is weer een hele andere beerput.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Je zou maar met bloed, zweet en tranen na jaren studies eindelijk het als rechter weten te schoppen. En dan krijg je opeens deze zaak voorgeschoteld met zo'n idioot.
De vrijheid waarvoor gevochten is, is niet het belemmeren van een nationale herdenking. Hij heeft de vrijheid om zijn mening kenbaar te maken, en te mogen demonstreren/protesteren. Alleen niet meteen op de door hem gewenste locatie en wijze.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar het zou je toch maar gebeuren, en dan moet je nog serieus blijven ook terwijl daar de waarde van 200 jaar Pieter Baan Centrum voor je neus staat. Ik zou niet weten waar ik het moest zoeten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nog altijd wel interessanter dan die self-proclaimed soevereine idioten. Maar dat is weer een hele andere beerput.
Regelgeving naast je neerleggen is een vorm van vrijheid?quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als hij al in de buurt van de Dam komt, staan er wel een stel, al dan niet onopvallende, agenten om hem heen die hem bij e eerste de beste kik de mond snoeren en afvoeren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:20 schreef Krefox het volgende:
Als die Meijerink daadwerkelijk die dodenherdenking gaat verstoren met geschreeuw en lawaai hoop ik dat ze hem eerst alle kanten van de Dam op slaan voordat ie wordt opgepakt.
Al die rechters onderling lachend de zaak aan de kneus van de club geven...quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Je zou maar met bloed, zweet en tranen na jaren studies eindelijk het als rechter weten te schoppen. En dan krijg je opeens deze zaak voorgeschoteld met zo'n idioot.
Hoe laat zouden de bitterbalen rondgaan?twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:26:12We horen net dat er om kwart voor 5 uitspraak wordt gedaan. #lawaaidemonstratie reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:26:12We horen net dat er om kwart voor 5 uitspraak wordt gedaan. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Nee, dit is onze vrijheid die beschermd wordt van klapjosti's zoals Meijerink.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:29:42Advocaat Tamas van Rogier Meijerink wacht de uitspraak niet af, zegt hij. Hij verlaat de rechtbank. Zegt wel dat hij desnoods doorprocedeert tot het Europees hof. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Half 5 geweest, en heeft vast weekend.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:31 schreef spijkerbroek het volgende:
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:29:42Advocaat Tamas van Rogier Meijerink wacht de uitspraak niet af, zegt hij. Hij verlaat de rechtbank. Zegt wel dat hij desnoods doorprocedeert tot het Europees hof. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Nou, als hij door wil procederen tot aan het Europese Hof, dan heeft ie morgen nog wel wat te doen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Half 5 geweest, en heeft vast weekend.
Nou spannend. Ik zou echt niet weten wat de uitkomst isquote:Op donderdag 3 mei 2018 16:27 schreef spijkerbroek het volgende:
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:26:12We horen net dat er om kwart voor 5 uitspraak wordt gedaan. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Ja joh... Ga lekker het EU hof vervelen met je onzin...quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik verwacht minimaal 500 mensen weer terug de slavernij in. Het is niet voor niet een "koloniaal instituut" natuurlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou spannend. Ik zou echt niet weten wat de uitkomst is
twitter:Jelledeg twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:25:19#Geen4meiVoorMij zegt net hoe dan ook een #Lawaaidemonstratie te gaan houden, of het mag of niet. Als de rechter (Een ‘koloniale rechtbank’ volgens G4MVM) géén toestemming geeft, ook tijdens de 2 minuten stilte en dan schreeuwen ipv een luchtalarm. #AT5 reageer retweet
Ze denken dat ze überhaupt op de Dam komen. Hoe schattig naïef.twitter:Jelledeg twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:27:40‘Wordt verstoppertje spelen’ op de Dam, zegt #Geen4meiVoorMij tegen ons. Als slachtoffers van Auschwitz dan hun moment stilte niet kunnen beleven dan is dat maar zo. Rechter doet uitspraak om 16.45u. #Lawaaidemonstratie #AT5 reageer retweet
"Als slachtoffers van Auschwitz dan hun moment stilte niet kunnen beleven dan is dat maar zo"quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
twitter:Jelledeg twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:25:19#Geen4meiVoorMij zegt net hoe dan ook een #Lawaaidemonstratie te gaan houden, of het mag of niet. Als de rechter (Een ‘koloniale rechtbank’ volgens G4MVM) géén toestemming geeft, ook tijdens de 2 minuten stilte en dan schreeuwen ipv een luchtalarm. #AT5 reageer retweet
Ze denken dat ze überhaupt op de Dam komen. Hoe schattig naïef.twitter:Jelledeg twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:27:40‘Wordt verstoppertje spelen’ op de Dam, zegt #Geen4meiVoorMij tegen ons. Als slachtoffers van Auschwitz dan hun moment stilte niet kunnen beleven dan is dat maar zo. Rechter doet uitspraak om 16.45u. #Lawaaidemonstratie #AT5 reageer retweet
Zal me niks verbazen, het rijtje mensen waar naar uitgekeken moet worden is eindeloos, ergens breekt de ketting wel. Zeker met zo weinig voorbereidingstijd.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
"Als slachtoffers van Auschwitz dan hun moment stilte niet kunnen beleven"quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Laat het maar een keer gebeuren zou ik zeggen. Misschien is het ook wel eens een keer goed dat het eens uit de hand loopt met dit soort typetjes.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:39 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat de kans heel klein is dat er niet minimaal een malloot staat te gillen morgen. Erg jammer, alles moet kapot.
Beetje meer respect he voor de slachtoffersquote:Op donderdag 3 mei 2018 16:39 schreef Voszje het volgende:
[..]
"Als slachtoffers van Auschwitz dan hun moment stilte niet kunnen beleven dan is dat maar zo"
Wat een smerig uitschot.
Ik ben er ook bang voor, maar ik vrees ook dat die persoon in een geel busje met blauwe lampjes de dam moet verlaten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:39 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat de kans heel klein is dat er niet minimaal een malloot staat te gillen morgen. Erg jammer, alles moet kapot.
En dan zou dat ook nog eens de beste optie voor de lui zijn, stel je voor dat die kerels van AFC Maluku of Marron United voor de politie bij hen zijnquote:Op donderdag 3 mei 2018 16:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Verbod handhaven en verder gewoon een dwangsom opleggen. Iedereen die tijdens die 2 minuten lawaai maakt moet ¤500.000 betalen. En met zoveel getuigen, politie en camera's is de pakkans 100%.
Kunnen we lachen. Deuggekkies die in elkaar gestompt worden door een minderheidsgroep.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan zou dat ook nog eens de beste optie voor de lui zijn, stel je voor dat die kerels van AFC Maluku of Marron United voor de politie bij hen zijn..
Dan kun je 'm gijzelen tot het bedrag betaald is.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Van een kale kip kan je niet plukken, het is ook nog eens krakerstuig dus veel kan je die niet maken op financieel gebied.
Het gros krijgt gewoon wajong of bijstand natuurlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Van een kale kip kan je niet plukken, het is ook nog eens krakerstuig dus veel kan je die niet maken op financieel gebied.
quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:42 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Beetje meer respect he voor de slachtoffers
Uiteraard. Laat anderen maar betalen voor je strijd tegen het kapitalisme ed.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het gros krijgt gewoon wajong of bijstand natuurlijk.
Geweldpleging tegen agenten onder anderequote:Op donderdag 3 mei 2018 16:53 schreef Sigaartje het volgende:
Ik wist trouwens niet dat die Meijerink een crimineel is.
zo is het... dit soort gasten kunnen we missen als kiespijnquote:Op donderdag 3 mei 2018 16:52 schreef Voszje het volgende:
[..]![]()
![]()
Niets dan respect voor de slachtoffers.
Voor dat geteisem heb ik echter geen goed woord over. Misselijkmakende opmerking van ze.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:55:34Meijerink wil een maatschappelijk thema aan de kaak stellen, zegt de rechter. En van die boodschap mag de burgemeester niks vinden, zegt de rechter. Hij heeft het recht om de boodschap uit te dragen. maar niet op 4 mei rond 8 uur. #lawaaidemonstratie reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:54:44#Lawaaidemonstratie, luchtalarm etc wordt door rechter niet toegestaan. reageer retweet
Nee, dit is onze vrijheid die beschermd wordt van klapjosti's zoals Meijerink.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Troll of gewoon achterlijk?quote:
Gebiedsverbod blijft gehandhaafdtwitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:59:04Meijerink mag tussen 6 en 10 uur 's avonds morgen niet in de binnenstad komen in de buurt van de Dam. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Als hij slim was, was hij nooit aan deze nonsens begonnen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
Terechte uitspraak. Als die randdebiel slim is blijft ie ook weg.
Mooi zo.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Gebiedsverbod blijft gehandhaafdtwitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 16:59:04Meijerink mag tussen 6 en 10 uur 's avonds morgen niet in de binnenstad komen in de buurt van de Dam. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Zo, klaar met de ongein.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:01:03Hij kan niet in beroep tegen deze uitspraak zegt de rechter. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Tamas gaat gewoon door...quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo, klaar met de ongein.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:01:03Hij kan niet in beroep tegen deze uitspraak zegt de rechter. #lawaaidemonstratie reageer retweet
quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
Terechte uitspraak. Als die randdebiel slim is blijft ie ook weg.
*zucht*twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:01:34Rogier Meijerink gaat toch morgen naar de Dam zegt hij zojuist. ,,Waarom zou ik bang zijn dat ik word opgepakt?" #lawaaidemonstratie reageer retweet
Minachting van het hof ed. Hup, opsluiten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]*zucht*twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:01:34Rogier Meijerink gaat toch morgen naar de Dam zegt hij zojuist. ,,Waarom zou ik bang zijn dat ik word opgepakt?" #lawaaidemonstratie reageer retweet
Hij wilde toch naar het europees hof?quote:
Een typisch gevalletje van narcisme imo.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij wil of kan het niet snappen. Ik weet niet welke erger is..
Yup.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:04 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hij wilde toch naar het europees hof?
Haha ik dus ook.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zag mij al zitten morgen met popcorn voor de buis.
Denk dat men wel op de hoede is voor zulke figuren morgen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef Scarface88 het volgende:
Triest figuur. Al denk ik dat er morgen wel wat gaat gebeuren.
Heel misschien vinden ze een smoes om hem alsnog op te pakken. Maarja hij zal zat vriendjes hebben die lawaai willen gaan maken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef Sigaartje het volgende:
Dat zulke gekken nog vrij rondlopen, daar kan ik echt met de kop niet bij.
Popcorn kan inderdaad weer van stal.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:08 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga morgen een kratje bier kopen met een zak chips. Dit komt in de categorie Haren en een voetbalwedstrijd.
twitter:Lucaa__13 twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:08:08Rogier Meijerink lapt de uitspraak aan zijn laars en is morgen ondanks een gebiedsverbod aanwezig op de Dam. De groep vermengt zich individueel tussen de mensen om te schreeuwen. Ik hou mijn hart vast. #4mei #lawaaidemonstratie #dodenherdenking #2minutenstil reageer retweet
Dit ja. Preventief opsluiten. Gebeurt dat niet, dan maar wat knokploegen erheen om die werkschuwe idioten even in elkaar te timmeren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef Sigaartje het volgende:
Dat zulke gekken nog vrij rondlopen, daar kan ik echt met de kop niet bij.
Bij eoa huldiging van een lullig teampje zou ik ook zo gedacht hebben. Maar niet bij zoiets.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vraag het Rogier. Die begon.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Wat een agressie . Wat is er gebeurd met polderen?
Wat is er gebeurd met het respecteren van een rechterlijke uitspraak?quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Sommige mensen verdienen geen rechtsstaat want ze misbruiken het voor hun zieke geest.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Dit ja. Verpletteren dat ongedierte.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef Old_Pal het volgende:
Ik hoop dat de Molukkers hem morgen op de Dam eerder in de smiezen hebben dan de politie en er flink op inhakken.
Huilen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Hoe erg ik het ook vind om dit ook te vinden deel ik deze mening.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat een oude oorlogs veteraan nog een paar van zijn oude moves laat zien tegen over deze gozer. Een simpele houdgreep of nekklem ofzo, even laat zien wat voor pussy het is met zijn grote bek.
We kunnen Rogier best ergens inpolderen ja... Goed idee van je.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Dat hij met een los kunstgebit aan zijn been nog afgevoerd mag wordenquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:13 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Hoe erg ik het ook vind om dit ook te vinden deel ik deze mening.
Typische (gespeeld) naïeve reactie. Mensen net zolang provoceren tot ze van zich af gaan slaan en dan kan het vingerwijzen beginnen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap ook niet waarom die idioten zoveel aandacht krijgen. Sluit ze op en schenk er geen aandacht meer aan, klaar.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er valt trouwens weinig te polderen aangezien Meijering en zijn groepje beroepsdemonstranten de enige zijn die dat gedrag acceptabel vinden. De rest van Nederland walgt van zulk gebrek aan respect.
Kijk maar eens 2 seconde naar deze foto:quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:32 schreef Sigaartje het volgende:
Volgens mij zit er een steekje los bij ze of zitten ze enorm onder de drugs.
Krakers zijn niet niet de meest intelligente figuren en vaak zijn krakers junks. Als ik die kop zo zie valt die Meijerink ook in deze categorie.
Die gasten zijn zo knetter als een deur.
Ik denk dat zowel hij als de mensen die op zijn pagina hebben aangegeven te komen, stuk voor stuk nauwlettend in de gaten gehouden zullen worden. Ik verwacht weinig problemen tijdens de 2 minuten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Popcorn kan inderdaad weer van stal.twitter:Lucaa__13 twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:08:08Rogier Meijerink lapt de uitspraak aan zijn laars en is morgen ondanks een gebiedsverbod aanwezig op de Dam. De groep vermengt zich individueel tussen de mensen om te schreeuwen. Ik hou mijn hart vast. #4mei #lawaaidemonstratie #dodenherdenking #2minutenstil reageer retweet
quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Kijk maar eens 2 seconde naar deze foto:
[ afbeelding ]
Daar hoeft geen psychiater aan te pas te komen om te weten dat deze man helemaal koekoek is.
Alleen in dit geval:quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:43 schreef Mylene het volgende:
Deze gasten houden morgen ook toezicht.
[ afbeelding ]
Marron United, een club die zichzelf de 'snelstgroeiende antiracisme-groepering' noemt, zegt morgen met ruim honderd man aanwezig te zijn tijdens de Dodenherdenking op de Dam. Ze willen zorgen dat het tijdens de twee minuten stilte ook echt stil is.
'We dragen hesjes en zijn duidelijk zichtbaar tussen het publiek. Wie gaat schreeuwen zal worden gecorrigeerd', vertelt leider van de club Michael Campagne. Marron United is niet de eerste die zich meldt. Ook leden van AFCA Maluku, een harde kern binnen Ajax, zouden willen ingrijpen als mensen toch schreeuwen.
Kortom, de demonstranten roepen weer een tegenreactie op.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:43 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Marron United, een club die zichzelf de 'snelstgroeiende antiracisme-groepering' noemt, zegt morgen met ruim honderd man aanwezig te zijn tijdens de Dodenherdenking op de Dam. Ze willen zorgen dat het tijdens de twee minuten stilte ook echt stil is.
'We dragen hesjes en zijn duidelijk zichtbaar tussen het publiek. Wie gaat schreeuwen zal worden gecorrigeerd', vertelt leider van de club Michael Campagne. Marron United is niet de eerste die zich meldt. Ook leden van AFCA Maluku, een harde kern binnen Ajax, zouden willen ingrijpen als mensen toch schreeuwen.
Daarom het bij de bron aanpakken, dan hoeft er ook geen tegenreactie te zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kortom, de demonstranten roepen weer een tegenreactie op.
Krijgen we bij de dodenherdenking net zo'n beladen sfeer als bij de intocht van Sinterklaas.Zijn we als samenleving niet aan het doordraaien?
quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Kijk maar eens 2 seconde naar deze foto:
[ afbeelding ]
Daar hoeft geen psychiater aan te pas te komen om te weten dat deze man helemaal koekoek is.
Veel van die types zijn betrokken bij van alles wat in hun ogen racisme/discriminatie, white privilige, kolonialisme of cultural appropriation is. Zo ook deze Meijering. Zij zijn het die alles beladen proberen te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Krijgen we bij de dodenherdenking net zo'n beladen sfeer als bij de intocht van Sinterklaas.Zijn we als samenleving niet aan het doordraaien?
De reden waarom ze toezicht houden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
bronquote:Woede bij Maluku en veteranen
De Molukkers zijn kwaad omdat hiermee het eerbetoon aan hun opa’s wordt verstoord. Daarom zou een groep van AFC Maluku – de harde kern van Ajax – afspraken aan het maken zijn om aanwezig te zijn rond de Dam om in te grijpen. Liefst nog voor het mis gaat. Er ging binnen de Molukse gemeenschap ook het gerucht dat leden van AFC Maluku een vertegenwoordiger van actiegroep de Grauwe Eeuw wilden opzoeken. Daarnaast zijn veteranen laaiend over de mogelijkheid van een ordeverstoring. Of er daadwerkelijk acties op handen zijn, kunnen de politie en gemeente niet zeggen. Wel houden de instanties onder andere sociale media in de gaten om escalaties te voorkomen.
volledig artikelquote:Wie gaan er schuil achter De Grauwe Eeuw?
Ze vinden Nederland een racistische samenleving, bekladden beelden en praten niet met 'witte pers'. Onlangs deed actiegroep De Grauwe Eeuw aangifte vanwege een kinderfeest met een cowboythema. Maar wie gaan er schuil achter de anonieme beweging?
We hebben in de rechtsstaat het geweldsmonopolie bij de overheid neergelegd. Dus niet bij de linksmensen van de Grauwe Eeuw, de harde kern van Ajax, motorrijders of mensen met Molukse grootouders.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
De reden waarom ze toezicht houden.
[..]
bron
[..]
volledig artikel
Wat zijn dat nou weer voor Hells Angels wannabees...quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:43 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een volkquote:
Met name gast met rode sneakers.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat een volkZe zien er allemaal uit alsof ze geestelijk gehandicapt zijn.
Vast SOA gezien...quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat een volkZe zien er allemaal uit alsof ze geestelijk gehandicapt zijn.
Die vogel met rode schoenen lijkt mij de aanvoerder.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat zijn dat nou weer voor Hells Angels wannabees...
Dan ben ik bang dat ze morgen bij de Oosterscheldekering staan... Dat is toch de Dam?quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die vogel met rode schoenen lijkt mij de aanvoerder.
alleen de gekken zijn aan het doordraaien, ik hoop dat er morgen een paar koppen tegen de stenen stuiteren!quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja ik ook wat een respectloos volk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:22 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
alleen de gekken zijn aan het doordraaien, ik hoop dat er morgen een paar koppen tegen de stenen stuiteren!
zij kikken erop, sexueel gefrusteerde apen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:56 schreef Leandra het volgende:
Nou, daar hoef je morgen niet met kinderen naartoe dus, zo'n herdenking willen verstoren is al te triest voor woorden, maar dan toch nog willen gaan terwijl je niet welkom bent is helemaal triest.
Dat is vrijheid. Je kan naar de rechter gaan en t laten toetsen. Vrijheid is ook om dat te accepteren.quote:
Die gast lijkt me een een ras Hollandse boerquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:25 schreef Scarface88 het volgende:
Dit is het gevolg van het multiculturele genot. Gaat nog veel erger worden. Uiteindelijk gaan we alles aanpassen om een steeds groter wordende groep te pleasen. De eigen cultuur zal compleet verdwijnen.
Ik hoop dat deze mensen, die de boel willen verstoren dus, hun verstand terugkrijgen en gewoon wegblijven.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:22 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
alleen de gekken zijn aan het doordraaien, ik hoop dat er morgen een paar koppen tegen de stenen stuiteren!
Als deze gedachte kenmerkend is voor "de eigen cultuur" ... dan is die verdwijning noodzakelijkquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:25 schreef Scarface88 het volgende:
Dit is het gevolg van het multiculturele genot. Gaat nog veel erger worden. Uiteindelijk gaan we alles aanpassen om een steeds groter wordende groep te pleasen. De eigen cultuur zal compleet verdwijnen.
Ik zie anders niks multicultureels aan die Meijerink...quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:25 schreef Scarface88 het volgende:
Multiculturele meijerink?quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:25 schreef Scarface88 het volgende:
Behalve dat hij nooit geneukt heeft iddquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie anders niks multicultureels aan die Meijerink...
Hey, lullo!quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Behalve dat hij nooit geneukt heeft idd
Dat is wel grappigquote:
humanisme, vrijheid , tolerantie en verdraagzaamheid? de lessen van WOII die we herdenken op 4 mei?quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef potjecreme het volgende:
Het zijn de gevaarlijke linkse pro multiculti gekken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie anders niks multicultureels aan die Meijerink...
Rogier klinkt ook wel enorm Lullo achtig...![]()
Wat een droeftoeter.quote:"We laten ons niet leiden door wat een koloniaal instituut als de rechtbank ervan vindt", zei hij. "We gaan ons mengen onder het publiek en geluid maken. Als je het in je eentje doet en niet als groep ben je geen manifestatie."
T is een blanke tuinkabouter.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:32 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het zijn de gevaarlijke linkse pro multiculti gekken.
Het is prima begrepen, betrokkene had alle vrijheid om eea juridisch te toetsen. Helaas was het niet het gewenste resultaat voor betrokkene. Maar om dan je verlies te nemen en je gewoon aan de opgelegde regelgeving te houden is uiteraard een brug te ver.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
humanisme, vrijheid , tolerantie en verdraagzaamheid? de lessen van WOII die we herdenken op 4 mei?
Die lessen zijn door velen dus niet begrepen.
En dan is het weer huilie-huilie van: "Zie je wat deze racisten tegen onze VREEDZAME demonstratie doen?!?"quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hopelijk koppen ze morgen flink wat bakstenen mocht het dan toch uit de hand lopen.
Ja, zo zien ze het.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan is het weer huilie-huilie van: "Zie je wat deze racisten tegen onze VREEDZAME demonstratie doen?!?"
Daarom doorslaan tot ze niet meer kunnen klagen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan is het weer huilie-huilie van: "Zie je wat deze racisten tegen onze VREEDZAME demonstratie doen?!?"
Misschien is het allemaal bluf van hem dat hij morgen toch gaat rellen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is prima begrepen, betrokkene had alle vrijheid om eea juridisch te toetsen. Helaas was het niet het gewenste resultaat voor betrokkene. Maar om dan je verlies te nemen en je gewoon aan de opgelegde regelgeving te houden is uiteraard een brug te ver.
Wat dat betreft mag hij wel opgepakt worden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Misschien is het allemaal bluf van hem dat hij morgen toch gaat rellen.
Zo voedt hij de grote landelijke aandacht voor zijn persoon en missie .... en daar kickt hij op.
is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom doorslaan tot ze niet meer kunnen klagen.
mee eens , als hij het gebiedsgebod overtreedt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag hij wel opgepakt worden.
Okquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?
Mochten deze figuren een flink pak rammel krijgen. Heb ik ook de gedachte, eigen schuld, dikke bult.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom doorslaan tot ze niet meer kunnen klagen.
Wel met sterwielen en met een snelheid van pak hem beet 40-45.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?
Deze figuren moet je domweg niet willen hier.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mochten deze figuren een flink pak rammel krijgen. Heb ik ook de gedachte, eigen schuld, dikke bult.
Maar lost het iets op? Je krijgt alleen maar huilende kinderen en geschrokken bejaarden. Het is het beste als iedereen zich gewoon weet te gedragen, en de herrieschoppers lekker thuis blijven.
The JOOP is strong in this one.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Jaquote:
Das een nieuwsbericht, geen uitspraak.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-dodenherdenking
Ok dan horen we het morgen welquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Das een nieuwsbericht, geen uitspraak.
Meestal betaalt de verliezende partij alle kosten tochquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:07 schreef ExTec het volgende:
Als we van dit soort SJW geneuzel af willen, zullen we onszelf de vraag moeten gaan stellen wie de advocaten van dit soort jokers altijd betaald.
Want ogenschijnlijk is alle prima in orde in NL, individu wil wat, overheid zegt wat anders, rechtszaak.
Maar laten de kosten die normaliter aan een rechtsgang verbonden zijn nou ook daadwerkelijk een rem zijn om voor elke futiliteit een rechtszaak aan te spannen.
En ja; advocaten kunnen dit pro bono op pakken. Kunnen ze vanuit ideologische overwegingen doen, maar ook net zo plat voor bekendheid.
En daarvoor heeft de edelachtbare de mogelijkheid om de verliezer op te laten draaien voor alle kosten.
En het zal je vast niet verbazen dat de edelachtbare vaak zegt: laat iedereen z'n eigen kosten maar betalen.
Ik denk dat advocaten een stuk minder staan te trappelen om dit soort kansloze publiciteitsstunten aan te nemen als ze bij verlies even een flink bedrag af mogen tikken, ipv dat het slechts hun eigen tijd kost.
Dus; nee,
Het is niet toevallig dat dit soort shit in NL anno 2018 zoveel aandacht krijgt.
Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is prima begrepen, betrokkene had alle vrijheid om eea juridisch te toetsen. Helaas was het niet het gewenste resultaat voor betrokkene. Maar om dan je verlies te nemen en je gewoon aan de opgelegde regelgeving te houden is uiteraard een brug te ver.
Ik ben bang dat je dat alsnog kan doen. Dit soort volidioten negeren gewoon alle bestaande regels en uitspraken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de zwarte pietendiscussie is voor zijn standpunt nog best wat te zeggen. De manier waarop hij dit onder de aandacht wil brengen getuigt echter van een compleet gebrek aan respect voor de maatschappij. Als je je als respectloos varken gedraagt dan kan je ook geen enkele sympathie van mensen verwachten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-dodenherdenking
Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Maar de aandacht verdient wel een flinke schop onder zijn sneue reetquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.
Wat hij moet doen, is zijn eigen demonstratie organiseren. Maar goed, dan is niemand geïnteresseerd, je krijgt meer aandacht als je tegen de dodenherdenking aanschopt.
Een krakende boer?quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Die gast lijkt me een een ras Hollandse boer
Subtiel is het niet, maar ik moest er wel even heel hard om lachen. Waarvoor dank.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel met sterwielen en met een snelheid van pak hem beet 40-45.
Eeehm, zijn boosheid komt voort (zegt hij) uit het feit dat het comité 4 en 5 mei in hun folders expliciet de Nederlandse soldaten in Indonesie noemt bij "mensen die we op 4 mei herdenken" - maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeehm, zijn boosheid komt voort (zegt hij) uit het feit dat het comité 4 en 5 mei in hun folders expliciet de Nederlandse soldaten in Indonesie noemt bij "mensen die we op 4 mei herdenken" - maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.
quote:Nationale Herdenking
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien.
--------------------------------------------------------------------------------
De Nationale Herdenking in Amsterdam bestaat uit een herdenkingsbijeenkomst in De Nieuwe Kerk gevolgd door de herdenkingsplechtigheid bij het Nationaal Monument op de Dam. Overlevenden van de Tweede Wereldoorlog, nabestaanden en vertegenwoordigers van organisaties voor oorlogsgetroffenen krijgen voorrang. Als u denkt in aanmerking te komen voor een uitnodiging, kunt u dit formulier gebruiken voor de aanmeldprocedure.
Ik heb dat ook nergens kunnen vinden, alleen dat ook de slachtoffers van Nederlands indie worden herdacht.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.
[..]
Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandumquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.
quote:"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
In de context van burgers én militairen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandum
[..]
En de volledige uitleg https://www.4en5mei.nl/me(...)tievoorgemeenten.pdf :quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandum
[..]
Alleen de militairen. Niet de burgers.quote:Oorlogssituaties en vredesoperaties
Op 4 mei herdenken we ook Nederlandse militaire slachtoffers die in oorlogen en conflicten na de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Hiermee worden de militairen bedoeld die zijn omgekomen in het voormalige Nederlands-Indië tussen 1945 en 1948, tijdens de Koreaoorlog en tijdens vredesoperaties zoals in Libanon en voormalig Joegoslavië
* Indo's = bijnaam voor Indische Nederlanders. Je bedoelt Indonesiërsquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:
maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.
Kijk - eindelijk eens iemand die daadwerkelijk ingaat op wat ons schreeuwlelijkje zegt EN dat met argumenten ontkracht - in plaats van als een hersendode imbeciel te beginnen over "gebrek aan respect voor Joden - we moeten hem DOODSLAAN ! Blabla". Kudos.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
* Indo's = bijnaam voor Indische Nederlanders. Je bedoelt Indonesiërs
* Het aantal Indonesische doden in de revolutie is nooit goed onderzocht. Er zijn schattingen van 100.000 tot 200.000 doden. Misschien kan het er meer zijn, na degelijk onderzoek, wie weet.
Maar die zijn niet allemaal vermoord/ gedood door Nederlandse militairen.
Ook door Indonesiërs zelf uit nationalistische of etnische motieven.
* De politionele acties waren 2 frontoffensieven in een oorlog van 45-50 En die twee offensieven duurden 5 weken bij elkaar. De meeste Indonesische doden vielen niet in die 5 weken.
Helaas is door onwetendheid de term "politionele acties" synoniem geworden aan de oorlog van 45-50
Uit dezelfde folder:quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En de volledige uitleg https://www.4en5mei.nl/me(...)tievoorgemeenten.pdf :
[..]
Alleen de militairen. Niet de burgers.
En dit lijkt consequent gedaan te worden in vrijwel ieder document dat het comite publiceert.
quote:In Nederland worden alle Nederlandse oorlogsslachtoffers –
militairen en burgers – in gezamenlijkheid op 4 mei herdacht;
het accent ligt daarbij niet op militairen.
De meeste Indo's (=Indische Nederlanders) waren Nederlands staatsburger.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
Nee. Wat mij betreft is de tekst van het memorandum zelf duidelijk en kan je de Indos (die toen immers Nederlands staatsburger waren) gewoon meerekenen als herdenkingswaardig. Ook al zijn ze door ons eigen leger gedood.
quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:08 schreef littlemindy het volgende:
Ouders van kleine kinderen zullen misschien ook 2x nadenken voor ze naar de dam gaan.
Begint je koter net tijdens de 2 min stilte te jammeren, wordt je besprongen door AFC Maluku.
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.quote:
Dat zou echt jammer zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.
Ja, eens. Er is toch het risico dat het uit de hand loopt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.
Ordehandhaving moet je ook niet aan dat soort gekkies overlaten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ervaar het bepaald niet als verplicht om mee te doen. Zijn ook weleens jaren geweest dat ik er niet echt mee bezig was en ook niet naar een herdenking ging of keek. Maar dan respecteer je anderen die dat wel doen wél. Het 'vrijheid' argument wordt nu vooral ingezet om anderen diezelfde vrijheid om wél te herdenken te ontnemen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Op zichzelf kan je wel de nodige vragen(tekens) neerzetten bij het "ongevraagd" verplicht moeten zijn tot herdenken van slachtoffers..... dit laatste is nl. maar net tot welke categorie je behoort en vanuit welk gezichtspunt je dat beziet.
Als je ziet wat voor drama je had toen met die damschreeuwer, dan wil je daar idd niet met je kind staan als je weet dat het nu nog veel beroerder zou kunnen zijn, want er gaat paniek uitbreken als er dingen uit de hand lopen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niets, het enige wat je wel moet is anderen die wel herdenken gewoon laten herdenken, je gaat dus geen herdenking van een ander verstoren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Land van protest en actie.![]()
Op zichzelf kan je wel de nodige vragen(tekens) neerzetten bij het "ongevraagd" verplicht moeten zijn tot herdenken van slachtoffers..... dit laatste is nl. maar net tot welke categorie je behoort en vanuit welk gezichtspunt je dat beziet.
We hebben wel vast een mooie principe uitspraak, demonstreren mag niet wanneer dat de openbare orde kan verstoren of kan leiden tot paniekreacties. Dus Sinterklaas, laat maar komen.
Los van alles, kan de man en kunnen allerlei andere protestbewegingen de rest van de tijd, zichzelf een ongeluk demonstreren.
Ik denk dat het wel mee valt met die paniek, iedereen is voorbereid op acties van deze gek.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor drama je had toen met die damschreeuwer, dan wil je daar idd niet met je kind staan als je weet dat het nu nog veel beroerder zou kunnen zijn, want er gaat paniek uitbreken als er dingen uit de hand lopen.
Ja, maar ik ga niet het risico lopen mijn kind in een eventuele panieksituatie uit het oog te verliezen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee valt met die paniek, iedereen is voorbereid op acties van deze gek.
De dodenherdenking gaat toch vooral om de Nederlandse slachtoffers van de Duitse bezetting.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Land van protest en actie.![]()
We hebben wel vast een mooie principe uitspraak, demonstreren mag niet wanneer dat de openbare orde kan verstoren of kan leiden tot paniekreacties. Dus Sinterklaas, laat maar komen.
Los van alles, kan de man en kunnen allerlei andere protestbewegingen de rest van de tijd, zichzelf een ongeluk demonstreren.
Ik snap je helemaal. Ik denk alleen dat de kans op het uitbreken van paniek niet zo groot is. Maar risico is natuurlijk wel kans*effect en de effecten zijn voor kinderen natuurlijk aanzienlijk groter dan voor volwassenen...quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga niet het risico lopen mijn kind in een eventuele panieksituatie uit het oog te verliezen.
Aan de andere kant heb ik er ook geen behoefte aan dat hij bijvoorbeeld een pittige arrestatie voor zijn neus ziet gebeuren.
We hebben overigens in 2010 al de damschreeuwer gehad. Eén persoon begon te schreeuwen, waarna de menigte uit elkaar sloeg en mensen serieus het risico liepen om vertrapt te worden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal. Ik denk alleen dat de kans op het uitbreken van paniek niet zo groot is. Maar risico is natuurlijk wel kans*effect en de effecten zijn voor kinderen natuurlijk aanzienlijk groter dan voor volwassenen...
Ben ik uiteraard mee bekend. Maar nu er zoveel over in de media geweest is denk ik dat men het wel verwacht en anders reageert.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben overigens in 2010 al de damschreeuwer gehad. Eén persoon begon te schreeuwen, waarna de menigte uit elkaar sloeg en mensen serieus het risico liepen om vertrapt te worden.
Ik snap hem ook niet...quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:17 schreef potjecreme het volgende:
Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.
Het is al een oudje anders...quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:27 schreef OllieA het volgende:
Subtiel is het niet, maar ik moest er wel even heel hard om lachen. Waarvoor dank.
Natuurlijk, dat heb ik ook (meegekregen), als kind moesten wij stil zijn en meegrienen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:24 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik ervaar het bepaald niet als verplicht om mee te doen. Zijn ook weleens jaren geweest dat ik er niet echt mee bezig was en ook niet naar een herdenking ging of keek. Maar dan respecteer je anderen die dat wel doen wél. Het 'vrijheid' argument wordt nu vooral ingezet om anderen diezelfde vrijheid om wél te herdenken te ontnemen.
Natuurlijk mag en kunnen we doen waar we ons lekker bij voelen. Ik doe/ga (over)morgen gewoon doen wat ik altijd al deed, stilletjes herdenken en gezellig feestjes vieren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niets, het enige wat je wel moet is anderen die wel herdenken gewoon laten herdenken, je gaat dus geen herdenking van een ander verstoren.
Dat je thuis lekker nog een biertje opentrekt terwijl je gaat liggen rukken zal me een worst wezen.
Hoe kom je daarbij? je kunt toch ook stil zijn voor de gevallen Duitsers?quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat heb ik ook (meegekregen), als kind moesten wij stil zijn en meegrienen.
Nu zo vele jaren later, begrijp (en steun) ik dat mensen een anker zoeken voor hun (onwerkelijke ?) gedachten.
Gevoelsmatig, ervaar ik het wel als verplichting. In mijn familie/omgeving kan ik nauwelijks vraagtekens plaatsen. Veel is bedekt met een mantel van wij waren helden die verliezen hebben gehad en zij waren beesten (die het niet verdien(d)en om herdacht te worden).
Hoe dan ook, meer filosofisch, vind ik het interessant om verschillende gezichtspunten te aanschouwen.
Bij ons niet, hoorquote:Op donderdag 3 mei 2018 21:35 schreef Rangono het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? je kunt toch ook stil zijn voor de gevallen Duitsers?
Zolang je maar 2 minuten stil bent. Al is het gespeelde beschaving.
Waar het in essentie omgaat is: hoe moeilijk is het om 2 minuten even stil te zijn. Al doe je het uit respect voor de mensen die die 2 minuten wel daadwerkelijk denken aan de gevallen slachtoffers, helden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij ons niet, hoor!!!! Hoewel de generatie die de vijand verfoeiden, zo langzamerhand zelf aan het verdwijnen is en moet worden herdacht.
Het is idd een wat opgevoerde/geregisseerde show. Probleem wat de organisatie over zichzelf heeft afgeroepen om aan te geven wie (waarom) worden herdacht.
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien."
Over die definitie kan je het nodige, zoals eerder gezegd, ter discussie stellen.
Ik zou mijzelf al een stuk gelukkig voelen wanneer de herdenking gaat om:
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de slachtoffers van oorlogssituaties.""
Ik denk niet dat het gaat om in fysieke stil te zijn en het woord (onoprecht) respect wil ik nog niet eens aan denken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:47 schreef Rangono het volgende:
[..]
Waar het in essentie omgaat is: hoe moeilijk is het om 2 minuten even stil te zijn. Al doe je het uit respect voor de mensen die die 2 minuten wel daadwerkelijk denken aan de gevallen slachtoffers, helden.
Ik begrijp je punt niet.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat om in fysieke stil te zijn en het woord (onoprecht) respect wil ik nog niet eens aan denken.
Het zou echt (te ?) simpel zijn om alleen te spreken over slachtoffers.
Geen definitie, geen classificatie anders dan oorlogsslachtoffers.
Je hebt dan geen discussie want wie wel of niet slachtoffer(s) zijn kan (en mag) jezelf bedenken.
Voor de helden hebben we de bevrijding die aldaar al of niet terecht, geëerd worden.
Wat vind je van het bozige toontje van de mensen die lawaai willen maken? Dat het louter gaat om het herdenken van de witte slachtoffers, dat de Indonesiërs vergeten worden? En als de rechter hen terugfluit, het gaat om een koloniale rechtbank?quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat om in fysieke stil te zijn en het woord (onoprecht) respect wil ik nog niet eens aan denken.
Het zou echt (te ?) simpel zijn om alleen te spreken over slachtoffers.
Geen definitie, geen classificatie anders dan oorlogsslachtoffers.
Je hebt dan geen discussie want wie wel of niet slachtoffer(s) zijn kan (en mag) jezelf bedenken.
Voor de helden hebben we de bevrijding die aldaar al of niet terecht, geëerd worden.
De discussie en deze topicsreeks zijn n.a.v. de situatie dat er mensen zijn die het niet eens zijn met de definitie waarom er herdacht wordt. Het herdenkingscomité plaats zelf een kader wie (en dus andere, kennelijk niet) worden herdacht.quote:
Omdat het geen fuck meer voorstelt als we ook heldhaftige Japanners in China of Vietnamezen onderdeel gaan laten uitmaken van de herdenking. Zonder kader is er geen sprake van een gezamenlijke en nationale herdenking.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
De discussie en deze topicsreeks zijn n.a.v. de situatie dat er mensen zijn die het niet eens zijn met de definitie waarom er herdacht wordt. Het herdenkingscomité plaats zelf een kader wie (en dus andere, kennelijk niet) worden herdacht.
Wanneer je de herdenking omzet in een herdenking voor oorlogsslachtoffers ben je van die discussie af, vooral wanneer je dat jaarlijks op andere dag doet.
Zelf herken ik wel wat van de commotie die de herdenking in onze veranderde tijden oproept. Je kan serieus het "beladen" herdenkingsgebeuren ter discussie stellen.
Waarom alleen Nederlandse slachtoffers ?, waarbij ik verdomde goed snap (kan mij de opvoedkundige brainwash "lessen" herinneren) waarom en nu vooral ook begrijp hoe dat zo is gekomen.
Het zijn niet alleen Nederlandse slachtoffers. Je mag helemaal zelf weten wie jij niet of wel wil herdenken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
De discussie en deze topicsreeks zijn n.a.v. de situatie dat er mensen zijn die het niet eens zijn met de definitie waarom er herdacht wordt. Het herdenkingscomité plaats zelf een kader wie (en dus andere, kennelijk niet) worden herdacht.
Wanneer je de herdenking omzet in een herdenking voor oorlogsslachtoffers ben je van die discussie af, vooral wanneer je dat jaarlijks op andere dag doet.
Zelf herken ik wel wat van de commotie die de herdenking in onze veranderde tijden oproept. Je kan serieus het "beladen" herdenkingsgebeuren ter discussie stellen.
Waarom alleen Nederlandse slachtoffers ?, waarbij ik verdomde goed snap (kan mij de opvoedkundige brainwash "lessen" herinneren) waarom en nu vooral ook begrijp hoe dat zo is gekomen.
Dat vraag ik mij juist af. Zelf denk ik niet (zo meer) in Nationale landsgrenzen, net zo min dat ik een Nederlander ben. Ik voel mij minsten evenzoveel verbonden met de wereld in zijn geheel dan alleen het land hier. Zelf zou ik het een stuk "reëler" vinden dat "wij" ook anderen met vergelijkbaar leed gedenken. Als land kunnen en mogen we gerust ook slachtoffers van ..vulin... herdenken of mis ik nu wat ?quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat het geen fuck meer voorstelt als we ook heldhaftige Japanners in China of Vietnamezen onderdeel gaan laten uitmaken van de herdenking. Zonder kader is er geen sprake van een gezamenlijke en nationale herdenking.
Ja, klopt, uiteraard mag je herdenken wie je wilt. Maar dat willen die Meijerink en #voormijgeen4mei niet dus.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:15 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen Nederlandse slachtoffers. Je mag helemaal zelf weten wie jij niet of wel wil herdenken.
Tuurlijk mag ik zelf alles weten maar ik gaf je de definitie die ten grondslag ligt aan de herdenking: "Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien."quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:15 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen Nederlandse slachtoffers. Je mag helemaal zelf weten wie jij niet of wel wil herdenken.
Je hoeft niet eens stil te zijn, maar vaak de mensen die dat wel willen die ene twee minuten even niet lastig met je mening. Die dat lekker er voor of er naquote:Op donderdag 3 mei 2018 21:47 schreef Rangono het volgende:
[..]
Waar het in essentie omgaat is: hoe moeilijk is het om 2 minuten even stil te zijn. Al doe je het uit respect voor de mensen die die 2 minuten wel daadwerkelijk denken aan de gevallen slachtoffers, helden.
De grap is dat de tegengroep helemaal niet zo feitelijk bezig is.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tuurlijk mag ik zelf alles weten maar ik gaf je de definitie die ten grondslag ligt aan de herdenking: "Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien."
Ik bespaar je maar de verdere classificaties waarbij ons Nationaal herdenken qua redenen steeds beperkter van op- en aanzet wordt en daarom ter discussie staat bij mensen die het daar niet mee eens zijn, dat anders beleven of zich daardoor juist buitengesloten voelen.
Het ligt vast aan mij, maar ik begrijp het probleem niet. Je kan toch gewoon met een groepje een eigen herdenking doen?quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, uiteraard mag je herdenken wie je wilt. Maar dat willen die Meijerink en #voormijgeen4mei niet dus.
Er bestaat natuurlijk wel een officiële herdenking met het zogenaamde memorandum of wel de richtlijn, waarin staat wie er officieel herdacht worden. En dat willen die Meijerink c.s. dus in feite aanpassen: het memorandum. De officiële richtlijn.
Wat die mevrouw uitlegt, die gepromoveerd is op 4/5 mei, in de inleiding van het debat in De Balie (waarvan filmpje staat in OP), is dat dit memorandum dus ook ongeveer 6 keer is aangepast. Soms betekende dit een uitbreiding, soms een beperking. Zij stelt echter, en an sich ben ik het met haar eens, dat dit soort debatten zoals we die nu voeren, nav die Meijerink c.s., de herdenking juist "levendig" houdt. Geen stilte (tijdens de dodenherdenking) zonder af en toe een storm dus.
Althans zo gaat dat dus kennelijk in NL.
Geen idee hoe dat in Fr., UK en B gaat bijvoorbeeld.
Je bedoelt Meijerink en maten die een eigen herdenking organiseert voor Indonesiërs ?quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:42 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het ligt vast aan mij, maar ik begrijp het probleem niet. Je kan toch gewoon met een groepje een eigen herdenking doen?
En dus op 4 mei 2018 om 20u00 de sirene aanzetten....quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:42 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het ligt vast aan mij, maar ik begrijp het probleem niet. Je kan toch gewoon met een groepje een eigen herdenking doen?
Neen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tuurlijk mag ik zelf alles weten maar ik gaf je de definitie die ten grondslag ligt aan de herdenking: "Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien."
Comite 4 en 5 meiquote:"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
1: Nee, dat mag niet. Dat is verstoring van de openbare orde.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dus op 4 mei 2018 om 20u00 de sirene aanzetten....
We snappen het probleem best heel goed. Het gaat er ook om of je van elkaar mag en kan verwachten dat die (ongeacht de redenen) stil gaan zijn zodat een ander (weliswaar heel erg groot) groepje op hun wijze, hun herdenking doen.
Nou ja, zij willen dus puur en alleen dat memorandum veranderen, want NL institutioneel racistisch en nog koloniaal. Gaat hen sec niet om die 2 minuten stilte dus, maar om het memorandum.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:42 schreef Rangono het volgende:
[..]
Nou dan is ook jou quote van het comité niet consistent, wellicht vanwege tekstruimte.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Comite 4 en 5 mei
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
En dit zijn volwassen mensen......quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, zij willen dus puur en alleen dat memorandum veranderen, want NL institutioneel racistisch en nog koloniaal. Gaat hen sec niet om die 2 minuten stilte dus, maar om het memorandum.
In 1994-1995 begon de discussie over ook herdenken van Duitsers, toenmalige prmier Kok zei dat-ie dat an sich ook een goed idee vond en toen barstte de discussie los. Later was hij toch verbaasd over de emotie van de tegenstanders. Het is er dus nooit van gekomen. Officieel dus.
Of wanneer je anderen die hun cavia willen herdenken dat recht ontzegdquote:Op donderdag 3 mei 2018 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Al herdenk je op 4 mei je overleden cavia, dan is er toch nog steeds geen probleem? Het wordt lastig als je wil dat heel Nederland ook jouw cavia gaat herdenken.
Kan mij dat nog wel herinneren. Zelf vond/vind ik de insteek goed, hoewel in mijn familieomgeving de rapen wel gaar waren met die godslastering om ook Duitsers te (gaan) herdenken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, zij willen dus puur en alleen dat memorandum veranderen, want NL institutioneel racistisch en nog koloniaal. Gaat hen sec niet om die 2 minuten stilte dus, maar om het memorandum.
In 1994-1995 begon de discussie over ook herdenken van Duitsers, toenmalige premier Kok zei dat-ie dat an sich ook een goed idee vond en toen barstte de discussie los. Later was hij toch verbaasd over de emotie van de tegenstanders. Het is er dus nooit van gekomen. Officieel dus.
Een paar jaar geleden werd het nog geprobeerd in Vorden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In 1994-1995 begon de discussie over ook herdenken van Duitsers, toenmalige premier Kok zei dat-ie dat an sich ook een goed idee vond en toen barstte de discussie los. Later was hij toch verbaasd over de emotie van de tegenstanders. Het is er dus nooit van gekomen. Officieel dus.
Heb 100x meer respect voor omgekomen Duitse Wehrmacht soldaten dan voor die losers die nu de herdenking willen verstorenquote:Op donderdag 3 mei 2018 23:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden werd het nog geprobeerd in Vorden.
Ik heb nergens iets van Meijerink gelezen over een andere tekst van het memorandum...quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kun je ook interpreteren : we herdenken geen daders van de naoorlogse strijdsituaties.quote:“Nederlandse slachtoffers”
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de slachtoffers van het Koninkrijk der Nederlanden. We herdenken geen daders.
Dat is een ander verhaal. Maar Duitsers herdenken doe je maar op een gure herfstdag op het strand in een kuil oid.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heb 100x meer respect voor omgekomen Duitse Wehrmacht soldaten dan voor die losers die nu de herdenking willen verstoren
quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Maar Duitsers herdenken doe je maar op een gure herfstdag op het strand in een kuil oid.
Nou ja, al herdenk ik... wou Hitler zeggen maar dat gaat wel echt te ver, maar al herdenk ik SS'ers op dat tijdstip, zolang ik niemand anders er mee lastig val is dat toch prima? Het moment dat je anderen gaat lastigvallen met je overtuigingen is voor mij een brug te verquote:Op donderdag 3 mei 2018 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Maar Duitsers herdenken doe je maar op een gure herfstdag op het strand in een kuil oid.
En dat willen ze dus in feite. Het draait hen om dat memorandum. Niet sec om die 2 minuten stilte. Klopt ook anders kom je niet op het idee om die 2 minuten te verstoren. En nu dus de uitspraak van de rechter niet te respecteren in feite, als ik het goed begrijp. (Waarom je dan in eerste instantie toch naar een rechter gaat, snap ik weer niet... maar goed.)quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Al herdenk je op 4 mei je overleden cavia, dan is er toch nog steeds geen probleem? Het wordt lastig als je wil dat heel Nederland ook jouw cavia gaat herdenken.
Dat noemt-ie niet maar dat kun je dus logischerwijs concluderen. Misschien begrijpt-ie zelf ook allemaal niet hoor, dat zou kunnen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets van Meijerink gelezen over een andere tekst van het memorandum...
Dat noemt hij nergens. Hij heeft het over niet militairen cq oorlogsmisdadigers herdenken ..
Waar het lijkt alsof hij alle omgekomen militairen van 45-50 tot oorlogsmisdadiger verklaart
Overigens in een toelichting op het memorandum staat dit
Ja, ik denk dat mensen nu weer eerder voor een beperking zouden kiezen. Ligt ook aan het feit dat nu de na-oorlogse generatie het meer voor het zeggen hebben wrs.quote:[..]
Dat kun je ook interpreteren : we herdenken geen daders van de naoorlogse strijdsituaties.
En daarmee heeft fatsoenrakker Rogier zijn zin betreffende oorlogsmisdadgers.
Hij heeft het over die groep maar heeft geen enkel bewijs van een omgekomen militair die herdacht wordt en hele foute dingen deed. Geen namen, data, feiten. Noppes.
Nou ja, dat vraag ik mij dus af. Je kunt prima een caviaherdenking houden zonder dat de tekst van dat memorandum of de insteek van de 'officiële' herdenking wordt aangepast. Als je hier in de stad een vergunning aanvraagt om op 4 mei om 8 uur een caviaherdenking te houden in het speeltuintje op de hoek, dan denk ik dat je die wel krijgt. Op de Grote Markt geef ik je echter weinig kans.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat willen ze dus in feite. Het draait hen om dat memorandum. Niet sec om die 2 minuten stilte. Klopt ook anders kom je niet op het idee om die 2 minuten te verstoren. En nu dus de uitspraak van de rechter niet te respecteren in feite, als ik het goed begrijp. (Waarom je dan in eerste instantie toch naar een rechter gaat, snap ik weer niet... maar goed.)
Ja, toch is die discussie dus ook al weer vrij oud en ja, is eigenlijk nooit wat geworden. Overigens ben ik het daar mee eens. ikzelf zou nu ook eerder denken aan sec wo2.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden werd het nog geprobeerd in Vorden.
Ja, uiteraard kunnen we daar een mouw aan passen in NL, alleen het gaat hem over mensen van een ander ras dan het witte ras en het feit dat we nog steeds een racistisch, koloniaal land zijn wrs... maar goed, van mij mag hij natuurlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, dat vraag ik mij dus af. Je kunt prima een caviaherdenking houden zonder dat de tekst van dat memorandum of de insteek van de 'officiële' herdenking wordt aangepast. Als je hier in de stad een vergunning aanvraagt om op 4 mei om 8 uur een caviaherdenking te houden in het speeltuintje op de hoek, dan denk ik dat je die wel krijgt. Op de Grote Markt geef ik je echter weinig kans.
Maar dan zijn we er toch?
Je kunt daar toch een huiskamersessie voor organiseren?quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:06 schreef sp3c het volgende:
Duitse militairen herdenken vind ik an sich geen probleem ... zolang het maar niet op 4 mei is
wat niet weet, wat niet deertquote:Op donderdag 3 mei 2018 23:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kunt daar toch een huiskamersessie voor organiseren?
Ik heb wel eens porno gekeken tijdens de twee minuten. Met oordopjes!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |