abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178918959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Wat dat betreft mag hij wel opgepakt worden.
mee eens , als hij het gebiedsgebod overtreedt.
er zal extra politie zijn, ook meer in burger en die kennen zijn gezicht nu.
pi_178918962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?
Ok
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_178918980
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Daarom doorslaan tot ze niet meer kunnen klagen.
Mochten deze figuren een flink pak rammel krijgen. Heb ik ook de gedachte, eigen schuld, dikke bult.

Maar lost het iets op? Je krijgt alleen maar huilende kinderen en geschrokken bejaarden. Het is het beste als iedereen zich gewoon weet te gedragen, en de herrieschoppers lekker thuis blijven.
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:51:56 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178919010
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?
Wel met sterwielen en met een snelheid van pak hem beet 40-45.
pi_178919055
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mochten deze figuren een flink pak rammel krijgen. Heb ik ook de gedachte, eigen schuld, dikke bult.

Maar lost het iets op? Je krijgt alleen maar huilende kinderen en geschrokken bejaarden. Het is het beste als iedereen zich gewoon weet te gedragen, en de herrieschoppers lekker thuis blijven.
Deze figuren moet je domweg niet willen hier.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_178919072
mensen die de rust verstoren mogen een goed pak (opvoedkundig) slaag krijgen :) uitschot dat 't is :r :r :r
pi_178919135
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat een droeftoeter.
Bestuursrechtelijk ophouden...
zie email 27 oktober
pi_178919142
Is de uitspraak al gepubliceerd?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:00:39 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178919176
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef ToT het volgende:

[..]

En dan is het weer huilie-huilie van: "Zie je wat deze racisten tegen onze VREEDZAME demonstratie doen?!?"
The JOOP is strong in this one. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178919201
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:58 schreef TjjWester het volgende:
Is de uitspraak al gepubliceerd?
Ja
pi_178919249
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:01 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja
Link?
zie email 27 oktober
pi_178919297
pi_178919314
quote:
Das een nieuwsbericht, geen uitspraak.
zie email 27 oktober
pi_178919336
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Das een nieuwsbericht, geen uitspraak.
Ok dan horen we het morgen wel
pi_178919366
Als we van dit soort SJW geneuzel af willen, zullen we onszelf de vraag moeten gaan stellen wie de advocaten van dit soort jokers altijd betaald.

Want ogenschijnlijk is alle prima in orde in NL, individu wil wat, overheid zegt wat anders, rechtszaak.

Maar laten de kosten die normaliter aan een rechtsgang verbonden zijn nou ook daadwerkelijk een rem zijn om voor elke futiliteit een rechtszaak aan te spannen.

En ja; advocaten kunnen dit pro bono op pakken. Kunnen ze vanuit ideologische overwegingen doen, maar ook net zo plat voor bekendheid.

En daarvoor heeft de edelachtbare de mogelijkheid om de verliezer op te laten draaien voor alle kosten.

En het zal je vast niet verbazen dat de edelachtbare vaak zegt: laat iedereen z'n eigen kosten maar betalen.

Ik denk dat advocaten een stuk minder staan te trappelen om dit soort kansloze publiciteitsstunten aan te nemen als ze bij verlies even een flink bedrag af mogen tikken, ipv dat het slechts hun eigen tijd kost.

Dus; nee,

Het is niet toevallig dat dit soort shit in NL anno 2018 zoveel aandacht krijgt.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_178919413
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:07 schreef ExTec het volgende:
Als we van dit soort SJW geneuzel af willen, zullen we onszelf de vraag moeten gaan stellen wie de advocaten van dit soort jokers altijd betaald.

Want ogenschijnlijk is alle prima in orde in NL, individu wil wat, overheid zegt wat anders, rechtszaak.

Maar laten de kosten die normaliter aan een rechtsgang verbonden zijn nou ook daadwerkelijk een rem zijn om voor elke futiliteit een rechtszaak aan te spannen.

En ja; advocaten kunnen dit pro bono op pakken. Kunnen ze vanuit ideologische overwegingen doen, maar ook net zo plat voor bekendheid.

En daarvoor heeft de edelachtbare de mogelijkheid om de verliezer op te laten draaien voor alle kosten.

En het zal je vast niet verbazen dat de edelachtbare vaak zegt: laat iedereen z'n eigen kosten maar betalen.

Ik denk dat advocaten een stuk minder staan te trappelen om dit soort kansloze publiciteitsstunten aan te nemen als ze bij verlies even een flink bedrag af mogen tikken, ipv dat het slechts hun eigen tijd kost.

Dus; nee,

Het is niet toevallig dat dit soort shit in NL anno 2018 zoveel aandacht krijgt.
Meestal betaalt de verliezende partij alle kosten toch
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:15:04 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178919524
Die kerel is categorie Volkert van der Graaf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178919567
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is prima begrepen, betrokkene had alle vrijheid om eea juridisch te toetsen. Helaas was het niet het gewenste resultaat voor betrokkene. Maar om dan je verlies te nemen en je gewoon aan de opgelegde regelgeving te houden is uiteraard een brug te ver.
Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:19:49 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_178919611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik zag mij al zitten morgen met popcorn voor de buis.
Ik ben bang dat je dat alsnog kan doen. Dit soort volidioten negeren gewoon alle bestaande regels en uitspraken.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.
In tegenstelling tot de zwarte pietendiscussie is voor zijn standpunt nog best wat te zeggen. De manier waarop hij dit onder de aandacht wil brengen getuigt echter van een compleet gebrek aan respect voor de maatschappij. Als je je als respectloos varken gedraagt dan kan je ook geen enkele sympathie van mensen verwachten.

Maar gezien zijn verleden is het gewoon een gevalletje langharig werkschuw tuig (kraken, rellen etc) en hoeven we dus ook totaal niet te verwachten dat hij zich aan dit gebiedsverbod gaat houden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_178919692
quote:
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.

Wat hij moet doen, is zijn eigen demonstratie organiseren. Maar goed, dan is niemand geïnteresseerd, je krijgt meer aandacht als je tegen de dodenherdenking aanschopt.
pi_178919735
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.

Wat hij moet doen, is zijn eigen demonstratie organiseren. Maar goed, dan is niemand geïnteresseerd, je krijgt meer aandacht als je tegen de dodenherdenking aanschopt.
Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Maar de aandacht verdient wel een flinke schop onder zijn sneue reet
pi_178919752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:27 schreef Soury het volgende:

[..]

Die gast lijkt me een een ras Hollandse boer
Een krakende boer? :')
pi_178919767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel met sterwielen en met een snelheid van pak hem beet 40-45.
Subtiel is het niet, maar ik moest er wel even heel hard om lachen. Waarvoor dank.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_178919874
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eeehm, zijn boosheid komt voort (zegt hij) uit het feit dat het comité 4 en 5 mei in hun folders expliciet de Nederlandse soldaten in Indonesie noemt bij "mensen die we op 4 mei herdenken" - maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.

Ik ben het verder eens dat het niets met elkaar te maken zou moeten hebben - maar de organisatie van de 4 mei herdenking heeft het nu eenmaal wel bij elkaar gegooid.
pi_178919996
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Eeehm, zijn boosheid komt voort (zegt hij) uit het feit dat het comité 4 en 5 mei in hun folders expliciet de Nederlandse soldaten in Indonesie noemt bij "mensen die we op 4 mei herdenken" - maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.

quote:
Nationale Herdenking

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien.

--------------------------------------------------------------------------------

De Nationale Herdenking in Amsterdam bestaat uit een herdenkingsbijeenkomst in De Nieuwe Kerk gevolgd door de herdenkingsplechtigheid bij het Nationaal Monument op de Dam. Overlevenden van de Tweede Wereldoorlog, nabestaanden en vertegenwoordigers van organisaties voor oorlogsgetroffenen krijgen voorrang. Als u denkt in aanmerking te komen voor een uitnodiging, kunt u dit formulier gebruiken voor de aanmeldprocedure.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:40:05 #226
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_178920029
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik heb dat ook nergens kunnen vinden, alleen dat ook de slachtoffers van Nederlands indie worden herdacht.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_178920106
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandum

quote:
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
pi_178920165
quote:
In de context van burgers én militairen.
pi_178920185
quote:
En de volledige uitleg https://www.4en5mei.nl/me(...)tievoorgemeenten.pdf :
quote:
Oorlogssituaties en vredesoperaties

Op 4 mei herdenken we ook Nederlandse militaire slachtoffers die in oorlogen en conflicten na de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Hiermee worden de militairen bedoeld die zijn omgekomen in het voormalige Nederlands-Indië tussen 1945 en 1948, tijdens de Koreaoorlog en tijdens vredesoperaties zoals in Libanon en voormalig Joegoslavië
Alleen de militairen. Niet de burgers.
En dit lijkt consequent gedaan te worden in vrijwel ieder document dat het comite publiceert.

Is dat erg ? Nee. Wat mij betreft is de tekst van het memorandum zelf duidelijk en kan je de Indos (die toen immers Nederlands staatsburger waren) gewoon meerekenen als herdenkingswaardig. Ook al zijn ze door ons eigen leger gedood.
pi_178920266
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:

maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.
* Indo's = bijnaam voor Indische Nederlanders. Je bedoelt Indonesiërs
* Het aantal Indonesische doden in de revolutie is nooit goed onderzocht. Er zijn schattingen van 100.000 tot 200.000 doden. Misschien kan het er meer zijn, na degelijk onderzoek, wie weet.
Maar die zijn niet allemaal vermoord/ gedood door Nederlandse militairen.
Ook door Indonesiërs zelf uit nationalistische of etnische motieven.
* De politionele acties waren 2 frontoffensieven in een oorlog van 45-50 En die twee offensieven duurden 5 weken bij elkaar. De meeste Indonesische doden vielen niet in die 5 weken.
Helaas is door onwetendheid de term "politionele acties" synoniem geworden aan de oorlog van 45-50
pi_178920332
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

* Indo's = bijnaam voor Indische Nederlanders. Je bedoelt Indonesiërs
* Het aantal Indonesische doden in de revolutie is nooit goed onderzocht. Er zijn schattingen van 100.000 tot 200.000 doden. Misschien kan het er meer zijn, na degelijk onderzoek, wie weet.
Maar die zijn niet allemaal vermoord/ gedood door Nederlandse militairen.
Ook door Indonesiërs zelf uit nationalistische of etnische motieven.
* De politionele acties waren 2 frontoffensieven in een oorlog van 45-50 En die twee offensieven duurden 5 weken bij elkaar. De meeste Indonesische doden vielen niet in die 5 weken.
Helaas is door onwetendheid de term "politionele acties" synoniem geworden aan de oorlog van 45-50
Kijk - eindelijk eens iemand die daadwerkelijk ingaat op wat ons schreeuwlelijkje zegt EN dat met argumenten ontkracht - in plaats van als een hersendode imbeciel te beginnen over "gebrek aan respect voor Joden - we moeten hem DOODSLAAN ! Blabla". Kudos.

Als men dit nu een week geleden had gedaan was de man allang weer vergeten en in zijn hol gekropen ;)
pi_178920353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En de volledige uitleg https://www.4en5mei.nl/me(...)tievoorgemeenten.pdf :

[..]

Alleen de militairen. Niet de burgers.
En dit lijkt consequent gedaan te worden in vrijwel ieder document dat het comite publiceert.
Uit dezelfde folder:

quote:
In Nederland worden alle Nederlandse oorlogsslachtoffers –
militairen en burgers – in gezamenlijkheid op 4 mei herdacht;
het accent ligt daarbij niet op militairen.
pi_178920406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:48 schreef Kassamiep het volgende:

Nee. Wat mij betreft is de tekst van het memorandum zelf duidelijk en kan je de Indos (die toen immers Nederlands staatsburger waren) gewoon meerekenen als herdenkingswaardig. Ook al zijn ze door ons eigen leger gedood.
De meeste Indo's (=Indische Nederlanders) waren Nederlands staatsburger.
Maar je bedoelt Indonesiërs.... en die hadden niet de Nederlandse nationaliteit , werden toen ook niet gezien als staatsburger.

Maar volgens onderstaande omschrijving kun je omgekomen Indonesiërs zien als omgekomen in het koninkrijk en dus worden ze impliciet herdacht door 4en5meicomité.
Je kunt ook quasi-juridisch redeneren dat Indonesiërs .... Nederlandse onderdanen waren .. en dan ook worden ze al herdacht in deze omschrijving.
geen4meivoormij gebruikt die quasi-juridische redenering... en dus erkennen ze al dat Indonesiërs herdacht worden.

https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandum

quote:
"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
pi_178920482
In de folder staat ook een afbeelding met:

vervolgingsslachtoffers
burgeroorlogsgetroffenen Europa
koopvaardijpersoneel
burgeroorlogsgetroffenen Nederlands-Indië
verzetsdeelnemers
militairen

Waar dan ook nog wat lege vakjes bij staan, voor groepen die niet genoemd worden.
pi_178920561
Ouders van kleine kinderen zullen misschien ook 2x nadenken voor ze naar de dam gaan.

Begint je koter net tijdens de 2 min stilte te jammeren, wordt je besprongen door AFC Maluku. :X
pi_178920596
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:08 schreef littlemindy het volgende:
Ouders van kleine kinderen zullen misschien ook 2x nadenken voor ze naar de dam gaan.

Begint je koter net tijdens de 2 min stilte te jammeren, wordt je besprongen door AFC Maluku. :X
:') Troll je nu of?
pi_178920641
Was gekscherend bedoeld ja.
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:12:52 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178920662
Land van protest en actie. O+

Op zichzelf kan je wel de nodige vragen(tekens) neerzetten bij het "ongevraagd" verplicht moeten zijn tot herdenken van slachtoffers..... dit laatste is nl. maar net tot welke categorie je behoort en vanuit welk gezichtspunt je dat beziet.

We hebben wel vast een mooie principe uitspraak, demonstreren mag niet wanneer dat de openbare orde kan verstoren of kan leiden tot paniekreacties. Dus Sinterklaas, laat maar komen.

Los van alles, kan de man en kunnen allerlei andere protestbewegingen de rest van de tijd, zichzelf een ongeluk demonstreren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:13:08 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178920667
Als ze toch gaan lopen schreeuwen daar gewoon ff flink in elkaar beuken met een groep.
pi_178920679
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:11 schreef littlemindy het volgende:
Was gekscherend bedoeld ja.
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.
pi_178920737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.
Dat zou echt jammer zijn.
pi_178920788
quote:

[..]

Ja, eens. Er is toch het risico dat het uit de hand loopt.
Ik heb ook wel zoiets van: laat ze die lui maar in elkaar trimmen als ze iets proberen, tegelijkertijd zijn dat geen situaties die je bij een herdenking wilt hebben.

Het zou mij niet verbazen overigens als ze hem niet alsnog preventief oppakken en anderen die aan hem gelinkt zijn die ze mogelijk nu identificeren? De reële dreiging van het verstoren van een grote nationale herdenking lijkt me zwaarwegend genoeg om dat besluit te nemen.
pi_178920813
quote:

[..]

Ordehandhaving moet je ook niet aan dat soort gekkies overlaten.
pi_178920916
quote:
11s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Op zichzelf kan je wel de nodige vragen(tekens) neerzetten bij het "ongevraagd" verplicht moeten zijn tot herdenken van slachtoffers..... dit laatste is nl. maar net tot welke categorie je behoort en vanuit welk gezichtspunt je dat beziet.
Ik ervaar het bepaald niet als verplicht om mee te doen. Zijn ook weleens jaren geweest dat ik er niet echt mee bezig was en ook niet naar een herdenking ging of keek. Maar dan respecteer je anderen die dat wel doen wél. Het 'vrijheid' argument wordt nu vooral ingezet om anderen diezelfde vrijheid om wél te herdenken te ontnemen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:28:29 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178921004
quote:

[..]

Als je ziet wat voor drama je had toen met die damschreeuwer, dan wil je daar idd niet met je kind staan als je weet dat het nu nog veel beroerder zou kunnen zijn, want er gaat paniek uitbreken als er dingen uit de hand lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:30:28 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178921037
quote:

We hebben wel vast een mooie principe uitspraak, demonstreren mag niet wanneer dat de openbare orde kan verstoren of kan leiden tot paniekreacties. Dus Sinterklaas, laat maar komen.

Los van alles, kan de man en kunnen allerlei andere protestbewegingen de rest van de tijd, zichzelf een ongeluk demonstreren.
Je hoeft helemaal niets, het enige wat je wel moet is anderen die wel herdenken gewoon laten herdenken, je gaat dus geen herdenking van een ander verstoren.
Dat je thuis lekker nog een biertje opentrekt terwijl je gaat liggen rukken zal me een worst wezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_178921095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je ziet wat voor drama je had toen met die damschreeuwer, dan wil je daar idd niet met je kind staan als je weet dat het nu nog veel beroerder zou kunnen zijn, want er gaat paniek uitbreken als er dingen uit de hand lopen.
Ik denk dat het wel mee valt met die paniek, iedereen is voorbereid op acties van deze gek.
zie email 27 oktober
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:36:04 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178921147
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee valt met die paniek, iedereen is voorbereid op acties van deze gek.
Ja, maar ik ga niet het risico lopen mijn kind in een eventuele panieksituatie uit het oog te verliezen.
Aan de andere kant heb ik er ook geen behoefte aan dat hij bijvoorbeeld een pittige arrestatie voor zijn neus ziet gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_178921178
quote:

De dodenherdenking gaat toch vooral om de Nederlandse slachtoffers van de Duitse bezetting.

Dat is natuurlijk het Nederlandse gezichtspunt. Zoals ze in Rusland, Japan, Spanje etc. weer hun eigen gezichtspunt hebben. En je mag best het standpunt hebben dat er meer aandacht voor de burgerslachtoffers in Nederlands-Indië, die overigens ook genoemd worden, of welke plaats dan ook moet zijn.

Wat mij wel heel erg irriteert is dat er een tegengroep is met een feitenvrij betoog, namelijk dat alleen witte slachtoffers herdacht worden en de rechtbank een koloniaal instituut is. En dat deze groep dan weer als doel heeft om de dodenherdenking te verstoren.

Alsof er niet meer normaal gepraat kan worden. Alsof de wet overtreden moet worden en mensen die stilte willen lastig gevallen moeten worden. Echt, polarisatie ten top.
pi_178921192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar ik ga niet het risico lopen mijn kind in een eventuele panieksituatie uit het oog te verliezen.
Aan de andere kant heb ik er ook geen behoefte aan dat hij bijvoorbeeld een pittige arrestatie voor zijn neus ziet gebeuren.
Ik snap je helemaal. Ik denk alleen dat de kans op het uitbreken van paniek niet zo groot is. Maar risico is natuurlijk wel kans*effect en de effecten zijn voor kinderen natuurlijk aanzienlijk groter dan voor volwassenen...
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')