mee eens , als hij het gebiedsgebod overtreedt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag hij wel opgepakt worden.
Okquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?
Mochten deze figuren een flink pak rammel krijgen. Heb ik ook de gedachte, eigen schuld, dikke bult.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom doorslaan tot ze niet meer kunnen klagen.
Wel met sterwielen en met een snelheid van pak hem beet 40-45.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is een gasauto dan niet handiger? minder bloed enzo.... geen getuigen als hij in de laadruimte vergast wordt ?
Deze figuren moet je domweg niet willen hier.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mochten deze figuren een flink pak rammel krijgen. Heb ik ook de gedachte, eigen schuld, dikke bult.
Maar lost het iets op? Je krijgt alleen maar huilende kinderen en geschrokken bejaarden. Het is het beste als iedereen zich gewoon weet te gedragen, en de herrieschoppers lekker thuis blijven.
The JOOP is strong in this one.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan is het weer huilie-huilie van: "Zie je wat deze racisten tegen onze VREEDZAME demonstratie doen?!?"
Jaquote:
Das een nieuwsbericht, geen uitspraak.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-dodenherdenking
Ok dan horen we het morgen welquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Das een nieuwsbericht, geen uitspraak.
Meestal betaalt de verliezende partij alle kosten tochquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:07 schreef ExTec het volgende:
Als we van dit soort SJW geneuzel af willen, zullen we onszelf de vraag moeten gaan stellen wie de advocaten van dit soort jokers altijd betaald.
Want ogenschijnlijk is alle prima in orde in NL, individu wil wat, overheid zegt wat anders, rechtszaak.
Maar laten de kosten die normaliter aan een rechtsgang verbonden zijn nou ook daadwerkelijk een rem zijn om voor elke futiliteit een rechtszaak aan te spannen.
En ja; advocaten kunnen dit pro bono op pakken. Kunnen ze vanuit ideologische overwegingen doen, maar ook net zo plat voor bekendheid.
En daarvoor heeft de edelachtbare de mogelijkheid om de verliezer op te laten draaien voor alle kosten.
En het zal je vast niet verbazen dat de edelachtbare vaak zegt: laat iedereen z'n eigen kosten maar betalen.
Ik denk dat advocaten een stuk minder staan te trappelen om dit soort kansloze publiciteitsstunten aan te nemen als ze bij verlies even een flink bedrag af mogen tikken, ipv dat het slechts hun eigen tijd kost.
Dus; nee,
Het is niet toevallig dat dit soort shit in NL anno 2018 zoveel aandacht krijgt.
Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is prima begrepen, betrokkene had alle vrijheid om eea juridisch te toetsen. Helaas was het niet het gewenste resultaat voor betrokkene. Maar om dan je verlies te nemen en je gewoon aan de opgelegde regelgeving te houden is uiteraard een brug te ver.
Ik ben bang dat je dat alsnog kan doen. Dit soort volidioten negeren gewoon alle bestaande regels en uitspraken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zag mij al zitten morgen met popcorn voor de buis.
In tegenstelling tot de zwarte pietendiscussie is voor zijn standpunt nog best wat te zeggen. De manier waarop hij dit onder de aandacht wil brengen getuigt echter van een compleet gebrek aan respect voor de maatschappij. Als je je als respectloos varken gedraagt dan kan je ook geen enkele sympathie van mensen verwachten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het ook over de agressie in dit topic en op bv twitter van mensen die zijn actie(s) niet snappen.
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-dodenherdenking
Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Maar de aandacht verdient wel een flinke schop onder zijn sneue reetquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.
Wat hij moet doen, is zijn eigen demonstratie organiseren. Maar goed, dan is niemand geïnteresseerd, je krijgt meer aandacht als je tegen de dodenherdenking aanschopt.
Een krakende boer?quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Die gast lijkt me een een ras Hollandse boer
Subtiel is het niet, maar ik moest er wel even heel hard om lachen. Waarvoor dank.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel met sterwielen en met een snelheid van pak hem beet 40-45.
Eeehm, zijn boosheid komt voort (zegt hij) uit het feit dat het comité 4 en 5 mei in hun folders expliciet de Nederlandse soldaten in Indonesie noemt bij "mensen die we op 4 mei herdenken" - maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een debiel die man. Auschwitz slachtoffers storen in hun stilte, en dan beginnen over geschiedsvervalsing en Nederland in Indonesië. Dat heeft niets met elkaar te maken.
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeehm, zijn boosheid komt voort (zegt hij) uit het feit dat het comité 4 en 5 mei in hun folders expliciet de Nederlandse soldaten in Indonesie noemt bij "mensen die we op 4 mei herdenken" - maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.
quote:Nationale Herdenking
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien.
--------------------------------------------------------------------------------
De Nationale Herdenking in Amsterdam bestaat uit een herdenkingsbijeenkomst in De Nieuwe Kerk gevolgd door de herdenkingsplechtigheid bij het Nationaal Monument op de Dam. Overlevenden van de Tweede Wereldoorlog, nabestaanden en vertegenwoordigers van organisaties voor oorlogsgetroffenen krijgen voorrang. Als u denkt in aanmerking te komen voor een uitnodiging, kunt u dit formulier gebruiken voor de aanmeldprocedure.
Ik heb dat ook nergens kunnen vinden, alleen dat ook de slachtoffers van Nederlands indie worden herdacht.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.
[..]
Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandumquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan nergens terugvinden dat Nederlandse soldaten expliciet genoemd worden.
quote:"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."
In de context van burgers én militairen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandum
[..]
En de volledige uitleg https://www.4en5mei.nl/me(...)tievoorgemeenten.pdf :quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hier wel: https://www.4en5mei.nl/he(...)at-is-het-memorandum
[..]
Alleen de militairen. Niet de burgers.quote:Oorlogssituaties en vredesoperaties
Op 4 mei herdenken we ook Nederlandse militaire slachtoffers die in oorlogen en conflicten na de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Hiermee worden de militairen bedoeld die zijn omgekomen in het voormalige Nederlands-Indië tussen 1945 en 1948, tijdens de Koreaoorlog en tijdens vredesoperaties zoals in Libanon en voormalig Joegoslavië
* Indo's = bijnaam voor Indische Nederlanders. Je bedoelt Indonesiërsquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:
maar niet hetzelfde doet met de meer dan 100.000 Indos die door diezelfde militairen tijdens de politionele acties zijn gedood.
Kijk - eindelijk eens iemand die daadwerkelijk ingaat op wat ons schreeuwlelijkje zegt EN dat met argumenten ontkracht - in plaats van als een hersendode imbeciel te beginnen over "gebrek aan respect voor Joden - we moeten hem DOODSLAAN ! Blabla". Kudos.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
* Indo's = bijnaam voor Indische Nederlanders. Je bedoelt Indonesiërs
* Het aantal Indonesische doden in de revolutie is nooit goed onderzocht. Er zijn schattingen van 100.000 tot 200.000 doden. Misschien kan het er meer zijn, na degelijk onderzoek, wie weet.
Maar die zijn niet allemaal vermoord/ gedood door Nederlandse militairen.
Ook door Indonesiërs zelf uit nationalistische of etnische motieven.
* De politionele acties waren 2 frontoffensieven in een oorlog van 45-50 En die twee offensieven duurden 5 weken bij elkaar. De meeste Indonesische doden vielen niet in die 5 weken.
Helaas is door onwetendheid de term "politionele acties" synoniem geworden aan de oorlog van 45-50
Uit dezelfde folder:quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En de volledige uitleg https://www.4en5mei.nl/me(...)tievoorgemeenten.pdf :
[..]
Alleen de militairen. Niet de burgers.
En dit lijkt consequent gedaan te worden in vrijwel ieder document dat het comite publiceert.
quote:In Nederland worden alle Nederlandse oorlogsslachtoffers –
militairen en burgers – in gezamenlijkheid op 4 mei herdacht;
het accent ligt daarbij niet op militairen.
De meeste Indo's (=Indische Nederlanders) waren Nederlands staatsburger.quote:Op donderdag 3 mei 2018 19:48 schreef Kassamiep het volgende:
Nee. Wat mij betreft is de tekst van het memorandum zelf duidelijk en kan je de Indos (die toen immers Nederlands staatsburger waren) gewoon meerekenen als herdenkingswaardig. Ook al zijn ze door ons eigen leger gedood.
quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:08 schreef littlemindy het volgende:
Ouders van kleine kinderen zullen misschien ook 2x nadenken voor ze naar de dam gaan.
Begint je koter net tijdens de 2 min stilte te jammeren, wordt je besprongen door AFC Maluku.
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.quote:
Dat zou echt jammer zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.
Ja, eens. Er is toch het risico dat het uit de hand loopt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je morgen liever niet met kinderen naar de dam gaat.
Ordehandhaving moet je ook niet aan dat soort gekkies overlaten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ervaar het bepaald niet als verplicht om mee te doen. Zijn ook weleens jaren geweest dat ik er niet echt mee bezig was en ook niet naar een herdenking ging of keek. Maar dan respecteer je anderen die dat wel doen wél. Het 'vrijheid' argument wordt nu vooral ingezet om anderen diezelfde vrijheid om wél te herdenken te ontnemen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Op zichzelf kan je wel de nodige vragen(tekens) neerzetten bij het "ongevraagd" verplicht moeten zijn tot herdenken van slachtoffers..... dit laatste is nl. maar net tot welke categorie je behoort en vanuit welk gezichtspunt je dat beziet.
Als je ziet wat voor drama je had toen met die damschreeuwer, dan wil je daar idd niet met je kind staan als je weet dat het nu nog veel beroerder zou kunnen zijn, want er gaat paniek uitbreken als er dingen uit de hand lopen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niets, het enige wat je wel moet is anderen die wel herdenken gewoon laten herdenken, je gaat dus geen herdenking van een ander verstoren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Land van protest en actie.![]()
Op zichzelf kan je wel de nodige vragen(tekens) neerzetten bij het "ongevraagd" verplicht moeten zijn tot herdenken van slachtoffers..... dit laatste is nl. maar net tot welke categorie je behoort en vanuit welk gezichtspunt je dat beziet.
We hebben wel vast een mooie principe uitspraak, demonstreren mag niet wanneer dat de openbare orde kan verstoren of kan leiden tot paniekreacties. Dus Sinterklaas, laat maar komen.
Los van alles, kan de man en kunnen allerlei andere protestbewegingen de rest van de tijd, zichzelf een ongeluk demonstreren.
Ik denk dat het wel mee valt met die paniek, iedereen is voorbereid op acties van deze gek.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor drama je had toen met die damschreeuwer, dan wil je daar idd niet met je kind staan als je weet dat het nu nog veel beroerder zou kunnen zijn, want er gaat paniek uitbreken als er dingen uit de hand lopen.
Ja, maar ik ga niet het risico lopen mijn kind in een eventuele panieksituatie uit het oog te verliezen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee valt met die paniek, iedereen is voorbereid op acties van deze gek.
De dodenherdenking gaat toch vooral om de Nederlandse slachtoffers van de Duitse bezetting.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef Vallon het volgende:
Land van protest en actie.![]()
We hebben wel vast een mooie principe uitspraak, demonstreren mag niet wanneer dat de openbare orde kan verstoren of kan leiden tot paniekreacties. Dus Sinterklaas, laat maar komen.
Los van alles, kan de man en kunnen allerlei andere protestbewegingen de rest van de tijd, zichzelf een ongeluk demonstreren.
Ik snap je helemaal. Ik denk alleen dat de kans op het uitbreken van paniek niet zo groot is. Maar risico is natuurlijk wel kans*effect en de effecten zijn voor kinderen natuurlijk aanzienlijk groter dan voor volwassenen...quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga niet het risico lopen mijn kind in een eventuele panieksituatie uit het oog te verliezen.
Aan de andere kant heb ik er ook geen behoefte aan dat hij bijvoorbeeld een pittige arrestatie voor zijn neus ziet gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |