Dat soort gekke programma's kijk ik niet. Mensen waarschuwen omdat ze bang zijn geen belasting te kunnen innen.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:32 schreef Waterdrinker het volgende:
https://www.rtlz.nl/crypt(...)bubbel-of-gouden-zet
Nu live! De Grote Cryptoshow: Bubbel of gouden zet?
euro'squote:Op donderdag 21 december 2017 20:38 schreef Mender het volgende:
Bitcoin is dood. Verkoop al je coins maar. Slotje
fake newsquote:Op donderdag 21 december 2017 20:50 schreef TwenteFC het volgende:
Heel veel speculatie op Twitter dat Facebook misschien LTC wil toevoegen als betaalmethode.
Heb het begin niet gezien, maar valt me tot nu toe best mee. Had erger verwacht.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:32 schreef Waterdrinker het volgende:
https://www.rtlz.nl/crypt(...)bubbel-of-gouden-zet
Nu live! De Grote Cryptoshow: Bubbel of gouden zet?
vind t beter als de normale tv uitzendingen.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:01 schreef vigen98 het volgende:
Manmanman wat zijn ze bij RTLZ weer slecht bezig
Want?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:01 schreef vigen98 het volgende:
Manmanman wat zijn ze bij RTLZ weer slecht bezig
werkt universa al of zijn t (loze) beloftes?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:04 schreef vigen98 het volgende:
Goed dat ze zeggen dat Bitcoin maar 7 transacties per seconde aan kan. Universa kan er 20.000 per seconde aan
Ze hebben het getest. Het zijn loze beloftes maar harde feiten.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
werkt universa al of zijn t (loze) beloftes?
Zolang Henk en Anita nog niet in de litecoin zitten zie ik dit niet snel gebeuren.quote:
Op papier misschien, maar het probleem van andere coins is dat ze in praktijk nooit een test hebben gehad op die geclaimde capaciteit. Ja Ethereum pas, en dat ging gelijk ook mis.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:04 schreef vigen98 het volgende:
Goed dat ze zeggen dat Bitcoin maar 7 transacties per seconde aan kan. Universa kan er 20.000 per seconde aan
Mainnet is bijna ready.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op papier misschien, maar het probleem van andere coins is dat ze in praktijk nooit een test hebben gehad op die geclaimde capaciteit. Ja Ethereum pas, en dat ging gelijk ook mis.
Een gehypete shitcoinquote:
Ben wel benieuwd naar de huge surprisequote:Op donderdag 21 december 2017 20:50 schreef TwenteFC het volgende:
Heel veel speculatie op Twitter dat Facebook misschien LTC wil toevoegen als betaalmethode.
Ethereum draait nu gewoon soepeltjesquote:Op donderdag 21 december 2017 21:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op papier misschien, maar het probleem van andere coins is dat ze in praktijk nooit een test hebben gehad op die geclaimde capaciteit. Ja Ethereum pas, en dat ging gelijk ook mis.
quote:
Lekker tastbaar voor de gemiddelde hollander..dus zo vreemd vind ik het niet.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:28 schreef vigen98 het volgende:
Gulden shitcoinHoly shit dat ze die shitcoin aandacht geven. Wat een scam
alleen daar zit geen frederiekquote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]Jezus Christus... Wat is dit een trieste uitzending. Volgens mij leer je veel meer bij onze noob topic dan bij Rtl Z als ze over crypto hebben.
en weet nu wat een Plunge protection team is....die term heb ik hier nog niet gehoordquote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
alleen daar zit geen frederiek
Totaal onnodig om het te weten want het is pure onzin en het wordt nooit gebruikt.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:35 schreef descon het volgende:
[..]
en weet nu wat een Plunge protection team is....die term heb ik hier nog niet gehoord
Maar wel leuk als Frederiek het verteld...quote:Op donderdag 21 december 2017 21:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Totaal onnodig om het te weten want het is pure onzin en het wordt nooit gebruikt.
Je reet?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb van een goede bron vernomen dat PO.ET naar de maan gaat.
I know, maar ik doelde erop dat heel veel coins claimen een miljoen miljard transacties aan te kunnen, maar ze nog nooit een serieuze praktijktest hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ethereum draait nu gewoon soepeltjes
Zo'n spike is nooit op geanticipeerd, en het netwerk is nog steeds in ontwikkeling.
Zoiets als Universa heeft nooit lange termijn potentieel. Ethereum wordt nog altijd keihard aan gewerkt door veel van de beste devs die de cryptowereld kent. Het is slechts een tijd voor Ethereum dergelijke technieken voorbij is gestreefd, en dan is zo'n munt als Universa waardeloos geworden.
Maar wel Greys!quote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
alleen daar zit geen frederiek
En dat weet jij ja?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n spike is nooit op geanticipeerd, en het netwerk is nog steeds in ontwikkeling.
Zoiets als Universa heeft nooit lange termijn potentieel. Ethereum wordt nog altijd keihard aan gewerkt door veel van de beste devs die de cryptowereld kent. Het is slechts een tijd voor Ethereum dergelijke technieken voorbij is gestreefd, en dan is zo'n munt als Universa waardeloos geworden.
quote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]Jezus Christus... Wat is dit een trieste uitzending. Volgens mij leer je veel meer bij onze noob topic dan bij Rtl Z als ze over crypto hebben.
Laatste stukje nog ff mee gepakt...voor henk en anita die willen instappen opzich nog wel redelijk te volgen.quote:
Als Henk en Anita erin stappen dan weet ik al dat ik eruit moet gaanquote:Op donderdag 21 december 2017 21:41 schreef descon het volgende:
[..]
Laatste stukje nog ff mee gepakt...voor henk en anita die willen instappen opzich nog wel redelijk te volgen.
Niks wordt hem op het moment echt. Hoewel dogecoin nog wel op 10 procent in de plus staat tov gisteren ondanks de dikke downsquote:
Dan moet je voorbereiden om er uit te gaan...sport is om dan nog ff te blijven hangen tot dat henk en anita de boel lekker hebben lopen spekkenquote:Op donderdag 21 december 2017 21:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Als Henk en Anita erin stappen dan weet ik al dat ik eruit moet gaan
Is het nog ergens terug te kijken dan?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:42 schreef Tourniquet het volgende:
Leuke uitzending van RTLZ. Veel meer info dan ik tot nu toe heb gezien op een msm-kanaal. Zou het aanbevelen aan geïnteresseerde nieuwkomers (uiteraard wisten wij alles al).
Zal binnenkort wel terug te kijken zijn gok ik.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:43 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Is het nog ergens terug te kijken dan?
Ja, leuk dat ze denken wel even een coin te maken die dat allemaal aan kan, maarquote:Op donderdag 21 december 2017 21:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
En dat weet jij ja?Je neemt aan dat er geen devs zitten bij Universa die ook niet telkens een netwerk runnen. Maar hey, tijd zal het vertellen he.
Afgaande op het laatste half uur: nee helemaal niet, viel me alles mee.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb niet gekeken... :’(
Maar wat ik zo hoor was het toch weer een grote show tegen de Bitcoin en dat het een grote bubbel is enzo?
Meer uitleg wat het nu eigenlijk is..met de bijbehorende risico'squote:Op donderdag 21 december 2017 21:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Maar wat ik zo hoor was het toch weer een grote show tegen de Bitcoin en dat het een grote bubbel is enzo?
Staat nu al op YT:quote:Op donderdag 21 december 2017 21:43 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Is het nog ergens terug te kijken dan?
Kan je een x ophouden met op iedere pagina dertig duizend keer Universa te shillen aub.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
En dat weet jij ja?Je neemt aan dat er geen devs zitten bij Universa die ook niet telkens een netwerk runnen. Maar hey, tijd zal het vertellen he.
Was best informatief voor de leek. Alleen de presentator blijft laten doorschemeren dat het allemaal maar niks is, irritant is datquote:Op donderdag 21 december 2017 21:52 schreef DrSnuggle het volgende:
Je 1e en 2e punt zijn gewoon bullshit. Alles is begonnen met niks. Het feit dat je denkt omdat Ethereum te populair is om voorbij te gaan is gewoon kant en klare bullshit. De crypto market/wereld is nog heel jong. Jij weet niet hoe het over 5 jaar eruit ziet. Jij neemt aan van het huidige klimaat waarin Ethereum gunstig aangekeken wordt, dat dat dan blijvend is. En na het laatste etherkittens incident heeft het wel gebleken hoe sterk Ethereum wasquote:Op donderdag 21 december 2017 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk dat ze denken wel even een coin te maken die dat allemaal aan kan, maar
1. Het is niets meer dan een mooie belofte
2. Het gaat heel lastig om ook maar in de buurt van Ethereum te komen qua populariteit, dat gebeurt niet van de ene op de andere dag
3. Zodra Ethereum schaalbaarheid heeft opgelost, is de complete toegevoegde waarde van Universa weg en zal het vergeten worden omdat punt 2.
quote:Op donderdag 21 december 2017 21:53 schreef Roces18 het volgende:
Henk en Ingrid gaan niet in Coins. Die weten met moeite hoe ze Windows moeten opstarten, laat staan hoe een simpele wallet werkt.
quote:Op donderdag 21 december 2017 22:04 schreef Roellie80 het volgende:
Noem mij maar zwak maar ik heb zojuist mijn inleg eruit gehaald. Voor het eerst dat ik er überhaupt iets cash sinds ik in mei ben ingestapt.
Nu verder "gokken" met 45k profit
Noem mij maar zwak maar ik heb zojuist mijn inleg eruit gehaald. Voor het eerst dat ik er überhaupt iets cash sinds ik in mei ben ingestapt.
Niet zwakquote:Op donderdag 21 december 2017 22:04 schreef Roellie80 het volgende:
Dat hoop ik nietquote:Op donderdag 21 december 2017 22:10 schreef RobinaHoed het volgende:
Ik ga maar vroeg naar bed met de hoop dat is ik morgen opsta Bitcoin 20k is
Vechain moet eventjes in waarde stijgen terwijl btc laag is. Dan zet ik mijn Vechain om in BTC terwijl die op een lage koers is. Dan mag BTC wel stijgenquote:Op donderdag 21 december 2017 22:12 schreef RobinaHoed het volgende:
[..]
why not? ben je matties met Roger Ver
Klinkt heel triest maar ik durfde pas openlijk te zeggen dat ik geld in BTC had gestopt toen ik het er weer uit had.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:11 schreef D. het volgende:
[..]
Niet zwak
Zodra mijn inleg minder dan 10% van mijn totaal is doe ik het ook.
Meer symbolisch dan dat ik het nodig heb
Ik kon het hier thuis niet maken om niets te zeggenquote:Op donderdag 21 december 2017 22:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Klinkt heel triest maar ik durfde pas openlijk te zeggen dat ik geld in BTC had gestopt toen ik het er weer uit had.Om al dat gezeik over bubbels en de betweters voor te zijn.
Idd ja! 100k sat doorbroken! Jammer dat mn alert niet afging, had het graag 'live' gezien.quote:
106 op Bittrexquote:Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Blijkbaar zet Waves nu een spurt in en bereikt nu 16 dollar op coinmarketcap, ca 104k satoshi
Iemand?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:55 schreef onlogisch het volgende:
Wie keek zojuist naar die show en zag die data recovery gasten?
Zou dat wat goed nieuws voor mijn verloren waves account kunnen zijn denken jullie?
Dat hangt er vanaf hoe erg je account kwijt is.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Iemand?
Wat zouden mijn kansen zijn?
Leg het hen voor, denk dat zij het het beste kunnen inschattenquote:Op donderdag 21 december 2017 22:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Iemand?
Waves account geïnstalleerd op een laptop. Passphrase niet opgeschreven na het aanmaken van een waves account ergens in augustus, Chrome er afgegooid ergens begin september.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe erg je account kwijt is.
Wat is er gebeurd?
Chrome weer installeren hielp niet?quote:Op donderdag 21 december 2017 22:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waves account geïnstalleerd op een laptop. Passphrase niet opgeschreven na het aanmaken van een waves account ergens in augustus, Chrome er afgegooid ergens begin september.
Ja, ik ben een idioot.
manmanman.JPEGquote:Op donderdag 21 december 2017 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, want dan heb ik die passphrase nodig om het account te kunnen importerenquote:Op donderdag 21 december 2017 22:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Chrome weer installeren hielp niet?
En de seed (15 woorden) heb je ook niet opgeschreven zeker?quote:Op donderdag 21 december 2017 22:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee, want dan heb ik die passphrase nodig om het account te kunnen importeren
Die seed bedoel ik ook ja.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:41 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
En de seed (15 woorden) heb je ook niet opgeschreven zeker?
Toevallig in Chrome aangevinkt dat 'ie het wachtwoord moest onthouden?
Als je de laptop nog vaak gebruikt hebt erna geef ik je zo goed als nul kans. Maar je kunt natuurlijk altijd die gasten bellen en vragen wat ze kunnen doen. Vergeet alleen niet dat zij waarschijnlijk ook heel wat in rekening brengen.
Ik zit daar zelf ook over te tobben. Helemaal nu de zwakke plekken van BTC meer en meer blootgelegd worden (bizarre energieverbruik, hoge fees en trage verwerking) zie ik weinig heil in oneindig holden meer.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Wat zeggen de (Fok-)experts over de daling van BTC afgelopen dagen?
Mijn break-even ligt ergens rond de 7k en dus maak ik nog flink winst, maar dit moet geen dagen zo doorgaan. Cashen of geduldig wachten....?
In altcoins investeren is ook een optie maar daar heb ik al het één en ander van en die dalen soms lekker mee.
Zou graag je laptop eens onder handen nemen, waarschijnlijk zinloos maar god, wat zou ik zoekenquote:Op donderdag 21 december 2017 22:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Iemand?
Dat doe ik sowieso niet totdat de ‘kattenproblemen’ daar opgelost zijn. Misschien voorlopig maar alt-winsten in Waves stallen. Die stijgt gestaag zonder gek te doen en zal komende half jaar nog wel verdubbelen.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:52 schreef R4m0n_46 het volgende:
ETH blijft goed gaan, je zou ook daarvoor kunnen gaan ipv BTC.
Die gaat voor m'n gevoel nog wel verder zakken.
Alles kapot, behalve de coins die niet kapot gaanquote:Op donderdag 21 december 2017 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mijn break-even ligt ergens rond de 7k en dus maak ik nog flink winst, maar dit moet geen dagen zo doorgaan. Cashen of geduldig wachten....?
In altcoins investeren is ook een optie maar daar heb ik al het één en ander van en die dalen soms lekker mee.
Is al opgelost. Ethereum draait weer op 100%. Precies 100% welteverstaanquote:Op donderdag 21 december 2017 22:54 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso niet totdat de ‘kattenproblemen’ daar opgelost zijn. Misschien voorlopig maar alt-winsten in Waves stallen. Die stijgt gestaag zonder gek te doen en zal komende half jaar nog wel verdubbelen.
Niet structureel afaik.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is al opgelost. Ethereum draait weer op 100%.
Het consolideert alweer.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
De vorige grote dip ging tot ongeveer $13.500 op 10 december. Als hij daar onder gaat is dat een negatief teken en zou (een deel) uitcashen verstandig zijn. Maar zolang het boven de $13.500 blijft gewoon blijven hodlen want dan zitten we nog in een opwaartse trend en is dit gewoon nog een gezonde correctie.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
BTC is puur speculatief. Dat betekent dat het enkel gekocht wordt om voor meer geld door te verkopen, en nergens anders voor. BTC 'genereert' zelf ook geen geld, zoals een aandeel of obligatie ook doet. Als je oneindig hold raak je alles kwijt. De vraag is of je hem in de toekomst nog voor een hogere prijs kunt verkopen dan vandaag. En dat weet niemand.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:48 schreef XDo het volgende:
[..]
Ik zit daar zelf ook over te tobben. Helemaal nu de zwakke plekken van BTC meer en meer blootgelegd worden (bizarre energieverbruik, hoge fees en trage verwerking) zie ik weinig heil in oneindig holden meer.
Neen. De hoge waarde misschien. Maar bitcoin is niet puur speculatief.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
BTC is puur speculatief. Dat betekent dat het enkel gekocht wordt om voor meer geld door te verkopen, en nergens anders voor. BTC 'genereert' zelf ook geen geld, zoals een aandeel of obligatie ook doet. Als je oneindig hold raak je alles kwijt. De vraag is of je hem in de toekomst nog voor een hogere prijs kunt verkopen dan vandaag. En dat weet niemand.
Ik beleg al 20+ jaar, en herken een bubble als hij voorbij komt. Helaas willen er maar weinigen luisteren. Ook dat is een typische eigenschap van een bubble.
Beurzen en huizenmarkten zitten ook weleens in een bubble en crashen soms ook weleens... maar op de lange termijn komt het toch telkens weer een stuk hoger dan daarvoor. Bitcoin heeft zich de afgelopen 8 jaar ook precies zo gedragen. Het blijft maar bubblen, crashen en weer veel hoger terugkomen. Uiteraard geen garanties maar het heeft zich al bewezen niet een tulpenmania, beanie babies of dotcom bubble te zijn.... die waren one and done. Bitcoin verdwijnt niet, ongeacht de prijs.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
BTC is puur speculatief. Dat betekent dat het enkel gekocht wordt om voor meer geld door te verkopen, en nergens anders voor. BTC 'genereert' zelf ook geen geld, zoals een aandeel of obligatie ook doet. Als je oneindig hold raak je alles kwijt. De vraag is of je hem in de toekomst nog voor een hogere prijs kunt verkopen dan vandaag. En dat weet niemand.
Ik beleg al 20+ jaar, en herken een bubble als hij voorbij komt. Helaas willen er maar weinigen luisteren. Ook dat is een typische eigenschap van een bubble.
Wat is er dan voor BTC nog meer dan speculatie (NB ik heb het niet over alle cryptocurrency). Het functioneert niet als valuta. Store of value is bull. Je kunt het nergens anders voor gebruiken.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Neen. De hoge waarde misschien. Maar bitcoin is niet puur speculatief.
Electroneumquote:Op donderdag 21 december 2017 23:13 schreef xminator het volgende:
Ging die mcafee gast nou elke dag een coin aanbevelen? Welke heeft hij aanbevolen nu?
Maar aandelen en huizen representeren werkelijke, winstgevende zaken. Ook die kunnen in een bubble terecht komen en een hogere marktprijs krijgen dan gerechtvaardigd is. Maar puntje bij paaltje staat er nog steeds een huis. Als een rijtjeswoning in Utrecht nu naar de 800.000 gaat, dan kun je spreken van een bubbel. En als die weer naar 200.000 gaat, dan is die bubbel weer weg.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Beurzen en huizenmarkten zitten ook weleens in een bubble en crashen soms ook weleens... maar op de lange termijn komt het toch telkens weer een stuk hoger dan daarvoor. Bitcoin heeft zich de afgelopen 8 jaar ook precies zo gedragen. Het blijft maar bubblen, crashen en weer veel hoger terugkomen. Uiteraard geen garanties maar het heeft zich al bewezen niet een tulpenmania, beanie babies of dotcom bubble te zijn.... die waren one and done. Bitcoin verdwijnt niet, ongeacht de prijs.
Laat ik nou eergisteren flink ingeslagen hebbentwitter:officialmcafee twitterde op donderdag 21-12-2017 om 16:09:07ELECTRONEUM - The first of my daily coin reports: https://t.co/sKf9WNirot reageer retweet
Hij beveelt niet echt aan natuurlijk. Dit is zijn manier van pump en dump. Zie ook de koersontwikkeling vandaag.quote:
De blockchain zelf hé. Het bewijs van een transactie. Je kunt dus, in theorie, jouw huis koppelen aan een bepaald stukje BTC. Deze kun jij vervolgens aan mij geven en dan ben ik de eigenaar. Of in het klein: je sportschoolabo op de btc blockchain registreren. Jij leent hem aan mij uit als ik wil sporten.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is er dan voor BTC nog meer dan speculatie (NB ik heb het niet over alle cryptocurrency). Het functioneert niet als valuta. Store of value is bull. Je kunt het nergens anders voor gebruiken.
Het bitcoin netwerk heeft waarde.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar aandelen en huizen representeren werkelijke, winstgevende zaken. Ook die kunnen in een bubble terecht komen en een hogere marktprijs krijgen dan gerechtvaardigd is. Maar puntje bij paaltje staat er nog steeds een huis. Als een rijtjeswoning in Utrecht nu naar de 800.000 gaat, dan kun je spreken van een bubbel. En als die weer naar 200.000 gaat, dan is die bubbel weer weg.
En nu bitcoin. Is het een bubble op 20.000? Of op 80.000? Daar valt niks over te zeggen, want er valt geen waarde te geven aan een bitcoin. Je kent enkel de marktwaarde.
Wat heeft dat met BTC te maken? Ik denk best dat blockchain een blijvende technologie is. De vraag is voor welke prijs je volgend jaar je BTC kunt verkopen.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
De blockchain zelf hé. Het bewijs van een transactie. Je kunt dus, in theorie, jouw huis koppelen aan een bepaald stukje BTC. Deze kun jij vervolgens aan mij geven en dan ben ik de eigenaar. Of in het klein: je sportschoolabo op de btc blockchain registreren. Jij leent hem aan mij uit als ik wil sporten.
Je kunt de bitcoin blockchain juist voor ontzettend veel andere dingen gaan gebruiken. Maar nu nog niet.
Dat kan ook op de BTC blockchain.. Dat heeft het er mee te maken.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft dat met BTC te maken? Ik denk best dat blockchain een blijvende technologie is. De vraag is voor welke prijs je volgend jaar je BTC kunt verkopen.
Is die waarde de marketcap van BTC? Hoeveel geld kost het om zo'n netwerk op te zetten? Net zoveel als de marketcap van BTC? Blijkbaar veel goedkoper, want de ICO's schieten uit de grond.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het bitcoin netwerk heeft waarde.
Ja, want elk netwerk is hetzelfde waard als die van BTC.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is die waarde de marketcap van BTC? Hoeveel geld kost het om zo'n netwerk op te zetten? Net zoveel als de marketcap van BTC? Blijkbaar veel goedkoper, want de ICO's schieten uit de grond.
Geen enkele overheid of persoon in de wereld kan je Bitcoin afpakken, bevriezen of het hele netwerk platgooien. Dat het niet functioneert als valuta is slechts een tijdelijk euvel.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is er dan voor BTC nog meer dan speculatie (NB ik heb het niet over alle cryptocurrency). Het functioneert niet als valuta. Store of value is bull. Je kunt het nergens anders voor gebruiken.
Er wordt toch nog wel eens een wallet gestolen. En let maar op dat overheden ook lucht krijgen van BTC en daar van willen meeprofiteren. Dat gaat ze echt wel lukken.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen enkele overheid of persoon in de wereld kan je Bitcoin afpakken, bevriezen of het hele netwerk platgooien. Dat het niet functioneert als valuta is slechts een tijdelijk euvel.
En geen store of value? Vraag dat maar aan Bitcoiners in bijv. Venezuela, Argentinië en Oekraïne. Of minder extreem maar toch ook last van inflatie van hun eigen munt t.o.v. Bitcoin; Groot Brittannië, Rusland, de VS, de EU en oh ja elke andere valuta in de wereld die minder waard zijn geworden t.o.v. Bitcoin.
Hoezo valt er geen waarde te geven aan Bitcoin en wel aan een rijtjeswoning in Utrecht? Waar is die 200.000 niet bubble classificatie op gebaseerd anders dan marktwerking? Uiteindelijk is het allebei marktwerking.. zowel een rijtjeswoning als Bitcoin.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar aandelen en huizen representeren werkelijke, winstgevende zaken. Ook die kunnen in een bubble terecht komen en een hogere marktprijs krijgen dan gerechtvaardigd is. Maar puntje bij paaltje staat er nog steeds een huis. Als een rijtjeswoning in Utrecht nu naar de 800.000 gaat, dan kun je spreken van een bubbel. En als die weer naar 200.000 gaat, dan is die bubbel weer weg.
En nu bitcoin. Is het een bubble op 20.000? Of op 80.000? Daar valt niks over te zeggen, want er valt geen waarde te geven aan een bitcoin. Je kent enkel de marktwaarde.
Nee. Want mensen kopen een rijtjeswoning primair om in te wonen en een bitcoin om mee te speculeren. Heel anders.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo valt er geen waarde te geven aan Bitcoin en wel aan een rijtjeswoning in Utrecht? Waar is die 200.000 niet bubble classificatie op gebaseerd anders dan marktwerking? Uiteindelijk is het allebei marktwerking.. zowel een rijtjeswoning als Bitcoin.
Gestolen wallet zijn altijd een kwestie van iemands eigen slechte beveiliging. Overheden kunnen meeprofiteren van je winsten door middel van belastingen maar kunnen je Bitcoins niet afpakken, bevriezen, bijprinten en je niet tegenhouden om het uit te geven en niet bepalen naar wie je het niet mag sturen. Allemaal voordelen t.o.v. je geld op je bankrekening of cash in euro's. Bitcoin is overigens niet enkel een value... het is een hybride van een digitaal goed en een valuta.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt toch nog wel eens een wallet gestolen. En let maar op dat overheden ook lucht krijgen van BTC en daar van willen meeprofiteren. Dat gaat ze echt wel lukken.
Dat het functioneert als valuta is niet 'slechts' een tijdelijk euvel. Het ís een valuta.
Store of value? Met die volatiliteit? Mensen kopen het om het later voor meer te verkopen. Niet om hun kapitaal of vermogen veilig in op te bergen.
Zoek eens een beetje op internet wat blockchain-tech voor veranderingen in de toekomst gaat brengen. Kijk dan nog eens naar Bitcoin als de schepper van deze tech. Daar heb je je waarde.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Want mensen kopen een rijtjeswoning primair om in te wonen en een bitcoin om mee te speculeren. Heel anders.
De waarde van een rijtjeswoning wordt grofweg bepaald door de vraag /schaarste en de financieringsmogelijkheden (dus wat men ervoor kan betalen).
Een woning daar zal in Nederland (in enigszins normale omstandigheden) nooit 25.000 euro kosten, want er is nog altijd meer vraag dan aanbod. En ook nooit meer dan een miljoen, want dat kan de gemiddelde Nederlander neit betalen. Dus de waarde zit tussen de 200K en de 800K.
Een bitcoin? Die kan alles waard zijn, want er is geen enkele relatie tot een werkelijkheid.
Dit is gewoon niet waar. (Digitale) schaarste. Hoe is dat niet ''de werkelijkheid''?quote:Op donderdag 21 december 2017 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Want mensen kopen een rijtjeswoning primair om in te wonen en een bitcoin om mee te speculeren. Heel anders.
De waarde van een rijtjeswoning wordt grofweg bepaald door de vraag /schaarste en de financieringsmogelijkheden (dus wat men ervoor kan betalen).
Een woning daar zal in Nederland (in enigszins normale omstandigheden) nooit 25.000 euro kosten, want er is nog altijd meer vraag dan aanbod. En ook nooit meer dan een miljoen, want dat kan de gemiddelde Nederlander neit betalen. Dus de waarde zit tussen de 200K en de 800K.
Een bitcoin? Die kan alles waard zijn, want er is geen enkele relatie tot een werkelijkheid.
BTC is wegbereider geweest voor deze technologie, maar dat wil niet zeggen dat er nog BTC nodig is om deze technologie te gebruiken in de toekomst.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:48 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Zoek eens een beetje op internet wat blockchain-tech voor veranderingen in de toekomst gaat brengen. Kijk dan nog eens naar Bitcoin als de schepper van deze tech. Daar heb je je waarde.
Dat is zeker waar, maar, it’s all connectedquote:Op donderdag 21 december 2017 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
BTC is wegbereider geweest voor deze technologie, maar dat wil niet zeggen dat er nog BTC nodig is om deze technologie te gebruiken in de toekomst.
Nee. Hoewel bitcoin zelf per definitie schaars zijn, is er geen behoefte aan BTC. De vraag is enkel speculatief.Die vraag kan volledig wegvallen op het moment dat BTC 'uit' is. Ik denk dat BTC te primitief is om het op de iets langere termijn te redden.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. (Digitale) schaarste. Hoe is dat niet ''de werkelijkheid''?
Tsja, met jouw manier van redeneren hoef ik ook geen huis te kopen omdat het kapotgeschoten kan worden door een oorlog.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Hoewel bitcoin zelf per definitie schaars zijn, is er geen behoefte aan BTC. De vraag is enkel speculatief.Die vraag kan volledig wegvallen op het moment dat BTC 'uit' is. Ik denk dat BTC te primitief is om het op de iets langere termijn te redden.
Dat wil niet zeggen dat speculanten (jullie dus) niet nog heel veel winst ermee kunnen maken! Natuurlijk kan dat met zo'n volatiele valuta. Het is echter wel spelen met vuur. En als je echt veel geld verdiend hebt met BTC, zet tenminste een significant deel dan om in iets tastbaars, zoals een huis. Daar heb je zeker je leven lang plezier van.
Maar uiteindelijk, onder de streep, gaat BTC het gewoon niet reddne.
Waar kan je zien dat die uit 2009 komt?quote:Op donderdag 21 december 2017 23:35 schreef Mattt het volgende:
https://blockchain.info/a(...)brBX3AhRMd4kmtugfLWK
Activiteit in een oude wallet uit 2009. Wel vaag.
Bij deze aanname gaat het al mis. Mensen kopen Bitcoins om verschillende redenen waarvan speculatie er eentje is. Store of value van spaargeld, ongecorreleerde activaklasse als hedge, als valuta/goed hybride, als bescherming tegen foute maatregelen van overheden, zwarte en grijze activiteiten, niet afhankelijk zijn van banken, gebruik als slimme contracten etc. etc.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Want mensen kopen een rijtjeswoning primair om in te wonen en een bitcoin om mee te speculeren.
BTC is het moeilijkst en het duurst om offline te halen en te manipuleren. Het meest robuust van allemaal.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
BTC is wegbereider geweest voor deze technologie, maar dat wil niet zeggen dat er nog BTC nodig is om deze technologie te gebruiken in de toekomst.
En waarom zouden we jouw adviezen ter harte moeten nemen? Dit heb je nu al een paar keer herhaalt. Je lijkt verder totaal niet gevoelig voor wat anderen je vertellen over bitcoin. Je komt dan met oneliners als oppotmiddel is bull. Wat zijn de redenen dat je zo volhard in je overtuigingen over iets waar je overduidelijk helemaal niets in ziet? Heb je zelf een belang in het slagen of falen van bitcoin?quote:Op donderdag 21 december 2017 23:29 schreef LXIV het volgende:
Er wordt hier een vraag gesteld over de toekomst van BTC. Ik denk dat die specifieke munt / netwerk overgewaardeerd is. Als je er 10K in hebt zitten is dat natuurlijk prima. Boeien als je dat kwijt raakt, dat trek je wel weer recht. Als je het geluk hebt dat je er 500K mee verdiend hebt, dan adviseer ik om dit grotendeels ergens anders in te stoppen. Want nooit zul je gemakkelijker en sneller meer geld verdienen.
Dat komt omdat FOK! niet op https draait. Gelukkig sla je hier je coins niet op.quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:19 schreef metallicelmo het volgende:
Google Chrome geeft bij mij aan dat deze site niet veilig is trouwens (forum.fok.nl)
Het lijkt wel elk ander onderwerp ter wereld..quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:24 schreef SugeLucky het volgende:
Het wordt behoorlijk irritant dat er telkens opnieuw iemand hier, op tv, op straat, in de kroeg, even komt roepen dat bitcoin een bubble is.
Dat is het nadeel van zoveel exposure. Iedere jan lul heeft er ineens een mening over zonder er iets van te snappen verder.
quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:24 schreef SugeLucky het volgende:
Het wordt behoorlijk irritant dat er telkens opnieuw iemand hier, op tv, op straat, in de kroeg, even komt roepen dat bitcoin een bubble is.
Dat is het nadeel van zoveel exposure. Iedere jan lul heeft er ineens een mening over zonder er iets van te snappen verder.
Deel ze eens in het ICO topicje dan?quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:44 schreef BadVlad het volgende:
Echt niet normaal hoeveel ICO's er zijn. Is ook steeds lastiger om onderscheid te maken of überhaupt de tijd nemen om alle interessante ICO's door te nemen.
Heb er gelukkig wel een paar op mijn lijstje.
Zal ik zeker doen. Wil hier alleen niet meteen linkjes neergooien omdat sommige dat wellicht zouden kunnen opvatten als een aanbeveling. Eerst zelf even goed uitzoeken.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Deel ze eens in het ICO topicje dan?
Ik wil er nog een of twee doen denk ik, beetje diversifiëren
Voor uitbetalen ben ik wel fan van GDAX. Je hebt dan als maker van een order geen fee met een limit sell. Meestal staat het dan ook na een dag op je bankrekening.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:10 schreef metallicelmo het volgende:
Stel dat er ooit een punt komt dat ik een stukje wil uitcashen, waar en hoe doen jullie dit doorgaans?
Ik heb het tot nu toe altijd via Bitonic gedaan.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:10 schreef metallicelmo het volgende:
Stel dat er ooit een punt komt dat ik een stukje wil uitcashen, waar en hoe doen jullie dit doorgaans?
Het feit dat jan en alleman het als een bubbel bestempelt geeft aan dat het (nog) geen bubbel isquote:Op vrijdag 22 december 2017 00:24 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb een account bij bl3p.eu. Daar heb ik recent een deel uitgecasht. Staat dezelfde of volgende dag op je rekening. Alleen volgens mij kun je nu geen nieuw account aanmaken. Maar als je gewoon even geduld hebt kan je gewoon wachten tot je weer een account kan aanmaken.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:10 schreef metallicelmo het volgende:
volgend jaar 5 dollar per stukquote:Op vrijdag 22 december 2017 01:25 schreef descon het volgende:
Azie weer wakker en ripple gaat weer lekker...:)
Denk dat XRP volgend jaar op 2/3 dollar staat....5 zie ik gezien de marketcap niet snel gebeurenquote:
Tegen die tijd staat OCL een tientje en LISK op 250usd.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:37 schreef descon het volgende:
[..]
Denk dat XRP volgend jaar op 2/3 dollar staat....5 zie ik gezien de marketcap niet snel gebeuren
Die staan op de watchlist...alleen nu tevreden met mijn huidig portfolio en pas eind januari gooi ik er wat fiat bij.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:40 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tegen die tijd staat OCL een tientje en LISK op 250usd.
dan mogen zijn wel eens snel met wat real world toevoegingen komenquote:Op vrijdag 22 december 2017 01:40 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tegen die tijd staat OCL een tientje en LISK op 250usd.
Hetgeen je koopt (XRP) is iets anders dan Ripple..quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:51 schreef Wotte het volgende:
Ik heb me nu een tijdje verdiept in enkele projecten die er nu lopen en er zitten naar mijn menig wel erg interessante tech tussen. Bij veel van dit soort projecten komt dezelfde vraag bij mij naar boven: Waarom moet dit op de markt worden verhandeld waar het onderheven is aan fluctuatie, manipulatie en speculatie?
Waarom zitten wij hier tussen? Neem nou Ripple banken zijn over het algemeen vrij conservatief. Waarom zou je als bank zijnde de 'currency' die je gebruikt voor intern banken verkeer op een open markt willen verhandelen? Als je een consortium van banken onderling deze tech zouden implementeren wat is de meerwaarde van het openbaar verhandelen hiervan? Ik kan mijn vinger er niet achter leggen maar misschien begrijp ik de werking van het product niet goed genoeg.
door het op open markten te verhandelen ontstaat er meer liquiditeit. Als bank a geld wil sturen naar bank b moet er in beide landen een xrp markt zijn zodat ze die xrp kunnen omwisselen voor fiat.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:51 schreef Wotte het volgende:
Ik heb me nu een tijdje verdiept in enkele projecten die er nu lopen en er zitten naar mijn menig wel erg interessante tech tussen. Bij veel van dit soort projecten komt dezelfde vraag bij mij naar boven: Waarom moet dit op de markt worden verhandeld waar het onderheven is aan fluctuatie, manipulatie en speculatie?
Waarom zitten wij hier tussen? Neem nou Ripple banken zijn over het algemeen vrij conservatief. Waarom zou je als bank zijnde de 'currency' die je gebruikt voor intern banken verkeer op een open markt willen verhandelen? Als je een consortium van banken onderling deze tech zouden implementeren wat is de meerwaarde van het openbaar verhandelen hiervan? Ik kan mijn vinger er niet achter leggen maar misschien begrijp ik de werking van het product niet goed genoeg.
Omdat de banken conservatief zijn willen ze een duidelijk aanspreekpunt die ze vinden in het bedrijf Ripple. Een internationale betaling via swift duurt soms uren/dagen. Met Ripple kan het in seconden en goedkoperquote:Op vrijdag 22 december 2017 01:51 schreef Wotte het volgende:
en Bitcoin daalt door. Flippening die niemand had verwacht komt dit jaarquote:Op vrijdag 22 december 2017 02:23 schreef Mand het volgende:
Ik heb een mi band 2. Blijkbaar heb ik zojuist een halve kilometer door mijn huis gedanst
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 22 december 2017 02:23 schreef Mand het volgende:
Ik heb een mi band 2. Blijkbaar heb ik zojuist een halve kilometer door mijn huis gedanst
Flippening wil ik het nog niet noemen. Concurrentie is sterk, voorsprong heeft Ripple zeker. Ik heb altijd in gedachte gehouden. Banken willen macht behouden en ze zullen links of rechtsom ook cryptocurrencies moeten omarmen. Er is dus maar een antwoord momenteel. Ripple!quote:Op vrijdag 22 december 2017 02:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
en Bitcoin daalt door. Flippening die niemand had verwacht komt dit jaar
Dankje! Nee, ik ben eigenwijs. Ik heb de munten die ik heb eigenlijk allemaal gratis en 10% recent afgelost op het huis wat onder water stond. Kan nu een nieuwe kopen maar er is geen noodzaak. Zakken zal die en dat heeft hij al eens gedaan tot ik dacht, sukkel had dat geld gepakt. Maar Ripple heeft echt een mooi product waar ik achter sta en wat een groot probleem kan gaan oplossen in de wereld. Wereld economie kan een boost krijgen bij realtime overboekingen!quote:Op vrijdag 22 december 2017 02:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Tijd om een deel naar eurootjes te zetten?
Het wij gaan banken overnemen verhaal van Bitcoin was definitief de deur uit zodra de wachttijden omhoog schoten. En overheden zouden het nooit accepteren als banken in gevaar kwamen. Ze hebben zoveel meer functies dan je rekening beheren. En Ripple is een slimme evolutie van het oude, dus zal hopelijk minder snel institutionele ellende krijgen. Ik hoop dat mijn behoudende gok een goede was.quote:Op vrijdag 22 december 2017 02:38 schreef Mand het volgende:
[..]
Flippening wil ik het nog niet noemen. Concurrentie is sterk, voorsprong heeft Ripple zeker. Ik heb altijd in gedachte gehouden. Banken willen macht behouden en ze zullen links of rechtsom ook cryptocurrencies moeten omarmen. Er is dus maar een antwoord momenteel. Ripple!
Probleem met banken/landen is onderlinge afspraken/wetgeving. Bitcoin zou op wereld niveau dan verboden moeten worden, alleen vergeet niet, cryptocurrency is populair en het heeft meerwaarde. Stel ze zouden het verbieden, dan krijg je weerstand en er zijn dan nog altijd manieren om eraan te komen doordat iemand zich niet aan de gemaakte afspraken zal houden. Met Ripple en wie weet wat nog gaat komen, denk ik dat banken en cryptocurrency naast elkaar kunnen leven en langzaam samen smelten tot een.quote:Op vrijdag 22 december 2017 02:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het wij gaan banken overnemen verhaal van Bitcoin was definitief de deur uit zodra de wachttijden omhoog schoten. En overheden zouden het nooit accepteren als banken in gevaar kwamen. Ze hebben zoveel meer functies dan je rekening beheren. En Ripple is een slimme evolutie van het oude, dus zal hopelijk minder snel institutionele ellende krijgen. Ik hoop dat mijn behoudende gok een goede was.
Hoezo? Zodra de EU winkels verbiedt om Bitcoin aan te nemen is het feestje voorbij. Wat heb je er dan nog aan? Misschien dollars kopen zolang de VS nog niet hetzelfde heeft gedaan en je dan helemaal scheel betalen zodra je daarmee de grens over wil. Iedereen heeft nou wel van Bitcoin gehoord, maar er is maar een heel klein deel van de bevolking met daadwerkelijk crypto. Er zijn meer mensen die xtc, vuurwerk en zo nog wat leuke dingen gebruiken en toch zijn ze al verboden of waarschijnlijk binnenkort verboden. EN DENK AAN DE KINDEREN DIE VIA BITCOIN DRUGS EN HUURMOORDENAARS KOPEN!!quote:Op vrijdag 22 december 2017 03:04 schreef Mand het volgende:
[..]
Probleem met banken/landen is onderlinge afspraken/wetgeving. Bitcoin zou op wereld niveau dan verboden moeten worden, alleen vergeet niet, cryptocurrency is populair en het heeft meerwaarde. Stel ze zouden het verbieden, dan krijg je weerstand en er zijn dan nog altijd manieren om eraan te komen doordat iemand zich niet aan de gemaakte afspraken zal houden. Met Ripple en wie weet wat nog gaat komen, denk ik dat banken en cryptocurrency naast elkaar kunnen leven en langzaam samen smelten tot een.
alsof Bitcoin nog enige waarde heeft als betalingsmiddelquote:Op vrijdag 22 december 2017 03:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo? Zodra de EU winkels verbiedt om Bitcoin aan te nemen is het feestje voorbij. Wat heb je er dan nog aan? Misschien dollars kopen zolang de VS nog niet hetzelfde heeft gedaan en je dan helemaal scheel betalen zodra je daarmee de grens over wil. Iedereen heeft nou wel van Bitcoin gehoord, maar er is maar een heel klein deel van de bevolking met daadwerkelijk crypto. Er zijn meer mensen die xtc, vuurwerk en zo nog wat leuke dingen gebruiken en toch zijn ze al verboden of waarschijnlijk binnenkort verboden. EN DENK AAN DE KINDEREN DIE VIA BITCOIN DRUGS EN HUURMOORDENAARS KOPEN!!
same here. Inmiddels opgeklommen naar 50% van m'n portoquote:Op vrijdag 22 december 2017 03:22 schreef Nikmans het volgende:
Based XRP houdt eigenhandig mijn portfolio in leven
Je haalt een aantal dingen door elkaar naar mijn mening. Probeer onderscheid te maken tussen techniek/wetgeving/maatschappij en stel vragen als; waarom kopen we dit, wat drijft de mens? Kan de bank hier ook geld mee verdienen?etc.quote:Op vrijdag 22 december 2017 03:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo? Zodra de EU winkels verbiedt om Bitcoin aan te nemen is het feestje voorbij. Wat heb je er dan nog aan? Misschien dollars kopen zolang de VS nog niet hetzelfde heeft gedaan en je dan helemaal scheel betalen zodra je daarmee de grens over wil. Iedereen heeft nou wel van Bitcoin gehoord, maar er is maar een heel klein deel van de bevolking met daadwerkelijk crypto. Er zijn meer mensen die xtc, vuurwerk en zo nog wat leuke dingen gebruiken en toch zijn ze al verboden of waarschijnlijk binnenkort verboden. EN DENK AAN DE KINDEREN DIE VIA BITCOIN DRUGS EN HUURMOORDENAARS KOPEN!!
Wat wil je doen met spaartegoed als het nergens heen kan?quote:Op vrijdag 22 december 2017 03:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
alsof Bitcoin nog enige waarde heeft als betalingsmiddel
Western Union is nog sneller en goedkoper
Ik vind niet dat Bitcoin verboden moet worden vanwege de huurmoordenaars, maar ik durf wel een weddenschap aan dat bij de volgende regulatieronde de hele Silk Road weer ter sprake komt als zijnde gevolg van Bitcoin. Makkelijk vergetend dat euro's ook worden gebruikt voor hetzelfde maar toch.quote:Op vrijdag 22 december 2017 03:36 schreef Mand het volgende:
[..]
Je haalt een aantal dingen door elkaar naar mijn mening. Probeer onderscheid te maken tussen techniek/wetgeving/maatschappij en stel vragen als; waarom kopen we dit, wat drijft de mens? Kan de bank hier ook geld mee verdienen?etc.
Ik probeer overigens neutraal te blijven en snap dat bitcoin ook negatieve gevolgen kan hebben. Drugs en huurmoordenaar kan ik ook overigens kopen met alle overige munten die op dit moment bestaan, toch?
Je laat mij op een of andere manier even denken aan een spionage voorbeeld. En ik zal uitleggen waarom. Inlichtingendiensten/leger doen bepaalde verdachte personen volgen. In principe kunnen ze er een raket op gooien en dan zou het klaar zijn toch? Fout. Wat gebeurt is dat ze dan opnieuw moeten beginnen van verzamelen van gegevens, wie leeft nog, wie is dood en waar gaan de overlevenden heen. Dus wat is het beste? Gewoon volgen en kijken wat er gaat gebeuren en wie legt met wie contact etc. Over de EU kun je wel negatief zijn, maar ze brengen ook positieve dingen met zich mee. En zullen dus in dit geval bitcoin niet direct/nooit verbieden en kijken wat eruit komt. Misschien wel iets moois waar de mensheid iets aan heeft uiteindelijk.
xrp kopen natuurlijkquote:Op vrijdag 22 december 2017 03:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat wil je doen met spaartegoed als het nergens heen kan?
Sorry, ik zie kleine tegenstrijdigheden in je teksten. Het kan het tijdstip zijn. Ik geef toch aan dat het niet verboden moet worden? Wie ben ik. Mooie discussie overigens. De antwoorden liggen in de toekomst, en we zullen zien waar het heen gaat.quote:Op vrijdag 22 december 2017 03:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind niet dat Bitcoin verboden moet worden vanwege de huurmoordenaars, maar ik durf wel een weddenschap aan dat bij de volgende regulatieronde de hele Silk Road weer ter sprake komt als zijnde gevolg van Bitcoin. Makkelijk vergetend dat euro's ook worden gebruikt voor hetzelfde maar toch.
In een scenario waarin de Bitcoin een serieuze bedreiging wordt voor het financiële systeem waar de EU net zoals de andere overheden van afhankelijk is zullen er extreme maatregelen volgen. Ik denk niet dat die dag snel aanbreekt, maar doen alsof de hele wereld mee moet in je verbod om Bitcoin te treffen is gewoon niet waar.
Laat de EU maar winkels verbieden BTC aan te nemen, maak ik wel een bitonic variant en bied die aan als broker model aan winkelsquote:Op vrijdag 22 december 2017 03:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Neu, hij vloog met een rotvaart richting de 13k en stuiterde toen op een buywall (quote:Op vrijdag 22 december 2017 04:23 schreef Geranium_Opa het volgende:
Leuk die bitcoin daling portofolio is al ruim 40k minder waard geworden, morgen sub 10k ?
Iemand?quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:04 schreef Yozzz het volgende:
Heeft iemand een idee wat de kortste route is van Bittrex naar fiat (Euro) zonder al teveel fees, in de huidige tijd met moeilijk accounts aanmaken e.d.? Ik heb al een account op Litebit, maar die gooien elke winstgevende coin steeds op onderhoud
Bl3p.euquote:
Ripple gaat nog naar 5 a 7 dollar.quote:Op vrijdag 22 december 2017 04:51 schreef Mand het volgende:
Uit met de pret. Maar Ripple heeft zojuist aangetoond waartoe het in staat is. Ripple in crypto!
het is nog erger geworden.quote:Op vrijdag 22 december 2017 03:41 schreef UtopiaVolger het volgende:
Nou deprimerende dalen, dat worden nachtmerries waarbij ik Lambo's crash enzo. Morgenvroeg alles weer beter? Meestal na het slapen weer een glimlach op mijn gezicht. Iets zegt mij dat het morgen alleen maar erger is geworden hihihi. Merry Christmas and ho(dl)-ho(dl)-ho(dl).
Hoe lang duurde die correctie?quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:17 schreef Rossdale het volgende:
De vorige echte correctie was zo'n 40% toch? Dan moeten we nog een klein stukje tot 12k en dan gaan we weer
Ja maar waarom eigenlijk en voor hoe lang:Pquote:Op vrijdag 22 december 2017 07:27 schreef DrSnuggle het volgende:
XRP!!![]()
Gewoon even +25% op een dag als vandaag
-25 hierquote:Op vrijdag 22 december 2017 07:24 schreef Zwansen het volgende:
Portfolio -20% afgelopen 24 uur. Alleen Substratum in de plus.
- 1% vergeleken met 24 hr terug... maar scheelt dat Ripple de boel nog bij elkaar houdquote:
ik heb 440 xrpquote:Op vrijdag 22 december 2017 07:45 schreef descon het volgende:
[..]
- 1% vergeleken met 24 hr terug... maar scheelt dat Ripple de boel nog bij elkaar houd![]()
Naja..na afgelopen maanden kon je ook verwachten dat er een correctie aan zou komen.
Nee denk het ook niet meer.quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:51 schreef RedFever007 het volgende:
20k met kerst gaan we niet meer halen vrees ik
quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:05 schreef dimmak het volgende:
Denk dat we een paar zware weekjes krijgen.
Deze mensen zullen ook niet instappen. "Zie je wel!, het was een grote luchtbel!"quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:57 schreef Patroon het volgende:
Zie al die lui die de boot hadden gemist, maar niet de ballen om in te stappen, ff opgelucht wakker worden
WAS JIJ HET?!quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:55 schreef ejfaar het volgende:
Gister halve portfolio verkocht. Sindsdien 25% gedaald
Wat is de kans dat het de komende 5 jaar oorlog wordt? 1/25? En de kans dat jouw huis dan kapotgeschoten wordt? 1/10? Dat is dus een kans van 1/250 dat jouw huis de komende 5 jaar wordt kapotgeschoten in een oorlog.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:58 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Tsja, met jouw manier van redeneren hoef ik ook geen huis te kopen omdat het kapotgeschoten kan worden door een oorlog.
hehequote:
Bijna op die 12k nu en het lijkt nog niet te stoppen....quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:17 schreef Rossdale het volgende:
De vorige echte correctie was zo'n 40% toch? Dan moeten we nog een klein stukje tot 12k en dan gaan we weer
Gaan we toch nog de 10k halen voor het einde van het jaarquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:17 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Bijna op die 12k nu en het lijkt nog niet te stoppen....
nog 1,5k te gaanquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:17 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Bijna op die 12k nu en het lijkt nog niet te stoppen....
Welke paniekzaaiers? Geloof niet dat die, als die er al zijn, nog in moeten stappenquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:12 schreef MoneyTalks het volgende:
Al die paniekzaaiers hier, dit is een mooi moment om in te stappen.
Never catch a falling knife. Koop bij op de uptrend en verkoop met de downtrend. Dit zijn basic-beurswijsheden die ook gelden voor BTC c.s.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:13 schreef Afwazig het volgende:
Eindelijk weer eens een echte correctie. Nu kan ik er wat fiat ingooien later deze maand.
Je denkt dat ie nog verder crasht? Ik krijg het idee dat het wel gedaan is (en heb dan ook bijgekocht)quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:28 schreef Dje_1985 het volgende:
Ik ben blij dat het loon + eindejaarsuitkering pas vandaag op de rekening komt ipv gisteren. Nu even de correctie uitzitten en dan bijkopen. Gedudl
Datquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:30 schreef LXIV het volgende:
Beter een crash in december dan in januari. Dan hoef je straks geen belasting te betalen op geld dat je allang niet meer hebt!
Ach, 1,2% over het bedrag wat je nu verliest. En dat dan ook nog eens alleen boven de VRH grens. Zo schokkend is het allemaal nietquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:30 schreef LXIV het volgende:
Beter een crash in december dan in januari. Dan hoef je straks geen belasting te betalen op geld dat je allang niet meer hebt!
Chrashen niet, zakken wel.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je denkt dat ie nog verder crasht? Ik krijg het idee dat het wel gedaan is (en heb dan ook bijgekocht)
Yep, in het menuquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:35 schreef sniel123 het volgende:
Iemand hier die cryptowat.ch gebruikt? Kan die stomme sneeuw uit?![]()
Super irritant inderdaad, die hele site is traag daardoor.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:35 schreef sniel123 het volgende:
Iemand hier die cryptowat.ch gebruikt? Kan die stomme sneeuw uit?![]()
quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:36 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Super irritant inderdaad, die hele site is traag daardoor.
Jahoor gaat prima!quote:
Niet weten dat iedereen hier de bottom tot op de cent nauwkeurig kan callen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Never catch a falling knife. Koop bij op de uptrend en verkoop met de downtrend. Dit zijn basic-beurswijsheden die ook gelden voor BTC c.s.
Je hebt verder geen spaargeld?quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:28 schreef Dje_1985 het volgende:
Ik ben blij dat het loon + eindejaarsuitkering pas vandaag op de rekening komt ipv gisteren. Nu even de correctie uitzitten en dan bijkopen. Gedudl
Ik wacht nog heel even. Meer coins voor hetzelfde geldquote:Op vrijdag 22 december 2017 08:12 schreef MoneyTalks het volgende:
Al die paniekzaaiers hier, dit is een mooi moment om in te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |