Ik denk zelf dat het Len Sassaman is, maar Hal Finney zou kunnen.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Satoshi is echt bizar succesvol geweest in het verhullen van zijn identiteit. Zo goed zelfs dat er een stuk of 5-10 personen als serieuze kandidaten worden gezien en voor elk van hun wat te zeggen valt maar er geen enkele echt bovenuit steekt. Een aantal van die gasten leven ook niet meer wat het extra lastig en mysterieus maakt.
Mwoah vergeet niet dat het grootste deel van de codebase was al gebaseerd op bestaande concepten, dan nog het is een flinke klus, maar ook weer niet zo groot dat zoiets niet mogelijk is te schrijven binnen een jaar of 2. Misschien wel wat hulp gehad, maar denk toch dat het om 1 persoon gaat.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof ook helemaal niet dat het één persoon is geweest.
Grappig gevonden, maar ik hoop niet dat mensen daar al te veel in zien. Satoshi Nakamoto is in Japan net zoiets als Jan de Jong hier. Compleet generiek. Misschien dat de initialen een hint zouden kunnen zijn (bijv. Nick Szabo) maar ook dat is natuurlijk ook totaal speculatief.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het Len Sassaman is, maar Hal Finney zou kunnen.
Maaaaaaaaaaaaar
[ afbeelding ]
Nee, denk ik ook nietquote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Grappig gevonden, maar ik hoop niet dat mensen daar al te veel in zien. Satoshi Nakamoto is in Japan net zoiets als Jan de Jong hier. Compleet generiek. Misschien dat de initialen een hint zouden kunnen zijn (bijv. Nick Szabo) maar ook dat is natuurlijk ook totaal speculatief.
quote:Op maandag 20 april 2026 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Er zit weer een beetje beweging de goede kant in hè?
quote:
Deze nieuwe docu schijnt in tegenstelling tot dat NYT artikel van laatst wel een kwalitatief goed journalistiek onderzoek te zijn. De makers hebben 4 jaar lang onderzoek gedaan en interviews gehouden met de vroege Bitcoin pioniers / cypherpunks Adam Back, Nick Szabo, Gavin Andresen en de weduwen van Finney en Sassaman. Enig nadeel is dat de docu niet op streaming sites staat maar alleen via findingsatoshi.com te kijken is voor $17.quote:Het blijft een terugkerend thema in de cryptowereld: de vraag wie er achter Bitcoin schuilgaat. Dit keer wijzen de makers van de documentaire Finding Satoshi naar programmeurs Hal Finney en Len Sassaman als de mogelijke bedenkers van het protocol. Deze twee namen worden vaak genoemd als mogelijke kandidaten, maar de theorie van een duo dat samen Bitcoin heeft ontwikkeld, was nog niet eerder zo sterk. Hal Finney was de programmeur van het stel, Len Sassaman schreef het whitepaper en was actief op het forum van Bitcointalk. Waar of niet: de documentaire geeft mooi inzicht in de begindagen van Bitcoin en de rol die Hal Finney, Len Sassaman en andere vroege betrokkenen gehad hebben.
https://www.bnr.nl/podcas(...)kunnen-kloppen-427-a
Benieuwd of we die tsunami nog gaan krijgen. Bijna 15% er bij voor de SP 500 en BTC 20% sinds je dit postte.quote:Op maandag 6 april 2026 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De echte energiecrisis moet nog beginnen, de aardbeving is al geweest maar de tsunami rolt nog naar de kust en dan pas komt de echte schade.
Ik blijf nog even aan de kant staan voor ik wat inkoop, zowel aandelen als bitcoin.
De dagkoersen kan ik niet voorspellenquote:Op woensdag 6 mei 2026 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we die tsunami nog gaan krijgen. Bijna 15% er bij voor de SP 500 en BTC 20% sinds je dit postte.
Op de kop af 2 maanden, geen dag.quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De dagkoersen kan ik niet voorspellen
Het orkest speelt nog steeds op het dek.
Economie krijgt wel wat klappen door de hogere energieprijzen / schaarste.quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Op de kop af 2 maanden, geen dag.
En er is altijd wel iets dat op de achtergrond speelt qua economische stressindicatoren. Al 5 jaar horen en lezen we paniekverhalen dat de economie op instorten staat. Als je toen was begonnen met kopen had je inmiddels je geld verdubbeld.
Oh 100% hoor. Alle indicatoren die duiden op oververhitting en een potentiële recessie gaan al 3 jaar af maar we blijven knallen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Economie krijgt wel wat klappen door de hogere energieprijzen / schaarste.
Maar we zitten ook nog met een luchtbel rond AI.
Als OpenAI "klapt", gaat de rest wel mee.
Maar mss zie ik spoken. Heb er even geen vertrouwen in dus blijf langs de kant staan.
Dat laatste zeker.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh 100% hoor. Alle indicatoren die duiden op oververhitting en een potentiële recessie gaan al 3 jaar af maar we blijven knallen.
Mijn matra is zoveel mogelijk mee blijven doen en bij significante winst verkopen. Verder blijft het allemaal toch koffiedik kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |